• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:58
Yaksa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:15:
[...]Iets met licht en een tunnel.
En er zijn ook genoeg mensen die eerder denken dat dat licht aan het einde van de tunnel de koplamp van een aanstormende trein is.

Ik denk echt niet dat we er binnen nu en een half jaar van af zijn, dus je kunt je beter focusen op iets wat wél op lange termijn vol te houden valt. Krampachtig proberen anderhalve meter vol te houden is dat simpelweg niet.

Maar natuurlijk gaat het in jouw geval niet om social distancing, maar om een smoes waarmee je lekker neerbuigend kan doen naar die losbandige jongeren die 'onderdeel zijn van het probleem' zodat je zelf op een hoog voetstukje kan blijven. Die "holier-than-thou" houding vind ik nog verwerpelijker dan jongeren die een feestje houden.

[ Voor 25% gewijzigd door Stoney3K op 23-04-2021 17:19 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
https://www.nu.nl/coronav...randhaard.html?redirect=1

Na ruim een jaar alle kerken en moskeeën uit te sluiten van alle regels komt de Raad van state toch tot de conclusie dat er wel ruimte is om die te sluiten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Yaksa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:06:
[...]

Ook wel eens nagedacht over halfbezopen klanten die zowat over elkaar heen rollen in het (te kleine) toilet? Of (onbewust) besmet personeel wat na het neuspeuteren nog even met vochtige handen een biertje tapt?
je denkt echt veel te veel in problemen , wees deel van de oplossing! Sta bijvoorbeeld pissen in de gracht toe of van die festivaltoiletwagens op pleinen , die dingen staan tocht weg te stoffen wegens niet nodig.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:03
Yaksa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:16:
[...]

Ik begrijp niet zo goed dat je zegt dat de maatregelen tijdens de Spaanse Griep minder (streng) waren.
Mensen droegen toen ook mondkapjes en ik heb nog foto's met de bijbehorende verhalen dat hele gezinnen in dorpen verplicht werden geïsoleerd en de buren de boodschappen voor hun bij het tuinhekje afgaven. Alles om maar contact met besmettelijken te voorkomen. Alleen waren het toen de gemeenten zelf die de maatregelen moesten instellen, er was nauwelijks sturing vanuit de regering. De angst zat er wel goed in, in sommige dorpen stierven in een week tijd evenveel mensen als normaliter in een jaar.
Alleen al het feit dat er geen testen waren en de wereldwijde communicatie minimaal was. Spaanse Griep kon veel harder en sneller toeslaan.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Stoney3K
Woy schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:26:

Na ruim een jaar alle kerken en moskeeën uit te sluiten van alle regels komt de Raad van state toch tot de conclusie dat er wel ruimte is om die te sluiten.
Ben ik de enige die de timing hiervan, net ná de Ramadan, een beetje erg toevallig vind?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Stoney3K schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:30:
[...]

Ben ik de enige die de timing hiervan, net ná de Ramadan, een beetje erg toevallig vind?
De Ramadan is nog niet afgelopen toch? Dus daar zou ik niet al te veel achter zoeken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:37
Het is allemaal too little too late. Allemaal stoere besluiten nemen als je aan het einde van de tunnel bent.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:27:
[...]

je denkt echt veel te veel in problemen , wees deel van de oplossing! Sta bijvoorbeeld pissen in de gracht toe of van die festivaltoiletwagens op pleinen , die dingen staan tocht weg te stoffen wegens niet nodig.
Volgens mij heb ik je vorig jaar al verteld dat kroegeigenaren die toiletwagens echt niet voor niks gaan krijgen. En bij een beperkte openingstijd zitten die echt niet op nog meer kosten te wachten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
[...]

Nee want naar mijn weten zijn de Moskeeen in de meeste gevallen gewoon dicht of in uiterst kleine setting.

• Yaksa
Honderden coronapatiënten liggen thuis aan de zuurstof en ontbreken in de cijfers.

"Wanneer deze patiënten wel in de cijfers waren meegenomen dan had het kabinet wellicht een andere beslissing genomen", aldus de directeur van het Zuid-Hollandse Albert Schweizer ziekenhuis.
Bron:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• ijdod
  • Laatst online: 17:32
Ik heb het gevoel dat mensen de tijd van de Spaanse griep een beetje onderschatten. Reizen duurde langer dan nu, en was voor veel minder mensen weggelegd; maar ook niet ongehoord. Er was een wereldoorlog gaande wat sowieso met een hoop verplaatsting gepaard gaat... De telegraaf had al werelddekking ruim voor het einde van de 19e eeuw, waardoor nieuws snel de wereld rond ging, zeker tussen grotere dorpen en steden. Denk dat aan minder dan een dag. Geef het nog een of twee dagen voordat het gehuchten bereikt heeft (en dan ben ik pssimistisch)

[ Voor 27% gewijzigd door ijdod op 23-04-2021 18:16 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:13
[...]

de Ramadan eindigt op woensdag 12 mei dus ja je bent de enige die dat toevallig vind

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
Yaksa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:07:
Honderden coronapatiënten liggen thuis aan de zuurstof en ontbreken in de cijfers.

"Wanneer deze patiënten wel in de cijfers waren meegenomen dan had het kabinet wellicht een andere beslissing genomen", aldus de directeur van het Zuid-Hollandse Albert Schweizer ziekenhuis.
Bron:
Geweldige journalistiek, dit is echt al maanden en maanden het geval.

Maar los daarvan, wat boeit het? Die mensen hoeven echt niet meer naar de IC en belasten de ziekenhuizen niet.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ook wel eens nagedacht over halfbezopen klanten die zowat over elkaar heen rollen in het (te kleine) toilet? Of (onbewust) besmet personeel wat na het neuspeuteren nog even met vochtige handen een biertje tapt?
Besmet worden via je bier, nee, dergelijke scenario's zou ik geen beleid op maken. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vandaag 1278 mensen op de IC, Covid en non-Covid. Voor dat aantal moeten we terug naar 26-4-2020. We kruipen achteruit ipv vooruit.

Bron: https://lcps.nu/datafeed/

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:59
immetjes schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:56:
[...]

Het zal allemaal niets uitmaken. Het verschrikkelijk Lockdown experiment met alle nog aankomende indirecte schade is bijna voorbij. Over het -non- effect van het Lockdownisme gaan over een paar jaar boeken vol geschreven worden. Een virus gaat z'n gang en al die lockdowns en maatregelen hebben en zullen niets bijgedragen uit het uiteindelijke tegenhouden van de verspreiding van een virus.

Een artikel met een lijstje met 35 onderzoeken die dat aantonen: https://www.aier.org/arti...coronavirus-the-evidence/
Zelfs een aantal de artikelen waar je naar linkt lijken al wat voorbehouden te plaatsen bij dat een volledige lockdown niet helpt. Daarnaast, het tegenhouden van de verspreiding is nooit het doel van de lockdown geweest, alleen het beperken ervan om op die manier te voorkomen dat de zorg overbelast raakt.

Ook vraag ik me af of de AIER een goede bron is voor zo een artikelenoverzicht, hun eigen about op die pagina geeft toch wel aan dat ze primair economisch gericht zijn en een lockdown gaat daar natuurlijk vol tegenin:
Founded in 1933, the American Institute for Economic Research (AIER) is one of the oldest and most respected nonpartisan economic research and advocacy organizations in the country. With a global reach and influence, AIER is dedicated to developing and promoting the ideas of pure freedom and private governance by combining advanced economic research with accessible media outreach and educational programming to cultivate a better, broader understanding of the fundamental principles that enable peace and prosperity around the world.
Stoney3K schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:11:
[...]

En je denkt echt dat dat niet gebeurt als de terrassen dicht zijn? Dan gebeurt dat klefbekken namelijk gewoon op de bank bij de thuisfeestjes.

Social.Distancing.Is.Niet.Menselijk.

Laat mensen dat eens in hun bol prenten. Voor korte termijn is het iets wat je prima vol kan houden, maar het duurt nu al meer dan een jaar. De houdbaarheidsdatum van anderhalve meter is gewoon op.
En wanneer gaan mensen het eindelijk in hun bol prenten dat er een pandemie gaande is en onze ziekenhuizen de capaciteit niet hebben om alle noodzakelijke zorg te leveren? Want ook uitgestelde zorg is noodzakelijk, maar omdat je daar niet nu aan overlijd kan je wachten.
Yaksa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:54:
[...]

Volgens mij heb ik je vorig jaar al verteld dat kroegeigenaren die toiletwagens echt niet voor niks gaan krijgen. En bij een beperkte openingstijd zitten die echt niet op nog meer kosten te wachten.
Ik denk dat toiletten niet het probleem gaan zijn, zolang horecazaken maar het gebruik goed controleren (wat misschien wel het probleem gaat zijn, net als zorgen dat gasten het terras niet verbouwen om toch samen te zitten). Dus iedereen die op een terras zit en naar het toilet moet, dat wordt weer net als vroeger op school, vinger opsteken en vragen of je naar het toilet mag ;)

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:53
Lol, terrassen wel open maar geen toiletten? Dat wordt een kort bezoek dan.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:51:
[...]

Maar los daarvan, wat boeit het? Die mensen hoeven echt niet meer naar de IC en belasten de ziekenhuizen niet.
Thuis O2 voor COVID-19 is in de meeste ziekenhuizen ziekenhuisverplaatste zorg onder behandeling van een longarts/internist met een heel veiligheidsprotocol eromheen. Het belast de ziekenhuizen wel, maar minder ;)

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12-2025

Empathy

Extreme Audio

Cobb schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:14:
Lol, terrassen wel open maar geen toiletten? Dat wordt een kort bezoek dan.
Met een kappie op mag je gewoon naar het toilet hoor.

• ijdod
Transportman schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:12:
[...]

Ook vraag ik me af of de AIER een goede bron is voor zo een artikelenoverzicht, hun eigen about op die pagina geeft toch wel aan dat ze primair economisch gericht zijn en een lockdown gaat daar natuurlijk vol tegenin:
AIER is een Amerikaans-rechtse thinktank van de ergste soort. Da's bijna het niveau dat als die club 'A' roept dat 'B' een goed uitgangspunt is.Als je @Virtuozzo een beetje volgt is die club (in negatieve zin) wel vaker voorbij gekomen.

• Stoney3K
Transportman schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:12:
[...]
En wanneer gaan mensen het eindelijk in hun bol prenten dat er een pandemie gaande is en onze ziekenhuizen de capaciteit niet hebben om alle noodzakelijke zorg te leveren? Want ook uitgestelde zorg is noodzakelijk, maar omdat je daar niet nu aan overlijd kan je wachten.
Niet. Dat gaan ze zich pas in hun bol prenten als het gebeurt en er mensen liggen te creperen op straat. Klinkt heel hard, maar juist door doodgegooid te worden met persconferenties en Postbus 51-spotjes waarin elke keer gedweept wordt met 'alleen samen' en dat we allemaal maar gewoon braaf moeten opzitten en pootjes geven, worden mensen juist doof voor dat soort informatie. Het is bij mij langzaam ruis geworden, net zoals elke andere irritante reclame. Want er is geen "samen". We proberen heel krampachtig mensen van zichzelf te redden die niet gered willen worden.

En wat gebeurt er met iemand die tegen zijn wil in wordt gered? Die gaat zich gevangen genomen voelen. En dat is precies wat je nu ziet gebeuren: Vrijheden zijn afgepakt, en als mensen gehoorzaam genoeg zijn krijgen ze mondjesmaat hun vrijheid terug. Daar ontstaat weerstand tegen. Vind je het dan heel gek dat de overheid dan niet over komt als een partij die 'het beste met ze voor heeft'?

Daarom zou ik het ook heel hypocriet vinden om op 5 mei een 'vrijheid' te gaan vieren die we nu niet hebben. Protesteren op 5 mei zou veel gepaster zijn.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:59
Stoney3K schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:58:
[...]

Niet. Dat gaan ze zich pas in hun bol prenten als het gebeurt en er mensen liggen te creperen op straat. Klinkt heel hard, maar juist door doodgegooid te worden met persconferenties en Postbus 51-spotjes waarin elke keer gedweept wordt met 'alleen samen' en dat we allemaal maar gewoon braaf moeten opzitten en pootjes geven, worden mensen juist doof voor dat soort informatie. Het is bij mij langzaam ruis geworden, net zoals elke andere irritante reclame. Want er is geen "samen". We proberen heel krampachtig mensen van zichzelf te redden die niet gered willen worden.

En wat gebeurt er met iemand die tegen zijn wil in wordt gered? Die gaat zich gevangen genomen voelen. En dat is precies wat je nu ziet gebeuren: Vrijheden zijn afgepakt, en als mensen gehoorzaam genoeg zijn krijgen ze mondjesmaat hun vrijheid terug. Vind je het dan heel gek dat de overheid dan niet over komt als een partij die 'het beste met ze voor heeft'?

Daarom zou ik het ook heel hypocriet vinden om op 5 mei een 'vrijheid' te gaan vieren die we nu niet hebben. Protesteren op 5 mei zou veel gepaster zijn.
Maar we proberen de mensen die niet gered willen worden niet te redden van zichzelf, die mensen hebben nauwelijks last van de ziekte, maar verspreiden het wel naar anderen. Dat is ook wel het lastige, je doet het niet voor jezelf en dat is voor veel mensen lastig.

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:33
Stoney3K schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:58:
[...]
Daar zit ik me ook al langer over te verbazen, zo'n beetje al onze vrijheden zijn het afgelopen jaar afgepakt, en dan gaan we straks wel heel hypocriet onze vrijheid vieren 8)7
Demonstreren heeft in dit land ook geen nut, er word toch niet geluisterd. :X

• ijdod
Bubba76 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:06:
[...]

Daar zit ik me ook al langer over te verbazen, zo'n beetje al onze vrijheden zijn het afgelopen jaar afgepakt, en dan gaan we straks wel heel hypocriet onze vrijheid vieren 8)7
Ja, want bezetting door een ander land is ook echt hetzelfde als maatregelen tegen een pandemie.
Dat is net zo'n kul argument als stellen dat stemmen geen zin meer heeft omdat dat ene unieke punt waarvoor je op een partij hebt gestemd niet uitgevoerd wordt. Demonstreren wil niet zeggen dat je 'dus' gelijk hebt. En in context van je eerdere punt: succes met demonsteren tegen een avondklok in bezettingstijd...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Daar zou je als overheid iets mee kunnen doen. Iemand zijn zaak voor maanden sluiten en dan met extra(en dure voorwaarden) toch weer laten openen is vragen om moeilijkheden. Je gaat van iemand uit de bijstand ook niet eisen dat ze een CO2 neutraal huis met elektrische auto hebben....
Ik snap die beleidmakers af en toe niet.

Net als een aantal kansloze gemeentes die tijdelijk openbare ruimte beschikbaar stelden voor een extra groot terras maar daarna vrolijk een factuue voor die extra vierkante meters op de mat gooiden. 7(8)7

• Stoney3K
Transportman schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:03:
[...]

Maar we proberen de mensen die niet gered willen worden niet te redden van zichzelf, die mensen hebben nauwelijks last van de ziekte, maar verspreiden het wel naar anderen. Dat is ook wel het lastige, je doet het niet voor jezelf en dat is voor veel mensen lastig.
Probleem is vooral dat je nu in een situatie zit waarin er geen individuele prikkels zijn om het wél goed te doen (veel mensen doen dat alleen voor anderen) en er wel een negatieve individuele prikkel is als het niet gebeurt (straffen). Daardoor krijg je een heel onwenselijke situatie.

Stel je de situatie eens voor in een kooi met ratten: Als alle ratten op het juiste moment op een knopje drukken, dan krijgen alle ratten een beloning in de vorm van een snoepje (versoepelingen). Maar als één rat het op het verkeerde moment doet wordt hij gestraft door een elektrische schok.

Wat je dan krijgt is dat op een gegeven moment echt alle ratten elkaar bijna gaan zitten opvreten omdat ze elkaar de schuld gaan geven van het niet ontvangen van snoepjes. Want voor een individu voelt 'geen snoepje' net zo goed als straf als een schok krijgen omdat je het verkeerd doet.

Individuele positieve prikkels om je aan de maatregelen te houden zijn er niet. En de pakkans voor het overtreden is ook extreem laag, dus dan krijg je gewoon amper naleving.

• Yaksa
[...]
De laatste keer dat ik dat controleerde leefde ik toch echt in een democratische rechtstaat die probeert om de bevolking zo goed mogelijk te beschermen tegen een onzichtbare vijand.
Volgens mij is er ook niks afgepakt, alle maatregelen zijn tijdelijk.
En je bent nog steeds vrij om je stem te verheffen, onverbloemd op social media je mening te geven of sex naar keuze te hebben. Vrijheid genoeg.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:13
[...]

is vaak ook de reden dat mensen Demonstreren,als er naar ze geluisterd wordt dan hoeven ze niet te Demonstreren :+

of ze gaan Demonstreren omdat er naar ze geluisterd wordt dat kan ook :)

• Stoney3K
ijdod schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:13:
[...]

Ja, want bezetting door een ander land is ook echt hetzelfde als maatregelen tegen een pandemie.
Of een avondklok nu door de Duitsers, de Papagaaiisten of de overheid is ingesteld is totaal niet relevant. Minder vrijheid is minder vrijheid.

Want vanuit het optiek van elke 'bezetter', of dat nu een kwaadwillende bezetter is of niet, doen ze zelf the right thing. En dat is uiteindelijk wel het moeilijke.

• Stoney3K
Yaksa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:17:
[...]

De laatste keer dat ik dat controleerde leefde ik toch echt in een democratische rechtstaat die probeert om de bevolking zo goed mogelijk te beschermen tegen een onzichtbare vijand.
Je bedoelt de democratische rechtsstaat die nu op alle mogelijke manieren door tijdelijke noodwetten wordt ondermijnd?

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:07:
Eerder wierp ik die vraag ook op en gisteren werd daarover bij een interruptie (verhelderende vraag) wel ingegaan tijdens de technische briefing. Het model gaat uit van de IC bedden begreep ik, maar heel concreet werd het antwoord niet vond ik zelf.

Zie verder:
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6"

De vraag kwam gisteren van de CU om 10:05 uur:
https://debatdirect.tweed...e-coronavirus-09-30/video

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:19:
[...]
Je bedoelt de democratische rechtsstaat die nu op alle mogelijke manieren door tijdelijke noodwetten wordt ondermijnd?
Zelfs alle noodwetten zijn democratisch door de kamers heen gestemd?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Stoney3K
YakuzA schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:22:
[...]

Dat hoeft niets te zeggen. Dat is in het verleden op andere plaatsen ook gebeurd. Je kan prima een noodwet aannemen die het parlement geen macht heeft, als je het parlement wijs maakt dat ze daarmee het juiste doen, dan hebben ze daarna niets meer te vertellen.

De noodwet met elke 3 maanden verlenging is nog te verdedigen. De 'noodwet' gekoppeld aan de 'testsamenleving' waardoor de noodwet ineens een jaar geldig is en het RIVM meer bevoegdheden geeft, is dat zeker niet. Want nu is de 'noodperiode' al bijna zo lang aan het worden als een halve kabinetstermijn.

Blijkbaar is de nood dan dus niet zo hoog dat er per decreet geregeerd hoeft te worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 23-04-2021 20:28 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Dat geldt zeker niet voor elke plaats. Hier staan ze terwijl de horeca ze juist weg wil hebben.
En dan niet vanwege het geld, want de gemeente neemt de kosten op zich.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:14

NMH

Moderator General Chat
Drardollan schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:51:
Het boeit, omdat die mensen nog steeds ziekenhuiszorg krijgen zoals @-Lars- al opmerkte en zoals ook in het artikel staat:
De patiënten voeren zeven dagen per week, twee keer per dag hun gegevens in, in een app. Daarnaast wordt elke patiënt elke dag gebeld.
En dus nog steeds een belasting voor het personeel vormen. Die belasting is nu zelfs hoger, want in plaats van te zorgen voor X mensen in het ziekenhuis, zorgen ze nu voor X mensen in het ziekenhuis plus Y mensen thuis. Daarnaast zal het ook niet zonder risico zijn, want als de thuisleggers wel weer meer medische zorg nodig hebben duurt het langer voor die beschikbaar komt.

Wat je daarnaast doet door deze mensen buiten beschouwing te laten is eigenlijk een hele perverse prikkel in te bouwen omdat je ziekenhuizen bestraft voor het bedenken van een creatieve oplossing waardoor meer mensen geholpen kunnen worden. Het scenario is nu grofweg zo:
  1. 95 van de 100 bedden zijn bezet.
  2. Directeur: heeft iemand creatieve ideeen? Ik wil geen mensen wegsturen die zorg nodig hebben.
  3. Arts: we kunnen 10 patienten naar huis sturen met zuurstof. Er zit een risico aan, want die mensen horen eigenlijk in het ziekenhuis, maar als we patienten moeten weigeren is de schade groter. En we moeten allemaal een half uurtje per dag overwerken om de thuisliggers te managen, maar ik denk dat we het net kunnen.
  4. 85 van de 100 bedden zijn bezet en 10 patienten liggen thuis met suboptimale zorg.
  5. Politiek: de besmettingen lopen weliswaar op, maar er zijn nog 15 bedden vrij, dus geen maatregelen nodig.
  6. 95 van de 100 bedden zijn bezet, 10 patienten liggen thuis met suboptimale zorg en het personeel werkt (nog wat meer) over.
Dan was je dus eigenlijk beter afgeweest door die mensen niet naar huis te sturen.

Los van bovenstaande vind ik "wat boeit het" eigenlijk een lompe opmerking als we het hebben over mensen die ernstig ziek zijn.

• jip_86
YakuzA schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:22:
[...]

Die kamer die actief informatie onthouden word bedoel je? Heb niet de illusie dat het op dit dossier veel anders zal gaan in het geval hier issues zouden zijn opgetreden. De hele keten is zo door en door rot, dat is deze week wel weer extra duidelijk geworden na de nieuwste lekken in het toeslagendossier.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

jip_86 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:17:
[...]

Die kamer die actief informatie onthouden word bedoel je? Heb niet de illusie dat het op dit dossier veel anders zal gaan in het geval hier issues zouden zijn opgetreden. De hele keten is zo door en door rot, dat is deze week wel weer extra duidelijk geworden na de nieuwste lekken in het toeslagendossier.
Welke informatie over de 100’en mensen op de IC en 1000’en mensen in het ziekenhuis waar de maatregelen voor zijn om dat in te perken zouden relevant of achter gehouden zijn?

PSN

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

YakuzA schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:20:
[...]

Welke informatie over de 100’en mensen op de IC en 1000’en mensen in het ziekenhuis waar de maatregelen voor zijn om dat in te perken zouden relevant of achter gehouden zijn?
Al die informatie die mensen hier hebben over welke maatregelen 100% zeker bewezen niet en welke wel werken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• D-e-n
  • Laatst online: 00:45
Silvos schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 04:44:
Wat ik nou bijzonder vind (ik weet niet of het al is langsgekomen) is dat de Jonge soort van overdreven zorgvuldig was met de Prikstops van AstraZeneca en Janssen - heel goed wetende dat de gevolgen veel groter waren dan de baten. Puur uit voorzorg

Maar dan weer geen vliegstop aankondigt voor India omdat er nog zoveel onbekend is. https://nos.nl/artikel/23...p-vluchten-uit-india.html Iets met voorzorg?! Ik kan er echt geen touw meer aan vastknopen
Idioot dat daar ook niet meer ophef over is. Want dit is wat mij betreft gewoon misdadig. Ook hier is ons corona beleid dus gewoon weer slappe hap. Maanden gedraai om mondkapjes, uitstellen en dan toch instellen van de avondklok, slap gedoe met de vaccinaties: we modderen maar wat aan het afgelopen jaar. We worden geregeerd door slappe managers die graag willen blijven zitten maar die geen centje leiderschap tonen.

• Yaksa
D-e-n schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:36:
[...]

Idioot dat daar ook niet meer ophef over is. Want dit is wat mij betreft gewoon misdadig. Ook hier is ons corona beleid dus gewoon weer slappe hap. Maanden gedraai om mondkapjes, uitstellen en dan toch instellen van de avondklok, slap gedoe met de vaccinaties: we modderen maar wat aan het afgelopen jaar. We worden geregeerd door slappe managers die graag willen blijven zitten maar die geen centje leiderschap tonen.
Tja, wat wil je dan, wanneer die managers nog strengere maatregelen afkondigen dan gaan mensen steigeren en schreeuwen dat ze geregeerd worden door dictators. Diezelfde mensen die zeggen dat ze de maatregelen wel naleven maar ondertussen geen greintje verantwoordelijkheid ten opzichte van de medemens tonen.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:10
Yaksa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:50:
[...]

Tja, wat wil je dan, wanneer die managers nog strengere maatregelen afkondigen dan gaan mensen steigeren en schreeuwen dat ze geregeerd worden door dictators. Diezelfde mensen die zeggen dat ze de maatregelen wel naleven maar ondertussen geen greintje verantwoordelijkheid ten opzichte van de medemens tonen.
Ik denk dat er zeer weinig mensen zullen zijn die tegen een inreisverbod vanuit India zullen zijn...

Zeker niet indien dat ook maar 1% kans geeft dat versoepelingen teruggedraaid moeten worden of vertraging zou opleveren.

Ik denk dat men hoopt dat er straks nog baantjes overblijven op Schiphol en dat daarom zoveel als mogelijk moet blijven vliegen.....

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• D-e-n
[...]

Maar hebben ze dat ook niet zelf deels in de hand gewerkt door zo te zwabberen? Gelijk ingrijpen of zeggen waar 't op staat werkt beter dan eerst maanden twijfelen of valse verwachtingen wekken, juist als mensen zelf geen verantwoordelijkheid nemen. Want dat had je ook wel kunnen voorspellen.

• Yaksa
D-e-n schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:07:
[...]
Maar hebben ze dat ook niet zelf deels in de hand gewerkt door zo te zwabberen? Gelijk ingrijpen of zeggen waar 't op staat werkt beter dan eerst maanden twijfelen of valse verwachtingen wekken, juist als mensen zelf geen verantwoordelijkheid nemen. Want dat had je ook wel kunnen voorspellen.
Jij maakt er zwabberen van. De regering noemt het dansen op een slap koord waarbij ze alle belangen proberen te behartigen. Dat je daarmee soms mensen tegen de schenen schopt is onvermijdelijk in een crisis situatie. En voorspellen bij zoiets onzekers is verdomde lastig. Een virus is per definitie onvoorspelbaar, dus wat je ook doet, je komt altijd voor verrassingen te staan. Je kunt er nou eenmaal geen wiskundige formule op loslaten om tot een eenduidige oplossing te komen. Een en een is niet altijd twee in deze.

• jip_86
[...]

Met managers die je laten werken zonder persoonlijke beschermingsmiddelen, of iets eerst maandenlang belachelijk maken (mondkapjes) en dan toch beweren dat het wel werkt moet je niet gek opkijken als werknemers hun eigen plan trekken. Helemaal als ze de oplossing om het bedrijf te redden zo ingewikkeld maken dat niemand meer mee wil werken, dan kan je er beter mee stoppen.

• D-e-n
Yaksa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:12:
[...]

Jij maakt er zwabberen van. De regering noemt het dansen op een slap koord waarbij ze alle belangen proberen te behartigen.
In praktisch alle andere landen hebben ze toch veel strikter besluiten genomen. Denk aan de mondkapjes, nu weer dat vliegen naar India maar ook de avondklok: hoe kan het dat we die uiteindelijk pas in de derde golf kregen? Uit angst voor reacties uit een deel van de bevolking hebben ze die maanden uitgesteld.

Of denk aan de persco's die in de zomer plots werden afgeschaft, alsof corona over was. Dat heeft ook niet geholpen in hoe mensen er mee om gingen.

[ Voor 20% gewijzigd door D-e-n op 23-04-2021 23:42 ]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:15

Laguna

Connaisseur

D-e-n schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:36:
[...]

Idioot dat daar ook niet meer ophef over is. Want dit is wat mij betreft gewoon misdadig.
Eens, het kabinet en het RIVM maken dezelfde fout als ruim een jaar geleden door weer op de WHO te vertrouwen. Er zijn genoeg redenen tot zorg om nu een vliegverbod voor India in te voeren. Wie weet hoeveel mensen die deze variant bij zich dragen er nu ingevlogen worden in afwachting tot de WHO besluit er het label "variant of concern" op te plakken. Hebben we dan niks geleerd van Taiwan?

B1617 has also been found outside of India, including in the UK. Cases in Britain appear to be doubling each week: there are currently 182 in the UK, up from 77 the week before. Right now the variant is “under investigation”, but unlike the Kent (B117), South African (1351) and Brazilian (P1) variants hasn’t been designated a “variant of concern”.

Bron

[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 24-04-2021 00:10 . Reden: Bron toegevoegd ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 00:06:
[...]

Eens, het kabinet en het RIVM maken dezelfde fout als ruim een jaar geleden door weer op de WHO te vertrouwen. Er zijn genoeg redenen tot zorg om nu een vliegverbod voor India in te voeren. Wie weet hoeveel mensen die deze variant bij zich dragen er nu ingevlogen worden in afwachting tot de WHO besluit er het label "variant of concern" op te plakken. Hebben we dan niks geleerd van Taiwan?

B1617 has also been found outside of India, including in the UK. Cases in Britain appear to be doubling each week: there are currently 182 in the UK, up from 77 the week before. Right now the variant is “under investigation”, but unlike the Kent (B117), South African (1351) and Brazilian (P1) variants hasn’t been designated a “variant of concern”.

Bron
Men vertrouwt er niet op, er is een politieke component die het als masker neemt wanneer het uitkomt. De observatie van @D-e-n hierboven is correct. De politieke component heeft trouwens aan het begin al eens uitgelegd waar het beslissingen door laat leiden: signaaldetectie.

En daar zit een structurele kwetsbaarheid bij, voor disproportioneel signaal. Dat wordt gecompenseerd met politieke marketing en positioneren. De focus ligt veel en veel minder op rol van crisismanagement voor die politieke component, het OMT heeft in deze veel te compenseren. Dat leidt trouwens ook tot spanningen, niet enkel tot reële of perceptieproblematiek. Het was nu al de derde keer dat een OMT naar “politiek besluit” verwees.

Begrijp je niet verkeerd, er is focus op crisismanagement. Maar, hard om te zeggen, er is ook focus op gebruik van crisis - inherent aan machtspolitiek. De monitoring voor signalen kent daar kwetsbaarheden bij.

Als ik zo vrij mag zijn, ik denk dat velen onderschatten hoe diep het dogma van laisser-faire bij command & control van machtspolitiek zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 24-04-2021 01:01 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Laguna schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 00:06:
[...]

Bron
Dat ze met het oog op de Indiase variant niet wat strenger zijn begrijp ik idd ook niet, met de Engelse variant waren er snel extra restricties op personen reizen, en dacht ik dat ze het eindelijk door hadden en serieus namen, maar nu weer ineens niet.

Het lijkt me logischer om India idd gewoon op de lijst bij ZA en Brazilië te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 24-04-2021 08:22 ]

PSN

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:45

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Hebben we niet geheel bewust hier zelf op gestemd?
En al je vrijheden afgepakt omdat je 's nachts binnen moest blijven? En je een bezoekers advies hebt gehad voor thuis?
Denk dat het nog prima meevalt in hoeverre al je vrijheden afgepakt zijn hoor.

Hoe had je trouwens gereageerd als er dus geen maatregelen genomen waren en we nu de situatie als India of Brazilië hadden? En je vrouw haar auto tegen een boom geparkeerd had en dus niet geholpen wordt? Dan had je ineens heel graag maatregelen gehad?
Het is hier nooit zo vergaand geweest als bijvoorbeeld Frankrijk of UK waar je niet verder dan xxkm van je huis mocht. Woon je in assen en wil je een dag naar het strand? Altijd mogelijk geweest..
Misschien goed om te realiseren dat bij vrijheid ook verantwoordelijkheid hoort.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• raptorix
YakuzA schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:20:
[...]

Dat ze met het oog op de Indiase variant niet wat strenger zijn begrijp ik idd ook niet, met de Engelse variant waren er snel extra restricties op personen reizen, en dacht ik dat ze het eindelijk door hadden en serieus namen, maar nu weer ineens niet.

Het lijkt me logischer om India idd gewoon op de lijst bij ZA en Brazilië te zetten.
Omdat het geen kans meer maakt, zoiets heeft zin als je nog weinig besmettingen en of weinig groepsimmuniteit hebt, stel je voor dat de huidige variant een R laten we zeggen 1 heeft, en de Indiase variant 2 (om het maar extreem te noemen)

Als deze nu hier komt moet het concurreren tegen 150.000 mensen die de Britse variant hebben, dat ga je niet meer winnen in de tijd die nog rest voordat we gevaccineeerd zijn.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:02:
[...]

Besmet worden via je bier, nee, dergelijke scenario's zou ik geen beleid op maken. :D
Glas, hand, mond, spoelbak.

Die kringloop is iets waarover ik me wél zorgen maak, in mijn afweging al dan niet horeca te bezoeken.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ondertussen schrapt het CIO het advies om kerkdiensten Uitsluitend online te doen, en vinden ze het wel weer prima om met 30 man binnen in de kerk te komen, in overleg met grapperhaus

https://www.cioweb.nl/
Alles overwegende komt CIO tot de conclusie dat het vanaf 28 april a.s. mogelijk wordt om kerkdiensten te houden met 30 kerkgangers (exclusief medewerkers), waarbij alle basisregels in acht worden genomen. Dit betekent dat het advies om zoveel mogelijk uitsluitend digitale kerkdiensten te houden komt te vervallen.
Nou staat er niet expliciet dat grapperhaus hier ook goedkeuring aan heeft gegeven, maar die indruk wekken ze wel.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

AlterEgo schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:58:
[...]

Die kringloop is iets waarover ik me wél zorgen maak, in mijn afweging al dan niet horeca te bezoeken.
Besmetting via de mond is redelijk zeldzaam schijnt. Coronavirus vindt maagzuur niet zo fijn.

Snel cdc linkje opgezocht
https://www.cdc.gov/coron...ng/food-and-COVID-19.html

[ Voor 13% gewijzigd door TrailBlazer op 24-04-2021 11:16 ]

• Gonadan
  • Laatst online: 00:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
AlterEgo schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:58:
[...]

Via oppervlakken wordt het maar minimaal verspreid, een spoelbak bevat zeep, juist voor de hygiëne. En bier bevat gist en alcohol, vinden ze vast ook niet leuk.
Nee, ik vind dit echt spijkers op laag water zoeken. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:26
raptorix schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:09:
[...]

Omdat het geen kans meer maakt, zoiets heeft zin als je nog weinig besmettingen en of weinig groepsimmuniteit hebt, stel je voor dat de huidige variant een R laten we zeggen 1 heeft, en de Indiase variant 2 (om het maar extreem te noemen)

Als deze nu hier komt moet het concurreren tegen 150.000 mensen die de Britse variant hebben, dat ga je niet meer winnen in de tijd die nog rest voordat we gevaccineeerd zijn.
Inderdaad, de eerste gevallen zijn al in België vastgesteld Dit type zal dan ook echt wel in Nederland zijn maar hoogstwaarschijnlijk nog onder de radar. Al hadden we dit wel kunnen vertragen met een inreisverbod. Nu hopen dat de vaccins voldoende effectief zijn.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Graag constructief en inhoudelijk reageren. Ik heb weer wat slowchat-achtige reacties verwijderd, want dit is een serieus topic.

• Stoney3K
Dutchy88 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:22:
[...]

Inderdaad, de eerste gevallen zijn al in België vastgesteld Dit type zal dan ook echt wel in Nederland zijn maar hoogstwaarschijnlijk nog onder de radar. Al hadden we dit wel kunnen vertragen met een inreisverbod. Nu hopen dat de vaccins voldoende effectief zijn.
Een paar maanden geleden hadden we die paniek ook om de Braziliaanse variant, en die komt ook niet explosief van de grond hier. Dus voorlopig vind ik het nog geen reden om zorgen te maken.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dennis1812 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:24:
Hebben we niet geheel bewust hier zelf op gestemd?
Ik denk dat weinigen in 2017 toen ze naar de stembus gingen deze situatie mee hadden genomen in hun overwegingen. ;)

Met coronabeleid is weinig vertegenwoordiging gaande, partijen buitelen over elkaar heen om mee te regeren en elkaar te overtreffen. Even stoppen en nadenken is niet gewenst, gewoon alles erdoor drukken bij elke paniekgolf. Wie het hardste schreeuwt mag nu de koers bepalen lijkt het.
En al je vrijheden afgepakt omdat je 's nachts binnen moest blijven? En je een bezoekers advies hebt gehad voor thuis?
Ik vind het nogal wat dat van 23 januari tot 28 april zo'n 17 miljoen mensen tussen 21.00 (en nu 22.00) en 4.30 effectief huisarrest hebben elke nacht. Belangrijke vrijheden zoals het recht van vereniging, eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer en de integriteit van het lichaam zijn allemaal in rap tempo op een zijspoor gezet. Nog meer dubieuze wetgeving zit in de pijplijn: een testmaatschappij welke ook via de achterdeur de coronaspoedwet met een jaar zal verlengen omdat de wetgeving voor de testsamenleving op die spoedwet leunt. Dit allemaal ook nog eens in het staartje van het coronaverhaal, die testsamenleving zal zo rond juni/juli alweer overbodig zijn net wanneer die van kracht wordt.

Vroeger gaven mensen hun vege lijf voor hun principes, nu geven we onze principes voor ons vege lijf. Je deelname aan de maatschappij zal straks afhangen van je medische status, wil je niet testen voor toegang dan ben je geen volwaardig deelnemer. Bij een nieuwe corona opleving kan de back-end van de testsamenleving er ook voor dienen om bepaalde groepen uitzondering te verlenen op de regels. Dit kan het begin zijn van een nieuwe vorm van discriminatie.
De staat heeft het afgelopen jaar veel terrein gewonnen op de burger, maar je lichaam was nog een soort laatste grens. Nu wordt die grens ook langzaam overschreden met verplichte en semi-verplichte coronatests om dingen te mogen doen. De grens schuift steeds een stukje op en de volgende stap is elke keer makkelijker om te nemen. Het gemak wint het elke keer van de grondrechten en mensenrechten, we moeten nog maar zien hoeveel we terug gaan krijgen van wat is ingeleverd. Zo onderhand zijn we in een jaartje gewend geraakt aan zaken die onze democratische en vrije samenleving hard uithollen. Waar ligt de grens van wat de staat mag van de burgers om ze tegen elkaar te beschermen?

Nu het 'shock and awe' effect steeds meer afzakt, daalt ook de euforie over de maatregelen en worden de donkere kanten ervan steeds zichtbaarder en voelbaarder. Die testmaatschappij klinkt leuk, maar die is alleen werkbaar als je geen ethische en morele bezwaren hebt tegen zo'n systeem. Echter ook voor die mensen geldt, zodra je ineens niet meer in het ideaalbeeld past van testsamenleving keert het systeem zich meteen tegen je.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2025

Amphiebietje

In de blubber

Stoney3K schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:36:
[...]

Een paar maanden geleden hadden we die paniek ook om de Braziliaanse variant, en die komt ook niet explosief van de grond hier. Dus voorlopig vind ik het nog geen reden om zorgen te maken.
Nog niet. Het is best mogelijk dat er eerst een bepaalde grenswaarde moet worden overschreden aan aandeel in het totaal aantal besmettingen voordat die echt flink om zich heen gaat grijpen.

Het is niet zo dat als je een beperkt aantal individuen met een verpreidingsvoordeel in een populatie introduceert die onmiddelijk de rest overspoelen, behalve als ze werkelijk een enorm groot voordeel hebben t.o.v. de overige individuen.

En omdat we het hier over een ziekte hebben, is er een extra selectiekracht aanwezig die tegen agressievere varianten werkt: heftiger ziek kan juist resulteren in minder verspreiding omdat de gastheer dan zijn contacten meer beperkt.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

@CMD-Snake Het Nederlands beleid is een lachertje in vergelijking met tal van andere landen. Onze boetes zijn belachelijk laag en de handhaving zeer slap.

Maar ja, ik vermoed dat we nog wel gezeur tegemoet gaan zien zodra er weer wat meer gereisd mag worden en NL'ers in het buitenland beboet of vervolgd gaan worden voor het aan hun laars lappen van de lokale regels. Voor zover ik heb kunnen zien, beginnen de boetes veelal bij de 700-1000 Euro in het buitenland...

• Laguna

Laguna

Connaisseur

raptorix schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:09:
[...]

Als je het artikel in mijn eerdere post had gelezen, dan had je geweten dat het mogelijk wel kans maakt. Alleen zijn er momenteel nog niet genoeg onderzoeken naar die mutatie gedaan. Echter waarom zou je het risico nemen en geen tijdelijk vliegverbod instellen, totdat duidelijk is of deze variant echt reden tot zorg is? Vooral nu de besmettingen in India zo explosief zijn toegenomen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• 42erik
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:15:
[...]

Voor jou misschien wel, maar dan maak je ook deel uit van het probleem.
Er zijn ook mensen die deel van de oplossing willen zijn en nog steeds netjes de maatregelen volgen.
Iets met licht en een tunnel.
Ik denk eigenlijk dat het voor letterlijk iedereen geldt. Het is een onnatuurlijke toestand

• Virtuozzo
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:49:

Vroeger gaven mensen hun vege lijf voor hun principes, nu geven we onze principes voor ons vege lijf. Je deelname aan de maatschappij zal straks afhangen van je medische status, wil je niet testen voor toegang dan ben je geen volwaardig deelnemer.
Palantir is al gearriveerd.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-01 02:48

alienfruit

the alien you never expected

Hier in de buurt is de lokale pub weer open dus ik dacht lekker een biertje halen gisteravond. Biertje is nu bijna 80 cent duurder en tikt nu bijna £7 oftewel bijna €8 voor een pint glas Heineken.

• raptorix
24-04-2021
Situatie van COVID-19 Patienten in de ziekenhuizen, dit is dus exlusief reguliere bezetting:
Nieuw op de IC: 49, dat is gelijk aan gister.
Nieuw op de verpleegafdeling: 273, dat is 36 meer dan gister.
In totaal liggen er nu 816 mensen op de IC en 1698 mensen op de verpleegafdeling.
Gister waren dat er 837 op de IC en 1776 op de verpleegafdeling.

• raptorix
Dit zijn redelijk goede cijfers voor een zaterdag :)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09
raptorix schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:04:
Uitstroom wel, maar instroom is nog steeds fors... vaccinatie effect blijft achter....

American Express vraagbaak

• raptorix
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:05:
[...]

Uitstroom wel, maar instroom is nog steeds fors... vaccinatie effect blijft achter....
True, maar vaccinatieeffect loopt al snel een week of 4-5 achter op de IC cijfers, dus dat duurt wel eventjes, ik verwacht volgende week wel wat meer daling te gaan zien bij 70+

Hier nog mijn dagelijks instroom grafiekje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EI0qFeJRIpmvSdBinaUAHt86so=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tga54Lh2pcYE1C2MEbV4RWF5.png?f=fotoalbum_large

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:17
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:05:
[...]

Volgens mij is het niet zo zeer het vaccinatie effect wat achter blijft, want het aantal 75+ mensen die in het ziekenhuis komt is fors gedaald. Het is dat het nu vooral 40-65 jarigen zijn die in het ziekenhuis belanden, de groep 50-60 is sowieso een van de groepen waar het meeste "ik wil geen vaccin" mensen tussen zitten en zijn het verhoudingsgewijs ook diegenen die het allemaal zo spannend niet vinden (en zich dus het minste aan de regels houden).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09
Moi_in_actie schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:20:
[...]

Volgens mij is het niet zo zeer het vaccinatie effect wat achter blijft, want het aantal 75+ mensen die in het ziekenhuis komt is fors gedaald. Het is dat het nu vooral 40-65 jarigen zijn die in het ziekenhuis belanden, de groep 50-60 is sowieso een van de groepen waar het meeste "ik wil geen vaccin" mensen tussen zitten en zijn het verhoudingsgewijs ook diegenen die het allemaal zo spannend niet vinden (en zich dus het minste aan de regels houden).
<koe>
En dus had je beter een andere vaccinatie strategy kunnen aanhouden. Ipv van oud naar jong, kijken naar hoogst risico en meest actief met kans op ziekenhuis opname.
</kont>

American Express vraagbaak

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:53
raptorix schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:04:
En hoeveel liggen er nu thuis achter het zuurstof...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Moi_in_actie
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:42:
[...]

<koe>
En dus had je beter een andere vaccinatie strategy kunnen aanhouden. Ipv van oud naar jong, kijken naar hoogst risico en meest actief met kans op ziekenhuis opname.
</kont>
Nou nee. Ik zal niet zeggen dat de huidige strategie de beste is, maar zoals gezegd is de vaccinatiebereidheid on de 40-65 jarigen een stuk lager dan bv de mensen tussen 30 en 40, of de 65+ ers. En daarbij is nog altijd zo dat hoe ouder en/of zwakker de gezondheid, hoe groter de kans op ziekenhuisopname of dood door een Covid besmetting. In die zin is het dus prima uit te leggen dat de ouderen/zwakkeren als eerste aan de beurt zijn.

Dus ja, je kunt wel eerder beginnen met het aanbieden van vaccins aan de 40-65 jarigen, als procentueel daarvan aanzienlijk minder mensen het ook doen schiet je er alsnog niet veel mee op.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Indoubt
  • Laatst online: 23:20

Indoubt

Always be indoubt until sure

Virtuozzo schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:52:
[...]

Palantir is al gearriveerd.
Ik dacht dat je een grapje maakte maar het is inderdaad zo

https://joop.bnnvara.nl/o...en-amerikaans-databedrijf

Dat maakt het geheel nog wel een stukje vreemder. Het geeft wel aan hoeveel we as maatschappij zijn afgezonken

• zacht
  • Niet online

• franssie
  • Laatst online: 01:42

franssie

Save the albatross

edit dubbel en net te laat :P

Nog steeds forse cijfers, maar het explodeert niet.

Deze had ik nog niet gezien? Of is hij persona non grata hier nu?
https://twitter.com/YorickB/status/1385945658000031746

[ Voor 61% gewijzigd door franssie op 24-04-2021 15:24 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Moi_in_actie schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:20:
[...]

Als je kijkt naar de cijfers van Stichting NICE, dan is 80+ inderdaad fors gedaald. Echter als je naar de huidige bezetting kijkt is dat nog steeds grotendeels 65+.

Verpleegafdeling:
729 <- 65-
978 <- 65+

IC:
370 <- 65-
450 <- 65+
Indoubt schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:17:
[...]

Dat maakt het geheel nog wel een stukje vreemder. Het geeft wel aan hoeveel we as maatschappij zijn afgezonken
Zorgwekkend ja. Er wordt in het artikel gesproken over het feit dat er 4 partijen in de Tweede Kamer hierover zijn geïnformeerd, ik neem aan dat dat de coalitiepartijen zijn.

Overigens de titel van het artikel lijkt wel bewust misleidend te zijn gekozen. Zie ook de reacties onder het artikel waaronder de auteur:

Jeffrey Sfg 23 april 2021 at 09:34
De kop suggereert een link tussen Palantir en ‘de Fieldlabs’, ergo Fieldlab Events. Maar waar is die link dan? Palantir werkt samen met Fieldlab Zuid6, een samenwerkingsverband tussen diverse Veiligheidsregio’s, Meldkamers en TNO.

Fieldlab Zuid6 is niet hetzelfde als de Fieldlabs van Hugo.

Peter Edel 23 april 2021 at 13:55
Dat is waar. Het woord heeft in Nederland een dubbele betekenis gekregen. Al is de ene betekenis veel bekender dan de andere.
Let wel dat Fieldlab Zuid6 volledig losstaat van de Fieldlabs experimenten.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
Denk dat dit voornamelijk de tweet moet zijn die we nodig hebben:

Groei vlakt af.

Maar overall gezien was dit toch wel een behoorlijk matige week.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EzvfhWwX0AY1F8X?format=png&name=4096x4096

• Virtuozzo
  • Niet online
Indoubt schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:17:
[...]

De aanwezigheid van Palantir is iets wat vergezeld gaat, altijd, van een bijzonder en extreem netwerk van uitermate saillante belangen. Na de lessen van de afgelopen jaren in de VS, het VK maar ook elders is die aanwezigheid iets wat zich geen enkel land kan veroorloven.

Bloedlink. Het is alsof je een particuliere inlichtingendienst de sleutels geeft. Maar goed, dit is iets voor een heel eigen topic.

• Moi_in_actie
Laguna schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:45:
[...]

Als je kijkt naar de cijfers van Stichting NICE, dan is 80+ inderdaad fors gedaald. Echter als je naar de huidige bezetting kijkt is dat nog steeds grotendeels 65+.

Verpleegafdeling:
729 <- 65-
978 <- 65+

IC:
370 <- 65-
450 <- 65+
Klopt, maar hoeveel mensen tussen de 65 en 75 hebben hun eerste vaccinatie, laat staan tweede, al gehad? Mijn vader is 70+ en kan volgende week eindelijk voor de eerste gaan, moeder die 65+ is staat pas ingepland voor halverwege mei.

75+ is er wel al een flink deel voor in ieder geval de eerste prik geweest, bij 80+ is het nog meer, tussen de 65 en 75 is het nog maar een fractie aan de beurt geweest. En aangezien die groep gemiddeld genomen een zwakkere gezondheid heeft dan 65-, is het ook niet verwonderlijk dat een flink aandeel van de opgenomen patiënten uit die groep komt.

• 42erik
  • Niet online
Woy schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:26:

Moet ik nu blij zijn dat ze dat eindelijk verzonnen hebben of heel verdrietig dat dat een jaar geduurd heeft?

In dat kader vraag ik me ook al een tijd af waarom fieldlabs nu pas goed op stoom komt... Waarom niet al tijd geleden?

• 42erik
  • Niet online
[...]

Tussen 12 en 18 zal de halfbezopenheid nog wel meevallen hé. En dat is puur in het voorbijgaan en met mondkapje. Lijkt me nou niet echt een brandhaard.

En besmetting via contactoppervlak is bijzonder klein.

Dus waarom blijf je nu elke keer zo tegen die terrassen?

• Yaksa
42erik schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:20:
[...]

Tussen 12 en 18 zal de halfbezopenheid nog wel meevallen hé. En dat is puur in het voorbijgaan en met mondkapje. Lijkt me nou niet echt een brandhaard.
En besmetting via contactoppervlak is bijzonder klein.
Dus waarom blijf je nu elke keer zo tegen die terrassen?
Omdat het heel veel extra reisbewegingen zijn.
Omdat ik misschien wel anderhalve meter van mijn tafelgenoot zit maar de personen die achter mij langs lopen om bij het achterste tafeltje te komen te dicht in mijn buurt komen.
Omdat ik het bedienend personeel niet vertrouw op mogelijke besmettelijkheid die ze van klanten krijgen die binnen af staan te rekenen.
Omdat een bijzonder kleine besmetting nog steeds een besmetting is. (Nota bene is Corona Nederland binnengekomen via mensen besmet raakten door barman in een skihut).
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het is nog te vroeg om dit soort 'vrijheden' weer mogelijk te maken. Er lopen nog veel te veel (onbewust) besmettelijke mensen rond.

• 42erik
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:38:
[...]

Omdat het heel veel extra reisbewegingen zijn.
Omdat ik misschien wel anderhalve meter van mijn tafelgenoot zit maar de personen die achter mij langs lopen om bij het achterste tafeltje te komen te dicht in mijn buurt komen.
Omdat ik het bedienend personeel niet vertrouw op mogelijke besmettelijkheid die ze van klanten krijgen die binnen af staan te rekenen.
Omdat een bijzonder kleine besmetting nog steeds een besmetting is. (Nota bene is Corona Nederland binnengekomen via mensen besmet raakten door barman in een skihut).
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het is nog te vroeg om dit soort 'vrijheden' weer mogelijk te maken. Er lopen nog veel te veel (onbewust) besmettelijke mensen rond.
Stuk voor stuk hele kleine risico's, de lopenden zullen een mondkapje ophebben en daarnaast, je zit buiten. Dus allemaal een bijzonder kleine kans

• Yaksa
42erik schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:54:
[...]

Stuk voor stuk hele kleine risico's, de lopenden zullen een mondkapje ophebben en daarnaast, je zit buiten. Dus allemaal een bijzonder kleine kans
Tien keer 1 procent is toch weer 10 procent.
Voor diegene die het risico aan willen gaan, prima, have fun.
Overigens, wanneer het windstil is op een omsloten terras dan maakt het geen zak uit of je buiten zit. Het is niet zo dat het virus buiten de spontane neiging heeft om rechtstandig op te stijgen in een poging de dampkring te verlaten.

• 42erik
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:00:
[...]

Overigens, wanneer het windstil is op een omsloten terras dan maakt het geen zak uit of je buiten zit. Het is niet zo dat het virus buiten de spontane neiging heeft om rechtstandig op te stijgen in een poging de dampkring te verlaten.
Hmm, 2 wetenschappelijke onjuistheden in 1 post

Verwijderd

Yaksa schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:00:
[...]

Je bent wel nogal zwart-wit denker he? Er is geen tussenweg of alternatief bij jou mogelijk? :P

Wie nog enigszins van het leven wil genieten zal toch enige risico's in het leven moeten nemen, hooguit kunnen we de risico's nog wat inperken maar niet helemaal uitbannen.

• Number10
  • Niet online
42erik schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:12:
Moet ik nu blij zijn dat ze dat eindelijk verzonnen hebben of heel verdrietig dat dat een jaar geduurd heeft?
Wie bedoel je met 'ze'? De RvS was zo te zien redelijk snel, maar een advies van de RvS moet eerst aanhangig gemaakt worden en is niet openbaar totdat de minister het naar de Kamer stuurt. Een advies kan dus na verzending door de RvS zolang besloten blijven als de minister nodig of noodzakelijk acht.
(...) De minister bepaalt het moment waarop het wetsvoorstel bij de Tweede Kamer wordt ingediend of de algemene maatregel van bestuur wordt ondertekend en bekendgemaakt. Pas dan zijn ook alle stukken (dus: wetsvoorstel, advies van de Afdeling advisering en nader rapport van de regering) openbaar en voor iedereen te lezen. Niet de Raad van State, maar de minister bepaalt het moment waarop het advies van de Afdeling advisering openbaar wordt gemaakt. (...)
Bron: https://www.raadvanstate.nl/advisering/werkwijze/

Voor zover ik kan teruglezen is er per motie gevraagd om een wetswijziging tijdens het debat op 21 januari om bedrijven te kunnen sluiten. Dat resulteerde in een Kamerbrief van 26 januari. Dat lijkt dus het startmoment waarop een nieuw wetsvoorstel is geschreven inclusief het gedeelte over kerken.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-25883-408.html

De volgende vraag is dus hoeveel tijd is er verstreken tussen:
- datum aanhangig en datum vaststelling/advies?
- datum advies en informeren kamer?

Hieronder zie je dat deel van de tijdlijn:
Datum aanhangig 15 maart 2021
Datum vastgesteld 24 maart 2021
Datum advies 24 maart 2021
Datum publicatie 23 april 2021
https://www.raadvanstate..../@124761/w13-21-0075-iii/

Er lijkt dus zo'n twee maanden te zijn gebruikt voor het schrijven, zo'n 10 dagen voor het RvS advies en na advisering heeft het een maand geduurd voor het advies naar de Kamer ging. Wat de reden daarvoor is weet ik niet uiteraard.

Overigens lijkt het mogelijk om de termijn van 10 dagen met een reden te verlengen, mocht dat nodig zijn (zie samenvatting RvS).

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Yaksa
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:22:
[...]
Je bent wel nogal zwart-wit denker he? Er is geen tussenweg of alternatief bij jou mogelijk? :P
Wie nog enigszins van het leven wil genieten zal toch enige risico's in het leven moeten nemen, hooguit kunnen we de risico's nog wat inperken maar niet helemaal uitbannen.
Alsof je niet meer van je leven kunt genieten omdat je niet op een terras kunt zitten?
Wie is er hier nou kortzichtig?
Er zijn mogelijkheden genoeg (zonder de drukte op te zoeken) om ergens te kunnen genieten van de voorjaarszon. Veel meer dan een fiets, een dekentje en een goed gevulde picknickmand heb je eigenlijk niet nodig om toch een leuke dag te hebben.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07-2025
Yaksa schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:37:
[...]

Alsof je niet meer van je leven kunt genieten omdat je niet op een terras kunt zitten?
Er zijn mogelijkheden genoeg (zonder de drukte op te zoeken) om ergens te kunnen genieten van de voorjaarszon. Veel meer dan een fiets, een dekentje en een goed gevulde picknickmand heb je eigenlijk niet nodig om toch een leuke dag te hebben.
Ja, maar je weet dat het bij mensen zo is dat iedereen een andere invulling heeft van van het leven genieten?

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008

Grvy

Bot

[...]

Zeg dat nou niet. Dat wilt men niet horen.

Het terras moet open! Entertainment is altijd extern. Bier is vereist het moet want anders word ik mentaal gek.

* Grvy heeft het beste jaar van zijn leven achter de rug. Nog nooit heb ik zo een rustig jaar gehad. Heerlijk. :)

Ik zal het nooit begrijpen waarom men helemaal gek wordt van het feit dat ze geen terras op kunnen en doen alsof ze helemaal niks meer kunnen. En ja, dan kan men wel weer met een dooddoener komen zoals "iedereen geniet op zijn eigen manier" maar dat doet niks af aan het feit dat de wereld zich niet aan jou aanpast.

Soms moet je even wat anders doen. C'est la vie.

Dit is een account.

• thewizard2006
  • Laatst online: 16-12-2025
yep. Zoveel verschillende belangen en motieven. Het is onmogelijk om de juiste keuze te maken. Ik heb met ze te doen wetende dat er elke keer een groep is die het niet eens is. Je kan het gewoon niet goed doen. Uiteindelijk moet je bepaalde keuzes maken en knopen doorhakken. Dat hebben ze nu gedaan. Dit geeft weer lucht aan een bepaalde groep mensen met alle voordelen van dien (banen, minder stress etc). Het is 2 a 3 weken afwachten hoe dit gaat uitpakken. Het idee is dat de "belangrijkste" groep dan is gevaccineerd en het "goede weer" de rest gaat doen.
Ik hoef ook niet naar een terras maar waar de ene prima zichzelf kan vermaken is dat voor een hele grote groep niet vanzelf sprekend en dan kan je ook niet zeggen "je moet je maar ff een jaar aanpassen". Zo werkt de menselijke psyche niet. Dit kan weer voor een bepaalde groep grote mentale problemen geven en dient ook zeker niet onderschat te worden

[ Voor 23% gewijzigd door thewizard2006 op 24-04-2021 17:54 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• 42erik
  • Niet online
Number10 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:33:
[...]

Wie bedoel je met 'ze'? De RvS was zo te zien redelijk snel, maar een advies van de RvS moet eerst aanhangig gemaakt worden en is niet openbaar totdat de minister het naar de Kamer stuurt. Een advies kan dus na verzending door de RvS zolang besloten blijven als de minister nodig of noodzakelijk acht.
Ik doelde op de regering, meer specifiek de Jonge

Dank je wel voor het uitzoekwerk!

[ Voor 3% gewijzigd door 42erik op 24-04-2021 17:57 ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-01 13:12

boesOne

meuh

Virtuozzo schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:02:
[...]

De aanwezigheid van Palantir is iets wat vergezeld gaat, altijd, van een bijzonder en extreem netwerk van uitermate saillante belangen. Na de lessen van de afgelopen jaren in de VS, het VK maar ook elders is die aanwezigheid iets wat zich geen enkel land kan veroorloven.

Bloedlink. Het is alsof je een particuliere inlichtingendienst de sleutels geeft. Maar goed, dit is iets voor een heel eigen topic.
Ik snap ook niet waarom zoiets extreems als Palantir nodig zou zijn voor corona. Waarom zo'n fascistoide data slurper binnen halen? Wie heeft dit bedacht?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

[...]

Dat schreef ik niet. Herlees gerust wat ik geschreven heb.

• Virtuozzo
  • Niet online
boesOne schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:56:
[...]

Ik snap ook niet waarom zoiets extreems als Palantir nodig zou zijn voor corona. Waarom zo'n fascistoide data slurper binnen halen? Wie heeft dit bedacht?
Den Haag, machtspolitiek. Alles Angelsaksisch is goed. Heel simplistisch gesteld, maar hier komt het op neer. Gedeelde termijnagenda’s.

Palantir heeft niets te doen met COVID. Net als in het VK opereert het als inlichtingenfunctie voor netwerk. Voor achtergrond van dat netwerk, nu ja, dat is een lang verhaal wat ik in dit topic moet beperken tot twee leestips voor historische achtergrond (discours coalitie is continu en consistent daarbij).

https://www.goodreads.com/book/show/27833494-dark-money

https://www.goodreads.com...11020-democracy-in-chains

Het is dat het inmiddels detail voor detail vanuit hard en getoetst onderzoek totemic detail gevalideerd is, anders zou het heel makkelijk iets zijn wat als slechte roman gezien kon worden. Maar goed, welkom in de realiteit.

Zelfs al strippen we alles van meta context weg (wat niet verstandig is, vraag dat maar eens aan een NHS in het VK) dan nog is de onderneming een saillant drama.

• Indoubt
  • Laatst online: 23:20

Indoubt

Always be indoubt until sure

Lisa van Ginneken: Positie elders? :+

nieuws: Kamerlid wil opheldering over inzet omstreden databedrijf Palantir bi...
Kamerlid Lisa van Ginneken van D66 heeft kamervragen gesteld over de samenwerking met het omstreden databedrijf Palantir bij Fieldlabs. Van Ginneken wil onder andere van de minister weten tot welke data Palantir toegang had in de samenwerking met Fieldlab Zuid6.

In een brief aan de demissionair minister van Justitie en Veiligheid Ferd Grapperhaus vraagt Van Ginneken opheldering over met wie Palantir een contract heeft getekend voor de opdracht. De D66'er wil daarnaast weten of er een Data Protection Impact Analyse is uitgevoerd en tot welke informatie het bedrijf toegang heeft.
Blijkbaar zijn er gister al kamervragen gesteld.

De directe relatie met het coronavirus topic is er natuurlijk niet behalve dat ik steeds meer het idee heb dat we allemaal zut door de strot geduwd krijgen omdat dat nu eenmaal kan in een crisis.

Ik bedoel geen viruswappies die zich niet willen laten vaccineren maar eerder bijvoorbeeld de testsamenleving die wordt opgetuigd en de enorme bedragen die daarvoor beschikbaar worden gemaakt terwijl er voor de echte directe bestrijding nauwelijks budget extra voor wordt vrijgemaakt.

• Number10
  • Niet online
Indoubt schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:56:
Blijkbaar zijn er gister al kamervragen gesteld.

De directe relatie met het coronavirus topic is er natuurlijk niet
Niet? Pagina 40 authentieke versie:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-25295-314.html

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Dit kun je toch alleen met droge ogen beweren als je jezelf als de maat van alle dingen beschouwt? Sommigen vinden een druk terras met meters bier en luidruchtige gezelligheid helemaal de bom en verlangen daar in deze tijd hevig naar, anderen trekken zich het liefst terug in de natuur met een picknickmand en een thermosfles muntthee. Live and let live...

[ Voor 3% gewijzigd door prijk op 24-04-2021 19:23 ]

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

In elk geval zal het gevolg van Palantir inschakelen zijn dat de viruswappies nu wat minder wappie kunnen zijn wat betreft het wel/niet aanwezig zijn van een grote samenzwering.

Het enige waar ik nog op wacht is een connectie met Rutte's vergeetachtigheid en de toeslagenaffaire. -O-

• Yaksa
prijk schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:22:
[...]

Dit kun je toch alleen met droge ogen beweren als je jezelf als de maat van alle dingen beschouwt? Sommigen vinden een druk terras met meters bier en luidruchtige gezelligheid helemaal de bom en verlangen daar in deze tijd hevig naar, anderen trekken zich het liefst terug in de natuur met een picknickmand en een thermosfles muntthee. Live and let live...
Op dit moment beschouw ik COVID-19 even als maat van alle dingen.
Zeker met het oog op de zich ontwikkelende mutaties.
Het is inderdaad vervelend en ook ik vind het geweldig om op een vol terras even een Italiaans ijsje te eten.
Alleen, het kan nu even niet.
En dat is jammer, maar dan zoek ik mijn geluk wel elders.
Gelukkig ben ik redelijk inventief en hoef ik niet alles aangedragen te krijgen.

Pagina: 1 ... 101 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.