Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Toch bijzonder dat een als nederland dat niet beter voor mekaar te krijgen......
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Vanaf 19 april zakt de trend onder 1.Yaksa schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:50:
[...]
Maar dan zit je dus nog steeds >1. De laatste keer dat we <1 zaten was 31 maart.
Dat is een voorspelling. Ik hou het even op de daadwerkelijk gemeten waardes. Om een discussie over modellen met een hoge onzekerheidsmarge uit de weg te gaan.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 2 mei 2021
Positief getest: 5.534
Totaal: 1.507.615 (+5.508 ivm -26 corr.)
Perc. positief 28 apr - 30 apr: 11,5%
Opgenomen: 174
Huidig: 1.796 (-31)
Opgenomen op IC: 40
Huidig: 804 (-7)
Overleden: 3
Totaal: 17.172 pic.twitter.com/47VaTeXR74
Edit: er is weer een storing.
[ Voor 17% gewijzigd door zacht op 02-05-2021 15:23 ]
Let wel... Weer inclusief storing...
Ziekenhuiscijfers niet toch? Hoop ik?
Nee alleen besmettingscijfers vziw.
De terrassen hebben hun zaken goed op orde, tafeltjes op afstand en de online registratie moest je zelf doen (werd niet gecontroleerd of je het echt gedaan had, ook geen vragen gesteld). De maximaal 50 per terras regel is in de praktijk onzinnig, lange dik rijen wachtenden dicht op elkaar terwijl er gewoon tafeltjes met voldoende afstand leeg zijn.
Wat me vooral opviel was dat de verplichte looprichting op de grachten totaal maar dan ook echt totaal genegeerd werd. Er liepen meer mensen tegen de stroom in dan andersom.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dus ze zeggen eerst maanden dat ze de zaken goed op orde hebben en het echt allemaal veilig kan bij ze, om vervolgens een van de belangrijkste redenen dat het zo mis ging in de horeca qua contactonderzoek wéér te vernaggelen?hoevenpe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:23:
Net op de fiets Utrecht in, het was ouderwets druk.
De terrassen hebben hun zaken goed op orde, tafeltjes op afstand en de online registratie moest je zelf doen (werd niet gecontroleerd of je het echt gedaan had, ook geen vragen gesteld).
Tja, niets van geleerd dus. Ik hoop van harte dat het straks gewoon klaar is, maar mochten ze ooit weer beperkingen krijgen is het natuurlijk weer moord en brand en absoluut niet hun schuld
Donderdag in Delft op het terras gezeten en er werden 0,0 gegevens gevraagd. Tevens obers zonder mondkapje op.. Ik verdedigde ze onlangs nog maar wat mij betreft nog even een maandje dicht om die finale klap aan het virus te gevenLZ86 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:29:
[...]
Dus ze zeggen eerst maanden dat ze de zaken goed op orde hebben en het echt allemaal veilig kan bij ze, om vervolgens een van de belangrijkste redenen dat het zo mis ging in de horeca qua contactonderzoek wéér te vernaggelen?
Tja, niets van geleerd dus. Ik hoop van harte dat het straks gewoon klaar is, maar mochten ze ooit weer beperkingen krijgen is het natuurlijk weer moord en brand en absoluut niet hun schuld
Dan hebben ze hun zaken dus niet op orde wanneer ze niets controleren en geen vragen stellen.hoevenpe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:23:
De terrassen hebben hun zaken goed op orde, tafeltjes op afstand en de online registratie moest je zelf doen (werd niet gecontroleerd of je het echt gedaan had, ook geen vragen gesteld). De maximaal 50 per terras regel is in de praktijk onzinnig, lange dik rijen wachtenden dicht op elkaar terwijl er gewoon tafeltjes met voldoende afstand leeg zijn.
Die max. van 50 is er niet voor niks, mensen moeten ook naar het toilet, bij >50 wordt het daar te druk.
Dat mensen gaan staan wachten is vooral dom, verzoek is nog steeds om drukte uit de weg te gaan.
Dam hebben ze dus hun zaken totaal NIET op orde, want het is wel de bedoeling dat dat gecontroleerd wordt.hoevenpe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:23:
De terrassen hebben hun zaken goed op orde, tafeltjes op afstand en de online registratie moest je zelf doen (werd niet gecontroleerd of je het echt gedaan had, ook geen vragen gesteld)
De hoireca heeft dus wéér gelogen, want ze zeiden alles op orde te hebben en er klaar voor te zijn, terwijl nu dus blijkt dat ze hun zooi niet op orde hebben.
Wellicht toch maar weer de terassen verplicht dicht gooien, nu de horeca afspraken niet na wenst te komen?
Virussen? Scan ze hier!
Er werd trouwens wel 2x gevraagd of wij ons online wilden registreren, wat ik ook netjes gedaan heb. Mondkapjes heb ik buiten nergens gezien.
Lekker generaliserend, gisteren zag het er hier keurig uit.wildhagen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:35:
[...]
Dam hebben ze dus hun zaken totaal NIET op orde, want het is wel de bedoeling dat dat gecontroleerd wordt.
De hoireca heeft dus wéér gelogen, want ze zeiden alles op orde te hebben en er klaar voor te zijn, terwijl nu dus blijkt dat ze hun zooi niet op orde hebben.
Wellicht toch maar weer de terassen verplicht dicht gooien, nu de horeca afspraken niet na wenst te komen?
En dat is dus wéér een teken dat de horeca hun boel niet op orde heeft, want ook een mondkapje is gewoon nog verplicht.hoevenpe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:38:
Er werd trouwens wel 2x gevraagd of wij ons online wilden registreren, wat ik ook netjes gedaan heb. Mondkapjes heb ik buiten nergens gezien.
Gewoon na te lezen op https://www.rijksoverheid...n%20van%20een%20mondkapje.
Ik voel er steeds meer voor om de terassen maar weer te sluiten, als de horeca zich niks aantrekt van de regles. Je geeft in 5 minuten al 2 voorbeelden dat ze dat niet doen.
Virussen? Scan ze hier!
Hier in Eindhoven ongeveer hetzelfde. Enorm druk in de winkelstraten, plaatselijk erg rustig op het terras. Bijna geen mensen, tafels meters uit elkaar, zeker rustig genoeg om er een pilsje te gaan drinken. Ik moest maar liefst mijn voornaam opgeven als registratie, ik hoop dat ze de AVG goed hanteren.hoevenpe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:38:
De horeca was de enige plek waar je nog iets van corona merkte, vergeleken met de winkelstraat was het terras een oase van ruimte en afstand.
Als je binnen naar het toilet gaat.wildhagen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:41:
[...]
En dat is dus wéér een teken dat de horeca hun boel niet op orde heeft, want ook een mondkapje is gewoon nog verplicht.
Ik had het over bedienend personeel buiten, ben niet binnen geweest. Lees nergens dat buiten het verplicht is, heeft daar ook geen enkele zin.wildhagen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:41:
En dat is dus wéér een teken dat de horeca hun boel niet op orde heeft, want ook een mondkapje is gewoon nog verplicht.
Als je al iets wilt terugdraaien dan kan je eerder aan de niet-essentiële winkels denken, daar was geen enkele vorm van toegangscontrole op aantallen wat ik zo kon zien.
[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 02-05-2021 15:45 ]
En extra gefilterd bier als je door een mondkapje heen drinkt?wildhagen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:44:
[...]
Ook op het terras. Lees de link die ik net gaf.
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Jammer van de zoveelste storing
Wel fijn dat er een iet wat hogere uitstroom is op de afdelingen
Afwachten hoe de rest gaat.
Waar staat daar dat je op het terras een mondkapje op moet? Das buiten nergens verplicht.wildhagen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:44:
[...]
[...]
- Alleen voor toilet- en garderobebezoek of om te betalen mogen bezoekers naar binnen. Hierbij moeten bezoekers binnen een mondkapje dragen.
- Er wordt zoveel mogelijk contactloos betaald.
- Er is geen entertainment (zoals live optredens en videoschermen) op of rondom het terras.
- De basisregels blijven gelden, zoals 1.5 meter afstand en het dragen van een mondkapje.
De regel geldt inderdaad alleen voor publieke binnenruimten en het OV. En hier en daar nog wat dringende adviezen (zoals op het schoolplein als je kinderen op moet halen).MikeyMan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:01:
[...]
Waar staat daar dat je op het terras een mondkapje op moet? Das buiten nergens verplicht.
- Alleen voor toilet- en garderobebezoek of om te betalen mogen bezoekers naar binnen. Hierbij moeten bezoekers binnen een mondkapje dragen.
- Er wordt zoveel mogelijk contactloos betaald.
- Er is geen entertainment (zoals live optredens en videoschermen) op of rondom het terras.
- De basisregels blijven gelden, zoals 1.5 meter afstand en het dragen van een mondkapje.
https://www.rijksoverheid...apjes/mondkapje-verplicht
Als ik je samenvatting zo lees krijg ik nou niet echt de indruk dat de horeca het zo goed op orde heeft, dat het de bezoekers (die zo'n groot hart voor de horeca zouden hebben ?!?) geneigd zijn zich zo fatsoenlijk te gedragen dat de kans dat de horeca open kan blijven en misschien nog meer kan openen zo maximaal mogelijk is. Eerder het tegendeel.hoevenpe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:23:
Wat me vooral opviel was dat de verplichte looprichting op de grachten totaal maar dan ook echt totaal genegeerd werd. Er liepen meer mensen tegen de stroom in dan andersom.
Dat is precies de reden dat we zo lang in strenge regels blijven hangen, op papier zijn de regels streng maar in praktijk worden ze amper gehandhaafd en doet iedereen maar wat waardoor de maatregelen maar deels effect hebben.gekkie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:07:
[...]
Als ik je samenvatting zo lees krijg ik nou niet echt de indruk dat de horeca het zo goed op orde heeft, dat het de bezoekers (die zo'n groot hart voor de horeca zouden hebben ?!?) geneigd zijn zich zo fatsoenlijk te gedragen dat de kans dat de horeca open kan blijven en misschien nog meer kan openen zo maximaal mogelijk is. Eerder het tegendeel.
[ Voor 3% gewijzigd door Osxy op 02-05-2021 16:13 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Mjah het blijft jammer dat daar kennelijk (zo veel) handhaving voor nodig zou moeten zijn.Osxy schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:13:
[...]
Dat is precies de reden dat we zo lang in strenge regels blijven hangen, op papier zijn de regels streng maar in praktijk worden ze amper gehandhaafd en doet iedereen maar wat waardoor de maatregelen maar deels effect hebben.
Oppassing van de beschikbare datastroom.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Waarom moeten ze buiten mondkapjes dragen dan? Wat denk je daar mee op te lossen? Zeur toch niet zo.wildhagen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:41:
[...]
Ik voel er steeds meer voor om de terassen maar weer te sluiten, als de horeca zich niks aantrekt van de regles. Je geeft in 5 minuten al 2 voorbeelden dat ze dat niet doen.
Dus je wilt de hele horeca sluiten omdat iemand ziet dat er buiten geen mondkapjes worden gedragen?
Nou het zou, los van de mondkapjes discussie, wel lekker zijn als de horeca na maandenlang telkens een grote bek te hebben hoe geweldig ze alles geregeld hebben, ook daadwerkelijk daad bij woord voegen.Imperium schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:40:
[...]
Waarom moeten ze buiten mondkapjes dragen dan? Wat denk je daar mee op te lossen? Zeur toch niet zo.
Dus je wilt de hele horeca sluiten omdat iemand ziet dat er buiten geen mondkapjes worden gedragen?
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 02-05-2021 16:44 ]
Precies, en dát is wat nu zo steekt: men roept al maanden dat men er "klaar" voor is, en dat "allemaal veilig kan".MikeyMan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:44:
[...]
Nou het zou, los van de mondkapjes discussie, wel lekker zijn als de horeca na maandenlang telkens een grote bek te hebben hoe geweldig ze alles geregeld hebben, ook daadwerkelijk daad bij woord voegen.
En krijgen ze dan hun zin, dan blijkt dat ze er dus niet klaar voor zijn, en regels dus niet nageleefd wordenm zoals die controle op reserveringen enzo.
Ik ben dan een beetje klaar met die vervelende horeca. Ze hebben hun kans gehad, ze ze hebben die verprutst. Sluiten maar weer, ben ik dan van mening. Men is kennelijk niet bereid zich aan de regels te houden,
Virussen? Scan ze hier!
Zijn die 2 voorbeelden dan toonaangevend?wildhagen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:41:
[...]
Jij bent alle horeca zaken langsgegaan om te controleren?wildhagen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:50:
Ik ben dan een beetje klaar met die vervelende horeca. Ze hebben hun kans gehad, ze ze hebben die verprutst. Sluiten maar weer, ben ik dan van mening. Men is kennelijk niet bereid zich aan de regels te houden,
[ Voor 20% gewijzigd door Slasher op 02-05-2021 16:54 ]
Elect a clown, expect a circus.
Er zijn al meerdere voorbeelden aangegevne, ook in krantenartikelen.
Daarnaast heeft KHN gezegt dat "de horeca" er als geheel klaar voor was. Men spreekt dus voro de hele horeca, ook voor de zaken die achteraf er dus niet voor klaar bleek te zijn. Dan hadden ze moeten aangeven dat er een deel van de horeca niet klaar voor was, maar dat heeft men niet gedaan. Men sprak namens de gehele sector.
Virussen? Scan ze hier!
Er werd gesproken over ‘een hele lange tijd’, dat is 8 weken niet.YakuzA schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:12:
[...]
Alleen mensen die heel slecht lezen denken dat de GGD dit zegt.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
En ook zat die het wel goed doen. In mijn dorp zowel niet te druk op straat als op de terrassen en de regels, voor zover ik kan zien, prima opgevolgd.wildhagen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:55:
[...]
Daarnaast heeft KHN gezegt dat "de horeca" er als geheel klaar voor was. Men spreekt dus voro de hele horeca, ook voor de zaken die achteraf er dus niet voor klaar bleek te zijn. Dan hadden ze moeten aangeven dat er een deel van de horeca niet klaar voor was, maar dat heeft men niet gedaan. Men sprak namens de gehele sector.
Uiteraard zullen er altijd zaken of mensen zijn die de regels naast hun neerleggen. Kwalijke zaak absoluut, maar om daar nu de gehele horeca op aan te vallen...
Pak dan de zaken aan die de regels overtreden, maar het heeft geen zin om een horeca ondernemer in deze kant van het land failliet te laten gaan omdat Sjakie in Utrecht zijn personeel niet controleert op het navolgen van de regels.
[ Voor 13% gewijzigd door Fly-guy op 02-05-2021 17:37 ]
Niet dat ik dat niet had verwacht maar goed... wel jammer weer.
Dit in combinatie met alle Belgen die in het zuiden een terrasje wilden meepikken, Duitsers die komen winkelen, Ajax en drukte in/voor winkels en terrassen ben ik benieuwd naar de komende weken.
Ergens denk ik dat het goed zou zijn voor het bewustzijn dat de IC’s overspoelen en de lijken op straat moeten worden gestapeld...
Ik pak thuis wel een bittergarnituur met een koude rakker... ver weg van alle drukte...
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Even los van de discussie over wel/niet sluiten, faillissementen als argument voor urgentie komt bij herhaling terug, maar het aantal is historisch heel laag en de horeca zit in de middenmoot.Fly-guy schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:35:
[...]
het heeft geen zin om een horeca ondernemer in deze kant van het land failliet te laten gaan
https://www.cbs.nl/nl-nl/...-faillissementen-in-maart
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Geen zorgen, we hebben nu Corona Conflict.Thalaron schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:35:
Bij ons in de wijk heeft een café een terras aan de achterzijde. Het klonk erg gezellig en toen ik tussen de schutting doorkeek zag ik een groepje jongeren met zo’n 8 aan een sta tafel staan.
Niet dat ik dat niet had verwacht maar goed... wel jammer weer.
Het is gewoon druk weer op de weg. Hou het Maar bij deze versoepelingen. Niks meer versoepelen. Vanaf nu gewoon blijven prikken en hopen dat het beter gaat zo.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Sluiten dan, hier genoeg zaken die gewoon de deuren dichtgedaan hebben, huur opgezegd en iets anders zijn gaan doen.Number10 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:42:
[...]
Even los van de discussie over wel/niet sluiten, faillissementen als argument voor urgentie komt bij herhaling terug, maar het aantal is historisch heel laag en de horeca zit in de middenmoot.
https://www.cbs.nl/nl-nl/...-faillissementen-in-maart
Geen faillissement, maar ook geen restaurant (en andere zaken) meer...
Misschien moet je zulke opmerkingen niet té letterlijk nemenwildhagen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:55:
[...]
Elect a clown, expect a circus.
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 #ajax #kampioenen 🔘 pic.twitter.com/YtJLglDN1S
— Ajax Life (@ajaxlife) 2 mei 2021
[ Voor 49% gewijzigd door hoevenpe op 02-05-2021 18:02 ]
Dat gaat niet werken. Dan krijgt het cafe in een dorpje weer een boete omdat er een bejaarde teveel zit en zijn ze op de Neude aan het feesten zonder dat iemand ernaar omkijkt.Agent47 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:43:
Toch blijf ik erbij dat de grootste winst valt te halen door bedrijven gewoon keiharde boetes te geven als er teveel mensen zijn.
Het is gewoon druk weer op de weg. Hou het Maar bij deze versoepelingen. Niks meer versoepelen. Vanaf nu gewoon blijven prikken en hopen dat het beter gaat zo.
In de horeca(en dan vooral de terrassen, kroegen etc) zitten weinig mensen die netjes van de regeltjes zijn, het is de plek waar alcohol vloeit en keiharde knaken worden gemaakt. En die gaan nu gewoon zoveel mogelijk proberen binnen te harken zo lang het kan. De boetes komen er toch niet.
Tja, zoals al eens eerder aangegeven, de overheid heeft middels de routekaart aangeven hoe evt versoepelingen kunnen worden geïmplementeerd als iedereen zich aan de regels houd.wildhagen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:50:
[...]
Precies, en dát is wat nu zo steekt: men roept al maanden dat men er "klaar" voor is, en dat "allemaal veilig kan".
En krijgen ze dan hun zin, dan blijkt dat ze er dus niet klaar voor zijn, en regels dus niet nageleefd wordenm zoals die controle op reserveringen enzo.
De overheid heeft versoepeld, maar toch worden de regels toch met regelmaat “vergeten” (geen idee overigens - neem aan dat de media vooral de grote uitzonderingen/excepties laat zien etc). Dus tja, de overheid gaat dadelijk dus geen versoepelingen doen of misschien zelfs dingen terugdraaien als gevolg.
Vervolgens is het land weer te klein, de overheid heeft het weer gedaan en krijg je weer onrust, en de vele onzinnige discussies mbt handhaving ipv verantwoordelijkheid nemen eigen gedrag ...
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hier word je toch moedeloos van.hoevenpe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:58:
Vermoed dat het ontbreken van het mondkapje op een buitenterras ietsje minder effect op de IC opnames heeft dan de schaal van Ajax...
[Embed]
[Afbeelding]
Waarom meppen ze die bende niet eerder uit elkaar?
De overheid voert toch op dit moment met hoge cijfers de versoepelingen door terwijl het OMT het afraadde? Iedereen wist dat mensen zich niet aan de regels gaan houden in de horeca, daarom was het nuttiger om te wachten tot de besmettingen lager waren.Bossie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:00:
[...]
Tja, zoals al eens eerder aangegeven, de overheid heeft middels de routekaart aangeven hoe evt versoepelingen kunnen worden geïmplementeerd als iedereen zich aan de regels houd.
De overheid heeft versoepeld, maar toch worden de regels toch met regelmaat “vergeten” (geen idee overigens - neem aan dat de media vooral de grote uitzonderingen/excepties laat zien etc). Dus tja, de overheid gaat dadelijk dus geen versoepelingen doen of misschien zelfs dingen terugdraaien als gevolg.
Vervolgens is het land weer te klein, de overheid heeft het weer gedaan en krijg je weer onrust, en de vele onzinnige discussies mbt handhaving ipv verantwoordelijkheid nemen eigen gedrag ...
Nu loop je het risico dat je weer eeuwig op het terras tot 18:00 plateau blijft hangen.
De 'basisregels' is mondkapje binnen. Het staat er wat onduidelijk.wildhagen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:44:
[...]
[...]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Mijn voorspelling van deze zondag: we gaan geen enkele extra bezetting in de ziekenhuizen zien hierdoor. Net als alle voorgaande keren.
So what? Dit moet je gewoon niet doen.Drardollan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:12:
Ik vind al die ophef om wat drukte wel wat lachwekkend worden, we wachten nog op de gevolgen van Pasen , Pinksteren en BLM 2020...... toen was het ook allemaal o zo druk en problematisch.
Mijn voorspelling van deze zondag: we gaan geen enkele extra bezetting in de ziekenhuizen zien hierdoor. Net als alle voorgaande keren.
Geeft een totaal verkeerd signaal.
Wmb nemen ze Ajax ook per direct uit competitie. Lever die titel maar in.
Heel de week lopen zeikstralen dat er geen publiek bij mag. En dan nog eens spontaan een huldiging op poten zetten. Gatverdamme
Mijn voorspelling is dus meer dan uitgekomen. Bedankt overheid. In plaats van gecontroleerd bezoekers ontvangen en zorgen dat er een beheerst en gecontroleerd feestje kon zijn is het uitgelopen op een gezellig chaos waar alles en iedereen schijt had aan de maatregelen.Drardollan schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:22:
Voorspelling: aangezien ze in den haag al maanden compleet los van de werkelijkheid staan hebben ze niet voorzien wat hun volgende faal teweeg gaat brengen. Amsterdam wordt zondag 1 groot feest en chaos waarbij elke maatregel genegeerd gaat worden.
Top beleid weer
We hadden het over wel/niet landelijke sluitingen. Dus dan zou ik ook kijken naar landelijke starters/stoppers:Fly-guy schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:44:
[...]
Sluiten dan, hier genoeg zaken die gewoon de deuren dichtgedaan hebben, hoe opgezegd en iets anders zijn gaan doen.
Geen faillissement, maar ook geen restaurant (en andere zaken) meer...
https://www.kvk.nl/over-k...sleven-over-januari-2021/?
Er is krimp, maar de dynamiek is ook erg groot. Linksom of rechtsom lijkt het mij nog geen goed argument om de vraag wel/niet opnieuw sluiting te onderbouwen.
Dit lijkt mij een betere bron om dat te onderbouwen:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
https://www.rijksoverheid...t/advies-nav-110e-omt.pdf
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Ze hebben een feestje waarbij ze wat Corona maatregelen negeren. Ze zijn niet Amsterdam aan het plunderen en in de fik aan het steken.MikeyMan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:15:
[...]
Nee wat dan? Lekker hun gang laten gaan deze neanderthalers? Hou op man.
Boeiend toch? Dit is het beleid van onze overheid, deal with it.
Ik kan mij er na 15 maanden echt geen seconde meer druk over maken, het zal wel allemaal. Zolang er mensen als halsema en grapperhaus aan het roer zitten die zelf bewust de regels negeren en een dikke middelvinger naar ons en de zorg opsteken vind ik het wel prima.MikeyMan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:15:
[...]
So what? Dit moet je gewoon niet doen.
Geeft een totaal verkeerd signaal.
Wmb nemen ze Ajax ook per direct uit competitie. Lever die titel maar in.
Heel de week lopen zeikstralen dat er geen publiek bij mag. En dan nog eens spontaan een huldiging op poten zetten. Gatverdamme
Dit is al 15 maanden zo, echt zonde van je tijd om er een seconde over na te denken. Ga gewoon door met je leven.
Dit is helemaal niet het beleid van de overheid. Volgens mij is het nog steeds de bedoeling om niet in grote menigten bij elkaar te komen en een beetje afstand te houden. Dit is een stel idioten die Willens en wetens alle regels overtreden. Ga nog ff lekker met die schaal staan showen als je weet dat de zooi vol loopt. Dit kan gewoon niet.Drardollan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:17:
[...]
Ze hebben een feestje waarbij ze wat Corona maatregelen negeren. Ze zijn niet Amsterdam aan het plunderen en in de fik aan het steken.
Boeiend toch? Dit is het beleid van onze overheid, deal with it.
Het lijkt wel alsof er een paar nogal gehecht zijn geraakt aan allerlei maatregelen. Met de finish in zicht alle mogelijke moeite doen om het zo lang mogelijk te laten duren.
routekaart =/= openingsplanBossie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:00:
[...]de overheid heeft middels de routekaart aangeven hoe evt versoepelingen kunnen worden geïmplementeerd als iedereen zich aan de regels houd.
Die naamgeving is ook niet mijn keuze, maar goed.
Volgens mij zijn dit de actuele versies:
https://www.rijksoverheid...rus-covid-19/openingsplan
https://www.rijksoverheid...regelen-bestuurdersversie
Zoals gezegd, beleid van de overheid. Dit soort feestjes, BLM protest en duizenden mensen in Ahoy is prima. De bronnen van het kwaad zijn de dierentuin, pretpark en rustig in het stadion zittende mensen. Bewust beleid dus.MikeyMan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:20:
[...]
Dit is helemaal niet het beleid van de overheid. Volgens mij is het nog steeds de bedoeling om niet in grote menigten bij elkaar te komen en een beetje afstand te houden. Dit is een stel idioten die Willens en wetens alle regels overtreden. Ga nog ff lekker met die schaal staan showen als je weet dat de zooi vol loopt. Dit kan gewoon niet.
Het lijkt wel alsof er een paar nogal gehecht zijn geraakt aan allerlei maatregelen. Met de finish in zicht alle mogelijke moeite doen om het zo lang mogelijk te laten duren.
Blijf jij er maar lekker in geloven en je er druk over maken, ongeveer heel Nederland is al een paar stappen verder. Draagvlak (he, mag ik daar weer eens iets over zeggen?) is er nauwelijks meer. Afstand houden en mondkapjes waar verplicht is nog het enige wat enigszins nageleefd wordt.
Waar baseer je dit nu op? 'Nauwelijks meer' impliceert een tijdseffect. Wat is 'nauwelijks'? Welk tijdsverloop?Drardollan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:26:
[...]
Draagvlak (he, mag ik daar weer eens iets over zeggen?) is er nauwelijks meer. Afstand houden en mondkapjes waar verplicht is nog het enige wat enigszins nageleefd wordt.
Op het landelijke dashboard staat het verschil t.o.v. de vorige meting voor vrijwel alle maatregelen op 'gelijk':
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/gedrag
Mwah, er is nog wel een verschil tussen een BBQ op 1,5m met 5 vrienden in de achtertuin en de taferelen die we nu bij de ArenA zien.Drardollan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:29:
Het in de schoenen schuiven van burgers die er helemaal klaar mee zijn dankzij het onduidelijke en zwalkende beleid, dat is pas zielig.
De terrassen die ik gezien heb deden hun best, moest 10 minuten in de rij wachten voordat we konden zitten omdat er 50 mensen waren (ook al waren we meerdere tafeltjes vrij).
Het zijn de discutabele regeltjes die mensen begrijpelijkerwijs negeren, dit soort 'kampioensfeesten' echter wordt altijd een puinhoop.
Maar ik zie dat ze vanaf het parkeerdek die schaal aan het showen zijn. Dat is met toch wel even een schandalige actie die best bestraft mag worden. Zo enable je die supporters ook nog een partij..
https://www.ad.nl/dossier...eiten-te-staken~a5fda3c5/
Spontane actie of niet, hier moet gewoon een gevolg aan gegeven worden. Er zijn (horeca)bedrijven voor minder flink beboet.
[ Voor 33% gewijzigd door LZ86 op 02-05-2021 18:39 ]
Ik snap niet dat de gemeente Amsterdam dit niet beter had kunnen handelen. Paar toegangswegen afsluiten en klaar. Maar het zal wel deëscalerend zijn van aard en dan krijg je dit.MikeyMan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:15:
[...]
Nee wat dan? Lekker hun gang laten gaan deze neanderthalers? Hou op man.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ja, en BLM 2020 was top geregeld. Of de parken en stranden met Pasen en Pinksteren 2020.hoevenpe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:36:
[...]
Mwah, er is nog wel een verschil tussen een BBQ op 1,5m met 5 vrienden in de achtertuin en de taferelen die we nu bij de ArenA zien.
De terrassen die ik gezien heb deden hun best, moest 10 minuten in de rij wachten voordat ik kon gaan zitten omdat er al 50 mensen waren (ook al waren we meerdere tafeltjes vrij).
Het zijn de discutabele regeltjes die mensen begrijpelijkerwijs negeren, dit soort 'kampioensfeesten' echter wordt altijd een puinhoop.
Je kon dit van mijlenver aan zien komen, ik heb het notabene zelf nog voorspeld zoals je kon zien. Het zijn keuzes die gemaakt worden, niet meer en niet minder. Ik kan zo 3 oplossingen bedenken die dit hadden voorkomen, dus de knappe koppen in den haag hadden er vast nog 3 extra kunnen verzinnen.
Ik oordeel even op basis van deze foto maar daar zie ik weinig spreidingBarôZZa schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:39:
[...]
Volgens Halsema is dit juist spreiding, anders zouden alle voetbalsupporters bij elkaar in het park zitten.
Maar goed dit was wel te verwachten. Net zoals in Leeuwarden zijn er voetbalsupporters zonder gevoel van verantwoordelijkheid.
[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 02-05-2021 18:43 ]
Gewoon in een rij gaan staan wachten om het terras op te kunnen en er daardoor bewust voor kiezen om onderdeel te blijven uitmaken van het probleem en niet van de oplossing.
Wanneer je ziet dat het te druk is dan loop je toch gewoon weg? Er komen nog dagen genoeg dat je (zonder dikke jas) op het terras kunt zitten.
Natuurlijk, iedereen wist dat dit ging gebeuren en net als met BLM was 'niets doen' waarschijnlijk de minst slechte optie. Deze 'fans' kunnen al een jaar niet meer naar het stadion, vol opgekropte adrenaline en drank was ingrijpen waarschijnlijk geen optie.Drardollan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:40:
Je kon dit van mijlenver aan zien komen, ik heb het notabene zelf nog voorspeld zoals je kon zien.
Dat is echter iets anders dan mensen die de coronaregels te verwarrend vinden of twijfel hebben bij keuzes die de overheid daarin maakt. De overgrote meerderheid van de bevolking houdt zich in grote lijnen aan de regels, zolang ze maar logisch en consistent zijn.
Blijven ze dat doen of hebben ze zich juist heel lang aan het advies gehouden en is de behoefte zo groot geworden dat ze het meteen doen nu het weer kan en mag?Yaksa schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:43:
Waarom blijven mensen schijt hebben aan het advies om niet de drukte op te zoeken?
Gewoon in een rij gaan staan wachten om het terras op te kunnen en er daardoor bewust voor kiezen om onderdeel te blijven uitmaken van het probleem en niet van de oplossing.
Wanneer je ziet dat het te druk is dan loop je toch gewoon weg? Er komen nog dagen genoeg dat je (zonder dikke jas) op het terras kunt zitten.
En de overheid moedigt het natuurlijk gewoon aan. Hup de winkelstraat in en het terras op.
Enige maatregel waar ze het laatste half jaar fanatiek op hebben gehandhaafd en boetes voor hebben uitgedeeld is de maatregel waarvan het minste resultaat was waar te nemen.
Deze vragen zijn hier en elders al talloze malen beantwoord. Voor een deel van de bevolking is de coronacrisis in het geheel geen issue meer. Vorig jaar was er om deze tijd nog de angst met een grote A en afgelopen winter was het rotweer en zat je sowieso binnen, maar nu is het voorjaar. Op naar buiten dus of naar de Action, de Ikea of het terras!Yaksa schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:43:
Waarom blijven mensen schijt hebben aan het advies om niet de drukte op te zoeken?
Zo simpel is het: steeds meer mensen hebben er genoeg van en pakken hun gewone leventje weer op. Dat lijkt wellicht lastig te begrijpen als je in de acute zorg werkt of dagelijks een forum op Tweakers volgt waarin nogal verhit over corona gediscussieerd wordt, maar je hoeft maar naar buiten te gaan en je ziet mijn stelling bevestigd. Dat jij (en ik evenmin) niet in de rij gaat staan, is logisch, maar voor al die anderen is het even logisch om wél in de rij te gaan staan. Dat er nog meer dagen komen, is niet het sterkste argument, lijkt me. Immers, YOLO.
De winkelstraten waren net zo druk als voor corona, drukte mijden was daar helemaal geen optie.
De mensen die verkouden zijn of klachten hebben en serieus met de maatregelen omgaan, zullen sowieso al niet maar het terras gaan
Plus het zijn er 1500 ofzo. Beter daar dan dat ze de stad kort en klein slaan.prijk schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:08:
[...]
Een paar voetbalgekkies? Een deels doorgesnoven, uitzinnige menigte van duizenden, deels jonge mannen vol adrenaline. Zet daar een paar pelotons ME tegenover en je hebt een groot risico op toestanden waarbij vergeleken de avondklokrellen in het niet vallen.
Dat is toch het dilemma waarvoor de gemeente zich gesteld ziet als de massa zich eenmaal heeft verzameld.
Als ik iets geleerd heb deze crisis, is het wel dat je niet moet onderschatten hoe ongekend dom een deel van de bevolking is. Ik zou van je stelling dan ook niet uitgaan, hoe graag ik ook zou willen dat ie zou kloppen.Pukson schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:08:
De mensen die verkouden zijn of klachten hebben en serieus met de maatregelen omgaan, zullen sowieso al niet maar het terras gaan
Ja dus? Nu geef je ook een verkeerd signaal af. Maar als je 2 mensen teveel in een winkel hebt krijg je zonder pardon een boete. zat gister (eigen keuze) op een koud terras terwijl het binnen in lekker warm was en dan nu dit zien? vertel me wat erger is?prijk schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:08:
[...]
Een paar voetbalgekkies? Een deels doorgesnoven, uitzinnige menigte van duizenden, deels jonge mannen vol adrenaline. Zet daar een paar pelotons ME tegenover en je hebt een groot risico op toestanden waarbij vergeleken de avondklokrellen in het niet vallen.
Dat is toch het dilemma waarvoor de gemeente zich gesteld ziet als de massa zich eenmaal heeft verzameld.
Dat kampioenschap van ajax zie je weken dan wel maanden van te voren aankomen en het dan alsnog zo aanpakken vind ik niet kunnen. Zoals gezegd had de gemeente er prima voor kunnen zorgen dat er niet zo'n massa bij dat stadion had kunnen verzamelen, daar heb ik geen bestuurservaring voor nodig.
Maar ondertussen gaat het er wel voor zorgen dat we langer kunnen wachten op verder verbetering van de situatie.
[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 02-05-2021 19:16 ]
Goed idee…dan gaan ze los in de stad…Gunner schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:14:
[...]
Ja dus? Nu geef je ook een verkeerd signaal af. Maar als je 2 mensen teveel in een winkel hebt krijg je zonder pardon een boete.
Dat kampioenschap van ajax zie je weken dan wel maanden van te voren aankomen en het dan alsnog zo aanpakken vind ik niet kunnen. Zoals gezegd had de gemeente er prima voor kunnen zorgen dat er niet zo'n massa bij dat stadion had kunnen verzamelen, daar heb ik geen bestuurservaring voor nodig.
Maar ondertussen gaat het er wel voor zorgen dat we langer kunnen wachten op verder verbetering van de situatie.
Enerzijds een soort van toejuichen en anderzijds dan alleen de overheid er de schuld van geven.Drardollan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:26:
[...]
Zoals gezegd, beleid van de overheid. Dit soort feestjes, BLM protest en duizenden mensen in Ahoy is prima. De bronnen van het kwaad zijn de dierentuin, pretpark en rustig in het stadion zittende mensen. Bewust beleid dus.
Blijf jij er maar lekker in geloven en je er druk over maken, ongeveer heel Nederland is al een paar stappen verder. Draagvlak (he, mag ik daar weer eens iets over zeggen?) is er nauwelijks meer. Afstand houden en mondkapjes waar verplicht is nog het enige wat enigszins nageleefd wordt.
Mensen blijven er toch aparte combi's op nahouden qua gedachten.
Hij heeft het over de mensen die het wel serieus nemen. De mensen waar jij het over hebt maken dus per definitie geen deel uit van die groep.LZ86 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:13:
[...]
Als ik iets geleerd heb deze crisis, is het wel dat je niet moet onderschatten hoe ongekend dom een deel van de bevolking is. Ik zou van je stelling dan ook niet uitgaan, hoe graag ik ook zou willen dat ie zou kloppen.
Ja en nee. Ik heb ook al genoeg mensen gezien die zich naar alle regels gedragen, serieus nemen en toch een keer denken, ahjoh, 1 keertje kan wel, ik houd me tenslotte al (insert aantal) maanden aan de maatregelen. En vervolgens liggen ze, (of hun ouders/grootouders) bij mij aan de beademing.Patriot schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:36:
[...]
Hij heeft het over de mensen die het wel serieus nemen. De mensen waar jij het over hebt maken dus per definitie geen deel uit van die groep.
Dit virus heeft 1 onbewaakt moment nodig. Daarom duurt het ook zo godsgruwelijk lang. Nu meer die Ajax tokkies, eerder die willem 2 tokkies, jongeren in parken enz enz.
Er zijn helaas genoeg mensen die het vanuit onwil, onkunde of "per ongeluk" het virus aan de gang te houden
[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 02-05-2021 19:42 ]
Ja, dan neem je het dus niet serieus.LZ86 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:40:
[...]
Ja en nee. Ik heb ook al genoeg mensen gezien die zich naar alle regels gedragen, serieus nemen en toch een keer denken, ahjoh, 1 keertje kan wel, ik houd me tenslotte al (insert aantal) maanden aan de maatregelen. En vervolgens liggen ze, (of hun ouders/grootouders) bij mij aan de beademing.
Dit virus heeft 1 onbewaakt moment nodig.
Tuurlijk wel. Het moeten een soort bizarre boedistische monniken zijn om in 14 maanden geen enkele fout te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 02-05-2021 19:44 ]
Ten Hag over feestende fans: ‘Dit moet je de mensen geven’
(ervan uitgaande dat dit wel enigszins ontopic is)
Gek genoeg komt die kreet best vaak voorbij. Je ziet het ook bij verslagen over demonstraties tegen het coronabeleid, steevast een zin als "de demonstranten droegen geen mondkapjes". Nogal wiedes, buiten hoeft dat niet. Nog los van de ironie dat demonstranten tegen coronabeleid zich aan dat beleid moeten houden.Imperium schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:40:
Waarom moeten ze buiten mondkapjes dragen dan?
Die versoepelingen komen er wel, of je nu de regels volgt of niet.Bossie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:00:
Tja, zoals al eens eerder aangegeven, de overheid heeft middels de routekaart aangeven hoe evt versoepelingen kunnen worden geïmplementeerd als iedereen zich aan de regels houd.
Het kabinet graaft elke keer een kuil voor zichzelf. Ze noemen data wanneer ze weer versoepelen en dat schept verwachtingen, zie ook de klucht die we afgelopen keer kregen. Ze gingen telkens op en neer tussen wel versoepelen en dan weer niet, om uiteindelijk voor wel te kiezen. Vandaag zeggen ze te wachten, maar de week erop gaat het wel door. Als ze de komende dagen niet nog een keer zo'n moment van besluiteloosheid krijgen. De vorige keer ging dat ook in de spanne van twee of drie dagen. Ze creëren zelf de druk die ze dwingt om het te doen.
Je met klachten niet laten testen en onder mensen mengen is geen fout, dan neem je de regels gewoon niet serieus. Een fout is iemand uit macht der gewoonte toch de hand schudden of er een keer aan herinnerd moeten worden om je mondkapje op te doen. Dit valt daar echt niet onder.LZ86 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:43:
[...]
Tuurlijk wel. Het moeten een soort bizarre monniken zijn om 14 maanden geen enkele fout te maken.
Je kan het een niet los zien van het ander lijkt mij.hoevenpe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:46:
[...]
Dat is echter iets anders dan mensen die de coronaregels te verwarrend vinden of twijfel hebben bij keuzes die de overheid daarin maakt. De overgrote meerderheid van de bevolking houdt zich in grote lijnen aan de regels, zolang ze maar logisch en consistent zijn.
Ik juich niets toe, wanneer stop je met aanvallend op de man spelen?gekkie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:33:
[...]
Enerzijds een soort van toejuichen en anderzijds dan alleen de overheid er de schuld van geven.
Mensen blijven er toch aparte combi's op nahouden qua gedachten.
Het enige wat ik zeg is dat door het zwalkende en onduidelijke beleid het draagvlak met de dag verder afbrokkelt en dit soort excessen dus vaker voor komen.
[ Voor 18% gewijzigd door Drardollan op 02-05-2021 20:01 ]
Over 2 weken zien we hier ook geen gevolgen van, idem voor koningsdag.
Haha, klopt.. Ik vraag me wel eens af waar ze zitten met hun gedachten? Ze lijken soms zo wereldvreemd met hun uitspraken en beleid.. Teveel aan het werk en geen connectie meer met de "echte" wereld denk ik.. Experts in sociologie zijn het in ieder geval zeker niet..CMD-Snake schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:47:
[...]
Gek genoeg komt die kreet best vaak voorbij. Je ziet het ook bij verslagen over demonstraties tegen het coronabeleid, steevast een zin als "de demonstranten droegen geen mondkapjes". Nogal wiedes, buiten hoeft dat niet. Nog los van de ironie dat demonstranten tegen coronabeleid zich aan dat beleid moeten houden.
[...]
Die versoepelingen komen er wel, of je nu de regels volgt of niet.
Het kabinet graaft elke keer een kuil voor zichzelf. Ze noemen data wanneer ze weer versoepelen en dat schept verwachtingen, zie ook de klucht die we afgelopen keer kregen. Ze gingen telkens op en neer tussen wel versoepelen en dan weer niet, om uiteindelijk voor wel te kiezen. Vandaag zeggen ze te wachten, maar de week erop gaat het wel door. Als ze de komende dagen niet nog een keer zo'n moment van besluiteloosheid krijgen. De vorige keer ging dat ook in de spanne van twee of drie dagen. Ze creëren zelf de druk die ze dwingt om het te doen.
Dat mensen zich in generieke zin zich minder aan maatregelen houden zou ik daar nog aan kunnen koppelen, al was het maar omdat sommige mensen een in mijn ogen nogal rare blik hebben op "de overheid".Drardollan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:56:
[...]
Het enige wat ik zeg is dat door het zwalkende en onduidelijke beleid het draagvlak met de dag verder afbrokkelt en dit soort excessen dus vaker voor komen.
Van het niveau "ik ga expres dingen doen die de overheid niet verstandig vindt, lekker de overheid pesten", waarbij ze er doorgaans weinig blijk van geven dat "de overheid" die wij hebben, zeker op dit thema, ook gewoon mensen zijn met min of meer dezelfde behoeften, die iets verstandigs proberen te doen voor ons allen.
Ik heb de indruk dat die excessen daar dan ook in ieder geval niet door komen, ik schat een aanzienlijk deel van wat doorgaat voor "voetbalsupporters" bijvb toch wat anders in dan dat zij zich aan zwalkend overheidsbeleid veel gelegen laten liggen, maar misschien schat ik de fakkeldragers van onze vrijheid te laag in
Krijgen jullie bij een fail-over in de stroomvoorziening altijd een signaal, ongeacht hoe kort een dip is en of de noodstroomvoorziening gelijk is aangesprongen ?
En is alle apparatuur ook nog op enige spanningsdip berekend of is de kans op een reset, begin maar opnieuw met instellen daarbij groot ?
Ik vond het ergens ook wel apart dat het maar 2 patiënten heeft betroffen, terwijl ik er toch meer zou verwachten op een IC van een UMC.
Hmm ik lees nu net op nu.nl dat het op een verpleegafdeling was en niet op een IC en een storing in een bepaalde stroomgroep, verklaart al een hoop meer.
[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 02-05-2021 21:14 ]
Nou heb ik wel eens gezien dat er in een ziekenhuis stopcontacten zijn die wel op de noodstroom zitten en sommige niet. Een TV die uitvalt boeit niet dus die mag in een regulier stopcontact. Misschien is dar iets misgegeaan wat ook de beperkte impact zou verklaren.
Alle kritieke apparatuur zit via een eigen UPS. Dat is ook makkelijk met het verplaatsen van bedden.gekkie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:55:
@LZ86 Ik vroeg me nog wat af aangaande de trieste geschiedenis in Maastricht.
Krijgen jullie bij een fail-over in de stroomvoorziening altijd een signaal, ongeacht hoe kort een dip is en of de noodstroomvoorziening gelijk is aangesprongen ?
En is alle apparatuur ook nog op enige spanningsdip berekend of is de kans op een reset, begin maar opnieuw met instellen daarbij groot ?
Zodra de spanning uit valt worden minimaal de volgende mensen geinformeerd:
Technische dienst
Leverancier noodstroomvoorziening
Leverancier diesel
Afdelingshoofden
Waarom er in Maastricht twee bedden niet meer mee deden toen de netspanning terug kwam gaan we wel horen als het onderzoek is afgerond. Ik gok op menselijk falen.
Ik zou ook wel willen weten hoe het qua saturatiemetingen zat en of daar geen alarm op zat. Zelf met mijn vader ook zoiets meegemaakt; als chronisch longpatient opgenomen met bacteriële infectie in de longen en COPD (het recept voor lage saturatie!)...In het ziekenhuis; verpleging vergat om een of andere reden O2 aan te zetten en had geen saturatiemeter aangesloten...laten we zeggen, ik was blij dat ik mijn vader de ochtend er na op de IC nog aanspreekbaar aantrof, na gebeld te zijn dat ik afscheid mocht nemen.... (hij heeft trouwens dankzij de IC in dat ziekenhuis een volledig herstel doorgemaakt). Er gaat wel eens wat fout...gekkie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:55:
@LZ86 Ik vroeg me nog wat af aangaande de trieste geschiedenis in Maastricht.
Ik vond het ergens ook wel apart dat het maar 2 patiënten heeft betroffen, terwijl ik er toch meer zou verwachten op een IC van een UMC.
Ik lees net op nu.nl dat het een reguliere verpleegafdeling zou zijn geweest en dat het niet algemeen zou zijn geweest en maar een bepaalde stroomgroep. Ik was net te vroeg met vragen stellen dusTrailBlazer schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:12:
@gekkie Geen ervaring met een ziekenhuis maar in een datacenter werkt het als volgt. De stroom komt binnen en wordt omgevormd tot gelijkspanning. Deze wordt gebruikt om de accus op te laden en wordt weer omgevormd tot wisselspanning. Op het moment dat de stroom uitvalt hoeft er niks te gebeuren als binnen 10 minuten de diesel generatoren maar draaien.
Nou heb ik wel eens gezien dat er in een ziekenhuis stopcontacten zijn die wel op de noodstroom zitten en sommige niet. Een TV die uitvalt boeit niet dus die mag in een regulier stopcontact. Misschien is dar iets misgegeaan wat ook de beperkte impact zou verklaren.
@jadjong , omdat het niet algemeen lijkt te zijn geweest zijn die waarschuwingen wellicht ook niet uitgegaan, als dan sommige apparatuur wellicht zelf ook niet waarschuwt in de onfortuinlijke situatie met overwerkt personeel, dan begin ik de combi wel wat meer te snappen.
[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 02-05-2021 21:19 ]
Geen idee of die mensen op de reguliere afdeling aan een monitor liggen. Ik neem aan dat zo’n monitor een failsafe lichtalarm heeft als de spanning wegvalt. Anyway tragische samenloop lijkt het idd.gekkie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:16:
[...]
Ik lees net op nu.nl dat het een reguliere verpleegafdeling zou zijn geweest en dat het niet algemeen zou zijn geweest en maar een bepaalde stroomgroep. Ik was net te vroeg met vragen stellen dus
@jadjong , omdat het niet algemeen lijkt te zijn geweest zijn die waarschuwingen wellicht ook niet uitgegaan, als dan sommige apparatuur wellicht zelf ook niet waarschuwt in de onfortuinlijke situatie met overwerkt personeel, dan begin ik de combi wel wat meer te snappen.
De ziekenhuizen die ik ken hebben 24/7 een aggregaat ‘online’ (stationair draaiend) en 1 standby. Eventuele extra aggregaten kunnen dan in onderhoud. Wekelijks wisselt de online en standby.jadjong schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:13:
[...]
Omdat zo'n dieselmotor een seconde of 20 nodig kan hebben voordat er een stabiele 230v uit komt kan er nog een extra batterij geplaatst zijn om de tijd tussen stroomuitval en het wakker worden van de aggregaat te overbruggen.
Maar weet niet of dit de standaard is in alle ziekenhuizen.
In de reacties op nu.nl valt te lezen dat niet alle zuurstofpompen een eigen noodaccu hebben. Op zich ook wel logisch want je gaat niet meteen dood als je enkel wat hulp van zuurstof nodig hebt. Het is niet dat je aan de mechanische beademing hangt..gekkie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:16:
Als zo'n apparaat dan aan de gewone stroomvoorziening hangt en door het gebrek aan accu ook niets kan melden bij stroomuitval komt het aan op visuele controle van het personeel in de nachtdienst. Die zou ik in deze tijd niet al te veel kwalijk willen nemen voor een mogelijk simpele fout als deze.
Van Geenstijl:
Betrof een verpleegafdeling, geen bewaakte afdeling. De vitaalwaarden: bloeddruk, polsfrequentie, temperatuur, SpO2 en ademfrequentie worden 3-4x per dag bepaald en extra waar nodig.
Optiflow zoals Airvo-2 hebben geen accu. Stekker uit de muur = Airvo uit.
Dit topic is gesloten.
![]()
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.
Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.