Hoewel ik zeer regelmatig naar stadions, pretparken en theater ga zie ik dit niet als "elementaire" behoeftes.Stoney3K schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:58:
[...]
`
En realiseer je nu eens dat voor veel mensen die 'fun' ook hun werkplek is. Die biertjes moeten ook getapt worden en de achtbaan moet bediend worden. Theatervoorstellingen en concerten gaan ook erg moeilijk als je op het toneel 1,5 meter moet blijven verplichten.
Dan kun je twee dingen doen: óf voor al die werkplekken tests verplichten óf iedereen die daar werkt uitzonderen van de testsamenleving.
In het eerste geval kom je toch best in de knoei met grondrechten en in het andere geval sluit je niet uit dat werknemers elkaar of andere bezoekers besmetten.
De huidige opzet van de nieuwe wet gaat er voor zorgen dat deze "fun" doorgang kan vinden. Dat dit betekent dat personeel zich, net als de bezoekers, moet laten testen danwel een vaccinatiebewijs moet hebben dat is dan maar zo. Als je er niet aan mee wil werken ivm een, in mijn ogen zinloze argument van grondrechten, dan blijf je lekker dicht toch? Niemand verplicht je om open te gaan.
Het komt op mij allemaal weer zo zeurderig over. Bijvoorbeeld een concert, die hebben al tig regels waaraan ze moeten voldoen. Nooduitgangen, routes voor hulpverleners, voldoende WC's, beveiliging en weet ik wat meer. Dan kan je moeilijk doen over een test/vaccinatiebewijs meer of minder, maar als dat het verschil is tussen wel en geen evenement, dan is de keuze toch eenvoudig?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
/f/image/cCCDznrDhVwipkaSSNvcT4G0.png?f=fotoalbum_large)