Je hebt weinig gemist aan Feyenoord - FC Utrecht.ElPaco schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:13:
Geen tijd gehad om Feyenoord - Utrecht te kijken, maar nu wel NAC - NEC. Leuke wedstrijd met na 4 mins al het eerste opstootje!
Ongeveer net zo interessant om te kijken als naar die advocaat van de KNVB?PolarBear schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:14:
[...]
Je hebt weinig gemist aan Feyenoord - FC Utrecht.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
De islam kan uw vrijheid schaden
PolarBear schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:14:
[...]
Je hebt weinig gemist aan Feyenoord - FC Utrecht.
:strip_exif()/f/image/oz6kSBgLK3i8ozVAOGVvDxA7.jpg?f=fotoalbum_large)
Zou Dick nu echt met pensioen zijn?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Komt er iemand met een grote zak met geld dan gaat Dick nog wel even door denk ik.Martinusz schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:44:
[...]Zou Dick nu echt met pensioen zijn?
Bij AZ mag je, bij Feyenoord moet je. Wil hij verder komen als trainer, dan moet ie onder die druk gewerkt hebben.autje schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:49:
Ik vraag me nog altijd af wat Slot heeft bewogen de stap te maken. Zou hij ook alleen maar naar de naam gekeken hebben? AZ is toch echt twee stappen verder.
AZ is wat dat betreft nog lichtjaren van de echte top 3 vandaan.
Hopen dat ie nu een EK <21 zonder fysieke problemen heeft en ook na de zomerstop heel blijft zodat ie eindelijk eens over langere tijd kan laten zien wat ie in z'n mars heeft.PWM schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:32:
[...]
De andere clubs zien het ook wel. Maar die zien allereerst zijn blessure gevoeligheid.
Schromelijk overdreven. Feyenoord is een ploeg die derde kan worden. Maar als ik voor volgend seizoen mijn geld erop moet zetten, dan zet ik dat toch op AZ. Nogmaals, Feyenoord moet hopen dat Berghuis niet weggaat, want anders wordt het een lang seizoen. Al moet AZ natuurlijk ook een aantal man binnenboord zien te houden.toolkist schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:11:
[...]
Bij AZ mag je, bij Feyenoord moet je. Wil hij verder komen als trainer, dan moet ie onder die druk gewerkt hebben.
AZ is wat dat betreft nog lichtjaren van de echte top 3 vandaan.
Kuipers en voor zoiets een kaart geven? In geen 100.000 jaar. Rood zou dan wel zwaar zijn maar geel had zeker gemogen.OPSLAGHOND schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:38:
Dat mag rood zijn dat doorschoppen.
Ben nu ook wel benieuwd naar de volgende herhaling... Die penalty had ook best gekunnen.
Totaal niet overdreven.autje schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:25:
[...]
Schromelijk overdreven. Feyenoord is een ploeg die derde kan worden. Maar als ik voor volgend seizoen mijn geld erop moet zetten, dan zet ik dat toch op AZ. Nogmaals, Feyenoord moet hopen dat Berghuis niet weggaat, want anders wordt het een lang seizoen. Al moet AZ natuurlijk ook een aantal man binnenboord zien te houden.
50.000 man in een stadion en een paar miljoen mensen in NL die verwachten dat je wint, of een AZ met nog niet 1/10e van dat aantal fans waar het ook nog steeds prima gevonden wordt als Stengs 20 keer balverlies lijdt in een wedstrijd.
Dat AZ nu misschien betere spelers heeft boeiend, daar gaat het mij niet om.
Het echte moeten en de druk die daarbij komt kijken heb je nog steeds alleen in de top 3.
Nec speelt eigenlijk het heel slim. Gewoon verdedigen als je niet hoeft aan te vallen. Zo hou je energie over
Heerlijk straks nog ff lekker knokken!Typhone schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:48:
Ah daar issie Anco ‘kom dan’ Janssen!
[ Voor 39% gewijzigd door Harribo op 23-05-2021 19:53 ]
Wat een verassing
Misschien zou die druk iets minder zijn als die 50.000 man inzien dat ze niet zomaar meer Top 3 zijn.toolkist schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:46:
[...]
Totaal niet overdreven.
50.000 man in een stadion en een paar miljoen mensen in NL die verwachten dat je wint, of een AZ met nog niet 1/10e van dat aantal fans waar het ook nog steeds prima gevonden wordt als Stengs 20 keer balverlies lijdt in een wedstrijd.
Dat AZ nu misschien betere spelers heeft boeiend, daar gaat het mij niet om.
Het echte moeten en de druk die daarbij komt kijken heb je nog steeds alleen in de top 3.
Lekkerrr, drie verse clubs in de Eredivisie.
Hopen op 6 punten voor EmmenTyphone schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:56:
Haha die Steijn. Emmen te klein voor de Eredivisie maar ondertussen speelt ie er komend jaar tegen.
Steijn zit er komend jaar echt niet meer. Je hebt het wel over NAC he, trainers kerkhof nr 1 zo'n beetje?
[edit] anders had je die uitspraak dus prima als motivatie kunnen gebruiken voor de wedstrijd
[ Voor 16% gewijzigd door toolkist op 23-05-2021 20:01 ]
Zo is Emmen er ook ingekomen. Je kunt beter 7e worden daar 😁.Harribo schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:57:
Nec, de nummer 7 die promoveert, sensatie
Volgens seizoen begint al snel weer:
- 20/21 juli, 2e voorronde champions league, PSV (kan nog een ronde later worden)
- 22 juli, 2e voorronde conference league, Feyenoord
- 27/28 juli, 2e voorronde champions league, PSV (kan nog een ronde later worden)
- 29 juli, 2e voorronde conference league, Feyenoord
- 3/4 augustus, 3e voorronde champions league, PSV (als 2e gewonnen of manchester EL wint)
- 5 augustus, 3e voorronde conference league, Feyenoord *
- 5 augustus, 3e voorronde conference league, Vitesse
- 7/8 augustus, Johan Cruiffschaal, Ajax - PSV (speel datum hangt af van de instroom van PSV in Champions League)
- 10 augustus, 3e voorronde champions league, PSV (als 2e gewonnen of manchester EL wint)
- 12 augustus, 3e voorronde conference league, Feyenoord *
- 12 augustus, 3e voorronde conference league, Vitesse
- 14/15 augustus, 1e speelronde Eredivisie.
- 19 augustus, play offs europa league, AZ
- 19 augustus, play offs conference league, Feyenoord
- 19 augustus, play offs conference league, Vitesse
- 26 augustus, play offs europa league, AZ
- 26 augustus, play offs conference league, Feyenoord
- 26 augustus, play offs conference league, Vitesse
- 14/15 september, eerste speeldag champions leage
- 16 september, eerste speeldag conference league
- 16 september, eerste speeldag europa league
[ Voor 37% gewijzigd door PolarBear op 23-05-2021 20:31 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Klopt. Ajax (geen voorronde) en Az hebben wat dat betreft het meest handige schema. PSV moet vroeg aan de bak (Man Utd kan daar nog wat verbetering in brengen) en Feyenoord moet nu al aan de slag bij wijze van spreken (vakantie, nieuwe spelers etc).Deadsy schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:33:
Scheelt toch aardig wat 4e of 5e worden qua wanneer je moet starten
Hoop voor ze dat niemand naar het EK gaat en ze snel afscheid kunnen nemen van bepaalde spelers.PolarBear schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:35:
[...]
Klopt. Ajax (geen voorronde) en Az hebben wat dat betreft het meest handige schema. PSV moet vroeg aan de bak (Man Utd kan daar nog wat verbetering in brengen) en Feyenoord moet nu al aan de slag bij wijze van spreken (vakantie, nieuwe spelers etc).
Alhowel mijn hoop met Arnesen laag is
We kunnen het in dit topic nog hebben over aanstaande tranfer(s)(geruchten) denk ik. Wat mij betreft zou dat ook in een nieuw topic kunnen (of een aparte, zoals randzaken, hoewel transfers geen randzaken zijn in mijn ogen). Ik weet niet hoe dat normaal gaat.PolarBear schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:20:
Nou een mooie ontknoping van de KKD playoffs. Maar eh, dat is het einde van dit topic denk ik? Seizoen 2020/21 is ten einde voor Nederland.
@JanW heeft misschien een antwoord voor jou.ElPaco schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:51:
[...]
We kunnen het in dit topic nog hebben over aanstaande tranfer(s)(geruchten) denk ik. Wat mij betreft zou dat ook in een nieuw topic kunnen (of een aparte, zoals randzaken, hoewel transfers geen randzaken zijn in mijn ogen). Ik weet niet hoe dat normaal gaat.
Of wel naar het EK, Kokcu en Berghuis lozen en opnieuw beginnen met wat centen.Deadsy schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:43:
[...]
Hoop voor ze dat niemand naar het EK gaat en ze snel afscheid kunnen nemen van bepaalde spelers.
Alhowel mijn hoop met Arnesen laag is
Berghuis zou ik sowieso verkopen.Vincent Dave schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:13:
[...]
Of wel naar het EK, Kokcu en Berghuis lozen en opnieuw beginnen met wat centen.
Top salaris, en ja top statistieken maar hij is ook regelmatig onzichtbaar op de momenten dat je hem nodig hebt.
Dat heeft elke speler wel. Als hij inderdaad maar 4m moet kosten zou ik em lekker proberen te houden, voor dat geld ga je geen vergelijkbare kwaliteit halen.Deadsy schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:53:
[...]
Berghuis zou ik sowieso verkopen.
Top salaris, en ja top statistieken maar hij is ook regelmatig onzichtbaar op de momenten dat je hem nodig hebt.
Ik geloof dat het niet in beton gegoten is maar volgens mij blijft het topic open voor de transfers + geruchten / wensen op dat gebied. Bij seizoenstart een nieuw topic.ElPaco schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:51:
[...]
We kunnen het in dit topic nog hebben over aanstaande tranfer(s)(geruchten) denk ik. Wat mij betreft zou dat ook in een nieuw topic kunnen (of een aparte, zoals randzaken, hoewel transfers geen randzaken zijn in mijn ogen). Ik weet niet hoe dat normaal gaat.
@Ramzzz @Outerspace toch,..?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Maar hoogstwaarschijnlijk wel een veel betere mentaliteit.toolkist schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:42:
[...]Dat heeft elke speler wel. Als hij inderdaad maar 4m moet kosten zou ik em lekker proberen te houden, voor dat geld ga je geen vergelijkbare kwaliteit halen.
De mentaliteit van Berghuis is afgelopen seizoen sterk verbeterd. Minder momenten over de schreef en buiten dat is het op zich op een naar mijn mening acceptabel niveau. Hij heeft zijn beperkingen maar lijkt er in ieder geval aan te werken.OPSLAGHOND schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:34:
[...]
Maar hoogstwaarschijnlijk wel een veel betere mentaliteit.
Een speler voor €4m oppikken met eenzelfde rendement als Berghuis zie ik niet snel gebeuren al moet je zeker wel voorsorteren op doorselecteren.
Als hij echt maar 4mln zou kosten vraag je je toch af waarom niemand hem tot nu toe gekocht heeft.toolkist schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:42:
[...]
Dat heeft elke speler wel. Als hij inderdaad maar 4m moet kosten zou ik em lekker proberen te houden, voor dat geld ga je geen vergelijkbare kwaliteit halen.
Mentaliteit en houding?Deadsy schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:11:
[...]
Als hij echt maar 4mln zou kosten vraag je je toch af waarom niemand hem tot nu toe gekocht heeft.
Daarnaast staat hij niet bepaald op in grote wedstrijden (als hij al mee mag doen.
[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 24-05-2021 21:14 ]
Bizar talent net als Bijlow.Deadsy schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:11:
[...]Als hij echt maar 4mln zou kosten vraag je je toch af waarom niemand hem tot nu toe gekocht heeft.

Nu hoeft hij maar 4 miljoen te kosten, vorig jaar was het 8. Daarnaast is het wel een mannetje dat ook nog wel eens negatief een wedstrijd bepaalt.Deadsy schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:11:
[...]
Als hij echt maar 4mln zou kosten vraag je je toch af waarom niemand hem tot nu toe gekocht heeft.
alles kan off-topic
Ik zou m graag in plaats van Labyad bij Ajax zien
XXXVI
Ik mag hopen dat je @Deadsy bedoeld.ephymerous schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:16:
[...]
Echt?ephymerous schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:16:
[...]
Die jongen met ergens spelen waar hij de belangrijkste in de selectie is
[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 24-05-2021 21:25 ]
In Oranje doet hij het niet slecht toch? Ik denk dat hij met betere spelers om zich heen nog beter is. Voor 4 miljoen vind ik het de gok meer dan waard, dat is minder dan Ajax ooit voor Kristensen betaalde.418O2 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:25:
[...]
Echt?
Die jongen met ergens spelen waar hij de belangrijkste in de selectie is
XXXVI
Vind het wel meevallen, rendement is laag. Maar met name tegen wat betere tegenstanders laat hij weinig zienephymerous schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:44:
[...]
In Oranje doet hij het niet slecht toch? Ik denk dat hij met betere spelers om zich heen nog beter is. Voor 4 miljoen vind ik het de gok meer dan waard, dat is minder dan Ajax ooit voor Kristensen betaalde.
Berghuis, de nieuwe Richard Witschge. Fantastisch als het goed gaat, maar kampioen word je er niet mee. Laten we hopen dat hij het in Oranje fantastisch doet en dat Feyenoord ook eens wat zakgeld kan opstrijken. Om dit weer stuk te slaan op Veerman of Veerman.ephymerous schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:44:
[...]
In Oranje doet hij het niet slecht toch? Ik denk dat hij met betere spelers om zich heen nog beter is. Voor 4 miljoen vind ik het de gok meer dan waard, dat is minder dan Ajax ooit voor Kristensen betaalde.
Willems is transfervrij op te halen na vertrek bij Eintracht Frankfurt - https://nos.nl/l/2382161
Schrik niet van de foto
Drie jaar nauwelijks gespeeld, net geblesseerd geweest. Áls die naar Nederland komt is het het rechterrijtje vermoed ikExocet schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:23:
PSV nog op zoek naar een ervaren kracht?
Willems is transfervrij op te halen na vertrek bij Eintracht Frankfurt - https://nos.nl/l/2382161
Schrik niet van de foto
Wat een grap, dat is mi wel de grootste slapzak van Venlo...

Is wel een grote kerel. NEC heeft ook niet veel te kiezen natuurlijkHarribo schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:25:
Nec zou azen op Danny Post van Vvv.
Vind je? Er is best wel heel veel (terechte) kritiek geweest omdat de momenten waarop hij over de schreef ging niet bestraft zijn geworden. Tot helemaal op het laatst. Dat heb ik meermaals afgelopen seizoen gehoord en ook ten tijde van de selectie van het NL-elftal waarin de vraag werd gesteld of Berghuis daar een plek zou moeten hebben ja of nee.Napo schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:46:
[...]
De mentaliteit van Berghuis is afgelopen seizoen sterk verbeterd. Minder momenten over de schreef en buiten dat is het op zich op een naar mijn mening acceptabel niveau.
Ach waarom niet, nog een jaartje eredivisie en het is om de hoek. Maar een vraagje, waarom wordt dit hier besproken is het al komkommertijd?418O2 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:55:
[...]
Is wel een grote kerel. NEC heeft ook niet veel te kiezen natuurlijk
Omdat ik serieus niet kan voorstellen dat een club Danny Post wil hebben, loopt elke wedstrijd letterlijk en figuurlijk achter de feiten aan.Vincent Dave schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:47:
[...]
Ach waarom niet, nog een jaartje eredivisie en het is om de hoek. Maar een vraagje, waarom wordt dit hier besproken is het al komkommertijd?
Ja grote gozer wordt er geroepen... Misschien dat NEC het plafond in hun kantine willen gaan witten...? Dan is ie wel handig ja...
Nec zal wel idd niet veel te kiezen hebben.
Maar ze hebben toch een fijne geldschieter?
Met die zoo en die panda's? Panda verkopen en betere spelers halen
Die had VVV al opgegeven 3 wedstrijden voor het einde. Wat een lafaard als aanvoerder.Harribo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:41:
[...]
Omdat ik serieus niet kan voorstellen dat een club Danny Post wil hebben, loopt elke wedstrijd letterlijk en figuurlijk achter de feiten aan.
Stond volgens mij in de VI bovenaan de lijst met spelers met de laagste gemiddelde beoordeling van het seizoen. Kan best begrijpen dat NEC zich geen groot scoutingapparaat kan veroorloven, maar een abbo op de VI zou er toch wel af kunnen.Harribo schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:25:
Nec zou azen op Danny Post van Vvv.
Nobody's perfect. Zoveel doelpunten en assists, dan neem je die mentaliteitsprobleempjes af en toe voor lief.OPSLAGHOND schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:34:
[...]
Maar hoogstwaarschijnlijk wel een veel betere mentaliteit.
Ik zie PSV wel een poging doen als Ihattaren verkocht wordt. Die hadden vorig jaar toch ook al interesse?
Houd op, schei uit…toolkist schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:14:
[...]
Nobody's perfect. Zoveel doelpunten en assists, dan neem je die mentaliteitsprobleempjes af en toe voor lief.
Ik zie PSV wel een poging doen als Ihattaren verkocht wordt. Die hadden vorig jaar toch ook al interesse?

Nee, liever niet. Als je Malen, Madueke, Gakpo en Ihattaren (nog) hebt, zou ik zeggen: laat maar.
Tenzij hij een waanzinnige ‘klik’ met Schmidt of de rest van het team zou hebben, dat weet je nooit.
[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 25-05-2021 14:32 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Madueke en Ihattaren staan klaar om weggebracht te worden en Gakpo is een AM. Berghuis kun je er, voor die prijs, makkelijk bij hebben. Het is een gevoelige jongen en laat zich teveel meeslepen met die typische Feyenoord cultuur. Dat zal hij bij de warme club PSV heel anders voelen.Ramzzz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:28:
[...]
Houd op, schei uit…
Nee, liever niet. Als je Malen, Madueke, Gakpo en Ihattaren (nog) hebt, zou ik zeggen: laat maar.
Zou PSV op een ‘gevoelige jongen’ zitten te wachten?Vincent Dave schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:31:
[...]
Madueke en Ihattaren staan klaar om weggebracht te worden en Gakpo is een AM. Berghuis kun je er, voor die prijs, makkelijk bij hebben. Het is een gevoelige jongen en laat zich teveel meeslepen met die typische Feyenoord cultuur. Dat zal hij bij de warme club PSV heel anders voelen.
Ze hebben juist kerels nodig die niet bij elke tegenslag gaan sippen of mokken. Volwassen en vastberaden.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik vind dit een hele interessante, ik denk dat Berghuis zijn statistieken voor zich spreken helemaal in een (helaas voor mij) matig elftal zoals Fey dit seizoen.Typhone schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:20:
[...]
Vind je? Er is best wel heel veel (terechte) kritiek geweest omdat de momenten waarop hij over de schreef ging niet bestraft zijn geworden. Tot helemaal op het laatst. Dat heb ik meermaals afgelopen seizoen gehoord en ook ten tijde van de selectie van het NL-elftal waarin de vraag werd gesteld of Berghuis daar een plek zou moeten hebben ja of nee.
Maar ik kan me niet voorstellen dat hij dat soort maffe acties gaat uithalen in oranje? Waarom niet? ander platform en, bij feyenoord is hij de man, die in principe ten alle tijden als (vooruit dan 'een van') de eerste wordt ingevuld bij de opstelling.
Bij oranje mag hij blij zijn als hij mag spelen, en keer zo'n grap en hij is zijn plek voor langere tijd en wellicht gewoon permanent kwijt bij oranje, denk dat dit absoluut mee zal spelen.
10 second ninja DONE
In die zin lijkt die transfer van Ramalho me potentieel een schot in de roos. Ervaren ex-aanvoerder in de jonge verdediging waardoor je het vertrek van Dumfries opvangt, Teze naar rechts. Schijnt bijna rond te zijn nu, voor 2,5 miljoen.Ramzzz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:33:
[...]
Zou PSV op een ‘gevoelige jongen’ zitten te wachten?
Ze hebben juist kerels nodig die niet bij elke tegenslag gaan sippen of mokken. Volwassen en vastberaden.
Gaat nooit gebeuren, als Berghuis naar PSV had gewild had hij er al lang gespeeld. Vandaag in een interview heeft hij wederom benadrukt dat hij niet voor elke club Feyenoord gaat verlaten (en al genoeg clubs 'nee' heeft verkocht). Die jongen zal een mooie buitenlandse club willen (subtop grote competitie) en blijft anders lekker bij Feyenoord.Vincent Dave schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:31:
[...]
Madueke en Ihattaren staan klaar om weggebracht te worden en Gakpo is een AM. Berghuis kun je er, voor die prijs, makkelijk bij hebben. Het is een gevoelige jongen en laat zich teveel meeslepen met die typische Feyenoord cultuur. Dat zal hij bij de warme club PSV heel anders voelen.
Overigens kan je moeilijk voorspellen of Berghuis het beter zou doen in een andere cultuur gezien hij het juist goed doet in de Feyenoord cultuur. Er zijn wel meer spelers die weleens wat doms doet, ik zie dat in zn algemeenheid juist als teken dat het slechte spel en de slechte resultaten hem echt raakte, in plaats van menig andere speler die alleen maar kijkt of zn salaris maandelijks wordt overgemaakt en het verder een worst zal wezen.
Er is vast wel iemand die een lijstje kan maken met hoeveel rode kaarten de spelers in de voorselectie hebben gehad, in zo'n ranglijst staat Berghuis lang niet zo hoog als een aantal 'critici' lijken te denken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
@Baseman77 aangezien jij volgens mij altijd het nodige speurwerk doet naar (potentiele) nieuwe aanwinsten voor PSV... Is dit wat?snmght schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:21:
[...]
In die zin lijkt die transfer van Ramalho me potentieel een schot in de roos. Ervaren ex-aanvoerder in de jonge verdediging waardoor je het vertrek van Dumfries opvangt, Teze naar rechts. Schijnt bijna rond te zijn nu, voor 2,5 miljoen.
Helemaal mee eens. Wordt je als PSV zijnde echt niet slechter van. De vraag is of het voor Berghuis zelf interessant is; hij zal dan aan de bak moeten wil hij basis spelen tegen een prima (en waarschijnlijk beter) salaris. Maar met een redelijk EK kan hij waarschijnlijk ook ergens het veelvoudige vangen. Als dat mede op basis van zijn EK tot stand komt zou hij gek zijn om dat momentum niet nog even mee te pakken.Vincent Dave schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:31:
[...]
Maar je hebt rood en je hebt het officieuze donkerrood. Er zaten bij Berghuis in die laatste categorie soms acties bij die hem nog steeds nagedragen worden. Dat zie je in genoemde statistiek niet terug nee.ph4ge schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:23:
[...]
Er is vast wel iemand die een lijstje kan maken met hoeveel rode kaarten de spelers in de voorselectie hebben gehad, in zo'n ranglijst staat Berghuis lang niet zo hoog als een aantal 'critici' lijken te denken.
Een Tadic heeft volgens mij nog veel minder rode kaarten gepakt maar staat toch ook niet echt als een lieverdje te boek.
Tadic is een duikelaar en jankt veel, die is verder niet echt gemeen ofzosnmght schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:25:
[...]
Maar je hebt rood en je hebt het officieuze donkerrood. Er zaten bij Berghuis in die laatste categorie soms acties bij die hem nog steeds nagedragen worden. Dat zie je in genoemde statistiek niet terug nee.
Een Tadic heeft volgens mij nog veel minder rode kaarten gepakt maar staat toch ook niet echt als een lieverdje te boek.
Ik snap ook niet zo dat er een probleem gemaakt wordt van een paar domme rode kaarten in z'n carrière en dat die zowat belangrijker zijn dan z'n goede statistieken qua goals/assists.ph4ge schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:23:
Overigens kan je moeilijk voorspellen of Berghuis het beter zou doen in een andere cultuur gezien hij het juist goed doet in de Feyenoord cultuur. Er zijn wel meer spelers die weleens wat doms doet, ik zie dat in zn algemeenheid juist als teken dat het slechte spel en de slechte resultaten hem echt raakte, in plaats van menig andere speler die alleen maar kijkt of zn salaris maandelijks wordt overgemaakt en het verder een worst zal wezen.
Kijk naar Antony, die had er dit seizoen ook al 1 of 2 kunnen krijgen maar daar hoor je niemand over
Nico idem, daar is het de Zuid Amerikaanse 'grinta'...
Als ik Berghuis was zou ik m'n zaakwaarnemer eens naar AS Roma laten bellen
Dat probeer ik te zeggen: een lijstje met wie de meeste rode kaarten heeft gepakt zegt verder niet zo veel over de speler imho dan he.418O2 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:27:
[...]
Tadic is een duikelaar en jankt veel, die is verder niet echt gemeen ofzo
Dat gezegd hebbende: de statistieken van Berghuis zijn uitstekend en zijn prijs is idioot laag. Erg benieuwd waar hij uiteindelijk gaat spelen komend seizoen maar hij zou ons nog wel eens kunnen verbazen denk ik.
[ Voor 24% gewijzigd door snmght op 25-05-2021 15:29 ]
hrmm op dat vlak misschier eerder Nico? Die doet veel professionele overtredingen maar af en toe ook echt gemene. Maar goed wellicht ben ik niet helemaal neutraal hier418O2 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:27:
[...]
Tadic is een duikelaar en jankt veel, die is verder niet echt gemeen ofzo
edit:
kijk @toolkist is volgens mij wel iemand die het mag zeggen!

[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 25-05-2021 15:30 ]
10 second ninja DONE
Die donkerrode versies heeft Nigel de Jong meer dan voldoende gepakt, is ie nooit echt op afgerekend. Volgens mij 1x ophef wegens een overtreding in de VS, zelfs de karate trap in de WK finale is hem nooit echt aangerekend.snmght schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:25:
[...]
Maar je hebt rood en je hebt het officieuze donkerrood. Er zaten bij Berghuis in die laatste categorie soms acties bij die hem nog steeds nagedragen worden. Dat zie je in genoemde statistiek niet terug nee.
Nou professioneel, die vliegt er nog wel eens in dat je denkt 'dat kon ook wel ietsje rustiger vriend'Sagat schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:28:
[...]
hrmm op dat vlak misschier eerder Nico? Die doet veel professionele overtredingen maar af en toe ook echt gemene. Maar goed wellicht ben ik niet helemaal neutraal hier
Die gevallen vielen onder het 2e deel van z'n zin ;-)418O2 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:31:
[...]
Nou professioneel, die vliegt er nog wel eens in dat je denkt 'dat kon ook wel ietsje rustiger vriend'
Die karatetrap was dan ook in Oranje. Als dat in een eredivisie topper geweest was ging het er nu nog over. Berghuis' smerigste actie vonden we hypocriet-chauvinistisch als we zijn ineens veel minder smerig als hij een oranje shirtje had gedragen.toolkist schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:31:
[...]
Die donkerrode versies heeft Nigel de Jong meer dan voldoende gepakt, is ie nooit echt op afgerekend. Volgens mij 1x ophef wegens een overtreding in de VS, zelfs de karate trap in de WK finale is hem nooit echt aangerekend.
Dat gezegd hebbende is Hatem Ben Arfa het ook niet volledig eens met je eerste zin.
Wat ik bedoel, Berghuis kan de druk van het aanvoerder zijn duidelijk niet aan. Bovendien loopt hij op plekken waar een buitenspeler niet hóórt te lopen. Ik snap heel goed dat je blij met Berghuis bent, echter lijkt hij zo goed omdat de meeste spelers om hem heen ondermaats zijn.ph4ge schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:23:
[...]
Gaat nooit gebeuren, als Berghuis naar PSV had gewild had hij er al lang gespeeld. Vandaag in een interview heeft hij wederom benadrukt dat hij niet voor elke club Feyenoord gaat verlaten (en al genoeg clubs 'nee' heeft verkocht). Die jongen zal een mooie buitenlandse club willen (subtop grote competitie) en blijft anders lekker bij Feyenoord.
Daarnaast geef ik een PSV-er aan dat de spelers die hij opsomt niet te vergelijken zijn qua positie met Berghuis.
Tja het is niet alsof de transfers van PSV de laatste jaren echt een schot in de roos zijn geweest.toolkist schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:23:
[...]
@Baseman77 aangezien jij volgens mij altijd het nodige speurwerk doet naar (potentiele) nieuwe aanwinsten voor PSV... Is dit wat?
Die in de VS, is dat de overtreding op Ngabe waar je op doelt?toolkist schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:31:
[...]
Die donkerrode versies heeft Nigel de Jong meer dan voldoende gepakt, is ie nooit echt op afgerekend. Volgens mij 1x ophef wegens een overtreding in de VS, zelfs de karate trap in de WK finale is hem nooit echt aangerekend.
Het grote verschil tussen de tackle op Ngabe of de karatetrap in de finale vind ik dat de Jong twee keer in een 'legitieme' situatie voor de bal gaat (welliswaar op een doldwaze manier met gevaar voor tegenspelers), terwijl Berghuis structureel natrapt waarbij er dus geen sprake is of kan zijn van een legitiem duel. Verschil tussen over het randje gaan ín het duel vs. ná het duel.
Goed dan Jan Wouters (Gascoigne) als voorbeeld, jij je zinBoB_HenK schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:16:
[...]
Die in de VS, is dat de overtreding op Ngabe waar je op doelt?
Het grote verschil tussen de tackle op Ngabe of de karatetrap in de finale vind ik dat de Jong twee keer in een 'legitieme' situatie voor de bal gaat (welliswaar op een doldwaze manier met gevaar voor tegenspelers), terwijl Berghuis structureel natrapt waarbij er dus geen sprake is of kan zijn van een legitiem duel. Verschil tussen over het randje gaan ín het duel vs. ná het duel.
Ik had die overtreding van De Jong in de VS niet meer voor me, stond me alleen bij dat er daar toen erg veel ophef over werd gemaakt in de VS.
Dat is onzin, zijn statistieken zijn indrukwekkend al seizoenen lang. Ook in het jaar dat Feyenoord kampioen werd en er een ijzersterk team stond, ook vorig seizoen toen de ploeg hard op weg was naar minimaal 1 prijs. Het is des te indrukwekkender wat hij laat zien in een zwak team, juist niet minder indrukwekkend in een zwak team. Overigens laat hij het de laatste periode bij Oranje ook zien. Dat hij de druk niet aankan blijkt niet uit zijn prestaties.Vincent Dave schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:07:
Wat ik bedoel, Berghuis kan de druk van het aanvoerder zijn duidelijk niet aan. Bovendien loopt hij op plekken waar een buitenspeler niet hóórt te lopen. Ik snap heel goed dat je blij met Berghuis bent, echter lijkt hij zo goed omdat de meeste spelers om hem heen ondermaats zijn.
Verder is hij een hele goede aanvoerder. Zijn rol in de Corona crisis, waarbij hij zelfs vrijwillig en ongevraagd nog extra inleverde, geeft aan wat een leider hij is. Hij verdedigt de trainer en zijn medespelers in de media ook als het intern keihard tekeer gaat en de resultaten kut zijn. Hij gaat voorop in de strijd, ook als het niet loopt. Neemt het voortouw bij bijv. penalties juist als de druk het hoogst is. Hij trekt het boetkleed aan als hij slecht/dom is geweest. Hij weet het publiek slim te bespelen, ook door op die momenten dat het publiek te ver gaat slim te de-escaleren. Hij is welbespraakt en begaan met het elftal, en dwingt met zn voeten respect af. Is een typische 'moeilijke jongen' die door hard werken toch is boven komen drijven, wat dat aan gaat een voorbeeld voor meer talenten die ook niet allemaal even makkelijk zijn zoals een Van Persie dat ook was.
Ja, als aanvaller verdedigt hij weleens onbesuisd/dom mee, en ja, hij heeft ook weleens iets gedaan op het veld dat niet hoort. Maar dat maakt hem niet gelijk een slechte speler of slechte aanvoerder. We hebben de aanvoerders van PSV en Ajax zich ook regelmatig zien misdragen, onder andere in hun laatste ontmoeting.
Aanvoerders zijn wel vaker een beetje controversiële spelers, omdat ze opvallen ook omdat ze de aandacht van clubhaters trekken. Ik vind het eigenlijk een belachelijke discussie.
[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 25-05-2021 16:59 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wauw, klappen voor hooligans wordt slim de-escaleren. Jij moet de politiek in!ph4ge schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:37:
[...]
Hij weet het publiek slim te bespelen, ook door op die momenten dat het publiek te ver gaat slim te de-escaleren.
Dat is inderdaad de mening die ik toebedeeld ben. Ik zal overigens de laatste zijn die zegt dat Berghuis geen domme overtredingen maakt die over de schreef gaan maar er zit in ieder geval wel een positieve lijn in. Daarin zal hij voor het Nederlands elftal en zijn club voor cruciale momenten altijd een risico zijn. Spijtig want kijkende naar zijn bijdrages in het elftal van Feyenoord is het een meer dan prima speler.Typhone schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:20:
[...]
Vind je? Er is best wel heel veel (terechte) kritiek geweest omdat de momenten waarop hij over de schreef ging niet bestraft zijn geworden. Tot helemaal op het laatst. Dat heb ik meermaals afgelopen seizoen gehoord en ook ten tijde van de selectie van het NL-elftal waarin de vraag werd gesteld of Berghuis daar een plek zou moeten hebben ja of nee.
Nee en deze Ramalho is weer een bekende van Schmit. Wrs dus matig.Deadsy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:07:
[...]
Tja het is niet alsof de transfers van PSV de laatste jaren echt een schot in de roos zijn geweest.
De ex voetballers op tv vonden het weinig die speler.
Maar Schmit heeft daar veel te zeggen bij Psv. Ik verwacht er weinig van. Hopelijk is hij stuk beter dan Baumgartl.
Gelukkig tikken ze maar 2,5 miljoen af, dan is het niet meteen een rib uit het lijf van psv.
Geef Schmit nog een seizoen, mocht het niet beter worden, geef hem dan een flinke trap wat mij betreft.
Kom op laat die naamverbasteringen aub.
[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 25-05-2021 21:59 ]
Je zit wel x aantal jaar vast aan het salaris mocht het niks zijn.Harribo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:27:
[...]
Nee en deze Ramalho is weer een bekende van Schmit. Wrs dus matig.
De ex voetballers op tv vonden het weinig die speler.
Maar Schmit heeft daar veel te zeggen bij Psv. Ik verwacht er weinig van. Hopelijk is hij stuk beter dan Baumstuntel.
Gelukkig tikken ze maar 2,5 miljoen af, dan is het niet meteen een rib uit het lijf van psv.
Geef Schmit nog een seizoen, mocht het niet beter worden, geef hem dan een flinke trap wat mij betreft.
Vraag me met al die Schmidt aankopen af of ze nog scouts hebben en of de Jong nog wel iets te doen heeft.
Tis nou niet dat de Jong zelf met zulke geweldige spelers kwam.. Geslaagde aankopen van de afgelopen 4 jaar:Deadsy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:30:
[...]
Je zit wel x aantal jaar vast aan het salaris mocht het niks zijn.
Vraag me met al die Schmidt aankopen af of ze nog scouts hebben en of de Jong nog wel iets te doen heeft.
- Max
- Zahavi
- Boscagli (maar ook pas dit seizoen)
- Angelino
- Lozano
Dat was het wel een beetje denk ik. Daar kan je dan heren zoals Bruma, Baumgartl en Mitroglou tegenoverzetten.
De meest succesvolle spelers van de laatste jaren kwam allemaal uit de jeugd (wat natuurlijk wel tof is, dat de jeugd het zo goed doet).
Max en Boscagli zijn leuk maar vind ze zelf in de ''net niet'' categorie vallen.ElPaco schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:34:
[...]
Tis nou niet dat de Jong zelf met zulke geweldige spelers kwam.. Geslaagde aankopen van de afgelopen 4 jaar:
- Max
- Zahavi
- Boscagli (maar ook pas dit seizoen)
- Angelino
- Lozano
Dat was het wel een beetje denk ik. Daar kan je dan heren zoals Bruma, Baumgartl en Mitroglou tegenoverzetten.
De meest succesvolle spelers van de laatste jaren kwam allemaal uit de jeugd (wat natuurlijk wel tof is, dat de jeugd het zo goed doet).
Leuk voor de Eredivisie maar voor de CL komen ze te kort.
Bv Max is aanvallend top, maar kan totaal niet verdedigen.
Zahavi is een goede afmaker maar het is bij hem soms top of helemaal niks in wedstrijden.
Met Boscagli is het nog even afwachten, kijken of hij die lijn doorzet.
Hoe dan ook ga je ze nooit voor een top bedrag verkopen ben ik bang.
Dan heb je ook nog Mvogo, ja is gehuurd maar hij is niet beter dan datgene dat er al was. Sangare, komt voorlopig ook gewoon te kort.
Doan, komt ook gewoon te kort maar vond het zelf toen wel een aardige transfer.
Dan nog de diverse huurlingen zoals Fein, Lato etc die niets toevoegden.
Daar is toch wel aardig wat geld verdampt.
Hoop ook dat Blind naar het middenveld gaat.
Stekelenburg : Mazraoui/Rensch Timber Martinez Wijndal: Gravenberch Blind Klaassen: Antony/Kamaldeen Haller Tadic.
Dan zou Ajax gewoon weer een goed elftal te been hebben.
Zolang hij zicht niet met de transfers gaat bemoeien.
Misschien heeft hij expres zoveel matige spelers gehaald, zodat ze zouden degraderen en hij de club goedkoop kon kopen
PSV richt pijlen op Luuk de Jong, Willems biedt zich aan in Eindhoven https://t.co/ipzW1oWR0p
— Redactie Telesport (@telesport) 25 mei 2021
De broers weer verenigd in de Eredivisie? (of zou Siem niet bij Heerenveen blijven)?
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken