Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sobat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 07:22
SX-Superfly schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:40:
[...]

Duidelijk, dankjewel.

Volgende vraag:

Heeft iemand een goede optie voor spatlappen die je zonder te boren kunt monteren? Met dit weer wordt echt álles vies. Niet alleen de schoenen door het voor spatbord maar ook de achterkant van je jas omdat het achter spatbord ook amper helpt.
https://www.vanzijptechni...ger-cowboy-3-en-cowboy-4/

The LawnMooherMen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 20:58
Ik heb gedoe met de torque sensor die af en toe gereset moet worden omdat ie ineens geen ondersteunig meer geeft of in mindere mate waardoor je zwaarder trapt.

Ding is nu 3x gereset en zou het fijn vinden een nieuwe sensor te ontvangen. Via de chat wordt moeilijk gedaan omdat ik ooit eens untamed heb geprobeerd. Parameters zijn na een paar ritjes weer terug gezet naar origineel maar blijkbaar kan cowboy dit toch zien?

Heb overigens geen garantie meer op de fiets gezien de leeftijd maar uit coulance wordt er nu blijkbaar ook weinig gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@SX-Superfly Ja, hier zijn ze de laatste tijd (en ook met terugwerkende kracht) érg streng op geworden.
Van horen zeggen, en ook te lezen hier, is het een enorme klus om dit toch nog voor elkaar te krijgen.
Bespaar je de moeite als het nog te doen is zou ik zeggen, anders heeeel veel succes gewenst in de onderhandelingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streamert
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 15:18
De eerste 20.000km zitten erop met de, inmiddels 2e, C3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igAphYhVvoAWqksdTIMRqdFgVAQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y37mZdwn6H2DLqoYcmI5wgGa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamert
Krijg ik vandaag binnen, goed voor de zichtbaarheid tijdens de donkere dagen.

https://redshiftsports.com/products/arclight-pedals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qClWZxdUm6oNFcYFiBZtg5FyRFQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hQpesfhmf3gkWbo4c6fGg8XO.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ik lees hier dat je met untamed de torque sensor kunt uitlezen. Waar vind ik dit in de app? En wat zijn de juiste waarden voor een C3?

Ik merk namelijk dat de ondersteunig steeds hapert. Hoe langzamer ik fiets hoe meer de ondersteuning tegenwerkt op een schokkerige manier. Als ik sneller fiets wordt het minder.

Ik wil daarom graag controleren of de waarden van de torque sensor goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:56
SX-Superfly schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:55:
Ik lees hier dat je met untamed de torque sensor kunt uitlezen. Waar vind ik dit in de app? En wat zijn de juiste waarden voor een C3?

Ik merk namelijk dat de ondersteunig steeds hapert. Hoe langzamer ik fiets hoe meer de ondersteuning tegenwerkt op een schokkerige manier. Als ik sneller fiets wordt het minder.

Ik wil daarom graag controleren of de waarden van de torque sensor goed zijn.
Google untamed + cowboy en je zult vinden :)

Let wel op dat je hiermee je garantie verspeeld, tenminste Cowboy vindt van wel dus wees gewaarschuwd als je nog garantie hebt. Je kunt ook Cowboy benaderen via de Cowboy app, vooralsnog zijn ze vrij behulpzaam in meedenken met oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Miki schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:07:
[...]

Google untamed + cowboy en je zult vinden :)

Let wel op dat je hiermee je garantie verspeeld, tenminste Cowboy vindt van wel dus wees gewaarschuwd als je nog garantie hebt. Je kunt ook Cowboy benaderen via de Cowboy app, vooralsnog zijn ze vrij behulpzaam in meedenken met oplossingen.
De untamed app heb ik al. Maar hoe je de waardes van de torque sensor uitleest kan ik zo snel niet vinden.

Fiets heb ik langer dan 2 jaar en al gedoe met garantie want ze zien dat ik de settings heb veranderd met een andere app.

Torque sensor is tijdens de garantie al gereset... maar wil dus ff de waardes uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
SX-Superfly schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:10:
[...]

De untamed app heb ik al. Maar hoe je de waardes van de torque sensor uitleest kan ik zo snel niet vinden.

Fiets heb ik langer dan 2 jaar en al gedoe met garantie want ze zien dat ik de settings heb veranderd met een andere app.

Torque sensor is tijdens de garantie al gereset... maar wil dus ff de waardes uitlezen.
https://github.com/Imagin...amed#broken-torque-sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ik heb net de 'broken torque sensor' stappen doorlopen.
Torque Voltage offset is 0.80 dus dat lijkt goed.
Vervolgens de throttle voltage: value = 0.49. Die is dus te laag want zou tussen de 0.50 en 0.54 moeten zijn.

De cable connector lijkt in orde. Geen roest oid, zit verder stevig in elkaar.

Vervolgens lock ik de fiets met untamed en probeer hem aan te zetten met de cowboy app. Dat lukt niet meer. Ik krijg alleen het bluetooth pictogram in beeld maar niet het unlocken.

Met de untamed app kan ik nu ook geen verbinding meer maken. Ik krijg achtereenvolgens de volgende foutmeldingen:

motormode: operation failed: 0103000B0001F5C8
fieldweakening: operation failed: 010300810001D422
read-lights: operation failed: 0A03000100001D4B1

Ik krijg de fiets nog wel aan door de accu eruit te halen en direct weer te plaatsen. Ondersteuning doet het dan ook. De lampen staan aan, maar die krijg ik niet uit met de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
SX-Superfly schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:30:
[...]

Vervolgens de throttle voltage: value = 0.49. Die is dus te laa want zou tussen de 0.50 en 0.54 moeten zijn.

Vervolgens lock ik de fiets met untamed en probeer hem aan te zetten met de cowboy app. Dat lukt niet meer. Ik krijg alleen het bluetooth pictogram in beeld maar niet het unlocken.

Met de untamed app kan ik nu ook geen verbinding meer maken. Ik krijg achtereenvolgens de volgende foutmeldingen:

Ik krijg de fiets nog wel aan door de accu eruit te halen en direct weer te plaatsen. Ondersteuning doet het dan ook. De lampen staan aan, maar die krijg ik niet uit met de app.
Er staat me iets van bij dat je maar één app kunt gebruiken en niet kunt mixen. Wellicht even opnieuw koppelen en één app gebruiken.

Edit: Make sure the original Cowboy app has been closed completely (and apps like Bronco).
https://github.com/Imaginous/Cowboy_Untamed#usage

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 10-11-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:44

freshy98

Atari

Streamert schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:28:
Krijg ik vandaag binnen, goed voor de zichtbaarheid tijdens de donkere dagen.

https://redshiftsports.com/products/arclight-pedals
Ziet er leuk uit, tot ik de prijs zag.
Daarbij, wat is de toegevoegde waarde op een achterlicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
freshy98 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:35:
[...]

Ziet er leuk uit, tot ik de prijs zag.
Daarbij, wat is de toegevoegde waarde op een achterlicht?
Niet echt, maar de gehele zichtbaarheid tijdens de winterdagen en in de regen (kijk ff buiten :) ) wordt een stuk beter. Ik fiets het hele jaar door en zie hoe belangrijk licht en zichtbaarheid is en daarnaast ziet het er leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Streamert schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:42:
[...]

Niet echt, maar de gehele zichtbaarheid tijdens de winterdagen en in de regen (kijk ff buiten :) ) wordt een stuk beter. Ik fiets het hele jaar door en zie hoe belangrijk licht en zichtbaarheid is en daarnaast ziet het er leuk uit.
Ah, duidelijk. Ik ben een mooi weer fietser.
Net als mooi weer motor rijders die niet in de regen rijden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
SX-Superfly schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:30:
[...]

Vervolgens de throttle voltage: value = 0.49. Die is dus te laag want zou tussen de 0.50 en 0.54 moeten zijn.

Heb je nog een andere telefoon in de buurt die ook met de fiets verbonden is?

Zie je de fiets nog wel bij de bluetooth verbindingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
mjvdzwet schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:28:
[...]

Heb je nog een andere telefoon in de buurt die ook met de fiets verbonden is?

Zie je de fiets nog wel bij de bluetooth verbindingen?
Nee heb één telefoon bij de hand. Heb de accu er uurtje uit gehaald en nu doet ie het weer.

Het throttle voltage van 0.49, zegt dat iets? In orde of kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
SX-Superfly schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:46:
[...]

Nee heb één telefoon bij de hand. Heb de accu er uurtje uit gehaald en nu doet ie het weer.

SX-Superfly schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:46:
[...]

Het kan goed zijn, want er zijn schijnbaar ook andere sensoren gebruikt.

Maar als het de ondersteuning af en toe wegvalt dan kan het de sensor zijn.

Welke values heb je geregistreerd?
Mogelijk moet hij iets bijgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06 17:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:11
Ik heb bij regen sowieso al last van een gekletter dat de gewone spatborden maken. Bij droog weer geen last, dus in principe loopt er niks aan.
Maar hoe is dat met deze dingen er extra op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
mjvdzwet schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:32:
[...]

[...]

Het kan goed zijn, want er zijn schijnbaar ook andere sensoren gebruikt.

Maar als het de ondersteuning af en toe wegvalt dan kan het de sensor zijn.

Welke values heb je geregistreerd?
Mogelijk moet hij iets bijgesteld worden.
Ik heb het volgende gemeten:

Torque voltage offset: 0.80 volt, raw 3268
Throttle voltage: 0.46 volt, raw 1885

Hoe weet ik of het bijgesteld moet worden? En kan dat ook met untamed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
SX-Superfly schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:46:
[...]

Ik heb het volgende gemeten:

Torque voltage offset: 0.80 volt, raw 3268
Throttle voltage: 0.46 volt, raw 1885

Hoe weet ik of het bijgesteld moet worden? En kan dat ook met untamed?
Je kan kijken of het helpt om de torque offset value op 0.55 te zetten.

Bewaar wel de huidige RAW values, je zal ze handmatig terug moeten zetten als je dat wilt.

Je kan de waarde lezen met Untamed, dan de waarde in value zetten en op TO RAW klikken. Dan op WRITE.

Je kan dan even direct gaan fietsen om te voelen of het beter gaat.
Daarna de fiets uit zetten (voor de zekerheid) dan bovenstaande herhalen en op het MAIN SCREEN op FLASH klikken. Dan staan de waarden vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06 17:23
Megupe schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:48:
[...]

Ik heb bij regen sowieso al last van een gekletter dat de gewone spatborden maken. Bij droog weer geen last, dus in principe loopt er niks aan.
Ik heb ze besteld, kan nu elke dag m’n witte sneakers of nette schoenen poetsen. Zal het je laten weten hoe ze bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Knul schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:00:
[...]

Ik heb ze besteld, kan nu elke dag m’n witte sneakers of nette schoenen poetsen. Zal het je laten weten hoe ze bevallen!
Heel herkenbaar, ben benieuwd naar jouw ervaring

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kunyfyer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Heb deze er net op gezet. Setje besteld, maar voor nu alleen de lange voor gedaan. Past goed en gaat er heel strak om, maar voor de zekerheid wel vastgezet met het bijgeleverde (helaas zilveren) boutje. Van de zijkant ziet ie er prima uit, van achter tikkie DIY.

Met een kwartiertje moet het wel gefixt zijn: extender erop schuiven, band leeg laten lopen ivm. boren en erbij kunnen, gaatje boren (even zorgen zorg dat je iets achter je spatbord hebt, want met een metaalboortjes schiet je zo door je band heen), en als laatste boutje en moertje aandraaien.

Heb 'm nog niet kunnen testen, maar als ik zo kijk naar de angle waar alle troep achter is gebleven heb ik goede hoop dat m'n schoenen (en ook zeker broek) een stuk schoner/droger zullen blijven. En anders nog maar een extra spatlapje van een omafiets eraan voor de laatste paar cm :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bL1dHkc2CcinAAoJwDLaJlB6QM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNcEcfcVIhpvAc0yZHqD1qFP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSkezzcOhLmX4uUGmFFeo3QT2xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KnkwzWm96Cqsbiv6xCvhkVss.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBHLL8uBHYlHUObOwiPUUoTrPW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RExZxw00BFlgR7hiXL8oHYla.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SX-Superfly
@Kunyfyer ik ben benieuwd naar het effect van de spatborden.

Ik heb net deze spatlappen gemonteerd voor en achter. Met kit, om te kijken of het effect heeft.

Mocht het niet voldoende zijn dan ga ik de spatbordverlengers zoals hierboven aanschaffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/375XtG3ZukYWKCR6qELBt_ySKVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMKMVrD5boWYIRnhbP7T0Q6V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHDunBzpTNrEWptk4PGgHBiJi9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t88sKIn5SKwJPO2ZhfWL5tZW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sobat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 07:22
Megupe schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:48:
[...]

Met de originele banden op de C4 loopt er bij mij niets aan.
De spatbordverlenger is gemaakt van een flexibel materiaal en over het spatbord te schuiven. Een gaatje boren en een schroef of boutje/moertje gebruiken is niet nodig.

The LawnMooherMen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Sobat schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:47:
[...]

Met de originele banden op de C4 loopt er bij mij niets aan.
De spatbordverlenger is gemaakt van een flexibel materiaal en over het spatbord te schuiven. Een gaatje boren en een schroef of boutje/moertje gebruiken is niet nodig.
Bij mij loopt ie ook niet aan. Als het droog is gaat het heel soepel, maar als het nat is (lees afgelopen maand en aankomende weken) dan hoor ik continue een geruis vanaf de spatborden komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-01-2024
Black Friday actie op alle modellen -> 800 euro korting met code RIDECOWBOY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Ff een vraagje over de remblokjes, inmiddels heb ik ze al diverse keren vervangen en gekocht, maar ze zijn vaak niet voorradig. De beste kans is Shimano, die heeft meerdere varianten. Weet iemand hoe nauw dat luistert?
Zie bijvoorbeeld AliExpress:

4 Paar Mtb Fiets Resin Schijfremblokken Voor Shimano B01S M525 M515 T615 T675 M505 M495 M486 M485 M475 m465 M447 M446 M445 M416
https://a.aliexpress.com/_mP7WxyG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfield
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik zit momenteel ongeveer op een 37 kilometer op een lading. Twee keer op en neer naar het werk door het platte land zonder stoplichten. De cowboy 3 is 8 maanden oud. Het was de afgelopen tijd rond de 10 graden. Niet heel warm natuurlijk, maar ik kon in de zomer 70 km rijden. Is dit herkenbaar?

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:49
Greenfield schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:11:
Ik zit momenteel ongeveer op een 37 kilometer op een lading. Twee keer op en neer naar het werk door het platte land zonder stoplichten. De cowboy 3 is 8 maanden oud. Het was de afgelopen tijd rond de 10 graden. Niet heel warm natuurlijk, maar ik kon in de zomer 70 km rijden. Is dit herkenbaar?
Ja voor mij ook herkenbaar. Ik kom zelfs aan 35km soms. Ik heb wel untamed en fiets sneller dan 25 + dan heb ik flinke wind en regen.

• Miki
Greenfield schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:11:
Mijn C4 uit augustus mist momenteel een kleine 10km, normaal kon ik met een volle lading rond de 63/65 km fietsen. Nu zit ik tussen de 53/56 km. Ik ga er wel vanuit dat het de kou is maar dat zullen we na de winter wel merken hoe het precies zit.

• Megupe
Miki schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:46:
[...]

Mijn C4 uit augustus mist momenteel een kleine 10km, normaal kon ik met een volle lading rond de 63/65 km fietsen. Nu zit ik tussen de 53/56 km. Ik ga er wel vanuit dat het de kou is maar dat zullen we na de winter wel merken hoe het precies zit.
zijn je banden nog op goede spanning?
Bij mij (84kg) scheelt dat wel een stukje.

• Miki
Megupe schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:44:
[...]

zijn je banden nog op goede spanning?
Bij mij (84kg) scheelt dat wel een stukje.
Yes, recent nog onderhoudsbeurt gehad waarbij ook de bandenspanning iets was verhoogd.

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:49
Streamert schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:49:
Ff een vraagje over de remblokjes, inmiddels heb ik ze al diverse keren vervangen en gekocht, maar ze zijn vaak niet voorradig. De beste kans is Shimano, die heeft meerdere varianten. Weet iemand hoe nauw dat luistert?
Zie bijvoorbeeld AliExpress:

4 Paar Mtb Fiets Resin Schijfremblokken Voor Shimano B01S M525 M515 T615 T675 M505 M495 M486 M485 M475 m465 M447 M446 M445 M416
https://a.aliexpress.com/_mP7WxyG
Om de hoeveel km vervang je de blokjes? Ik heb nu 2000km gefietst en moet de eerste keer nog vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamert
koerskii schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:35:
[...]

Om de hoeveel km vervang je de blokjes? Ik heb nu 2000km gefietst en moet de eerste keer nog vervangen.
Na ruim 5000 km ga ik de blokjes van de achterrem voor het eerst vervangen. Het ligt er erg aan waar en hoe je rijdt, lange afstanden door de polder, of alleen in de stad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Streamert schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:48:
[...]

Na ruim 5000 km ga ik de blokjes van de achterrem voor het eerst vervangen. Het ligt er erg aan waar en hoe je rijdt, lange afstanden door de polder, of alleen in de stad.
Vooral rijden bij regen doet de blokken heel snel slijten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:11
mjvdzwet schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 05:41:
[...]

Dezelfde fietsen worden in de USA geleverd en hebben uit mijn hoofd een topsnelheid van 32km/u.

Daarnaast kan je als je berg af of met wind in de rug ook harder fietsen. Er wordt nergens vermeld dat dit schadelijk is.

Dat er meer slijtage is dat is aannemelijk, maar dat de fiets daardoor binnen korte tijd defect raakt niet.
Goeie punten dit, om voor @KaasOmelet mee te nemen in zijn verweer.

@KaasOmelet misschien ook eens aankloppen bij Arnout Engelfriet? Bekende IT jurist die graag dit soort edge cases bekijkt of in ieder geval uitlicht op zijn vele blogs e.d.

Je kan er altijd een mailtje aan wagen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Wat me niet helemaal duidelijk is van de site van Cowboy en uit berichten hier, is…

> Als je een Apple Watch hebt incl. eigen cellular abo, kun je dan de bike ontgrendelen en er mee fietsen zonder je iPhone bij de hand te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

testmanager schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:15:
Wat me niet helemaal duidelijk is van de site van Cowboy en uit berichten hier, is…

> Als je een Apple Watch hebt incl. eigen cellular abo, kun je dan de bike ontgrendelen en er mee fietsen zonder je iPhone bij de hand te hebben?
Omdat er een koppeling is met de telefoon.
Volgens mij, technisch gezien, ontkoppel je altijd met je telefoon en is de Watch meer een doorgeefluik.

Daarom is via de Watch ontgrendelen ook gruwelijk traag naar mijn idee, omdat het verkeer via de telefoon loopt, zelfs als je de telefoon in je achterzak hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Impstoker schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:43:
Ik zoek een nieuwe electrische fiets, ik kijk oa naar Cowboy, maar het is jammer dat Cowboy zo’n relatief kleine accu capaciteit heeft. Genoeg voor in en om de stad, maar niet voor heen weer naar dorp met tegenwind vrees ik.

Van Moof heeft grotere accu (maar een en al problemen)
Veloretti grotere accu
Amsterdam GT1 ook, ga ik nog proefrijden
Tenways heeft evt een powerbank maar is niet op te voeren ( 8) (ja illegaal ik weet het)
Andere opties? Ik wil wel graag een moderne fiets.
Waarom moet een elektrisch voertuig een accu hebben voldoende voor heen en terug? je kan toch laden op bestemming? Lader op je werk leggen? (Ik doe de aanname dat je niet elke dag op een andere locatie werkt? Anders de extra lader in je rugzak doen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
testmanager schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:52:
[...]

Waarom moet een elektrisch voertuig een accu hebben voldoende voor heen en terug? je kan toch laden op bestemming? Lader op je werk leggen? (Ik doe de aanname dat je niet elke dag op een andere locatie werkt? Anders de extra lader in je rugzak doen?)
Met een auto is dat te begrijpen, daar kan je ook gaan snelladen.

Maar met een fiets naar een dorp…. Daar kan je niet overalladen, het duurt lang, en ondertussen kan je lader heel makkelijk verdwijnen.
Met een fiets wil je toch echt terug thuis geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Tommie12 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:51:
[...]

Maar met een fiets naar een dorp…. Daar kan je niet overalladen, het duurt lang, en ondertussen kan je lader heel makkelijk verdwijnen.
Tuurlijk, maar (aanname), na een uur fietsen naar dat dorpje, zul je er toch wee ook even verblijven? Als de hele accu in 2:40 oplaad, dan is ‘ie in 1:20 toch alweer voor bijna de helft bijgeladen, als ‘ie half leeg was bij aankomst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Tommie12 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:51:
[...]

Ja dit dus. Elke keer een lader meenemen (nooit vergeten), stopcontact zoeken en hopen dat zowel je batterij als oplader niet verdwijnen. 0 flexibiliteit. Nee bedankt, dan liever een ebike met fatsoenlijke capaciteit accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
testmanager schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:12:
[...]

Tuurlijk, maar (aanname), na een uur fietsen naar dat dorpje, zul je er toch wee ook even verblijven? Als de hele accu in 2:40 oplaad, dan is ‘ie in 1:20 toch alweer voor bijna de helft bijgeladen, als ‘ie half leeg was bij aankomst?
Enkel bij Ikea heb ik al stopcontacten gezien waar je een lader kan inpluggen, en ik weet ook nog ergens een fietscafé.
Maar bij mijn slager, bakker, supermarkt, station of bibliotheek mag ik al tevreden zijn dat er een paal staat waar ik mijn fiets aan kan vast maken. Laat staan dat ik daar een lader wil laten stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Tommie12 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:46:
[...]

Enkel bij Ikea heb ik al stopcontacten gezien waar je een lader kan inpluggen, en ik weet ook nog ergens een fietscafé.
Maar bij mijn slager, bakker, supermarkt, station of bibliotheek mag ik al tevreden zijn dat er een paal staat waar ik mijn fiets aan kan vast maken. Laat staan dat ik daar een lader wil laten stelen.
Nee okey. Maar nogmaals, ik deed de aanname dat je zo'n afstand fietst om naar een locatie te gaan waar je wel even (binnen) verblijft. Bijvoorbeeld werk, of familiebezoek. Daar kun je de accu toch gewoon binnen opladen. Ik leg straks op mijn werk een extra lader neer. Dan vergeet ik die ook nooit.

Ik bedoel: jullie gaan toch niet een uur fietsen naar de bakker in een ander dorp, even in de rij staan voor een halfje bruin, en dan weer een uur terug naar huis fietsen, toch? (indien wel: petje af _/-\o_ , hoor! )

[ Voor 0% gewijzigd door testmanager op 26-11-2023 09:11 . Reden: ("halfje wit" veranderd in "halfje bruin": veel gezonder :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
SX-Superfly schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:40:
[...]

Duidelijk, dankjewel.

Volgende vraag:

Heeft iemand een goede optie voor spatlappen die je zonder te boren kunt monteren? Met dit weer wordt echt álles vies. Niet alleen de schoenen door het voor spatbord maar ook de achterkant van je jas omdat het achter spatbord ook amper helpt.
Om welke versie Cowboy fiets spatlappen gaat dit? Ik heb de Cruiser besteld voor levering in december. Moet ik daarvoor nu dan ook gelijk alvast add-ons gaan bestellen, als die Cruiser spatborden niet afdoende werken? (Wel suf eigenlijk…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
SX-Superfly schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:43:
@Kunyfyer ik ben benieuwd naar het effect van de spatborden.

Ik heb net deze spatlappen gemonteerd voor en achter. Met kit, om te kijken of het effect heeft.

Mocht het niet voldoende zijn dan ga ik de spatbordverlengers zoals hierboven aanschaffen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En… hoe bevallen de spatlappen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SX-Superfly
testmanager schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:54:
[...]

En… hoe bevallen de spatlappen?
Die bevallen prima! Geen spetters op de rug en de broek blijft iets schoner.

Ook op de Cruiser ST passen ze goed en zijn ze van toegevoegde waarde.

Voor 5 euro per stuk gehaald bij de plaatselijke fietsenboer. Online zijn ze goedkoper. Simpele bison kit volstaat. Spul zit muurvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
SX-Superfly schreef op zondag 26 november 2023 @ 11:37:
[...]

Die bevallen prima! Geen spetters op de rug en de broek blijft iets schoner.

Ook op de Cruiser ST passen ze goed en zijn ze van toegevoegde waarde.

Voor 5 euro per stuk gehaald bij de plaatselijke fietsenboer. Online zijn ze goedkoper. Simpele bison kit volstaat. Spul zit muurvast.
Goed om te horen, bedankt! Ik heb ze gelijk besteld.
Ik begrijp dus dat jij ze vastgekit hebt i.p.v. met een boutje en moertje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
testmanager schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:31:
[...]

Goed om te horen, bedankt! Ik heb ze gelijk besteld.
Ik begrijp dus dat jij ze vastgekit hebt i.p.v. met een boutje en moertje?
Ja eerst het spatbord ontdaan van de meeste troep, ontvet en daarna een paar drupjes kit tussen de randen van de spatlap en vervolgens op het spatbord schuiven. Nachtje laten drogen en klaar om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
dabutcha76 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:03:
[...]

Ik heb de https://cowboy.tools/carr...e-universal-26-29-rilink/ - eenvoudig te installeren en werkt prima. Ik heb er een Ortlieb back roller aan hangen, past mijn werktas goed in, en is waterdicht voor het geval dat.
Is dat de 20 liter versie, van de Ortlieb backroller? En met het 3.1 systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
testmanager schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:44:
[...]

Ah, als ik dat hier zo lees zou het QL3.1 systeem prima moeten werken op de C4... Ik ga ze bestellen, en zodra ik de C4 dan ook heb, laat ik het jullie weten, mochten jullie het interessant vinden ;-)

Edit: nu *met* link: https://www.reddit.com/r/...k_with_ortlieb_31_system/

[ Voor 11% gewijzigd door testmanager op 28-11-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabutcha76
  • Laatst online: 05-02 12:46
testmanager schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:44:
[...]

Ik heb deze, op een Cowboy 3 met de genoemde Cube bagagedrager: https://www.bever.nl/p/or...-fietstas-QAADC52001.html

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-03 10:16
Ik heb advies nodig ivm de remmen van een CB V1.
Mijn zuigers van de remklauwen verdelen niet gelijkmatig kracht waardoor bij het remmen de schijf scheef wordt geduwd.
Ik heb ze ondertussen gereinigd en ingevet maar he probleem blijft bestaan, is dit normaal na 4.500 km?
Om eerlijk te zijn hebben ze altijd een beetje gesleept maar met nu de remblokken te vervangen is het verschil groter geworden.
Bij cowboy geven ze 6 maand garantie op de remmen dus daar val ik niet meer onder.
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt ze verstellen door een paar inbusjes een beetje los te draaien:

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:35

Roytoch

Nietes

Ik hoop dat ik voldoende goed gezocht heb en dat er nog geen hele topics over zijn, maar ik heb een vraag over 'wegfietsen'. Ik merk dat mijn C3 tijd nodig heeft om op snelheid te komen vanuit stilstand, maar daarbij ook bijna actief 'tegenwerkt' als ik harder wil doortrappen.

Dit voelt soms bijna onveilig, omdat op plekken waar ik met een normale fiets prima voor een auto langs had kunnen rijden, de Cowboy me te traag bij een kruispunt weg laat rijden.

De oplossing is: minder risico nemen. Maar ik fiets dagelijks door Rotterdam, waar automobilisten vaak als gekken nog door rijd rijden etc, dus soms moet ik even wegwezen, en dan lukt het niet. Is dit herkenbaar?

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Roytoch schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:12:
Ik hoop dat ik voldoende goed gezocht heb en dat er nog geen hele topics over zijn, maar ik heb een vraag over 'wegfietsen'. Ik merk dat mijn C3 tijd nodig heeft om op snelheid te komen vanuit stilstand, maar daarbij ook bijna actief 'tegenwerkt' als ik harder wil doortrappen.
Huh? Bedoel je alleen als je de ondersteuning zelf uit hebt gezet of als die aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:35

Roytoch

Nietes

Juup schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:26:
[...]

Huh? Bedoel je alleen als je de ondersteuning zelf uit hebt gezet of als die aanstaat?
Ook als die aanstaat. Voor zover ik de techniek begrijp zou je toch 'harder moeten kunnen trappen dan de motor' maar bij mij lukt dat amper. Voelt echt alsof de motor terugduwt bijna.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Hmm... vreemd. Klinkt alsof er iets kapot is.
Bij mijn C3 ga je als een speer weg als je vanuit stilstand wegfietst en een beetje kracht zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Ik heb dezelfde ervaring met mijn C3 als Jaaap.
Zodra ik op het pedaal trap word het actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katertt
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-06 23:35
Ik vond deze foto en vroeg me af of iemand weet welke voordrager dit is? Lijkt me een perfecte optie voor de 4. Heb al zelf gezocht en kwam de Steco voordrager tegen, en hoewel ze ontzettend veel op elkaar lijken, het is 'm niet. Een user op Reddit gaf al aan dat deze niet past. Ruimte voor het voorlicht is te smal en de stuurbuis zou alsnog te dik zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Y-Y3oaXbl74w32tmyfc36ZpdKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqREBOcnmFMup3AF3tfDYmuX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kupo
  • Laatst online: 25-06 16:01
Volgens een Reddit gebruiker is ie hier te koop:

https://justrideon.nl/pro...er?variant=47043230597411
katertt schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:07:
Ik vond deze foto en vroeg me af of iemand weet welke voordrager dit is? Lijkt me een perfecte optie voor de 4. Heb al zelf gezocht en kwam de Steco voordrager tegen, en hoewel ze ontzettend veel op elkaar lijken, het is 'm niet. Een user op Reddit gaf al aan dat deze niet past. Ruimte voor het voorlicht is te smal en de stuurbuis zou alsnog te dik zijn.

[Afbeelding]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streamert
Hij is weer voor korte tijd in de aanbieding!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZqC3PXELeg-KMXu90sbZCDbZGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOjG9VlV0KhSmtfzCAeOVm5p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:22
Wilde ff kijken of dit circulair-fietsen zijn, maar kom deze aanbieding niet tegen op hun website.
Waar zag je hem?

Edit… gevonden 🥴

[ Voor 9% gewijzigd door thunder68 op 11-12-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBlokkertje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-06 15:52
400eu verschil voor circulair is best een hoop. Wat voor impact heeft dit "circulair" op de accu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
CBlokkertje schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:22:
400eu verschil voor circulair is best een hoop. Wat voor impact heeft dit "circulair" op de accu?
Tja, dat zal per circulaire fiets verschillen... Als een gebruikte fiets maanden in de opslag heeft gestaan en daardoor accu flink is leeggetrokken en langdurig op de ondergrens heeft gezeten, zal dat zijn impact hebben op de levensduur. Een andere fiets/accu is misschien altijd mooi tussen 40-80% bewaard gebleven en dus nog in prima conditie. Het blijft denk ik gewoon een gok.

Als je dagelijks voor een flinke woon-werk afstand moet fietsen en elke "druppel" uit de accu nodig hebt zou ik het risico van een circulaire niet nemen, maar voor veel korte ritjes is dit een goeie deal, lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-06 10:51
testmanager schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:35:
[...]

Tja, dat zal per circulaire fiets verschillen... Als een gebruikte fiets maanden in de opslag heeft gestaan en daardoor accu flink is leeggetrokken en langdurig op de ondergrens heeft gezeten, zal dat zijn impact hebben op de levensduur. Een andere fiets/accu is misschien altijd mooi tussen 40-80% bewaard gebleven en dus nog in prima conditie. Het blijft denk ik gewoon een gok.

Als je dagelijks voor een flinke woon-werk afstand moet fietsen en elke "druppel" uit de accu nodig hebt zou ik het risico van een circulaire niet nemen, maar voor veel korte ritjes is dit een goeie deal, lijkt me...
Nee, een accu die langdurig leeg staat is niet sneller leeg maar volledig afgeschreven. Ze gaan geen fiets verkopen met defecte accu. Dus een circulaire zou zo goed als gelijke accu capaciteit moeten hebben aan een nieuwe. Circulaire fietsen zijn geen fietsen die jaren gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
https://help.cowboy.com/e...8-what-is-cowboy-circular

In de meeste gevallen dus fietsen die binnen 2 weken aan Cowboy geretourneerd zijn. De batterij is sowieso erg duurzaam, is mijn ervaring, en heeft zelfs na ruim 2 jaar nog een prima levensduur/capaciteit. Mocht je twijfelen, dit is het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackpaw
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-04 12:45
Beste Tweakers
Bedankt voor het verzamelen voor deze ontzettend nuttige informatie, hiermee ga ik zeker een paar mensen interessante feiten en weetjes geven.

Ik had gisteren bijna een seculair gekocht (na die nuttige post op deze forum) maar dan besloten, dat ik toch eigenlijk geen e-bike nodig heb... En dat mijn interesse voor de cowboy eigenlijk het design is.

Dus als iemand een idee heeft of er nog fietsen zijn die zo uitzien maar dan geen e-bike zijn, ik ben voor elke tip dankbaar.
Van moof (mag ik dat hier überhaupt schrijven?) heeft duurde lessen geleerd wat kan gebeuren als je met proprietaire shit komt, maar ook die zag gewoon best leuk uit.

Anders blijf ik zoeken.
Ik zoek gewoon een klassieke racefiets uit de jaren 70 en 80 met plat stuur en spatborden, maar dan met dikke buizen. En als ik die zelf in elkaar zet ben ik ver boven de €1000 en dan heb ik nog steeds niet de esthetic van een cowboy.
Het Duitse merk bike-components uit Aken hebben de "vortrieb" series, dat komt aardig in de buurt. Maar die is sinds de covid niet met beschikbaar en ze weten zelf niet of ze het weer gaan produceren. :/

Dank voor elke tip

Andreas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
blackpaw schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:58:
Beste Tweakers
Bedankt voor het verzamelen voor deze ontzettend nuttige informatie, hiermee ga ik zeker een paar mensen interessante feiten en weetjes geven.

Ik had gisteren bijna een seculair gekocht (na die nuttige post op deze forum) maar dan besloten, dat ik toch eigenlijk geen e-bike nodig heb... En dat mijn interesse voor de cowboy eigenlijk het design is.

Dus als iemand een idee heeft of er nog fietsen zijn die zo uitzien maar dan geen e-bike zijn, ik ben voor elke tip dankbaar.
Van moof (mag ik dat hier überhaupt schrijven?) heeft duurde lessen geleerd wat kan gebeuren als je met proprietaire shit komt, maar ook die zag gewoon best leuk uit.

Anders blijf ik zoeken.
Ik zoek gewoon een klassieke racefiets uit de jaren 70 en 80 met plat stuur en spatborden, maar dan met dikke buizen. En als ik die zelf in elkaar zet ben ik ver boven de €1000 en dan heb ik nog steeds niet de esthetic van een cowboy.
Het Duitse merk bike-components uit Aken hebben de "vortrieb" series, dat komt aardig in de buurt. Maar die is sinds de covid niet met beschikbaar en ze weten zelf niet of ze het weer gaan produceren. :/

Dank voor elke tip

Andreas
Een Cowboy is wel anders dan de gemiddelde e-bike v.w.b. het fietsen zelf. Je moet zelf ook een deel van het vermogen leveren in plaats van lichtjes je trappers te draaien. De cowboy levert je niet het hele vermogen voor de aandrijving.
M.a.w. je krijgt nog redelijk beweging als je een beetje wilt doorfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Streamert schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:37:
https://help.cowboy.com/e...8-what-is-cowboy-circular

In de meeste gevallen dus fietsen die binnen 2 weken aan Cowboy geretourneerd zijn. De batterij is sowieso erg duurzaam, is mijn ervaring, en heeft zelfs na ruim 2 jaar nog een prima levensduur/capaciteit. Mocht je twijfelen, dit is het moment.
De circulaire modellen zijn allemaal al weer verkocht, dus "het moment" is reeds voorbij! ;-)

• Zanthr
  • Laatst online: 19-06 17:20
Na een onbezorgd anderhalf jaar met mijn Cowboy 3, heb ik de afgelopen week een haperende ondersteuning ervaren. Dan een keer geen ondersteuning (wat trapt hij dan mega zwaar!) en dan opeens weer wel. Geen pijl op te trekken.

Nu heb ik helemaal geen ondersteuning meer van de motor, en zag ik een knipperend rood lampje onder de fiets waar de standaard gemonteerd is. Ok krijg ik in de app een melding dat er iets mis is met de motorkabel.

Volgens de instructies moet ik de dikke kabel loshalen en na schoonmaken/drogen weer vastzetten. Inmiddels meerdere malen gedaan maar helaas zonder resultaat.

Heeft iemand hier ervaring mee of een tip?

De bot in de cowboy app heeft geen oplossing: het probleem is bekend, maar omdat ik een third party app gebruikt heb (niet voor overschrijding van de maximum snelheid overigens) of de fiets al langer dan twee jaar heb (niet het geval) is het buiten de garantie. Ik zou een mail krijgen van Cowboy voor een oplossing maar die blijft tot heden uit.

• mjvdzwet
  • Niet online
Zanthr schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:57:
Na een onbezorgd anderhalf jaar met mijn Cowboy 3, heb ik de afgelopen week een haperende ondersteuning ervaren. Dan een keer geen ondersteuning (wat trapt hij dan mega zwaar!) en dan opeens weer wel. Geen pijl op te trekken.

Nu heb ik helemaal geen ondersteuning meer van de motor, en zag ik een knipperend rood lampje onder de fiets waar de standaard gemonteerd is. Ok krijg ik in de app een melding dat er iets mis is met de motorkabel.

Volgens de instructies moet ik de dikke kabel loshalen en na schoonmaken/drogen weer vastzetten. Inmiddels meerdere malen gedaan maar helaas zonder resultaat.

Heeft iemand hier ervaring mee of een tip?

De bot in de cowboy app heeft geen oplossing: het probleem is bekend, maar omdat ik een third party app gebruikt heb (niet voor overschrijding van de maximum snelheid overigens) of de fiets al langer dan twee jaar heb (niet het geval) is het buiten de garantie. Ik zou een mail krijgen van Cowboy voor een oplossing maar die blijft tot heden uit.
Het rode knipperende lampje is er altijd, dan is de motor controller actief. Normaal dus.

Hoe ziet de kabel er uit die de motor in gaat?

Hrt gebeurt wel eens dat de anti-meedraai ringrtjes breken en dan het achterwiel iets verdraaid en de motorkabel stuk snijdt.

Als dit zo is gewoon hameren op garantie.

De fiets is verder wel gewoon aan neem ik aan.

• Zanthr
mjvdzwet schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:17:
[...]

Het rode knipperende lampje is er altijd, dan is de motor controller actief. Normaal dus.

Hoe ziet de kabel er uit die de motor in gaat?

Hrt gebeurt wel eens dat de anti-meedraai ringrtjes breken en dan het achterwiel iets verdraaid en de motorkabel stuk snijdt.

Als dit zo is gewoon hameren op garantie.

De fiets is verder wel gewoon aan neem ik aan.
Lampje was me nog nooit opgevallen, grappig.
De kabel ziet er niet opvallend uit: niet zichtbaar beschadigd, gewoon normaal. Tot aan de motor ziet er solide uit.

Dan blijft inderdaad garantie over, ik ga daar achteraan. Tot nu toe nog niet in contact kunnen komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Vandaag is de riem van mijn C3 (april 2023) eraf geschoten en vervolgens kwam ik erachter dat er tanden ontbraken en dat andere tanden er zo vanaf kwamen. Dit onderdeel valt niet onder garantie, maar ik vind het wel bijzonder dat dit na 6000 km gebeurt. Verkeerde montage van het achterwiel kan bijv. de oorzaak zijn, maar de riem zelf lijkt ook van mindere kwaliteit in vergelijking met de C3 van 2021, die zou 30.000 km mee gaan. Heeft iemand dit inmiddels ook al ervaren en zou het mogelijk zijn om een Gates riem van betere kwaliteit (Gates CDX bijvoorbeeld) te gebruiken? Ik vermoed dat de huidige belt een Gates CDN is die is minder robuust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Streamert schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:14:
Vandaag is de riem van mijn C3 (april 2023) eraf geschoten en vervolgens kwam ik erachter dat er tanden ontbraken en dat andere tanden er zo vanaf kwamen. Dit onderdeel valt niet onder garantie, maar ik vind het wel bijzonder dat dit na 6000 km gebeurt. Verkeerde montage van het achterwiel kan bijv. de oorzaak zijn, maar de riem zelf lijkt ook van mindere kwaliteit in vergelijking met de C3 van 2021, die zou 30.000 km mee gaan. Heeft iemand dit inmiddels ook al ervaren en zou het mogelijk zijn om een Gates riem van betere kwaliteit (Gates CDX bijvoorbeeld) te gebruiken? Ik vermoed dat de huidige belt een Gates CDN is die is minder robuust.
De goedkopere CDN riem moet 10k mee kunnen volgens hun eigen supportpagina. Daarnaast is het afbreken van tanden toch wel een conformiteit probleem, je mag er vanuit gaan dat deze ook minstens 10k mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Streamert schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:14:
Je kan zeker upgraden naar de CDX. Wat uiterst belangrijk is, dat is dat je beide tandwielen mooi gealigneerd zijn en in het zelfde vlak zitten.

Voor een CDN is 6000km niet abnormaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:22
Streamert schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:14:Verkeerde montage van het achterwiel kan bijv. de oorzaak zijn, maar de riem zelf lijkt ook van mindere kwaliteit in vergelijking met de C3 van 2021, die zou 30.000 km mee gaan. Heeft iemand dit inmiddels ook al ervaren en zou het mogelijk zijn om een Gates riem van betere kwaliteit (Gates CDX bijvoorbeeld) te gebruiken? Ik vermoed dat de huidige belt een Gates CDN is die is minder robuust.
Zelf heb ik één van de eerdere C3’s (febr 2023 als circulair model aangeschaft). Hier zit een CDX-riem op. Tandwielen zijn, net als bij jou waarschijnlijk ook CDX-geschikt dus een 132T-CDX riem van Gates moet er zo op passen. Heb jouw ervaring mbt km-stand voor een CDN vaker gelezen dus uitzonderlijk is het niet. Let na vervanging eve op dat je de riem op de juiste spanning zet. M.b.v. de CDX-app kun je dat zelf checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
thunder68 schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:23:
[...]

Zelf heb ik één van de eerdere C3’s (febr 2023 als circulair model aangeschaft). Hier zit een CDX-riem op. Tandwielen zijn, net als bij jou waarschijnlijk ook CDX-geschikt dus een 132T-CDX riem van Gates moet er zo op passen. Heb jouw ervaring mbt km-stand voor een CDN vaker gelezen dus uitzonderlijk is het niet. Let na vervanging eve op dat je de riem op de juiste spanning zet. M.b.v. de CDX-app kun je dat zelf checken.
Ik heb zelf een C3 (gekocht tijdens de bekende black Friday deal vorig jaar). Deze heeft de CDN riem maar de tandwielen zijn wel gewoon CDX. Voor een upgrade hoef je alleen de riem te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamert
thunder68 schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:23:
[...]

Gadgeteer schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:23:
[...]

Ik heb zelf een C3 (gekocht tijdens de bekende black Friday deal vorig jaar). Deze heeft de CDN riem maar de tandwielen zijn wel gewoon CDX. Voor een upgrade hoef je alleen de riem te vervangen.
Dat is heel fijn en bedankt voor de info, is er nog een partij in het bijzonder die de CDX goedkoop en snel kan leveren?

Edit: weten jullie ook het aantal tanden die op de riem moet zitten icm de C3 tandwielen?

[ Voor 4% gewijzigd door Streamert op 18-12-2023 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Op de riem staat dat het 132T moet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Gadgeteer schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:23:
[...]

Hoe herken je dat de tandwielen wel CDX zijn? Van staal i.p.v. kunstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
testmanager schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:30:
[...]

Hoe herken je dat de tandwielen wel CDX zijn? Van staal i.p.v. kunstof?
Vooral omdat het er op staat eigenlijk. Carbon Drive CDX
Streamert schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:53:
[...]

[...]

Edit: weten jullie ook het aantal tanden die op de riem moet zitten icm de C3 tandwielen?
Ik ga ervanuit omdat het op de riem staat: 132t

[ Voor 35% gewijzigd door Gadgeteer op 19-12-2023 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
Gadgeteer schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:15:
[...]

Vooral omdat het er op staat eigenlijk. Carbon Drive CDX
Haha, okay, duidelijk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• testmanager
Ben wel benieuwd, elk moment kan hier de Cruiser worden bezorgd.

In 2018 was ik een van de allereersten, met een Cowboy 1 fiets. Die had toen zelfs nog een andere accu-aansluiting, die ze later weer zouden vervangen volgens mij. Echter was mijn Cowboy later gestolen terwijl hij bij een fietsenzaak voor de deur stond, in afwachting van onderdelen van Cowboy.
Deze Cowboy 1 had toen ook nog een ander merk riem dan Gates, als ik me goed herinner.

Anyways, zometeen ga ik generatie 4 ervaren! (2 x per week op en neer van de Haagse Duinen naar Zoetermeer, 20 km enkele reis). #spannend!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• testmanager
testmanager schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:24:
Ben wel benieuwd, elk moment kan hier de Cruiser worden bezorgd.

In 2018 was ik een van de allereersten, met een Cowboy 1 fiets. Die had toen zelfs nog een andere accu-aansluiting, die ze later weer zouden vervangen volgens mij. Echter was mijn Cowboy later gestolen terwijl hij bij een fietsenzaak voor de deur stond, in afwachting van onderdelen van Cowboy.
Deze Cowboy 1 had toen ook nog een ander merk riem dan Gates, als ik me goed herinner.

Anyways, zometeen ga ik generatie 4 ervaren! (2 x per week op en neer van de Haagse Duinen naar Zoetermeer, 20 km enkele reis). #spannend!
Wow, dit is toch best een heel andere fiets dan versie 1 van 2018... ;-)
Dat komt natuurlijk door de spatborden en de bagagedrager. Het stuur is anders. En toch... Ik was "bang dat de cruiser veel meer een recht-op zit zou hebben dan de originele, maar dat valt eigenlijk best mee. Misschien omdat ik het zadel nu hoger heb staan, maar het stuur is nog steeds lager dan het zadel (en dat is met hard wegfietsen best even "eng", of in ieder geval wennen: je hebt het gevoel dat je bij het kleinste ongelukje zo voorover je fiets afkukelt....

De accu is idd ook anders. Mijn Cowboy 1 (zijn er hier nog Tweakers met een Cowboy 1, en dan echt de eerste generatie daarvan?) had de contactpunten op de accu onderaan. Nadeel was dan ook dat de contactpunten aan fietszijde ook bloot werden gesteld aan weer en wind als de accu eraf was. Dat lijkt nu wel beter op orde...

Op de stand "Adaptive" vond ik het fietsen toch wel net iets te makkelijk gaan, mijn doel is wel dat ik straks echt wat calorieën verbrand. De Cowboy moet de 20 km enkele rit gewoon net even iets aantrekkelijker maken dan een gewone fiets, maar ik wil over een tijdje toch wel "een paar grammetjes weggefietst hebben".
(had overigens nog lang getwijfeld om toch voor een Koga F3 8.0 te gaan, maar zie de Cowboy nu maar als overbrugging. Als ik over een tijdje nog steeds woon-werk fiets, ga ik wel over naar een echte fiets.... Alles beter dan OV of in de auto stil te staan richting de A12.....

Op stand "eco" voelt het wel meer als fietsen waarbij je ook echt nog wat doet.

Met deze wall mount voor de oplader wordt het wel heel makkelijk om de accu snel te droppen in de oplader en er zo weer uit te halen.
https://www.printables.co...attery-dock-charger-mount
Had hem vanmiddag al aan de muur gemonteerd maar toch een meetfoutje gemaakt vrees ik, krijg hem er niet in... Ga daar van het weekend wel verder naar kijken.

Overigens, om terug te komen op bovenstaande Gates-riem CDX discussie: op de huidige Cruiser zit (vóór) geen CDX tandwiel maar een CDC tandwiel; als ik hier zo even op Google zit dat weer tussen CDX en CDN in.... Ik begrijp dan niet zo goed waarom Cowboy lijkt te willen besparen (=aanname) op deze onderdelen. Waarom niet gelijk alles in CDX versie uitrusten.... Misschien omdat Cowboys gepositioneerd worden als "Stadsfietsen" en niet als "woon-werk" langere afstanden, zoals een Koga F3 8.0 wel met haar CDX onderdelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgpVJAwdyyt8-fPauEnl52M-smY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXg5YYduaSEbcWYhhP6FeTLf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0SttAsgM4fCWd06eWnoBAMgisE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FunxiNCDT5SJcwN3Zquj3QVd.jpg?f=fotoalbum_large

Meer info en ervaringen volgen later. Waaronder over de ORTLIEB Commuter-Bag Two Urban QL3.1 - Bagagedragertas, de spatlappen en harde bel zoals beidenn hier eerder in dit forum genoemd, en de laad-dock voor aan de muur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NRhlNzgsIMq2jVLHgE9qshxS-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rBcnMJlJM6fzAZ7JbgJxOQY7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SH87Q5ilcu1inLcm6w3vqfAawyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6PLX60RrFN9ENSMlG2gRdHw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLK2JN8BS1u5c1CFpf1TehMBSBM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VtMtQ4LXE7kIEEonMdRqsDsk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door testmanager op 19-12-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Oei, na een middag en een nacht de accu van 100% naar 91%.....
Nu heb ik de Auto unlock maar uitgezet, kijken of dat scheelt..

Het helpt misschien ook niet dat de fiets nog binnen stond (want verzekering ging pas dag later in),
Dan loop je er natuurlijk *tig keer langs en maak je elke keer de fiets wakker...?

[ Voor 6% gewijzigd door testmanager op 20-12-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
testmanager schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:13:
Oei, na een middag en een nacht de accu van 100% naar 91%.....
Nu heb ik de Auto unlock maar uitgezet, kijken of dat scheelt..

Het helpt misschien ook niet dat de fiets nog binnen stond (want verzekering ging pas dag later in),
Dan loop je er natuurlijk *tig keer langs en maak je elke keer de fiets wakker...?
Je maakt de fiets inderdaad iedere keer wakker en dat kost zeker extra stroom.

Dat is sowieso een nadeel van auto unlock, maar normaliter is de daling een stuk minder als de fiets in "slaap" blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Ah verdorie, gelijk al iets gesloopt aan de fiets. Ik vond de hoek van de uitstekende rand op handvatten niet fijn. Zag geen inbusje, dus dacht ze dan gewoon met kracht gedraaid moesten worden.

PANG, iets gebroken, lijkt wel alsof ze geïntegreerd zitten met de handrem-units?
Ik zal Cowboy contacten.

Update: het blijkt inderdaad één geheel met de handrem. Heb het nu maar gepoogd weer te lijmen met Polymax kit. We'll see hoe dit zich houd....

[ Voor 16% gewijzigd door testmanager op 20-12-2023 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
testmanager schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:01:
Ah verdorie, gelijk al iets gesloopt aan de fiets. Ik vond de hoek van de uitstekende rand op handvatten niet fijn. Zag geen inbusje, dus dacht ze dan gewoon met kracht gedraaid moesten worden.

PANG, iets gebroken, lijkt wel alsof ze geïntegreerd zitten met de handrem-units?
Ik zal Cowboy contacten.

[YouTube: IMG 0063]

Update: het blijkt inderdaad één geheel met de handrem. Heb het nu maar gepoogd weer te lijmen met Polymax kit. We'll see hoe dit zich houd....
Garantie claimen... niet zelf (verder) aan rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Zanthr schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:53:
[...]

Lampje was me nog nooit opgevallen, grappig.
De kabel ziet er niet opvallend uit: niet zichtbaar beschadigd, gewoon normaal. Tot aan de motor ziet er solide uit.

Dan blijft inderdaad garantie over, ik ga daar achteraan. Tot nu toe nog niet in contact kunnen komen..
Na lang stoeien met de (AI) bot van de klantenservice kwam er plots een oplossing: er is een nieuw controller opgestuurd en die moet ik (laten) installeren.
Iemand die inzicht heeft hoe ingewikkeld dit is? Het laten plaatsen is voor eigen kosten dus zou dat net zo lief zelf vervangen als dat te doen is. Leuk kerstvakantieklusje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaasOmelet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-03 22:25
Hierbij een update naar aanleiding van mijn casus in dit topic. Beginnende op 06-10-2023 hier te lezen.

Cowboy en ik zijn het niet eens hoe de garantievoorwaarden van Cowboy worden toegepast. Mijn casus ligt al sinds 19-10-2023 bij het Europees Consumenten Centrum (ECC). Zij gaan via de ECC, vestiging België, het hoofdkantoor van Cowboy in België benaderen. Ik heb hier weinig vertrouwen in want het is al bijna 2024.

Mijn eerste ticket bij Cowboy is op 13-11-2023 gesloten door de klantenservice van Cowboy. We kwamen niet verder in de discussie rondom de garantievoorwaarden.

Hierop heb ik, heel eigenwijs, op 17-11-2023 een nieuw ticket aangemaakt bij Cowboy en mijn casus opnieuw voorgelegd. En ja hoor zonder enige problemen gelijk het vervangende onderdeel (een Torque Sensor, bleek achteraf het verkeerde onderdeel te zijn) gratis gekregen van Cowboy! Ook de reparatiekosten door een officiële Cowboy dealer in Amsterdam werden vergoed. Echter pas op 18-12-2023, dus na 2,5 maand, kon het juiste onderdeel geleverd worden (een Torque Sensor set dus niet alleen de sensor maar met housing). Op zaterdag 23-12-2023 heb ik eindelijk mijn fiets bij de Cowboy dealer in Amsterdam kunnen afhalen.

Als enige vergoeding kreeg ik 25 euro van Cowboy omdat ik al die tijd geen gebruik kon maken van mijn fiets. De officiële Cowboy dealer kon geen leen fiets meegeven. Je begrijpt dat dit niet de klantenservice is waar ik op zit te wachten. Ik ben helemaal klaar met Cowboy en heb de fiets gelijk te koop gezet.

Als de fiets werkt is ie heerlijk als er ook maar iets aan stuk gaat ben ik de sigaar. Garantie of niet, ik wil niet maanden wachten op een juist onderdeel voor een fiets wat eerst helemaal uit België (lees: China) moet komen.

Ik weet nog steeds niet waarom Cowboy in eerste instantie zo moeilijk deed over de garantie en bij mijn tweede ticket gelijk te hulp schoot. Voor zover ik weet is het conflict over de garantievoorwaarden nooit opgelost. Zou de Cowboy medewerker die mijn tweede ticket heeft opgepakt iets over het hoofd gezien hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door KaasOmelet op 27-12-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
@KaasOmelet

Hoe de regels geïnterpreteerd worden door individuele medewerkers… daar zit bij elk bedrijf wel wat spreiding op.

Wat de rest betreft geef ik je bijzonder weinig kans. Ja, een bedrijf moet een garantie oplossen op een ‘redelijke’ termijn. Wat redelijk is staat nergens omschreven. Je kreeg 25€, dat is al goodwill, want ook dat is nergens omschreven. Je hebt bij een fiets onder garantie geen mobiliteitsgarantie, en je kan nergens gevolgschade claimen, want dan is het einde helemaal zoek. Zoiets moet je als particulier zelf verzekeren. Bij een auto is dat bv bijstand met vervangwagen.
Maar als je door een defecte fiets bv een belangrijke afspraak mist waar je een zaak van 10000€ ging afsluiten, dan kan je dat nooit claimen.

En het ECC, niet abnormaal dat een casus zo lang blijft liggen. Dat kan nog wel wat maanden duren.
Ik vermoed dat je zaak nu afgesloten wordt zodra jij je dossier vervolledigt met de laatste stand van zaken. (Dat ben je wel verplicht vind ik. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
Iemand enig idee hoe je een fiets opnieuw connectie laat maken nadat de connectie er opeens vanaf is? Heb al eindeloos geprobeerd met batterij erin/uit, batterij laden, cowboy ‘vergeten’ in Bluetooth-instellingen van tel, tel uit en aan. De klantenservice reageert gigantisch traag helaas. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RY1_3gjdF6TSp8hpcfpkFKgCZ9s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nbKIBYBAZwSox5fFe0Cb7B9Z.png?f=fotoalbum_large

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-06 23:33

hmr

Ik twijfel om een tweedehands Cruiser ST te kopen met ongeveer 1500 km op de teller. Is dat heel veel of zijn er andere redenen waarom dat eventueel een slecht idee zou zijn? Ik probeer er ook achter te komen of het een performance is met de connect opties, de verkoper weet dat niet. Kan het zijn dat dat in 2022 standaard was? Het is deze fiets, of ik bestel de C3 voor de aanbiedingsprijs. Is ongeveer hetzelfde bedrag..

[ Voor 12% gewijzigd door hmr op 29-12-2023 09:42 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• testmanager
Als ‘ie een riem ipv ketting heeft, is het dan niet altijd een performance?anders serienummer vragen aan verkoper en dan Cowboy contacten?

1500km lijkt me niet veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:35

koekiemonster

want a cookie

Domme vraag.. ik heb nu al een tijdje een c3. Erg blij mee, op wat mankementen na.
Ik heb gisteren een bagagedrager gemonteerd. Dat verliep snel en eenvoudig. Nu het praktische... bij mijn oude fiets kon ik eenvoudig snelbinders koppelen aan de fiets. Dat lijkt hier niet te kunnen. Hoe hebben jullie dit opgelost?

De bagagedrager die ik heb gekocht: https://cowboy.tools/carr...e-universal-26-29-rilink/

[webhero.nl]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaasOmelet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-03 22:25
Ik heb hier een gloednieuwe Cowboy C3 krachtsensor liggen. Nu zou ik graag willen weten of deze krachtsensor ook geschikt is voor de C1, C2 en C4 modellen. Is er hier iemand die dit toevallig weet?
Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.