[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 62 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:06

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Will_M schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:12:
[...]

Technisch gezien is dat allemaal goed middels een firewall af te vangen maar ik had hier een ander (luxe) probleem waarvoor ik de updatefunctie helaas nodig had (en daarbij kun je niet kiezen wát je gaat updaten qua lampen / bridges / periphials ).

Ik had nog een 30-tal gratis verkregen 'oude' HUE Ambiant Color GU10 lampen liggen welke de 'herstel na spanningsval' functie moesten ontberen.... :o
Daarom ging een nieuwe Hue plug eerst langs Zigbee2mqtt voor de update om daarna op de Hue bridge te gaan. Die Hue bridge zal never nooit meer internet zien (en nu maar hopen dat ie nooit stuk gaat want dán krijg ik alsnog een probleem)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:29
@Gwaihir Heb ik iets over goed of fout gezegd? Ik zie een @Yzord afweging maken (account versus niet updaten) en vraag naar de redenen. Niemand is tot antwoorden verplicht - ik hoop gewoon iets te leren. Ik heb al sinds ik met Hue begonnen ben een account en er nooit een gevaar in gezien. Anderen geven in dit stuk hun redenen, maar die van @Yzord heb ik nog niet echt gezien. Geeft niets en is zeker niet goed of fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 14:02

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Rallye schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:20:
@Gwaihir Heb ik iets over goed of fout gezegd? Ik zie een @Yzord afweging maken (account versus niet updaten) en vraag naar de redenen. Niemand is tot antwoorden verplicht - ik hoop gewoon iets te leren. Ik heb al sinds ik met Hue begonnen ben een account en er nooit een gevaar in gezien. Anderen geven in dit stuk hun redenen, maar die van @Yzord heb ik nog niet echt gezien. Geeft niets en is zeker niet goed of fout.
Wat je hiervan kan leren is dat je niet altijd de beweegredenen van een ander hoeft te weten. Zoals gezegd, ik ben gesteld op mijn privacy en dat jij nu nog steeds vertwijfeld rondloopt komt omdat je de essence van privacy blijkbaar niet snapt.

Geef niets, maar is zeker iets om aan te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Rallye schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:20:
@Gwaihir Heb ik iets over goed of fout gezegd? [..] - ik hoop gewoon iets te leren. [..] Anderen geven in dit stuk hun redenen, maar die van @Yzord heb ik nog niet echt gezien.
Ja, d.w.z. jij zegt bij herhaling dat hij/zij geen reden geeft, zo pertinent dat het aanvallend over komt. Dat terwijl hij/zij bij herhaling z'n reden geeft: privacy. Dus daar wijs ik dan maar 'ns best nadrukkelijk op, maar blijkens je wedervraag lees je er nog altijd overheen. Nou ja.. dan zit daar dus jouw leerpunt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
Ik geef duidelijk aan dat niemand mij iets verplicht is, maar dat ik graag meer zou weten van de afweging die gemaakt is - of zelfs hoe wellicht de veiligheid gewaarborgd is als je geen updates meer toestaat. Het antwoord “privacy” komt op mij dan wat beperkt over. Waar ben je dan bang voor, bij een bedrijf dat je wel genoeg vertrouwt om zijn producten te kopen? Dus vraag ik daarnaar.
Is dat aanvallend? Zo was het in ieder geval niet bedoeld. Sorry als dat zo overkomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:06

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Rallye schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:02:
Ik geef duidelijk aan dat niemand mij iets verplicht is, maar dat ik graag meer zou weten van de afweging die gemaakt is - of zelfs hoe wellicht de veiligheid gewaarborgd is als je geen updates meer toestaat. Het antwoord “privacy” komt op mij dan wat beperkt over. Waar ben je dan bang voor, bij een bedrijf dat je wel genoeg vertrouwt om zijn producten te kopen? Dus vraag ik daarnaar.
Is dat aanvallend? Zo was het in ieder geval niet bedoeld. Sorry als dat zo overkomt.
Er zijn legio redenen waarom je geen account zou willen:
- privacy: Philips kan zo een profiel van je gebruik opbouwen over meerdere devices bovendien (zelfde account op 2 telefoons Bv)
- veiligheid: basis apparatuur (licht) wordt bedienbaar vanaf internet
- afhankelijkheid van derde partij: Signify cloud down / gehackt of planned obsolete gemaakt en je licht werkt niet meer….

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:57

Antonio di

a mi me dijeron que si

Tomba schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:16:
[...]

Er zijn legio redenen waarom je geen account zou willen:
- privacy: Philips kan zo een profiel van je gebruik opbouwen over meerdere devices bovendien (zelfde account op 2 telefoons Bv)
- veiligheid: basis apparatuur (licht) wordt bedienbaar vanaf internet
- afhankelijkheid van derde partij: Signify cloud down / gehackt of planned obsolete gemaakt en je licht werkt niet meer….
Prima samengevat om zo deze mooie discussie af te ronden.
Voor liefhebbers is er altijd nog mijn artikel in Forum formaat die vele aspecten hierover uitgebreid belicht (ook met mij mening :) :( ), zie:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-05 15:25
Oekieee schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:40:
Ik weet niet of ik dit het juiste topic is, maar ik kan al een langere tijd m'n hue lampen niet meer op afstand bedienen, terwijl dit in het verleden wel kon. Ik weet niet precies vanaf wanneer dit probleem zich voor doet.
Ik heb een foto gemaakt van m'n bridge en hierop zie je dat het internet-connectie-lampje maar lichtjes brand. Heeft dat een reden?

Ik heb m'n hue bridge verbonden met een utp kabel vanaf m'n Ziggo router via een netwerkswitch. Omdat m'n ziggo router al vol zat met andere kabels heb ik er een switch bij gezet.
Ook mijn Ziggo Next mini is via deze switch verbonden en dat heeft geen problemen, dus kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt..

[Afbeelding]
Ik heb sinds kort ook hetzelfde probleem. Het 3de lampje brand niet en kan dus de bridge niet bedienen van buitenshuis. Er is niks gewijzigd of veranderd in het netwerk.
De bridge is sinds de eerste installatie altijd verbonden geweest via een Orbi sateliet. Ik heb al eens geprobeerd van deze de deconnecteren, zowel de utp in de Orbi als de stroom van de Orbi af te halen.
Pingen naar het ipadres van de bridge gaat gewoon, ook kan ik hem weervinden in de aangesloten apparaten van de Orbi.
Wat ik wel nog eens kan proberen is van de bridge te verbinden met de modem ipv met de Orbi, dat heb ik nog niet gedaan.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:03
ikbenben schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:42:
[...]

Ik heb sinds kort ook hetzelfde probleem. Het 3de lampje brand niet en kan dus de bridge niet bedienen van buitenshuis. Er is niks gewijzigd of veranderd in het netwerk.
De bridge is sinds de eerste installatie altijd verbonden geweest via een Orbi sateliet. Ik heb al eens geprobeerd van deze de deconnecteren, zowel de utp in de Orbi als de stroom van de Orbi af te halen.
Pingen naar het ipadres van de bridge gaat gewoon, ook kan ik hem weervinden in de aangesloten apparaten van de Orbi.
Wat ik wel nog eens kan proberen is van de bridge te verbinden met de modem ipv met de Orbi, dat heb ik nog niet gedaan.
Ik heb dat soms als de stroom eraf is geweest. Vreemd genoeg kan ik dat herstellen door de stroom (nogmaals) even van de bridge af te halen om een reboot te forceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-05 15:25
BGFG schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:17:
[...]

Ik heb dat soms als de stroom eraf is geweest. Vreemd genoeg kan ik dat herstellen door de stroom (nogmaals) even van de bridge af te halen om een reboot te forceren.
Het was dus maar zo simpel, dit heeft het opgelost d:)b

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 15:04
Ik wil mijn tuin voorzien van wat waterdichte GU10 prikspots maar vind de Lily wat te prijzig. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
rockerpoet schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:50:
Ik wil mijn tuin voorzien van wat waterdichte GU10 prikspots maar vind de Lily wat te prijzig. Iemand tips?
Even kijken wanneer deze in de aanbieding zijn https://www.gamma.nl/asso...-puled-zwart-5w/p/B543068

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb mijn Hue light strip Gradient in stukken geknipt om ze onder traptredes te bevestigen. Alleen.. zaten daar niet de connectors onder die ik had verwacht haha.
weet iemand of je die uberhaubt wel kunt her-gebruiken na knippen in delen?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:19

Canis Lupus

Vosbot

Tijdje geleden werd aangekondigd dat je een account moet hebben voor de app.
Nu had ik die al (via Google login), maar sinds vanavond zit ik in een login loop in de app en webpagina waardoor ik dus niet eens meer bij mijn eigen spullen kan!

Voelt semi-dystopisch, maar voordat ik richting support ga was ik benieuwd of er meer mensen mee geconfronteerd zijn?
  • App zegt: Login verplicht, anders gooi ik settings in de app/bridge weg
  • Hue Login: Internal Server Error (auth.meethue.com)
  • Canis Lupus: WTF?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
Inloggen bij auth Hue lukt idd niet. Wat een wanvertoning

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-04 11:46
Canis Lupus schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:36:
Nu had ik die al (via Google login), maar sinds vanavond zit ik in een login loop in de app en webpagina waardoor ik dus niet eens meer bij mijn eigen spullen kan!

Voelt semi-dystopisch, maar voordat ik richting support ga was ik benieuwd of er meer mensen mee geconfronteerd zijn?
Same here. Ik kreeg eerst de melding dat ik opnieuw moest inloggen en toen ik daar akkoord op gaf kwam ik op een foutmeldingpagina. Ik kan dus ook niet bij mijn lampen nu (ook ingelogd via google dus mss is er storing op dit moment?) Ik heb al meer dan 5 jaar hue lampen en nog nooit problemen gehad tot nu.. bijzondere keuze om nu inloggen verplicht te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:00
Ervaar ik ook.
Na kiezen van land melding: er ging iets mis.

Ik had al een account bij Hue, hopelijk zijn de settings er nog als we weer kunnen inloggen.
Gelukkig nog hue essentials gekoppeld dus kan lichten nog bedienen

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 11:24
Krijg ook een foutmelding op de Philips authorization page, dus wellicht er zal daar iets niet helemaal lekker zitten? 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 00:14
Hier niet hoor, kan gewoon inloggen

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 14:02

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik zeg maar niks :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
Ik heb geen Hue account en kan gewoon mijn lampen bedienen, via de wall switches, en via de app, en eventueel buitenshuis via vpn of HomeKit.
Die account verplichting mogen ze nog wel even uitstellen/afschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Laatst online: 21:19

Canis Lupus

Vosbot

Canis Lupus schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:36:

Via Twitter (ik weiger X te zeggen 😋) kreeg ik vannacht antwoord dat ze idd login storingen hadden.
Net opnieuw geprobeerd en toe werkte het.

Maar die dreigende toon 'als je niet inlogt verwijderen we je settings van je bridge' bevalt me helemaal niet...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ON8SD
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22:38
Canis Lupus schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:26:
Maar die dreigende toon 'als je niet inlogt verwijderen we je settings van je bridge' bevalt me helemaal niet...
Ik heb de firewall zo ingesteld dat de bridge niet meer naar buiten kan en de apps op de GSM laat ik niet meer updaten. Beide instellingen zijn actief sinds de aankondiging destijds en voorlopig werkt alles perfect en zonder extra druk om in te loggen... voorlopig althans, benieuwd voor hoelang nog 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:38
Ik loop in de Duitse Saturn. Scherpe actie, volgens mij; set met Bridge en 3 E27- of GU10- Color-lampen voor 79 euro.

Als ik een boodschap voor iemand in regio Den Haag/Rotterdam kan doen; daar ben ik gek genoeg voor. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Melvin.P schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:49:
Ik loop in de Duitse Saturn. Scherpe actie, volgens mij; set met Bridge en 3 E27- of GU10- Color-lampen voor 79 euro.

Als ik een boodschap voor iemand in regio Den Haag/Rotterdam kan doen; daar ben ik gek genoeg voor. ;-)
Ben je er nog? :z

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtm_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-05 14:14
Paar jaar geleden heb ik in de Hue-app automatiseringen, scenes, etc ingericht en sindsdien eigenlijk weinig meer naar om gekeken. Nu wil toch graag iets aanpassen, maar ik kom er niet helemaal uit

Situatie is als volgt:
  • Woonkamer verlichting gaat automatisch aan, ongeveer een half uur voor zonsondergang
  • Nu het wintertijd is, wil ik de verlichting boven de eettafel rond etenstijd wat feller zetten en na het weer naar een normale stand
  • Ik heb een automatisering gemaakt die om 17.15 een scene aanroept voor de specifeke lampen boven de eettafel. Deze automatisering duurt 19.15, maar dan gaan de lampen echt helemaal uit
Ik zou graag willen dat de lampen om 19.15u weer naar de status van voor 17.15 gaan, of dat ik ergens de mogelijkheid heb om in te stellen wat de lampen moeten doen als de automatisering eindigt. Of moet ik hiervoor dan een extra automatisering maken die om 19.15u begint?

[ Voor 10% gewijzigd door jtm_ op 01-11-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32
jtm_ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:24:
Paar jaar geleden heb ik in de Hue-app automatiseringen, scenes, etc ingericht en sindsdien eigenlijk weinig meer naar om gekeken. Nu wil toch graag iets aanpassen, maar ik kom er niet helemaal uit

Situatie is als volgt:
  • Woonkamer verlichting gaat automatisch aan, ongeveer een half uur voor zonsondergang
  • Nu het wintertijd is, wil ik de verlichting boven de eettafel rond etenstijd wat feller zetten en na het weer naar een normale stand
  • Ik heb een automatisering gemaakt die om 17.15 een scene aanroept voor de specifeke lampen boven de eettafel. Deze automatisering duurt 19.15, maar dan gaan de lampen echt helemaal uit
Ik zou graag willen dat de lampen om 19.15u weer naar de status van voor 17.15 gaan, of dat ik ergens de mogelijkheid heb om in te stellen wat de lampen moeten doen als de automatisering eindigt. Of moet ik hiervoor dan een extra automatisering maken die om 19.15u begint?
Dat laatste ja, zo doe ik het.
Licht aan -> Scene Normaal
Eettafel licht feller -> Scene Eten
Klaar met eten -> Scene Normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 15:04
Top. Heb er inmiddels twee gescoord. Weet iemand of het mogelijk is de kabel van deze spots te vervangen en ze zo door te lussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

rockerpoet schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:05:
[...]

Top. Heb er inmiddels twee gescoord. Weet iemand of het mogelijk is de kabel van deze spots te vervangen en ze zo door te lussen?
Uit de specificaties daar zou je haast gaan denken van wel, ook al staat daar tevens vermeldt dat ze niet koppelbaar zijn. Er wordt volgens de spec's maar 1,5cm snoer mee geleverd, 230V~ is (ook) gewoon parallel (lees: spanning gestuurd) aan te sluiten :P

Als je het EAN nummer overigens even in je favoriete zoekmachine gooit dan kom je veel aanbieders tegen die exact die zelfde lamp voor ~2 tientjes aanbieden.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 01-11-2023 15:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:18

Dennis1812

Amateur prutser

Vandaag de infuse plafondlamp maat M binnen gekregen.
Wat een zwaar ding is dat.

Nog even uitzoeken met welke pluggen en schroeven ik die het handigste ophang. Want dat leveren ze natuurlijk niet mee.
Maar daarna is er eindelijk weer licht in de slaapkamer. (Lamp is al een week of 4 kapot, en is een versie waarbij je niet gewoon een lampje kon vervangen)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:16
jtm_ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:24:
In aanvulling op wat Loyske al aangaf, bedenk dat je helemaal geen eindtijd in zo'n automatisering hoeft te zetten. Een enkele automatisering is niet meer dan een enkele actie. Daarmee kan je het schema opzetten zoals een paar posts hierboven aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Laatst online: 21:38
Sloot om 20:00, sorry!

[ Voor 76% gewijzigd door Melvin.P op 01-11-2023 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Will_M schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:27:
[...]

Uit de specificaties daar zou je haast gaan denken van wel, ook al staat daar tevens vermeldt dat ze niet koppelbaar zijn. Er wordt volgens de spec's maar 1,5cm snoer mee geleverd, 230V~ is (ook) gewoon parallel (lees: spanning gestuurd) aan te sluiten :P

Als je het EAN nummer overigens even in je favoriete zoekmachine gooit dan kom je veel aanbieders tegen die exact die zelfde lamp voor ~2 tientjes aanbieden.
Klopt, deze Philips lamp is bij meerdere aanbieders te koop. Ik heb ze destijds bij de Gamma gekocht voor minder dan € 20,-. Is best degelijk spul. Kabel kun je demonteren en vervangen door een langere. Doorlussen in de behuizing kan misschien wel, maar ik vermoed dat de waterdichte kabeldoorvoer te klein is voor 2 kabels. Maar waarom zou je doorlussen? Ik heb zelf spatwaterdichte wcd tegen de schutting gemaakt met een mooi “dakje” erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 08:15

jmk

Ik heb een keuken met raam naar een vrij drukke kruising, soms spiegelen de autolampen net door mijn keukenraam.

Hoe zijn jullie ervaringen in dit soort gevallen? Veel false positives waardoor de lamp ineens aangaat 's nachts? Of valt dat mee?

Ik zat zelf te denken aan een sensor aan het plafond tussen de oven en de deuropening in, zoat hij tijdens het koken altijd beging registreert, 2 meter van het raam. Als het licht aan zou zijn gegaan 's nachts kan ik de sensor gevoeligheid iets verlagen in de app. Ik ga de automatisering aansturen in Home Assistant.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-05 20:53
Hue Essentials geeft met gevarendriehoekjes aan dat al mijn groepen en al mijn lampen niet bereikbaar zouden zijn. Alle groepen zijn toch te schakelen via de Hue Essentials android app, maar alleen als groep. De lampen branden gewoon en zijn, wederom alleen als groep, te dimmen via de app. Mijn bewegingssensoren en dimmer switches schakelen de groepen niet meer aan (er gaat wel een rood lampje branden bij beweging en indrukken dimmer switch).

Ik heb vandaag vanaf zolder mijn lampen beneden uitgezet. Dit heb ik nooit eerder gedaan vanaf zolder. Daarna was het resultaat dus dat de knoppen sensoren niet meer goed functioneren en de lampen op onbereikbaar staan.

Na het resetten van mijn Ziggo modem en het indrukken van de blauwe knop op de Hue bridge heb ik geen ideeen meer. Ik hoop te voorkomen dat ik alles opnieuw moet instellen na een reset. Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen? Mijn dank zou groot zijn :):)

[ Voor 10% gewijzigd door Hemels op 01-11-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 19:34
Vorige week had ik ook zoiets, alleen niet bij alle lampen. Maar tegelijkertijd had mijn Nest V3 thermostaat geen draadloze verbinding meer naar zolder èn hadden diverse raam en deur contacten van mijn draadloze alarminstallatie geen verbinding meer met het basisstation.

Heel bizar, zat aan iets als zonnewind te denken of zo :?

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikswarom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-05 21:21
Vraagje: Ik heb voor de woonkamer een dynamische scène aanstaan zodat de lampen op subtiele wijze licht van kleur veranderen. Op 1 van deze lampen heb ik ook een motion sensor zitten zodat deze helder wordt wanneer geactiveerd wordt. Na een minuut zou deze weer terug moeten gaan naar de vorige scène. Dit gebeurt wel, alleen is de dynamische functie dan niet meer geactiveerd voor deze lamp. Iemand een idee of dit te verhelpen is?

Voor jullie beeldvorming: Het gaat om een voorraadkast waar we een deur met melkglas voor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 18:11

Dido

heforshe

@ikswarom Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag, maar wat een enorm gaaf idee om HUE in te zetten op die manier! :D

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikswarom
Dido schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:16:
@ikswarom Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag, maar wat een enorm gaaf idee om HUE in te zetten op die manier! :D
We zijn er ook erg blij mee, geeft een leuk effect en je ziet de troep in de kast helemaal niet :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

ikswarom schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:27:
[...]

We zijn er ook erg blij mee, geeft een leuk effect en je ziet de troep in de kast helemaal niet :)

***members only***
Dus het idee is daar is altijd een lampje gedimd aan als de rest ook aanstaat en als je de deur opent gaat hij feller? Das echt een leuk effect!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikswarom
Oekol schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:27:
[...]

Dus het idee is daar is altijd een lampje gedimd aan als de rest ook aanstaat en als je de deur opent gaat hij feller? Das echt een leuk effect!
Dat doet hij al inderdaad. Standaard een (dynamische) kleur volgens de scène (op 60%) en wanneer de deur wordt geopend gaat hij naar 'concentreren' op 100%. Enige probleem is dus dat hij na een minuut naar een statische kleur gaat en dus niet dynamisch verandert van kleur zoals de rest van de lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

ikswarom schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:45:
[...]

Dat doet hij al inderdaad. Standaard een kleur volgens de scène (op 60%) en wanneer de deur wordt geopend gaat hij naar 'concentreren' op 100%. Enige probleem is dus dat hij na een minuut naar een statische kleur gaat en dus niet dynamisch verandert van kleur zoals de rest van de lampen.
Hmm en je hebt bij accessoires - - > de sensor ingesteld staan dat hij terug gaat naar vorige scène na X minuut?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikswarom
Oekol schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:25:
[...]

Hmm en je hebt bij accessoires - - > de sensor ingesteld staan dat hij terug gaat naar vorige scène na X minuut?
Yes. Hij gaat wel terug naar een kleur die bij de betreffende scène hoort, alleen blijft deze dus statisch op dezelfde kleur terwijl de rest van de lampen wel dynamisch verkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 28-05 12:35
ikswarom schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:39:
[...]

Yes. Hij gaat wel terug naar een kleur die bij de betreffende scène hoort, alleen blijft deze dus statisch op dezelfde kleur terwijl de rest van de lampen wel dynamisch verkleuren.
Volgens mij hebben die dynamische scenes de optie om ze default op dynamisch te zetten. Activeer de scene, klik op het potloodje en zet de knop 'auto-play' aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikswarom
PhilipsFan schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 00:38:
[...]
Volgens mij hebben die dynamische scenes de optie om ze default op dynamisch te zetten. Activeer de scene, klik op het potloodje en zet de knop 'auto-play' aan.
Ja klopt en dat staat ook aan. Alleen het werkt dus niet in combinatie met 'terug naar vorige status'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikswarom
Ik heb met Hue gechat en ze geven aan dat dit helaas niet mogelijk is en dat een dynamische scène niet als vorige status gezien wordt. Beetje jammer, hopelijk kunnen ze dit fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik hoop heel erg dat iemand hier, mij bij dit probleem kan helpen :$
Help Philips Hue Lamp Achter Wandschakelaar Dimmer Knippert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:41
Het antwoord is daar toch al gegeven? Je kunt een Hue lamp niet aansluiten op een conventionele dimmer.

Je probeert dan ook de elektronica in de lamp (het slimme gedeelte zeg maar) te dimmen en dat werkt natuurlijk niet

[ Voor 13% gewijzigd door remmuz op 04-11-2023 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:16
De lamp aansluiten zoals in de instructies staan die er bij zitten, dus rechtstreeks op de stroom zonder schakelaar er tussen en al helemaal geen dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardi1337
  • Laatst online: 01-05 11:56
Ik heb al een hele tijd issues met de kinetic Friends of Hue switches, het type zonder batterij die je mooi weg kan werken in je bestaande schakelmateriaal. Soms wil ik een lamp aanzetten met de switch, maar blijft de lamp uit. In de Hue app zie ik dan wel 'top left buttun pressed' oid, dus de Bridge ziet de actie. Ik heb dat met Robb dimmers, maar ook met een Hue armatuur. Met een HackRF heb ik gekeken wat er nu precies gebeurt. Ik zie dat de bridge het commando om de lamp aan te zetten wel uitstuurt, maar de lamp dus niet altijd reageert.

Ik heb al allemaal dingen geprobeerd natuurlijk, zoals:
- Bridge op andere locaties
- Ander zigbee kanaal
- Nieuwe bridge en alles opnieuw toevoegen

Contact opgenomen met Hue support en ze voorgesteld van nou.. Als die bridge het detecteert en het commando naar de lamp stuurt, kijk dan gewoon 0.1 sec later of die lamp aan staat. Zo niet, stuur het commando nog een keer. Echter, de reactie van Hue support is nog niet echt bevredigend zullen we maar zeggen.

Nu ben ik benieuwd of andere mensen dit probleem ook hebben. Los van dat evt. tips of tricks welkom zijn heb ik ook een poll gemaakt:

Poll: Hoe vaak ervaar je problemen met de Friends of Hue switch?
Nooit problemen ondervonden
Bijna nooit / enkele keren per jaar
Enkele keren per maand
Enkele keren per week
Enkele keren per dag
Ik heb geen Friends of Hue switch
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406083&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 11:55
Ik heb heel soms dat een druk niet gedetecteerd wordt, de tweede druk daarna altijd wel.
Verder zijn de FoH schakelaars perfect! Ze passen in een normaal frame, zien er normaal uit en de vrouw kan dus gewoon knopjes blijven drukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik kreeg een verjaardagscadeauverzoek voor een Hue compatibel bewegingsmelder. Van Hue vind ik deze: uitvoering: Philips Hue Motion Sensor v2
Ik heb zelf geen Hue in gebruik is dit de enige optie of zijn er alternatieven? Ik kan bijv. dit vinden: https://community.hueesse...-a-philips-hue-bridge/480 maar dit is inmiddels een post van 3 jaar geleden. Er zit nogal een verschil in een cadeau van 38€ of twee voor 24€. Maar ik wel natuurlijk wel iets geven wat werkt en ook zo innovatief werkt zoals je bij Hue redelijkerwijs zal verwachten.
Iemand die mij de goeie kant op kan wijzen?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 00:40

Sabbi

je denkt aan mij.

True schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:18:
Ik kreeg een verjaardagscadeauverzoek voor een Hue compatibel bewegingsmelder. Van Hue vind ik deze: uitvoering: Philips Hue Motion Sensor v2
Ik heb zelf geen Hue in gebruik is dit de enige optie of zijn er alternatieven? Ik kan bijv. dit vinden: https://community.hueesse...-a-philips-hue-bridge/480 maar dit is inmiddels een post van 3 jaar geleden. Er zit nogal een verschil in een cadeau van 38€ of twee voor 24€. Maar ik wel natuurlijk wel iets geven wat werkt en ook zo innovatief werkt zoals je bij Hue redelijkerwijs zal verwachten.
Iemand die mij de goeie kant op kan wijzen?
Je kan niet-philips accessoires (sensoren/schakelaars) wel aan het Hue netwerk koppelen, maar dan niet met de Hue app bedienen. Je moet ze dan met een soort moeilijke truuk aan de specifieke lamp kopppelen die je ermee wilt schakelen.
Dus kortom, het kan met veel moeite, maar als je niet heel technisch onderlegd bent of gewoon een gebruiksvriendelijke ervaring wilt is het beter om die van Hue te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 18:03

aawe mwan

Wat ook leuk is:

True schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:18:
Ik kreeg een verjaardagscadeauverzoek voor een Hue compatibel bewegingsmelder. [...] Maar ik wel natuurlijk wel iets geven wat werkt en ook zo innovatief werkt zoals je bij Hue redelijkerwijs zal verwachten.
Dan is dit geen moeilijke vraag. Een Ikea bewegingsmelder heeft sowieso al veel minder functionaliteit dan een Hue bewegingsmelder (ik gebruik er meerdere van elk). Omdat je op een Hue bridge geen "drivers" kunt installeren, worden alleen accessoires van Hue zelf echt ondersteund. Andere merken sensor kan je niet op de normale manier toevoegen aan het systeem. Dat is dus geen leuk cadeau voor iemand die alleen Hue heeft.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@Sabbi @aawe mwan duidelijk, dan wordt het toch een uitvoering: Philips Hue Motion Sensor v2 , bedankt!

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 00:06
Ik heb een vreemd probleem sinds ik hue in homekit gebruik via matter.
Elke avond wordt een scene gestart. De lampen horen in die scene een gezellige warme kleur te hebben. Echter 2 lampen hebben altijd een afwijkende kleur.
Klik ik echter op de scene op mijn iphone. Dan krijgen de lampen wel de juiste kleur.
Ga ik naar de apple tv en klik ik daar op de scene, dan komt de afwijkende kleur weer tevoorschijn.
Mijn conclusie is dat als de scene vanuit de apple tv wordt gestart, dat de kleur dan standaard verkeerd is.
Ik heb de apple tv gereset naar fabrieksinstellingen. En het probleem blijft.

Iemand enig idee wat ik nu nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Kun je de scene niet verwijderen en opnieuw uitrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Ik heb een motion sensor en een dimmer switch voor een lamp white.
Ik heb ingesteld dat bij motion deze naar de last on state moet.
Als ik de lamp bijv aanzet met de dimmer switch (of met de Hue app) en deze op bijv 60% zet dan gaat toch bij motion de lamp naar een veel lagere stand. Niet naar de 60% stand dus.

Het lijkt er ook op dat als de motion is afgelopen dan na de ingestelde tijd de lamp eerst even wat lager gaat branden en dan na nog eens 30-60s uit gaat. Last on state is dan die lage stand.

Maar waarom gaat deze even de lagere stand branden ?

Edit: ben er inmiddels dat dit standaard gedrag is. Waarom ze dan niet in de Hue app een optie hebben om dat uit te schakelen. Nu maar via andere App de motion sensor ingesteld

[ Voor 39% gewijzigd door jobr op 06-11-2023 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Tonne schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:45:
Ik heb een vreemd probleem sinds ik hue in homekit gebruik via matter.
Elke avond wordt een scene gestart. De lampen horen in die scene een gezellige warme kleur te hebben. Echter 2 lampen hebben altijd een afwijkende kleur.
Klik ik echter op de scene op mijn iphone. Dan krijgen de lampen wel de juiste kleur.
Ga ik naar de apple tv en klik ik daar op de scene, dan komt de afwijkende kleur weer tevoorschijn.
Mijn conclusie is dat als de scene vanuit de apple tv wordt gestart, dat de kleur dan standaard verkeerd is.
Ik heb de apple tv gereset naar fabrieksinstellingen. En het probleem blijft.

Iemand enig idee wat ik nu nog kan proberen?
Ik heb hier ook last van. Zelfde issue met een Apple TV 4K 2021 en 2 stuks hue lampen. Scène starten met de iPhone toont wel direct de juiste kleuren. De scène verwijderen en opnieuw aanmaken heb ik ook al meermaals geprobeerd. Het gaat dan een tijdje goed maar later toch weer 2 lampen met een afwijkende kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 00:06
Rallye schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:30:
Kun je de scene niet verwijderen en opnieuw uitrollen?
Dat heb ik meermaals geprobeerd. Ik heb zelfs de woning verwijderd en opnieuw ingesteld. Zonder resultaat. Ook de apple tv 4k 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb een tijd geleden Hue Filament lampen gekocht, erg tevreden mee. Nu kocht ik er laatst één bij en er is een nieuwe draad bijgekomen voor andere tinten/felheid. Dit geeft iets geler licht. Kan dat kloppen?

Ik wil het liefst dezelfde lampen, maar die zijn er dus klaarblijkelijk niet meer. Zou de Hue E27 White Ambiance meer richting oranje kunnen dan die Filament of moet ik dan echt naar Hue White & Color uitwijken?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-05 22:51
Beste allemaal, al jaren gebruik Hue lampen in mijn huis, super tevreden. Echter ik voor het eerst een issue. Alle lampen zijn uit hun automatisering. Als ik een automatisering wil aanpassen krijg ik in Homekit het bericht "bewerking kan niet worden voltooid" (zie beeld) Kan iemand mij helpen aan een oplossing? Opnieuw met Hue bridge wellicht connecten?Alvast dank voor reactie(s) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-KF-Rdc0anqYPpHDTR9IKa7fGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VCInCnTa5mX9Xy8wGvz0qvJY.jpg?f=fotoalbum_large

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 08:28
Hallo,

We gaan binnenkort onze badkamer verbouwen en ook hier zou ik graag Hue willen toepassen.
Zijn er kantelbare spots verkrijgbaar waar de Hue gu10 lamen in kunnen?
Of heeft iemand anders een tip?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ook hier voor het eerst problemen.

Ik wissel de scène via voice command naar ontspannen zodra ik savonds op de bank plof. Via een timer is niet handig omdat de tijd per dag wisselt.

Voice command roep ik naar een Google device (er is een mini, een Google Home speaker, pixel tablet gedockt, nog een mini en 2 telefoons aanwezig. Net welke hem als eerste hoort voert de actie uit).

Ik roep: het Google, activeer ontspannen in de woonkamer.
Dit ging al 2 jaar goed. Maar nu gaat hij ineens in de buurt zoeken naar ontspanning.

In de Google Home app Hue al opnieuw gekoppeld. Al 3x inmiddels. Zonder resultaat.
Iemand nog ideeën? Nu moet ik helemaal mijn telefoon ontgrendelen en de app openen. Dat kan makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-05 08:52
THE_BASE schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:46:
Ik heb een tijd geleden Hue Filament lampen gekocht, erg tevreden mee. Nu kocht ik er laatst één bij en er is een nieuwe draad bijgekomen voor andere tinten/felheid. Dit geeft iets geler licht. Kan dat kloppen?

Ik wil het liefst dezelfde lampen, maar die zijn er dus klaarblijkelijk niet meer. Zou de Hue E27 White Ambiance meer richting oranje kunnen dan die Filament of moet ik dan echt naar Hue White & Color uitwijken?
Heb je toevallig een White Ambiance filament lamp gekocht terwijl de lampen die je al had White filament zijn?

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
timbe schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:34:
Hallo,

We gaan binnenkort onze badkamer verbouwen en ook hier zou ik graag Hue willen toepassen.

Alvast bedankt.
Voor in de badkamer zou ik kijken naar de nieuwe Hue MR16 GU5.3 spots die op 12V werken ipv 230V.
En verder natuurlijk rekening houden met vocht en de verschillende zones in de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
musicpixel schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:02:
[...]

Heb je toevallig een White Ambiance filament lamp gekocht terwijl de lampen die je al had White filament zijn?
In één keer goed. Kwam ik gisteravond laat achter. Ik wist dus niet dat er verschil was. Uiteindelijk de White gekocht. Ik werd op het verkeerde been gezet door de benaming ‘white’. Die versie is allesbehalve wit in mijn optiek.

Bedankt voor je antwoord!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennis1812 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:52:
Ook hier voor het eerst problemen.

Ik wissel de scène via voice command naar ontspannen zodra ik savonds op de bank plof. Via een timer is niet handig omdat de tijd per dag wisselt.

Voice command roep ik naar een Google device (er is een mini, een Google Home speaker, pixel tablet gedockt, nog een mini en 2 telefoons aanwezig. Net welke hem als eerste hoort voert de actie uit).

Ik roep: het Google, activeer ontspannen in de woonkamer.
Dit ging al 2 jaar goed. Maar nu gaat hij ineens in de buurt zoeken naar ontspanning.

In de Google Home app Hue al opnieuw gekoppeld. Al 3x inmiddels. Zonder resultaat.
Iemand nog ideeën? Nu moet ik helemaal mijn telefoon ontgrendelen en de app openen. Dat kan makkelijker.
Heeft er wellicht niets mee te maken, maar ik heb sinds een paar dagen ook problemen met Google Home. Ineens moet de Nest Thermostat opnieuw worden ingesteld. Terwijl app-bediening prima werkt. Dus gedaan, werkt weer. Dag later weer hetzelfde. Misschien zit het dus dieper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

THE_BASE schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:38:
[...]

Heeft er wellicht niets mee te maken, maar ik heb sinds een paar dagen ook problemen met Google Home. Ineens moet de Nest Thermostat opnieuw worden ingesteld. Terwijl app-bediening prima werkt. Dus gedaan, werkt weer. Dag later weer hetzelfde. Misschien zit het dus dieper.
Morgen eens alles wat Google kan door Google laten doen dan. Kijken of er meer problemen zijn.
(Sommige zaken zoals koffie zetten en de was aanzetten vind ik echt onzin en doe ik maar zelf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05:42
Hallo,

Alvast bedankt.
Vrijwel elke spot waar een gewoon GU10 lampje in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
robkrekel schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:12:
[...]
Vrijwel elke spot waar een gewoon GU10 lampje in kan.
Helaas niet volgens velen hier op internet.
Dit heeft te maken met de bolling van de Hue GU-10.
Hierdoor sluit het niet goed aan en is het dus niet meer IP-65.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
timbe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:48:
[...]

Helaas niet volgens velen hier op internet.
Dit heeft te maken met de bolling van de Hue GU-10.
Hierdoor sluit het niet goed aan en is het dus niet meer IP-65.
Oke, dat is nieuw voor me. Geen last van gehad met mijn spotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
robkrekel schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:50:
[...]
Oke, dat is nieuw voor me. Geen last van gehad met mijn spotjes.
Oke, weet jij welke spots jij er in hebt zitten dan?

Want zou blij zijn met een oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
timbe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:54:
[...]

Ik heb geen idee meer :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 14:20
timbe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:54:
[...]

De oude kleuren versie waren een paar centimeter groter volgens mij. De huidige GU10 lampen kunnen gewoon overal in hoor. Heb er vele en zie geen verschil met 'normale' GU10 lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
Hallo,

Alvast bedankt.
Je had het over IP65 en kantelbaar (en Hue), maar ik vermoed dat die combi niet echt te vinden zal zijn. Zodra zo'n spot kantelbaar is heb je er meteen een opening in (anders kan ie niet kantelen), waardoor ie geen IP65 meer kan zijn. Tenzij het hele draaiende deel volledig dicht is, ook van boven dus waar de connector en bovenkant lampje zit. En die heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien.

Zelf heb ik alleen in de douchecel IP65 toegepast welke er een glaasje voor hebben zitten en niet kunnen kantelen. De rest is IP44 meen ik, ook niet kantelbaar. Wel allemaal 12V wat veiliger is dan 230. En het is nog halogeen (omdat er nog nauwelijks MR11 led spots zijn die naar warm kunnen dimmen; heb welgeteld 1 winkel gevonden die GU10 heeft, GU5.3 MR11 is nergens te vinden)

Is het echt nodig dat ze kunnen kantelen?

Verder, als je geen warm/koud wit of kleuren nodig hebt, kun je ook overwegen om normale (niet slimme) LED lampen te gebruiken, maar dan met een slimme schakelaar of dimmer (zoals de Ecodim 07).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
@timbe Mijne zijn overigens niet kantelbaar. Wel IP65.
@musicpixel In de badkamer vind ik Hue ideaal icm een bewegingsmelder, en verschillende scenes / lichtsterktes op verschillende tijden. Probeer dat maar eens met normale GU10's.
Ook mijn ventilator wordt door Hue aangestuurd. Blijft lekker lang doorpruttelen na de standaard douchetijden, en 's nachts met een minuut weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 14:29
Hallo,

Alvast bedankt.
Ik heb op deze gelijkende spots https://www.ledloket.nl/led-buiten-spot-gu10-new-york-ip44/ buiten in de tuin hangen met Hue GU10 kleur erin, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
robkrekel schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:13:
@musicpixel In de badkamer vind ik Hue ideaal icm een bewegingsmelder, en verschillende scenes / lichtsterktes op verschillende tijden. Probeer dat maar eens met normale GU10's.
Ook mijn ventilator wordt door Hue aangestuurd. Blijft lekker lang doorpruttelen na de standaard douchetijden, en 's nachts met een minuut weer uit.
Ik heb hier in de badkamer halogeenspots (GU5.3 GU4 MR11 12V) op een Ecodim 07 dimmer en IKEA bewegingssensors. 's nachts gaat de verlichting op beweging aan op 2%, overdag op 100%. Werkt perfect. Ik gebruik wel Home Assistant, maar volgens mij kan het ook gewoon met Hue. Die Ecodim dimmer werkt namelijk gewoon in Hue. Ik kan alleen geen kleurtjes of warm/koud wit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
zuma schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:18:
[...]

Ik heb op deze gelijkende spots https://www.ledloket.nl/led-buiten-spot-gu10-new-york-ip44/ buiten in de tuin hangen met Hue GU10 kleur erin, geen probleem.
Ik gok dat Timbe een inbouw spot bedoelt, zoiets https://www.123led.nl/Syl..._8711971840602_3084060_FL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Nuevocasa schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:04:
[...]

De oude kleuren versie waren een paar centimeter groter volgens mij. De huidige GU10 lampen kunnen gewoon overal in hoor. Heb er vele en zie geen verschil met 'normale' GU10 lampen.
Klopt. Ik zie ook geen verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 14:49
Wij hebben nu 3 jaar lang Hue Lily spots in onze tuin om wat bomen e.d. uit te lichten. Opeens doet sinds een paar dagen een hele string het niet meer (wellicht is niet de hele string kapot maar 1 van de eerste). Oorzaak is in ieder geval niet de adapter want die is recent al vervangen bij de recall destijds. Tevens zijn er nog lampen in dezelfde string die wel werken;

String bestaat uit 6 lampen, 2 werken er en 4 niet meer. Het stroom wordt dus ergens onderbroken, waarschijnlijk bij lamp 3.

Ik vermoed dat de vele regen van de afgelopen tijd wellicht roet in het eten heeft gegooid. Echter, mag corrosie in de stekkers/kabels uberhaupt voor komen? Heeft immers 3 jaar prima gewerkt. Los daarvan; de kabels en stekkers ansich moeten toch wel ingegraven kunnen worden? Of is dat uit den boze?

[ Voor 25% gewijzigd door Darker op 08-11-2023 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:34
Darker schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:18:
Oorzaak is in ieder geval niet de adapter want die is al vervangen bij de recall destijds.
?! Ook een adapter die destijds bij de recall vervangen is kan op een later tijdstip kapot.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
Xander schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:26:
[...]

?! Ook een adapter die destijds bij de recall vervangen is kan op een later tijdstip kapot.
Eens, echter is dit nog niet zo lang geleden en zijn er nog lampen in de string die wél werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:34
Darker schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:18:
Opeens doet sinds een paar dagen een hele string het niet meer
Darker schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:33:
en zijn er nog lampen in de string die wél werken.
Het zal aan mij liggen maar nu volg ik het niet meer. :+

Wat is er nu precies aan de hand?

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 08-11-2023 19:45 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
Xander schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:44:
[...]

[...]

Het zal aan mij liggen maar nu volg ik het niet meer. :+

Wat is er nu precies aan de hand?
Originele bericht getracht te verduidelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
musicpixel schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:08:
[...]

Ik heb hier in de badkamer halogeenspots (GU5.3 GU4 MR11 12V) op een Ecodim 07 dimmer en IKEA bewegingssensors. 's nachts gaat de verlichting op beweging aan op 2%, overdag op 100%. Werkt perfect. Ik gebruik wel Home Assistant, maar volgens mij kan het ook gewoon met Hue. Die Ecodim dimmer werkt namelijk gewoon in Hue. Ik kan alleen geen kleurtjes of warm/koud wit natuurlijk.
Dat zijn dan ook geen normale GU10's zoals ik suggereer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Darker schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:33:
[...]

Eens, echter is dit nog niet zo lang geleden en zijn er nog lampen in de string die wél werken.
Ik verdenk ook niet direct je adapter omdat er nog 2 lampen zijn die het doen. Maar je mag maar 5 lampen op een adapter zetten dus het kan zijn dat de adapter 'uit elkaar' aan het vallen is.

Verder kan je lampen loskoppelen en een voor een los aansluiten op de adapter. Dan weet je in ieder geval of je lampen nog heel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
robkrekel schreef op donderdag 9 november 2023 @ 05:55:
[...]
Dat zijn dan ook geen normale GU10's zoals ik suggereer.
Met GU10's werkt dat ook gewoon hoor. Zolang ze maar dimbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:56
Vraagje aan de experts: heb een HUE bridge gekregen incl. twee lampen, zojuist aangesloten en het werkt. Maar sindsdien is mijn internet en WiFi drama, krijg mijn laptop niet meer verbonden en ook op de telefoon valt het constant uit. Wat kan ik hieraan doen, ik lees online iets over de bridge verplaatsen weg van het modem maar dat is lastig met een meegeleverde kabel van 80cm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 14:20
PrinsPils schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:47:
Vraagje aan de experts: heb een HUE bridge gekregen incl. twee lampen, zojuist aangesloten en het werkt. Maar sindsdien is mijn internet en WiFi drama, krijg mijn laptop niet meer verbonden en ook op de telefoon valt het constant uit. Wat kan ik hieraan doen, ik lees online iets over de bridge verplaatsen weg van het modem maar dat is lastig met een meegeleverde kabel van 80cm..
Inderdaad de afstand vergroten en je zou nog een ander kanaal kunnen proberen. Via de app is dat aan te passen in je bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:56
Nuevocasa schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:21:
[...]

Inderdaad de afstand vergroten en je zou nog een ander kanaal kunnen proberen. Via de app is dat aan te passen in je bridge.
Ook geprobeerd, lijkt weinig uit te halen. Het gekke is: beneden, waar de Hue Bridge en het modem staan, nergens last van. Zodra ik een verdieping hoger ben (waar ook een Superwifi-punt staat) is de verbinding drama en klapt WiFi er constant uit. Snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

PrinsPils schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:40:
[...]

Ook geprobeerd, lijkt weinig uit te halen. Het gekke is: beneden, waar de Hue Bridge en het modem staan, nergens last van. Zodra ik een verdieping hoger ben (waar ook een Superwifi-punt staat) is de verbinding drama en klapt WiFi er constant uit. Snap er niets van.
Het kan bereik zijn in afstand en/of verstoring van Zigbee (HUE) door jouw Superwifi-punt v.v. .
Wifi en Zigbee gebruiken dezelfde frequentie (wel andere protocol): 2,4GHz.
Kanaal wisselen van Zigbee wil nog wel eens helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Klopt die bedoel ik, alleen dan IP 65.

Super dat jullie allemaal zo mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
timbe schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:35:
[...]

Klopt die bedoel ik, alleen dan IP 65.

Super dat jullie allemaal zo mee denken!
Waarom IP65? IP44 is prima voor een badkamer (zone 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 09:52
Sinds een tijd een nieuwe tv en daar de Hue Playstrip weer opgeplakt.
Deze is inmiddels een paar keer losgeschoten waardoor deze achter de tvkast valt en de ambilight dus niet meer zichtbaar is.

Verschillende manieren geprobeerd om deze vast te plakken, maar nog steeds niet te vreden en het begint irritant te worden.

Iemand tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ronzz schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:39:
Sinds een tijd een nieuwe tv en daar de Hue Playstrip weer opgeplakt.
Deze is inmiddels een paar keer losgeschoten waardoor deze achter de tvkast valt en de ambilight dus niet meer zichtbaar is.

Verschillende manieren geprobeerd om deze vast te plakken, maar nog steeds niet tevreden en het begint irritant te worden.

Iemand tips?
Dubbelzijdig tape?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 14:12
iemand een idee hoe ik een oprijlaan (50 m) zonder wifi ontvangst kan voorzien van lampen met bewegingssensor die ik kan toevoegen aan een HA systeem?

Of is de enige manier het vergroten van het wifi bereik buiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
BasZer schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:44:
iemand een idee hoe ik een oprijlaan (50 m) zonder wifi ontvangst kan voorzien van lampen met bewegingssensor die ik kan toevoegen aan een HA systeem?

je vraagt het in eenPhilips Hue onderwerp. Dus je krijgt geen WiFi antwoord

Neem een Hue bridge die je dus in bereik van je Wifi of beter nog aan je bedraad internet hangt. Neem dan een aantal HUE lampen die je in bestaande armaturen plaatst of nieuwe hue armaturen. Ieder lamp is een uitbreiding van het Zigbee netwerk dat de bridge aanstuurt en beheert. Kortom op je oprijlaan de eerste lamp in bereik van de dichtsbijzijnde hue lamp in je huis en zo verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

BasZer schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:44:

Je kunt je Home Assistant vraag hier (zie link) stellen en kijken of je een antwoord krijgt:
alex3305 in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5"
Pagina: 1 ... 62 ... 82 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic