De VAR heeft denk ik geen actieve herinnering aan een onterecht afgekeurde goal.
En als we van AZ verliezen is dat ook niet zo een ramp. Die spelen Europees denk ik meer klaar dan PSV, laat AZ maar tweede worden.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Wat zou goedkoper zijn;
- 55.000 witte zakdoekjes bestellen en laten bezorgen bij de Arena.
of
- een machine kopen om zakdoekjes te kunnen maken en zelf bezorgen?
of
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dit lees ik op VZ:Exocet schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:58:
De VAR heeft denk ik geen actieve herinnering aan een onterecht afgekeurde goal.
"Buitenspel. Grens vlagt omdat hij denkt dat het buitenspel is. Dan worden de lijnen getrokken en vallen deze naar alle waarschijnlijkheid binnen de marge van 10cm. Dan blijft de beslissing van de grens staan. Heel vervelend en snap de boosheid. Maar bij meer clubs heb je zo'n situatie gehad."
Nooit geweten als ik eerlijk ben.
snmght schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:00:
Laat Feyenoord maar tweede worden.
Op zich prima regel, maar maak er dan iets van 10 cm in voorwaartse richting. Beetje raar om het de andere kant ook te laten gelden, want dan keur je gewoon onterecht dingen af en dat wouden ze hiermee voorkomen.remco112 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:09:
[...]
Dit lees ik op VZ:
"Buitenspel. Grens vlagt omdat hij denkt dat het buitenspel is. Dan worden de lijnen getrokken en vallen deze naar alle waarschijnlijkheid binnen de marge van 10cm. Dan blijft de beslissing van de grens staan. Heel vervelend en snap de boosheid. Maar bij meer clubs heb je zo'n situatie gehad."
Nooit geweten als ik eerlijk ben.
Er waren helemaal geen lijnen nodigPompi schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:19:
[...]
Op zich prima regel, maar maak er dan iets van 10 cm in voorwaartse richting. Beetje raar om het de andere kant ook te laten gelden, want dan keur je gewoon onterecht dingen af en dat wouden ze hiermee voorkomen.
Nou tegen Emmen dan maar kampioen worden. Moet er niet aan denken dat Ajax kampioen wordt in de Kuip.
Ajax terecht kampioen dit jaar natuurlijk.
Ajax terecht kampioen dit jaar natuurlijk.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Mwa ... AZ derde op doelsaldo lijkt me ook mooi.snmght schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:00:
En als we van AZ verliezen is dat ook niet zo een ramp. Die spelen Europees denk ik meer klaar dan PSV, laat AZ maar tweede worden.
Dan maar ''hup Groningen'' deze zaterdag
Ik neig naar een doelpunt... Dan heb je dus een plaat voor je kop van een meter dik en weiger je een fout toe te geven...
Ga dan zelf kijken naar de beelden...Scheidsrechter Allard Lindhout neigt na afloop ook naar een geldig doelpunt van Davy Klaassen. De Ajax-middenvelder scoorde de 1-1 tijdens het duel met FC Utrecht, maar zag zijn goal afgekeurd worden wegens buitenspel. De VAR greep niet in, maar Lindhout had dat wel gedaan.
'Het is zeker een hele lastige, zowel voor de arbitrage op het veld als de VAR, want ze staan heel dicht bij elkaar', begint Lindhout na het duel voor de camera van ESPN. 'De VAR heeft zijn werk gedaan, met de middelen die hij had. De beslissing op het veld voor buitenspel is blijven staan.'
Mag niet is gewoon zo afgestemd.
Is buitenspel minder dan 10cm dan blijft de beslissing van de grensrechter staan.
Wat ik gewoon een prima regel vind bij twijfel moet je niet vlaggen.
Vanavond niets gezien, zonet wel de samenvatting.
Hoe kan men het een terechte penalty vinden? Hij laat beide benen al hangen voordat er contact is
Dat de afgekeurde goal geen buitenspel was is iedereen het wel over eens als ik het zo een beetje lees hier.
Hoe kan men het een terechte penalty vinden? Hij laat beide benen al hangen voordat er contact is

Dat de afgekeurde goal geen buitenspel was is iedereen het wel over eens als ik het zo een beetje lees hier.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Kerk speelt de bal een fractie van een seconde eerder voor zich uit, en Tagliafico raakt 100% de man.Superkiwi schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:48:
Dat een speler anticipeert op een tackle en niet vol doorloopt mag je hem niet kwalijk nemen, anders wordt hij doormidden geschopt...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Tagliafico raakt de man omdat die z'n linkerbeen laat hangen...Ramzzz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:01:
[...]
Kerk speelt de bal een fractie van een seconde eerder voor zich uit, en Tagliafico raakt 100% de man.
Dat een speler anticipeert op een tackle en niet vol doorloopt mag je hem niet kwalijk nemen, anders wordt hij doormidden geschopt...
Door de middenschoppen lijkt mij ook een tikje dramatische overdrijving.toolkist schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:08:
[...]
Tagliafico raakt de man omdat die z'n linkerbeen laat hangen...
https://www.vi.nl/nieuws/...-naar-amsterdam-halen#_=_Remko Pasveer wordt zeer waarschijnlijk de nieuwe doelman van Ajax. Als de laatste plooien worden gladgestreken, tekent de 37-jarige keeper van Vitesse op korte termijn in Amsterdam.
Die had ik niet zien aankomen geloof ik.
[ Voor 20% gewijzigd door PolarBear op 23-04-2021 07:01 ]
Op de man hoeft niet, ook niet verkapt met eenOPSLAGHOND schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:02:
Wat zou goedkoper zijn;
of
Ten Hag is een vakman pur sang die bij Ajax er een topsportmentaliteit in heeft weten te krijgen (daarbij geholpen door Tadic). Alleen waren de heren die mentaliteit gisteren even vergeten en dacht men dat het op 90% ook wel kon. Dat gaat niet, zelfs niet tegen subtoppers uit de Eredivisie. En dan sta je als coach redelijk machteloos, want je kunt wel een poppetje of twee wisselen, maar als bijna alle poppetjes niet thuis geven dan schiet je daar weinig mee op (en de instelling van Utrecht hielp ook niet mee).
Dit gelijkspel is volledig aan de spelers te wijten.
[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 23-04-2021 12:46 ]
Afgezien van wat je van de kwaliteiten van Pasveer vindt, een logische oplossing. Volgend seizoen zal waarschijnlijk het laatste van Stekelenburg zijn, en dan als tweede keeper achter Pasveer. Tekent Onana alsnog bij, dan wordt Pasveer het jaar erna nummer 2 (die is dan inmiddels ook al 38) om af te bouwen. Tekent Onana niet bij, dan kan Pasveer op zich nog wel een jaartje mee als eerste keeper, mocht je niet meteen een Onana-waardige vervanger kunnen scoren, hetzij vanwege beschikbaarheid, hetzij vanwege geldtekort (en nee, Pasveer is niet Onana-waardig).PolarBear schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:00:
[...]
https://www.vi.nl/nieuws/...-naar-amsterdam-halen#_=_
Die had ik niet zien aankomen geloof ik.
Pasveer: November 8, 1983 (age 37 years)autje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:06:
[...]
Afgezien van wat je van de kwaliteiten van Pasveer vindt, een logische oplossing. Volgend seizoen zal waarschijnlijk het laatste van Stekelenburg zijn, en dan als tweede keeper achter Pasveer. Tekent Onana alsnog bij, dan wordt Pasveer nummer 2 (die is dan inmiddels ook al 38) om af te bouwen. Tekent Onana niet bij, dan kan Pasveer op zich nog wel een jaartje mee als eerste keeper, mocht je niet meteen een Onana-waardige vervanger kunnen scoren, hetzij vanwege beschikbaarheid, hetzij vanwege geldtekort (en nee, Pasveer is niet Onana-waardig).
Stekelenburg: September 22, 1982 (age 38 years)
Zit wel iets qua leeftijd tussen maar ook niet heel veel. Qua carrière fase scheelt het in ieder geval niets imho. Waarbij Stekelenburg bewezen heeft als tweede keeper goed te kunnen functioneren (lang niet elke keeper kan na lange tijd weer direct op niveau keepen).
Maar goed we zullen zien. Als Pasveer en Stekelenburg doorgaan dan zal Scherpen wel verhuurd worden schat ik in.
Ik denk dat het nog geen uitgemaakte zaak is of Stekelenburg of Pasveer 1e keeper wordt.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Voor de ambitiies die Ajax heeft zijn zowel Stekelenburg als Pasveer toch geen geambieerde eerste keepers?Gynnad schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:13:
Ik denk dat het nog geen uitgemaakte zaak is of Stekelenburg of Pasveer 1e keeper wordt.
90%? Eerder 50% of minder. Tadic had slechts 1 goede actie in 90 minuten met zijn volgens jou 'topsport-mentaliteit'.autje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:02:
[...]Ten Hag is een vakman pur sang die bij Ajax er een topsportmentaliteit in heeft weten te krijgen (daarbij geholpen door Tadic). Alleen waren de heren die mentaliteit gisteren even vergeten en dacht men dat het op 90% ook wel kon. Dat gaat niet, zelfs niet tegen subtoppers uit de Eredivisie.
Continue zuigen en slepen met de bal en dan verongelijkt kijken bij elk balverlies.
Hard werken is er niet bij, al maanden niet.
Gisteravond was het geen 90%, op 90% was Roma vorige week uitgeschakeld en had je gisteravond 3 punten gepakt.
Het was gewoon stom om met deze basis te beginnen, als jij het verschil niet zag tussen Kudus en Klaassen en/of Neres en Antony dan houdt het snel op.En dan sta je als coach redelijk machteloos, want je kunt wel een poppetje of twee wisselen, maar als bijna alle poppetjes niet thuis geven dan schiet je daar weinig mee op (en de instelling van Utrecht hielp ook niet mee).
En dan de tweede helft ook nog ongewijzigd beginnen, dan heb je echt oogkleppen op als trainer.
En de trainer treft geen blaam? Alleen bij winst ligt het aan de trainer? Erik heeft Utrecht een punt cadeau gegeven en Ajax twee punten gekost.Dit gelijkspel is volledig aan de spelers te wijten.
Een winnende coach heeft altijd gelijk zegt men, is een (punt)verliezende coach dan niet altijd fout?
Ik dacht dat Stekelenburg ook zou stoppen na dit jaar, dan is een Pasveer niet eens zo'n gekke keuze, kan zowel (tijdelijk) als eerste keeper fungeren als ook gewoon goede tweede keeper.
Ik denk dat het nogal gaat uitmaken hoe het met Onana gaat lopen wat de rol van Pasveer wordt.
Wist overigens niet dat hij al 37 was, staat wel goed te keepen dit jaar bij Vitesse!
Ik denk dat het nogal gaat uitmaken hoe het met Onana gaat lopen wat de rol van Pasveer wordt.
Wist overigens niet dat hij al 37 was, staat wel goed te keepen dit jaar bij Vitesse!
[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 23-04-2021 09:07 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nee, maar de situatie rondom Onana is natuurlijk nog niet duidelijk. In mei gaat het CAS naar verwachting uitspraak doen.Napo schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:12:
[...]
Voor de ambitiies die Ajax heeft zijn zowel Stekelenburg als Pasveer toch geen geambieerde eerste keepers?
Overigens hoe Stekelenburg momenteel keept kan hij best nog een seizoen onder de lat?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Voor de eredivisie zie ik weinig problemen met beide keepers. Het is niet het niveau Onana maar dat behoeft de eredivisie ook niet zozeer. Met een meer dan redelijke keeper als Stekelenburg of Pasveer moet je - kijkende naar de rest van de selectie - mee kunnen doen voor het kampioenschap.Gynnad schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:15:
[...]
Nee, maar de situatie rondom Onana is natuurlijk nog niet duidelijk. In mei gaat het CAS naar verwachting uitspraak doen.
Overigens hoe Stekelenburg momenteel keept kan hij best nog een seizoen onder de lat?
Het lastige is inderdaad de situatie Onana en de ambitie die Ajax heeft in de CL. Met zowel Stekelenburg, Pasveer en Scherpen loop je toch enigszins een risico in de CL. Het zijn niet keepers meer (Stekelenburg) die het verschil maken of uberhaupt dat niveau gehad hebben (Pasveer) en Scherpen heeft het niveau (nog) niet.
Natuurlijk, een vakman pur sang, voetbalinhoudelijk zal hij vast wat weten. Maar joh het is al 18 maanden tranen trekkend slecht. Dat valt gewoonweg niet te ontkennen. Daarnaast ook een laffe coach, tegen FCU hoef je niet met een breker als Alvarez op het middenveld te spelen.autje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:02:
[...]
Het goedkoopste lijkt me een moderator omkopen om jou de toegang tot het forum te ontzeggen.
Ten Hag is een vakman pur sang die bij Ajax er een topsportmentaliteit in heeft weten te krijgen (daarbij geholpen door Tadic). Alleen waren de heren die mentaliteit gisteren even vergeten en dacht men dat het op 90% ook wel kon. Dat gaat niet, zelfs niet tegen subtoppers uit de Eredivisie. En dan sta je als coach redelijk machteloos, want je kunt wel een poppetje of twee wisselen, maar als bijna alle poppetjes niet thuis geven dan schiet je daar weinig mee op (en de instelling van Utrecht hielp ook niet mee).
Dit gelijkspel is volledig aan de spelers te wijten.
Typische Erik ten Hag aankoop, middelmaat uit de middenmoot van de Eredivisie. Past goed in het ritje Klaiber, Labyad, Promes... Als je Steek hebt als 2e keeper heeft Pasveer niets in Amsterdam te zoekenautje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:06:
[...]
Afgezien van wat je van de kwaliteiten van Pasveer vindt, een logische oplossing. Volgend seizoen zal waarschijnlijk het laatste van Stekelenburg zijn, en dan als tweede keeper achter Pasveer. Tekent Onana alsnog bij, dan wordt Pasveer het jaar erna nummer 2 (die is dan inmiddels ook al 38) om af te bouwen. Tekent Onana niet bij, dan kan Pasveer op zich nog wel een jaartje mee als eerste keeper, mocht je niet meteen een Onana-waardige vervanger kunnen scoren, hetzij vanwege beschikbaarheid, hetzij vanwege geldtekort (en nee, Pasveer is niet Onana-waardig).

[ Voor 33% gewijzigd door ephymerous op 23-04-2021 09:31 ]
XXXVI
Pasveer moet je niet willen tenzij Stekelenburg stopt dan kan hij tweede of derde keeper zijn afhankelijk van de ontwikkeling van onze jonge keepers.
Heeft Onana nog niet bijgetekend in de transferwindow lijkt het me wel zaak om een nieuwe eerste keeper binnen te hengelen. Wellicht Cillessen.
Heeft Onana nog niet bijgetekend in de transferwindow lijkt het me wel zaak om een nieuwe eerste keeper binnen te hengelen. Wellicht Cillessen.
Omdat het een 100% strafschop was, hij raakt de bal niet en de benen van Kerk wel. Domme sliding.Superkiwi schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:48:
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik had ook wel een beetje het gevoel dat er met de rem op gespeeld werd door velen. Een deel wil fit aan het EK verschijnen, een ander deel deze zomer een transfer maken. En kampioen worden ze, helaas, ook wel op 50%.
Ik hoop dat ze zich tegen AZ wel op kunnen laden en gebruik maken van de ruimte die er komt. AZ is van zichzelf natuurlijk al een mooie, voetballende tegenstander maar voor hen staat er nog heel veel op het spel; de kans om mee te delen in de CL miljoenen.
In die zin verwacht ik vanuit AZ een mooie wedstrijd. Benieuwd of dit toch wel vermoeide Ajax het nog een laatste keer kan laten zien.
Ik hoop dat ze zich tegen AZ wel op kunnen laden en gebruik maken van de ruimte die er komt. AZ is van zichzelf natuurlijk al een mooie, voetballende tegenstander maar voor hen staat er nog heel veel op het spel; de kans om mee te delen in de CL miljoenen.
In die zin verwacht ik vanuit AZ een mooie wedstrijd. Benieuwd of dit toch wel vermoeide Ajax het nog een laatste keer kan laten zien.
En welk been raakte ie... juist, die ene die Kerk als een 'lam beentje' liet hangen OM maar geraakt te worden.On_E schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:40:
[...]
Omdat het een 100% strafschop was, hij raakt de bal niet en de benen van Kerk wel. Domme sliding.
De herhaling die de situatie vanuit de rug van Kerk toonde liet dat het duidelijkst zien. Op basis van andere beelden zou je inderdaad denken dat het gewoon een domme overtreding was en 100% penalty.
Kerk kon kats niet meer bij de bal, die liet zijn poot hangen op de gok voor een penalty. Overigens vind ik dat ze daar meer naar moeten kijken --> Kan speler nog bij de bal? Maargoed, contact is er. Ze zijn er voor een stuk minder gegeven.toolkist schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:21:
[...]
En welk been raakte ie... juist, die ene die Kerk als een 'lam beentje' liet hangen OM maar geraakt te worden.
De herhaling die de situatie vanuit de rug van Kerk toonde liet dat het duidelijkst zien. Op basis van andere beelden zou je inderdaad denken dat het gewoon een domme overtreding was en 100% penalty.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Steek is zo lang Onana geschorst is de eerste keeper. Daarachter zit niemand die Europees meekan weten sinds Roma, dus bij een blessure van Steek heb je dan gelijk een probleem.ephymerous schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:27:
[...]
Typische Erik ten Hag aankoop, middelmaat uit de middenmoot van de Eredivisie. Past goed in het ritje Klaiber, Labyad, Promes... Als je Steek hebt als 2e keeper heeft Pasveer niets in Amsterdam te zoeken
Lijkt me dus verstandig om nu een ervaren backup erbij te halen nu deze nog transfervrij en tegen redelijk salaris beschikbaar is. Miljoenen uitgeven aan een bewezen nr 1 lijkt me zonde geld zo lang situatie Onana nog niet duidelijk is. Bovendien stapt een goede keeper liever niet over met het risico na de schorsing van Onana op de bank te belanden.
Die pingel is de afglijdende schaal binnen het voetbal. 45 jaar geleden begon ik met voetbal en toen werd mij geleerd omhoog en over de tackle/keeper te springen. Nu leert men om tegen de tackle/keeper aan te lopen en te vallen om een penalty te krijgen
.
Vind ik het een penalty? Absoluut niet!
Worden er al jarenlang voor dit soort momenten pingels geven? Absoluut!
Het was handig van Kerk en oliedom van Tagliafico.
.
Vind ik het een penalty? Absoluut niet!
Worden er al jarenlang voor dit soort momenten pingels geven? Absoluut!
Hattrick: Thorgal Eagles
Altijd he!Deadsy schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:25:
Dan maar ''hup Groningen'' deze zaterdag
Trouwens, reken niet op Groningen. Ze spelen de laatste tijd niveau degradatie. Echt heel slecht.
Ze beginnen de wedstrijden vaak ook alsof ze net een potje kalmerende middelen achter de kiezen hebben.
Abo-mina-bel om maar met de woorden van Jan Mulder te praten.
[ Voor 146% gewijzigd door Harribo op 23-04-2021 10:58 ]
Met heel de selectie langs geweest bij Onana?Harribo schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:49:
[...]
Altijd he!
Trouwens, reken niet op Groningen. Ze spelen de laatste tijd niveau degradatie. Echt heel slecht.
Ze beginnen de wedstrijden vaak ook alsof ze net een potje kalmerende middelen achter de kiezen hebben.
Abo-mina-bel om maar met de woorden van Jan Mulder te praten.
Heb net de samenvatting gezien ...

En die afgekeurde goal sloeg ook nergens op. Prima dat je bij mogelijke twijfel de beslissing op het veld laat staan, maar zo op met de hakken op het doelgebied kan een dooie mol nog zien dat het geen buitenspel is. Gelukkig maakt het allemaal weinig meer uit.

En die afgekeurde goal sloeg ook nergens op. Prima dat je bij mogelijke twijfel de beslissing op het veld laat staan, maar zo op met de hakken op het doelgebied kan een dooie mol nog zien dat het geen buitenspel is. Gelukkig maakt het allemaal weinig meer uit.
Regeren is vooruitschuiven
Mooi voorbeeld waar de VAR het spel oneerlijker maakt ipv eerlijker. Was er geen VAR geweest, dan was er ook geen tot weinig discussie geweest. De grensrechter vlagt en dat is het.
Nu worden de videobeelden geanalyseerd, daaruit blijkt dat het geen buitenspel was, maar volgens de methode is het niet betrouwbaar genoeg om de grensrechter te corrigeren. Dus wordt de goal afgekeurd, terwijl deze geldig lijkt te zijn.
Nu worden de videobeelden geanalyseerd, daaruit blijkt dat het geen buitenspel was, maar volgens de methode is het niet betrouwbaar genoeg om de grensrechter te corrigeren. Dus wordt de goal afgekeurd, terwijl deze geldig lijkt te zijn.
Pasveer naar Ajax.
Die zal wel meegaan naar het EK nu
Nou het is rond... 
"
Hij is in ieder geval constanter dan Bijlow

Zet jij m in? "Pasveer in Oranje...remco112 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:08:
Pasveer naar Ajax.

[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 23-04-2021 12:26 ]
XXXVI
Hopelijk gaan ze Scherpen dan een jaartje verhuren. Misschien dat het nog wat wordt als hij elke week kan spelen.
Eredivisie speelronde 30
vrijdag 18:45u
Willem II v RKC
-
zaterdag 16:30u
sc Heerenveen v PEC Zwolle
18:45u
PSV v FC Groningen
Sparta v VVV-Venlo
-
zondag 12:15u
FC Emmen v Heracles
14:30u
ADO Den Haag v Fortuna Sittard
Ajax v AZ
16:45u
FC Twente v FC Utrecht
Feyenoord v Vitesse
Enjoy
vrijdag 18:45u
Willem II v RKC
-
PSV v FC Groningen
Sparta v VVV-Venlo
-
FC Emmen v Heracles
Ajax v AZ
FC Twente v FC Utrecht
Feyenoord v Vitesse
Enjoy

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
En als je dan gisteren en zondag wint heb je en je laten zien voor een transfer en kan je daarna vakantieboeken want de rest van de wedstrijden doet er niet meer toe.snmght schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:58:
Ik had ook wel een beetje het gevoel dat er met de rem op gespeeld werd door velen. Een deel wil fit aan het EK verschijnen, een ander deel deze zomer een transfer maken. En kampioen worden ze, helaas, ook wel op 50%.
Of je het nu wel of niet een pingel was. Tagliafico was te laat.bregweb schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:31:
Als je die 10 cm regel hebt prima. Snap ik wel (weet niet of ik het er mee eens bent maar goed). Maar waarom dan überhaupt nog een var check? Het was voor de VAR toch ook wel te zien dat Klaasen hooguit een teen buitenspel stond?Erapaz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:54:
Mooi voorbeeld waar de VAR het spel oneerlijker maakt ipv eerlijker. Was er geen VAR geweest, dan was er ook geen tot weinig discussie geweest. De grensrechter vlagt en dat is het.
Toch mooi als je een enigzins matige keeper in Nederland bent. Kun je de carierre altijd wel afsluiten met een goed salaris en een topsportklimaat in Amsterdam.. Verhoeven, Bosschker, Boer, Pasveer..
Ik vind het onbegrijpelijk. Hier kun je het seizoen niet mee aan gaan vangen. Wat mij betreft zorg je dat er snel duidelijkheid komt over Onana, wil die daar zelf niet aan meewerken dan verlies nemen en doorschakelen naar een nieuwe nummer 1. Dan heb je Onana op 1 met Stekelenburg / jeugd er achter of aankoop op 1.
Pasveer is niet slecht maar wel onnodig.
Ik vind het onbegrijpelijk. Hier kun je het seizoen niet mee aan gaan vangen. Wat mij betreft zorg je dat er snel duidelijkheid komt over Onana, wil die daar zelf niet aan meewerken dan verlies nemen en doorschakelen naar een nieuwe nummer 1. Dan heb je Onana op 1 met Stekelenburg / jeugd er achter of aankoop op 1.
Pasveer is niet slecht maar wel onnodig.
Pasveer volgend seizoen dus in Oranje.Napo schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:12:
[...]
Voor de ambitiies die Ajax heeft zijn zowel Stekelenburg als Pasveer toch geen geambieerde eerste keepers?
Het is millimeterwerk en zoals wel vaker, dan blijft de beslissing die op het veld gemaakt is staan. Zonder VAR ken ik nog een potje tussen beide clubs in de finale van een bekerwedstrijd. Was ergens in blessure tijd slechts 1,5 meter buitenspel.Erapaz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:54:
alles kan off-topic
Linkje hiervan (kan het niet in mijn email/site van Ziggo vinden)?Sempy schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:53:
Als je bij Ziggo zit, kan je dit weekend gratis alle wedstrijden zien via ESPN.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Hoeveel constanter dan Bijlow wil je het hebben? Maakt altijd een paar geweldige reddingen en is daarna weer een aantal maanden geblesseerd. Kun je de klok op gelijk zetten zo voorspelbaar en constant.ephymerous schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:25:
Nou het is rond...![]()
[...]
Zet jij m in? "Pasveer in Oranje..."
Wat betreft Pasveer dan is wel bizar wat hij dit jaar doet. Was jarenlang verreweg de zwakste keeper van de ED en dit jaar, op pensioengerechtigde leeftijd, speelt hij ineens wel goed.
alles kan off-topic
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:10:
[...]
Linkje hiervan (kan het niet in mijn email/site van Ziggo vinden)?
ESPN Eredivisie
Dit weekend zetten we speciaal voor Ziggo klanten* ESPN Eredivisie open
Speelronde 30 en de spanning loopt op
Neemt Ajax een voorschot op de 35e landstitel?
En wie wint de kraker Feyenoord - Vitesse?
https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders/espn-eredivisieMeNTaL_TO schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:10:
[...]
Linkje hiervan (kan het niet in mijn email/site van Ziggo vinden)?
Hier zou je toch moe van worden, constant oude koeien uit de sloot halen om je argument kracht bij te zetten.Ankona schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:09:
[...]
Het is millimeterwerk en zoals wel vaker, dan blijft de beslissing die op het veld gemaakt is staan. Zonder VAR ken ik nog een potje tussen beide clubs in de finale van een bekerwedstrijd. Was ergens in blessure tijd slechts 1,5 meter buitenspel.
Het was geen buitenspel, fout van grensrechter maar beslissing terecht. Hoe moeilijk is het om objectief te blijven?
Voor alle Ajacieden, deze (belachelijke) regel is al veel eerder van toepassing geweest. Bij FC Twente - Groningen werd een geldig doelpunt afgekeurd (duidelijk geen buitenspel blijkt uit alle beelden) omdat er blijkbaar gevlagd is door de grensrechter.Erapaz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:54:

Belachelijke regel natuurlijk, maar in ieder geval consequent toegepast ....
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Wat een boel heisa; afgekeurde goal of niet, Ajax was vooral niet goed genoeg. Dat vind ik eigenlijk een beetje onderbelicht nu. Het is ook niet zo dat het een cruciaal besluit in een ditto duel was.
Zijn hak dan, hij stond met zijn rug naar het veld. Wat mij gewoon verbaast is dat de VAR hier negatieve waarde heeft. Als grens kun je dus beter nooit vlaggen. Misschien die grens maar afschaffen dan?PolarBear schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:53:
[...]
En als je dan gisteren en zondag wint heb je en je laten zien voor een transfer en kan je daarna vakantieboeken want de rest van de wedstrijden doet er niet meer toe.
[...]
Of je het nu wel of niet een pingel was. Tagliafico was te laat.
[...]
Als je die 10 cm regel hebt prima. Snap ik wel (weet niet of ik het er mee eens bent maar goed). Maar waarom dan überhaupt nog een var check? Het was voor de VAR toch ook wel te zien dat Klaasen hooguit een teen buitenspel stond?
Dat weet je dus niet. Een pot kan bij een snelle 1-1 opeens een heel andere wending nemen.snmght schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:51:
Het is ook niet zo dat het een cruciaal besluit in een ditto duel was.
Kiwi gaat zondag bij een hardcore AZ supporter Ajax kijken. Ik denk dat hij met een stuk meer spanning zal zitten te kijken dan ik, eens kijken of we hem een beetje kunnen kietelen.
What the heck, misschien doe ik wel een van mijn AZ shirts aan
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 23-04-2021 15:07 ]
Ik vind vooral die Haller het spel van Ajax in de weg lopen. Zo vaak heb ik van, wat doet hij daar, joh?snmght schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:51:
Wat een boel heisa; afgekeurde goal of niet, Ajax was vooral niet goed genoeg. Dat vind ik eigenlijk een beetje onderbelicht nu. Het is ook niet zo dat het een cruciaal besluit in een ditto duel was.
Het was millimeterwerk. Geen fout dus die groot genoeg was om in te grijpen. Toch wel iets om hier eindeloos over door te mekkeren, dan is het logisch om er een veel grotere fout uit het verleden ook even bij te halen toen de benadeelde van nu extreem veel meer geluk had dat de scheidsrechter en grensrechters van dienst die dag collectief hun bril vergeten waren mee te nemen.Vincent Dave schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:27:
[...]
Hier zou je toch moe van worden, constant oude koeien uit de sloot halen om je argument kracht bij te zetten.
Het was geen buitenspel, fout van grensrechter maar beslissing terecht. Hoe moeilijk is het om objectief te blijven?
Gewoon accepteren dat het nu een keer tegen zat dus. Doelpunt had kunnen tellen maar volstrekt volgens de regels greep de VAR niet in en telt hij niet.
alles kan off-topic
De regel is vrij duidelijk volgens mij, raak je met je sliding de man maar niet de bal, is het een overtreding. Hoe licht geraakt ook. Je been laten hangen als aanvaller is niets nieuws en wordt door spelers van Ajax ook maar wat graag gedaan. All in the game toch?toolkist schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:21:
[...]
En welk been raakte ie... juist, die ene die Kerk als een 'lam beentje' liet hangen OM maar geraakt te worden.
We moeten proberen dit los te zien van Ajax en/of Utrecht, komt de discussie ten goede.Ankona schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:26:
[...]Het was millimeterwerk. Geen fout dus die groot genoeg was om in te grijpen. Toch wel iets om hier eindeloos over door te mekkeren, dan is het logisch om er een veel grotere fout uit het verleden ook even bij te halen toen de benadeelde van nu extreem veel meer geluk had dat de scheidsrechter en grensrechters van dienst die dag collectief hun bril vergeten waren mee te nemen.
Gewoon accepteren dat het nu een keer tegen zat dus. Doelpunt had kunnen tellen maar volstrekt volgens de regels greep de VAR niet in en telt hij niet.
De VAR was in de gelegenheid om een fout te herstellen, maar deed dat vanwege regelgeving niet. Zal op papier best correct zijn, maar doet de hele VAR discussie wel weer oplaaien. IMHO moeten we terug naar af en de VAR alleen laten ingrijpen bij grove fouten van het trio op het veld.
Niet meer zoeken naar foutjes met een vergrootglas in de 16 na een goal. Moet je langer dan 30 seconden naar de beelden kijken en weet je het nog steeds niet, dan heeft de scheidsrechter gelijk.
Hattrick: Thorgal Eagles
Doet toch in zijn geheel niet ter zake? Of mis ik iets..On_E schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:31:
[...]
en wordt door spelers van Ajax ook maar wat graag gedaan
Het deed sowieso al niet ter zake.snmght schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:41:
[...]
Doet toch in zijn geheel niet ter zake? Of mis ik iets..
Nieuws :
https://www.vi.nl/nieuws/...echt-af-met-griekse-spits
10 goals en 3 assists in 21 wedstrijden bij de nr 7 van Griekenland, A-international en pas 21. Ben benieuwd.
[ Voor 33% gewijzigd door On_E op 23-04-2021 17:59 ]
8 schoten op goal , 1 voor Utrechtsnmght schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:51:
1e helft drama inderdaad, 2e helft had Ajax de kansen om te winnen.
Vergeet even niet dat Utrecht in de kaart werd gespeeld door die vroege treffer via een strafschop. Daardoor kon het massaal terug. Verdedigen is altijd nog makkelijker dan aanvallen en scoren. Daarnaast een bal op de lat, bal op de paal en een onterecht afgekeurde goal. Het zat ook even niet mee zeg maar. Tel daar het zware programma van de afgelopen periode bovenop waardoor ik niet zo zwaar til aan die 1-1.snmght schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:51:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Je been laten hangen om een overtreding mee te krijgen is een schwalbe. Of jij, ik, Nico, Kerk of de koning het doet. Die regel is ook heel duidelijk.On_E schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:31:
[...]
De regel is vrij duidelijk volgens mij, raak je met je sliding de man maar niet de bal, is het een overtreding. Hoe licht geraakt ook. Je been laten hangen als aanvaller is niets nieuws en wordt door spelers van Ajax ook maar wat graag gedaan. All in the game toch?
Het mooiste aan de wedstrijd Willem II - RKC Waalwijk is wellicht geeneens het voetbal maar eindelijk weer eens een wedstrijd met publiek op de tribune. Het scoreverloop en het belang van de wedstrijd helpt daar wel bij aan mee.
Nog een club uit het Noorden erbij!ElPaco schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:01:
Cambuur nu officieel kampioen KKD!
Dat wordt volgend jaar ook Groningen - Leeuwarden
Over Haller, je kunt niet zeggen dat hij het qua statistieken niet goed doet.
Maar er zijn wedstrijden dat hij nauwelijks niveau haalt en dat is wel een tegenvaller.
Je wilt toch een spits als Ajax zijnde die er elke wedstrijd staat lijkt me.
Eredivisie speelronde 30
PSV v FC Groningen
Sparta v VVV-Venlo
-
FC Emmen v Heracles
Ajax v AZ
FC Twente v FC Utrecht
Feyenoord v Vitesse
Enjoy

reeds gespeeld
Willem II v RKC 1-0
PSV v FC Groningen
Sparta v VVV-Venlo
-
FC Emmen v Heracles
Ajax v AZ
FC Twente v FC Utrecht
Feyenoord v Vitesse
Enjoy

reeds gespeeld
Willem II v RKC 1-0
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Jammer dat RKC gisteren verloor, heb iets meer sympathie voor hen dan voor Willem II, al zijn het alletwee clubs "van hier".
Maar het mooiste is de terugkeer van het publiek, jippie!
Leuk weekend, PSV heeft vaak moeite met Groningen, Feyenoord-Vitesse is leuk en natuurlijk Ajax-AZ.
Maar het mooiste is de terugkeer van het publiek, jippie!
Leuk weekend, PSV heeft vaak moeite met Groningen, Feyenoord-Vitesse is leuk en natuurlijk Ajax-AZ.
[ Voor 22% gewijzigd door Maarten_E op 24-04-2021 12:15 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Het duurde ook een tijdje voordat Zlatan zijn draai vond, dus ik geef nog niet gelijk op, ik heb alleen geen idee wat Haller op de trainingen laat zien.Harribo schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:55:
[...]
Nog een club uit het Noorden erbij!
Dat wordt volgend jaar ook Groningen - Leeuwarden
Over Haller, je kunt niet zeggen dat hij het qua statistieken niet goed doet.
Maar er zijn wedstrijden dat hij nauwelijks niveau haalt en dat is wel een tegenvaller.
Je wilt toch een spits als Ajax zijnde die er elke wedstrijd staat lijkt me.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Groningen speelt taai, niet goed maar naar de mogelijkheden.
Beste mannen op het veld : scheidsrechter Manschot en Gakpo
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:52
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
En beetje geluk dat PSV die laatste kans niet maakte.Harribo schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:27:
Groningen speelt taai, niet goed maar naar de mogelijkheden.
Het is eerder afwachten hoelang Groningen dit volhoudt.
Was ook geluk dat Psv die kans überhaupt kreeg.tweakduke schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:32:
[...]
En beetje geluk dat PSV die laatste kans niet maakte.
Het is eerder afwachten hoelang Groningen dit volhoudt.
Tja Groningen speelt eigenlijk gewoon slecht. Passing, inzicht, bal aannames etc, gaan niet zo goed. Ik ben het de laatste weken wel gewend.
Maar tot nu toe compenseren ze dat met inzet, en tot nu toe voldoet dat nog. En ze verdedigen goed gegroepeerd.
Psv vind ik ook niet zo geweldig spelen behalve Gakpo. Daar ben ik ook wel beetje fan van.
Een iets beter Psv moet dit matige Groningen kunnen oprollen.
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 24-04-2021 19:37 ]
Gooi die geluidsband maar weer aan, was een stuk sfeervoller dan ditVos schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:27:
Het publiek laat zich gelijk weer van hun beste kant horen
Rosario erin, de favoriet van Schmidt.
...
Dat is niet ineens hoorElPaco schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:55:
Vanwaar de haat tegen het PSV publiek ineens?
*edit
Heej, daar is de 1-0!
*edit2
Oh nee, toch niet
[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 24-04-2021 20:04 ]
Andere vraag dan, waarom moet het hier ineens zo ongezellig worden op het moment dat er weer publiek is bij PSV? je gaat me toch niet zeggen dat het het afgelopen jaar hier leuk was omdat niemand aan het klagen was op PSV publiek?
Sorry dat ik zo gepikeerd reageer, maar vind het echt nergens op slaan.
Ik heb geen haat hoorElPaco schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:00:
[...]
Andere vraag dan, waarom moet het hier ineens zo ongezellig worden op het moment dat er weer publiek is bij PSV? je gaat me toch niet zeggen dat het het afgelopen jaar hier leuk was omdat niemand aan het klagen was op PSV publiek?
Sorry dat ik zo gepikeerd reageer, maar vind het echt nergens op slaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 24-04-2021 20:02 ]
Ongezellig? Dat is ook weer erg overdreven imo.
Ik zeg alleen dat er met de geluidsband meer sfeer hing dan zonder. Je hoort het publiek nauwelijks, dat kan de harde kern toch wel beter; zeker nu ze voor het eerst sinds een jaar weer hun club mogen aanmoedigen.
Ik zeg alleen dat er met de geluidsband meer sfeer hing dan zonder. Je hoort het publiek nauwelijks, dat kan de harde kern toch wel beter; zeker nu ze voor het eerst sinds een jaar weer hun club mogen aanmoedigen.
Ja joh geef maar een penalty... Typisch Nederlands
Ik zei laatst al dat er makkelijk penalty's werden gegeven, nu gaat er ook 1 komen.
Ik word er schijtziek van
Wedstrijd dood. Dank domme knvb
Maar eens kijken naar Chelsea
Ik zei laatst al dat er makkelijk penalty's werden gegeven, nu gaat er ook 1 komen.
Ik word er schijtziek van
Wedstrijd dood. Dank domme knvb
Maar eens kijken naar Chelsea
[ Voor 71% gewijzigd door Harribo op 24-04-2021 20:06 ]
Bal stuitert op de borst toch?
Teveel twijfel > geen pi.
*Jeeeezus
Wat hebben wij een k#t-var jongens.
Teveel twijfel > geen pi.
*Jeeeezus

Wat hebben wij een k#t-var jongens.
[ Voor 30% gewijzigd door Superkiwi op 24-04-2021 20:07 ]
Was het niet borst? Via de borst tegen de arm leek het.
Haha wat makkelijk.
Haha wat makkelijk.
[ Voor 70% gewijzigd door Vos op 24-04-2021 20:08 ]
Volgens de regels wellicht correct maar wat mij betreft zou je hier geen strafschop voor moeten gevenHarribo schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:05:
Ja joh geef maar een penalty... Typisch Nederlands

De VAR doet hier eigenlijk niets fout het goed, dat de regels enigszins krom zijn is eerder het probleem.
[ Voor 34% gewijzigd door Napo op 24-04-2021 20:08 ]
Gaat al maanden zo, elke wedstrijd bijna weer.Typhone schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:06:
BULLSHIT penalty. Maar echt.
Om doodziek van te worden.
Groningen gaat dit niet recht trekken. Daarvoor spelen ze te matig.
De regels verzieken het voor de zoveelste keer.
[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 24-04-2021 20:08 ]
Ah ja, daarna gingen er wel een paar man op door, vandaar mijn reactie.Vos schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:01:
[...]
Ik heb geen haat hoormijn bericht was gericht op het 'Wie niet springt...' Sommige zaken mis je niet als er geen publiek mag komen
Ik weet niet welke zender je op hebt, op ESPN hoor ik ze vrijwel continu. Niet slecht voor die 200 man harde kern ofzo, merendeel van het publiek is volgens mij geen harde kern. Geen idee eigenlijk hoe de tickets verdeeld zijn.Superkiwi schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:03:
Ongezellig? Dat is ook weer erg overdreven imo.
[ Voor 24% gewijzigd door ElPaco op 24-04-2021 20:09 ]
We hebben het over PSV, geen garantie dat de pingel erin gaat ...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Arm stak natuurlijk behoorlijk uit, maar volgens mij komt ie eerst inderdaad op de borst en zou het dan geen penalty morgen zijn.
Fair enough.Napo schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:06:
De VAR doet hier eigenlijk niets fout het goed, dat de regels enigszins krom zijn is eerder het probleem.
Beslissing ligt uiteraard bij de scheids. En die zit hier fout.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken