[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 90 Laatste
Acties:
  • 137.243 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Martinusz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:57:
[...]

Nou dat is vooral Groningen uit :)

2014-2015 Eredivisie 16-01-2015 Ajax-FC Groningen 2-0 (1-0)
2015-2016 Eredivisie 26-09-2015 Ajax-FC Groningen 2-0 (1-0)
2016-2017 Eredivisie 04-12-2016 Ajax-FC Groningen 2-0 (1-0)
2017-2018 Eredivisie 20-08-2017 Ajax-FC Groningen 3-1 (1-0)
2018-2019 Eredivisie 15-09-2018 Ajax-FC Groningen 3-0 (1-0)
2019-2020 Eredivisie 28-09-2019 Ajax-FC Groningen 2-0 (0-0)
Altijd kleine overwinningen inderdaad, daarmee bevestigd je wat ik bedoel.
Groningen krijgt weinig goals tegen dus zal het al een moeilijke wedstrijd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Typhone schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:53:
[...]

Allebei uit voorzorg gewisseld en geen reden tot paniek zo bleek. Ben wel blij als Tagliafico weer ten tonele verschijnt al moet ik zeggen dat ik Timber op linksback gisteren geen verzwakking vond.
Stekelenburg Rensch Timber Blind Tagliafico Alvarez Gravenberch Klaassen Antony Haller Tadic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Vos schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:36:
[...]

Zit in de RvC? Maar met connecties kom je overal.
Al is hij de koning. Hij hoeft toch niet te voetballen? Hij heeft geen rol voor de speler. Kansloos gedrag dit. En danny blind is niet de enige heb ook andere oud voetballer op de tribunes zien zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Hupske schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:47:
Ik heb soms het idee dat er 3x een Alvarez in het veld staat. Zie hem overal op het veld haha.
Eens. Belachelijk dat Perez en Van der Gijp zo denigrerend doen over hem vanwege de beperkte voetballende kwaliteiten. Typisch Nederlands.

Als Alvarez ook nog eens vaardig zou zijn aan de bal en goed in zijn passing dan had hij niet bij Ajax gespeeld maar bij een City, Real of Bayern. Men vergeet wel eens dat voor de winterstop Ajax verdedigend gezien zeer kwetsbaar was. Het opstellen van Alvarez en ook Martinez na de winterstop is de hoofdreden waarom ze nu zeer degelijk en volwassen ogen.

Maar goed, de 'kenners' zullen er zelf wel van balen dat ze Martinez en Alvarez veel te vroeg hebben bestempeld als miskoop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:47
Alvarez werd hier ook vaak genoeg weggezet als miskoop. Traag, kan niet voetballen, precies dezelfde kreten die Perez en Van De Gijp.

Zag hier ook weer negatieve berichten over Klaiber voorbij komen, maar ik vond 'm gisteren heel goed invallen. Zat er kort op, nagenoeg geen balverlies en oogde gewoon heel solide en had een goede energie. Gewoon een goede back-up om erbij te hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:05
Beste Ajacieden,

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om de beker aan ons te laten? Jullie zeggen vaak genoeg dat die toch niet belangrijk is. Daarnaast hebben jullie hem ook niet nodig om Europees voetbal te halen en zullen jullie dan ook niet een nieuwe prijzenkast hoeven aan te schaffen. In Arnhem komt hij daarentegen thuis, ware het een Champions League bokaal!

Met vriendelijke groet,

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:02

Hupske

AFCA

VDS91 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:08:
[...]

Eens. Belachelijk dat Perez en Van der Gijp zo denigrerend doen over hem vanwege de beperkte voetballende kwaliteiten. Typisch Nederlands.

Als Alvarez ook nog eens vaardig zou zijn aan de bal en goed in zijn passing dan had hij niet bij Ajax gespeeld maar bij een City, Real of Bayern. Men vergeet wel eens dat voor de winterstop Ajax verdedigend gezien zeer kwetsbaar was. Het opstellen van Alvarez en ook Martinez na de winterstop is de hoofdreden waarom ze nu zeer degelijk en volwassen ogen.

Maar goed, de 'kenners' zullen er zelf wel van balen dat ze Martinez en Alvarez veel te vroeg hebben bestempeld als miskoop.
Ja het blijft bijzonder hoe analisten zijn. Uiteraard is hij voetballend beperkt, maar daarvoor moet hij ook niet ingezet worden. Alvarez moet lekker als stofzuiger spelen, want daar is hij wel heel erg goed in. Pakt ontiegelijk veel ballen af en is overal te vinden op het veld om de tegenstander het lastig te maken.
Bij Ajax zijn er genoeg spelers die het voetballend dan wel voor hem op moeten lossen.

Martinez en Alvarez zijn zeker de reden na de winterstop dat het verdedigend zoveel beter en stabieler staat. Ben dan ook blij dat Ten Hag eindelijk de formule heeft gevonden.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VDS91
JanW schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:34:
Alvarez werd hier ook vaak genoeg weggezet als miskoop. Traag, kan niet voetballen, precies dezelfde kreten die Perez en Van De Gijp.
Dat klopt. Het verschil is alleen wel dat men hier nu wel de waarde van Alvarez goed inschat en de genoemde analisten vooral blijven doordraven op wat Alvarez niet goed kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ParaDroid2 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:51:
Beste Ajacieden,

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om de beker aan ons te laten? Jullie zeggen vaak genoeg dat die toch niet belangrijk is. Daarnaast hebben jullie hem ook niet nodig om Europees voetbal te halen en zullen jullie dan ook niet een nieuwe prijzenkast hoeven aan te schaffen. In Arnhem komt hij daarentegen thuis, ware het een Champions League bokaal!

Met vriendelijke groet,

Sympathieke vraag. :)

Aan een ‘dubbel’ heb je erg weinig. De beker geeft geen extra privileges bovenop die van een kampioenschap.

En ik acht Vitesse ook wel in staat om in de EL iets te doen, al is het maar de poulefase bereiken. Ze zijn alleen wel wat wisselvallig.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:44
Ramzzz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:11:
[...]

Sympathieke vraag. :)

Aan een ‘dubbel’ heb je erg weinig. De beker heeft geen extra privileges bovenop die van een kampioenschap.

En ik acht Vitesse oom wel in staat om in de EL iets te doen, al is het maar de poulefase bereiken. Ze zijn alleen wel wat wisselvallig.
En vooral of ze dit team bij elkaar kunnen houden.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ramzzz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:11:
En ik acht Vitesse oom wel in staat om in de EL iets te doen, al is het maar de poulefase bereiken.
Mocht Vitesse Bazoer en Tanane kwijtraken in de zomer, wat zeer aannemelijk is, dan blijft er weinig over. Kijkend naar de voorgaande seizoenen dan zie ik dit seizoen als een uitschieter, grotendeels door die twee dragende spelers. En zelfs met deze twee spelers in het elftal verliezen ze nog van een VVV en spelen ze gelijk tegen RKC, zoals gezegd, wisselvallig. Ik heb er om die reden weinig vertrouwen in dat Vitesse volgend seizoen een poulefase zal overleven. Maar goed, dat zelfde geldt voor een Feyenoord of FC Groningen, waarbij ik Feyenoord de grootste kans geef, ondanks dat de afgelopen seizoenen in Europa ontzettend gefaald hebben en al sinds 2016/17 geen groepsfase overleefd hebben.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

JanW schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:34:

Zag hier ook weer negatieve berichten over Klaiber voorbij komen, maar ik vond 'm gisteren heel goed invallen. Zat er kort op, nagenoeg geen balverlies en oogde gewoon heel solide en had een goede energie. Gewoon een goede back-up om erbij te hebben.
Wat zeg je nu precies? Dat Alvarez een tijd terug onterecht weggezet werd als miskoop? Want als je dat doet adviseer ik je om de wedstrijden aan het begin van het seizoen eens terug te kijken.

Klaiber hetzelfde. Komt voor 5 miljoen euro maar was veel verder van het niveau van Ajax verwijderd dan werd aangenomen door Ten Hag. Gaf hij onlangs nog aan in een interview. Voor 5 miljoen ben je misschien naar Ajax principes geen 'dure' miskoop maar als Rensch en Timber voor je staan in de pikorde samen met Mazaroui dan moet je jezelf even achter je oren gaan krabben.

Was Tagliafico er gisteren geweest dan was Klaiber er niet in gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:32:
Was Tagliafico er gisteren geweest dan was Klaiber er niet in gekomen.
Echt wel, want Timber was dramatisch slecht op rechts.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:06:
[...]

Jurriën of Quinten?
Jurriën gisteren:

- Overal te zien op de heatmap
- Won 3/5 duels
- 2 key passes
- 86% passnauwkeurigheid
- 2/4 dribbels geslaagd

Zo'n beetje in z'n eentje beter dan Anthony, Neres en Tadic opgeteld!
Haller was slecht gisteren!

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 04-03-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Jurriën of Quinten?
Jurriën gisteren:

- Overal te zien op de heatmap
- Won 3/5 duels
- 2 key passes
- 86% passnauwkeurigheid
- 2/4 dribbels geslaagd

Zo'n beetje in z'n eentje beter dan Anthony, Neres en Tadic opgeteld!
Haller was slecht gisteren!
Heb je de wedstrijd gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Heb je de wedstrijd gezien?
Ja hij viel mij niet negatief op vandaar dat ik even kwam verifiëren of het klopte wat ik zag :P
Haller daarentegen wel matig vond ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 04-03-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 09:05
Typhone schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:43:
[...]

Ja hij viel mij niet negatief op vandaar dat ik even kwam verifiëren of het klopte wat ik zag :P
Haller was echt om te janken zo slecht zeg gisteren. Als je had gezegd dat Ajax in de winterstop de back-up targetman van PEC Zwolle had gehaald had ik het ook geloofd :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VDS91
toolkist schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:06:
[...]

Huh? Dan heb ik toch echt een andere wedstrijd gezien. Hij werd zelfs verkozen tot MOTM door Ajax-fans. Zowel eerste als tweede helft prima.

[ Voor 6% gewijzigd door VDS91 op 04-03-2021 14:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Als je vrouw meeleest toolkist val je straks door de mand dat je gisteren keihard hebt zitten zuipen ;)

DM voor een alibi!

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 04-03-2021 14:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:47
VDS91 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:07:
[...]

Dat klopt. Het verschil is alleen wel dat men hier nu wel de waarde van Alvarez goed inschat en de genoemde analisten vooral blijven doordraven op wat Alvarez niet goed kan.
Het ligt heel erg aan hoe je 'm gebruikt. Ten Hag is (eindelijk) gaan inzien dat Alvarez aan de bal niet een grote rol moet hebben. Ze je 'm in zijn kracht dan is hij nuttig.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:51:
Beste Ajacieden,

Met vriendelijke groet,

Sympathiek maar nee. De dubbel komt gewoon naar Amsterdam. En daarmee wordt Erik ten Hag tijdperk er eentje voor de boeken, met tot nu toe:

3 prijzen
3 CL-deelnames
1 halve finale daarin
Coëfficiëntenmachine
2 bekerfinales (en 1 halve finale)
1 bekerwinst
2,42 punten per duel in Eredivisie
Positief transfersaldo van 170 miljoen (met dank aan Overmars)

Komt nog een kampioenschap en een beker bij lijkt mij dit seizoen: Daarmee:
Ajax behaalde in haar historie 8x 'De Dubbel'.

Erik ten Hag kan bij #Ajax pas de tweede trainer in de geschiedenis worden die dit meer dan éénmaal lukt.

Rinus Michels lukte het tweemaal (66/67 & 69/70). Zelfs Louis van Gaal en Frank de Boer wisten dit niet te bewerkstelligen.
Al met al een succesvol tijdperk voor Ajax.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
PolarBear schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:57:
[...]

Sympathiek maar nee. De dubbel komt gewoon naar Amsterdam. En daarmee wordt Erik ten Hag tijdperk er eentje voor de boeken, met tot nu toe:

3 prijzen
3 CL-deelnames
1 halve finale daarin
Coëfficiëntenmachine
2 bekerfinales (en 1 halve finale)
1 bekerwinst
2,42 punten per duel in Eredivisie
Positief transfersaldo van 170 miljoen (met dank aan Overmars)

Komt nog een kampioenschap en een beker bij lijkt mij dit seizoen: Daarmee:

[...]

Moet je nagaan hoe mooi het had kunnen zijn als ie wat vaker de poppetjes op de goede plek zet, leert van ervaringen/fouten en minder debiel zou wisselen :/

Overigens vind ik het nationaal gezien geen noemenswaardige prestatie. Ajax kan inmiddels met geld smijten, getuige ook van de aankopen Klaiber en Haller. PSV en ook Feyenoord hadden het Ajax in januari veel moeilijker kunnen maken. De afgelopen 16 maand hebben we 3 goede wedstrijden van Ajax gezien. Dat is veel te weinig.

[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 04-03-2021 15:00 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:58:
[...]

Moet je nagaan hoe mooi het had kunnen zijn als ie wat vaker de poppetjes op de goede plek zet en minder debiel zou wisselen :/

Overigens vind ik het nationaal gezien geen noemenswaardige prestatie. Ajax kan inmiddels met geld smijten, getuige ook van de aankopen Klaiber en Haller. PSV en ook Feyenoord hadden het Ajax in januari veel moeilijker kunnen maken. De afgelopen 16 maand hebben we 3 goede wedstrijden van Ajax gezien. Dat is veel te weinig.
Wanneer was het beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
2002/2003. 1998/1999, 1994/1995 en langer geleden. Toen was er minder geld en nationaal gezien veel meer weerstand. Ook recenter -onder Bosz- kon ik veel meer genieten van Ajax dan nu het geval is.

XXXVI

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

ephymerous schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:03:
[...]

2002/2003. 1998/1999, 1994/1995 en langer geleden. Toen was er minder geld en nationaal gezien veel meer weerstand. Ook recenter -onder Bosz- kon ik veel meer genieten van Ajax dan nu het geval is.
Dat nationaal gezien meer weerstand is ook wel iets van vervlogen tijdens inmiddels. Ik kan me nog herinneren dat Vitesse, Heerenveen en Feyenoord echt geduchte tegenstanders waren. Ook een Willem II en FC Utrecht behoorden daar lange tijd toe. Dat was de échte middenmoot.

Even wat namen uit die tijd die wellicht nog wel belletjes doen rinkelen trouwens:

- Wapenaar, Bosschaart, Zwaanswijk, Shew-Atjon, Vreven, Arts, De Jong, Touzani, Tanghe, Gluscevic, Kuyt, Jochemsen, van den Bergh.

Je schrikt gewoon als je ziet welke namen er toen nog meer allemaal waren. In die tijd namen ze ook nog normale stappen: 2 jaar Volendam, 3 jaar FC Utrecht, 3 jaar Feyenoord -> buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Typhone schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Dat nationaal gezien meer weerstand is ook wel iets van vervlogen tijdens inmiddels. Ik kan me nog herinneren dat Vitesse, Heerenveen en Feyenoord echt geduchte tegenstanders waren. Ook een Willem II en FC Utrecht behoorden daar lange tijd doe. Dat was de échte middenmoot.

Even wat namen uit die tijd die wellicht nog wel belletjes doen rinkelen trouwens:

- Wapenaar, Bosschaart, Zwaanswijk, Shew-Atjon, Vreven, Arts, De Jong, Touzani, Tanghe, Gluscevic, Kuyt, Jochemsen, van den Bergh.

Je schrikt gewoon als je ziet welke namen er toen nog meer allemaal waren. In die tijd namen ze ook nog normale stappen: 2 jaar Volendam, 3 jaar FC Utrecht, 3 jaar Feyenoord -> buitenland.
Ik denk dat dat vooral ook is wat fans van andere clubs frustreert. Nog niet zo lang geleden waren FC Utrecht, Vitesse, Heerenveen en een Groningen, clubs waar de traditionele top-3/4 het vaak moeilijk tegen had, zeker uit.
Maar de laatste paar jaar komt de spanning vooral van de wedstrijden die de top-3/4 tegen elkaar moet spelen. Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen spanning is, (kijk naar Vitesse-PSV laatst), maar het is wel voorspelbaarder geworden. Ook voor de play-offs Europees voetbal en in de EL wordt het daardoor lastiger voor die clubs.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Maarten_E schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:04:
[...]

Ik denk dat dat vooral ook is wat fans van andere clubs frustreert. Nog niet zo lang geleden waren FC Utrecht, Vitesse, Heerenveen en een Groningen, clubs waar de traditionele top-3/4 het vaak moeilijk tegen had, zeker uit.
Wat is niet zo lang geleden? Want van zowel Ajax als PSV kan ik minimaal 5 tegenstanders op noemen waar zij sinds 2010/11 een winstpercentage hebben dat niet boven de 50% ligt in de uitwedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Dit is nog wel het grootste nadeel van de Eredvisie gebleken. Spelers van de eerste divisie naar de eredivisie is tegenwoordig zeldzaam, zeker richting de top 4. Voor spelers die via een tussenstap gaan is de top vaak al uit het zicht omdat ze te oud lijken te zijn.

Geld heeft veel kapot gemaakt en deel daarvan is effectief de middenmoot. Na een uitzonderlijk jaar is een speler bijna niet meer haalbaar voor een redelijk bedrag omdat een buitenlandse club dat gokje van een paar miljoen wel durft te maken.

Gemiddelde leeftijd in de Eredivsie (en al helemaal de top) daalt al jaren en dat is kwalitatief gezien niet het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:24:
[...]

Dit is nog wel het grootste nadeel van de Eredvisie gebleken. Spelers van de eerste divisie naar de eredivisie is tegenwoordig zeldzaam, zeker richting de top 4. Voor spelers die via een tussenstap gaan is de top vaak al uit het zicht omdat ze te oud lijken te zijn.

Geld heeft veel kapot gemaakt en deel daarvan is effectief de middenmoot. Na een uitzonderlijk jaar is een speler bijna niet meer haalbaar voor een redelijk bedrag omdat een buitenlandse club dat gokje van een paar miljoen wel durft te maken.

Gemiddelde leeftijd in de Eredivsie (en al helemaal de top) daalt al jaren en dat is kwalitatief gezien niet het beste.
En moeten die buitenlandse spelers ook niet minimaal 5x zoveel verdienen als hun Nederlandse collega's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
strafschop schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:23:
[...]

Wat is niet zo lang geleden? Want van zowel Ajax als PSV kan ik minimaal 5 tegenstanders op noemen waar zij sinds 2010/11 een winstpercentage hebben dat niet boven de 50% ligt in de uitwedstrijden.
Bedoel een jaar of 5 terug.
Regelmatig gedacht bij PSV: "Hmm, vraag mij af of het daar gaat lukken", denk aan een Utrecht, Groningen, Willem II, Heerenveen. Zeker Heerenveen is bij PSV berucht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Maarten_E schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:26:
[...]

Regelmatig gedacht bij PSV: "Hmm, vraag mij af of het daar gaat lukken", denk aan een Utrecht, Groningen, Willem II, Heerenveen. Zeker Heerenveen is bij PSV berucht.
Ik herinner me Utrecht - PSV als de 10000% zekere overwinning voor PSV. Niet zelden zijn daar hoge uitslagen neergezet door PSV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:25:
[...]

En moeten die buitenlandse spelers ook niet minimaal 5x zoveel verdienen als hun Nederlandse collega's?
Er zijn voor Europeese spelers geen eisen, enkel voor de niet EU-spelers. Daar moet je minimaal 150% van het gemiddelde salaris van de eredivisie betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Maarten_E schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:26:
[...]

Heerenveen inderdaad maar ook zeer zeker het altijd mooie Roda JC. Die zijn inmiddels niet meer in de Eredivisie :+

Als feitelijke aanvulling:
Data vanaf seizoen 15/16, beperkt tot clubs met een trackrecord van 60% winst of minder in uitwedstrijden

Ajax
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rlLmTis.png
alle wedstrijden

PSV
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2wPzw2Y.png
alle wedstrijden

Feyenoord
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1RyOuZ6.png
alle wedstrijden

AZ
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hXv26fM.png
alle wedstrijden

[ Voor 43% gewijzigd door Napo op 04-03-2021 17:03 . Reden: uitwedstrijden, niet alle wedstrijden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:30:
[...]

Heerenveen inderdaad maar ook zeer zeker het altijd mooie Roda JC. Die zijn inmiddels niet meer in de Eredivisie :+
:'( :'( :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:43:
[...]

Dus je hebt em de 1e helft continu alle ruimte voor Antony af zien dekken? Hij stond echt elke keer ergens tussen Antony en Klaassen, in de dekking, zonder enige aanstalten te maken om eens weg te lopen bij z'n man of puur een loopactie te maken om wat spelers bij Antony vandaan te 'lokken'.
In de 2e helft deed ie dat wel een stuk beter, maar de 1e helft was echt ruk++.
VDS91 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Huh? Dan heb ik toch echt een andere wedstrijd gezien. Hij werd zelfs verkozen tot MOTM door Ajax-fans. Zowel eerste als tweede helft prima.
Tja die MOTM zegt nooit wat, en slaat ook echt nergens op gezien de wedstrijd gisteren. De enige die dat verdiende was Klaassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
Als Ajax dit weekend van Groningen wint zetten ze eigenlijk wel een mega stap.
Vervolgens krijgen ze namelijk PEC uit, ADO thuis Heerenveen uit, RKC uit, AZ thuis Emmen thuis

Van dit rijtje zijn alleen Groningen en AZ thuis bananenschillen
Win je deze reeks ben je officieus kampioen ( veel beter doelsaldo).
Ow wacht, we hebben nog Utrecht thuis kak.
Dat kan ook een bananenschil zijn.
Ajax moet gewoon die wedstrijden winnen waardoor de wedstrijden tegen Feyenoord en Vitesse uit er niet meer toe doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Mark31 op 04-03-2021 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mark31 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:25:
Als Ajax dit weekend van Groningen wint zetten ze eigenlijk wel een mega stap.
Vervolgens krijgen ze namelijk PEC uit, ADO thuis Heerenveen uit, RKC uit, AZ thuis Emmen thuis

Van dit rijtje zijn alleen Groningen en AZ thuis bananenschillen
Win je deze reeks ben je officieus kampioen ( veel beter doelsaldo).
Ow wacht, we hebben nog Utrecht thuis kak.
Dat kan ook een bananenschil zijn.
Ajax moet gewoon die wedstrijden winnen waardoor de wedstrijden tegen Feyenoord en Vitesse uit er niet meer toe doen.
Ze staan er goed voor, maar genoeg lastige wedstrijden, zeker omdat ze nog Europees spelen.
Win je dit weekend niet, ziet het er ineens heel anders uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:11
Exocet schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:43:
[...]

Ze staan er goed voor, maar genoeg lastige wedstrijden, zeker omdat ze nog Europees spelen.
Win je dit weekend niet, ziet het er ineens heel anders uit.
Aan de andere kant heb je in de komende drie speelronden ook:
Vitesse-AZ
PSV-Feyenoord
AZ-PSV

Die gaan elkaar hoe dan ook punten afsnoepen. Kan dus ook zomaar zijn dat Ajax over drie speelronden ineens 11 of 12 punten voorstaat op de achtervolging, mét nog een wedstrijd tegoed. Dan is het wel zo goed als klaar natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:57:
[...]De dubbel komt gewoon naar Amsterdam. En daarmee wordt Erik ten Hag tijdperk er eentje voor de boeken, met tot nu toe:
En in mijn ogen eentje om heel erg snel te vergeten. O-)
Vooral alle net-niet-momenten hadden in mijn ogen veel en veel beter gekund.
Maar wat mij vooral bij zal blijven zijn de vele doodsaaie en/of zeer slechte wedstrijden die veelal erg makkelijk anders af hadden kunnen/moeten lopen gezien het spelersmateriaal en vooral het budget vergeleken met al zijn voorgangers.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:18:
[...]
Maar wat mij vooral bij zal blijven zijn de vele doodsaaie en/of zeer slechte wedstrijden die veelal erg makkelijk anders af hadden kunnen/moeten lopen gezien het spelersmateriaal en vooral het budget vergeleken met al zijn voorgangers.
Tja daar staan ook hele goede wedstrijden tegenover die echt wel in de top 10 beste wedstrijden kunnen. De befaamde Champions League finale van 95 met het puntertje van Kluivert was ook niet een hele mooie wedstrijd qua voetbal. Als ik terugdenk aan de wedstrijd Real Madrid - Ajax, Ajax - Bayern Munchen (3-3), vorig seizoen Ajax - Utrecht (10-11-19), een eredivisie record van 13-0 tegen VVV en zelfs de heenwedstrijd tegen Lille recent in de Europa League (hoe vaak heeft Ajax/een Nederlandse ploeg dat soort wedstrijden kansloos verloren). Ik snap de aversie tegen Ten Hag maar als je een stapje terug doet dan is dit echt wel een goed en succesvol spelend Ajax. Ja er is meer budget, maar een groot deel van de smaakmakers komt uit eigen jeugd (of is met beperkt budget gehaald) en krijgt ook vol op kansen (De Jong, De Ligt, Gravenberch, Onana, Mazraoui, van de Beek) aangevuld met grote aankopen zoals Tadic, Neres, Haller etc.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:18
Vandaag twee jaar geleden.. (klik voor video)

[ Voor 7% gewijzigd door Gynnad op 05-03-2021 08:38 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

PolarBear schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:58:
[...]

Tja daar staan ook hele goede wedstrijden tegenover die echt wel in de top 10 beste wedstrijden kunnen. De befaamde Champions League finale van 95 met het puntertje van Kluivert was ook niet een hele mooie wedstrijd qua voetbal. Als ik terugdenk aan de wedstrijd Real Madrid - Ajax, Ajax - Bayern Munchen (3-3), vorig seizoen Ajax - Utrecht (10-11-19), een eredivisie record van 13-0 tegen VVV en zelfs de heenwedstrijd tegen Lille recent in de Europa League (hoe vaak heeft Ajax/een Nederlandse ploeg dat soort wedstrijden kansloos verloren). Ik snap de aversie tegen Ten Hag maar als je een stapje terug doet dan is dit echt wel een goed en succesvol spelend Ajax. Ja er is meer budget, maar een groot deel van de smaakmakers komt uit eigen jeugd (of is met beperkt budget gehaald) en krijgt ook vol op kansen (De Jong, De Ligt, Gravenberch, Onana, Mazraoui, van de Beek) aangevuld met grote aankopen zoals Tadic, Neres, Haller etc.
Daar ben ik het wel mee eens. Er zijn heel wat punten waar Ten Hag heel sterk in is en die er mede voor hebben gezorgd dat wij zo'n succesvol en prachtig 2018/2019 hebben gehad. Grootste pluspunt van Ten Hag is het feit dat wij bij uitwedstrijden (daar kotste ik Peter Bosz voor uit) niet dat achterlijke zelfmoord voetbal zijn gaan spelen. Geen grote vrees meer voor een echte slachting zoals in de jaren 2010 - 2016 als we tegen Dortmund, Bayern, Real, Juventus, Benfica, Man Utd, Man City, Paris SG etc moesten.

Peter Bosz kreeg het voor mekaar om mindere tegenstanders van enig kaliber thuis kapot te spelen maar uit dezelfde tactiek te hanteren waardoor het altijd billenknijpen was. Aan de andere kant heeft Ten Hag een bepaalde stugheid of overtuiging waar ik hem vaak voor afgeschoten heb.

Mazraoui laten staan bij de 6-2 in Rotterdam
Gravenberch inbrengen bij de 3-0 in Eindhoven
3-0 in Eindhoven verliezen bij het kampioensduel met ook een relatief vreemde opstelling

Ik blijf nog regelmatig mijn twijfels hebben bij de opstelling maar ook ik zie daar wel een positieve lijn in. De opstellingen worden steeds minder vreemd, de juiste poppen worden steeds vaker op de juiste plek gezet en wat niet werkt wordt niet pas na 8 maar na 2 wedstrijden gecorrigeerd.

Ik ben er wel sterk van overtuigd dat de absolute credits naar Overmars en Vd Sar moeten gaan die het mogelijk gemaakt hebben dat Ten Hag dit materiaal tot zijn beschikking had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:11

snmght

imho dan he

Ik vind inmiddels ook wel dat Ten Hag credits verdient. Nu weer door naar volgende ronde EL, bekerfinale en bijna kampioen. Al met al gewoon prima prestaties die niet iedere coach neer had kunnen zetten ondanks het materiaal dat ter beschikking staat.
Typhone schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:06:
[...]

De opstellingen worden steeds minder vreemd, de juiste poppen worden steeds vaker op de juiste plek gezet en wat niet werkt wordt niet pas na 8 maar na 2 wedstrijden gecorrigeerd.
Ik ben het alleen met dit gedeelte niet eens en dat blijft mijn grootste kritiekpunt. Hoe lang heeft het weer mogen duren voordat Martinez en Alvarez weer eens mochten spelen? Hoe lang mocht Schuurs blijven aanklooien en waarom hebben Promes en Labyad zo veel minuten gemaakt?

Het lijkt altijd pas na de winterstop op zijn plek te vallen. Gek genoeg gebeurde dat ook onder De Boer volgens mij een paar keer zoals de omzetting met Anita naar het middenveld en hetzelfde gebeurde volgens mij met Blind voordat hij naar Manchester vertrok, na de winterstop naar het middenveld en opeens begon het beter te lopen.

Maar bottom line ben ik inmiddels wel dik tevreden met die kale hoor. Ook niet onbelangrijk: de spelers lopen allemaal met hem weg, van vedette tot jong talent.

Ik heb hem vaak zat vervloekt maar kan me inmiddels niet voorstellen dat we er niet op achteruit gaan als hij vertrekt. Geen idee wie het over moet nemen daarna.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 25
vrijdag 20u
FC Emmen v Sparta
zaterdag 16:30u
Feyenoord v VVV-Venlo
18:45u
FC Twente v Willem II
20u
scHeerenveen v ADO DenHaag
21u
RKC v FC Utrecht
zondag12:15u
Ajax v FC Groningen
14:30u
Fortuna Sittard v PSV
Heracles v PEC Zwolle
16:45u
Vitesse v AZ

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Even later vond Advocaat de openingsvraag van een andere journalist al negatief. De Feyenoord-coach reageerde snel: 'Zouden ze in Engeland ook zo praten bij Liverpool en Tottenham Hotspur? Die staan zevende en achtste. Zou daar ook zoveel gezeurd worden?'
Ja Dick, over Liverpool en de Spurs is er al vaak genoeg bericht over mogelijk ontslag, bij jou zowaar nog niet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Nou @Vos ik zit er klaar voor! Let the games begin! 110% Emmen supporter vandaag! Niet dat ik iets tegen Sparta heb maar wel tegen ADO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
Typhone schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:27:
Nou @Vos ik zit er klaar voor! Let the games begin! 110% Emmen supporter vandaag! Niet dat ik iets tegen Sparta heb maar wel tegen ADO.
Dat ADO maar mag degraderen :Y)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:21

Quad

Doof

Typhone schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:27:
Van mij mag Emmen ook degraderen hoor, is mij om het even. Zie liever de huidige top 2 van de KKD in de Eredivisie.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:38
ephymerous schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:51:
[...]

Dat ADO maar mag degraderen :Y)
Die hopen gewoon dat de competitie weer stil gelegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:11:
[...]

Van mij mag Emmen ook degraderen hoor, is mij om het even. Zie liever de huidige top 2 van de KKD in de Eredivisie.
Cambuur? En dan weer een plastic veld? Nah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05
DoeEensGek schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:15:
[...]

Die hopen gewoon dat de competitie weer stil gelegd wordt.
waar zit nog eens de grens? Dacht dat als de competitie na ronde 27 word stil gelegd er gewoon degradatie etc zal zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Overigens beweert Valentijn Driesen dat Schmidt behoorlijk uit zijn plaat is gegaan tegen ETH. Die man spoort echt niet :o

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
ephymerous schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:32:
Overigens beweert Valentijn Driesen dat Schmidt behoorlijk uit zijn plaat is gegaan tegen ETH. Die man spoort echt niet :o
Waarom zou ie dat doen?
Heeft ten Hag zijn moeder beledigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:21

Quad

Doof

Exocet schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:37:
[...]

Waarom zou ie dat doen?
Heeft ten Hag zijn moeder beledigd?
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=385270

Hier wat meer info.

Of het allemaal klopt..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Mijn hemel wat een keeper...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:46

Vos

AFCA

Gaan we dit weer krijgen? Pff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Ik heb 2-1 dus dit mag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Helmond Sport was ook weer lekker bezig vandaag

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Ik ook maar ik heb zojuist een paar zware jongens opdracht gegeven de oude Mercedes 500 SEC te pakken en richting @Vos te vertrekken na enkele dubieuze tips in het voetbalpoule topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pMKTUWwj4GPUKA_cW4ybHI54fU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NfSsxPp6Dwskz0PlaNLa8M3x.jpg?f=fotoalbum_large

;) ;) :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Typhone schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:32:
[...]

Ik ook maar ik heb zojuist een paar zware jongens opdracht gegeven de oude Mercedes 500 SEC te pakken en richting @Vos te vertrekken na enkele dubieuze tips in het voetbalpoule topic.

[Afbeelding]

;) ;) :>
Belchinezen! Wederom!

:-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Zijn ze eerst blij dat Telgenkamp weg is maar komt Verrips het opeens verknallen. En zo goed is Sparta niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Als je nu fluit voor hands dan moest ie ook fluiten voor die handsbal in de 16.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Typhone schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:36:
Zijn ze eerst blij dat Telgenkamp weg is maar komt Verrips het opeens verknallen. En zo goed is Sparta niet.
Verrips redde Emmen vorige week, nu lijkt het je punt(en) te kosten. Vorige potten was hij wel dikke prima. Telgenkamp heeft enkel punten gekost. En is qua postuur een schande.

Sparta brengt ook niks, maar zo'n klote (eigen) goal verpest dan alles.

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 05-03-2021 21:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Penalty, dat moet! Vervelende vent die Makkelie.

Nou 1-1...

[ Voor 57% gewijzigd door Vos op 05-03-2021 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ik mis vooral de aanleiding, dit ga je toch niet zo maar ineens roepen? Maar het is de Telegraaf, dus redelijke kans dat het onzin is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:16
Exocet schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:10:
[...]

Ik mis vooral de aanleiding, dit ga je toch niet zo maar ineens roepen? Maar het is de Telegraaf, dus redelijke kans dat het onzin is.
Het is wel Schmidt he, die heeft wel een steekje los soms lijkt het :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:53:
[...]

Het is wel Schmidt he, die heeft wel een steekje los soms lijkt het :+
@Maarten_E zou zeggen dat ie mogelijk een harde bam! tegen zijn hoofd heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:33
Vos schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:49:
Penalty, dat moet! Vervelende vent die Makkelie.

Nou 1-1...
Sorry hoor wie heeft deze regel bedacht?
Dit is, als je met gezond verstand redeneert, toch geen penalty?

Er moet mi veel meer gekeken naar of er sprake is van opzet.
Zegt die commentator, ja hij gaat met de hand naar de bal. Yeah right.
Nou als hij zulke bewuste reflexen had, keepte hij wel bij een Manchester City.

Belachelijk dit. Ondanks dat ik als noorderling Emmen een warm hart toedraag. En dat kunstgras veld van hun het tegenovergestelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Harribo schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:46:
[...]

Sorry hoor wie heeft deze regel bedacht?
Dit is, als je met gezond verstand redeneert, toch geen penalty?

Er moet mi veel meer gekeken naar of er sprake is van opzet.
Zegt die commentator, ja hij gaat met de hand naar de bal. Yeah right.
Nou als hij zulke bewuste reflexen had, keepte hij wel bij een Manchester City.

Belachelijk dit. Ondanks dat ik als noorderling Emmen een warm hart toedraag. En dat kunstgras veld van hun het tegenovergestelde.
Tjah het is gewoon de regel. Als hij zijn arm langs zijn lichaam had gelaten was er niks aan de hand geweest. Maar hij buigt zijn arm en de bal raakt zijn onderarm.

Hands blijft altijd een lastig issue. De regel van aanvallend hands gaat ook weer op de schop: https://www.ad.nl/nederla...afgekeurde-goal~ae01c561/

Betreffende het veld, dat snap ik ;). Echter zulke knollenvelden als bij Heerenveen wordt ook niemand vrolijk van. En ook het veld bij PSV was heel erg matig. Clubs snijden zichzelf enigszins in de vingers nu, omdat ze minder geld ontvangen met een kunstgrasveld.

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 06-03-2021 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Vos schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:21:
[...]

Tjah het is gewoon de regel. Als hij zijn arm langs zijn lichaam had gelaten was er niks aan de hand geweest. Maar hij buigt zijn arm.

Hands blijft altijd een lastig issue. De regel van aanvallend hands gaat ook weer op de schop: https://www.ad.nl/nederla...afgekeurde-goal~ae01c561/

Betreffende het veld, dat snap ik ;). Echter zulke knollenvelden als bij Heerenveen wordt ook niemand vrolijk van. En ook het veld bij PSV was heel erg matig. Clubs snijden zichzelf enigszins in de vingers nu, omdat ze minder geld ontvangen met een kunstgrasveld.
Die arm was daar al, en de bal wordt van 2 meter op hem af geschoten, waarbij hij de arm juist uit de baan van de bal wil halen.

Vette pech dus.

Aanvallend hands is ook binnenkort weer een slag onduidelijker geworden, lekker veel ruimte voor interpretatie. :F

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ramzzz schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:25:
[...]

Die arm was daar al, en de bal wordt van 2 meter op hem af geschoten, waarbij hij de arm juist uit de baan van de bal wil halen.

Vette pech dus.

Aanvallend hands is ook binnenkort weer een slag onduidelijker geworden, lekker veel ruimte voor interpretatie. :F
Hij buigt zijn arm als het schot gaat komen. Maar wat mij betreft gaat de regel er af of passen ze hem aan, het is compleet onopzettelijk.

Omdat het 'mijn club' betreft en we in het begin van het seizoen al meerdere keren verneukt zijn met onterechte (en geseponeerde rode kaarten) boeit het me nu weinig ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Vos schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:49:
[...]

Hij buigt zijn arm als het schot gaat komen. Maar wat mij betreft gaat de regel er af of passen ze hem aan, het is compleet onopzettelijk.
Hij draait zijn bovenlichaam weg. daar zit een arm aan vast ja. 8)7
Omdat het 'mijn club' betreft en we in het begin van het seizoen al meerdere keren verneukt zijn met onterechte (en geseponeerde rode kaarten) boeit het me nu weinig ;).
Ik vind de manier waarop de laatste tijd penalties al dan niet worden toegekend en/of doelpunten worden afgekeurd wel heel erg richting willekeur gaan.

Willekeur, omdat het vaak ook gaat om een speler die een klein zetje krijgt zonder bal, een speler die überhaupt niet in het spel voorkomt, etc.

De VAR is een goed instrument, maar zet het dan wel altijd in wanneer een beslissing dubieus of controversieel is.

De voorbeelden waarbij de VAR toevallig even 'pissen' was beginnen wel in de gaten te lopen. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Ramzzz schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:43:
[...]

Hij draait zijn bovenlichaam weg. daar zit een arm aan vast ja. 8)7

[...]

Ik vind de manier waarop de laatste tijd penalties al dan niet worden toegekend en/of doelpunten worden afgekeurd wel heel erg richting willekeur gaan.

Willekeur, omdat het vaak ook gaat om een speler die een klein zetje krijgt zonder bal, een speler die überhaupt niet in het spel voorkomt, etc.

De VAR is een goed instrument, maar zet het dan wel altijd in wanneer een beslissing dubieus of controversieel is.

De voorbeelden waarbij de VAR toevallig even 'pissen' was beginnen wel in de gaten te lopen. :F
De bal ging richting de goal daarnaast had hij de arm niet langs het lichaam.
Daardoor blokkeert hij de bal richting goal met de hand, daardoor ontneemt hij een scoringskans dus penalty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:33
Vos schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:21:
[...]

Tjah het is gewoon de regel. Als hij zijn arm langs zijn lichaam had gelaten was er niks aan de hand geweest. Maar hij buigt zijn arm en de bal raakt zijn onderarm.

Hands blijft altijd een lastig issue.
Ja ik vind dat de regel dus ook niet klopt.

Wat betreft zijn arm, kan je ook anders beredeneren : hij staat zo omdat hij in evenwicht wil blijven. Daarna komt de bal naar hem toe en probeert hij de bal nog te ontwijken door zijn arm naar achteren te doen.
Maar enfin.

Ik vind gewoon dat hands echt een meer bewuste vorm van spelbederf moet zijn. Nu zijn de beslissingen vanwege de rare regels een vorm van spelbederf vind ik.

Je zou nav zo'n incident elke speler toch preventief zijn armen gaan vast tapen voor een wedstrijd?

Ik vind het nergens op slaan. Tuurlijk, hands blijft een lastig issue en is altijd op een gegeven moment interpretatie en dat houdt altijd discussies maar om de regels nu zo onlogisch en streng te maken gaat ten koste van een wedstrijd vind ik. Mis het gezond verstand hier (mijn mening).

Edit : nu had Emmen wel minimaal een punt verdient gezien de wedstrijd. Sparta eigenlijk niks, tjonge wat lieten die heel erg weinig zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 06-03-2021 14:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 25
zaterdag 16:30u
Feyenoord v VVV-Venlo
18:45u
FC Twente v Willem II
20u
scHeerenveen v ADO DenHaag
21u
RKC v FC Utrecht
zondag12:15u
Ajax v FC Groningen
14:30u
Fortuna Sittard v PSV
Heracles v PEC Zwolle
16:45u
Vitesse v AZ

reeds gespeeld
vrijdag 20u
FC Emmen 1-1 Sparta

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Feyenoord weer zonder Bijlow. Die blessures kunnen zijn verdere carrière fiks blijven hinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:07
Als Feyenoord een beetje aanzet spelen ze vandaag het record van Ajax alweer uit de boeken.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
De topscorer van VVV is geblesseerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Deadsy schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:01:
De topscorer van VVV is geblesseerd?
Ja, net als de keeper van Feyenoord. Vooralsnog lijkt VVV er meer last van te hebben.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
ElPaco schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Ja, net als de keeper van Feyenoord. Vooralsnog lijkt VVV er meer last van te hebben.
Dat wist ik niet, dus ik heb 2-2 staan.

Niet meer dan logisch dat ze straks met 6-0 winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Ik wist het ook niet en had 1-1. Dat gaat hem sowieso dus niet worden :p

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Als je dit zo ziet is het bizar dat dit VVV boven de degradatiestreep staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ElPaco schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:01:
Als Feyenoord een beetje aanzet spelen ze vandaag het record van Ajax alweer uit de boeken.
Zou toch fijn zijn voor VVV als die beschamende 13-0 uit de boeken kan.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:08:
[...]

VVV zeker niet zien spelen tegen Vitesse voor de beker? Toen was die Griek erbij maar was het ook diep en diep triest wat ze lieten zien. Verreweg het slechtste team van de Eredivisie, hadden ze Griek niet gehad hadden ze nu nog geen 10 punten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:28:
[...]

Zou toch fijn zijn voor VVV als die beschamende 13-0 uit de boeken kan.
Als Feyenoor doordrukt kunnen ze dat nog makkelijk halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:56:
[...]

Als Feyenoor doordrukt kunnen ze dat nog makkelijk halen.
En als Berghuis wat efficiënter probeert af te ronden ipv vooral mooi dan was je nu al minimaal op de 8 geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Deadsy schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:08:
[...]

Dan moeten ze nu ongeveer stoppen. In 2e instantie dus wel goed voorspelt ;)

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Maarten_E schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:16:
Als je dit zo ziet is het bizar dat dit VVV boven de degradatiestreep staat.
Met die vage trainer die weggaat. Vreemde vent vind ik dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:14:
[...]

Dan moeten ze nu ongeveer stoppen. In 2e instantie dus wel goed voorspelt ;)
Scheids helpt graag door ook nog te vroeg af te fluiten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:18:
[...]

Die vreemde vent zit bij Fortuna ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Typhone schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:18:
[...]

Had toch eerder Schmidt verwacht bij jou.. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:11

snmght

imho dan he

Feyenoord nog niet half zo goed als Ajax. B)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
Hmm, VVV-Ajax 0-13, Feyenoord-VVV 6-0, en PSV dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nx5MBP5gW54YwaMa7zLwyx-UD0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vJjsUR7GiSXaMTUvz1O63Zfa.png?f=user_large

Laat maar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:55:
[...]

VVV zeker niet zien spelen tegen Vitesse voor de beker? Toen was die Griek erbij maar was het ook diep en diep triest wat ze lieten zien. Verreweg het slechtste team van de Eredivisie, hadden ze Griek niet gehad hadden ze nu nog geen 10 punten gehad.
Feyenoord is ook een club die flink door het ijs kan zakken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gynnad
Stekelenburg, J. Timber, Álvarez, Martínez, Tagliafico; Klaassen, Kudus, Gravenberch; Neres, Haller, Tadic

Wissels: Scherpen, Kotarski, Schuurs, Klaiber, Idrissi, Rensch, Ekkelenkamp, Labyad, Traoré, Taylor, Antony.

- Alvarez in het centrum van de verdediging met Martinez
- Tagliafico terug in de selectie en basis
- Kudus op het middenveld
- Neres i.p.v. Antony

[ Voor 17% gewijzigd door Gynnad op 07-03-2021 11:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Heu nico nico nico tagliafico fico fico!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Benieuwd hoezeer Blind gemist gaat worden vandaag, is toch vaak degene die beslissende passing geeft, helemaal tegen stugge tegenstanders zoals een Groningen. Kijken wat Kudus gaat brengen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:17

Qu3st

Hier vooral benieuwd naar het centrum Álvarez en Martinez

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Hoe simpel kan het zijn zeg :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Bam!!

Pagina: 1 ... 4 ... 90 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken