[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 90 Laatste
Acties:
  • 138.286 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:17:
[...]

toch denk ik dat reputatie wel mee telt en dat dat niet erg is. Als bekend is dat een speler vaak schwalbes maakt dan ben je er als scheidsrechter meer alert op om je niet te laten foppen. Dat het vallen in geen enkele relatie stond met het vasthouden was overduidelijk, van het vasthouden had Dumfries geen enkel hinder.
Vasthouden en geen hinder is een bijzonder lastige combinatie ;)

Reputatie zal altijd meetellen, zolang mensen er zitten ga je dat niet wegkrijgen. Enkel een overstap naar AI zal dat mogelijk doen veranderen. Dat een scheidsrechter meer twijfelt en dat je dan afhankelijk bent van de VAR (en nee, dat kan conform de huidige regelgeving niet) zou wat dat betreft prima zijn. Minder snel fluiten maar compenseren waar het kan middels de VAR is wat dat betreft een prima uitgangspunt. Daar hoort dan inderdaad wel een gepaste straf bij indien men schwalbes maakt. Waarbij schwalbes een grijs gebied blijven, makkelijk vallen maakt het nog geen schwalbe (waarbij ik wel wil aangeven dat ik daar zeker geen voorstander van ben)

Vooringenomenheid van een scheidsrechter moet je niet willen hebben, zowel niet in positieve als negatieve zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ooit, toen Suarez nog in Amsterdam speelde, deed hij een opmerkelijke uitspraak in de media. Hij zou stoppen met schwalbes!
Zijn reden was ook duidelijk, scheidsrechters trapten er niet meer in en floten soms ook niet als er wel een overtreding op hem gemaakt werd.

Geen idee waarom ik deze herinnering ophaal. Moest er ineens aan denken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Het is al tijden een scheidsrechter die een eigen keuze gemaakt heeft hoe hij regels toepast. Mijns inziens wijken die te ver af. Met momenten is het door laten spelen prima maar op andere momenten voert hij dat nogal ver door. De combinatie met de mediaaandacht maakt het niet beter (zijn optredens bij Veronica Inside zijn bijzonder te noemen). De mediaoptredens van van Egmond zijn dat overigens ook.

Veel geroep maar van consequente verbetering is niet vaak iets te zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:23
Typhone schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:29:
Ach die k*t VAR. De ene week zijn ze bezig met op de picometer nauwkeurig buitenspel te bepalen. Dan zijn ze aan het bedenken hoe een van richting veranderde bal die tegen een schouder aankomt als hands uitgelegd moet worden (met gele kaart en strafschop). En daarna glijdt een speler uit terwijl er een tegenstander in de buurt is en gaat de bal na ingrijpen op de stip.

Dan is er een keer een 100% spelbederf actie (niet gezien door de scheids) en moet Kökcu er gewoon met dieprood vanaf en dan kijken ze xHamster in plaats van naar het juiste scherm. Ik ben pro VAR maar soms snap ik de beslissingen niet helemaal.

@ElPaco
Als je maar hard genoeg schopt of slaat krijg je wel rood. Maar als de 'intentie' er niet is dan is het niks of maximaal geel.
Eens met je betoog, en sinds die wedstrijd tegen Ajax (volgens mij was het toen natrappen van Mazaroui (sorry als ik de naam helemaal fout heb)) weet ik dat natrappen en natrappen niet hetzelfde is, maar dat je kracht moet zetten.

Maar bij Kokcu kan er toch geen andere intentie zijn geweest dan een elleboogstoot geven in de rug van Boscagli? De bal was niet in de buurt en er gebeurde daar verder helemaal niks op het veld.
Superkiwi schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:43:
[...]

Ik snap precies wat je zegt maar dat was niet mijn punt ;)
Zo'n overtreding hoort in de eerste plaats inderdaad niet op het veld thuis, ben ik 100% met je eens.
Maar om vervolgens minutenlang plat op je buik te blijven liggen alsof je bewusteloos bent gaat natuurlijk ook helemaal nergens over. Uiteindelijk kijken ook kids hiernaar en als we dit normaal gaan vinden ga je dit ook zien bij de nieuwe generatie :P
Ik zou voetballers wel eens in een drukke kroeg of in de rij bij de Efteling willen zien, volgens mij vallen ze constant om...

Dat gezegd hebbende begint het hele theaterspel in het voetbal me steeds meer tegen te staan.
Niet alleen spelers die vallen om niks en maar blijven liggen tot ze zien dat ze er niks voor krijgen maar ook het toenemende aantal spelers wat het nodig vindt om voor/na/tijdens een wedstrijd te bidden of naar boven te wijzen. Bedank liever je team(genoten), zij zijn het immers die jouw de kansen geven. Ik vind het getuigen van weinig respect richting je trainer en teamgenoten en vind het niet op het voetbalveld thuishoren.
Theater is ook niet goed inderdaad. Ik snap dat je neergaat als je onverwachts een elleboogstoot in je rug krijgt, maar daarna kan je toch wel snel genoeg weer opstaan? Scheidsrechters moeten gewoon wat duidelijker voor een wedstrijd begint aangeven bij de captains dat de theaterschool verderop in het dorp zit en dat het enige wat je er op het veld voor kan krijgen een gele kaart is.

Helaas staan de regels het nu niet toe dat de VAR ingrijpt bij iets anders dan 1,5 picometer buitenspel staan of rode kaarten. Als die meer vrijheden zouden hebben dan zou dat de scheidsrechters kunnen helpen (behalve Nijhuis, want die trekt toch zijn eigen plan).

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Ankona schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Mooi hoe we allebei al dan niet de moeite doen om onze gekleurde bril niet te laten blijken :)

toch denk ik dat reputatie wel mee telt en dat dat niet erg is. Als bekend is dat een speler vaak schwalbes maakt dan ben je er als scheidsrechter meer alert op om je niet te laten foppen. Dat het vallen in geen enkele relatie stond met het vasthouden was overduidelijk, van het vasthouden had Dumfries geen enkel hinder.
Dumfries had in dit geval inderdaad niet moeten vallen, maar gewoon stoppen met rennen. Dan had hij hem misschien wel meegekregen en dat is dan ook geen aanstellen. Dumfries is een sterke jongen, maar dat betekent niet dat hij letterlijk voor 2 moet rennen als er iemand aan hem hangt :P

Schwalbes mogen sowieso wel wat vaker met geel bestraft worden.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
ph4ge schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:44:
[...]

Je kan de bal altijd nog beter kwijtraken op de helft van de tegenstander in een poging een aanval op te zetten, dan op je eigen helft omdat je de bal weigert naar voren te spelen.

Volgens mij kan je het niet los zien van elkaar. Als je niet aanvalt dan kom je vanzelf onder druk, als er niemand aanvallende loopacties maakt dan kan je de bal haast niet kwijt, en dat gaat ook nog in de hoofden werken van zowel je eigen spelers als die van de tegenstander. Het is een heel verkeerd signaal wat ook doorwerkt.

Dat zag je ook in de eerste helft. PSV was goed, totdat Feyenoord van zich afbeet. Toen werd (bij wijze van spreken) PSV ineens onzeker en kreeg Feyenoord vleugels. Voetbal zit ook tussen de oren, als je kansen creëert dan krijg je meer vertrouwen en ga je nog beter spelen. Dick zorgt met zn verdedigende instelling voor dat effect, maar dan in het nadeel van zijn eigen team.

Je hebt bovendien wissels, die kan je ook gebruiken. Want de lucht leek er ook wel een beetje uit bij sommigen. Met name Teixera en Bosenik wil ik wel weer eens zien.

En ja, dan loop je maar een keer tegen een counter op. Als je van al die gelijke spelletjes de helft had gewonnen en de helft had verloren was je beter af geweest. Je had gisteren aan een gelijkspel ook niks.

Er wordt vaak gesproken over het gebrek aan "topsportklimaat" bij Feyenoord. Dan moet je een speler die wil winnen en terecht concludeert dat je niets hebt aan een gelijkspel niet belachelijk maken in de media.
Ik ben het grotendeels eens met wat je zegt. Zelf vraag ik me wel af of Feyenoord wel de kwaliteiten heeft om meer naar voren te spelen. Ik vond met name Kocku erg slecht. Wisselen, had Feyenoord zeker niet zwakker gemaakt. Je kan m overigens beter kwijtraken als je wel in de organisatie staat dan op het moment dat je aan het omschakelen bent. Ik ben benieuwd naar hoe snel Slot stappen kan zetten :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:53
Even totaal iets anders wat mij verbaast:
Hoe kan het dat een stad als Den Haag geen voetbalclub heeft die consistent in de Eredivisie kan hebben?
Natuurlijk speelt beleid een grote rol, maar je zou toch zeggen dat een club in een stad van zo'n statuur een fatsoenlijk elftal op kan stellen? Sponsoren genoeg lijkt me, en in Rotterdam kan men redelijk makkelijk 3 clubs "onderhouden". Een paar jaar geleden speelden ze Europees voetbal, maar nu gaan ze vrijwel zeker zakken naar de KKD.

En dan zien dat een stadje als Kerkrade, een club heeft gehad die tot voor kort ieder seizoen in de Eredivisie speelde.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:56

Qu3st

Maarten_E schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:52:
Hoe kan het dat een stad als Den Haag geen voetbalclub heeft die consistent in de Eredivisie kan hebben?
Natuurlijk speelt beleid een grote rol, maar je zou toch zeggen dat een club in een stad van zo'n statuur een fatsoenlijk elftal op kan stellen? Sponsoren genoeg lijkt me, en in Rotterdam kan men redelijk makkelijk 3 clubs "onderhouden". Een paar jaar geleden speelden ze Europees voetbal, maar nu gaan ze vrijwel zeker zakken naar de KKD.

En dan zien dat een stadje als Kerkrade, een club heeft gehad die tot voor kort ieder seizoen in de Eredivisie speelde.
Wanbeleid, bij elke Chinees die belt dat ie een zak geld heeft voor ze, rennen ze gelijk naar hem toe en kussen ze zijn voeten. En dan achteraf er achter komen dat die Chinees toch niet zoveel geld heeft en ze in de problemen komen en niet het salaris meer kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:26

Dat geldt overigens niet alleen voor Den Haag :)
volgens een lijstje zijn dit de grootste steden van NL:

10. Nijmegen
9. Breda
8. Almere
7. Groningen
6. Tilburg
5. Eindhoven
4. Utrecht
3. Den Haag
2. Rotterdam
1. Amsterdam

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:56

Qu3st

Martinusz schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:08:
[...]

10. Nijmegen
9. Breda
8. Almere
7. Groningen
6. Tilburg
5. Eindhoven
4. Utrecht
3. Den Haag
2. Rotterdam
1. Amsterdam
Officieel is Den Haag een dorp :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Martinusz schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:08:
[...]

10. Nijmegen
9. Breda
8. Almere
7. Groningen
6. Tilburg
5. Eindhoven
4. Utrecht
3. Den Haag
2. Rotterdam
1. Amsterdam
Inderdaad, er zijn meer steden die dat probleem hebben.
Maar er is toch wel een verschil tussen een Groningen en een Den Haag, Groningen had even een domper een paar jaar terug, maar lijken de weg weer naar boven gevonden te hebben. Heeft dat dan weer met regionale dominantie te maken? Wellicht dat veel mensen in Den Haag dan toch eerder een Feyenoord steunen dan een ADO? Kan ik mij niet echt voorstellen, maar goed, het kan.

@Qu3st Scherp!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Maarten_E schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:17:
[...]

Inderdaad, er zijn meer steden die dat probleem hebben.
Maar er is toch wel een verschil tussen een Groningen en een Den Haag, Groningen had even een domper een paar jaar terug, maar lijken de weg weer naar boven gevonden te hebben. Heeft dat dan weer met regionale dominantie te maken? Wellicht dat veel mensen in Den Haag dan toch eerder een Feyenoord steunen dan een ADO? Kan ik mij niet echt voorstellen, maar goed, het kan.

@Qu3st Scherp!
Demografische ligging speelt denk ik zeker een rol.

Den Haag ligt tussen Rotterdam en Amsterdam in, ik denk dat voetballers als ze een beetje kunnen voetballen makkelijk overstappen richting Rotterdam of Amsterdam (zo eenmaal gegroeid door historie van Ajax en Feyenoord?).

En toch is het ook opvallend dat bijvoorbeeld alleen Ajax een club uit Amsterdam is in betaald voetbal, waarom is het wel mogelijk om 3 clubs uit Rotterdam in betaald voetbal te krijgen?
Ook dit heeft denk ik te maken met ligging denk ik, onder Rotterdam heb je nog groot gebied met potentiele spelers waarbij Rotterdam nog dichtbij is. Denk aan compleet Zeeland (dat geen betaald voetbal club meer heeft) en West brabant (waar RBC is verdwenen en alleen NAC nog een betaald voetbal club is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:31:
[...]

Dat de pijn niet uit moet maken ben ik het met je eens. Maar was dit een vorm van agressief gedrag dan? Een onzinnig tikje ja, maar agressief? Waar leg je dan de grens? Een jaar of twee geleden was Berghuis de debiel van het weekend omdat hij plat ging toen een tegenstander hem in het voorbijlopen een tikje op de schouder gaf, had Berghuis dan toch gelijk en moest dat ook rood zijn?

Van mij mag dat overdreven aanstellen wel aangepakt worden. Ok, het is voor een scheidsrechter lastig beoordelen hoeveel pijn een speler heeft, maar als hij half dood alle medische zorg nodig heeft is het natuurlijk niet gek om hem daarna naast het veld wat extra rust te gunnen voor hij weer het veld in mag.
Boscagli stelde zich enorm aan, dat is puur spelbederf en onsportief gedrag.
Typisch.. Boscagli beschuldigen van spelbederf en onsportief gedrag terwijl Kokcu de enige is die je daarop af zou moeten rekenen. |:( |:( |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
toolkist schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:45:
[...]

Typisch.. Boscagli beschuldigen van spelbederf en onsportief gedrag terwijl Kokcu de enige is die je daarop af zou moeten rekenen. |:( |:( |:(
Jij vindt het toneel van Boscagli normaal en wenselijk? (Nee, niet om die rare actie van Kokcu goed te praten, slaat ook nergens op en geen idee wat hij daarmee probeerde. Maar hij hoekte zijn tegenstander echt niet neer ofzo, geen agressief gedrag in mijn ogen meer een por om op de een of andere reden aandacht te trekken of een beetje te imponeren)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Jij vindt het toneel van Boscagli normaal en wenselijk? (Nee, niet om die rare actie van Kokcu goed te praten, slaat ook nergens op en geen idee wat hij daarmee probeerde. Maar hij hoekte zijn tegenstander echt niet neer ofzo, geen agressief gedrag in mijn ogen meer een por om op de een of andere reden aandacht te trekken of een beetje te imponeren)
Aangezien een scheids nu al niks doet, ja, dat vind ik stukken wenselijker (nou ja, minder storend) dan zomaar je elleboog in de rug van een tegenstander planten, of het nou hard is of niet.
Als de scheidsrechters die acties gewoon zien en afstraffen ook als er niet gerold wordt door het 'slachtoffer', dan stopt het rollebollen vanzelf. Alleen, 99 van de 100 scheidsrechters bestraffen niet als je doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Nee, niet om die rare actie van Kokcu goed te praten, slaat ook nergens op en geen idee wat hij daarmee probeerde. Maar hij hoekte zijn tegenstander echt niet neer ofzo, geen agressief gedrag in mijn ogen meer een por om op de een of andere reden aandacht te trekken of een beetje te imponeren
Neerhoeken is het in extremis plaatsen en dat was het inderdaad niet. Het was ongeoorloofd contact op een manier die niets met voetbal te maken heeft. Imponeren kan op andere manieren en aandacht trekken middels een por is niets meer en niets minder dan agressief gedrag. In ieder geval wel al progressie door het niet weg te zetten als tikje maar als por. De verkleinwoorden maken het niet beter, net zoals de eerder aangehaalde Suarez en zijn liefdesbeetje aldus Jol:+

Dan is een harde sliding die net over het randje gaat meer te billijken dan dit soort acties.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Deze is smerig van Berghuis, dit was namelijk niets meer dan een vriendelijk 'kom op'- of 'sorry'-klopje/veegje;

Wat Kökcü gisteren deed had absoluut geen vriendelijke bedoeling;

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
Hoe dan ook, Nijhuis heeft Feyenoord maximaal gestraft door Kokcu geen schorsing te bezorgen. Nu heb je kans dat hij volgende week weer als toeschouwer het veld op mag.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:21:
Hoe dan ook, Nijhuis heeft Feyenoord maximaal gestraft door Kokcu geen schorsing te bezorgen. Nu heb je kans dat hij volgende week weer als toeschouwer het veld op mag.
Dat is dan ook weer waar. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
ephymerous schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:47:
Ik ben het grotendeels eens met wat je zegt. Zelf vraag ik me wel af of Feyenoord wel de kwaliteiten heeft om meer naar voren te spelen. Ik vond met name Kocku erg slecht. Wisselen, had Feyenoord zeker niet zwakker gemaakt. Je kan m overigens beter kwijtraken als je wel in de organisatie staat dan op het moment dat je aan het omschakelen bent. Ik ben benieuwd naar hoe snel Slot stappen kan zetten :)
In 2 wedstrijden tegen PSV heeft Feyenoord meer dan genoeg kansen gecreëerd, met uitzondering van de laatste 30 minuten gisteren. Ik denk dus dat ze zeker meer hadden kunnen doen dan tegenhouden, ze hadden best voor de overwinning kunnen gaan. En ja, de kans dat je verliest is dan iets groter, maar de kans dat je dan wint is veel groter, en over een heel seizoen heb je dan waarschijnlijk meer punten als je speelt om te winnen in plaats van om niet te verliezen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
ElPaco schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Eens met je betoog, en sinds die wedstrijd tegen Ajax (volgens mij was het toen natrappen van Mazaroui (sorry als ik de naam helemaal fout heb)) weet ik dat natrappen en natrappen niet hetzelfde is, maar dat je kracht moet zetten.

Maar bij Kokcu kan er toch geen andere intentie zijn geweest dan een elleboogstoot geven in de rug van Boscagli? De bal was niet in de buurt en er gebeurde daar verder helemaal niks op het veld.

[...]
Net als bij natrappen, ik denk ook dat hier diezelfde lijn is gehanteerd. De VAR zal wel iets gezegd hebben tegen zijn collega in de auto, lichte por met Elleboog in de rug, op basis van gezette kracht, maximaal geel, dus niet ingrijpen.
Als bij Natrappen (ook geen andere intentie dan de speler te raken, net als Kokcü) die regel geldt, geldt dat immers voor deze situaties hetzelfde.
Ik ben het volledig met Dick van Egmond eens, had rood moeten zijn, maar de regels zijn gewoon erg krom. Natrappen is ook bewust op de man en ook geen andere intentie dan de speler te raken. Gewoon rood, hard of niet. Straffen.
Het lijkt bij vlagen wel of de regels aangepast worden om te experimenteren met nog meer show en theater ofzo, ipv dat de regels het spelletje eerlijker en beter maken.
ElPaco schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:31:
[...]
Theater is ook niet goed inderdaad. Ik snap dat je neergaat als je onverwachts een elleboogstoot in je rug krijgt, maar daarna kan je toch wel snel genoeg weer opstaan? Scheidsrechters moeten gewoon wat duidelijker voor een wedstrijd begint aangeven bij de captains dat de theaterschool verderop in het dorp zit en dat het enige wat je er op het veld voor kan krijgen een gele kaart is.

Helaas staan de regels het nu niet toe dat de VAR ingrijpt bij iets anders dan 1,5 picometer buitenspel staan of rode kaarten. Als die meer vrijheden zouden hebben dan zou dat de scheidsrechters kunnen helpen (behalve Nijhuis, want die trekt toch zijn eigen plan).
Ook helemaal mee eens, in mijn eerdere betoog geef ik ook aan dat ik vindt dat de VAR in mag grijpen bij alle kaart-acties (geel en rood), of bij daadwerkelijk nadelige situaties voor een ploeg. Bijvoorbeeld een Corner, duurt altijd 3 minuten voordat die genomen wordt. Is dan al duidelijk dat het geen corner was (verkeerd beoordeeld) gewoon doeltrap maken.
Dit gecombineerd met afspraken over dat het niet ingrijpen is op onduidelijke situaties, maar van die overduidelijke momenten zijn er altijd wel. Waarom krijgen we op TV dan een herhaling te zien, 'inderdaad geen corner', en wordt er toch een corner genomen. IMO wordt de Var teveel beperkt met regels. De VAR heeft in mijn ogen echt wel potentie (mits de juiste regels gelden en die correct worden toegepast) om veel te verbeteren. Maar door alle beperkingen die die krijgt opgelegd zitten we week in week uit de klagen.
Snowdog schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Tsjah, dat die kaarten niet gegeven worden, daar kan ik nog wel enigszins mee leven eigenlijk. Ik vond het persoonlijk irritanter dat hij ondanks het vlaggen niet iig fluit voor een overtreding en dat hij even later zelf even bepaald dat een bal die niet uit is geweest (met Vertessen bij de zijlijn daar iirc) uit zou zijn geweest terwijl hij er vele meters vandaan staat. Je zal zo een goal tegenkrijgen...
Ondanks het vlaggen kan Nijhuis het niet waard vinden voor die overtreding te fluiten, zoals hij (maar meer scheidsrechters) wel vaker door laat gaan ondanks een (kleine) overtreding. Dat is zijn goed recht op zichzelf. De Grens floot voor het vasthouden, hij beoordeeld dat als 'hij was al losgelaten en gaat even later wel heel gemakkelijk liggen', dus doorgaan. Dat is prima.

Die ingooi (benoemde ik in een eerdere reactie ook) moet hij NOOIT doen, omdat je dan wel echt de schijn tegen werkt, omdat de grens dat altijd beter kan beoordelen vanaf zijn standpunt.

Martinusz schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:42:
[...]

Demografische ligging speelt denk ik zeker een rol.

Den Haag ligt tussen Rotterdam en Amsterdam in, ik denk dat voetballers als ze een beetje kunnen voetballen makkelijk overstappen richting Rotterdam of Amsterdam (zo eenmaal gegroeid door historie van Ajax en Feyenoord?).

En toch is het ook opvallend dat bijvoorbeeld alleen Ajax een club uit Amsterdam is in betaald voetbal, waarom is het wel mogelijk om 3 clubs uit Rotterdam in betaald voetbal te krijgen?
Ook dit heeft denk ik te maken met ligging denk ik, onder Rotterdam heb je nog groot gebied met potentiele spelers waarbij Rotterdam nog dichtbij is. Denk aan compleet Zeeland (dat geen betaald voetbal club meer heeft) en West brabant (waar RBC is verdwenen en alleen NAC nog een betaald voetbal club is).
Kan je nagaan hoe goed Feyenoord wel niet zou zijn als er maar 1 Rotterdamse club zou zijn.. :+
Nee zonder gekheid, ik vind het eigenlijk niet heel handig dat er 3 Rotterdamse clubs zijn, 2 op zich nog prima, maar 3 is eigenlijk teveel voor zo'n stad. Liverpool heeft bijv. 2 clubs in de Premier League en 1 in de League one. (vergelijkbaar nu met Rotterdam), terwijl die een veel grotere potentiele afzetmarkt hebben in Liverpool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
jbdeiman schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:08:
[...]

Kan je nagaan hoe goed Feyenoord wel niet zou zijn als er maar 1 Rotterdamse club zou zijn.. :+
Nee zonder gekheid, ik vind het eigenlijk niet heel handig dat er 3 Rotterdamse clubs zijn, 2 op zich nog prima, maar 3 is eigenlijk teveel voor zo'n stad. Liverpool heeft bijv. 2 clubs in de Premier League en 1 in de League one. (vergelijkbaar nu met Rotterdam), terwijl die een veel grotere potentiele afzetmarkt hebben in Liverpool.
Ik moest echt even zoeken wat de derde club was van Liverpool, Trentmere Rovers zei mij zo even niks.
Zou het erg grappig vinden mocht Excelsior op de één of andere manier promoveren als ook Sparta in de Eredivisie zit. Heb je gewoon 3 clubs uit Rotterdam in de ED. Zal wel ooit eerder gebeurd zijn, maar geen idee wanneer. Edit: 06/07 en 07/08 speelden Sparta, Excelsior en Feyenoord allemaal in de Eredivisie.

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten_E op 15-03-2021 17:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Qu3st schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:43:
Speler van AZ 3 duels geschorst geweest, voor gokken in de Eredivisie.

Wedden dat het Midtjø is :9
Volgens De Telegraaf blijkt het om Jordy Clasie te gaan. Niet bepaald een jeugdspeler.
De buurjongen gebruikte zijn account omdat dat van hem geblokkeerd was. Wie gokt er ook op Bwin. :o
Dit is in de categorie een pilletje van je vrouw innemen. :+

https://www.telegraaf.nl/...er-bij-az-is-jordy-clasie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Maarten_E schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:45:
[...]Ik moest echt even zoeken wat de derde club was van Liverpool, Trentmere Rovers zei mij zo even niks.
Zou het erg grappig vinden mocht Excelsior op de één of andere manier promoveren als ook Sparta in de Eredivisie zit. Heb je gewoon 3 clubs uit Rotterdam in de ED. Zal wel ooit eerder gebeurd zijn, maar geen idee wanneer. Edit: 06/07 en 07/08 speelden Sparta, Excelsior en Feyenoord allemaal in de Eredivisie.
Ik denk dat menig Ajacied/PSV'er wel blij zou zijn om weer de mogelijkheid te krijgen om 9 punten in Rotterdam op te halen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59

Indien je als voetbalbond (of het nou FIFA, UEFA of KNVB is) tegen gokken op wedstrijden bent is 3 wedstrijden, omstandigheden zelfs meergerekend, toch eigenlijk gewoon karig weinig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
OPSLAGHOND schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:49:
[...]

Ik denk dat menig Ajacied/PSV'er wel blij zou zijn om weer de mogelijkheid te krijgen om 9 punten in Rotterdam op te halen. :+
Komt er nog een vierde club bij dan, want PSV verzuimt het doorgaans de 3 punten bij Feyenoord op te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
BoB_HenK schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:49:
[...]

Indien je als voetbalbond (of het nou FIFA, UEFA of KNVB is) tegen gokken op wedstrijden bent is 3 wedstrijden, omstandigheden zelfs meergerekend, toch eigenlijk gewoon karig weinig?
Mwa...er is niet gegokt op eigen wedstrijden, dus welke invloed kan het gehad hebben op de wedstrijden? Net zoveel als dat jij of ik in zou zetten denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
BoB_HenK schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:49:
[...]Indien je als voetbalbond (of het nou FIFA, UEFA of KNVB is) tegen gokken op wedstrijden bent is 3 wedstrijden, omstandigheden zelfs meergerekend, toch eigenlijk gewoon karig weinig?
Het is weinig voor een jongen die altijd alles geeft. Alles? Nee, everyting!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
PSV haalt Drommel, Ajax is bezig met Hugo Souza van Flamengo.
Is al een keer opgeroepen voor Brazilië.
Verschil moet er zijn zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mark31 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:35:
Lijkt me dat Ajax niets gaat doen tot de zaak met Onana definitief duidelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Exocet schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:42:
[...]

Lijkt me dat Ajax niets gaat doen tot de zaak met Onana definitief duidelijk is.
Die informatie kreeg ik laatst ook door.
Maar deze bron die dit meld zit vaak dicht op het vuur bij Flamengo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maarten_E

*Tromgeroffel*

Het was Clasie!

AZ-middenvelder Clasie zat schorsing uit vanwege gokpraktijken
Jordy Clasie is de AZ-speler die onlangs een schorsing van twee duels heeft uitgezeten vanwege gokpraktijken. Op diens account is gegokt op wedstrijden in de eredivisie en in de Keuken Kampioen Divisie.

De beroepscommissie achtte bewezen dat in 2019 en 2020 op wedstrijden in de eredivisie en TOTO KNVB-beker op naam, op het account en voor rekening van Clasie weddenschappen zijn afgesloten. Die weddenschappen zijn volgens de commissie in elk geval niet afgesloten door een ander dan de middenvelder en/of zijn vriend en de voetballer was ermee bekend dat zijn vriend de weddenschappen op naam en rekening van Clasie afsloot.

Clasie betreurt de gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Mark31 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:35:
Tja, dat soort dingen gebeuren er als de een het dubbele budget van de andere heeft.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Volgens de Telegraaf is de domste speler Clasie

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dG30QlrOMp6SlKCS55W3slznTA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/taBxALTqZUeLfq4NoU18mbqA.png?f=user_large
Daley nog een jaar! Net bekend gemaakt tijdens Ajax kijkt vooruit (een programma voor seizoenkaarthouders).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:02

Quad

Doof

PolarBear schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:03:
[Afbeelding]
Daley nog een jaar! Net bekend gemaakt tijdens Ajax kijkt vooruit (een programma voor seizoenkaarthouders).
Mooi voor hem en Ajax. :*)
Die gaat ook niet meer naar een andere club denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 15-03-2021 21:07 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
En er wordt heel sterk gehint op het oude logo op het volgende thuis shirt van Ajax.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
PolarBear schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:08:
En er wordt heel sterk gehint op het oude logo op het volgende thuis shirt van Ajax.
Dat zou fantastisch zijn :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
Mag hopen van niet. Mooi logo hoor, maar het huidge logo staat veeeeeeeel beter op een shirt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Terranova schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:45:
[...]

Mag hopen van niet. Mooi logo hoor, maar het huidge logo staat veeeeeeeel beter op een shirt.
Van mij hoeft het ook niet perse hoor, als je retro gaat liefst dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6PGsEORS8V1XzxG_ACRF95pclg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xe9HiDD3KAIsTzsipjmMCZdc.png?f=fotoalbum_large

Maar zoals van der Sar al aangaf een shirt zonder hoofdsponsor kan financieel gewoon niet. Qua kapsel wel corona proof 8)

In de VS, in ieder geval in het honkbal, hebben teams wel vaker een alternate derde shirt in retro design. Zou best lachen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door PolarBear op 15-03-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Qua exposure en merchandise heb je veel meer aan de aanpak van Juventus. Nieuw logo en ieder jaar een wezenlijk andere shirt line-up.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 17:40

Typhone

Who Dares Wins

Die 'oude-logo-terug' discussie van de afgelopen jaren is met de successen volledig verstomd en opeens issie er. Het kan raar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
SterqVerhael schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:07:
[...]

Qua exposure en merchandise heb je veel meer aan de aanpak van Juventus. Nieuw logo en ieder jaar een wezenlijk andere shirt line-up.
Nee, dat is maximaal cashen over de rug van je fans.

Ik vind bij Ajax het "nieuwe" logo met de 11 lijntjes ook mooier. So sue me ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
Malfunctions schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:16:
[...]

Nee, dat is maximaal cashen over de rug van je fans.
Dat is de bedoeling van merchandising. Als je bij de Europese top wilt horen qua begroting is het bijna een must.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:48

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Ik vond het gisteren bezwaarlijk dat ze tijdens dat programma, enorm aan het hengelen waren of de seizoenskaarthouders alsjeblieft het geld niet terug willen eisen.Je krijgt er tenslotte wel een presentje voor terug! Ik snap goed dat het een enorme kostenpost is, maar dan had je ook geen spits moeten kopen van 21 miljoen.

Welk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
PolarBear schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:03:
[Afbeelding]
Hahaha mooie schreeuwerige foto, zo kennen we hem ook natuurlijk ;) :p

Btw... Er wordt nu gespeculeerd over Ajax en het winnen van de EL.
Stemming makerij. Een Manchester United zie ik ze niet verslaan maar ok.

Gewoon maar ff eerst YB uitschakelen niet?

[ Voor 20% gewijzigd door Harribo op 16-03-2021 08:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Boely schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:36:
Ik vond het gisteren bezwaarlijk dat ze tijdens dat programma, enorm aan het hengelen waren of de seizoenskaarthouders alsjeblieft het geld niet terug willen eisen.Je krijgt er tenslotte wel een presentje voor terug! Ik snap goed dat het een enorme kostenpost is, maar dan had je ook geen spits moeten kopen van 21 miljoen.
Appels en peren, zonder die spits van 21 miljoen had je januari door moeten komen zonder spits (alle spitsen waren geblesseerd), hadden we wellicht niet 1ste gestaan, zat je wellicht niet meer in de beker en de EL en waren de rapen gaar geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:41:
[...]

Inderdaad, gewoon geconcentreerd spelen donderdag dan moet je wel doorgaan.
Maar winnen van de EL wordt vooral geroepen door analisten. Wat mij betreft zijn de engelse clubs favoriet en zit Ajax daaronder samen met Milan, Roma en Villareal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
SterqVerhael schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:29:
[...]

Dat is de bedoeling van merchandising. Als je bij de Europese top wilt horen qua begroting is het bijna een must.
Dat begrijp ik wel, maar ik vind het moreel verwerpelijk. Uiteindelijk is voetbal er voor de fans. Elk jaar je shirt of logo aanpassen zodat je fans maar weer een shirt van €90,- kunnen kopen is dan commercieel misschien slim, maar getuigt van weinig respect voor diezelfde fans.

Maargoed dat is een discussie die ik nooit zal winnen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Harribo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:41:
[...]

Dat zou toch wat zijn, zonder Onana, Haller en Mazraoui. Hoe goed waren ze wel niet geweest als die allemaal zouden spelen? In de EL kunnen details het verschil maken, zo'n vrije trap van Zahavi in de wedstrijd tegen PSV, Onana had die gepakt. Dan kan een plaats in de finale of niet betekenen.
Ben bang dus dat de EL winnen te hoog gegrepen is, ik wil Ajax eerst weleens een keer tegen een sterk team zien voetballen, voorlopig toen ze het goed tegen de kleintjes. Tegen PSV konden ze het al niet winnen tot 2x toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:17
Erapaz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:09:
[...]

Dat zou toch wat zijn, zonder Onana, Haller en Mazraoui. Hoe goed waren ze wel niet geweest als die allemaal zouden spelen? In de EL kunnen details het verschil maken, zo'n vrije trap van Zahavi in de wedstrijd tegen PSV, Onana had die gepakt. Dan kan een plaats in de finale of niet betekenen.
Ben bang dus dat de EL winnen te hoog gegrepen is, ik wil Ajax eerst weleens een keer tegen een sterk team zien voetballen, voorlopig toen ze het goed tegen de kleintjes. Tegen PSV konden ze het al niet winnen tot 2x toe.
De koploper van Frankrijk vind je geen sterk team?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Boely schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:36:
Drogreden.

Met 6 thuiswedstrijden (die Ajax gehad heeft) zou de omzet het aankoopbedrag van Haller al ruimschoots overschreden hebben. Laat staan de extra bekerwedstrijd tegen PSV (volle Arena) waar je met een beetje pech Heracles loot (niet volle Arena).

@Erapaz
Het Ajax in huidige vorm had Liverpool (zeker thuis, in hun vorm) gewoon gepakt. Unlucky eigen goal van Nico. Atalanta was een klap minder dan Lille OSC maar Ajax speelde toen ook een klap minder dan tegen Lille OSC. Nadeel is dat we die lui troffen op het moment dat Ten Hag nog zoekende was. Anders hadden we gezeten waar we horen: Champions League.

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 16-03-2021 09:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Henkie_NtA schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:12:
[...]

Eerlijk gezegd was ik in de wedstrijden van Lille tegen Ajax niet heel erg onder de indruk nee. Hoe dit team eerste kan staan in de Ligue 1 mag Joost weten, ze zullen wel een speelstijl hebben gevonden die in Frankrijk erg goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:17
Erapaz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:14:
[...]

Eerlijk gezegd was ik in de wedstrijden van Lille tegen Ajax niet heel erg onder de indruk nee. Hoe dit team eerste kan staan in de Ligue 1 mag Joost weten, ze zullen wel een speelstijl hebben gevonden die in Frankrijk erg goed werkt.
Als ik eerlijk ben viel het mij inderdaad ook wat tegen, maar het is toch gewoon een sterk team?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Erapaz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:14:
[...]

Haha net als Young Boys omhoog schrijven dat ze van Leverkusen wonnen. Die verliezen afgelopen weekend met 1-2 van Arminina Bielefeld (de nummer 1 na laatst in Duitsland). Peter Bosz met z'n zelfmoord voetbal. Young Boys is gewoon een kleine tegenstander net als die stugge Deense, Noorse of Zweedse teams. Alles uit een dergelijke competitie moet je als Ajax zijnde verslaan. No excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Typhone schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:17:
[...]

Haha net als Young Boys omhoog schrijven dat ze van Leverkusen wonnen. Die verliezen afgelopen weekend met 1-2 van Arminina Bielefeld (de nummer 1 na laatst in Duitsland). Peter Bosz met z'n zelfmoord voetbal. Young Boys is gewoon een kleine tegenstander net als die stugge Deense, Noorse of Zweedse teams. Alles uit een dergelijke competitie moet je als Ajax zijnde verslaan. No excuses.
Helemaal eens, Young Boys was nog een paar treden lager dan Lille. Daarom zou ik Ajax graag, in de vorm van deze tweede seizoenshelft, tegen een sterk team willen zien spelen. Ben heel benieuwd of ze dat ook kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Henkie_NtA schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:12:
[...]

Tegen Ajax was daar maar weinig van te zien.
Ze speelden goed maar niet 'koploper van Frankrijk' goed.
Lille staat vooral bovenaan omdat PSG het laat afweten, niet omdat Lille zo goed is.

Met een gunstige loting kunnen ze ver komen maar de EL winnen lijkt me nog wat vergezocht. Zodra je een United of Tottenham loot zie ik Ajax niet winnen zonder Haller en Onana.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
Doe maar een herhaling van de finale van 2017, kunnen we revanche nemen. Dit ManU vind ik minder goed dan die lichting van toen. Daley speelt nu bovendien bij ons. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Typhone schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:14:
[...]

@Erapaz
Het Ajax in huidige vorm had Liverpool (zeker thuis, in hun vorm) gewoon gepakt. Unlucky eigen goal van Nico. Atalanta was een klap minder dan Lille OSC maar Ajax speelde toen ook een klap minder dan tegen Lille OSC. Nadeel is dat we die lui troffen op het moment dat Ten Hag nog zoekende was. Anders hadden we gezeten waar we horen: Champions League.
Ik denk dat Ajax inderdaad in deze vorm, het Liverpool in hun huidige vorm moet kunnen hebben. Verdedigend zijn ze eindelijk van die enorme gatenkaas af en wedstrijden worden beter uitgespeeld. Heel langzaam begint het "ze geven het toch nog weg" trauma wat weg te ebben. Dit team nu had die 2-0 voorsprong tegen Atalanta dan ook niet meer verspeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Erapaz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:21:
[...]

Ik denk dat Ajax inderdaad in deze vorm, het Liverpool in hun huidige vorm moet kunnen hebben. Verdedigend zijn ze eindelijk van die enorme gatenkaas af en wedstrijden worden beter uitgespeeld. Heel langzaam begint het "ze geven het toch nog weg" trauma wat weg te ebben. Dit team nu had die 2-0 voorsprong tegen Atalanta dan ook niet meer verspeeld.
Tjah, maar Atalanta is ook een aantal maanden verder natuurlijk, het is gewoon koffiedik kijken en er is niet te voorspellen hoe het nu zou lopen. Wel vind ik Ajax de laatste weken wat relaxter ogen, vooral omdat met Alvarez en Martinez e.e.a. veel beter in balans is, kan er wat vrijer worden aangevallen, want de angel uit de tegenstoot wordt er meer uitgehaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:59

snmght

imho dan he

Ik zie Ajax niet zo snel de EL winnen maar ik vind het ook geen onmogelijke opgave. United en de Spurs lijken me de sterkste ploegen die er nog in zitten. Tegelijkertijd zou het een droom zijn om de Spurs weer tegen te komen in de halve finale (en te winnen) en United weer in de finale (en te winnen).

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Exocet schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:06:
[...]

Inderdaad, gewoon geconcentreerd spelen donderdag dan moet je wel doorgaan.
Maar winnen van de EL wordt vooral geroepen door analisten. Wat mij betreft zijn de engelse clubs favoriet en zit Ajax daaronder samen met Milan, Roma en Villareal.
Inderdaad.
Niet dat Ajax natuurlijk geen kans maakt.
Het is inderdaad de media maar ja dat zijn de hersen spoelers van deze tijd helaas
Erapaz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:09:
[...]
Dat zou toch wat zijn, zonder Onana, Haller en Mazraoui. Hoe goed waren ze wel niet geweest als die allemaal zouden spelen?
Onana zeker een gemis. Haller weet ik niet. Vind dat hij het zelfs in eredivisie nu wat laat afweten. Té kalm.
Mazraoui is vervangbaar.

Lille is geen denderend team maar ook niet makkelijk te verslaan.
Het is net zo'n aanval als YB, snelle fysieke jongens voorin en dan maar counteren.

Lille verslaan, ok, dat is best aardig maar een echte sterke tegenstander moet nog komen.
Ze moeten niet gaan denken dat ze er al zijn, dat werkt averechts.
Elke wedstrijd dient Ajax nu in de EL geconcentreerd te blijven en keihard te knokken anders is het zo voorbij voor je er erg in hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Harribo op 16-03-2021 09:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Haller snap ik wel dat die in de Eredivisie niet zo lekker loopt. Zou geestelijk ook last hebben van het feit dat al m'n collega's lekker op het podium staan te shinen in de Europa League en ik moet presteren tegen lullige clubs als ADO en PEC Zwolle. Zodra Ajax uit de EL vliegt staat Haller weer op. Tot die tijd verwacht ik dat het brol zal zijn. Komend seizoen staat 'ie er gewoon weer.

Al die paniekhazen in de media moet je niet al te serieus nemen. Binnen 3 jaar koopt Ajax een speler die fors duurder is dan 22,5 miljoen euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
snmght schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:34:
Ik zie Ajax niet zo snel de EL winnen maar ik vind het ook geen onmogelijke opgave. United en de Spurs lijken me de sterkste ploegen die er nog in zitten. Tegelijkertijd zou het een droom zijn om de Spurs weer tegen te komen in de halve finale (en te winnen) en United weer in de finale (en te winnen).
Halve en hele finale zijn al bekend dus. In de kwartfinale Milan dan maar? Daar hebben we ook nog een appeltje (eitje) mee te schillen. En Zlatan is ook wel leuk natuurlijk.
Na 2 jaar geleden van Juve te winnen hebben we dan de meeste Europese trauma's van de laatste 25 jaar wel hersteld.

[ Voor 9% gewijzigd door Erapaz op 16-03-2021 10:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Erapaz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Halve en hele finale zijn al bekend dus. In de kwartfinale Milan dan maar? Daar hebben we ook nog een appeltje (eitje) mee te schillen. En Zlatan is ook wel leuk natuurlijk.
Na 2 jaar geleden van Juve te winnen hebben we dan de meeste Europese trauma's van de laatste 25 jaar wel hersteld.
Waar kan ik tekenen? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
dutchgio schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:19:
[...]

Tegen Ajax was daar maar weinig van te zien.
Ze speelden goed maar niet 'koploper van Frankrijk' goed.
Lille staat vooral bovenaan omdat PSG het laat afweten, niet omdat Lille zo goed is.

Met een gunstige loting kunnen ze ver komen maar de EL winnen lijkt me nog wat vergezocht. Zodra je een United of Tottenham loot zie ik Ajax niet winnen zonder Haller en Onana.
Als ik dan PSG tegen Barca zie spelen... en Lille tegen Ajax, onbegrijpelijk dat Lille daar bovenaan staat.
Maar goed ik kijk verder nooit frans voetbal, vermoedelijk is het onder Lyle, PSG en Lyon weinig soeps en weet Lille daar goed van te winnen.

Dan nog blijft het onbegrijpelijk dat PSG daar met dat team niet boven lille staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

KingKoning schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:11:
[...]

Als ik dan PSG tegen Barca zie spelen... en Lille tegen Ajax, onbegrijpelijk dat Lille daar bovenaan staat.
Maar goed ik kijk verder nooit frans voetbal, vermoedelijk is het onder Lyle, PSG en Lyon weinig soeps en weet Lille daar goed van te winnen.

Dan nog blijft het onbegrijpelijk dat PSG daar met dat team niet boven lille staat.
Je kunt wel 11 namen van 50 miljoen euro per stuk opstellen maar daarmee staat er nog geen team. Precies daar ontbreekt het aan bij PSG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Typhone schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Je kunt wel 11 namen van 50 miljoen euro per stuk opstellen maar daarmee staat er nog geen team. Precies daar ontbreekt het aan bij PSG.
Denk ook dat veel van de PSG spelers zich te goed vinden/ voelen voor de League 1, maar vooral vanwege CL en de aspiraties op dat vlak bij PSG voetballen. Motivatie wordt dan nog wel eens een probleem, juist omdat het zo 'op en af' gaat, dan weer tegen een Europese topploeg, en dan weer tegen een ploegje waar je liever niet tegen speelt.
In Spanje en Engeland is dat minder, want zijn er ook echt meerdere topploegen. Maarjah, geld he, en welke speler wil er (naast dat geld) nu niet de eerste speler (of 1 van de eerste spelers) zijn die met PSG de CL wint?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
Afgelopen weekend hebben ze verloren van Nantes, altijd lastig.
Het zal deels ook motivatie zijn inderdaad, al zouden ze naar verhouding ook op halve kracht dat soort wedstrijden moeten kunnen winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
[...]

Milan is in de tussentijd al een verslagen hoor, dus dat trauma is er niet meer, tijdens de debuut wedstrijd van De Boer als trainer :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:53

Je moet niet alleen naar de stad kijken, maar ook het hele 'achterland'.

De Parkstad regio is behoorlijk vol gebouwd en ligt allemaal dicht op elkaar. Dus naast Kerkrade, hoort daar ook o.a. Heerlen, Brunssum en Landgraaf bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Diagonaal schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:32:
[...]

Je moet niet alleen naar de stad kijken, maar ook het hele 'achterland'.

De Parkstad regio is behoorlijk vol gebouwd en ligt allemaal dicht op elkaar. Dus naast Kerkrade, hoort daar ook o.a. Heerlen, Brunssum en Landgraaf bij.
Dan nog heeft Limburg 4 profclubs (Roda, MVV, VVV, Fortuna) wat vrij veel is. Zoals gezegd komt Zeeland op 0 en Groningen op 1 (geloof ik). Friesland doet het dan met 2 al ietsje beter.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
[...]

Wordt lastig, Man United en Milan spelen toch tegen elkaar deze ronde??

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ElPaco schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:51:
Dan nog heeft Limburg 4 profclubs (Roda, MVV, VVV, Fortuna) wat vrij veel is. Zoals gezegd komt Zeeland op 0 en Groningen op 1 (geloof ik). Friesland doet het dan met 2 al ietsje beter.
Drenthe‎:
- FC Emmen

Flevoland:
- Almere City FC‎

Friesland:
- SC Cambuur‎
- Sc Heerenveen‎

Gelderland‎:
- De Graafschap‎
- N.E.C.
- SBV Vitesse

Groningen:
- FC Groningen

Limburg:
- Fortuna Sittard
- MVV Maastricht
- Roda JC Kerkrade
- VVV-Venlo‎

Noord-Brabant::
- NAC Breda‎
- FC Den Bosch
- FC Eindhoven‎
- Helmond Sport
- TOP Oss‎
- PSV‎
- RKC Waalwijk‎
- Willem II‎

Noord-Holland‎:
- AFC Ajax‎
- AZ‎
- Telstar‎
- FC Volendam‎

Overijssel:
- Go Ahead Eagles
- Heracles Almelo
- FC Twente‎
- PEC Zwolle‎

Utrecht:
- FC Utrecht‎

Zuid-Holland‎:
- ADO Den Haag‎
- FC Dordrecht
- SBV Excelsior
- Feyenoord‎
- Sparta Rotterdam‎

En inderdaad, Zeeland geen enkele club in het betaalde voetbal :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Diagonaal schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:32:
[...]

De Parkstad regio is behoorlijk.. .
Parkstad... _O-
Die naam... Weer zo'n promotie actie van een gemeente raadslid... En mensen nemen het gewoon klakkeloos over..
Zo noemden ze Veendam ooit ook :+

Whatever... Ach winst EL of niet, tis sowieso al leuk dat een Nederlands team de kwartfinale gaat halen (ga ik vanuit).
Kunnen de overige teams wat van leren

[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 16-03-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
M@cer schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:12:
[...]

Ja, de vorige keer is het 1-1 geworden dus daar gaat er sowieso één van uit, dat scheelt al weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Naast AZ, Telstar en Volendam speelt er nog een verdomd mooie club in Noord Holland O+

Overigens vind ik het wel een wonder dat die Hans de Koning er nu pas uitgevlogen is bij VVV. Ik kan die kerel met de beste wil van de wereld niet serieus nemen. Zo gelaten na die 0-13, dit jaar na elke wedstrijd ook heel kalmpjes maar de punten kwamen niet meer. Nu is het 1 voor 12 in Venlo en breekt de paniek opeens uit.

[ Voor 44% gewijzigd door Typhone op 16-03-2021 14:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Harribo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:01:
[...]

Parkstad... _O-
Die naam... Weer zo'n promotie actie van een gemeente raadslid... En mensen nemen het gewoon klakkeloos over..
Parkstad is wel een beetje meer dan dat. Geen slecht woord over mijn hometown he! :(

[/off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:10
dutchgio schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:38:
Afgelopen weekend hebben ze verloren van Nantes, altijd lastig.
Het zal deels ook motivatie zijn inderdaad, al zouden ze naar verhouding ook op halve kracht dat soort wedstrijden moeten kunnen winnen.
Halverwege de 2e helft werd Di Maria plotseling gewisseld omdat er bij hem thuis een gewapende overval was geweest terwijl vrouwen kinderen thuis waren (plus bij nog een andere speler, maar de naam ontschiet mij). Daarna is PSG ingestort. Zoiets hakt er ook wel in bij een team.

Daarnaast hadden ze een slechte start van de competitie, en hebben ze ruim meer wedstrijden verloren dan Lille en Lyon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Bom barst binnen jeugdopleiding Feyenoord: Brard wil van jonge trainers af

Gaat weer lekker bij mijn clubje. Tijd om afscheid te nemen bij die ouwe-jongens-krentenbrood types!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElPaco
remco112 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:06:

Gaat weer lekker bij mijn clubje. Tijd om afscheid te nemen bij die ouwe-jongens-krentenbrood types!
Holy shit, dat leest wel heel erg slapstick weg. Vergeleken met dit lijkt het vergeten in te schrijven van je recordaankoop nog niet zo erg.

Voor degene die niet alles willen doorlezen, de hoofdzaak:
Vlak voor PSV-Feyenoord stuurt Brard een mail met de namen van dit viertal aan algemeen directeur Mark Koevermans. Denkt hij. Want hij mailt niet naar Mark Koevermans, maar naar een andere Mark: Mark Onderwater. Inderdaad, een van de vier personen die hij liever gisteren dan vandaag kwijt is.

Onderwater weet niet wat hij leest. Hij is bijna vier jaar in dienst in Rotterdam en heeft nooit een officieel evaluatiegesprek gevoerd met Brard. Onderwater heeft zich inmiddels ziek gemeld en is niet meer bij Feyenoord geweest. Hij licht Boel, Van Gobbel en Schol niet in, maar Brard vermoedt dat deze informatie uitlekt en besluit om het drietal te bellen om zijn verkeerd geadresseerde mail toe te lichten.

Maar het drietal weet van niks en is met stomheid geslagen als Brard moet uitleggen waarom hij zijn excuses aanbiedt en vervolgens uitlegt dat hij van hen af wil. De trainers zijn kwaad, ook omdat zij nooit een negatieve tussentijdse beoordeling hebben ontvangen. Daarom gaan zij er vanuit dat ze ook volgend seizoen actief zijn binnen Feyenoord.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz

Zou Slot al spijt hebben?
Hij komt nou niet echt in een lekker bedje terecht om aan lange termijn te werken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Martinusz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:16:
[...]

Zou Slot al spijt hebben?
Hij komt nou niet echt in een lekker bedje terecht om aan lange termijn te werken :P
Ja of juist wel, als die oude garde hierdoor geloosd kan worden kan er bij Feyenoord eindelijk opgebouwd gaan worden.

WoT stats

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Haha weer zo'n boomer die reply to all gebruikt en daarna zijn eigen graf gegraven heeft en nota bene aangeeft van de jeugd af te willen. _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 16-03-2021 16:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
ElPaco schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Ja of juist wel, als die oude garde hierdoor geloosd kan worden kan er bij Feyenoord eindelijk opgebouwd gaan worden.
Precies! Dat is ook hetgeen ik hoop dat er gebeurt. Maar Brard is de schoonzoon van Wim Jansen en een goede vriend van Sjaak Troost. En Troost zit toevallig weer in de RvC. Chaos alom :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
ElPaco schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Ja dan is het te hopen dat ze die Brard eruit flikkeren en die jonge mensen juist niet eruit gooien :)
ze hebben nog 2 weken om te beslissen :P

Waarom moeten eigenlijk alle profclubs voor 1 april besluiten over medewerkers?
In verband met begroting (april - april?) ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Haha weer zo'n boomer die reply to all gebruikt en daarna zijn eigen graf gegraven heeft en nota bene aangeeft van de jeugd af te willen. _O-
Nah het is nog erger dan dat, verkeerde mailadres gebruikt en excuses aangeboden aan de andere personen die hij er uit wilde terwijl die van niets wisten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Martinusz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:26:
[...]

Waarom moeten eigenlijk alle profclubs voor 1 april besluiten over medewerkers?
In verband met begroting (april - april?) ?
CAO bepaling, spelers hebben zo 3 maanden om een andere baan te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
remco112 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:22:
[...]

Precies! Dat is ook hetgeen ik hoop dat er gebeurt. Maar Brard is de schoonzoon van Wim Jansen en een goede vriend van Sjaak Troost. En Troost zit toevallig weer in de RvC. Chaos alom :X
Oftewel het antwoord op de vraag: ''hoe hebben deze mensen hun baan gekregen''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Sempy schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:42:
[...]

CAO bepaling, spelers hebben zo 3 maanden om een andere baan te vinden.
Ja oke voor spelers begrijp ik dat, wist niet dat dat doorgetrokken werd naar overig personeel :)
maar op zich ook wel logisch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
M@cer schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:12:
[...]

Oeps, Arsenal dan maar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Deadsy schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:52:
[...]

Oftewel het antwoord op de vraag: ''hoe hebben deze mensen hun baan gekregen''
Wááát, nepotisme in het voetbal? :o
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Brard vindt het viertal lastig en te innovatief [...]
Whahahahaha... hilarisch gewoon, te innovatief ook gewoon. Zie hier een prim reden om die Brard er onmiddellijk uit te donderen. Mocht iemand zich nog afvragen waarom de ooit zo goede jeugdopleiding van Feyenoord verloren is gegaan, hier is het antwoord. Lekker alles bij het oude laten, leunen op het vertrouwde verleden en vooral niet mee gaan met tijd, want dat is eng en te innovatief.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:27:
[...]

Whahahahaha... hilarisch gewoon, te innovatief ook gewoon. Zie hier een prim reden om die Brard er onmiddellijk uit te donderen. Mocht iemand zich nog afvragen waarom de ooit zo goede jeugdopleiding van Feyenoord verloren is gegaan, hier is het antwoord. Lekker alles bij het oude laten, leunen op het vertrouwde verleden en vooral niet mee gaan met tijd, want dat is eng en te innovatief.
Was al een aantal jaren bekend.
Groepje dat alles op de oude vertrouwde manier doet en elkaar de hand boven het hoofd houd.

Zodra er een een nieuw persoon komt met nieuwe technieken die men ook bij andere clubs gebruikt dan werd deze buitengesloten door het kliekje.

Men wil deze groep al een tijdje eruit werken maar dat valt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
[...]

Maar dat is het probleem dus. Die Brard heeft vriendjes in de RvC, het orgaan wat een groot zegje heeft in wie er uit moet en wie mag blijven.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Misschien moeten de supporters weer eens een gebouw bestormen....ohnee zal wel leeg zijn nu met thuiswerken enzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Kan de kromme of misschien een andere legende niet een fluwelen revolutie starten?

Heeft even geduurd maar uiteindelijk aardig uitgepakt bij de concullega ;)

[ Voor 14% gewijzigd door KingKoning op 16-03-2021 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
En wat vindt Slot hiervan? Lijkt me dat Slot en Arnesen hier eens de kolpen bij elkaar moeten steken. En anders maar gelijk iemand van AZ aanstellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 15:19
KingKoning schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:15:
Heeft even geduurd maar uiteindelijk aardig uitgepakt bij de concullega ;)
Volgens mij ging dat pas lopen toen de legende van de andere kant van het gras zijn advies ging geven. Bos en Ten Hag zijn niet bepaald Cruijff-protegés. En gelouterde spelers uit het buitenland halen was ook niet echt het idee van Johan.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
[...]

Ik vind het ook belachelijk dat de jonge trainers als te conservatief worden gezien, maar de jeugdopleiding is juist achteruitgegaan toen Brard weg ging en hij is pas een jaar weer terug. Overigens spelen er ondanks Advocaat behoorlijk wat jeugdspelers.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Pagina: 1 ... 17 ... 90 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken