Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Voor een én-én-én situatie zullen hopelijk een hoop ondernemers gewoon bedanken, want dat gaat onder de streep echt niet genoeg opleveren om een rendabel verdienmodel mee in stand te houden.CMD-Snake schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:53:
[...]
Het vreemde is dat De Jonge stuurt op een 'en en' situatie. Je moet testen voor toegang, maar eenmaal binnen blijven maatregelen als 1,5 meter van kracht en de mondkapjesplicht. De meerwaarde is wat mij betreft dan zoek, er wordt alleen nog een drempel opgeworpen. Voor restaurants zit er bij testen voor toegang dan geen limiet van 30 klanten per keer op, maar ondanks meer klanten moeten de eerder genoemde regels wel gehandhaafd worden. Dat betekent dat je alsnog niet meer klanten kan ontvangen, omdat je die 1,5 meter moet blijven waarborgen.
Daardoor komt die test-fetish van Hugo steeds meer over als een excuus om de coronasteun te kunnen schrappen of zelfs terug te vorderen, want "Jullie kunnen toch gewoon open? Kijk maar!" zonder dat daar iets van realiteitszin aan vast zit.
Maar dat testen is toch alleen de bedoeling voor mensen die nog niet gevaccineerd zijn? Het ergste is nog dat de Jonge die mensen zelf voor de test wil laten betalen. Waarmee je een soort tweederangsburger wordt omdat als je iets leuks wilt doen het je 80~150 euro meer kost dan iemand die eerder in rij van het vaccin geplaatst werd.CMD-Snake schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:53:
[...]
Het vreemde is dat De Jonge stuurt op een 'en en' situatie. Je moet testen voor toegang, maar eenmaal binnen blijven maatregelen als 1,5 meter van kracht en de mondkapjesplicht. De meerwaarde is wat mij betreft dan zoek, er wordt alleen nog een drempel opgeworpen. Voor restaurants zit er bij testen voor toegang dan geen limiet van 30 klanten per keer op, maar ondanks meer klanten moeten de eerder genoemde regels wel gehandhaafd worden. Dat betekent dat je alsnog niet meer klanten kan ontvangen, omdat je die 1,5 meter moet blijven waarborgen.
Als dat een feit wordt ga ik mij ook nooit meer normaal laten testen. Waarom wel gratis je vrijheid inperken en niet gratis ook leuke dingen kunnen doen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ook de verpleeg gaat nu snel richting de 1700.MikeyMan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:48:
[...]
Hehe, eindelijk onder de 800... Zouden we de bocht ingezet hebben
De instroom is natuurlijk nog veel te hoog, maar in vergelijking met kortgeleden zijn we wel een niveau omlaag gegaan. Waar we eerst dagelijks 300+ zagen is dat nu duidelijk richting de 200 terug.
We zijn er natuurlijk nog lang niet, maar het begin is gemaakt en we lijken de daling redelijk vol te houden.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Bron: AD blogDe Europese medicijnautoriteit EMA zegt een versnelde toelatingsprocedure te zijn gestart voor een experimentele coronabehandeling van GlaxoSmithKline en Vir BioTechnology. In een zogenoemde 'rolling review' wordt gekeken in hoeverre het middel Sotrovimab ziekenhuisopname of overlijden na besmetting met het coronavirus kan voorkomen bij mensen die nog geen ernstige klachten hebben.
EMA meldt dat het nog niet alle onderzoeksgegevens van de farmaceuten heeft ontvangen en dat het nog te vroeg is om conclusies te trekken over de risico's en effectiviteit van het medicijn. Sotrovimab is een in het laboratorium ontwikkeld antilichaam - een gemodificeerd eiwit - dat het voor het coronavirus lastiger maakt om de cellen binnen te dringen. De makers van het middel hebben ook in de VS en Canada een aanvraag tot noodgoedkeuring ingediend.
Dit zou ook wel eens een vlucht kunnen gaan nemen. Het wordt niet ingediend als ze er niet van overtuigd zijn dat het werkt, dus dat geeft goede hoop.
Ik weet de prijs van dit middel niet, maar als het werkt en de prijs laag is dan slaat het een groot stuk van het fundament van de complotdenkers weg. Die blijven maar leuren met niet bewezen middelen en dat dat zoveel goedkoper is en bewust niet goed wordt gekeurd.
Een medicijn als dit, of de neusspray welke ook in ontwikkeling is, zou wel eens dealbreaker kunnen worden. Eenvoudig te produceren, vervoeren, op te slaan en toe te dienen. Zeker in landen waar koelingen een schaars goed zijn kan dit het verschil gaan maken. Tevens haalt het de noodzaak voor een vaccin weg, wat sommige mensen ook rust zal geven (de eerder genoemde allergische reacties of principiële weigeraar) kan hiermee na besmetting dan toch nog effectief behandeld worden.
Op basis van deze grafiek is het te vroeg om het afvlakking te noemen in de 50- categorie. Maar je ziet duidelijk een verschuiving plaatsvinden.Jovatov schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:32:
Vaccinaties lijken eindelijk ook op de 50+-ers aan te slaan.
De 50-min-categorie is op dit moment de enige leeftijdsgroep waarbij de ziekenhuisopnames nog toenemen:
[Afbeelding]
Het is goed om te weten dat we op korte termijn (we zijn volgens mij vandaag gestart met prikken, maar pin mij daar niet op vast) ongeveer 1,5 miljoen risicogevallen gaan prikken van 18-60 jaar (de "griepprik groep"). Dat betekent dat we over ongeveer 2 a 3 weken ook in de groep 50- op zijn minst stagnatie moeten gaan zien.
Lastige is wel dat diezelfde risicogroep tot nu toe niet echt meetbare druk op de zorg lijkt te leggen.Drardollan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:34:
[...]
Op basis van deze grafiek is het te vroeg om het afvlakking te noemen in de 50- categorie. Maar je ziet duidelijk een verschuiving plaatsvinden.
Het is goed om te weten dat we op korte termijn (we zijn volgens mij vandaag gestart met prikken, maar pin mij daar niet op vast) ongeveer 1,5 miljoen risicogevallen gaan prikken van 18-60 jaar (de "griepprik groep"). Dat betekent dat we over ongeveer 2 a 3 weken ook in de groep 50- op zijn minst stagnatie moeten gaan zien.
Effect op de bezetting vanuit die groep zou weleens beperkt kunnen zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 07-05-2021 13:41 ]
Dat zijn de bedragen van een commerciële PCR-test, een sneltest kost maar een paar euro. Al dient er nog voor de infrastructuur betaald te worden en het zijn commerciële bedrijven dus ook nog een winstmarge.LordSinclair schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:19:
[...]
Maar dat testen is toch alleen de bedoeling voor mensen die nog niet gevaccineerd zijn? Het ergste is nog dat de Jonge die mensen zelf voor de test wil laten betalen. Waarmee je een soort tweederangsburger wordt omdat als je iets leuks wilt doen het je 80~150 euro meer kost dan iemand die eerder in rij van het vaccin geplaatst werd.
Als dat een feit wordt ga ik mij ook nooit meer normaal laten testen. Waarom wel gratis je vrijheid inperken en niet gratis ook leuke dingen kunnen doen.
Er is nog wel een loophole die HdJ nog moest dichten, namelijk dat men ook gewoon een afspraak bij een GGD teststraat kon maken om zo alsnog gratis getest te kunnen worden.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Als je ervan uit gaat dat de meeste 50-minners die in het ziekenhuis komen tot die risicogroep behoren dan is dat qua kliniekopnames de tweede groep, ze halen op het moment de 70+-groep in.MikeyMan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:38:
[...]
Lastige is wel dat diezelfde risicogroep tot nu toe niet echt meetbare druk op de zorg lijkt te leggen.
Ik denk dat die groep het voornamelijk beperkt tot de verpleegafdeling, al komen er natuurlijk ook mensen op de IC uit die groep.MikeyMan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:38:
[...]
Lastige is wel dat diezelfde risicogroep tot nu toe niet echt meetbare druk op de zorg lijkt te leggen.
Ik denk dat het grootste gewin van de vaccinatie uit deze groep is dat we eindelijk gaan zorgen dat we ook binnen de jongere bevolking (zeg 18-30) een bepaalde mate van immuniteit gaan krijgen. Tot nu toe moesten die het doen met natuurlijke besmettingen, daar komt nu de vaccinatie bij.
Het is misschien een druppel op een gloeiende plaat, maar mogelijk maakt het net het verschil in de verspreiding.
Op dit moment kosten die 15-20 euro.Laguna schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:42:
[...]
Dat zijn de bedragen van een commerciële PCR-test, een sneltest kost maar een paar euro. Al dient er nog voor de infrastructuur betaald te worden en het zijn commerciële bedrijven dus ook nog een winstmarge.
Daar krijg je geen officieel bewijs van, en kon je dus niets mee. Dus daar was geen loophole toch?Er is nog wel een loophole die HdJ nog moest dichten, namelijk dat men ook gewoon een afspraak bij een GGD teststraat kon maken om zo alsnog gratis getest te kunnen worden.
Vooralsnog zal het testen voor iedereen gelden, gevaccineerd of niet. De Jonge is er nog niet uit of je iemand die gevaccineerd is gelijk kan stellen aan iemand die de afgelopen 48 negatief getest heeft. Wel wordt hij aangemoedigd om het zo te organiseren. Toch zal je dan tot een situatie komen dat je mensen een kant op kan pesten als je het maar lastig genoeg maakt. Vrije keuze is dan niet zo vrij meer ineens.LordSinclair schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:19:
Maar dat testen is toch alleen de bedoeling voor mensen die nog niet gevaccineerd zijn?
Dat dwepen met zaken als hydroxychloroquine en ivermectine is wel ontstaan uit proeven die ziekenhuizen gedaan hebben. Aan het begin van het hele corona gedoe gingen artsen overal op zoek naar bestaande medicatie die bij off label gebruik ook goed zouden werken tegen corona. Ook farmaceuten gooiden zich erop, niets mooier dan een bestaand medicijn opnieuw mogen introduceren voor zo'n crisis. Remdesivir is zo ook al een paar keer opnieuw uitgevonden, het begon als medicijn voor hepatitis C en RSV, werd daarna medicijn tegen ebola en is nu dan medicijn tegen covid-19. Alhoewel dat laatste dus nog betwist wordt afhankelijk aan wie je het vraagt. Uit deze zoektocht hebben we wel overgehouden iets als dexamethason wat de overlevingskans van ernstig zieke patiënten enorm vergroot.Drardollan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:32:
Ik weet de prijs van dit middel niet, maar als het werkt en de prijs laag is dan slaat het een groot stuk van het fundament van de complotdenkers weg. Die blijven maar leuren met niet bewezen middelen en dat dat zoveel goedkoper is en bewust niet goed wordt gekeurd.
Het mooiste van dit soort mogelijke nieuwe medicatie is dat ze het tapijt onder testsamenlevingen uit kunnen trekken. Met vaccins en goedwerkende behandelingen zal hopelijk het tij zich snel keren tegen al die onzalige plannen die men nu trekt.
Het leunt nog steeds wel zwaar op de uitstroom. Al dan niet tussen zes planken.MikeyMan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:48:
[...]
Hehe, eindelijk onder de 800... Zouden we de bocht ingezet hebben
Uitstroom vandaag: 54
Donderdag: 64
Woensdag: 35
Dinsdag: 54
Maandag: 26
Bron: optellen en aftrekken https://lcps.nu/datafeed/
De instroom:
Vrijdag: 44
Donderdag: 41
Woensdag: 47
Dinsdag: 47
Maandag: 47
Allereerst is het zelf betalen door de kamer al van tafel geveegd en ten tweede zou de eigen bijdrage dan € 7,50 zijn en niet wat jij zegt.LordSinclair schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:19:
[...]
Maar dat testen is toch alleen de bedoeling voor mensen die nog niet gevaccineerd zijn? Het ergste is nog dat de Jonge die mensen zelf voor de test wil laten betalen. Waarmee je een soort tweederangsburger wordt omdat als je iets leuks wilt doen het je 80~150 euro meer kost dan iemand die eerder in rij van het vaccin geplaatst werd.
Die relatie snap ik niet. Je moet je laten testen als je klachten hebt, enerzijds om zelf te weten of je Corona hebt en anderzijds om te zorgen dat je anderen niet besmet (want je gaat natuurlijk in quarantaine als je positief test).Als dat een feit wordt ga ik mij ook nooit meer normaal laten testen. Waarom wel gratis je vrijheid inperken en niet gratis ook leuke dingen kunnen doen.
Klopt. Alles werd geprobeerd. Maar in plaats van de waarheid aan te nemen (na onderzoek bleek: het werkt niet) blijven ze ermee leuren. Niveau zilverwater drinken, we weten allemaal dat het niet werkt maar toch is er een groep die denkt het beter te weten...CMD-Snake schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:52:
[...]
Dat dwepen met zaken als hydroxychloroquine en ivermectine is wel ontstaan uit proeven die ziekenhuizen gedaan hebben. Aan het begin van het hele corona gedoe gingen artsen overal op zoek naar bestaande medicatie die bij off label gebruik ook goed zouden werken tegen corona. Ook farmaceuten gooiden zich erop, niets mooier dan een bestaand medicijn opnieuw mogen introduceren voor zo'n crisis. Remdesivir is zo ook al een paar keer opnieuw uitgevonden, het begon als medicijn voor hepatitis C en RSV, werd daarna medicijn tegen ebola en is nu dan medicijn tegen covid-19. Alhoewel dat laatste dus nog betwist wordt afhankelijk aan wie je het vraagt. Uit deze zoektocht hebben we wel overgehouden iets als dexamethason wat de overlevingskans van ernstig zieke patiënten enorm vergroot.
Absoluut. Ik voorzie ook dat dat gebeuren gaat. Als alles gaat zoals ik verwacht en hoop dan is die hele testsamenleving niet nodig, we zijn dan (even ruim genomen) op 1 augustus zover dat iedereen een 1e prik heeft gehad en een serieus deel ook al de 2e. Als er geen nieuwe mutaties opduiken die problematisch blijken en de vaccinatie omzeilen dan is op 1 september het ziekenhuis nagenoeg leeg en kunnen alle beperkingen op de brandstapel.Het mooiste van dit soort mogelijke nieuwe medicatie is dat ze het tapijt onder testsamenlevingen uit kunnen trekken. Met vaccins en goedwerkende behandelingen zal hopelijk het tij zich snel keren tegen al die onzalige plannen die men nu trekt.
Maar als we onverhoopt nog tegen iets aanlopen, en die kans is gewoon serieus aanwezig, dan zijn we blij dat we de testsamenleving in werking hebben en kunnen gebruiken.
Maar vooralsnog denk ik dat het bij "opstarten van" blijft. Burgers en bedrijven zijn alles behalve happig op dat hele testen, en zolang het niet echt nodig zal zijn zal dat niet veranderen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Die 7,5 € had ook mogen blijven, het maakt weinig verschil. Die 1 miljard voor het testen gaat van het belastinggeld. Dat betalen jij, ik en de rest van de Nederlandse bevolking en bedrijven (alhoewel die laatste in mindere mate begrijp ik)Drardollan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:54:
[...]
Allereerst is het zelf betalen door de kamer al van tafel geveegd en ten tweede zou de eigen bijdrage dan € 7,50 zijn en niet wat jij zegt.
[...]
Die relatie snap ik niet. Je moet je laten testen als je klachten hebt, enerzijds om zelf te weten of je Corona hebt en anderzijds om te zorgen dat je anderen niet besmet (want je gaat natuurlijk in quarantaine als je positief test).
Ik hoop in ieder geval dat de testsamenleving van hele korte duur is. Wat mij betreft mag die het raam uit nog voordat die goed en wel is gestart. Ik vindt de hele opzet, zowel het feit dat als de wijze waarop vrij dubieus. Als je flink doorprikt en net even iets langer wacht met versoepelingen dan is die hele testsamenleving niet nodig of je kunt het beperken tot een paar heel specifieke toepassingen.
Dag 436, de geen-datums,-maar-data editie
— Yorick (@YorickB) 7 mei 2021
Patiënten nu in het ziekenhuis:
(het verschil met gisteren)
🟢2.521 (-30)
🟢Kliniek: 1.724 (-20)
🟢IC: 797 (-10)
New:
🔴Kliniek: 243 (20x #TeHoog)
🔴IC: 44 (15x #TeHoog)#COVID19 pic.twitter.com/OaNoXVHnBp
Vorige week nog een instroom van 311 in de kliniek en 48 op de IC.
Fingers crossed dat deze week het omslagpunt is.
Heeft de slak eindelijk een "grappig" titeltje verzonnen?Mr.Joker schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:22:
[Twitter: title]
Gunner in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6"
Iets teveel naar z'n hoofd gestegen. Die zal na corona niet meer in de spotlights staan.Drardollan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:24:
[...]
Heeft de slak eindelijk een "grappig" titeltje verzonnen?
Gunner in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6"
Hmm, heeft LCPS de cijfers eerder dan 14:00 naar buiten gebracht? Doen ze normaal niet
[ Voor 11% gewijzigd door Mr.Joker op 07-05-2021 14:28 ]
Iedereen is over aan het gaan naar Ollie de Cijfertjesman volgens mijMr.Joker schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:27:
[...]
Iets teveel naar z'n hoofd gestegen. Die zal na corona niet meer in de spotlights staan.
Niets in deze tijd is meer normaal, dit is het nieuwe normaal. Wat aansluit op het oude normaal. Wat nooit meer normaal is geworden in het nieuwe oude normaal wat nu niet meer het nieuwe normaal is maar het actuele normaal. Wellicht dat het in de toekomst in het nieuwe normaal alsnog wordt zoals het oude normaal enzovoort enzovoort enzovoort.Hmm, heeft LCPS de cijfers eerder dan 14:00 naar buiten gebracht? Doen ze normaal niet
Ze waren inderdaad lekker op tijd!
Normaal begrijp ik wat je schrijft wat niet betekend dat ik het normaal gesproken altijd eens ben met wat je normaal vindt maar dit normaliserende normaal valt buiten mijn moraalDrardollan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:31:
[...]
Niets in deze tijd is meer normaal, dit is het nieuwe normaal. Wat aansluit op het oude normaal. Wat nooit meer normaal is geworden in het nieuwe oude normaal wat nu niet meer het nieuwe normaal is maar het actuele normaal. Wellicht dat het in de toekomst in het nieuwe normaal alsnog wordt zoals het oude normaal enzovoort enzovoort enzovoort.
ik heb een hekel aan het gebruik van het "nieuwe normaal" als reden om allerlei onzalige zaken door te drukken. In algemene zin, niet gericht op jou.
Je conclusie rond 50+-ers deel ik niet. Als je er wat technische analyse op los laat, dan is de trend nog steeds opwaarts. Dat wil zeggen, elke nieuwe bodem die neergezet wordt, is hoger dan de vorige bodem. En elke top die neergezet wordt, is tot nu toe hoger dan de vorige top.Jovatov schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:32:
Vaccinaties lijken eindelijk ook op de 50+-ers aan te slaan.
De 50-min-categorie is op dit moment de enige leeftijdsgroep waarbij de ziekenhuisopnames nog toenemen:
[Afbeelding]
De trend moet nog gebroken worden.
Voor een horizontale/stabiele trend: De top mag niet meer over de 105 heengaan, het dal breekt niet onder de 80.
Voor een afnemende trend: De nieuwe top moet onder de 105 zitten, het dal moet gebroken worden onder de 80 door.
Ik heb het gisteren maar zijdelings gevolgd, maar welk amendament is er exact aangenomen? De PVV, SP en een aantal andere partijen wilden een amendament dat de 7,50 helemaal van tafel veegde, D66 en de CU hadden een veel minder duidelijk amendament, die alsnog een weg open hield om een eigen bijdrage te vragen voordat ze de kans gehad hebben om zich te laten vaccineren.Drardollan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:54:
[...]
Allereerst is het zelf betalen door de kamer al van tafel geveegd en ten tweede zou de eigen bijdrage dan € 7,50 zijn en niet wat jij zegt.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dit is het 7-daags gemiddelde per dag over de afgelopen 6 weken.Mr.Joker schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:22:
[Twitter: title]
Hier zie je goed dat de opnames kliniek (links) behoorlijk afneemt, hopelijk zet zich dat door.
IC-opname nog vrij hoog, maar dat loopt ca 7 dagen achter de ZH-opnames aan, dus de IC-instroom zou komende dagen ook moeten gaan zakken.
Gemiddelde ligtijd op de IC is ca 17 dagen.
Dagopname IC afgelopen week ligt vrij stabiel op 47.
Op een bierviltje levert dat een IC-bezetting van 799 op.
[ Voor 15% gewijzigd door geenstijl op 07-05-2021 15:05 ]
Aangezien de IC instroom een stuk hoger was tussen 18 en 24 April, werd dit voorafgegaan door daadwerkelijk hogere ziekenhuisopnames de week ervoor?geenstijl schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:52:
[...]
Dit is het 7-daags gemiddelde per dag over de afgelopen 3 weken.
Hier zie je goed dat de opnames kliniek (links) behoorlijk afneemt, hopelijk zet zich dat door.
IC-opname nog vrij hoog, maar dat loopt ca 7 dagen achter de ZH-opnames aan, dus de IC-instroom zou komende dagen ook moeten gaan zakken.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 07-05-2021 14:55 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik heb het plaatje even aangepast met een wat langere periode.gustaveau schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:54:
[...]
Aangezien de IC instroom een stuk hoger was tussen 18 en 24 April, werd dit voorafgegaan door daadwerkelijk hogere ziekenhuisopnames de week ervoor?
Zullen we de grafiek-astrologie laten waar die hoort: In het cryptocurrency forum?Robkazoe schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:42:
[...]Als je er wat technische analyse op los laat, [...]
Er zitten geen patronen met weerstands- en steunniveaus en dat soort pseudo-wetenschappelijke dingen in dit soort data.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Wel een periodiek effect zo te zien.Rannasha schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:56:
[...]
Zullen we de grafiek-astrologie laten waar die hoort: In het cryptocurrency forum?
Er zitten geen patronen met weerstands- en steunniveaus en dat soort pseudo-wetenschappelijke dingen in dit soort data.
Ik snap dit niet helemaal, als je het zo bekijkt is het toch helemaal niet al 3 weken aan het dalen? Enkel sinds afgelopen week toch?geenstijl schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:52:
[...]
Dit is het 7-daags gemiddelde per dag over de afgelopen 3 weken.
Gemiddelde ligtijd op de IC is ca 17 dagen.
Dagopname IC afgelopen week ligt vrij stabiel op 47.
Op een bierviltje levert dat een IC-bezetting van 799 op.
[Afbeelding]
crimby schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:02:
[...]
Ik snap dit niet helemaal, als je het zo bekijkt is het toch helemaal niet al 3 weken aan het dalen? Enkel sinds afgelopen week toch?
dus idd iets van 2 weken langzaam aan het dalen voor zkhDit is het 7-daags gemiddelde per dag over de afgelopen 6 weken.
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 07-05-2021 15:06 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
crimby schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:02:
[...]Ik snap dit niet helemaal, als je het zo bekijkt is het toch helemaal niet al 3 weken aan het dalen? Enkel sinds afgelopen week toch?
Klopt.
Ik gaf ook niet aan dat het al 3 weken daalde, maar dat het de gemiddeldes waren van de afgelopen 3 (inmiddels 6 weken).
De waarde 232 op 7 mei, zijn de nieuwe opnames van 7/6/5/4/3/2/1 mei, gedeeld door 7.
De 241 van 6 mei, zijn dus de nieuwe opnames van 6/5/4/3/2/1 mei en 30 april, gedeeld door 7.
Etc.
[ Voor 19% gewijzigd door geenstijl op 07-05-2021 15:08 ]
Het is niet mijn tabel, maar dat is de definitie van 7-daags gemiddelde?crimby schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:06:
[...]
Moet je dan op de genoteerde dag 7 dagen terug bekijken?
Het gemiddelde van die dag inclusief de 6 voorliggende dagen.
[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 07-05-2021 15:12 ]
PSN
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 7 mei 2021
Positief getest: 7.575
Totaal: 1.546.070 (+7.481 ivm -94 corr.)
Perc. positief 03 mei - 05 mei: 11,9%
Opgenomen: 243
Huidig: 1.724 (-20)
Opgenomen op IC: 44
Huidig: 797 (-10)
Overleden: 22
Totaal: 17.290 pic.twitter.com/Y2Lc1Xxs4I
Positieve tests weer een stuk hoger dan gisteren, dat kan goed te maken hebben met Koningsdag lijkt me?
Dat kan, echter zullen de ziekenhuisopnames en aantal positieven steeds minder gecorreleerd zijn met mekaar door vaccinaties.crimby schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:38:
[...]
Positieve tests weer een stuk hoger dan gisteren, dat kan goed te maken hebben met Koningsdag lijkt me?
Waar het aantal positieven eerst een goede graadmeter was voor het aantal opnames in de komende weken zal dat steeds minder worden.
Kan wel inderdaad. Je zag de groep jongeren ook alweer flink spiken precies na de incubatieperiode na koningsdag. Nu hopen dat in de tussentijd hun ouders al een prik hebben kunnen halen. If so zal het aantal positieven binnenkort niets meer te maken hebben met de ziekenhuiscijfers.crimby schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:38:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd of er nog steeds inhaalcijfers tussenzitten. Deze week zou zowieso raar zijn ivm het inhalen van die 3 dagen storing vorige week.
[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 07-05-2021 15:48 ]
7758 vorige week vrijdag
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Die ouders zijn in de regel jonger dan 60, dus daar is niks mee gebeurd.LZ86 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:46:
[...]
Kan wel inderdaad. Je zag de groep jongeren ook alweer flink spiken precies na de incubatieperiode na koningsdag. Nu hopen dat in de tussentijd hun ouders al een prik hebben kunnen halen. If so zal het aantal positieven binnenkort niets meer te maken hebben met de ziekenhuiscijfers.
Ik ben ook wel benieuwd of er nog steeds inhaalcijfers tussenzitten. Deze week zou zowieso raar zijn ivm het inhalen van die 3 dagen storing vorige week.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Meeste wat wij hebben of hadden liggen met 20ers als kinderen zijn tussen de 55 en 65 jaar.Señor Sjon schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:49:
[...]
Die ouders zijn in de regel jonger dan 60, dus daar is niks mee gebeurd.
Als de 60+ers prikken hebben gehad gaan die niet meer boeien en zijn het alleen de 60-ers nog. Ik put er maar wat hoop uit, want nog heel lang dit volhouden wordt m niet op de afdeling. De een na de andere valt nu uit.
Het gaat mij er vooral om dat ik snap waarom het nu hoger is dan gisteren. Ik vind de besmettingen ook steeds minder interessant zolang de IC en Ziekenhuis opnames maar blijven dalen.
Vandaag zijn de aantal besmettingen hoger dan het weekgemiddelde, maar dat komt natuurlijk omdat we vorige week 2 storingen hadden waarvan 1 lange op zaterdag en zondag. Die cijfers zijn op maandag/dinsdag meegekomen en dus is deze week natuurlijk hoger dan vorige week. Toch?
Het RIVM meldde dat die cijfers die door de storing ingehaald gingen worden de cijfers van de rest van deze week gingen beinvloeden. Ze hebben niet zomaar alles er op maandag en dinsdag opgegooit.crimby schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:52:
@Mr.Joker @LZ86
Het gaat mij er vooral om dat ik snap waarom het nu hoger is dan gisteren. Ik vind de besmettingen ook steeds minder interessant zolang de IC en Ziekenhuis opnames maar blijven dalen.
Vandaag zijn de aantal besmettingen hoger dan het weekgemiddelde, maar dat komt natuurlijk omdat we vorige week 2 storingen hadden waarvan 1 lange op zaterdag en zondag. Die cijfers zijn op maandag/dinsdag meegekomen en dus is deze week natuurlijk hoger dan vorige week. Toch?
https://twitter.com/YorickB/status/1390662117410418689/
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het hoger onderwijs is ook weer deels open sinds 26 april.IJzerlijm schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:58:
Er is een duidelijke stijging in de 20 tot 29 groep die wijst op iets meer dan alleen maar vertraagde cijfers. Misschien dan toch die ongrijpbare buiten besmettingen een dag of wat geleden ?
Duidelijk die koningsdag orgies jaIJzerlijm schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:58:
Er is een duidelijke stijging in de 20 tot 29 groep die wijst op iets meer dan alleen maar vertraagde cijfers. Misschien dan toch die ongrijpbare buiten besmettingen een dag of wat geleden ?
niet mogelijk qua incubatietijd, bovendien begint de stijging al ergens begin april.Jovatov schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:14:
[...]
Het hoger onderwijs is ook weer deels open sinds 26 april.
bij de laatste stijging vanaf begin deze week zou het idd mee kunnen spelen.
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 07-05-2021 17:09 ]
PSN
Het zal een optelsom zijn, maar Koningsdag is maar één dag waar het relatief goed weer was.Soccer98 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:12:
De hogescholen zijn écht niet voldoende open om die stijging te verklaren hoor. Mensen gaan één keer de week naar school in klassen met minimaal aantal mensen. En dan heb ik het nog over mensen die wél gaan. Ik ben bijvoorbeeld geen tel op school geweest.
Ik kan me voorstellen dat fysieke lessen op hogescholen en universiteiten ook voor teruggang naar studentenhuizen en weer bezoeken van studenten onder elkaar in huiselijke kring doet toenemen.
Wat dat betreft hebben Koningsdag en hogescholen open een versterkend effect: Door Koningsdag ziek en vervolgens weer in het studentenhuis komen waar het drukker is vanwege heropenen fysieke lessen > stijging besmettingen onder studenten.
RIVM heeft de R op 22 april op 0.93 gezet, dus iets onder jouw trendmatige bepaling.t_captain schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:11:
Model update. Voorbij de piek van de derde golf, aantallen besmettingen lopen geleidelijk terug. Dagelijkse prognoses zijn op dit moment moeilijk te bepalen omdat frequente storingen bij GGD de dagelijkse getallen (en daarmee de weekdagfactoren) door elkaar gooien.
Ik kan we de R-waarde schetsen.
Laatste historische observatie: 0.87 op 21 april.
Waarde is opgebouwd uit 0.95 trendmatig en -0.08 incidenteel. Die periode had atypisch lage getallen, maar ook structureel is er sprake van een daling.
En daarin zegt ie dat die 1.5m op de geteste plekken weg kanhoevenpe schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:51:
[...]
En wij hebben gelukkig corona vaccinaties, dus deze testsamenleving is helemaal nergens voor nodig. Wat voor jou 'fun' is is voor de ander elementair: de kroeg, school, sportclub, bioscoop, dierentuin zijn voor heel veel mensen onderdeel van het dagelijks leven.
Los daarvan zit er iets raars in de stelling van De Jonge dat hiermee de anderhalve meter overboord kan: alsof door te testen in de horeca het virus in de supermarkt, het tuincentrum of de Gamma niet meer overspringt.
Om daarna in de supermarkt weer netjes afstand te houden? Dat werkt toch niet, zo zit de menselijke psychologie niet in elkaar.42erik schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:00:
En daarin zegt ie dat die 1.5m op de geteste plekken weg kan
Het enige wat je daarmee bereikt is nog meer verslapping, hou die 1,5m erin totdat iedereen die dat wil gevaccineerd is.
Volgens mij nog niets aangenomen, dat staat pas 11 mei op de planning zover ik begreep.Woy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:45:
[...]
Ik heb het gisteren maar zijdelings gevolgd, maar welk amendament is er exact aangenomen? De PVV, SP en een aantal andere partijen wilden een amendament dat de 7,50 helemaal van tafel veegde, D66 en de CU hadden een veel minder duidelijk amendament, die alsnog een weg open hield om een eigen bijdrage te vragen voordat ze de kans gehad hebben om zich te laten vaccineren.
Mogelijk gaat het later wel geld kosten, maar in ieder geval tot 1 juli niet.
Dat overschat je een beetje, denk ik. Hoe open de hogescholen niet zijn, stelt echt heel weinig voor. Dat is nog geen eens 10 procent van wat het kan zijn, als het al niet lager was. Studentenverenigingen en vrienden blijven elkaar gewoon opzoeken zoals eerder.Jovatov schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:42:
[...]
Het zal een optelsom zijn, maar Koningsdag is maar één dag waar het relatief goed weer was.
Ik kan me voorstellen dat fysieke lessen op hogescholen en universiteiten ook voor teruggang naar studentenhuizen en weer bezoeken van studenten onder elkaar in huiselijke kring doet toenemen.
Wat dat betreft hebben Koningsdag en hogescholen open een versterkend effect: Door Koningsdag ziek en vervolgens weer in het studentenhuis komen waar het drukker is vanwege heropenen fysieke lessen > stijging besmettingen onder studenten.
Hij noemt dat ook een "mooi instrument". Altijd mooi hoe bepaalde woorden bepaalde manieren van denken bloot kunnen leggen: alles bestaat uit schuifjes waarmee we de R dan op 0,95 ofzo kunnen gaan houden straks42erik schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:00:
[...]
En daarin zegt ie dat die 1.5m op de geteste plekken weg kan
En de tweede helft van juni al? Really?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
hoezo werkt dat niet? Ik kan toch prima op 1,5m de supermarkt in, daarna met negatieve test naar een volle bioscoop om de dag erna weer 1.5m in de supermarkt te houden?hoevenpe schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:03:
[...]
Om daarna in de supermarkt weer netjes afstand te houden? Dat werkt toch niet, zo zit de menselijke psychologie niet in elkaar.
Het enige wat je daarmee bereikt is nog meer verslapping, hou die 1,5m erin totdat iedereen die dat wil gevaccineerd is.
Volgende week zal de Tweede Kamer pas stemmen, dan worden ook de amendementen eventueel aangenomen of niet. Er liggen behoorlijk wat amendementen op tafel. De belangrijkste gaan over het schrappen van de eigen bijdrage, maar eentje van de PVV is ook interessant, met hun amendement zou testen voor toegang op 1 juli 2021 vervallen. De wet eindigt een maand na inwerking treden. Verder ook nog wat amendementen om te beperken waar testen voor toegang toegestaan is en ook vrijstellingen regelen voor bepaalde groepen met medische beperking.Woy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:45:
Ik heb het gisteren maar zijdelings gevolgd, maar welk amendament is er exact aangenomen? De PVV, SP en een aantal andere partijen wilden een amendament dat de 7,50 helemaal van tafel veegde, D66 en de CU hadden een veel minder duidelijk amendament, die alsnog een weg open hield om een eigen bijdrage te vragen voordat ze de kans gehad hebben om zich te laten vaccineren.
De amendementen over het schrappen van de eigen bijdrage gaan het zeker redden, die hebben een meerderheid. De overige is nog niet zeker, maar het voorstel van de PVV met een einddatum zou praktisch gezien een bom onder deze wet leggen.
De Jonge is in elk geval 'not amused', alle amendementen zijn ontraden door hem. Komende week zal dan duidelijk worden welke amendementen genoeg steun gaan krijgen.
Hoezo niet? Volgens mij doen ruim 2.000.000 gezinnen al meer dan een jaar lang al niet anders. Thuis hoeft de 1,5 meter niet, daarbuiten vaak wel.hoevenpe schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:03:
[...]
Om daarna in de supermarkt weer netjes afstand te houden? Dat werkt toch niet, zo zit de menselijke psychologie niet in elkaar.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Thuis moet die 1,5 meter strikt genomen ook. Maar natuurlijk is er niemand die dat doet.Yaksa schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:06:
[...]
Hoezo niet? Volgens mij doen ruim 2.000.000 gezinnen al meer dan een jaar lang al niet anders. Thuis hoeft de 1,5 meter niet, daarbuiten vaak wel.
Voor die datum heb ik trend 0.94 staan (1 puntje omlaag van de voorgaande dag). Zitten dus heel dicht bij elkaar.geenstijl schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:53:
[...]
RIVM heeft de R op 22 april op 0.93 gezet, dus iets onder jouw trendmatige bepaling.
Is goed nieuws want mijn model ziet de R-waarde trendmatig fors dalen.
Ook goer nieuws: sinds gisteren zouden de effecten van de eerste versoepelingen in de cijfers moeten terugkomen (8 dagen na dato). Gisteren en vandaag laten zien dat de week-op-week daling nog intact is. Het effect van de versoepelingen op de R-waarde lijkt dus klein.
[ Voor 25% gewijzigd door t_captain op 07-05-2021 19:22 ]
Met bezoek? Zeker wel.Stoney3K schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:12:
[...]
Thuis moet die 1,5 meter strikt genomen ook. Maar natuurlijk is er niemand die dat doet.
Dan zat ik op de verkeerde plek denk ik!
Alleen maar "gewone" feestjes gezien.
Wordt ook nergens voor uitgenodigd!
(Note: ik heb Koningsdag gewoon thuis gevierd, voor mij een dag als alle andere dagen! Behalve tompousen natuurlijk)
Niet dus: Alle volwassenen moeten 1,5 meter afstand houden, behalve als zij op 1 adres wonen. Zo wil de overheid de verspreiding van het coronavirus voorkomen. Er zijn uitzonderingen voor speciale situaties, zoals voor mensen met een contactberoep.Stoney3K schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:12:
[...]
Thuis moet die 1,5 meter strikt genomen ook. Maar natuurlijk is er niemand die dat doet.
Bron:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
LZ werkt in een redelijk vrouw-rijke omgeving, misschien helpt dat.Ryur schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:34:
[...]
Dan zat ik op de verkeerde plek denk ik!
Alleen maar "gewone" feestjes gezien.
Wordt ook nergens voor uitgenodigd!
(Note: ik heb Koningsdag gewoon thuis gevierd, voor mij een dag als alle andere dagen! Behalve tompousen natuurlijk)
Ondertussen blijkt dat slechts 400 van de 126 duizend bedrijven ter kwader trouw gehandeld hebben bij het aanvragen van subsidie. Dat is een flink lager percentage dan voorbij kwam bij de toeslagenaffaire-compensatie. Of ze hebben nog niet alles gevonden.
De suggestie van Stoney dat niemand het doet lijkt mij ook erg overdreven, maar denken dat heel Nederland op afstand bij elkaar koffie komt drinken is weer het andere uiterste.Yaksa schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:55:
[...]
Niet dus: Alle volwassenen moeten 1,5 meter afstand houden, behalve als zij op 1 adres wonen. Zo wil de overheid de verspreiding van het coronavirus voorkomen. Er zijn uitzonderingen voor speciale situaties, zoals voor mensen met een contactberoep.
Bron:
Dit is alleen de tvl hé .. de rest volgt nog en dit is pas het begin.jadjong schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:05:
[...]
LZ werkt in een redelijk vrouw-rijke omgeving, misschien helpt dat.
Ondertussen blijkt dat slechts 400 van de 126 duizend bedrijven ter kwader trouw gehandeld hebben bij het aanvragen van subsidie. Dat is een flink lager percentage dan voorbij kwam bij de toeslagenaffaire-compensatie. Of ze hebben nog niet alles gevonden.
Daar ging het oorspronkelijk ook helemaal niet om.jadjong schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:07:
[...]
De suggestie van Stoney dat niemand het doet lijkt mij ook erg overdreven, maar denken dat heel Nederland op afstand bij elkaar koffie komt drinken is weer het andere uiterste.
Maar het uit verband trekken van discussies en het overstappen op geheel andere punten dan waar het om ging maakt dat het er hier af en toe niet overzichtelijker op wordt.
Om nog maar te zwijgen over allerlei beren die ineens op de weg lopen, zogenaamde beperkingen in de eerste levensbehoeften en allerlei zaken die als waarheid worden weggezet zonder ook maar enige onderbouwing behalve een N=1 waarneming.
Waar het om ging was dat gezinnen en zij die op een adres wonen thuis geen 1,5 meter afstand hoeven te houden. Ik heb het nooit over visite die koffie komt drinken gehad.
https://www.schildpaddeno...-o3-tegen-corona-covid-19
Ik verwacht dat het geen goed nieuws zal zijn, de cijfers gaan gewoon nog niet hard genoeg naar beneden. Misschien verschuiven ze nog een weekje (en dan hopen dat mensen niet weer te slecht lezen dat er dan de beloofd wordt dat er 18 mei versoepeld wordt).Deezers schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:25:
Benieuwd naar de persconferentie dinsdag en het perspectief wat ze gaan bieden...
Weet je waarom je werkplek niet naast een laser printer mag zijn op kantoor?Manke schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:31:
Al die regels om verspreiding tegen te houden, terwijl dit (ozon...) ook een mooie aanvullende oplossing is om verspreiding tegen te gaan in binnenruimten. Beetje een gemiste kans, zo is het breed inzetbaar om virusproblemen te voorkomen, zoals in de veehouderij (vogelgriep). Een stukje van een schildpaddenhouderij die het succesvol inzet om de dieren gezond te houden:
Juist ja, omdat ozon in schadelijk voor je kan zijn.
https://www.arboportaal.n...volgen-voor-de-gezondheid
PSN
Klopt, die produceren veel meer dan gezond is.YakuzA schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:44:
[...]
Weet je waarom je werkplek niet naast een laser printer mag zijn op kantoor?
Juist ja, omdat ozon in schadelijk voor je kan zijn.
https://www.arboportaal.n...volgen-voor-de-gezondheid
pubmed: The ground-level ozone concentration is inversely correlated with the number of COVID-19 cases in Warsaw, Poland
[ Voor 18% gewijzigd door Manke op 07-05-2021 22:57 ]
Die tekst ziet er niet heel professioneel uit. Wat is het toch met !!! en ?? en dat soort constructies, en de bronnen die aangehaald worden komen ook niet echt betrouwbaar over.Manke schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:31:
Al die regels om verspreiding tegen te houden, terwijl dit (ozon...) ook een mooie aanvullende oplossing is om verspreiding tegen te gaan in binnenruimten. Beetje een gemiste kans, zo is het breed inzetbaar om virusproblemen te voorkomen, zoals in de veehouderij (vogelgriep). Een stukje van een schildpaddenhouderij die het succesvol inzet om de dieren gezond te houden:
Er komt sowieso nieuws over het negatieve reisadvies dat geldt t/m 15 mei en wat er kan met de zomervakantie en het reizen naar bepaalde landen. Verder ben ik benieuwd of ze een volgende stap in de versoepelingen durven te nemen of niet. Ik denk het voorlopig niet en dat we de volgende fase van versoepelingen rond 1 juni kunnen verwachten.Deezers schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:25:
Benieuwd naar de persconferentie dinsdag en het perspectief wat ze gaan bieden...
Het zou kunnen. Ozon schijnt wel anti virale eigenschappen te hebben, maar de !!! En ??? Maken het niet een aantrekkelijk artikel!!! Om te lezen.Transportman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:00:
[...]
Die tekst ziet er niet heel professioneel uit. Wat is het toch met !!! en ?? en dat soort constructies, en de bronnen die aangehaald worden komen ook niet echt betrouwbaar over.
Het lijkt iig een beetje op de UV cleaning.
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 07-05-2021 23:18 ]
PSN
Ozon kan ook longoedeem veroorzaken, zelfs in lage concentraties.YakuzA schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:17:
[...]
Het zou kunnen. Ozon schijnt wel anti virale eigenschappen te hebben, maar de !!! En ??? Maken het niet een aantrekkelijk artikel!!! Om te lezen.
Het lijkt iig een beetje op de UV cleaning.
Het wordt wel gebruikt bij het desinfecteren van bijvoorbeeld drinkwater en zwemwater, maar altijd zodanig dat er geen ozon ontsnapt en in de lucht terecht komt.
Overigens hebben laserprinters al een tijdje koolstoffilters die het geproduceerde ozon opnemen.
That did not age wellCheezborger schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:17:
[...]
Er komt sowieso nieuws over het negatieve reisadvies dat geldt t/m 15 mei en wat er kan met de zomervakantie en het reizen naar bepaalde landen. Verder ben ik benieuwd of ze een volgende stap in de versoepelingen durven te nemen of niet. Ik denk het voorlopig niet en dat we de volgende fase van versoepelingen rond 1 juni kunnen verwachten.
https://nos.nl/l/2379677#UPDATE-container-52954251
Morgen worden de reisbeperkingen voor een beperkt aantal delen van Europa iets versoepeld
PSN
De tekst is casual, maar wat de inhoud betreft is het een professionele ervaringsdeskundige.Transportman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:00:
[...]
Die tekst ziet er niet heel professioneel uit. Wat is het toch met !!! en ?? en dat soort constructies, en de bronnen die aangehaald worden komen ook niet echt betrouwbaar over.
Bovenstaande getallen staan nog steeds.The Legend schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:51:
[...]
Ma 3 mei staat nu op 51, -16% t.o.v. vorige week maandag.
Dinsdag 4 mei staat nu op 50, -7% t.o.v. vorige week dinsdag
Wo 5 mei staat nu op 46, -6% t.o.v. vorige week woensdag.
Morgen en zondag zouden mooie dalingen kunnen worden gezien de hoge instroom op die dagen afgelopen week (68).
Do 6 mei staat op 38. Daar kunnen nog een paar late meldingen bijkomen, maar het wordt een enorme daling vanaf de vorige week (68).
Ma t/m do totaal staat op -20% ten opzichte van dezelfde dagen vorige week.
Hij gebruikt die techniek voor een specifiek doel. Dat maakt niet (per se, ik heb niet veel meer info dat dat artikel) dat hij voldoende kennis heeft over het gebruik van die techniek in andere context en schaal. Bij wijze van spreken weten we niet eens of zijn toepassing voor schildpadden correct is.Manke schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:42:
[...]
De tekst is casual, maar wat de inhoud betreft is het een professionele ervaringsdeskundige.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Precies het getal wat het OMT genoemd heeft, niet exact in deze context maar mag je niet aannemen dat dit op 18 mei voor grofweg 20% lagere bezetting in de zorg zorgt?t_captain schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:02:
Ma t/m do totaal staat op -20% ten opzichte van dezelfde dagen vorige week.
Het feit dat je dit ozonverhaal nu weer repost is uiterst twijfelachtig, zeker aangezien ik al aangaf dat er helemaal geen goed bewijs is RoD in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6"Manke schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:31:
Wat denk je hiermee te bereiken?
Of het verstandig is of niet, dan wordt het weer rellen gok ik. Continu valse beloftes maken worden nu wel héél duidelijk.Cheezborger schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:17:
[...]
Er komt sowieso nieuws over het negatieve reisadvies dat geldt t/m 15 mei en wat er kan met de zomervakantie en het reizen naar bepaalde landen. Verder ben ik benieuwd of ze een volgende stap in de versoepelingen durven te nemen of niet. Ik denk het voorlopig niet en dat we de volgende fase van versoepelingen rond 1 juni kunnen verwachten.
Ook wel naar Spanje mogen en daar op terras zitten maar hier in Nederland thuis zitten in een lockdown lijkt mij ook gek toch?
Sowieso stap 2 in het openingsplan is zeer minimaal.
Ervaringsdeskundige voor een compleet andere toepassing, op een compleet andere schaal.Manke schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:42:
[...]
De tekst is casual, maar wat de inhoud betreft is het een professionele ervaringsdeskundige.
Ik zou de tekst ook niet casual noemen, maar eerder schreeuwerig, waardoor het weer gaat klinken alsof er een complot zou zijn waarbij ozon als oplossing genegeerd zou worden.
En het is van maart 2020, meer dan een jaar geleden, dus wat is de meerwaarde van dit nu nog delen?
Er zal ook over de testsamenleving gesproken worden. De buit is al binnen, dus ze hoeven niet te wachten op de stemronde die nog plaats moet vinden in de Tweede Kamer. Misschien ook nog wat over vaccineren.Cheezborger schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:17:
De Jonge zal misschien ook een poging daar doen om 'testen voor toegang' en de volgende ronde versoepelingen aan elkaar te koppelen. In het debat afgelopen week deed hij dat al.
Kijkend naar het voorlopige cijfer voor vrijdag (lijkt rond de 45 uit te komen, vaak wordt er flink bijgeplust de volgende dag tussen 11:00 en 13:00), en het lopend gemiddelde van 45 a 50 per dag voor za en zo, dan kom ik op een prognose van -13 tot -16% voor de hele week.
Daarna is er nog een semantische discussie: moet nu de instroom of de bezetting 20% omlaag?
Overigens heeft een prognose vooraf een betrouwbaarheidsinterval van +/-10% (stdev 5%) . Als je de trend perfect voorspelt, kunnen incidentele variaties in de aantallen opnames nog steeds deze afwijkingen maken. Voor een enkele dag is het BI +/-28%. Voor de rest van de lopende week is het is het +/- 17%.
[ Voor 6% gewijzigd door t_captain op 08-05-2021 09:44 ]
Artikel “Why Did It Take So Long to Accept the Facts About Covid?” in de NYT hierover gisteren: https://www.nytimes.com/2...irborne-transmission.html en gisteren ook een column in RTLNieuws van Wimar Bolhuis die hetzelfde adresseert: https://www.rtlnieuws.nl/...n-tegenspraak-tegengeluid
Wanneer zal het RIVM en onze overheid hier de nadruk op gaan leggen en bv re-circulatie luchtverversing verbieden en inzien dat 1.5m afstand houden bij langer verblijf in een slecht geventileerde ruimte niet helpt en dat buiten niet veel risico is omdat aerosolen snel weg waaien en niet ophopen?
[ Voor 18% gewijzigd door immetjes op 08-05-2021 09:56 ]
Uiteindelijk is het een keuze van de politiek. Het OMT was boos en voelde zich gepasseerd de laatste ronde, die zijn inmiddels ook gewend geraakt dat hun woord wet is. Ze zijn kennelijk vergeten dat ze alleen adviseren, want als ze willen regeren zullen ze ook regelmatig in het parlement verantwoording moeten komen afleggen. Wat dat betreft zijn sommige OMT leden naast hun schoenen gaan lopen.t_captain schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:43:
Allereerst moet die -20% nog materialiseren voor de hele week. Mijn prognose vooraf was -15%.
Het uitstellen van versoepelingen vorige week en mogelijk komende week is misschien een soort wiedergutmachung van het kabinet richting het OMT.
Maar.. ze beloven niks? Dat is iets wat je ter plekke bedenkt? Er is altijd aangegeven dat versoepelingen doorgaan als de cijfers het toelaten. Er is nooit beloofd dat wat er ook gebeurd er op datum x versoepelingen zijn.crimby schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:31:
[...]
Of het verstandig is of niet, dan wordt het weer rellen gok ik. Continu valse beloftes maken worden nu wel héél duidelijk.
Ook wel naar Spanje mogen en daar op terras zitten maar hier in Nederland thuis zitten in een lockdown lijkt mij ook gek toch?
Sowieso stap 2 in het openingsplan is zeer minimaal.
Overigens zit je in Nederland niet in een lockdown. Voor zover ik weet kan je gewoon naar het terras, winkels en is de avondklok ook weg.
Als alle relschoppers de tijd dat ze rellen eens besteden aan het fatsoenlijk leren lezen hoeven ze ook niet meer te rellen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Het zal ook afhangen van de resultaten van de eerste versoepelingen. Als de besmettingscijfers de komende dagen blijven dalen, met tenminste 5 a 8% op weekbasis, dan kunnen we concluderen dat er niet veel effect was en dan hebben we meer zelfvertrouwen voor de tweede ronde.
Oke misschien geen belofte inderdaad, maar wel behoorlijke verwachtingen. Met de vaccinaties was het tijd voor risico’s. Ik zeg niet dat dat goed of slecht is, maar er worden vrij weinig risico’s genomen momenteel en stap 2 is ook niet heel risicovol.Dennis1812 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:58:
[...]
Maar.. ze beloven niks? Dat is iets wat je ter plekke bedenkt? Er is altijd aangegeven dat versoepelingen doorgaan als de cijfers het toelaten. Er is nooit beloofd dat wat er ook gebeurd er op datum x versoepelingen zijn.
Overigens zit je in Nederland niet in een lockdown. Voor zover ik weet kan je gewoon naar het terras, winkels en is de avondklok ook weg.
Als alle relschoppers de tijd dat ze rellen eens besteden aan het fatsoenlijk leren lezen hoeven ze ook niet meer te rellen.
Nu Hugo ook weer heeft gezegd “ga maar alvast een leuke vakantie uitzoeken, maar wacht nog met boeken”. Dat is geen belofte inderdaad maar het schept ook behoorlijke verwachtingen.
Met de dalende trend zou ik het vreemd vinden, op basis van wat er gezegd is door het kabinet, dat er geen volgende stap gezet wordt. Ofwel stap 2 of uitbreidingen op stap 1. Of het qua zorg verstandig is laat ik even in het midden.
Op het moment dat een ander iets mag en ik niet, terwijl we al een jaar op onze tenen lopen voor een virus wat voor mij laag risico is, dan raak ik geërgerd ja.42erik schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:14:
[...]
[...]
Dus omdat anderen wat mogen, wordt jij opstandig en hakken in het zand en ga je opeens maatregelen negeren? Ok...
Oprechte vraag, want ik snap het oprecht niet... Waarom is het feit dat een ander wat mag voor jou een reden om opstandig te worden?
Ik zou niet eens meer weten hoe mijn huisarts eruit ziet. De enige arts die ik zie is de tandarts.
En dan vind ik het vreemd dat men nu met allemaal onderzoeken aantoont dat je na vaccinatie niet meer besmettelijk bent, terwijl het verzorgingstehuis toch echt iets anders laat zien.
https://www.google.nl/amp...bezoeker-is-ontstaan.html
Dan neemt men als conclusie dat de oorzaak ligt bij een bezoeker. Maar men gaat volledig voorbij aan het feit dat daarna het rond is gegaan onder gevaccineerden. Milde klachten, dat is mooi! Maar het is wel rond gegaan! Dus hoe staat dat dan in verhouding tot de onderzoeken waar men uit gaat van “niet meer besmettelijk”?!
En dan gaat dit nog om Pfizer, het best werkende vaccin van allemaal!
Nee ik ga steeds verder terug naar het oude normaal, in ieder geval met vrienden onder elkaar. Vroeger zaten we ieder weekend wel bij vrienden of vrienden bij ons. Dit hebben we in het hele jaar slecht een paar keer gedaan. Afgelopen week weer wat ingehaald, je merkt dat iedereen er weer aan toe is.
Ik wil geen nieuw normaal, voor ons wordt het gewoon weer oud normaal. En die testsamenleving doe ik echt niet aan mee. Uiteindelijk ben ik de klant die veel geld uitgeef (uitgaf) aan uitjes. Als ze mijn geld niet meer nodig hebben is het ook goed. Ik moet zeggen dat ik de musea, pretparken en restaurants niet eens zo heel erg gemist heb.
Leuk als het weer kan, maar voor mij geen noodzaak bij verplicht vaccinatiepaspoort of test.
Dus als die bedrijven ook zonder mijn toegansgels uitdunnen, prima! Dan toch niet.
Er gebeuren nu allemaal (in mijn opinie) hele enge dingen. Waar houdt dit op? Nog even en je zorgverzekering houdt met premie rekening met je tekstuitslag of vaccinatiepaspoort. En het feit dat veel mensen het hier nog mee eens zouden zijn baart mij vooral zorgen.
Er is een zeer grote groep mensen die alles veroorloofd vinden met als reden Corona.
Minder besmettelijk bijvoorbeeld?
Op een gegeven moment zul je toch moeten accepteren dat de wereld verandert. Dat we dicht bij 2019 gaan komen ben ik van overtuigd. Maar reizen, grote evenementen, werk en meer van dat alles zullen nog lange tijd 'anders' zijn. In meerdere of mindere mate.
Lopen stampvoeten dat je je hierbij niet neerlegt maakt je leven er ook niet leuker op.
[ Voor 55% gewijzigd door MikeyMan op 08-05-2021 10:15 ]
Nouja er is nu eindelijk een dalende trend ingezet. Heel fijn inderdaad. Maar lees even de nieuwsberichten goed terug. Het advies is om tot een 20% daling te gaan voor de nieuwe versoepelingen.crimby schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:06:
[...]
Oke misschien geen belofte inderdaad, maar wel behoorlijke verwachtingen. Met de vaccinaties was het tijd voor risico’s. Ik zeg niet dat dat goed of slecht is, maar er worden vrij weinig risico’s genomen momenteel en stap 2 is ook niet heel risicovol.
Nu Hugo ook weer heeft gezegd “ga maar alvast een leuke vakantie uitzoeken, maar wacht nog met boeken”. Dat is geen belofte inderdaad maar het schept ook behoorlijke verwachtingen.
Met de dalende trend zou ik het vreemd vinden, op basis van wat er gezegd is door het kabinet, dat er geen volgende stap gezet wordt. Ofwel stap 2 of uitbreidingen op stap 1. Of het qua zorg verstandig is laat ik even in het midden.
Daarnaast of het verstandig is qua zorg. De zorg loopt nog altijd op het tandvlees(of tenen of welke metafoor je ook leuk vind). Uitgestelde zorg is enorm. Kritiek planbare zorg kan lang niet altijd meer in de gestelde termijnen geleverd worden.
Het zou fijn zijn als minstens de helft van de covid patiënten weg is uit het ziekenhuis. Maar als de uitstroom maar groter blijft dan de instroom kom je vanzelf op dat punt uit.
Met mij post wil ik je vooral duidelijk maken dat Nederlanders zelf overal graag het woordje beloofd op plakken. Terwijl dit gewoon niet zo is en er telkens bij gezegd wordt als de cijfers het toestaan.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Het is meer een politieke discussie denk ik. Welke van deze twee wordt gehanteerd? Het eerste is waarschijnlijk sneller in beeld maar is een aanname van het effect op het tweede en het tweede kan dus op een of andere manier tegenvallen. De bezetting is de feitelijk uitkomst en kan dus op dat specifieke moment niet meer tegenvallen als het eenmaal daadwerkelijk is behaald (los van wat daarna gebeurt uiteraard).t_captain schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:43:
Daarna is er nog een semantische discussie: moet nu de instroom of de bezetting 20% omlaag?
Dit is wat het OMT adviseerde in het meest recente advies:
Waar zitten we wat dat betreft?(…) Het OMT adviseert het verder versoepelen van de maatregelen conform Stap 2, inclusief het langer openstellen van de terrassen, pas in te doen gaan als er een afname gerealiseerd is van tenminste 20% over het lopende 7-daagsgemiddelde van het aantal nieuwe ziekenhuis- en IC-opnames (…)
https://www.rijksoverheid...05/03/advies-nav-111e-omt
[ Voor 3% gewijzigd door Number10 op 08-05-2021 10:18 ]
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Zeker! Maar dan is het niet eerlijk om te communiceren dat besmetting niet meer mogelijk is.MikeyMan schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:13:
@PiB zou er ook iets tussen 'nog steeds besmettelijk' en 'niet meer besmettelijk' in kunnen zitten?
Minder besmettelijk bijvoorbeeld?
Op een gegeven moment zul je toch moeten accepteren dat de wereld verandert. Dat we dicht bij 2019 gaan komen ben ik van overtuigd. Maar reizen, grote evenementen, werk en meer van dat alles zullen nog lange tijd 'anders' zijn. In meerdere of mindere mate.
Lopen stampvoeten dat je je hierbij niet neerlegt maakt je leven er ook niet leuker op.
Zoals hier:
https://www.ad.nl/binnenl...meer-overdragen~a7cadeb1/
Verder voelt het totaal niet als stampvoeten.
Het wordt steeds individualistischer. Iedereen doet maar, ik zorg dat ik mijn eigen schaapjes op het droge heb. En dat werkt voor nu prima.
Nee nee, later heeft het OMT geadviseerd om pas verder te gaan versoepelen bij een daling van 20%. Eerder zijn al hele andere verwachtingen geschept.Dennis1812 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:15:
[...]
Nouja er is nu eindelijk een dalende trend ingezet. Heel fijn inderdaad. Maar lees even de nieuwsberichten goed terug. Het advies is om tot een 20% daling te gaan voor de nieuwe versoepelingen.
Daarnaast of het verstandig is qua zorg. De zorg loopt nog altijd op het tandvlees(of tenen of welke metafoor je ook leuk vind). Uitgestelde zorg is enorm. Kritiek planbare zorg kan lang niet altijd meer in de gestelde termijnen geleverd worden.
Het zou fijn zijn als minstens de helft van de covid patiënten weg is uit het ziekenhuis. Maar als de uitstroom maar groter blijft dan de instroom kom je vanzelf op dat punt uit.
Met mij post wil ik je vooral duidelijk maken dat Nederlanders zelf overal graag het woordje beloofd op plakken. Terwijl dit gewoon niet zo is en er telkens bij gezegd wordt als de cijfers het toestaan.
Belofte was inderdaad geen goede woordkeuze, technisch gezien is er niks beloofd inderdaad. Maar in de zakelijke wereld zijn verwachtingen scheppen en beloftes doen nagenoeg gelijk (tenzij je een juridische strijd aan wilt gaan) en dat zou de politiek eens moeten begrijpen.
Nogmaals, ik heb het er niet over dat het wel of niet verantwoord is mbt de zorg, al denk ik dat stap 2 (of bv de terrassen tot 22:00 zoals in Belgie) nauwelijks impact gaat hebben.
En nogmaals, het is lastig uit te leggen dat je als Nederlander wel op terras in Spanje mag zitten maar niet in eigen land.
Dit topic is gesloten.
![]()
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.
Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.
:strip_exif()/f/image/PoxKlD799OaXuuHqNtlfnD7u.jpg?f=fotoalbum_large)