[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 90 Laatste
Acties:
  • 138.262 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:13:
Kijk als je Sanchez terug zou kunnen halen dan zou ik dat meteen doen, echter lijkt hij sinds het vertrek van Mourinho weer meer speeltijd te krijgen dus lijkt het me sterk dat dat gaat gebeuren.
Sánchez was niet meer gemotiveerd om voor Ajax te spelen toen Spurs op de stoep stond. Gewoon niet meer doen. En sinds het vertrek van Mourinho speelt hij bijna niet meer. Alleen in de afsluitende wedstrijd tegen Leicester kreeg hij speeltijd van Mason. De overige zes wedstrijden zat hij 90 minuten op de bank.

In ander nieuws

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hKKYp-jFKQ134HLk9qZnjTItaU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hVb5L5xrND58zipvS0HX1LrA.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door strafschop op 28-05-2021 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:40
Sempy schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:32:
[...]

Ik zou het van zo'n speler wel een opmerkelijke stap vinden als hij als backup naar PSV komt. Had afgelopen seizoen ook blessure en zich netjes teruggeknokt in de basis van een Bundesligaclub, dan kies je toch voor een club waar een basisplaats een reële optie is?

[...]

PSV heeft voorlopig het eerste recht om het Bayern München van Nederland te zijn. :+
Ik vind het ook een beetje raar. Ik heb het gevoel dat we straks veel teveel mensen per plek hebben, maar goed. We gaan zien wat Schmidt allemaal in gedachte heeft.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:06:
[...]

Ik vind het ook een beetje raar. Ik heb het gevoel dat we straks veel teveel mensen per plek hebben, maar goed. We gaan zien wat Schmidt allemaal in gedachte heeft.
Valt wel mee toch met twee additionele verdedigers?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZXts1oo.png

Dumfries weg en Teze als RB met als backup Mwene (geen idee van zijn kwaliteiten overigens). Dan heb je voor CV Ramalho erbij. 3 linksvoetige spelers (Viergever, Boscagli & Obispo) en twee rechtsvoetige (Ramalho & Baumgartl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Sempy schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:32:
[...]

Ik zou het van zo'n speler wel een opmerkelijke stap vinden als hij als backup naar PSV komt. Had afgelopen seizoen ook blessure en zich netjes teruggeknokt in de basis van een Bundesligaclub, dan kies je toch voor een club waar een basisplaats een reële optie is?
Met de bezetting van linskback alsmede rechtsback zal hij wellicht niet direct de eerste keuze zijn maar er is natuurlijk wel een reeele kans op een basisplek als hij laat zien beter te zijn dan de directe concurent. Voordeel is natuurlijk dat er voor beide posities (als Dumfries een transfer maakt) maar één echte concurent is en datje met blessures en schorsingen alsnog vrij snel een basisplek kan veroveren alsmede je afdoende minuten kan maken dankzij wissels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Napo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Valt wel mee toch met twee additionele verdedigers?
[Afbeelding]

Dumfries weg en Teze als RB met als backup Mwene (geen idee van zijn kwaliteiten overigens). Dan heb je voor CV Ramalho erbij. 3 linksvoetige spelers (Viergever, Boscagli & Obispo) en twee rechtsvoetige (Ramalho & Baumgartl)
Ik zit vooral met, gaat zo'n speler echt naar PSV als het alles behalve zeker is dat je een basisplek krijgt? Hoe ik het nu voor me zie krijg je achterin Max - Boscagli - Ramahlo - Teze als basisspelers.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:15
Boscagli en Baumgartl moet je niet meerekenen, want dat is niveau rechterrijtje. Viergever heeft afgelopen seizoen maar 10 volledige wedstrijden gespeeld, is toch ook alweer 31, en zal niet meer een al te langlopend contract hebben (van PSV spelers heb ik daar geen flauw benul van, maar hij is in 2018 gekomen). Dan zit je ook nog met een jonge speler (Teze) met de ups en downs die daarbij horen. Dus dat er wat versterking bijgehaald wordt vind ik niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
autje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:26:
Boscagli en Baumgartl moet je niet meerekenen, want dat is niveau rechterrijtje. Viergever heeft afgelopen seizoen maar 10 volledige wedstrijden gespeeld, is toch ook alweer 31, en zal niet meer een al te langlopend contract hebben (van PSV spelers heb ik daar geen flauw benul van, maar hij is in 2018 gekomen). Dan zit je ook nog met een jonge speler (Teze) met de ups en downs die daarbij horen. Dus dat er wat versterking bijgehaald wordt vind ik niet vreemd.
Boscagli heeft het afgelopen jaar toch prima gedaan? Baumgartl is inderdaad een enorme miskoop gebleken.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
ElPaco schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:27:
[...]

Boscagli heeft het afgelopen jaar toch prima gedaan? Baumgartl is inderdaad een enorme miskoop gebleken.
Ik zie het niet in die jongen, sorry. Maar zelfs al reken je hem mee, dan vind ik het achterin qua kwaliteit nog altijd mager. Wat ik als Ajax-fan overigens geen probleem vind :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:53
Naast wat @ElPaco hierboven al zegt, welke ups en downs van Teze precies? Volgens mij heeft die ook een vrij solide seizoen gespeeld en hij heeft mij iig wel verrast en verwacht van hem ook zeker geen terugval. Hij is geen broekie van 17-18 die even voor het eerst een paar wedstrijdjes heeft meegedaan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dat er versterking bijgehaald wordt is niet vreemd, maar van deze namen gaat helemaal niemand wakker liggen. Ik mag voor PSV (en de competitie) hopen dat PSV met andere namen/kwaliteit spelers aan komt zetten als Dumfries of Malen verkocht worden.
Als Ramalho en Mwene de vervangers voor Dumfries zouden zijn, dan zie ik het heel somber in vooralsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Snowdog schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:30:
[...]

Naast wat @ElPaco hierboven al zegt, welke ups en downs van Teze precies? Volgens mij heeft die ook een vrij solide seizoen gespeeld en hij heeft mij iig wel verrast en verwacht van hem ook zeker geen terugval. Hij is geen broekie van 17-18 die even voor het eerst een paar wedstrijdjes heeft meegedaan ofzo.
Hij is nog jong. Bij jonge spelers ligt altijd het gevaar van een terugval op de loer. Ik hoop het niet voor hem (al hoop ik het stiekem wel natuurlijk ;)), maar wellicht dat dat de reden is dat Mwene aangetrokken is: een backup bij een eventuele terugval (dat snap ik van Mwene zelf niet, maar dat is een ander verhaal).

Het is dezelfde reden waarom ik nu niet zo blij word als ik hoor dat Mazraoui mag vertrekken: Rensch kan ook ineens ineen mindere periode belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
toolkist schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:33:
[...]

Dat er versterking bijgehaald wordt is niet vreemd, maar van deze namen gaat helemaal niemand wakker liggen. Ik mag voor PSV (en de competitie) hopen dat PSV met andere namen/kwaliteit spelers aan komt zetten als Dumfries of Malen verkocht worden.
Als Ramalho en Mwene de vervangers voor Dumfries zouden zijn, dan zie ik het heel somber in vooralsnog.
Tja, geld van de CL zal er niet binnenkomen, dus men moet roeien met de riemen die men heeft. Ik vermoed inderdaad dat ze wachten op de verkoop van (één van) die twee.

Als de Jong en Berghuis zouden komen (wat ik niet geloof), wat gebeurt er dan met Zahavi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Ook spelers van 21 kunnen na hun 1e seizoen prima een terugval krijgen hoor ;)
Een speler van 21 in z'n 1e seizoen Eredivisie is echt niet stukken volwassener/meer ervaren dan een speler van 17/18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Tja, geld van de CL zal er niet binnenkomen, dus men moet roeien met de riemen die men heeft. Ik vermoed inderdaad dat ze wachten op de verkoop van (één van) die twee.

Als de Jong en Berghuis zouden komen (wat ik niet geloof), wat gebeurt er dan met Zahavi?
Daar hadden ze toch juist o.a. die herfinanciering voor gedaan, zodat ze nu al konden handelen ipv reageren op verkopen? Dat heeft John de Jong tenminste uitgebreid zitten vertellen in een interview wat ik op tv ergens voorbij zag komen.
Voor deze spelers hoef je geen nieuwe hypotheek te nemen op je stadion ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
toolkist schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:40:
[...]

Daar hadden ze toch juist o.a. die herfinanciering voor gedaan, zodat ze nu al konden handelen ipv reageren op verkopen? Dat heeft John de Jong tenminste uitgebreid zitten vertellen in een interview wat ik op tv ergens voorbij zag komen.
Voor deze spelers hoef je geen nieuwe hypotheek te nemen op je stadion ;)
Was niet het verhaal dat dit voor de jeugdopleiding en de faciliteiten was? Niet dat iemand dat gelooft :*) .

Maar het blijft natuurlijk een lening. Ongetwijfeld onder voorwaarden die jij en ik nergens kunnen krijgen, maar het moet een keer terugbetaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
toolkist schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:38:
[...]

Ook spelers van 21 kunnen na hun 1e seizoen prima een terugval krijgen hoor ;)
Een speler van 21 in z'n 1e seizoen Eredivisie is echt niet stukken volwassener/meer ervaren dan een speler van 17/18.
Alles kan, maar in dit geval hebben we het niet over een totaal overhyped talent die net een paar wedstrijden wat heeft laten zien. En ik denk toch wel dat die paar extra jaren wel wat uitmaken.

Anyway, ik acht de kans dat hij een tegenvallend seizoen heeft iig niet veel groter dan de kans een een willekeurige andere verdediger (ongeacht leeftijd) dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:36
[...]

Malen gaat weg lijkt me, dus dan zou je met De Jong en Zahavi voorin kunnen gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
dutchgio schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Malen gaat weg lijkt me, dus dan zou je met De Jong en Zahavi voorin kunnen gaan spelen.
Dure en oude voorhoede zonder restwaarde. Dat verhoogt de druk om de CL te halen, en dat is een risico. Maar met Gakpo erbij heb je een prima voorhoede. De vraag is alleen of Berghuis dan nog nut heeft. Een combi de Jong - Berghuis zou wel een sterke zijn, denk ik. Dus laat die maar niet komen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:43:
[...]

Was niet het verhaal dat dit voor de jeugdopleiding en de faciliteiten was? Niet dat iemand dat gelooft :*) .

Maar het blijft natuurlijk een lening. Ongetwijfeld onder voorwaarden die jij en ik nergens kunnen krijgen, maar het moet een keer terugbetaald worden.
Nee dit was echt een 1 op 1 interview waarin hij vertelt dat ze niet afhankelijk willen zijn van de mogelijke verkoop van spelers pas vlak voor de CL kwalificatie, maar dat ze de selectie vroeg op orde willen hebben en dat het door o.a. de herfinanciering nu mogelijk is.
Dit interview, rond de 7.30 minuten begint dat stukje.
https://psv.supporters.nl...lstijl-transfers-%26-meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
[...]

Waarom zou er geen geld van de CL kunnen binnenkomen? Ze zitten gewoon in de voorronde CL.

Ik geloof ook niet dat Berghuis en de Jong komen. Dat wordt alleen maar meer nu er geruchten gaan dat van Bommel Berghuis naar Duitsland wil halen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:43:
[...]

Alles kan, maar in dit geval hebben we het niet over een totaal overhyped talent die net een paar wedstrijden wat heeft laten zien. En ik denk toch wel dat die paar extra jaren wel wat uitmaken.

Anyway, ik acht de kans dat hij een tegenvallend seizoen heeft iig niet veel groter dan de kans een een willekeurige andere verdediger (ongeacht leeftijd) dat heeft.
Tete en van Rhijn waren ongeveer even oud toen ze debuteerden in Ajax 1...
Ik zou er niet zo zeker van zijn als jij bent ;) Ik reken er ook niet op, maar acht de kans wel groter dan jij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
ElPaco schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:53:
[...]

Waarom zou er geen geld van de CL kunnen binnenkomen? Ze zitten gewoon in de voorronde CL.
En daar blijft het ook bij. Ik schat de kans dat PSV de groepsfase bereikt erg laag in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
autje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:57:
[...]

En daar blijft het ook bij. Ik schat de kans dat PSV de groepsfase bereikt erg laag in.
Dan hoop ik dat ze je gaan verrassen :)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
ElPaco schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:03:
[...]

Dan hoop ik dat ze je gaan verrassen :)
Ik uiteraard niet ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hoezo niet? Heb je niet liever 2 NL teams in de CL dan 1? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
toolkist schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Ik wel, meer geld voor Ajax :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:11:
[...]

Ik wel, meer geld voor Ajax :)
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Je weet dat het voor de inkomsten uit de CL voor Ajax niet enorm veel uitmaakt he? Of heb je gewoon liever niet dat andere ploegen dan Ajax het goed doen in Europa?

Edit: Wat ik zo snel kon vinden scheelt het voor PSV iets van 3,5 miljoen euro dat Ajax in 2018 ook de CL haalde.

[ Voor 26% gewijzigd door ElPaco op 28-05-2021 12:17 ]

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ElPaco schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:15:
Je weet dat het voor de inkomsten uit de CL voor Ajax niet enorm veel uitmaakt he? Of heb je gewoon liever niet dat andere ploegen dan Ajax het goed doen in Europa?
Scheelt nogal wat TV Gelden, is toch gauw 4 miljoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:17:
[...]

Scheelt nogal wat TV Gelden, is toch gauw 4 miljoen.
3 keer niks dus vergeleken met de totale CL inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
toolkist schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:19:
[...]

3 keer niks dus vergeleken met de totale CL inkomsten.
True, maar wel serieus geld.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Snowdog
Het is eigenlijk toch te triest voor woorden though, dat wij supporters er blij mee zijn dat onze clubjes vele miljoenen binnenharken met deze bullshit. Natuurlijk, het zal de sportieve prestaties vast helpen, maar ik heb daar de laatste tijd eigenlijk toch wel steeds meer moeite mee.

Zal er vast ook een beetje mee te maken hebben dat clubs die een Super League willen starten ook direct worden afgezeken als zij ook even meer geld willen. Dat kan dan allemaal weer niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online

snmght

imho dan he

@autje ik kan het niet met je eens zijn. Ajax heeft er veel meer baat bij dat PSV ook aan de CL deelneemt. Inkomsten, exposure, stijgende transferwaardes; het niveau van PSV en daarmee de binnenlandse competitie omhoog: ik juich het alleen maar toe.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:36
Inderdaad, ik snap dat misgunnen ook niet.
Ajax is er juist bij gebaat dat PSV ook in de CL zit, dat is op de lange termijn meer waard dan die paar miljoen die je misloopt omdat je niet de enige Nederlandse deelnemer bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
418O2 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:19:
[...]

True, maar wel serieus geld.
Je kan er, pakweg, Berghuis voor kopen :P.

(als schijnt die clausule kennelijk niet meer te gelden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
toolkist schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Jawel, maar niet PSV :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
dutchgio schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:22:
Ajax is er juist bij gebaat dat PSV ook in de CL zit, dat is op de lange termijn meer waard dan die paar miljoen die je misloopt omdat je niet de enige Nederlandse deelnemer bent.
Ajax(en alle clubs eigenlijk) is er gebaat bij dat er veel punten worden gehaald zodat de NL kampioen in pot 1 komt(alleen top 8 landen hebben dat). Niet perse dat PSV ook in de CL zit als dat minder punten oplevert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:26:
[...]

Ajax(en alle clubs eigenlijk) is er gebaat bij dat er veel punten worden gehaald zodat de NL kampioen in pot 1 komt(alleen top 8 landen hebben dat). Niet perse dat PSV ook in de CL zit als dat minder punten oplevert.
Het is nog stukken leuker om 34 wedstrijden lang spanning in de competitie te hebben.

4m meer of minder gaat je niet structureel voorbij de groepsfase CL brengen, leuk als je dan voor de winterstop al klaar bent in de CL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
dutchgio schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:22:
In de huidige situatie en met hun huidige beleid gaan ze er toch hard af, daar heeft niemand wat aan. PSV ook niet.

En die "waarde van de rest van de competitie" is voor Ajax nu ook al nihiel. Ze moeten al geld gaan afstaan zodat ze zelf uberhaupt op gras kunnen spelen en hebben geen tegenstand

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• snmght
  • Nu online

snmght

imho dan he

418O2 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:32:
[...]
en hebben geen tegenstand
En juist dat stukje (voor zo ver het waar is) ondervang je als PSV ook CL speelt. Of AZ of voor mijn part Heracles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
snmght schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:37:
[...]

En juist dat stukje (voor zo ver het waar is) ondervang je als PSV ook CL speelt. Of AZ of voor mijn part Heracles.
Ajax en Heracles. Twee oude Griekse helden die samen ten strijde trekken.

I like it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Nu online

Baseman77

We move

ElPaco schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:06:
Ik heb het gevoel dat we straks veel teveel mensen per plek hebben, maar goed.
Waarom eigenlijk?
Dumfries en Baumgartl gaan vertrekken, waardoor Teze de rechtsback wordt en aankoop Ramalho de RCV.
Mwene wordt de back-up van Max (dan kan hij eindelijk eens rust pakken tussendoor) en van Teze, waarbij de talenten Sambo en Oppegard aan de deur rammelen en eventueel verhuurd kunnen worden.

Daarbij verwacht ik dat Viergever ook vertrekt en Obispo de back-up wordt van Boscagli.
PSV is ook bezig met een extra CV, wat dan ten koste zou gaan van Ramalho of Boscagli, maar die wel beter is en daardoor het team sterker maakt.
ElPaco schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:27:
Boscagli leek vorig seizoen een miskoop te zijn, maar onder Schmidt heeft hij zich knap gerevancheerd en blijkt hij een prima LCV te zijn met een geweldige pass.
Het is jammer dat hij snelheid tekort komt, maar zijn positionele inzicht maakt veel goed.

Hij is eenzelfde type speler als Blind, die zijn erg waardevol (mits goed gebruikt).

Baumgartl kan het niveau op zich wel aan, maar hij blijkt mentaal niet sterk genoeg te zijn.
Heel jammer, maar die 10 miljoen is inderdaad verspild. Hopelijk kan hij nog verkocht worden voor een redelijke prijs, maar daar gaat PSV flink verlies op maken.
Mee eens.
Teze is 21, en heeft na 2,5 seizoen in Jong PSV een uitstekend en erg stabiel seizoen achter de rug als basisspeler in PSV 1. Erg knap en een terugval is niet te verwachten, dan had hij afgelopen seizoen meer ups en down moeten hebben.

Dit laat ook meteen het grote voordeel zien van een 'Jong team' in de 1e Divisie. De talenten spelen profvoetbal, maar daar mogen ze de fouten maken die ze in het 1e moeten proberen te vermijden. Ze hebben dus de mogelijkheid zich al te ontwikkelen tot een meer stabiele en constantere speler, om die terugval te vermijden/beperken zodra ze vast bij het 1e gehaald worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:32:
[...]
Ze moeten al geld gaan afstaan zodat ze zelf uberhaupt op gras kunnen spelen en hebben geen tegenstand
Not this shit again, de zoveelste keer wordt dit aangehaald maar ook Ajax (en overige clubs die in Europa uitkomen) dragen geld af tbhv de veranderagenda, een agenda om bepaalde zaken zoals de transitie richting grasvelden te faciliteren. Ajax maar ook de andere clubs zijn er destijds zelf bijgeweest om kunstgras toe te staan (vraag me niet waarom). Als een club dan graag op natuurgras wil spelen kunnen ze maar weinig doen, één van de manieren is het aantrekkelijk maken van het natuurgras middels een financiele compensatie. Ook dit is geen moeten maar hebben ze destijds zelf voor gekozen om daar mee in te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:26

Vos

AFCA

Terranova schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:26:
[...]

Top 8 landen komen in pot 1? Aangevuld met EL en CL winnaar moet je dan al vrij hoog staan lijkt me.

Pot 1 nu:

Bayern München (134.000), Manchester City (125.000), Atlético Madrid (115.000), Villarreal (63.000), Internazionale (53.000), Sporting Portugal (45.500), Lille OSC (14.000), winnaar Champions League *.
* = Als Manchester City de Champions League wint, schuift Zenit Sint-Petersburg door naar Pot 1.

[ Voor 36% gewijzigd door Vos op 28-05-2021 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
Vos schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Top 8 landen komen in pot 1? Aangevuld met EL en CL winnaar moet je dan al vrij hoog staan lijkt me.

Pot 1 nu:

Bayern München (134.000), Manchester City (125.000), Atlético Madrid (115.000), Villarreal (63.000), Internazionale (53.000), Sporting Portugal (45.500), Lille OSC (14.000), winnaar Champions League *.
* = Als Manchester City de Champions League wint, schuift Zenit Sint-Petersburg door naar Pot 1.
Volgens mij was Pot 1, kampioenen van top 8 landen toch? Of 7 dan, iig de kampioenen van de top X landen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Modbreak:Iemand uitleggen dat hij verkeerd zit kan op een normale manier. Niet op een standje troll en lekker tekeer gaan. Daarnaast wijs ik je graag naar mijn DM als je je hart wilt luchten: @Outerspace

[ Voor 69% gewijzigd door Outerspace op 28-05-2021 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 21:28
Terranova schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:06:
[...]

Volgens mij was Pot 1, kampioenen van top 8 landen toch? Of 7 dan, iig de kampioenen van de top X landen
Was volgens mij Top 7 en nr 8 komt er bij als de winnaar van de Champions League ook de kampioen van een Top 7 land is, omdat er dan een plekkie vrij is. Dan heb je ook de winnaar van de Europa League in pot 1 en verder gaat het op de coefficient van pot 2 naar pot 4.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:23:
[...]Je kan er, pakweg, Berghuis voor kopen :P.

(als schijnt die clausule kennelijk niet meer te gelden?)
Kopen voor 5 miljoen en in de winterstop weer verkopen voor minimaal 20 miljoen, want dan heeft hij een basisplek bij Oranje en Ajax.
Dat krijgt Overmars wel voor elkaar!

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:39:
[...]

Kopen voor 5 miljoen en in de winterstop weer verkopen voor minimaal 20 miljoen, want dan heeft hij een basisplek bij Oranje en Ajax.
Dat krijgt Overmars wel voor elkaar!
The horror :D

Driessen meldt dat Berghuis wel oren heeft voor een overstap naar Ajax. Geloof er niet zo veel van. Die wilt gewoon lekker stoken, lijkt mij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:49
remco112 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:19:
[...]

The horror :D

Driessen meldt dat Berghuis wel oren heeft voor een overstap naar Ajax. Geloof er niet zo veel van. Die wilt gewoon lekker stoken, lijkt mij.
Als hij echt in Nederland wil blijven is Ajax wel de beste optie. Even zonder de sentimenten dan. Hij speelt dan zeker Champions League en om het kampioenschap. Dat is in Eindhoven echt nog maar de vraag.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco112
ephymerous schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:22:
[...]

Als hij echt in Nederland wil blijven is Ajax wel de beste optie. Even zonder de sentimenten dan. Hij speelt dan zeker Champions League en om het kampioenschap. Dat is in Eindhoven echt nog maar de vraag.
Ik kan het niet los zien van de sentimenten :P Zal direct de meest gehate man in Rotterdam worden, denk dat hij dat ook wel dondersgoed weet. Mocht hij vertrekken, zie ik hem sowieso liever naar een buitenlandse club gaan. Nog liever zie ik hem blijven! 4 miljoen is echt niets tegenwoordig. Bozenik was ook rond die prijs volgens mij 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 09:04

Typhone

Who Dares Wins

Snowdog schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:19:
Zal er vast ook een beetje mee te maken hebben dat clubs die een Super League willen starten ook direct worden afgezeken als zij ook even meer geld willen. Dat kan dan allemaal weer niet.
De echte grap is dat de UEFA een soort eigen SL aan het bouwen is waar zij de macht houden. Hoe meer je erover nadenkt en de verdeling van het geld ziet hoe meer dat opvalt. De SL was extreem 'greedy' vandaar dat iedereen wakker schrok maar maak je geen illusies. Die SL komt er alleen gaat dat heel langzaam en blijft de naam Champions League heten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snmght
  • Nu online

snmght

imho dan he

Ik ben niet zo een fan van Berghuis maar dan vereffenen we wel Vermeer. Laat maar komen. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remco112
snmght schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:41:
Ik ben niet zo een fan van Berghuis maar dan vereffenen we wel Vermeer. Laat maar komen. ;)
Ik weet het nog goed, er waren heel wat "Feyenoorders" boos, want er kwam een 'neus'. Mulder was tenminste een echte Feyenoorder :+ :+

Dat Mulder een kut-keeper was die niet in de schaduw van Vermeer mocht staan qua kwaliteit, uitstraling en professionaliteit boeide die gasten niet. Je blijft je verbazen met dat soort types haha

[ Voor 3% gewijzigd door remco112 op 28-05-2021 20:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Dat zou heel nice zijn. Maakt een aantal wedstrijden in Europa een stuk leuker. Geen uit doelpunten voordeel meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Grim van RKC naar Willem 2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght
  • Nu online

snmght

imho dan he

Whut Ajax zou inzetten op 10 miljoen voor Traore. Dat zou ik wel een prestatie vinden!

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=389039

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 19:33
Muhren tekent voor 3 seizoenen bij FC Volendam. Dit seizoen topscorer in de KKD met 38 goals, toch verrassend dat hij in de KKD wil blijven, zal vast ook aanbiedingen hebben gehad uit de Eredivisie.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Mooie stap voor Grim, presteerde prima met RKC als je kijkt naar de mogelijkheden, bij Willem II zal toch wat beter materiaal beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:29:
[...]

Ik kan het niet los zien van de sentimenten :P Zal direct de meest gehate man in Rotterdam worden, denk dat hij dat ook wel dondersgoed weet. Mocht hij vertrekken, zie ik hem sowieso liever naar een buitenlandse club gaan. Nog liever zie ik hem blijven! 4 miljoen is echt niets tegenwoordig. Bozenik was ook rond die prijs volgens mij 8)7
Andersom zouden Labyad en Klaiber ineens helden zijn voor de Ajax supporters vergeleken met Berghuis.
Dit gaat echt never nooit gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gynnad schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:31:
Muhren tekent voor 3 seizoenen bij FC Volendam. Dit seizoen topscorer in de KKD met 38 goals, toch verrassend dat hij in de KKD wil blijven, zal vast ook aanbiedingen hebben gehad uit de Eredivisie.
Een topscorer in de KKD is geen garantie voor succes in de eredivisie en zijn cijfers in de eredivisie zijn niet echt geweldig. Wellicht een logische keuze indien hij de man in het elftal wil blijven wat in de eredivisie een groot vraagteken zou zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mark31
PolarBear schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:10:
[Twitter]
Dat zou heel nice zijn. Maakt een aantal wedstrijden in Europa een stuk leuker. Geen uit doelpunten voordeel meer.
Noujuist niet, uitdoelpunten waren in het leven geroepen omdat scoren dan loont waardoor je meer op de aanval gaat spelen.
Ik vind het jammer dat deze regel verdwijnt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mark31
snmght schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:11:
Whut Ajax zou inzetten op 10 miljoen voor Traore. Dat zou ik wel een prestatie vinden!

Hoezo?
Hij heeft 2 doelpunten in de CL gescoord daarnaast 7 goals en 6 assist in 12 eredivisie wedstrijden en is nog maar 20 jaar.
Hij is geen Ajax spits maar is echt niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
toolkist schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:40:
[...]

Andersom zouden Labyad en Klaiber ineens helden zijn voor de Ajax supporters vergeleken met Berghuis.
Dit gaat echt never nooit gebeuren.
Tadic Haller Berghuis
Klaassen erachter, lijkt me anders wel wat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:26
Mark31 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:18:
[...]

Noujuist niet, uitdoelpunten waren in het leven geroepen omdat scoren dan loont waardoor je meer op de aanval gaat spelen.
Ik vind het jammer dat deze regel verdwijnt.
In de praktijk zag je het tegenovergestelde. Ploegen die thuis voorzichtig gingen spelen omdat dat ene uitdoelpunt dodelijk was. Ook in verlengingen zie je vaak een verlamming omdat één counter de wedstrijd op slot kan gooien.

Hoe vaak zijn Nederlandse ploegen niet het schip in gegaan omdat een Portugese of Italiaanse ploeg er in de counter eentje inprikte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 09:52
Gynnad schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:31:
Ergens vind ik het wel ook te prijzen dat hij kiest voor het voetbal en het plezier en niet alleen het geld.

Ergens anders voetballen betekent namelijk niet dat hij elders datzelfde kunstje weer kan flikken. Het ligt dan aan de spelsysteem, de taken en de chemie met zijn teamgenoten (aanvoer) of het hem weer lukt. Daarnaast is er ook nog een psychologische last op je schouders, daar kunnen sommige voetballers ook niet mee omgaan.

Er zijn zat voorbeelden van topscorers die bij sub toppers het goudhaantje waren en bij een top club volledig mislukten. Denk alleen maar aan Machlas en Alfonso Alves.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Napo schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:11:
[...]

Een topscorer in de KKD is geen garantie voor succes in de eredivisie en zijn cijfers in de eredivisie zijn niet echt geweldig. Wellicht een logische keuze indien hij de man in het elftal wil blijven wat in de eredivisie een groot vraagteken zou zijn.
Er staat in dat artikel ook dat hij na nog 1 jaar profvoetballer andere taken binnen de club waar hij begon (Volendam) wil oppakken. Ik denk dat dat voor hem de meest zwaarwegende reden is geweest.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
snmght schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:11:

Het is geen slechte spits. Maar past totaal niet in het Ajax spel.
Zou in een 2 spitsen systeem het niet slecht doen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:35:
[...]

Ergens vind ik het wel ook te prijzen dat hij kiest voor het voetbal en het plezier en niet alleen het geld.
Als je op hetzelfde niveau speelt wel. Maar bewust een niveau lager gaan spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Maar het gaat wel weer lekkerbij Ajax, 5 miljoen voor Scherpen.
Veel belangstelling voor Traore waar ze 10 miljoen voor willen ontvangen.
Leister en Valencia concreet voor Mazraoui die 10-15 miljoen moet kosten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:32
Toch knap, een keeper die nog niets heeft laten zien voor zo'n prijs verkopen. Ik vind het belachelijk, maar goed...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 21:26
Mark31 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:37:
Hebben ze Haller er wat uit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mark31
Harribo schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:26:
[...]

Hebben ze Haller er wat uit...
Dat bedoel ik, en dan zal waarschijnlijk Tagliafico en Neres bijkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Nu online

snmght

imho dan he

Til is binnen: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=388671

Ik hoop van ganser harte voor de Feyenoorders hier dat ze er iets mee opschieten maar ik vraag me af of je die miljoenen niet beter had kunnen besteden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
Guus Til wordt voor een seizoen aan Feyenoord verhuurt. Afgelopen seizoen kwam hij amper in actie voor Freiburg..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght
  • Nu online

snmght

imho dan he

Mark31 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:37:
Ik zie Mazraoui liever niet gaan. Rensch doet het natuurlijk dikke prima maar nu wordt de spoeling dunner waardoor je sneller weer een beroep op een Klaiber moet doen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:54:
[...]

Ik zie Mazraoui liever niet gaan. Rensch doet het natuurlijk dikke prima maar nu wordt de spoeling dunner waardoor je sneller weer een beroep op een Klaiber moet doen..
Contract loopt nog een jaar en schijnbaar vraagt hij een te hoog salaris. Wellicht dat ie zich niet realiseert dat hij niet 1 van de dragende spelers is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 22:34
Til is binnen: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=388671

Ik hoop van ganser harte voor de Feyenoorders hier dat ze er iets mee opschieten maar ik vraag me af of je die miljoenen niet beter had kunnen besteden.
Is te hopen dat ze een optie tot koop hebben bedongen. Anders draait hij straks een goed seizoen en verkast daarna naar een club met een grotere portemonnee dan Feyenoord. Bij een slecht seizoen naar het schijnt 2,3 miljoen over de balk. Leuk al die huurconstructies, maar uiteindelijk bouw je er niks mee op voor de lange termijn.

edit:

https://www.vi.nl/nieuws/...n-de-toekomst-op-guus-til

Mis je hem straks ook nog een deel van het seizoen voor de Afrikacup :+

[ Voor 11% gewijzigd door Sempy op 31-05-2021 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
[...]

Aan de andere kant heb je hem ook niet super gemist afgelopen seizoen.
Prettige speler om erbij te hebben, maar ook weer geen sterkhouder. Het heeft natuurlijk wel goed uitgepakt voor Rensch en Timber :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
toolkist schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:04:
[...]

Contract loopt nog een jaar en schijnbaar vraagt hij een te hoog salaris. Wellicht dat ie zich niet realiseert dat hij niet 1 van de dragende spelers is.
De glans is er ook wel een beetje af bij hem na zijn blessures en weinig gespeeld te hebben afgelopen jaar. Vorig seizoen had ie waarschijnlijk meer kunnen vragen. Nu zal hij zich eerst weer in de kijker moeten spelen. Had kunnen profiteren van het meedraaien in een goed team in 18/19. Ik heb het idee dat de toptalenten toen (de Ligt, de Jong, Ziyech, Tadic, Onana, Blind) de rest omhoog trokken (Mazroui, Neres, Tagliafico, vd Beek?).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:02
Sempy schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:13:
[...]

Is te hopen dat ze een optie tot koop hebben bedongen. Anders draait hij straks een goed seizoen en verkast daarna naar een club met een grotere portemonnee dan Feyenoord. Bij een slecht seizoen naar het schijnt 2,3 miljoen over de balk. Leuk al die huurconstructies, maar uiteindelijk bouw je er niks mee op voor de lange termijn.
Als dit waar is vind ik het ook een hoop geld. Salaris overnemen is de norm, maar er ook nog een miljoen huur bij betalen is wel bijzonder. Op zich heb ik er geen bezwaar tegen om een enkele huurspeler als deze bij de selectie te hebben met het idee dat hij direct het niveau opkrikt en de rest zich aan hem optrekt, maar hij moet wel heel goed presteren om zo'n bedrag waard te zijn.

Optie tot koop zou het al beter verklaren, maar voorlopig zijn het alleen geruchten.
Erapaz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:27:
De glans is er ook wel een beetje af bij hem na zijn blessures en weinig gespeeld te hebben afgelopen jaar. Vorig seizoen had ie waarschijnlijk meer kunnen vragen. Nu zal hij zich eerst weer in de kijker moeten spelen. Had kunnen profiteren van het meedraaien in een goed team in 18/19. Ik heb het idee dat de toptalenten toen (de Ligt, de Jong, Ziyech, Tadic, Onana, Blind) de rest omhoog trokken (Mazroui, Neres, Tagliafico, vd Beek?).
Dat heb je natuurlijk in elk team tot op zekere hoogte, maar is ook in dit geval absoluut waar. Dat is ook de reden dat ik vraagtekens zet bij Timber in Oranje, een paar maanden lekker meehobbelen in een goed draaiend team zegt nog niet zoveel. In de gevallen van Vd Beek, Neres en Mazraoui werd snel duidelijk dat Ajax er niet minder van werd toen ze niet meer speelden/vertrokken, dat zou je wel verwachten van spelers wiens plafond hoger zou liggen dan Ajax.

[ Voor 35% gewijzigd door ph4ge op 31-05-2021 10:46 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:41:
In de gevallen van Vd Beek, Neres en Mazraoui werd snel duidelijk dat Ajax er niet minder van werd toen ze niet meer speelden/vertrokken, dat zou je wel verwachten van spelers wiens plafond hoger zou liggen dan Ajax.
Ligt natuurlijk maar net aan de kwaliteit van de vervangers. Neres wordt vervangen door Antony, de doelpunten die vd Beek scoorde niet alleen door Klaassen maar ook zeker door Haller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Nu online

snmght

imho dan he

Ik snap ook wel dat hij eens verder wil kijken, draait al eventjes mee inmiddels. Verder geen idee van de onderhandelingen natuurlijk maar als hij qua salaris richting Tadic wil gaan dan begrijp ik dat Marc daar niet aan mee doet.

We moeten ook wat verkopen dus in die zin heb ik er begrip voor maar het betekent dus wel bij blessure of schorsing van Rensch dat Klaiber of Schuurs weer moet spelen. Dan verkoop ik dus veel liever Klaiber plus nog wat andere ballast als Ekkelenkamp, Scherpen, Labyad, Traoré.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik had Traoré liever gehouden. VInd hem veel beter in het Ajax spel passen dan Haller tot nu toe doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
toolkist schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:26:
Ik had Traoré liever gehouden. VInd hem veel beter in het Ajax spel passen dan Haller tot nu toe doet.
Haller is juist de spits die Ajax eigenlijk nooit heeft, maar die daardoor wel de slechte potjes over de steep kan trekken. Onopvallend, maar met hoog rendement.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remco112
Sempy schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:13:
[...]
Bij een slecht seizoen naar het schijnt 2,3 miljoen over de balk.
2,3 miljoen?! :X

Wat een geld voor een seizoen huren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:12:
[...]

Haller is juist de spits die Ajax eigenlijk nooit heeft, maar die daardoor wel de slechte potjes over de steep kan trekken. Onopvallend, maar met hoog rendement.
In de Eredivisie, waar elke speler die 10m of meer kost zoveel zou moeten scoren. Waar een spits van een degradant topscorer wordt.
Maar op de manier hoe hij totaal niet past in het Ajax spel tot nu toe heb ik sterk mijn twijfels of hij Europees gezien een succes gaat zijn. Ik hoop dan ook serieus dat er in de zomer een club komt die 15-20m biedt, meteen accepteren wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 22:34
remco112 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:37:
[...]

2,3 miljoen?! :X

Wat een geld voor een seizoen huren.
1 miljoen huursom + zijn salaris. Gezien wat ze voor hem betaald hebben (18 miljoen), niet eens heel veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
en hoeveel salaris zou hij vangen?

2 miljoen is voor NL begrippen heel wat maar juist daarom verkassen die gasten ook zo graag naar het buitenland.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:38
Erapaz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Dat was toch wel overduidelijk, de andere spelers voetbalden simpelweg mee :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Bossie schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:11:
[...]

Toch denk ik dat een Klaiber in dat elftal niet simpelweg mee had gevoetbald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:38
autje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:15:
[...]

Toch denk ik dat een Klaiber in dat elftal niet simpelweg mee had gevoetbald.
Idd

offtopic:
Klaiber is volgens mij alleen goed geweest in Fifa

[ Voor 3% gewijzigd door Bossie op 31-05-2021 15:26 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 21:28
Er wordt vaak gezegd dat Overmars zulke goede bedragen voor Ajax spelers krijgt, maar als je kijkt naar AZ doen die het eigenlijk nog beter aangezien zij met kleiner budget werken. Want las vandaag dat Guus Til voor 18 miljoen weg was gegaan en totaal geflopt is in Rusland, als je dan het lijstje van grote verkopen van AZ gaat bekijken zijn de meeste niet geslaagd bij hun volgende club.

Idrissi voor 12 miljoen, twijfel geval want eerste jaar bij Sevilla kan aanpassingsperiode zijn.
Jahanbakhsh voor 18 miljoen, niet of nauwelijks geslaagd bij Brighton.
Vincent Janssen voor 22 miljoen, totaal geflopt bij Tottenham.
Altidore voor 10 miljoen, ook niet of nauwelijks geslaagd bij Sunderland.

Daar tegenover staat dan wel Weghorst die voor 10 miljoen is weggegaan en geslaagd is bij Wolfsburg. Maar ze hebben dus een aantal grote bedragen gekregen voor spelers die buiten Nederland weinig tot niks hebben laten zien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Pompi schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:02:
Er wordt vaak gezegd dat Overmars zulke goede bedragen voor Ajax spelers krijgt, maar als je kijkt naar AZ doen die het eigenlijk nog beter aangezien zij met kleiner budget werken. Want las vandaag dat Guus Til voor 18 miljoen weg was gegaan en totaal geflopt is in Rusland, als je dan het lijstje van grote verkopen van AZ gaat bekijken zijn de meeste niet geslaagd bij hun volgende club.

Idrissi voor 12 miljoen, twijfel geval want eerste jaar bij Sevilla kan aanpassingsperiode zijn.
Jahanbakhsh voor 18 miljoen, niet of nauwelijks geslaagd bij Brighton.
Vincent Janssen voor 22 miljoen, totaal geflopt bij Tottenham.
Altidore voor 10 miljoen, ook niet of nauwelijks geslaagd bij Sunderland.

Daar tegenover staat dan wel Weghorst die voor 10 miljoen is weggegaan en geslaagd is bij Wolfsburg. Maar ze hebben dus een aantal grote bedragen gekregen voor spelers die buiten Nederland weinig tot niks hebben laten zien.
Maar dat zijn dan ook allen de "beste" spelers van AZ geweest op dat moment.
Overmars verkoopt spelers die dat absoluut niet waren voor bedragen die dan in verhouding erg hoog liggen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:34
Martinusz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:12:
[...]

Overmars verkoopt spelers die dat absoluut niet waren voor bedragen die dan in verhouding erg hoog liggen :)
En uiteindelijk gaat het feit dat die spelers het elders niet waarmaken natuurlijk ook tegen je werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:12:
[...]

En het waren ze meteen ook allemaal. Meer voorbeelden zijn er niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Bossie schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:11:
[...]

Het was wel meer dan meevoetballen, ze stegen echt boven zichzelf uit, Neres laat al 2 seizoenen die vorm niet meer zien en voor Mazraoui was het binnen houden van die bal tegen Madrid ook het hoogtepunt van zijn carrière.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Erapaz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:03:
[...]

Het was wel meer dan meevoetballen, ze stegen echt boven zichzelf uit, Neres laat al 2 seizoenen die vorm niet meer zien en voor Mazraoui was het binnen houden van die bal tegen Madrid ook het hoogtepunt van zijn carrière.
Ik heb Mazraoui eigenlijk wel iets hoger zitten dan Neres eigenlijk. Ik bedoel een topsalaris is hij niet waard waarschijnlijk, maar hij is wel zeker van meerwaarde voor Ajax zou ik zeggen. Waar Neres een korte periode goed was en eigenlijk de rest van de tijd weinig heeft laten zien, vind ik Mazraoui eigenlijk wel gewoon een goede speler als hij meedoet.

Kijk echter niet zoveel wedstrijden van Ajax, dus misschien dat ik het fout zie, maar vind hem altijd wel een back die gewoon goed kan voetballen en meerwaarde biedt (itt tot Neres die regelmatig maar vrij weinig laat zien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Neres lijkt een flinke tik gehad te hebben van die langdurige blessure, is maar afwachten of ie het niveau van eerder nog wel kan bereiken.
Bij Mazraoui heb ik al meerdere seizoenen het idee dat ie de Eredivisie te min vindt en zich voor de meeste wedstrijden niet meer 100% kan motiveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Mazroui is verdedigend zeer zwak, we hadden geluk dat de ligt en de jong er waren en zijn rommel konden opruimen.

Aanvallend zeer degelijk, als de linksbuiten van de andere ploeg niet mee verdedigde dan had de back een zeer slechte dag.
Nadeel was dan dat hij vaak voor eigen kansen ging.

Op het middenveld is hij te zwak omdat hij zijn man laat lopen.
Pagina: 1 ... 88 ... 90 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken