Hier was ik nog wel benieuwd naar, wat is het vermeende wanbeleid dat er bij Feyenoord momenteel plaatsvindt?toolkist schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:20:
[...]
En ondertussen blijft het maar stil over het wanbeleid bij Feyenoord op alle fronten, waar ze heel veel meer geld mee kunnen verdienen dan die 5 of 8m die je graag van Ajax wil krijgen...
Heb ik toch in de posts eromheen ruimschoots benoemd?Napo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:03:
[...]
Hier was ik nog wel benieuwd naar, wat is het vermeende wanbeleid dat er bij Feyenoord momenteel plaatsvindt?
- Nagenoeg geen scouts (een meen ik? nu gelukkig veranderd)
- Geld alleen maar stoppen in spelers zonder restwaarde
- Te lang met dezelfde coach doorgaan.. Eerst van Bronkhorst, nu Advocaat
- Niet instappen in de KKD met een jong team
- Commercieel gezien gewoon slecht presteren. Met zo enorm veel supporters moet je daar heel veel meer uit kunnen halen, ook als je niet gigantisch veel business seats enzo hebt. Shirtsponsoring idem. PSV met 20k stoeltjes minder, en veel minder fans, heeft een hoger budget... Hoe dan?
Feyenoord heeft zo enorm veel trouwe fans.. Waarom kies je er dan niet voor om die deels 'eigenaar' van de club te maken middels een constructie a la Benfica. Laat ze lid worden van een vereniging die deels eigenaar is van Feyenoord, jaarlijkse contributie, zo'n soort constructie. 100% zeker dat dat storm loopt.
Voetbaltechnisch lijken de 1e grote stappen nu gelukkig gezet te zijn. Hopelijk dat men er ook aan vasthoudt en Arnesen en Slot de tijd geeft om te gaan bouwen en niet in paniek raakt als het even tegenzit qua resultaten.
.
De wet van Alderweireldtoolkist schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:05:
[...]
Zie Klaiber... Als de zak met centen maar groot genoeg is gaat iedereen om, ook Bijlow.
XXXVI
toolkist schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:17:
[...]
Heb ik toch in de posts eromheen ruimschoots benoemd?
- Commercieel gezien gewoon slecht presteren. Met zo enorm veel supporters moet je daar heel veel meer uit kunnen halen, ook als je niet gigantisch veel business seats enzo hebt. Shirtsponsoring idem. PSV met 20k stoeltjes minder, en veel minder fans, heeft een hoger budget... Hoe dan?
Feyenoord heeft zo enorm veel trouwe fans.. Waarom kies je er dan niet voor om die deels 'eigenaar' van de club te maken middels een constructie a la Benfica. Laat ze lid worden van een vereniging die deels eigenaar is van Feyenoord, jaarlijkse contributie, zo'n soort constructie. 100% zeker dat dat storm loopt.
Voetbaltechnisch lijken de 1e grote stappen nu gelukkig gezet te zijn. Hopelijk dat men er ook aan vasthoudt en Arnesen en Slot de tijd geeft om te gaan bouwen en niet in paniek raakt als het even tegenzit qua resultaten.
.
Kan het niet anders dan met je eens zijn! Goede punten. De erfenis van van Geel is nog dagelijks voelbaar, zeker de keuze om niet in te stappen in de KKD vind ik een gigantische blunder. Ramon Hendriks speelt nu wekelijks in de basis bij NAC en maakt stappen die hij anders nooit had gemaakt!
De (nieuwe) scouts zijn: Bjarne Hansen, Mark Ruijl, Christos Akkas en Bernard Schuiteman.
Te lang met dezelfde coach doorgaan vind ik wel een hele lastige hoor. Zeker aangezien je een v Bronckhorst aanhaalt. De coach die de grootste successen van Feyenoord heeft behaald sinds een hele lange tijd. Ik bedoel ik ben ook niet de grootste fan van v Bronckhorst als coach, maar hij heeft meer gedaan dan wat er verwacht werd (denk ik) en het lijkt me niet meer dan fair om hem dan ook nog even de tijd te geven...toolkist schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:17:
[...]
.
Ik weet ook niet wat je precies voor punt daarmee wilt maken. Ben je voorstander van het paniekvoetbal dat clubs doorgaans met coaches spelen? Als een coach even niet presteert, meteen de laan uitsturen? Ik weet het niet, ik vind dat geen heel sterk punt eigenlijk. En ik heb ook niet het idee dat het voetbal er beter op is geworden nadat hij is vertrokken en veteraan Advocaat is aangesteld (de resultaten wel, maar goed, dat was ook een tijdelijk effect).
En laten we eerlijk zijn, de meerderheid van de Ajacieden hier ziet ten Hag ook liever vertrekken dan blijven. Die kan er immers ook niks van. Soms lijkt het er dan ook op dat geen enkele coach goed genoeg is. Ik denk dat het vinden van een goeie coach echt nog niet zo eenvoudig is (zie ook voorgaande pogingen Feyenoord (of Ajax of PSV for that matter)).
De andere punten ben ik minder van op de hoogte, maar volgens mij hebben ze sowieso niet zoveel geïnvesteerd in spelers de laatste jaren, dus dat die geen restwaarde hebben is dan geen enorm probleem? Daarnaast denk ik dat sommige spelers bij een iets betere club ook net wat beter zouden presteren. Misschien geen wereldtoppers, maar nog altijd vrij ok. Je wordt er misschien niet direct kampioen mee, maar ik denk dat het voor Feyenoord ook daadwerkelijk een stuk lastiger is om (bekende) talentvolle spelers aan te trekken na zo lang al een figurantenrol te hebben.
Helaas, je vat goed samen waar Van Geel voor staat en waar we nu nog de rekening voor betalen. (Ben heel benieuwd hoe het met Willem II zal gaan, die hebben een veel mindere achterban om op in te teren)toolkist schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:17:
[...]
.
Wat betreft het te lang met een coach doorgaan, Van Bronckhorst had nooit coach moeten worden. Geen ervaring en ook niet het talent om het op te pakken. Heeft helemaal niets gebracht, alleen de ruif leeg gegeten door de successen die door anderen voorgekookt waren binnen te hengelen. Die had in zijn eerste seizoen al lang gewipt moeten worden, 7 keer verliezen achterelkaar is meer dan genoeg reden die ook mijn schoonmoeder zou begrijpen.
[ Voor 13% gewijzigd door Ankona op 05-05-2021 19:19 ]
alles kan off-topic
Op 16/17 na (waar alles op hun plek viel) heeft van Bronckhorst mij geen ene keer kunnen overtuigen. Na 17/18 hadden we gewoon afscheid van hem moeten nemen, toen kon je eigenlijk al goed zien dat de koek op was.Snowdog schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:13:
[...]
Te lang met dezelfde coach doorgaan vind ik wel een hele lastige hoor. Zeker aangezien je een v Bronckhorst aanhaalt. De coach die de grootste successen van Feyenoord heeft behaald sinds een hele lange tijd. Ik bedoel ik ben ook niet de grootste fan van v Bronckhorst als coach, maar hij heeft meer gedaan dan wat er verwacht werd (denk ik) en het lijkt me niet meer dan fair om hem dan ook nog even de tijd te geven...
Ok, in dat geval ben ik vergeten dat hij nog 2 jaar coach was daarna. Ik dacht eigenlijk dat hij het jaar na het kampioenschap werd ontslagen. In dat geval is de kritiek wellicht terecht.remco112 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:17:
[...]
Op 16/17 na (waar alles op hun plek viel) heeft van Bronckhorst mij geen ene keer kunnen overtuigen. Na 17/18 hadden we gewoon afscheid van hem moeten nemen, toen kon je eigenlijk al goed zien dat de koek op was.
De Herenakkoord is alleen een akkoord dat de clubs die hieraan meedoen een hogere opleidingsvergoeding moeten betalen onderling om talenten te halen.remco112 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:06:
[...]
Puur gelul. Ajax heeft vaak genoeg spelers van Feyenoord benaderd, terwijl er een herenakkoord ligt tussen verschillende clubs. Mike Kleijn is daar nog het mooiste voorbeeld van. Zelfs Bijlow hebben ze benaderd!
En het gebeurt andere kanten op net zo goed.Mark31 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:18:
[...]
De Herenakkoord is alleen een akkoord dat de clubs die hieraan meedoen een hogere opleidingsvergoeding moeten betalen onderling om talenten te halen.
En er gaat wel meer dood vlees gesneden worden. Labyad, magallan, ekkelenkamp sowieso. En dan tagliafico sowieso, neres bij een goed bod. Dan kom je al aardig in de richting van 50 miljoenMark31 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:23:
Iedereen heeft het over 50 miljoen wat Ajax aan transfers moet realiseren dat deze spelers nog niet in de halfjaarcijfers stonden.
Promes 8,5 miljoen euro
Lang 6 miljoen euro
Marin 10 miljoen euro
Labyad schijnt naar Barcelona te willen gaan voor een transferbedrag van € 1.000,-.418O2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:35:
[...]En er gaat wel meer dood vlees gesneden worden. Labyad, magallan, ekkelenkamp sowieso. En dan tagliafico sowieso, neres bij een goed bod. Dan kom je al aardig in de richting van 50 miljoen
Als Depay dan transfervrij naar Barcelona vertrekt komende zomer dan is Labyad toch even meer waard geweest dan Depay! In de ogen van Labyad ...
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Die 50 miljoen is door Ajax zelf genoemd, dus ik denk dat die al meegenomen zijn. Maar met 2 van de 3 Neres/Onana/Tagliafico kom je waarschijnlijk al een heel eind. Op Promes is uiteindelijk op transfers een verlies gemaakt.Mark31 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:23:
Iedereen heeft het over 50 miljoen wat Ajax aan transfers moet realiseren dat deze spelers nog niet in de halfjaarcijfers stonden.
Dat de transfers nog niet in de halfjaarcijfers staan betekend natuurlijk niet dat je er geen rekening mee houd al.
Lijkt me niet, Overmars zei speciafiek dat ze 50 miljoen moeten verkopen, wat ik al zei Marin,Promes en Lang zitten daar niet bij.PolarBear schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 07:14:
[...]
Die 50 miljoen is door Ajax zelf genoemd, dus ik denk dat die al meegenomen zijn. Maar met 2 van de 3 Neres/Onana/Tagliafico kom je waarschijnlijk al een heel eind. Op Promes is uiteindelijk op transfers een verlies gemaakt.
Dat de transfers nog niet in de halfjaarcijfers staan betekend natuurlijk niet dat je er geen rekening mee houd al.
Ben wel benieuwd, naar Botman en Lang is veel belangstelling voor, op Botman heeft Ajax recht op 15 procent doorverkooppercentage en Lang 10 procent.
Dit zijn van die voorwerpen die je met Koningsdag op een kleedje probeert te verkopen en waar je eind van de dag nog steeds mee zit. Beter direct in de kliko donderen418O2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:35:
[...]
En er gaat wel meer dood vlees gesneden worden. Labyad, magallan, ekkelenkamp sowieso.
Tagliafico is als een lelijk schilderij bij Christie's: niemand snapt waarom maar toch gaat daar iemand veel geld voor neerleggen omdat ze er de échte waarde van inzien.
[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 06-05-2021 11:06 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Prima spelers hoor, maar niet voor Ajax. Een ekkelenkamp zou bij Heerenveen of Twente goed passen. Labyad ook wel. Magallan onderin Italië of Spanje ookSuperkiwi schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:05:
[...]
Dit zijn van die voorwerpen die je met Koningsdag op een kleedje probeert te verkopen en waar je eind van de dag nog steeds mee zit. Beter direct in de kliko donderen
Tagliafico is toch gewoon goed?Tagliafico is als een lelijk schilderij bij Christie's: niemand snapt waarom maar toch gaat daar iemand veel geld voor neerleggen omdat ze er de échte waarde van inzien.
Denk dat ze ook bij een AZ, Vitesse en Feyenoord op dit moment echt wat toevoegen.418O2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:41:
[...]
Prima spelers hoor, maar niet voor Ajax. Een ekkelenkamp zou bij Heerenveen of Twente goed passen. Labyad ook wel.
Hij heeft een heel seizoen bij een Serie A degradant gespeeld. Denk dat je elk bod gewoon moet accepteren. Van alle spelers van de afgelopen tijd is dat toch wel de slechtste aankoop. Marin was het niet bij Ajax maar doet het nu aardig bij Cagliari. Klaiber is geen upgrade maar 80 van de 100 wedstrijden kan je hem wel inbrengen zonder dat je team echt slechter wordt, zelfde geldt voor Labyad. Beide niet echt Ajaxmateriaal maar je kan het veel slechter treffen met bankzitters. Maar hoe Magallan de scouts voor de gek heeft weten te houden.Magallan onderin Italië of Spanje ook
Natuurlijk zitten Lang, Promes en Marin daar niet bij, die zijn al verkocht. Je kan ze in de zomer niet nog een keer verkopenMark31 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:58:
[...]
Lijkt me niet, Overmars zei speciafiek dat ze 50 miljoen moeten verkopen, wat ik al zei Marin,Promes en Lang zitten daar niet bij.
Ben wel benieuwd, naar Botman en Lang is veel belangstelling voor, op Botman heeft Ajax recht op 15 procent doorverkooppercentage en Lang 10 procent.
In dat stuk staat duidelijk dat ze komende zomer voor 50M moeten verkopen.
disclaimer: Ik heb geen flauw idee of dat stuk valide is....
[ Voor 3% gewijzigd door ST10©DE op 06-05-2021 14:26 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Nou ja het is wat Overmars gezegd heeft, met een belangrijke opmerking daarbij "om quitte te draaien".ST10©DE schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:25:
[...]
Het kan zijn dat van der Sar/RvC beslist om niet quitte te draaien en een verlies te nemen.Technisch directeur Marc Overmars wond er onlangs geen doekjes om: “We moeten voor 50 miljoen euro aan spelers verkopen om quitte te draaien.”
Is Lang niet verhuurd met verplichte optie tot koop?ST10©DE schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:25:
[...]
Natuurlijk zitten Lang, Promes en Marin daar niet bij, die zijn al verkocht. Je kan ze in de zomer niet nog een keer verkopen![]()
JaJanW schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:46:
[...]
Is Lang niet verhuurd met verplichte optie tot koop?
En klaiber is gehaald als backup
Omdat Promes, Lang, Marin nog niet in de halfjaarcijfers stonden.ST10©DE schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:25:
[...]
Natuurlijk zitten Lang, Promes en Marin daar niet bij, die zijn al verkocht. Je kan ze in de zomer niet nog een keer verkopen![]()
Marin word pas op 1 juli verkocht volgens een verplichte koopoptie.
Zowel Marin als Lang zijn eerst verhuurd tot einde seizoen.ST10©DE schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:25:
[...]
Dan begrijp ik Overmars niet. Paniek zaaien? Zeggen dat je voor 50M moet verkopen, terwijl je al 24,5 "geschreven" hebt? Een beetje manager zou dan zeggen dat ze voor 25M moeten verkopen.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
De extra transferinkomsten zijn nodig om break-even te draaien over het boekjaar. Als er een (veel) lager bedrag wordt gerealiseerd, betekent het dat Ajax inteert op zijn eigen vermogen van 250+ miljoen. Bovendien is de CL binnen voor volgend jaar en mag er waarschijnlijk dan ook weer voor volle stadions worden gespeeld, dus volgend seizoen kan er als het goed is weer verdiend worden.Overmars kreeg daarom de vraag of Ajax dan een speler móet verkopen. "Ik denk zelfs wel twee", zo gaf hij aan. "Als je onze uitgaven ziet, moeten we voor minimaal 50 miljoen verkopen om quitte te spelen."
Ik denk dat het moeten voornamelijk een "willen / zou wenselijk zijn" is, anders had men natuurlijk nooit Haller gehaald in de winterstop. Maar zo'n kop "Ajax moet voor 50 miljoen verkopen" doet het nu eenmaal goed qua clicks in de media.
Zeker weten, ik ben ook erg gecharmeerd van hem.
Ik denk dat een hoop mensen de focus op zijn harde, some ietwat smerig harde tackles leggen waardoor zijn kwaliteiten wat onderbelicht raken. Hetzelfde als waar Suarez last van had; die jongen kon geweldig goed voetballen maar hij werd vaak aangehaald als de jongen die bijt en zich vaak laat vallen. Van Bommel idem.
Daarom vergelijk ik ze met een lelijk schilderij bij Christie's: men ziet alleen geklieder terwijl er toch heel veel schoonheid in te ontdekken valt. En ja, die omschrijving is ook van toepassing op Ribery
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 06-05-2021 19:17 ]
yup, alles voor de clicks.Sempy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:24:
[...]
De extra transferinkomsten zijn nodig om break-even te draaien over het boekjaar. Als er een (veel) lager bedrag wordt gerealiseerd, betekent het dat Ajax inteert op zijn eigen vermogen van 250+ miljoen. Bovendien is de CL binnen voor volgend jaar en mag er waarschijnlijk dan ook weer voor volle stadions worden gespeeld, dus volgend seizoen kan er als het goed is weer verdiend worden.
Ik denk dat het moeten voornamelijk een "willen / zou wenselijk zijn" is, anders had men natuurlijk nooit Haller gehaald in de winterstop. Maar zo'n kop "Ajax moet voor 50 miljoen verkopen" doet het nu eenmaal goed qua clicks in de media.
Denk dat Overmars gewoon een eigen regel heeft dat hij het liefst geen verlies wil draaien.
En dus liever eerst verkoopt voor hij iets gaat kopen wat geeneens nodig is op het moment.
Weet iemand eigenlijk wat ze met het geld doen? Dacht ooit gelezen te hebben dat een deel geinvesteerd zou zijn in vastgoed.
Het schijnt dat Marc miljoenen en nog eens miljoenen heeft geïnvesteerd in een heel goede Franse spits ik heb mijn twijfels of dat echt waar is, want ik heb er nog niks van gezien.Deadsy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:53:
[...]
yup, alles voor de clicks.
Denk dat Overmars gewoon een eigen regel heeft dat hij het liefst geen verlies wil draaien.
En dus liever eerst verkoopt voor hij iets gaat kopen wat geeneens nodig is op het moment.
Weet iemand eigenlijk wat ze met het geld doen? Dacht ooit gelezen te hebben dat een deel geinvesteerd zou zijn in vastgoed.
Moet je wel naar het juiste team kijken hégroggy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:34:
[...]
Het schijnt dat Marc miljoenen en nog eens miljoenen heeft geïnvesteerd in een heel goede Franse spits ik heb mijn twijfels of dat echt waar is, want ik heb er nog niks van gezien.
Qua vastgoed willen ze in ieder geval eigenaar van de Arena worden:Deadsy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:53:
[...]
bron: https://www.nhnieuws.nl/n...johan-cruijff-arena-kopenDe Amsterdammers betalen jaarlijks zo'n tien miljoen euro aan huur voor het stadion. Verder heeft de ArenA andere sponsors dan Ajax, waardoor die belangen botsen. Als eigenaar zou Ajax ook meer inkomsten uit de horeca kunnen genereren. "Op diverse vlakken zal de ArenA een andere houding moeten aannemen tegenover Ajax", aldus Van der Sar.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Eigen vermogen is niet hetzelfde als geld op de bank. Als je het jaarverslag van vorig jaar pakt dan zie je op pagina 78 de balans. Er was een eigen vermogen van 228 miljoen. Aan de andere kant van de balans staat 161 mijoen aan vergoedingssommen. En, misschien nog wel opvallender: 55.7 miljoen aan vorderingen. Dat is het gevolg van hoe Ajax opereert op de transfermarkt: als Ajax een speler koopt tikken ze in een keer af. Als Ajax een speler verkoopt accepteren ze langere betaaltermijnen. Dat levert Ajax een gunstige onderhandelingspositie op.Deadsy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:53:
[...]
Verder stond er 22.5 miljoen "op de bank" en was er 24 miljoen belegd op de beurs.
Regeren is vooruitschuiven
De topscorer van de Eredivisie krijgt vanaf nu de Willy van der Kuijlen-troffee, mooi eerbetoon
Pagina 113T-MOB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:26:
[...]
Dat is het gevolg van hoe Ajax opereert op de transfermarkt: als Ajax een speler koopt tikken ze in een keer af. Als Ajax een speler verkoopt accepteren ze langere betaaltermijnen. Dat levert Ajax een gunstige onderhandelingspositie op.
De crediteuren inzake vergoedingssommen betreffen uitgestelde betalingen aan clubs met betrekking tot de aankoop van spelers.
Per 30 juni 2020
Langlopend : 15.351 (x1000)
Kortlopend : 25.466 (x1000)
Nieuwe De Toekomst neerzetten.Deadsy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:53:
[...]
Overigens is de rode kaart voor Sow, van RKC, uiteindelijk toch geseponeerd
Ja als je zo moeilijk kijkt zie je ook niks
Float like a butterfly, sting like a bee.
Geen erehaag aankomende zondag!
''Bij deze wil ik ook Ajax feliciteren met hun prachtige prestatie'', reageert de trainer op de vraag of er zondag een erehaag komt. ''De beker en het kampioenschap, dat is natuurlijk uitstekend. Het is niet de gewoonte in Nederland om een erehaag te vormen, dus we zullen ze netjes de hand geven en feliciteren. Niet meer dan dat.''
Volledig terecht
''Bij deze wil ik ook Ajax feliciteren met hun prachtige prestatie'', reageert de trainer op de vraag of er zondag een erehaag komt. ''De beker en het kampioenschap, dat is natuurlijk uitstekend. Het is niet de gewoonte in Nederland om een erehaag te vormen, dus we zullen ze netjes de hand geven en feliciteren. Niet meer dan dat.''
Volledig terecht
In welke zin? Ik vind het ook niet per se nodig, meer een non-issue. Maar het staat er vast goed op bij de Feyenoordfans, dit soort stoeremannenpraat.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Nog iets meer dan een week jongens (en meisjes), dan zit de competitie er weer op.
Hopelijk nog 3 leuke aantrekkelijke speelronden te gaan, we hebben het verdiend
Gisteren dacht ik opeens "oh ja, deze zomer ook nog een EK", maar als ik eerlijk ben kan die me gestolen worden.
Hopelijk nog 3 leuke aantrekkelijke speelronden te gaan, we hebben het verdiend
Gisteren dacht ik opeens "oh ja, deze zomer ook nog een EK", maar als ik eerlijk ben kan die me gestolen worden.
Voor Tagliafico zit het al op, die krijgt na de training morgen vakantie van Ten Hag (of hij nu wel of niet terugkeert naar de zomerstop). Ten Hag gaf ook aan dat er nog wel 1 of 2 spelers zijn die na de klassieker met vakantie mogen. Lijkt mij voor een aantal spelers ook goed om ff uit te rusten met het EK en ander interland voetbal van de zomer.Superkiwi schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:42:
Nog iets meer dan een week jongens (en meisjes), dan zit de competitie er weer op.
Echt wel meer dan datremco112 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:17:
Volledig terecht
Van mij hoeft de traditie niet zondag te beginnen (alhoewel, het is al eerder gedaanRaymond Salomon, persvoorlichter van Feyenoord, gaf aan dat er zowel bij het winnen van de beker als bij het kampioenschap van Ajax bloemen zijn gestuurd. 'Dat doen we namelijk altijd, bij welke club ook, die een prijs wint', aldus Salomon.
Vooral spannend nog onderin. Erg benieuwd of Emmen het nog redt, zou mooi zijn
ADO mag wat mij betreft degraderen, samen met VVV. Beide imo de minste teams dit seizoen in de Eredivisie.
Emmen blijft er sowieso wel in, elk KKD team wat ze tegen kunnen komen verslaan ze makkelijk.JanW schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:50:
Vooral spannend nog onderin. Erg benieuwd of Emmen het nog redt, zou mooi zijnADO mag wat mij betreft degraderen, samen met VVV. Beide imo de minste teams dit seizoen in de Eredivisie.
Zouden ze dat in 2017 ook voor zichzelf hebben gedaan?toolkist schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:50:
[...]
Echt wel meer dan dat![]()
[...]
Van mij hoeft de traditie niet zondag te beginnen (alhoewel, het is al eerder gedaanhttps://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=327390) maar ik zou het wel mooi vinden om dat vanaf komend seizoen wel te gaan doen.
YouTube: Mr Bean (surprises himself with letters Valentine's)
Twente heeft het blijkbaar in 2009 ook voor AZ gedaan. Dus vind de quote van Advocaat "Waarom moeten wij weer het voortouw nemen?", een beetje apart. Ook wel benieuwd waar het weer op zou slaan.toolkist schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:50:
[...]
Echt wel meer dan dat![]()
[...]
Van mij hoeft de traditie niet zondag te beginnen (alhoewel, het is al eerder gedaanhttps://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=327390) maar ik zou het wel mooi vinden om dat vanaf komend seizoen wel te gaan doen.
Maar misschien is het gat wel 75 miljoen en hebben ze de 24,5 al verdisconteert? Of is het gat 25 miljoen maar verwachten ze ook 25 miljoen voor transfers nodig te hebben? De quote is letterlijk wat Overmars gezegd heeft voor de bekerfinale over quitte draaien. En ik ken Overmars niet iemand die zo maar iets roept, dat is altijd wel bedachtzaam en vrij open.ST10©DE schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:03:
Dan begrijp ik Overmars niet. Paniek zaaien? Zeggen dat je voor 50M moet verkopen, terwijl je al 24,5 "geschreven" hebt? Een beetje manager zou dan zeggen dat ze voor 25M moeten verkopen.
Is ook goed zo toch? Kan me geen erehaag herinneren van ajax naar az in 2009 of 2010? Feyenoord kreeg in seizoen 2017-2018 ook geen erehaag bij de eerste wedstrijd na het nieuwe seizoen? Volgens mij is dat ook niet iets uit NL.remco112 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:17:
Volledig terecht
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Playoffs om de promotie/degradatie is over een wedstrijd toch? Dan kan je als Emmen prima de bietenbrug op gaan.toolkist schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:51:
[...]
Emmen blijft er sowieso wel in, elk KKD team wat ze tegen kunnen komen verslaan ze makkelijk.
Een erehaag na afloop van de kampioenswedstrijd kan ik me nog iets bij voorstellen, bij de resterende wedstrijden daarna vind ik het ook ietwat overbodig.
Het mág altijd natuurlijk.
Het mág altijd natuurlijk.
Nah snap die opmerking wel. Maar goed, ik hoop dat Ajax het zelf wel doet wanneer de gelegenheid zich voor doet.Pompi schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:56:
[...]
Twente heeft het blijkbaar in 2009 ook voor AZ gedaan. Dus vind de quote van Advocaat "Waarom moeten wij weer het voortouw nemen?", een beetje apart. Ook wel benieuwd waar het weer op zou slaan.
Volgend seizoen al hoop ik!toolkist schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:02:
[...]
Nah snap die opmerking wel. Maar goed, ik hoop dat Ajax het zelf wel doet wanneer de gelegenheid zich voor doet.
Behalve bij Feyenoord natuurlijk, die geven we gewoon een handje.toolkist schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:02:
[...]
Maar goed, ik hoop dat Ajax het zelf wel doet wanneer de gelegenheid zich voor doet.
Trouwens, tegen de tijd dat dat gebeurt is iedereen dit al lang weer vergeten
Niet zo haten.Superkiwi schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:06:
[...]
Behalve bij Feyenoord natuurlijk, die geven we gewoon een handje.
Trouwens, tegen de tijd dat dat gebeurt is iedereen dit al lang weer vergeten
"In 1999 vormde Ajax geen erehaag voor Feyenoord, dat in de speelronde daarvoor kampioen was geworden"
[ Voor 15% gewijzigd door remco112 op 07-05-2021 15:12 ]
Niet zo serieus op ingaan
De spanning én zin in zondag begint toch weer toe te nemen, merk ik
Wat is er zondag? Lekker weer voor de bbq? Verstappen die moet racen? Voorderest niets bijzonders toch?remco112 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:20:
[...]
De spanning én zin in zondag begint toch weer toe te nemen, merk ik
Moederdag! Heb nog geen cadeau, vandaar de spanning.DoeEensGek schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:21:
[...]
Wat is er zondag? Lekker weer voor de bbq? Verstappen die moet racen? Voorderest niets bijzonders toch?
Dat zeker. Zo'n erehaag zoals Barca voor Real Madrid een keer voor een Classico heeft gedaan, is wel indrukwekkend en een mooi gebaar zolang je daarna maar gewoon alles geeft.toolkist schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:02:
[...]
Maar goed, ik hoop dat Ajax het zelf wel doet wanneer de gelegenheid zich voor doet.
Goed dat je het zegt! Helemaal vergetenremco112 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:22:
[...]
Moederdag! Heb nog geen cadeau, vandaar de spanning.
Da's vorige eeuw manremco112 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:11:
[...]
Niet zo haten.
"In 1999 vormde Ajax geen erehaag voor Feyenoord, dat in de speelronde daarvoor kampioen was geworden"
Het wordt zondag gewoon 1-3 ofzo en achteraf gaat iedereen weer roepen dat Feyenoord eigenlijk beter was. Het scheelt niet dat Ajax niet meer hoeft en Feyenoord nog moet en ook nog eens hun beste speler mist.
[ Voor 32% gewijzigd door 418O2 op 07-05-2021 15:33 ]
Ik ga niet eens kijken. Ik heb echt 0,0 gevoel bij dit seizoen. Winst of verlies lijkt me echt koud te laten. Tijd voor volle stadions en af en toe weer bezoek. Een latrelatie lijkt niet echt te werken.
Los daarvan, met het elftal wat wij kunnen opstellen, lijkt het me ook een kansloos verhaal.
Los daarvan, met het elftal wat wij kunnen opstellen, lijkt het me ook een kansloos verhaal.
Beste speler, Berghuis? Op basis van techniek of het gekut met die kerel?418O2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:33:
Het wordt zondag gewoon 1-3 ofzo en achteraf gaat iedereen weer roepen dat Feyenoord eigenlijk beter was. Het scheelt niet dat Ajax niet meer hoeft en Feyenoord nog moet en ook nog eens hun beste speler mist.
Als hij vandaag zijn contract inlevert, krijgen jullie allemaal een limburgse vlaai
[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 07-05-2021 15:37 ]
Ik zeg doen (voor max 5m).Op de persconferentie in aanloop naar het duel met Feyenoord kreeg Ten Hag daarom de vraag of het terugkopen van Brobbey geen slim idee was. 'Wij zoeken nog een spits...', gaf de Ajax-coach toe. 'Brobbey mag wat mij betreft blijven. Als trainer wil ik een zo sterk mogelijke selectie. Als het zou kunnen, zou ik ervoor open staan. Maar ik weet niet of dat een mogelijkheid is.'
19 goals en 14 assists, daar komt niemand bij in de buurtMosin schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:36:
[...]
Beste speler, Berghuis? Op basis van techniek of het gekut met die kerel?
Als hij vandaag zijn contract inlevert, krijgen jullie allemaal een limburgse vlaai
Dan kan een keeper of verdediger nog wel beter zijn418O2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:39:
[...]
19 goals en 14 assists, daar komt niemand bij in de buurt
Stelt toch niets voor, de VAR heeft er meer onterecht goed- en afgekeurd.418O2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:39:
[...]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Eredivisie speelronde 32
vrijdag 20u
Sparta v Vitesse
-
zaterdag16:30u
FC Twente v Heracles
18:45u
sc Heerenveen v FC Utrecht
20u
AZ v Fortuna Sittard
21u
VVV-Venlo v RKC
-
zondag 12:15u
FC Emmen v FC Groningen
14:30u
Feyenoord v Ajax
PEC Zwolle v ADO Den Haag
16:45u
Willem II v PSV
Paar leuke streek potjes, verder niets bijzonders
vrijdag 20u
Sparta v Vitesse
-
zaterdag16:30u
FC Twente v Heracles
18:45u
sc Heerenveen v FC Utrecht
20u
AZ v Fortuna Sittard
21u
VVV-Venlo v RKC
-
zondag 12:15u
FC Emmen v FC Groningen
14:30u
Feyenoord v Ajax
PEC Zwolle v ADO Den Haag
16:45u
Willem II v PSV
Paar leuke streek potjes, verder niets bijzonders
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik zou niet weten waarom niet. Je hebt een nieuwe spits nodig voor naast Haller (liefst beter, maar goed), je hebt niet veel om uit te geven (heeft Overmars al aangegeven, ze lijken eerder te gaan huren dan kopen tenzij ze flink verkopen), je weet wat ie kan, dat ie in de tactiek past en het 'ja maar hij wilde weg' zorgt bij mij niet voor hard feelings.418O2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:39:
[...]
Zou ik echt dom vinden en ik denk dat de achterban het ook niet gaan slikken (ik niet in elk geval)
Als hij zich dan nog beter gaat gedragen, met zijn aanvoerdersband, houd ik me stil. Lijkt me een behoorlijke lastpak die vent.418O2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:39:
[...]
Je bent voor Feyenoord? Berghuis is dé reden dat we uberhaupt nog kans maken op Europees voetbal! Voor mij de beste speler van de Eredivisie.Mosin schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:36:
[...]
Beste speler, Berghuis? Op basis van techniek of het gekut met die kerel?
Nou dat is wel een hele dappere uitspraakremco112 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:44:
[...]
Je bent voor Feyenoord? Berghuis is dé reden dat we uberhaupt nog kans maken op Europees voetbal! Voor mij de beste speler van de Eredivisie.
Ik vind het ook geen fijn persoon, maar hij is de enige bij feyenoord die scoort naast linssen
[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 07-05-2021 15:45 ]
Wat overdrijf ik?418O2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:45:
[...]
Nou niet overdrijven he.
Ik vind het ook geen fijn persoon, maar hij is de enige bij feyenoord die scoort
Dat beste speler van de Eredivisie...
Maar goed 't is een mening, dus als jij dat vindt heb ik het maar te accepteren
Met afstand zelfs.toolkist schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:46:
[...]
Dat beste speler van de Eredivisie...
Maar goed 't is een mening, dus als jij dat vind heb ik het maar te accepteren
Omdat hem dingen zijn aangeboden die eigenlijk al te ver gingen; hij kreeg speeltijd, maar ging toch weg. Je moet niet met je laten sollentoolkist schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:42:
[...]
Ik zou niet weten waarom niet. Je hebt een nieuwe spits nodig voor naast Haller (liefst beter, maar goed), je hebt niet veel om uit te geven (heeft Overmars al aangegeven, ze lijken eerder te gaan huren dan kopen tenzij ze flink verkopen), je weet wat ie kan, dat ie in de tactiek past en het 'ja maar hij wilde weg' zorgt bij mij niet voor hard feelings.
Ik heb seizoens kaarten, maar omdat ik Feyenoord support ga ik niet elke Feyenoord speler een vinger in zijn reet steken. Doe ik bij mijn eigen club ook niet.remco112 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:44:
[...]
Je bent voor Feyenoord? Berghuis is dé reden dat we uberhaupt nog kans maken op Europees voetbal! Voor mij de beste speler van de Eredivisie.
Die Berghuis lijkt me gewoon een enorme gluiperd. En is dat goed voor een team..
Dat Feyenoord nog Europees kan gaan voetballen is leuk, maar dat ze zich afhankelijk van een Berghuis laten zijn is ook wel dom, niet? Eigen schuld, dikke bult.
Hij en Advocaat lijken geen vrienden, maar volgens mij is het niet echt een lastpak. In de groep gaat het altijd goed en hij is positief ingesteld naast het veld.Mosin schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:43:
[...]
Als hij zich dan nog beter gaat gedragen, met zijn aanvoerdersband, houd ik me stil. Lijkt me een behoorlijke lastpak die vent.
Op het veld is het een ander verhaal. Hij kan een Suarez achtige kortsluiting krijgen. Die laatste overtreding was echt belachelijk ook.
Ik herken mezelf heel erg in Berghuis. Die frustratie af en toe kan ik zo goed begrijpen. Is het slim? Nee. Volgens mij is het niet per sé een gluiperd, gewoon iemand met een flinke storing af en toeMosin schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:48:
[...]
Ik heb seizoens kaarten, maar omdat ik Feyenoord support ga ik niet elke Feyenoord speler een vinger in zijn reet steken. Doe ik bij mijn eigen club ook niet.
Die Berghuis lijkt me gewoon een enorme gluiperd. En is dat goed voor een team..
Dat Feyenoord nog Europees kan gaan voetballen is leuk, maar dat ze zich afhankelijk van een Berghuis laten zijn is ook wel dom, niet? Eigen schuld, dikke bult.
We hebben het vorig weekend gezien tegen ADO. Zonder Berghuis stellen we (aanvallend) helemaal niets voor!
Ik zou even 112 bellen Remco, het gaat niet helemaal goed met je
Al die arrogante gaste uit dat dorrupie kenne der niks van!~!!!Superkiwi schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:52:
[...]
Het zou kunnen, maar zijn houding staat me voor geen meter aan en dan naait hij het team ook nog in zo’n belangrijke fase van het seizoen.PWM schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:49:
[...]
Hij en Advocaat lijken geen vrienden, maar volgens mij is het niet echt een lastpak. In de groep gaat het altijd goed en hij is positief ingesteld naast het veld.
Op het veld is het een ander verhaal. Hij kan een Suarez achtige kortsluiting krijgen. Die laatste overtreding was echt belachelijk ook.
Volgens mij al de 2e domme rode kaart op een korte tijd, als ik me niet vergis.
Het zou hem sieren om misschien met iets meer plezier te voetballen.
Ik heb bijvoorbeeld meer met Toornstra, maar die maakte ook een achterlijke overtreding tegen een ADO speler. Dat kun je ook niet gebruiken nu.
[ Voor 11% gewijzigd door Mosin op 07-05-2021 16:45 ]
Gelukkig is een mening hebben niet verbodenSuperkiwi schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:52:
[...]
Zet een Klaasen, Blind of Tadic neer bij Feyenoord(moet er niet aan denken). Kijken of ze ook zo goed zijn opeens.
Het is 7 mei hè, geen 1 april...
Best een aardige voetballer hoor, die Berghuis, maar zéker niet de beste van de eredivisie, met afstand niet zelfs
Ik denk dat je met een Tadic eindelijk een goede centrale spits zou hebben die een Toornstra (of een andere middenvelder met diepgang) ook veel beter zou laten spelen (zeg maar a la vd Beek). Met Sinisterra op links en Berghuis op rechts zou je dan een prima aanval hebbenremco112 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:56:
[...]
Gelukkig is een mening hebben niet verboden
Zet een Klaasen, Blind of Tadic neer bij Feyenoord(moet er niet aan denken). Kijken of ze ook zo goed zijn opeens.
En achterin, Senesi als 'sloper' Blind voor de opbouw? Als ik jou was zou ik ervoor tekenen.
Wie dan wel?Jorizzz schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:58:
[...]
Het is 7 mei hè, geen 1 april...
Best een aardige voetballer hoor, die Berghuis, maar zéker niet de beste van de eredivisie, met afstand niet zelfs
Moet er niet aan denkentoolkist schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:00:
[...]
Ik denk dat je met een Tadic eindelijk een goede centrale spits zou hebben die een Toornstra (of een andere middenvelder met diepgang) ook veel beter zou laten spelen (zeg maar a la vd Beek). Met Sinisterra op links en Berghuis op rechts zou je dan een prima aanval hebben
En achterin, Senesi als 'sloper' Blind voor de opbouw? Als ik jou was zou ik ervoor tekenen.
Ik ben vooral een beetje boos op Berghuis.
Als hij nog 7 goals maakt is ie (gedeeld) topscorer van de eredivisie* en dat levert mij extra punten op in de poule. Met zijn rode kaart en schorsing gaat dat natuurlijk niet meer gebeuren.
Het had het seizoen van Feyenoord toch nog een beetje glans kunnen geven, daarnaast zou het voor Berghuis zelf ook leuk zijn.
*mits die Griek van VVV zich gedeisd houdt.
Als hij nog 7 goals maakt is ie (gedeeld) topscorer van de eredivisie* en dat levert mij extra punten op in de poule. Met zijn rode kaart en schorsing gaat dat natuurlijk niet meer gebeuren.
Het had het seizoen van Feyenoord toch nog een beetje glans kunnen geven, daarnaast zou het voor Berghuis zelf ook leuk zijn.
*mits die Griek van VVV zich gedeisd houdt.
Remco zit nog met ons laatste 'cadeautje' in zijn achterhoofd denk ik.
Charisteas
Charisteas
Ik verwacht ook dat Tadic met zijn mentaliteit goed de wind eronder zou hebben bij Feyenoord. En alleen daarom zouden ze al beter spelen.toolkist schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:00:
[...]
Ik denk dat je met een Tadic eindelijk een goede centrale spits zou hebben die een Toornstra (of een andere middenvelder met diepgang) ook veel beter zou laten spelen (zeg maar a la vd Beek). Met Sinisterra op links en Berghuis op rechts zou je dan een prima aanval hebben
hahahahaha, legendarische dag!Superkiwi schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:04:
Remco zit nog met ons laatste 'cadeautje' in zijn achterhoofd denk ik.
Charisteas
De geruchten waren dat Vagner Love zou komen, als dan opeens Charisteas een paar uur voor de transferdeadline komt
Tadic zou ik er nog wel bij kunnen hebben hoor. Ik zou wel liever degraderen dan Tagliafico erbij te krijgen.
En tsja, wat we ook van Berghuis vinden, zonder hem is dit Feyenoord nog minder sterk. Toch wel een deceptie na een redelijk vorig seizoen.
En tsja, wat we ook van Berghuis vinden, zonder hem is dit Feyenoord nog minder sterk. Toch wel een deceptie na een redelijk vorig seizoen.
Nou, ik zou uit dat rijtje wat je zojuist noemde Tadic en Blind sowieso, en misschien ook wel Klaassen al boven hem plaatsen in dat lijstje. En dan heb ik het alleen nog over Ajax. Ik vind Berghuis met vlagen best goed hoor, maar ook vaak totaal niet en hij doet veel te vaak domme dingen om de beste van de eredivisie te zijn.
Is wat lastig te zeggen, iedereen heeft zijn eigen sterke/mindere punten die meer/minder invloed hebben afhankelijk van hun positie. Ik denk niet dat er nu 1 iemand in de eredivisie zo ver er boven uit steekt dat hij de beste in alles is.
Anders Blind, Gakpo, zulke mensen denk ik, waarbij het team achter minder wordt als ze er niet zijn.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken