[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 90 Laatste
Acties:
  • 138.264 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Deadsy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:34:
Martin Jol zou nu plots ADO overnemen...
Zolang hij zicht niet met de transfers gaat bemoeien.

Misschien heeft hij expres zoveel matige spelers gehaald, zodat ze zouden degraderen en hij de club goedkoop kon kopen
Eerst er een rotzooi van maken om het daarna goedkoop over te nemen... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De Jong, Ramahlo, Van Ginkel, gat PSV ook nog voor met goede winst verkoopbare spelers? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online

snmght

imho dan he

Ik denk dat De Jong liever naar Barcelona gaat.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 23:40
toolkist schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:10:
De Jong, Ramahlo, Van Ginkel, gat PSV ook nog voor met goede winst verkoopbare spelers? ;)
Gelukkig wel.
Deadsy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:08:
[...]

Max en Boscagli zijn leuk maar vind ze zelf in de ''net niet'' categorie vallen.
Leuk voor de Eredivisie maar voor de CL komen ze te kort.
Bv Max is aanvallend top, maar kan totaal niet verdedigen.
Prima niveau voor PSV dus, je moet eerlijk zijn, met het budget wat er is, is dat de categorie spelers die je als PSV kan aantrekken.
Zahavi is een goede afmaker maar het is bij hem soms top of helemaal niks in wedstrijden.

Met Boscagli is het nog even afwachten, kijken of hij die lijn doorzet.
Ik wilde een paar namen op het lijstje zetten, het lijstje van De Jong is niet zo indrukwekkend :+
Hoe dan ook ga je ze nooit voor een top bedrag verkopen ben ik bang.

Dan heb je ook nog Mvogo, ja is gehuurd maar hij is niet beter dan datgene dat er al was. Sangare, komt voorlopig ook gewoon te kort.
Doan, komt ook gewoon te kort maar vond het zelf toen wel een aardige transfer.

Dan nog de diverse huurlingen zoals Fein, Lato etc die niets toevoegden.

Daar is toch wel aardig wat geld verdampt.
Absoluut waar. Het enige wat PSV nog een beetje red is de jeugdopleiding en het feit dat er best wat volk tegen kostprijs weer vertrokken is/lijkt te vertrekken (Doan, Bruma bijvoorbeeld).

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
dutchgio schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:22:
[...]

Eerst er een rotzooi van maken om het daarna goedkoop over te nemen... :o
ach je mag al blij zijn dat iemand het overneemt _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik bedoelde qua directe versterkingen voor het 1e ;)
Tot nu toe klinkt het alsof PSV zich net name op de categorie achter in de 20/begin 30 richt. Propper (was toch ook best een stevig gerucht?) was ik bv nog vergeten.
Malen->De Jong
Rosario->Propper
Dumfries->Ramalho
Van Ginkel zal ook willen gaan spelen als ie fit is.
Waar ga je Madueke dan neerzetten bv. Zahavi is te duur om als wissel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Nu online

snmght

imho dan he

@toolkist ik vraag me sterk af of Zahavi en de zijnen niet liever Nederland rap achter zich laten nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 09:04

Typhone

Who Dares Wins

Met alle respect (want anders gaat de hel weer los) vind ik PSV nou niet echt bezig met een toekomstgerichte visie. Gaan ze flink geld krijgen en tegelijk investeren in de net-niet categorie. Afgelopen jaar werden er toch flink wat namen aangetrokken en dito salarissen betaald en dat resulteerde in matig voetbal met dito resultaten. Nu hoor ik iedereen weer blij zijn over van Ginkel, Pröpper, Luuk de Jong (die in een volledig ander systeem terecht komt dan 3 jaar geleden).

Ik zou daar toch wat anders naar kijken maar goed. Aan de andere kant... Danny Post is nog niet genoemd dus zo'n ramp zal het ook niet zijn! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 26-05-2021 09:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 21:26
Inderdaad, ben het wel eens met @Typhone.

Als ik Psv was, zou ik vnl het koppel Rosario/Sangare vervangen. Goede cv erbij misschien. Propper klinkt niet verkeerd mi.

Verder staat het toch wel goed lijkt me.
Dus kopen waar iemand vertrekt.

Maar heb geen goed gevoel bij die Schmit en de Jong. Schmit wil alleen maar bekenden binnen halen en de Jong heeft er volgens mij geen kijk op.
Is PSV mooi klaar mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:24:

Als ik Psv was, zou ik vnl het koppel Rosario/Sangare vervangen. Goede cv erbij misschien. Propper klinkt niet verkeerd mi.

Maar heb geen goed gevoel bij die Schmit en de Jong. Schmit wil alleen maar bekenden binnen halen en de Jong heeft er volgens mij geen kijk op.
Is PSV mooi klaar mee
SchmiDt :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:21
Typhone schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:00:
Met alle respect (want anders gaat de hel weer los) vind ik PSV nou niet echt bezig met een toekomstgerichte visie. Gaan ze flink geld krijgen en tegelijk investeren in de net-niet categorie. Afgelopen jaar werden er toch flink wat namen aangetrokken en dito salarissen betaald en dat resulteerde in matig voetbal met dito resultaten. Nu hoor ik iedereen weer blij zijn over van Ginkel, Pröpper, Luuk de Jong (die in een volledig ander systeem terecht komt dan 3 jaar geleden).

Ik zou daar toch wat anders naar kijken maar goed. Aan de andere kant... Danny Post is nog niet genoemd dus zo'n ramp zal het ook niet zijn! ;)
Daarnaast is het toch ook nog zo (correct me if I'm wrong) dat ze dat geld niet krijgen, maar lenen?
Het is een nieuwe hypotheek en een "partnerfonds" als ik het goed heb. Dat zal vast allemaal tegen supergunstige voorwaarden zijn (je hoort het de verantwoordelijke zo zeggen), maar het blijft een lening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
Met PSV die de jong wil en een uitgerangeerde braziliaan haalt, Feyenoord die naar pavlidis kijkt en AZ dat leeg gaat lopen, is deze zomer als Ajacied nu al prima :)

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 26-05-2021 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Henkie_NtA schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:52:
[...]

Daarnaast is het toch ook nog zo (correct me if I'm wrong) dat ze dat geld niet krijgen, maar lenen?
Het is een nieuwe hypotheek en een "partnerfonds" als ik het goed heb. Dat zal vast allemaal tegen supergunstige voorwaarden zijn (je hoort het de verantwoordelijke zo zeggen), maar het blijft een lening.
En die ingestoken werd onder het mom van 'marketing, jeugdopleiding, opleidingsfaciliteiten' maar die vooral voor transfers aangewend lijkt te worden. Zoals dat zo vaak gaat. En ik hoop het niet maar als de CL niet gehaald wordt is de restwaarde voor 2022/2023 abominabel. Die aankoop van een kennis van Schmidt (Ramalho) is ook weer eentje in de lijst met onbegrijpelijk. Als je dat spelerspaspoort ziet dan is dat om te janken. Absolute verkwisting van geld.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 26-05-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:59:
[...]

En die ingestoken werd onder het mom van 'marketing, jeugdopleiding, opleidingsfaciliteiten' maar die vooral voor transfers aangewend lijkt te worden. Zoals dat zo vaak gaat. En ik hoop het niet maar als de CL niet gehaald wordt is de restwaarde voor 2022/2023 abominabel. Die aankoop van een kennis van Schmidt (Ramalho) is ook weer eentje in de lijst met onbegrijpelijk. Als je dat spelerspaspoort ziet dan is dat om te janken. Absolute verkwisting van geld.
Wat is er mis met het 'spelerspaspoort' van Andre Ramalho? En waar bekijk je deze?

Het Eindhovens Dagblad meld 2.5 miljoen euro als transfersom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
strafschop schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:13:
[...]

Wat is er mis met het 'spelerspaspoort' van Andre Ramalho? En waar bekijk je deze?

https://www.transfermarkt...lho/profil/spieler/175792

Voor 2,5 miljoen lijkt het me een prima aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Juist, want zowel de Engelstalige als Nederlandse Wikipedia van deze speler zijn niet bijgewerkt sinds 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
snmght schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:51:
@toolkist ik vraag me sterk af of Zahavi en de zijnen niet liever Nederland rap achter zich laten nu.
Modbreak:Dit soort opmerkingen mag je achterwege laten

[ Voor 28% gewijzigd door Outerspace op 26-05-2021 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

strafschop schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:13:
[...]

Dat het gewoon absoluut crap en middelmaat is waar weer 2,5 miljoen op stukgeslagen wordt.
Hier duidelijk te zien: Spelersprofiel Transfermarkt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:02
Typhone schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:34:
Dat het gewoon absoluut crap en middelmaat is waar weer 2,5 miljoen op stukgeslagen wordt.
Je gaat als club niet vooruitkomen als je alleen maar spelers koopt waar heel de wereld van ziet dat ze goed zijn. Dan betaal je de hoofdprijs en kan het alleen maar tegenvallen. Op zich vind ik het niet raar dat ze een gokje wagen met een speler waar de coach vanuit zijn directe ervaring iets in ziet wat de meeste mensen niet zien. Uiteindelijk is het het werk van de scouts en de mensen die over het aankoopbeleid te gaan om koopjes te vinden. Of dit een koopje is of niet zal moeten blijken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Deels mee eens maar er zijn behoorlijk wat verdedigers aangetrokken daar (soms voor véél meer geld zoals Baumgartl) en dan zou ik eens gaan kijken bij Jong PSV of betrekkelijk eenvoudig bij de middenmoot in de Eredivisie. Niet op restwaardeloze gloryhunters die uit het netwerk van Schmidt komen wat vooralsnog niet bewezen effectief gebleken is. Ik zou daar dan ernstig mee uitkijken want als hij de eerste 5 wedstrijden ondermaats presteert in het nieuwe seizoen is het inpakken en wegwezen en zit je met alle Schmidt gerelateerde spelers op de bank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:34:
[...]

Dat profiel zegt natuurlijk niet veel. Zou dat genoeg zeggen dan kunnen jij en ik ook meteen scout worden bij een BVO
Typhone schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:49:
Deels mee eens maar er zijn behoorlijk wat verdedigers aangetrokken daar (soms voor véél meer geld zoals Baumgartl) en dan zou ik eens gaan kijken bij Jong PSV of betrekkelijk eenvoudig bij de middenmoot in de Eredivisie. Niet op restwaardeloze gloryhunters die uit het netwerk van Schmidt komen wat vooralsnog niet bewezen effectief gebleken is. Ik zou daar dan ernstig mee uitkijken want als hij de eerste 5 wedstrijden ondermaats presteert in het nieuwe seizoen is het inpakken en wegwezen en zit je met alle Schmidt gerelateerde spelers op de bank.
Dat geldt net zo goed voor elke andere trainer.
Je kiest als PSV vanuit bepaalde overwegingen voor een trainer met een bepaalde speelstijl, dan moet je hem ook wel faciliteren in het halen van spelers die daarbij passen. Voor 2.5m loop je dan toch niet zo'n enorm risico.

[ Voor 50% gewijzigd door toolkist op 26-05-2021 10:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:23
Kijk ik verkeerd of zie ik gewoon 20+ wedstrijden in de Bundesliga laatste paar seizoenen en ook CL wedstrijden :? Op basis waarvan zou dit 'absolute crap' en 'middelmaat' zijn?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent Dave
toolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:49:
[...]

Dat profiel zegt natuurlijk niet veel. Zou dat genoeg zeggen dan kunnen jij en ik ook meteen scout worden bij een BVO
Precies, maar dat er twijfels getrokkken worden bij het scoutingsapparaat van PSV is volkomen logisch. Het enige wat ik kan zien is dat hij ook meerdere malen verhuurd is door RBS en zélf geen 6 voudig kampioen is geweest zoals het AD meldt. Lekkere journalistiek weer.

Het lijkt op een aanwinst qua ervaring en speelminuten, dat zal uiteindelijk moeten blijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
Vincent Dave schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:52:
[...]
Het lijkt op een aanwinst qua ervaring en speelminuten, dat zal uiteindelijk moeten blijken.
Dat leek Heiko Westermann ook :+

Zonder gekheid: Blijf het bijzonder vinden dat PSV bereid is haar hele scouting, speelwijze, staf af te stemmen op iemand die naar alle waarschijnlijkheid een passant zal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:49:
[...]

Dat kunnen wij makkelijk. Kiezen we drie keer goed zijn we meesterscouts, kiezen we 3x fout dan proberen we het een niveautje lager opnieuw of zorgen we voor PR praat waardoor de schuld niet bij ons komt te liggen maar elders. PSV splashed the cash alsof het niks is maar zo rooskleurig is de situatie daar helemaal niet. Er is een tijd geweest dat er serieus geld geïnvesteerd werd in goede krachten maar de laatste jaren is dat niet meer het geval en komt óók daar het geld uit de eigen jeugd.

@Martinusz Die lopen er meer rond. Waaronder de roemruchte Baumgartl die voor 10 miljoen kwam. En Sangaré die er werkelijk niks van bakt die voor (uit mijn hoofd) 9 miljoen euro kwam. Dat is gewoon 20 miljoen euro kapotgeklapt aan helemaal niets exclusief salarissen. 2,5 miljoen euro is rijkelijk veel op dit moment. Er zitten ook nogal wat spelers die flink salaris vangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 26-05-2021 11:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vincent Dave
BoB_HenK schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:54:
[...]

Dat leek Heiko Westermann ook :+
Ja die was 48 toen hij naar Ajax ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Het enige wat ik kan zien is dat hij ook meerdere malen verhuurd is door RBS en zélf geen 6 voudig kampioen is geweest zoals het AD meldt. Lekkere journalistiek weer.
Maar de seizoenen die je mee kan tellen als "zijn" kampioenschap komen toch gewoon uit op 6?

13/14 - 33 wedstrijden gespeeld
14/15 - 31 wedstrijden gespeeld
17/18 - 8 wedstrijden gespeeld
18/19 - 27 wedstrijden gespeeld
19/20 - 26 wedstrijden gespeeld
20/21 - 28 wedstrijden gespeeld

Dan kan je vraagtekens zetten bij 17/18 maar met een winsterstoptransfer niet minder zijn officiele kampioenschap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:07:
[...]

Ik bedoelde qua directe versterkingen voor het 1e ;)
Tot nu toe klinkt het alsof PSV zich net name op de categorie achter in de 20/begin 30 richt. Propper (was toch ook best een stevig gerucht?) was ik bv nog vergeten.
Malen->De Jong
Rosario->Propper
Dumfries->Ramalho
Van Ginkel zal ook willen gaan spelen als ie fit is.
Waar ga je Madueke dan neerzetten bv. Zahavi is te duur om als wissel te gebruiken.
Ik snap de geruchten van de Jong, maar die zie ik deze zomer echt niet terug komen. Heeft nog een contract voor 2 seizoenen bij Sevilla, speelt daar sowieso CL (als hij speelt ;)) en heeft meerdere malen aangegeven het daar prima naar zijn zin te hebben.

Rosario -> Pröpper lijkt me sowieso een vooruitgang.
Ramalho heb ik nog niks van gezien dus is even afwachten. Het idee is wel dat hij RCV gaat spelen en Teze naar zijn echte positie RV gaat.
Stel van Ginkel lukt en die is een seizoen fit dan heb je daar als PSV ook echt wat aan. Juist omdat er zo veel vanuit de jeugd door komt focust PSV zich denk ik in elke linie op wat ervaring. Blind en Tadic hebben bij Ajax laten zien dat die combi het beste uit pakt.

Wat is er dan vanuit de jeugd de afgelopen jaren doorgekomen vraag je je af? Gakpo, Ihatarren, Teze, Obispo, Rosario, Malen, Madueke, Sadilek, Lammers om er eens wat te noemen.

[ Voor 0% gewijzigd door ElPaco op 26-05-2021 11:14 . Reden: typo ]

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:57:
@Martinusz Die lopen er meer rond. Waaronder de roemruchte Baumgartl die voor 10 miljoen kwam. En Sangaré die er werkelijk niks van bakt die voor (uit mijn hoofd) 9 miljoen euro kwam. Dat is gewoon 20 miljoen euro kapotgeklapt aan helemaal niets exclusief salarissen. 2,5 miljoen euro is rijkelijk veel op dit moment. Er zitten ook nogal wat spelers die flink salaris vangen.
Baumgartl had idd ook ervaring in de Bundesliga, echter wel trapje lager, geen CL en geen EL zo te zien.
Dus in dat opzicht zet ik deze Braziliaan wel wat hoger op de ladder, en blijkbaar dus voor maar 1/4 van het bedrag van Baumgartl. Overigens is 2,5 miljoen in deze tijd helemaal niet veel, wil je iets vergelijkbaars uit de eredivisie die hetzelfde niveau zou kunnen hebben, dan ben je waarschijnlijk al meer kwijt.

En de algemene regel blijft voor iedere transfer: je weet het nooit 100% of het gaat slagen, dat weten we alleen achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco

Harribo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:24:

Maar heb geen goed gevoel bij die Schmidt en de Jong. Schmidt wil alleen maar bekenden binnen halen en de Jong heeft er volgens mij geen kijk op.
Is PSV mooi klaar mee
Maar dat is toch ook waar de geruchten nu op wijzen? Propper/Van Ginkel voor Rosario/Sangare en Ramahlo voor Dumfries. Dat gerucht over Luuk de Jong neem ik niet te serieus, zie mijn vorige reactie.

WoT stats

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snmght
  • Nu online

snmght

imho dan he

Tagliafico leek op papier niets beter dan deze gozer. We zullen het gaan zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
snmght schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:13:
Tagliafico leek op papier niets beter dan deze gozer. We zullen het gaan zien.
Magallán overigens wel :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
En voor middelmaat kun je ook 22 miljoen betalen :+

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Zolang er 2,5 miljoen ipv 10/12 miljoen (Baumgartl/Bruma) wordt stukgeslagen zie ik het probleem niet heel erg :P

WoT stats

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-09 13:43

Qu3st

Ankona schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:15:
Die middelmaat was wel wat meer beslissender dan een wereldkampioen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:15:
Die was 16 miljoen toch? En kwam vaker bij de lokale pizzaboer dan op het trainingsveld!
En speelt momenteel bij Young Boys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:04:
[...]

Die was 16 miljoen toch? En kwam vaker bij de lokale pizzaboer dan op het trainingsveld!
En speelt momenteel bij Young Boys!
Maak er in totaal maar 17,9 miljoen van -O- -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Ik snap de geruchten van de Jong, maar die zie ik deze zomer echt niet terug komen. Heeft nog een contract voor 2 seizoenen bij Sevilla, speelt daar sowieso CL (als hij speelt ;)) en heeft meerdere malen aangegeven het daar prima naar zijn zin te hebben.

Rosario -> Pröpper lijkt me sowieso een vooruitgang.
Ramalho heb ik nog niks van gezien dus is even afwachten. Het idee is wel dat hij RCV gaat spelen en Teze naar zijn echte positie RV gaat.
Stel van Ginkel lukt en die is een seizoen fit dan heb je daar als PSV ook echt wat aan. Juist omdat er zo veel vanuit de jeugd door komt focust PSV zich denk ik in elke linie op wat ervaring. Blind en Tadic hebben bij Ajax laten zien dat die combi het beste uit pakt.

Wat is er dan vanuit de jeugd de afgelopen jaren doorgekomen vraag je je af? Gakpo, Ihatarren, Teze, Obispo, Rosario, Malen, Madueke, Sadilek, Lammers om er eens wat te noemen.
Obispo en Sadilek kun je wat mij betreft uit het lijstje schrappen. De ene heeft misschien net een handvol wedstrijden voor PSV 1 gespeeld, de ander is wegens te laag niveau verhuurd. Rosario kan dr eigenlijk ook vanaf, vind je zelf ook niet goed genoeg voor PSV 1.
Malen komt niet uit de jeugd, die is gehaald en een jaartje in Jong PSV gestald. Dat is hetzelfde als zeggen dat Schuurs uit de jeugd van Ajax komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:26:
[...]

Malen komt niet uit de jeugd, die is gehaald en een jaartje in Jong PSV gestald. Dat is hetzelfde als zeggen dat Schuurs uit de jeugd van Ajax komt ;)
Oh no! niet deze discussie weer maar als je het doet doe het dan wel goed, Madueke past zelfs beter in dat voorbeeld dan Malen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Oh no! niet deze discussie weer maar als je het doet doe het dan wel goed, Madueke past zelfs beter in dat voorbeeld dan Malen ;)
Nee hoor ;)
Madueke heeft nog een jaar in <19 en <17 gespeeld. Daarna een jaar Jong PSV.
Malen alleen een jaar in Jong PSV.

Bron: transfermarkt.

Madueke heb ik daarom zelfs weggelaten uit m'n post :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:26:
[...]

Obispo en Sadilek kun je wat mij betreft uit het lijstje schrappen. De ene heeft misschien net een handvol wedstrijden voor PSV 1 gespeeld, de ander is wegens te laag niveau verhuurd. Rosario kan dr eigenlijk ook vanaf, vind je zelf ook niet goed genoeg voor PSV 1.
Sadilek heeft het best prima gedaan die 2 jaar dat hij op elke mogelijke positie heeft gestaan behalve zijn eigenlijke positie. Obispo moet nog blijken inderdaad, heeft een hoop blessureleed achter zicht dus ik hoop dat hij het komend seizoen kan laten zien.

Rosario vind ik niet goed genoeg nee, maar hij heeft inmiddels wel een seizoen of 3-4 in de basis gestaan, dan heb je je waarde wel getoond. Wil ik er in de toekomst mee door? Nee, maar hij is goed genoeg geweest.

Malen is dan degene die er wat korter bij is en niet echt mee telt. Heb je gelijk in.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Winst van Villarreal is niet zo gunstig voor PSV. Vroeg beginnen in de kwalificatie en zelfs de mogelijkheid om overal naast te grijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Typhone schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 07:15:
Winst van Villarreal is niet zo gunstig voor PSV. Vroeg beginnen in de kwalificatie en zelfs de mogelijkheid om overal naast te grijpen.
Als ze alles verliezen hebben ze net zoveel Europese wedstrijden gespeeld als Ajax wanneer die alles zouden verliezen ;)

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ElPaco schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 07:17:
[...]

Als ze alles verliezen hebben ze net zoveel Europese wedstrijden gespeeld als Ajax wanneer die alles zouden verliezen ;)
Ajax speelt er sowieso 6. PSV sowieso 2 maar bij verlies is er geen restvoetbal meer!

20 en 21 juli begint PSV nu al met hun seizoen. Dat is over 7 weken ongeveer en dan is het EK nog niet eens gespeeld! Dus het is superongunstig dat De Gea een penalty inschiet alsof er geen keeper in de goal stond. Aan de andere kant tellen de coëfficiëntenpunten meteen mee vanaf het moment dat PSV start dus wat wedstrijdjes tegen 'zwakke' broeders uit Slovenië of Tsjechië mogen geen probleem zijn en kunnen ook positief uitpakken.

[ Voor 47% gewijzigd door Typhone op 27-05-2021 08:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:22:
[...]

Ajax speelt er sowieso 6. PSV sowieso 2 maar bij verlies is er geen restvoetbal meer!
Geen restvoetbal? PSV speelt er nu sowieso zes in de voorronde.
20 en 21 juli begint PSV nu al met hun seizoen. Dat is over 7 weken ongeveer en dan is het EK nog niet eens gespeeld!
De finale wordt gespeeld op 11 juli.

[ Voor 18% gewijzigd door strafschop op 27-05-2021 08:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

strafschop schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:39:
[...]

Geen restvoetbal? PSV speelt er nu sowieso zes in de voorronde.

[...]

De finale wordt gespeeld op 11 juli.
Of ik heb iets helemaal over het hoofd gezien maar volgens mij is het zo dat wanneer PSV de eerste wedstrijd (tweeluik) verliest er geen CL, geen EL en geen ConfL gespeeld wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
@Typhone

Nee, het is in het slechtste scenario voor PSV

2e vr CL > 3e vr EL > play-offs ECL.

[ Voor 8% gewijzigd door strafschop op 27-05-2021 08:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Nee @Typhone, in het stuk dat je aanhaalt staat:
Teams die hun Waterloo vinden in de tweede Champions League-voorronde moeten daarentegen razendsnel aan de bak in de derde kwalificatieronde in de Europa League. Valt in die fase óók het doek, dan wacht zelfs degradatie naar de play-offs in de Conference League.
Maar goed, jammer dat Ajax er weer bijgehaald moet worden als het over PSV gaat. Hoe dan ook hoop ik (voor de punten) dat ze een toernooi halen! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ilhanko schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:48:
Nee @Typhone, in het stuk dat je aanhaalt staat:

[...]

Maar goed, jammer dat Ajax er weer bijgehaald moet worden als het over PSV gaat. Hoe dan ook hoop ik (voor de punten) dat ze een toernooi halen! :)
Nee dat is positief. Alle Europees spelende clubs moeten keihard presteren. Mijn hoop is dit jaar wat harder gevestigd op PSV en AZ dan op Ajax.
Ajax komt uit in pot 3 en kan in een normaal scenario een poule krijgen met Man City, Paris SG en Villareal. Dan ben je gezegend ;).

@strafschop
Aight ik zie het inderdaad. Als ze het maar halen vind ik alles prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 27-05-2021 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:50:
[...]

Ajax komt uit in pot 3 en kan in een normaal scenario een poule krijgen met Man City, Paris SG en Villareal.
Nee, omdat Villarreal en ManCity allebei in pot 1 zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Ik hoop uiteraard dat PSV groepsfase Champions League haalt, maar bedacht me vanochtend dat PSV dus sowieso 6 Europese wedstrijden gaat spelen door het resultaat gisteren.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

strafschop schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:53:
[...]

Nee, omdat Villareal en ManCity allebei in pot 1 zitten.
Ik ben wijs en stil nu. Die ***indeling en aanpassingen hebben mijn systeem van denken geen goed gedaan merk ik :P
Flink balen dat de kampioenen uit sommige landen Europese nitwits zijn.

Lille OSC met 14.500 puntjes in pot 1, Inter idem, Villareal idem en Sporting idem.
Daar ga je dan met je ambities.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:58:
[...]
Dat bied toch alleen maar perspectief voor de loting?

Bayern München
Manchester City
Atlético Madrid
Internazionale
Sporting CP Lisbon
Villarreal
Lille OSC
Chelsea / Zenit St. Petersburg

[ Voor 28% gewijzigd door strafschop op 27-05-2021 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

strafschop schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:03:
[...]

Dat bied toch alleen maar perspectief voor de loting?

Bayern München
Manchester City
Atlético Madrid
Internazionale
Sporting CP Lisbon
Villarreal
Lille OSC
Ik kan me geen makkelijke loting herinneren in de CL. Lille OSC wil ik wel weer treffen trouwens, geen probleem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Uit pot 1 het liefst dan uit dit rijtje:
Sporting CP Lisbon
Villarreal
Lille OSC

Volgens mij is pot 2 ook aardig gevuld met grote teams :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:58:
[...]

Ik ben wijs en stil nu. Die ***indeling en aanpassingen hebben mijn systeem van denken geen goed gedaan merk ik :P
Flink balen dat de kampioenen uit sommige landen Europese nitwits zijn.

Lille OSC met 14.500 puntjes in pot 1, Inter idem, Villareal idem en Sporting idem.
Niet per se, Ajax haalt meestal een hoger niveau tegen 'goed/aanvallend' voetbal spelende ploegen en kan enorme moeite hebben met de wat 'minder' geclassificeerde tegenstanders. In de succesvolle campagne in 2018/19 werd met moeite gewonnen van Benfica (of gelijk gespeeld). Tegen Bayen werd dan wel twee keer gelijkgespeeld maar zeker de 3-3 was een spectaculaire wedstrijd. Real, Juve en bijna Tottenham volgde daarna. Seizoen daarna verlies je nipt tegen Chelsea en daarna gelijk in een toch wel knotsgekke wedstrijd met twee rode kaarten en een pingel. Afgelopen seizoen was Liverpool de grote tegenstander. Verlies je twee keer van, maar als je kijkt hoe. De eerste keer door een eigen doelpunt. Ajax werd zeker niet overlopen.

Dus ik ben met het huidige Ajax helemaal niet negatief over de kansen als we wat zwaardere tegenstanders hebben. Waar het 10 jaar gelden potjes waren waarvan je vrijwel zeker wist dat je ze ging verliezen is dat nu toch een stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Het enige nadeel is dat Ajax zelf in pot 3 zit en niet 2. Door de eindstand in de competities plaatsten een Liverpool, Dortmund en Juventus zich alsnog. Die zijn geen kampioen geworden (pot 1) en staan hoger in de Europese punten waardoor die in pot 2 komen en Ajax daarbuiten valt.

Doordat Juve, Real, Barca, Liverpool/Chelsea, PSG, United, etc. allemaal geen kampioen/winnaar zijn geworden zitten die allemaal in pot 2, en dan zou je daarmee moeten strijden om de tweede plek in de CL groep.

Dus je moet inderdaad wel hopen op een mindere tegenstander uit pot 1 anders wordt het wel een lastig verhaal. :)

In een poule des doods kan je ook nog Milan loten in pot 4. :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:18
Als je mee wilt doen met de grote jongens, moet je niet zeuren dat je grote jongens als tegenstander krijgt O-)

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:27:
In een poule des doods kan je ook nog Milan loten in pot 4. :o
Als er echt een pool des doods is dan hoeft dat niet per se in het nadeel van Ajax te zijn. Dan zijn er ook een hoop moeilijke wedstrijden voor de andere drie ploegen. Dan kan je opeens met 2 overwinningen en 2 gelijkspelen overwinteren bij wijze van spreken.

Buiten het feit dat ik denk dat een Juve, Barca en ook Real en United op dit moment verre van onverslaanbaar zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door PolarBear op 27-05-2021 09:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Maar wat heeft dat hele super League gedoe nog van invloed op dit komende Champions League seizoen? Vliegen Juve, Real en Barca er dan uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Qu3st schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:07:
Maar wat heeft dat hele super League gedoe nog van invloed op dit komende Champions League seizoen? Vliegen Juve, Real en Barca er dan uit?
Ik verwacht daar niks van. Een eventuele schorsing gaat dan ook nog langs het CAS.

Bij een schorsing gaan de Europese plekken naar de eerst volgende club in de competitie eindstand. Dan zou je Real Sociedad, Real Betis en Napoli in de groepsfase CL krijgen met wel een andere pot indeling voor de loting.

Italie en Spanje hebben ieder één club in de play-offs van de ECL zitten.

En de loting voor de play-offs is al op maandag 2 augustus.

[ Voor 8% gewijzigd door strafschop op 27-05-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:18
UEFA schermt nog steeds met straffen. de overige clubs die er snel uit stapten hebben lichte geldboetes gehad, deze laatste 3 zouden strenger gestraft worden:
https://www.vi.nl/nieuws/...uper-league-voorvechters-

De negen clubs hebben zich officieel geschaard achter de UEFA. Ze hebben daarnaast ingestemd met een goodwill-boete van vijftien miljoen euro, die ten goede komt aan jeugdvoetbal. Bovendien wordt vijf procent van het dit seizoen vergaarde prijzengeld in de Champions League en Europa League ingehouden.

[ Voor 36% gewijzigd door bregweb op 27-05-2021 10:34 ]

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:02
ElPaco schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:54:
Ik hoop uiteraard dat PSV groepsfase Champions League haalt, maar bedacht me vanochtend dat PSV dus sowieso 6 Europese wedstrijden gaat spelen door het resultaat gisteren.
huh?

als ze verliezen in de eerste voorronde cl (2 wedstrijden) gaan ze naar voorronde europa league (2 wedstrijden) als ze verliezen eindigt het toch?

Of gaan daar ook de losers weer naar conference league playoffs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
@Joostje123
strafschop schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:47:

Nee, het is in het slechtste scenario voor PSV

2e vr CL > 3e vr EL > play-offs ECL.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:44

Baseman77

We move

toolkist schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:23:
@Baseman77 aangezien jij volgens mij altijd het nodige speurwerk doet naar (potentiele) nieuwe aanwinsten voor PSV... Is dit wat?
Ik ben blij met hem!
Vooralsnog ;)

Hij lijkt qua type speler op Bosscagli. Waarbij Ramalho (veel) meer ervaring heeft, heel erg bekend is met het gegenpressing spel en beschikt over het benodigde leiderschap.
Ramalho is geen topper, maar hij zou moeiteloos mee moeten kunnen draaien en er daarbij ook voor zorgen dat het zowel achterin als op het middenveld beter komt te staan. Ik vind hem een prima versterking.

Al zie ik Alderweireld ook heel graag komen, hij is echt een niveau hoger qua kwaliteit.
PSV is al langer met hem in gesprek (hij wil terug naar België i.v.m. de school van zijn kinderen), maar schijnbaar is Overmars nu ineens in actie geschoten. Dat doet Overmars wel vaker, vreemd genoeg soms alleen al om de prijs op te drijven, maar hopelijk tevergeefs deze keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Om even bij te werken qua discussies :+
ph4ge schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:23:
Gaat nooit gebeuren, als Berghuis naar PSV had gewild had hij er al lang gespeeld.
Hij was al rond met PSV 2 seizoenen geleden, totdat PSV op het laatste moment besloot het niet door te zetten.
Ik weet niet waarom en helemaal begrijpen doe ik het ook niet, omdat men hem toen goed had kunnen gebruiken. Daarna werd Doan gehaald, prima talent maar niet te vergelijken met Berghuis.

Nu niet meer echter. Berghuis zal altijd in de basis willen staan, maar dat is bij PSV niet mogelijk.
Daarbij heb ik mijn twijfels over zijn mentaliteit, met name over de regelmatige momenten van kortsluiting die hij tijdens wedstrijden waarin het niet liep demonstreerde. Dan wordt hij een gevaar voor zijn eigen team en voor de tegenstander die hij afzaagt.
Deadsy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:07:
Tja het is niet alsof de transfers van PSV de laatste jaren echt een schot in de roos zijn geweest.
Die van afgelopen seizoen waren uitstekend.
De Jong en heel PSV hebben veel geleerd van 2 seizoenen geleden, toen is helaas veel geld verbrast.

Al geldt natuurlijk voor elke club dat ze miskopen doen.
Met alle respect (want anders gaat de hel weer los) vind ik PSV nou niet echt bezig met een toekomstgerichte visie.
Komisch altijd dit.
Enkele jaren geleden kreeg Ajax het verwijt te veel met jeugdspelers te spelen en te weinig oog te hebben voor ervaring, zoals PSV dit wel deed en daarmee vaak Ajax overtroefde. Daarna ging Ajax ineens flink investeren, vooral in ervaring en Zuid-Amerikanen (goh, waar zouden ze dat van hebben) en ging PSV zich juist meer richten op de jeugdopleiding. Waarna Ajax duidelijk de overhand kreeg (en de mazzel had te beschikken over 2 absolute toptalenten die daarna voor ontzettend veel geld verkocht werden).

Al is het van beide kanten wel duidelijk en logisch waarom men dit deed; Ajax had voldoende geld en kon daarom minder kijken naar restwaarde van nieuwe spelers, PSV moest juist voldoende geld gaan creëren en ervoor zorgen dat dit ook zo blijft.

Nu heeft PSV inmiddels de beschikking over voldoende talent en jeugd, maar mist men bepaalde kwaliteit, ervaring, hardheid en rust.
Dus is PSV druk bezig met dit type speler. En de korte termijn is daarbij ook steeds belangrijker geworden door de CL verdiensten. Als Ajax de komende paar jaar de CL haalt en PSV niet, dan wordt het gat te groot. Dus juist door ervaring aan te trekken is PSV (ook) bezig met de toekomst.
Precies, maar dat er twijfels getrokkken worden bij het scoutingsapparaat van PSV is volkomen logisch.
Waarom?
De scouting is namelijk niet verantwoordelijk voor het aankoopbeleid, dat is de TD (met de AD als ruggesteun).
Typhone schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:57:
En Sangaré die er werkelijk niks van bakt die voor (uit mijn hoofd) 9 miljoen euro kwam.
Sorry, maar hier sla je plank echt volledig mis.

Sangaré had een dip tegen het einde van het seizoen, maar zijn verdedigende stats zijn ongekend voor een middenvelder in de Eredivisie.
Daarbij verstuurde hij opvallend veel passes en heeft hij een erg hoge pass zuiverheid.
Hij heeft echter de beeldvorming tegen, omdat zijn weinige balverlies wel vaak erg onnodig is en de tegenstander daarna ook regelmatig meteen gevaarlijk kon worden. Dit eerste werd echter al grotendeels opgelost door de vervanging van Rosario door Van Ginkel en het tweede is mede een gevolg van spelers die verkeerd opgesteld staan (met name beide backs die te hoog staan, een van beide moet achterin blijven).

[ Voor 201% gewijzigd door Baseman77 op 27-05-2021 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:41:
Al zie ik Alderweireld ook heel graag komen, hij is echt een niveau hoger qua kwaliteit.
PSV is al langer met hem in gesprek (hij wil terug naar België i.v.m. de school van zijn kinderen), maar schijnbaar is Overmars nu ineens in actie geschoten. Dat doet Overmars wel vaker, vreemd genoeg soms alleen al om de prijs op te drijven, maar hopelijk tevergeefs deze keer.
Je weet dat Ajax en Alderweireld al geruime tijd contact hebben? Zo ook vorig jaar bv, toen het nog lang niet zeker was dat ie bij de Spurs zou blijven.
Dit is dus echt niet om PSV te stangen. Eerder andersom ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

toolkist schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:52:
Je weet dat Ajax en Alderweireld al geruime tijd contact hebben?
Wel contact inderdaad, maar zonder een concreet voorstel vanuit Ajax. In ieder geval recent.
PSV heeft overigens ook al langer contact met hem, zo was hij vorig seizoen in Eindhoven. Maar PSV heeft hem een concreet voorstel gedaan voor komend seizoen, waar Alderweireld positief op heeft gereageerd. Nu lijkt Overmars echter wakker geschrokken, maar het is afwachten met welke bedoeling en wat Alderweireld zelf wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Nu online

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Wel contact inderdaad, maar zonder een concreet voorstel vanuit Ajax. In ieder geval recent.
PSV heeft overigens ook al langer contact met hem, zo was hij vorig seizoen in Eindhoven. Maar PSV heeft hem een concreet voorstel gedaan voor komend seizoen, waar Alderweireld positief op heeft gereageerd. Nu lijkt Overmars echter wakker geschrokken, maar het is afwachten met welke bedoeling en wat Alderweireld zelf wil.
Ik heb die berichtgeving even gemist. Ik hoop in ieder geval ook dat Overmars niet doorpakt, zie even niet in waar hij zou moeten spelen als Mazraoui, Rensch en Timber gewoon blijven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:28:

Sangaré had een dip tegen het einde van het seizoen, maar zijn verdedigende stats zijn ongekend voor een middenvelder in de Eredivisie.
Daarbij verstuurde hij opvallend veel passes en heeft hij een erg hoge pass zuiverheid.
Je hebt o.a. studio voetbal gemist zo rond de wedstrijd tegen ADO Den Haag en ervoor denk ik. Daar werd hij keihard afgeserveerd en wellicht is dat het dipje tegen het einde van het seizoen wat je bedoelde maar dat vind ik nog rijkelijk midden in het seizoen. Ik kan de beelden zo snel niet terughalen maar daar kwamen zo 7-8 beelden voorbij van Sangaré die niet thuis gaf. En vervolgens kwam daarna nog een hele rits voorbij van eerdere wedstrijden. Ik hoop dat ze in de voorbereiding anders spelen met het oog op Europa. Maar in de competitie daarna mag Sangaré elke wedstrijd spelen van mij.

@snmght
Alderweireld en Vertonghen niet meer halen. Voegen niks meer toe aan Ajax op dit moment. Vertonghen had direct na het CL seizoen moeten komen maar niet meer nu. Uitgerangeerd en niet bewezen beter.

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 27-05-2021 13:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:28:

Hij heeft echter de beeldvorming tegen, omdat zijn weinige balverlies wel vaak erg onnodig is en de tegenstander daarna ook regelmatig meteen gevaarlijk kon worden. Dit eerste werd echter al grotendeels opgelost door de vervanging van Rosario door Van Ginkel en het tweede is mede een gevolg van spelers die verkeerd opgesteld staan (met name beide backs die te hoog staan, een van beide moet achterin blijven).
Ongekend nogwel...
Ik denk dat je zelf toch echt wat teveel door een gekleurde bril kijkt hier en moeite hebt om je enthousiasme van vorig jaar te temperen.
Want wat een geweldenaar zou PSV toch gehaald hebben.
Ondertussen heb ik hem in de topwedstrijden (met name tegen Ajax) enorm zien falen, heeft PSV het hele seizoen volgens mij geen moment gehad dat je dacht 'goh, ze hebben het achterin helemaal prima op orde'. En dat voor een speler die als verdedigende middenvelder staat opgesteld.
Die "opvallend veel passes" hebben ook echt tot opvallend veel kansen/assists geleid... Of waren het eigenlijk toch vooral obligate balletjes opzij, achteruit, etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Tuurlijk, alleen maar wakker geworden door PSV :z
Overigens heeft Club Brugge ook meer dan gemiddelde interesse. Hebben die Ajax dan wakker gemaakt, of PSV, of heeft PSV ook Club Brugge wakker gemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:49
toolkist schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:13:
[...]

Tuurlijk, alleen maar wakker geworden door PSV :z
Overigens heeft Club Brugge ook meer dan gemiddelde interesse. Hebben die Ajax dan wakker gemaakt, of PSV, of heeft PSV ook Club Brugge wakker gemaakt?
Het is ieder seizoen weer spannend welke speler met een Ajax verleden opduikt in Eindhoven :o

Overigens voor mij welkom bij Ajax. Allicht beter dan Perr Schuurs.

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 27-05-2021 15:14 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Typhone schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:06:
Je hebt o.a. studio voetbal gemist zo rond de wedstrijd tegen ADO Den Haag en ervoor denk ik.
De uitwedstrijd waarin PSV een recordaantal kansen en schoten op doel creëerde, Baumgartl flink in de fout ging bij de 1-0 en Kramer een bal per ongeluk goed raakte in slotfase waardoor het tegen alle verhoudingen in 2-2 werd? Of de thuiswedstrijd die met 4-0 gewonnen werd?
Ik heb geen idee waarom juist Sangaré toen "keihard afgeserveerd" zou moeten zijn.

En ik kijk geen Studio Voetbal, vooral omdat de meningen van de meeste gasten daar mij weinig zeggen. Zoals Theo Janssen, die tijdens een EL wedstrijd van PSV aangaf niet te snappen dat een club als PSV met 2 verdedigende middenvelders speelt tegen kleinere clubs. Waarmee hij meteen duidelijk maakte geen inzicht te hebben in de tactiek en achterliggende gedachte van de speelwijze onder Schmidt. Een typisch Nederlandse en achterhaalde denkwijze heeft hij nog, en daarvoor wordt hij nog betaald ook. Onbegrijpelijk. Zoals hetzelfde geldt voor Veronica Inside.

En voor de zekerheid: Nee, ik ben zelf geen tactisch wonder. Maar ik lees me in en ben daardoor bekend geraakt met Schmidt zijn 4-2-2-2 systeem en ik weet dus waarom hij met 2 verdedigende middenvelders speelt en waarom dat niet te vergelijken valt met de 'standaard Nederlandse' 4-3-3 tactiek.
Dat is een kleine moeite voor mij, maar blijkbaar te veel moeite voor iemand die ervoor betaald wordt. Al is Pieter Zwart een positieve uitzondering, zijn analyses lees ik altijd met veel plezier.
toolkist schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:10:
Ongekend nogwel...
Ik denk dat je zelf toch echt wat teveel door een gekleurde bril kijkt hier en moeite hebt om je enthousiasme van vorig jaar te temperen.
Nee hoor, gewoon statistieken:

Zoals deze van zijn 7 wedstrijden in de EL: https://fbref.com/en/players/bced0375/Ibrahim-Sangare
Of deze van zijn seizoen in de Eredivisie: https://twitter.com/footy_metrics?s=11

Qua defensieve stats staat hij als middenvelder op eenzame hoogte in de Eredivisie en in de EL hoort hij bij de betere.
heeft PSV het hele seizoen volgens mij geen moment gehad dat je dacht 'goh, ze hebben het achterin helemaal prima op orde'.
Dit ben ik helemaal met je eens, al zie ik niet in waarom 1 specifieke speler verantwoordelijk zou zijn voor de gehele defensieve organisatie van het team. En die organisatie luistert heel erg nauw in een gegenpressing tactiek, aangezien er grote gaten kunnen vallen als spelers het niet goed uitvoeren (wat PSV regelmatig heeft aangetoond).
Die "opvallend veel passes" hebben ook echt tot opvallend veel kansen/assists geleid... Of waren het eigenlijk toch vooral obligate balletjes opzij, achteruit, etc?
Eerst verwijt je Sangaré dat PSV defensief te kwetsbaar is en vervolgens dat hij te weinig kansen heeft ingeleid, wat is het nu? En wat verwacht je eigenlijk van een speler op die positie in Schmidt zijn 4-2-2-2?
Een speler als Kanté verwijt je ook een gebrek aan kansen/assists?

Dit gezegd hebbende, in balbezit moet Sangaré zich duidelijk verbeteren. Wat ook samenhangt met de aanval. Een taak van hem is namelijk bij balwinst meteen de voorwaartse pass te geven, maar dat kan alleen als de aanvallers vrijlopen en daar schort het wel eens aan. En zodra die optie is weggevallen mist Sangaré de rust om even te wachten, dan geeft hij of alsnog die voorwaartse pass (dat zijn meestal die vreemde momenten die dom en onnodig balverlies opleveren) of hij passt breed/terug. In Frankrijk dribbelde hij ook regelmatig, dat deed hij bij PSV veel minder. Dat zal gedeeltelijk te maken hebben met de speelstijl en de angst voor balverlies, maar hij moet dat lef wel weer terugvinden.

Toen Van Ginkel veel speeltijd kreeg in de laatste wedstrijden was er overigens meteen een verbetering zichtbaar. En dat is geen toeval, aangezien Sangaré zich dan meer kan richten op het defensieve werk en hij door het slimme lopen van Van Ginkel meer afspeelmogelijkheden heeft in balbezit. Niet voor niets wil PSV dolgraag Pröpper terughalen, ook een middenvelder met loopvermogen en uitstekend in balbezit.
toolkist schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:13:
Hahaha, is Overmars heilig of zo?
En je leest niet goed.

Ik zeg dat PSV een concreet voorstel heeft gedaan, Ajax en Club Brugge hebben dat niet gedaan. In ieder geval nog niet. Maar Overmars heeft na dat voorstel van PSV ineens weer contact gezocht met Alderweireld, kan natuurlijk ook puur toeval zijn O-)

Dat heeft Overmars ook nooit eerder gedaan, al zullen dit ook wel leugens zijn:
https://www.fcupdate.nl/v...16981574_1164158906973125

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Baseman77 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:32:
[...]
Een typisch Nederlandse en achterhaalde denkwijze heeft hij nog, en daarvoor wordt hij nog betaald ook. Onbegrijpelijk. Zoals hetzelfde geldt voor Veronica Inside.
Vind dat we daar ook wel een keer van af mogen, dat 4-3-3/Hollandse school alleen maar achterhaald is. Ik denk dat goed uitgevoerd Totaalvoetbal nog steeds prima kan werken. Je moet er wel de spelers voor hebben en daar gaat het nogal eens mis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

De uitwedstrijd waarin PSV een recordaantal kansen en schoten op doel creëerde, Baumgartl flink in de fout ging bij de 1-0 en Kramer een bal per ongeluk goed raakte in slotfase waardoor het tegen alle verhoudingen in 2-2 werd? Of de thuiswedstrijd die met 4-0 gewonnen werd?
Ik heb geen idee waarom juist Sangaré toen "keihard afgeserveerd" zou moeten zijn.
Al die zaken die je hier noemt zijn feitelijk juist maar hebben niks met Sangaré van doen. Sangaré speelde een draak van een wedstrijd dat werd later nog even door alle analisten aangehaald en dat was de reden waarom Sangaré afgeserveerd werd. Niet voor het eerst dus in afgelopen seizoen.
En ik kijk geen Studio Voetbal, vooral omdat de meningen van de meeste gasten daar mij weinig zeggen. Zoals Theo Janssen, die tijdens een EL wedstrijd van PSV aangaf niet te snappen dat een club als PSV met 2 verdedigende middenvelders speelt tegen kleinere clubs.
Meningen zijn meningen maar los daarvan kan iemand die op persoonlijke titel een mening ergens over heeft analytisch nog wel volkomen juist zitten. Getuige de algemene ophef (ik herinner me Affelay en vd Vaart nog) die buiten Studio Voetbal ontstond was dat denk ik eerder terecht dan onterecht. Het blok Sangaré / Rosario was (ook toen al) niet voor het eerst flink bekritiseerd.
Dit ben ik helemaal met je eens, al zie ik niet in waarom 1 specifieke speler verantwoordelijk zou zijn voor de gehele defensieve organisatie van het team. En die organisatie luistert heel erg nauw in een gegenpressing tactiek, aangezien er grote gaten kunnen vallen als spelers het niet goed uitvoeren (wat PSV regelmatig heeft aangetoond).
Daarvoor heb ik PSV niet diep genoeg gevolgd, maar Ajax wel. Alvarez deed precies hetzelfde op het middenveld van Ajax en was daarmee hoofdelijk verantwoordelijk voor het ontregelen van de defensie van Ajax. De defensie en de organisatie van een team staat en valt met elk poppetje. Dat moet goed (100%) staan anders zijn er grote problemen. Die lijn kun je doortrekken naar de aanval waar iedereen ook een bepaalde routine moet hebben. Aan de bal en zonder bal beweging en zowel in als niet in balbezit lopen noemen de kenners het meestal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Eerst verwijt je Sangaré dat PSV defensief te kwetsbaar is en vervolgens dat hij te weinig kansen heeft ingeleid, wat is het nu? En wat verwacht je eigenlijk van een speler op die positie in Schmidt zijn 4-2-2-2?
Een speler als Kanté verwijt je ook een gebrek aan kansen/assists?
Nee, ik beoordeel Kanté ook niet op z'n aantal passes.. Dat doe jij bij Sangaré alsof dat iets heel belangrijks is.
Zijn taak is defensieve zekerheid helpen bieden, ballen veroveren en inleveren bij iemand die er wel iets mee kan. Dus beoordeel ik hem daarop. Dat hij daarbij "ver uiitsteekt" boven de rest in de Eredivisie is niet eens waar, Alvarez kan vergelijkbare statistieken zien (procentueel, niet absoluut, zie https://tipsscore.com/).
knip stukje geen opmerkingen over
Hahaha, is Overmars heilig of zo?
Ja, zo'n beetje wel ja voor mij :p
En je leest niet goed.

Ik zeg dat PSV een concreet voorstel heeft gedaan, Ajax en Club Brugge hebben dat niet gedaan. In ieder geval nog niet. Maar Overmars heeft na dat voorstel van PSV ineens weer contact gezocht met Alderweireld, kan natuurlijk ook puur toeval zijn O-)
Ben je zijn zaakwaarnemer ofzo? Nergens ook maar enig bericht te vinden over een concreet aanbod van PSV...
Dat heeft Overmars ook nooit eerder gedaan, al zullen dit ook wel leugens zijn:
https://www.fcupdate.nl/v...16981574_1164158906973125
Een bericht uit 2016 _/-\o_ Boeiend dat ie dat wel eens deed. Betekent niet dat elke keer zo is...

Wat betreft de "spontane" interesse...
Marc Overmars onthulde enkele tijd geleden dat hij een lijntje heeft uitgezet naar Toby Alderweireld en Jan Vertonghen. Gewoon om eens te polsen. De verloren zonen keren echter niet op korte termijn terug naar Amsterdam. “Het is nu nog te vroeg,” aldus Overmars.
2 jaar geleden... hoezo is hij dan nu PSV aan het plagen?
Oh wacht, in 2018 ook al...
Verrek, ook begin dit jaar werd er nog aangegeven regelmatig contact met hem te hebben.. Nee dit is inderdaad echt alleen om PSV te plagen en de interesse van Ajax komt echt totaal uit het niets...

[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 27-05-2021 21:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kap eens met het uitlokken.

[ Voor 77% gewijzigd door Outerspace op 28-05-2021 08:10 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 21:26
Scherpen naar Brighton voor 5 miljoen?
Goede deal

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:21
Harribo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:24:
Goede deal
Lees het ook net. Dat zou wel weer echt een topdeal zijn. Voor 1,5 gehaald, niet echt overtuigen en hem dan voor 5 weten te slijten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Harribo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:24:
Goede deal
Doet Marc weer goed, en ondertussen lijkt men rond te zijn met FC Nordsjælland voor Kamaldeen Sulemana. €15 miljoen + bonussen.

Heerlijke tijden weer, transfer perikelen. Heerlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Henkie_NtA schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:33:
[...]

Lees het ook net. Dat zou wel weer echt een topdeal zijn. Voor 1,5 gehaald, niet echt overtuigen en hem dan voor 5 weten te slijten.
Jaloersmakend! :o

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:13
[...]

Gaat de derde keeper van Ajax nu voor meer verkocht worden dan de beste speler van Feyenoord? Het zal toch niet? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:49
[...]

Wat zou de halve finale EL opleveren? Dat verschil mag je van de marge afhalen -O-

XXXVI

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
[...]

knip
Ajax is al heel lang geintresseerd in Alderweireld, ze hebben al 2 jaar op rij pogingen gedaan om hem te halen, samen met Vertonghen.
Vertonghen wilden niet naar Ajax komen, aangezien hij niet wilde concurreren met Blind, hij wilde 100% garantie op een basisplaats, met Blind had hij dat niet voelde hij.
Alderweireld wilde Ajax ook elke jaar, vorige jaar ook , maar hij wilde toen niet.
Ajax is al veel langer geintresseerd in Alderweireld, dus om te stellen dat Ajax nu concreet word omdat PSV concreet word.
Kap eens met deze troll beredering

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 28-05-2021 08:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:46:
[...]

Wat zou de halve finale EL opleveren? Dat verschil mag je van de marge afhalen -O-
Zijn wel de cijfers voor de seizoenen 2021/24 , maar je kan dat van de marge afhalen en positief uitkomen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLzBk8LxqBwIhM5QAKt6ObLS7ro=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JVaOSQWshF54TbkOUKT4SI4Y.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Valt me, zeker vanaf de kwartfinale, nog niks tegen qua financiële beloning die Conference League.
Wat betreft Sulemana, voor 15m denk ik dat ik liever had gehad dat Overmars een poging voor Kluivertje had gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
toolkist schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:26:
Valt me, zeker vanaf de kwartfinale, nog niks tegen qua financiële beloning die Conference League.
Wat betreft Sulemana, voor 15m denk ik dat ik liever had gehad dat Overmars een poging voor Kluivertje had gedaan.
Verweij ontkent dat het rond is.
Kamaldeen is echt goed 1v1, gaat hij dat combineren met rendement word hij wereldtop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
PSV is bezig met een transfervrije verdediger die zowel links als rechts kan staan.

Die jongen speelde bij 1. FC Mainz in de basis en is net buiten de boot gevallen voor het EK met Oostenrijk.

Als ze nu ook nog voor Alderweireld zouden gaan zou dat denk ik wel een kwalitatieve impuls geven, maar dan weet je zeker dat of een van de 'aankopen' of iemand van de jeugd er niet in gaat komen.

'aankopen' want transfervrij is wel een nieuwe speler, maar je betaalt er natuurlijk niet veel voor :p

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
ElPaco schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:10:
PSV is bezig met een transfervrije verdediger die zowel links als rechts kan staan.

Die jongen speelde bij 1. FC Mainz in de basis en is net buiten de boot gevallen voor het EK met Oostenrijk.

Als ze nu ook nog voor Alderweireld zouden gaan zou dat denk ik wel een kwalitatieve impuls geven, maar dan weet je zeker dat of een van de 'aankopen' of iemand van de jeugd er niet in gaat komen.

'aankopen' want transfervrij is wel een nieuwe speler, maar je betaalt er natuurlijk niet veel voor :p
Een redelijke bak tekengeld waarschijnlijk.

Tweede helft van het seizoen vaste basisspeler bij Mainz (eerste helft nauwelijks gespeeld). Wat me daarin opvalt is dat hij twee assists heeft gegeven, maar ik heb geen flauw idee hoe Mainz speelt. Dumfries en Max hebben respectievelijk 6 en 8 assists gegeven. Weliswaar beide in meer wedstrijden, maar ik vraag me af of dit een vergelijkbare back is die ook gewend is veel op te komen en voorzetten te geven. Aan de andere kant kunnen die andere twee niet verdedigen, en deze jongen misschien wel.

Weer een Duitstalige speler, opvallend. Ook al 27 en nog nooit echt doorgebroken, dat zegt ook wel wat. Heeft deze jongen nog restwaarde als hij straks weggaat (al heeft hij ook niks gekost natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
autje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 06:48:
[...]

Een redelijke bak tekengeld waarschijnlijk.

Tweede helft van het seizoen vaste basisspeler bij Mainz (eerste helft nauwelijks gespeeld). Wat me daarin opvalt is dat hij twee assists heeft gegeven, maar ik heb geen flauw idee hoe Mainz speelt. Dumfries en Max hebben respectievelijk 6 en 8 assists gegeven. Weliswaar beide in meer wedstrijden, maar ik vraag me af of dit een vergelijkbare back is die ook gewend is veel op te komen en voorzetten te geven. Aan de andere kant kunnen die andere twee niet verdedigen, en deze jongen misschien wel.

Weer een Duitstalige speler, opvallend. Ook al 27 en nog nooit echt doorgebroken, dat zegt ook wel wat. Heeft deze jongen nog restwaarde als hij straks weggaat (al heeft hij ook niks gekost natuurlijk).
Ik vermoed dat hij backup wordt voor als Max (links) of Teze (rechts) een wedstrijd niet mee kan doen (door een kaart, blessure of rust). Dan lijkt het me prima.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 22:34
ElPaco schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:14:
[...]

Ik vermoed dat hij backup wordt voor als Max (links) of Teze (rechts) een wedstrijd niet mee kan doen (door een kaart, blessure of rust). Dan lijkt het me prima.
Ik zou het van zo'n speler wel een opmerkelijke stap vinden als hij als backup naar PSV komt. Had afgelopen seizoen ook blessure en zich netjes teruggeknokt in de basis van een Bundesligaclub, dan kies je toch voor een club waar een basisplaats een reële optie is?
autje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 06:48:
[...]

Weer een Duitstalige speler, opvallend.
PSV heeft voorlopig het eerste recht om het Bayern München van Nederland te zijn. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Sempy schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:32:
[...]

Ik zou het van zo'n speler wel een opmerkelijke stap vinden als hij als backup naar PSV komt. Had afgelopen seizoen ook blessure en zich netjes teruggeknokt in de basis van een Bundesligaclub, dan kies je toch voor een club waar een basisplaats een reële optie is?
Inderdaad, voor een transfervrije speler van dat niveau zou een stap naar een subtopper in Duitsland toch mogelijk moeten zijn, die betalen waarschijnlijk hetzelfde als PSV. Het zou me niets verbazen als óf Max in de transfer-pijplijn zit, óf Schmidt voor 'zekerheid' kiest en deze jongen voor Teze gaat zetten in de pikorde (zou dom zijn, maar het zou niet de eerste coach zijn die zoiets doet). Vanuit PSV kant snap ik deze transfer wel: niet al te duur, en aangezien CL een moeilijk verhaal wordt moet men toch een beetje op de centjes letten. Maar ik vraag me af wat er tegen de speler zelf gezegd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Typhone schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:05:
Het blok Sangaré / Rosario was (ook toen al) niet voor het eerst flink bekritiseerd.
Draak van een wedstrijd, afserveren, algemene ophef, flink bekritiseerd, je slaat nogal door in superlatieven.

Dat het blok Sangaré en Rosdario kritiek kreeg heb ik nooit ontkend, maar in het geval van Theo Janssen betrof de kritiek puur dat PSV gebruik maakte van 2 VCM's en ging het niet over de individuele spelers. En die kritiek maakte duidelijk dat Janssen het systeem van Schmidt niet begreep.

Dat verder individuele spelers wel eens een mindere wedstrijd spelen is niet meer dan normaal.
In het geval van 'het blok' betrof dat echter vooral Rosario, niet voor niets speelde Sangaré bijna altijd en werd Rosario vervangen zodra Van Ginkel fit genoeg was (tot die tijd was er eigenlijk geen fatsoenlijke vervanger).
toolkist schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:52:
Nee, ik beoordeel Kanté ook niet op z'n aantal passes.
Waar heb ik het over het aantal passes van Kanté?
Ik heb het over zijn gebrek aan kansen/assists, wat jouw kritiek is betreffende Sangaré.
Dat hij daarbij "ver uiitsteekt" boven de rest in de Eredivisie is niet eens waar, Alvarez kan vergelijkbare statistieken zien (procentueel, niet absoluut, zie https://tipsscore.com/).
Wat moet ik zien via je link?
Ben je zijn zaakwaarnemer ofzo? Nergens ook maar enig bericht te vinden over een concreet aanbod van PSV...
Nee en klopt, dit is ook nog niet naar buiten gebracht. Logisch aangezien het nog niet rond is.
2 jaar geleden... hoezo is hij dan nu PSV aan het plagen?
Je leest nog steeds niet goed.

Ik heb nergens ontkend dat Overmars en Alderweireld contact hebben gehad de afgelopen jaren, dat is juist de gebruikelijke gang van zaken als spelers vertrekken naar een andere club (helemaal als het een club in een topcompetitie betreft).

Ik geef alleen aan dat Overmars pas in actie is geschoten richting Alderweireld, nadat deze een concreet voorstel heeft ontvangen van PSV en daar positief op reageerde. En dat dit niet de eerste keer is dat Overmars zoiets doet.

Ik hang daar ook geen waardeoordeel aan, ik constateer het alleen.
Komisch dat je het desalniettemin nodig vindt om Overmars te verdedigen.

Knip, quote weggepoetst

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 28-05-2021 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:10:
Waar heb ik het over het aantal passes van Kanté?
Ik heb het over zijn gebrek aan kansen/assists, wat jouw kritiek is betreffende Sangaré.
JIJ begint over dat Sangaré zoveel passes geeft alsof dat zoiets belangrijks is. Als je dan zoveel om passes geeft maakt het ook uit wat eruit komt.
En JIJ begint over Kanté, niet ik.

Mij maakt het geen kloot uit hoeveel passes hij geeft, dat is z'n werk niet. Bal veroveren en inleveren, dat zie ik als zijn belangrijkste taak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Statistieken van beide spelers. Van goals/assists tot balverlies, passes, nauwkeurigheid, duels gewonnen verloren etc.
Nee en klopt, dit is ook nog niet naar buiten gebracht. Logisch aangezien het nog niet rond is.
Dus je bent toch z'n zaakwaarnemer? Of moet John de Jong eerst akkoord bij jou vragen ofzo?
Je leest nog steeds niet goed.

Ik heb nergens ontkend dat Overmars en Alderweireld contact hebben gehad de afgelopen jaren, dat is juist de gebruikelijke gang van zaken als spelers vertrekken naar een andere club (helemaal als het een club in een topcompetitie betreft).

Ik geef alleen aan dat Overmars pas in actie is geschoten richting Alderweireld, nadat deze een concreet voorstel heeft ontvangen van PSV en daar positief op reageerde. En dat dit niet de eerste keer is dat Overmars zoiets doet.
Als je elk half jaar wel contact hebt is er volgens mij bar weinig kans van "ineens wakker schieten" als er zogenaamd ineens een aanbod van PSV ligt.
Overigens lees ik alleen maar berichten waarin PSV kansloos wordt geacht omdat Alderweireld aangegeven heeft in de Belgische competitie te willen spelen.
Ik hang daar ook geen waardeoordeel aan, ik constateer het alleen.
Komisch dat je het desalniettemin nodig vindt om Overmars te verdedigen.
Verzinsels mogen bestreden worden, toch?
knip, quote weggepoetst

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 28-05-2021 11:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 21:28
Eigenlijk wil ik niet in dit heen en weer stappen, maar je zou ook kunnen denken dat Alderwereild zelf naar Overmars is gestapt. Want elke slimme onderhandelaar weet dat als er meerdere gegadigde/geintresseerde zijn je ze mogelijk tegen elkaar op kan laten bieden voor een nog beter contract. Huizeneigenaren doen het op dit moment alleen maar.
Zolang er geen officieel bericht is zijn het alleen maar geruchten, een deel is waar en een deel is fantasie, dus zullen we het mogelijk nooit weten hoe het is gegaan. Maar laten we niet nu al zo naar elkaar reageren, we hebben nog paar maanden te gaan voor de start van nieuw seizoen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Pompi schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:50:
Eigenlijk wil ik niet in dit heen en weer stappen, maar je zou ook kunnen denken dat Alderwereild zelf naar Overmars is gestapt. Want elke slimme onderhandelaar weet dat als er meerdere gegadigde/geintresseerde zijn je ze mogelijk tegen elkaar op kan laten bieden voor een nog beter contract. Huizeneigenaren doen het op dit moment alleen maar.
Zolang er geen officieel bericht is zijn het alleen maar geruchten, een deel is waar en een deel is fantasie, dus zullen we het mogelijk nooit weten hoe het is gegaan. Maar laten we niet nu al zo naar elkaar reageren, we hebben nog paar maanden te gaan voor de start van nieuw seizoen.
We zagen Alderweireld en Vertonghen schutteren tegen Ajax in 2019 dus de vraag is of we daar op zitten te wachten. Zij 2 jaar ouder, wij 2 jaar verder. Anders gezegd, gaat dat meerwaarde zijn boven een Timber, Martinez en/of Blind?

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 28-05-2021 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:52:
[...]

We zagen Alderweireld en Vertonghen schutteren tegen Ajax in 2019 dus de vraag is of we daar op zitten te wachten. Zij 2 jaar ouder, wij 2 jaar verder. Anders gezegd, gaat dat meerwaarde zijn boven een Timber, Martinez en/of Blind?
Het grote vraagteken zal daarin wellicht Blind zijn waar hij wel een contract tot 2023 heeft (die zie ik derhalve ook niet vertrekken mede door zowel zijn huidige blessure als zijn verleden). De combinatie Blind & Alderweireld lijkt me niet ideaal omdat ze dan wellicht dezelfde rol in de selectie gaan invullen. Als het vertrek van Blind reeel zou zijn geweest had ik als Ajax zeker een poging gewaagd om de selectie aan te vullen met een ervaren speler als Alderweireld die de jongere spelers afdoende kan coachen zodat je een goede balans kan behouden.

Kan derhalve van meerwaarde zijn maar is het niet per definitie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Alderweireld is wat mij betreft passé.
Hoogstens als backup achter Timber, maar dat gaat ie echt niet doen.
Kijk als je Sanchez terug zou kunnen halen dan zou ik dat meteen doen, echter lijkt hij sinds het vertrek van Mourinho weer meer speeltijd te krijgen dus lijkt het me sterk dat dat gaat gebeuren.
Pagina: 1 ... 87 ... 90 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken