testmanager schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:24:
Ben wel benieuwd, elk moment kan hier de Cruiser worden bezorgd.
In 2018 was ik een van de allereersten, met een Cowboy 1 fiets. Die had toen zelfs nog een andere accu-aansluiting, die ze later weer zouden vervangen volgens mij. Echter was mijn Cowboy later gestolen terwijl hij bij een fietsenzaak voor de deur stond, in afwachting van onderdelen van Cowboy.
Deze Cowboy 1 had toen ook nog een ander merk riem dan Gates, als ik me goed herinner.
Anyways, zometeen ga ik generatie 4 ervaren! (2 x per week op en neer van de Haagse Duinen naar Zoetermeer, 20 km enkele reis). #spannend!
Wow, dit is toch best een heel andere fiets dan versie 1 van 2018... ;-)
Dat komt natuurlijk door de spatborden en de bagagedrager. Het stuur is anders. En toch... Ik was "bang dat de cruiser veel meer een recht-op zit zou hebben dan de originele, maar dat valt eigenlijk best mee. Misschien omdat ik het zadel nu hoger heb staan, maar het stuur is nog steeds lager dan het zadel (en dat is met hard wegfietsen best even "eng", of in ieder geval wennen: je hebt het gevoel dat je bij het kleinste ongelukje zo voorover je fiets afkukelt....
De accu is idd ook anders. Mijn Cowboy 1 (zijn er hier nog Tweakers met een Cowboy 1, en dan echt de eerste generatie daarvan?) had de contactpunten op de accu onderaan. Nadeel was dan ook dat de contactpunten aan fietszijde ook bloot werden gesteld aan weer en wind als de accu eraf was. Dat lijkt nu wel beter op orde...
Op de stand "Adaptive" vond ik het fietsen toch wel net iets te makkelijk gaan, mijn doel is wel dat ik straks echt wat calorieën verbrand. De Cowboy moet de 20 km enkele rit gewoon net even iets aantrekkelijker maken dan een gewone fiets, maar ik wil over een tijdje toch wel "een paar grammetjes weggefietst hebben".
(had overigens nog lang getwijfeld om toch voor een Koga F3 8.0 te gaan, maar zie de Cowboy nu maar als overbrugging. Als ik over een tijdje nog steeds woon-werk fiets, ga ik wel over naar een echte fiets.... Alles beter dan OV of in de auto stil te staan richting de A12.....
Op stand "eco" voelt het wel meer als fietsen waarbij je ook echt nog wat doet.
Met deze wall mount voor de oplader wordt het wel heel makkelijk om de accu snel te droppen in de oplader en er zo weer uit te halen.
https://www.printables.co...attery-dock-charger-mount
Had hem vanmiddag al aan de muur gemonteerd maar toch een meetfoutje gemaakt vrees ik, krijg hem er niet in... Ga daar van het weekend wel verder naar kijken.
Overigens, om terug te komen op bovenstaande Gates-riem CDX discussie: op de huidige Cruiser zit (vóór) geen CDX tandwiel maar een CDC tandwiel; als ik hier zo even op Google zit dat weer tussen CDX en CDN in.... Ik begrijp dan niet zo goed waarom Cowboy lijkt te willen besparen (=aanname) op deze onderdelen. Waarom niet gelijk alles in CDX versie uitrusten.... Misschien omdat Cowboys gepositioneerd worden als "Stadsfietsen" en niet als "woon-werk" langere afstanden, zoals een Koga F3 8.0 wel met haar CDX onderdelen?
Meer info en ervaringen volgen later. Waaronder over de ORTLIEB Commuter-Bag Two Urban QL3.1 - Bagagedragertas, de spatlappen en harde bel zoals beidenn hier eerder in dit forum genoemd, en de laad-dock voor aan de muur.
[
Voor 3% gewijzigd door
testmanager op 19-12-2023 20:15
]