[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 90 Laatste
Acties:
  • 138.354 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:57
toolkist schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:49:
3 wissels bij PSV, dan denk je 'ok Schmidt is boos en grijpt hard in'.. Maar als ie dan Vertessen brengt vraag je je toch af of ie wel wil winnen.
Tja, verder heeft hij enkel nog Fein, van Ginkel en Piroe op de bank. Het is allemaal geen vetpot.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Sangaré is het aan het solliciteren om naar de kant te worden gehaald. Van Ginkel er dan in lijkt me.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nu in 5 minuten al 2 overtredingen (Teze en Gotze) gezien waarvoor Blom net binnen een seconde met geel stond te wapperen. Heerlijk dat consequent fluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 15:54
ElPaco schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:53:
Sangaré is het aan het solliciteren om naar de kant te worden gehaald. Van Ginkel er dan in lijkt me.
voetbal op het middenveld? gatver :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:51:
[...]
Want zoals het nu is zijn de top landen gewoon niet in te halen.
Al pas je de coëfficiënten aan Engelse en Spaanse ploegen hebben veel voordeel van het TV geld, in mindere mate geld dat ook voor de Duitse en Italiaanse competitie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:52:
[...]

Tja, verder heeft hij enkel nog Fein, van Ginkel en Piroe op de bank. Het is allemaal geen vetpot.
Van Ginkel had toch prima gekunnen? Alles beter dan Vertessen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:57:
[...]

Van Ginkel had toch prima gekunnen? Alles beter dan Vertessen
Maar Vertessen is een aanvaller, van Ginkel een middenvelder.

Hij scoort wel ;)

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Alstu... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Oooh gelukkig, hij miste de bal zelf volledig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Gakpo!!

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-09 09:46

Qu3st

toolkist schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:49:
3 wissels bij PSV, dan denk je 'ok Schmidt is boos en grijpt hard in'.. Maar als ie dan Vertessen brengt vraag je je toch af of ie wel wil winnen.
En dan scoort ie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kom op Mulder, je mag wel iets doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Eigen goal, hij raakte de bal zelf niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:59:
Oooh gelukkig, hij miste de bal zelf volledig
Gakpo miste niet :p wat een heerlijk schot.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
En 2-2, hoe dan. 3 goals in 2 minuten

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Nou, de verdediging zit nog in de kleedkamer bij beide teams :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:01:
[...]

Eigen goal, hij raakte de bal zelf niet
Vertessen heeft de goal blijkbaar wel op zijn naam gekregen zegt de commentator net.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
10-10, 10-10, 10-10!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Vertessen heeft de goal blijkbaar wel op zijn naam gekregen zegt de commentator net.
Wordt wel vaker later gecorrigeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Hoe vaak mag Sangaré nog grote fouten maken voordat hij naar de kant wordt gehaald? Die had beter een blauw shirtje aan kunnen trekken.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Wanneer gaat de VAR de scheids op de hoogte brengen van die hands bal? De verdediger gaat met zijn hand naar de bal toe.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
ElPaco schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:04:
Hoe vaak mag Sangaré nog grote fouten maken voordat hij naar de kant wordt gehaald? Die had beter een blauw shirtje aan kunnen trekken.
Volgende week staat hij gewoon weer basis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat een kans zeg.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Daar moest Mulder flink ingrijpen ja. Jammer dat hij niet zat, was mooie geweest.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:13
Malen = koning missen

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Dat was gewoon een goede kopbal op goal. Als Mulder niks had gedaan had hij gezeten.

WoT stats

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4N7F276/Davy.jpg

*O* *O* *O* *O* *O*

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:30
Ajacieden gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Wat doet Gakpo nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
De speler missen en toch de vrije trap tegen krijgen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Op de bal jagen? Je kan niet uit het niets stil staan of van richting veranderen al had hij daarin wel meer zijn beste kunnen en wellicht moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Wanneer mag de ME erop klappen en meevieren? ❤️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ElPaco schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:34:
[...]

De speler missen en toch de vrije trap tegen krijgen.
Gestrekt been op zijn schaduw, duidelijk rood! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
OPSLAGHOND schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:35:
[...]

Gestrekt been op zijn schaduw, duidelijk rood! :9
Rood voor zijn schaduw? :p

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Godver, die had gewoon moeten zitten! Van Ginkel toch.

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
De jong, gerbrands, schmidt…. Volgend seizoen is al verloren helaas.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 15:56
Puntverlies van PSV tegen Heerenveen? Ik ben geschokt!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Hoezo pompen ze die laatste bal er niet in? Stel idioten. Jammer van de niet gegeven penalty en jammer dat PSV zo enorm veel kansen nodig heeft voor een goal.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 12:06
Bedankt Heerenveen, lekker spannend toch weer de laatste speelrondes ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:15
Man man man, het is toch jammer dat je een Malen in de spits hebt die gewoon 300 kansen nodig heeft om een goal te maken... Gelijkspel is ook helemaal 0,0 waard, want AZ gaat niet meer gelijkspelen. Wat een belabberde shit weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
Echt ongelooflijk dat de VAR niet ingreep voor hands. Schoolvoorbeeld van hands lijkt me.

WoT stats

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:00

Vos

AFCA

toolkist schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:54:
[...]

Nepsupporter :+
Gewoon een kampioenschap waardige overwinning graag
Scheelde me wel een scheiding :p (was op 'vakantie')

Mag nu wel officieel mijn ondertitel aanpassen :+

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 02-05-2021 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Dus in plaats van mensen op de Corona-maatregelen te wijzen ten tijde van deze pandemie waarin de zorg uit zijn voegen barst ga je met ze feest vieren?
Mooie club🥳

Laat ze die schaal ook maar omhoog houden op een overvolle IC!

[ Voor 16% gewijzigd door Deruxian op 02-05-2021 19:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-09 09:46

Qu3st

Deruxian schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:10:
Dus in plaats van mensen op de Corona-maatregelen te wijzen ten tijde van deze pandemie waarin de zorg uit zijn voegen barst ga je met ze feest vieren?
Mooie club🥳
Waar was je toen Cambuur op het plein stond?
Ik snap het sentiment hoor. Maar lekker selectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
carpebios schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:38:
De jong, gerbrands, schmidt…. Volgend seizoen is al verloren helaas.
Kijken of Gerbrands weer een boek gaat schrijven.

Als het volgende seizoen net zo gaat moeten ze alle drie hun conclusie trekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:49
Wat slecht verdedigd van PSV bij de 1-0. Het is dat de rode loper uitrollen nog meer daadkracht vraagt dan niks doen, maar anders...

Normaal win je zo'n pot natuurlijk. Wat een kansen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:43
Gefeliciteerd Ajacieden!

Het doet mij wel iets zeer als PSV’er te moeten stellen hoe groot dit gat is geworden.. Ik heb een paar jaar terug echt mooie dingen meegemaakt als PSV’er zijnde.

De afgelopen jaren en ik verwacht de komende jaren is het echt Ajax. Dat doet zeer :p Maar ik kan ook wel genieten van mooi management en het aanzicht dat jullie hebben gekregen weer in Europa door het getoonde spel!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/As1cCg6-gU2ADh3xRNEmYlDKRks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ylr0vlMHWzlHO5zXRB66ZOzM.png?f=user_large

[ Voor 190% gewijzigd door Exocet op 02-05-2021 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
dglavimans schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:03:
Gefeliciteerd Ajacieden!

Het doet mij wel iets zeer als PSV’er te moeten stellen hoe groot dit gat is geworden.. Ik heb een paar jaar terug echt mooie dingen meegemaakt als PSV’er zijnde.

De afgelopen jaren en ik verwacht de komende jaren is het echt Ajax. Dat doet zeer :p Maar ik kan ook wel genieten van mooi management en het aanzicht dat jullie hebben gekregen weer in Europa door het getoonde spel!
Vooral dat 2e zou ik persoonlijk zeggen. Dat is toch echt wel bijzonder. Of Ajax echt het Bayern van Nederland gaat worden, ik moet het nog zien. We hebben eerder ook periodes gehad waarin PSV een dergelijke voorsprong had en meerdere malen landskampioen werd. Het waren echter nooit garanties. Kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat de talenten van Ajax het gewoon beter doen dan die van PSV (hoewel ook dat niet nieuw is). In de tijd waarin nieuwe spelers een stuk duurder zijn en de scouting van PSV er vaker naast lijkt te zitten, lijkt dat toch wel een flink voordeel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Snowdog schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:10:
[...]

Vooral dat 2e zou ik persoonlijk zeggen. Dat is toch echt wel bijzonder. Of Ajax echt het Bayern van Nederland gaat worden, ik moet het nog zien. We hebben eerder ook periodes gehad waarin PSV een dergelijke voorsprong had en meerdere malen landskampioen werd. Het waren echter nooit garanties. Kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat de talenten van Ajax het gewoon beter doen dan die van PSV (hoewel ook dat niet nieuw is). In de tijd waarin nieuwe spelers een stuk duurder zijn en de scouting van PSV er vaker naast lijkt te zitten, lijkt dat toch wel een flink voordeel te zijn.
100 procent ja.. Situaties zijn ook niet te vergelijken met geld dat nu erin gaat is het gewoon ontzettend knap hoe Ajax de afgelopen jaren mee kan. Die club is enorm gezond op dit moment en spelen mooi voetbal.

Bayern van Nederland is wel weer gelijk een andere lading.. Ik vind Bayern in alles de beste ploeg van de laatste jaren in alles hahah.. Maar je ziet wel enorm wat Ajax aan het doen is de afgelopen jaren en wat ze bouwen.. Dat is bizar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

als Feyenoorder kan ik hier wel om lachen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
dglavimans schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:23:
[...]

100 procent ja.. Situaties zijn ook niet te vergelijken met geld dat nu erin gaat is het gewoon ontzettend knap hoe Ajax de afgelopen jaren mee kan. Die club is enorm gezond op dit moment en spelen mooi voetbal.

Bayern van Nederland is wel weer gelijk een andere lading.. Ik vind Bayern in alles de beste ploeg van de laatste jaren in alles hahah.. Maar je ziet wel enorm wat Ajax aan het doen is de afgelopen jaren en wat ze bouwen.. Dat is bizar
Ik zie het meer als wat ze hadden was absoluut fenomenaal nu is het langzaam aan het afbrokkelen. Moet nog zien of ze dat vast weten te houden, maar ik verwacht eigenlijk van niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat het geen goed team meer is, maar ze zijn allang niet meer van het niveau wat ze 2 jaar terug hadden.

Ik denk dat het nog best lastig gaat zijn om die voorsprong vast te houden (zo goed worden ze sowieso vele jaren niet meer zou ik zeggen), maar zelfs de absolute toppositie in Nederland houden wordt lastig denk ik. Maar goed, who knows. Vooralsnog zijn ze nog altijd beter dan de rest, maar ik zie die doemscenario's nog niet zo snel waarin ze 10 jaar op rij NL kampioen worden.

Maar goed als ze in een positie komen waarin een PSV en AZ de beste spelers gaan verkopen aan Ajax (net als Bayern dat doet in DL), ja dan gaat het wel mis. Zo ver is het nog niet echter en ik zie dat ook nog niet zo snel gebeuren eigenlijk.

Maar goed, misschien zie ik het ook helemaal mis. Ik denk dat het te makkelijk is om nu te zeggen dat het succes vooral in het management zit, zo ging dat bij PSV/Cocu/Gerbrands ook, niet? Ze hebben het op dit moment iig wel even voor elkaar, voor de toekomst, ik weet het niet, ik denk dat het net zo snel weer uit elkaar kan vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Laatst online: 10:30
Snowdog schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:36:
[...]

Ik zie het meer als wat ze hadden was absoluut fenomenaal nu is het langzaam aan het afbrokkelen. Moet nog zien of ze dat vast weten te houden, maar ik verwacht eigenlijk van niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat het geen goed team meer is, maar ze zijn allang niet meer van het niveau wat ze 2 jaar terug hadden.

Ik denk dat het nog best lastig gaat zijn om die voorsprong vast te houden (zo goed worden ze sowieso vele jaren niet meer zou ik zeggen), maar zelfs de absolute toppositie in Nederland houden wordt lastig denk ik. Maar goed, who knows. Vooralsnog zijn ze nog altijd beter dan de rest, maar ik zie die doemscenario's nog niet zo snel waarin ze 10 jaar op rij NL kampioen worden.

Maar goed als ze in een positie komen waarin een PSV en AZ de beste spelers gaan verkopen aan Ajax (net als Bayern dat doet in DL), ja dan gaat het wel mis. Zo ver is het nog niet echter en ik zie dat ook nog niet zo snel gebeuren eigenlijk.

Maar goed, misschien zie ik het ook helemaal mis. Ik denk dat het te makkelijk is om nu te zeggen dat het succes vooral in het management zit, zo ging dat bij PSV/Cocu/Gerbrands ook, niet? Ze hebben het op dit moment iig wel even voor elkaar, voor de toekomst, ik weet het niet, ik denk dat het net zo snel weer uit elkaar kan vallen.
Denk dat ze vooral geluk hebben gehad dat de andere potentieel goede clubs hebben stilgezeten of verkeerde keuzes gemaakt hebben (PSV/Feyenoord), want zo goed waren ze dit seizoen niet (vooral de 2e helft) en vorig seizoen, voordat de boel stilgelegd was ook niet. Normaal kost de verkoop van je beste spelers (Ziyech, de Jong, de Ligt) je wel wat. Bij Ajax lijkt dit niet echt gebeurt te zijn, ondanks dat de vervangers best matig zijn vergeleken met de toppers die je nu mist.

Maar met die financiele injectie voor PSV en dat stadion voor Feyenoord wat vooralsnog lijkt te gaan gebeuren ook kan het inderdaad spoedig anders zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 02-05-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Snowdog schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:36:
[...]

Dat is zo. Het kan ook heel snel gaan in de voetbal wereld (kijk naar mijn eigen PSV). En toch vind ik de situatie Ajax een vrij bijzondere waarin management en goed voetbal te zien is..

Verschil in de PSV situatie met Cocu vind ik dat PSV bij lange na toen niet Europees goed was en het voetbal ook niet echt. Waren goeie jaren.. Ik doelde eigenlijk zelf op de jaren verder terug toen PSV nog CL speelde tegen AC Milaan en Cocu zelf op het velf stond. Die jaren waren erg goed (management toen alleen niet als ik het mij goed herinner). De jaren Cocu waren Nederlandse resultaten maar dat is het ook..

Maar wie weet gaat Schmidt bouwen en krijgt hij een kans. Heb de hoop niet in hem opgegeven of iets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gênant.

Duizenden supporters bij ArenA, spontane huldiging voor Ajax-spelers https://www.nu.nl/binnenl...ng-voor-ajax-spelers.html (via @NUnl)

Ik ben voor ajax, maar nadat de spelers vorige week spontaan feest gingen vieren, deden ze dat vandaag weer spontaan. Wat ontzettend gênant dat niemand binnen ajax verantwoordelijkheid heeft getoond. Maatschappelijk ontzettend misplaatst.... Ergens hoop ik dat dit consequentie heeft voor ajax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:43:
[...]

Denk dat ze vooral geluk hebben gehad dat de andere potentieel goede clubs hebben stilgezeten of verkeerde keuzes gemaakt hebben (PSV/Feyenoord), want zo goed waren ze dit seizoen niet (vooral de 2e helft) en vorig seizoen, voordat de boel stilgelegd was ook niet. Normaal kost de verkoop van je beste spelers (Ziyech, de Jong, de Ligt) je wel wat. Bij Ajax lijkt dit niet echt gebeurt te zijn, ondanks dat de vervangers best matig zijn vergeleken met de toppers die je nu mist.

Maar met die financiele injectie voor PSV en dat stadion voor Feyenoord wat vooralsnog lijkt te gaan gebeuren ook kan het inderdaad spoedig anders zijn.
Ik zou er eerder op hopen(rekenen) dat Ten Hag, Overmars en Vd Sar vertrekken en er opvolgers van mindere kwaliteit en andere visie komen (met name Overmars).

Dat stadion van Feyenoord is er pas over een jaar of 3-4. Daar ga je voorzichtig aan pas over een jaar of 5 maximaal van profiteren. En dan kun je pas gaan bouwen (investeren) in je team, nog een jaar verder.
Slot moet nu dus gaan bouwen met een lege portemonnee, Feyenoord zie ik komend seizoen dus nog niet een bedreiging worden.

Bij AZ verwacht ik een leegloop qua dragende spelers. Koopmeiners, Wijndal, Boadu, zie ik alle 3 vertrekken (buitenland, Wijndal had ik graag bij Ajax gezien). Dan is het maar afwachten wat er van AZ overblijft, die gaan geen miljoenen in een speler investeren dus de kwaliteit in de selectie zal normaliter omlaag gaan.

De verwachte transfers deze zomer (Malen Dumfries Ihattaren) zorgen ervoor dat PSV meerdere spelers moet gaan kopen om de basis op niveau te houden, en dan nog extra om te versterken. Vorig seizoen zijn er genoeg miljoenen besteed aan spelers die nou niet echt erg versterking zijn of hun transferprijs waard kijken (hallo Sangaré, waar is je pass nauwkeurigheid gebleven?). Ik moet nog zien of de TD van PSV (naam ff kwijt) nu ineens 5-6 voltreffers gaat produceren.
Gaat een Malen niet wordt het wellicht een ander verhaal.

Bij Ajax moet Tagliafico waarschijnlijk vervangen worden (van Aanholt wordt al vaker genoemd), wellicht Neres en er moet een spits bij. De rest staat eigenlijk prima (al zou ik graag Davinson Sanchez terugzien, dromen mag toch? O-) ). Veel spelers gaan hun 2e seizoen Ajax in, waarin normaliter meer van ze verwacht mag worden.

Dit zou dus zomaar een relatief rustige zomer kunnen worden bij Ajax. Met 2 concurrenten die zeer waarschijnlijk meerdere dragende spelers moeten gaan vervangen en 1 concurrent waar de trainer misschien wel een half nieuw elftal op moet gaan bouwen met maar een paar miljoen beschikbaar zou volgend seizoen misschien wel eens heel eentonig kunnen gaan worden. Van de andere kant heeft Ten Hag elk seizoen weer een aantal maanden nodig om de beste 11 te vinden dus tja... Ik verwacht in ieder geval zeker geen grotere voorsprong dan dit seizoen maar zoals het er nu naar uit ziet gaat Ajax wel de top favoriet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

LZ86 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:43:
[...]

Door het gepruts van de anderen kan Ajax het inderdaad doen op 80% ;)

Je hebt nu al wel 10x hier gezegd dat het wat 'geluk' is en dat het matig was. Ook wel beetje vermoeiend. De andere (top)ploegen mogen vooral heel goed in de spiegel kijken imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
Vos schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:11:
[...]

Door het gepruts van de anderen kan Ajax het inderdaad doen op 80% ;)

Je hebt nu al wel 10x hier gezegd dat het wat 'geluk' is en dat het matig was. Ook wel beetje vermoeiend. De andere (top)ploegen mogen vooral heel goed in de spiegel kijken imo.
Vind dat ook wel wat simpel, dit Ajax is ook gewoon een goede ploeg, kan je zeggen 80%, maar dit is gewoon voor de Eredivisie een heel goed team. Zie de Europese resultaten, natuurlijk wel een beetje in decline, maar alsnog gewoon een erg goede ploeg. Geen schande om van te verliezen. Ik ben benieuwd of Ajax dat kan vasthouden, maar het zou mij wel enigszins verbazen als ze de komende jaren ook gewoon telkens tot ver tot in Europa doorkomen (ik bedoel als je bedenkt dat ze dit seizoen ook gewoon in de halve finale hadden moeten staan (van de EL dan wel, maar dat is alsnog gewoon een sterke competitie)).

En ja, ze winnen het dit seizoen dan wel eenvoudig, maar ze zijn ook gewoon goed en zelfs als het wat closer was, het niveau dat Ajax nu heeft is gewoon moeilijk te evenaren en een goed niveau. Als de hele top van de Eredivisie zo goed was, dan zouden we het in Europa ook stukken beter doen. Al hebben AZ en ook PSV wel af en toe laten zien dat ze best aardig kunnen voetballen in Europa, daar is het meer als het allemaal even meezit. Hopen dat die andere ploegen inderdaad wat meer 'geluk' gaan krijgen, maar uiteindelijk is dit Ajax gewoon een hele goed ploeg en verdiend kampioen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Snowdog schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:22:
[...]

Vind dat ook wel wat simpel, dit Ajax is ook gewoon een goede ploeg, kan je zeggen 80%, maar dit is gewoon voor de Eredivisie een heel goed team. Zie de Europese resultaten, natuurlijk wel een beetje in decline, maar alsnog gewoon een erg goede ploeg. Geen schande om van te verliezen. Ik ben benieuwd of Ajax dat kan vasthouden, maar het zou mij wel enigszins verbazen als ze de komende jaren ook gewoon telkens tot ver tot in Europa doorkomen (ik bedoel als je bedenkt dat ze dit seizoen ook gewoon in de halve finale hadden moeten staan (van de EL dan wel, maar dat is alsnog gewoon een sterke competitie)).

En ja, ze winnen het dit seizoen dan wel eenvoudig, maar ze zijn ook gewoon goed en zelfs als het wat closer was, het niveau dat Ajax nu heeft is gewoon moeilijk te evenaren en een goed niveau. Als de hele top van de Eredivisie zo goed was, dan zouden we het in Europa ook stukken beter doen. Al hebben AZ en ook PSV wel af en toe laten zien dat ze best aardig kunnen voetballen in Europa, daar is het meer als het allemaal even meezit. Hopen dat die andere ploegen inderdaad wat meer 'geluk' gaan krijgen, maar uiteindelijk is dit Ajax gewoon een hele goed ploeg en verdiend kampioen.
Met je eens :). Die 80% staat er met een knipoog ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
Het wordt nog erger: https://nos.nl/artikel/23...om-escalatie-te-voorkomen

12000 fans en de politie in Amsterdam grijpt niet in.. Dit is wel erg offtopic, maar je mag nog geen demonstratie geven of de ME rijdt overal rond en in Amsterdam kan blijkbaar verder alles, als het maar niet over corona gaat. Ik vind het persoonlijk prima, maar dan mag alles ook weer! Festivals!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:45
Ajax kan gewoon 2 volwaardige elftallen opstellen in de ED. Europees gezien schieten we tekort, maar het is bij lange na niet hopeloos.

Dat maakt het hele verschil. Feyenoord en PSV, AZ of Vitesse hebben die luxe niet. Daarnaast wisselt Ajax niet met elke trainer van speelstijl, waardoor je een hoger doel kan nastreven.

PSV en Feyenoord komen ooit wel een keertje bovendrijven. In het voetbal heb je altijd hele goede jaren, maar veel vaker slechte jaren. Dat hoort erbij.

Als je je voetbalziel maar niet aan een of andere duistere investeerder verkoopt. Doe je dat, dan is de hel het vooruitzicht. Kijk maar naar de grote poenerige clubs in Europa. Als je supporters je stadion gaan heroveren, dan gaat er iets niet helemaal lekker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:37:
Het wordt nog erger: https://nos.nl/artikel/23...om-escalatie-te-voorkomen

12000 fans en de politie in Amsterdam grijpt niet in.. Dit is wel erg offtopic, maar je mag nog geen demonstratie geven of de ME rijdt overal rond en in Amsterdam kan blijkbaar verder alles, als het maar niet over corona gaat. Ik vind het persoonlijk prima, maar dan mag alles ook weer! Festivals!!!!
Ik denk dat ze deze keer, helaas, de juiste inschatting gemaakt hebben dat ingrijpen tot heel erg veel meer zooi gezorgd zou hebben. Dan waren van die 12k een heel aantal richting het centrum vertrokken om daar huis te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
mavaros schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:38:
Ajax kan gewoon 2 volwaardige elftallen opstellen in de ED. Europees gezien schieten we tekort, maar het is bij lange na niet hopeloos.

Dat maakt het hele verschil. Feyenoord en PSV, AZ of Vitesse hebben die luxe niet. Daarnaast wisselt Ajax niet met elke trainer van speelstijl, waardoor je een hoger doel kan nastreven.

PSV en Feyenoord komen ooit wel een keertje bovendrijven. In het voetbal heb je altijd hele goede jaren, maar veel vaker slechte jaren. Dat hoort erbij.

Als je je voetbalziel maar niet aan een of andere duistere investeerder verkoopt. Doe je dat, dan is de hel het vooruitzicht. Kijk maar naar de grote poenerige clubs in Europa. Als je supporters je stadion gaan heroveren, dan gaat er iets niet helemaal lekker.
Wanneer je in een mindere periode zit dan moet je wachten.
Of je moet flink wat geld hebben om je eruit te helpen, of een TD die niet veel geld nodig heeft om veel te bereiken.

Probleem is dat je niks aan de Jong hebt en mijn verwachtingen over Arnesen zijn ook vrij laag.
Het is niet alsof hij zo veel heeft weten te presteren sinds zijn vertrek bij Chelsea

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:16

Superkiwi

Hoi doei

Laten we over twee weken maar eens zien of dit kortdurende feestje tot een toename van het aantal besmettingen leidt. Ik denk dat het wel meevalt, áls we al een stijging gaan zien.
Twee weken geleden bij Cambuur ging het ook prima.
Wat hierboven al gezegd is: als je wél ingrijpt heb je waarschijnlijk rellen. Femke en de politie hebben er goed aan gedaan om deze lui gewoon even hun gang te laten gaan.
Is het krom en moeilijk aan het grote publiek uit te leggen? 100%. Maar iedereen weet dat je dit niet tegen had kunnen houden, bij welke club dan ook.

Dat gezegd hebbende.....
Aan alle Ajacieden hier: gefeliciteerd met nummertje 35!!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 10:07
Het zat er al maanden dik aan te komen, we houden ons steeds minder aan de maatregelen en dat gaat steeds eem stapje verder. Aan de max 2 gasten thuis werd al massaal geen gehoor gegeven, nu zag je cambuur huldiging, Koningsdag, bomvolle winkelstraten, bomvolle parken en nu ook bij Ajax huldiging. Ik rij elke morgen langs de a2 en tegenwoordig staat er gewoon weer file. Thuiswerken waar mogelijk kunnen we ook al niet meer.

Dus ja wat in Amsterdam gebeurde mag niet, maar maak je er nou niet te druk om voor je eigen best wil. ;)
Niet ingrijpen was inderdaad misschien wel de beste oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 11:35
Die 4e ster is niet zo heel ver meer weg...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

DoeEensGek schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:02:
Het zat er al maanden dik aan te komen, we houden ons steeds minder aan de maatregelen en dat gaat steeds eem stapje verder. Aan de max 2 gasten thuis werd al massaal geen gehoor gegeven, nu zag je cambuur huldiging, Koningsdag, bomvolle winkelstraten, bomvolle parken en nu ook bij Ajax huldiging. Ik rij elke morgen langs de a2 en tegenwoordig staat er gewoon weer file. Thuiswerken waar mogelijk kunnen we ook al niet meer.

Dus ja wat in Amsterdam gebeurde mag niet, maar maak je er nou niet te druk om voor je eigen best wil. ;)
Niet ingrijpen was inderdaad misschien wel de beste oplossing.
Het was heel lang één gast, daar ga je al ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 10:07
Vos schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:03:
[...]

-->Bier<-- :+ :9B

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
groggy schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:10:
Ergens hoop ik dat dit consequentie heeft voor ajax.
3 punten in mindering en 35 doelpunten! Dat zal ze leren! :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

hoevenpe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:02:
Die 4e ster is niet zo heel ver meer weg...
Nog 4 kampioenschappen te gaan als ik vorig jaar als een halve ster meereken en naar boven afrond :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

groggy schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:10:
Ergens hoop ik dat dit consequentie heeft voor ajax.
De volgende wedstrijd zonder publiek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
OPSLAGHOND schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:07:
3 punten in mindering en 35 doelpunten! Dat zal ze leren! :+
Je wilt volgende week nog een feestje in de Kuip... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Ik vind het niet bepaald netjes naar de andere clubs, geen publiek mogelijk ism de overheid, maar vervolgens wel duizenden fans hutjemutje bij het stadion, waar men niet de mogelijkheid heeft die te verspreiden zoals je zou kunnen doen in een stadion. Maargoed, wie ben ik?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:08:
[...]
Nog 4 kampioenschappen te gaan als ik vorig jaar als een halve ster meereken en naar boven afrond :P
Die 3 sterren zijn nog wel mooi, maar hoe zien 4 sterren eruit op een shirt? :?
2 boven en 2 onder? Of 4 op een rij? Of 4 in de vorm van een ruit?
En nu we er toch over beginnen; krijg je bij 50 kampioenschappen één grote ster? :9
Maarten_E schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:11:
Ik vind het niet bepaald netjes naar de andere clubs, geen publiek mogelijk ism de overheid, maar vervolgens wel duizenden fans hutjemutje bij het stadion, waar men niet de mogelijkheid heeft die te verspreiden zoals je zou kunnen doen in een stadion. Maargoed, wie ben ik?
Maarten van Rossum? -O-

[ Voor 37% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-05-2021 22:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Ik vind het jammer dat de KNVB niet een straf van -15 punten in het vooruitzicht heeft gesteld indien er zich een menigte zou vormen om het kampioenschap te vieren.

(Ben zelf ook voor Ajax, maar dit kan gewoon echt niet).

[ Voor 15% gewijzigd door RegularJohn op 02-05-2021 22:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
RegularJohn schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:12:
Ik vind het jammer dat de KNVB niet een straf van -15 punten in het vooruitzicht heeft gesteld indien er zich een menigte zou vormen om het kampioenschap te vieren.

Dat hadden ze dan eerst bij Cambuur moeten doen + het is buiten het stadion en daar heeft de KNVB niets over te zeggen lijkt me.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Geldt dat dan ook voor Vitesse (samengeklonterde fans voorafgaand aan de bekerfinale), clubs waarvan de fans hun ploeg uitzwaaiden op weg naar Europese wedstrijden en/of grote nationale wedstrijden zoals derby's?
Waar leg je de grens?

Waarom komen mensen nu pas met straffen aanzetten terwijl we het hele seizoen op verschillende momenten al samengeklonterde fans zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
In Tilburg was het ook feest voordat, tijdens en nadat Rangers Willem II uit Europa knikkerde?
Teveel momenten met zo'n drukte ...

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-05-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 16:21

pro_6or

amateur_60r

D-e-n schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:15:
[...]

Waarom moet eigenlijk iemand de schuld krijgen? Het gaat niet om een wedstrijdje verlies meer of minder of een goede trainer her en der. Het gaat er om aan hoe het geld wordt verdeeld anno 2021. Wanneer je in 1988 een paar keer achter elkaar kampioen werd en een grote afstand nam van de rest kon die rest nog wel met goed beleid langszij komen. Want je had in de eredivisie allemaal dezelfde mogelijkheden. Nu krijgt die club die kampioen wordt zo'n bedrag mee, dat zet de rest op een te grote achterstand.

Willen we een eredivisie met meer spanning dan moet het (start)geld wat de vertegenwoordigers van die eredivisie in Europa binnen harken beter verdeeld worden over de clubs die net naast die felbegeerde Europese plek grijpen. Vinden we dat principieel bezwaarlijk? Dan krijgen we dus steeds grotere verschillen waardoor er uiteindelijk geen reet meer aan is en dat is voor niemand goed.

[...]

Ik denk dat je nu de kop een beetje in het zand steekt. Volgens mij verwacht Ajax zelf ook dat ze met de CL-inkomsten er op kunnen rekenen dat ze een "abonnement" op de CL hebben. Die gaan er niet vanuit dat ze nog eens naar PSV moeten kijken.
Eredivisie, eredivisie.

Het geld verdeel systeem daarboven werkt precies zo. Alles gaat naar de paar grote clubs. En is er eens een subtopper met een leuke selectie dan is het kopen kopen kopen, niet kijken.

Als we binnen de eredivisie onafhankelijk van dit systeem wél gaan nivelleren dan is het enige effect dat we straks niks meer in europa hebben. En ook nooit meer gaan krijgen.

Het voetbal is in handen van de grote jongens, en die geven het nooit meer weg. Landjes in de periferie mogen leuk een beetje opleiden en bij de gratie van de grote 15 op uitnodiging af en toe eens meedoen. Oh nee, dat ging nog niet door. Voor nu.

En laat het duidelijk zijn, clubs als Ajax en Feijenoord zijn daarin ondergeschikt aan Tottenham Hotspur. Best een mooie naam, maar niet de historie van onze topclubs. Zeker Ajax met haar Europacup 1 en CL titels.

We stonden er bij en keken ernaar. Letterlijk. We kijken er naar.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hoevenpe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:11:
[...]

Je wilt volgende week nog een feestje in de Kuip... ;)
Dat wel, gevolgd door 15 punten aftrek voor Feijenoord. Feest in Eindhoven, gevolgd door. Enfin, etc. Etc.

Uiteindelijk zijn er dan geen punten meer. Net zo als dit argument geen punt had.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
pro_6or schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:22:
We stonden er bij en keken ernaar. Letterlijk. We kijken er naar.
Zou de BeNeLiga nog een uitkomst zijn of is dat lood om oud ijzer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hoevenpe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:26:
[...]

Zou de BeNeLiga nog een uitkomst zijn of is dat lood om oud ijzer?
Ja, daar kijken dan een paar miljoen mensen naar. Het is nooit genoeg.

Ik zie geen enkele oplossing. Behalve terug naar een Europacup 1 voor titel winnaars. Wellicht dan met wat extra tickets voor de toplanden, maar niet zo veel als nu.

Het probleem is gewoon geld. Het gaat sinds het Bosman arrest alleen nog maar over geld. Te veel geld, te weinig voetbal.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-09 23:09
mavaros schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:38:

Ik vraag me het af. Het financiële gat groeit wel heel snel. Er is maar 1 CL plek en die plek levert meer op dan alle andere plekken bij elkaar. Vroeger was er ook een verschil, maar het financiële verschil wordt structureel groter. Met het vergeven van de CL plek aan Ajax vorig seizoen werd eigenlijk dit seizoen al beslist, daardoor was er oneindig meer financiële slagkracht bij Ajax dan bij de concurrentie.

Ajax heeft wat dat aan gaat ook geluk dat het tweede elftal gewoon kan spelen. Bij vrijwel elke andere club heeft iedereen die buiten de boot valt bij het eerste al een jaar bijna geen wedstrijd gespeeld. In die zin snap ik dat Dick moeite heeft om spelers in te passen, zeker omdat hij ook geen enkele poging deed om bij het eerste elftal te rouleren zodat je wat makkelijker spelers kan inpassen als er een keer een blessure of een vormdip is.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 02-05-2021 22:32 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vos schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:03:
[...]

Sorry uitspelende club, wij staan maar 1 gast toen in ons indoor stadium. Wie mag het zijn, de spits, middenvelder, of jullie keeper. Ja, verstandig, ik zou ook de keeper kiezen. Maar of hij dan wel de bal alleen met zijn ellebogen wil stoppen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Je mag het ook gewoon zeggen hoor, dat ik een stuk chagrijn ben... :+ :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Maarten_E schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:34:
[...]

Je mag het ook gewoon zeggen hoor, dat ik een stuk chagrijn ben... :+ :+
Nee, nee, we vinden dat je veel kennis hebt, erg droogkloterig bent, soms best enthousiast uit de hoek kan komen, alleen je kledingkeuze mag iets meer kleur hebben. Goed, zwart kleed af, maar dat red je zo toch niet meer.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Maarten_E schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:34:
[...]Je mag het ook gewoon zeggen hoor, dat ik een stuk chagrijn ben... :+ :+
Als ik jou al chagrijn ga noemen, hoe noem ik mijn schoonmoeder dan? O-)
@Quad noemt het een trouwma ... :o

[ Voor 6% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-05-2021 22:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:46

Quad

Doof

OPSLAGHOND schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:37:
[...]

Als ik jou al chagrijn ga noemen, hoe noem ik mijn schoonmoeder dan? O-)
@Quad noemt het een trouwma ... :o
Heb medelijden met me. :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Quad schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:45:
[...]Heb medelijden met me. :P
Sterkte. :(:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Quad schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:45:
[...]

Heb medelijden met me. :P
Ik heb meer medelijden met de schoonmoeder van Opslaghond....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Dan zou Ajax ineens nog meer fans uit Brabant hebben, bussenvol die dan spontaan het kampioenschap gaan vieren (met hun PSV shirt aan onder de jas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:31:
[...]

Ik vraag me het af. Het financiële gat groeit wel heel snel. Er is maar 1 CL plek en die plek levert meer op dan alle andere plekken bij elkaar. Vroeger was er ook een verschil, maar het financiële verschil wordt structureel groter. Met het vergeven van de CL plek aan Ajax vorig seizoen werd eigenlijk dit seizoen al beslist, daardoor was er oneindig meer financiële slagkracht bij Ajax dan bij de concurrentie.
Die slagkracht was er toch al. Niet goed voor de reserves en je zou een verlies draaien van hier tot Tokyo, maar de reserves hadden dat op kunnen vangen.
Had AZ die CL miljoenen gehad hadden ze misschien 1, heel eventueel 2 spelers gehaald voor een paar miljoen en verreweg het grootste deel van dat geld had dan nu nog ongeroerd op de bank gestaan. Denk dus niet dat de verschillen dan veel kleiner geweest zouden zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Als AZ de championsleague gehaald had was het dak er van af gegaan. Oh wacht.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Ajax heeft goed beleid combineer met een beetje geluk. Voor 2 spelers in totaal 170 miljoen vangen gaat niet zo snel nog een keer gebeuren.

Het beleid was al een tijdje goed en is dat nog steeds. Voeg daar een enorme kapitaalinjectie aan toe in de vorm van (onder andere) die 2 verkopen en je hebt een recept om flink boven te rest te staan, en te blijven.

Met enkel die 2 klappers had het geen blijvend verschil gemaakt in mijn ogen, maar juist door de jarenlange rust en het degelijke beleid stap je nu wel weg van PSV en AZ.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
ElPaco schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:18:
Ajax heeft goed beleid combineer met een beetje geluk. Voor 2 spelers in totaal 170 miljoen vangen gaat niet zo snel nog een keer gebeuren.

Het beleid was al een tijdje goed en is dat nog steeds. Voeg daar een enorme kapitaalinjectie aan toe in de vorm van (onder andere) die 2 verkopen en je hebt een recept om flink boven te rest te staan, en te blijven.

Met enkel die 2 klappers had het geen blijvend verschil gemaakt in mijn ogen, maar juist door de jarenlange rust en het degelijke beleid stap je nu wel weg van PSV en AZ.
Voorlopig even, maar ze zullen daar ook snel wat extra kwaliteit nodig hebben, want zelfs zonder Blind begint het al op te vallen dat het qua lekkere aanvallen tegen de betere teams al snel wat minder loopt. Zo'n spelers koop je niet 1, 2 ,3 zo eenvoudig. Dat Ajax meer geld heeft zal niet zo snel verdwijnen, zelfs als de inkomsten uit Europese wedstrijden teruglopen verkopen ze hun spelers gewoon voor meer geld dan de rest van de NL clubs. Hoewel PSV af en toe nog niet hoeft te klagen met de bedragen die ze krijgen (zie een Lozano).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:18:

Ik denk inderdaad dat het, naast die bizarre transferbedragen natuurlijk, voornamelijk dankzij het gevoerde beleid komt. Daarom vrees ik de dag dat Overmars (en in mindere mate Vd Sar) op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging. Ik verwacht dat ie nog maximaal 2 jaar blijft zitten.
Ik hoop in ieder geval dat Vd Sar, Overmars en Ten Hag niet allemaal in dezelfde periode vertrekken, dat zou wel eens tot een enorme terugval kunnen leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
toolkist schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:25:
[...]

Ik denk inderdaad dat het, naast die bizarre transferbedragen natuurlijk, voornamelijk dankzij het gevoerde beleid komt. Daarom vrees ik de dag dat Overmars (en in mindere mate Vd Sar) op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging. Ik verwacht dat ie nog maximaal 2 jaar blijft zitten.
Ik hoop in ieder geval dat Vd Sar, Overmars en Ten Hag niet allemaal in dezelfde periode vertrekken, dat zou wel eens tot een enorme terugval kunnen leiden.
Ik vraag me echt af hoezeer het echt beleid is en hoeveel op "geluk" berust is. Ik denk dat "geluk" en een gouden generatie (nouja, ook qua aankopen iig) hierin ook echt een enorme rol speelt. Je kan natuurlijk zeggen dat ze dat allemaal zo gezien hebben, maar ik denk dat het allemaal toch ook wel een beetje op geluk neerkomt dat het allemaal zo geweldig op z'n plaats viel. Maar goed, zit er misschien helemaal langs.

Wil ik verder niet mee zeggen dat iedereen dat zomaar even nadoet, ze hebben zeker een goed team staan, maar ik denk wel dat het op te vangen is. Ik zou me denk ik over de coach nog de meeste zorgen maken, want ik vind dat ten Hag het met het spelersmateriaal dat hij heeft gewoon erg goed doet eigenlijk. Geen populaire mening hier, ik weet het :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:32:
[...]

Ik vraag me echt af hoezeer het echt beleid is en hoeveel op "geluk" berust is. Ik denk dat "geluk" en een gouden generatie (nouja, ook qua aankopen iig) hierin ook echt een enorme rol speelt. Je kan natuurlijk zeggen dat ze dat allemaal zo gezien hebben, maar ik denk dat het allemaal toch ook wel een beetje op geluk neerkomt dat het allemaal zo geweldig op z'n plaats viel. Maar goed, zit er misschien helemaal langs.

Wil ik verder niet mee zeggen dat iedereen dat zomaar even nadoet, ze hebben zeker een goed team staan, maar ik denk wel dat het op te vangen is. Ik zou me denk ik over de coach nog de meeste zorgen maken, want ik vind dat ten Hag het met het spelersmateriaal dat hij heeft gewoon erg goed doet eigenlijk. Geen populaire mening hier, ik weet het :)
Met de bedragen die er bij de aankopen (en verkopen) omgaan denk ik dat geluk wat te makkelijk gesteld is. Ajax heeft volgens mij een hele goede zet gedaan door Veldmate weg te halen bij Groningen, waardoor de kennis over Zuid Amerika ineens een stuk groter werd. Het is niet dat er dan na anderhalve videoband iemand gekocht wordt 'op hoop van zegen', Neres, Antony, Martinez, ze zijn allen door en door gescout. Tuurlijk kan een transfer dan ook mislukken, maar is mislukken de basis en heb je geluk als iemand wel slaagt, of is succes de basis en heb je pech als een transfer niet het beoogde resultaat heeft (Magallan)?
Is het geluk dat Ajax bij een aantal mislukte spelers toch nog bijna de volledige transfersom terugverdient?

Qua vervangbaarheid.. Ik denk dat het makkelijker is om een coach aan te stellen "als het boven goed zit", dan andersom. Ik zou serieus geen vervanger weten voor Overmars. Voor Ten Hag kan ik best een aantal trainers noemen waarvan ik denk dat ze prima resultaten met Ajax kunnen behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
toolkist schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:50:
[...]

Met de bedragen die er bij de aankopen (en verkopen) omgaan denk ik dat geluk wat te makkelijk gesteld is. Ajax heeft volgens mij een hele goede zet gedaan door Veldmate weg te halen bij Groningen, waardoor de kennis over Zuid Amerika ineens een stuk groter werd. Het is niet dat er dan na anderhalve videoband iemand gekocht wordt 'op hoop van zegen', Neres, Antony, Martinez, ze zijn allen door en door gescout. Tuurlijk kan een transfer dan ook mislukken, maar is mislukken de basis en heb je geluk als iemand wel slaagt, of is succes de basis en heb je pech als een transfer niet het beoogde resultaat heeft (Magallan)?
Is het geluk dat Ajax bij een aantal mislukte spelers toch nog bijna de volledige transfersom terugverdient?

Qua vervangbaarheid.. Ik denk dat het makkelijker is om een coach aan te stellen "als het boven goed zit", dan andersom. Ik zou serieus geen vervanger weten voor Overmars. Voor Ten Hag kan ik best een aantal trainers noemen waarvan ik denk dat ze prima resultaten met Ajax kunnen behalen.
Nouja, de namen die je noemt zijn allemaal nog niet echt bewezen toppers zou ik zeggen (van de Z-Amerikanen). Al laten ze af en toe wel hun klasse zien natuurlijk. Daarnaast heeft Ajax natuurlijk al een hele tijd de naam mee en verkopen ze alle spelers die het minder doen voor een hoop geld. Dat zou inderdaad een stukje Overmars kunnen zijn, maar ik denk dat uiteindelijk de naam Ajax daar toch een grotere rol speelt dan Overmars zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:56:
[...]

Nouja, de namen die je noemt zijn allemaal nog niet echt bewezen toppers zou ik zeggen (van de Z-Amerikanen). Al laten ze af en toe wel hun klasse zien natuurlijk. Daarnaast heeft Ajax natuurlijk al een hele tijd de naam mee en verkopen ze alle spelers die het minder doen voor een hoop geld. Dat zou inderdaad een stukje Overmars kunnen zijn, maar ik denk dat uiteindelijk de naam Ajax daar toch een grotere rol speelt dan Overmars zelf.
Het zijn zeker geen bewezen toppers nee, maar alle 3 hebben ze meer dan genoeg toegevoegde waarde voor het 1e van Ajax. Worden ze niet doorverkocht? Prima!
Van Martinez bv kan ik me al niet voorstellen dat hij gekocht zal worden door een ploeg uit de PL, Seria A of La Liga. Hij speelt bij Ajax alleen maar LCV en daar is ie voor die competities eigenlijk gewoon te klein voor.
Pagina: 1 ... 61 ... 90 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken