DevWouter schreef op zondag  9 mei 2021 @ 18:26:
[...]
Als het goed is gaan we waarschijnlijk pas komende week de effecten van de versoepelingen zien. De huidige daling is gedeeltelijke te danken aan de maatregelen.
Het is altijd een balans, maar de economie is makkelijker te herstellen dan de zorg. Tenzij het nieuwe kabinet een plan maakt om de zorg te herstellen en op te schalen zal de zorg voor een meerdere generaties van een lagere niveau zijn dan de afgelopen generaties. 
Er is behoorlijk wat frustratie binnen de zorg over hoe de zorg afgelopen jaren behandeld is en deze Corona crisis is voor veel mensen de drempel geweest. 
[...]
Mensen met langdurige longschade vergelijkbaar met een zeer zware griep. Kortademig, concentratie problemen, snel uitgeput, et cetera. Daar lopen al aardig wat van rond in Nederland.

De versoepelingen? De terrassen tot 18:00 open was 1 dag een succes en verder alleen maar slecht weer.
Met 2 pers op bezoek werd al weinig aan gehouden.
Alleen de avondklok was dus ik een echte merkbare versoepeling. Alleen de vraag hoeveel effect die had want iedereen die illigaal bijeen wilde komen deed dat ook prima tot 05:30 (een reguliere stapavond eindigt niet perse vroeger).
Maargoed, ben benieuwd of er echt veel merkbaar wordt. 
De daling afgelopen tijd zal voornamelijk te maken hebben met de hoeveel vaccinaties en de stijgende temperaturen (ook al is het veel regen, de temperaturen stijgen gelukkig wel).
Wat betreft de zorg heb je in mijn optiek helemaal gelijk, maar om de zorg te herstellen heb je wel geld nodig. En geld moet er wel zijn dan.
Daarnaast gaat psychische en mentale gesteldheid en draagvlak steeds belangrijker worden. 
Ik ben in ieder geval blij nu even niet in de schoenen van het kabinet te staan. Qua corona aanpak is het weinig 100% goed voor iedereen.