[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 90 Laatste
Acties:
  • 138.354 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
Ajax heeft een ideale mix tussen goede dure aankopen (tadic, blind, Anthony, neres) en onwijs goede jeugd die er ineens staat (gravenberch, timber, rensch) dit jaar. Deels geluk, deels kunde.

En met de naam die er nu staat wordt alles verkocht. Zelfs een magallan zal niet veel verlies op worden geleden.

[ Voor 23% gewijzigd door 418O2 op 03-05-2021 00:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:42
ElPaco schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:18:
Ajax heeft goed beleid combineer met een beetje geluk. Voor 2 spelers in totaal 170 miljoen vangen gaat niet zo snel nog een keer gebeuren.

Het beleid was al een tijdje goed en is dat nog steeds. Voeg daar een enorme kapitaalinjectie aan toe in de vorm van (onder andere) die 2 verkopen en je hebt een recept om flink boven te rest te staan, en te blijven.

Met enkel die 2 klappers had het geen blijvend verschil gemaakt in mijn ogen, maar juist door de jarenlange rust en het degelijke beleid stap je nu wel weg van PSV en AZ.
iedereen vergeet even los van de spelers dat Ajax qua club en naam gewoon tig keer groter is dan de rest in Nederland. Niemand geeft een fuck om psv maar Ajax opent deuren in China en de USA.

Dat zijn de plekken waar ajax misschien wel de grootste stappen zet op commercieel gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 16:21

pro_6or

amateur_60r

Gravenberch heeft echt nul inzicht. Ik zie dan op mijn beurt weer niet in hoe dat er nog moet gaan komen. Ik vond het echt verschrikkelijk toen Blind (die dan weer wel ziet) naast hem speelde. Gravenberch is obligate tikjes breed en terug, of passes naar voren die nooit iets openbreken laat staan aankomen. Dat is ook de enige keer dat er iets uit komt, de ziekenhuisbal waar iemand op hapt en vaak Klaasen de situatie red. Zijn dribbels zijn ook continu tijdverspilling of erger nog balverlies. Je ziet dat tegenstanders dit ook allemaal al weten en er op gaan spelen. En dan kwam er zo’n tikje breed en blind had altijd direct een opening klaar. En zeg nou niet dat dat door dat tikje kwam. Hij ziet het niet. Martinez heeft dan iig nog wel af en toe (ook te weinig) een goede pass of dribbel. Van mij mag hij dat meer laten zien, zit er wel in.

Iedereen vind Gravenberch maar geweldig maar ik let wedstrijd na wedstrijd op hem en hij draagt nog erg weinig bij aan het geheel. Ondanks zijn inzet, goede houding, harde schot etc.

En wat doet die amateur van een Alvarez bij Ajax, verschrikelijk. Hij is zelfs international. Ik begrijp voetbal af en toe niet. Mooie voorzet heh 😜

Zo ver weg is Ajax nog helemaal niet. Als iemand (hoi Botteghin) bv Blind flink had geschopt aan het begin van het seizoen vraag ik me af wie er kampioen was geworden. Dan krijgt tadic de ballen niet, kan taglifico niet opkomen, heeft Klaassen niks aan zijn inzicht, positioneren, knokken, want niemand bedient ze nog. Af en toe Martinez, of evt schuurs (die helaas net in alles iets te kort komt). Ajax heeft al haar echte Ajax spelers verder verkocht.

En dat moet ook wel, gezien de eerder beschreven staat van het voetbal. Scratch that, geldbal.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

AMARONE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 00:09:
[...]
iedereen vergeet even los van de spelers dat Ajax qua club en naam gewoon tig keer groter is dan de rest in Nederland. Niemand geeft een fuck om psv maar Ajax opent deuren in China en de USA.

Dat zijn de plekken waar ajax misschien wel de grootste stappen zet op commercieel gebied.
PSV was in de jaren 80 en in de jaren 90 toch ook echt wel een powerhouse. Met zulke goede voetballers, echt genieten. Feijenoord heeft ook een prachtige historie. Als ik daaraan terugdenk wordt ik echt verdrietig. Door dat stomme kutgeld. Mijn eigen cluppie (vitesse) was halverwege de jaren 90 ook een club om zo enorm trots op te zijn, met geweldig spel en een heel goed team met volwassen en goede spelers, en grote talenten. Weg. Om nooit meer terug te keren. Alles van boven de 23 wat nog in NL speelt is een “mislukking” of heeft grote problemen (gehad) of is gewoon middelmatig.

Er zit bij mij wel een diepe boosheid over dit systeem. Welke supporter, liefhebber is hier nu bij gebaat. Dat selecte clubje topclubs supporters (misschien) Maar zijn die nog wel echt blij, ook niet, met hun valse gevoel van recht hebben op alles. Clubs horen op hun bek te gaan, weer op te krabbelen. Mindere en betere periodes.

Ik vond Ajax grote delen van het seizoen ook niet verder komen dan middelmaat. En dan nog dik de competitie winnen.

Mopper mopper mopper, maar ik baal echt van het systeem waarin we verzeild zijn geraakt.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:44
pro_6or schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:22:
[...]

Als we binnen de eredivisie onafhankelijk van dit systeem wél gaan nivelleren dan is het enige effect dat we straks niks meer in europa hebben. En ook nooit meer gaan krijgen.
Manchester City of Real Madrid halen we vanuit Nederland nooit in zoals het nu gaat. Dan kun je als Ajax zijnde wanhopig proberen daarbij aan te haken maar meer dan een incidentele uitschieter zit er toch niet in.

Dus laat dat lekker zitten. Richt je beter op de Porto's van deze wereld. Wat mij betreft hoeven we er dus niet naar te streven zodanig te nivelleren dat pakweg RKC daar enorm van profiteert maar ik denk dat we wel enorm wijzer worden van een iets armer Ajax en een iets rijker PSV, Feyenoord of AZ.

Want uiteindelijk is een eredivisie waarbij echt wordt gevochten om de titel ook voor Ajax veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

D-e-n schreef op maandag 3 mei 2021 @ 01:15:
[...]

Manchester City of Real Madrid halen we vanuit Nederland nooit in zoals het nu gaat. Dan kun je als Ajax zijnde wanhopig proberen daarbij aan te haken maar meer dan een incidentele uitschieter zit er toch niet in.

Dus laat dat lekker zitten. Richt je beter op de Porto's van deze wereld. Wat mij betreft hoeven we er dus niet naar te streven zodanig te nivelleren dat pakweg RKC daar enorm van profiteert maar ik denk dat we wel enorm wijzer worden van een iets armer Ajax en een iets rijker PSV, Feyenoord of AZ.

Want uiteindelijk is een eredivisie waarbij echt wordt gevochten om de titel ook voor Ajax veel beter.
Ja, daar ga je al, waarom zou AZ dan wel recht hebben op een plekkie, door dat geld van die hypothekenzwendelaar en mijn cluppie Vitesse, zonder geld van NUON (voor héél Gelderland) niet. Of een Utrecht, Groningen, Twente.

En wanneer we hier intern gaan nivelleren verlies je niet alleen de aansluiting met de Porto’s van Europa, je verliest ueberhaupt al je tickets. Zonder de opleving van Ajax (die verloren al van Rosenborgs en spartak Praags in voorrondes) hadden we nog 0,5 startbewijzen oid over gehouden.

Eenmaal weg kom je met dat coëfficiënten systeem nooit meer terug. En als club heb je dan ook nog een eigen ranking. Dan “loot” je Manchester United oid in de voorrondes.

Het is gewoon rigged, ten faveure van het geld.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:59
AMARONE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 00:09:
[...]

Waar denk je dat die absurde transferbedragen vandaan komen? Juist die naam. In Mexico is PSV groot, daarom komen veel van die goede Mexicanen naar PSV. Grote delen van Zuid-Amerika is het inmiddels Ajax ja.

Als PSV in hetzelfde seizoen de Ligt en (F) de Jong had verkocht weet ik zeker dat ze misschien net de helft hadden gekregen, als ze dat al hadden gekregen. Of denk aan een Dest, nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd in het 1e van Ajax, voor 20 miljoen vertrokken.

Het is gewoon jaloersmakend. Ik weet vrij zeker dat PSV deze lichting enkele toppers uit de jeugd heeft, waarbij vooral Gakpo er in positieve zin uit springt, maar ik weet vrij zeker dat je als PSV al blij moet zijn als je daar meer dan 20 miljoen voor krijgt. Bij Ajax had hij waarschijnlijk 50 opgeleverd.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:55:
[...]

Waar denk je dat die absurde transferbedragen vandaan komen? Juist die naam.
Die naam is er niet zomaar gekomen natuurlijk. Naast de successen uit de jaren 70 en jaren 90 (en de afgelopen jaren) heeft Ajax ook al decennialang een goede jeugdopleiding. Het is niet altijd even goed geweest maar er is een lange lijst te maken van door Ajax opgeleide spelers die in de top van Europa terecht gekomen zijn. Het is overigens niet alsof alle jeugdspelers goud zijn, genoeg eindigen in de subtop van de Eredivisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Klopt, maar de jongens die in de subtop terecht komen leveren alsnog veel meer op dan de beste spelers van andere clubs. Het is ook geen aanval he, enkel mijn zicht op heel de situatie en waarom ik denk dat het allemaal structureler is dat Ajax zo ver voor de rest staat (in Nederland).

AZ en in mindere mate PSV hadden minder met die 170 miljoen kunnen doen gewoon omdat de basis (van het beleid, de jeugdopleiding en wat al niet meer) daar minder is. Zoals ik eerder zei, jaloersmakend ;)

Ik ben wel heel blij dat PSV al jaren zo veel in de jeugd investeert (de Herdgang is echt mooi geworden) en dat ze daa rnu ook wel de vruchten van plukken. Zowel in de vorm van spelers voor PSV1 (Gakpo, Teze, Madueke, Obispo, Ihattaren) als die straks verkocht kunnen worden. HOpelijk zet die stijgende lijn door.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
pro_6or schreef op maandag 3 mei 2021 @ 01:32:
[...]
En wanneer we hier intern gaan nivelleren verlies je niet alleen de aansluiting met de Porto’s van Europa, je verliest ueberhaupt al je tickets. .
Ajax hoeft de eredivisie niet uit te roken om de aansluiting met Porto te verliezen. Het is prima mogelijk dat Ajax én PSV (of wellicht op termijn weer Feyenoord) met Porto kunnen concurreren.

Maar Ajax wil meer. En dat is wél onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
PolarBear schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:17:
[...]

Die naam is er niet zomaar gekomen natuurlijk. Naast de successen uit de jaren 70 en jaren 90 (en de afgelopen jaren) heeft Ajax ook al decennialang een goede jeugdopleiding. Het is niet altijd even goed geweest maar er is een lange lijst te maken van door Ajax opgeleide spelers die in de top van Europa terecht gekomen zijn. Het is overigens niet alsof alle jeugdspelers goud zijn, genoeg eindigen in de subtop van de Eredivisie.
Dit ook inderdaad, Cruijff, totaalvoetbal, de jeugd en de herkenbaarheid van het spel zorgt ervoor dat Ajax qua naam die voorsprong gewoon houdt in Europa. Helemaal door een ijzersterke marketing (denk aan de kranten in Engeland en Barcelona bij F. de Jong/vd Beek, New York). Het is een merk die zich kan meten met de supermachten in Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
D-e-n schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:53:
[...]

Ajax hoeft de eredivisie niet uit te roken om de aansluiting met Porto te verliezen. Het is prima mogelijk dat Ajax én PSV (of wellicht op termijn weer Feyenoord) met Porto kunnen concurreren.

Dit zou weer het mooiste zijn, gewoon de 3 clubs die in Europa weer ver komen. En dat zou gewoon goed mogelijk moeten zijn want ze vlogen de laatste jaren uit Europa tegen nietszeggende tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]
Ajax wil aanhaken bij de Europese top. Wat dat precies betekend is volgens mij nooit zo uitgesproken. Maar vrijwel elk jaar Champions League en Europees overwinteren (CL/UEL) is denk ik wel een beetje het doel. Dan zit je bij de beste 32 clubs van Europa. Sterker nog, de afgelopen 5 jaar is Ajax in feite aangehaakt bij de Europese top. Een jaar niet, een jaar overwinteren in de Europa Leage en uiteindelijk er uit (Getafe), een jaar overwinteren Europa League en kwartfinale gehaald, een jaar halve finale Champions League en een jaar finale Europa League.

Er zijn niet heel veel clubs buiten de top clubs uit Spanje/Duitsland/Frankrijk/Italie die dat kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
AMARONE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:23:
[...]

Dit zou weer het mooiste zijn, gewoon de 3 clubs die in Europa weer ver komen. En dat zou gewoon goed mogelijk moeten zijn want ze vlogen de laatste jaren uit Europa tegen nietszeggende tegenstanders.
De Conference League zou voor Nederlandse clubs toch echt een goede mogelijkheid moeten bieden om ver te komen in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

We moeten met onze voet stampen, NL hoort er gewoon bij, zowel qua prestaties, beleving als historie. We laten ons aan de kant drukken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
PolarBear schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:29:
[...]

Ajax wil aanhaken bij de Europese top. Wat dat precies betekend is volgens mij nooit zo uitgesproken. Maar vrijwel elk jaar Champions League en Europees overwinteren (CL/UEL) is denk ik wel een beetje het doel. Dan zit je bij de beste 32 clubs van Europa. Sterker nog, de afgelopen 5 jaar is Ajax in feite aangehaakt bij de Europese top. Een jaar niet, een jaar overwinteren in de Europa Leage en uiteindelijk er uit (Getafe), een jaar overwinteren Europa League en kwartfinale gehaald, een jaar halve finale Champions League en een jaar finale Europa League.

Er zijn niet heel veel clubs buiten de top clubs uit Spanje/Duitsland/Frankrijk/Italie die dat kunnen zeggen.
Als je nu kijkt vanaf 2017:

- Finale Europa League
- Halve finale Champions League
- Kwart finale Europa League

Wat is dan inderdaad aanhaken bij de top precies...

Ik denk dat een doelstelling is om jaarlijks te overwinteren in de Champions League. En ik denk dat je dat ook wel mag gaan verwachten. In ieder geval volgend seizoen, waarbij het mogelijk moet zijn om de huidige groep nagenoeg bij elkaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Yogibeer schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:51:
[...]
Ik denk dat een doelstelling is om jaarlijks te overwinteren in de Champions League. En ik denk dat je dat ook wel mag gaan verwachten. In ieder geval volgend seizoen, waarbij het mogelijk moet zijn om de huidige groep nagenoeg bij elkaar te houden.
Het hangt altijd af van loting. Zit je bij twee Barcelona en Man. City of zit er maar één grote jongen tussen.

Maar mijn stelling is dus: met een verdeling van de CL-gelden over de top van Nederland zou het mogelijk zijn dat een aantal Nederlandse clubs dat als doel kunnen stellen. Dan heb je én een leuke competitie én je doet niet voor de kat zijn viool mee aan de CL.

Het "winner takes all" principe klinkt lekker principieel vanuit het oogpunt "ik heb er toch zelf voor gespeeld!!!" maar het is uiteindelijk RIP eredivisie als we allemaal zo blijven denken.

Wat mij betreft hoort daar dan ook bij dat de kleintjes in Nederland inbinden. Want én een sterk Ajax, PSV en/of Feyenoord en een competitie waarbij Emmen weerstand kan bieden is gewoon niet reëel in ons kleine landje. Dat Schotse model met tien of twaalf clubs wordt hier altijd afgeschoten maar ik pleit er nog steeds voor. Veel beter voor ons land, je spreidt het tv-geld ook over minder clubs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:57:
Maar mijn stelling is dus: met een verdeling van de CL-gelden over de top van Nederland zou het mogelijk zijn dat een aantal Nederlandse clubs dat als doel kunnen stellen. Dan heb je én een leuke competitie én je doet niet voor de kat zijn viool mee aan de CL.
Dus jij durft te garanderen dat wanneer bijvoorbeeld Ajax zijn CL gelden deels af zou staan aan een PSV of Feyenoord, dat geld ok daadwerkelijk goed wordt besteed en deze clubs hierdoor binnen enkele jaren Europees weer mee zouden gaan tellen? Ik geloof niet zo in sprookjes. Sowieso is het een vreemd idee om geld, verdient aan de hand van eigen prestaties en gezond beleid, weg te gaan geven om de concurrenten te versterken. Dat Ajax kampioen is geworden heeft slechts een klein deel te maken met financiën, of hebben de miljoenen van Ajax er gisteren voor gezorgd dat ADO als hekkensluiter wint van Feyenoord? Of een zwakke broeder Heerenveen een gelijk spel er uit weet te slepen tegen een ploeg die voor plek 2 strijd? De enige manier waarop andere ploegen weer sterker gaan worden is door zelf het roer om te gooien, fatsoenlijk en gezond beleid gaan voeren en geen domme dingen doen, zoals Feyenoord destijds deed met de miljoenen na het kampioenschap of een PSV die alles in de handen legt van een Duitse enclave zonder fantastische trackrecord.

<knip>

Dit soort sneren en ‘name calling’ is ongewenst.

Dat zou je zelf van een ander ook niet waarderen.

Verhoudingsgewijs kwam er voor andere teams ook voldoende middelen binnen destijds alleen is daar ongezond mee omgegaan. Toen PSV het ene kampioenschap na het andere binnen haalde hoorde je Ajax toch ook niet over donaties? Sterker nog, iedereen vergeet blijkbaar dat Ajax medio jaren 90 nagenoeg failliet was en medio 2017 dat ook was op sportief vlak. Na 2017 is het roer om gegaan en zie hier; binnen 4 jaar staat er een kern gezonde club. Laat andere clubs daar een voorbeeld aan nemen en in de spiegel kijken. De oplossing ligt niet in gratis geld door andermans succes, de oplossing ligt bij de clubs intern. En dan doel ik niet op wat PSV nu doet, met geleend geld de aansluiting proberen te vinden of zoals Feyenoord mee te gaan in een veel te ambitieus stadionplan die niet past bij de huidige sportieve en financiële staat van de club. Als er in de basis niks veranderd dan kan je er geld in blijven pompen tot je een ons weegt maar gaat het op lange termijn niks opleveren. Wat dat betreft kan je het vergelijken met derde wereld landen.
Het "winner takes all" principe klinkt lekker principieel vanuit het oogpunt "ik heb er toch zelf voor gespeeld!!!" maar het is uiteindelijk RIP eredivisie als we allemaal zo blijven denken.
Denk je dat serieus? Ik geloof er helemaal niks van. Ik zie eerder een (in mijn ogen gezonde) afname van het aantal BVO’s. Ons kleine landje heeft er net zo veel als een Engeland of Duitsland terwijl die landen tig keer groter zijn. Te veel vissen in de NL’s vijver, dat stagneert de groei gigantisch.
Wat mij betreft hoort daar dan ook bij dat de kleintjes in Nederland inbinden. Want én een sterk Ajax, PSV en/of Feyenoord en een competitie waarbij Emmen weerstand kan bieden is gewoon niet reëel in ons kleine landje. Dat Schotse model met tien of twaalf clubs wordt hier altijd afgeschoten maar ik pleit er nog steeds voor. Veel beter voor ons land, je spreidt het tv-geld ook over minder clubs.
Eens ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Ramzzz op 03-05-2021 12:45 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Je bedoelt Porto, wat ook maar 1/3e van het budget van Benfica (in 2018/2019: 300m) heeft en toch regelmatig erg goed meedoet in Europa?
Dat Porto, wat ook geen cent van Benfica's verdiende Europese gelden krijgt?
Dat Porto, wat helemaal niet veel meer uit te geven heeft dan bv PSV?
Dat PSV, wat per thuiswedstrijd 20k supporters minder over de vloer krijgt en toch een veel hoger budget heeft dan Feyenoord.
Dat PSV, wat wel een band weet te smeden met de grote bedrijven in de regio en daar vele miljoenen mee ophaalt.
Dat PSV, wat het Ajax wel structureel lastig weet te maken (uitzonderingen daargelaten).

Als Feyenoord na ik weet niet hoeveel jaar gekloot gewoon het beleid weer eens op orde krijgt komen de resultaten in de Eredivisie, en daarmee CL voetbal, en daarmee ook de inkomsten,vanzelf.
EN dan bedoel ik niet alleen het sportieve beleid, maar zeker ook het commerciële. Met de hoeveelheid supporters die Feyenoord in NL heeft moet daar commercieel gezien hee veel meer uit gehaald kunnen worden.
Technisch gezien, zo lang Feyenoord het weinige geld wat ze hebben blijft besteden aan middelmaat op leeftijd zonder zicht op winst bij doorverkoop, vergeet het maar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Han schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:34:
[...]

Dus jij durft te garanderen dat wanneer bijvoorbeeld Ajax zijn CL gelden deels af zou staan aan een PSV of Feyenoord, dat geld ok daadwerkelijk goed wordt besteed en deze clubs hierdoor binnen enkele jaren Europees weer mee zouden gaan tellen? Ik geloof niet zo in sprookjes. Sowieso is het een vreemd idee om geld, verdient aan de hand van eigen prestaties en gezond beleid, weg te gaan geven om de concurrenten te versterken. Dat Ajax kampioen is geworden heeft slechts een klein deel te maken met financiën, of hebben de miljoenen van Ajax er gisteren voor gezorgd dat ADO als hekkensluiter wint van Feyenoord? Of een zwakke broeder Heerenveen een gelijk spel er uit weet te slepen tegen een ploeg die voor plek 2 strijd? De enige manier waarop andere ploegen weer sterker gaan worden is door zelf het roer om te gooien, fatsoenlijk en gezond beleid gaan voeren en geen domme dingen doen, zoals Feyenoord destijds deed met de miljoenen na het kampioenschap of een PSV die alles in de handen legt van een Duitse enclave zonder fantastische trackrecord.

Een hoop Calimero gejank in mijn ogen. Verhoudingsgewijs kwam er voor andere teams ook voldoende middelen binnen destijds alleen is daar ongezond mee omgegaan. Toen PSV het ene kampioenschap na het andere binnen haalde hoorde je Ajax toch ook niet over donaties? Sterker nog, iedereen vergeet blijkbaar dat Ajax medio jaren 90 nagenoeg failliet was en medio 2017 dat ook was op sportief vlak. Na 2017 is het roer om gegaan en zie hier; binnen 4 jaar staat er een kern gezonde club. Laat andere clubs daar een voorbeeld aan nemen en in de spiegel kijken. De oplossing ligt niet in gratis geld door andermans succes, de oplossing ligt bij de clubs intern. En dan doel ik niet op wat PSV nu doet, met geleend geld de aansluiting proberen te vinden of zoals Feyenoord mee te gaan in een veel te ambitieus stadionplan die niet past bij de huidige sportieve en financiële staat van de club. Als er in de basis niks veranderd dan kan je er geld in blijven pompen tot je een ons weegt maar gaat het op lange termijn niks opleveren. Wat dat betreft kan je het vergelijken met derde wereld landen.
Het bekende jaarlijkse verhaal als Ajax kampioen wordt, "het is allemaal erg oneerlijk en ze moeten het geld maar verdelen onder de andere clubs".

Ajax sponsort de eredivisie al genoeg met goede transfersommen voor niet bewezen talentvolle spelers vanuit de subtop/middenmoot en draagt al met gigantisch verschil het meeste af aan de solidariteitsbijdrage. En dat geld heeft Ajax allemaal zelf verdient door wél verstandig beleid te voeren. Ajax heeft jarenlang bewust nauwelijks geld uitgegeven, dat wordt wel eens vergeten.

Ondertussen leent PSV maar weer 50 miljoen bij en zorgt Feyenoord er zelfhandig voor dat het geen topclub meer is door belabberd beleid en slechte aankopen. Kijk eens naar je eigen club D-E-N, er breekt nauwelijks talent door uit de jeugdopleiding en er wordt miljoenen weggegooid aan spelers die er niets van kunnen. Wat zou het voor Ajax opschieten om het eigen verdiende geld uit te delen aan in feite een bodemloze put? Waarom zou Ajax daar beter van worden?

Het 'schooigedrag' van Koevermans naar de Feyenoordsupporters wordt nog even dunnetjes overgedaan door D-E-N :+ .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 10:07
Leuk die hele discussie maar hier is niks aan gelogen:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/g0wbp92ktpw61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:57:
Hoe eerder hoe beter.
Eredivisie 10-12 clubs met 3 degradatie plekken,
2 of 3 KKD's (noord /zuid, noord oost/zuidwest, iets in die richting, 3 KKD's als je ook alle Jong Teams toelaat in de piramide). Allebei 1 gegarandeerde promotieplek, 1 na playoffs (winnaar playoffs KKD 1 tegen KKD 2), verplichte promotie/degradatie tussen KKD's en tweede divisie.
Ik weet zeker dat het voor de PEC Zwolle's etc veel interessanter is om tegen Go Ahead te kunnen spelen, dan dat ze naar Waalwijk/Sittard mogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:40
Davy Klaassen had zijn schoenen het publiek ingegooid maar wil deze terug omdat zijn zooltjes daar nog in zaten die hij komende zondag nodig heeft. Grappig dat hij die blijkbaar maar 1 paar heeft?

Zijn ze inmiddels terecht!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Binnen 2 uur waren ze al terecht, chapeau!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 18:30
D-e-n schreef op maandag 3 mei 2021 @ 01:15:
[...]

Niemand heeft ooit beweerd dat Ajax zich op de Reals van deze wereld ligt en als dergelijke namen vallen is het altijd gevolgd door 'aansluiting krijgen met', wat totaal iets anders is dan denken dat je kan wedijveren financieel of sportief. Ajax richt zich op structurele overwintering en de top-16 van Europa. Op de coefficientenlijst staan ze 17e, net achter Porto. Goed nieuws dus, er wordt al op Porto gefocust!

Op diezelfde lijst staan AZ, Feyenoord en PSV allemaal zo tussen de 55e-70e plek. Je kan gerust stellen dat dat een dergelijk groot gat is, dat ga je echt niet dichten met een paar miljoen extra. Bovendien, waarom zou Ajax nog meer aalmoezen uitdelen aan clubs die er een nieuw stadion van bouwen of een Duitse passant een compleet nieuw elftal laat kopen in een soort van kamikaze actie om de titel te winnen? Daarbij, tussen de veranderagenda, de eenmalige solidariteitsbijdrage en de subsidiering die Ajax aan de rest van de competitie doet via de verschrikkelijk slechte Fox/ESPN deal - hoe veel geld had je nog meer willen uitdelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
PolarBear schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:29:
[...]

Volgens mij hebben ze gezegd dat Europees overwinteren het doel is. De laatste 3 jaar gaat dat prima en het lijkt me ook een haalbaar doel. Uiteraard zul je het niet elk jaar redden, maar dat is logisch als je je doel goed stelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

BoB_HenK schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:29:
Daarbij, tussen de veranderagenda, de eenmalige solidariteitsbijdrage en de subsidiering die Ajax aan de rest van de competitie doet via de verschrikkelijk slechte Fox/ESPN deal - hoe veel geld had je nog meer willen uitdelen?
Ja maar, ja maar, het is toch gewoon oneerlijk allemaal! Ajax wordt steeds rijker omdat zij hun spelers op het Europese toneel laten spelen, waardoor ze beter worden en daarom voor veel geld worden verkocht? En dat Ajax kampioen wordt en daarom CL speet en zo miljoenen binnen harkt? Dat is toch echt oneerlijk? Ik bedoel, kijk naar dit seizoen. Ajax heeft PSV twee keer op een gelijk spel weten te houden en daardoor zijn ze gisteren kampioen geworden met een voorsprong van 14 (!!!!) punten! Door al die miljoenen van Ajax hebben clubs als Heerenveen, AZ, Feyenoord, ADO, Twente, Vitesse, etc. etc. gewoon 24 punten afgesnoept waardoor Ajax kampioen is geworden. En vergeet de Europese uitschakeling niet door Olympiakos, ook de schuld van de overheersing van het rijke Ajax.

Daar moet echt de portemonnee voor getrokken worden, steun in alle opzichten, maar vooral met de vele verdiende miljoenen door Ajax zijn eigen belachelijk gezonde beleid en sportieve prestaties!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 09:34
[...]

structureel: ja. Maar je kan wel af en toe een uitschiet-seizoen hebben zoals 18/19. Dat de lichting top is en het meezit qua blessures. En dan moet het mogelijk zijn, met een dosis geluk, om een keer die EL te winnen of weer ver te komen in de CL.

Nee, je gaat niet structureel concurreren met de real madrids en manchester city's, maar heel af en toe moet je kunnen meedoen, en dat is al erg knap en meer dan wat ik een paar jaar geleden nog van had kunnen dromen.

Uiteindelijk is het allemaal erg frustrerend dat je zo'n lichting niet kan vasthouden in het huidige voetbal: als je nu nog steeds ziyech, de ligt, frenkie en vd beek had, kon je wel serieus en structureel mee gaan doen om de europese prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Blijft een bijzondere discussie en zeker ook de manier waarop die loopt. Een deel ziet de financiele injecte van de Champions league als een potentieel risico voor de competitie en een ander schiet vol in de verdediging dat het verdient is.

Er wordt echter niet gesteld dat - in dit geval Ajax - de club die het geld binnenhaalt het niet verdient heeft maar dat de impact van de Champions League inkomsten ook nadelen heeft voor de competitie is geheel. De discussie gaat op deze manier echter geen enkele kant op.

Het aanhalen van de vele jaren in de CL van bijvoorbeeld PSV is nuttig maar moet je het wel in het juiste perspectief plaatsen. De inkomsten vanuit Europa waren significant anders dan dat ze heden ten dagen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Napo op 03-05-2021 14:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:08
BoB_HenK schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:29:
Bovendien, waarom zou Ajax nog meer aalmoezen uitdelen aan clubs die er een nieuw stadion van bouwen of een Duitse passant een compleet nieuw elftal laat kopen in een soort van kamikaze actie om de titel te winnen? Daarbij, tussen de veranderagenda, de eenmalige solidariteitsbijdrage en de subsidiering die Ajax aan de rest van de competitie doet via de verschrikkelijk slechte Fox/ESPN deal - hoe veel geld had je nog meer willen uitdelen?
Ik ben het daar volkomen mee eens. Soms wordt gesproken alsof Ajax de positie heeft bereikt door de andere clubs. Ajax heeft de positie aan Ajax te danken. Het is aandoenlijk; op het moment dat Ajax faalt dan staat heel niet-Ajax-Nederland letterlijk te juichen. Gaat het Ajax goed dan wordt de hand opgehouden 8)7
Napo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:13:
Blijft een bijzondere discussie en zeker ook de manier waarop die loopt. Een deel ziet de financiele injecte van de Champions league als een potentieel risico voor de competitie en een ander schiet vol in de verdediging dat het verdient is.
Ik zie ook vooral andere clubs Europees falen en daar nu de vruchten van plukken. PSV en Feyenoord hadden echt meer punten kunnen sprokkelen. Suum cuique.

Toen PSV structureel CL haalde was dit ook geen discussie. Oké de gelden waren toen iets minder maar hielpen behoorlijk mee.

[ Voor 26% gewijzigd door ephymerous op 03-05-2021 14:24 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Han schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:56:
[...]

Ja maar, ja maar, het is toch gewoon oneerlijk allemaal! Ajax wordt steeds rijker omdat zij hun spelers op het Europese toneel laten spelen, waardoor ze beter worden en daarom voor veel geld worden verkocht? En dat Ajax kampioen wordt en daarom CL speet en zo miljoenen binnen harkt? Dat is toch echt oneerlijk? Ik bedoel, kijk naar dit seizoen. Ajax heeft PSV twee keer op een gelijk spel weten te houden en daardoor zijn ze gisteren kampioen geworden met een voorsprong van 14 (!!!!) punten! Door al die miljoenen van Ajax hebben clubs als Heerenveen, AZ, Feyenoord, ADO, Twente, Vitesse, etc. etc. gewoon 24 punten afgesnoept waardoor Ajax kampioen is geworden. En vergeet de Europese uitschakeling niet door Olympiakos, ook de schuld van de overheersing van het rijke Ajax.

Daar moet echt de portemonnee voor getrokken worden, steun in alle opzichten, maar vooral met de vele verdiende miljoenen door Ajax zijn eigen belachelijk gezonde beleid en sportieve prestaties!
Ik weet dat je het lacherig bedoelt, maar het middelste stuk (over de Eredivisie) is dus wel precies een verschil van miljoenen. Ajax heeft een selectie die breed genoeg is om vrijwel alles te winnen, PSV duidelijk niet. In die 3 maanden dat Gakpo er niet was, zag je duidelijk dat de wedstrijden minder werden en er veel punten verloren gingen.

Op het moment dat Ajax zonder een Blind kwam werd het wel iets minder, maar werd het ook wel goed opgevangen. Misschien iets minder mooie dieptepasses, maar de punten kwamen wel binnen.

Een uitschakeling tegen Oplympiakos heeft er uiteraard niks mee te maken, heeft PSV helemaal aan zichzelf te danken (nogmaals bedankt Baumgartl!).

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Laten we niet vergeten dat Ajax in de eredivisie helemaal niet zo oppermachtig is als dat hier gesteld wordt.
Vanaf 2000 is Ajax 8 keer kampioen geworden, tegenover 9 keer PSV.
Misschien weten ze gewoon wat beter met geld om te gaan ;)

2000/2001 PSV
2001/2002 Ajax
2002/2003 PSV
2003/2004 Ajax
2004/2005 PSV
2005/2006 PSV
2006/2007 PSV
2007/2008 PSV
2008/2009 AZ
2009/2010 FC Twente
2010/2011 Ajax
2011/2012 Ajax
2012/2013 Ajax
2013/2014 Ajax
2014/2015 PSV
2015/2016 PSV
2016/2017 Feyenoord
2017/2018 PSV
2018/2019 Ajax
2019/2020 Geen kampioen
2020/2021 Ajax

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 03-05-2021 14:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ElPaco schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:15:
In die 3 maanden dat Gakpo er niet was, zag je duidelijk dat de wedstrijden minder werden en er veel punten verloren gingen.
Maar van Ginkel wordt wederom terug gehaald, na weer langdurig geblesseerd te zijn geweest en er wordt gestunt met een Götze, die ook alles behalve in vorm was. Daarnaast zat de meest talentvolle speler van PSV de Nederlandse velden telkens op de bank, werd Malen er keer op keer vroegtijdig afgehaald en mocht de andere spits zonder enige toekomst en/of restwaarde blijven staan. Dat is ook een kwestie van beleid, het gaat niet altijd om de hoeveelheid knaken maar vaker om hoe je ze besteed, benut en verdeeld. Zowel van Ginkel als Götze waren een gok, het banken van Ihataren pure kapitaalvernietiging en het continue gewissel dodelijk voor de stabiliteit. En dat laatste breekt je gewoon op wanneer spelers geblesseerd raken. Ik blijf er bij dat Schmidt PSV de kans op titel heeft gekost. Zeker tot aan februari was hij tactisch onnavolgbaar en rouleerde hij als of hij nog in de voorbereiding zat, allemaal onder het mom van fit raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:14:
[...]

Ik zie ook vooral andere clubs Europees falen en daar nu de vruchten van plukken. PSV en Feyenoord hadden echt meer punten kunnen sprokkelen..
De overige clubs zijn er natuurlijk deels ook debet aan dat ze in de situatie zijn gekomen. Het lastige - en daar gaat het verdelen van welke inkomsten dan ook niet heel veel aan veranderen - is de competitie en de plaatsen in de CL. Elke club die tweede wordt kan geen perspectief bieden voor sterkhouders uit het buitenland aangezien ze niet zeker van de CL zijn.
Toen PSV structureel CL haalde was dit ook geen discussie. Oké de gelden waren toen iets minder maar hielpen behoorlijk mee.
Iets minder is een understatement. inkomsten van ~€20m vs de huidige ~€40m scheelt een slok op een borrel, zeker op een begroting van ~€100m en ~€80m. (waarbij ik de begroting van destijds niet in kaart heb). Die kanttekening moet je wellicht ook toevoegen aan de post van @Superkiwi waarbij ik niets af wil doen aan de prestaties van Ajax noch het beleid, die zijn meer dan prima. Hetgeen wat ik liever niet zie gebeuren is dat er een groot gat komt tussen de topclubs dankzij de superbonus via de CL. Als percentage van de begroting is die geldstroom buiten proporties in Nederland. Het maakt de competitie minder interesant en een situatie als Duitsland is niet een droomperspectief :+

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 03-05-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:11
Dat is ook makkelijker als je meer geld hebt. :)
Het is wel iets van vooral de laatste jaren dat ze daarin flink uitlopen, vanaf 2010 6/7 keer tegenover 3 keer PSV is wel aanzienlijk.
De kans dat zowel Ajax of PSV geen kampioen wordt is ook bijna niet meer voor te stellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Superkiwi schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:27:
Laten we niet vergeten dat Ajax in de eredivisie helemaal niet zo oppermachtig is als dat hier gesteld wordt.

2000/2001 PSV
2001/2002 Ajax
2002/2003 PSV
2003/2004 Ajax
2004/2005 PSV
2005/2006 PSV
2006/2007 PSV
2007/2008 PSV
2008/2009 AZ
2009/2010 FC Twente
2010/2011 Ajax
2011/2012 Ajax
2012/2013 Ajax
2013/2014 Ajax
2014/2015 PSV
2015/2016 PSV
2016/2017 Feyenoord
2017/2018 PSV
2018/2019 Ajax
2019/2020 Geen kampioen
2020/2021 Ajax
Je kunt het ook zo zien, Blind is oppermachtig. De seizoenen dat hij bij United speelde is Ajax 4 x achter elkaar geen kampioen geworden. Alle seizoenen die hij daarvoor en daarna voor Ajax speelde (los van 2008 / 2009 toen hij jeugd was), werd Ajax kampioen. :P

...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Napo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:38:
Iets minder is een understatement. inkomsten van ~€20m vs de huidige ~€40m scheelt een slok op een borrel, zeker op een begroting van ~€100m en ~€80m. (waarbij ik de begroting van destijds niet in kaart heb).
Ja, de inkomsten waren toen minder, maar dat gold ook voor de vaste lasten, transfersommen en salarissen. Je kan er gewoon niet omheen dat er met een gezond beleid meer rendement uit te halen was geweest. En dat laatste heeft Ajax gewoon heel goed gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VDS91
Superkiwi schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:27:

2000/2001 PSV
2001/2002 Ajax
2002/2003 PSV
2003/2004 Ajax
2004/2005 PSV
2005/2006 PSV
2006/2007 PSV
2007/2008 PSV
2008/2009 AZ
2009/2010 FC Twente
2010/2011 Ajax
2011/2012 Ajax
2012/2013 Ajax
2013/2014 Ajax
2014/2015 PSV
2015/2016 PSV
2016/2017 Feyenoord
2017/2018 PSV
2018/2019 Ajax
2019/2020 Geen kampioen
2020/2021 Ajax
Wat een onzin toch altijd, statistieken die gebaseerd op het aantal jaar dat het beste aanslaat bij jouw stelling.

Zo kan ik het ook. De afgelopen 10 jaar zes keer kampioen en zeven keer als eerste geëindigd. De afgelopen drie jaar drie keer als eerste geëindigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

VDS91 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:49:
[...]
Wat een onzin toch altijd, statistieken die gebaseerd op het aantal jaar dat het beste aanslaat bij jouw stelling.

Zo kan ik het ook. De afgelopen 10 jaar zes keer kampioen en zeven keer als eerste geëindigd. De afgelopen drie jaar drie keer als eerste geëindigd.
Oké, dan pakken we de statistieken erbij teruggaand tot '70:

1970/71 Feyenoord Rotterdam
1971/72 Ajax Amsterdam
1972/73 Ajax Amsterdam
1973/74 Feyenoord Rotterdam
1974/75 PSV Eindhoven
1975/76 PSV Eindhoven
1976/77 Ajax Amsterdam
1977/78 PSV Eindhoven
1978/79 Ajax Amsterdam
1979/80 Ajax Amsterdam
1980/81 AZ '67 Alkmaar
1981/82 Ajax Amsterdam
1982/83 Ajax Amsterdam
1983/84 Feyenoord Rotterdam
1984/85 Ajax Amsterdam
1985/86 PSV Eindhoven
1986/87 PSV Eindhoven
1987/88 PSV Eindhoven
1988/89 PSV Eindhoven
1989/90 Ajax Amsterdam
1990/91 PSV Eindhoven
1991/92 PSV Eindhoven
1992/93 Feyenoord Rotterdam
1993/94 Ajax Amsterdam
1994/95 Ajax Amsterdam
1995/96 Ajax Amsterdam
1996/97 PSV Eindhoven
1997/98 Ajax Amsterdam
1998/99 Feyenoord

13x Ajax
10x PSV

Is dit ver genoeg of is 50 jaar nog steeds te kort om niet als 'onzin' afgedaan te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Han schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:37:
[...]

Maar van Ginkel wordt wederom terug gehaald, na weer langdurig geblesseerd te zijn geweest en er wordt gestunt met een Götze, die ook alles behalve in vorm was. Daarnaast zat de meest talentvolle speler van PSV de Nederlandse velden telkens op de bank, werd Malen er keer op keer vroegtijdig afgehaald en mocht de andere spits zonder enige toekomst en/of restwaarde blijven staan. Dat is ook een kwestie van beleid, het gaat niet altijd om de hoeveelheid knaken maar vaker om hoe je ze besteed, benut en verdeeld. Zowel van Ginkel als Götze waren een gok, het banken van Ihataren pure kapitaalvernietiging en het continue gewissel dodelijk voor de stabiliteit. En dat laatste breekt je gewoon op wanneer spelers geblesseerd raken. Ik blijf er bij dat Schmidt PSV de kans op titel heeft gekost. Zeker tot aan februari was hij tactisch onnavolgbaar en rouleerde hij als of hij nog in de voorbereiding zat, allemaal onder het mom van fit raken.
Van Ginkel wisten ze van dat hij dit seizoen amper in actie zou komen, die is gehaald met de hoop dat hij nou eindelijk eens blijft plakken.
Gotze is een kans die soms voorbij komt, ik geloof dat ze de constructie met hem zo hebben gemaakt dat je er niet eens heel veel geld op verliest als het niks was geworden. Netto denk ik dat hij meer heeft kunnen toevoegen voor jongere spelers dan dat het gekost heeft.
Ihattaren, tja, hij heeft nog zo weinig gebracht dit seizoen. Zal deels komen door de relatie die hij heeft met Schmidt en het gespeelde spel, maar de geluiden die nu naar buiten komen zijn ook vooral dat hij zichzelf goed vind en er niet echt aan wil trekken. Moet je hem dan maar blijven opstellen en hem voeden in dat hij onaantastbaar is ook al voegt hij niks toe?

Dat continu wisselen is inderdaad funest geweest, maar je blijft vooral zitten met het feit dat wat er op de bank zit amper mee kan komen met wat er normaal speelt, uitzonderingen daargelaten. Madueke heeft laten zien goed mee te kunnen komen, maar alles achterin en op het middenveld is gewoon knudde, of volcontinu geblesseerd (op dit specifieke moment zijn er bijvoorbeeld 4 middenvelders langdurig geblesseerd).

Als ten tijde van de wedstrijd tegen Olympiakos we iets beters hadden dan een Baumgartl weet ik zeker dat we door waren gegaan om maar eens wat te noemen.

Wat dan dus uiteraard niet helpt is dat De Jong nog niet heeft aangegeven dat hij in staat is echt goede spelers te halen, eigenlijk met uitzondering van Max. Aangezien PSV en De Jong hebben aangegeven samen verder te willen gaan zie ik wat dat betreft de toekomst ook niet rooskleurig in.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VDS91
Superkiwi schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Oké, dan pakken we de statistieken erbij teruggaand tot '70:

1970/71 Feyenoord Rotterdam
1971/72 Ajax Amsterdam
1972/73 Ajax Amsterdam
1973/74 Feyenoord Rotterdam
1974/75 PSV Eindhoven
1975/76 PSV Eindhoven
1976/77 Ajax Amsterdam
1977/78 PSV Eindhoven
1978/79 Ajax Amsterdam
1979/80 Ajax Amsterdam
1980/81 AZ '67 Alkmaar
1981/82 Ajax Amsterdam
1982/83 Ajax Amsterdam
1983/84 Feyenoord Rotterdam
1984/85 Ajax Amsterdam
1985/86 PSV Eindhoven
1986/87 PSV Eindhoven
1987/88 PSV Eindhoven
1988/89 PSV Eindhoven
1989/90 Ajax Amsterdam
1990/91 PSV Eindhoven
1991/92 PSV Eindhoven
1992/93 Feyenoord Rotterdam
1993/94 Ajax Amsterdam
1994/95 Ajax Amsterdam
1995/96 Ajax Amsterdam
1996/97 PSV Eindhoven
1997/98 Ajax Amsterdam
1998/99 Feyenoord

13x Ajax
10x PSV

Is dit ver genoeg of is 50 jaar nog steeds te kort om niet als 'onzin' afgedaan te worden?
Bespaar jezelf de moeite. Feit is dat Ajax op dit moment oppermachtig is. Dat Ajax niet oppermachtig was in 1985 is totaal irrelevant en voegt niets toe aan je stelling.

Zie de Europese prestaties, zie het winnen van de laatste vijf prijzen die in Nederland verdeelt zijn en zie het puntenverschil met de nummer twee.

[ Voor 7% gewijzigd door VDS91 op 03-05-2021 15:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

VDS91 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:27:
[...]
Bespaar jezelf de moeite. Feit is dat Ajax op dit moment oppermachtig is. Dat Ajax niet oppermachtig was in 1985 is totaal irrelevant en voegt niets toe aan je stelling.
Nu doe je precies waar je mij van beticht: alleen de laatste 3 jaar bekijken om je stelling kracht bij te zetten. Met als noot dat in '19/'20 Ajax helemaal niet oppermachtig was maar de koppositie deelde met AZ.
Dus als je met 'op dit moment' alleen '20/'21 bedoelt geef ik je helemaal gelijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 15:54
Tja het helpt bij PSV ook niet wanneer je relatief weinig spelers in de basis hebt met scorend vermogen.
Dat Schmidt altijd met 2 middenvelders speelt die aan de bal zo slecht zijn, en dan een v Ginkel op de bank laat terwijl je juist meer voetbal in de ploeg moet hebben, spelers die de aanvallers kunnen bedienen.

En dat Ajax zo veel geld krijgt via de CL is ook te danken aan hun eigen prestaties. Een groot deel van het start geld is afhankelijk van je plek op de ranking, ik dacht dat Ajax daar rond de 15mln voor krijgt.

Dan nog de winst premies etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:45:
En dat Ajax zo veel geld krijgt via de CL is ook te danken aan hun eigen prestaties. Een groot deel van het start geld is afhankelijk van je plek op de ranking, ik dacht dat Ajax daar rond de 15mln voor krijgt.
Voor 2019/20 was dat €22m voor het coefficient. Iets wat dankzij de prestaties is van Ajax dat boven alles. Maar daar wringt het wel, in alle opzichten (zo ook voor alle overige clubs). In Nederland hebben we maar één club in de CL maar neem de situatie in Duitsland

Bayern Munchen krijgt daarvoor €33m
RB Leipzig krijgt daarvoor €4m

Dat is naar mijn mening een verkeerd uitgangsputn voor een competitie. Het creeert een disbalance en beperkt de mogelijkheden van "nieuwe" clubs. Daarbij zeggende dat het zeker niet iets is dat Ajax aan te rekenen is maar meer een fundamenteel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Gynnad schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:11:
Davy Klaassen had zijn schoenen het publiek ingegooid maar wil deze terug omdat zijn zooltjes daar nog in zaten die hij komende zondag nodig heeft. Grappig dat hij die blijkbaar maar 1 paar heeft?

[Embed]

Zijn ze inmiddels terecht!
Vond ik ook al opvallend!

Ik zag ook dat bericht van Siem de Jong die dit weekend op de schoenen van Luuk speelde omdat hij een maatje groter nodig bleek te hebben.
Ook al zo iets!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ElPaco schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:00:
Van Ginkel wisten ze van dat hij dit seizoen amper in actie zou komen, die is gehaald met de hoop dat hij nou eindelijk eens blijft plakken.
Gotze is een kans die soms voorbij komt, ik geloof dat ze de constructie met hem zo hebben gemaakt dat je er niet eens heel veel geld op verliest als het niks was geworden.
Het punt wat ik wilde maken ging met name over hoe de selectie is samengesteld. Met een Götze en van Ginkel neem je dus een grote gok qua spelers waarbij de kans groot is dat je regelmatig moet teruggrijpen op je wisselspelers. En dat is gebleken en heeft PSV parten gespeeld. Ze waren beter af geweest met 4 redelijke spelers die fit zijn dan met deze twee in combinatie met de huidige bankzitters. Het is maar net hoe je je geld spendeert. Wat werd er gelachen om bijvoorbeeld een Klaiber die naar Ajax ging. Maar het feit is wel dat de keren dat Klaiber van de bank moest komen het geen enorme aderlating op het veld was op eredivisieniveau. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat wanneer Götze niet was aangetrokken het hele gedoe rondom Ihataren niet was gebeurt.
Wat dan dus uiteraard niet helpt is dat De Jong nog niet heeft aangegeven dat hij in staat is echt goede spelers te halen, eigenlijk met uitzondering van Max. Aangezien PSV en De Jong hebben aangegeven samen verder te willen gaan zie ik wat dat betreft de toekomst ook niet rooskleurig in.
En dat bedoel ik dus met de basis, het beleid, de fundering van gezond beleid. Zolang dat er niet is heeft het 0,0 zin voor Ajax om maar een cent aan de concurrentie te geven ter verbetering van de NL competitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sow (RKC) krijgt nu een voorstel van 2 wedstrijden + 1 voorwaardelijk, voor een actie waarbij het "slachtoffer" (Letschert) zelf na de wedstrijd al zei dat er niks aan de hand was en dat ie helemaal niet geraakt werd. Hoe valt dat te rijmen met bv de ene wedstrijd die Koopmeiners kreeg, voor het vol raken van iemand z'n scheenbeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Gaat dat om die 'natrappende' beweging richting zijn gezicht?
Wellicht dat ze het wat zwaarder bestraffen omdat hij met zijn noppen wel serieuze schade had kunnen toebrengen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
Napo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:13:
Het is wat dat betreft net een afspiegeling van de maatschappij. De reflex die zegt "ja, maar dat heb ik allemaal zelf verdiend" zit er helemaal ingeramd bij de gemiddelde Nederlander. Daardoor missen de meeste mensen het grotere plaatje van de omstandigheden en verhouding tussen beloning en prestatie, vaak ook omdat ze aan de goede kant van de score zitten.
Er wordt echter niet gesteld dat - in dit geval Ajax - de club die het geld binnenhaalt het niet verdient heeft maar dat de impact van de Champions League inkomsten ook nadelen heeft voor de competitie is geheel. De discussie gaat op deze manier echter geen enkele kant op.
Dat dus. Het is ook allemaal zo dubbel. Als het over de verdeling gaat tussen de rijke en arme clubs in Europa pleit iedereen over solidariteit. Want dan is het argument dat we clubs als Ajax of Porto nodig hebben in Europa. Maar binnen Nederland gaat dat dan niet meer op?
Het aanhalen van de vele jaren in de CL van bijvoorbeeld PSV is nuttig maar moet je het wel in het juiste perspectief plaatsen. De inkomsten vanuit Europa waren significant anders dan dat ze heden ten dagen zijn.
Ik heb het bij de start van deze discussie volgens mij al zelf aangehaald. Als we nu de sportieve verhoudingen van 1988 hadden dan was PSV met tientallen miljoenen weggelopen bij Ajax en Feyenoord en hadden die twee clubs dat zeker tien jaar lang niet meer ingehaald.

Dan kun je zeggen: prima beleid van PSV om Koeman en Gullit te kopen. Prima beleid om vervolgens Lerby en Kieft aan te trekken. Dat mooie Europese succes kwam ze vervolgens toe. Dat klopt maar als dat zou betekenen dat PSV zo rijk geworden was dat ze vervolgens tien jaar lang iedereen in de eredivisie hadden kunnen blijven kopen dan staat dat volgens mij in geen verhouding meer tot de prestatie. En ik vermoed dat we dan ook geen Ajax van 1995 hadden gehad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Han schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:24:
[...]

Het punt wat ik wilde maken ging met name over hoe de selectie is samengesteld. Met een Götze en van Ginkel neem je dus een grote gok qua spelers waarbij de kans groot is dat je regelmatig moet teruggrijpen op je wisselspelers. En dat is gebleken en heeft PSV parten gespeeld. Ze waren beter af geweest met 4 redelijke spelers die fit zijn dan met deze twee in combinatie met de huidige bankzitters. Het is maar net hoe je je geld spendeert. Wat werd er gelachen om bijvoorbeeld een Klaiber die naar Ajax ging. Maar het feit is wel dat de keren dat Klaiber van de bank moest komen het geen enorme aderlating op het veld was op eredivisieniveau. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat wanneer Götze niet was aangetrokken het hele gedoe rondom Ihataren niet was gebeurt.
[...]

En dat bedoel ik dus met de basis, het beleid, de fundering van gezond beleid. Zolang dat er niet is heeft het 0,0 zin voor Ajax om maar een cent aan de concurrentie te geven ter verbetering van de NL competitie.
Het heeft allemaal grotendeels te maken met hoe slecht de Jong inkoopt. Baumgartl doet het niet, Bruma doet het niet, Fein niet, Sangaré is zeer matig, Doan niet, er wordt een Mvogo gehaald die niet beter is dan Unnerstall die er al was.

Dan heb je pech met veel blessures (5 man al heel het seizoen uitgeschakeld) en een Schmidt die er tactisch vaak een potje van heeft gemaakt.

Ik weet niet of Götze Ihattaren enorm in de weg zit, misschien wel, misschien niet. De keren dat Ihattaren mee mocht doen was het grotendeels niet best, Götze staat wel stabiel als hij er in staat. Het zegt ook genoeg dat Ihattaren amper speelde toen Götze er een 2 maanden uit lag, toen kregen anderen speeltijd.

Overigens ben ik het met je eens dat Ajax geen geld aan PSV (en anderen) hoeft te geven.

Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als Overmars/vd Sar weg gaan bij Ajax en PSV goede TD krijgt.

WoT stats

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-09 09:46

Qu3st

pro_6or schreef op maandag 3 mei 2021 @ 00:52:
Gravenberch heeft echt nul inzicht. Ik zie dan op mijn beurt weer niet in hoe dat er nog moet gaan komen. Ik vond het echt verschrikkelijk toen Blind (die dan weer wel ziet) naast hem speelde. Gravenberch is obligate tikjes breed en terug, of passes naar voren die nooit iets openbreken laat staan aankomen. Dat is ook de enige keer dat er iets uit komt, de ziekenhuisbal waar iemand op hapt en vaak Klaasen de situatie red. Zijn dribbels zijn ook continu tijdverspilling of erger nog balverlies. Je ziet dat tegenstanders dit ook allemaal al weten en er op gaan spelen. En dan kwam er zo’n tikje breed en blind had altijd direct een opening klaar. En zeg nou niet dat dat door dat tikje kwam. Hij ziet het niet. Martinez heeft dan iig nog wel af en toe (ook te weinig) een goede pass of dribbel. Van mij mag hij dat meer laten zien, zit er wel in.

Iedereen vind Gravenberch maar geweldig maar ik let wedstrijd na wedstrijd op hem en hij draagt nog erg weinig bij aan het geheel. Ondanks zijn inzet, goede houding, harde schot etc.

En wat doet die amateur van een Alvarez bij Ajax, verschrikelijk. Hij is zelfs international. Ik begrijp voetbal af en toe niet. Mooie voorzet heh 😜

Zo ver weg is Ajax nog helemaal niet. Als iemand (hoi Botteghin) bv Blind flink had geschopt aan het begin van het seizoen vraag ik me af wie er kampioen was geworden. Dan krijgt tadic de ballen niet, kan taglifico niet opkomen, heeft Klaassen niks aan zijn inzicht, positioneren, knokken, want niemand bedient ze nog. Af en toe Martinez, of evt schuurs (die helaas net in alles iets te kort komt). Ajax heeft al haar echte Ajax spelers verder verkocht.

En dat moet ook wel, gezien de eerder beschreven staat van het voetbal. Scratch that, geldbal.
Leuk je hele epistel tegen Gravenberch, maar de cijfers zeggen toch wat anders dan jou mening hierover en volgende keer maar beter opletten.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E0eqz8TXMAQZxha?format=jpg&name=medium

En Álvarez? Nou, de Álvarez zonder vrouw en kind was drama, maar sinds ze hier in NL zijn is hij zoveel beter gaan spelen. Je kunt wel 11 Messi's of zoals jij het zegt Ajax spelers erin zetten, maar dan krijg je veel doelpunten om de oren. Een 'stofzuiger' als Álvarez is ook nodig. Kijk maar naar de jaren met de vele Denen, Andersen enzo, nou dat was drama! Je hebt een balans van technisch begaafde spelers en harde spelers nodig. En helaas heeft het bij Ten Hag een half jaar geduurd voordat alle puzzelstukjes op zijn plek lagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 15:54
Elk team heeft waterdragers nodig. Ook Ajax.

Het liefst wil je een stofzuiger die ook sterk aan de bal is, maar dat soort spelers gaan direct naar grote clubs,.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:24:
Dat dus. Het is ook allemaal zo dubbel. Als het over de verdeling gaat tussen de rijke en arme clubs in Europa pleit iedereen over solidariteit. Want dan is het argument dat we clubs als Ajax of Porto nodig hebben in Europa. Maar binnen Nederland gaat dat dan niet meer op?
Solidariteit qua verdeling van plaatsen ja, niet van de CL tv gelden. Dat is toch echt een verzinsel van je.
Ik heb nog niemand hier zien claimen dat NL meer tv gelden moet krijgen, bv uit de Engelse "CL tv gelden pool"omdat Ajax toch ook tegen die Engelse teams speelt.
En ondertussen blijft het maar stil over het wanbeleid bij Feyenoord op alle fronten, waar ze heel veel meer geld mee kunnen verdienen dan die 5 of 8m die je graag van Ajax wil krijgen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 08:17

snmght

imho dan he

pro_6or schreef op maandag 3 mei 2021 @ 00:52:

Hoi welkom op dit forum leuk dat je meedoet! :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 3 mei 2021 @ 01:03:
[...]Mijn eigen cluppie (vitesse) was halverwege de jaren 90 ook een club om zo enorm trots op te zijn, met geweldig spel en een heel goed team met volwassen en goede spelers, en grote talenten. Weg. Om nooit meer terug te keren.
De bubbel van Vitesse gecreëerd door Karel Aalbers was toch niets om trots op te zijn? 8)7
Hij verliet de club, liet hen achter met een flinke schuldenlast en mede daardoor is Vitesse nu een speeltje van een Rus.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

OPSLAGHOND schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:39:
[...]

De bubbel van Vitesse gecreëerd door Karel Aalbers was toch niets om trots op te zijn? 8)7
Hij verliet de club, liet hen achter met een flinke schuldenlast en mede daardoor is Vitesse nu een speeltje van een Rus.
Op Karel Aalbers ben ik nooit trots geweest. Maar het was in den beginne zeker geen bubbel. Vitesse was toen zelf al bezig met een goede opmars, in de jaren 90 draaide het ook nog niet om het super grote geld. Vitesse - Real Madrid. Dat gaat nooit meer gebeuren. Pas in het GelreDome in de jaren 2000 werd het een megalomane bubbel en Ronald Koeman met hele dure aankopen (slechte spelers ook nog, Bob Peeters e.d. Voor tig miljoenen) heeft ons de das omgedaan. Voor mij was de trots toen al lang vervlogen. Supporter ben je natuurlijk altijd.

We hadden toen in de jaren 90 volwassen kerels en een leuke sponsor. Waarom zou een bedrijf als NUON, dat voort kwam uit PGEM Vitesse niet mogen sponsoren. Ik heb dat nooit begrepen.

Ik ben héél trots op het Vitesse van toen en laat me dat ook niet afnemen. Ik wil het best verduidelijken en dat hoop ik hiermee gedaan te hebben.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Deadsy schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:09:
Elk team heeft waterdragers nodig. Ook Ajax.

Het liefst wil je een stofzuiger die ook sterk aan de bal is, maar dat soort spelers gaan direct naar grote clubs,.
Alvarez is toch geen stofzuiger? Stofzuiger ruimen een hoop op, alvarez zit steeds mis wanneer er een vuiltje verschijnt. Verliest ontzettend veel duels, krijgt de bal niet onder controle. Gravenberch zal prachtige statistieken hebben, effect is bijna nul en ik zie wedstrijd na wedstrijd wat ik beschreef. Heb het hier ook steeds over met een collega, die is Ajax fan. Eigenlijk zou je samen zo’n pot moeten kijken en dan kan je steeds bespreken wat je bedoeld op de momenten dat het gebeurt.

Ik zag nu veel Europese nabeschouwingen waarin dan door de heren enigszins verbaasd werd geconstateerd dat Gravenberch “deze keer” niet zo goed was. Elke keer weer. Hij is echt wel een talent, maar hij zal nog grote stappen moeten zetten wat mij betreft.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
snmght schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:57:
[...]

Hoi welkom op dit forum leuk dat je meedoet! :)
Op zich verfrissend, iemand met een mening die totaal anders is dan elke volger of analist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

pro_6or schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:13:
[...]

Alvarez is toch geen stofzuiger? Stofzuiger ruimen een hoop op, alvarez zit steeds mis wanneer er een vuiltje verschijnt. Verliest ontzettend veel duels, krijgt de bal niet onder controle. Gravenberch zal prachtige statistieken hebben, effect is bijna nul en ik zie wedstrijd na wedstrijd wat ik beschreef. Heb het hier ook steeds over met een collega, die is Ajax fan. Eigenlijk zou je samen zo’n pot moeten kijken en dan kan je steeds bespreken wat je bedoeld op de momenten dat het gebeurt.

Ik zag nu veel Europese nabeschouwingen waarin dan door de heren enigszins verbaasd werd geconstateerd dat Gravenberch “deze keer” niet zo goed was. Elke keer weer. Hij is echt wel een talent, maar hij zal nog grote stappen moeten zetten wat mij betreft.
Europees heeft Gravenberch inderdaad weinig bijgedragen, maar wat wil je? Jongen van 18, KKD wel wat gewend, dus stap Eredivisie is wat makkelijker. Europees is dan nog echt een stap te ver. En stappen moet hij zeker nog zetten, hij is nog lang niet uitgeleerd, maar om hem weg te zetten dat ie niets bijdraagt? Nee echt niet, die jongen is een groot talent, statistieken spreken anders en die doen er uit eindelijk meer om dan wat jij of ik er van vinden. Want vond zondag Ajax ook niet echt fijn spelen, maar wel gewoon 4-0 gewonnen. Is ook maar een statistiek.

Álvarez, is net als met koriander, of je vind het niks of je vind het wel wat. Zonder Álvarez was Ajax er vaak gewoon overlopen hoor. Ik vond hem in het begin gewoon ook slecht, maar heeft in 2e helft van seizoen echt wel zijn bijdrage geleverd, en heeft echt zijn steentje bijgedragen bij dit kampioenschap.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNOrQj_YHtBJNf4gKrIG2too4_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cg1MyK0CJe1xdONImNsHJfwF.jpg?f=fotoalbum_largeI'll leave this here

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

StAtIsTiEkEn DoEn Er NiEt ToE..... Meningen blijkbaar wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Qu3st schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:58:
[...]

StAtIsTiEkEn DoEn Er NiEt ToE..... Meningen blijkbaar wel!
Ah, je had hem al gepost. Groetjes aan alaphilipe ;)

Pro6or is duidelijk Ajax hater. Prima, maar ga niet zulke onzin uitkramen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

418O2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 00:00:
[...]

Doe ff rustig. Ik roep toch ook niet dat jij een hater bent omdat een mening over 1 of 2 spelers je niet aan staat. Ik kijk alles van Ajax omdat dat (naast AZ) een van de weinige clubs is met een positieve wedstrijd instelling en poogt te combineren verder dan ah daar loopt er een ik zal hem de ball passen. Ik vind gewoon dat Gravenberch erg overgewaardeerd wordt, iedereen praat elkaar maar na maar ik zie hem nooit de derde man vinden. Allemaal obligate passjes waar je hele mooie statistiek van kan draaien maar dat weinig oplevert. Zo lang dat niet sterk verbeterd vind ik hem niet meekunnen in een Ajax waarvan we weer even genoten hebben (voordat iedereen weer weggekocht werd). Je hoeft daarvoor helemaal geen atleet te zijn, schoene had dat bv wel. Dit jaar moesten alle oplossingen van blind, tadic en later ook klaassen komen. Martinez soms en schuurs had ook nog wel eens een goede pass in de voeten.

Ik ben enorm kritisch, zeker op spelers waarvan wat mag verwachten. Dat heb ik bij mijn eigen cluppie ook. Wij hebben onze eigen alvarez in de persoon van tronstadt. Zijn er ook een paar niet altijd zo blij mee. Deal with it, sport beleven we allemaal op onze eigen manier.

een treffende spreuk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
pro_6or schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 00:52:
Ik vind gewoon dat Gravenberch erg overgewaardeerd wordt, iedereen praat elkaar maar na maar ik zie hem nooit de derde man vinden.
Deels mee eens (Aad de Mos "dat gaat het grootste kapitaal van Ajax ooit worden." bv), maar als je dit topic al wat langer volgt zie je bv ook dat er best veel Ajax supporters zijn die hem daar waar mogelijk de grond in stampen.
Dat die jongen gigantisch veel talent heeft is denk ik wel duidelijk, maar het moet uiteindelijk nog veel beter. Maar goed, hij is volgens mij net 19 en komt pas net kijken in het 1e dus ik ben heel tevreden met hoe ie tot nu toe gespeeld heeft. Volgend jaar gaat de drempel, en dus de verwachtingen, wel omhoog voor mij.
418O2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 00:00:
[...]

Iets vriendelijker tegen iemand die niet dezelfde mening heeft en prima uitlegt waarom mag ook wel...

[ Voor 18% gewijzigd door toolkist op 04-05-2021 01:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik wil geen enkel jong talent zien falen, daarom schrijf ik dit helemaal niet, maar ik denk, Gravenberch is een positieve jongen met de juiste instelling, maar wil je echt een topper zijn, worden, dan is het inzicht, zeker voor Ajax spel, enorm belangrijk. Ook niet van andere clubs trouwens, hoe Ihattaren van een werkelijk briljante parel is afgezakt naar iemand die het zo zo moeilijk heeft. Ik snap best dat de omstandigheden voor hem ongelofelijk zwaar zijn geweest, maar dit is zo zonde. Ik kan het ook bijna niet geloven. Was echt volledig van hem overtuigd. Hopelijk draait hij het nog weer om.

Dit jaar viel er bijzonder weinig te genieten voor de NL voetbal fan imho.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
ElPaco schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:15:
[...]

Ik weet dat je het lacherig bedoelt, maar het middelste stuk (over de Eredivisie) is dus wel precies een verschil van miljoenen. Ajax heeft een selectie die breed genoeg is om vrijwel alles te winnen, PSV duidelijk niet. In die 3 maanden dat Gakpo er niet was, zag je duidelijk dat de wedstrijden minder werden en er veel punten verloren gingen.

Op het moment dat Ajax zonder een Blind kwam werd het wel iets minder, maar werd het ook wel goed opgevangen. Misschien iets minder mooie dieptepasses, maar de punten kwamen wel binnen.

Een uitschakeling tegen Oplympiakos heeft er uiteraard niks mee te maken, heeft PSV helemaal aan zichzelf te danken (nogmaals bedankt Baumgartl!).
Grappig dat dit als feit wordt neergezet, terwijl dit misschien pas net dit seizoen aan de orde is. Ajax is net voor de tweede keer kampioen geworden in 5 jaar. Laat Ajax eerst maar een keer of 5/6 op rij kampioen worden voordat we deze discussie starten. Voor hetzelfde geld redden ze het volgend jaar niet. Het is niet zo of ze iedereen wegspeelden dit jaar. Gelijk tegen PSV en Utrecht, verliezen van Groningen. En een brede selectie? Zolang er mannen als Klaiber, Labyad en Idrissi moeten worden opgesteld kan je daar niet over spreken.

Ik denk dat al deze kritiek op Ajax veel te prematuur is. Ik zie ze graag een paar keer op rij de dubbel pakken en structureel 2 rondes Europees spelen na de winterstop, daarna kunnen we misschien deze discussie weer oppakken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Exocet schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:25:
[...]

Op zich verfrissend, iemand met een mening die totaal anders is dan elke volger of analist.
Hartstikke maar je hebt meningen en je hebt het niet goed zien. Volgens mij weerleggen de geposte statistieken zijn zogenaamde tikje breed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 418O2
Ik snap gewoon niet dat je die statistieken ziet en dan roept dat hij een slecht seizoen draait. Voor een jonge gast die zijn eerst volle seizoen speelt (toch?) Is het echt goed en meer dan je kan verwachten. Ik hoop dat we nog een jaar van hem kunnen genieten in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Erapaz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:28:
[...]

Grappig dat dit als feit wordt neergezet, terwijl dit misschien pas net dit seizoen aan de orde is. Ajax is net voor de tweede keer kampioen geworden in 5 jaar. Laat Ajax eerst maar een keer of 5/6 op rij kampioen worden voordat we deze discussie starten. Voor hetzelfde geld redden ze het volgend jaar niet. Het is niet zo of ze iedereen wegspeelden dit jaar. Gelijk tegen PSV en Utrecht, verliezen van Groningen. En een brede selectie? Zolang er mannen als Klaiber, Labyad en Idrissi moeten worden opgesteld kan je daar niet over spreken.

Ik denk dat al deze kritiek op Ajax veel te prematuur is. Ik zie ze graag een paar keer op rij de dubbel pakken en structureel 2 rondes Europees spelen na de winterstop, daarna kunnen we misschien deze discussie weer oppakken.
Voor de Eredivisie zijn makken als Klaiber en Idrissi en Labyad prima. Maar mogelijk is het nu nog wat te vroeg om het te zeggen ja, maar het is wel wat er dit seizoen is gebeurd. Als er bij Ajax een sterkhouder wegviel is dat goed opgevangen, bij PSV kon dat niet goed worden opgevangen.

Overigens vind ik het ook prima als PSV het tegendeel bewijst en de komende paar jaar kampioen wordt }:O

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Erapaz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:28:
[...]

Of 3 jaar achterelkaar. Het is maar hoe je het opschrijft. Volgend jaar zie ik het overigens niet anders gaan, PSV gaat dat 'gratis geld' echt niet zo kunnen inzetten dat ze het Ajax moeilijk kunnen maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
ElPaco schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:48:
[...]

Voor de Eredivisie zijn makken als Klaiber en Idrissi en Labyad prima. Maar mogelijk is het nu nog wat te vroeg om het te zeggen ja, maar het is wel wat er dit seizoen is gebeurd. Als er bij Ajax een sterkhouder wegviel is dat goed opgevangen, bij PSV kon dat niet goed worden opgevangen.

Overigens vind ik het ook prima als PSV het tegendeel bewijst en de komende paar jaar kampioen wordt }:O
Voor een middenmoter misschien, voor Ajax zijn die drie heren lang niet goed genoeg. Vaak genoeg was Ajax niet sterk genoeg met een Labyad in de basis. En Blind wordt ook te sterk gemist. Ze zijn er nog lang niet met de selectie qua breedte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
418O2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:55:
[...]

Of 3 jaar achterelkaar. Het is maar hoe je het opschrijft. Volgend jaar zie ik het overigens niet anders gaan, PSV gaat dat 'gratis geld' echt niet zo kunnen inzetten dat ze het Ajax moeilijk kunnen maken
Als vorig seizoen afgemaakt was had Ajax zeker geen kampioen geworden. Die telt dus sowieso niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Erapaz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:32:
[...]

Als vorig seizoen afgemaakt was had Ajax zeker geen kampioen geworden. Die telt dus sowieso niet mee.
Ik denk het wel, want bredere selectie maar wel zullen het nooit weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

418O2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:32:
[...]

Ik denk het wel, want bredere selectie maar wel zullen het nooit weten.
AZ (waar we gelijk mee in punten stonden) had nog een wedstrijd minder gespeeld ook he ;)
Ik ga met Erapaz in deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Erapaz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:31:
[...]

Voor een middenmoter misschien, voor Ajax zijn die drie heren lang niet goed genoeg. Vaak genoeg was Ajax niet sterk genoeg met een Labyad in de basis. En Blind wordt ook te sterk gemist. Ze zijn er nog lang niet met de selectie qua breedte.
Als noodgreep zijn ze naar mijn mening wel prima maar ze zullen echter - op basis van huidige kwaliteiten - nooit beoogde basisspelers zijn, een Blind is dat wel. Je kan echter geen selectie hebben met enkel toppers, lastig te managen (verwachting basisplek) en bijzonder duur. Als aanvulling van de selectie is een Idrissi, Klaiber en Labyad wel prima.

Uiteindelijk gaat het om de balans, een sterke basis, een aanvulling met talenten, een paar spelers die in de basis kunnen maar er om moeten vechten en daarnaast wat "routiniers" die er indien nodig als achtervang voor blessures kunnen staan.
[...]

Als vorig seizoen afgemaakt was had Ajax zeker geen kampioen geworden.
Dat is en blijft altijd koffiedik kijken, zeker geen is een te harde stelling. Welicht was er het besef gekomen bij de spelersgroep dat ze nu toch echt moeten presteren om het over de streep te trekken. Was de vorm van AZ in elkaar gezakt of komen er grote blessures om de hoek zetten. Valt het kwartje precies de verkeerde kant op en ga zo maar door met mogelijkheden die plaats kunnen vinden.

Feitelijk zijn ze op basis van de tussenstand van dat moment bovenaan de lijst geeindigd.

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 04-05-2021 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:38:
[...]

AZ (waar we gelijk mee in punten stonden) had nog een wedstrijd minder gespeeld ook he ;)
Ze hadden beiden toch gewoon 25 wedstrijden gespeeld? Verschil in kwaliteit tegenstander wellicht maar niet dat één van de twee meer wedstrijden had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

Dat is pure speculatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Napo schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:41:
[...]
Ze hadden beiden toch gewoon 25 wedstrijden gespeeld? Verschil in kwaliteit tegenstander wellicht maar niet dat één van de twee meer wedstrijden had.
Je hebt gelijk, ik zat ernaast (y)

Ik zie het al, zowel Ajax en AZ moesten nog een wedstrijd inhalen, tegen respectievelijk Utrecht en Feyenoord. AZ zat er op dat moment wel veel beter in dan wij, dus de verwachting dat wij waarschijnlijk geen kampioen zouden zijn geworden hou ik erin ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 09:34
Superkiwi schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:38:
[...]

Ik ga met Erapaz in deze.
klopt niet. Beiden 25-56

https://www.vi.nl/competi...redivisie/2019-2020/stand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

KingKoning schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:49:
[...]
klopt niet. Beiden 25-56
Daar waren we het al over eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
snmght schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Dat is pure speculatie.
Maar ligt dichter bij de waarheid dan zeggen dat de kloof tussen Ajax en de rest nu al te groot is, na een redelijk seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Erapaz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:31:
[...]

Wat @Napo zegt, juist tegen middenmotors als backup voor je 1e keus is het prima. Zolang niet heel je team dit soort spelers is, is het prima. En op 3 of 4 ploegen na zijn het spelers die anders wel basisspeler zouden zijn (dus een Klaiber was bij Utrecht wel basisspeler).

Voor de CL kom je waarschijnlijk wel te kort ja. Dan zijn de eerste 11 prima (om te overwinteren) maar zodra je het van de nummers 12-15 moet hebben gaat het een lastig verhaal worden.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
ElPaco schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:57:
[...]

Wat @Napo zegt, juist tegen middenmotors als backup voor je 1e keus is het prima. Zolang niet heel je team dit soort spelers is, is het prima. En op 3 of 4 ploegen na zijn het spelers die anders wel basisspeler zouden zijn (dus een Klaiber was bij Utrecht wel basisspeler).

Voor de CL kom je waarschijnlijk wel te kort ja. Dan zijn de eerste 11 prima (om te overwinteren) maar zodra je het van de nummers 12-15 moet hebben gaat het een lastig verhaal worden.
Ajax verloor van Twente en Groningen, met jawel Labyad in de basis. Die is echt niet goed genoeg, ook niet tegen middenmoters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Erapaz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:14:
[...]

Ajax verloor van Twente en Groningen, met jawel Labyad in de basis. Die is echt niet goed genoeg, ook niet tegen middenmoters.
Als je een wedstijd verliest en dat enkel en alleen komt door één speler - ongeacht welke speler dat is - dan kan je wellicht concluderen dat er meer problemen in je selectie of tactiek zit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Napo schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:16:
[...]

Als je een wedstijd verliest en dat enkel en alleen komt door één speler - ongeacht welke speler dat is - dan kan je wellicht concluderen dat er meer problemen in je selectie of tactiek zit.
Mwoa; tactiek leek tegen Roma in orde. Maakt het individu Tadic die penalty dan wel, dan vermoed ik dat het anders gelopen was. Die conclusie vind ik dus te kort door de bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:20:
[...]

Mwoa; tactiek leek tegen Roma in orde. Maakt het individu Tadic die penalty dan wel, dan vermoed ik dat het anders gelopen was. Die conclusie vind ik dus te kort door de bocht.
Dat is de conclusie ook dat door Labyad de wedstrijden tegen FC Groningen en FC Twente verloren werden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VDS91
[...]

Aan dit statement laat je zien dat je je clubvoorkeur (of afkeur) uitspreekt in plaats van realistisch kijkt naar voetbal. Dat Ajax zeker geen kampioen zou zijn geworden is klinklare onzin. Het zou inderdaad een spannend slot worden, maar de stelling dat Ajax zeker geen kampioen zou worden, tja, daar spat de afkeur en jaloezie van af. Hilarisch en niet serieus te nemen.

Verder zijn Labyad en zeker Idrissi spelers die standaard bij clubs van het niveau Utrecht, Feyenoord en Vitesse tot de betere spelers zouden behoren. Bij AZ was Idrissi trouwens misschien al de beste en Labyad was dat zeker bij Utrecht, dus waarom jij nu denkt dat ze tekort komen voor op de bank in de eredivisie is mij een raadsel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Napo schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:34:
[...]

Dat is de conclusie ook dat door Labyad de wedstrijden tegen FC Groningen en FC Twente verloren werden ;)
Maar heeft Labyad ooit wel het verschil gemaakt?

Ik vind hem overigens een prima 14e man ofzo. Zeurt ook niet en hij trapt toch beter tegen een bal dan ondergetekende. Maar toch denk ik dat het om verder te groeien ook echt nodig is dat het niveau van de nummer 11 tot en met 14 / 15 flink omhoog gaat. In principe zijn de eerste 11 namelijk over het algemeen meer dan prima, afhankelijk van hoe Eriks pet staat als hij het wedstrijdformulier invult.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

snmght schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:40:
[...]

Ik vind hem overigens een prima 14e man ofzo. Zeurt ook niet en hij trapt toch beter tegen een bal dan ondergetekende. Maar toch denk ik dat het om verder te groeien ook echt nodig is dat het niveau van de nummer 11 tot en met 14 / 15 flink omhoog gaat. In principe zijn de eerste 11 namelijk over het algemeen meer dan prima, afhankelijk van hoe Eriks pet staat als hij het wedstrijdformulier invult.
Tegen FC Utrecht in de beker :+

Intern heeft hij al wel gezeurd hé?! Hij wil graag weg, en Ajax werkt mee aan een vertrek.

[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 04-05-2021 10:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Oei ik geloof dat Ajax zich grote zorgen moet maken want:
PSV zit veel dichter op de concurrent dan de stand op de ranglijst momenteel laat zien.
En uit hetzelfde amusante stuk:
Wie de Amsterdammers de Eredivisie zien afstruinen, ziet vaak een elftal wat toch met enige regelmaat moeite heeft in uitwedstrijden tegenstanders als Heerenveen, Twente en Heracles makkelijk van zich af te schudden.
Enkele maanden terug was het dan zover en mocht Ajax haar zogenaamde machtspositie in Eindhoven laten zien. Het werd een zeer zwakke wedstrijd van de Amsterdammers, die 90 minuten lang niets geen indruk wisten te maken en met veel fortuin een late strafschop kregen toebedeeld. Ook eerder dit seizoen lukte het Ajax niet om PSV van zich af te schudden. Toegegeven, de tweede helft in Amsterdam werd voor PSV een stukje achteruit lopen maar in het eerste bedrijf maakte de ploeg van Roger Schmidt veel indruk en had het zomaar 0-3 kunnen staan na 45 minuten. Het zogenaamde machtige Ajax was 45 minuten lang niet in staat een passend antwoord op het voetbal van PSV te geven.
Nou pfoe ik moet dit even laten bezinken.

Maar even serieus, trots zijn op het feit dat je het Ajax 45 minuten lastig maakt, dat past meer bij een fan van ADO of Utrecht. Dan is het al gauw het hoogtepunt van het seizoen. Van een PSV-fan (de scribent in kwestie, me dunkt) verwacht ik toch dat die iets minder snel tevreden is.

[ Voor 9% gewijzigd door snmght op 04-05-2021 10:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

snmght schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:47:

[...]

En uit hetzelfde amusante stuk:

[...]

[...]

Nou pfoe ik moet dit even laten bezinken.

Maar even serieus, trots zijn op het feit dat je het Ajax 45 minuten lastig maakt, dat past meer bij een fan van ADO of Utrecht. Dan is het al gauw het hoogtepunt van het seizoen. Van een PSV-fan (de scribent in kwestie, me dunkt) verwacht ik toch iets meer.
Ze vergeten ook even een bekerwedstrijd te vermelden, past niet in het verhaal denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Maar even serieus, trots zijn op het feit dat je het Ajax 45 minuten lastig maakt, dat past meer bij een fan van ADO of Utrecht. Dan is het al gauw het hoogtepunt van het seizoen. Van een PSV-fan (de scribent in kwestie, me dunkt) verwacht ik toch dat die iets minder snel tevreden is.
Zowel Chris Woerts als Erik Meijer heb geen/beperkte link met PSV, het artikel lijkt wat dat betreft niet vanuit het fan-perspectief geschreven maar meer vanuit het perspectief eredivisie en de ontwikkelingen daarin.

edit: het is een beetje een mengelmoes van zaken. De basis lijkt nu.nl te zijn waar supporters zelf weer wat zinnen tussen hebben geprakt :+

Net zoals vrijwel elk artiekl van supporters redelijk kansarm.

[ Voor 21% gewijzigd door Napo op 04-05-2021 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Er zullen vast wedstrijden geweest zijn waarin hij dat wel heeft gedaan ;)

@snmght Blijkbaar was dit toch wel zijn topwedstrijd van dit seizoen
Zeker, en dat blijft het lastige in het beoordelen van spelers. Van een speler als Labyad verwacht ik niet de prestaties van een Tadic, daar heeft hij simpelweg de kwaliteiten niet voor. Dat hij dan ondersneeuwt in een wedstrijd en dus niet beslissend is kan ik hem minder aanrekenen zolang hij zijn normale niveau haalt. Waarbij ik niet zeg dat kritiek niet gepast is maar de vraag is wellicht meer: Voldoet een speler als Labyad aan de verwachtingen?

De breedte gaat altijd van belang zijn voor een volgende stap, de competitie (Eredivisie) gaat daar helaas een beperkende factor in zijn. Je ziet het nu al meermaals in de wedstrijdinstelling van CL vs Eredivisie. Het perspectief dat je als club kan bieden is dan ook beperkter dan enkele clubs in Duitsland, Italie, Spanje, Engeland en Frankrijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 04-05-2021 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Maak daar maar 18e man van. Liever een talent als 14e man dan een speler die het niveau niet heeft en ook nooit zal gaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
[...]

Dit is precies mijn punt, voor de Eredivisie kan Ajax zonder problemen putten uit hun beste 16 spelers (zolang het maar niet de nummers 5 t/m 16 zijn die opgesteld worden). Ja je verliest iets kwaliteit, maar je hebt nog altijd ruim voldoende voor de Eredivisie. Bij PSV zijn de nummers 12 en 13 al aanzienlijk minder (afhankelijk van de positie, Madueke doet het bijvoorbeeld erg goed).

Voor Ajax om te groeien moeten ze inderdaad nog in die breedte investeren, maar voor de Eredivisie is wat ze nu hebben voldoende.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
ElPaco schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:17:
[...]

Dit is precies mijn punt, voor de Eredivisie kan Ajax zonder problemen putten uit hun beste 16 spelers (zolang het maar niet de nummers 5 t/m 16 zijn die opgesteld worden). Ja je verliest iets kwaliteit, maar je hebt nog altijd ruim voldoende voor de Eredivisie. Bij PSV zijn de nummers 12 en 13 al aanzienlijk minder (afhankelijk van de positie, Madueke doet het bijvoorbeeld erg goed).

Voor Ajax om te groeien moeten ze inderdaad nog in die breedte investeren, maar voor de Eredivisie is wat ze nu hebben voldoende.
Hier kan ik het toch echt niet mee eens zijn. Ik kan me meer vinden in het stuk wat @snmght hier boven quote van de PSV supporter. Ik vond Ajax totaal niet oppermachtig in de wedstrijden dit seizoen. En inderdaad hebben ze nog te vaak moeite met de kleintjes, zelfs laatst nog tegen RKC en Utrecht. Tegen PSV was het in de eredivisie 2x erg matig.

De tegenstander wegtikken, zoals tegen Utrecht en Feyenoord begon vorig seizoen, dat is wat je wilt zien. Totdat dat niveau gehaald wordt denk ik dat de selectie zeker nog niet breed genoeg is voor de eredivisie. Nu is het nog veel te vaak billenknijpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online

[...]
Wie de Amsterdammers de Eredivisie zien afstruinen, ziet vaak een elftal wat toch met enige regelmaat moeite heeft in uitwedstrijden tegenstanders als Heerenveen
Ach ja sommige ploegen hebben het thuis lastig met het Heerenveen met Siem de Jong en Lasse Schone in de basis.
Erapaz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:25:
[...]

Hier kan ik het toch echt niet mee eens zijn. Ik kan me meer vinden in het stuk wat @snmght hier boven quote van de PSV supporter. Ik vond Ajax totaal niet oppermachtig in de wedstrijden dit seizoen. En inderdaad hebben ze nog te vaak moeite met de kleintjes, zelfs laatst nog tegen RKC en Utrecht. Tegen PSV was het in de eredivisie 2x erg matig.
Kan wel zijn maar de andere kant is dat Ajax dit jaar tot de bekerfinale elke week twee wedstrijden gespeeld heeft. Dan kan ik mij voorstellen dat het tegen een RKC een keer niet spetterend is. Tegen Utrecht was inderdaad matig, maar de andere kant, Utrecht heeft 1 schot op doel mogen lossen.

Waar Ajax in ieder geval oppermachtig is, is in de conditie. Hoe vaak eredivisieclubs tegen Ajax vanaf de 70e/80e minuut leeg zijn is echt niet te geloven. Zelfs AZ wat vorige maand amper heeft gevoetbald was gewoon moe eind van de wedstrijd vorige week.

Seizoenen waar een club niet alleen ongeslagen de competitie wint maar ook zonder verliespunten komen maar zelden voor in het professionele voetbal. Veel kampioenen verliezen dus ook wel eens in de competitie en gevoelsmatig niet zelden van kleintjes.

[ Voor 59% gewijzigd door PolarBear op 04-05-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
PolarBear schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:29:
[...]

[...]

Ach ja sommige ploegen hebben het thuis lastig met het Heerenveen met Siem de Jong en Lasse Schone in de basis.

[...]

Kan wel zijn maar de andere kant is dat Ajax dit jaar tot de bekerfinale elke week twee wedstrijden gespeeld heeft. Dan kan ik mij voorstellen dat het tegen een RKC een keer niet spetterend is. Tegen Utrecht was inderdaad matig, maar de andere kant, Utrecht heeft 1 schot op doel mogen lossen.

Waar Ajax in ieder geval oppermachtig is, is in de conditie. Hoe vaak eredivisieclubs tegen Ajax vanaf de 70e/80e minuut leeg zijn is echt niet te geloven. Zelfs AZ wat vorige maand amper heeft gevoetbald was gewoon moe eind van de wedstrijd vorige week.
Maar 2x in de week is toch niks voor een profclub? En het is niet “een keer wat minder”, we hebben dit seizoen in de eredivisie geen topwedstrijd gezien tegen een tegenstander van enig niveau. Over alle wedstrijden waren ze denk ik alleen thuis tegen Lille echt goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElPaco
Erapaz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:25:
[...]

De tegenstander wegtikken, zoals tegen Utrecht en Feyenoord begon vorig seizoen, dat is wat je wilt zien. Totdat dat niveau gehaald wordt denk ik dat de selectie zeker nog niet breed genoeg is voor de eredivisie. Nu is het nog veel te vaak billenknijpen.
Je hoeft toch ook niet 34 wedstrijden oppermachtig te zijn? Realistisch gezien moet je aan het eind van de rit rond de 85 punten hebben om kampioen te worden, je mag er best zo af en toe eens een gelijkspelen of verliezen.

Tuurlijk wil je 34 wedstrijden lang super voetbal zien, de realiteit is dat dit gewoon niet kan. Doen de grote ploegen uit andere competities ook niet. Bayern verliest ook wel eens, speelt ook wel eens slecht (maar wint dan wel).

WoT stats

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VDS91
Erapaz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:36:
[...]

Maar 2x in de week is toch niks voor een profclub? En het is niet “een keer wat minder”, we hebben dit seizoen in de eredivisie geen topwedstrijd gezien tegen een tegenstander van enig niveau. Over alle wedstrijden waren ze denk ik alleen thuis tegen Lille echt goed.
Thuis tegen Lille waren ze helemaal niet goed...

14 punten voorspong en een veel beter doelsaldo ondanks het dubbele programma, denk daar eens over na en kom terug op je conclusie. Moet Ajax 34 wedstrijden met een paar doelpunten verschil winnen om oppermachtig te zijn? Denk het niet. Dat doet Bayern ook niet, die verliezen ook wel eens een potje, maar zijn toch oppermachtig. Net als Ajax dit seizoen.

[ Voor 28% gewijzigd door VDS91 op 04-05-2021 11:41 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 90 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken