[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 63 ... 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 43 producten

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:18
Ook al geprobeerd. Net alle dubbelzijdig tape eraf gehaald, ontvet, en nu nog meer tape gebruikt. Benieuwd hoelang dit goed gaat.

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-11 19:49
Ronzz schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:41:
[...]

Ook al geprobeerd. Net alle dubbelzijdig tape eraf gehaald, ontvet, en nu nog meer tape gebruikt. Benieuwd hoelang dit goed gaat.
Nog een tip: Voel ook even aan de achterkant van de tv als deze een tijdje aanstaat, kan zijn dat je het beter op een iets andere plek kan plakken bijv. omdat de plek waar je het nu plakt heter wordt. De lijm van de tape zal minder goed werken door de hitte.

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:59
Heeft iemand er last van dat die niet kan inloggen met z'n Gmail account in de hue app? Ik ben opeens eruit gegooid maar het lukt maar niet om in te loggen. Geeft telkens een foutmelding. Kan de lampen nog wel bedienen via m'n Nest Hub, alleen niet via de app dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U63_p0StRKDNBx67INuQ5dQMB28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilAIzsZhdl6Ya45dsGz64LiT.jpg?f=fotoalbum_large
Ik krijg telkens dit te zien, terwijl de bridge gewoon verbonden is met internet.

Edit: op de tel van m'n vrouw (iPhone xs) kan ik wel inloggen. Op mijn eigen tel (s23 ultra) lukt 't nog steeds niet..

[ Voor 54% gewijzigd door Musta op 12-11-2023 01:29 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

• already
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-10 12:33
Hallo,

Ik gebruik een Hue outdoor motion sensor die prima werkt tijdens de door mij opgegeven uren.

Nu wil ik deze "bypassen" door een opdracht te maken op mijn iphone zodat ik de lichten ook kan aan/uit zetten

wanneer ik wil. (Bv bij thuiskomst). Maar blijkbaar gaat dit niet want indien ik de lichten buiten de geprogrammeerde

tijd (via hue labs) van de motion sensor will aanzetten via mij iphone gaat dit niet.

Iemand enig idee of hier een "work around" voor is?

Alvast bedankt voor jullie tips

Groeten

Al

Ik voeg hem even samen met het grote topic

[ Voor 5% gewijzigd door Septillion op 12-11-2023 11:44 ]

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-11 22:37
already schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:29:
Hallo,

Ik gebruik een Hue outdoor motion sensor die prima werkt tijdens de door mij opgegeven uren.

Nu wil ik deze "bypassen" door een opdracht te maken op mijn iphone zodat ik de lichten ook kan aan/uit zetten

wanneer ik wil. (Bv bij thuiskomst). Maar blijkbaar gaat dit niet want indien ik de lichten buiten de geprogrammeerde

tijd (via hue labs) van de motion sensor will aanzetten via mij iphone gaat dit niet.

Iemand enig idee of hier een "work around" voor is?

Alvast bedankt voor jullie tips

Groeten

Al

[mbr]Ik voeg hem even samen met het grote topic[/mbr]
Snap niet helemaal waarom je dit via hue labs hebt gedaan, kan m.i, prima met de normale hue app. Hieronder de settings zoals ik ze heb. Overdag zal ie weinig tot nooit inschakelen, maar als het dan te donker is gaat ie tot 23.00 uur fel branden, daarna minder fel. Kan gewoon op de iPhone in de hue app altijd overrulen als ik dat wil. Maar waarom wil je dat eigenlijk? Je schrijft bij thuiskomst, maar dan schakelt de bewegingsmelder toch in? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxJeRfbvm1X9_GxZnn8jAGjQR4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKMdbbuEiI83azschC6GASuq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door BGFG op 12-11-2023 17:21 ]

• already
Hallo BGFG, indien ik kan overrulen via settings in de hue app zelf ga ik dit zeker eens proberen. Waarom ik de settings wil overrulen is omdat de sensor een groot bereik heeft en (bijna) niet te richten is. Ik heb slechts een 5 tal meter ts de straat en mijn huis en dan gaat het licht steeds aan bij beweging. Liefst had ik de gps functie gebruikt (lichten aan bij aankomst) maar die krijg ik niet aan de praat (zoals velen blijkbaar) In ieder geval bedankt foor je tip. Groeten Al

• BGFG
already schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:08:
Hallo BGFG, indien ik kan overrulen via settings in de hue app zelf ga ik dit zeker eens proberen. Waarom ik de settings wil overrulen is omdat de sensor een groot bereik heeft en (bijna) niet te richten is. Ik heb slechts een 5 tal meter ts de straat en mijn huis en dan gaat het licht steeds aan bij beweging.
Dat is het principe van een bewegingssensor. Waarom heb je die daar dan?
already schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:08: Liefst had ik de gps functie gebruikt (lichten aan bij aankomst) maar die krijg ik niet aan de praat (zoals velen blijkbaar) In ieder geval bedankt foor je tip. Groeten Al
Dat klopt, die krijg ik ook niet aan de praat

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:40
already schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:08:
Hallo BGFG, indien ik kan overrulen via settings in de hue app zelf ga ik dit zeker eens proberen. Waarom ik de settings wil overrulen is omdat de sensor een groot bereik heeft en (bijna) niet te richten is. Ik heb slechts een 5 tal meter ts de straat en mijn huis en dan gaat het licht steeds aan bij beweging. Liefst had ik de gps functie gebruikt (lichten aan bij aankomst) maar die krijg ik niet aan de praat (zoals velen blijkbaar) In ieder geval bedankt foor je tip. Groeten Al
Als je een iPhone hebt dat kun je iConnectHue gebruiken. Ik gebruik deze app al jaren en deze werkt ook goed met de GPS functie.

Marstek Venus 2.0 5,12 kWh.

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-10 23:10
Ik heb l veel gezocht maar kan het antwoord maar niet vinden.
In mijn keuken heb ik een "oude" hue light strip..deze was inkortbaar om de 30cm of zoiets.
Nu wil ik ergens anders een gradient light strip plaatsen, deze:
https://www.philips-hue.c...er/8719514339965#overview

Deze is ook inkortbaar, maar ik kan nergens vinden of dat ook om de 30cm is of dat deze gewoon overal afknipbaar is. Wie kan me helpen??

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:48
tiesvts schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:08:
Ik heb l veel gezocht maar kan het antwoord maar niet vinden.
In mijn keuken heb ik een "oude" hue light strip..deze was inkortbaar om de 30cm of zoiets.
Nu wil ik ergens anders een gradient light strip plaatsen, deze:
https://www.philips-hue.c...er/8719514339965#overview

Deze is ook inkortbaar, maar ik kan nergens vinden of dat ook om de 30cm is of dat deze gewoon overal afknipbaar is. Wie kan me helpen??
Volgens deze review om de 33 cm

https://androidworld.nl/r...s-hue-gradient-lightstrip

(Dit kostte me 5 seconde tijd op google)

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:59
Ik krijg nu dit te zien, heb in de app bij m'n vrouw uitgelogd maar 't lukt nu nog steeds niet. Iemand anders zoiets meegemaakt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2542C19NYAwE3Ipk9FdS5lxodCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JobuoGgkgUzjO9CCCjFdfR0w.jpg?f=fotoalbum_large

edit nu doet die het opeens wel. Weird..

[ Voor 4% gewijzigd door Musta op 14-11-2023 15:55 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:51
Ik heb 2x een Go en 1x een Lightstrip.

Ik wil graag dat een wisseling/loop tussen 2 kleuren.

Hoe krijg ik dat voor elkaar met enkel de Hue app en Labs?

• already
Jos-P schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:50:
[...]

Als je een iPhone hebt dat kun je iConnectHue gebruiken. Ik gebruik deze app al jaren en deze werkt ook goed met de GPS functie.
Bedankt voor de tip maar ik veronderstel dat je gps functie dan ook gewoon zal werken bij gebruik van de Hue app zoals die bij mij ook een tijdje heeft gewekt.
IConnectHue heeft blijkbaar geen kosteloze test versie en ik probeer betalende apps zeker met een abonnement te vermijden dus probeer ik mij nu effe te behelpen met Hue. Ik hoop wel dat iemand spoedig met een oplossing kimt voor de gps problemen. Groeten Al

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:19

ManiacsHouse

Scheisse!

Blijf het van de pot gerukt vinden. Gister ineens buitenshuis Hue niet meer bereikbaar. Of ik even wilde inloggen want er was geen Hue meer beschikbaar. Eenmaal thuis ook niet meer... En hoe ze je proberen te pushen naar een account bij het opnieuw aanmelden van de hub. Je zou maar paar dagen weg zijn en je mag van Signify ineens je lampen niet meer besturen op afstand.

Maar... Google Home werkt nog wel doodleuk van buiten. Dus de Hue-app krijgt het eeg rustig vanaf nu. Hele rare actie.

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 12:46
NeutraleTeun schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:02:
Ik heb 2x een Go en 1x een Lightstrip.

Ik wil graag dat een wisseling/loop tussen 2 kleuren.

Hoe krijg ik dat voor elkaar met enkel de Hue app en Labs?
Met de Hue app kan je een scene aanmaken in een kamer of zone met het blauwe + knopje in de kamer/zone. Dan kiezen voor "Aangepaste scene maken". Je kan dan lampen op een kleur naar keuze zetten en de scene opslaan.

Daarna kan je de scene "dynamisch" afspelen waardoor de lampen vloeiend veranderen tussen de kleuren in de scene. Snelheid of automatisch dynamisch afspelen kan je aanpassen in de scene instellingen.

Het is niet exact 2 kleuren want door de vloeiende overgang worden er andere kleuren weergegeven. Als voorbeeld als je alleen rood en blauw in de scene hebt gekozen dan zal bij het dynamisch afspelen van de scene de lamp van rood naar blauw gaan via paars.

• NeutraleTeun
@Robsato check!
Met de 2 Go's lukt dat. Echter met de strip niet. Want maar 1 strip en dus maar 1 kleur in een scène.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ManiacsHouse schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:56:
Blijf het van de pot gerukt vinden. Gister ineens buitenshuis Hue niet meer bereikbaar. Of ik even wilde inloggen want er was geen Hue meer beschikbaar. Eenmaal thuis ook niet meer... En hoe ze je proberen te pushen naar een account bij het opnieuw aanmelden van de hub. Je zou maar paar dagen weg zijn en je mag van Signify ineens je lampen niet meer besturen op afstand.

Maar... Google Home werkt nog wel doodleuk van buiten. Dus de Hue-app krijgt het eeg rustig vanaf nu. Hele rare actie.
Maar maar,
Hoewel we het argument begrijpen dat ''een cloud waarin alles opgeslagen wordt, juist privacygevoelige gegevens in gevaar laat komen'', is er naar ons inzien een groter gevaar door deze stap niet te nemen; bijv. het toegang krijgen tot iemands camera's en alle bijbehorende beelden
Een Hue Account zorgt ervoor dat deze beschermd worden
8)7 Thanks Philips Signify.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

En Google Home, werkt dat zonder account?

• Robsato
NeutraleTeun schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:23:
@Robsato check!
Met de 2 Go's lukt dat. Echter met de strip niet. Want maar 1 strip en dus maar 1 kleur in een scène.
Mijn suggestie voor een custom scene was met name omdat het je meer controle over de kleuren geeft.

Je kan ook een scene uit de galerij gebruiken. De scenes uit de galerij hebben een kleuren palet (zie 5 bolletjes als je de scene opent in de galerij). Als je deze scenes dynamisch maakt worden de kleuren uit dat palet gebruikt. Dus dan gaat die ene lamp door de 5 kleuren.

• NeutraleTeun
Robsato schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:21:
[...]

Mijn suggestie voor een custom scene was met name omdat het je meer controle over de kleuren geeft.

Je kan ook een scene uit de galerij gebruiken. De scenes uit de galerij hebben een kleuren palet (zie 5 bolletjes als je de scene opent in de galerij). Als je deze scenes dynamisch maakt worden de kleuren uit dat palet gebruikt. Dus dan gaat die ene lamp door de 5 kleuren.
Check.
Ik kan ze al meer naar wens gebruiken dan voorheen.
Dank!

Maar het is nog niet helemaal te finetunen zoals ik dat zou willen.
Ik heb bij de Strip een scène gevonden die voornamelijk de kleuren gebruikt die ik zou willen zien, en die dynamisch gemaakt.
Maar kan ik zo'n scène (met eigen kleuren) niet zelf maken?

Bv, kerstsfeer wissel tussen rood en groen.
Carnaval, rood, geel en groen.
Neon-party, roze en blauw.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11 22:03

Het was al langer nodig om voor het bedienen van je Hue spullen 'buitenshuis' een account in te stellen. Lijkt me ook logisch, je stuurt dan een stuk van de data over het 'openbare' internet en je wilt dan wel zeker weten dat je bij de juiste hub aankomt en meer van dat soort zaken. Daarnaast is het ook zo dat je bij een update van een app weer opnieuw moet inloggen. Kan het zijn dat deze twee zaken tot deze situatie hebben geleid?

Ik gebruik Google Home zelf niet... hangt daar niet ook een account aan dan? Lift die niet mee op het Google account in je telefoon?

• Robsato
NeutraleTeun schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:33:
[...]

Check.
Ik kan ze al meer naar wens gebruiken dan voorheen.
Dank!

Maar het is nog niet helemaal te finetunen zoals ik dat zou willen.
Ik heb bij de Strip een scène gevonden die voornamelijk de kleuren gebruikt die ik zou willen zien, en die dynamisch gemaakt.
Maar kan ik zo'n scène (met eigen kleuren) niet zelf maken?

Bv, kerstsfeer wissel tussen rood en groen.
Carnaval, rood, geel en groen.
Neon-party, roze en blauw.
Met de app kan je die palet kleuren alleen handmatig beinvloeden met een custom scene, maar als je 1 lamp hebt dan heb je maar 1 kleuren pin.

Voor volledige flexibiliteit kan je het palet van een scene naar wens aanpassen via de API, zie https://developers.meethue.com documentatie voor Hue API v2.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 11:18
Wat zijn de ervaringen met inbouwschakelaars hier?
Optie 1 : Zbmini. Ik heb hier een oude liggen die regelmatig zijn verbinding met de bridge verliest, na zoeken van lampen is hij weer eren terug. Met een prijs tussen de 11-15 euro heel aantrekkelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xU_uXHuduSSCpy_vhW2-L48MKq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZSXIh0uqRnimYPdR8UTpuJ2F.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.bol.com/nl/nl...homekit/9300000032900383/
Optie2: Robsmart schakelaar. Ik heb van ditzelfde merk dimmers. Die werken betrouwbaar. met €29.95 2x zo duur als de Sonoff

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZ_sIhAoOK_O58g5lSc1rMmCdh0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DhpVYwCjuCsftcPr9HufF0aM.jpg?f=user_large
https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-inbouwschakelaar

Nog andere suggesties? Recente ervaringen?

[ Voor 25% gewijzigd door arjandijk162 op 17-11-2023 16:45 ]

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Even zoeken in dit topic leert dat Ecodim ook vaak genoemd wordt. Heb er zelf een dimmer van en die werkt uitstekend.

vice versa en weer terug

• Avalanche777
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-05-2024
In onze nieuwbouw woning die binnenkort wordt opgeleverd, moeten we helaas nog tot eind januari wachten voordat er glasvezel is.
Nu heb ik van KPN een noodpakketje gekregen, met een mifi router van Alcatel (klein kastje), dus met nano simkaart. De bridge van HUE werkt alleen bekabeld, maar de mifi router heeft geen ethernet ingang.

Wat heb ik nodig om de bridge (en mijn +- 40 HUE-lampen) werkend te krijgen?

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

Avalanche777 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:50:
In onze nieuwbouw woning die binnenkort wordt opgeleverd, moeten we helaas nog tot eind januari wachten voordat er glasvezel is.
Nu heb ik van KPN een noodpakketje gekregen, met een mifi router van Alcatel (klein kastje), dus met nano simkaart. De bridge van HUE werkt alleen bekabeld, maar de mifi router heeft geen ethernet ingang.

Ik weet niet welke Alcatel mifi je hebt. Als die een (Micro) USB aansluiting heeft en deze ook geschikt is als data interface (niet alleen stroom laden) dan kun je een (Micro) USB naar LAN kabeltje kopen. OP die LAN kun je je HUB bridge aansluiten. BOL, Amazon en ALi verkopen ze.
Je kun ook "hub" uitvoeringen krijgen met USB aansluiting(en) die geschikt zijn om je mifi op te laden en de LAN aangesloten te houden.

Zie voorbeelden op foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHSvmWjQcyVZQOp9ySd_dWSuCiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9vcO0SBBZKKEUXSJuevBjYY1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Antonio di op 21-11-2023 15:11 ]

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 19:36

Een wifi router of accesspoint welke in "client mode" kan werken kan je daar bij helpen, die verbindt draadloos met je mifi en heeft weer ethernetpoorten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwXeo9MPuhOHJH6OnHg07T2KXbw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ks2X5L1vzS7yLYFgG9zJAGy0.jpg?f=user_large

Heb je ergens een dergelijk apparaat liggen? Dan zou ik eens kijken of je die hiervoor kunt configureren. Het mag oud zijn, 2,4GHz is prima voor een Hue bridge, alleen WPA2 support of beter zou wel fijn zijn. Misschien kun je de functionaliteit toevoegen met 3rd party firmware zoals DD-WRT.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Ik heb toen ik lang zonder glas zat zo'n ding gekocht:

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Een goedkopere versie kan ook geschikt zijn (vooral afhankelijk van hoeveel apparaten je wilt aansluiten) maar die was toen niet op voorraad.

Zelfde wifi erop als op m'n normale router zodat stofzuiger en alexa's enz het doen, en gaan.

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:10

Of oude router met wifi zonder internet gebruiken. Kun je alleen je hue niet buitenshuis bedienen.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:48

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb daarvoor een Archer MR200 gekocht. Het dataverkeer van Hue is +/- 50 tot 100 MB per maand, dus dat kan je voor het gemak eventueel ook op een aparte prepaid SIM doen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• weebee_nl
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-01-2024
Goedendag 😃 Heeft iemand ervaring met de Philips Hue Ellipse en is het qua licht ook erg sfeervol?

Je leest soms dat het erg fel kan zijn omdat het licht geeft vanuit de punt …

Wij willen graag Color Ambiance in de woonkamer alleen vinden wij de standaard witte E27’s niet mooi in de open lampenkappen.

De Ellipse willen wij combineren met diverse GU10 spots zodat we af en toe kunnen synchroniseren met Spotify voor een mini disco 😋🥳

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGA8BZBiqxtvColkb4bB9IPxSfA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6R7gx0rvxjw8fFMczq1MajXP.png?f=fotoalbum_large

• Avalanche777
Antonio di schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:05:
[...]

Ik weet niet welke Alcatel mifi je hebt. Als die een (Micro) USB aansluiting heeft en deze ook geschikt is als data interface (niet alleen stroom laden) dan kun je een (Micro) USB naar LAN kabeltje kopen. OP die LAN kun je je HUB bridge aansluiten. BOL, Amazon en ALi verkopen ze.
Je kun ook "hub" uitvoeringen krijgen met USB aansluiting(en) die geschikt zijn om je mifi op te laden en de LAN aangesloten te houden.

Zie voorbeelden op foto:
[Afbeelding]
Dank. Het is er zo één. Ik kan zo snel niet vinden of de micro usb ook geschikt is als data interface... Dit zou dan wel de meest goedkope en simpele oplossing zijn in ieder geval.

• Avalanche777
aawe mwan schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:06:
[...]

Ik heb daarvoor een Archer MR200 gekocht. Het dataverkeer van Hue is +/- 50 tot 100 MB per maand, dus dat kan je voor het gemak eventueel ook op een aparte prepaid SIM doen.
Na wat verder zoekwerk kwam ik ook op deze uit. Ik zie ze op MP staan voor rond de €50. Zou mooi zijn dus.

• Avalanche777
Xander schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:16:
[...]

Een wifi router of accesspoint welke in "client mode" kan werken kan je daar bij helpen, die verbindt draadloos met je mifi en heeft weer ethernetpoorten.

[Afbeelding]

Heb je ergens een dergelijk apparaat liggen? Dan zou ik eens kijken of je die hiervoor kunt configureren. Het mag oud zijn, 2,4GHz is prima voor een Hue bridge, alleen WPA2 support of beter zou wel fijn zijn. Misschien kun je de functionaliteit toevoegen met 3rd party firmware zoals DD-WRT.
Ook dit klinkt goed. Ik heb voor het nieuwe huis ook al het nodige Ubiquiti spul liggen, waaronder 3x een AP Pro. Zou dat werken?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
weebee_nl schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:31:
Goedendag 😃 Heeft iemand ervaring met de Philips Hue Ellipse en is het qua licht ook erg sfeervol?

Je leest soms dat het erg fel kan zijn omdat het licht geeft vanuit de punt …

Wij willen graag Color Ambiance in de woonkamer alleen vinden wij de standaard witte E27’s niet mooi in de open lampenkappen.

De Ellipse willen wij combineren met diverse GU10 spots zodat we af en toe kunnen synchroniseren met Spotify voor een mini disco 😋🥳

[Afbeelding]
Ben hier ook erg benieuwd naar

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Batje4
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-11 17:07
Hoi, ik heb een vraag over de integratie van hue verlichting met muziek. Ik zou graag mijn mengpaneel willen kunnen koppelen met de hue lampen. Ik heb nu wel de spotify integratie, en dat vind ik (en de kids) tof. Iemand een idee hoe?

Het is vast wel mooi weer buiten.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:00
Ik speel spotify op een tv af, maar door spotify connect kunnen de lampen evengoed gekoppeld worden.
Dus op je mengpaneel hetzelfde account als op je telefoon, en spotify connect gebruiken.

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• CedricBE
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2024
Op de Hue Bridge brandt 1 van de drie lampjes niet. Het betreft het rechtse lichtje omtrent internetconnectie.

Als dit lichtje niet aanstaat werkt de verbinding tussen google home en de bridge bvb niet.

Wanneer ik de bridge eens uitzet (alle kabels uittrek) en weer aanzet werkt dit voor een paar uur wel. Daarna gaat dit lampje weer uit.

Iemand een idee wat het probleem is? De netwerkkabel heb ik al eens vervangen.

• J0YR1D3R
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:15:
[...]

Ik heb ook een overleden Hue Impress lamp. Heeft "gewoon" 2+ jaar buiten gestaan maar is er nu mee opgehouden. Niet eens door iets geks, heb de voeding los gehad en bij opnieuw aansluiten niet veel later stopte hij er mee. Aangemeld bij Philips, maar die geven geen thuis. Koop maar een nieuwe was hun antwoord :-(
Heb eerder wel eens een Impress laten vervangen en een fillament lamp voor binnen maar dat was binnen 2 jaar. Ook zonder problemen overigens. Uiteindelijk zelf maar eens gaan kijken en toen trof ik dit aan:

[Afbeelding]

Vrij kansloos dat er zoveel vochtschade in een buitenlamp zit. De Impress heeft ook echt slechte weathersealing. Ik heb er nog 3 staan die werken nu, maar ik weet nog niet of ik een nieuwe ga kopen ter vervanging van deze....
Inmiddels zijn we een kleine 2 maanden verder en is er nog 1 lamp overleden. Van de in 2020 gekochte lampen zijn er dus 3 van de 5 defect gegaan door waterschade. De derde lamp zat ook vol met water:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwnZsTzTIuy2LVoJ1X1IBsibqVU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xDPVr79Qpx4KOHSpLEddfSZO.jpg?f=user_large

Om een idee te geven, dit komt uit de lamp na wat schudden :F Er was al het een en ander uitgelopen voor die tijd. Ik zou deze lampen bij niemand aanraden. Ze lijken mooi de eerste periode, maar ze beginnen vrij snel te verkleuren/verweren, ze lopen vol met water en gaan als je mazzel hebt net binnen je garantieperiode defect. Daarna geeft Philips niet meer thuis en kun je doodleuk een nieuwe kopen. Voor lampen van 120+ euro per stuk (dus totaal 600+ euro) waarvan er nu al 3 stuk zijn is dat echt kansloos.

Ik heb nog eens gekeken naar IP rating van deze lampen en die is "slechts" IP44. De Lily spot van Hue is IP65, wat een veel betere waarde is. IP44 is eigenlijk ook net aan geschikt om in de tuin te plaatsen en staat bij voorkeur enigszins beschut. IP65 is een veel betere optie voor buiten met zware regen/wind en dat merk je. Het laatste woord in de discussie met Philips is in ieder geval nog niet gezegd, want hun argumentatie is in mijn ogen vrij kansloos.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik zit nu met Black Friday weer eens te kijken of ik qua bediening wat zaken simpeler kan maken (voor mezelf en voor gasten).

Nu heb ik bv op een slaapkamer 2 hue E27 lampen.
  • 1 in een plafondlamp (die ook met de ouderwetse aan/uit schakelaar in de muur kan worden bediend)
  • 1 in een staande lamp, stekker in stopcontact
  • dit bedien ik met een dimmer switch
Het liefst vervang ik de oude schakelaar in de muur door een zigbee/hue compatible versie.
Bv een pulsedrukker met de mogelijkheden om:
naar boven is aan, nog een keer drukken volgende scene etc.
naar beneden is uit
ingedrukt houden is feller of dimmen.

Redelijk foolproof dus.

Echter als ik een beetje kijk naar de opties, dan zijn al die muurschakelaars/dimmers nog €50 of duurder, terwijl ik allemaal merken als Sonoff etc. zie, die hetzelfde bieden voor €15/€20. Maar die zijn dan weer niet helemaal hue compatible. Of zie ik iets over het hoofd?

Het liefst blijf ik bij hue en tuig ik niet daarnaast nog een hele Home Assistant omgeving op.
Alvast bedankt voor jullie input.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:00

Oekol

waka waka hey hey

J0YR1D3R schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:39:
[...]

Inmiddels zijn we een kleine 2 maanden verder en is er nog 1 lamp overleden. Van de in 2020 gekochte lampen zijn er dus 3 van de 5 defect gegaan door waterschade. De derde lamp zat ook vol met water:

[Afbeelding]

Om een idee te geven, dit komt uit de lamp na wat schudden :F Er was al het een en ander uitgelopen voor die tijd. Ik zou deze lampen bij niemand aanraden. Ze lijken mooi de eerste periode, maar ze beginnen vrij snel te verkleuren/verweren, ze lopen vol met water en gaan als je mazzel hebt net binnen je garantieperiode defect. Daarna geeft Philips niet meer thuis en kun je doodleuk een nieuwe kopen. Voor lampen van 120+ euro per stuk (dus totaal 600+ euro) waarvan er nu al 3 stuk zijn is dat echt kansloos.

Ik heb nog eens gekeken naar IP rating van deze lampen en die is "slechts" IP44. De Lily spot van Hue is IP65, wat een veel betere waarde is. IP44 is eigenlijk ook net aan geschikt om in de tuin te plaatsen en staat bij voorkeur enigszins beschut. IP65 is een veel betere optie voor buiten met zware regen/wind en dat merk je. Het laatste woord in de discussie met Philips is in ieder geval nog niet gezegd, want hun argumentatie is in mijn ogen vrij kansloos.
Super kloten natuurlijk en lijkt me veel te veel water bevatten. Maar mij lijkt IP44 met hoosbuien ook te weinig eerlijk gezegd? Hoe duur ze kosten zegt natuurlijk niet altijd wat voor kwailteit het echt is. Dat blijkt wel. Voor in de tuin zou ik eigenlijk geen 44 willen, laat teveel aan het toeval over. Stof wil je er überhaupt niet inhebben en spatwater is wat anders dan hoosbuien etc.

Met 44 heb je het over qua stof & water:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sDODmwn.png

Met 65 heb je het over:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GmTYG4m.png

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 14:14
Pusherman_ schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:09:
Ik zit nu met Black Friday weer eens te kijken of ik qua bediening wat zaken simpeler kan maken (voor mezelf en voor gasten).

Nu heb ik bv op een slaapkamer 2 hue E27 lampen.
  • 1 in een plafondlamp (die ook met de ouderwetse aan/uit schakelaar in de muur kan worden bediend)
  • 1 in een staande lamp, stekker in stopcontact
  • dit bedien ik met een dimmer switch
Het liefst vervang ik de oude schakelaar in de muur door een zigbee/hue compatible versie.
Bv een pulsedrukker met de mogelijkheden om:
naar boven is aan, nog een keer drukken volgende scene etc.
naar beneden is uit
ingedrukt houden is feller of dimmen.

Redelijk foolproof dus.

Echter als ik een beetje kijk naar de opties, dan zijn al die muurschakelaars/dimmers nog €50 of duurder, terwijl ik allemaal merken als Sonoff etc. zie, die hetzelfde bieden voor €15/€20. Maar die zijn dan weer niet helemaal hue compatible. Of zie ik iets over het hoofd?

Het liefst blijf ik bij hue en tuig ik niet daarnaast nog een hele Home Assistant omgeving op.
Alvast bedankt voor jullie input.
De eenvoudige oplossing is gewoon de schakelaar overbruggen en te verwijderen. En dan de bij de switch bijgeleverde plaat op het gat zetten waar je de HUE switch op kan vastzetten.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
zuma schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:13:
[...]

De eenvoudige oplossing is gewoon de schakelaar overbruggen en te verwijderen. En dan de bij de switch bijgeleverde plaat op het gat zetten waar je de HUE switch op kan vastzetten.
klopt, maar ik vind die hue switch eigenlijk gewoon een beetje crappy

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:59
@Pusherman_ de Hue Wall Switch module icm met een (dubbele) pulsdrukker doet toch precies wat jij beschrijft? Of zie ik iets over het hoofd?

Kost je nu ca. €31,5 in de Hue store. Pulsdrukker heb je voor ca. €10 excl. bijpassend schakelmateriaal.

[ Voor 28% gewijzigd door Safaci op 22-11-2023 11:52 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CedricBE schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:28:
Op de Hue Bridge brandt 1 van de drie lampjes niet. Het betreft het rechtse lichtje omtrent internetconnectie.

Als dit lichtje niet aanstaat werkt de verbinding tussen google home en de bridge bvb niet.

Wanneer ik de bridge eens uitzet (alle kabels uittrek) en weer aanzet werkt dit voor een paar uur wel. Daarna gaat dit lampje weer uit.

Iemand een idee wat het probleem is? De netwerkkabel heb ik al eens vervangen.
Ik denk dat je je probleem in je eigen LAN (Lokale netwerk) zal moeten gaan zoeken. Lampje geeft alleen aan dat er geen connectie met het WAN (Internet) aanwezig is dus je kunt op je gateway (router?) beginnen met troubleshooten.

Als eerste stap dus kijken of je vanop een PC in hetzelfde LAN de HUE Bridge wél kunt bereiken op het IP-Adres wat het apparaatje normaliter heeft én of je ook daadwerkelijk op de HUE bridge uitkomt als je naar dat IP adres gaat middels een webbrowser (https://>>IP-Adres van de Bridge<</debug/clip.html).

Hier bij mij thuis branden de WAN lampjes op alle 3 m'n HUE Bridges ook niet. Oorzaak ligt in m'n firewall ruleset welke het domweg verbiedt dat de HUE spullen naar het Internet kunnen connecten.... Iets met software updates en een verplichting om een HUE account te gaan gebruiken 8)7
Ronzz schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:41:
[...]

Het maakt heel veel uit wat voor een dubbelzijdig tape je gebruikt. TESA en 3M blijven in de regel wel gewoon zitten, de 'goedkope' huismerkvarianten van diverse winkels laten meestal allemaal vrij snel weer los.

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 22-11-2023 12:21 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 14:14
Pusherman_ schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:39:
[...]

klopt, maar ik vind die hue switch eigenlijk gewoon een beetje crappy
tap dial inzetten dan

• J0YR1D3R
  • Niet online
Oekol schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:09:
[...]

Super kloten natuurlijk en lijkt me veel te veel water bevatten. Maar mij lijkt IP44 met hoosbuien ook te weinig eerlijk gezegd? Hoe duur ze kosten zegt natuurlijk niet altijd wat voor kwailteit het echt is. Dat blijkt wel.
Precies dat, IP44 is gewoon te weinig alleen Philips legt de bal bij mij neer. Terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat de kwaliteit niet goed is door middel van foto's/filmpjes etc, je hoort het water klotsen in de lamp. We wachten het maar even af.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 18:32
Heeft iemand ergens al de Hue Sync Box 8K variant gespot? In februari werd er gemeld dat die eraan zat te komen maar ik heb hem nog helemaal nergens te koop gezien!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11 11:00
Heeft er iemand ervaring met het 'verlengen' van de draden naar een wall switch module?

Ik dacht slim te zijn door de twee schakeldraden van een hotelschakeling te hergebruiken.... Beneden dus een pulsdrukker op de twee schakeldraden, boven met een Wago de schakeldraden aan de wall switch module.

Maar met deze oplossing krijg ik allemaal 'spook' switches. Misschien trekt de weerstand van de bedrading de input al 'laag' en gaat het gewoon nooit werken met een paar meter 1.5mm2 koper ertussen? Of is de koppeling tussen de schakeldraad en de dunne 'wall switch draadjes' niet OK misschien?

Ik sta open voor ideeen.. voorlopig heb ik de ene pulsdrukker maar losgekoppeld.
Een extra wall switch module beneden gaat niet werken vanwege fysieke ruimte, (geld) en plek op de Bridge.

PVO

• Xander
S0epkip schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:18:
Heeft er iemand ervaring met het 'verlengen' van de draden naar een wall switch module?

Ik dacht slim te zijn door de twee schakeldraden van een hotelschakeling te hergebruiken.... Beneden dus een pulsdrukker op de twee schakeldraden, boven met een Wago de schakeldraden aan de wall switch module.
Philips says "no".
Kan ik de bijgeleverde bedrading verlengen?
Nee. De Hue wandschakelaarmodule moet volgens de instructies worden geïnstalleerd.
Maar ik ken iemand die dit ook heeft geprobeerd en op 2 van de 3 plaatsen werkte het zowaar, dus soms kan het. :+
Maar met deze oplossing krijg ik allemaal 'spook' switches. Misschien trekt de weerstand van de bedrading de input al 'laag' en gaat het gewoon nooit werken met een paar meter 1.5mm2 koper ertussen? Of is de koppeling tussen de schakeldraad en de dunne 'wall switch draadjes' niet OK misschien?
Het zal niet aan de weerstand liggen lijkt me. Denk eerder dat je een probleem krijgt door capacitieve koppeling tussen deze schakeldraden en andere bedrading waar deze langs lopen. Draden die langs elkaar door dezelfde leiding lopen gaan zich gedragen als condensator. (Condensator: "Een condensator is opgebouwd uit twee geleiders met een relatief groot oppervlak die zich dicht bij elkaar bevinden en gescheiden zijn door een niet-geleidend materiaal of vacuüm".)

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Op de productpagina van Hue Festavia staat, dat de slingers kunnen reageren op muziek. Heeft iemand dit al voor elkaar? Want ik heb daar verder niks over kunnen vinden in de Hue app. Heb je er een speciale app voor nodig? Of moet je het instellen in Spotify?

• robkrekel
PhilipsFan schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:19:
Op de productpagina van Hue Festavia staat, dat de slingers kunnen reageren op muziek. Heeft iemand dit al voor elkaar? Want ik heb daar verder niks over kunnen vinden in de Hue app. Heb je er een speciale app voor nodig? Of moet je het instellen in Spotify?
https://www.philips-hue.c...re-hue/works-with/spotify

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• PhilipsFan
  • Nu online
Ah, daar zat het dus. Een 'entertainment area' is weer iets anders als een ruimte. Ik zal als ik straks thuis ben eens kijken of het me lukt. Dank je!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11 11:00
Xander schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:59:
[...]

Philips says "no".

[...]

Maar ik ken iemand die dit ook heeft geprobeerd en op 2 van de 3 plaatsen werkte het zowaar, dus soms kan het. :+

[...]

Het zal niet aan de weerstand liggen lijkt me. Denk eerder dat je een probleem krijgt door capacitieve koppeling tussen deze schakeldraden en andere bedrading waar deze langs lopen. Draden die langs elkaar door dezelfde leiding lopen gaan zich gedragen als condensator. (Condensator: "Een condensator is opgebouwd uit twee geleiders met een relatief groot oppervlak die zich dicht bij elkaar bevinden en gescheiden zijn door een niet-geleidend materiaal of vacuüm".)
Hmmm... Nog ideeën of ik dit zou kunnen 'ontstoren'? Bijvoorbeeld met een ferrietkern ofzo

PVO

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:19

ManiacsHouse

Scheisse!

Okay... Signify... Wat is dit?!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7pnheQMfKewIemHzBkOxwJSXVk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8DEWMmm6R20XPSrvx3gJZhyj.png?f=fotoalbum_large

Ik was al niet gecharmeerd van de nieuwe update met pushen naar een account.

Nu krijg ik ineens een soort van opgedrongen nieuwe instellingen voor mijn remotes. Je moet tikken om je oude instellingen te zien? Huh ik wil helemaal geen nieuwe instellingen?
Ik wil gewoon direct mijn EIGEN instellingen zien!!

Dit hebben ze heel verneukeratief geflikt.
Je kunt naar je oude instellingen. Mag je een extra keer klikken. Elke keer krijg ik dit scherm te zien. En als je niet oplet en in dit scherm op 'bewaar' klikt slaat hij dus nieuwe/opgedrongen instellingen op. Je kunt er bijna niet omheen. En vervolgens zijn je oude instellingen verdwenen en kun je niet meer terug? Pardon?! Wtf?! :(

Je bent nu verplicht om tijdperiodes in te geven . Minimaal twee. Het instellen van 4 lichtscenes na elke keer drukken op da aanknop hebben ze er gewoon even uitgesloopt. |:( 8)7 :(

Geloof dat het wel klaar is met Hue voor mij. Inmiddels erg duur aan het worden en dan ook nog even voor mij gaan bepalen hoe ik mijn lampen/accesoires gebruik? ;w

En ja ik ben pissed... :)

[ Voor 15% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-11-2023 01:37 ]

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:05
ManiacsHouse schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 01:17:

Je bent nu verplicht om tijdperiodes in te geven . Minimaal twee. Het instellen van 4 lichtscenes na elke keer drukken op da aanknop hebben ze er gewoon even uitgesloopt. |:( 8)7 :(
Bij de knoppen die ik heb aangepast naar de nieuwe functionaliteit (waarbij ik me al afvroeg waarom die enkel voor de nieuwe dimmer switches beschikbaar was) kan je nog steeds door de verschillende scenes lopen door herhaaldelijk op de aan-knop te drukken, het enigste verschil is dat de lamp begint op de "juiste" scène afhankelijk van de tijd. In plaats van door scenes te bladeren is in mijn geval 1x drukken nu voldoende om de lampen aan te doen of om ze naar de juiste scene te wisselen.

Was voor mij overigens een aangename verrassing dat "alle verlichting in heel het huis uitschakelen" direct een optie is wanneer je langdurig op de uit-knop drukt.

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-11 17:32
Herhaling van zetten, net als toen de bewegingssensoren veranderd waren vroeg ik me ook nu weer af waarom de lampen zo vreemd reageerden. Blijkt dus dat er een update is en de scènes op de schop zijn gegaan.

Vooralsnog heb ik overal de instellingen weer teruggezet. Met als fijne dat ik nu de onnodige 4e en 5e druk kon verwijderen. En de alles uit bij lang indrukken lijkt me ondanks geofencing een fijne toevoeging.

Maar om dan toch maar even te kunnen zeuren, bij lang indrukken een timer activeren zou ook prettig zijn. Heb nu handmatige timers in de app om de slaapkamer uit te laten gaan en een scene die om 0:30 alles uitdoet, zou nog prettiger zijn als het via de afstandsbediening kan.

• Barfman
  • Laatst online: 14:44
Vind het wel een positieve update, feitelijk is er niets veranderd en kan je nu meer scenes toevoegen met of zonder tijdsperiodes.

System | Racing is in my Blood

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Sinds vorig jaar gestart met verschillende Hue lampen (vloerstaander, hanglamp en paar losse lampen in verschillende armaturen). Werkt allemaal perfect en sfeervol.

Nu wil ik achter de tv (55 inch OLED) ook wat Hue sfeerlicht. Moet zeker geen Ambilight oplossing worden maar puur wat extra sfeer voor tijdens het tv kijken of als de tv uitstaat.

Nu twijfel ik over twee keer zo'n playbar of een light strip aan de achterkant van de tv plakken. Voorkeur gaat nu nog naar twee planbar's uit maar ben benieuwd of anderen nog ideeën/inspiratie hebben voordat ik een besluit neem.

Dank!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-11 17:32
Omdat de tv hier strak tegen de muur hangt konden de lampen niet achter de tv maar op het kastje. Ben begonnen met 2 play bars, later vervangen door een gradient strip. Die bars waren prima, maar die strip is door de brede en egale lichtverdeling veel gaver.

Heb de strip zo achter het kastje gemonteerd dat het licht omhoog uitstraalt. Licht hindert de tv niet en de tv is met 2,5 cm dun genoeg (dat ik geen groot schaduwvlak op de muur en plafond heb.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
R-R-L schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:01:
Omdat de tv hier strak tegen de muur hangt konden de lampen niet achter de tv maar op het kastje. Ben begonnen met 2 play bars, later vervangen door een gradient strip. Die bars waren prima, maar die strip is door de brede en egale lichtverdeling veel gaver.

Heb de strip zo achter het kastje gemonteerd dat het licht omhoog uitstraalt. Licht hindert de tv niet en de tv is met 2,5 cm dun genoeg (dat ik geen groot schaduwvlak op de muur en plafond heb.
Dank voor het advies. De tv staat hier een centimeter of 30 van de muur af op een dressoir daarom dacht ik de play bars erachter te zetten.. Ik krijg denk ik inderdaad een schaduw op de muur als ik de strip achterop de tv hang.. Nog eens even gaan meten allemaal.

• Rallye
  • Laatst online: 01-11 17:07
Ik zou geen gewoon licht achter de TV willen. De TV ís de lichtbron. Ambilight zou dan mooier zijn.

• Baddie09
  • Laatst online: 23-10 10:46
Ik heb sinds kort een vervelend probleem, wie weet heeft iemand hier een oplossing. Ik maak al jaren gebruik van de Hue buitensensor, waarbij de lampen op de oprit aanspringen als ik aan kom rijden.
Nu was afgelopen zomer de batterij leeg en heb ik, pas weken later, toen het weer vroeger donkerder werd, de batterijen vervangen.
Na de nieuwe batterij bleef de status in de app staan dat de sensor niet verbonden was, dus heb ik hem gereset en opnieuw verbonden.
Sindsdien doet hij niet meer wat hij moet doen. Hij lijkt wel verbonden te zijn, maar de lampen springen niet aan bij zonsondergang. Ik zie wel dat de sensor zo nu en dan beweging detecteert, maar niet alles wordt geregistreerd. Er lijkt verder niks mis te zijn met de sensor in de zin van beschadigingen. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Baddie09 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 23:51:
Ik heb sinds kort een vervelend probleem, wie weet heeft iemand hier een oplossing. Ik maak al jaren gebruik van de Hue buitensensor, waarbij de lampen op de oprit aanspringen als ik aan kom rijden.
Nu was afgelopen zomer de batterij leeg en heb ik, pas weken later, toen het weer vroeger donkerder werd, de batterijen vervangen.
Na de nieuwe batterij bleef de status in de app staan dat de sensor niet verbonden was, dus heb ik hem gereset en opnieuw verbonden.
Sindsdien doet hij niet meer wat hij moet doen. Hij lijkt wel verbonden te zijn, maar de lampen springen niet aan bij zonsondergang. Ik zie wel dat de sensor zo nu en dan beweging detecteert, maar niet alles wordt geregistreerd. Er lijkt verder niks mis te zijn met de sensor in de zin van beschadigingen. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Zou handig zijn als je je instellingen er ook bij post.

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-10 07:13
Ik heb 2 gu10 color lampen gekocht. tegenwoordig staat er 350 lumen op de verpakking. Dit staat gelukkig ook op de lampen die ik al heb gekocht paar jaar geleden. Nu staat er echter op de lampjes zelf 230 lumen. Ik vraag me nu dus af of dit wel dezelfde lampen zijn of dat ze toch een beetje afwijken. Ik gebruik ze als plafondspots.

• BGFG
m3power schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:29:
Ik heb 2 gu10 color lampen gekocht. tegenwoordig staat er 350 lumen op de verpakking. Dit staat gelukkig ook op de lampen die ik al heb gekocht paar jaar geleden. Nu staat er echter op de lampjes zelf 230 lumen. Ik vraag me nu dus af of dit wel dezelfde lampen zijn of dat ze toch een beetje afwijken. Ik gebruik ze als plafondspots.
Wat denk je zelf? De nieuwe hebben 350 lumen, dus je hebt oude(re) lampen gekregen met minder “sterk” licht.

• xFeverr
  • Nu online
ManiacsHouse schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 01:17:
Okay... Signify... Wat is dit?!
[Afbeelding]

Ik was al niet gecharmeerd van de nieuwe update met pushen naar een account.

Nu krijg ik ineens een soort van opgedrongen nieuwe instellingen voor mijn remotes. Je moet tikken om je oude instellingen te zien? Huh ik wil helemaal geen nieuwe instellingen?
Ik wil gewoon direct mijn EIGEN instellingen zien!!

Dit hebben ze heel verneukeratief geflikt.
Je kunt naar je oude instellingen. Mag je een extra keer klikken. Elke keer krijg ik dit scherm te zien. En als je niet oplet en in dit scherm op 'bewaar' klikt slaat hij dus nieuwe/opgedrongen instellingen op. Je kunt er bijna niet omheen. En vervolgens zijn je oude instellingen verdwenen en kun je niet meer terug? Pardon?! Wtf?! :(

Geloof dat het wel klaar is met Hue voor mij. Inmiddels erg duur aan het worden en dan ook nog even voor mij gaan bepalen hoe ik mijn lampen/accesoires gebruik? ;w

En ja ik ben pissed... :)
Rustig aan. Je hebt nu nieuwe functionaliteit gekregen en al het oude werkt nog. Het enige jammere is dat ze de instellingen naar het nieuwe niet gemigreerd hebben. Dat moet je helaas zelf doen, maar wie weet kun je gelijk wat nieuwe instellingen bekijken.

Je kunt nu bijvoorbeeld ook met de aan-knop door scenes lopen ipv dat dat maar 1 scene kon activeren. En de Hue-knop kan ook meer dingen. Dat is toch fijn?

Bij de instellingen voor de aan-knop staat hij standaard op ‘licht op basis van tijd’, maar die kun je aanpassen naar ‘Één scene’ en dan is het precies zoals het was. Geen verplichte tijdsloten meer dus.

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-10 07:13
BGFG schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:36:
[...]

Wat denk je zelf? De nieuwe hebben 350 lumen, dus je hebt oude(re) lampen gekregen met minder “sterk” licht.
Op de verpakking staat wel 350 lumen

• BGFG
m3power schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:57:
[...]

Op de verpakking staat wel 350 lumen
Dan zijn het dus oude lampen in een nieuwe verpakking 8)7

• Baddie09
xFeverr schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:26:
[...]

Zou handig zijn als je je instellingen er ook bij post.
Wat voor instellingen wil je graag zien? Ik heb de sensor gekoppeld aan een kamer (waar de opritlampen in zitten), en de beweging en daglicht staan inmiddels op hun hoogste gevoelligheid, maar het lijkt er op dat de sensor niks registreert terwijl hij wel verbonden is.

• SURFivor
  • Niet online
Ik was benieuwd of iemand de Festavia met 500 lampjes heeft? Ik ben hier geïnteresseerd in alleen kan ik nergens foto's of reviews vinden van mensen die dit in de kerstboom hebben hangen. Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet, of de verlichting helder is etc. Wij willen een boom van iets meer dan 2 meter hoog en ik vraag mezelf af of 1 zo'n snoer voldoende is.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Baddie09 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 23:51:
Ik had ook zoiets. Nieuwe batterijen, opnieuw koppelen enz maakte niks uit.
Net met bf een nieuwe sensor gekocht, die werkt in 1x. Doet de oude het ineens ook, op alle lampen *behalve* die buitenlamp 8)7

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-10 10:27

Onderstaande Zyxel kan je gebruiken als client bridge zodat je ook bekabeld kunt aansluiten.
(“mifi” <wifi> “zyxel - hue bridge”)
Mijn ervaring is alleen dat je hem moet rebooten na wegvallen wifi.

https://maxict.nl/zyxel-w...m=cpc&utm_source=tweakers

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-10 10:27
dragon2 schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:52:
[...]

Net met bf een nieuwe sensor gekocht, die werkt in 1x. Doet de oude het ineens ook, op alle lampen *behalve* die buitenlamp 8)7
Ik heb ook een binnensensor die niet altijd het licht aan doet.
(1 op 15 ?)
Uit gaat wel altijd goed.

Hangen genoeg andere lampen in de buurt.
Probleem lijkt ook te zijn gestart na vervangen batterijen.

Lamp is ondertussen ook vervangen, maar probleem blijft.
Daar lijkt het dus niets mee van doen.

Kan wel eens proberen de sensor te vervangen, maar dat lijkt een vreemde weg voor een oplossing.
Voor dit soort situaties mis ik een log file.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:49
SURFivor schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:38:
Ik was benieuwd of iemand de Festavia met 500 lampjes heeft? Ik ben hier geïnteresseerd in alleen kan ik nergens foto's of reviews vinden van mensen die dit in de kerstboom hebben hangen. Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet, of de verlichting helder is etc. Wij willen een boom van iets meer dan 2 meter hoog en ik vraag mezelf af of 1 zo'n snoer voldoende is.
Festavia niet, wel de Twinkly 600, in een boom van 220. Precies genoeg. Meer had prima gekund, minder eigenlijk niet. Maar bij ons staat ie wel zo dat je er bijna helemaal omheen kan lopen. Dus als ie tegen een muur of in n hoek staat is 500 genoeg denk ik.

Al zou ik wel voor twinkly gaan trouwens. Meer waar voor je geld.

Kun je je gelijk hier melden:
Twinkly smart kerstverlichting

• Baddie09
dragon2 schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:52:
[...]

apart, nou ja, wellicht dan een nieuwe scoren via de cybermonday deal en dan kijken welke van de 2 het doet :P

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Oké, ik heb een vraag voor de gevorderde Hue gebruikers op dit forum. Hoe kan ik in Hue gedrag van bewegingssensoren laten baseren op status van andere lampen in de woning?

Wat ik wil bereiken is dat afhankelijk van de aan/uit status van andere lampen de bewegingssensor andere gedrag vertoond voor als er geen beweging wordt gedetecteerd. Als de lampen in de andere kamer aanstaan, dan moet er bij geen beweging een gedimde scène aangaan. Als de lampen in de andere kamer uit staan, moeten de lampen gekoppeld aan de bewegingssensor ook uitgaan.

Ik kan een en ander in de Hue app niet op deze wijze instellen en kom er met iConnectHue en Hue Essentials ook niet uit.

Hoe ik een en ander heb ingesteld:
- in Hue heb ik de lampen gegroepeerd in woonkamer en keuken;
- in de keuken hangt een bewegingssensor om de lampen in de keuken aan te laten gaan naar bepaalde scène;
- als lampen in de woonkamer uit staan, dan moeten de lampen in de keuken bij geen beweging uit gaan;
- als de lampen in de woonkamer aan staan, dan moet er bij geen beweging een gedimde scène aan gaan;

Waar kan ik dit instellen (bij voorkeur Hue app, anders iConnectHue)? Of is dit een scenario die ik moet gaan instellen met bijv. voor ifttt?

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:40
Heb je al gedacht aan All4Hue ? Daar kun je heel veel mee instellen cq. programmeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Jos-P op 27-11-2023 21:01 ]

Marstek Venus 2.0 5,12 kWh.

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Ben op zoek naar een drukknop die goed compact is en goed werkt icm zigbee Philips hue bridge.
Heb een aan uit stekker van ledvance die ik ermee wil bedienen.
Vind de philips hue smart button een geschikte optie maar erg duur voor de toepassing die ik voor ogen heb.
Iemand goede aliexpres opties die betaalbaar zijn? Heb er een aantal van nodig.

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Jos-P schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:45:
Heb je al gedacht aan All4Hue ? Daar kun je heel veel mee instellen cq. programmeren.
Had ik niet naar gekeken, dank voor suggestie!
Inmiddels is het mij toch met behulp van Hue Essentials gelukt.

• sam45
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-10 20:13
NicoHF schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:43:
Ben op zoek naar een drukknop die goed compact is en goed werkt icm zigbee Philips hue bridge.
Heb een aan uit stekker van ledvance die ik ermee wil bedienen.
Vind de philips hue smart button een geschikte optie maar erg duur voor de toepassing die ik voor ogen heb.
Iemand goede aliexpres opties die betaalbaar zijn? Heb er een aantal van nodig.
Ik denk niet dat je accesoires van een ander merk kan koppelen met de Hue Bridge.

Lampen van een ander merk (of stekkers die als lamp worden toegevoegd) zijn wel mogelijk.

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
sam45 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:40:
[...]

Ik denk niet dat je accesoires van een ander merk kan koppelen met de Hue Bridge.

Lampen van een ander merk (of stekkers die als lamp worden toegevoegd) zijn wel mogelijk.
Jawel kan wel, de stekker is al gekoppeld en staat als lamp ingesteld en kan ik gewoon aan en uit doen.
Maar zoek nog een drukknop die werkt met de heu brigde.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
NicoHF schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:17:
[...]

Jawel kan wel, de stekker is al gekoppeld en staat als lamp ingesteld en kan ik gewoon aan en uit doen.
Maar zoek nog een drukknop die werkt met de heu brigde.
Lampen en stekkers wel, zoals sam45 al aangaf, maar knoppen dus niet.
Voor mijn gordijnen, knoppen, sensoren voor temperatuur, beweging, enz. heb ik zelf gekozen voor Aqara.
Daar heb je wel een Aqara bridge voor nodig. Maar die zijn er in soorten en maten.

[ Voor 21% gewijzigd door remmuz op 29-11-2023 08:20 ]

• PhilipsFan
  • Nu online
Weet iemand nog een gratis iPhone app voor de oude gen1 bridge? Ik zie dat Signify inmiddels zo behulpzaam is geweest om die app te verwijderen uit de appstore. Maar ik heb een oude bridge die goed werkt, voor m'n kinderen biedt die functionaliteit zat. Alleen is er nu dus geen app meer voor.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Hue Lights (kost 10 euro als je meer dan 2 lampen wilt kunnen bedienen, dat is me veel te duur)
  • all 4 hue (kan mijn oude bridge niet vinden, alleen de nieuwe)
  • iConnectHue (kan ik niet uitproberen omdat ik die al voor m'n normale Hue set gebruik, multibridge support willen ze 5 euro voor hebben)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb vaak Hue Essentials gebruikt. Ik zie in de compatibility dat ze nog altijd Hue bridge V1 ondersteunen. Wellicht is dat te proberen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• PhilipsFan
  • Nu online
Quad schreef op woensdag 29 november 2023 @ 23:34:
Ik heb vaak Hue Essentials gebruikt. Ik zie in de compatibility dat ze nog altijd Hue bridge V1 ondersteunen. Wellicht is dat te proberen?
Die lijkt inderdaad te werken. Het is niet zo mooi als de officiele app was, en voor veel functies moet je alsnog betalen, maar hiermee kan ik wel uit de voeten. Thanks!

• miicker
  • Niet online
Vraagje, kan ik Philips Hue GU10 lampen dimmen met een dimmer? Ik heb namelijk 3 spotjes + een normale lamp die zijn aangesloten op dezelfde dimmer. Ik wil de spotjes vervangen met Hue GU10 spotjes. Nu lees ik dit op de site van Philips bij specificaties:
Dimbaar met Hue app en dimmer

Dit lijkt aan te geven dat dit kan, klopt dat? Of gaat het voor problemen zorgen?
Bron:
https://www.philips-hue.c...9514340060#specifications

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Xander
miicker schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 23:47:
Vraagje, kan ik Philips Hue GU10 lampen dimmen met een dimmer?
Nee.

Zie ook de topicstart:
Psycho_Mantis schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:42:
Kan ik een hue lamp achter een dimmer aansluiten?
Een Hue lamp is niet te dimmen met een dimmer, gebeurt dit wel, dan gaat dit ten koste van de levensduur van de lamp. Zelfs als de originele dimmer op max staat kan dit het functioneren van de Hue lamp beïnvloeden. Dit leidt bijvoorbeeld regelmatig tot het zoeken van de lamp. Het is daarom aan te raden de dimmer uit het circuit te verwijderen.
Zorg dat de normale lamp ook met Hue te dimmen is, dan kan de conventionele dimmer weg.
miicker schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 23:47:
Nu lees ik dit op de site van Philips bij specificaties:
Dimbaar met Hue app en dimmer

Dit lijkt aan te geven dat dit kan, klopt dat? Of gaat het voor problemen zorgen?
Bron:
https://www.philips-hue.c...9514340060#specifications
Je kunt het ding dus dimmen met de Hue dimmer.

• miicker
  • Niet online
Xander schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 00:19:
[...]

Nee.

Zie ook de topicstart:
[...]

Zorg dat de normale lamp ook met Hue te dimmen is, dan kan de conventionele dimmer weg.

[...]

Je kunt het ding dus dimmen met de Hue dimmer.
Ja zo'n ding heb ik al, probleem is alleen dat ik dat lelijke ding niet aan de muur wil hebben :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• PhilipsFan
  • Nu online
miicker schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 00:20:
[...]

Ja zo'n ding heb ik al, probleem is alleen dat ik dat lelijke ding niet aan de muur wil hebben :P
Je kunt ook een Tap Dial kopen. Die komt met een montageplaat die qua formaat precies op de plek van een standaard lichtschakelaar past. En heeft best veel mogelijkheden.

Ik heb met een labelmachine labels gemaakt voor de 4 knoppen, anders vergeet isk (en huisgenoten) waar de knoppen voor zijn...

• robkrekel
[...]

Ik heb een FoH schakelaar. Werkt prima, en past in je raamwerk. Zoiets dus https://www.elektramat.nl...wart-mat-2cka006730a0141/
Is ook van andere merken te verkrijgen, even vriend google raadplegen.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

[...]

Dat ding hoeft ook niet aan de muur. Is gewoon een losse remote.

This title is for sale, please send me a PM

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:20
Ik vraag me af of Hue iets voor mij is. Mijn doel is om verlichting in huis aan te brengen waardoor ik mijn slaap en waak ritme weer in het gareel kan krijgen / kan optimaliseren. Ik hoef geen fancy kleuren in huis, het gaat me puur om mijn gezondheid.

Zijn er goedkopere alternatieven die de zon opkomst en ondergang nabootsen? Iemand tips? Alvast bedankt voor het meedenken. Google geeft mij nog geen doorslaggevend antwoord op de vraag of het bewezen is dat Hue werkelijk helpt.

https://www.t3.com/news/h...sing-your-colour-hue-bulb

[ Voor 9% gewijzigd door StopEcocide op 02-12-2023 20:17 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

• iw@n
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-11 17:27
Misschien weet iemand hier hoe.
Ik heb hue met lampen, bewegings melders en een aantal knoppen hier al een tijd zonder problmen draaien en wil graag een overzicht maken van alle componenten en de details daarvan zonder al die componenten los te halen (weet dad ik vooraf kunnen doen)

gaat vooral om het type en het serie nummer

Voor lampen kan ik het type in de app aflezen maar niet het serienummer
Voor accessoires kan ik in de app geen detail info opvragen.

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

iw@n schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:16:
Ik heb hue met lampen, bewegings melders en een aantal knoppen hier al een tijd zonder problmen draaien en wil graag een overzicht maken van alle componenten en de details daarvan zonder al die componenten los te halen (weet dad ik vooraf kunnen doen)

Ik heb datzelfde een jaar of 6 á 7 al eens proberen te bewerkstelligen middels de debug (clip) API welke er voor de HUE Bridge is maar voor zover ik weet is het nog steeds niet mogelijk om die S/N nummers ergens simpel uit te lezen. Destijds heb ik het maar opgegeven en wat tijd uitgetrokken om alles achteraf met de hand te gaan registreren (en dus uitlezen op de lampen zelf). De kwestie van goed bijhouden blijft helaas wel gelden dan .... :+

Zojuist ook maar even een HUE-Festiva-500 string voor in de kerstboom bestelt. Ik was vorig jaar al met een schuin oog naar die serie aan het kijken maar destijds (2022 serie) hadden ze nog geen IP-Class welke ook geschikt is voor buiten én had ik twee strips moeten aanschaffen voor de gewenste lengte.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• j3rn
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-12-2024
SURFivor schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:38:
Ik heb de Festiva in de tuin hangen. De verlichting is zeker helder genoeg, en in de app is de helderheid (en scenes) in te stellen.

• j3rn
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb me inmiddels rot gezocht (of op de verkeerde plaats gezocht), maar ik heb de volgende vraag Hoe krijg ik 2 Hue bridges op 1 Hue account?

Verschillende mensen schijnen dit werkend te hebben, maar via de app kan ik uiteraard wel de tweede bridge toevoegen maar kan deze niet toegevoegd worden aan mijn bestaande account. Ook de gesuggereerde optie via App/Account/Home/Geavanceerd geeft niet de gewenste optie.

Alle opties ‘lijden’ tot het maken van een nieuw account…

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-11 19:49
iw@n schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:16:

Ik heb geen idee hoe het serienummer eruit ziet dus weet niet of het hetzelfde is, maar in de hue essentials app kun je voor alle gelinkte apparaten (lampen, knoppen, etc.) het unieke id bekijken. Misschien heb je daar wat aan? Is te vinden als je bij 'apparaten' kijkt en dan door te klikken op een van de apparaten, dan te klikken op de drie puntjes rechts bovenin voor het menu en uiteindelijk op 'details'.

• mprkooij
  • Laatst online: 15:38
Goedemorgen :)

Ik heb al een tijdje problemen met Philips Hue in ons huis en dan met name de integratie met HomeKit. Ik kom er met geen mogelijkheid uit en ik hoop dat iemand die expert is op het gebied van Hue mij kan helpen :9.

Wij hebben enkele jaren lang Philips Hue draaien in onze woning. Binnen onze HomeKit omgeving draaien er twee HomePods en meerdere Apple TV's (waarvan 1 Apple TV aangesloten op HomeKit). Sinds ongeveer een maand hebben wij problemen met de HomeKit integratie van Hue, alles staat namelijk op not responding. Heel af en toe reageren de lampen, dit is dan voor een halve dag of korter, en daarna weer weken lang op not responding...

Sinds een tijdje hebben wij een internetupgrade gehad. Nieuwe provider + een Mesh systeem. Nu dacht ik, het komt door het Mesh systeem dat de lampen op not responding springen, dus heb ik het Mesh systeem ertussenuit gehaald. Ook dit veranderde niks aan de zaak.

Ik heb vanalles al geprobeerd:
  1. Philips Hue bridge gereset en opnieuw verbonden met het modem/router.
  2. Philips Hue bridge gereset en aan een van mijn Mesh punten aangesloten.
  3. Philips Hue bridge gereset en aan een switch gekoppeld.
  4. Philips Hue bridge gereset & ander Philips Hue account geprobeerd.
  5. Philips Hue bridge gereset, Home Assistant geinstalleerd op een server bij ons thuis, en de Hue Bridge op deze manier (gesimuleerd) en connectie laten maken met HomeKit (i.p.v. de Hue app zelf.) Hier deed de Hue Bridge het wat langer +/- 1 tot 2 dagen, daarna weer alles op not responding.
  6. Alle HomePods verwijderd samen met de Apple TV en eerst alle lampen toegevoegd. Daarna eerst alleen de Apple TV als Home Hub laten fungeren en daarna idem geprobeerd met de HomePods.
De rest in het huis, wat niet Hue betreft doet het gewoon. Hue doet het ook gewoon via de Hue app zelf.

Ik hoop dat iemand hier voor mij de oplossing weet :D

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 11:18
j3rn schreef op zondag 3 december 2023 @ 21:27:
Ik heb me inmiddels rot gezocht (of op de verkeerde plaats gezocht), maar ik heb de volgende vraag Hoe krijg ik 2 Hue bridges op 1 Hue account?

Verschillende mensen schijnen dit werkend te hebben, maar via de app kan ik uiteraard wel de tweede bridge toevoegen maar kan deze niet toegevoegd worden aan mijn bestaande account. Ook de gesuggereerde optie via App/Account/Home/Geavanceerd geeft niet de gewenste optie.

Alle opties ‘lijden’ tot het maken van een nieuw account…
Ben hier een paar weken geleden mee bezig geweest. Heb 2 Google account en 2 Hue accounts die elkaar uitnodigen, maar ik krijg nog niet beide bridges in 1 huis
Pagina: 1 ... 63 ... 87 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic