• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

YakuzA schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:37:
[...]

Ik wist eigenlijk niet dat Dhr. Kuipers ook al een gedragsexpert was die de reactie van mensen op de avondklok, de naleving daarvan en het effect daarvan op de samenkomsten na de avondklok exact in de kaart kon brengen?
Die man heeft zoveel talenten. Uit zijn rekenmodellen blijkt dat de piek halverwege mei mogelijk op 950 IC-patiënten kan liggen.

Kuipers verwacht nog stijging aantal IC-patiënten tot ver in mei

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
[...]

Ik wist eigenlijk niet dat Dhr. Kuipers ook al een gedragsexpert was die de reactie van mensen op de avondklok, de naleving daarvan en het effect daarvan op de samenkomsten na de avondklok exact in de kaart kon brengen?
En wie is jouw bron/expert die zegt dat de avondklok wel een goed middel is en dat een grote noodzaak is om deze in te voeren? Een docent maatschappijleer?

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De avondklok heeft mij wel een flink deel van mijn contacten en potentiele besmettingen gekost.

Maar als iemand anders dan meent dat het nodig is te bewijzen dat de avondklok niks doet door wat extra mensen op te zoeken voor 9/10 uur dan kom je wel uit op nul effect.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Robkazoe schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:43:
[...]

En wie is jouw bron/expert die zegt dat de avondklok wel een goed middel is en dat een grote noodzaak is om deze in te voeren? Een docent maatschappijleer?
Geen idee waar je het over hebt?
Waarom zou ik iets moeten onderbouwen wat ik niet stel?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Yaksa schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:10:
[...]

Niet.
Maar een aantal zaken zijn wel opmerkelijk.
Het feit dat het in sloppenwijken om zich heen grijpt is opvallend. Je zou mogen verwachten dat de algehele weerstand tegen virussen juist in zo'n sloppenwijk veel hoger is dan bij mensen die in 'schone' huizen wonen.
Verder vraag ik me af of in die sloppenwijken de gemiddelde BMI ook zo hoog ligt dan in de Westerse wereld. Waarschijnlijk niet, maar toch veel doden.
Hetzelfde verhaal gaat waarschijnlijk ook op voor India.
Luchtkwaliteit? En daarmee dus slijtage aan longen. Zullen de mensen uit Geleen of IJmuiden meer last hebben dan die op de Veluwe?

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
YakuzA schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:50:
[...]

Geen idee waar je het over hebt?
Waarom zou ik iets moeten onderbouwen wat ik niet stel?
Je loopt Kuipers in diskrediet te brengen dus je bent het duidelijk niet eens met zijn uitlating over de avondklok. Dus wat insinueer je dan met deze post?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, nog één dagje wachten en dan de eerste stap op weg naar normaal :)

Ik kan niet wachten om weer met m’n dochters naar de bieb te gaan, lekker boekjes lezen. Of naar een kampeerwinkel om fietskampeerspullen met ze te kopen. En m’n jongste dochter is al bijna anderhalf jaar en is nog nooit in een zwembad geweest :O. De oudste twee hadden er op die leeftijd als een jaar wekelijks zwemmen met opa en oma opzitten :p

Ongelooflijk wat een knappe prestatie van alle mensen die hebben bijgedragen aan het ontwikkelen van niet één, maar een heel scala aan zeer effectieve vaccins.

Vooral het besef dat het Moderna-vaccin in 2 dagen is bedacht en zelfs al gesynthetiseerd is in de VS vóórdat daar het eerste Coronageval was ontdekt is toch wel echt bizar te noemen.

Wat een ongelooflijke mogelijkheden biedt dit om in de toekomst nog veel sneller zo’n pandemie uit te drukken voor hij goed en wel begonnen is.

[ Voor 23% gewijzigd door eamelink op 26-04-2021 19:08 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 22:26

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Robkazoe schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:04:
[...]

Je loopt Kuipers in diskrediet te brengen dus je bent het duidelijk niet eens met zijn uitlating over de avondklok. Dus wat insinueer je dan met deze post?
Hij trekt enkel de capaciteiten van Kuipers om de effecten van de avondklok te bepalen. Mijn inziens terecht.

• Kevinp
  • Laatst online: 10:16
TrailBlazer schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:13:
[...]

Hij trekt enkel de capaciteiten van Kuipers om de effecten van de avondklok te bepalen. Mijn inziens terecht.
Gezien wat hij heeft gezegd niet terecht. Hij zegt dat hij weinig tot geen effect heeft gezien van de maatregelen waaronder de avondklok. (immers kan hij nooit alleen over de avondklok spreken).

Daarnaast heeft ook het OMT niet de juiste mensen

https://www.rivm.nl/coron.../omt#OverzichtOMTadviezen

Daaronder staan de experts. Dat zijn allemaal experts op het gebied van ziekte. Alleen er zit bv geen gedragsdeskundige bij.

Een avondklok kan namelijk twee effecten hebben.
1. Mensen blijven thuis. Dat zal vooral op korte termijn wel zo zijn.
2. Mensen blijven dan maar slapen of feesten de hele nacht.

Ik heb zowel 1 als 2 gezien in mijn directe omgeving.
eamelink schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:05:
Nou, nog één dagje wachten en dan de eerste stap op weg naar normaal :)

Ik kan niet wachten om weer met m’n dochters naar de bieb te gaan, lekker boekjes lezen. Of naar een kampeerwinkel om fietskampeerspullen met ze te kopen. En m’n jongste dochter is al bijna anderhalf jaar en is nog nooit in een zwembad geweest :O. De oudste twee hadden er op die leeftijd als een jaar wekelijks zwemmen met opa en oma opzitten :p

Ongelooflijk wat een knappe prestatie van alle mensen die hebben bijgedragen aan het ontwikkelen van niet één, maar een heel scala aan zeer effectieve vaccins.

Vooral het besef dat het Moderna-vaccin in 2 dagen is bedacht en zelfs al gesynthetiseerd is in de VS vóórdat daar het eerste Coronageval was ontdekt is toch wel echt bizar te noemen.

Wat een ongelooflijke mogelijkheden biedt dit om in de toekomst nog veel sneller zo’n pandemie uit te drukken voor hij goed en wel begonnen is.
Die techniek is zeker knap. Ik hoop overigens dat ze inzien dat vaccins twee kwalificaties moeten krijgen.
1. is het veilig
2. Werkt het.

Juist het eerste zou je veel vroeger kunnen ontwikkelen. Er was bv een half SARS vaccin, was dat getest op veiligheid had dat mogelijk al in juni gebruikt kunnen worden. Of had je in ieder geval geweten of het werkte.

Zo zou je als overheid preventief werkende vaccins kunnen ontwikkelen welke mogelijk redelijk efficiënt zijn tegen gelijksoortige virussen.

[ Voor 45% gewijzigd door Kevinp op 26-04-2021 19:32 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Robkazoe schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:04:
[...]

Ik poste dat:
[...]
Waarmee ik zeker Kuipers niet in ‘diskrediet’ breng.
Echter trek ik inderdaad in twijfel dat hij volslagen is is het gebied waar gedragsexperts benodigd zijn om effecten van een avondklok aan te geven, wat dat betreft dat gebied zie ik hem als 1 van de 17 miljoen schippers aan wal.

PSN

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Kevinp schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:29:
Daarnaast heeft ook het OMT niet de juiste mensen

https://www.rivm.nl/coron.../omt#OverzichtOMTadviezen

Daaronder staan de experts. Dat zijn allemaal experts op het gebied van ziekte. Alleen er zit bv geen gedragsdeskundige bij.

Een avondklok kan namelijk twee effecten hebben.
1. Mensen blijven thuis. Dat zal vooral op korte termijn wel zo zijn.
2. Mensen blijven dan maar slapen of feesten de hele nacht.

Ik heb zowel 1 als 2 gezien in mijn directe omgeving.
Er is ook een optie 3, gewoon naar buiten gaan het erop gokken. Werkt ook prima, omdat handhaving buiten de grote steden behoorlijk tekort schiet. Dan mocht je een handhaver treffen moet je ook nog maar zien of die zin heeft om te handhaven, de animo bij politieagenten en boa's lijkt ook tanende te zijn.

Die avondklok is iets wat de politiek zichzelf aangepraat heeft en het kabinet wilde cijfers van het OMT om het aan de kamer te verkopen. Die baat nam mythische proporties aan dankzij een foute aanname van het OMT, ze namen ook stay at home orders mee in hun analyse. Dat is toch echt iets anders als mensen 24/7 binnen moeten blijven, maar je kan wel een mooier verhaal ermee bouwen. Zo kwamen we aan een effect van 10%. Aanvankelijk was Van Dissel nog sceptisch over de avondklok en de werking, ondanks zijn berekeningen, maar toen puntje bij paaltje kwam ging hij er ook in geloven. Zeker na de rechtszaak van Viruswaarheid was het meer een erekwestie geworden dan iets anders.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-12 22:01

Nox

Noxiuz

YakuzA schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:11:
[...]

Ah, ja. Daar had ik niet aan gedacht idd :)

Dacht dat de spillage van 5% naar 1% was bijgesteld van het totaal dat geprikt was, waarbij spillage alleen was wat in spuiten was getrokken en dan aan het eind van de dag niet bewaard mocht worden, maar spillage is natuurlijk iets breder met eventueel gebroken flesjes en aantal dossissen dat per flesje eruit te halen is etc
Die spillage bij de ggd is bijna nul. Gisteren waren er op de bijna duizend prikken letterlijk nul over. Wat er over was voor de geplande afspraken is vaak minder dan het restant van 1 flacon en ook die laatste paar gaan in een arm. Alleen als er iets fout gaat heb je spillage (vuile spuit in een flacon ofzo, ik ben geen apotheker dus geen idee wat er echt fout kan gaan). Erg knap :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Emgeebee schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:53:
[...]

Ja echt bizar dat de maatregelen niet eerst 100% effectief getoond moeten worden voordat we iets doen. In een ongekende pandemie. Waar we nog geen ervaring mee hebben. Die de zorg in enkele weken tijd volledig kan overbelasten. Stelletje makke schapen zijn we. Potjan.
Weer zo'n quasi-komisch bedoelde dooddoener die de plank misslaat. De Tweaker die jij quoot, heeft het over de avondklok. Als je je ook maar enigszins verdiept in het proces voorafgaand aan de invoering van de avondklok, kom je er (hopelijk) achter waarom het zo belangrijk is om de tijd te nemen om een dergelijke maatregel niet zomaar in te voeren onder het mom van "de zorg loopt over!"

Er zijn tijden van urgentie waarin korte termijn handelen vereist is, en er zijn tijden van introspectie en reflecteren op wat wel en wat niet heeft gewerkt. Ruim 3 maanden vastzitten aan een ronduit twijfelachtige maatregel die eerder uit politieke dan medische beweegredenen is voortgekomen, heeft niets te maken met maatregelen 100% willen valideren op effectiviteit.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:51
Kevinp schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:29:
[...]

Die techniek is zeker knap. Ik hoop overigens dat ze inzien dat vaccins twee kwalificaties moeten krijgen.
1. is het veilig
2. Werkt het.

Juist het eerste zou je veel vroeger kunnen ontwikkelen. Er was bv een half SARS vaccin, was dat getest op veiligheid had dat mogelijk al in juni gebruikt kunnen worden. Of had je in ieder geval geweten of het werkte.

Zo zou je als overheid preventief werkende vaccins kunnen ontwikkelen welke mogelijk redelijk efficiënt zijn tegen gelijksoortige virussen.
Alleen ga je daar denk ik moeilijk proefpersonen voor vinden, in zekere zin ga je dan proeven doen zonder dat er dan direct een ziekte aan ten grondslag ligt, ik zou daar geen proefpersoon voor willen zijn.
Jedi_Pimp schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:06:
[...]

Weer zo'n quasi-komisch bedoelde dooddoener die de plank misslaat. De Tweaker die jij quoot, heeft het over de avondklok. Als je je ook maar enigszins verdiept in het proces voorafgaand aan de invoering van de avondklok, kom je er (hopelijk) achter waarom het zo belangrijk is om de tijd te nemen om een dergelijke maatregel niet zomaar in te voeren onder het mom van "de zorg loopt over!"

Er zijn tijden van urgentie waarin korte termijn handelen vereist is, en er zijn tijden van introspectie en reflecteren op wat wel en wat niet heeft gewerkt. Ruim 3 maanden vastzitten aan een ronduit twijfelachtige maatregel die eerder uit politieke dan medische beweegredenen is voortgekomen, heeft niets te maken met maatregelen 100% willen valideren op effectiviteit.
Is het met de avondklok enigszins twijfelachtig gegaan? Zeker. Heeft de communicatie en vervolgacties het coronabeleid goed gedaan? Zeker niet. Is het belangrijk om te kijken wat werkt en wat niet? Zeker, alleen hebben we niet altijd de luxe om dat uit te zoeken of af te wachten tot we het wel weten. Helaas lijken tegenstanders van de avondklok (en andere maatregelen) er bijna continu een complotsausje overheen te gieten, waardoor eventuele zinnige discussie al meteen onmogelijk zijn en alleen maar zulke "quasi-komisch bedoelde doodoener die de plank misslaat"-reacites op zal leveren.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Transportman schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:56:
[...]

Alleen ga je daar denk ik moeilijk proefpersonen voor vinden, in zekere zin ga je dan proeven doen zonder dat er dan direct een ziekte aan ten grondslag ligt, ik zou daar geen proefpersoon voor willen zijn.

[...]

Is het met de avondklok enigszins twijfelachtig gegaan? Zeker. Heeft de communicatie en vervolgacties het coronabeleid goed gedaan? Zeker niet. Is het belangrijk om te kijken wat werkt en wat niet? Zeker, alleen hebben we niet altijd de luxe om dat uit te zoeken of af te wachten tot we het wel weten. Helaas lijken tegenstanders van de avondklok (en andere maatregelen) er bijna continu een complotsausje overheen te gieten, waardoor eventuele zinnige discussie al meteen onmogelijk zijn en alleen maar zulke "quasi-komisch bedoelde doodoener die de plank misslaat"-reacites op zal leveren.
Juist, als je mijn post met complotdenken associeert, ga ik niet verder met je in discussie. Ik raad je aan wat posts van onder andere mijzelf terug te zoeken over dit onderwerp, daar zit doorgaans nét waar meer diepgang in dan het bericht waar ik op reageerde :w

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:50
CMD-Snake schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:41:
[...]

Er is ook een optie 3, gewoon naar buiten gaan het erop gokken. Werkt ook prima, omdat handhaving buiten de grote steden behoorlijk tekort schiet. Dan mocht je een handhaver treffen moet je ook nog maar zien of die zin heeft om te handhaven, de animo bij politieagenten en boa's lijkt ook tanende te zijn.
In de 'grote stad' Groningen ben ik anders ook nog nooit aangesproken :p. Print altijd die formulieren netjes uit. Maar tot nu toe nog geen enkele keer door onze vrienden in het blauw gevraagd wat ik op straat doe, ondanks dat je ze wel vrij veel voorbij ziet rijden.
[...]
Niet.
Het feit dat het in sloppenwijken om zich heen grijpt is opvallend. Je zou mogen verwachten dat de algehele weerstand tegen virussen juist in zo'n sloppenwijk veel hoger is dan bij mensen die in 'schone' huizen wonen.
Uiteindelijk maakt dit voor dit soort zaken vrij weinig uit. De hygiëne therapie wordt beschouwd als mogelijke verklaring voor enkele allergieën die frequenter voor lijken te komen binnen enkele moderne maatschappijen en spelen mogelijk ook een rol in de weerstand tegen lokaal nog meer voorkomende micro-organismen. Maar SARS-CoV-2 is en blijft voor alle partijen een nieuwe speler. Zelfs al zou je alle andere mogelijke pathogenen ooit een keer in je leven tot je genomen hebben, en dit op wonderbaarlijke wijze allemaal overleefd, heb je nog niet direct per definitie een verbeterde weerstand tegen SARS-CoV-2.
Verder vraag ik me af of in die sloppenwijken de gemiddelde BMI ook zo hoog ligt dan in de Westerse wereld. Waarschijnlijk niet, maar toch veel doden.
Obesitas is in ieder geval in Brazilië een snel groeiend probleem. Inclusief binnen de sloppenwijken. De westerse wereld is natuurlijk een breed begrip. In de VS ligt het aandeel obesitas hoger dan in Brazilië. Maar in Brazilië ligt het aandeel van obesitas hoger dan in Nederland. En ook de sloppenwijken in Brazilië blijven hierin niet gespaard.

We denken aan armoede natuurlijk al snel aan honger, beelden van zielige, ondervoede kinderen. Maar in de praktijk zie je ook juist binnen sloppenwijken in semi-ontwikkelde landen een tegenovergestelde ontstaan. Waar mensen hier juist tot zelfs bovengemiddeld overgewicht en obesitas kunnen hebben. Net als in Nederland is toegang tot fast food al snel goedkoper. Net als in achterstandsbuurten in Nederland vind er in achterstandswijken elders minder fysieke beweging plaats. En ook hier zal vermoedelijk meespelen dat deze mensen minder kennis hebben van de nadelige effecten van overgewicht / weinig fysieke inspanning als ook mogelijk simpelweg ergens misschien wel een beetje de vraag wat doet gezond oud worden er nu helemaal toe indien je in een sloppenwijk woont.

Qua risicofactoren voor de potentiële impact zal uiteindelijk een land als Brazilië dan ook niet snel heel anders zijn dan bijvoorbeeld Nederland. Dicht bevolkte lokale gebieden hebben we hier ook. Ook hier hebben we mensen met comorbiditeiten, en gemiddeld genomen zelfs nog een wat meer vergrijsde populatie. Verder weten we natuurlijk uit eerdere ervaringen in meer welvarende gebieden van de wereld dat het ook daar grandioos mis kan gaan, kijk bijvoorbeeld naar NYC.

Een selectie aan maatregelen, of een cumulatieve effect van alle maatregelen en ons gedrag, heeft dan ook zeker wel een drukkende werking op de verspreiding binnen Nederland. Gelukkig komt de exit in zicht. Het aantal besmettingen en overlijdens binnen verpleeghuiszorg is al langere tijd ontzettend laag. Ook bij thuiswonende 70+'ers zie je sinds begin van dit jaar een dalende lijn in het aantal overlijdens. En zien we voor wat betreft de IC bezetting een linksverschuiving in de leeftijd van bezetting, naar gemiddeld jonger.

Met meer prikken de komende weken, zeker zodra alles t/m 50 - 55 een prik heeft gehad en de verdere bewoners van ons land met bekende risicofactoren een prik hebben gehad zullen de betere cijfers zonder twijfel volgen, zoals we dit ook goed in het buitenland kunnen zien. En hoewel de start wat traag is verlopen, begint het één en ander inmiddels natuurlijk wel redelijk door te pakken. Met enkele weken is de huidige prognose zo'n 1 miljoen prikken per week.

• Transportman
Jedi_Pimp schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:01:
[...]

Juist, als je mijn post met complotdenken associeert, ga ik niet verder met je in discussie. Ik raad je aan wat posts van onder andere mijzelf terug te zoeken over dit onderwerp, daar zit doorgaans nét waar meer diepgang in dan het bericht waar ik op reageerde :w
Ik had het ook niet over jouw reactie, sommige hebben er echt wel de diepgang wel in zitten die discussie mogelijk maakt, maar sommige lijken niet verder te komen dan complotdenken of andere overdrijvingen die discussie eigenlijk onmogelijk maken.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:30
PPfffrrrrrtttt https://www.ed.nl/binnenl...et-versoepelen~a9aa4f649/
Arts en voorman van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) Diederik Gommers zou toch liever zien dat er geen versoepelingen worden doorgevoerd woensdag. Dan mogen winkels weer meer mensen ontvangen en terrassen weer open tot 18.00 uur. ,,Ik zou niet versoepelen, zo met de finish in zicht, ik zou het niet doen", zo zei hij maandagavond aan tafel van de talkshow Beau.
*knip*
Disrespectvol je frustratie laten gaan laten we achterwege.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 27-04-2021 16:38 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-12 23:16

SomerenV

It's something!

Nu nog last minute de versoepelingen afblazen ga je er nooit doorheen krijgen. Restaurants en cafe's hebben voorbereidingen getroffen, winkels idem dito. Dat gaat dan de nekslag zijn voor veel uitbaters. En dan heb je nog de burgers die de finish nét voor het einde weer verlegd zien worden voor de zoveelste keer. Het zoveelste 'nog even volhouden' terwijl steeds meer mensen al lang over die houdbaarheidsdatum heen zitten.

Het is meermaals aangetoond dat activiteiten in de buitenlucht (terrasjes dus in dit geval) een verwaarloosbare impact hebben op het aantal besmettingen. Van winkels is volgens mij nooit aangetoond dat ze niet veilig open kunnen, of dat ze voor besmettingshaarden zorgen. De avondklok blijkt nu ook nutteloos te zijn geweest, terwijl men het er doorheen heeft gedrukt met allerlei aannames (leugens?) en het vervolgens te lang in stand werd gehouden. Mensen zijn er gewoon terecht klaar mee, hoe kut het ook is voor ziekenhuispersoneel om dat te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 27-04-2021 16:38 . Reden: Quote aangepast ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Grappig hoe een uitspraak over een aspect van een maatregel binnen specifieke selectie van effecten op een specifiek stuk data zo makkelijk wordt genomen als een oordeel over de maatregel in volledige algemeenheid.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:58

FreakNL

Well do ya punk?

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
Artikel uit 2018 van o.a. huidige OMT leden Wim van der Hoek en Jaap T. van Dissel:
https://www.netwerkacutez...inatie-van-zorgverleners/

Het overbelaste zorg verhaal is dus niks nieuws, alleen is het wel enorm geëscaleerd het afgelopen jaar door de uitbraak van Covid19.. Waar het eerst nog alleen ging over een mogelijk verplichte griepprik voor zorgverleners zijn we sinds vorig jaar beland bij het volledig op slot gooien van grote delen van de samenleving, het opsluiten en isoleren van mensen, tot een mogelijk vaccinatiebewijs/paspoort voor iedereen die iets wil in het publieke domein.. Er zijn flinke grenzen verlegd..

Ik hoop nog altijd dat het allemaal een tijdelijk iets is en eind van deze zomer voorgoed verleden tijd na voldoende vaccinaties.. Maar als men van het werkbaar voor de zorg houden naar een 0-lijn qua besmettingen wil gaan als doel zoals sommige landen nu al doen dan kunnen we dat vergeten vrees ik.. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Inflatable op 27-04-2021 06:06 ]

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:55
*knip*
Frustratie uiten voegt evengoed niets toe.

[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 27-04-2021 16:39 ]

Playstation 5

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

*knip* deze post staat vol met hearsay die met een beetje Google werk direct ontkracht kan worden, maar desondanks post je het als vaststaand feit. Dat doen we dus niet.

[ Voor 126% gewijzigd door ZieMaar! op 27-04-2021 11:43 ]

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Meer IC plaatsen, dan duurt het een week langer voordat alles vol ligt omdat iedereen zich lekker zoveel mogelijk als normaal gedraagt want er is nog plek zat in de ziekenhuizen.

• PiB

PiB

IJzerlijm schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:28:
Meer IC plaatsen, dan duurt het een week langer voordat alles vol ligt omdat iedereen zich lekker zoveel mogelijk als normaal gedraagt want er is nog plek zat in de ziekenhuizen.
Meer regels is iedereen wel klaar mee, de afgelopen weken al geen rekening meer gehouden met 1 persoons regeling. Bevriend stel zijn namelijk altijd met 2.

Als het van 1 kant allemaal moet komen en we niet uit breiden omdat het geen zin heeft.

Dan stop ik ermee, want niet afspreken heeft de afgelopen maanden ook geen zin gehad.

Dan maar gewoon de natuur zijn beloop laten en code zwart zijn werk laten doen.

In het kader van vergrijzing en klimaat en huizencrisis is het niet eens zo slecht. Menselijk gezien wel.

[ Voor 18% gewijzigd door PiB op 27-04-2021 07:59 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
PiB schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:55:
[...]

Meer regels is iedereen wel klaar mee, de afgelopen weken al geen rekening meer gehouden met 1 persoons regeling. Bevriend stel zijn namelijk altijd met 2.

Als het van 1 kant allemaal moet komen en we niet uit breiden omdat het geen zin heeft.

Dan stop ik ermee, want niet afspreken heeft de afgelopen maanden ook geen zin gehad.

Dan maar gewoon de natuur zijn beloop laten en code zwart zijn werk laten doen.

In het kader van vergrijzing en klimaat en huizencrisis is het niet eens zo slecht. Menselijk gezien wel.
Ik denk dat @IJzerlijm vooral bedoelt dat een dubbele capaciteit slechts 1 verdubbeling extra tijd geeft. De kans dat mensen zich bij halfvolle ziekenhuizen aan maatregelen (aangescherpt en wel) houden is (nog) kleiner dan met volle ziekenhuizen, dus de vraag is echt of je er iets mee opschiet,

Ik weet het niet, maar dat is denk ik wat er bedoeld wordt.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ZieMaar! schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:03:
[...]

Ik denk dat @IJzerlijm vooral bedoelt dat een dubbele capaciteit slechts 1 verdubbeling extra tijd geeft. De kans dat mensen zich bij halfvolle ziekenhuizen aan maatregelen (aangescherpt en wel) houden is (nog) kleiner dan met volle ziekenhuizen, dus de vraag is echt of je er iets mee opschiet,

Het is wat je in de ons omringende landen met meer capaciteit ziet, de beschikbare capaciteit loopt vol tijdens de toename van de groei van besmettingen die begint af te vlakken als de 100% bezetting in zicht komt. Uiteindelijk gaat het net er niet of wel overheen dankzij een enorme inspanning van de zorgmedewerkers. Dan komt er wat lucht, verslapt de opvolging van de maatregelen en beginnen we weer van voren af aan.

• PiB

PiB

ZieMaar! schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:03:
[...]

Dat is dus maar vanuit één punt geredeneerd.
De andere kant is namelijk dat je dan nog een stuk langer regulier zorg door had kunnen laten gaan.

Nogmaals, de pijn hoeft niet aan één kunt te liggen. Ziekenhuizen mogen ook wel financieel investeren in personeel.

Waarom zouden restaurants al een jaar lang in de rode cijfers mogen zitten, maar een ziekenhuis laat mensen nog steeds betalen voor een IC opleiding, waarom? Omdat daar dan geen geld voor is?

Een restaurant heeft ook geen geld om dicht te blijven.

Maar het valt en staat met de hele inrichting van ons ziekenhuiswezen. Specialisten weer in loondienst, dan is er veel meer geld beschikbaar.

• PiB

PiB

IJzerlijm schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:13:
[...]

Het is wat je in de ons omringende landen met meer capaciteit ziet, de beschikbare capaciteit loopt vol tijdens de toename van de groei van besmettingen die begint af te vlakken als de 100% bezetting in zicht komt. Uiteindelijk gaat het net er niet of wel overheen dankzij een enorme inspanning van de zorgmedewerkers. Dan komt er wat lucht, verslapt de opvolging van de maatregelen en beginnen we weer van voren af aan.
Die opvolging verzwakt sowieso wel.

En dan komt het volgende:
https://www.nporadio1.nl/...e-verdeling-tussen-landen

Binnen een jaar zijn de vaccins mogelijk niet meer effectief.

En dan? Gaan we dan wéér van lockdown naar lockdown?!

Kan toch niet?

Had dan toch maar je zorg uitgebreid.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:30
PiB schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:39:
[...]

Kan toch niet?

Nee dan neem je een booster vaccinatie. Is vrij gebruikelijk ook bij verschillende reis vaccinaties bijvoorbeeld. Zorg uitbreiden lost het Corona probleem echt niet op (al zullen we heus wel iets meer capaciteit moeten organiseren).

[ Voor 8% gewijzigd door giantgiantus op 27-04-2021 08:51 ]

• Transportman
PiB schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:39:
[...]

Kan toch niet?

Ook met uitgebreide zorg zal je van lockdown naar lockdown gaan, omdat de capaciteit nooit toereikend kan zijn. Of we moeten gigantische jaarlijkse kosten accepteren om een gigantische reservecapaciteit in stand te houden.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PiB schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:09:
[...]

Wat mij nog steeds enorm stoort is dat als je nu IC verpleegkundige wil worden, je daar bij een ziekenhuis als het Erasmus MC €5000 euro voor betaalt en 18 maanden onbetaald de banken in moet.

Waarom zijn ziekenhuizen zo erg aan het klagen en doen ze dan niet de opleiding gratis maken en een betaald werken leren traject er van maken?
Uiteindelijk is het gewoon wie betaald bepaald.
Als burger/zorgnemer zijn we dus blijkbaar niet bereid om die kosten te betalen.

Half Nederland hopt voor 1 euro per maand korting naar een andere zorgverzekeraar, wat voor effect denk je dat dat heeft?
Waar moet dat ziekenhuis dat geld vandaan toveren als deze besparingsdrang van zorgnemer via de keten doorvloeit tot aan het ziekenhuis.

PSN

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:52
YakuzA schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:53:
[...]

Als burger/zorgnemer zijn we dus blijkbaar niet bereid om die kosten te betalen.

Half Nederland hopt voor 1 euro per maand korting naar een andere zorgverzekeraar, wat voor effect denk je dat dat heeft?
Waar moet dat ziekenhuis dat geld vandaan toveren als deze besparingsdrang van zorgnemer via de keten doorvloeit tot aan het ziekenhuis.
Half Nederland is in het echt 6,5 % Bron: https://www.staatvenz.nl/...rstappers-zorgverzekering

En als die ziekenhuizen zich collectief verzetten tegen de kosten van die overtrokken controle drift/registratie-terreur en dan ook nog eens meer voor de langere termijn durven te plannen, kan er nog wel een paar euro bespaard worden. Als bouw-projectleider ooit 5 couveuse plaatsen mogen opleveren en twee jaar later stond er op die vloer een kantoor-bureautje wegens gewijzigd inzicht.
:(

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YakuzA schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:53:
[...]

Dat is wel iets te kort door de bocht IMHO. Natuurlijk zit er een kern van waarheid in, maar door gebrek aan echte marktwerking en transparantie is het ook niet te doen voor mensen om goed te kiezen.

Daarnaast zou de zorg die alle zorgeverzekeraars leveren ook gelijk moeten zijn ( voor de basisverzekering ieder geval ). Natuurlijk zijn er een hoop mensen die altijd naar de laatste euro korting zoeken, maar er zijn ook legio mensen die best voor kwaliteit willen betalen. Het is echter bijna niet te doen om daar onderscheid bij de maken tussen de verschillende zorgverzekeringen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
PiB schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:33:
[...]

Waarom zouden restaurants al een jaar lang in de rode cijfers mogen zitten, maar een ziekenhuis laat mensen nog steeds betalen voor een IC opleiding, waarom? Omdat daar dan geen geld voor is?

Een restaurant heeft ook geen geld om dicht te blijven.

Maar het valt en staat met de hele inrichting van ons ziekenhuiswezen. Specialisten weer in loondienst, dan is er veel meer geld beschikbaar.
De vervolgopleiding tot IC-verpleegkundige wordt zo ver ik weet betaald door het ziekenhuis (met voorwaarden, zoals meestal bij vergoede opleidingen vanuit een werkgever).

Zover ik weet is 2/3 van specialisten in loondienst. MSB's opheffen gaat eerst een grote smak geld kosten vanwege het goodwill. Bovendien denk ik dat na een jaar waarin iedereen in de zorg zo is uitgebuit door de samenleving er nu geen politieke ruimte is om de MSB's verplicht op te heffen.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Euhm? Als het Erasmus je geen salaris betaalt tijdens de opleiding zou ik maar snel overstappen naar een ander ziekenhuis.
Je werkgever betaalt je opleiding en alle kosten die je hiervoor maakt. Daarbij krijg je gewoon een salaris betaald.
(Vaak is je salaris uiteraard wel lager dan zodra je klaar bent met de opleiding, maar dat lijkt me logisch).
Als je doelt op de HBO verpleegkundige opleiding (4jarige) die is vaak inderdaad onbetaald op een stage vergoeding na. Wel kan je na leerjaar 2 solliciteren voor een duale plek waar je ook weer een salaris ontvangt.

Dus hoezo onbetaald de schoolbanken in? Je staat vanaf dag 1 op de IC te werken en hebt je lesdagen erbij.

vacature erasmus. Wijs maar aan waar staat dat ik vrijwilligerswerk kom doen tegen betaling van 5000? Ik lees iets anders namelijk.

[ Voor 59% gewijzigd door ZieMaar! op 27-04-2021 11:45 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Kevinp
  • Laatst online: 10:16
Transportman schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:56:
[...]

Misschien, maar ik denk dat heel veel vaccins in basis zo veilig zijn dat gezonde mensen prima zo'n vaccin kunnen nemen zonder problemen. Ik verwacht ook dat er wel ruimte is om dat behoorlijk veilig te doen. Juist omdat je ontwikkeling in basis niet gehaast is, maar alle tijd heeft om zich te ontwikkelen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• ijdod
  • Laatst online: 19-12 11:33
-Lars- schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:05:
[...]
Zover ik weet is 2/3 van specialisten in loondienst. MSB's opheffen gaat eerst een grote smak geld kosten vanwege het goodwill. Bovendien denk ik dat na een jaar waarin iedereen in de zorg zo is uitgebuit door de samenleving er nu geen politieke ruimte is om de MSB's verplicht op te heffen.
Het maatschappensysteem heeft, voor ziekenhuis gebonden specialisten, zijn langste tijd wel gehad, maar dat is idd echt niet volgend jaar afgebouwd. Lost van de kosten zitten er ook wat perverse prikkels in het systeem inmiddels. Het vaak aangehaalde voordeel van onafhankelijkheid komt zelden uit de verf. Ik vermoed echter dat de pijn eerder in de (stevige) terugval in salaris zal zitten dan in de goodwill. Dat eerste blijft bij overgangsregelingen nog jaren een splijtzwam in je organisatie als je niet oppast (met een oude garde die significant meer verdient dan nieuwere instroom; ongeacht ervaring).

Wat politieke wil betreft, is heel cynisch die ruimte er best. Ze durven de UMC's gewoon een 0% CAO aanbod te doen dit jaar.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Woy schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:04:
[...]

Dat is wel iets te kort door de bocht IMHO. Natuurlijk zit er een kern van waarheid in, maar door gebrek aan echte marktwerking en transparantie is het ook niet te doen voor mensen om goed te kiezen.

Daarnaast zou de zorg die alle zorgeverzekeraars leveren ook gelijk moeten zijn ( voor de basisverzekering ieder geval ). Natuurlijk zijn er een hoop mensen die altijd naar de laatste euro korting zoeken, maar er zijn ook legio mensen die best voor kwaliteit willen betalen. Het is echter bijna niet te doen om daar onderscheid bij de maken tussen de verschillende zorgverzekeringen.
De inhoud van het basispakket is overal gelijk (qua zorg), dit wordt namelijk door de overheid vastgesteld en alleen maar uitgevoerd door de zorgverzekeraars. Wel kun je bijvoorbeeld in minder ziekenhuizen terecht, afhankelijk van je verzekeraar of verzekering, maar óf een behandeling zelf wel of niet in het pakket zit, dat is overal gelijk (voor het basispakket).

Ik denk dat meer zorgcapaciteit alleen maar zin heeft als je wel dezelfde grenzen als nu aanhoudt om maatregelen te nemen. Maw: lockdowns ed starten terwijl alle planbare zorg doorgaat en de helft van de ic plekken vrij is. Maar dan had je wellicht andersom ook eerder de maatregelen kunnen treffen op de huidige capaciteit. Als je ziet hoe er nu door veel mensen de druk op de zorg nu wordt gebagatelliseerd, denk ik dat dat een utopie is.

Ik denk dat meer capaciteit icm met exponentiële groei gewoon niet zo’n logische oplossing is, kijk maar eens op https://gabgoh.github.io/COVID/index.html en zie wat er zonder ingrepen gebeurd.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woy schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:04:
[...]

Ja, misschien iets te kort door de bocht idd, maar uiteindelijk is het wel de burger die stemt bij de verkiezingen en met de portemonnee.

PSN

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:43
YakuzA schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:30:
[...]

Ja, misschien iets te kort door de bocht idd, maar uiteindelijk is het wel de burger die stemt bij de verkiezingen en met de portemonnee.
De burgers stemmen meestal ook penny wise & pound foolish. Korte termijn regeert in alles. Net als bij zoveel zaken is ook in deze crisis weer eens duidelijk hoe scheef het risico verdeeld is in de samenleving. Ik benijd de ondernemers niet waarvoor verzekeren van pensioen , werkloosheid en arbeidsongeschiktheid onbetaalbaar is. Maar ook de zwakkeren in de samenleving met allerlei complexe problemen komen hier niet sterker uit ben ik bang.

Waar ik het meest tegenop zie is zodra de lockdown voorbij is dat de onzichtbare verschillen die tijdens de lockdown zijn opgetreden pijnlijk duidelijk worden. Op en afbouwen van maatregelen, steeds maar hoop hebben op versoepelingen zodat je weer dingen kan gaan doen en ze dan vervolgens weer moeten staken heeft veel mensen enorm veel energie gekost.

Er zijn heus wel ondernemers (en anderen) die creatief zijn geweest en met tomeloze energie mooie dingen hebben gedaan, maar er zijn er ook die op een gegeven moment het niet geheel meer konden opbrengen om er weer vol tegenaan te gaan.

Zodra het straks weer echt allemaal kan staan die met een lege tank langs de kant. Ik heb het in het begin ook onderschat, maar al snel werd toch duidelijk dat het een serieus probleem betrof. Ik vindt ook de maatregelen vervelend. Maar steeds weer versoepelen en dan toch moeten terugschalen doet denk ik meer kwaad dan goed.

Ik hoop dat ik er naast zit, en dat het vaccineren een vlucht neemt en we relatief snel weer meer kunnen doen. En iedereen vol energie straks weer mooie dingen kan gaan doen.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:11
Dennis1812 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:14:
[...]

Euhm? Als het Erasmus je geen salaris betaalt tijdens de opleiding zou ik maar snel overstappen naar een ander ziekenhuis.
Je werkgever betaalt je opleiding en alle kosten die je hiervoor maakt. Daarbij krijg je gewoon een salaris betaald.
(Vaak is je salaris uiteraard wel lager dan zodra je klaar bent met de opleiding, maar dat lijkt me logisch).
Als je doelt op de HBO verpleegkundige opleiding (4jarige) die is vaak inderdaad onbetaald op een stage vergoeding na. Wel kan je na leerjaar 2 solliciteren voor een duale plek waar je ook weer een salaris ontvangt.

Dus hoezo onbetaald de schoolbanken in? Je staat vanaf dag 1 op de IC te werken en hebt je lesdagen erbij.

vacature erasmus. Wijs maar aan waar staat dat ik vrijwilligerswerk kom doen tegen betaling van 5000? Ik lees iets anders namelijk.
En dit is uiteindelijk de reden waarom complotdenkers zo gevaarlijk zijn met nepnieuws in de hand *knip*

Ik heb geen flauw idee of dat waar is. Ik vind het vreemd klinken en ben er sceptisch over, maar dat komt omdat ik helemaal niet zo negatief denk over ons zorgsysteem. Ben je al in de veronderstelling dat marktwerking, alle graaiende managers en verzekeraars ons stelsel verzieken, dan geloof je waarschijnlijk een stuk makkelijker wat hier aan het verkondigen is. En het kost tijd om dit soort stellingen te weerleggen. En in de tussentijd komen de volgende beweringen al weer uit de kast.

Dan zitten we hier nog wel op Tweakers, waar de meesten sceptisch en logisch denken wel onder de knie hebben. Maar gooi je dit in een Facebook echokamer met gelijkgestemden dan radicaliseren die mensen alleen maar meer.

En ondertussen weet ik nog steeds niet zeker wat nou de waarheid is. :/

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 27-04-2021 11:46 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-12 15:30
Krijgen we vanmiddag weer kiemsurveillance?

Ben heel benieuwd. Zie ook: https://www.nu.nl/coronav...koopmans-beetje-laat.html

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:51

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Niet.
Tegen dit virus heeft nog niemand goede weerstand. Ik weet ook niet hoe gezond men eet in de sloppenwijken, dat valt waarschijnlijk tegen met wellicht slechtere basisimmuunreactie als gevolg. Medische zorg daar valt ook tegen, wellicht gaat men in een veel later stadium pas naar het ziekenhuis, of men gaat niet omdat het te duur is. Uiteindelijk is het medische systeem daar ook zo overbelast dat gevallen die simpel te redden zouden zijn in NL daar wel sneuvelen.

Brazilië heeft net als veel Latijns-Amerikaanse landen een gemiddeld BMI wat wat aan de hoge kant is: Wikipedia: List of countries by body mass index
India zit qua BMI juist heel laag.

Verder zijn het wel echt totaal andere landen. Eén van de dingen die NL volgens mij nog redelijk redt is inderdaad de hierboven genoemde afstandelijkheid van Nederlanders.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Emgeebee schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:01:
[...]

En dit is uiteindelijk de reden waarom complotdenkers zo gevaarlijk zijn met nepnieuws in de hand. *knip

Ik heb geen flauw idee of dat waar is. Ik vind het vreemd klinken en ben er sceptisch over, maar dat komt omdat ik helemaal niet zo negatief denk over ons zorgsysteem. Ben je al in de veronderstelling dat marktwerking, alle graaiende managers en verzekeraars ons stelsel verzieken, dan geloof je waarschijnlijk een stuk makkelijker wat hier aan het verkondigen is. En het kost tijd om dit soort stellingen te weerleggen. En in de tussentijd komen de volgende beweringen al weer uit de kast.

Dan zitten we hier nog wel op Tweakers, waar de meesten sceptisch en logisch denken wel onder de knie hebben. Maar gooi je dit in een Facebook echokamer met gelijkgestemden dan radicaliseren die mensen alleen maar meer.

Daarom heb ik 1 van de vele vacatures bijgevoegd.
Elk ziekenhuis doorlinken was mij teveel werk..
Geloof me dat het geen vrijwilligerswerk is.

Daarnaast is een opleiding uiteraard niet gratis. Maar die betaalt je werkgever en dus indirect de burger die de zorgverzekering betaald. Dus je betaalt zelf inderdaad een klein stukje als je het dan in het oneindige gaat doortrekken.
Want gedurende mijn leven betaal ik wel meer dan 5k zorgverzekering.

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 27-04-2021 11:46 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

En dit is uiteindelijk de reden waarom complotdenkers zo gevaarlijk zijn met nepnieuws in de hand. *knip

offtopic:
Er valt nog genoeg te verbeteren in de zorg. Zie bijvoorbeeld WNL van afgelopen zondag.

[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 27-04-2021 11:47 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

En dit is uiteindelijk de reden waarom complotdenkers zo gevaarlijk zijn met nepnieuws in de hand. *knip*

Je legt de vinger op de zere plek. Je kan met goede argumenten alles wat die pib beweert met gemak onderuit halen. Maar in de tijd dat jij de goede bronnen etc hebt opgezocht en een mooie onderbouwde post hebt geschreven staat de volgende nonsens alweer in het topic. Dat is op social media nog een stuk erger, waardoor er complot echokamers ontstaan

(En nee, een IC vk opleiden kost geen 5000 euro en onbetaalde arbeid, de posts van die pib staan enkel vol onzin)

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 27-04-2021 11:48 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:30
LZ86 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:38:
[...]

Je legt de vinger op de zere plek. Je kan met goede argumenten alles wat die pib beweert met gemak onderuit halen. Maar in de tijd dat jij de goede bronnen etc hebt opgezocht en een mooie onderbouwde post hebt geschreven staat de volgende nonsens alweer in het topic. Dat is op social media nog een stuk erger, waardoor er complot echokamers ontstaan

(En nee, een IC vk opleiden kost geen 5000 euro en onbetaalde arbeid, de posts van die pib staan enkel vol onzin)
Een gebruiker als *knip* vind ik sowieso heel lastig. Of het is een geraffineerde wappie die probeert mensen nep nieuws (en twijfel) in de mik te schuiven (ook over vaccinaties bv). Of het is meer zielig dat hij in de huidige complexe wereld zekerheid wil en dat op verkeerde plekken zoekt. Bij het eerste zou hij genegeerd moeten worden, bij het tweede geholpen.

[ Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 27-04-2021 11:48 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ZieMaar! schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:29:
[...]

De inhoud van het basispakket is overal gelijk (qua zorg), dit wordt namelijk door de overheid vastgesteld en alleen maar uitgevoerd door de zorgverzekeraars. Wel kun je bijvoorbeeld in minder ziekenhuizen terecht, afhankelijk van je verzekeraar of verzekering, maar óf een behandeling zelf wel of niet in het pakket zit, dat is overal gelijk (voor het basispakket).
Ja maar in het huidige systeem is dat ook lastig, want vaak worden de gecontracteerde instellingen pas laat bekend gemaakt, soms zelfs pas nadat je al een keuze voor zorgverzekering gemaakt hebt. Daarnaast is het ook nog eens lastig om het goed te beoordelen, buiten het ziekenhuis waar je in de buurt woont, want je weet niet wat je nodig gaat hebben.

Natuurlijk kun je wel kiezen voor een restitutie polis waar je meer mogelijkheden hebt. Maar mijn punt is gewoon dat het voor de meeste mensen zo ondoorzichtig is, dat je het niet echt een bewuste keus voor minder kwaliteit kunt noemen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:51
Emgeebee schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:53:
[...]

Wat een arrogantie. Meneer vliegt de wereld rond en weet wel even hoe het moet, gewoon de Nederlandse cultuur veranderen in een Aziatische ja-knik/conformistische cultuur en hoppa de restaurants kunnen weer open voor invliegende toeristen.

Ondertussen zit ik al een half jaar te wachten om m'n nieuwe neefje te kunnen zien, maar daar moet ik ook 10 uur voor vliegen. Doe ik niet, want corona. Bedankt he.
De ironie in deze post is natuurlijk stuitend. Je hebt het over ja-knik/conformistische cultuur van Aziaten en twee zinnen erna heb je over dat je je nieuwe neefje niet ziet omdat je naar Rutte luistert alsof het je pa is. Je mist zijn complete eerste levensjaar. Je had kunnen kijken wat de besmettingsgraad is, wat extra PCR tests kunnen doen, in quarantaine kunnen gaan, N95 maskertje kunnen opdoen etc, maar je kiest ervoor om ja te knikken en te conformeren omdat ze een oranje reisadvies voor de hele wereld hebben ingesteld.

Dat is zo tekenend voor de Nederlandse cultuur. Schiphol is leeg, mensen zijn kilo's aangekomen omdat ze niet bewegen en over de hele wereld vieren ze feest(niet alleen Azië, ook Amerika, Zuid-Europa etc etc), maar dat komt omdat zij allemaal ja-knikkers zijn. Ondertussen laten Nederlanders zich inpalmen door de opmerking die aanvoelt als een compliment en knikken ze nog eens ja tegen het waardeloze beleid. Niet te kritisch zijn.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Als gebruikers iets posten dat niet ok is, maak dan een TR aan. Ik heb wat reacties aangepast en/of verwijderd, want we gaan hier geen individuele gebruikers bespreken.

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

[ Voor 28% gewijzigd door Dutchy88 op 27-04-2021 14:17 ]

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-12 11:41
Gelukkig is de uitstroom hoog :+

Lagere bezetting dan een weekje geleden though...

Fingers crossed komende dagen.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:25
t_captain schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:03:
Krijgen we vanmiddag weer kiemsurveillance?

Ben heel benieuwd. Zie ook: https://www.nu.nl/coronav...koopmans-beetje-laat.html
Marjan "het is niet zo besmettelijk" Koopmans.
Kan dat mens niet meer aanhoren. Eerste maand beweren (na alle berichtgeving uit het buitenland) dat het helemaal niet zo besmettelijk is.
Bij de vraag of de britse variant hier zal verspreiden was het letterlijke antwoord: er zijn hier al enkele gevallen maar we gaan er vooralsnog niet vanuit. En nu dit. Geen zelfreflectie en maar media aandacht blijven grijpen.

/Frustratie over "experts" moest er even uit

• t_captain
Mr.Joker schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:31:
[...]

Gelukkig is de uitstroom hoog :+

Lagere bezetting dan een weekje geleden though...

Fingers crossed komende dagen.
De afgelopen dagen lijkt de instroom op de IC echt een stapje omlaag te maken.

• Drum
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

[ Voor 34% gewijzigd door Drum op 27-04-2021 16:01 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:10
Zo dan, waar komt die daling ineens vandaan dan? Samen met gisteren een behoorlijk positief beeld qua nieuwe besmettingen. Of worden er ineens minder mensen getest ofzo?

• LZ86
  • Nu online
Jorizzz schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:22:
[...]

Zo dan, waar komt die daling ineens vandaan dan? Samen met gisteren een behoorlijk positief beeld qua nieuwe besmettingen. Of worden er ineens minder mensen getest ofzo?
Zal wel een storing of verlengd weekend effect mbt aantal testen zijn ivm koningsdag enzo. De % positief is namelijk wel hoog

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 27-04-2021 15:25 ]

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Geen idee. Gisteren met de daling steeg het percentage positief wel van 10,7% naar 11%, nu is dat weer gedaald naar 10,9%. Geen idee hoe ik dat in een mooi onderbouwd verhaal over testen en percentages moet verpakken overigens.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:23
Mrjraider schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:27:
[...]

Dat zullen we morgen horen zodra die cijfers bekend worden gemaakt. Dan zijn het er ineens drie/vier duizend meer want storing... 8)7
Dit is een onderrapportage van het werkelijke aantal. Door een storing in de nacht van 26 op 27 april zijn nog niet alle recente positieve testuitslagen gemeld.

-O-

"Better ask questions before you shoot"

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Chocovla schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:38:
[...]

Dit is een onderrapportage van het werkelijke aantal. Door een storing in de nacht van 26 op 27 april zijn nog niet alle recente positieve testuitslagen gemeld.

-O-
Ennnnn there we go.
Elke keer als de cijfers significant lijken te dalen dan is er:
- Storing
of
- Storing en langer weekend/feestdag

Een jaar into de pandemie kan je dat toch niet meer serieus nemen?

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Soccer98 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:40:
Hoeveel storingen hebben ze wel niet daar?
Momenteel 1.

Flinke instroom op zowel IC als verpleegafdeling. Totale IC-bezetting is nu 1240 (Covid plus non-Covid).
Bron https://lcps.nu/datafeed/

• Laguna

Laguna

Connaisseur

zacht schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:25:
[...]

Geen idee. Gisteren met de daling steeg het percentage positief wel van 10,7% naar 11%, nu is dat weer gedaald naar 10,9%. Geen idee hoe ik dat in een mooi onderbouwd verhaal over testen en percentages moet verpakken overigens.
Het percentage loopt altijd een paar dagen achter.
Mrjraider schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:27:
[...]

Dat zullen we morgen horen zodra die cijfers bekend worden gemaakt. Dan zijn het er ineens drie/vier duizend honderd meer want storing... 8)7
FTFY

[ Voor 26% gewijzigd door Laguna op 27-04-2021 16:36 ]

• t_captain
[...]

Dit is volgens mij de vierde opeenvolgende dag met een daling tov 7 dagen eerder.

Dat past in het beeld van mijn model dat de R-waarde trendmatig onder 1 is gezakt. Nou zit er om die trend een (soms forse) incidentele afwijking heen. Afgelopen week was die factor flink positief, nu juist een paar basispunten negatief.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13
t_captain schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:52:
[...]

Dit is volgens mij de vierde opeenvolgende dag met een dalinv tov 7 dagen eerder.

Dat past in het beeld van mijn model dat de R-waarde trendmatig onder 1 is gezakt. Nou zit er om die trend een (soms forse) incidentele afwijking heen. Afgelopen week was die factor flink positief, nu juist een paas basispunten negatief.
Zitten nu drie weken na pasen, dus grootste paaseffect zal eraf zijn (dus in komende drie weken het koningsdag effect, al verwacht ik dat dat mensen voornamelijk buiten zijn dus impact zal minder zijn,

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-12 18:09
Dennis1812 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:26:
[...]

Pas over een week of 2 dan. Dan zit je als het goed is al in een flinke daling. Dus hooguit een dip in de daling lijkt me.
Of deze mensen geven het weer door. En dat laatste vrees ik het meeste.

• LZ86
  • Nu online
t_captain schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:52:
[...]

Dit is volgens mij de vierde opeenvolgende dag met een dalinv tov 7 dagen eerder.

Dat past in het beeld van mijn model dat de R-waarde trendmatig onder 1 is gezakt. Nou zit er om die trend een (soms forse) incidentele afwijking heen. Afgelopen week was die factor flink positief, nu juist een paas basispunten negatief.
Het is een storing gebleken, er komen nog wel wat besmettingen bij van vandaag. Dus reken je nog niet te rijk

• t_captain
LZ86 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:05:
[...]

Het is een storing gebleken, er komen nog wel wat besmettingen bij van vandaag. Dus reken je nog niet te rijk
Alweer? We wachten een dagje af dus.

Wordt weer middelen want de cijfers worden nooit netjes gecorrigeerd. In plaats daarvan boeken ze de correctie op de volgende dag erbij.

• LZ86
  • Nu online
t_captain schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:10:
[...]

Wordt weer middelen want de cijfers worden nooit netjes gecorrigeerd. In plaats daarvan boeken ze de correctie op de volgende dag erbij.
Yes, vannacht een storing geweest, dus er ontbreken getallen.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

t_captain schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:10:
[...]

Dat is toch correct ? Elke dag wordt het aantal nieuwe besmettingen gerapporteerd en gisteren bijwerken maakt dan X duizend kwijt.

Verwijderd

LZ86 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:09:
[...]

de plaatjes van de stations zeggen genoeg. Terwijl de zorg vecht om overeind te blijven, lekker massaal naar plekken afreizen waarvan de lokale overheden oproepen om weg te blijven.

Zo komen we er wel! Lekker nog wat langer in de coronacrisis
*knip* het mag wel wat respectvoller en besef ook dat de lat waar jij langs meer (aantal uren werken) maar een klein beetje wat zegt, net als jouw n=1 ervaring.

Als er iets is wat Covid laat zien is het het incompetente, ongestructureerde beleid in de zorg.

[ Voor 37% gewijzigd door ZieMaar! op 27-04-2021 16:29 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:21:
[...]

*knip*
Als er iets is wat Covid laat zien is het het incompetente, ongestructureerde beleid in de zorg.
Nu is een verpleeghuis wel iets anders dan op een IC werken…

[ Voor 48% gewijzigd door ZieMaar! op 27-04-2021 16:30 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• LZ86
  • Nu online
[...]
*knip*

Lekker vergelijk maar niet heus.

En respectloos naar de mensen die ervoor zorgen dat jij nu in het geval van nood uberhaupt nog hulp kunt krijgen. ;w

[ Voor 41% gewijzigd door ZieMaar! op 27-04-2021 16:30 ]

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Mrjraider schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:44:
Een jaar into de pandemie kan je dat toch niet meer serieus nemen?
Niet om het goed te praten, maar het zou je verbazen hoe vaak dergerlijke storingen voorkomen, ook bij partijen bij wie je het niet zou verwachten. Een aantal jaar geleden was ik mede-verantwoordelijk voor de integratie van de systemen van mijn werkgever met die van een aantal grote financiele dienstverleners. Ik heb me soms echt verbaasd over wat daar fout kon gaan. Dat varieerde van een HTML pagina met een foutmelding opgestuurd krijgen in plaats van een XML rapport tot een transactieoverzicht waar gewoon doodleuk een deel van de transacties uit misten. Bleek dat die overzichten soms opgemaakt werden voor alles aan hun kant verwerkt was. En dit waren dus financiele instellingen voor wie dit hun core-business is en geen overheidsinstellingen die haastig een systeem voor een pandemie opgetuigd hebben. :)
offtopic:
Toepasselijke nick :)

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 22:33 ]

Verwijderd

xxx

• t_captain
IJzerlijm schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:18:
[...]

Dat is toch correct ? Elke dag wordt het aantal nieuwe besmettingen gerapporteerd en gisteren bijwerken maakt dan X duizend kwijt.
De juiste rapportage zou zijn om het cijfer van dinsdag te corrigeren en van woensdag correct te melden. Dan ben je niets kwijt.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Het is een tijdje terug, maar hier is ie weer, de terugkerende friendly reminder om constructief te reageren. De meeste 1 regelige reacties die eindigen met een smiley (bij voorkeur die met de hamer) zijn dat dus niet. Ook heeft de slowchat een eigen topic.

Ook is dit topic niet de plek om het zoveelste verontwaardigde nieuwsbericht te posten over waar het nu weer te druk is, dat heeft echt maar beperkt discussiewaarde is de afgelopen 13 maanden gebleken. Als je daar echt over wil slowchatten, dan kan dat (op een normale manier) dus in het slowchat topic, maar niet hier.

Mocht je reactie dus weg zijn, dan weet je waarom :).

[ Voor 33% gewijzigd door ZieMaar! op 27-04-2021 17:02 ]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
Agent47 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:23:
[...]

Nu is een verpleeghuis wel iets anders dan op een IC werken…
Inderdaad.

De zorg is als term dan ook zeer generaliserend. En doet weinig eer aan de mensen die het in deze wel druk hebben, versus de mensen waar het op dit moment juist relatief rustig is.

Uiteindelijk is het een minderheid binnen de zorg waar de drukte zal liggen, maar maakt de drukte voor die groep er uiteraard niet minder op. En bij nog een kleiner deel van deze groep die te maken heeft met toegenomen drukte, komt dit ook met toegenomen onregelmatigheid, drukke diensten en opgelegde blokkades van vakanties.

En het meest absurde is natuurlijk nog wel het schrille contrast wat je op dit moment begint te zien. Enerzijds overbevolkte IC's met relatieve personele onderbezetting wanneer gekeken wordt naar de "gebruikelijke" werkdruk zoals deze pre-corona aanwezig was. Omgeven door grote aantallen mensen die toch nog altijd blijven overlijden aan COVID-19. Versus anderzijds mensen die het halve land doorrreizen om met het mooie weer een terrasje te pakken, te genieten van koningsdag, etc.

Alsof je een loopgravenoorlog aan het voeren bent en tussen de loopgraven in komen mensen om in het zonnetje te genieten van een picknick 8)7.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
psychodude schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:42:
[...]

Inderdaad.

De zorg is als term dan ook zeer generaliserend. En doet weinig eer aan de mensen die het in deze wel druk hebben, versus de mensen waar het op dit moment juist relatief rustig is.

Uiteindelijk is het een minderheid binnen de zorg waar de drukte zal liggen, maar maakt de drukte voor die groep er uiteraard niet minder op. En bij nog een kleiner deel van deze groep die te maken heeft met toegenomen drukte, komt dit ook met toegenomen onregelmatigheid, drukke diensten en opgelegde blokkades van vakanties.

En het meest absurde is natuurlijk nog wel het schrille contrast wat je op dit moment begint te zien. Enerzijds overbevolkte IC's met relatieve personele onderbezetting wanneer gekeken wordt naar de "gebruikelijke" werkdruk zoals deze pre-corona aanwezig was. Omgeven door grote aantallen mensen die toch nog altijd blijven overlijden aan COVID-19. Versus anderzijds mensen die het halve land doorrreizen om met het mooie weer een terrasje te pakken, te genieten van koningsdag, etc.

Alsof je een loopgravenoorlog aan het voeren bent en tussen de loopgraven in komen mensen om in het zonnetje te genieten van een picknick 8)7.
Daarnaast staat in deze pandemie het ziekenhuis centraal en word de rest even aan de kant geschoven.
Je hoort namelijk geen hond over de verpleeghuizen, de wijkzorg, de GGZ, de gehandicaptenzorg, de jeugdzorg of de verslavingszorg..
Ik vind dat zeer kwalijk maar ga er niet vanuit dat dát ooit zal veranderen.

Naast het onderscheid binnen de zorg (als je als hbo verpleegkundige in de wijkverpleging werkt dan ben je volgens het ziekenhuis (en dat heb ik ervaren) een tweederangs billenpoets zustertje die het ziekenhuis niet aan kan) is er ook sprake van gigantische marktwerking. Ziekenhuizen die slechts met een of twee organisaties een anderhalvelijns zorg op zetten zoals thuismonitoring.
Ik werk al vijf jaar in de wijk en heb het sinds de pandemie niet drukker gehad dan voor de pandemie. Enige verschil zijn die verschrikkelijke mondneusmaskers.
Ik woon en werk dan ook in het oosten des lands dus regionaal zitten er ook gigantische verschillen.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
psychodude schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:42:

Ik weet nog dat ik dat in de eerste golf een hele aparte gewaarwording vond op een gegeven moment. Ik werkte ineens 5 dagen in de week thuis in plaats van 1 (nu nog steeds overigens), maar buiten dat was het leven eigenlijk niet heel anders dan anders. Ook als je bij wijzen van spreken naar buiten keek was er niets raars, maar je wist dat op hetzelfde moment er in de ziekenhuizen oorlogsomstandigheden heersten waarbij men zich een slag in de rondte moest werken om de patientenstroom aan te kunnen. Een hele rare dichotomie als je er over nadacht.

• PiB

PiB

-Lars- schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:05:
[...]

De vervolgopleiding tot IC-verpleegkundige wordt zo ver ik weet betaald door het ziekenhuis (met voorwaarden, zoals meestal bij vergoede opleidingen vanuit een werkgever).

Ik las dat op hun website:

https://www.erasmusmc.nl/...sive-care-verpleegkundige

Bij kosten heb je een verwijzing naar de kosten per opleiding. Maar als dit niet correct is, is het mooi!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik begrijp werkelijk waar niet wat mensen in Apeldoorn bezield om massaal naar het Oranjepark te trekken waardoor ze nu daar weggestuurd worden terwijl er op minder dan een paar kilometer afstand voldoende groene ruimte is om met 10x zoveel personen te vertoeven.
Bron:

Wat is er nou zo moeilijk aan de maatregel: "Vermijd plekken waar het druk is"?
Dit is niet het enige park, in Amsterdam, Rotterdam en andere grote steden zie je hetzelfde.
Het gekke is, op 15 minuten fietsafstand van elk denkbaar punt in welke grote stad dan ook zit je in de vrije ruimte.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Yaksa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:34:
Ik begrijp werkelijk waar niet wat mensen in Apeldoorn bezield om massaal naar het Oranjepark te trekken waardoor ze nu daar weggestuurd worden terwijl er op minder dan een paar kilometer afstand voldoende groene ruimte is om met 10x zoveel personen te vertoeven.
Bron:

Wat is er nou zo moeilijk aan de maatregel: "Vermijd plekken waar het druk is"?
Dit is niet het enige park, in Amsterdam, Rotterdam en andere grote steden zie je hetzelfde.
Het gekke is, op 15 minuten fietsafstand van elk denkbaar punt in welke grote stad dan ook zit je in de vrije ruimte.
Humans, odd species ... one case of network theory syndromes after the other.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• PiB

PiB

LZ86 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:23:
[...]

Lekker vergelijk maar niet heus.

En respectloos naar de mensen die ervoor zorgen dat jij nu in het geval van nood uberhaupt nog hulp kunt krijgen. ;w
*knip* we gaan hier niet meer de druk op de zorg bagatelliseren, slechts onderbouwd door een n=1 anekdote.

[ Voor 36% gewijzigd door ZieMaar! op 27-04-2021 18:27 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PiB schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:06:
[...]

Ik las dat op hun website:

https://www.erasmusmc.nl/...sive-care-verpleegkundige

Bij kosten heb je een verwijzing naar de kosten per opleiding. Maar als dit niet correct is, is het mooi!
Dat zijn de kosten die ik als werkgever moet betalen wanneer jij bij mij in dienst bent en bij Erasmus MC de opleiding wil volgen. Tenzij je na de opleiding ontslag neemt zal je er 0 euro zelf van moeten betalen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

[mbr]*knip* het mag wel wat respectvoller en besef ook dat de lat waar jij langs meer (aantal uren werken) maar een klein beetje wat zegt, net als jouw n=1 ervaring.[/]

Als we iets is dat Corona laat zien is dat we als mensheid te dom en/of eigenwijs zijn om te poepen.

Nergens laten we uit blijken van deze ongein af te willen. Eindeloos gezeik is het enige dat we wel voor elkaar krijgen lijkt het.

• t_captain
Kiemsurveillance is eigenlijk zeer gunstig:

* SA variant is inmiddels 3 weken licht dalend. De kans dat deze besmettelijker is dan UK, wordt steeds kleiner. Vermoedelijk is SA zelfs een fractie minder besmettelijk dan UK.
Ook in het licht van toenemende immunisatie is de theorie dat SA resistent is tegen antistoffen steeds minder waarschijnlijk. Het beeld dat je dan zou zien, is dat de variant een tijd lang met moeite voet aan de grond krijgt en daarna ineens begint te stijgen. Dat is niet wat we met SA zien.

* BR P1: in mindere mate hetzelfde beeld. Deze is niet dalend, maar over de afgelopen drie weken ongeveer stabiel. Dit signaal wijst in dezelfde richting, maar dan minder helder. Er lijkt in ieder geval geen sprake te zijn van een hernieuwd “derde golf” scenario zoals toen de Engelse mutant met >30% meer besmettelijkheid binnenkwam.

* Filipijnse P3, Engelse met 1 extra mutatie en Engelse met drie extra mutaties: leiden allemaal een marginaal bestaan.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MikeyMan schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:56:
[...]

Als we iets is dat Corona laat zien is dat we als mensheid te dom en/of eigenwijs zijn om te poepen.
Nee. Als iets me het afgelopen jaar is opgevallen is dat we nog verder gepolariseerd zijn dan dat we al waren.

We maken ons druk om een park wat vol is of de terassen die open gaan maar de bedrijventerreinen die vol staan vinden we maar okay? Daar is veel meer winst te halen dan dat koude terras wat morgen open mag gaan.

Maar goed niet vreemd dat een VVD-kabinet daar niets aan wil doen natuurlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 27-04-2021 18:11 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Gunner schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:09:

We maken ons druk om een park wat vol is of de terassen die open gaan maar de bedrijventerreinen die vol staan vinden we maar okay? Daar is veel meer winst te halen dan dat koude terras wat morgen open mag gaan.
Het zou een boeiende dataset zijn om overledenen te matchen tegen de bedrijven waar hun direkte familie werkt.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:34
t_captain schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:56:
Kiemsurveillance is eigenlijk zeer gunstig.
Dus de Indiase variant is nog niet eens boven gekomen in de kiemsurveillance?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:40
Maar wie maken zich allemaal druk over dat te volle park of terras?

Besef dat dit draadje geen dwarsdoorsnede van de samenleving is, al die mensen in kantoren en op pleinen waarschijnlijk representatiever zijn voor de gemiddelde Nederlander.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

hoevenpe schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:19:
[...]

Maar wie maken zich allemaal druk over dat te volle park of terras?
Als ik zo hier observeer genoeg mensen hier. Weet dat ik drukke plekken als Amsterdam ook vermeid (amsterdam per definitie) maar laten we niet doen alsof dit effect heeft op ziekenhuisbezetting.

Verwijderd

xxx

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Nee. Als iets me het afgelopen jaar is opgevallen is dat we nog verder gepolariseerd zijn dan dat we al waren.
En dat komt zeker niet doordat een fors deel van de samenleving overal schijt aan heeft en zich als een stel neanderthalers gedraagt?

@Verwijderd ja want RIVM en kabinet zorgen voor duizenden besmettingen per dag natuurlijk. Was ik even vergeten. 8)7

Dat de communicatie beter had gekund kan ik me zeker in vinden. Maar de ultieme stupiditeit of eigenwijsheid van een veel te grote groep mensen is echt stuitend.

Had iedereen zich een beetje normaal gedragen en letterlijk de basismaatregelen gevolgd waren we bij lange na niet zo in de shit geraakt.

Maar nee, we moeten naar een feestje, met de hele familie bij opa en oma op bezoek en 40 uur op kantoor zitten. En in de tussentijd lekker op elkaars lip zitten. Daar gaan we de slag wel mee winnen.

[ Voor 46% gewijzigd door MikeyMan op 27-04-2021 18:33 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MikeyMan schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:30:
[...]

En dat komt zeker niet doordat een fors deel van de samenleving overal schijt aan heeft en zich als een stel neanderthalers gedraagt?
Eigenlijk is zo'n opmerking dus exact wat ik met die polarisatie bedoel.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gunner schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:33:
[...]

Eigenlijk is zo'n opmerking dus exact wat ik met die polarisatie bedoel.
Ja dat snap ik. Die polarisatie is het logische gevolg van het feit dat ik al ruim een jaar thuis zit terwijl henk en Ingrid lekker kritisch zijn op elke maatregel die ze niet uit komt.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MikeyMan schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:35:
[...]

Ja dat snap ik. Die polarisatie is het logische gevolg van het feit dat ik al ruim een jaar thuis zit terwijl henk en Ingrid lekker kritisch zijn op elke maatregel die ze niet uit komt.
Even lekker verheven met termen als Henk en Ingrid strooien om lekker denigrerend te doen? Laat me even weten als je een serieuze discussie wil voeren.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gunner schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:37:
[...]

Even lekker verheven met termen als Henk en Ingrid strooien om lekker denigrerend te doen? Laat me even weten als je een serieuze discussie wil voeren.
Volgens mij ben jij hier degene die de discussie niet wil voeren, want 'polarisatie'.

Maargoed, lekker alle eigen verantwoordelijkheid ontlopen en naar de overheid blijven wijzen. d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 27-04-2021 18:39 ]

Pagina: 1 ... 105 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.