Zou de scheids stiekem een speler van PEC zijn?
Het is ehhhh, opvallend! Ja, opvallend is het juiste woord!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wel opvallend ja, Ajax behoorlijk dominant, maar krijgen bijna alles tegenAghanim schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:20:
Zou de scheids stiekem een speler van PEC zijn?
Misschien dan maar claimen dat alles niets is zodat hij mogelijk wel fluit?Exocet schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:22:
[...]
Wel opvallend ja, Ajax behoorlijk dominant, maar krijgen bijna alles tegen
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Lekker... goed bezig Nico
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Moet jij niet plassen??
Moet me langzamer hand toch bij het Haller kritiek kamp aansluiten, rendement was wel goed, maar vandaag is het weer niet best.
Ik stond groenten te snijden voor rode curry... maar gelukkig was vriendinlief niet te beroerd even te gillenHan schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:18:
Tuurlijk... ik ga even plassen en Ajax scoort. Zal ik nog een paar keer gaan?
Stiekem is ze ook gewoon voor Ajax....Typhone schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:28:
[...]
Ik stond groenten te snijden voor rode curry... maar gelukkig was vriendinlief niet te beroerd even te gillen
Gillen of vloeken?Typhone schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:28:
[...]
Ik stond groenten te snijden voor rode curry... maar gelukkig was vriendinlief niet te beroerd even te gillen
Heeft iemand de goal überhaupt gezien? Ik was thee halen.Typhone schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:28:
[...]
Ik dacht eerst dat het komt omdat Haller geen ballen krijgt, maar ik denk dat hij ze niet krijgt omdat hij technisch tekort komt. Hij kan niet bepaald goed voetballen vind ik. Het is net Alvarez maar dan in de spits.Erapaz schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:27:
Moet me langzamer hand toch bij het Haller kritiek kamp aansluiten, rendement was wel goed, maar vandaag is het weer niet best.
Wie kijkt er nog meer alles en gaat in de rust pas weg?
Hij speelt deze pot weer erg matig inderdaad.Erapaz schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:27:
XXXVI
Ah, dus het komt nog goed!Aghanim schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:30:
[...]
Ik dacht eerst dat het komt omdat Haller geen ballen krijgt, maar ik denk dat hij ze niet krijgt omdat hij technisch tekort komt. Hij kan niet bepaald goed voetballen vind ik. Het is net Alvarez maar dan in de spits.
Is ze toch een beetje voor Ajax aan het worden?Typhone schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:28:
[...]
In elke vrouw zit iets goeds, je moet het er alleen zelf in stoppen!
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Waarschijnlijk gegokt dat AZ kampioen zou worden...Qu3st schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:43:
Speler van AZ 3 duels geschorst geweest, voor gokken in de Eredivisie.
Wedden dat het Midtjø is
De kunst zit in de herhalingsnmght schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:37:
[...]
In elke vrouw zit iets goeds, je moet het er alleen zelf in stoppen!
Das weinig. In Engeland heb je dan een wedstrijd of 10 aan je broek, zie bv Trippier.Qu3st schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:43:
Wedden dat het Midtjø is
Slecht gedaan Haller, manman.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Kies een hoek en het is een goal.Quad schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:00:
Slecht gedaan Haller, manman.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hij wist niet dat het verboden was....dus hij zit te liegen of het is de domste speler van AZ?Qu3st schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:43:
Wedden dat het Midtjø is
Bruno Martins Indi dus?Deadsy schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:02:
[...]
Hij wist niet dat het verboden was....dus hij zit te liegen of het is de domste speler van AZ?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik ga uit van een jeugd speler, als het een ervaren speler was dan had ik hem gewoon een jaar geschorst
Is wel wennen dat echte gras ...toolkist schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:16:
Stoere man, armen vol plakplaatjes, en dan zo kleinzerig...
Roep mij dan ook even.Aghanim schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:22:
Kan iemand mij wakker maken bij een doelpunt?

Je kunt ondertussen even gokkenAghanim schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:22:
Kan iemand mij wakker maken bij een doelpunt?
Ik gun Idrissi wel een doelpunt, hij werkt hard genoeg.
Onana had enkel doping nodig om wakker te blijven ...Aghanim schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:34:
Met zo’n dominantie de laatste weken hoef je ook geen goede keeper te kopen eigenlijk
Ik denk dan ook dat hij niet loog toen hij zei dat hij de verkeerde pillen had genomen.
[ Voor 15% gewijzigd door OPSLAGHOND op 14-03-2021 18:36 ]
Ajax overgenomen door Red Bull confirmedOPSLAGHOND schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:35:
[...]
Onana had enkel doping nodig om wakker te blijven ...
Red Bull Amsterdam incoming
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Heeft eigenlijk weinig geks gedaan, speelt een meer dan degelijke pot.OPSLAGHOND schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:33:
Ik gun Idrissi wel een doelpunt, hij werkt hard genoeg.
⏩ PVOutput☀️
Brobbey blijft!!Maarten_E schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:36:
[...]
Ajax overgenomen door Red Bull confirmed
Red Bull Amsterdam incoming
Maarten_E schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:36:
[...]
Ajax overgenomen door Red Bull confirmed
Red White Bull Amsterdam incoming
Geertruida is na de wedstrijd boos geworden omdat hij voor de winst wilde gaan en Advocaat het punt wilde koesteren. Geertruida heeft groot gelijk, zodra Feyenoord uit de schulp kroop bleek PSV te pakken en aan een gelijkspel heb je helemaal niks. Advocaat lacht het een beetje weg maar het onderstreept dat Advocaat dit team en de prestaties niet beter maakt.
De spelers moeten echt klaar zijn met dat laffe gedoe als zelfs een jonge stotterende verdediger zich zo uitspreekt.
De spelers moeten echt klaar zijn met dat laffe gedoe als zelfs een jonge stotterende verdediger zich zo uitspreekt.
[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 14-03-2021 18:40 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Haha armoede, de nul houden met Schuurs en Klaiber 
Geertruida ziet het blijkbaar niet. Ze konden de bal al niet drie keer naar elkaar spelen zonder m kwijt te raken. Dan ook nog als een dolle naar voren is gelijk aan zelfmoord.ph4ge schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:39:
Geertruida is na de wedstrijd boos geworden omdat hij voor de winst wilde gaan en Advocaat het punt wilde koesteren. Geertruida heeft groot gelijk, zodra Feyenoord uit de schulp kroop bleek PSV te pakken en aan een gelijkspel heb je helemaal niks. Advocaat lacht het een beetje weg maar het onderstreept dat Advocaat dit team en de prestaties niet beter maakt.
[ Voor 87% gewijzigd door ephymerous op 14-03-2021 18:43 ]
XXXVI
Dit Zwolle was nog vele malen slechter dan het VVV van de 0-13. Ze hebben echt geluk dat Ajax er vandaag geen zin in had
Nou... op halve kracht eenvoudig 3 punten binnen gehaald, 8 punten voor op PSV met nog een wedstrijd tegoed. Volgende week ontspannend kijken naar AZ-PSV. Mocht PSV daar ook punten verspelen dan is het wel klaar voor dit seizoen
Je koopt een spits van 22 miljoen, je duurste ooit, je vergeet hem in te schrijven voor de Europa League, hij blijkt helemaal niet zo goed te zien en uiteindelijk heb je hem niet eens nodig vanwege de gigantische voorsprong.. als het niet zo triest was zou je er om kunnen lachen
Laten we deze post over een jaar nog eens evaluerenErapaz schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:46:
Je koopt een spits van 22 miljoen, je duurste ooit, je vergeet hem in te schrijven voor de Europa League, hij blijkt helemaal niet zo goed te zien en uiteindelijk heb je hem niet eens nodig vanwege de gigantische voorsprong.. als het niet zo triest was zou je er om kunnen lachen
Mee eens dat het de afgelopen wedstrijden niet echt meer is zoals in eht begin, maar hoeveel degelijke voorzetten heeft hij gehad? 1-tje, waarin hij dan recht op de keeper kopt, verder niks, nada, noppess.Erapaz schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:46:
Die Kamphuis bij Utrecht-Vitesse was wel echt drama zeg. Een 100% penalty missen, waardoor er een opstootje komt en hij met geel begint te strooien (je zou ook gewoon goed kunnen fluiten dan waren die kaarten nooit nodig geweest). En dan nog ik weet niet hoe lang erover doen om toch die penaltyvte geven...
Randje 16 iemand in de rug mogen rammen zodat die speler gewisseld moet worden, uiteraard geen actie.
En dan die 2e kaart voor Bazoer, 100% een gevalletje "de pik op iemand hebben als scheids".
Randje 16 iemand in de rug mogen rammen zodat die speler gewisseld moet worden, uiteraard geen actie.
En dan die 2e kaart voor Bazoer, 100% een gevalletje "de pik op iemand hebben als scheids".
Eensch, alleen die rode kaart voor Bazoer is gewoon karma.
Eens hoor, was meer als grapje bedoelt. Ik roep ook steeds dat het rendement wel goed was, maar het spat er gewoon nog niet vanaf. Je verwacht meer voor zijn vermeende salaris van 5 miljoen. Niet een spits die op voorzetten wacht, maar iemand die het team op sleeptouw neemt. Het is geen Tadic zeg maar...Qu3st schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:52:
[...]
Mee eens dat het de afgelopen wedstrijden niet echt meer is zoals in eht begin, maar hoeveel degelijke voorzetten heeft hij gehad? 1-tje, waarin hij dan recht op de keeper kopt, verder niks, nada, noppess.
Klinkt typisch als Advocaat, ik heb echt het gevoel dat hij alles voor zichzelf doet. Prima als resultaat trainer en dat is wat Feyenoord soms ook nodig heeft. Maar niet super voor de toekomstph4ge schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:39:
Iemand al toevallig uitgerekend hoeveel punten nog nodig zijn (indien de rest geen verliespunten oploopt) en welke wedstrijd dat is?Mark31 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:58:
Kampioenschap kan niet meer misgaan.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Degradatie ADO / Emmen dan ook niet.Mark31 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:58:
Kampioenschap kan niet meer misgaan.
De wedstrijd tegen Emmen. Na AZ.MeNTaL_TO schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:47:
[...]
Iemand al toevallig uitgerekend hoeveel punten nog nodig zijn (indien de rest geen verliespunten oploopt) en welke wedstrijd dat is?
[ Voor 44% gewijzigd door Quad op 14-03-2021 19:49 ]
⏩ PVOutput☀️
PSV kan maximaal op 79 punten komen, Ajax heeft nog 17 punten nodig om op 80 punten te komen, dus 6 wedstrijden winnen. Kampioen tegen FC Emmen, erehaag in de Kuip de week eropMeNTaL_TO schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:47:
[...]
Iemand al toevallig uitgerekend hoeveel punten nog nodig zijn (indien de rest geen verliespunten oploopt) en welke wedstrijd dat is?
Shit, toch nog een keertje punten verliezen dan als we in de Kuip kampioen willen worden. Jammer dat ze daar de EL finale niet hosten, was wel vet geweest om de treble in hetzelfde stadion te pakkenQuad schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:48:
[...]
Degradatie ADO / Emmen dan ook niet.
[...]
De wedstrijd tegen Emmen. Na AZ.
Ajax krijgt nog wel AZ, Feyenoord en Vitesse, dus nog wel wat wedstrijden die puntverlies kunnen opleveren. Moet je in de makkelijkere wedstrijden natuurlijk wel blijven winnen.
En PSV moet dan nog steeds alles winnen hè?!Exocet schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:01:
Ajax krijgt nog wel AZ, Feyenoord en Vitesse, dus nog wel wat wedstrijden die puntverlies kunnen opleveren. Moet je in de makkelijkere wedstrijden natuurlijk wel blijven winnen.
Ajax komende tegenstanders:Exocet schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:01:
ADO Den Haag
Heerenveen
Rkc
AZ
Emmen
Als AZ puntenverlies oplevert kunnen ze kampioen worden bij Feyenoord.
Het is vooral als als, dus even geduld nog.
⏩ PVOutput☀️
Je mist de inhaalwedstrijd tegen Utrecht nog. Die wordt eind april gespeeld naar alle waarschijnlijkheid.Quad schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:09:
[...]
Ajax komende tegenstanders:
ADO Den Haag
Heerenveen
Rkc
AZ
Emmen
Als AZ puntenverlies oplevert kunnen ze kampioen worden bij Feyenoord.
Ervan uit gaande dat Ajax en PSV alles winnen en maximaal te behalen punten zijn Ajax nog 27 punten en PSV 24.
Speelronde 26
Ajax 25 - 63, PSV 26 - 55
Europa Leage (18 mrt)
Ajax - Young Boys
Speelronde 27 (19 - 21 mrt)
Ajax - Ado (26 - 66), PSV - AZ (27 - 58)
Interland break
Speelronde 28 (3 - 4 apr)
Ajax - Heerenveen (27- 69), PSV - Heracles (28 - 61)
Europa League (8 apr)
Kwartfinale
Speelronde 29 (9 - 11 apr)
Ajax - RKC (28 - 72), PSV - VVV (29 - 64)
Europa League (15 apr)
Kwart finale
KNVB Beker (18 apr)
Ajax - Vitesse
Inhaal ?
Ajax Utrecht (29 - 75)
Speelronde 30 (23 apr - 25 apr)
Ajax - AZ (30 - 78), PSV - Groningen (30 - 67)
Europa League (29 apr)
Halve finale
Speelronde 31 (30 apr - 2 mei)
Ajax - Emmen (31 - 81), PSV - Heerenveen (31-70)
Europa League (6 mei)
Halve Finale
Speelronde 32
Ajax - Feyenoord (32 - 84), PSV - Willem 2 (32 - 73)
[ Voor 55% gewijzigd door PolarBear op 14-03-2021 20:27 ]
Nee want ik weet niet wanneer 't gespeeld wordt.PolarBear schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:12:
[...]
Je mist de inhaalwedstrijd tegen Utrecht nog. Die wordt eind april gespeeld naar alle waarschijnlijkheid.
Als dat voor Emmen wordt gespeeld kan het de kampioenswedstrijd zijn.
⏩ PVOutput☀️
ph4ge schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:39:
Ik was liever strijdend met 2-1 ten onder gegaan, dan laf voor een gelijkspelletje spelen. Ben blij dat jongens als Geertruida dat ook hebben! Hele laffe coach is Advocaat. Blij als hij weg is!
Ik heb het even uitgeschreven, waarschijnlijk 21/22 april, als Ajax de halve finale Europa League niet haalt zou een week later ook nog kunnen. Maar later niet denk ik.Quad schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:15:
[...]
Nee want ik weet niet wanneer 't gespeeld wordt.
Als dat voor Emmen wordt gespeeld kan het de kampioenswedstrijd zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door PolarBear op 14-03-2021 20:30 ]
3 dagen na de bekerfinale en 3 dagen voor de wedstrijd tegen AZ, 21e moet dan opzich kunnen.PolarBear schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:28:
[...]
Ik heb het even uitgeschreven, waarschijnlijk 21/22 april, als Ajax de halve finale Europa League niet haalt zou een week later ook nog kunnen. Maar later niet denk ik.
⏩ PVOutput☀️
Niet helemaal waar. Feyenoord heeft geen middenveld, daardoor komt de verdediging bij rond tikken onder druk te staan. Een druk waar ze niet onderuit kunnen combineren. Zoeken ze meer de diepe bal en de uitbraken over de vleugels dan is het team veel sterker.ephymerous schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:41:
[...]
Geertruida ziet het blijkbaar niet. Ze konden de bal al niet drie keer naar elkaar spelen zonder m kwijt te raken. Dan ook nog als een dolle naar voren is gelijk aan zelfmoord.
Dit is overigens ook iets wat Marsman niet goed begrijpt. Hij zou elke keer snel die bal naar voren moeten spelen om de vleugel aanvallers te lanceren voor de tegenstander zijn verdediging neergezet heeft. In plaats daarvan kiest hij er steeds voor om te vertragen en de eigen backs of (onder druk staande) middenvelders aan te spelen.
alles kan off-topic
Zit net de samenvattingen te kijken en moet toch even mijn waardering uitspreken voor Madueke (PSV) tijdens zijn slalom die eindige op de paal. Menig speler zou bij het eerste contact gretig naar de grond zijn gegaan en om een penalty gesmeekt hebben. Maar niet Madueke. Madueke bleef overeind. Wees als Madueke
Dat gezegd hebbende; wat een lachwekkende vertoningen toen er 3 spelers op het veld lagen.
Vooral die knakker die een klein tikje met de elleboog tegen zijn rug kreeg.
Dat gezegd hebbende; wat een lachwekkende vertoningen toen er 3 spelers op het veld lagen.
Exocet schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:01:
Ajax krijgt nog wel Feyenoord, dus nog wel wat wedstrijden die puntverlies kunnen opleveren.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Da’s de “de beste verdediging is de aanval” tactiek. Maar da’s superlink met zo’n snelle aanval van PSV. Als die lange bal op de aanvallers fout gaat, is de verdediging vaak te traag om die omschakeling op te vangen. Tegelijkertijd is de verdediging van PSV nou niet om over naar huis te schrijven. Druk daarop loont eigenlijk altijd welAnkona schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:45:
[...]
Niet helemaal waar. Feyenoord heeft geen middenveld, daardoor komt de verdediging bij rond tikken onder druk te staan. Een druk waar ze niet onderuit kunnen combineren. Zoeken ze meer de diepe bal en de uitbraken over de vleugels dan is het team veel sterker.
Dit is overigens ook iets wat Marsman niet goed begrijpt. Hij zou elke keer snel die bal naar voren moeten spelen om de vleugel aanvallers te lanceren voor de tegenstander zijn verdediging neergezet heeft. In plaats daarvan kiest hij er steeds voor om te vertragen en de eigen backs of (onder druk staande) middenvelders aan te spelen.
Er werd ook gezegd dat de wedstrijd zo leuk was omdat de verdediging van beide kanten slecht was. Daar ben ik het nier mee eens. Feyenoord heeft de boel redelijk weten af te stoppen. Vooral omdat ik de aanval van PSV gevaarlijker acht dan die van Feyenoord. Ging lang goed, tot ze na een uur spelen op waren en alleen met overtredingen konden afstoppen. Dicky had toen echt moeten wisselen, want je had ook een rode kaart kunnen krijgen. PSV-ers zullen zeggen had moeten krijgen
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Feyenoord zette structureel nooit druk op de helft van de tegenstander. PSV wel. Gevolg was natuurlijk aan de ene kant dat PSV constant overwicht leek te hebben maar ook dat er op hun helft ruimte lag (en dat druk zetten vermoeiend is)OMX2000 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 03:31:
[...]
Da’s de “de beste verdediging is de aanval” tactiek. Maar da’s superlink met zo’n snelle aanval van PSV. Als die lange bal op de aanvallers fout gaat, is de verdediging vaak te traag om die omschakeling op te vangen. Tegelijkertijd is de verdediging van PSV nou niet om over naar huis te schrijven. Druk daarop loont eigenlijk altijd wel
Er werd ook gezegd dat de wedstrijd zo leuk was omdat de verdediging van beide kanten slecht was. Daar ben ik het nier mee eens. Feyenoord heeft de boel redelijk weten af te stoppen. Vooral omdat ik de aanval van PSV gevaarlijker acht dan die van Feyenoord. Ging lang goed, tot ze na een uur spelen op waren en alleen met overtredingen konden afstoppen. Dicky had toen echt moeten wisselen, want je had ook een rode kaart kunnen krijgen. PSV-ers zullen zeggen had moeten krijgen.
Ik had gehoopt dat Dickie in de tweede helft Malacia voor Haps zou wisselen en Linssen voor Bozenik. Haps omdat de linksback eigenlijk amper onder druk stond en Haps aanvallend meer kan brengen. Bozenik om als een dolle in de spits te gaan lopen jagen waar je zag dat Linssen er best wel doorheen zat. Helaas bleef het bij een laffe standaard Haps voor Sinisterra wissel.
alles kan off-topic
Inderdaad, gewoon met je gezicht in het gras blijven liggen terwijl de aanval gewoon doorloopt. De vergelijking met wielrennen is natuurlijk niet zuiver, maar gisteren valt Roglic in een etappe, schaaft zich helemaal open, schouder uit de kom en rijdt de etappe hierna uit.Superkiwi schreef op maandag 15 maart 2021 @ 01:04:
Zit net de samenvattingen te kijken en moet toch even mijn waardering uitspreken voor Madueke (PSV) tijdens zijn slalom die eindige op de paal. Menig speler zou bij het eerste contact gretig naar de grond zijn gegaan en om een penalty gesmeekt hebben. Maar niet Madueke. Madueke bleef overeind. Wees als Madueke
Denk dat dit er gewoon nooit meer uit gaat in het voetbal, alles doen om een scheidsrechter te beïnvloeden, dus ook blessures/pijn faken. Zou fantastisch zijn als vanaf nu inderdaad zoals Madueke zou reageren, maar vrees dat dat nooit gaat gebeuren.
Wat mij vooral opvalt is dat je zelden/nooit ziet dat de eigen spelers zo’n duikelaar aanpakt, gebeurd vaak genoeg dat de tegenstander gevaarlijk wordt uit een tegenaanval omdat zo’n clown blijft liggen.Exocet schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:04:
[...]
Inderdaad, gewoon met je gezicht in het gras blijven liggen terwijl de aanval gewoon doorloopt. De vergelijking met wielrennen is natuurlijk niet zuiver, maar gisteren valt Roglic in een etappe, schaaft zich helemaal open, schouder uit de kom en rijdt de etappe hierna uit.
Denk dat dit er gewoon nooit meer uit gaat in het voetbal, alles doen om een scheidsrechter te beïnvloeden, dus ook blessures/pijn faken. Zou fantastisch zijn als vanaf nu inderdaad zoals Madueke zou reageren, maar vrees dat dat nooit gaat gebeuren.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Helemaal waar, er is gewoon geen sportiviteit wat dat betreft, zoals je wel bijvoorbeeld in het rugby ziet.Martinusz schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:09:
[...]
Wat mij vooral opvalt is dat je zelden/nooit ziet dat de eigen spelers zo’n duikelaar aanpakt, gebeurd vaak genoeg dat de tegenstander gevaarlijk wordt uit een tegenaanval omdat zo’n clown blijft liggen.
Lijkt een soort geaccepteerd vals spelen geworden.
Het tragische is dat het ook gewoon de uitleg is
Zeer zeker geen fan van voetbalzone overigensVan Egmond is echter van mening dat een rode kaart op zijn plaats was geweest. “Dit is door de scheidsrechter gemist, want hij gebeurt in zijn rug en daardoor kan hij het niet zien. Dan is het aan de VAR en die mag alleen ingrijpen als hij het een rode kaart vindt. Het is een dubieus gevalletje, hoor. Volgens de regel kun je wegkomen met een gele kaart, dus dan blijft de VAR er vanaf. Eerlijk gezegd vind ik dit een rode kaart waard. Hij deelt heel bewust een stoot uit met zijn elleboog. Voor dit soort opzet mag best een rode kaart gegeven worden. De discussie is lastig, want er staat in de regels dat het met de nodige kracht moet gebeuren.”
Je mag toch hopen dat er na dit seizoen een evaluatie plaats gaat vinden over deze regel. Je gaat je toch afvragen wat wel mag zolang je het maar niet te hard doet en waar de grens ligt.
Je kan de bal altijd nog beter kwijtraken op de helft van de tegenstander in een poging een aanval op te zetten, dan op je eigen helft omdat je de bal weigert naar voren te spelen.ephymerous schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:41:
[...]
Geertruida ziet het blijkbaar niet. Ze konden de bal al niet drie keer naar elkaar spelen zonder m kwijt te raken. Dan ook nog als een dolle naar voren is gelijk aan zelfmoord.
Volgens mij kan je het niet los zien van elkaar. Als je niet aanvalt dan kom je vanzelf onder druk, als er niemand aanvallende loopacties maakt dan kan je de bal haast niet kwijt, en dat gaat ook nog in de hoofden werken van zowel je eigen spelers als die van de tegenstander. Het is een heel verkeerd signaal wat ook doorwerkt.
Dat zag je ook in de eerste helft. PSV was goed, totdat Feyenoord van zich afbeet. Toen werd (bij wijze van spreken) PSV ineens onzeker en kreeg Feyenoord vleugels. Voetbal zit ook tussen de oren, als je kansen creëert dan krijg je meer vertrouwen en ga je nog beter spelen. Dick zorgt met zn verdedigende instelling voor dat effect, maar dan in het nadeel van zijn eigen team.
Je hebt bovendien wissels, die kan je ook gebruiken. Want de lucht leek er ook wel een beetje uit bij sommigen. Met name Teixera en Bosenik wil ik wel weer eens zien.
En ja, dan loop je maar een keer tegen een counter op. Als je van al die gelijke spelletjes de helft had gewonnen en de helft had verloren was je beter af geweest. Je had gisteren aan een gelijkspel ook niks.
Er wordt vaak gesproken over het gebrek aan "topsportklimaat" bij Feyenoord. Dan moet je een speler die wil winnen en terecht concludeert dat je niets hebt aan een gelijkspel niet belachelijk maken in de media.
[ Voor 35% gewijzigd door ph4ge op 15-03-2021 09:17 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Domme nutteloze actie maar echt geen rood. Eerder geel voor die aansteller die lag te kronkelen of hij direct naar de IC moest. Geen idee waarom Kokcu dacht dat dit slim was maar dit deed zeker geen pijn.
alles kan off-topic
Guilty pleasure geef maar toeNapo schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:35:
Zeer zeker geen fan van voetbalzone overigens
Ik kan mij in ieder geval herinneren dat wij 'vroeger' eigen spelers verrot scholden als zij door aanstelleritus bleven liggen en het team daardoor in gevaar kwam, zeker als diegene dan nog durfde te zeiken tegen de scheidsExocet schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:14:
[...]
Helemaal waar, er is gewoon geen sportiviteit wat dat betreft, zoals je wel bijvoorbeeld in het rugby ziet.
Lijkt een soort geaccepteerd vals spelen geworden.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik vind de regelwijziging die gedaan is (moet met het nodige geweld/ de nodige kracht gebeuren) echt ongelooflijk. Dit verhoogt juist de onsportiviteit terwijl sportiviteit juist hetgeen is wat erg belangrijk is in sporten. Natuurlijk hoef je niet voor elkaar aan de kant, maar naschoppen (of alleen de intentie al) of slaan / een elleboogje terwijl er geen bal in de buurt is moet gewoon bestraft worden met rood.Ankona schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:54:
[...]
Domme nutteloze actie maar echt geen rood. Eerder geel voor die aansteller die lag te kronkelen of hij direct naar de IC moest. Geen idee waarom Kokcu dacht dat dit slim was maar dit deed zeker geen pijn.
Het lijkt wel alsof regels steeds meer aangepast worden dat er ook steeds meer mag wat eigenlijk niet door de beugel moet kunnen. De VAR zou er in mijn ogen ook voor moeten zijn om gele kaarten bij acties die niet gezien zijn door de scheidsrechter te kunnen corrigeren. In mijn ogen moeten de VAR, de grensrechters, de 4e man EN de scheidsrechter gewoon samen als team de wedstrijd in goede banen leiden. Juist door de VAR ook voor Gele kaarten te laten corrigeren kan je dit soort gedragingen uitbannen.
Zelfde voor duidelijke schwalbes, vaak speelt men door of laat een scheidsrechter doorspelen. Geeft dan geen Geel meer nadat het spel al een tijd verder is gegaan. Of voor (bovenmatig/ opvallend) tijdrekken, in mijn ogen mag de VAR daar ook in mee-besluiten en moet dit gewoon geel worden.
Alleen de harde aanpak kan daar werken, scheidsrechters doen dat niet, maar dat komt ook omdat zij 'eindverandwoordelijk zijn'. Stel voor mijn part de scheidsrechtersbaas eindverantwoordelijk en laat het team als team opereren waardoor het geen 'scheidsrechtersshow' wordt.
Daarbij, als spelers voor dit soort gedragingen geel krijgen worden ze er ook sneller op aangesproken door medespelers. Het mes snijdt dan aan 2 kanten. Immers door de gele kaart benadeel je je eigen team ook, zeker wanneer dit vaker gebeurt bij bepaalde spelers (x kaarten is immers een schorsing).
Op welke wijze hoort dit gedrag op het veld thuis?
Of iets wel of geen pijn doet zou niet uit moeten maken.Geen idee waarom Kokcu dacht dat dit slim was maar dit deed zeker geen pijn.
Dat de pijn niet uit moet maken ben ik het met je eens. Maar was dit een vorm van agressief gedrag dan? Een onzinnig tikje ja, maar agressief? Waar leg je dan de grens? Een jaar of twee geleden was Berghuis de debiel van het weekend omdat hij plat ging toen een tegenstander hem in het voorbijlopen een tikje op de schouder gaf, had Berghuis dan toch gelijk en moest dat ook rood zijn?Napo schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:21:
[...]
Op welke wijze hoort dit gedrag op het veld thuis?
[...]
Of iets wel of geen pijn doet zou niet uit moeten maken.
Van mij mag dat overdreven aanstellen wel aangepakt worden. Ok, het is voor een scheidsrechter lastig beoordelen hoeveel pijn een speler heeft, maar als hij half dood alle medische zorg nodig heeft is het natuurlijk niet gek om hem daarna naast het veld wat extra rust te gunnen voor hij weer het veld in mag.
Boscagli stelde zich enorm aan, dat is puur spelbederf en onsportief gedrag.
alles kan off-topic
Helaas gister de wedstrijd (PSV - Feyenoord) niet kunnen kijken, maar net de samenvatting gezien. Wat hieronder staat is dus enkel op basis van het zien van de samenvatting 
Kwa kansen die getoond werden lijkt een gelijkspel wel terecht. Heel jammer dat Malen tegenwoordig zo uit vorm is, elke andere spits had er gisteren wel 3 kunnen scoren uit die 100% kansen die hij kreeg (en ook wel echt goed gekeept van Marsman, lijkt me 1e keeper voor Oranje toch?
)
Omdat Dumfries groot is mag je hem blijkbaar wel vasthouden als hij naar voren rent, elke voetballer gaat liggen als hij wordt vastgepakt en daardoor niet vol kan sprinten, maar bij Dumfries moest Nijhuis even laten zien dat hij het mannetje is, jammer, maar zo is Nijhuis nou eenmaal.
Die regel dat je iemand mag schoppen of slaan zonder reden en je er niks voor krijgt slaat echt nergens op. Tegen Ajax al natrappen zonder gevolg, nu weer elleboogstoot zonder gevolg. Welke aap die regel heeft bedacht mogen ze ook de cel naast Navalny geven, wtf zeg.
Kwa kansen die getoond werden lijkt een gelijkspel wel terecht. Heel jammer dat Malen tegenwoordig zo uit vorm is, elke andere spits had er gisteren wel 3 kunnen scoren uit die 100% kansen die hij kreeg (en ook wel echt goed gekeept van Marsman, lijkt me 1e keeper voor Oranje toch?
Omdat Dumfries groot is mag je hem blijkbaar wel vasthouden als hij naar voren rent, elke voetballer gaat liggen als hij wordt vastgepakt en daardoor niet vol kan sprinten, maar bij Dumfries moest Nijhuis even laten zien dat hij het mannetje is, jammer, maar zo is Nijhuis nou eenmaal.
Die regel dat je iemand mag schoppen of slaan zonder reden en je er niks voor krijgt slaat echt nergens op. Tegen Ajax al natrappen zonder gevolg, nu weer elleboogstoot zonder gevolg. Welke aap die regel heeft bedacht mogen ze ook de cel naast Navalny geven, wtf zeg.
Kan me de situatie van Berghuis een jaar of twee geleden niet herinneren dus daar kan ik weinig over concluderen. Hoewel voetbal tot een bepaald niveau een contactsport is zijn dit soort situaties niet iets wat bij de sport hoort. Speler een tikje geven bij het voorbijlopen hoort er niet bij, in de rug lopen zonder de bal in de buurt ook niet. Conform de definitie van agresief gedrag zou ik dat daar wel onder bestempelen. Een onzinnig tikje valt daar wat mij betreft ook onder. Blijf van je medespelers af.Ankona schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:31:
[...]
Dat de pijn niet uit moet maken ben ik het met je eens. Maar was dit een vorm van agressief gedrag dan? Een onzinnig tikje ja, maar agressief? Waar leg je dan de grens? Een jaar of twee geleden was Berghuis de debiel van het weekend omdat hij plat ging toen een tegenstander hem in het voorbijlopen een tikje op de schouder gaf, had Berghuis dan toch gelijk en moest dat ook rood zijn?
Bij een duel om de bal kan er contact plaatsvinden en dat kan met momenten hard zijn. In alle overige gevallen buiten een duel om de bal heb je elkaar niet aan te raken.
Dat sowieso, het overdreven aanstellen hoort wat dat betreft ook niet bij het voetbal dat ik graag zie. De obstructie is bestrafbaar conform de regels en de overdreven reactie is onwenselijk. Wat het echter nog wat lastiger maakt is dat de scheidsrechters spelers niet afdoende beschermen indien ze "gewoon" doorgaan met het spel. Een vrije trap of strafschop die niet gegeven wordt omdat de speler - met uiteindelijk nadeel voor zichzelf - toch poogt doro te zetten. helaas eenzelfde met dit soort momenten. Zelfs al zou Boscagli blijven staan was deze actie van Kökcu onwenselijk maar was er waarschijnlijk minder aandacht aan besteed.Van mij mag dat overdreven aanstellen wel aangepakt worden. Ok, het is voor een scheidsrechter lastig beoordelen hoeveel pijn een speler heeft, maar als hij half dood alle medische zorg nodig heeft is het natuurlijk niet gek om hem daarna naast het veld wat extra rust te gunnen voor hij weer het veld in mag.
Boscagli stelde zich enorm aan, dat is puur spelbederf en onsportief gedrag.
Het uitvergroten van de situatie maakt het overigens geen betere discussie, het zo in zijn extremen trekken voegt weinig toe.
Ik heb de wedstrijd wel grotendeels gezien en de samenvatting gaf eigenlijk wel goed weer wat er gebeurde qua kansen. Ja, PSV had veld overwicht, meer de bal en was meer aan het aanvallen, maar creëerde niet erg veel uit het overwicht.ElPaco schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:40:
Helaas gister de wedstrijd (PSV - Feyenoord) niet kunnen kijken, maar net de samenvatting gezien. Wat hieronder staat is dus enkel op basis van het zien van de samenvatting
Kwa kansen die getoond werden lijkt een gelijkspel wel terecht. Heel jammer dat Malen tegenwoordig zo uit vorm is, elke andere spits had er gisteren wel 3 kunnen scoren uit die 100% kansen die hij kreeg (en ook wel echt goed gekeept van Marsman, lijkt me 1e keeper voor Oranje toch?)
Aan beide kanten zijn ook echt 100% kansen geweest waarbij er normaal gesproken ook echt wel meer van gescoord worden. Gelukkig was Marsman lekker bezig gisteren, en vind hem het zeker niet slecht doen dit seizoen. Eigenlijk nog even een jaartje verlengen en hem dan verkopen, zodat hij nog wat oplevert voor de club.
Wel jammer voor de spanning in de competitie dit gelijkspel, waar die er (in mijn optiek er al niet meer) nog een beetje was, is dat nu eigenlijk wel gedaan.
T.a.v. Dumfries: Wat ik vooral zag was dat er wat trekken aan te pas kwam, Malacia liet hem los, hij liep nog 2 meter door en ging toen liggen. Ik denk ook dat wanneer Malacia hem niet al had losgelaten Nijhuis wel had gefloten, maar dat die nu zoiets had t.a..v het aanstellen/ vallen wat Dumfries wel vaker doet en daar niet in mee wilde. Dat is in mijn ogen dan weer iets wat Dumfries ook een beetje aan zijn eigen gedrag te danken heeft. (waarmee ik niet zeg dat Nijhuis dit goed deed overigens).
Aan de andere kant was ook zo'n momentje precies andersom, maar ook tussen Dumfries en Malacia en waar Nijhuis niet voor floot. In die zin was het wel consequent.
Waarom hij daarna dan een inworp geeft terwijl hij ergens op 30 meter staat, en de grens die op de lijn staat zegt dat de bal in is, snap ik daarentegen dan weer helemaal niet. Zo krijg je JUIST de schijn tegen. Dat hij de grens negeert bij de valpartij van Dumfries is prima uit te leggen (zie hierboven), negeren bij een bal die in (of uit) is terwijl de grens letterlijk de enige is die dat goed kan beoordelen is in mijn optiek dan ook niet uit te leggen.
Naar mijn mening gaat het niet om de ernst van de overtreding maar om de overtreding zelf. Dit is een bewuste elleboog, bal is niet in de buurt. Dit heeft niks met hard spel te maken, maar gewoon met frustraties.Superkiwi schreef op maandag 15 maart 2021 @ 01:04:
[...]
Uiteindelijk kijken ook kids hiernaar en als we dit normaal blijven vinden dan zal je dit ook terug zien bij de nieuwe generatie. Snap dus eigenlijk niet dat het vooral om de reactie van Boscagli gaat, neemt niet weg dat je dit soort aanstel gedrag ook moet straffen met een gele kaart.
Ach die k*t VAR. De ene week zijn ze bezig met op de picometer nauwkeurig buitenspel te bepalen. Dan zijn ze aan het bedenken hoe een van richting veranderde bal die tegen een schouder aankomt als hands uitgelegd moet worden (met gele kaart en strafschop). En daarna glijdt een speler uit terwijl er een tegenstander in de buurt is en gaat de bal na ingrijpen op de stip.
Dan is er een keer een 100% spelbederf actie (niet gezien door de scheids) en moet Kökcu er gewoon met dieprood vanaf en dan kijken ze xHamster in plaats van naar het juiste scherm. Ik ben pro VAR maar soms snap ik de beslissingen niet helemaal.
@ElPaco
Als je maar hard genoeg schopt of slaat krijg je wel rood. Maar als de 'intentie' er niet is dan is het niks of maximaal geel.
Dan is er een keer een 100% spelbederf actie (niet gezien door de scheids) en moet Kökcu er gewoon met dieprood vanaf en dan kijken ze xHamster in plaats van naar het juiste scherm. Ik ben pro VAR maar soms snap ik de beslissingen niet helemaal.
@ElPaco
Als je maar hard genoeg schopt of slaat krijg je wel rood. Maar als de 'intentie' er niet is dan is het niks of maximaal geel.
[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 15-03-2021 12:31 ]
Ik snap precies wat je zegt maar dat was niet mijn puntmonaldo schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:29:
[...]
Naar mijn mening gaat het niet om de ernst van de overtreding maar om de overtreding zelf. Dit is een bewuste elleboog, bal is niet in de buurt. Dit heeft niks met hard spel te maken, maar gewoon met frustraties.
Uiteindelijk kijken ook kids hiernaar en als we dit normaal blijven vinden dan zal je dit ook terug zien bij de nieuwe generatie. Snap dus eigenlijk niet dat het vooral om de reactie van Boscagli gaat, neemt niet weg dat je dit soort aanstel gedrag ook moet straffen met een gele kaart.
Zo'n overtreding hoort in de eerste plaats inderdaad niet op het veld thuis, ben ik 100% met je eens.
Maar om vervolgens minutenlang plat op je buik te blijven liggen alsof je bewusteloos bent gaat natuurlijk ook helemaal nergens over. Uiteindelijk kijken ook kids hiernaar en als we dit normaal gaan vinden ga je dit ook zien bij de nieuwe generatie
Ik zou voetballers wel eens in een drukke kroeg of in de rij bij de Efteling willen zien, volgens mij vallen ze constant om...
Dat gezegd hebbende begint het hele theaterspel in het voetbal me steeds meer tegen te staan.
Niet alleen spelers die vallen om niks en maar blijven liggen tot ze zien dat ze er niks voor krijgen maar ook het toenemende aantal spelers wat het nodig vindt om voor/na/tijdens een wedstrijd te bidden of naar boven te wijzen. Bedank liever je team(genoten), zij zijn het immers die jouw de kansen geven. Ik vind het getuigen van weinig respect richting je trainer en teamgenoten en vind het niet op het voetbalveld thuishoren.
[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 15-03-2021 12:53 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hier ben ik het dus 100% mee eens.Typhone schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:29:
Ach die k*t VAR. De ene week zijn ze bezig met op de picometer nauwkeurig buitenspel te bepalen. Dan zijn ze aan het bedenken hoe een van richting veranderde bal die tegen een schouder aankomt als hands uitgelegd moet worden (met gele kaart en strafschop). En daarna glijdt een speler uit terwijl er een tegenstander in de buurt is en gaat de bal na ingrijpen op de stip.
@ElPaco
Een O*(@#&^%$*&%$*#$-scheids als Nijhuis betreedt het stadion met het idee dat hij weer een mooi podium heeft om zijn ego verder op te blazen, gaat vervolgens een wedstrijd lang als een malle alle regels negeren of op eigen manier interpreteren, assistenten voor paal zetten die het gewoon 100% goed gezien hebben, de VAR idem - weten we niet, maar zal zeker iets gezegd hebben, hij negeert blijkbaar alles.
Wat heb je aan een VAR als de scheids, in casu weer Nijhuis, die compleet negeert, of in zijn broekzak heeft (volgens mij is Higler, als hij als VAR niet inbreekt in deze wedstrijd bij deze situaties gewoon een Nijhuis-adept - schoothondje)?
Er hadden 3 mensen met rood af gemogen/gemoeten (2e geel Malacia, direct rood voor Teze voor een levensgevaarlijke vliegende tackle en Kökçü voor laf en onsportief fysiek frustratie-contact), en een shitload aan beslissingen - of juist het besluit om geen beslissingen te nemen - beïnvloeden de wedstrijd en de uitslag navenant. Malacia 2e geel + vrije trap PSV, waar was namelijk het voordeel (wegwuiven Nijhuis)?
Die gast moet gewoon van alle UEFA-lijsten geschrapt worden en met vervroegd onvrijwillig pensioen. Wat een oelewapper.
En, ga even na dat ik hier zit te foeteren omdat ik het gewoon 100% onrecht vind dat de scheids hier de spelregels negeert en zelf aanmaakt waar hij bij staat, en niet vanuit een club-bril of wat dan ook.
Er is ons allemaal gewoon een rechtvaardig gefloten wedstrijd door de neus geboord.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Tsjah, dat die kaarten niet gegeven worden, daar kan ik nog wel enigszins mee leven eigenlijk. Ik vond het persoonlijk irritanter dat hij ondanks het vlaggen niet iig fluit voor een overtreding en dat hij even later zelf even bepaald dat een bal die niet uit is geweest (met Vertessen bij de zijlijn daar iirc) uit zou zijn geweest terwijl hij er vele meters vandaan staat. Je zal zo een goal tegenkrijgen...Ramzzz schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:45:
[...]
Hier ben ik het dus 100% mee eens.
Een O*(@#&^%$*&%$*#$-scheids als Nijhuis betreedt het stadion met het idee dat hij weer een mooi podium heeft om zijn ego verder op te blazen, gaat vervolgens een wedstrijd lang als een malle alle regels negeren of op eigen manier interpreteren, assistenten voor paal zetten die het gewoon 100% goed gezien hebben, de VAR idem - weten we niet, maar zal zeker iets gezegd hebben, hij negeert blijkbaar alles.
Wat heb je aan een VAR als de scheids, in casu weer Nijhuis, die compleet negeert, of in zijn broekzak heeft (volgens mij is Higler, als hij als VAR niet inbreekt in deze wedstrijd bij deze situaties gewoon een Nijhuis-adept - schoothondje)?
Er hadden 3 mensen met rood af gemogen/gemoeten (2e geel Malacia, direct rood voor Teze voor een levensgevaarlijke vliegende tackle en Kökçü voor laf en onsportief fysiek frustratie-contact), en een shitload aan beslissingen - of juist het besluit om geen beslissingen te nemen - beïnvloeden de wedstrijd en de uitslag navenant. Malacia 2e geel + vrije trap PSV, waar was namelijk het voordeel (wegwuiven Nijhuis)?
Die gast moet gewoon van alle UEFA-lijsten geschrapt worden en met vervroegd onvrijwillig pensioen. Wat een oelewapper.
En, ga even na dat ik hier zit te foeteren omdat ik het gewoon 100% onrecht vind dat de scheids hier de spelregels negeert en zelf aanmaakt waar hij bij staat, en niet vanuit een club-bril of wat dan ook.
Er is ons allemaal gewoon een rechtvaardig gefloten wedstrijd door de neus geboord.
Die aktie van Malacia tegen Dumfries, ik denk dat Dumfries dat aan zichzelf te danken heeft. hij heeft al de naam erg snel te vallen en als je dan bij een handje op je schouder valt omdat je zelf twee benen intrekt... tja, dan geef ik Nijhuis groot gelijk om niet te te fluiten. (Overigens is het van Malacia niet heel slim om het risico te nemen, zeker niet met al geel op zak)
alles kan off-topic
Ik vond Nijhuis eigenlijk een fantastische pot fluiten, heb echt genoten daardoor en het spel door ging waar mogelijk en op de juiste momenten trok hij geel.
Dat, zo'n 'reputatie' hoort anno nu, met een VAR geen ene fluit (sic) uit te maken. Daar heb je die namelijk voor: objectief vaststellen wat er aan de hand is. Is het een schwalbe dan trek je geel voor de simulant.Ankona schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:09:
Die aktie van Malacia tegen Dumfries, ik denk dat Dumfries dat aan zichzelf te danken heeft. hij heeft al de naam erg snel te vallen en als je dan bij een handje op je schouder valt omdat je zelf twee benen intrekt... tja, dan geef ik Nijhuis groot gelijk om niet te te fluiten. (Overigens is het van Malacia niet heel slim om het risico te nemen, zeker niet met al geel op zak)
Shirtje trekken bij kansrijke situatie (of niet) = geel. Geen enkele uitzondering.
Een 100% overtreding (op een speler in kansrijke positie, nogmaals!) mag je als scheidsrechter niet 'wegwuiven', en al helemaal niet als er geen sprake is van voordeel - verre van dat, integendeel, dit was 100% nadeel.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Mooi hoe we allebei al dan niet de moeite doen om onze gekleurde bril niet te laten blijkenRamzzz schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:14:
[...]
Dat, zo'n 'reputatie' hoort anno nu, met een VAR geen ene fluit (sic) uit te maken. Daar heb je die namelijk voor: objectief vaststellen wat er aan de hand is. Is het een schwalbe dan trek je geel voor de simulant.
Shirtje trekken bij kansrijke situatie (of niet) = geel. Geen enkele uitzondering.
Een 100% overtreding (op een speler in kansrijke positie, nogmaals!) mag je als scheidsrechter niet 'wegwuiven', en al helemaal niet als er geen sprake is van voordeel - verre van dat, integendeel, dit was 100% nadeel.
toch denk ik dat reputatie wel mee telt en dat dat niet erg is. Als bekend is dat een speler vaak schwalbes maakt dan ben je er als scheidsrechter meer alert op om je niet te laten foppen. Dat het vallen in geen enkele relatie stond met het vasthouden was overduidelijk, van het vasthouden had Dumfries geen enkel hinder.
alles kan off-topic
Dat impliceert dat scheidsrechters dus overtredingen geven op situaties waar hij het niet goed zit en het dus niet zeker van zijn zaak is. Want als een scheidsrechter enkel fluit op basis van wat hij ziet maakt het niet uit welke spelers betrokken zijn. Helemaal nu met de VAR.Ankona schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:17:
[...]
Als bekend is dat een speler vaak schwalbes maakt dan ben je er als scheidsrechter meer alert op om je niet te laten foppen.
Tot 10 minuten voor tijd floot Nijhuis niet slecht.
Inmiddels in de media, waarschijnlijk als antwoord op een vraag maar dan nog, gooit Nijhuis olie op het vuur door te moeten melden dat hij niemand van PSV vóór en na de wedstrijd heeft gesproken. Misschien kan hij in dit geval een voorbeeld aan Schmidt nemen en beslissen om gewoon niks te zeggen...
Het is gewoon een eikel. Punt.
[ Voor 6% gewijzigd door Fleximex op 15-03-2021 13:26 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken