• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 20:09
Kan iemand mij vertellen of de helderheid van het dashboard (recht voor de bestuurder) aangepast kan worden ?

Nu past de verlichting zich automatisch aan om de omgeving. Echter met schemering is er een bepaalde situatie waarin het scherm bijna niet meer te lezen is. Als ik dan 30 minuten wacht tot het of volledig licht, of volledig donker is, dan past het scherm zich weer aan. Maar in die "tussenfase" is het dus niet leesbaar.
Ik heb de handleiding er al op nageslagen, in de menu's gezocht, op internet gezocht ... maar ik kan niets vinden.
Het gaat om het model 2022-2024 (met de gele laadstekker, die kan snelladen)

• Lumen_765
  • Registratie: December 2025
  • Nu online
Wieltje links van het stuur, waar ook de knop van tank-/laadklepje zit?

• Wintercult
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-03 21:48
Lumen_765 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:56:
Wieltje links van het stuur, waar ook de knop van tank-/laadklepje zit?
Klopt, en die naar boven/beneden draaien.

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-03 16:34
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe auto en kan thuis laden met een Zappi 2.1 laadpaal. Ik rijd iedere dag naar mijn werk (26 km enkele reis), dus ongeveer 52 km per dag. Is dit makkelijk haalbaar met de accu van een Lynk & Co, of raden jullie aan om volledig elektrisch te gaan rijden?

En ik hoorde dat auto’s van bouwjaar onder de … last hebben gehad van software bugs, is dat nog steeds een probleem bij deze modellen? ;)

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
impactftw schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:31:
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe auto en kan thuis laden met een Zappi 2.1 laadpaal. Ik rijd iedere dag naar mijn werk (26 km enkele reis), dus ongeveer 52 km per dag. Is dit makkelijk haalbaar met de accu van een Lynk & Co, of raden jullie aan om volledig elektrisch te gaan rijden?

En ik hoorde dat auto’s van bouwjaar onder de … last hebben gehad van software bugs, is dat nog steeds een probleem bij deze modellen? ;)
Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1 (range)

Over software (en/of bugs) gaat het ongeveer om de andere post, en is ook niet een ja/nee-antwoord op te geven. Er is geen auto zonder bugs, maar of de mate van werken van de software voor jou specifek een probleem gaat worden is niet te beantwoorden. Snuffel eerst het topic even door om wat context te krijgen.

• TechPete
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 07:22
impactftw schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:31:
Wij hebben een 2023 model met 30k op de teller, en mijn partner en ik gebruiken beide de auto om naar werk te rijden. Voor mijn partner is dat 28 km enkele reis, vnl 80 weg, zij haalt het altijd op de accu (ook in de winter). Voor mij is het zo'n 35 km enkele reis, vnl snelweg. Ik haal dat vaak net niet op de accu. 26 km enkele reis zou je dus zonder problemen moeten redden, ervan uitgaande dat de accu in vergelijkbare staat is. (Mij zijn overigens geen berichten bekend dat de accu na verloop van tijd significant slechter wordt).

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
TechPete schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:31:
[...]

Wij hebben een 2023 model met 30k op de teller, en mijn partner en ik gebruiken beide de auto om naar werk te rijden. Voor mijn partner is dat 28 km enkele reis, vnl 80 weg, zij haalt het altijd op de accu (ook in de winter). Voor mij is het zo'n 35 km enkele reis, vnl snelweg. Ik haal dat vaak net niet op de accu. 26 km enkele reis zou je dus zonder problemen moeten redden, ervan uitgaande dat de accu in vergelijkbare staat is. (Mij zijn overigens geen berichten bekend dat de accu na verloop van tijd significant slechter wordt).
Voor mij ook een auto uit 2023 en bijna 30K op de teller, 1 tot 2 maal per week een ritje van 28 km Heen 28km terug. met erg koud weer lukt het niet met temperaturen van 10 gr of meer is ruim 60km geen probleem.

• Roe!and
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:20
Gisteren een zwarte Lynk & Co 01 uit 2022 met 24.000km op de teller opgehaald komen van een Skoda Octavia 3 uit 2016. Hebben er een trekhaak onder laten zetten originele van Lynk & Co nog niet kunnen testen of deze werkt. Hij moet over 2 weken nog even langs de Volvo dealer ivm aanpassing software
Ook al even aan de laadpaal en de granny-cable gehad werkt prima.
Ook al een profiel aangemaakt. Heb geprobeerd het stoelgeheugen aan de sleutel te koppelen werkt ook goed. alleen is de vraag ik wil mijn vrouw ook een sleutel koppelen samen met haar stoel instellingen moet ik dan ook een profiel via lynk en co aanmaken? En moet deze ook gekoppeld worden aan de auto via lynk en co? Om carplay draadloos te laten werken?
Carplay werkt nog niet goed draadloos hij verbreekt steeds de verbinding na 20sec. heb al gelezen dat dit te maken heeft met het koppelen van de app en mijn auto. aanvraag via Lynk en co is gedaan. dus nu via een kabeltje gedaan.

We hebben de eerste ritjes er al op zitten en rijd super!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:19
Roe!and schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 14:59:
Gisteren een zwarte Lynk & Co 01 uit 2022 met 24.000km op de teller opgehaald komen van een Skoda Octavia 3 uit 2016. Hebben er een trekhaak onder laten zetten originele van Lynk & Co nog niet kunnen testen of deze werkt. Hij moet over 2 weken nog even langs de Volvo dealer ivm aanpassing software
Ook al even aan de laadpaal en de granny-cable gehad werkt prima.
Ook al een profiel aangemaakt. Heb geprobeerd het stoelgeheugen aan de sleutel te koppelen werkt ook goed. alleen is de vraag ik wil mijn vrouw ook een sleutel koppelen samen met haar stoel instellingen moet ik dan ook een profiel via lynk en co aanmaken? En moet deze ook gekoppeld worden aan de auto via lynk en co? Om carplay draadloos te laten werken?
Carplay werkt nog niet goed draadloos hij verbreekt steeds de verbinding na 20sec. heb al gelezen dat dit te maken heeft met het koppelen van de app en mijn auto. aanvraag via Lynk en co is gedaan. dus nu via een kabeltje gedaan.

We hebben de eerste ritjes er al op zitten en rijd super!
Jouw vrouw moet wel een profiel aanmaken online, maar hoeft niet gekoppeld worden aan de auto. Met je profiel kan je in iedere Lynk & Co aanmelden.
Ben wel benieuwd naar je ervaring. Ik maak geen gebruik meer van profielen omdat het zo tergend langzaam werkt. Stoelgeheugen via de knopjes werkt ook prima.
Jouw eigen profiel moet inderdaad wel gekoppeld worden aan de auto, om gebruik te maken van de app. Ook voor draadloos CarPlay of Android auto moet dat, maar daarvoor maakt het niet uit wiens profiel er gekoppeld is. Werkt zelfs als het profiel van je voorganger nog aan de auto gekoppeld is. Je hoeft daarvoor ook niet aangemeld te zijn in de auto.

[ Voor 10% gewijzigd door oldostofjas op 28-03-2026 15:25 ]

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:53
Hello Lynk eigenaren.

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuwe gezinsauto die ook nog een beetje trekken mag. Had een shortlist waar ook al het een en ander van verwijderd is.

En na het doorlezen van een groot deel van o.a. dit topic, vergeef me dat ik niet alles gelezen heb, is daar toch ook de lynk verrassend genoeg aan toegevoegd.

Vandaag een proefritje gemaakt met de wederhelft en die is verrassend goed bevallen. Ik zeg verrassend omdat ik tot voor kort deze auto niet op de lijst had. Vooral omdat ze zoveel op elkaar lijken.. Maar eerlijk is eerlijk het is goed bevallen. Helaas was de auto vrijwel leeg omdat we onaangekondigd aan kwamen dus ik denk niet dat we het echte elektrisch rijden goed ervaren hebben maar zoals gezegd was de indruk van de auto echt wel goed.

Wat meteen de zoektocht lastiger dan gepland maakt want nu is deze optie toch wel serieus in overweging. Dit topic gebruikt, ai gebruikt, aan het googlen geweest en dat heeft mij al best een beetje in de juiste richting gezet.

Maar zijn er specifieke dingen om naar te kijken en/of rekening mee te houden? Welk bouwjaar is de aanrader en welke is de no go? Ik lees dat de meeste frustraties met software te maken hebben.. (en het vreten van voorbanden). Kan ik dit tijdens een proefrit goed controleren? En is het dan zo dat je eventueel een update kan laten doen bij de Volvo dealer?

Ik kom uit een 'gewone' benzine auto dus het PHEV is nieuw voor mij en kan niet goed inschatten waar ik aan moet denken qua onderhoud, er is best veel aanbod sommige met wat hogere kilometerstanden. Moet ik daar juist bij wegblijven?

Bouwjaar 22/23/24, is daar nog een uitblinker in?

• Roe!and
Iemand die kan vertellen of je de auto kan laten voorverwarmen? Ik heb de auto nog niet gekoppeld aan mijn profiel en app maar dacht ergens gelezen te hebben dat je het ook in te stellen was via het info entertainment scherm… ook zou ik graag de radio automatisch aan laten gaan als ik in stap nu moet ik steeds de radio handmatig activeren

• Roe!and
Voorverwarmen ben ik net achtergekomen is via het swipedown menu die had ik helemaal vol staan dus daar moest ik er eentje van wissen en kon ik precondisioneren kiezen

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04:48

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

NileZ_ schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 21:21:
Hello Lynk eigenaren.

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuwe gezinsauto die ook nog een beetje trekken mag. Had een shortlist waar ook al het een en ander van verwijderd is.

En na het doorlezen van een groot deel van o.a. dit topic, vergeef me dat ik niet alles gelezen heb, is daar toch ook de lynk verrassend genoeg aan toegevoegd.

Vandaag een proefritje gemaakt met de wederhelft en die is verrassend goed bevallen. Ik zeg verrassend omdat ik tot voor kort deze auto niet op de lijst had. Vooral omdat ze zoveel op elkaar lijken.. Maar eerlijk is eerlijk het is goed bevallen. Helaas was de auto vrijwel leeg omdat we onaangekondigd aan kwamen dus ik denk niet dat we het echte elektrisch rijden goed ervaren hebben maar zoals gezegd was de indruk van de auto echt wel goed.

Wat meteen de zoektocht lastiger dan gepland maakt want nu is deze optie toch wel serieus in overweging. Dit topic gebruikt, ai gebruikt, aan het googlen geweest en dat heeft mij al best een beetje in de juiste richting gezet.

Maar zijn er specifieke dingen om, naar te kijken en/of rekening mee te houden? Welk bouwjaar is de aanrader en welke is de no go? Ik lees dat de meeste frustraties met software te maken hebben.. (en het vreten van voorbanden). Kan ik dit tijdens een proefrit goed controleren? En is het dan zo dat je eventueel een update kan laten doen bij de Volvo dealer?

Ik kom uit een 'gewone' benzine auto dus het PHEV is nieuw voor mij en kan niet goed inschatten waar ik aan moet denken qua onderhoud, er is best veel aanbod sommige met wat hogere kilometerstanden. Moet ik daar juist bij wegblijven?

Bouwjaar 22/23/24, is daar nog een uitblinker in?
Hoi,
Om te beginnen is het een prima trekker, wij trekken 1500 kilo caravan erg makkelijk, dan verbruik 8 liter tot 12 liter , voor het gewicht best zuinig. Zonder caravan minder dan 7 liter per 100 kilometer. Heb je zonnepanelen dan vervalt salderen, volgend jaar de eerste 55 tot 80 kilometer bijna gratis rijden, wegenbelasting pittig, maar veel electrisch rijden maakt dat goed.
Voorbanden slijten hard als je continue gas geeft, dan is het verbruik hoger, slijten de remmen ook sneller.
Wij hebben een model 2023. Sneller laden.
Software is traag, eenmaal opgestart prima.
Kosten? Om de 2 jaar of 30000 km 300 tot 600 euro
Om de 4 jaar of 60000 km 600 tot ruim 1000 euro.
Er is best veel aanbod, laat veel kilometers staan, maar ook na 70000 rijd de onze als nieuw. Succes met de keuze

panasonic warmtepomp 2013-4900wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117

• NileZ_
Nog een aanvullende vraag op mijn eerdere bericht. Ik kan het slecht vinden op internet maar wat verbruikt de L&C wanneer deze alleen op benzine rijdt?

Ik heb een vouwwagen en verwacht de dagelijkse kilometers gewoon elektrisch te kunnen rijden. Echter de langere (vakantie)ritten zijn juist een belangrijk aspect van de keuze voor PHEV te gaan. Maar ik ben wel erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn wat het eerlijke verbruik is wanneer er op benzine wordt gereden?

• Menno_99
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 29-03 20:17
NileZ_ schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:04:
Nog een aanvullende vraag op mijn eerdere bericht. Ik kan het slecht vinden op internet maar wat verbruikt de L&C wanneer deze alleen op benzine rijdt?

Ik heb een vouwwagen en verwacht de dagelijkse kilometers gewoon elektrisch te kunnen rijden. Echter de langere (vakantie)ritten zijn juist een belangrijk aspect van de keuze voor PHEV te gaan. Maar ik ben wel erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn wat het eerlijke verbruik is wanneer er op benzine wordt gereden?
Afhankelijk van je rechtervoet 1 op 13 a 1 op 15 als je alleen op benzine rijdt. Dat is mijn ervaring iig.

• NileZ_
Menno_99 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:17:
[...]

Afhankelijk van je rechtervoet 1 op 13 a 1 op 15 als je alleen op benzine rijdt. Dat is mijn ervaring iig.
Haha ja dat rechtervoetje blijft altijd een factor inderdaad. Maar dat is wel een antwoord waar ik op zich wel wat mee kan. 1 op 14 ia dus wel een redelijk cijfer om rekening mee te houden op benzine?

Kijk daar kan ik wel wat mee.

• TechPete
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 07:22
Hoi mede-Lynk eigenaren,

Ik merk bij het (publiek) laden dat de laadsnelheid soms wat tegenvalt. Ik heb een 2023 model, dat als het goed is 7,x kW aan moet kunnen. Maar soms haalt hij een stuk minder. Laatst bijvoorbeeld "maar" 1,2 kW voor 5 uur lang bij een Maxim energy paal van 22kW. In theorie zou ik daar dus 7,3 kW moeten kunnen halen.

Thuis bij mijn Zaptec go 2.0 ging hij vaak ook maar tot zo'n 2,44 kW, totdat ik de laadpaal op 1-fase instelde, tegenwoordig laadt hij vaak rond de 3,5-3,6 kW.

Ik vraag me af of jullie dit herkennen.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:43
TechPete schreef op zondag 29 maart 2026 @ 22:04:
Hoi mede-Lynk eigenaren,

Ik merk bij het (publiek) laden dat de laadsnelheid soms wat tegenvalt. Ik heb een 2023 model, dat als het goed is 7,x kW aan moet kunnen. Maar soms haalt hij een stuk minder. Laatst bijvoorbeeld "maar" 1,2 kW voor 5 uur lang bij een Maxim energy paal van 22kW. In theorie zou ik daar dus 7,3 kW moeten kunnen halen.

Thuis bij mijn Zaptec go 2.0 ging hij vaak ook maar tot zo'n 2,44 kW, totdat ik de laadpaal op 1-fase instelde, tegenwoordig laadt hij vaak rond de 3,5-3,6 kW.

Ik vraag me af of jullie dit herkennen.
Kan ik me niet in vinden, maar ik laad bijna nooit op een 22kwh laadpaal, wel vaker aan een 14 kwh laadpaal en dat ging wel met goede snelheid. Kan het zijn dat de laadpaal zelf moduleert vanwege drukte op het stroomnet?

• Lumen_765
  • Registratie: December 2025
  • Nu online
De auto laadt op 1 fase. Voor het maximale laadvermogen van ~6,6 kW is 32A nodig op die fase.

De meeste openbare laadpalen hier in de buurt zijn 11 kW (3-fase 16A), waardoor de auto maximaal ~3,7 kW laadt.

Bij een 22 kW laadpaal (3-fase 32A) kan de auto wel 6,6 kW halen, maar als de paal gedeeld wordt met een andere auto kan het vermogen verdeeld worden en dus lager uitvallen.

Heb ook de Lynk die sneller kan laden, maar eigenlijk nog nooit echt gebruik van kunnen maken.
Pagina: 1 ... 187 188 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.