[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 90 Laatste
Acties:
  • 138.354 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Erapaz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:36:
[...]

Maar 2x in de week is toch niks voor een profclub? En het is niet “een keer wat minder”, we hebben dit seizoen in de eredivisie geen topwedstrijd gezien tegen een tegenstander van enig niveau. Over alle wedstrijden waren ze denk ik alleen thuis tegen Lille echt goed.
Tja en toch de beker gewonnen met vrijwel de lastigst mogelijke route (alleen Feyenoord ontbrak nog in de het rijtje tegenstanders), toch kampioen vier speelrondes voor het einde, in de eredivisie een doelpunten record neergezet tegen VVV, kwartfinale Europa League gehaald. Ja er waren misschien niet veel spetterende wedstrijden maar het resultaat is prima.

In seizoen 18/19 zaten ook een aantal tranentrekkende wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
VDS91 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Thuis tegen Lille waren ze helemaal niet goed...

14 punten voorspong en een veel beter doelsaldo ondanks het dubbele programma, denk daar eens over na en kom terug op je conclusie. Moet Ajax 34 wedstrijden met een paar doelpunten verschil winnen om oppermachtig te zijn? Denk het niet. Dat doet Bayern ook niet, die verliezen ook wel eens een potje, maar zijn toch oppermachtig. Net als Ajax dit seizoen.
Vergissing mijner zijde, uit tegen Lille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
ElPaco schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Je hoeft toch ook niet 34 wedstrijden oppermachtig te zijn? Realistisch gezien moet je aan het eind van de rit rond de 85 punten hebben om kampioen te worden, je mag er best zo af en toe eens een gelijkspelen of verliezen.

Tuurlijk wil je 34 wedstrijden lang super voetbal zien, de realiteit is dat dit gewoon niet kan. Doen de grote ploegen uit andere competities ook niet. Bayern verliest ook wel eens, speelt ook wel eens slecht (maar wint dan wel).
Niet 34 wedstrijden nee, maar wel graag 1 of 2 tegen een enigszins sterke tegenstander. Ik kan ze dit seizoen niet opnoemen. En als je dus op een onoverbrugbare afstand met de rest staat, waar de discussie over ging, dan is dat absoluut op het veld niet terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
VDS91 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Thuis tegen Lille waren ze helemaal niet goed...

14 punten voorspong en een veel beter doelsaldo ondanks het dubbele programma, denk daar eens over na en kom terug op je conclusie. Moet Ajax 34 wedstrijden met een paar doelpunten verschil winnen om oppermachtig te zijn? Denk het niet. Dat doet Bayern ook niet, die verliezen ook wel eens een potje, maar zijn toch oppermachtig. Net als Ajax dit seizoen.
Doe 14 punten komt door de concurrentie, die was ondermaats dit seizoen, niet omdat Ajax zo goed balde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:18
Play-offs kkd met de huidige stand
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E0h-KkhXEAAk7AA?format=jpg&name=small

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 04-05-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:33:
[Afbeelding]
Op zich best een leuk schema. Kan wel leuk worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:06
Harribo schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:33:
[Afbeelding]
Het gaat dus allemaal over maar 1 wedstrijd en niet zoals in het verleden over 2 wedstrijden?

Dan kan er vanalles gebeuren en qua naam zitten er leuke teams bij uit de KKD

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 16:21

pro_6or

amateur_60r

snmght schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:35:
[...]

Hartstikke maar je hebt meningen en je hebt het niet goed zien. Volgens mij weerleggen de geposte statistieken zijn zogenaamde tikje breed.
Ik heb een uitdaging voor jou, catch22 en evt de andere plussers. Statistiek is heel belangrijk, toch? want anders zijn het maar meningen. Of zoals iemand schreef "MeNiNGeN :F ".

Dit weekend niet want dan is er de F1 (die gaat bij mij altijd voor) maar laten we dan volgend weekend afspreken. Jullie mogen het best doen maar ik kijk zelf iig niet deze keer (de samenvatting wel natuurlijk). Turf zelf maar mee hoeveel van de passes in jullie ogen splijtend zijn, goed zijn. en welke passes simpelweg aankomen (het obligate tikje breed). balverlies laten we maar buiten beschouwing voor het gemak.

ik laat het aan jullie eigen interpretatie open om te kiezen tussen categorie 1 en 2 net zoals ik dat zelf ook zal doen.

Denk dat we terug komen met heel goede statistieken (passes komen aan) maar heel weinig uit die 1e categorie. ik verwacht er geen 2. Heel eerlijk, zelfs 0.

Bij Blind zijn het er elke wedstrijd zeker 10. Maar ja, die wordt node gemist.

een treffende spreuk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voordat je nog verder gaat met beledigen/provoceren mag je eerst wel eens in de spiegel kijken, je bent trots op het groeien van de bubbel maar niet op het moment dat de bubbel barstte bij Vitesse. ;)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:57

snmght

imho dan he

@pro_6or je kan zomaar gelijk hebben maar dan nog doet jouw omschrijving geen recht aan het uitzonderlijke talent dat Gravenberch is. Vergelijken met Blind, de beste speler in de eredivisie en Oranje (op dat gebied) is een tikje unfair. Maar dat je hem langs die meetlat legt is misschien een compliment op zich.

Jouw omschrijving zou je zomaar langs een Diemers kunnen leggen en dan klopt ie ook.

[ Voor 27% gewijzigd door snmght op 04-05-2021 13:40 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
snmght schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:31:
@pro_6or je kan zomaar gelijk hebben maar dan nog doet jouw omschrijving geen recht aan het uitzonderlijke talent dat Gravenberch is. Vergelijken met de beste speler in de eredivisie en Oranje (op dat gebied) is een tikje unfair.
Ik heb Frenkie de Jong bij Ajax ook nauwelijks een splijtende dieptepass zien geven zoals Blind dat kan. Overschatte voetballer ook, die de Jong.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
snmght schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:31:
@pro_6or je kan zomaar gelijk hebben maar dan nog doet jouw omschrijving geen recht aan het uitzonderlijke talent dat Gravenberch is. Vergelijken met de beste speler in de eredivisie en Oranje (op dat gebied) is een tikje unfair.
Ik denk dat veel mensen ook een buitengewone verwachting hebben van talenten. Op deze leeftijd (<20) en ervaring in de Eredivisie (29) is er bij alle talenten wel iets op te merken. Zeker als je stijlpunten gaat geven. Het mooie van voetbal is imho juist dat spelers niet altijd hun hoge niveau halen. Of je nou Gravenberch, Messi, Ronaldo, Maradonna of Cruyff heet allemaal hebben ze hun goede en slechte wedstrijden. Naar mate ze meer ervaring krijgen stijgt het minimumniveau maar foutloos is het nooit.

Als je Gravenberch niet als talent ziet, kan prima, maar objectief gezien zijn er weinig echte aanknopingspunten voor die stelling. Maakt niet uit, voetbal wordt tot op het hoogste niveau subjectief beoordeeld.
pro_6or schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:24:
[...]
Turf zelf maar mee hoeveel van de passes in jullie ogen splijtend zijn, goed zijn. en welke passes simpelweg aankomen
Statistiek zal je toch over meerdere wedstrijden moeten bekijken. Anders heb je ook N=1. En als we wel mensen mogen beoordelen over een wedstrijd, Alvarez heerste op het middenveld in de bekerfinale.
Dat is echt wel een tikje overdreven.

[ Voor 27% gewijzigd door PolarBear op 04-05-2021 13:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:29:
Voordat je nog verder gaat met beledigen/provoceren mag je eerst wel eens in de spiegel kijken, je bent trots op het groeien van de bubbel maar niet op het moment dat de bubbel barstte bij Vitesse. ;)
Alleen is hij helemaal niet aan het provoceren... Geen troll, niks, een onderbouwde mening... Wees blij met een andere onderbouwde mening, discussieer erover... maar ga dit nou niet wegzetten alsof het gepost wordt om te beledigen/provoceren... Je weet zelf stukken beter hoe dat gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:44

Qu3st

pro_6or schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:24:
[...]

Ik heb een uitdaging voor jou, catch22 en evt de andere plussers. Statistiek is heel belangrijk, toch? want anders zijn het maar meningen. Of zoals iemand schreef "MeNiNGeN :F ".

Dit weekend niet want dan is er de F1 (die gaat bij mij altijd voor) maar laten we dan volgend weekend afspreken. Jullie mogen het best doen maar ik kijk zelf iig niet deze keer (de samenvatting wel natuurlijk). Turf zelf maar mee hoeveel van de passes in jullie ogen splijtend zijn, goed zijn. en welke passes simpelweg aankomen (het obligate tikje breed). balverlies laten we maar buiten beschouwing voor het gemak.

ik laat het aan jullie eigen interpretatie open om te kiezen tussen categorie 1 en 2 net zoals ik dat zelf ook zal doen.

Denk dat we terug komen met heel goede statistieken (passes komen aan) maar heel weinig uit die 1e categorie. ik verwacht er geen 2. Heel eerlijk, zelfs 0.

Lekker op basis van 1 wedstrijd alle statistieken de prullenbak in doen ;w . Dan is op basis van Roma uit Tadic de slechtste bij Ajax.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:40:
[...]

Alleen is hij helemaal niet aan het provoceren... Geen troll, niks, een onderbouwde mening... Wees blij met een andere onderbouwde mening, discussieer erover... maar ga dit nou niet wegzetten alsof het gepost wordt om te beledigen/provoceren... Je weet zelf stukken beter hoe dat gaat.
Onderbouwde mening? Op wat? Statistieken worden aangedragen, maar dan is het ook niet goed.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

PolarBear schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat veel mensen ook een buitengewone verwachting hebben van talenten. Op deze leeftijd (<20) en ervaring in de Eredivisie (29) is er bij alle talenten wel iets op te merken. Zeker als je stijlpunten gaat geven. Het mooie van voetbal is imho juist dat spelers niet altijd hun hoge niveau halen. Of je nou Gravenberch, Messi, Ronaldo, Maradonna of Cruyff heet allemaal hebben ze hun goede en slechte wedstrijden. Naar mate ze meer ervaring krijgen stijgt het minimumniveau maar foutloos is het nooit.

Als je Gravenberch niet als talent ziet, kan prima, maar objectief gezien zijn er weinig echte aanknopingspunten voor die stelling. Maakt niet uit, voetbal wordt tot op het hoogste niveau subjectief beoordeeld.

[...]

Statistiek zal je toch over meerdere wedstrijden moeten bekijken. Anders heb je ook N=1. En als we wel mensen mogen beoordelen over een wedstrijd, Alvarez heerste op het middenveld in de bekerfinale.

[...]

Dat is echt wel een tikje overdreven.
Tegen Vitesse. jij hebt duidelijk dit seizoen niet naar mijn clubje gekeken. ALvarez maakte in die wedstrijd ook weer een groot aantal bijna fouten die goed af liepen omdat Vitesse een zwak middenveld heeft. Tronstadt zit net zo vaak half mis als Alvarez, Bero staat te ver van de goal en is daar kwetsbaar, alles moet van Tannane komen, die kwam slecht terug uit Marokko deze keer. Bekerfinale was id matig. Vind hem wel geweldig overigens maar dat terzijde.

Mijn probleem is niet dat ik Gravenberch helemaal niks vind, of te veel van hem verwacht of zo, het gaat er om dat iedere speler, zeker de middenvelders, en zeker zoals Ajax speelt, bij moeten dragen aan het spel. Het steeds verrassen van je tegenstander, ze steeds een stapje voor zijn. Nu spelen ze met 2 spelers die geen oplossingen creeren op het middenveld. dan komt het wel heel erg aan op Blind. Dat vind ik zonde en dit Ajax was behoorlijk ver verwijderd van het watertanden bij het CL avontuur dat onterecht strandde tegen Tottenham.

Dat kan, dat is misschien niet eens erg, maar ik vind het jammer, ik kijk voetbal voor het genieten, dat is er weinig geweest dit jaar. Het kan dan altijd nog een stapje achteruit zakken en dan strijd je zomaar weer om die P1 die er nu nog dik in zat.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Qu3st schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Lekker op basis van 1 wedstrijd alle statistieken de prullenbak in doen ;w . Dan is op basis van Roma uit Tadic de slechtste bij Ajax.
Ik let natuurlijk al het hele seizoen op alle spelers en mij valt het enorm op. Dat probeer ik duidelijk te maken. Een wedstrijdje turfen was maar een idee om dat te proberen te verduidelijken. Ik praat geen onzin, ik heb echt wel goed opgelet, met argusogen zelfs.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

pro_6or schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:57:
[...]

Ik let natuurlijk al het hele seizoen op alle spelers en mij valt het enorm op. Dat probeer ik duidelijk te maken. Een wedstrijdje turfen was maar een idee om dat te proberen te verduidelijken. Ik praat geen onzin, ik heb echt wel goed opgelet, met argusogen zelfs.
Ik vind het knap dat je op alle spelers het hele seizoen kan letten. Kudos daarvoor.

Maar 1 wedstrijd turfen, dan wat? Of hij speelt een goede wedstrijd, heb ik gelijk en de statistieken dus ook. Of hij speelt slecht en jij hebt gelijk? N=1 is niet erg betrouwbaar.

Hem vergelijken met Blind, is zoals al gezegd is, een oneerlijke vergelijking. Dat die jongen moet groeien, zeker waar. Maar dat ie niks bijdraagt? Nogmaals, is niet waar.

Hier een goede tactische analyse over hoe Gravenberch wel degelijke beslissende passes kan geven. Tegen jou club nog wel!

[ Voor 12% gewijzigd door Qu3st op 04-05-2021 14:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Overigens is Gravenberch iemand die eerder met een dribbel of opendraaien iets creëert. Niet per se met de splijtende pass. Het effect is er dan niet per se minder om.

Ik heb ook echt nog genoeg aan te merken op die jongen, het is immers nog (maar) een talent en geen gearriveerde topspeler. Dat er analisten zijn die uit gaan van een basisplaats op het EK of een transfersom van meer dan 90 miljoen slaat nergens op.

Maar je lijkt niet te willen zien dat hij voor een achttienjarige geweldige dingen laat zien. Dat is je goed recht verder, let's agree to disagree.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
pro_6or schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:55:
[...]

Tegen Vitesse. jij hebt duidelijk dit seizoen niet naar mijn clubje gekeken. ALvarez maakte in die wedstrijd ook weer een groot aantal bijna fouten die goed af liepen omdat Vitesse een zwak middenveld heeft.
Tja, het is maar welke blik je op hebt. Diverse analisten, zowel neutraal als pro-Ajax, zijn het in ieder geval niet met je eens. En ik ook niet. Wat je als groot aantal bijna fouten uitlegt kan je ook uitleggen als een groot aantal momenten waar hij er wel bij zat. Prima als jij het anders ziet, ik zie Alvarez als een belangrijke speler op het middenveld in een team waar negen andere spelers de aanvallende impulsen kunnen brengen (hoewel Alvarez dat bij tijd en wijle ook doet). Ook Alvarez moet nog groeien maar een opmerking als
En wat doet die amateur van een Alvarez bij Ajax, verschrikelijk. Hij is zelfs international. Ik begrijp voetbal af en toe niet. Mooie voorzet heh 😜
begrijp ik dan weer totaal niet.
snmght schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:09:
een transfersom van meer dan 90 miljoen slaat nergens op.
Denk overigens dat 30 miljoen geen probleem zou zijn, zelfs niet in deze tijd. Transfermarkt waardeert hem al op 28 miljoen, niet dat dat heel veel zegt maar toch.

[ Voor 13% gewijzigd door PolarBear op 04-05-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Overigens is Gravenberch iemand die eerder met een dribbel of opendraaien iets creëert. Niet per se met de splijtende pass. Het effect is er dan niet per se minder om.

Ik heb ook echt nog genoeg aan te merken op die jongen, het is immers nog (maar) een talent en geen gearriveerde topspeler. Dat er analisten zijn die uit gaan van een basisplaats op het EK of een transfersom van meer dan 90 miljoen slaat nergens op.

Maar je lijkt niet te willen zien dat hij voor een achttienjarige geweldige dingen laat zien. Dat is je goed recht verder, let's agree to disagree.
Lijkt me Idd een goed moment, we hebben onze punten gemaakt en verschillen van mening, so be it.

Als laatste dan ook die dribbels eindigen vaak in een tikje terug. Dan heb je een een geslaagde dribbel, en een pass, de statistiek is dan prachtig. Het opendraaien is vaak het moment van balverlies. Daar zitten de meeste tegenstanders nu op als haviken.

En dan niet zozeer op jouw bericht maar die van hierboven, zo knap is het toch niet om op te letten wat spelers doen. Dat doe jij toch ook. Die analisten ook hoor, en volgens mij de meeste maar met een half oog. Het is maar een baantje voor hun en een passie voor ons.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

PolarBear schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:12:
[...]

Tja, het is maar welke blik je op hebt. Diverse analisten, zowel neutraal als pro-Ajax, zijn het in ieder geval niet met je eens. En ik ook niet. Wat je als groot aantal bijna fouten uitlegt kan je ook uitleggen als een groot aantal momenten waar hij er wel bij zat. Prima als jij het anders ziet, ik zie Alvarez als een belangrijke speler op het middenveld in een team waar negen andere spelers de aanvallende impulsen kunnen brengen (hoewel Alvarez dat bij tijd en wijle ook doet). Ook Alvarez moet nog groeien maar een opmerking als

[...]

begrijp ik dan weer totaal niet.
Nou als laatste dan, spelers als Alvarez en Tronstadt bij Vitesse staan er Idd voor de balans, als stofzuiger. Die hoeven dan niet per se mee op te bouwen. Maar dat is wel een luxe, je speelt dan met 10 tegen 11 wanneer zo opbouwend echt zwak zijn. Op zich komen deze beide ook nog wel mee naar voren trouwens. Dat moeten de andere dan oplossen. Nu vind ik juist die beide spelers ronduit zwak in de duels. Alvarez vind ik echt een miskoop. Totaal niet van het gewenste niveau. Hapt vaak verkeerd, positioneert zich verkeerd. Beweegt met van die gekke passen, heeft ruzie met de bal op cruciale momenten, is in duels veel te vaak gezien. Hij is iets sterker geworden (physiek) imho dit laatste halve jaar, maar ik vind het nog steeds ruimschoots te mager en het feit dat hij weer van de bank af is onderstreept dat Ajax imho niet goed genoeg heeft ingekocht. Helaas bleek kudus (na blessure) op de 6 ook totaal overvraagd.

een treffende spreuk

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:30
Poeh wat een discussie over Gravenberg. Jong talent met dergelijke statistieken kan je alleen maar tevreden over zijn. Natuurlijk is het niet altijd top. Laten we hem over nog een seizoen beoordelen :)

Ondertussen weer petje af voor (het social media team van) Ajax. Wat maken ze toch gave content waarmee wereldwijd exposure wordt gegenereerd. Sowieso interessant om de strategie van Ajax te bekijken, een poosje geleden heeft Harvard daar ook een toffe review over gepubliceerd :)

Het volume mag even omhoog :9

Mooie comment op YouTube ook; kosten van de video hoger dan de begroting van... :o

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 04-05-2021 14:39 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
pro_6or schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:22:
[...]
Totaal niet van het gewenste niveau. Hapt vaak verkeerd, positioneert zich verkeerd. Beweegt met van die gekke passen, heeft ruzie met de bal op cruciale momenten, is in duels veel te vaak gezien. Hij is iets sterker geworden (physiek) imho dit laatste halve jaar, maar ik vind het nog steeds ruimschoots te mager en het feit dat hij weer van de bank af is onderstreept dat Ajax imho niet goed genoeg heeft ingekocht.
Laten we zeggen dat ik het niet met je eens ben. Denk dat hij sinds hij herenigd is met zijn gezin prima voetbalt, dat er progressie in zit en fysiek zie ik echt niets mis met hem. Kan mij geen duel herinneren waar hij op fysieke kracht opzij is gezet.

Ik zou bijna zeggen dat je een Ajaxsupporter bent, achter mij op de tribune zaten ook mensen die Neres een miskoop vonden, Ziyech maar matig toch het even mis ging enz. Maw mocht je van club willen wisselen, er zijn genoeg aanknopingspunten :+ (Enige waar we het over eens zijn is Labyad (wie?))
Helaas bleek kudus (na blessure) op de 6 ook totaal overvraagd.
Kudus heeft een zware knieblessure + operatie gehad. Ik heb dat zelf nooit gehad maar van ervaringsdeskundige begrijp ik dat het wel even duurt voordat je weer op niveau bent. Kudus kan zijn knie kennelijk (nog) niet zo gebruiken als voor zijn operatie en hij moet ook weer vertrouwen krijgen. Dan heb je gewoon tijd nodig. Ik schrijf hem zeker nog niet af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:37:
Ondertussen weer petje af voor (het social media team van) Ajax.
Én de Gemeente Amsterdam.

Overigens gemiste kans wat mij betreft, alleen een sample "90 minuten lang" en "Blah blah blah". Ze hadden wel iets creatiever mogen zijn met de "sound of Amsterdam" wat mij betreft.

[ Voor 31% gewijzigd door PolarBear op 04-05-2021 14:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
Kudus staat er volgend jaar gewoon weer hoor. Kijk ik echt naar uit, wat een speler is dat als hij fit is

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
PolarBear schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:39:
[...]

Laten we zeggen dat ik het niet met je eens ben. Denk dat hij sinds hij herenigd is met zijn gezin prima voetbalt, dat er progressie in zit en fysiek zie ik echt niets mis met hem. Kan mij geen duel herinneren waar hij op fysieke kracht opzij is gezet.
Maar voor die tijd was het dramatisch. Het was balen dat zijn schorsing werd kwijtgescholden na zijn rode kaart tegen Vitesse want hij bakt er he-le-maal niets van. Sterker nog; na zijn rode kaart werd het spel in die wedstrijd beter. Ook namens mij -als grote criticaster- petje af voor hoe hij zich heeft herpakt.
PolarBear schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:40:
[...]

Én de Gemeente Amsterdam.
Klopt, Ajax wordt mooi geëerd in de stad én de gemeente heeft stiekem een klein feestje toegestaan >:)

[ Voor 57% gewijzigd door ephymerous op 04-05-2021 14:50 ]

XXXVI

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Er wordt driftig gerapporteerd, maar ondertussen discussiëren we rustig door waar niet veel mis mee is. In feite komt het erop neer: respecteer een andermans mening en voorkeur voor een club. Dat komt allemaal samen in dit topic en dan zijn we het niet automatisch eens of zullen dat ook niet worden.

Laat de persoonlijke beschuldigingen, kortom op de man reacties achterwege. Dat heeft de discussie helemaal niet nodig, hou jezelf gewoon in.

We zijn hier immers voor een gezellig sfeer, niet een vijandige.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:31
Dit dus. Overigens vind ik dat hij in die dribbels niet altijd de bal dicht genoeg bij zich houdt, maar dat terzijde (wel zorgwekkend, want dat leer je op die leeftijd niet zomaar meer bij).

Gravenberch is geen spelmaker. Beoordeel hem dan ook niet zo. Het geeft wel aan wat Ajax mist op het middenveld: iemand die wel die splijtende pass kan geven. Want opendraaien en wegdribbelen is een belangrijk wapen, maar je verlegt het spel er niet snel mee.

Maar er zit nog voldoende rek in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:54:
[...]

Onderbouwde mening? Op wat? Statistieken worden aangedragen, maar dan is het ook niet goed.....
Hij onderbouwt z'n mening ja, niet met statistieken maar met waarom ie dat vindt.
En die sheet van jou zegt vervolgens helemaal niks.
Allicht dat hij, als enige middenvelder die alles gespeeld heeft vanuit een rol van achteruit, het meeste naar voren loopt.
Allicht dat hij op Tadic na de meeste kansen creëert als hij het meeste speelt. De 10 positie, rechtsbuiten, de centrale middenveld plek naast hem, geen van allen hebben ze een vaste speler gehad. Ondertussen hebben Antony en zelfs Traoré meer assists gegeven dan Gravenberch deed.
Het meeste dribbels? Omdat ie te lang met de bal aan de voet door blijft lopen ja, hij moet het spel meer versnellen en dat lukt over het algemeen het beste door te passen.
De meeste passes richting de 16.. wauw wat een statistiek... Hetzelfde als vragen hoeveel een keeper vooruit gepasst heeft.

Dus ja, er valt nog genoeg aan te merken op zijn spel. Moet je hem dat kwalijk nemen met z'n 19 jaar? Ik doe dat niet, maar op basis van zo'n nikszeggend sheetje roepen dat hij het superfantastisch gedaan heeft (bij wijze van) en afwijkende meningen ermee onderuit proberen te halen, nee.
Sterker nog, z'n eigen pa geeft al aan dat het beter moet..
‘Die laatste stap moet hij bij Ajax zetten. Dat moet gewoon en dat heeft hij nog niet gedaan. Ik wil dat hij bij Ajax volledig tot wasdom komt, dus wat mij betreft blijft hij gewoon bij Ajax. Hij heeft nu pas één volledig seizoen gespeeld en dat was natuurlijk best goed, maar komend seizoen zal hij nóg beter moeten spelen. Dan moet hij ondanks zijn leeftijd echt één van de dragende spelers zijn, zeker als hij het EK gespeeld heeft.’
en waar was die kritiek de afgelopen weken, elke wedstrijd was er wel een Ajax supporter die hem de grond in praatte... nu is het een niet Ajax supporter en is het ineens een groot probleem

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:06
Voor wie van komische stukken houdt: https://www.psvinside.nl/...&_unique_id=6090feeced6e4

Overigens kwam Ajax twee Europese rondes verder en niet één. En benoemen dat kwartfinale Europa League teleurstellend is.. man man man

Niet zo'n heel nuttige bijdrage, aangezien snmght in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2" er al was, een paar uur eerder.

Niet alles hoeft hier uit en te na herhaald en uitgekauwd te worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Ramzzz op 04-05-2021 18:06 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 18:30
Gynnad schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:56:
Voor wie van komische stukken houdt: https://www.psvinside.nl/...&_unique_id=6090feeced6e4

Overigens kwam Ajax twee Europese rondes verder en niet één. En benoemen dat kwartfinale Europa League teleurstellend is.. man man man
Wat een giller dit stukje zeg.
Europees gezien vallen de prestaties van het veel geld uitgevende Ajax zelfs tegen dit seizoen. De ploeg van Erik ten Hag geraakte met de miljoeneninvesteringen net een rondje verder dan PSV. PSV zou in het nieuwe seizoen weleens veel dichter op de concurrent kunnen zitten dan de stand op de ranglijst momenteel laat zien.
  • Ajax heeft een netto transferresultaat van ruim 40 mio positief (afgaande op transfermarkt), dat van PSV is 5 miljoen negatief. Kan je wel helemaal calimero gaan op de hoge uitgaven, realiteit is dat het nettoresultaat in relatie tot de totale begroting en inkomsten een stuk minder risico met zich mee brengen bij Ajax dan bij PSV.
  • Ik vind het verhelderend om te zien dat PSV supporters het team van Ajax al zó goed vinden dat men denkt dat de laatste 16 in de CL of de laatste 4 in de EL structureel behaald moeten kunnen worden.
  • Wat me dan wel weer verbaasd, helemaal op basis van punt 2, is dat men er van uit gaat in het stukje dat PSV wel eens heel veel dichter op Ajax kan zitten komend jaar dan de ranglijst nu doet vermoeden. Ajax ziet zich als sub-top, PSV zit daar blijkbaar net achter. Feit dat het UEFA club coefficient van Ajax bijna 3 keer meer is en er bijna 40 plekken op de ranglijst verschil zitten suggereert toch echt iets compleet anders
  • De kritiek op de Europese prestaties van Ajaxis hoogst frappant wanneer je je realiseert dat PSV over 2 wedstrijden met 6-3 verloor van Olympiakos, Omonia maar ternauwernood kon verslaan en tenenkrommend slecht voetbal speelde in Europa de laatste jaren.
  • De-een-na-laatste alinea is ronduit ironisch te noemen. In één vloeiende beweging eerst beweren dat er van dominatie geen sprake kan zijn omdat PSV in een directe confrontatie 45 minuten lang beter was dan Ajax, om 2 zinnen laten te concluderen dat de kampioensrace in januari al was gelopen 8)7. What's next, Bayern is niet het Bayern van Duitsland omdat ze eerder dit seizoen met 4-1 geveegd werden door Hoffenheim?
Ook eerder dit seizoen lukte het Ajax niet PSV van zich af te schudden. Toegegeven, de tweede helft in Amsterdam werd voor PSV een stukje achteruit lopen maar in het eerste bedrijf maakte de ploeg van Roger Schmidt veel indruk en had het zomaar 0-3 kunnen staan na 45 minuten. Het zogenaamde machtige Ajax was 45 minuten lang niet in staat een passend antwoord op het voetbal van PSV te geven. Een structureel ‘Bayern scenario’ in de Eredivisie is dan ook nog ver weg, ondanks de overmacht die Ajax dit seizoen had in de kampioensrace met PSV. Die race duurde feitelijk maar tot eind januari. Bundesliga-deskundige en ex PSV’er Erik Meijer is in ieder geval blij met het ambitieuze PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
*knip*
Dit soort opmerkingen laten we dus achterwege.

[ Voor 74% gewijzigd door tweakduke op 04-05-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
*knip*
Commentaar op de moderatie kan in het feedback topic of per DM niet in het topic zelf, je moet het onderhand het toch eens een keer weten.

[ Voor 70% gewijzigd door tweakduke op 04-05-2021 16:39 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Ach wie verwacht er dan ook een objectief stuk geschreven door één PSV supporter op een PSV fan site. (Om dan meteen te spreken over alle PSV supporters gaat me net te ver :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

PolarBear schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:39:
[...]

Ik zou bijna zeggen dat je een Ajaxsupporter bent, achter mij op de tribune zaten ook mensen die Neres een miskoop vonden, Ziyech maar matig toch het even mis ging enz. Maw mocht je van club willen wisselen, er zijn genoeg aanknopingspunten :+ (Enige waar we het over eens zijn is Labyad (wie?))

[...]

Kudus heeft een zware knieblessure + operatie gehad. Ik heb dat zelf nooit gehad maar van ervaringsdeskundige begrijp ik dat het wel even duurt voordat je weer op niveau bent. Kudus kan zijn knie kennelijk (nog) niet zo gebruiken als voor zijn operatie en hij moet ook weer vertrouwen krijgen. Dan heb je gewoon tijd nodig. Ik schrijf hem zeker nog niet af.
Ik ben als Ajax en Vitesse tegen elkaar spelen 100% voor geelzwart, zo weet ik dat ik toch echt altijd Vitesse supporter ben op de 1e plaats, maar voor de rest zou je me best Ajax supporter mogen noemen. Ziyech was ik enorm voor (om te halen) en snapte de kritiek nooit, Neres vind ik ondanks de soms mindere voorzetten en soms mindere doelpogingen ook een hele goede speler die toevoegde, hij houd altijd mensen bezig. Ook hij moest natuurlijk terugkomen van blessures. Kudus was echt een revelatie, meteen al tijdens de zomerse oefenserie (waarin Antony het behoorlijk moeilijk had, net als ooit tagliafico in het begin) maar als 6 (ik dacht dat hij daar perfect zou zijn) had hij het iig moeilijk. Zo’n knieblessure is Idd heel zwaar, van ginkel en imho ook stengs zijn niet meer dezelfde spelers als voor hun knie blessures. Ze zijn nog steeds goed, maar niet meer zo watervlug/sterk als voorheen. Kudus komt er wel weer (de beweeglijkheid is er nog) maar jammer genoeg dan misschien niet als de perfecte ballenstofzuiger. Wie weet. Alvarez vind ik dus nog steeds enorm matig, hij kwam vaak weg met onhandig verloren duels omdat een ander het oploste, de aanvaller zelf ook mis zat, of de kans om zeep werd geholpen en bij Gravenberch twijfel ik of zijn inzicht beter zal worden. Dat is toch iets, dat heb je, of heb je niet. Wel mooi dat hij uit een “goed” sport gezin komt (zo te lezen) waar ze geloof in elkaar hebben maar wel (terecht) kritisch blijven. Dat kan hem alleen maar helpen. We hebben ook genoeg voorbeelden gezien van jongens die de kop gek werd gepraat. Zaakwaarnemers, maar ook eigen gezin spelen daarin een grote rol.

[ Voor 9% gewijzigd door pro_6or op 04-05-2021 18:04 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ephymerous
In navolging op geld van Ajax verdelen heeft Menno Geelen ook wat zinnigs te zeggen Hopelijk wordt Ajax wat minder solidair en leert de rest van de Eredivisie de eigen broek op te houden.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

418O2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:44:
Kudus staat er volgend jaar gewoon weer hoor. Kijk ik echt naar uit, wat een speler is dat als hij fit is
Hij is al best weer fit, maar helaas net op het moment dat er te veel op het spel stond om de gok te nemen. En nu kiest ten hag na een aantal soms erg korte en Idd ietwat mindere optredens voor bv dus alvarez. Mag je raden wat ik daar van vind >:) maar eerlijk is eerlijk, hij speelde ook wat oenig. Dat is ritme. En soms ook de plek, de juiste functie. Die was er nu ook niet echt.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik hoop echt dat Ten Hag volgend seizoen begint met Kudus naast Gravenberch. Ben ervan overtuigd dat als hij een reeks wedstrijden mag spelen hij een prima speler voor die positie is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 10:07
Gelukkig heeft Almere weer een paar ballen gekregen van Ajax nadat Brobbey er eentje het stadion uit had geschoten.

https://twitter.com/AFCAjax/status/1389607323790979083

Klik voor het filmpje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:53:
In navolging op geld van Ajax verdelen heeft Menno Geelen ook wat zinnigs te zeggen Hopelijk wordt Ajax wat minder solidair en leert de rest van de Eredivisie de eigen broek op te houden.
Het is wel een bijzonder artikel waar een inkomstenbron afgepeld wordt middels andere niet gerelateerde kostenposten.
Ajax krijgt zo'n negen miljoen euro aan tv-geld, maar de club staat zeven miljoen euro af aan solidariteit, de graspot, de veranderagenda en een bijdrage aan de Keuken Kampioen Divisie. 'Netto houden wij aan de Eredivisie dus zo’n twee miljoen euro over.
De veranderagenda gaat op basis van een percentage van de inkomsten vanuit de UEFA, daar zit geen relatie met het TV-geld van de eredivisie. De zogenoemde graspot is overigens ook onderdeel van de veranderagenda. Hetzelfde geldt voor de solidariteit en de bijdrage aan de KKD. Veel zaken benoemen die binnen hetzelfde programma passen :+

Buiten bovenstaande, waar het enigszins "wij van wc-eend" is heeft hij overigens wel een valide punt met:
Het enige waar ik moeite mee heb is dat we in Nederland altijd alleen maar bezig zijn met hoe we die taart gaan verdelen. En niet hoe we de taart gróter kunnen maken. Hoe kunnen we nu uitnutten dat één of meerdere Nederlandse clubs structureel goed gaan presteren in Europa? Hoe kunnen we realiseren dat de Eredivisie als geheel interessanter wordt? Hoe kunnen we het bereik van onze competitie vergroten?
Al vraag ik me wel af hoe die discussies dan lopen binnenskamers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

toolkist schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:26:
Ik hoop echt dat Ten Hag volgend seizoen begint met Kudus naast Gravenberch. Ben ervan overtuigd dat als hij een reeks wedstrijden mag spelen hij een prima speler voor die positie is.
Eens, maar het risico dat hij zijn niveau niet meer haalt blijft natuurlijk (Strootman-scenario).

Ik ben benieuwd of ETH in het restant van het seizoen nog wat gaat experimenteren of Kudus basis gaat zetten bijvoorbeeld. Ik kan me ook voorstellen dat hij een Gravenberch en Tadic rust gunt nu.

Voor Tadic kun je dan Neres basis zetten (in de etalage I guess) en dan laat je Kudus voor nu op de plek van Gravenberch spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:06:
De veranderagenda gaat op basis van een percentage van de inkomsten vanuit de UEFA, daar zit geen relatie met het TV-geld van de eredivisie. De zogenoemde graspot is overigens ook onderdeel van de veranderagenda. Hetzelfde geldt voor de solidariteit en de bijdrage aan de KKD. Veel zaken benoemen die binnen hetzelfde programma passen :+
Potatoe potatoe... Hij had ook kunnen zeggen dat D-e-n dus eigenlijk al z'n zin krijgt en dat er van de 40m CL tvgeld al 7m weggegeven wordt aan anderen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:18:
[...]

Potatoe potatoe... Hij had ook kunnen zeggen dat D-e-n dus eigenlijk al z'n zin krijgt en dat er van de 40m CL tvgeld al 7m weggegeven wordt aan anderen. :+
Daarom ook de "wij van wc-eend" ;)

Vooropgesteld is het absolute bedrag minder relevant en moeten we blij zijn dat de clubs in de eredivisie een percentage van de UEFA-premies afstaan tbhv solidariteit. Het weglaten van cruciale punten maakt het betoog echter wel wat minder sterk. Een deel van die €7m (die ik niet ga narekenen) komt op dit moment dus van de 5% bijdrage vanuit de UEFA-premies (die ze dankzij hun prestaties bijeen hebben kunnen sprokkelen) zijnde zo'n €2.3m. Natuurlijk gaat dat een significante impact hebben als je dat als kostenpost aftrekt van die €9m aan inkomsten van de tv-gelden.

Het verhaal kan wat transparanter en genuanceerder gebracht worden indien de juiste context wordt toegevoegd. Nu doet het wat af aan de latere goede boodschap die overgebracht tracht te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
snmght schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:13:
[...]

Eens, maar het risico dat hij zijn niveau niet meer haalt blijft natuurlijk (Strootman-scenario).

Ik ben benieuwd of hij in het restant van het seizoen nog wat gaat experimenteren of Kudus basis gaat zetten bijvoorbeeld. Ik kan me ook voorstellen dat hij een Gravenberch en Tadic rust gunt nu.

Voor Tadic kun je dan Neres basis zetten (in de etalage I guess) en dan laat je Kudus voor nu op de plek van Gravenberch spelen.
Aanstaande zondag tegen Feyenoord denk ik dat Ajax op vrijwel volledige oorlogssterkte komt. Geloof ik niet er spelers zijn die een klassieker overslaan, ondanks dat er niets op het spel staat. Tegen VVV en Vitesse zou er wel eens flink gerouleerd kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
PolarBear schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Geloof ik niet er spelers zijn die een klassieker overslaan, ondanks dat er niets op het spel staat.
Dan vergeet je Tagliafico die even in een wedstrijd tegen Emmen, meerdere onnodige overtredingen maakte en geel pakte en nu geschorst is. Leek even opzettelijk als een Toornstra.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 17:36

Typhone

Who Dares Wins

PolarBear schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Aanstaande zondag tegen Feyenoord denk ik dat Ajax op vrijwel volledige oorlogssterkte komt. Geloof ik niet er spelers zijn die een klassieker overslaan, ondanks dat er niets op het spel staat. Tegen VVV en Vitesse zou er wel eens flink gerouleerd kunnen worden.
Schandalig dat Berghuis en Toornstra dat soort overtredingen maken. Feyenoord kun je als Ajax zijnde niet op een beter moment treffen dan nu. Maar goed, psychisch kan het altijd alle kanten op zoals we weten wanneer er geen druk op de ketel staat bij Ajax. Ben benieuwd.

Die Alvarez discussie was een grap neem ik aan? Alvarez heeft iets gedaan wat ik voor onmogelijk had gehouden. Ik denk niet dat ik één andere speler van de afgelopen 15 jaar kan opnoemen die zoooo slecht was in de minuten dat ie speelde en dat volledig omgedraaid heeft binnen de loop van een seizoen. Noem gerust namen als jullie wel iemand kennen. Wat een balans heeft hij gebracht binnen Ajax, ziekelijk! Als ik ergens kritiek op kan hebben dan is het Tagliafico.Veel druistiger dan de rest van ons kartel (Martinez, Alvarez). Martinez vind ik echt een beest. Hopelijk hebben we die stabiliteit volgend jaar meteen vanaf het begin en raakt er niemand geblesseerd op het EK.

Dat zou, indirect reagerend op het stukje van Menno Geelen, gunstig zijn wanneer Ajax in de CL weer wat punten weet te pakken. Zou ook wel fijn zijn wanneer PSV - en niet AZ - de andere CL plek te pakken krijgt. Ik denk dat er in Eindhoven minder mutaties zullen zijn dan in Alkmaar en het geheel dan hopelijk net wat stabieler is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Typhone schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:13:
[...]
Als ik ergens kritiek op kan hebben dan is het Tagliafico.Veel druistiger dan de rest van ons kartel (Martinez, Alvarez).
Tagliafico zal deze zomer verkocht gaan worden. Er is interesse in hem en Overmars heeft publiekelijk zijn zinnen al gezet op Wijndal. Dat zal ook de enige speler zijn van AZ die ik als serieuze versterking zie voor Ajax.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
Han schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Tagliafico zal deze zomer verkocht gaan worden. Er is interesse in hem en Overmars heeft publiekelijk zijn zinnen al gezet op Wijndal. Dat zal ook de enige speler zijn van AZ die ik als serieuze versterking zie voor Ajax.
Wellicht Dani de Wit terug als draufgänger wanneer Ekkelenkamp eindelijk vertrekt :+

Tagliafico schijnt voor 15 miljoen weg te mogen, ben erg benieuwd wat Wijndal moet gaan kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Dat lijkt mij een goede zet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

BoB_HenK schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:34:
Tagliafico schijnt voor 15 miljoen weg te mogen, ben erg benieuwd wat Wijndal moet gaan kosten.
Ik schat zo’n 10 á 12 miljoen voor Wijndal, mocht de interesse vanuit Italië concreet zijn. Ik ben overigens zeer benieuwd waar de voorkeur van Wijndal naar uit zo gaan; een risicootje nemen in Italië of eerst een binnenlandse stap bij Ajax. Die 15 miljoen voor Tagliafico is overigens een afgesproken bedrag in ruil voor een extra (huidig) seizoen bij Ajax.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]
Minstens net zo veel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

Die Alvarez discussie was een grap neem ik aan? Alvarez heeft iets gedaan wat ik voor onmogelijk had gehouden. Ik denk niet dat ik één andere speler van de afgelopen 15 jaar kan opnoemen die zoooo slecht was in de minuten dat ie speelde en dat volledig omgedraaid heeft binnen de loop van een seizoen. Noem gerust namen als jullie wel iemand kennen. Wat een balans heeft hij gebracht binnen Ajax, ziekelijk!
In den beginne heb ik toch ook aardig afgegeven op Mazraoui maar die kan er ondertussen ook wel wat van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Moet nog zien of Tagliafico weggaat. De kans is denk ik wel 80% dat hij weggaat, maar sluit niet uit dat hij nog langer gaat verlengen als serieuze opties uitblijven. Ik bedoel Leeds wordt genoemd en hij gaat daar ongetwijfeld meer verdienen maar dat doe ja alleen om per se PL te spelen. Europees avontuur kan je dan vergeten.

Tagliafico heeft niet zijn beste seizoen en is inderdaad druistig maar is ook een prima linksback voor Ajax. Met alle respect voor Blind maar Nico is als linksback wel fijner. Overigens deelt Nico uit, maar incasseert ook vrij mannelijk. Dat is een van de weinige dingen die Tadic nog zou kunnen leren, iets mannelijker verloren duels/overtredingen incasseren.

In ander nieuws Quinten Timber vertrekt naar FC Utrecht
De negentienjarige Timber laat weten erg blij te zijn met zijn overstap: “Ik ben naar mezelf gaan kijken en heb overwogen welke stap ik wil gaan maken,” aldus Quinten Timber over zijn overstap naar FC Utrecht. “Sportief gezien wil ik een mooie stap maken. FC Utrecht is een fantastische club, met fantastische fans. Ik vind de ambities die ze hebben heel mooi en wil daar graag een bijdrage aan leveren.”
Als middenvelder is het net een stukje lastiger om door te breken bij Ajax dan als verdediger zoals ze broertje. Maar FC Utrecht als mooie sportieve stap zien komend vanuit Jong Ajax, dan heb je toch net iets minder ambitie denk ik ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
snmght schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:51:
[...]

In den beginne heb ik toch ook aardig afgegeven op Mazraoui maar die kan er ondertussen ook wel wat van.
Die liet bij vlagen wel talent zien. Voor de kerst heb ik Alvarez niet kunnen betrappen op enig voetballend vermogen.
PolarBear schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:52:
Als middenvelder is het net een stukje lastiger om door te breken bij Ajax dan als verdediger zoals ze broertje. Maar FC Utrecht als mooie sportieve stap zien komend vanuit Jong Ajax, dan heb je toch net iets minder ambitie denk ik ;)
Verstandige keuze denk ik. De kans dat ie speeltijd krijgt bij Utrecht is significant groter dan bij een willekeurige andere club in het buitenland. Daar kan een Brobbey flink van leren.

[ Voor 26% gewijzigd door ephymerous op 05-05-2021 11:06 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Wellicht Dani de Wit terug als draufgänger wanneer Ekkelenkamp eindelijk vertrekt :+

Ik denk dat Ekkelenkamp bij menig eredivisieclub een positieve bijdrage kan leveren. Jammer dat hij het niet in het eerste van Ajax heeft laten zien, ik vond hem in Jong de keren dat ik hem gezien heb toch sterk spelen en het verschil maken.

Mijn inschatting van de uitgaande transfers bij Ajax (Ajax roept dat ze 50 miljoen aan transferinkomsten moeten genereren):
  • Onana, ontzettend jammer dat we op deze manier/omstandigheden afscheid moeten nemen maar ik denk dat Overmars hem voor een goede prijs (20, 25 mil?) weet te slijten deze zomer.
  • Neres, denk dat hij gezien de concurrentie van Anthony en dat hij toch alweer een tijd bij de club is een stap wil maken. Levert ook wel 20/25 mil op.
  • Tagliafico, zie mijn vorige post.
  • Ekkelenkamp, zie voorgaande opmerking
  • Labyad, ik denk dat die zelf ook wel weg wil omdat hij zich echt niet kan invechten in het eerste.
  • Pierie, denk niet dat hij als verdediger iets toevoegt aan Ajax. Kan zo maar bij Twente blijven.
  • Scherpen, op huurbasis ergens veel minuten maken
  • Idrissi, terug na huur.
Daarnaast denk ik dat of Traore of Danilo weggaan. Ik denk dat Danilo een goede tweede spits is naast Haller omdat hij een echt andere spits is (meer snelheid/techniek) dan aanspeelpunt Haller.

Rechtsback is met Mazroui/Rensch/Klaiber/Timber ook vrij druk bezet. Daar zou er ook nog wel een kunnen weg gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door PolarBear op 05-05-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]
Ik bedoel Leeds wordt genoemd en hij gaat daar ongetwijfeld meer verdienen maar dat doe ja alleen om per se PL te spelen. Europees avontuur kan je dan vergeten.
Een schaamteloze zelfquote die tegen het off topic aan schuurt maar:

'Leeds United heeft oogje op Noa Lang'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
[...]

In ander nieuws Quinten Timber vertrekt naar FC Utrecht

[...]

Interessant, want volgens mij had zijn broer nog niet een week geleden aangegeven dat het wel goed ging komen met de contractverlenging. Je zou verwachten dat je broer toch wel op de hoogte is, het is niet een of andere journalist die maar iets roept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
PolarBear schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:00:
[...]

Ik denk dat Ekkelenkamp bij menig eredivisieclub een positieve bijdrage kan leveren. Jammer dat hij het niet in het eerste van Ajax heeft laten zien, ik vond hem in Jong de keren dat ik hem gezien heb toch sterk spelen en het verschil maken.

Mijn inschatting van de uitgaande transfers bij Ajax (Ajax roept dat ze 50 miljoen aan transferinkomsten moeten genereren):
  • Onana, ontzettend jammer dat we op deze manier/omstandigheden afscheid moeten nemen maar ik denk dat Overmars hem voor een goede prijs (20, 25 mil?) weet te slijten deze zomer.
  • Neres, denk dat hij gezien de concurrentie van Anthony en dat hij toch alweer een tijd bij de club is een stap wil maken. Levert ook wel 20/25 mil op.
  • Labyad, ik denk dat die zelf ook wel weg wil omdat hij zich echt niet kan invechten in het eerste.
  • Pierie, denk niet dat hij als verdediger iets toevoegt aan Ajax. Kan zo maar bij Twente blijven.
Daarnaast denk ik dat of Traore of Danilo weggaan. Ik denk dat Danilo een goede tweede spits is naast Haller omdat hij een echt andere spits is (meer snelheid/techniek) dan aanspeelpunt Haller.

Rechtsback is met Mazroui/Rensch/Klaiber/Timber ook vrij druk bezet. Daar zou er ook nog wel een kunnen weg gaan.
Ik ga helemaal met je mee, met uitzondering van Onana en welliicht Rensch. Hij is er te lang uit, heeft een te kort contract en voor 20-25 mio gaat geen club hem halen denk ik - weet zo 123 iig geen (sub)top clubs in Europa die echter verlegen zitten om een keeper.

Als ik een joker zou mogen inzetten hoop ik dat een PL promovendus of middenmotor iets ziet in Schuurs en hem oppikt _/-\o_

Rensch is dusdanig multifunctioneel, die zal wel aan voldoende minuten komen op RB, LB of zelfs op het middenveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@PolarBear ik denk dat de bedragen voor Neres (fitheid) en Onana (doping) in deze tijd wat optimistisch zijn. 15 - 20 zou echt een topbedrag voor beiden zijn (edit wel per stuk he). Van Neres hoop ik dat hij (fit) blijft en een seizoen vlamt waarna hij dan een echt mooie transfer maakt.

Danilo en Traoré kun je achter de hand houden maar als beiden vertrekken ben ik er ook niet per se rouwig om. Allebei niet goed genoeg voor Ajax 1.

[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 05-05-2021 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Tagliafico zal deze zomer verkocht gaan worden.
Hij zal vast niet de enige zijn. Dat vind ik het grote nadeel aan Ajax-supporter zijn: je weet dat als er een goed draaiend elftal staat binnen een jaar of 2-3 een aantal goede spelers verkocht worden en er weer opnieuw gezocht, gekocht en gebouwd moet worden.

En ja ik weet het, geld is de grote boosdoener.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
snmght schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:19:
@PolarBear ik denk dat de bedragen voor Neres (fitheid) en Onana (doping) in deze tijd wat optimistisch zijn. 15 - 20 zou echt een topbedrag voor beiden zijn (edit wel per stuk he). Van Neres hoop ik dat hij (fit) blijft en een seizoen vlamt waarna hij dan een echt mooie transfer maakt.
Klopt voor wat betreft deze tijden, alleen ik heb de Overmars bonus erbij geteld. Als je Promes voor 8,5 miljoen weet te verpatsen...
Danilo en Traoré kun je achter de hand houden maar als beiden vertrekken ben ik er ook niet per se rouwig om. Allebei niet goed genoeg voor Ajax 1.
Ik had verwacht dat Traoré wel aan kon haken bij het niveau (en er zat ook wel een stijgende lijn in voor zijn blessure vond ik, niet dat hij er was maar toch). Danilo vind ik de wedstrijden die ik van Twente heb gezien wel aardig spelen. Hij zou echt een andere tactische optie bieden in de punt van de aanval.

[ Voor 30% gewijzigd door PolarBear op 05-05-2021 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Schandalig dat Berghuis en Toornstra dat soort overtredingen maken. Feyenoord kun je als Ajax zijnde niet op een beter moment treffen dan nu. Maar goed, psychisch kan het altijd alle kanten op zoals we weten wanneer er geen druk op de ketel staat bij Ajax. Ben benieuwd.

Die Alvarez discussie was een grap neem ik aan? Alvarez heeft iets gedaan wat ik voor onmogelijk had gehouden. Ik denk niet dat ik één andere speler van de afgelopen 15 jaar kan opnoemen die zoooo slecht was in de minuten dat ie speelde en dat volledig omgedraaid heeft binnen de loop van een seizoen.
Zlatan (of was dat meer dan 15 jaar geleden? :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:40:
[...]

Dat lijkt mij een goede zet :)
Wijndal gaat echt niet meer naar Ajax, die gaat nu direct de overstap maken naar het buitenland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
toolkist schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:39:
[...]

Wijndal gaat echt niet meer naar Ajax, die gaat nu direct de overstap maken naar het buitenland.
Ik zou het onverstandig van 'm vinden. Hoeveel AZ spelers zijn in het buitenland echt doorgebroken?

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:00:
[...]

Voor een keeper met nog een half jaar schorsing en een 1jarig contract ga je echt geen 20m+ vangen. 10-15 hoogstens.
Mbt Danilo ben ik ervan overtuigd dat hij te licht is voor Ajax.Die kan beter gewoon vertrekken. Traoré helaas ook, die krijgt geen kans meer van Ten Hag (geen idee waarom...)
Scherpen, Schuurs, Pierie, Ekkelenkamp, Labyad, Klaiber, wat mij betreft allemaal rijp voor de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:41:
[...]

Ik zou het onverstandig van 'm vinden. Hoeveel AZ spelers zijn in het buitenland echt doorgebroken?
Verschil is dat Wijndal het nu ook al op het hoogste niveau (= Nederlands Elftal) laat zien. Hij zal nog niet naar Real of Barca moeten gaan ofzo, maar een club als Dortmund bv zou echt perfect voor hem zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Grootste transferers van de afgelopen jaren:
20/21 - Idrissi naar Sevilla (speelt nu amper bij Ajax op huurbasis).
19/20 - Guus Til naar Spartak Moskou (speelt nu bij Freiburg op huurbasis)
18/19 - Jahanbakhsh naar Brighton (speelt daar nog steeds)
18/19 - Weghorst naar Wolfsburg (speelt daar nog steeds)
17/18 - Haps naar Feyenoord (speelt daar nog steeds)
17/18 - Luckassen naar PSV (speelt nu voor Kasimpasa)
16/17 - Janssen naar Tottenham (speelt nu voor CF Monterrey)
15/16 - Berghuis naar Watford (speelt nu voor Feyenoord)
15/16 - Gudelj naar Ajax (speelt nu voor Sevilla)

Echt doorgebroken zijn er niet veel uit dit lijstje. Weghorst komt daar het verst in denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ephymerous schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:53:
Is dat niet hoe de European Superleague clubs dachten? Alles draait om ons en al het geld moet bij ons blijven, zodat het om ons kan blijven draaien?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Vanuit het andere perspectief, hoeveel AZ epelers zijn er in het buitenland echt doorgebroken met een additionele Nederlandse tussenstap?

Een transfer is geen garantie en aangekocht worden voor een substantieel bedrag brengt meer druk met zich mee en je hebt niet de credits die een jeugdspeler heeft als hij zich binnen een club ontwikkelt. Het is lastig om hierop een generieke conclusie te trekken.

[ Voor 26% gewijzigd door Napo op 05-05-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:51:
[...]

Vanuit het andere perspectief, hoeveel AZ spelers zijn er in het buitenland echt doorgebroken met een additionele Nederlandse tussenstap?
Weinig omdat de grootste transfers (als je daaraan top spelers kan herkennen) er weinig zijn binnen Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
gambieter schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Is dat niet hoe de European Superleague clubs dachten? Alles draait om ons en al het geld moet bij ons blijven, zodat het om ons kan blijven draaien?
In mijn optiek kan je beiden niet met elkaar vergelijken. Al is het alleen maar omdat Ajax redeneert vanuit een huidige competitie en niet iets nieuws wil opzetten?
Napo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:51:
[...]

Vanuit het andere perspectief, hoeveel AZ epelers zijn er in het buitenland echt doorgebroken met een additionele Nederlandse tussenstap?

Een transfer is geen garantie en aangekocht worden voor een substantieel bedrag brengt meer druk met zich mee en je hebt niet de credits die een jeugdspeler heeft als hij zich binnen een club ontwikkelt. Het is lastig om hierop een generieke conclusie te trekken.
Volgens mij staat het niet ter discussie dat als je uitblinkt bij Ajax je een reële kans hebt op een succesvolle transfer met speelminuten. Dus in dat opzicht vind ik het verstandig om 2 seizoenen CL te spelen bij Ajax.

[ Voor 22% gewijzigd door ephymerous op 05-05-2021 11:59 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:53:
[...]

Weinig omdat de grootste transfers (als je daaraan top spelers kan herkennen) er weinig zijn binnen Nederland.
Correct, in de afgelopen 10 jaar zijn het de volgende aantallen geweest:

Ajax - 5
PSV - 4
Feyenoord - 2

Van die spelers kan je wellicht - al is dat zeker discutabel - de volgende als succesvol bestempelen
  • Niklas Moisander
  • Jeremain Lens
  • Mounir El Hamdaoui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:58:
Volgens mij staat het niet ter discussie dat als je uitblinkt bij Ajax je een reële kans hebt op een succesvolle transfer met speelminuten. Dus in dat opzicht vind ik het verstandig om 2 seizoenen CL te spelen bij Ajax.
De vraag is echter of dat ligt aan de speler en de kwaliteiten die hij al heeft of dat de tussenstap de speler significant verder heeft gebracht waardoor hij wel die stap heeft kunnen zetten richting een basisplek in een grotere competitie.

Het is vrij lastig om daar een goede conclusie op te trekken. De tussenstap is dan ook niet zonder risico (slaag je niet waar kom je dan terecht?) en dan is een directe stap naar een grotere competitie prima te legitimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ephymerous schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:58:
In mijn optiek kan je beiden niet met elkaar vergelijken. Al is het alleen maar omdat Ajax redeneert vanuit een huidige competitie en niet iets nieuws wil opzetten?
De nieuwe competitie was het middel om meer geld te krijgen/houden, maar de achterliggende gedachte (wij hebben meer recht op al het geld) is vergelijkbaar.

Ajax heeft de nationale competities nodig. In de PL zou Ajax net als Celtic/Rangers een kleintje worden, in de Eredivisie (of hoe het tegenwoordig ook heet ;) ) is het de grote vis. Solidariteit is belangrijk.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 05-05-2021 12:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
gambieter schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:18:
[...]

De nieuwe competitie was het middel om meer geld te krijgen/houden, maar de achterliggende gedachte (wij hebben meer recht op al het geld) is vergelijkbaar.

Ajax heeft de nationale competities nodig. In de PL zou Ajax net als Celtic/Rangers een kleintje worden, in de Eredivisie (of hoe het tegenwoordig ook heet ;) ) is het de grote vis. Solidariteit is belangrijk.
Als bedrijf is het ook gezond om te streven naar het maken van meer omzet en marge. Ik vind de vergelijking niet helemaal opgaan. Ajax heeft ook niet de intentie om een status aparte te creëren in Nederland. Die Super League is zo gesloten als wat.

Overigens vind ik dat de Nederlandse competitie juist Ajax afremt. De exposure van Ajax is internationaal gezien enorm, het social media team draagt daar flink aan bij. Ik ben juist overtuigd dat als Ajax kan verhuizen naar bijvoorbeeld de Bundesliga, Ajax het de huidige top structureel lastig kan maken. Zeker omdat het makkelijk wordt om talentvolle jeugd langer te behouden en kwalitatief betere spelers te kopen.

Solidariteit is belangrijk, maar zolang bijna iedere niet Ajax supporter letterlijk en figuurlijk op de banken staan op het moment dat Ajax faalt vind ik dat maar lastig hoor. Dat zie je al in dit topic zodra Ajax van een Roma verliest.
Napo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:08:
[...]

De vraag is echter of dat ligt aan de speler en de kwaliteiten die hij al heeft of dat de tussenstap de speler significant verder heeft gebracht waardoor hij wel die stap heeft kunnen zetten richting een basisplek in een grotere competitie.

Het is vrij lastig om daar een goede conclusie op te trekken. De tussenstap is dan ook niet zonder risico (slaag je niet waar kom je dan terecht?) en dan is een directe stap naar een grotere competitie prima te legitimeren.
Ook dat is zo, daarom is het ook "maar" mijn mening :) Hopelijk kiest Wijndal voor 2 seizoenen Ajax :)

[ Voor 23% gewijzigd door ephymerous op 05-05-2021 12:30 ]

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ephymerous schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:27:
maar zolang bijna iedere niet Ajax supporter letterlijk en figuurlijk op de banken staan op het moment dat Ajax faalt vind ik dat maar lastig hoor. Dat zie je al in dit topic zodra Ajax van een Roma verliest.
Europees zijn dat echt uitzonderingen. In de Europese competities willen de meeste mensen de Nederlandse clubs het goed zien doen.

Andersom kan ik me ook herinneren dat er vanuit verschillende Ajax-supporters gefeest werd toen PSV het een keer slecht deed in de CL-kwalificatie, want dan zou Ajax een groter deel van de CL-gelden krijgen. Kan ik niet blij van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Ook dat is zo, daarom is het ook "maar" mijn mening :) Hopelijk kiest Wijndal voor 2 seizoenen Ajax :)
Het uitgangspunt is dan wellicht iets anders ;)

Kijkende naar de huidige speler Tagliafico en het mogelijke vertrek van hem zou ik Wijndal zeker als een geschikte opvolger zien. Heeft kwaliteiten laten zien waarmee hij bij Ajax prima mee uit de voeten zou kunnen komen. Daarnaast zie ik de speler graag nog twee jaar in de Nederlandse competitie al moet hij dan inderdaad bij een club spelen die een reeele kans heeft op het liefst CL maar zeker EL. Voor dat laatste is AZ wat dat betreft ook nog prima en zou hij - zoals wel meer spelers hadden kunnen doen - de club een niveau hoger kunnen brengen. Hoewel ik niet bekend ben of Wijndal zo'n uitspraak heeft gedaan maar meer generiek. Te veel spelers pretenderen klaar te zijn voor een volgende stap terwijl ze nog niet stabiel genoeg zijn, liever dat zo'n speler dat realiseert en daar aan werkt alvorens een stap gezet wordt.

Als hij bij Ajax slaagt zou hij wellicht gemakkelijker de stap kunnen maken naar een basisplaats bij een grotere club in het buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Solidariteit is belangrijk, maar zolang bijna iedere niet Ajax supporter letterlijk en figuurlijk op de banken staan op het moment dat Ajax faalt vind ik dat maar lastig hoor. Dat zie je al in dit topic zodra Ajax van een Roma verliest.
Overdrijven is een vak apart helpt natuurlijk niet mee. Er zijn personen die dat doen, dat klopt zeker. Spijtig genoeg gebeurt dat beide kanten op dus om nu in een slachtofferrol te kruipen lijkt me zeker niet de manier om de discussie te voeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoB_HenK
[...]

Je kan evengoed stellen dat Ajax Europees zo ver komt niet dankzij, maar ondanks de Eredivisie. Solidariteit is absoluut belangrijk, helaas zien m.i. veel fans het vooral als éénrichtingsverkeer. Meer geld om problemen bij andere clubs op te lossen of uberhaupt op echt gras te spelen (serieus wtf, het is toch geen Ijsland hier?). Meer geld in tijde van corona. Geen aparte TV-gelden deal kunnen maken. Gewauwel over Jong teams waar Ajax altijd als het voordeel moet dienen in kritiek, gehuil over het halen van jeugdspelers die nota bene zélf Ajax benaderen.

Maar wanneer er een wedstrijd verplaatst wordt om Europees ruimte te bieden is de wereld te klein en is het alemaal de schuld van de stomme KNJB!!111!!.

Bij mij komt het eindeloze riedeltje over solidariteit inmiddels wel de strot uit. Niet omdat ik niet solidair wil zijn, maar omdat het al lang niet meer om solidariteit gaat maar simpelweg om afgunst. Zeg er gelijk bij dat dat puur persoonlijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
BoB_HenK schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:04:
[...]

Je kan evengoed stellen dat Ajax Europees zo ver komt niet dankzij, maar ondanks de Eredivisie. Solidariteit is absoluut belangrijk, helaas zien m.i. veel fans het vooral als éénrichtingsverkeer. Meer geld om problemen bij andere clubs op te lossen of uberhaupt op echt gras te spelen (serieus wtf, het is toch geen Ijsland hier?). Meer geld in tijde van corona. Geen aparte TV-gelden deal kunnen maken. Gewauwel over Jong teams waar Ajax altijd als het voordeel moet dienen in kritiek, gehuil over het halen van jeugdspelers die nota bene zélf Ajax benaderen.
Ondanks of dankzij. Zonder Europese tickets van de Eredivisie kan Ajax geeneens uitkomen in de UEFA CL of EL. Wellicht dankzij de lagere tegenstand kunnen ze zich sparen voor de aankomende zware wedstrijd. Wellicht dankzij de lagere tegenstand kunnen talenten sneller een kans krijgen om speeltijd te krijgen.

Klagen over zaken waarbij geen enkele context wordt geplaatst schieten we weinig mee op.
Maar wanneer er een wedstrijd verplaatst wordt om Europees ruimte te bieden is de wereld te klein en is het alemaal de schuld van de stomme KNJB!!111!!.
Alweer dit voorbeeld? Dit is het voorbeeld waar in het seizoen waar Ajax tot de kwartfinale kwam een wedstrijd verplaatst werd op een manier die niet voldeed aan de vooraf gemaakte afspraken?
Bij mij komt het eindeloze riedeltje over solidariteit inmiddels wel de strot uit. Niet omdat ik niet solidair wil zijn, maar omdat het al lang niet meer om solidariteit gaat maar simpelweg om afgunst. Zeg er gelijk bij dat dat puur persoonlijk is ;)
En zo kom je inderdaad compleet nergens, alles vanuit het perspectief afgunst zien. Dat helpt op geen enkele manier om het er constructief over te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Napo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Ondanks of dankzij. Zonder Europese tickets van de Eredivisie kan Ajax geeneens uitkomen in de UEFA CL of EL. Wellicht dankzij de lagere tegenstand kunnen ze zich sparen voor de aankomende zware wedstrijd. Wellicht dankzij de lagere tegenstand kunnen talenten sneller een kans krijgen om speeltijd te krijgen.

Klagen over zaken waarbij geen enkele context wordt geplaatst schieten we weinig mee op.
Tsjah. Om je wat context te schetsen: Indien Zuid-Holland zijn eigen competitie had gehad hadden ze 4 CL plekken gekregen obv de huidige coefficienten.

Schermen met het feit dat een club in een nationale competitie moet spelen om een CL ticket zie ik het nut niet van in, dat lijkt me nogal wiedes. Wat we wel weten is dat je je af kan vragen of de ED uberhaupt nog een CL ticket had gehad indien Ajax niet had meegedaan.
Alweer dit voorbeeld? Dit is het voorbeeld waar in het seizoen waar Ajax tot de kwartfinale kwam een wedstrijd verplaatst werd op een manier die niet voldeed aan de vooraf gemaakte afspraken?
Inderdaad, weer deze. Solidariteit is juist iets dat verder gaat dan een set regels, dit is bij uitstek een voorbeeld van waarom solidariteit in de ED maar één kant op gaat.
En zo kom je inderdaad compleet nergens, alles vanuit het perspectief afgunst zien. Dat helpt op geen enkele manier om het er constructief over te hebben.
Gelukkig zijn de mening aan de andere kant van de tafel lekker genuanceerd :/. Ik zie een club die keer op keer over de brug komt, voornamelijk met meer geld. In ruil daarvoor krijg je kritiek dat het nooit genoeg is, dat Jong de competitie vervalst en dat er bij de KNVB alleen maar Joden werken. Wil best constructief zijn: Wanneer is het dan wél een keer genoeg? Nog concreter: Hoe veel miljoenen moet Ajax inleveren om het gezeik af te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
BoB_HenK schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Tsjah. Om je wat context te schetsen: Indien Zuid-Holland zijn eigen competitie had gehad hadden ze 4 CL plekken gekregen obv de huidige coefficienten.

Schermen met het feit dat een club in een nationale competitie moet spelen om een CL ticket zie ik het nut niet van in, dat lijkt me nogal wiedes. Wat we wel weten is dat je je af kan vragen of de ED uberhaupt nog een CL ticket had gehad indien Ajax niet had meegedaan.
Daarom werkt de ondanks-stelling ook niet zo bijzonder goed, het andere perspectief maar vrijwel dezlfde argumenten kan je daar voor gebruiken.
Inderdaad, weer deze. Solidariteit is juist iets dat verder gaat dan een set regels, dit is bij uitstek een voorbeeld van waarom solidariteit in de ED maar één kant op gaat.
En dit voorbeeld is ook juist zo middelmatig omdat dit juist besproken is omwille van het belang van de coeficientie en de Eredivisie met een werkbare oplossing is gekomen. Afspraken maak je vooraf en niet zodra het opkomt. Het dan opleggen en verwachten dat men daar in mee gaat is kortzichtig en nogal geent op eigenbelang en minder op solidariteit.

Je kan niet claimen dat in dit geval de clubs in zijn geheel niet solidair zijn of dat het enkel van één kant dient te komen. Doe je dat wel dan moet er wellicht goed gekeken worden naar de volgordelijkheid van besluitvorming en uitvoering.
[...]

Gelukkig zijn de mening aan de andere kant van de tafel lekker genuanceerd :/. Ik zie een club die keer op keer over de brug komt, voornamelijk met meer geld. In ruil daarvoor krijg je kritiek dat het nooit genoeg is, dat Jong de competitie vervalst en dat er bij de KNVB alleen maar Joden werken. Wil best constructief zijn: Wanneer is het dan wél een keer genoeg?
Ik zie een groep clubs die eenzelfde toezegging gedaan hebben, het belang van de KKD onderkennen en hun voordeel eruit halen (en in de huidige vorm soms deels ten kosten van de clubs in de KKD) en bepaalde doelstellingen willen bereiken (voorbeeld overstappen van kunstgras naar natuurgras). Realiteit is dat clubs daar in een bredere zin mee akkoord moeten gaan om daar te komen en dat is volledige normaal. Dat een groep clubs, en Ajax is er daar maar één van, dan een manier zoeken om partijen zo ver te krijgen (middels financiele ondersteuning) is hun goed recht maar ook daar weer, geen enkele club kan hun wil opleggen en zomaar verwachten dat iets veranderd. Alle clubs hebben zo haar belangen en die behartigen ze, dat kan je ze tot een bepaald niet kwalijk nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 18:04
[...]

Ik snap dit soort argumenten nooit zo goed.

Wat boeien die huidige coëfficiënten nou precies? Met de nadruk op huidige, want het is overduidelijk dat Ajax geweldig heeft gepresteerd in de afgelopen jaren en dat onze landelijke coëfficiënt inderdaad grotendeels aan Ajax te danken is op dit moment. Da's natuurlijk heel mooi, maar veel meer toch ook niet?

Toen ze begin deze eeuw er een aantal jaar op rij in de voorronde uitvlogen en zowel PSV als Feyenoord een hogere coëfficiënt hadden dan Ajax begonnen die clubs (of hun supporters) toch ook niet te zeuren dat we ondanks Ajax nog wat clubs naar Europa mochten sturen?

En toen was de jonge BoB_HenK er vast ook geen voorstander van geweest als andere clubs een dergelijke situatie financieel of op andere wijze hadden proberen uit te buiten. Dus ik snap de irritatie niet zo goed, verder is de rest van je betoog ook vrij eenzijdig door een bepaalde bril bekeken imo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Wat we wel weten is dat je je af kan vragen of de ED uberhaupt nog een CL ticket had gehad indien Ajax niet had meegedaan.
Dan waren bijvoorbeeld de Ligt en de Jong op ballet gegaan en was Daley Blind niet verder gekomen dan Sparta. Of misschien hadden ze wel gewoon bij een andere club gespeeld. Wie weet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
[...]
Gelukkig zijn de mening aan de andere kant van de tafel lekker genuanceerd :/. Ik zie een club die keer op keer over de brug komt, voornamelijk met meer geld. In ruil daarvoor krijg je kritiek dat het nooit genoeg is, dat Jong de competitie vervalst en dat er bij de KNVB alleen maar Joden werken. Wil best constructief zijn: Wanneer is het dan wél een keer genoeg? Nog concreter: Hoe veel miljoenen moet Ajax inleveren om het gezeik af te kopen?
Keer op keer over de brug!
Laat me niet lachen man, de competitie moest vorig jaar koste wat het kost stopgezet worden van Overmars, Alleen maar om die CL-plek veilig te stellen om zodoende te cashen. Ik quote hem: "Waarom gaat het op dit moment over geld en niet over de volksgezondheid?" :+

En dat is toch echt dezelfde Overmars die zondag met z'n blije bakkes feest aan het vieren was met de vele supporters. Hypocrieter ga je ze niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
BoB_HenK schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:04:
[...]
gehuil over het halen van jeugdspelers die nota bene zélf Ajax benaderen.
Puur gelul. Ajax heeft vaak genoeg spelers van Feyenoord benaderd, terwijl er een herenakkoord ligt tussen verschillende clubs. Mike Kleijn is daar nog het mooiste voorbeeld van. Zelfs Bijlow hebben ze benaderd! :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
remco112 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:06:
[...]

Puur gelul. Ajax heeft vaak genoeg spelers van Feyenoord benaderd, terwijl er een herenakkoord ligt tussen verschillende clubs. Mike Kleijn is daar nog het mooiste voorbeeld van. Zelfs Bijlow hebben ze benaderd! :F
Waarbij ook hier de juiste context geplaatst moet worden. Het laatste herenakkoord is formeel als onderdeel van de veranderagenda pas sinds 1 juli 2019 van kracht

Met een huidige leeftijd van 23 jaar oud denk ik niet dat Bijlow onder het huidige herenakkoord zou vallen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Napo op 05-05-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:06:
[...]

'Maar er staan twee belangrijke zinnen in het akkoord. Ten eerste mag je geen spelers benaderen. Punt. De tweede zin is: als dat tóch gebeurt, betaalt die club het dubbele van de normale opleidingsvergoeding en na tien wedstrijden bij je nieuwe club volgt er nóg een vergoeding.’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
Ik zeg niet dat Ajax het niet mag doen he, sterker nog, ik geef ze groot gelijk. Ik reageer op @BoB_HenK die heel stellig is dat spelers zélf contact met Ajax opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Napo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:28:
[...]

Waarbij ook hier de juiste context geplaatst moet worden. Het laatste herenakkoord is formeel als onderdeel van de veranderagenda pas sinds 1 juli 2019 van kracht

Met een huidige leeftijd van 23 jaar oud denk ik niet dat Bijlow onder het huidige herenakkoord zou vallen ;)
Ik weet het allemaal ;)

Maar vond het vooral bijzonder dat ze Bijlow gaan benaderen, als er één speler is die die-hard Feyenoord is, is het Bijlow wel. Ik heb het idee dat Ajax (en sommige fans/supporters) nog steeds met het idee leven dat Ajax/Amsterdam het centrum van de wereld is en iedereen daar heen wil. Dat is niet zo. Gelukkig niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Tsjah. Om je wat context te schetsen: Indien Zuid-Holland zijn eigen competitie had gehad hadden ze 4 CL plekken gekregen o.b.v. de huidige coëfficiënten.
Ik snap deze niet, hoe dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:53:
[...]

Ik weet het allemaal ;)

Maar vond het vooral bijzonder dat ze Bijlow gaan benaderen, als er één speler is die die-hard Feyenoord is, is het Bijlow wel. Ik heb het idee dat Ajax (en sommige fans/supporters) nog steeds met het idee leven dat Ajax/Amsterdam het centrum van de wereld is en iedereen daar heen wil. Dat is niet zo. Gelukkig niet :D
Zie Klaiber... Als de zak met centen maar groot genoeg is gaat iedereen om, ook Bijlow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Incorrect. De achterliggende gedachte is dat wanneer wij willen opboksen tegen het grote geld wij als één geheel moeten gaan presteren over de hele linie. Clubs die Europees spelen moeten dus in 75% van de gevallen gaan presteren. Maar met die achterlijke playoffs in Nederland kan met een beetje pech en blessures de nummer 7 van de Eredivisie opeens Europees voetbal halen terwijl de nummer 2-3-4 al überhaupt niks presteren.

In dat licht bezien bestaat solidariteit inderdaad niet uit het doen van schenkingen aan andere clubs maar aan meer geld en exposure binnenhalen via Europese competities. En dat kan niet wanneer elke keer maar één club presteert wat de laatste jaren elke keer het geval is. Komt PSV ver, laat Ajax het afweten. Komt Ajax ver laat PSV het afweten. En voor de rest doet er niemand mee (gechargeerd gezegd). Een seizoen waarin er 2x CL gehaald wordt en 2x een extra ronde gehaald wordt in de EL zou zéér goed zijn voor NL. Maar zo'n beetje elke oostblok club en de Oostenrijkers houden ons tegenwoordig al van Europees voetbal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
toolkist schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:05:
[...]

Zie Klaiber... Als de zak met centen maar groot genoeg is gaat iedereen om, ook Bijlow.
Dan ken jij (de familie) Bijlow niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:11
Klaiber, Scherpen, Labyad, Drommel etc. Ze zijn allemaal fan totdat die club niet komt en een andere wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
Alsof zo'n Bijlow bij Ajax past. Buiten dat hij constant geblesseerd is heeft hij niet het karakter om zich staande te houden bij Ajax.

Zou misschien gebeuren om de concurrentie (lol) te verzwakken ofzo.

[ Voor 73% gewijzigd door 418O2 op 05-05-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
418O2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:15:
Alsof zo'n Bijlow bij Ajax past. Buiten dat hij constant geblesseerd is heeft hij niet het karakter om zich staande te houden bij Ajax.

Zou misschien gebeuren om de concurrentie (lol) te verzwakken ofzo.
Zie hier een uitstekend voorbeeld van hoofdstedelijke arrogantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
remco112 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:25:
[...]

Zie hier een uitstekend voorbeeld van hoofdstedelijke arrogantie.
Hij is gewoon niet goed genoeg, dat ziet iedereen toch wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:26:
[...]

Hij is gewoon niet goed genoeg, dat ziet iedereen toch wel?
Dat hij niet goed genoeg is (voetbaltechnische kwaliteiten) maakt zijn karakter nog niet slecht noch dat hij enkel gehaald zou worden om de concurentie te versterkenverzwakken. Andere uitgangspunten en andere woorden en dus een ander effect dat het heeft op personen die het lezen. Dan laat ik de (lol) nog buiten beschouwing in de context van concurentie.

Je vorige post heeft het compleet niet over de voetballende kwaliteiten van Bijlow.

[ Voor 15% gewijzigd door Napo op 05-05-2021 16:30 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 90 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken