Dat weet ik maar al te goed, want het wordt hier keer op keer op keer gedaan...Napo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:34:
[...]
Als dit al mierenneuken is heb je werkelijk geen enkel idee wat mierenneuken is.
En het was ook nog eens windkracht drie!ph4ge schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:02:
The total xG in the match for Feyenoord was 2.63. The total xG in the match for Ajax was 0.72. (link) En dan 0-3 verliezen is ook een kunst.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Wellicht ligt dat dan ook aan het plaatsen van je stelling waar men een andere mening over toebedeeld is. Wel of geen open goal en de stelling om iets weg te zetten als een grote zekerheid aan een kans. Dat is wat mij betreft niet te classifeceren als mierenneuken maar een eerste stap om tot een potentiele basis te komen waar verder op gebouwd kan worden.toolkist schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:55:
[...]
Dat weet ik maar al te goed, want het wordt hier keer op keer op keer gedaan...
Dat je een andere mening op zo'n manier wegzet voegt bijzonder weinig toe, dan kan je inderdaad beter de keuze maken om geen tijd te besteden aan een "hobbyprojectje"
Dat mensen nog goals expecten bij feyenoord, als berghuis er niet in staat, daar snap ik niets van
laat staan 2.63
Goals expected 2.63KingKoning schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:33:
Dat mensen nog goals expecten bij feyenoord, als berghuis er niet in staat, daar snap ik niets vanlaat staan 2.63
Goals scored 2.00
Goals in wrong goal 2.00
Final match score 0-3
Statistiek blijft een mooi iets.
Hebben er toch 2 gemaakt.KingKoning schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:33:
Dat mensen nog goals expecten bij feyenoord, als berghuis er niet in staat, daar snap ik niets vanlaat staan 2.63
Alvarez word ook al met vakantie gestuurd. Dit aangezien hij naar de Olympische spelen gaat.
Hoop dat Klaassen ook gaat, die kan wat rust gebruiken
Kan Ekkelenkamp mooi spelen; Ajax wil verlengen. Hopelijk om een hogere transferwaarde te ontvangen. Geen Ajax materiaalDeadsy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:21:
[...]
Hebben er toch 2 gemaakt.
Alvarez word ook al met vakantie gestuurd. Dit aangezien hij naar de Olympische spelen gaat.
Hoop dat Klaassen ook gaat, die kan wat rust gebruiken

XXXVI
En ook geschorst is voor de volgende wedstrijd. Maar volgens mij speelt hij CONCACAF Nations League (ja ook daar) en in de Gold Cup. Mexico is titelhouder in de Gold cup en Edson stond daar ook als middenvelder in de basis.Deadsy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:21:
[...]
Die rode kaart is niet geseponeerd? Absurde kaart
Bij Vitesse - Sparta springt een speler met twee armen in de lucht en beroerde de bal, daar geeft Nijhuis, natuurlijk, wie anders, geen eens een penalty voor. En hier krijgt iemand point blank een bal tegen de arm en daar wordt meteen een rode kaart getrokken. Zo fijn dat je weet waar je aan toe bent. Gelukkig is Nijhuis wel consequent slecht.

edit:
quote: Uit de spelregels: https://www.knvb.nl/downloads/bestand/11267/spelregelwijzigingen-2020-2021Met het oog op deze toelichtingis er sprake van strafbaar hands als een speler:
- de bal met hand of arm raakt wanneer dit het lichaam op onnatuurlijke wijze groter heeft gemaakt. Een speler wordt beschouwd het lichaam op onnatuurlijke wijze groter te hebben gemaakt, als de positie van die hand of arm geen gevolg is van, of te verklaren door, de beweging van het lichaam van de speler in deze specifieke situatie. Door de hand of arm in een dergelijke positie te hebben, loopt de speler het risico dat de hand of arm geraakt wordt door de bal en dat dit bestraft word
[ Voor 47% gewijzigd door JanW op 11-05-2021 15:43 ]
Ik heb liever Taylor en Kudusephymerous schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:45:
[...]
Kan Ekkelenkamp mooi spelen; Ajax wil verlengen. Hopelijk om een hogere transferwaarde te ontvangen. Geen Ajax materiaal
Nope:JanW schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:07:
Die rode kaart is niet geseponeerd?
https://www.knvb.nl/nieuw...uwin-een-duel-aan-de-kant
/f/image/E6wtM08U5uKl5la4Ipt3jiJC.png?f=fotoalbum_large)
Er ging vorige maand ook het verhaal dat hij naar de spelen zou gaan. Geen idee of er overlap is tussen de 2 toernooienPolarBear schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:55:
[...]
En ook geschorst is voor de volgende wedstrijd. Maar volgens mij speelt hij CONCACAF Nations League (ja ook daar) en in de Gold Cup. Mexico is titelhouder in de Gold cup en Edson stond daar ook als middenvelder in de basis.
Kan mij niet voorstellen dat hij nog naar de Olympische spelen (staat qua voetbal misschien net boven de Nations League qua prestige) gaat. Maar gezien zijn leeftijd mag het nog net.Deadsy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:34:
[...]
Er ging vorige maand ook het verhaal dat hij naar de spelen zou gaan. Geen idee of er overlap is tussen de 2 toernooien
[ Voor 9% gewijzigd door PolarBear op 11-05-2021 15:46 ]
Gouden medaille.PolarBear schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:45:
[...]
Kan mij niet voorstellen dat hij nog naar de Olympische spelen (staat qua voetbal misschien net boven de Nations League qua prestige) gaat. Maar gezien zijn leeftijd mag het nog net.
En je mag toch ook een paar spelers boven de leefdtijds grens meenemen?
Ik heb Vitesse Sparta niet gezien, maar als daar een kennelijke fout is gemaakt is dat nog geen reden om een terechte rode kaart in een andere wedstrijd te seponeren natuurlijk.JanW schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:07:
Die rode kaart is niet geseponeerd? Absurde kaartBij Vitesse - Sparta springt een speler met twee armen in de lucht en beroerde de bal, daar geeft Nijhuis, natuurlijk, wie anders, geen eens een penalty voor. En hier krijgt iemand point blank een bal tegen de arm en daar wordt meteen een rode kaart getrokken. Zo fijn dat je weet waar je aan toe bent. Gelukkig is Nijhuis wel consequent slecht.
edit:
[...]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Snap je punt, maar het was minimaal wel geel, en omdat hij die dus al een had, maakt het uiteindelijk ook niet heel veel uit natuurlijk.JanW schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:07:
Die rode kaart is niet geseponeerd? Absurde kaartBij Vitesse - Sparta springt een speler met twee armen in de lucht en beroerde de bal, daar geeft Nijhuis, natuurlijk, wie anders, geen eens een penalty voor. En hier krijgt iemand point blank een bal tegen de arm en daar wordt meteen een rode kaart getrokken. Zo fijn dat je weet waar je aan toe bent. Gelukkig is Nijhuis wel consequent slecht.
edit:
[...]
Alleen was ie zeer waarschijnlijk niet terecht wegens buitenspel. t zal Ajax niks meer uitgemaakt hebben, maar als ze er een zaak van gemaakt hadden was ie denk ik vrijgesproken.ph4ge schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:51:
[...]
Ik heb Vitesse Sparta niet gezien, maar als daar een kennelijke fout is gemaakt is dat nog geen reden om een terechte rode kaart in een andere wedstrijd te seponeren natuurlijk.
Buitenspel van wie?toolkist schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:42:
[...]
Alleen was ie zeer waarschijnlijk niet terecht wegens buitenspel. t zal Ajax niks meer uitgemaakt hebben, maar als ze er een zaak van gemaakt hadden was ie denk ik vrijgesproken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Terecht omdat 't z'n tweede geel zou zijn. Dan wel. Of ie de bal überhaupt met z'n arm raakt is al hoogst twijfelachtig. Maar rechtstreeks rood? Het zal verder inderdaad wel. Seizoen is toch klaar.ph4ge schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:51:
[...]
Ik heb Vitesse Sparta niet gezien, maar als daar een kennelijke fout is gemaakt is dat nog geen reden om een terechte rode kaart in een andere wedstrijd te seponeren natuurlijk.
Het gaat me ook niet om dingen af te wegen. Maar het gaat me om de willekeur. Als je Nijhuis als scheids hebt gelden er ineens andere regels als bij een Makkelie bijvoorbeeld.
Hier kan je de handsbal en de uitleg van Nijhuis zien:
https://www.espn.nl/voetbal/wedstrijd/_/wedstrijdId/574234
Vanavond een spannend voetbalavondje in de KKD. De Graafschap heeft de beste kaarten maar er zijn vier clubs die nog direct kunnen promoveren.
Zou zo maar een leuk schakelkanaal avondje kunnen worden.De Graafschap (76 punten) treedt op De Vijverberg aan tegen Helmond Sport, dat nergens meer om speelt, los van een eervolle plaats in het linkerrijtje. Pas bij een misstap van de ploeg van Mike Snoei, komen de andere gegadigden in beeld. Go Ahead Eagles (74 punten) gaat op bezoek bij Excelsior, dat eveneens is uitgespeeld, Almere City FC (74 punten en een veel minder doelsaldo dan Go Ahead) ontvangt laagvlieger Jong PSV en NAC Breda (73 punten) treedt in Leeuwarden aan tegen kampioen SC Cambuur.
Ontzettend spannend inderdaad, alleen verwacht ik dat De Graafschap het wel gaat redden tegen Helmond Sport, maar je weet nooit wat de zenuwen doen..PolarBear schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:51:
Vanavond een spannend voetbalavondje in de KKD. De Graafschap heeft de beste kaarten maar er zijn vier clubs die nog direct kunnen promoveren.
[...]
Zou zo maar een leuk schakelkanaal avondje kunnen worden.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Bozenik toen ie op de grond lag, vlak voor het schot waarbij de bal Alvarez z'n arm raakte. Bal lijkt tegen Linssen z'n linker scheenbeen te komen en dan naar Bozenik te stuiteren.
#feyAJA Hands? pic.twitter.com/0OitUlnBPS
— Dutch Judas (@Judas3rd) 9 mei 2021
Lijkt er niet op op de foto, klinkt nogal ver gezocht eerlijk gezegd. Kennelijk waren zowel Ajax als de KNVB het niet met je eens.toolkist schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:15:
[...]
Bozenik toen ie op de grond lag, vlak voor het schot waarbij de bal Alvarez z'n arm raakte. Bal lijkt tegen Linssen z'n linker scheenbeen te komen en dan naar Bozenik te stuiteren.
[Twitter]
[Afbeelding]
https://twitter.com/AFCAjax/status/1392376271632482305Piece of victory
— AFC Ajax (@AFCAjax) 12 mei 2021
Piece of history
Piece of Ajax
Literally. For you. 🎖#XXXV pic.twitter.com/Bllbh9M4tA
Ajax heeft de schaal omgesmolten naar sterren. Iedere Seizoenskaart houder krijgt nu een ster, een stukje schaal dus.
De sterren wegen 3,45 gram en bevatten 0,06 gram schaal. Ajax heeft een tweede schaal gehad (die van vorig jaar?
[ Voor 40% gewijzigd door DoeEensGek op 12-05-2021 10:55 ]
DoeEensGek schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:51:
De sterren wegen 3,45 gram en bevatten 0,06 gram schaal. Ajax heeft een tweede schaal gehad (die van vorig jaar?) om in het museum te plaatsen. En nu maar hopen dat we niet een hoop jaloerse reacties krijgen.
![]()
Dit is natuurlijk ook het hele marketingsausje. Bijzonder dat een club hiervoor een tweede schaal krijgt. Je zou je af kunnen vragen of ze hetzelfde zouden doen indien ze dat niet krijgen.
Als men niet had besloten om de schaal om te laten smelten hadden ze ook een tweede schaal gekregen 'vanwege het bijzondere voetbaljaar'.Ajax heeft van vanwege het bijzondere voetbaljaar bij hoge uitzondering een identieke tweede schaal gekregen van de KNVB, zodat deze schaal gebruikt kan worden op feestelijke momenten en toegevoegd kan worden in het museum.
Mooie actie van Ajax, wel bijzonder dat de KNVB er ook aan meewerkt.
Vergezocht inderdaad, bovendien snap ik de discussie helemaal niet want Alvarez had al geel dus zou hoe dan ook van het veld gestuurd worden of de regel rechtvaardig is of niet. Overigens nog best knap hoe Bozenik die bal naar het doel puntert.ph4ge schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:46:
[...]
Lijkt er niet op op de foto, klinkt nogal ver gezocht eerlijk gezegd. Kennelijk waren zowel Ajax als de KNVB het niet met je eens.
Ik vind dat Advocaat Bozenik veel te hard afrekent op wat hij niet kan, in plaats van op wat hij wel kan. Hij is geen kapstok a la Pelle, geen technicus a la Van Persie, maar hij heeft duidelijk een neusje voor de goal. Dit is daar een typisch voorbeeld van. Nog een beetje pech met dit soort ballen (ook die buitenspel goal was knap), maar als hij het vertrouwen krijgt dan gaan dit soort kwartjes vanzelf goed vallen.Vincent Dave schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:06:
[...]
Vergezocht inderdaad, bovendien snap ik de discussie helemaal niet want Alvarez had al geel dus zou hoe dan ook van het veld gestuurd worden of de regel rechtvaardig is of niet. Overigens nog best knap hoe Bozenik die bal naar het doel puntert.
In Nederland houden we daar niet van, maar een spits die je de hele wedstrijd niet ziet maar wel scoort is goud waard. Ik kijk natuurlijk door een dikke roze bril, maar volgens mij zit dat in deze jongen.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 12-05-2021 11:14 ]
Je kan ook gewoon je complimenten geven voor deze mooie creatieve actie. Ik vind het echt mooiNapo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:59:
[...]
Dit is natuurlijk ook het hele marketingsausje. Bijzonder dat een club hiervoor een tweede schaal krijgt. Je zou je af kunnen vragen of ze hetzelfde zouden doen indien ze dat niet krijgen.
Ajax is niet alleen financieel sterk door het halen van de CL. Maar ook door het marketingteam. Een van de grootste clubs op het net. En dit is weer een fantastisch voorbeeld
En de KNVB mag wel eens wat terugdoen voor de enige club die het Nederlands voetbal een beetje allure geeft.
[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 12-05-2021 11:28 ]
XXXVI
Dat blijft nog altijd een persoonlijke beslissing om wel of niet een compliment te geven en of het een mooie en creatieve actie is. Dat er wat vragen naar boven komen bij bepaalde acties is niet meer dan normaal en die kunnen dan toch prima gesteld worden lijkt me.ephymerous schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:25:
[...]
Je kan ook gewoon je complimenten geven voor deze mooie creatieve actie.
ephymerous schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:25:
En de KNVB mag wel eens wat terugdoen voor de enige club die het Nederlands voetbal een beetje allure geeft.
Wat moet de KNVB in jouw ogen terug doen?ephymerous schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:25:
[...]
Je kan ook gewoon je complimenten geven voor deze mooie creatieve actie. Ik vind het echt mooi![]()
Ajax is niet alleen financieel sterk door het halen van de CL. Maar ook door het marketingteam. Een van de grootste clubs op het net. En dit is weer een fantastisch voorbeeld
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Niet specifiek iets, maar zeuren over dat de KNVB meewerkt zie ik vooral als afgunst. Nu je het toch vraagt, spelers die al het hele jaar spelen niet opstellen tegen Gibraltar?
XXXVI
Waar zie je dat er gezeurd wordt?ephymerous schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:32:
[...]
Niet specifiek iets, maar zeuren over dat de KNVB meewerkt zie ik vooral als afgunst.
Want de KNVB als bond bepaald wie er opgesteld wordt?ephymerous schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:32:
[...]
Niet specifiek iets, maar zeuren over dat de KNVB meewerkt zie ik vooral als afgunst. Nu je het toch vraagt, spelers die al het hele jaar spelen niet opstellen tegen Gibraltar?
Verwijderd
Het zou je sieren om iemand die een andere mening heeft niet meteen weg te zetten als afgunst.ephymerous schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:32:
[...]
Want? Ajax bedenkt een mooie actie en de KNVB werkt mee? Dat doen ze waarschijnlijk bij een andere club ook wel. Dus dat bijzonder noemen vind ik vooral zuur. Leuk toch dat de KNVB meewerkt om supporters in deze tijd wat unieks te bieden?Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:33:
[...]
Het zou je sieren om iemand die een andere mening heeft niet meteen weg te zetten als afgunst.
Hopelijk lukt het de andere clubs ook om de fans extra te boeien en binden in deze lastige tijd. De KNVB wil daarbij vast ook helpen
Tjah wie maakt het salaris van de bondscoach over? Wie organiseert de oefenwedstrijden? JuistAgent47 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:33:
[...]
Want de KNVB als bond bepaald wie er opgesteld wordt?
[ Voor 19% gewijzigd door ephymerous op 12-05-2021 11:38 ]
XXXVI
Volgens mij heb je wat verkeerds gegeten want je bent aan het zeuren over dingen...ephymerous schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:37:
[...]
Want? Ajax bedenkt een mooie actie en de KNVB werkt mee? Dat doen ze waarschijnlijk bij een andere club ook wel. Dus dat bijzonder noemen vind ik vooral zuur. Leuk toch dat de KNVB meewerkt om supporters in deze tijd wat unieks te bieden?
Hopelijk lukt het de andere clubs ook om de fans extra te boeien en binden in deze lastige tijd. De KNVB wil daarbij vast ook helpen
[...]
Tjah wie maakt het salaris van de bondscoach over? Wie organiseert de oefenwedstrijden? Juist
De bond maakt inderdaad salaris over en organiseert. De opstelling blijft aan de coach.
ephymerous schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:37:
[...]
Dus dat bijzonder noemen vind ik vooral zuur.
Dat is dan toch echt hetgeen jij er in wil lezen. In hoeverre is het uitreiken van twee schalen aan de kampioen niet bijzonder?bij·zon·der (bijvoeglijk naamwoord;
1 afwijkend van het gewone
Als het buitenspel had geweest (geen idee of er uberhaupt naar gekeken is @ph4ge) dan was die 2e gele kaart, of direct rood, ingetrokken...Vincent Dave schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:06:
[...]
Vergezocht inderdaad, bovendien snap ik de discussie helemaal niet want Alvarez had al geel dus zou hoe dan ook van het veld gestuurd worden of de regel rechtvaardig is of niet. Overigens nog best knap hoe Bozenik die bal naar het doel puntert.
Inderdaad niemand die van Klaas Jan Huntelaar houdt... Ietsje overdreven?ph4ge schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:12:
In Nederland houden we daar niet van, maar een spits die je de hele wedstrijd niet ziet maar wel scoort is goud waard. Ik kijk natuurlijk door een dikke roze bril, maar volgens mij zit dat in deze jongen.
Kun je leuk vinden of niet, momenteel klopt het wel gewoon.
Jongens jongens, als zelfs hierover al 'ruzie' gemaakt wordt 
Nu snap ik waarom het feedback topic zo hard loopt en de mods het een beetje beu aan het raken zijn. Kom op zeg.

Nu snap ik waarom het feedback topic zo hard loopt en de mods het een beetje beu aan het raken zijn. Kom op zeg.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Om te beginnen wedstrijden te verplaatsen opdat.. wacht ff.
Er zijn natuurlijk gradaties maar de overwintering van PSV in de Europa League, AZ haalt 8 (met winst op Napoli en gelijk spel tegen Napoli en Real Sociedad) punten in de EL en Feyenoord 5.toolkist schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:46:
[...]
Kun je leuk vinden of niet, momenteel klopt het wel gewoon.
Zijn de prestaties net zo goed als die van Ajax? Zeker niet maar dat ze geen allure geven aan de Nederlandse competitie gaat me wat ver.
Oude koeien -> slootVincent Dave schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:53:
[...]
Om te beginnen wedstrijden te verplaatsen opdat.. wacht ff.
Verwijderd
Iets wat elke supporter over zijn club kan zeggenephymerous schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:25:
[...]
Dit topic kan beter dicht blijven, voor altijd. Merk de laatste weken al dat iedereen het toch beter weet.
Ik zie dat er veel mensen dit mooi vinden, ik vind het schandalig en respectloos naar de competitie.DoeEensGek schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:51:
[Twitter]https://twitter.com/AFCAjax/status/1392376271632482305
Ajax heeft de schaal omgesmolten naar sterren. Iedere Seizoenskaart houder krijgt nu een ster, een stukje schaal dus.
De sterren wegen 3,45 gram en bevatten 0,06 gram schaal. Ajax heeft een tweede schaal gehad (die van vorig jaar?) om in het museum te plaatsen. En nu maar hopen dat we niet een hoop jaloerse reacties krijgen.
![]()
Het is de schaal waar iedereen voor strijdt en die dan uiteindelijk door een team gewonnen wordt. Die hoort dus met trots ergens neergezet te worden en bewaart te blijven.
(en dat er een tweede is... dat kan dus niet, een van de twee is dan een replica. Er is maar een schaal.)
alles kan off-topic
Alhoewel ik de reactie ietwat overdreven vind, ben ik het wel met je eens.Ankona schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:04:
[...]
Ik zie dat er veel mensen dit mooi vinden, ik vind het schandalig en respectloos naar de competitie.
Het is de schaal waar iedereen voor strijdt en die dan uiteindelijk door een team gewonnen wordt. Die hoort dus met trots ergens neergezet te worden en bewaart te blijven.
(en dat er een tweede is... dat kan dus niet, een van de twee is dan een replica. Er is maar een schaal.)
Overdreven? Zou kunnen, het is hoe het mij raakt. Misschien hecht ik wel meer dan gemiddeld waarde aan de emotionele kant van dit soort trofeeën. Mijn vierdaagse kruisje en Roparun medailles zitten ook meer in mijn hart dan dat ze toevallig aan de muur hangen. Ik koester die dingen.Vincent Dave schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:05:
[...]
Alhoewel ik de reactie ietwat overdreven vind, ben ik het wel met je eens.
alles kan off-topic
<knip>
Het zat er aan te komen maar Van Dijk gaat niet mee doen met het EK:
Het zat er aan te komen maar Van Dijk gaat niet mee doen met het EK:
BREAKING! Virgil van Dijk heeft de knoop doorgehakt en gaat definitief níét naar het EK met Oranje. https://t.co/YlidaIqerZ
— Voetbal International (@VI_nl) 12 mei 2021
[ Voor 98% gewijzigd door Ramzzz op 12-05-2021 12:57 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 12-05-2021 12:54 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hoe vind je deze actie respectloos naar de KNVB, de instantie die hier blijkbaar aan meewerkt door naast de originele ook de replica uit te geven?Ankona schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:46:
[...]
Ik vind het gewoon respectloos en arrogant naar de andere clubs en de knvb.
Elk jaar zijn er 2 schalen, een originele en een replica. Ik verwacht (als iemand het zeker weet mag ie mij verbeteren) dat de replica elk jaar weer omgesmolten wordt en de originele in de prijzenkast van de kampioen geplaatst wordt. Dat Ajax nu deze replica mag houden om deze actie vorm te geven getuigt m.i. van een stuk inlevingsvermogen van de KNVB.
Hoe het respectloos is naar andere clubs kan ik ook niet inkomen. Dit is iets wat Ajax voor haar supporters geregeld heeft die er het hele jaar niet bij hebben kunnen zijn. Supporters die ondanks dat hun seizoenkaart aangehouden hebben en daarmee de club onvoorwaardelijk gesteund hebben. Dat de club dan zoiets terugdoet voor haar supporters vind ik een ontzettend mooi gebaar. Hoe en op welke manier dat respectloos is naar welke club dan ook, ik kan het echt niet verzinnen.
*edit
Modbreak pas gezien na het posten.
Indien deze post ongewenst is > veeg het onder tafel
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 12-05-2021 13:01 ]
Superkiwi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:58:
[...]
Elk jaar zijn er 2 schalen, een originele en een replica. Ik verwacht (als iemand het zeker weet mag ie mij verbeteren) dat de replica elk jaar weer omgesmolten wordt en de originele in de prijzenkast van de kampioen geplaatst wordt.
Uiteindelijk belandt de enige echte schaal - op de dag zelf, of de dag erna - bij de kampioen en worden de extra schalen omgesmolten.
Jaloers?DoeEensGek schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:51:
[Twitter]https://twitter.com/AFCAjax/status/1392376271632482305
![]()
:strip_exif()/f/image/V7XmOc6WW9RRiYmbtwXilbHF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik krijg hem net op de mat
In dubio of ik hierop moet reageren, ik wil best mijn mening toelichten maar het is geen flame waard.Superkiwi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:58:
[...]
Hoe vind je deze actie respectloos naar de KNVB, de instantie die hier blijkbaar aan meewerkt door naast de originele ook de replica uit te geven?
Elk jaar zijn er 2 schalen, een originele en een replica. Ik verwacht (als iemand het zeker weet mag ie mij verbeteren) dat de replica elk jaar weer omgesmolten wordt en de originele in de prijzenkast van de kampioen geplaatst wordt. Dat Ajax nu deze replica mag houden om deze actie vorm te geven getuigt m.i. van een stuk inlevingsvermogen van de KNVB.
Hoe het respectloos is naar andere clubs kan ik ook niet inkomen. Dit is iets wat Ajax voor haar supporters geregeld heeft die er het hele jaar niet bij hebben kunnen zijn. Supporters die ondanks dat hun seizoenkaart aangehouden hebben en daarmee de club onvoorwaardelijk gesteund hebben. Dat de club dan zoiets terugdoet voor haar supporters vind ik een ontzettend mooi gebaar. Hoe en op welke manier dat respectloos is naar welke club dan ook, ik kan het echt niet verzinnen.
*edit
Modbreak pas gezien na het posten.
Indien deze post ongewenst is > veeg het onder tafel
Toch, het respectloze zit wat mij betreft in hoe naar de waarde van de schaal gekeken moet worden als trofee. Daar verschillen de meningen over. Ik zie die schaal als symbool voor het winnen van de competitie, niet als stuk gewonnen metaal wat gedeeld kan worden. Dat symbool, die trofee, vernietigen vind ik respectloos.
alles kan off-topic
Op papier strijdt elke club ervoor, in de praktijk zijn dat er hooguit 4 waarvan er jaarlijks 2 tot 3 vroegtijdig afhaken.Ankona schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:04:
[...]Het is de schaal waar iedereen voor strijdt en die dan uiteindelijk door een team gewonnen wordt. Die hoort dus met trots ergens neergezet te worden en bewaart te blijven.
De rest probeert niet te degraderen of Europees voetbal te halen.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dat laatste is dus precies wat ze niet gedaan hebben. Toch? Schaal nummer 35 staat in de kast.Ankona schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:06:
[...]
Ik zie die schaal als symbool voor het winnen van de competitie, niet als stuk gewonnen metaal wat gedeeld kan worden. Dat symbool, die trofee, vernietigen vind ik respectloos.
De replica van schaal nummer 35 is omgesmolten.
Hoewel ik het met je eens bent dat je een gewonnen prijs moet koesteren kan ik ook alle begrip opbrengen voor deze actie.
[ Voor 70% gewijzigd door Superkiwi op 12-05-2021 13:20 ]
Dat is de nuance die nu komt. In eerste instantie was het de echte schaal, later werden het twee echte schalen.Superkiwi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:09:
Dat laatste is dus precies wat ze niet gedaan hebben. Toch? Schaal nummer 35 staat in de kast.
De replica van schaal nummer 35 is omgesmolten.
alles kan off-topic
Zoals het wordt gecommuniceerd heeft Ajax gewoon 2 échte schalen gekregen.Ankona schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:11:
[...]
Dat is de nuance die nu komt. In eerste instantie was het de echte schaal, later werden het twee echte schalen.
Waarom in hemelsnaam een tweede schaal? Leuke actie van Ajax hoor, maar snap oprecht niet waarom een tweede schaal opeens ingevoerd is voor dit seizoen.dutchgio schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:05:
[...]
Als men niet had besloten om de schaal om te laten smelten hadden ze ook een tweede schaal gekregen 'vanwege het bijzondere voetbaljaar'.
Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit of die gesmolten schaal echt is of niet, zolang de andere echte in de kast staat is het prima toch 
Al zal het voor degenen die de ster hebben ontvangen een diepere waarde hebben wetende dat ze ook een stukje échte schaal hebben.
Al zal het voor degenen die de ster hebben ontvangen een diepere waarde hebben wetende dat ze ook een stukje échte schaal hebben.
Dat ene woordje dat begint met C denk ik.remco112 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:17:
[...]
Waarom in hemelsnaam een tweede schaal? Leuke actie van Ajax hoor, maar snap oprecht niet waarom een tweede schaal opeens ingevoerd is voor dit seizoen.
Want Corona is opeens weg volgend seizoen?
Nee
Ik verwacht dat over een jaar of 20 een paniekerig persbericht van Ajax naar buitenkomt:
"WE ZIJN ONZE RESERVESCHAAL VAN HET SEIZOEN 2020-2021 KWIJT!!!!"
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Misschien moeten ze dan ook in de rugzak van Theo gaa kijken.Maarten_E schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:21:
Ik verwacht dat over een jaar of 20 een paniekerig persbericht van Ajax naar buitenkomt:
Hier zitten geen onwaarheden in
[ Voor 21% gewijzigd door Napo op 12-05-2021 13:24 ]
En zo begon de overheersing van Cambuur in het Nederlandse voetbal.
Eerst de naam, toen de staf, toen de spelers...
@Napo Inderdaad, het enige stukje zilverwaar dat iets van waarde heeft, merken ze niet eens dat ze het missen...
[ Voor 19% gewijzigd door Maarten_E op 12-05-2021 13:23 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Oude koeien Napo, oude koeienNapo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:22:
[...]
Misschien moeten ze dan ook in de rugzak van Theo gaa kijken.
Of dit wordt de zoektocht van de eeuw, over 50 jaar heeft 1 iemand al die 42.000 sterretjes bij elkaar verzameld en kan dan dat weer omsmelten naar de originele schaalMaarten_E schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:21:
Komt door de overvolle prijzenkastMaarten_E schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:23:
[...]
@Napo Inderdaad, het enige stukje zilverwaar dat iets van waarde heeft, merken ze niet eens dat ze het missen...
ephymerous schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:25:
[...]

Je kunt van een sterretje geen rondje maken.Qu3st schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:24:
[...]
Of dit wordt de zoektocht van de eeuw, over 50 jaar heeft 1 iemand al die 42.000 sterretjes bij elkaar verzameld en kan dan dat weer omsmelten naar de originele schaal
Oh wacht
Dit voelt teveel als vrijdagmiddagborrelpraat, ik plug uit
Superkiwi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:26:
[...]
Je kunt van een sterretje geen rondje maken.
Oh wacht
Dit voelt teveel als vrijdagmiddagborrelpraat, ik plug uit

Het is de womibo! Kom erbij!
[ Voor 3% gewijzigd door Qu3st op 12-05-2021 13:29 ]
Nou, ik kan je wel vertellen dat je van 40.000 van deze sterretjes geen 1 schaal maakt. Denk dat je er wel 25 schalen van kan maken. Geen idee wat ze gedaan hebben, maar met dit formaat ga je misschien net 2500 van die sterren uit een schaal halen.
Dat is waar, hoe ze het hebben gedaan kunt u hier lezen/kijken: linkPWM schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:29:
Nou, ik kan je wel vertellen dat je van 40.000 van deze sterretjes geen 1 schaal maakt. Denk dat je er wel 25 schalen van kan maken. Geen idee wat ze gedaan hebben, maar met dit formaat ga je misschien net 2500 van die sterren uit een schaal halen.
Ik ben nu vooral onder de indruk van mijn eigen inschattngsvermogenQu3st schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:30:
[...]
Dat is waar, hoe ze het hebben gedaan kunt u hier lezen/kijken: link
Ik zie dat ze daadwerkelijk verkocht lijken te worden voor tegen de 200,- op MP. Lijken wel serieuze biedingen te zijn. Dan ben je ook niet helemaal lekker. Met 42.000 stuks, gaan ze over een maand voor misschien een tientje.
Mijne gaat naar mijn neefje.
Ben jij voor Feyenoord of niet? Wat moet je in hemelsnaam met dat ding?
Ik heb een seizoenskaart van Ajax, zodat ik 1x per jaar naar Ajax-Feyenoord kanremco112 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:34:
[...]
Ben jij voor Feyenoord of niet? Wat moet je in hemelsnaam met dat ding?
PWM schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:34:
[...]
Ik heb een seizoenskaart van Ajax, zodat ik 1x per jaar naar Ajax-Feyenoord kan
Is ook de mooiste wedstrijd van het seizoen. Ajax zal je ook dankbaar zijn voor de steun in dit moeilijke jaar.PWM schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:34:
[...]
Ik heb een seizoenskaart van Ajax, zodat ik 1x per jaar naar Ajax-Feyenoord kan
Als je voor Feyenoord bent niet hoorExocet schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:43:
[...]
Is ook de mooiste wedstrijd van het seizoen. Ajax zal je ook dankbaar zijn voor de steun in dit moeilijke jaar.
Feyenoord - Ajax is vele malen leuker én spannender. Te vaak komen wij met poep in onze broek in de Arena. Sta je automatisch al met 1-0 achter.
Dit jaar kostte inderdaad geldExocet schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:43:
[...]
Is ook de mooiste wedstrijd van het seizoen. Ajax zal je ook dankbaar zijn voor de steun in dit moeilijke jaar.
Is het dan wel een beetje gezellig (en veilig) om tegen de meute in te juichen en gekleed te gaan in correct rood-wit?PWM schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:49:
[...]
Dit jaar kostte inderdaad geldMaar ik doe het met iemand die de plek naast mij heeft. Gedurende het seizoen "verhuren" we de kaart en mensen die naar Ajax willen. Onder aan de streep kost het ons in ieder geval niets.
[ Voor 5% gewijzigd door Ankona op 12-05-2021 13:51 ]
alles kan off-topic
Wij juichen niet veelAnkona schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:50:
[...]
Is het dan wel een beetje gezellig (en veilig) om tegen de meute in te juichen en gekleed te gaan in correct rood-wit?
Maar gaat wel hoor. Natuurlijk dragen wij geen Feyenoord kleren. Denk dat er in ons vak al enkele tientallen Feyenoorders zitten. Tot nu toe nooit problemen. Natuurlijk gedragen wij ons uitstekend
Jammer genoeg dat er (eigenlijk) geen uitpubliek mogelijk is bij de Klassieker.PWM schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:53:
[...]
Wij juichen niet veel
Maar gaat wel hoor. Natuurlijk dragen wij geen Feyenoord kleren. Denk dat er in ons vak al enkele tientallen Feyenoorders zitten. Tot nu toe nooit problemen. Natuurlijk gedragen wij ons uitstekend
Had een paar jaar geleden de kans om naar PSV-Ajax te gaan, toch maar niet gegaan omdat ik geen zin heb om in rellen terecht te komen. PSV won, gemiste kans
Ik heb ook jaren een seizoenskaart gehad van Ajax. Met regelmaat hadden we bezoek van supporters van de tegenstander. Dat gaf eigenlijk nooit problemenPWM schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:53:
[...]
Wij juichen niet veel
XXXVI
Maarehm, nog over die "tweede schaal" die Ajax nu heeft gebruikt.
Is dat niet gewoon een reserveschaal voor het geval dat Ajax 6 wedstrijden verloor en PSV opeens fullgassvoetbal onder de knie had gekregen?
Neem aan dat de KNVB altijd twee schalen heeft, voor het geval er een scenario als 2007 of 2016 voorvalt? En nu Ajax met een straatlengte voorsprong kampioen werd, die tweede schaal werd omgesmolten?
Is dat niet gewoon een reserveschaal voor het geval dat Ajax 6 wedstrijden verloor en PSV opeens fullgassvoetbal onder de knie had gekregen?
Niet helemaal al is het maar de vraag hoe snel een tweede schaal geleverd kan worden en of ze dan vooraf al voor twee schalen gaan.Maarten_E schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:05:
Is dat niet gewoon een reserveschaal voor het geval dat Ajax 6 wedstrijden verloor en PSV opeens fullgassvoetbal onder de knie had gekregen?Neem aan dat de KNVB altijd twee schalen heeft, voor het geval er een scenario als 2007 of 2016 voorvalt? En nu Ajax met een straatlengte voorsprong kampioen werd, die tweede schaal werd omgesmolten?
Eén, twee of drie schalen?
Uiteraard is er maar één echte kampioensschaal, maar soms noopt de stand in de Eredivisie ertoe een extra schaal te laten maken. Wanneer twee clubs op dezelfde dag kampioen kunnen worden wordt een replica gemaakt, zodat bij beide kampioenswedstrijden de mogelijkheid bestaat een schaal uit te reiken.
Dit was vorig seizoen het geval (met Ajax en PSV) en ook komende zondag zijn er twee schalen onderweg. De unieke afloop van het voetbalseizoen 2006/’07, toen AZ, Ajax en PSV nog in de race waren voor de titel, zorgde zelfs voor een trio schalen. Uiteindelijk belandt de enige echte schaal - op de dag zelf, of de dag erna - bij de kampioen en worden de extra schalen omgesmolten.
De kans dat jij als normaal supporter bij rellen betrokken raakt is nagenoeg 0.Maarten_E schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:58:
[...]
Jammer genoeg dat er (eigenlijk) geen uitpubliek mogelijk is bij de Klassieker.
Had een paar jaar geleden de kans om naar PSV-Ajax te gaan, toch maar niet gegaan omdat ik geen zin heb om in rellen terecht te komen. PSV won, gemiste kans
Daarom een wedstrijd laten schieten is zonde dus nooit meer doen.
Zelfs ik raak niet betrokken in een knokpartij na een verjaardag afgelopen zaterdag bij één van de originele LM gasten van PSV. Beetje ouwehoeren over voetbal, verhalen uitwisselen en tijdens een wedstrijd nooit elkaars vrienden maar dat hoeft ook niet. Zolang je dat begrijpt is er niks aan de hand. Betrokken raken bij rellen is tegenwoordig iets wat je 100% zelf opzoekt en je niet 'zomaar' overkomt.
Vandaag en morgen overigens wel leuke wedstrijden. Spannend in de Eerste Divisie en spannend in de Eredivisie. Nacompetitie play-offs voor promotie/degradatie vind ik altijd de vetste wedstrijden maar dan wel met publiek.
[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 12-05-2021 14:28 ]
Het is de Kuip niet he? Meneer wil ook eens per jaar meemaken wat sportief succes is ipv de overdreven opgefokte Ajax-haat wat decennialang krampachtig in stand wordt gehouden.Ankona schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:50:
[...]
Is het dan wel een beetje gezellig (en veilig) om tegen de meute in te juichen en gekleed te gaan in correct rood-wit?
Ergo: "It takes two to tango"
Er gebeurde uiteindelijk ook niks inderdaad, maar op de plek waar wij de plekken hadden (vlak achter het doel aan de Strijp-S kant), zit je rechts van het uitvak. Dat is al te merken bij Heracles Almelo supporters, laat staan Ajacieden.Typhone schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:25:
[...]
De kans dat jij als normaal supporter bij rellen betrokken raakt is nagenoeg 0.
Daarom een wedstrijd laten schieten is zonde dus nooit meer doen.
Zelfs ik raak niet betrokken in een knokpartij na een verjaardag afgelopen zaterdag bij één van de originele LM gasten van PSV. Beetje ouwehoeren over voetbal, verhalen uitwisselen en tijdens een wedstrijd nooit elkaars vrienden maar dat hoeft ook niet. Zolang je dat begrijpt is er niks aan de hand. Betrokken raken bij rellen is tegenwoordig iets wat je 100% zelf opzoekt en je niet 'zomaar' overkomt.
Vandaag en morgen overigens wel leuke wedstrijden. Spannend in de Eerste Divisie en spannend in de Eredivisie. Nacompetitie play-offs voor promotie/degradatie vind ik altijd de vetste wedstrijden maar dan wel met publiek.
Meen mij te herinneren dat er bij die editie ook 2-3 rookbommen het veld op waren gegooid, stel ze gooien net mis...
Ze hadden de schaal van vorig jaar al betaald. Omsmelten is dan wel een goeie oplossing.Maarten_E schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:05:
Is dat niet gewoon een reserveschaal voor het geval dat Ajax 6 wedstrijden verloor en PSV opeens fullgassvoetbal onder de knie had gekregen?Neem aan dat de KNVB altijd twee schalen heeft, voor het geval er een scenario als 2007 of 2016 voorvalt? En nu Ajax met een straatlengte voorsprong kampioen werd, die tweede schaal werd omgesmolten?
En maar afvragen waar die Ajax-haat vandaan komtVincent Dave schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:28:
[...]
Het is de Kuip niet he? Meneer wil ook eens per jaar meemaken wat sportief succes is ipv de overdreven opgefokte Ajax-haat wat decennialang krampachtig in stand wordt gehouden.
Ergo: "It takes two to tango"
Ja, want de spelers en familie van Feyenoord onder 19 zochten de rellen echt op toen ze kampioenswedstrijd op de Toekomst mochten spelenTyphone schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:25:
[...]
Betrokken raken bij rellen is tegenwoordig iets wat je 100% zelf opzoekt en je niet 'zomaar' overkomt.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken