Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Stel alles binnen nog twee weken uit zou ik zeggen, buiten is het risico veel beperkter.

Vergeleken met de vorige stap lijkt me dit extra risico heel beperkt, het heropenen van niet-essentiële (binnen)winkels heeft veel meer effect gehad dan die enkele dierentuin.
Ja mee eens hoor. Maar dat loopt dan alweer uit de pas met het openingsplan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-10 16:59
Ik denk dat mijn -100 per week op de IC al een beetje stretch is. Ik had 10 dagen in een week geteld. De trend is dus -70 per week (wel accelererend).

Versoepelen kan nog steeds, zo lang we maar onder de R=1 blijven. Dan hou je een bepaalde daling in stand (twv R-1 en daarbij een paar procent vaccinatie effect).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:48:
[...]

Binnen sporten en doorstroom locaties buiten -inclusief verplaatsingen- kun je nog een vraagteken bij zetten.

[Afbeelding]

Snap eerlijk gezegd ook niet dat die niet bij de uitbreidingen staan IPV het buiten sporten.
'kunst en cultuur beoefening binnen toegestaan' wordt daarmee bedoeld dat je weer naar trompet-les mag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:29
MikeyMan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:53:
Ja mee eens hoor. Maar dat loopt dan alweer uit de pas met het openingsplan :X
Heeft de overheid zich ooit aan zo'n plan gehouden? ;)

Teamsport buiten boven de 27 zie ik als een no-brainer, zelfs als je besluit nog één of twee weken langer te wachten is dat iets wat je de mensen al kunt geven. Terras twee uurtjes eerder open idem.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jadjong schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:57:
[...]

'kunst en cultuur beoefening binnen toegestaan' wordt daarmee bedoeld dat je weer naar trompet-les mag?
Kun je eens wat laten horen? Kunnen we bepalen of het kunst, cultuur of overlast is :+

@hoevenpe eens hoor. Beetje positief verhaal van fabriceren voor de beeldvorming. Ben benieuwd welke kronkel ze hier weer van weten te fabriceren.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 09-05-2021 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Een versoepeling ter waarde van enkele basispunten is mogelijk zonder de neergaande trend te breken.

Het lastige is dat de GGD cijfers de afgelopen tijd vaak in de war waren. Daardoor is het heel moeilijk om
de effecten van de eerste versoepelingen in te schatten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:59:
Beetje positief verhaal van fabriceren voor de beeldvorming. Ben benieuwd welke kronkel ze hier weer van weten te fabriceren.
Als ze het slim doen pakken ze er een paar kleine risicoloze maatregelen uit en voeren ze die alsnog per 11 mei door. Terras open tot 20u en onbeperkt buiten sporten, een onverwacht kadootje en iedereen blij.

De rest schuift dan automatisch door naar 25 mei, zo heb je een extra fase ingebouwd zonder gemopper in de samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31
42erik schreef op zondag 9 mei 2021 @ 02:20:
[...]

Ehm, op mijn werk liggen de zelftesten klaar om opgehaald te worden hoor
Dat zal zo zijn. Maar het gaat over de PCR test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-10 18:35

immetjes

HIER is BERN-E

TNW schreef op zondag 9 mei 2021 @ 01:58:
[...]

Dat PCR slecht of waardeloos is een klassiek wappieargument, sluit fijn aan bij een extreme visie op iets.

Maar er zit wel een behoorlijke kern van waarheid in, het enige wat PCR aangeeft is dat er in een monster een stuk DNA of RNA met een bepaalde basepaarvolgorde is gevonden. En dat is niet zonder meer bewijs voor een besmetting.
*knip* kijk nou eens goed naar je bronnen, ook dit is er helaas weer één uit de complottenhoek

[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 10-05-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
hoevenpe schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:05:
Als ze het slim doen pakken ze er een paar kleine risicoloze maatregelen uit en voeren ze die alsnog per 11 mei door. Terras open tot 20u en onbeperkt buiten sporten, een onverwacht kadootje en iedereen blij.
Stap 2 zou bestaan uit:
  • Doorstroom locaties buiten mogen weer open
  • Sport binnen weer toegestaan
  • Kunst- en cultuurbeoefening binnen weer toegestaan
  • Sport buiten toegestaan
Belangrijk is dat op de poster van de Rijksoverheid dus ook bij deze fase het 'testen voor toegang' in zou gaan. Dat zou dan gelden voor in elk geval de doorstroomlocaties buiten en de kunst- en cultuurbeoefening binnen.

Je hebt kans dat ze uitstellen omdat de testsamenleving nog niet geregeld is en ze pas volgende week zicht hebben daarop. De Tweede Kamer zal voor stemmen, maar de vraag is welke amendementen het zullen halen. Sommige amendementen kunnen de wet redelijke verminken. Het uitstel kunnen ze dan ook gelijk verpakken als cadeautje aan het OMT zodat de gekneusde ego's daar weer een pleistertje geplakt hebben gekregen. Win-win voor het kabinet.

Toch kunnen we wel redelijkerwijs zeggen dat het risico van alles in de buitenlucht nihil is. De meerwaarde van wachten op 'testen voor toegang' voor binnen activiteiten is ook klein omdat ondanks de testen er nog altijd de anderhalvemeterregel en de mondkapjesplicht van kracht blijven. Het is niet een echte toevoeging aan het geheel, behalve dat de overheid nog een drempel weet op te werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:59:
[...]

Kun je eens wat laten horen? Kunnen we bepalen of het kunst, cultuur of overlast is :+
Ik mag alleen op 4 mei optreden. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Stap 2 zou bestaan uit:
Belangrijk is dat op de poster van de Rijksoverheid dus ook bij deze fase het 'testen voor toegang' in zou gaan. Dat zou dan gelden voor in elk geval de doorstroomlocaties buiten en de kunst- en cultuurbeoefening binnen.
De stap hier na is het openen van culturele instellingen. Daar schaar ik een theater o.i.d. onder, maar wat is dan cultuurbeoefening binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
jadjong schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:52:
De stap hier na is het openen van culturele instellingen. Daar schaar ik een theater o.i.d. onder, maar wat is dan cultuurbeoefening binnen?
Het is mij ook niet helemaal duidelijk, het taalgebruik is nogal vaag in alle documenten. Wellicht om De Jonge genoeg vrijheid te geven om zijn eigen invulling te bedenken. De beoefening heeft dan misschien betrekking op de kunstenaars/artiesten zelf. In de coronawetgeving is zingen dacht ik nog steeds een strafbaar feit, dat maakt het voor een (amateur)koor nogal vervelend om op te treden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-10 19:22
[...]
Testen voor doorstroomlokaties buiten is echt de grootste onzin die je kan bedenken, want juist omdat het om een doorstroomlokatie gaat, is de duur van elk contactmoment heel klein, en buiten is de kans op overdracht sowieso al kleiner.

Waarom moeten die vergunningsplichtige 'doorstroomlokaties' zoals de dierentuin of de Keukenhof dan wel een testen-voor-toegang beleid laten zien, terwijl niemand er over denkt om toegangspoortjes te gaan zetten bij de Kalverstraat?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Het is mij ook niet helemaal duidelijk, het taalgebruik is nogal vaag in alle documenten. Wellicht om De Jonge genoeg vrijheid te geven om zijn eigen invulling te bedenken. De beoefening heeft dan misschien betrekking op de kunstenaars/artiesten zelf. In de coronawetgeving is zingen dacht ik nog steeds een strafbaar feit, dat maakt het voor een (amateur)koor nogal vervelend om op te treden.
GTST draait alweer een tijdje en de livestreams met Nick of Simon zijn er ook in grote getalen, uitoefening van kunst en cultuur zonder publiek is deze winter nog niet gestopt naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Testen voor doorstroomlokaties buiten is echt de grootste onzin die je kan bedenken, want juist omdat het om een doorstroomlokatie gaat, is de duur van elk contactmoment heel klein, en buiten is de kans op overdracht sowieso al kleiner.

Waarom moeten die vergunningsplichtige 'doorstroomlokaties' zoals de dierentuin of de Keukenhof dan wel een testen-voor-toegang beleid laten zien, terwijl niemand er over denkt om toegangspoortjes te gaan zetten bij de Kalverstraat?
Omdat de wetgeving berust op private middelen, net als dat formeel de NS verantwoordelijk is voor naleving van maatregelen in hun gele rijdende Kalverstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
jadjong schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:10:
GTST draait alweer een tijdje en de livestreams met Nick of Simon zijn er ook in grote getalen, uitoefening van kunst en cultuur zonder publiek is deze winter nog niet gestopt naar mijn idee.
Er is een complex moeras ontstaan van regels en uitzonderingen. Feit is dat GTST opnames doorgaan, Nick en Simon vanuit hun woonkamer kunnen optreden via een stream, maar het Nederlands Kamerorkest mag geen optreden geven voor een publiek in het Concertgebouw.
Stoney3K schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:56:

De Ierse studie over het risico in de buitenlucht werd zonder blikken of blozen door Van Dissel weggezet als aperte onzin. Het OMT blijft zich dus verzetten tegen die gedachtegang.

Verder is hier voor de politiek een situatie die ze willen gebruiken om de testsamenleving te forceren. Je merkt dat De Jonge er nogal op gebrand is om zijn testbewijzen geregeld te krijgen, ondanks oproepen het niet te doen en ook nog eens dat de wet van kracht wordt als deze niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Stap 2 zou bestaan uit:
Dat zou ruimschoots moeten passen in de R-waarde <1.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
CMD-Snake schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:19:
[...]
Verder is hier voor de politiek een situatie die ze willen gebruiken om de testsamenleving te forceren. Je merkt dat De Jonge er nogal op gebrand is om zijn testbewijzen geregeld te krijgen, ondanks oproepen het niet te doen en ook nog eens dat de wet van kracht wordt als deze niet meer nodig is.
En daarbij vraag ik me wel af: Waarom dan? Denkt hij echt met die testsamenleving er uit te komen als de grote redder van de Nederlandse economie en het daarmee tot premier te schoppen? Of zit er iets veel simpelers achter, zoals een persoonlijke drang om zichzelf te willen bewijzen en een stukje machtzucht?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:29:
En daarbij vraag ik me wel af: Waarom dan? Denkt hij echt met die testsamenleving er uit te komen als de grote redder van de Nederlandse economie en het daarmee tot premier te schoppen? Of zit er iets veel simpelers achter, zoals een persoonlijke drang om zichzelf te willen bewijzen en een stukje machtzucht?
Ze willen de wetgeving in elk geval geregeld hebben. Tijdens de debatten over de quarantaineplicht en de testbewijzen zei De Jonge dat hij wil kijken welke regels uit de Tijdelijke wet maatregelen covid-19 verplaatst gaan worden naar de Wpg zodat ze een permanent karakter krijgen. Dit op zijn minst met het idee om ze op de plank te hebben liggen als er weer een mutant langs zou komen.

Dit patroon hebben we al eerder gezien na de aanslagen van 11 september. Al die wetgeving tegen terrorisme die ingevoerd is, die is nooit verdwenen. Ik vrees ervoor dat we nu een herhaling krijgen, dit soort dingen schalen zelden af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
t_captain schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:28:
Dat zou ruimschoots moeten passen in de R-waarde <1.0.
In het eerdere debat is daar ook ruimere openingstijden voor buitenterrasen aan toegevoegd, dat past toch ook nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:56
Ik vind het allemaal wel verrassend stil rondom het Catshuis overleg, OMT advies en de mogelijke versoepelingen en/of gang van zaken. Vorige weken wat het veel meer in de media in aanloop naar.... mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
crimby schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:22:
. Vorige weken wat het veel meer in de media in aanloop naar.... mis ik iets?
Ajax - Fijenoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
crimby schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:22:
Vorige weken wat het veel meer in de media in aanloop naar.... mis ik iets?
Er werd voorheen meer gelekt. We wisten vorige week al dat er niets qua versoepelingen zou komen, zelfs het overleg in het Catshuis ging niet door.

Dit is dan speculatie van mijn kant, maar ik denk dat er nu weinig gelekt nog is omdat ze zelf werkelijk nog niet weten wat ze gaan doen. Het OMT moppert nu steeds, maar ze voelen ook wel dat ze iets moeten doen richting de bevolking. Vandaag en morgen kunnen ze nog nadenken over hun spagaat. Wellicht starten ze de geruchtenmolen vanavond of morgen pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
DutchCommando schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Dat zal zo zijn. Maar het gaat over de PCR test.
Maar een positieve zelftest zal een PCR geven... Dus dan test je wel zonder klachten

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:11
Zondag; de dag dat er wel instroom is en zeer beperkte uitstroom.
Toch hele mooie getallen voor een zondag! Hele lage instroom.

[ Voor 18% gewijzigd door Stinger_Ventura op 09-05-2021 14:01 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-10 07:26

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Stinger_Ventura schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:01:

[Embed]
lage instroom op de IC. Dat lijkt me nou de minst, door het weekend, beinvloede waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zijn -zeker voor de zondag- geen onaardige cijfers. Nu een echte daling inzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
MikeyMan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:13:
Dat zijn -zeker voor de zondag- geen onaardige cijfers. Nu een echte daling inzetten!
Zondag altijd hoog? Dacht donderdag/vrijdag de hoge dagen waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

crimby schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:14:
[...]

Zondag altijd hoog? Dacht donderdag/vrijdag de hoge dagen waren.
Ja uitstroom is altijd matig op zondag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stinger_Ventura schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:01:

[Embed]
Sub200 en Sub30 instroom, lange tijd geleden dat we dat hebben gezien.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:35
Mooi, hopen dat we nu eens even doorpakken en kijken of de cijfers nog flink verder zullen dalen in plaats van meteen versoepelen en op een hoog plateau blijven steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10 13:56

Laguna

Connaisseur

YakuzA schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:20:
[...]

Sub200 en Sub30 instroom, lange tijd geleden dat we dat hebben gezien.
Sub200 was vorige week zondag nog het geval ;) maar sub30 op de IC was voor het laatst 18 maart volgens LCPS en zelfs 26 februari volgens NICE.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
BarôZZa schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:00:
Mooi, hopen dat we nu eens even doorpakken en kijken of de cijfers nog flink verder zullen dalen in plaats van meteen versoepelen en op een hoog plateau blijven steken.
Nu de beslissing tot versoepelen nemen, betekent dat er pas vanaf 18 mei werkelijk iets verandert (en dan ook nog heel beperkt). Voorlopig blijft de huidige trend dan tot zeker eind mei (zo’n 2 weken na de aanpassing) zoals hij nu is.
En dan zitten er als het goed is al 2 miljoen vaccins meer in. Denk dat het wel kan. Er is iig geen reden om aan te nemen dat dit zou leiden tot een plateau op huidig niveau.

[ Voor 6% gewijzigd door blissard op 09-05-2021 15:13 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 08:02

Agent47

I always close my contracts.

Gaat de betere kant op.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:52
Het is echt lang geleden dat we dagen na elkaar eigenlijk enkel maar goede cijfers zagen. Laatste keer was mei 2020 denk ik?

Alles wijst erop dat we de piek gehad hebben van de 2e golf (de 3e bestaat niet wat mij betreft). Nu wordt het tijd dat de ziekenhuizen een stevige daling gaan inzetten zodat we het land kunnen opendoen en onderwijl vol gas de vaccinaties blijven prikken.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:35
blissard schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:12:
[...]

Nu de beslissing tot versoepelen nemen, betekent dat er pas vanaf 18 mei werkelijk iets verandert (en dan ook nog heel beperkt). Voorlopig blijft de huidige trend dan tot zeker eind mei (zo’n 2 weken na de aanpassing) zoals hij nu is.
En dan zitten er als het goed is al 2 miljoen vaccins meer in. Denk dat het wel kan. Er is iig geen reden om aan te nemen dat dit zou leiden tot een plateau op huidig niveau.
Eerst zakken en daarna versoepelen is veel sneller dan versoepelen totdat je vastloopt. Beter gewoon zo snel mogelijk omlaag en met zo laag mogelijke cijfers de zomer ingaan. Dan kan je fatsoenlijk versoepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Elke dode is er een te veel maar er zijn er vandaag wel echt weinig gemeld. Dat betekent dus dat de overige IC uitstroom er beter aan toe is. Bemoedigend om alles op groen te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:29:
Het is echt lang geleden dat we dagen na elkaar eigenlijk enkel maar goede cijfers zagen. Laatste keer was mei 2020 denk ik?

Alles wijst erop dat we de piek gehad hebben van de 2e golf (de 3e bestaat niet wat mij betreft). Nu wordt het tijd dat de ziekenhuizen een stevige daling gaan inzetten zodat we het land kunnen opendoen en onderwijl vol gas de vaccinaties blijven prikken.
Was er vorige week zondag ook storing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:39:
[...]

Was er vorige week zondag ook storing?

[Embed]
ook
Vorige week was het de hele week feest, inclusief zaterdag en zondag (toen lag de IT eruit en kon je ook geen afspraken maken voor testen/vaccinatie). Afgelopen maandag was daardoor bijzonder hoog (meer dan 9100).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:42:
[...]
ook
Vorige week was het de hele week feest, inclusief zaterdag en zondag (toen lag de IT eruit en kon je ook geen afspraken maken voor testen/vaccinatie). Afgelopen maandag was daardoor bijzonder hoog (meer dan 9100).
Ja, gaat de goede kant op. Percentage positief ook wat omlaag.

Zou het kunnen dat bij een storing ook vooral de positieven worden gecorrigeerd? Zodat %positief wat oploopt?

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 09-05-2021 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dat gaat mooi. Onhandig dat de versoepelingen van komende dinsdag prematuur de nek om zijn gedraaid. Maargoed, weekje later is ook prima. En plannen om nieuwe versoepelingen twee weken na de vorige te doen is sowieso niet echt heel handig wat wat is precies de periode die het duurt om eventuele negatieve effecten te zien.

Maar met de hoeveelheid en de doelgroepen die er nu gevaccineerd worden zitten we sowieso wel goed de komende weken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 30-10 11:05
eamelink schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:04:
Dat gaat mooi. Onhandig dat de versoepelingen van komende dinsdag prematuur de nek om zijn gedraaid.
Ik vind dat niet eens zo slecht, weekje verder doordalen voordat we de boel verder vrijgeven is helemaal niet verkeerd. Zorgt ervoor dat er ook weer sneller vervolgvrijheden gegeven kunnen worden. In het huidige tempo scheelt die week met een lange staart eraan toch weer duizenden zieken.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
eamelink schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:04:
Dat gaat mooi. Onhandig dat de versoepelingen van komende dinsdag prematuur de nek om zijn gedraaid. Maargoed, weekje later is ook prima. En plannen om nieuwe versoepelingen twee weken na de vorige te doen is sowieso niet echt heel handig wat wat is precies de periode die het duurt om eventuele negatieve effecten te zien.
De overheid zou een geweldige slag kunnen slaan door aankomende woensdag de restaurants open te laten gaan en terrasen tot 22:00. Dat zou ze ontzettend veel goodwill kunnen opleveren. En dan op 18 mei de eerder aangegeven versoepelingen erbij.

Dat zal resulteren in 0,0 extra besmettingen maar wel heel veel goodwill bij de bevolking omdat ze beloofd hebben direct te zullen acteren bij betere cijfers.

Maar of Rutte en de Jonge dicht genoeg bij de maatschappij staan om zoiets te doen, dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:36
SkiFan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:18:
[...]

Ik vind dat niet eens zo slecht, weekje verder doordalen voordat we de boel verder vrijgeven is helemaal niet verkeerd. Zorgt ervoor dat er ook weer sneller vervolgvrijheden gegeven kunnen worden. In het huidige tempo scheelt die week met een lange staart eraan toch weer duizenden zieken.
en net na de meivakantie is ook wel extra handig. niet leuk, maar een weekje dalen is toch ook gewoon mooi. het was vorige week te vroeg , hoe jammer ook.
Drardollan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:22:
[...]

De overheid zou een geweldige slag kunnen slaan door aankomende woensdag de restaurants open te laten gaan en terrasen tot 22:00. Dat zou ze ontzettend veel goodwill kunnen opleveren. En dan op 18 mei de eerder aangegeven versoepelingen erbij.

Dat zal resulteren in 0,0 extra besmettingen maar wel heel veel goodwill bij de bevolking omdat ze beloofd hebben direct te zullen acteren bij betere cijfers.

Maar of Rutte en de Jonge dicht genoeg bij de maatschappij staan om zoiets te doen, dat betwijfel ik.
die ene week gaat dat echt niet uitmaken. restaurants moeten weer gaan inkopen, personeel plannen etc ,dat gaat toch amper in een dag

[ Voor 40% gewijzigd door DaTimMan op 09-05-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:43:
[...]

Ja, gaat de goede kant op. Percentage positief ook wat omlaag.
Klopt, ook bij dat getal lijkt de piek bereikt te zijn.
Zou het kunnen dat bij een storing ook vooral de positieven worden gecorrigeerd? Zodat %positief wat oploopt?
Geen idee, ik verwacht van niet. Maar ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
DaTimMan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:23:
[...]
die ene week gaat dat echt niet uitmaken. restaurants moeten weer gaan inkopen, personeel plannen etc ,dat gaat toch amper in een dag
Zoals altijd zal einde van de dag wel alles uitlekken toch? En dan maken ze er desnoods donderdag van, het gaat mij om het gebaar.

Maar die ene week maakt in de cijfers niets uit, maar het zou wel laten zien dat de overheid zich aan zijn woord houdt ("direct versoepelen als het kan, niet afwachten" is er gezegd) en het zou ook een boost kunnen zijn voor de horeca en burgers in het algemeen.

Maar ik verwacht het niet hoor, ik denk dat ze veel te ver van de maatschappij afstaan om zoiets te kunnen bedenken. En ze moeten ook het gejammer van het OMT weerstaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 09-05-2021 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:39
[...]

Strakke belofte die je achteraf mag aantonen. (en dan bedoel ik niet die goodwill).

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
henkzelf schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:26:
[...]

Strakke belofte die je achteraf mag aantonen. (en dan bedoel ik niet die goodwill).
Net zo aantonen als het nut van de avondklok of alcoholverbod na 20:00?

Ik denk dat iedereen ondertussen wel doorheeft dat er buiten op terrassen niets gebeurd qua besmettingen en ook in de restaurants is tot op heden nooit iets boeiend gebeurd. Ook niet toen ze maandenlang open waren vorig jaar.

Ik heb het bewust niet over feestjes en zuipen in de kroeg, maar ik neem aan dat dat duidelijk was.

Maar je mag mij noteren hoor, 14 dagen na openen van restaurants en terrassen later dan 18:00 gaan we daar 0,0 van in de cijfers terugzien. Ik ben er niet bang voor dat het anders is, want ik roep dit niet vanuit mijn onderbuik maar op basis van 15 maanden ervaring met Corona.

[ Voor 18% gewijzigd door Drardollan op 09-05-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-10 13:25
[...]

Dan krijg je mogelijk wel wat zich gister heeft afgespeeld in Belgie, dat mensen als er meer alcohol in zit zich stukken minder aan de andere regels houden. Daarnaast hebben volgens mij de ziekenhuizen aangegeven dat wat hun betreft de daling nog niet groot genoeg is. Denk dus dat de regering dat niet aan zou durven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:21
Pompi schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:30:
[...]
Daarnaast hebben volgens mij de ziekenhuizen aangegeven dat wat hun betreft de daling nog niet groot genoeg is. Denk dus dat de regering dat niet aan zou durven
Waarom zou de regering dat niet aandurven? Die heeft al jaren complete schijt aan de zorg. Ook de afgelopen weken/maanden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
[...]

Dan krijg je mogelijk wel wat zich gister heeft afgespeeld in Belgie, dat mensen als er meer alcohol in zit zich stukken minder aan de andere regels houden. Daarnaast hebben volgens mij de ziekenhuizen aangegeven dat wat hun betreft de daling nog niet groot genoeg is. Denk dus dat de regering dat niet aan zou durven
ik zou restaurants open zonder alcohol een leuke eerste stap vinden! maar die verplaatsingen en hoe dan ook meerdere gezinnen aan 1 tafel ( de horeca gaat geen politie spelen, en mensen zelf geven er niets om) nah 0 besmettingen geloof ik niet, en goodwil al helemaal niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Je weet dat de terrassen hier al 1,5 week open zijn?

Natuurlijk durven ze dat niet, ze kijken samen met het OMT het liefst naar bangmakende oplossingen en verzwaringen. Alles moet in grote stappen in plaats van mondjesmaat. Want stel je voor dat je iets probeert en het blijkt geen problemen op te leveren, dat wil je toch voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:24

Sorcerer8472

Mens sana?

Drardollan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:34:
[...]

Je weet dat de terrassen hier al 1,5 week open zijn?

Natuurlijk durven ze dat niet, ze kijken samen met het OMT het liefst naar bangmakende oplossingen en verzwaringen. Alles moet in grote stappen in plaats van mondjesmaat. Want stel je voor dat je iets probeert en het blijkt geen problemen op te leveren, dat wil je toch voorkomen.
Ja, één maatregel versoepelen doen we niet zomaar. Het moeten er gelijk minimaal 4 zijn die we versoepelen. Zoals vorige keer ook terrassen + hoger onderwijs + avondklok + bezoekregeling. En daarna weer wekenlang niets :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
DaTimMan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:33:
[...]

ik zou restaurants open zonder alcohol een leuke eerste stap vinden! maar die verplaatsingen en hoe dan ook meerdere gezinnen aan 1 tafel ( de horeca gaat geen politie spelen, en mensen zelf geven er niets om) nah 0 besmettingen geloof ik niet, en goodwil al helemaal niet
Dat zou een meer dan prima tussenstap zijn, al is het wel gek dat je dan op het terras wel mag zuipen bij je uitsmijtertje tussen 12:00 en 18:00.

De restaurants zijn prima in staat om dit op te lossen, dat hebben ze vorig jaar ruimschoots bewezen. De excessen houd je altijd (maar die zitten nu toch ook bij elkaar te zuipen en te feesten), maar daar kan je natuurlijk deels op handhaven.

Tussen 1 juni en 1 oktober vorig jaar hebben de restaurants het over het algemeen goed gedaan, waarom zou je hen niet belonen en daarmee en de uitbater en de burger en de economie helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Sorcerer8472 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:37:
[...]

Ja, één maatregel versoepelen doen we niet zomaar. Het moeten er gelijk minimaal 4 zijn die we versoepelen. Zoals vorige keer ook terrassen + hoger onderwijs + avondklok + bezoekregeling. En daarna weer wekenlang niets :+
Inderdaad, ik pleit echt al vele maanden voor stapjes en proberen van dingen. Doe iets open en kijk wat er gebeurd. Je kan altijd weer terugstappen toch?

Los van de feiten die we na veelvuldig testen en gezond boerenverstand toch al lang lang kennen? Die fieldlab testen leken misschien nutteloos, maar hebben echt wel inzichten opgeleverd.

Maar helaas staan ze in Den Haag zover van de realiteit dat ze daar niets mee doen. Er moet en zal eerst voor een miljard een testsamenleving opgestart worden die waarschijnlijk totaal nutteloos zal zijn (of beter gezegd, hopelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:37:
[...]

Nee, vooral niet doen. Voor je het weet kan je conclusies aan een specifiek iets hangen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
Drardollan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:37:
[...]

Dat zou een meer dan prima tussenstap zijn, al is het wel gek dat je dan op het terras wel mag zuipen bij je uitsmijtertje tussen 12:00 en 18:00.

De restaurants zijn prima in staat om dit op te lossen, dat hebben ze vorig jaar ruimschoots bewezen. De excessen houd je altijd (maar die zitten nu toch ook bij elkaar te zuipen en te feesten), maar daar kan je natuurlijk deels op handhaven.

Tussen 1 juni en 1 oktober vorig jaar hebben de restaurants het over het algemeen goed gedaan, waarom zou je hen niet belonen en daarmee en de uitbater en de burger en de economie helpen?
duidelijk verhaal, echter nu zitten ze ( de excessen) thuis, en niet naast mij, voor mij een groot verschil. maar hierom ga ik alsnog niet uit eten in de eerste 2 maanden dat het mag. eerst allebei een beetje bescherming er in.

eten op een terras is ellende doordat ik slecht tegen rook kan. dat ze dat toch eens verbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
DaTimMan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:39:
[...]

duidelijk verhaal, echter nu zitten ze ( de excessen) thuis, en niet naast mij, voor mij een groot verschil. maar hierom ga ik alsnog niet uit eten in de eerste 2 maanden dat het mag. eerst allebei een beetje bescherming er in.
Maar dat is je eigen keuze. En dat is een groot goed en zou best wat meer naar voren gebracht mogen worden.
eten op een terras is ellende doordat ik slecht tegen rook kan. dat ze dat toch eens verbieden.
Hele andere discussie denk ik, al zouden ze van mij roken prima mogen verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
jadjong schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:39:
[...]

Nee, vooral niet doen. Voor je het weet kan je conclusies aan een specifiek iets hangen. |:(
Na 15 maanden kunnen we toch wel concluderen dat activiteiten met te veel mensen in een afgesloten ruimte hét probleem zijn?

Of dat nu een feestje in de Ziggo Dome is, een schoolklas vol met pubers, een lallende berg mensen in de kroeg en dat soort dingen. Of simpelweg thuis met 2 gezinnen op een bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Opvallend hoe weinig er deze keer lekt uit het Catshuis overleg, alsof ze het zelf niet weten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Want de prioriteit van de overheid in deze crisis is het goodwill van het volk? :N

Het contrast is ook wel pijnlijk.
We hadden maanden lang slechte cijfers en verscherping van de regels werden continue uitgesteld.
We hebben een paar dagen goede cijfers en versoepelingen moeten zo snel mogelijk doorgevoerd worden.

Blijkbaar vergeten we dat hele groepen jonge mensen levenslange schade zullen oplopen en dat met het loslaten van de regels deze groep alleen groter wordt. Maar dat is ook een rekening die we pas over 20 jaar hoeven te betalen. Hoe groot die groep is op dit moment nog onbekend.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

hoevenpe schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:53:
Opvallend hoe weinig er deze keer lekt uit het Catshuis overleg, alsof ze het zelf niet weten?
Waarschijnlijk geen eensgezindheid. Bij het vorige uitstel duur het ook wat langer voordat de “handhaving” gelekt werden. Waarschijnlijk zijn er nu dan ook verschillende mensen die een sterke mening hebben en de ander niet kunnen overtuigen. En als het fout gaat wil je niet dat er mensen uit de school klappen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
DevWouter schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:57:
[...]

Waarschijnlijk geen eensgezindheid. Bij het vorige uitstel duur het ook wat langer voordat de “handhaving” gelekt werden. Waarschijnlijk zijn er nu dan ook verschillende mensen die een sterke mening hebben en de ander niet kunnen overtuigen. En als het fout gaat wil je niet dat er mensen uit de school klappen.
Ik zou er ook geen bezwaar tegen hebben als de volgende ronde in de versoepelingen nog even uitgesteld wordt (dus tot 25 mei) omdat je dat ook meer ademruimte geeft waarin de cijfers nog wat extra kunnen dalen.

Als je tot 20:00 op het terras kan zitten om te uit eten dan heeft dat wel meer aanloop dan wanneer de tent om 18:00 dicht moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Drardollan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:39:
[...]
Inderdaad, ik pleit echt al vele maanden voor stapjes en proberen van dingen. Doe iets open en kijk wat er gebeurd. Je kan altijd weer terugstappen toch?
Een schip keren kost tijd. Zou je een maatregel los laten dan duurt het zeker 3 weken voordat je effecten gaat zien. Tegen die tijd heb je mogelijk geen controle meer over de situatie omdat je het probleem onderschat hebt. Tevens zullen mensen zich verzetten tegen de (in hun ogen) zoveelste koerswijziging, zeker als je de hoeveelheid misinformatie meerekent waar in Nederland mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
DevWouter schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:54:
[...]

Want de prioriteit van de overheid in deze crisis is het goodwill van het volk? :N

We hadden maanden lang slechte cijfers en verscherping van de regels werden continue uitgesteld.
We hebben een paar dagen goede cijfers en versoepelingen moeten zo snel mogelijk doorgevoerd worden.

Blijkbaar vergeten we dat hele groepen jonge mensen levenslange schade zullen oplopen en dat met het loslaten van de regels deze groep alleen groter wordt. Maar dat is ook een rekening die we pas over 20 jaar hoeven te betalen. Hoe groot die groep is op dit moment nog onbekend.
Goodwill is natuurlijk wel belangrijk want ze vertegenwoordigen ons, het volk. Dus ja het volk is belangrijk. Niet de hoogste prio nu natuurlijk, maar ook niet irrelevant. Hoe langer de lockdown duurt des te moeizamer het gaat. Zeker nu met het mooie weer.

Nu de cijfers de inmiddels bijna een week naar beneden aan het gaan zijn en eerst volgende versoepelingen pas per 18 mei doorgevoerd worden, kan het een goede keuze zijn om versoepelingen inderdaad door te voeren.
Het is continu een balans zoeken tussen zorg en economie. Zonder zorg geen economie, zonder economie geen zorg.

Verder ben ik wel benieuwd over welke groep jonge mensen je het hebt? De jonge mensen die corona hebben of hebben gehad of de jonge mensen die depressief thuis zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
DevWouter schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:54:
[...]

Yep.
Elke dag dat we maatregelen hebben is een dag teveel.
Je bedoeld die groep die nu dagelijks bij elkaar opgepropt in huizen zit en bij mooi weer in parken? De groep die met Koningsdag lekker feestjes hadden? De groep die bij de Arena lekker stond te dansen?

Die groep, die kan van mij het dak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
DevWouter schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Een schip keren kost tijd. Zou je een maatregel los laten dan duurt het zeker 3 weken voordat je effecten gaat zien. Tegen die tijd heb je mogelijk geen controle meer over de situatie omdat je het probleem onderschat hebt. Tevens zullen mensen zich verzetten tegen de (in hun ogen) zoveelste koerswijziging, zeker als je de hoeveelheid misinformatie meerekent waar in Nederland mee te maken hebben.
Behalve dat ik ervan overtuigd ben dat het 0,0 extra problemen oplevert vergeet je voor het gemak het betere weer en vooral bijna 3 miljoen vaccinaties in die 3 weken die komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Stoney3K schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Ik zou er ook geen bezwaar tegen hebben als de volgende ronde in de versoepelingen nog even uitgesteld wordt (dus tot 25 mei) omdat je dat ook meer ademruimte geeft waarin de cijfers nog wat extra kunnen dalen.

Als je tot 20:00 op het terras kan zitten om te uit eten dan heeft dat wel meer aanloop dan wanneer de tent om 18:00 dicht moet.
Het nadeel van 20.00 is dat mensen langer blijven hangen en een andere gedrag gaan tonen dan 18.00. Zeker op warme dagen. Tevens heeft elke versoepeling een ondermijnend effect op de nog bestaande maatregelen.

Persoonlijk zou ik eerder kijken naar de vaccinatiegraad van de Nederlanders. Hoe meer gevaccineerd hoe meer er mogelijk wordt. In tegenstelling tot besmettingen levert die namelijk garanties op en het geeft ook de juiste motivatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:33:
[...]

Waarom zou de regering dat niet aandurven? Die heeft al jaren complete schijt aan de zorg. Ook de afgelopen weken/maanden nog.
En ik maar denken dat ze het land in een lock down gegooid hebben om juist de zorg niet te overbelasten... Blijkbaar toch verkeerd begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Ik ben nog niet geweest, dus nog geen ervaring, maar ik weet niet of er meer aanloop zal zijn.Zitten ze niet al tot max vol? Want dan kunnen er simpelweg niet meer mensen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Panem et circenses... Panem et circenses.
Elke dag dat we maatregelen hebben is een dag teveel.
Een zachte heelmeester is voor aderlatingen.
Je bedoeld die groep die nu dagelijks bij elkaar opgepropt in huizen zit en bij mooi weer in parken? De groep die met Koningsdag lekker feestjes hadden? De groep die bij de Arena lekker stond te dansen?
Nee op alle drie. Ik heb het over die categorie die voor hun rest van hun leven niet meer aan de maatschappij kunnen doen. We gaan daar in de toekomst nog rechtszaken over zien net zoals bij de vorige epidemieën waarbij de overheid verkeerd gereageerd heeft. Alleen zal deze groep groter zijn.
Die groep, die kan van mij het dak op.
Sterker, die mogen van mij bij jou door het dak zakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:41
Vandaag was het moederdag. Ik was vanmorgen even in een tuincentrum om biologisch zaaigoed te halen en er liepen opvallend veel jonge ouders (met kinderen) die zo te zien (en te horen) nog even wat voor mams gingen halen.
Kan ook nog wel een opleving van het virus opleveren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Drardollan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:07:
[...]

Behalve dat ik ervan overtuigd ben dat het 0,0 extra problemen oplevert vergeet je voor het gemak het betere weer en vooral bijna 3 miljoen vaccinaties in die 3 weken die komen.
Dus komende maand 0 mensen die dood gaan aan Corona?
Dat is een weddenschap die je keihard gaat verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
DevWouter schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:17:
[...]

Dus komende maand 0 mensen die dood gaan aan Corona?
Dat is een weddenschap die je keihard gaat verliezen.
Dat wordt niet gezegd he. Er wordt gezegd 0,0 extra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

crimby schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:04:
[...]

Goodwill is natuurlijk wel belangrijk want ze vertegenwoordigen ons, het volk. Dus ja het volk is belangrijk. Niet de hoogste prio nu natuurlijk, maar ook niet irrelevant. Hoe langer de lockdown duurt des te moeizamer het gaat. Zeker nu met het mooie weer.

Nu de cijfers de inmiddels bijna een week naar beneden aan het gaan zijn en eerst volgende versoepelingen pas per 18 mei doorgevoerd worden, kan het een goede keuze zijn om versoepelingen inderdaad door te voeren.
Het is continu een balans zoeken tussen zorg en economie. Zonder zorg geen economie, zonder economie geen zorg.
Als het goed is gaan we waarschijnlijk pas komende week de effecten van de versoepelingen zien. De huidige daling is gedeeltelijke te danken aan de maatregelen.

Het is altijd een balans, maar de economie is makkelijker te herstellen dan de zorg. Tenzij het nieuwe kabinet een plan maakt om de zorg te herstellen en op te schalen zal de zorg voor een meerdere generaties van een lagere niveau zijn dan de afgelopen generaties.

Er is behoorlijk wat frustratie binnen de zorg over hoe de zorg afgelopen jaren behandeld is en deze Corona crisis is voor veel mensen de drempel geweest.
Verder ben ik wel benieuwd over welke groep jonge mensen je het hebt? De jonge mensen die corona hebben of hebben gehad of de jonge mensen die depressief thuis zitten?
Mensen met langdurige longschade vergelijkbaar met een zeer zware griep. Kortademig, concentratie problemen, snel uitgeput, et cetera. Daar lopen al aardig wat van rond in Nederland.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:15:
Vandaag was het moederdag. Ik was vanmorgen even in een tuincentrum om biologisch zaaigoed te halen en er liepen opvallend veel jonge ouders (met kinderen) die zo te zien (en te horen) nog even wat voor mams gingen halen.
Kan ook nog wel een opleving van het virus opleveren.
feit is dat jij en anderen daar allemaal waren ( wat me prima lijkt en veel ruimte en zo ). ik heb geen waardeoordeel of iemand daar komt voor biologisch zaaigoed of een chinees prul voor schoonmoeders. Als je denkt dat het daar onveilig is moet je er niet komen, ga je er wel heen niet zeuren dat er ook anderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

crimby schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:22:
[...]

Dat wordt niet gezegd he. Er wordt gezegd 0,0 extra
@Drardollan
Excuses, dat had ik inderdaad verkeerd gelezen. Ik zal de volgende keer beter lezen.

Ik vind “0,0 extra” wel een hele makkelijk doel is. Waarschijnlijk voorkomen we dat alleen met een Nederlands kampioenschap deurknop likken. :+

(Dank je wel, @crimby)

[ Voor 5% gewijzigd door DevWouter op 09-05-2021 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
DevWouter schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:26:
[...]

Als het goed is gaan we waarschijnlijk pas komende week de effecten van de versoepelingen zien. De huidige daling is gedeeltelijke te danken aan de maatregelen.

Het is altijd een balans, maar de economie is makkelijker te herstellen dan de zorg. Tenzij het nieuwe kabinet een plan maakt om de zorg te herstellen en op te schalen zal de zorg voor een meerdere generaties van een lagere niveau zijn dan de afgelopen generaties.

Er is behoorlijk wat frustratie binnen de zorg over hoe de zorg afgelopen jaren behandeld is en deze Corona crisis is voor veel mensen de drempel geweest.

[...]

Mensen met langdurige longschade vergelijkbaar met een zeer zware griep. Kortademig, concentratie problemen, snel uitgeput, et cetera. Daar lopen al aardig wat van rond in Nederland.
De versoepelingen? De terrassen tot 18:00 open was 1 dag een succes en verder alleen maar slecht weer.
Met 2 pers op bezoek werd al weinig aan gehouden.
Alleen de avondklok was dus ik een echte merkbare versoepeling. Alleen de vraag hoeveel effect die had want iedereen die illigaal bijeen wilde komen deed dat ook prima tot 05:30 (een reguliere stapavond eindigt niet perse vroeger).
Maargoed, ben benieuwd of er echt veel merkbaar wordt.
De daling afgelopen tijd zal voornamelijk te maken hebben met de hoeveel vaccinaties en de stijgende temperaturen (ook al is het veel regen, de temperaturen stijgen gelukkig wel).

Wat betreft de zorg heb je in mijn optiek helemaal gelijk, maar om de zorg te herstellen heb je wel geld nodig. En geld moet er wel zijn dan.

Daarnaast gaat psychische en mentale gesteldheid en draagvlak steeds belangrijker worden.

Ik ben in ieder geval blij nu even niet in de schoenen van het kabinet te staan. Qua corona aanpak is het weinig 100% goed voor iedereen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• t_captain
Mega lage instroom IC vandaag, nog lager dan gisteren.

Weektotaal lijktop weg naar 290 a 295. Ten opzichte van 379 vorige week, dat is maar liefst 23% in de min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:24

Sorcerer8472

Mens sana?

Intussen zat ik even te kijken naar een wat langere periode van remote werken. Daarvoor keek ik o.a. naar Portugal. Helaas is daar nu een verplichte 14-daagse quarantaine voor mensen uit Brazil, Croatia, Cyprus, France, India, Lithuania, Netherlands, South Africa and Sweden :+

Helaas is dat het gevolg van grootschalige studentenfeesten in de hele stad, en zangkoren die gewoon blijven afspreken e.d.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
De 'bronnen' zijn weer ingezet, 18 mei dus:
Als daling besmettingen doorzet wil kabinet volgende week verder versoepelen

Vanaf 18 mei mag er dan weer binnen worden gesport, zijn bezoekers weer welkom in dieren- en speeltuinen en mogen muziekscholen weer leerlingen ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Verwijderd schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:27:
[...]
feit is dat jij en anderen daar allemaal waren ( wat me prima lijkt en veel ruimte en zo ). ik heb geen waardeoordeel of iemand daar komt voor biologisch zaaigoed of een chinees prul voor schoonmoeders. Als je denkt dat het daar onveilig is moet je er niet komen, ga je er wel heen niet zeuren dat er ook anderen zijn.
Ik zeur helemaal niet en ik heb het helemaal niet over onveilig gehad, waarschijnlijk lees je mijn bericht verkeerd.
Waar ik op doelde was wanneer die jonge ouders met kinderen vandaag allemaal op bezoek gaan bij mams dan zit mams ver boven de 2 personen per dag. En gezien het oplopende besmettingscijfer van personen tussen de 20 en 29 ben ik benieuwd of dat nog gevolgen zal hebben

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
hoevenpe schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:53:
Dat klopt: Kabinet hakt nog geen knoop door over versoepelingen

Ze gaan de komende dagen nog eens nadenken. Op maandag is altijd het overleg met de veiligheidsregio's, mogelijk dat ze maandagmiddag of dinsdagochtend pas iets besluiten.
DaTimMan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:33:
ik zou restaurants open zonder alcohol een leuke eerste stap vinden!
Op het terras mag wel alcohol geschonken worden, binnen dan niet? Nog vreemde tegenstelling, maar wel eentje die de Nederlandse overheid waardig is. Verder zal het lastig zijn, denk aan het adagium: Ze eten je arm en drinken je rijk. Bij restaurants brengt dat wijn arrangement meer in het laatje dan die drie gangen die je eet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
CMD-Snake schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:14:
Ze gaan de komende dagen nog eens nadenken.
Er zit blijkbaar nog wat meer aan te komen als het de komende dagen zo doorgaat:
Het kabinet wil de coronaregels vanaf 18 mei versoepelen: sportscholen, dierentuinen, pretparken en andere zogenoemde doorstroomlocaties mogen dan weer open.

Verder overweegt het kabinet om de terrastijden voor de horeca enigszins uit te breiden. Nu mogen terrassen van 12.00 tot 18.00 uur open zijn. Dat wordt mogelijk vervroegd naar 10.00 uur. ,,Zodat mensen ‘s ochtends ook een cappuccino op het terras kunnen drinken. En het zou kunnen dat de terrassen ‘s avonds ook iets langer open mogen blijven. Maar daarover wordt de komende dagen nog gediscussieerd.’’
Nog niets over teamsport buiten boven de 27, neem aan dat er ook erbij hoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Yaksa schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:13:
[...]

Ik zeur helemaal niet en ik heb het helemaal niet over onveilig gehad, waarschijnlijk lees je mijn bericht verkeerd.
Waar ik op doelde was wanneer die jonge ouders met kinderen vandaag allemaal op bezoek gaan bij mams dan zit mams ver boven de 2 personen per dag. En gezien het oplopende besmettingscijfer van personen tussen de 20 en 29 ben ik benieuwd of dat nog gevolgen zal hebben
Maximaal 2 personen, maximaal 1 keer per dag
De adviezen op een rij:

Ontvang maximaal 2 personen per dag.
Ga maximaal 1 keer per dag alleen bij iemand op bezoek.
Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee. U mag bijvoorbeeld met 2 volwassenen en kinderen tot en met 12 op bezoek bij opa en/of oma.

https://www.rijksoverheid...emene-coronaregels/bezoek

dat is dus niet boven de 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 30-10 11:05
De oma's waar deze gezinnen op bezoek gingen zijn als het goed is al gevaccineerd.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik vind het zo zonde dat we de weinige ruimte voor versoepelen die we hebben, verspillen aan terassen tijdens werktijd en dan ook nog eens daar binnen gaan verruimen. Ik had liever gezien dat ze de terassen van 15 tot 21 oid openden. Dan kan de rest ook even buitenshuis ontspannen.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:40
42erik schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:22:
[...]

Maximaal 2 personen, maximaal 1 keer per dag
De adviezen op een rij:

Ontvang maximaal 2 personen per dag.
Ga maximaal 1 keer per dag alleen bij iemand op bezoek.
Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee. U mag bijvoorbeeld met 2 volwassenen en kinderen tot en met 12 op bezoek bij opa en/of oma.

https://www.rijksoverheid...emene-coronaregels/bezoek

dat is dus niet boven de 2
Vandaag met het mooie weer zag ik overal groepjes mensen bij elkaar en helemaal niemand zei er wat over of greep in qua handhaving... En waren zeker niet allemaal dezelfde huishoudens. Blijkbaar versoepelt iedereen al op zijn of eigen manier. Met de voorgestelde versoepelingen is er wat mij betreft nog steeds een hoop niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:13:
[...]

dat stukje stond er niet bij, vandaar dat ik niet wist waar je op doelde en dacht dat het om de aanwezigheid in het tuincentrum ging, maar zou inderdaad kunnen.Maar ook net zo goed dat het cadeautje bij de deur werd afgegeven of dat men in de tuin gezeten heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-10 18:46
SkiFan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:25:
De oma's waar deze gezinnen op bezoek gingen zijn als het goed is al gevaccineerd.
De gemiddelde leeftijd om oma te worden is 52 en ze zitten in bouwjaar 1962 met vaccineren. Zo vanzelfsprekend dat opa/oma al gevaccineerd is is het dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 08:30
t_captain schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:44:
Mega lage instroom IC vandaag, nog lager dan gisteren.

Weektotaal lijktop weg naar 290 a 295. Ten opzichte van 379 vorige week, dat is maar liefst 23% in de min.
Prima, maar laten we dat eens een paar weken op deze manier door zetten ipv als redenatie voor evt. verdere versoepelingen gebruiken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
De daling van volgende week is in feite al ingezet. Die volgt uit de daling van positieve tests deze week (IC opname loopt een weekje na op GGD rapportage posotieve tests). En uit toenemende vaccinaties, die 3 tot 4 weken geleden zijn gezet. (vaccinaties die bovendien steeds meer in de IC leeftijdsgroepen terechtkomen).

Die effecten, plus de stochastiek van het proces, laten een 85% kans op daling zien. Met een verwachting van 10%.

Versoepelen heeft een vertraging van twee weken. Juist door dat soort vertragingen in de feedback loop, moet je sturen op predictieve signalen (de “D” factornin je regelsysteem).

[ Voor 12% gewijzigd door t_captain op 09-05-2021 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
hoevenpe schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:09:
De 'bronnen' zijn weer ingezet, 18 mei dus:

[...]
Het verkeerd interpreteren van die "bronnen" kan weer beginnen. Zullen ook nu weer genoeg mensen zijn die menen dat er nu beloofd is dat er 18 mei versoepeld wordt. Dat er nog niets officieel is aangekondigd, dat die bronnen het nog hebben over een noodrem voor komend weekend, dat zullen ze allemaal negeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:14
Bossie schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:35:
[...]

Prima, maar laten we dat eens een paar weken op deze manier door zetten ipv als redenatie voor evt. verdere versoepelingen gebruiken.
Nou ja, theoretisch zou je bij verder gelijkblijvende steeds sneller gaan dalen, omdat er steeds meer mensen gevaccineerd raken. En deze daling is t effect van vaccinaties die 2/3 weken geleden gezet zijn, dat priktempo loopt ook op.

Dus in die zin kan er denk ik redelijk veilig/ verstandig elke 1 a 2 weken een stap gezet worden. Ja, dat leidt vast tot extra opnames en sterfgevallen, maar de afweging moet niet absoluut op de zorg of absoluut op de economie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
hoevenpe schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:19:
Als de terrassen langer open mogen, wat doen we met het verbod op alcoholverkoop na 20.00?

De routekaart is nogal hoog over, of ze zijn een hoop vergeten. Dat laatste zal mij ook niet verbazen eigenlijk.
Transportman schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:40:
Het verkeerd interpreteren van die "bronnen" kan weer beginnen. Zullen ook nu weer genoeg mensen zijn die menen dat er nu beloofd is dat er 18 mei versoepeld wordt. Dat er nog niets officieel is aangekondigd, dat die bronnen het nog hebben over een noodrem voor komend weekend, dat zullen ze allemaal negeren.
Die bronnen zijn bewindslieden zelf of mensen die heel dicht bij ze staan. De noodrem lees je alleen over uit de medische hoek, het kabinet kijkt niet naar een noodrem. Sowieso zal het nog moeilijk zijn om zoiets te doen, alles wat nu versoepelt is krijg je niet zo makkelijk meer strenger. Althans niet zonder een flink prijskaartje te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-10 21:04
https://nos.nl/artikel/23...l-testen-en-de-corona-app

Denemarken dus.
Men neme een covid-app, geen gemiep over privacy, men test als een idioot, gratis en si 3 dagen geldig. Gevolg ; de denen mogen dus blijklbaar weer overal binnen.

Ja, ze hebben oplopende cijfers dan maar zijn er van povertuigd dat de ziekenhuizen het aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
hoevenpe schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:19:
Wanneer er niks over teamsport buiten boven de 27 gezegd wordt dan neem ik aan dat daar geen verandering in komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

maartend schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:49:
https://nos.nl/artikel/23...l-testen-en-de-corona-app

Denemarken dus.
Men neme een covid-app, geen gemiep over privacy, men test als een idioot, gratis en si 3 dagen geldig. Gevolg ; de denen mogen dus blijklbaar weer overal binnen.

Ja, ze hebben oplopende cijfers dan maar zijn er van povertuigd dat de ziekenhuizen het aankunnen.
Misschien is er wel gemiep maar je hoort natuurlijk alleen het positieve nieuws. In Israël bijvoorbeeld doen ze hetzelfde maar dat zorgt voor veel onrust daar.
Pagina: 1 ... 127 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.