Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 32 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
KaasOmelet schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:22:
Ik heb hier een gloednieuwe Cowboy C3 krachtsensor liggen. Nu zou ik graag willen weten of deze krachtsensor ook geschikt is voor de C1, C2 en C4 modellen. Is er hier iemand die dit toevallig weet?
C1 en C4 zeker niet, C2 weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11-2024
Hi allemaal,

Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe e-bike, voor woon werk leek mij de C3 wel een mooie fiets gezien de aanbieding.

Of moet ik toch voor de c4 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost_K
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 16:30
Ik heb mijn C3 inmiddels 10 maanden en er zo'n 1400km mee gefietst, maar afgelopen week was er een probleem met de aandrijving. Ik dacht eerst dat Power wellicht uitstond maar zag bij het openen van de app een melding dat de connectie niet gemaakt kon worden met de suggestie om de kabel te checken. Dat gedaan hebbende is de melding inmiddels weg, maar ik heb nog altijd totaal geen aandrijving, dus kan ook zonder motor niet fietsen.

De tandriem en het tandwiel achter worden netjes aangedreven, maar het wiel draait niet mee. Zit er iets los in de naaf wat te herstellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-06 14:50
Joost_K schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:22:
Ik heb mijn C3 inmiddels 10 maanden en er zo'n 1400km mee gefietst, maar afgelopen week was er een probleem met de aandrijving. Ik dacht eerst dat Power wellicht uitstond maar zag bij het openen van de app een melding dat de connectie niet gemaakt kon worden met de suggestie om de kabel te checken. Dat gedaan hebbende is de melding inmiddels weg, maar ik heb nog altijd totaal geen aandrijving, dus kan ook zonder motor niet fietsen.

De tandriem en het tandwiel achter worden netjes aangedreven, maar het wiel draait niet mee. Zit er iets los in de naaf wat te herstellen is?
Hoor je wel een soort geluid van de aandrijving die aan probeert te gaan? Dat had ik namelijk voor het eerst deze week. Bij mij heeft het geholpen om via untamed wat settings te veranderen (zoekterm github- kopje judders at the start). Klopt het dat dit hiertegen kan helpen @mjvdzwet? Bij mij hielp het..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost_K
koerskii schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:36:
[...]

Hoor je wel een soort geluid van de aandrijving die aan probeert te gaan? Dat had ik namelijk voor het eerst deze week. Bij mij heeft het geholpen om via untamed wat settings te veranderen (zoekterm github- kopje judders at the start). Klopt het dat dit hiertegen kan helpen @mjvdzwet? Bij mij hielp het..
Nee ik hoor niet echt iets. Ik heb nooit Untamed gebruikt en ga dat binnen de garantieperiode ook niet proberen, maar dacht hier even te vragen of dit bekend is en wellicht zelf te fixen. Ik kan altijd contact opnemen met Cowboy's support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
koerskii schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:36:
[...]

Ansicht heeft het er niets mee te maken. Klinkt meer dat de vrijloop pailletjes blijven plakken.

De judder is het niet soepel lopen van de motor in de magneetvelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:32
testmanager schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:01:
Ah verdorie, gelijk al iets gesloopt aan de fiets. Ik vond de hoek van de uitstekende rand op handvatten niet fijn. Zag geen inbusje, dus dacht ze dan gewoon met kracht gedraaid moesten worden.

PANG, iets gebroken, lijkt wel alsof ze geïntegreerd zitten met de handrem-units?
Ik zal Cowboy contacten.

[YouTube: IMG 0063]

Update: het blijkt inderdaad één geheel met de handrem. Heb het nu maar gepoogd weer te lijmen met Polymax kit. We'll see hoe dit zich houd....
Had hierover contact opgenomen met Cowboy. Binnen 2-3 werkdagen response en een oplossing: nieuwe handvatten zouden worden opgestuurd om-niet (maar had zelf ook al een setje besteld, zo ongeduldig als ik ben, mar dan het oude, rechte model;-) ) Waren een dag of 5 later binnen (en dat zo rond kerst...)

De handvatten hebben blijkbaar 2 lipjes die uitsteken en precies in de rem-handle passen.. Om ze te veranderen of vervangen moet je 1 inbus-bout van de rem-handle losdraaien. Daarna kun je het handvat vervangen. Of: wil de de cruise versie handvatten, de breed-uitlopende "comfort" grips, verdraaien qua stand, dan zul je ook de stand van de rem-handles moeten mee-verdraaien. Ik heb ze nu dus maar vervangen door de rechte (over de hele lengte even breed) model. Was uiteindelijk zo gepiept.

Hulde aan Cowboys support in dit geval!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGZBYSUFDtqQBn-we57LnKecs34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMSHqdY8UQrKQPUpRlPKYhei.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb tijdens de kerst vakantie zo'n Suntour NCX geveerde zadelpen geinstalleerd en ik moet zeg dat maakt de fiets (Cowboy 3) toch een heel stuk comfortabeler. Echt een aanrader. En installatie was gemakkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 07:26

freshy98

Atari

Quantor schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:52:
Ik heb tijdens de kerst vakantie zo'n Suntour NCX geveerde zadelpen geinstalleerd en ik moet zeg dat maakt de fiets (Cowboy 3) toch een heel stuk comfortabeler. Echt een aanrader. En installatie was gemakkelijk te doen.
Heb daar ook naar gekeken, maar heb het zadel nu al bijna op de laagste stand staan, en vrees dat het met zo'n type zadelpen te hoog gaat worden.
Ik ben 1,80 mtr en heb de afstand goed staan.

Zou jij kunnen opmeten wat de lengte is vanaf het laagste punt tot de bovenkant?
Laagste punt als in het veer deel. Hopelijk is dat duidelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
freshy98 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:34:
[...]

Heb daar ook naar gekeken, maar heb het zadel nu al bijna op de laagste stand staan, en vrees dat het met zo'n type zadelpen te hoog gaat worden.
Ik ben 1,80 mtr en heb de afstand goed staan.

Zou jij kunnen opmeten wat de lengte is vanaf het laagste punt tot de bovenkant?
Laagste punt als in het veer deel. Hopelijk is dat duidelijk...
Ik kan me dat voorstellen, ik ben 1,90 en de Suntour zit op z'n allerlaagst en dan is het precies goed voor mij. En voorheen met de normale buis was die zeker niet op z'n laagst. Zal vanavond even voor je meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Dit is hoe dicht de pin op de bovenkant zit bij mijn C3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjoqOMkiNHuFuCb4vu9iNT8pS4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3E5vZaMM4UB58sEBdNoPhrs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Laatst online: 19-06 17:20
Zanthr schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:42:
[...]

Na lang stoeien met de (AI) bot van de klantenservice kwam er plots een oplossing: er is een nieuw controller opgestuurd en die moet ik (laten) installeren.
Iemand die inzicht heeft hoe ingewikkeld dit is? Het laten plaatsen is voor eigen kosten dus zou dat net zo lief zelf vervangen als dat te doen is. Leuk kerstvakantieklusje...
Inmiddels weken verder. De controller moest naar een servicepunt en daar zou deze geïnstalleerd worden. Dat zit echter niet in de directe omgeving (Leiden) en dan kan het blijkbaar niet. Deze week werd de oplossing bedacht: het verzenden werd handmatig aangepast.
Nu blijkt dat ik zo'n 90 euro voor de controller mag betalen, én dan zelf nog bij een fietsenmaker die dit kan de controller plaatsen.

Daar heb ik echt geen behoefte aan, ik weet niet eens wat dit plaatsen dan nog extra gaat kosten. Cowboy kan mij niet zelf informeren hoe de installatie dan moet plaatsvinden.

Ook vind ik het discutabel of de controller het probleem was en het hiermee opgelost gaat zijn, of dat hier gewoon een slecht exemplaar van de controller in heeft gezeten...

Hebben jullie advies in? Bv ten aanzien van mijn rechten of het gebrek/verval daar van.

[ Voor 3% gewijzigd door Zanthr op 12-01-2024 11:45 . Reden: Regel aan het eind toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost_K
Joost_K schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:22:

Hier ook een update over: ik heb contact gezocht met Cowboy en ze suggereerde om de accu voor langere periode terug te plaatsen, om de interne batterij op te laden (de fiets had ~drie weken zonder accu gestaan). Ik was sceptisch maar dit heeft het probleem wel verholpen, het lijkt er dus op dat intern e.e.a. met te weinig spanning heeft gezeten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Joost_K schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:17:
[...]

Hier ook een update over: ik heb contact gezocht met Cowboy en ze suggereerde om de accu voor langere periode terug te plaatsen, om de interne batterij op te laden (de fiets had ~drie weken zonder accu gestaan). Ik was sceptisch maar dit heeft het probleem wel verholpen, het lijkt er dus op dat intern e.e.a. met te weinig spanning heeft gezeten?!
Er zit een interne cell in de fiets voor de GPS tracking en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Wow, even een flashback naar 2018, kwam deze toevallig tegen.

Wat een Cowboy 1 toen nog kostte (EXCL BTW weliswaar):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HC32ybRFrGlU5Pkc7wvu5gk5Sso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/spUVPQ9PEOeWzYJBkxcyBFuZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
testmanager schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:54:
Wow, even een flashback naar 2018, kwam deze toevallig tegen.

Wat een Cowboy 1 toen nog kostte (EXCL BTW weliswaar):

[Afbeelding]
Im heb mijn Cowboy C1+ in 2019 met Black Friday gekocht voor €990.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
mjvdzwet schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:15:
[...]

Im heb mijn Cowboy C1+ in 2019 met Black Friday gekocht voor €990.
Oh echt? Daar gaat mijn enthousiasme.... Weh... weh... weeeeeehhhhh
:-)

Heb/gebruik je hem nog steeds?

[ Voor 6% gewijzigd door testmanager op 11-01-2024 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:21

SFA

Ik wil graag een C3 bestellen, maar loop helaas tegen het volgende aan:
Via pepper heb ik d code ‘VOUCHER-200’ gevonden voor 200 euro korting. Die werkt alleen in het eerste scherm en vervalt helaas in de volgende stap. Al contact opgenomen met Cowboy maar die reageren vooralsnog niet. Heeft iemand de gouden tip of een alternatieve code? :)

ID.4 1ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:32
VANMOOFERS250 is goed voor 250 euro korting. Alleen niet geldig op circulair fietsen. De hierboven genoemde wel. Niet dus.... :(

[ Voor 10% gewijzigd door RF1000 op 15-01-2024 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:21

SFA

RF1000 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:40:
VANMOOFERS250 is goed voor 250 euro korting. Alleen niet geldig op circulair fietsen. De hierboven genoemde wel. Niet dus.... :(
Helaas niet idd.. :(

ID.4 1ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
SFA schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:57:
Ik wil graag een C3 bestellen, maar loop helaas tegen het volgende aan:
Via pepper heb ik d code ‘VOUCHER-200’ gevonden voor 200 euro korting. Die werkt alleen in het eerste scherm en vervalt helaas in de volgende stap. Al contact opgenomen met Cowboy maar die reageren vooralsnog niet. Heeft iemand de gouden tip of een alternatieve code? :)
VOUCHER-xxx codes zijn persoonlijk gekoppeld krijg ik te horen van Cowboy. Helaas geen korting op een circulair dus.

Wel nog een vraag vwb een ringslot. Ik heb zo'n vermoeden dat deze niet gaat passen icm een (cowboy)bagage drager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:44
Hoi,

Ik overweeg een Cruiser, maar ik vind de informatie onduidelijk.

Wat voor functionaliteit levert de Connect optie extra en wat krijg je zonder voor Connect te betalen? Als je klikt voor meer informatie wordt je naar de standaard Connect pagina verwezen, maar daar ben ik ook naar verwezen vanaf een link die claimt dat het er standaard op zit.

EDIT:
"Waarom vraag je het zelf niet even bij Cowboy?" Ok, ok:
Here is an overview of the different configurations available:
Core: Cowboy Classic/Cruiser/ST (€2699)
- Gates Belt Drive
- IntuitivePower
- Auto Unlock
- Auto Lock
- Manual Unlock
- Siri Shortcuts
- Live Dashboard Data
- Quadlock Docking System
- Navigation
- Air Quality
- Smart Battery Range
- Smart Companion
- Trips History
- Achievement Badges
- Leaderboard/Groups
- Find My Bike
Optional Upgrades:
Performance Upgrade (€299)
- Wireless Phone Charging
- LED Battery Indicators
- Adaptive Power
- Fast Charger
Performance + Colour Option (€299 + €99 = €398 Total)
- Includes all features of Performance Upgrade
- Full Color Range to Choose From
Cowboy Connect (€199):
- Strava Sync
- Air Quality
- Apple Health Sync
- Personal Records
- Crash Detection
- Share My Ride
- Predictive Alerts
Theft Insurance Subscription (€159/year)
- As outlined [here](link-to-details-theft-insurance)
- Theft Alerts
Cowboy Care Subscription (€240/year)
- Maintenance Service as described [here](link-to-details-maintenance-service)
Extended Warranty (to 3 years instead of 2) (€199)
- Only available for customers in FR, NL, BE, DE, and UK
- Only for new bikes
We hope this breakdown helps you explore the different options for your Cowboy bike. If you have any questions or need further clarification on any of the configurations, feel free to reach out to me.
If you have any further enquiries, please do not hesitate to contact me again.

[ Voor 69% gewijzigd door claudior op 18-01-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singraaf
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02-2024
Afgelopen tijd wat problemen met de batterij, dus via de chat nieuwe connector en spacer gekregen. In laten bouwen bij MOEVS in Eindhoven en ritje naar huis leek alles okay.
Volgende dag batterij moeten verwijderen ondat men het zadel helemaal omlaag had gezet bij MOEVS, maar daarna klikt de batterij maar moeilijk vast. Bij het fietsen nu geen constant vermogen meer en de batterij loopt meer dan 2 x zo snel leeg (40 km bereik in 16 km helemaal weg).
Ook het geleverde motorvermogen is nu ineens boven de 140 W waar het voorheen tussen de 90 en 100 W was.
Natuurlijk weer gemeld via de chat (wachten tot maandag...), maar heeft iemand een idee wat hier fout gegaan kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-06 21:35
Singraaf schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:37:
Afgelopen tijd wat problemen met de batterij, dus via de chat nieuwe connector en spacer gekregen. In laten bouwen bij MOEVS in Eindhoven en ritje naar huis leek alles okay.
Volgende dag batterij moeten verwijderen ondat men het zadel helemaal omlaag had gezet bij MOEVS, maar daarna klikt de batterij maar moeilijk vast. Bij het fietsen nu geen constant vermogen meer en de batterij loopt meer dan 2 x zo snel leeg (40 km bereik in 16 km helemaal weg).
Ook het geleverde motorvermogen is nu ineens boven de 140 W waar het voorheen tussen de 90 en 100 W was.
Natuurlijk weer gemeld via de chat (wachten tot maandag...), maar heeft iemand een idee wat hier fout gegaan kan zijn?
Connectors van accu en/of frame vies / gecorrodeerd of
Stekkertjes aan de onderkant die de motor met de accu en fiets verbinden iets los (zitten onder het frame )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singraaf
chevsticks schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:47:
[...]

Connectors van accu en/of frame vies / gecorrodeerd of
Stekkertjes aan de onderkant die de motor met de accu en fiets verbinden iets los (zitten onder het frame )
Dank je voor de suggesties.
Connectors zijn nieuw en zuiver maar wellicht dat de monteur de stekkers niet goed heeft verbonden, zal dat eens nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Singraaf schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:26:
[...]

Dank je voor de suggesties.
Connectors zijn nieuw en zuiver maar wellicht dat de monteur de stekkers niet goed heeft verbonden, zal dat eens nakijken.
Het kunnen ook nog de connectoren zijn die aan de motor controller zitten. Deze zit in de kap waar de accu op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singraaf
mjvdzwet schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:27:
[...]

Het kunnen ook nog de connectoren zijn die aan de motor controller zitten. Deze zit in de kap waar de accu op staat.
De C3 is vanochtend na een telefoontje met MOEVS door hen opgehaald om nagekeken te worden.
Inmiddels ook weer als gereed gemeld, nog wel even regelen dat de C3 weer terug bezorgd wordt.
Toch een goede (after)service van MOEVS tot nu terwijl het vanuit Cowboy erg still blijft, alleen de bot reageert... 😒

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
Cowboy support is ondanks dat het even duurt voordat je service krijgt wel fijn. Op mijn C4 is een rubberen ringetje losgekomen wat op mijn Quad lock zit. Niks bijzonders maar wel vervelend als je fiets klein half jaar oud is. Het vervangend onderdeel wordt gratis toegestuurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_isS8tTT_b4V9KlIVpkYvgSSMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K95cvTVQUpJ2XuvQxINE5x6p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-04 12:43
Goedemorgen!

Sinds koort eigenaar van een Cruiser ST Performance.
Echter, heb ik er nog best vaak last van dat mijn telefoon niet herkend dat ik in de buurt ben van de fiets waardoor ik deze niet kan unlocken. en soms denkt de gps van de fiets dat hij nog op het startpunt is terwijl ik al op bestemming ben.
Vaak kan mijn vrouw op dat moment op haar telefoon (iphone) de fiets wel ontgrendelen. en dan is hij op mijn telefoon ook ontgrendeld en kan ik gaan fietsen inclusief de app, (heb zelf een android)
Echter, als ik auto unlock aanzet is er geen enkel probleem. zijn er wellicht meer mensen hier die het zelfde hebben meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Douwsky schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:07:
Goedemorgen!

Sinds koort eigenaar van een Cruiser ST Performance.
Echter, heb ik er nog best vaak last van dat mijn telefoon niet herkend dat ik in de buurt ben van de fiets waardoor ik deze niet kan unlocken. en soms denkt de gps van de fiets dat hij nog op het startpunt is terwijl ik al op bestemming ben.
Vaak kan mijn vrouw op dat moment op haar telefoon (iphone) de fiets wel ontgrendelen. en dan is hij op mijn telefoon ook ontgrendeld en kan ik gaan fietsen inclusief de app, (heb zelf een android)
Echter, als ik auto unlock aanzet is er geen enkel probleem. zijn er wellicht meer mensen hier die het zelfde hebben meegemaakt?
Begrijp ik goed dat er twee telefoons gekoppeld zijn aan één fiets? Dat wordt door Cowboy afgeraden.

Wat betreft herkenning van je telefoon nabij je fiets. De Cowboy app moet actief blijven op de achtergrond. Je zou even in de instellingen van je telefoon moet duiken of de Cowboy app op de achtergrond mag blijven werken idem geldt ook voor Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-04 12:43
Miki schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:20:
[...]

Begrijp ik goed dat er twee telefoons gekoppeld zijn aan één fiets? Dat wordt door Cowboy afgeraden.

Wat betreft herkenning van je telefoon nabij je fiets. De Cowboy app moet actief blijven op de achtergrond. Je zou even in de instellingen van je telefoon moet duiken of de Cowboy app op de achtergrond mag blijven werken idem geldt ook voor Bluetooth.
Er is 1 account gekoppeld aan de telefoon, maar dat account staat op 2 telefoons inderdaad.
dit gezien ik momenteel zelf bij toeval de fiets gebruik, en mijn vrouw voornamelijk, maar vanaf februari zal mijn vrouw eigenlijk de fiets niet meer gebruiken en ik zelf elke dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsgek
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-01-2024
Wellicht een optie om dit te doen met een axa slot en montagebevestiging? Eventueel hier te vinden: https://www.bikebudget.nl/webshop/fietssloten/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Singraaf
Singraaf schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:15:
[...]

De C3 is vanochtend na een telefoontje met MOEVS door hen opgehaald om nagekeken te worden.
Inmiddels ook weer als gereed gemeld, nog wel even regelen dat de C3 weer terug bezorgd wordt.
Toch een goede (after)service van MOEVS tot nu terwijl het vanuit Cowboy erg still blijft, alleen de bot reageert... 😒
Deze week mijn C3 opgehaald (had zelf weinig tijd) en perfect hersteld, rijdt weer als een zonnetje.
Ook Cowboy heeft nog gereageerd via de chat en ik kon weer contact met hen opnemen als het herstel resultaat van MOEVS niet goed zou zijn.
Maar eind goed, al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:46

Audione0

Strijdt der titanen

Goedemiddag,

De afgelopen tijd loopt ik tegen een vervelende issue aan. Telkens als ik de app start moet ik daar opnieuw inloggen en daarna verbreekt mijn iPhone 14pro de Bluetooth verbinding met de fiets. Als ik dan opnieuw verbonden ben via bluetooth wordt de app op de achtergrond gesloten en dien ik weer met het email adres en WW in te loggen op de app en wordt de bluetooth verbinding weer verbroken. Een disconnection loop noem ik het maar voor het gemak. Heel erg irritant.

Zijn er meerdere met mij die dit ervaren?

Het gaat om een cowboy C4. Accu volledig opgeladen en de laatste firmware staat geïnstalleerd.

Onderstaande al meerdere keren uitgevoerd, en soms gaat het goed. Maar dan ineens is de verbinding weer verbroken en begint bovenstaande verhaal weer van voor af aan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHtoEAKkWaSPCLOPc84AxItAF90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WaAuk625doxBYeIQ4ZHut9qK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Audione0 op 11-02-2024 16:59 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ik denk dat ik het gevonden heb. Op mijn andere iPhone gaat het wel goed. Het lijkt een probleem met de bluetooth op de 14pro te zijn.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Edit 2:

Toch niet. De issue blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Dubbel check hier: heb je de Cowboy app al eens verwijderd, Bluetooth connectie verwijderd, telefoon opnieuw opgestart en opnieuw de fiets gekoppeld met de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Miki schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:18:
Dubbel check hier: heb je de Cowboy app al eens verwijderd, Bluetooth connectie verwijderd, telefoon opnieuw opgestart en opnieuw de fiets gekoppeld met de app?
Yes, allemaal gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Audione0 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:44:
Goedemiddag,

De afgelopen tijd loopt ik tegen een vervelende issue aan. Telkens als ik de app start moet ik daar opnieuw inloggen en daarna verbreekt mijn iPhone 14pro de Bluetooth verbinding met de fiets. Als ik dan opnieuw verbonden ben via bluetooth wordt de app op de achtergrond gesloten en dien ik weer met het email adres en WW in te loggen op de app en wordt de bluetooth verbinding weer verbroken. Een disconnection loop noem ik het maar voor het gemak. Heel erg irritant.

Zijn er meerdere met mij die dit ervaren?

Het gaat om een cowboy C4. Accu volledig opgeladen en de laatste firmware staat geïnstalleerd.

Onderstaande al meerdere keren uitgevoerd, en soms gaat het goed. Maar dan ineens is de verbinding weer verbroken en begint bovenstaande verhaal weer van voor af aan :)

[Afbeelding]
De fiets gelijktijdig aan verschillende telefoons koppelen via de app wordt afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

RoRoNL schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:44:
[...]

De fiets gelijktijdig aan verschillende telefoons koppelen via de app wordt afgeraden.
Indd, maar ik had de app op de 14pro verwijderd en mijn andere iPhone geïnstalleerd en daarmee verbonden. Bleek toch hetzelfde probleem te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Audione0 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:48:
[...]

Indd, maar ik had de app op de 14pro verwijderd en mijn andere iPhone geïnstalleerd en daarmee verbonden. Bleek toch hetzelfde probleem te zijn
Mogelijk zeg ik dit overbodig; het kan ook nuttig zijn om naast die app, goed te kijken of de gewenste telefoon de verbinding met Bluetooth kwijt is, en dat je dit hebt “verbroken” (vergeten) via de Bluetooth instellingen. #my2cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

RoRoNL schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:29:
[...]

Mogelijk zeg ik dit overbodig; het kan ook nuttig zijn om naast die app, goed te kijken of de gewenste telefoon de verbinding met Bluetooth kwijt is, en dat je dit hebt “verbroken” (vergeten) via de Bluetooth instellingen. #my2cent
Dit is juist het bijzondere. Als de app verbonden is, wordt de Bluetooth verbinding met de fiets op de achtergrond verbroken. Verbind ik de Bluetooth opnieuw dan wordt de app op de achtergrond uitgelogd en dien ik opnieuw het wachtwoord in de app in te voeren. Maar dan wordt op de achtergrond de Bluetooth verbinding weer verbroken.

Dus het ene zit het andere in de weg😵‍💫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Het wordt nu nog vreemder.

Ik heb net de fiets ontkoppeld van mijn account en via de barcode aangemeld, Direct wordt er om een bluetooth verbinding gevraagd en dat ik dat 6 cijferig koppelcode dien in te voeren.
Zonder dat ik de 6 cijferige code heb ingevoerd is de telefoon al aan de fiets gekoppeld????

Bij de bluetooth instelingen kan ik de bluetooth verbinding niet verbreken door op vergeten te drukken om opnieuw de 6 cijferige koppelcode in te voeren??

Er is duidelijk iets mis met de bluetooth module op de fiets denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YM9KdnaO6ezy0p5WDNmoxwF-vU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeG3aYewlk04w27dB4obs12W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXZQ3gfvO3f-1KNlm_JxSEv1Unc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nESps3J0Cn1ETA3whlT6zlFe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Audione0 op 11-02-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Nu bedenk ik me iets.. ik heb sinds de nieuwe iPhone software update de Bluetooth problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Audione0 op 11-02-2024 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-06 10:51
Audione0 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:56:
Het wordt nu nog vreemder.

Ik heb net de fiets ontkoppeld van mijn account en via de barcode aangemeld, Direct wordt er om een bluetooth verbinding gevraagd en dat ik dat 6 cijferig koppelcode dien in te voeren.
Zonder dat ik de 6 cijferige code heb ingevoerd is de telefoon al aan de fiets gekoppeld????

Bij de bluetooth instelingen kan ik de bluetooth verbinding niet verbreken door op vergeten te drukken om opnieuw de 6 cijferige koppelcode in te voeren??

Er is duidelijk iets mis met de bluetooth module op de fiets denk ik.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niemand in je omgeving met een iPhone zonder de laatste update? Of iemand met een Android toestel waarmee je even kan testen? Daarmee kun je uitsluiten of het de fiets is of de iOS update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Gadgeteer schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:30:
[...]

Niemand in je omgeving met een iPhone zonder de laatste update? Of iemand met een Android toestel waarmee je even kan testen? Daarmee kun je uitsluiten of het de fiets is of de iOS update.
Het is inmiddels gefixt door een Android telefoon te koppelen en daar de verbinding tot stand te brengen. Eenmaal de bluetooth verbinding op het Android toestel te hebben verbroken de app op de 14pro geïnstalleerd en daar de login gegevens opnieuw ingevoerd en de bluetooth verbinding tot stand gebracht.

Nu werkt alles gelukkig weer naar behoren. Het ging alleen niet van harte :)

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 01:42
Ha mede Cowboy eigenaren! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Mijn fiets (V1+) heb ik voor het eerst voor onderhoud naar de fietsenmaker gebracht. Dit betreft het Zwarte Fietsenplan. Zij zijn als partner aangewezen. Nu staat mijn fiets al maar liefst zes weken bij de fietsenmaker vanwege het opsturen van onderdelen. Cowboy reageert erg traag en het schijnt op dit moment echt een drama te zijn met onderdelen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Zelf ben ik er wel een beetje klaar mee omdat het relatief eenvoudige ingrepen zijn (nieuwe crank en een accu sleuf).

Cowboy reageert alleen maar digitaal overigens, ook richting partners. Ook iets waar ik mij over verbaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
BlakeNL schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:23:
Ha mede Cowboy eigenaren! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Mijn fiets (V1+) heb ik voor het eerst voor onderhoud naar de fietsenmaker gebracht. Dit betreft het Zwarte Fietsenplan. Zij zijn als partner aangewezen. Nu staat mijn fiets al maar liefst zes weken bij de fietsenmaker vanwege het opsturen van onderdelen. Cowboy reageert erg traag en het schijnt op dit moment echt een drama te zijn met onderdelen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Zelf ben ik er wel een beetje klaar mee omdat het relatief eenvoudige ingrepen zijn (nieuwe crank en een accu sleuf).

Cowboy reageert alleen maar digitaal overigens, ook richting partners. Ook iets waar ik mij over verbaas.
Ik heb zelf Cowboy Care genomen omdat een losse beurt exclusief de onderdelen bij diezelfde Zwarte fietsenplan €110 kost. Met twee beurten per jaar heb ik het er al uit.
Mijn ervaring met Cowboy Care is uitstekend, prima personeel en ook deskundig.

• BlakeNL
Miki schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Ik heb zelf Cowboy Care genomen omdat een losse beurt exclusief de onderdelen bij diezelfde Zwarte fietsenplan €110 kost. Met twee beurten per jaar heb ik het er al uit.
Ja heb ik ook naar gekeken. Maar in principe kan ik de, gedekte onderdelen van cowboy, ook zelf onderhouden. Ik ga alleen als er iets mis is met de fiets wat ik niet zelf kan repareren. Die 240 euro per jaar vind ik dan te gortig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
Miki schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Dan ben ik nu wel even nieuwsgierig naar wat jij 2 keer per jaar aan je fiets laat onderhouden?

• Miki
testmanager schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:16:
[...]

Dan ben ik nu wel even nieuwsgierig naar wat jij 2 keer per jaar aan je fiets laat onderhouden?
Het is meer dan twee per jaar, want ik laat Care iedere 1000km komen. Wat ik een prettige gedachte vind is dat de fiets helemaal wordt nagelopen, de motor wordt uitgelezen of deze nog voldoet aan de fabriekswaarde en eventuele zaken vervangen worden. Laatste beurt was twee weken geleden, daarbij zijn de remblokjes vervangen en is er ook een boutje van één van de remklauwen vervangen omdat deze was afgebroken.

Zou ik het allemaal zelf kunnen? Vast wel, maar de tijd die ik erin moet stoppen + aankoop onderdelen en goed gereedschap kopen wegen voor mij niet op tegen iemand die bij mij thuiskomt en mijn fiets onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 20:58
mjvdzwet schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 18:27:
[...]

Je kan kijken of het helpt om de torque offset value op 0.55 te zetten.

Bewaar wel de huidige RAW values, je zal ze handmatig terug moeten zetten als je dat wilt.

Je kan de waarde lezen met Untamed, dan de waarde in value zetten en op TO RAW klikken. Dan op WRITE.

Je kan dan even direct gaan fietsen om te voelen of het beter gaat.
Daarna de fiets uit zetten (voor de zekerheid) dan bovenstaande herhalen en op het MAIN SCREEN op FLASH klikken. Dan staan de waarden vast.
Late reactie omdat het een tijdje goed is gegaan.
Sinds vandaag weer drama.

In 5 km fietsen heb ik 5x via de app 'kracht' moeten aanzetten omdat ie tijdens het fietsen ineens uit ging. De fiets blijft aan staan maar de ondersteuning valt uit het niets weg. In de app zie ik dan dat 'kracht' uit staat. Nadat ik deze weer aan zet doet ie het weer.

Valt me vooral op dat het gebeurt als ik langzaam fiets. Als ik constant hard fiets (tegen max snelheid) dan valt ie niet uit.

Kan ik de torque voltage offset value op 0.55 zetten ipv de nu gemeten 0.80 volt? De Raw waarde hoef ik niet aan te passen? Of zijn er andere oplossingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
SX-Superfly schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 15:02:
[...]

In 5 km fietsen heb ik 5x via de app 'kracht' moeten aanzetten omdat ie tijdens het fietsen ineens uit ging. De fiets blijft aan staan maar de ondersteuning valt uit het niets weg. In de app zie ik dan dat 'kracht' uit staat. Nadat ik deze weer aan zet doet ie het weer.

Valt me vooral op dat het gebeurt als ik langzaam fiets. Als ik constant hard fiets (tegen max snelheid) dan valt ie niet uit.

Kan ik de torque voltage offset value op 0.55 zetten ipv de nu gemeten 0.80 volt? De Raw waarde hoef ik niet aan te passen? Of zijn er andere oplossingen?
Je kan het proberen, je vult de waarde in bij value en klikt dan op to raw gevolgd door write.

Dan even testen. Als het werkt op het main screen op flash klikken om het vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• html
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-06 07:55

html

</html>

Mijn VanMoof is overleden en ben opzoek naar een waardige opvolger voor mij woon-werkverkeer. Dit is ongeveer 20km per dag. Ik had deze altijd erg goedkoop in de lease maar ben van plan om nu zelf de fiets aan te schaffen. Het enige nadeel (betreft de Cowboy) is dat ik in Groningen woon waar Cowboy Care niet beschikbaar is. Weet iemand hier een goed alternatief voor?

Daarnaast heb ik het gevoel dat m'n fiets net op een verkeerd moment overleden is gezien de huidige prijs van de Cowboys. Is de enige "goede" kortingsactie alleen rond blackfriday? Of denken jullie dat er zeer binnenkort nog een andere actie komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:59
@html Als je van een VanMoof komt dan zou ik zeker aanraden om de Cowboy eerst te testen. Het is echt een andere fiets en je trapt je letterlijk in het zweet. Wellicht is dat iets wat je wil, maar miss ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
html schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:57:
Mijn VanMoof is overleden en ben opzoek naar een waardige opvolger voor mij woon-werkverkeer. Dit is ongeveer 20km per dag. Ik had deze altijd erg goedkoop in de lease maar ben van plan om nu zelf de fiets aan te schaffen. Het enige nadeel (betreft de Cowboy) is dat ik in Groningen woon waar Cowboy Care niet beschikbaar is. Weet iemand hier een goed alternatief voor?

Daarnaast heb ik het gevoel dat m'n fiets net op een verkeerd moment overleden is gezien de huidige prijs van de Cowboys. Is de enige "goede" kortingsactie alleen rond blackfriday? Of denken jullie dat er zeer binnenkort nog een andere actie komt?
Ook in Groningen komen ze aan huis. Wanneer je garantie voorbij is moet je echter wel betalen. Ik heb hier, in Groningen, voor de deur vorig jaar (in garantie) mijn Torque sensor laten vervangen. Standaard onderhoud doe ik zelf maar zou iedere fietsenmaker moeten kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
html schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:57:

Ga proefrijden is mijn advies. Een Cowboy is kwa ondersteuning niet te vergelijken met een VanMoof. De Cowboy heeft een kracht sensor terwijl jouw VanMoof een rotatie sensor had. Op een Cowboy moet je gewoon fietsen en krijg je een “zetje” in je rug en dat is dus even anders dan de pedalen laten draaien zoals je gewend was op een VanMoof.
Loop daarnaast ook eens bij wat fietsenwinkels binnen en rijdt daar ook wat modellen proef. Er zijn tegenwoordig meer fietsen dan alleen met een broodtrommeltje achterop. Dan kun je in mijn ogen een betere keuze maken, tenslotte moet je er wel 20km op kunnen fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Vond zojuist in mijn mail een nieuwe actie van Cowboy. Je kunt nu tijdelijk voor €199 je garantie met 1 extra jaar verlengen.

Zie: https://nl.cowboy.com/products/warranty

Recht halen en krijgen bij een geschil zijn twee verschillende zaken maar hier krijg ik wel een hoog gehalte onnodig product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 20:58
SX-Superfly schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 15:02:
[...]

Kreeg in de cowboy chat ineens bericht. Ze sturen kosteloos een nieuwe controler op die gratis geplaatst wordt door een cowboy fietsenmaker naar keuze. Ben benieuwd of dit het probleem verhelpt. Ik wacht dus even met aanpassingen via untamed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
Miki schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:07:
Vond zojuist in mijn mail een nieuwe actie van Cowboy. Je kunt nu tijdelijk voor €199 je garantie met 1 extra jaar verlengen.

Zie: https://nl.cowboy.com/products/warranty

Recht halen en krijgen bij een geschil zijn twee verschillende zaken maar hier krijg ik wel een hoog gehalte onnodig product.
Klinkt alsof er in Q1 even wat extra omzet gescoord moet worden, na tegenvallende omzet want iedereen heeft reeds een fiets gekocht tijdens BF Q4 '23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuncanVR6
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 17:56
Ik had zo'n 3d geprinte standaardhouder gemonteerd met een Ursus mooi standaard. Ik kreeg het niet lekker strak gemonteerd en was er dus niet tevreden mee, dus gisteren eraf gehaald en vervangen door een cube universele achterstandaard. Dat voelt gelijk stevig aan.

Nu heb ik echter dat originele plastic ding dat in het midden zat op een 'handige' plek neergelegd. En ik ben het dus kwijt.

Heeft iemand er een liggen? Of iemand die weet wat voor onderdeel ik daarvoor moet bestellen?

Elk verhaal heeft 3 kanten, het jouwe, de mijne en de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4lfee
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07-05-2024
Dag mede tweakers. Even getwijfeld, maar besloten om toch maar eens een bericht te plaatsen. Ik heb niet alle 127 pagina's doorgelezen :).

Ik heb inmiddels een hele slechte ervaring met Cowboy helaas. Ik had 1 van de laatste Cowboy 3 fietsen gekocht afgelopen januari. In de tussentijd een proefrit kunnen maken, en helaas moeten besluiten dat dit niet de fiets voor mij is (de reden zal ik hier verder niet uiteen zetten). Ik kon de fiets ook niet meer annuleren, dus ik moest wachten tot de fiets geleverd werd. Toen de fiets er was toch even uitgepakt, gekoppeld en er wat mee gespeeld. Toen viel mij op dat er wat lakschade op de fiets zat (heel licht, twee puntjes op het frame), dus gelijk foto's gemaakt. Wat opviel was dat de doos ietwat aangeslagen was en het accessoires doosje veel erger. Ik vermoed dus dat dit ergens tijdens transport is ontstaan. Ik had Cowboy al een mail gestuurd voor de retour, en deze constatering ook doorgegeven. En toen begon het gez..k. De eerste reactie ging alleen maar over de retour en het feit dat de fiets gebruikt was en er dus een 500 euro loss fee op mijn conto gebracht zou worden. Dus ik netjes teruggestuurd dat men even naar mijn andere mail moest kijken over de schade. Kreeg ik dezelfde mail, maar nu met de extra optie dat ze een lakstift wouden sturen en 50 euro shop tegoed als ik de fiets zou houden. Echter wou ik dit niet, want ik wou de fiets al retourneren. Dus weer aangegeven dat ik graag een andere oplossing wou. Vervolgens kreeg ik een mail waarin werd aangegeven dat ze deze schade niet als schade zien, omdat het de werking van de fiets verder niet be-invloed en dat het product dus gewoon nog werkt. Maar ik kon de fiets nog steeds terug sturen met de 500 euro loss fee....Je snapt dat ik het inmiddels wel zat begon te worden. Ik heb ze nog gewezen op de europese consumenten regels, maar ze negeren alles. Ik heb ze nog voorgesteld om de fiets terug te nemen en dat ik dan maar 100 euro loss fee neem, maar nog geen reactie. Ik heb inmiddels andere hulp ingeschakeld, maar ik zit met een goednieuwe fiets die niet terug kan :( (zonder 500 euro in te leveren dan). Als ik fiets wou houden, was het een ander verhaal want de schade is echt heel klein. Maar toch, nieuw is nieuw en dat is zonder schade. Iemand ervaring? Iemand die nog een gloednieuwe Cowboy 3 Mineral Grey in doos wil overnemen? Goed, lang verhaal maar wou het toch even kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

r4lfee schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:21:
Dag mede tweakers. Even getwijfeld, maar besloten om toch maar eens een bericht te plaatsen. Ik heb niet alle 127 pagina's doorgelezen :).

Ik heb inmiddels een hele slechte ervaring met Cowboy helaas. Ik had 1 van de laatste Cowboy 3 fietsen gekocht afgelopen januari. In de tussentijd een proefrit kunnen maken, en helaas moeten besluiten dat dit niet de fiets voor mij is (de reden zal ik hier verder niet uiteen zetten). Ik kon de fiets ook niet meer annuleren, dus ik moest wachten tot de fiets geleverd werd. Toen de fiets er was toch even uitgepakt, gekoppeld en er wat mee gespeeld. Toen viel mij op dat er wat lakschade op de fiets zat (heel licht, twee puntjes op het frame), dus gelijk foto's gemaakt. Wat opviel was dat de doos ietwat aangeslagen was en het accessoires doosje veel erger. Ik vermoed dus dat dit ergens tijdens transport is ontstaan. Ik had Cowboy al een mail gestuurd voor de retour, en deze constatering ook doorgegeven. En toen begon het gez..k. De eerste reactie ging alleen maar over de retour en het feit dat de fiets gebruikt was en er dus een 500 euro loss fee op mijn conto gebracht zou worden. Dus ik netjes teruggestuurd dat men even naar mijn andere mail moest kijken over de schade. Kreeg ik dezelfde mail, maar nu met de extra optie dat ze een lakstift wouden sturen en 50 euro shop tegoed als ik de fiets zou houden. Echter wou ik dit niet, want ik wou de fiets al retourneren. Dus weer aangegeven dat ik graag een andere oplossing wou. Vervolgens kreeg ik een mail waarin werd aangegeven dat ze deze schade niet als schade zien, omdat het de werking van de fiets verder niet be-invloed en dat het product dus gewoon nog werkt. Maar ik kon de fiets nog steeds terug sturen met de 500 euro loss fee....Je snapt dat ik het inmiddels wel zat begon te worden. Ik heb ze nog gewezen op de europese consumenten regels, maar ze negeren alles. Ik heb ze nog voorgesteld om de fiets terug te nemen en dat ik dan maar 100 euro loss fee neem, maar nog geen reactie. Ik heb inmiddels andere hulp ingeschakeld, maar ik zit met een goednieuwe fiets die niet terug kan :( (zonder 500 euro in te leveren dan). Als ik fiets wou houden, was het een ander verhaal want de schade is echt heel klein. Maar toch, nieuw is nieuw en dat is zonder schade. Iemand ervaring? Iemand die nog een gloednieuwe Cowboy 3 Mineral Grey in doos wil overnemen? Goed, lang verhaal maar wou het toch even kwijt :)
Wellicht rechtsbijstand een optie?
Niet zelf de strijdt aangaan maar uitbesteden een een partij die er verstand van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r4lfee
Audione0 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:49:
[...]

Wellicht rechtsbijstand een optie?
Niet zelf de strijdt aangaan maar uitbesteden een een partij die er verstand van heeft.
Die heb ik nu ook aangeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
Iemand ook problemen met de Cowboy app sinds de update van vandaag? Continu sluit de app af. Ik kan er nu niks mee en moet terug naar een oude versie (Pixel 8 pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager

Wow, heel irritant dit!
Ik persoonlijk ben erg pro-Cowboy, maqr dat komt ook doordat ik alleen maar positieve ervaringen heb gehad. Als ik bovenstaand verhaal zou hebben ervaren, zouden bij mij alle spiezen, vechtlanzen en pijlen opgepoetst en aangespannen zijn geweest. Ik snap persoonlijk ook niet waarom een 'online bedrijf" zichzelf zo'n houding en reactie aanmeet. Onbegrijpelijk.

Hoe dan ook, hiermee win jij niks, anders dan dat zelfs een pro-Cowboy klant zegt: "go for it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
BlakeNL schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:19:
Iemand ook problemen met de Cowboy app sinds de update van vandaag? Continu sluit de app af. Ik kan er nu niks mee en moet terug naar een oude versie (Pixel 8 pro)
Neen (=laatste iOS versie, dus niet geheel aansluitend op jouw Android melding, sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
r4lfee schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:53:
[...]

Die heb ik nu ook aangeschreven.
Heel goed! Al snap ik niet waarom een bedrijf als dit het hierop zo ver laat komen. Dat kost uiteindelijk (in-direct) toch veel meer? Maar goed, ik ben geen chef-(/cxx)Cowboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:18

Als je op voorhand toch al had besloten om de fiets niet te gebruiken, dan snap ik niet waarom je die gaat uitpakken, assembleren en gaat ‘activeren’.
Dan is het bij mij, doos ongeopend direct terug, of zelfs aflevering weigeren.

Ik denk eerlijk gezegd dat Cowboy recht in zijn schoenen staat. Spijtig voor jou.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4lfee
Tommie12 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:59:
[...]

Als je op voorhand toch al had besloten om de fiets niet te gebruiken, dan snap ik niet waarom je die gaat uitpakken, assembleren en gaat ‘activeren’.

Ik denk eerlijk gezegd dat Cowboy recht in zijn schoenen staat. Spijtig voor jou.
Ik begrijp je reactie, dat was ook mijn koe in de k.nt kijken gedachte :). Maar toch won op dat moment het gevoel om toch nog even te kijken. Helaas constateerde ik dus ook de schade aan fiets en daar zit mijn hekele punt nu ook. Dit wordt dus totaal genegeerd. Ik kreeg vandaag weer een reactie en daar stond alleen maar in dat de retour periode bijna verlopen is, dus als ik de fiets nog wil terugsturen het nu moest aangeven. Verder geen woord over de schade |:(. Inmiddels de case uitgezet en deze wordt nu in behandeling genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

testmanager schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:38:
[...]

Neen (=laatste iOS versie, dus niet geheel aansluitend op jouw Android melding, sorry)
Hier een iOS gebruiker waar de app wel werkt alleen constant uitlogt op de achtergrond en ik telkens gebruikersnaam en ww moet invullen😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
[...]

In dit geval heb je deels gelijk. Als je al voor levering besluit hem niet te houden, moet je hem niet activeren.

Ik weet ik echter niet of Cowboy recht in zijn schoenen staat. Je hebt immers het recht om het bestelde product uit te proberen zoals je dat in de winkel ook zou doen. Ook bij een proefrit zullen ze hem gekoppeld hebben aan een device, al is dat niet die van de klant.

Ben zelf overigens nog steeds tevreden over mijn C3 en heb gelukkig enkel goede ervaringen met support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Mail:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdKMm9h3Yq5sg9-LDK6EWs-r9wE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRfm4KX31pk4iFTxMTdWAYBL.jpg?f=fotoalbum_large

"Als lid van de Cowboy-community willen we dat je altijd op de hoogte bent. We hebben morgen een spannende lancering - en een exclusief aanbod.

Hou je inbox woensdagochtend in de gaten.

Cowboy"

Dit ziet er ruig en kostbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
RoRoNL schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:15:
Mail:
[Afbeelding]

"Als lid van de Cowboy-community willen we dat je altijd op de hoogte bent. We hebben morgen een spannende lancering - en een exclusief aanbod.

Hou je inbox woensdagochtend in de gaten.

Cowboy"

Dit ziet er ruig en kostbaar uit.
Voorvork met vering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Raar verhaal. Een product op afstand gekocht moet je gewoon kunnen testen zoals in de winkel. Gezien Cowboy vooral schermt met de app en ondersteuning lijkt het me niet gek dat je juist die dingen wil testen als consument bij een online aanloop.

Uitpakken en assembleren is nogal noodzakelijk om een fiets te testen. Wordt lastig proeffietsen anders.

Dat er een kras op het frame zit is bijzaak. Alleen wordt het nu natuurlijk een getouwtrek wie voor die schade aansprakelijk is.

Dit is de wetgeving:
Kapot binnen 1 jaar
Gaat uw product kapot binnen 1 jaar na aankoop? Dan heeft u recht op gratis reparatie of een vervangend product. Als repareren of vervangen niet kan, moet de verkoper uw geld teruggeven. Behalve als hij kan bewijzen dat het product door uw schuld kapot ging.

Cowboy moet dus hard kunnen maken dat @r4lfee de schade heeft veroorzaakt willen ze een vergoeding inhouden. Anders zou het wel heel makkelijk geld verdienen zijn als webshop. Kapotte prut opsturen en vervolgens een "vergoeding" inhouden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Hier een stuk op The Verge over de nieuwe Cowboy Cross:
https://www.theverge.com/...electric-bike-price-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:18
En niet te vergeten BRIIIIIIIGGGGHHHHT heeft ook al een video waarin alles weer helemaal geweldig is. (eerlijk, ik heb hem niet gekeken)
Sinds ze VM kwijt zijn hebben ze zich op Cowboy gegooid.

Mijn mening over die fiets.. veel geld voor een single speed fiets zonder display (ja, je moet je GSM gebruiken) en die beschikbaar is in 2 maten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-06 14:48
Ik heb nog geen reviews gezien maar ik vind de fiets er tof uit zien en het lijkt mij dan ook de meest comfortabele Cowboy tot nu toe. Alleen die prijs (welke uiteindelijk dan zelfs naar 4k gaat)..

Ik vind het daarnaast ook knap dat ze in zo'n rap tempo verschillende modellen (of eerder variaties op) uitbrengen. Het zal vast moeten om in deze markt relevant te blijven. Dat maakt mij dan wel weer huiverig of dit ten koste gaat op de after care van verkochte fietsen. Anyway, hier nog steeds erg tevreden met mijn C3 van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:23
Same hier, nog steeds tevreden met mijn C3 van €1100. Snap werkelijk niet wie er bijna 4k neer legt voor de Cross. Het prijsverschil t.o.v. 'normale' e-bikes vind ik sowieso extreem groot. De Cowboy is heus een prettige fiets, maar als ik de e-bike van m'n vader pak is het absoluut geen verschil van dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 11:56
Ik ben benieuwd of de nieuwe accu en verend zadel ook op de oudere modellen passen. Wat extra km’s en iets meer rijcomfort kan geen verkeerde upgrade zijn voor mijn st.
Het lijkt er niet op dat het spatbord nu wel zorgt dat je rug modder vrij blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
chou3 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:11:
Ik ben benieuwd of de nieuwe accu en verend zadel ook op de oudere modellen passen. Wat extra km’s en iets meer rijcomfort kan geen verkeerde upgrade zijn voor mijn st.
Het lijkt er niet op dat het spatbord nu wel zorgt dat je rug modder vrij blijft.
Accu past niet en heeft geen achterlicht... maar er gaan geruchten dat er een "long range" accu komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Laatst online: 26-06 11:56
mjvdzwet schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Accu past niet en heeft geen achterlicht... maar er gaan geruchten dat er een "long range" accu komt.
Dat klinkt niet verkeerd, er is nog hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:59
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door twain4me op 22-03-2024 21:44 . Reden: opvoeren, zie topicwarning ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-06 14:50
mjvdzwet schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Voor de cowboy 3? Dat zou wel heel nice zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tbone
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21-06 11:12
Ringslot monteren op een Cowboy 4 met bagagedrager.

Ik klus rondom Amsterdam centrum en had een snelle en lichte oplossing nodig om mijn fiets vast te zetten. Probleem met bagagedrager op een Cowboy 4 is dat het ringslot aan de onderzijde tegen het frame gemonteerd dient te worden, wat de ruimte beperkt om de batterij te kunnen verwijderen.

De Abus Pro Shield X-Plus 5955R is klein genoeg zodat je de batterij makkelijk kunt verwijderen.
Daarnaast dient het ringslot zo smal als mogelijk te zijn anders stoot je met je hiel tegen de hendel of de sleutel tijdens het fietsen. Tevens een insteekkettingslot, dus een lichtgewicht oplossing met 1 sleutel en 2 sloten.

Met de universele (plasticwraps) bevestigingen kun je het slot niet strak en solide tegen het frame aan monteren.

Ik heb deze beugels gebruikt: https://www.praxis.nl/ger...verzinkt-10-stuks/3118156
en deze bouten: https://www.praxis.nl/ger...-m5-20mm-15-stuks/5368389

2 beugels aan beide zijden, iedere bout met 2 moeren vastzetten zodat het zeer strak en vast tegen het frame aan zit, daarna zwart gespoten met supermat spraypaint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0z_VacM-_BufGneRZgb8AyQm-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VEbLy0t70gNTmin8BZGIDb9a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cn0sqyKgbnuftLfZg7B0mDUK_BI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRDFNo674mRDUIfr2v7NZyjr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caxns33nsi0-RCNjEMcnR1iWqxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXg16s5ZO3Zno63wv9lcMSGJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 26-06 13:32

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb een jaar lang zonder problemen op de cowboy gereden, helaas kon ik donderdag mijn terugweg niet hervatten omdat er een 'batterijprobleem' was. Het opnieuw installeren van de accu had geen effect, eenmaal thuis (superleuk zonder ondersteuning) de accu opgeladen en weer herplaatst en ook geen effect.

De AI bot zegt dat er een spacer nodig is, ik heb nu een link gekregen voor een reparatie afspraak. Het werd een keer eerder genoemd in dit topic, maar ze vragen daar dus doodleuk 89 euro voor om langs te komen, en anders moet ik de fiets brengen in Rotterdam, maar dan moet ik 9km fietsen. Dat lijkt me niet echt een optie met een fiets zonder versnellingen en zonder ondersteuning.

Volgens Consuwijzer mogen er geen voorrijkosten worden berekend bij een garantiekwestie, ik weet niet of dit ook telt als ze fysieke locaties als optie geven? Ik heb cowboy in ieder geval gemaild met het verzoek om gratis reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Tbone schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:42:
Ringslot monteren op een Cowboy 4 met bagagedrager.

Ik klus rondom Amsterdam centrum en had een snelle en lichte oplossing nodig om mijn fiets vast te zetten. Probleem met bagagedrager op een Cowboy 4 is dat het ringslot aan de onderzijde tegen het frame gemonteerd dient te worden, wat de ruimte beperkt om de batterij te kunnen verwijderen.

De Abus Pro Shield X-Plus 5955R is klein genoeg zodat je de batterij makkelijk kunt verwijderen.
Daarnaast dient het ringslot zo smal als mogelijk te zijn anders stoot je met je hiel tegen de hendel of de sleutel tijdens het fietsen. Tevens een insteekkettingslot, dus een lichtgewicht oplossing met 1 sleutel en 2 sloten.

Met de universele (plasticwraps) bevestigingen kun je het slot niet strak en solide tegen het frame aan monteren.

Ik heb deze beugels gebruikt: https://www.praxis.nl/ger...verzinkt-10-stuks/3118156
en deze bouten: https://www.praxis.nl/ger...-m5-20mm-15-stuks/5368389

2 beugels aan beide zijden, iedere bout met 2 moeren vastzetten zodat het zeer strak en vast tegen het frame aan zit, daarna zwart gespoten met supermat spraypaint.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe krijg jij de accu er uit dan?
Mijn zadel zit net zo hoog/laag als op jouw foto, en ik moet behoorlijk kracht zetten om de accu er uit te krijgen, omdat het tegen de onderkant van het zadel duwt als ik het omhoog trek.
En verder naar buiten kan niet want dan zit ik tegen het slot (met de plastic dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
The Inquisitor schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:22:
Ik heb een jaar lang zonder problemen op de cowboy gereden, helaas kon ik donderdag mijn terugweg niet hervatten omdat er een 'batterijprobleem' was. Het opnieuw installeren van de accu had geen effect, eenmaal thuis (superleuk zonder ondersteuning) de accu opgeladen en weer herplaatst en ook geen effect.

De AI bot zegt dat er een spacer nodig is, ik heb nu een link gekregen voor een reparatie afspraak. Het werd een keer eerder genoemd in dit topic, maar ze vragen daar dus doodleuk 89 euro voor om langs te komen, en anders moet ik de fiets brengen in Rotterdam, maar dan moet ik 9km fietsen. Dat lijkt me niet echt een optie met een fiets zonder versnellingen en zonder ondersteuning.

Volgens Consuwijzer mogen er geen voorrijkosten worden berekend bij een garantiekwestie, ik weet niet of dit ook telt als ze fysieke locaties als optie geven? Ik heb cowboy in ieder geval gemaild met het verzoek om gratis reparatie.
Kun je zo’n spacer niet makkelijk zelf plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

testmanager schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:05:
[...]

Ik heb geen idee, maar ze gaven zelf aan dat er een monteur moest komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
The Inquisitor schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:45:
[...]

Ik heb geen idee, maar ze gaven zelf aan dat er een monteur moest komen :P
Ik zou de vraag stellen. Een spacer plaatsen klinkt niet als rocket science…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

testmanager schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:15:
[...]

Ik zou de vraag stellen. Een spacer plaatsen klinkt niet als rocket science…
Goeie. Ik wacht nu eerst nog op een mail terug over de verplaatsingskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
Maar waarom zou je dat zelf moeten doen in de garantie periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Bartoow schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:18:
Maar waarom zou je dat zelf moeten doen in de garantie periode?
Niks moet, maar het kan een oplossing zijn voor bovengenoemd probleem.

En stel dat het echt maar 5 minuten werk is, dan kun hij wel op z'n strepen gaan staan dat Cowboy het maar voor de deur moet komen fixen, maar dat je kost je per saldo misschien veel meer (negatieve) energie....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 21:21

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

testmanager schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:05:
[...]

dit is tamelijk eenvoudig zelf te doen, toevallig zelf ook onlangs moeten doen voor mijn c2.

https://www.reddit.com/r/...gs/cowboy_support_videos/

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
testmanager schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:09:
[...]

Niks moet, maar het kan een oplossing zijn voor bovengenoemd probleem.

En stel dat het echt maar 5 minuten werk is, dan kun hij wel op z'n strepen gaan staan dat Cowboy het maar voor de deur moet komen fixen, maar dat je kost je per saldo misschien veel meer (negatieve) energie....
Ja dat ben ik met je eens zeker hoor. Alleen ik blijf de geboden 'oplossing' van Cowboy alleen erg vreemd vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-06 18:43
Ex vanmoof S5 rijder hier, heeft het begeven..

Heb een Veloretti AceTwo een tijdje nu maar eigenlijk bevalt ie niet. Ik vind de fiets lomp en de motor is gewoon veel minder soepel dan bij de vanmoof.

Ik overweeg nu om een Cowboy aan te schaffen. Heeft iemand ervaring als vanmoof rijder naar Cowboy? Zou je het aanraden of niet juist?

Kijk nu naar de cruiser - wat is nu verder het nut van de performance? Als ik het lees dat je een sensor hebt en de kracht wordt gemeten?

[ Voor 4% gewijzigd door dsonnaville op 29-03-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:06
dsonnaville schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:18:
Ex vanmoof S5 rijder hier, heeft het begeven..

Heb een Veloretti AceTwo een tijdje nu maar eigenlijk bevalt ie niet. Ik vind de fiets lomp en de motor is gewoon veel minder soepel dan bij de vanmoof.

Ik overweeg nu om een Cowboy aan te schaffen. Heeft iemand ervaring als vanmoof rijder naar Cowboy? Zou je het aanraden of niet juist?

Kijk nu naar de cruiser - wat is nu verder het nut van de performance? Als ik het lees dat je een sensor hebt en de kracht wordt gemeten?
Ik heb zelf een Cowboy4 (2 jaar nu ong), ben ik best tevreden over, geeft soepel ondersteuning naar aanleiding van de torque die ik genereer. Actieradius is ff meer dan 40km.
Maar in de tijd dat ik de C4 heb is mijn analoge fiets overleden en heb ik een nieuwe analoge stadsfiets. En eerlijk gezegd fiets die net zo goed als de C4, behoudens bij tegenwind. Ik stap dus steeds vaker op de analoge fiets. Afstand huis - werk is 10km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tbone
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21-06 11:12
freshy98 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:46:
[...]

Hoe krijg jij de accu er uit dan?
Mijn zadel zit net zo hoog/laag als op jouw foto, en ik moet behoorlijk kracht zetten om de accu er uit te krijgen, omdat het tegen de onderkant van het zadel duwt als ik het omhoog trek.
En verder naar buiten kan niet want dan zit ik tegen het slot (met de plastic dingen).
ik heb een video bijgevoegd ter illustratie in de orginele post.
Wellicht staat mijn zadel iets meer naar voren gepositioneerd, overigens vervangen voor een iets groter maar comfortabel zadel https://www.selleroyal.com/nl_nl/respiro-moderate.html Het Standaard zadel ging bij mij problemen opleveren bij ritten langer dan 10km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Tbone schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:20:
[...]

ik heb een video bijgevoegd ter illustratie in de orginele post.
Wellicht staat mijn zadel iets meer naar voren gepositioneerd, overigens vervangen voor een iets groter maar comfortabel zadel https://www.selleroyal.com/nl_nl/respiro-moderate.html Het Standaard zadel ging bij mij problemen opleveren bij ritten langer dan 10km.
Lijkt inderdaad wat met naar voren te staan dan de mijne.
Overigens heb ik ook niet het originele zadel. Weet zo even niet meer welke.

Misschien maar eens experimenteren met het zadel iets naar voren plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
dsonnaville schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:18:
...

Een torque sensor hebben ze allemaal.

Na mn S3 nu een paar maanden een C4 performance. Wat ik vermoed is dat performance hetzelfde doet als de boostknop op de vanmoof
Pagina: 1 ... 32 ... 34 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.