Waarom eigenlijk?
Dumfries en Baumgartl gaan vertrekken, waardoor Teze de rechtsback wordt en aankoop Ramalho de RCV.
Mwene wordt de back-up van Max (dan kan hij eindelijk eens rust pakken tussendoor) en van Teze, waarbij de talenten Sambo en Oppegard aan de deur rammelen en eventueel verhuurd kunnen worden.
Daarbij verwacht ik dat Viergever ook vertrekt en Obispo de back-up wordt van Boscagli.
PSV is ook bezig met een extra CV, wat dan ten koste zou gaan van Ramalho of Boscagli, maar die wel beter is en daardoor het team sterker maakt.
Boscagli leek vorig seizoen een miskoop te zijn, maar onder Schmidt heeft hij zich knap gerevancheerd en blijkt hij een prima LCV te zijn met een geweldige pass.
Het is jammer dat hij snelheid tekort komt, maar zijn positionele inzicht maakt veel goed.
Hij is eenzelfde type speler als Blind, die zijn erg waardevol (mits goed gebruikt).
Baumgartl kan het niveau op zich wel aan, maar hij blijkt mentaal niet sterk genoeg te zijn.
Heel jammer, maar die 10 miljoen is inderdaad verspild. Hopelijk kan hij nog verkocht worden voor een redelijke prijs, maar daar gaat PSV flink verlies op maken.
Snowdog schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:30:
Naast wat @
ElPaco hierboven al zegt, welke ups en downs van Teze precies? Volgens mij heeft die ook een vrij solide seizoen gespeeld en hij heeft mij iig wel verrast en verwacht van hem ook zeker geen terugval. Hij is geen broekie van 17-18 die even voor het eerst een paar wedstrijdjes heeft meegedaan ofzo.
Mee eens.
Teze is 21, en heeft na 2,5 seizoen in Jong PSV een uitstekend en erg stabiel seizoen achter de rug als basisspeler in PSV 1. Erg knap en een terugval is niet te verwachten, dan had hij afgelopen seizoen meer ups en down moeten hebben.
Dit laat ook meteen het grote voordeel zien van een 'Jong team' in de 1e Divisie. De talenten spelen profvoetbal, maar daar mogen ze de fouten maken die ze in het 1e moeten proberen te vermijden. Ze hebben dus de mogelijkheid zich al te ontwikkelen tot een meer stabiele en constantere speler, om die terugval te vermijden/beperken zodra ze vast bij het 1e gehaald worden.