Die rant van Borst was wel vermakelijk
Ben benieuwd of dat Songfestival nog doorgaat. Met het verbieden van de finale is dat toch wel een garantie voor serieuze rellen daar.
alles kan off-topic
Oplossing is eenvoudig, we gaan met z'n allen voor ze klappen en dan gaan ze vanzelf wegAnkona schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:02:
Ben benieuwd of dat Songfestival nog doorgaat. Met het verbieden van de finale is dat toch wel een garantie voor serieuze rellen daar.
Groningen/Utrecht moet gewoon niet miepen en een verplaatsing naar zondag toestaan.Ankona schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:02:
Ftfytoolkist schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:04:
[...]
Groningen/Utrecht moet gewoon niet miepen en een verplaatsing naar zondag toestaan.
Je hebt gelijk, maar ze wilden vantevoren beiden al niet meedenken. Alsof ze het daarna nog zo druk hebben...
Daar had ik het vanmiddag nog over met mijn collega, na de onrust tijdens de training en het gedoe bij het stadion afgelopen weekend is het verbieden van de finale wel de optie met het grootste risico.Ankona schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:02:
Formerly known as Ragdoll
Ja net als Groningen jaren geleden.... Voorronde Huppelpup Cup.... Eerste wedstrijd Aberdeen, knock-out.... Geen kans gehad, uitgeschakeld.
Daar het hele jaar opgewonden over geweest....
Ik zie een herhaling hier van maar dan met Feyenoord en VitesseHarribo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:10:
[...]
Ja net als Groningen jaren geleden.... Voorronde Huppelpup Cup.... Eerste wedstrijd Aberdeen, knock-out.... Geen kans gehad, uitgeschakeld.
Daar het hele jaar opgewonden over geweest....
Abels aan de pep? Man man man...
Die zie ik nog wel een “Berghuisje” doen....remco112 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:44:
Wat een vervelend mannetje joh
Wat een poepsaaie tweede helft. Enige lichtpuntje was El Bouchataoui die in een kwartier 4x zoveel heeft laten zien als Fer in de 75 min daarvoor.
Genoeg tijd dus gehad om naar de slomo van de overtreding voor de penalty te zoeken?PrinsPils schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:54:
Wat een poepsaaie tweede helft. Enige lichtpuntje was El Bouchataoui die in een kwartier 4x zoveel heeft laten zien als Fer in de 75 min daarvoor.
Haha nee hoor deze vond ik in de herhaling duidelijk genoegtoolkist schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:07:
[...]
Genoeg tijd dus gehad om naar de slomo van de overtreding voor de penalty te zoeken?
KNVB verplaatst de finale naar zondag, FC Utrecht spant een kort geding aan: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=388651
Ik kan FC Utrecht geen ongelijk geven. Het zou een mooie boel worden als de KNVB van de eigen reglementen af kan wijken als het ze uitkomt.
Ik kan FC Utrecht geen ongelijk geven. Het zou een mooie boel worden als de KNVB van de eigen reglementen af kan wijken als het ze uitkomt.

[ Voor 39% gewijzigd door snmght op 20-05-2021 09:48 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Zielig van Utrecht.snmght schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:48:
KNVB verplaatst de finale naar zondag, Utrecht spant een kort geding aan: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=388651
Ik kan Utrecht geen ongelijk geven.
Want?
Lijkt het jou wel een goed plan dat de KNVB de reglementen naar eigen wil kan aanpassen wanneer het uitkomt?
Dus stel Feyenoord wordt kampioen komend seizoen en Zeist denkt: he maar Ajax haalt veel meer Europese punten, dus we maken Ajax kampioen. Goed plan he?
Omdat dit pure overmacht is, je vergelijking slaat echt nergens op.snmght schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:49:
[...]
Want?
Lijkt het jou wel een goed plan dat de KNVB de reglementen naar eigen wil kan aanpassen wanneer het uitkomt?
Dus stel Feyenoord wordt kampioen komend seizoen en Zeist denkt: he maar Ajax haalt veel meer Europese punten, dus we maken Ajax kampioen. Goed plan he?
Geen pure overmacht. Die data voor de playoffs zijn vooraf bekend. Dat Feyenoord zo arrogant is dat ze daar niet op anticiperen is hun fout.remco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:52:
[...]
Omdat dit pure overmacht is, je vergelijking slaat echt nergens op.
*Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmondsnmght schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:54:
[...]
Geen pure overmacht. Die data voor de playoffs zijn vooraf bekend. Dat Feyenoord zo arrogant is dat ze daar niet op anticiperen is hun fout.
Ja, daar had Feyenoord toch mee kunnen babbelen op voorhand? Of tijdig zoeken naar een mogelijke oplossing, niet nu pas.
Utrecht is er vorig jaar de dupe van geweest dat de regels niet konden worden aangepast. De KNVB laat zich wel weer kennen door dat nu wel te doen. Vooropgesteld dat dit sportief gezien 'juist' voelt is die draaikonterij echt om moe van te worden.
Wat een gigantisch zwaktebod vanuit Utrecht zeg...snmght schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:48:
KNVB verplaatst de finale naar zondag, FC Utrecht spant een kort geding aan: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=388651
Zeg dan gewoon dat je de UEFA plek reglementair toegewezen wilt hebben en iets anders geen optie voor je is.
Feyenoord KON helemaal nergens op anticiperen. Of hadden ze dan maar 8e moeten worden zodat ze niet thuis hoefden te spelen?snmght schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:54:
[...]
Geen pure overmacht. Die data voor de playoffs zijn vooraf bekend. Dat Feyenoord zo arrogant is dat ze daar niet op anticiperen is hun fout.
De bekerfinale vorig jaar was een schande. Echt een belachelijke beslissing.
Dat laat onverlet dat het gedrag van Utrecht nu ook stuitend is. Er is een groot internationaal evenement in de stad, dus of het aub 18 uur (!!) later gespeeld mag worden. Er is geen enkel voor of nadeel voor 1 van de ploegen.
Nu regeltjesneuken brengt on nergens. Maar goed, lekker principieel de *knip*uithangen, zodat ze bij eventueel verlies lekker wat te zeiken hebben.
Kom op, nergens voor nodig.
Dat laat onverlet dat het gedrag van Utrecht nu ook stuitend is. Er is een groot internationaal evenement in de stad, dus of het aub 18 uur (!!) later gespeeld mag worden. Er is geen enkel voor of nadeel voor 1 van de ploegen.
Nu regeltjesneuken brengt on nergens. Maar goed, lekker principieel de *knip*uithangen, zodat ze bij eventueel verlies lekker wat te zeiken hebben.
Kom op, nergens voor nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 20-05-2021 14:47 ]
Feyenoord is er vanuit gegaan dat ze gewoon zaterdag konden spelen. Normaliter is er totaal geen moeite om meerdere evenementen tegelijkertijd plaats te laten vinden in Rotterdam, nu opeens wel? Wat er allemaal de schermen gebeurt, weten wij allebei niet.snmght schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:59:
[...]
Ja, daar had Feyenoord toch mee kunnen babbelen op voorhand? Of tijdig zoeken naar een mogelijke oplossing, niet nu pas.
Utrecht is er vorig jaar de dupe van geweest dat de regels niet konden worden aangepast. De KNVB laat zich wel weer kennen door dat nu wel te doen. Vooropgesteld dat dit sportief gezien 'juist' voelt is die draaikonterij echt om moe van te worden.
Feyenoord is vorig jaar ook een eventuele beker door de neus geboord, dus niet alleen Utrecht is de dupe geweest.
Dat had er alles mee te maken dat de finale niet gespeeld kon worden voordat de KNVB de gekwalificeerde teams aan de UEFA door moest geven.snmght schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:59:
[...]
Heel kinderachtig van Utrecht inderdaad. Het is enkel een poging om zonder te spelen Europees voetbal binnen te halen. Ze hebben geen enkel argument waarom ze niet op zondag zouden kunnen spelen. Ik zal ook maar niet zeggen wat ik nu van Utrecht denk....
Wat ik me wel afvroeg: zaterdagmiddag kon dus kennelijk ook niet?
[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 20-05-2021 10:08 ]
Er zijn +/- 30 stadions in NL, het moet toch mogelijk zijn om ergens te kunnen spelen? Of wil Feyenoord het thuisvoordeel niet weggeven?
Geen idee of Utrecht heeft aangeboden dan maar in Utrecht te spelen?
Geen idee of Utrecht heeft aangeboden dan maar in Utrecht te spelen?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
Verbijsterend dat 'we' en masse het helemaal niet zo nodig vinden om de KNVB reglementen te honoreren. Werpt wel een ander licht op toekomstige discussies over diezelfde reglemnten.
Het enige wat belachelijk is dat er opeens publiek zit bij wedstrijden in de playoffs.
Je reinste competitievervalsing wanneer het over slechts 1 wedstrijd gaat wat vanwege corona notabene zo is ingestoken.
Dit gezeur hierboven slaat ook nergens op betreffende Feyenoord. Ik weet nog hoe hard ze jaren geleden stonden te brullen toen de bekerfinale opeens over twee wedstrijden gespeeld werd maar nu stelt Utrecht zich aan? Daarbij...KNVB regels zijn regels en die hoort men na te leven. Soms pakt dat positief uit, soms negatief.
Je reinste competitievervalsing wanneer het over slechts 1 wedstrijd gaat wat vanwege corona notabene zo is ingestoken.
Dit gezeur hierboven slaat ook nergens op betreffende Feyenoord. Ik weet nog hoe hard ze jaren geleden stonden te brullen toen de bekerfinale opeens over twee wedstrijden gespeeld werd maar nu stelt Utrecht zich aan? Daarbij...KNVB regels zijn regels en die hoort men na te leven. Soms pakt dat positief uit, soms negatief.
[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 20-05-2021 10:16 ]
Verwijderd
Ik snap Utrecht wel enigszins. Het is niet alsof de KNVB dan wel Feyenoord ook maar enige moeite heeft gedaan om een andere locatie te zoeken en is het verplaatsen ook wel erg last-minute, terwijl de data allemaal al lang bekend waren. Kan me ook voorstellen dat Utrecht hun spelers na zaterdag al vrij heeft gegeven....
Feyenoord wilde vorig jaar zelf niets er aan doen, Utrecht wel. Dus dit zal "payback" zijn.remco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:06:
[...]
Feyenoord is er vanuit gegaan dat ze gewoon zaterdag konden spelen. Normaliter is er totaal geen moeite om meerdere evenementen tegelijkertijd plaats te laten vinden in Rotterdam, nu opeens wel? Wat er allemaal de schermen gebeurt, weten wij allebei niet.
Feyenoord is vorig jaar ook een eventuele beker door de neus geboord, dus niet alleen Utrecht is de dupe geweest.
Verwijderd
Regels gelden enkel zodra het uitkomtsnmght schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:16:
Verbijsterend dat 'we' en masse het helemaal niet zo nodig vinden om de KNVB reglementen te honoreren. Werpt wel een ander licht op toekomstige discussies over diezelfde reglemnten.

ADTerranova schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:16:
[...]
Feyenoord wilde vorig jaar zelf niets er aan doen, Utrecht wel. Dus dit zal "payback" zijn.
RTL
NOS
Utrecht moet boos zijn op de KNVB, niet op Feyenoord.
Feyenoord heeft met meerdere burgemeesters en clubs gesproken. En die stonden allemaal niet te springen om een wedstrijd te organiseren.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:16:
Ik snap Utrecht wel enigszins. Het is niet alsof de KNVB dan wel Feyenoord ook maar enige moeite heeft gedaan om een andere locatie te zoeken en is het verplaatsen ook wel erg last-minute, terwijl de data allemaal al lang bekend waren. Kan me ook voorstellen dat Utrecht hun spelers na zaterdag al vrij heeft gegeven....
Je 1e link zegt het al. Maar niet om het EL ticket, wat Feyenoord had die al, waarom dat op't spel zetten. Daar is wat Utrecht steekt.remco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:20:
[...]
AD
RTL
NOS
Utrecht moet boos zijn op de KNVB, niet op Feyenoord.
Maar ook toen golden de KNVB regels, die nu opeens opzij gezet moeten worden. Dus kan mij heel goed voorstellen dat Utrecht boos is.
Kunnen ze beter boos zijn op hun eigen burgemeesterremco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:22:
[...]
Feyenoord heeft met meerdere burgemeesters en clubs gesproken. En die stonden allemaal niet te springen om een wedstrijd te organiseren.
Verwijderd
Ja dat snap ik wel na afgelopen weekenden... Waarschijnlijk ook de reden waarom de gemeente Rotterdam ineens moeilijk doet. Maar dan nog is dat een probleem van Feyenoord en wordt het nu maar over schutting richting Utrecht gegooid. Persoonlijk vind ik dat niet netjes.remco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:22:
[...]
Feyenoord heeft met meerdere burgemeesters en clubs gesproken. En die stonden allemaal niet te springen om een wedstrijd te organiseren.
Utrecht heeft geen nadeel van een halve dag later spelen. Feyenoord wel van niet meer thuis spelen.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:16:
Zelfde geldt toch voor dat Ajax vorig seizoen het CL ticket kreeg?snmght schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:16:
Laat dat hier ajb buiten...remco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:25:
[...]
Zelfde geldt toch voor dat Ajax vorig seizoen het CL ticket kreeg?
Is het niet heel logisch, gezien de gebeurtenissen afgelopen tijd rondom feyenoord fans. Geen burgemeester die zin heeft in een groep fans* op bezoek die de corona maatregelen links laten liggen.remco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:22:
[...]
*fans/hooligans/kies een naam.
Net zoals Feyenoord het EL ticket kreeg, nou jij weer.remco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:25:
[...]
Niet weeeeerremco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:25:
[...]

Vind je dat gek?remco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:22:
[...]
Zelfs in de Kuip zelf zijn de lieverdjes niet in toom te houden. Die gunfactor zou een stuk hoger kunnen wanneer dit soort zaken niet stelselmatig gebagatelliseerd worden door notabene de club zelf:

Hoezo? Is totaal niet bedoeld om een discussie over Ajax hun CL-ticket aan te zwengelen hoor
Is toch precies hetzelfde? Bij zulke keuzes heb je altijd winnaars, maar ook altijd verliezers.
Maar dat gebeurt zo wel. Laten we het gewoon lekker over Feyenoord en UTrecht hebben en niet over Ajax.remco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:27:
[...]
Hoezo? Is totaal niet bedoeld om een discussie over Ajax hun CL-ticket aan te zwengelen hoor
Is toch precies hetzelfde? Bij zulke keuzes heb je altijd winnaars, maar ook altijd verliezers.
Nope, er bestonden op dat moment geen regels voor een situatie als 'COVID-19'.remco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:27:
[...]
Uiteindelijk is er gewoon gekeken naar het moment van afbreken competitie en die huidige stand, volgens de geldende regelgeving, is gebruikt voor het bepalen van de eindklassering.
100% conform de regels dus.
@snmght komt aanzetten met de KNVB reglementen he. Dan mag ik daar best op reageren dat vorig seizoen ook van die reglementen zijn afgeweken.toolkist schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:28:
[...]
Maar dat gebeurt zo wel. Laten we het gewoon lekker over Feyenoord en UTrecht hebben en niet over Ajax.
Dat zijn ze inderdaad, niet om Ajax het CL ticket te geven, maar om Feyenoord het beste EL ticket te geven alsof de beker hebben gewonnen.remco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:30:
[...]
@snmght komt aanzetten met de KNVB reglementen he. Dan mag ik daar best op reageren dat vorig seizoen ook van die reglementen zijn afgeweken.
Klopt helemaal.. maar zie wat er gebeurt... Geen woord over Fey-Utr meer maar alleen nog posts over vorig jaar.remco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:30:
[...]
@snmght komt aanzetten met de KNVB reglementen he. Dan mag ik daar best op reageren dat vorig seizoen ook van die reglementen zijn afgeweken.
Daarbij komt dat de argumentatie vanuit de KNVB ook droevig slecht is. Nu vindt men opeens dat tickets op het veld behaald moeten worden en niet op papier, alsof dat niet net zo was als afgelopen jaar.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:16:
De voorrondes voor de CFL beginnen al in juli, zou mijn god niet weten waarom FC Utrecht zich flexibel zou moeten opstellen wanneer de KNVB je reinste willekeur toepast.
Over het EL ticket ging Feyenoord niet en ook de KNVB niet. De uiterste datum was vastgelegd door de UEFA en daar hadden we het mee te doen. Sterker nog: de loting voor de EL was verdomme allang geweest op het moment dat we die beker hadden kunnen spelen. De competitie heeft maanden stil gelegen.Terranova schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:22:
[...]
Je 1e link zegt het al. Maar niet om het EL ticket, wat Feyenoord had die al, waarom dat op't spel zetten. Daar is wat Utrecht steekt.
Leuk dat iedereen nu gaat regeltjes neuken om Feyenoord af te zeiken maar wat is nu het inhoudelijke bezwaar om die finale niet op zaterdagavond te spelen? Dat de KNVB zo stom is geweest die finale op deze datum te plaatsen doet dan niet ter zake want daar gaat ook Feyenoord niet over.
Wel of geen publiek is geen argument want die finales zouden onder normale omstandigheden met nog veel meer publiek worden gespeeld.
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 20-05-2021 10:33 ]
De rechter gaat vanmiddag gewoon kijken naar redelijkheid en billijkheid mbt tot de beslissing.
Heeft er 1 een zwaarwegend voordeel: Nee
Heeft er 1 een zwaarwegend nadeel: Nee
Voetballen dan.
Voetballen dan.
Er is vorig seizoen niet van de reglementen afgewezen. Er zijn beslissingen genomen over zaken die niet in het reglement stonden.remco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:30:
[...]
Los daarvan, Feyenoord wilde de bekerfinale alleen nog spelen als het Europees ticket niet op het spel stond.
Leg eens uit,van welke regel werd toe afgeweken?remco112 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:25:
[...]
Ik zeg toch niet dat ik het er mee eens ben? Ik zeg dat Utrecht niet blij was met de houding van Feyenoord, een zelfde houding die ze nu als "payback" zelf aannemen.D-e-n schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:31:
[...]
Over het EL ticket ging Feyenoord niet en ook de KNVB niet. De uiterste datum was vastgelegd door de UEFA en daar hadden we het mee te doen. Sterker nog: de loting voor de EL was verdomme allang geweest op het moment dat we die beker hadden kunnen spelen. De competitie heeft maanden stil gelegen.
Leuk dat iedereen nu gaat regeltjes neuken om Feyenoord af te zeiken maar wat is nu het inhoudelijke bezwaar om die finale niet op zaterdagavond te spelen? Dat de KNVB zo stom is geweest die finale op deze datum te plaatsen doet dan niet ter zake want daar gaat ook Feyenoord niet over.
Of hij doet zijn werk en kijkt naar wat de reglementen voorschrijven. Daar waar de reglementen niet voorzien kan afgeweken worden maar wat nu gebeurd is gewoon strijdig met de eigen reglementen. Leermomentje, kunnen ze die updaten om in dit soort gevallen beter te voorzien.PWM schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:31:
De rechter gaat vanmiddag gewoon kijken naar redelijkheid en billijkheid mbt tot de beslissing.
Voetballen dan.
Houding? Welke houding? Dat Feyenoord net als iedereen in Nederland niet mocht voetballen van de overheid? Het is niet Feyenoord dat de competitie maanden heeft stilgelegd he? Utrecht was vorig seizoen kinderachtig en is nu weer kinderachtig. Stelletje kleuters dat een slaatje probeert te slaan uit de omstandighedenTerranova schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:33:
[...]
Ik zeg toch niet dat ik het er mee eens ben? Ik zeg dat Utrecht niet blij was met de houding van Feyenoord, een zelfde houding die ze nu als "payback" zelf aannemen.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 20-05-2021 10:36 ]
Wat ik niet snap, als de reglementen zeggen dat de dag niet zomaar gewijzigd mag worden (wat bij competitiewedstrijden wel gebeurd).
Waarom werken ze de wedstrijd dan niet af op neutraal terrein zonder publiek? Voldoende stadions beschikbaar in Nederland zou ik denken....
Waarom werken ze de wedstrijd dan niet af op neutraal terrein zonder publiek? Voldoende stadions beschikbaar in Nederland zou ik denken....
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Laat het beoordelen van de regels en het afwijken daarvan, onder redelijkheid en billijkheid, nou net het werk van de rechter zijn.snmght schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:34:
[...]
Of hij doet zijn werk en kijkt naar wat de reglementen voorschrijven.
Gemakshalve wordt alleen bij het citeren van de reglementen wel een lid uit de slotbepaling vergeten.snmght schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:16:
Een hardheidsclausule dus. Je kunt er m.i. dan over discussiëren of hier sprake is van "bijzondere omstandigheden". De bepaling "naar de mening van het bestuur betaald voetbal" maakt het voor een rechter best lastig om daar een uitspraak over te doen. Het bestuur heeft immers het recht om deze mening te zijn toegedaan en het recht om o.b.v. de regelementen af te wijken van diezelfde reglementen.Art. 14 lid 2
"In gevallen waarin niet is voorzien of waarin op grond van bijzondere omstandigheden naar de mening van het bestuur betaald voetbal afwijking noodzakelijk is, beslist het bestuur betaald voetbal."
Mijn persoonlijke mening is dat het bestuur van de KNVB hier in principe een logische keuze maakt om dit aan te merken als "bijzondere omstandigheden" en af te wijken van de reglementen. Je kan m.i. dan wel discussiëren over de keus van de KNVB om te verzetten en het thuisvoordeel van Feyenoord te behouden. Daar zijn, als je een hardheidsclausule inzet, tal van andere mogelijkheden die hier in dit topic ook al veelvuldig zijn geopperd. Waar ik in ieder geval geen zicht op heb, is in hoeverre partijen (KNVB, Feyenoord en Utrecht) bereid waren om hier met elkaar over in gesprek te gaan om tot een gemeenschappelijk gedragen oplossing te komen. Door de berichtgeving en de keus van Utrecht met het verzoek de reglementen te respecteren (lees: Feyenoord verliest en Utrecht wint reglementair) om naar de rechter te stappen, heeft het er de schijn van dat Utrecht daartoe niet bereid was. Hoewel dat, gezien we er niet bij betrokken waren, een insinuatie blijft.
[ Voor 0% gewijzigd door bazzemans op 20-05-2021 10:55 . Reden: Opmaak ]
Wat dacht je van de houding van de coach die roept dat een play-off potje voetbal om een ticket in de voorronde van de derde competitie van Europa vanzelfsprekend voor een evenement gaat waar 300 miljoen mensen naar kijken en welke dient als uithangbord voor de stad Rotterdam en Nederland? Als het niet zo ongelofelijk sneu zou zijn, had ik er om kunnen lachen.D-e-n schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:35:
[...]
Houding? Welke houding? Dat Feyenoord net als iedereen in Nederland niet mocht voetballen van de overheid? Het is niet Feyenoord dat de competitie maanden heeft stilgelegd he? Utrecht was vorig seizoen kinderachtig en is nu weer kinderachtig. Stelletje kleuters dat een slaatje probeert te slaan uit de omstandigheden
Feyenoord wilde zelf niet de bekerfinale spelen voor EL want die plek hadden ze al(en kon volgens de regels niet meer?). Dus Utrecht werd "genaaid". Misschien kinderachtig, maar het is toch de zelfde reactie die Feyenoord zou hebben als ze nu genaaid worden omdat de wedstrijd niet gespeeld kan worden.D-e-n schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:35:
[...]
Houding? Welke houding? Dat Feyenoord net als iedereen in Nederland niet mocht voetballen van de overheid? Het is niet Feyenoord dat de competitie maanden heeft stilgelegd he? Utrecht was vorig seizoen kinderachtig en is nu weer kinderachtig. Stelletje kleuters dat een slaatje probeert te slaan uit de omstandigheden
@bazzemans
De omstandigheden zie ik wel als "bijzonder". Hoewel de KNVB had kunnen weten dat de finale tegelijk is met het songfestival (waarom eigenlijk?) is volgens mij ook pas in april definitief bepaald dat het een evenement met publiek zou worden?
De omstandigheden zie ik wel als "bijzonder". Hoewel de KNVB had kunnen weten dat de finale tegelijk is met het songfestival (waarom eigenlijk?) is volgens mij ook pas in april definitief bepaald dat het een evenement met publiek zou worden?
Zou wel passen bij de KNVB, kunnen de haters van de V een J makenOPSLAGHOND schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:38:
Geef deze ticket anders maar aan Jong Ajax.
Feyenoord - FC Utrecht zondag is toch wel officieel het eind van de KNJB, toch?
— Matthijs (@Matthijs91) 20 mei 2021
[ Voor 13% gewijzigd door Qu3st op 20-05-2021 10:45 ]
Waarom die leugens? Feyenoord was helemaal geen partij in het wel of niet spelen van de bekerfinale voor het tijdstip van inschrijving van de EL. Er werd in Nederland geen enkele wedstrijd gespeeld op dat moment, mede omdat de meerderheid van de clubs dat niet wilde. Dat initiatief lag helemaal niet bij Feyenoord en hoorde daar ook niet te liggen.Terranova schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:42:
[...]
Feyenoord wilde zelf niet de bekerfinale spelen voor EL want die plek hadden ze al(en kon volgens de regels niet meer?). Dus Utrecht werd "genaaid". Misschien kinderachtig, maar het is toch de zelfde reactie die Feyenoord zou hebben als ze nu genaaid worden omdat de wedstrijd niet gespeeld kan worden.
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 20-05-2021 10:45 ]
Twee spelers van het eerste erbij en de kans dat we een extra ticket hebben is denk ik groter dan...OPSLAGHOND schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:38:
XXXVI
Stel dat Utrecht gelijk krijgt, dan kan je uit veiligheidsoverwegingen beter ook maar dat songfestival verbieden. Zou dat niet iets zijn wat de rechter in alle redelijkheid ook mee moet nemen?snmght schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:34:
[...]
Of hij doet zijn werk en kijkt naar wat de reglementen voorschrijven. Daar waar de reglementen niet voorzien kan afgeweken worden maar wat nu gebeurd is gewoon strijdig met de eigen reglementen. Leermomentje, kunnen ze die updaten om in dit soort gevallen beter te voorzien.
(Civiel recht is wel iets raars. Als je samen iets onlogisch afspreekt en daar op een logische manier van af wil wijken dan kijkt de rechter in principe naar de afspraak en niet naar de situatie - alleen.... nl rechters wijken daar dan weer naar eigen inzicht van af)
alles kan off-topic
Hoewel ik het met je eens ben dat er gewoon gevoetbald moet gaan worden, is er overigens wel sprake van een zwaarwegend nadeel. Want FC Utrecht krijgt namelijk automatisch de plek in Europa wanneer er niet gespeeld kan worden en daar zit gewoonweg een zwaarwegend financieel belang bij voor hen.PWM schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:31:
Voetballen dan.
Feyenoord heeft dat belang ook, maar die zijn geen partij in dit verhaal. Het gaat nu tussen de KNVB en FC Utrecht.
Wederom ik ben het helemaal met je eens hoor, niet zeiken voetballen. Maar wanneer je simpelweg kijkt naar de regelementen heeft FC Utrecht wel gelijk. Het verbieden van de wedstrijd is namelijk gewoon onderdeel van hetgeen zij zich op beroepen.
Ik snap overigens niet dat de KNVB er voor heeft gekozen om verplaatsing van de wedstrijd naar een andere dag binnen de regels onmogelijk te maken. Alsof het nooit voorkomt dat een wedstrijd verplaatst moet worden vanwege omstandigheden in de speelstad. Ik ben namelijk ook wel benieuwd hoe deze regels dan zouden werken bij afgelasting door weersomstandigheden, dan kan je ook niet even uitwijken naar een neutrale speelstad.
Overigens loopt men het risico dat er tijdens het ESF nu dus wel iets gaat gebeuren, als Feyenoord haar kans op een Europees ticket op deze manier ontnomen wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 20-05-2021 10:49 ]
Dat het songfestival verboden moet worden ben ik het helemaal mee eensAnkona schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:47:
[...]
Stel dat Utrecht gelijk krijgt, dan kan je uit veiligheidsoverwegingen beter ook maar dat songfestival verbieden. Zou dat niet iets zijn wat de rechter in alle redelijkheid ook mee moet nemen?
(Civiel recht is wel iets raars. Als je samen iets onlogisch afspreekt en daar op een logische manier van af wil wijken dan kijkt de rechter in principe naar de afspraak en niet naar de situatie - alleen.... nl rechters wijken daar dan weer naar eigen inzicht van af)

Met andere woorden, als je supporters maar geweldadig genoeg zijn krijgt je cluppie altijd het voordeel? Wereld op zijn kop dusAnkona schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:47:
[...]
Stel dat Utrecht gelijk krijgt, dan kan je uit veiligheidsoverwegingen beter ook maar dat songfestival verbieden. Zou dat niet iets zijn wat de rechter in alle redelijkheid ook mee moet nemen?
Het zijn geen leugens.D-e-n schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:45:
[...]
Waarom die leugens? Feyenoord was helemaal geen partij in het wel of niet spelen van de bekerfinale voor het tijdstip van inschrijving van de EL. Er werd in Nederland geen enkele wedstrijd gespeeld op dat moment, mede omdat de meerderheid van de clubs dat niet wilde. Dat initiatief lag helemaal niet bij Feyenoord en hoorde daar ook niet te liggen.
https://www.ad.nl/nederla...et-om-el-ticket~aaa7d3a5/
Dat het niet mogelijk is volgens de regels is wat anders. Want nu mag die wedstrijd ook niet verplaatst worden volgens de regels. Dus het gaat wel degelijk om de houding van Feyenoord toen en de houding van Utrecht nu.Het standpunt van de Rotterdammers is volgens de club immers al geruime tijd duidelijk. De toewijzing van de Europese tickets is wat Feyenoord betreft geen punt van discussie meer.
Volledig terecht dat Feyenoord vorig jaar die houding aannam. Net zoals het nu volledig terecht is dat Utrecht dat nu doet. Betekent niet dat het vervelend is voor de andere club.
Uit de telegraaf van gisterenGynnad schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:37:
Wat ik niet snap, als de reglementen zeggen dat de dag niet zomaar gewijzigd mag worden (wat bij competitiewedstrijden wel gebeurd).
De competitie heeft een ander reglement met een inhaaltermijn van acht weken.strafschop schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:40:
De voetbalbond is samen met Feyenoord volop bezig om stadions en burgemeesters van andere voetbalsteden te vragen of zij een finale met Feyenoord willen organiseren. De bereidheid daartoe is echter nauwelijks aanwezig...
Het play-off reglement heeft dezelfde teksten als het KNVB bekerreglement.
Reglementen die door alle clubs zijn goedgekeurd.
Dat is wel rijkelijk ver gezocht. Feyenoord heeft ook een zwaarwegend nadeel, want als ze de playoffs winnen winnen ze volgend jaar de Conference League.. Dat is hetzelfde niveau.TIGER1125 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:48:
[...]
Hoewel ik het met je eens ben dat er gewoon gevoetbald moet gaan worden, is er overigens wel sprake van een zwaarwegend nadeel. Want FC Utrecht krijgt namelijk automatisch de plek in Europa wanneer er niet gespeeld kan worden en daar zit gewoonweg een zwaarwegend financieel belang bij voor hen.
Utrecht heeft echt 0,0 nadeel aan een half dagje later. Of het moeten de kosten voor een hotel zijn, nou, die wil de KNVB echt wel aan ze betalen om van dat gezever af te zijn.
Dat is gewoon een onvolledige quote. Het ging er hierbij om dat de eventuele bekerfinale pas eind augustus gespeeld zou kunnen worden. Dus NA de eerste Europese wedstrijd.Terranova schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:49:
[...]
Het standpunt van de Rotterdammers is volgens de club immers al geruime tijd duidelijk. De toewijzing van de Europese tickets is wat Feyenoord betreft geen punt van discussie meer.
Met dien te verschille dat de KNVB een regelement op heeft gesteld waarin staat dat Utrecht het ticket zou moeten krijgen. Het uigangspunt is niet normale doorgang van deze wedstrijd, maar regelementaire overwinning door Utrecht onder de geldende regels. Kan dus weldegelijk gesteld worden dat Utrecht een groter nadeel heeft.toolkist schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:51:
[...]
Dat is wel rijkelijk ver gezocht. Feyenoord heeft ook een zwaarwegend nadeel, want als ze de playoffs winnen winnen ze volgend jaar de Conference League.. Dat is hetzelfde niveau.
Utrecht heeft echt 0,0 nadeel aan een half dagje later. Of het moeten de kosten voor een hotel zijn, nou, die wil de KNVB echt wel aan ze betalen om van dat gezever af te zijn.
Coëfficiëntenpolonaise!OPSLAGHOND schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:38:

Daar moet je voor bij't AD zijn. 1 op 1 gekopieerd. Bovendien was Utrecht midden in een beroep tegen die ticketverdeling, dus het was nog "mogelijk"(eigenlijk niet natuurlijk, maargoed de zaak liep nog).PWM schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:52:
[...]
Dat is gewoon een onvolledige quote. Het ging er hierbij om dat de eventuele bekerfinale pas eind augustus gespeeld zou kunnen worden. Dus NA de eerste Europese wedstrijd.
Ja klopt, maar dat is dan weer een hele andere discussie. Ik begrijp de KNVB wel dat ze het speelschema niet omgooien als het nog niet (definitief) aan de orde is. In het geval Feyenoord de finale niet had gehaald, had deze discussie niet gespeeld. Ik ga er wel vanuit dat de KNVB dit scenario al eerder voor ogen had. In hoeverre ze daar na de uitslag van de halve finales direct met betrokkenen over in gesprek zijn gegaan en op welke wijze, daar heb ik (hebben wij hier) onvoldoende zicht op. Wat mij betreft zou direct met betrokken partijen in gesprek gaan om tot een goede oplossing te komen wel de juiste werkwijze zijn. Maar ook daarbij ben je als KNVB afhankelijk van hoe partijen zich opstellen en als bestuur van de bond uiteindelijk wel degene die de keuze moet maken. Ook als één van of beide partijen het er niet mee eens is.D-e-n schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:42:
@bazzemans
Enfin. Mijn conclusie is in ieder geval wel dat het niet verstandig is dat er geen alternatief wordt benoemd bij bijzondere omstandigheden, maar dat op basis van "de mening van het bestuur" bepaald wordt wat bijzondere omstandigheden zijn.
Nee hoor, want Feyenoord is geen partij is deze, het gaat om de juiste toepassing van de regelementen door de KNVB. Volgens de regelementen heeft Utrecht recht op die plek, terwijl de KNVB nagelaten heeft om ruimte te bieden voor echter uitzonderingen.toolkist schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:51:
[...]
Dat is wel rijkelijk ver gezocht. Feyenoord heeft ook een zwaarwegend nadeel, want als ze de playoffs winnen winnen ze volgend jaar de Conference League.. Dat is hetzelfde niveau.
Zoals ik al eerder zei, wat mij betreft spelen ze die wedstrijd gewoon of dat nou zaterdag, zondag of maandag is interesseert me helemaal niets, maar ik vind het niet raar dat FC Utrecht deze stap zet. Want de regelementen, zoals ik ze tot nu toe gezien heb, laten gewoonweg geen ruimte voor deze beslissing. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de rechter dit gaat beoordelen.
Overigens hotels waren er toch al niet meer, vanwege het ESF.
[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 20-05-2021 10:56 ]
Uiteindelijk is het gewoon een enorm zwaktebod van Fc Utrecht dat ze het niet op het veld, sportief dus, durven te beslissen maar alleen in de rechtbank.
Tuurlijk niet, zelf iets meer onderzoek doenTerranova schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:55:
[...]
Daar moet je voor bij't AD zijn. 1 op 1 gekopieerd. Bovendien was Utrecht midden in een beroep tegen die ticketverdeling, dus het was nog "mogelijk"(eigenlijk niet natuurlijk, maargoed de zaak liep nog).
Stel, FC Utrecht wint kort geding, wint van Feyenoord vanwege die regels, en vliegt al in de eerste Europese wedstrijd uit de bocht. Dan kun je me opvegen hoor.
Nu ook al trouwens, never a dull moment with the KNVB
Nu ook al trouwens, never a dull moment with the KNVB
[ Voor 15% gewijzigd door Qu3st op 20-05-2021 10:58 ]
Ik sta ook heel hard te juichen voor de tegenstander in dat geval, al is het tegen de meest irritante club ter wereldQu3st schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:57:
Stel, FC Utrecht wint kort geding, wint van Feyenoord vanwege die regels, en vliegt al in de eerste Europese wedstrijd uit de bocht. Dan kun je me opvegen hoor.
Het is een ongelofelijk flater van de KNVB dat ze het gewoon maar hebben laten gebeuren, al maanden wetende dat dit een reële optie heeft. Je kan Utrecht toch niet redelijkerwijs verwijten dat ze voor zichzelf opkomen indien de KNVB totale willekeur toepast?toolkist schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:55:
Uiteindelijk is het gewoon een enorm zwaktebod van Fc Utrecht dat ze het niet op het veld, sportief dus, durven te beslissen maar alleen in de rechtbank.
Dat risico loop je ook wanneer Feyenoord het ticket wint.Qu3st schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:57:
en ja ik ben Feyenoord-supporter
[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 20-05-2021 11:01 ]
Los van het feit dat het een belachelijke situatie is en dat de wedstrijd gewoon gespeeld moet worden, maar mensen zijn hier echt hypocriet.
Vorige jaar was het regels zijn regels, Utrecht is kinderachtig voor proberen het aan te passen.
Dit jaar zijn de regels opeens kut en Utrecht is kinderachtig omdat ze willen dat de regels blijven staan.
Al had ik waarschijnlijk het zelfde gereageerd als het om Ajax ging
Vorige jaar was het regels zijn regels, Utrecht is kinderachtig voor proberen het aan te passen.
Dit jaar zijn de regels opeens kut en Utrecht is kinderachtig omdat ze willen dat de regels blijven staan.
Al had ik waarschijnlijk het zelfde gereageerd als het om Ajax ging
[ Voor 11% gewijzigd door Terranova op 20-05-2021 11:02 ]
Ik zou het niet eens erg vinden als Utrecht wint. Nou ja, na hun houding nu wel.
De eerste wedstrijden voor het ticket zijn echt vroeg. Laat de nieuwe trainer maar lekker de tijd krijgen in de voorbereiding en niet gedwongen worden tot overhaaste keuzes. Het gaat toch WEER een opbouw seizoen worden.
De eerste wedstrijden voor het ticket zijn echt vroeg. Laat de nieuwe trainer maar lekker de tijd krijgen in de voorbereiding en niet gedwongen worden tot overhaaste keuzes. Het gaat toch WEER een opbouw seizoen worden.
Gisteren in de Telegraafbazzemans schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:55:
[...]
In hoeverre ze daar na de uitslag van de halve finales direct met betrokkenen over in gesprek zijn gegaan en op welke wijze, daar heb ik (hebben wij hier) onvoldoende zicht op.
strafschop schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:40:
De KNVB heeft met instemming van de stad Rotterdam voorgesteld om de finale een dag te verplaatsen, maar FC Utrecht en FC Groningen zien die verplaatsing niet zitten. Zij beroepen zich op het reglement...
Wie zei dat hier?Terranova schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:00:
Los van het feit dat het een belachelijke situatie is en dat de wedstrijd gewoon gespeeld moet worden, maar mensen zijn hier echt hypocriet
Dit scenario had zo enorm veel mogelijke uitkomsten dat ik prima snap dat ze daar niet al vantevoren op anticiperen.BoB_HenK schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:59:
[...]
Het is een ongelofelijk flater van de KNVB dat ze, het gewoon maar hebben laten gebeuren, al maanden wetende dat dit een reële optie heeft. Je kan Utrecht toch niet redelijkerwijs verwijten dat ze voor zichzelf opkomen indien de KNVB totale willekeur toepast?
Feyenoord überhaupt in de playoffs ja/nee, 4 mogelijke steden, toeschouwers in stadion ja/nee, toeschouwers Songfestival ja/nee, burgemeester die problemen ziet ja/nee, ga zo maar door.
Ah oke. Al direct nadat duidelijk werd dat de finale in Rotterdam zou zijn dus. Dat lijkt mij heel vlot. Wel jammer dat ze dat dan doen in de vorm van een voorstel aan de clubs. Mijn insteek zou eerder zijn om te pogen om met alle betrokken partijen tot een acceptabele oplossing te komen i.p.v. hiërarchisch te bepalen en een voorstel te doen. Dat stuit dikwijls op weerstand en bovendien is de hiërarchische mogelijkheid er altijd nog. De KNVB blinkt over het algemeen niet uit als het gaat om beslissen in samenspraak.
Bij deze.
D-e-n schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:35:
[...]
D-e-n schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:07:
Heel kinderachtig van Utrecht inderdaad. Het is enkel een poging om zonder te spelen Europees voetbal binnen te halen. Ze hebben geen enkel argument waarom ze niet op zondag zouden kunnen spelen. Ik zal ook maar niet zeggen wat ik nu van Utrecht denk....
Extra lid opnemen in de regelementen om de wedstrijd te kunnen verplaatsen had al voldoende geweest er is nu een regelement daarin staat gechargeerd het volgende:toolkist schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:03:
[...]
Dit scenario had zo enorm veel mogelijke uitkomsten dat ik prima snap dat ze daar niet al vantevoren op anticiperen.
Feyenoord überhaupt in de playoffs ja/nee, 4 mogelijke steden, toeschouwers in stadion ja/nee, toeschouwers Songfestival ja/nee, burgemeester die problemen ziet ja/nee, ga zo maar door.
Kan de wedstrijd geen doorgang vinden bij de thuisclub, dient deze op hetzelfde moment op een neutrale locatie plaats te vinden. Kan dit niet? Is de uitspeelde ploeg de winnaar.
Dit hadden we bij extreme weersomstandigheden toch ook niet normaal gevonden? (sneeuwstorm eind mei
[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 20-05-2021 11:09 ]
Nee
Ik ken letterlijk geen Feyenoorder die vond dat Utrecht niet genaaid werd
Hoezo? Vorig jaar was toch een aaneenschakeling waar er juist helemaal geen regels waren? Hoe vaak komt het voor dat door een pandemie de inschrijvingstermijn voor de UEFA toernooien verloopt op een moment dat het betaald voetbal helemaal stil ligt?Terranova schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:00:
Vorige jaar was het regels zijn regels,
Ik snap nog steeds niet waarom mensen het überhaupt realistisch achten dat die finale voor die verlopen inschrijvingstermijn was gespeeld.
@Terranova
Wil je me svp niet zo willekeurig quoten en dingen verbinden die niet met elkaar verbonden zijn. Utrecht is kinderachtig omdat ze een maas in de wet zoeken om een ticket te bemachtigen dat ze ook gewoon een dag later op een veld kunnen halen. Dat is naast kinderachtig ook onsportief.
[ Voor 21% gewijzigd door D-e-n op 20-05-2021 11:09 ]
Ik kan me wel enigszins in de gevoelens van Utrecht inleven. Zij pisten vorige jaar door de omstandigheden aan twee kanten naast de pot (beker finale ging niet door waardoor Feyenoord met een ticket aan de haal ging en door het stoppen van de competitie werd de vrije val van Willem II gestopt waardoor ze een ticket kregen ipv in degradatie gevaar te komen.)Terranova schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:00:
Los van het feit dat het een belachelijke situatie is en dat de wedstrijd gewoon gespeeld moet worden, maar mensen zijn hier echt hypocriet.
Al had ik waarschijnlijk het zelfde gereageerd als het om Ajax ging![]()
Echter, de situatie nu is dat een sportieve oplossing veel eenvoudiger is. Dat maakt wel wat uit.
alles kan off-topic
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken