Timmert schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:54:
[...]
Het kan ook zeker veilig hoor, althans bij mijn auto. Bij minder gas merk je t niet of nauwelijks. Alleen als je plankgas invoegt en de auto geen kans krijgt om op een eerder moment "rustig" te schakelen, houdt ie in bij 95. Ik vermoed dat jij de auto niet op deze manier gebruikt @
Wilmaas
Zeker niet, ik heb geen haast meer😜 dokters advies.
Ach, 8 jaar met een daihatsu cuore ook op de snelweg gereden, nooit problemen gehad met invoegen.
T.o.v. dat stadsautotje is de lynk bij zeer rustig rijden al een raket.
Ik zie het probleem dan ook niet, als het zo erg is zoals hier weergegeven zou ik terug naar mijn garage gaan.
Denk dat het anders wennen aan de auto is, hetzelfde bij de xc40 T5, kijk maar op de fora.
Ik hoor ook dat sommige nog geen 1 op 14 rijden aan brandstofverbruik, ook daarvoor moet ik mijn best doen, 1 op 16 is het slechts behaalde verbruik met stukken 130 op de snelweg daarbij.
Nu op vakantie op de veluwe zelfs tegen de 1 op 20 alleen benzine (premium) en op stand hybride 92 kilometer alleen electra met een stuk file rijden daarbij gehaald.
Ik ben waarschijnlijk een rustige rijder of snel tevreden?
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu