Hij onderbouwt z'n mening ja, niet met statistieken maar met waarom ie dat vindt.
En die sheet van jou zegt vervolgens helemaal niks.
Allicht dat hij, als enige middenvelder die alles gespeeld heeft vanuit een rol van achteruit, het meeste naar voren loopt.
Allicht dat hij op Tadic na de meeste kansen creëert als hij het meeste speelt. De 10 positie, rechtsbuiten, de centrale middenveld plek naast hem, geen van allen hebben ze een vaste speler gehad. Ondertussen hebben Antony en zelfs Traoré meer assists gegeven dan Gravenberch deed.
Het meeste dribbels? Omdat ie te lang met de bal aan de voet door blijft lopen ja, hij moet het spel meer versnellen en dat lukt over het algemeen het beste door te passen.
De meeste passes richting de 16.. wauw wat een statistiek... Hetzelfde als vragen hoeveel een keeper vooruit gepasst heeft.
Dus ja, er valt nog genoeg aan te merken op zijn spel. Moet je hem dat kwalijk nemen met z'n 19 jaar? Ik doe dat niet, maar op basis van zo'n nikszeggend sheetje roepen dat hij het superfantastisch gedaan heeft (bij wijze van) en afwijkende meningen ermee onderuit proberen te halen, nee.
Sterker nog, z'n eigen pa geeft al aan dat het beter moet..
‘Die laatste stap moet hij bij Ajax zetten. Dat moet gewoon en dat heeft hij nog niet gedaan. Ik wil dat hij bij Ajax volledig tot wasdom komt, dus wat mij betreft blijft hij gewoon bij Ajax. Hij heeft nu pas één volledig seizoen gespeeld en dat was natuurlijk best goed, maar komend seizoen zal hij nóg beter moeten spelen. Dan moet hij ondanks zijn leeftijd echt één van de dragende spelers zijn, zeker als hij het EK gespeeld heeft.’
en waar was die kritiek de afgelopen weken, elke wedstrijd was er wel een Ajax supporter die hem de grond in praatte... nu is het een niet Ajax supporter en is het ineens een groot probleem