• Dijkstra88
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 22:49
sjoemie1985 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:36:
[...]

voor de "oude" 01 komen geen updates(meer)?
Zeker doen wij het nooit, maar ik verwacht dat die LC01.25.01 de laatste zal zijn. Deze heb ik zelf nu als versie draaien op mijn 23 model. Update alleen via Volvo/ Lynk & co dealer. Kan niet via OTA. Die functionaliteit werkt niet meer. Is geschrapt door L&C vertelde mijn Lynk & co dealer hier in Utrecht.

  • sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:18
Dijkstra88 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:44:
[...]

Zeker doen wij het nooit, maar ik verwacht dat die LC01.25.01 de laatste zal zijn. Deze heb ik zelf nu als versie draaien op mijn 23 model. Update alleen via Volvo/ Lynk & co dealer. Kan niet via OTA. Die functionaliteit werkt niet meer. Is geschrapt door L&C vertelde mijn Lynk & co dealer hier in Utrecht.
Hoe kan ik zien welke versie er in mijn systeem zit?

  • Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:12
sjoemie1985 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:46:
[...]

Hoe kan ik zien welke versie er in mijn systeem zit?
Niet, maar mijn idee zitten er niet echt duidelijke verschillen tussen de updates behalve op de achtergrond. Ik heb hem laatst ook bij Volvo laten updaten gelijktijdig met een garantiekwestie. Ik merkte vooral dat bij electrisch rijden in B de ABS activeerde pomp bij licht remmen. Dit was na het updaten van de auto weg.

  • b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:49
sjoemie1985 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:36:
[...]

voor de "oude" 01 komen geen updates(meer)?
Als die er al komen dan komen die niet gelijk met de 02 en 08, gezien de "oude" 01 op een heel ander platform draait (en heel andere software aan boord heeft + een andere backend).

Voor de "nieuwe" 01 draait alles qua software hetzelfde als de 02 en 08, dus 1 update voor alle auto's die ze momenteel verkopen.

  • Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:43
Ik mis niet echt features, maar zou fijn als ze iets konden doen aan niet goed werken van profielen, dit gebruik ik dus nu ook niet. En zolang android auto maar blijft werken ben ik blij. Het zou ook leuk zijn als ze de app toegankelijk maken voor meerdere personen (of de HA integratie actief gaan ondersteunen), maar dat zie ik niet gebeuren.

  • oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:34
Ik vind de software van de radio ook wel voor verbetering vatbaar. Maar goed, we hadden ooit co:lab waar je allerlei ideeën kon aandragen en daar is weinig mee gedaan. En nu bestaat het helemaal niet meer.

  • b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:49
oldostofjas schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:05:
Ik vind de software van de radio ook wel voor verbetering vatbaar. Maar goed, we hadden ooit co:lab waar je allerlei ideeën kon aandragen en daar is weinig mee gedaan. En nu bestaat het helemaal niet meer.
Co:lab bestaat nog, maar er wordt verder nog altijd even veel mee gedaan als toen: https://colab.lynkco.com/ideas/

  • LeenVan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:47
Bij mijn 01 model uit 12/2022 doet de instapverlichting het niet. De interieurverlichting wel maar de lampjes in alle vier de deuren niet. Is er hier iemand bekend met dit probleem?

  • impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:22
Ik heb een Lynk & Co 01 uit 2022 en ben benieuwd hoe de rijassistent bij anderen werkt op N-wegen.

Bij mij doet hij het namelijk maar ongeveer de helft van de tijd. Soms houdt hij de rijstrook netjes vast, maar regelmatig lijkt hij de belijning niet op te pakken en doet hij weinig of niets. Op de snelweg heb ik het nog niet getest.

Ter vergelijking: bij mijn vader zijn BMW iX3 werkt de rijassistent op N-wegen vrijwel altijd soepel en betrouwbaar.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Werkt het bij jullie wel goed op N-wegen of herkennen jullie dit gedrag?

  • oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:34
impactftw schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:31:
Ik heb een Lynk & Co 01 uit 2022 en ben benieuwd hoe de rijassistent bij anderen werkt op N-wegen.

Bij mij doet hij het namelijk maar ongeveer de helft van de tijd. Soms houdt hij de rijstrook netjes vast, maar regelmatig lijkt hij de belijning niet op te pakken en doet hij weinig of niets. Op de snelweg heb ik het nog niet getest.

Ter vergelijking: bij mijn vader zijn BMW iX3 werkt de rijassistent op N-wegen vrijwel altijd soepel en betrouwbaar.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Werkt het bij jullie wel goed op N-wegen of herkennen jullie dit gedrag?
Ik heb dezelfde ervaring, maar ik denk altijd: het heet niet voor niks snelwegassistent 😉

  • impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:22
oldostofjas schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:52:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring, maar ik denk altijd: het heet niet voor niks snelwegassistent 😉
haha zo dacht ik idd ook :p maar als de BMW het kan waarom Lynk & Co 01 dan niet? :D

  • patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:16
Hier een Link & Co 01 12-2022.

Met laden haalde ik de normale snelheid niet meer, en bij volle accu nog maar 35km bereik. Vaak was de pure stand niet in te schakelen.

Staat nu bij de dealer met een defect batterij pakket.

  • oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:34
impactftw schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:40:
[...]

haha zo dacht ik idd ook :p maar als de BMW het kan waarom Lynk & Co 01 dan niet? :D
Tja, dat prijsverschil moet ergens in zitten :-)

  • oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:34
Overigens werkt de snelwegassistent wel goed als file-assistent buiten de snelwegen. Ik heb het idee dat hij onder een bepaalde snelheid niet meer naar de belijning kijkt, maar gewoon achter z'n voorganger aan blijft rijden. Ook hoef je dan niet meer steeds je stuur vast te houden.

  • impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:22
oldostofjas schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:14:
Overigens werkt de snelwegassistent wel goed als file-assistent buiten de snelwegen. Ik heb het idee dat hij onder een bepaalde snelheid niet meer naar de belijning kijkt, maar gewoon achter z'n voorganger aan blijft rijden. Ook hoef je dan niet meer steeds je stuur vast te houden.
Bij mij wordt het stuur icoontje dan niet meer groen. Is het dan in feite gewoon adaptive cruise control?

  • Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:12
LeenVan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:14:
Bij mijn 01 model uit 12/2022 doet de instapverlichting het niet. De interieurverlichting wel maar de lampjes in alle vier de deuren niet. Is er hier iemand bekend met dit probleem?
Interieurverlichting resetten in het infotainment systeem. Dat loste het bij mij op.

  • Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:12
impactftw schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:40:
[...]

Bij mij wordt het stuur icoontje dan niet meer groen. Is het dan in feite gewoon adaptive cruise control?
Ja dat wordt het en de lane assist warning is wanneer ingesteld altijd actief op de achtergrond.

  • oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:34
impactftw schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:40:
[...]

Bij mij wordt het stuur icoontje dan niet meer groen. Is het dan in feite gewoon adaptive cruise control?
Nee, bij mij blijft ie dan ook sturen. Dus met een groen stuur icoontje en de "hekjes" langs de weg

[ Voor 4% gewijzigd door oldostofjas op 18-06-2026 16:45 ]


  • LeenVan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:47
Dashlane schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 14:04:
[...]

Interieurverlichting resetten in het infotainment systeem. Dat loste het bij mij op.
Bij mij ook! Dank _/-\o_

  • oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:34
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/terugroepactie-voor-plug-in-hybride-volvo-xc40-laad-hem-voorlopig-niet-op/

Zou dit ook iets betekenen voor onze L&C 01's van de eerste generatie? Volgens mij is die gebaseerd op de XC40 T5 hybride.

  • Nindax
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
oldostofjas schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:26:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/terugroepactie-voor-plug-in-hybride-volvo-xc40-laad-hem-voorlopig-niet-op/

Zou dit ook iets betekenen voor onze L&C 01's van de eerste generatie? Volgens mij is die gebaseerd op de XC40 T5 hybride.
Goede vraag, ik weet dat er een andere capaciteit accu in de L&C zit dan de Volvo. Ik zie dit ook in 1 van de reacties op dat artikel:

De Lynk & Co 01 (2022) heeft een 17,6 kWh accu (bruto) van CATL/Viridi.
De Volvo Xc40 T4/T5 (2022) heeft 10,7 kWh accu (bruto) van LG Energy Solutions.


Dus fingers crossed, misschien dat een Volvo garage duidelijkheid kan geven.

  • sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:18
Nindax schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:38:
[...]

Goede vraag, ik weet dat er een andere capaciteit accu in de L&C zit dan de Volvo. Ik zie dit ook in 1 van de reacties op dat artikel:

De Lynk & Co 01 (2022) heeft een 17,6 kWh accu (bruto) van CATL/Viridi.
De Volvo Xc40 T4/T5 (2022) heeft 10,7 kWh accu (bruto) van LG Energy Solutions.


Dus fingers crossed, misschien dat een Volvo garage duidelijkheid kan geven.
Dan de vraagf zit daar voor de gebruiker ook kosten aan? Of is het gewoon garantie, mocht iets dergelijks ook bij de L&C zijn?

  • oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:34
sjoemie1985 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:28:
[...]

Dan de vraagf zit daar voor de gebruiker ook kosten aan? Of is het gewoon garantie, mocht iets dergelijks ook bij de L&C zijn?
Bij een terugroepactie zijn er volgens mij nooit kosten voor de gebruiker.

Maar ik begrijp dat de L&C sowieso een heel andere accu heeft, dus het zal wel loslopen.

  • Tweak_
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-06 01:07
oldostofjas schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:14:
Overigens werkt de snelwegassistent wel goed als file-assistent buiten de snelwegen. Ik heb het idee dat hij onder een bepaalde snelheid niet meer naar de belijning kijkt, maar gewoon achter z'n voorganger aan blijft rijden. Ook hoef je dan niet meer steeds je stuur vast te houden.
Dat is helaas niet waar en ja dat weet ik zeker. Ik moet vaak over de brug in Hatert (Nijmegen) 9 van de 10 keer file. Als ik dan op de snelweg assistent rijd hoef ik inderdaad het stuur niet vast te houden met zeer lage snelheden. Maar de auto begint steeds meer links te sturen (geen duidelijke strepen) dus dan moet ik wel ingrijpen. En mijn voorganger rijd wel gewoon rechtdoor zeg maar.

Het is dus wel zo, als je onder een bepaalde snelheid rijd dan krijg je geen gezeur dat je het stuur moet vasthouden. Dan rijd die dus gewoon heel rustig tegen de stoeprand aan als je niet ingrijpt :P (tenminste dat denk ik, zover heb ik het natuurlijk niet laten komen)

  • b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:49
Joene69 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:42:
Voor de More en Core rijders: er is een nieuwe software update beschikbaar: 1.4.0

https://www.lynkco.com/en/help/software-updates/t/New%20Lynk%20&%20Co%2001

Hopelijk zijn alle veranderingen ook écht verbeteringen.....
"Reduced car system startup time." is wel een understatement zeg. Vroeger (gisteren nog..) was ik al 2 minuten aan het rijden alvorens het middenscherm het deed. Nu is alles ingelogd alvorens m'n garagepoort open is. Wat een verschil.

Verder werkt het schakelen tussen dark/light mode op basis van omgevingslicht ook prima en blijft het zonnescherm nu inderdaad open als je dat zo instelt.

"Added settings for the sunroof, sun blind, and tailgate to the car model in the center display home view." is ook heel welkom, voorheen moest alles via settings, de drawer met veel te veel onduidelijke icoontjes of via Frank. Dat viel me daarstraks tijdens het rijden ook op.

Al bij al een zeer welgekomen update.

  • the1ng
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 00:36
oldostofjas schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:05:
Ik vind de software van de radio ook wel voor verbetering vatbaar. Maar goed, we hadden ooit co:lab waar je allerlei ideeën kon aandragen en daar is weinig mee gedaan. En nu bestaat het helemaal niet meer.
Was/ is mij ook een doorn in het oog. Een goed alternatief is imho TuneIn. Alle pictogrammen en info direct zichtbaar op alle schermen. Sinds de laatste update een stuk gebruiksvriendelijker, d.w.z de pijltjestoetsen op linkerstuur werken nu ook voor wisselen van TuneIn stations, en de stations zelf laden sneller. Vervelend blijven die Duitse reclames (bij geen abonnement) maar daar heb ik een workaround voor: van station wisselen en snel weer terug

  • LeenVan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:47
Goedemorgen allen,
Weet iemand of de deurverlichtingskabel te verlengen is? Ik kom wat kabel lengte tekort om de lamp te monteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcRsZwva1XLX-5Q4g89-_VXHlBs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhwDFhgcM0VgMTWm4NfAP8VN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvmNZxU9Ncyh2XtJT3To6x6BB5M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNRxLOh6ewHhfl9qgZLYVuQh.jpg?f=fotoalbum_tile

  • sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:18
Goedemorgen,

Zie foto, iemand een idee waar dat slangetje aan de accu in de kofferbak voor dient?
Ik vermoed dat het slangetje ergens aan vast hoort te zitten?
Het hangt los uit dat gaat waar het uiteinde ligt.
Ik kwam hier achter doordat, als ik door bochten ga ik af en toe iets hoor als een "knikker" dat heen en weer rolt. Ik vermoed dat er of iets in dat gat is terecht gekomen of dat iets anders heen en weer rolt in dat gat.
Hopelijk kan iemand mij helpen, of is het gevalletje garage?


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeT16qMhbdxYvwZ2rVrFI7yt84o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YsD0IzHMv2YpY5J6csyD1h5P.jpg?f=fotoalbum_large

  • LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
sjoemie1985 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:47:
Goedemorgen,

Zie foto, iemand een idee waar dat slangetje aan de accu in de kofferbak voor dient?
Ik vermoed dat het slangetje ergens aan vast hoort te zitten?
Het hangt los uit dat gaat waar het uiteinde ligt.
Ik kwam hier achter doordat, als ik door bochten ga ik af en toe iets hoor als een "knikker" dat heen en weer rolt. Ik vermoed dat er of iets in dat gat is terecht gekomen of dat iets anders heen en weer rolt in dat gat.
Hopelijk kan iemand mij helpen, of is het gevalletje garage?


[Afbeelding]
Die hoort in in het gat waar hij nu boven ligt. Dat is de ontluchtingsslang van de accu (bij een loodaccu komt waterstof en zuurstof vrij).

Hoe deze geborgd zit weet ik niet precies: misschien is aan de contra-kant een moer of wartel losgeraakt. Misschien even met een ijzerdraadje oid vissen.

[ Voor 7% gewijzigd door LoneGunman op 25-06-2026 10:59 ]


  • sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:18
LoneGunman schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:57:
[...]

Die hoort in in het gat waar hij nu boven ligt. Dat is de ontluchtingsslang van de accu (bij een loodaccu komt waterstof en zuurstof vrij).

Hoe deze geborgd zit weet ik niet precies: misschien is aan de contra-kant een moer of wartel losgeraakt. Misschien even met een ijzerdraadje oid vissen.
oke, dank voor de info. O-) :)

  • ron12345
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14:19

ron12345

Lynk 07-'23

De laatste dagen is mijn verbinding met 4g, vaak zonder bereik.

Hierdoor is de auto natuurlijk niet op afstand, op koelen te zetten.

Wel als ik thuis ben, maar dan heb ik verbinding via bleutooth.

Hebben meer mensen hier last van? Of ben ik de enige, dus moet ik naar de volvo.
Pagina: 1 ... 189 190 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.