[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 64 ... 83 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 10:26
dragon2 schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:52:
[...]

Ik had ook zoiets. Nieuwe batterijen, opnieuw koppelen enz maakte niks uit.
Net met bf een nieuwe sensor gekocht, die werkt in 1x. Doet de oude het ineens ook, op alle lampen *behalve* die buitenlamp 8)7
Raar, ik ben inderdaad hetzelfde, Ik had nog een defecte buitensensor liggen die ik weer van batterijen heb voorzien (de witte kap was kapot gepikt door een specht - die waarschijnlijk dacht dat het iets eetbaars was :P).

Het aparte was dat ik maar 1 buitensensor in mijn overzicht had staan (degene die na de batterijwissel niet meer werkte) maar ik kon de 'spechtversie' zelfs na resetten niet als nieuwe sensor toevoegen. Ik zag het lampje oranje knipperen en daarna op groen, maar de app zei dat hij hem niet kon vinden. Na 3 a 4 keer proberen heb ik het opgegeven en de sensor op mijn bureau laten liggen.
Nadat ik na een paar minuten weer de kamer in liep zag ik dat de lampen buiten aansprongen. Wat bleek, de 'spechtsensor' wordt nu gezien als het apparaat dat in mijn app staat (en de buitensensor reageert nogsteeds nergens op).

Het lijkt er op dat de twee sensoren elkaar in de weg zitten ofzo aangezien ik ze niet allebei krijg toegevoegd. Blijf raar want degene die het nu niet meer doet heeft het altijd goed gedaan tot de batterijwissel en ik heb zelfs de sensor verwijderd en weer toegevoegd na het vervangen van de batterij, toen gaf hij soms een melding van een beweging en de 'specht' sensor was al die tijd zonder batterijen.

Kortom, geen idee wat er aan de hand is, maar kennelijk werkt het toevoegen van een een andere sensor om de boel weer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baddie09
StopEcocide schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 19:58:
Ik vraag me af of Hue iets voor mij is. Mijn doel is om verlichting in huis aan te brengen waardoor ik mijn slaap en waak ritme weer in het gareel kan krijgen / kan optimaliseren. Ik hoef geen fancy kleuren in huis, het gaat me puur om mijn gezondheid.

Zijn er goedkopere alternatieven die de zon opkomst en ondergang nabootsen? Iemand tips? Alvast bedankt voor het meedenken. Google geeft mij nog geen doorslaggevend antwoord op de vraag of het bewezen is dat Hue werkelijk helpt.

https://www.t3.com/news/h...sing-your-colour-hue-bulb
Wil je de lamp alleen gebruiken voor slapen en wekken? Je kunt de lampen instellen dat ze op een bepaalde tijd gaan dimmen en op een bepaalde tijd uit gaan, en andersom kan dit ook met opstaan (beetje zoals wake-up light). Maar zoals bij alles, het staat of valt met hoe je er zelf mee omgaat. Als de lichten gaan dimmen maar jij zit nog TV te kijken of op je telefoon zullen de lampen niet veel toevoegen. Als je je gaat klaarmaken om te gaan slapen wanneer de lampen gaan dimmen zou dit kunnen helpen je klaar te maken voor bed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
mprkooij schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:55:
Goedemorgen :)

Ik heb al een tijdje problemen met Philips Hue in ons huis en dan met name de integratie met HomeKit. Ik kom er met geen mogelijkheid uit en ik hoop dat iemand die expert is op het gebied van Hue mij kan helpen :9.

Wij hebben enkele jaren lang Philips Hue draaien in onze woning. Binnen onze HomeKit omgeving draaien er twee HomePods en meerdere Apple TV's (waarvan 1 Apple TV aangesloten op HomeKit). Sinds ongeveer een maand hebben wij problemen met de HomeKit integratie van Hue, alles staat namelijk op not responding. Heel af en toe reageren de lampen, dit is dan voor een halve dag of korter, en daarna weer weken lang op not responding...

Sinds een tijdje hebben wij een internetupgrade gehad. Nieuwe provider + een Mesh systeem. Nu dacht ik, het komt door het Mesh systeem dat de lampen op not responding springen, dus heb ik het Mesh systeem ertussenuit gehaald. Ook dit veranderde niks aan de zaak.

Ik heb vanalles al geprobeerd:
  1. Philips Hue bridge gereset en opnieuw verbonden met het modem/router.
  2. Philips Hue bridge gereset en aan een van mijn Mesh punten aangesloten.
  3. Philips Hue bridge gereset en aan een switch gekoppeld.
  4. Philips Hue bridge gereset & ander Philips Hue account geprobeerd.
  5. Philips Hue bridge gereset, Home Assistant geinstalleerd op een server bij ons thuis, en de Hue Bridge op deze manier (gesimuleerd) en connectie laten maken met HomeKit (i.p.v. de Hue app zelf.) Hier deed de Hue Bridge het wat langer +/- 1 tot 2 dagen, daarna weer alles op not responding.
  6. Alle HomePods verwijderd samen met de Apple TV en eerst alle lampen toegevoegd. Daarna eerst alleen de Apple TV als Home Hub laten fungeren en daarna idem geprobeerd met de HomePods.
De rest in het huis, wat niet Hue betreft doet het gewoon. Hue doet het ook gewoon via de Hue app zelf.

Ik hoop dat iemand hier voor mij de oplossing weet :D
Als ik het zo lees, vermoed ik dat je de Hue Bridge naast of op de Wifi Router hebt liggen of naast een van de Wifi repeaters.....

Afstand tussen Hue Bridge en je Wifi Router/Repeater/Hompod (eigenlijk alles wat Wifi heeft en veel data verkeer kan generen) moet minimaal 50cm zijn, meer afstand is beter indien mogelijk.

Wifi drukt namelijk inkomend verkeer van je zigbee netwerk bij je Hue bridge weg, als deze te dich bij staat, ongeacht welk kanaal je gebruikt voor beide, is eigenschap van RF signalen, kun je weinig tegen doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:34
Erik1971 schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:46:
[...]

Als ik het zo lees, vermoed ik dat je de Hue Bridge naast of op de Wifi Router hebt liggen of naast een van de Wifi repeaters.....

Afstand tussen Hue Bridge en je Wifi Router/Repeater/Hompod (eigenlijk alles wat Wifi heeft en veel data verkeer kan generen) moet minimaal 50cm zijn, meer afstand is beter indien mogelijk.

Wifi drukt namelijk inkomend verkeer van je zigbee netwerk bij je Hue bridge weg, als deze te dich bij staat, ongeacht welk kanaal je gebruikt voor beide, is eigenschap van RF signalen, kun je weinig tegen doen....
Ah! Dat zal ik vanmiddag eens proberen. Mogelijk heeft dat er mee te maken. Hoewel ik de bridge voor het resetten & verplaatsen ook altijd dichtbij de wifi punten heb gehad was dit voorheen geen probleem, toch goed om eens te proberen. Langere RJ45 kabel en gaan :D.

Ander puntje dat ik zojuist tegenkom is het scannen van de HomeKit code op de achterkant van de bridge i.p.v. de bridge te koppelen via de Hue App aan HomeKit. Dan zou er worden geforceerd om te verbinden via het ZigBee Hue Protocol i.p.v. Matter, voor zover ik het begrijp. Weet niet of dit nog steeds op die manier werkt, maar het lijkt me het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-08 15:28

Antonio di

a mi me dijeron que si

mprkooij schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:55:
Goedemorgen :)

Ik heb al een tijdje problemen met Philips Hue in ons huis en dan met name de integratie met HomeKit. Ik kom er met geen mogelijkheid uit en ik hoop dat iemand die expert is op het gebied van Hue mij kan helpen :9.

Wij hebben enkele jaren lang Philips Hue draaien in onze woning. Binnen onze HomeKit omgeving draaien er twee HomePods en meerdere Apple TV's (waarvan 1 Apple TV aangesloten op HomeKit). Sinds ongeveer een maand hebben wij problemen met de HomeKit integratie van Hue, alles staat namelijk op not responding. Heel af en toe reageren de lampen, dit is dan voor een halve dag of korter, en daarna weer weken lang op not responding...

Sinds een tijdje hebben wij een internetupgrade gehad. Nieuwe provider + een Mesh systeem. Nu dacht ik, het komt door het Mesh systeem dat de lampen op not responding springen, dus heb ik het Mesh systeem ertussenuit gehaald. Ook dit veranderde niks aan de zaak.

Ik heb vanalles al geprobeerd:
  1. Philips Hue bridge gereset en opnieuw verbonden met het modem/router.
  2. Philips Hue bridge gereset en aan een van mijn Mesh punten aangesloten.
  3. Philips Hue bridge gereset en aan een switch gekoppeld.
  4. Philips Hue bridge gereset & ander Philips Hue account geprobeerd.
  5. Philips Hue bridge gereset, Home Assistant geinstalleerd op een server bij ons thuis, en de Hue Bridge op deze manier (gesimuleerd) en connectie laten maken met HomeKit (i.p.v. de Hue app zelf.) Hier deed de Hue Bridge het wat langer +/- 1 tot 2 dagen, daarna weer alles op not responding.
  6. Alle HomePods verwijderd samen met de Apple TV en eerst alle lampen toegevoegd. Daarna eerst alleen de Apple TV als Home Hub laten fungeren en daarna idem geprobeerd met de HomePods.
De rest in het huis, wat niet Hue betreft doet het gewoon. Hue doet het ook gewoon via de Hue app zelf.

Ik hoop dat iemand hier voor mij de oplossing weet :D
1) Hue is Zigbee protocol (2,4GHz freq.) en je nieuwe nieuwe provider+ mesh is Wifi protocol (2,4GHz en misschien ook 5Ghz freq.) . Als het kan, zet je Wifi 2.4Ghz eens UIT. Doet Hue's het dan wel. Zo JA : de 2 verschillende protocollen zitten elkaar dwars op de zelfde 2,4GHz freq.. Oplossing probeer kanaal te wisselen van Hue Zigbee en/of je Wifi-router of zet de apparaten verder uit elkaar.
2) Homekit werkt niet met je nieuwe router/mesh/provider. Werk Hue wel ZONDER Homekit?, Zo JA: er zijn vele mogelijke oorzaken en ik heb deze set-up thuis niet en kan je er dus niet verder mee helpen

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Antonio di schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:09:
[...]

1) Hue is Zigbee protocol (2,4GHz freq.) en je nieuwe nieuwe provider+ mesh is Wifi protocol (2,4GHz en misschien ook 5Ghz freq.) . Als het kan, zet je Wifi 2.4Ghz eens UIT. Doet Hue's het dan wel. Zo JA : de 2 verschillende protocollen zitten elkaar dwars op de zelfde 2,4GHz freq.. Oplossing probeer kanaal te wisselen van Hue Zigbee en/of je Wifi-router of zet de apparaten verder uit elkaar.
2) Homekit werkt niet met je nieuwe router/mesh/provider. Werk Hue wel ZONDER Homekit?, Zo JA: er zijn vele mogelijke oorzaken en ik heb deze set-up thuis niet en kan je er dus niet verder mee helpen
1) Zou ik dan niet de 5Ghz freq. uit moeten zetten en alleen 2.4Ghz aan moeten laten staan omdat Zigbee werkt over 2.4Ghz?

2) Hier heb ik ook over na zitten denken, maar ook met de oude setup van de "oude" provider heb ik nu dezelfde problemen. Hue werkt idd wel gewoon zonder homekit via de Hue App. Reageert ook mega snel, zodra ik op m'n iPhone een lamp aandruk gaat hij ook direct aan.

[ Voor 6% gewijzigd door mprkooij op 04-12-2023 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:21
Baddie09 schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:39:
[...]

Wil je de lamp alleen gebruiken voor slapen en wekken? Je kunt de lampen instellen dat ze op een bepaalde tijd gaan dimmen en op een bepaalde tijd uit gaan, en andersom kan dit ook met opstaan (beetje zoals wake-up light). Maar zoals bij alles, het staat of valt met hoe je er zelf mee omgaat. Als de lichten gaan dimmen maar jij zit nog TV te kijken of op je telefoon zullen de lampen niet veel toevoegen. Als je je gaat klaarmaken om te gaan slapen wanneer de lampen gaan dimmen zou dit kunnen helpen je klaar te maken voor bed.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben inmiddels via een TEDx talk gestuit op een perfecte oplossing voor mijn slaap problematiek.

https://www.nano-lit.com/artemis/

Wachtlijst prijs is 700 dollar.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-08 15:28

Antonio di

a mi me dijeron que si

mprkooij schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:35:
[...]

1) Zou ik dan niet de 5Ghz freq. uit moeten zetten en alleen 2.4Ghz aan moeten laten staan omdat Zigbee werkt over 2.4Ghz?

2) Hier heb ik ook over na zitten denken, maar ook met de oude setup van de "oude" provider heb ik nu dezelfde problemen. Hue werkt idd wel gewoon zonder homekit via de Hue App. Reageert ook mega snel, zodra ik op m'n iPhone een lamp aandruk gaat hij ook direct aan.
Dan is er iets in de Homekit wat niet (meer) goed werkt met je Hue.
Zoals gezegd kan ik je niet verder helpen omdat ik geen Homekit heb/gebruik.
Hopelijk kan een andere Tweaker je verder te helpen.

Zie voor "common issues" Hue - Home kit:
https://appletoolbox.com/...ips-hue-lights-dont-work/

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:56

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

StopEcocide schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:59:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben inmiddels via een TEDx talk gestuit op een perfecte oplossing voor mijn slaap problematiek.

Mag wat kosten.

Ik heb door ons hele huis Hue toegepast en bijna overal verrijkt met https://github.com/basnijholt/adaptive-lighting.

Merk dat het goed werkt, ik ga eerder naar bed omdat de lampen zo ver gedimd zijn. :+
Maar ook overdag erg prettig in mijn kantoor. Ik wil hier nog zo'n led paneel aan toevoegen voor meer licht vooral in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Antonio di schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:31:
[...]

Dan is er iets in de Homekit wat niet (meer) goed werkt met je Hue.
Zoals gezegd kan ik je niet verder helpen omdat ik geen Homekit heb/gebruik.
Hopelijk kan een andere Tweaker je verder te helpen.

Zie voor "common issues" Hue - Home kit:
https://appletoolbox.com/...ips-hue-lights-dont-work/
Thanks! Hopelijk heeft iemand anders de goude tip. Meerdere keren ook al HomeKit helemaal opnieuw ingesteld / gewiped!

Website hieronder doet helaas ook weinig :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:54

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Beekforel schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:37:
[...]

Mag wat kosten.

Ik heb door ons hele huis Hue toegepast en bijna overal verrijkt met https://github.com/basnijholt/adaptive-lighting.
Inderdaad stevig prijskaartje terwijl de software voor dit soort aansturing niet echt lastig is en zelfs opensource beschikbaar is.. Ik gebruik net als jij Adaptive Lighting met alles van de goedkoopste Ikea-lampen en panelen, tot Hue-lampen en zelfgebouwde led-strips met WLED controllers. Alles bij elkaar is goedkoper dan deze ene kickstarter-lamp :z

@StopEcocide wat ook belangrijk is om 's ochtends véél licht op je netvlies te krijgen. In de meeste maanden lukt dat door gewoon buiten te zijn, maar tijdens deze donkere maanden is dat lastig (zeker als je naar je werk gaat in het donker en naar huis gaat als het ook weer donker is). Met alleen normale verlichting ingesteld met iets als Adaptive Lighting kun je de intensiteit van zonlicht niet goed genoeg nabootsen, dat gaat niet fel genoeg. Hierbij wordt minimaal 10.000 lux op 15cm afstand van de lichtbron aangehouden. Wij hebben sinds kort een daglichtlamp van Beurer die zelfs 14.000 lux doet op 20cm afstand.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baddie09
StopEcocide schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:59:
[...]

Graag gedaan, enne wat andere ook zeggen, pittige prijs voor de daglichtsimulator die zichzelf nog moet bewijzen. Kijk anders ook even naar alternatieve oplossingen, ik weet bijv dat Philips ook een daglicht lamp heeft, volgens mij iets minder futuristisch weergegeven en een snelle blik via google geeft ook andere merken in andere prijsklasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-08 18:04
PhilipsFan schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 02:24:
[...]

Je kunt ook een Tap Dial kopen. Die komt met een montageplaat die qua formaat precies op de plek van een standaard lichtschakelaar past. En heeft best veel mogelijkheden.

Ik heb met een labelmachine labels gemaakt voor de 4 knoppen, anders vergeet isk (en huisgenoten) waar de knoppen voor zijn...
Altijd iedere tap links boven (de tap 1) dezelfde standaard instelling geven (in mijn huis is dat witlicht wit licht). met de ring kunnen ze dimmen of sterker instellen algelang de default instelling. De overige 3 taps kan je dan nog eventueel variëren en het als verassing houden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:25
zuma schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:40:
[...]

Altijd iedere tap links boven (de tap 1) dezelfde standaard instelling geven (in mijn huis is dat witlicht wit licht). met de ring kunnen ze dimmen of sterker instellen algelang de default instelling. De overige 3 taps kan je dan nog eventueel variëren en het als verassing houden ;-)
Gelukkig kan dat sinds kort ook leuker. Ik heb op de 4 knopjes labetjes geplakt. Kamer, keuken, eettafel en tuin. 1x drukken geeft inderdaad standaard warmwit licht met middelmatige sterkte, zoals je het meestal wil. Maar als je vaker drukt krijg je andere scenes. Alle lampen op 100% voor het schoonmaken, of een romantisch kaarslicht sfeertje. En de knop lang ingedrukt houden schakelt die ruimte weer uit. De ring dient inderdaad om de kamer te dimmen. Die Tap Dial is best een handig ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bdegruiter
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-05-2024
Wie kan mij helpen?

Sinds de laatste update van mijn iPhone naar versie 17.1.2 kan ik mijn Hue lampen niet meer bedienen via de opdrachten app. Wat heel bijzonder is dat het wel lukt wanneer ik de Wifi uitschakel op mijn telefoon, dus via mobiele data...

Het is mij een raadsel

Ps ik heb bij de reviews van de Hue app inmiddels ook een paar recensies gezien van gebruikers waarbij de opdrachten app niet meer werkt na de laatste update....

[ Voor 119% gewijzigd door Bdegruiter op 05-12-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:21

copykat

Good copy isn't bad

Ik kom weer even terug hier om wat info te verzamelen.
Om te zien of mijn plan voldoende uitgewerkt is.
Bedoeling:
Nieuw schakelmateriaal en wcd's door het hele huis vermoedelijk giro system 55 ivm de Friends Of Hue schakelaars in dat model.
lampen bedienbaar via de wandschakelaars en instelbaar via app maar dit moet niet nodig zijn bij normaal gebruik na eenmalig instellen.
(met een normale aan/uit schakelaars zijn veel smartlampen niet zo smart meer.)
Het is me een raadsel waarom in de smart lamp geen settings geheugen zit dat ook zonder voeding zn instellingen landurig bewaard. (vaak als ik een smartlight vind die ik mooi vind is voeding er => settings kwijt.)

Dus toch maar hue bridge en hue lampen die vervolgens met behulp van friends of hue schakelaars bediend kunnen worden alsof ze "dom" zijn.
Ander oplossing was (zigbee compatibel)dimmers plaatsen die ook via een app ingesteld kunnen worden.
(nadeel is vermoedelijk hoger stroom verbruik door dimmer.)

Ik begreep dat zigbee protocol en hue bridge samen werken.
Betekend dit ook dat een zigbee aan/uit remote schakelaar. (buiten verlichting) ook via dit ecosysteem gekoppeld kan worden?
Voordeel van de hue lampen is dat ook domme armaturen gewoon meegenomen kunnen worden in de lijst.

Ik heb een beetje geoefend met de LSC smartlights (ook smart in de lamp en niet in de armatuur) en die werken best aardig maar iets te lang uit en ze gaan knipperen om weer contact te maken en soms wel , soms niet hun instellingen behouden hebben. Al met al prima voor de kinderen hun slaapkamer en zolderkamers maar beneden wil ik iets luxer maken.

Via deze site
kan ik bekijken welke en hoeveel lampen ik moet hebben.
Aantal g10's voor plafondspots gang en keuken, misschien wat (luxere) hue armaturen in de woonkamer.
WC en badkamer moeten dan ook hue compatible worden.
Twee buiten lampen aan de gevel. Fillements die via bewegings sensors aan/uit gaan (of te wel stroom er op , stroom er af van de lightbulb.)
Via zigbee aan/uit schuur verlichting binnen én buiten. (niks zo irritant als ontdekken dat iemand de verlichting in de schuur heeft aan laten staan en het regent pijpestelen.)

Als ik het goed gelezen heb kan je friends of hue schakelaars programmeren en dus overloop wissel schakelingen vervangen voor FOH schakelaars die dan op drie punten beide lampen kan schakelen.
Overloop 1e en overloop 2e. (timer ook mogelijk? Dat zou ideaal zijn.)
Voordeel is ook dat die FOH-schakelaars ook ergonomisch op de juiste plek kunnen geplakt worden zonder bedrading en muurdozen te verplaatsen.
(ik heb nu zo'n irritante dubbele schakelaar die net om de hoek zit en de douchcel en de overloop schakelt dus je doet elke keer beide aan of uit en daarna de gene die je moet hebben niet erg handig.)

Gezien het feit dat de muurdozen niet erg diep zijn, jaren 80 woning, zijn inbouw units(zigbee) achter de schakelaars vaak niet mogelijk zonder flink te proppen.

Op sommige plekken kan ik dit nog zelf bepalen(moet nog verbouwen daar) en daar zou ik dan zigbee schakelaars achter een domme schakelaar/verlichting kunnen monteren om te besparen. (indien inderdaad die hue bridge dit ook kan managen.) bijvoorbeeld in de aanpandige garage. (handig indien het licht vergeten is uit te doen kan ik dit achteraf alsnog doen zelfs als ik niet thuis ben.)

Paar vragen die me niet helemaal duidelijk zijn:
1 FOH schakelaar en Huelamp is continu spanning op de lamp en via software geschakeld. Duidelijk zolang de bridge werkt kan je schakelen en blijven alle settings behouden.
Als een hue lamp NIET continu onder spanning staat door een domme uit/aan schakelaar haalt hij dan zn instellingen op bij aan gaan bij de hue bridge?
Of moet een hue lamp altijd continue onder spanning staan en is dus een FOH schakelaar noodzakelijk?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:18

Louw Post

Cerenas

Ik had recentelijk de Philips Hue wandschakelaarmodule gekocht met het idee om deze achter één van de knoppen van een dubbele schakelaar te plaatsen. Blijkbaar is dit een serieschakelaar, waardoor er maar 1 fasedraad de schakelaar in gaat en de wandschakelaarmodule werkt niet op die manier merkte ik (op de andere knop heb ik wel de fasedraad nodig).

Nou heb ik een beetje proberen te zoeken hoe ik dit op zou kunnen lossen. Ik dacht zelf iets van een dubbele schakelaar die parallel aangesloten kan worden, maar deze kan ik niet vinden of de benaming is anders dan ik verwacht? Op de websites van bijvoorbeeld Praxis of Gamma zie ik voornamelijk serie, wissel en wissel/wissel schakelaars, maar geen van deze lijken wat ik nodig heb? De info op hun websites is ook vrij beperkt.

Deze heeft bijvoorbeeld 2 losse hotelschakelingen, maar misschien is dat voor mijn toepassing ook prima?
https://www.pehastore.nl/...2-gescheiden-circuit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 16:34
Kun je niet beide knoppen gebruiken voor Hue verlichting? In principe kun je de wandschakelaarmodule gebruiken als serieschakelaar. De 2 witte of de 2 gele aan elkaar knopen (ik weet dat zo niet meer, maar dat maakt wel verschil)
De schakelaar, die je aangeeft, kun je wel gebruiken om 1 gedeelte op de 220V aan te sluiten. Het andere gedeelte kun je dan gebruiken voor de Wandschakelaarmodule. Het kan, maar zelf zou ik daar niet zo’n voorstander van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:18

Louw Post

Cerenas

Jos-P schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:26:
Kun je niet beide knoppen gebruiken voor Hue verlichting? In principe kun je de wandschakelaarmodule gebruiken als serieschakelaar. De 2 witte of de 2 gele aan elkaar knopen (ik weet dat zo niet meer, maar dat maakt wel verschil)
De schakelaar, die je aangeeft, kun je wel gebruiken om 1 gedeelte op de 220V aan te sluiten. Het andere gedeelte kun je dan gebruiken voor de Wandschakelaarmodule. Het kan, maar zelf zou ik daar niet zo’n voorstander van zijn.
Je eerste punt is ook een optie idd, maar die knop zit aan de verlichting voor de eettafel. Daar heb ik niet echt Hue nodig en dat zou 4 extra Hue lampen betekenen. Een andere schakelaar is dus 'wat' goedkoper haha

Als dat laatste zou moeten werken lijkt me dat persoonlijk een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-08 00:53
Ik heb veel zitten zoeken maar de naamgeving van de Hue Gradient Lightstrip (als strip) en de Gradient Play Strip 'for your TV' is wat irritant. Weet iemand of de Gradient Lightstrip ook werkt met een simpele Hue-remote zonder Bridge? Dit zoals een E27 Hue-bulb wel gekoppeld kan worden en ook via Bluetooth - of mist de Gradient deze basic functie? Gaat dan puur om warm-wit, koel-wit en wat gradients in te kunnen stellen, candlelight-flicker scene etc.

Gaat om een setup bij familie waar een Bridge a 30 euro & stroom puur voor de lightstrip wat overdreven is...

[ Voor 10% gewijzigd door MacorgaZ op 07-12-2023 17:16 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 31-07 13:03
Ik heb nu 2 slimme smartplugs van het merk Hombli. Plug 1 heb ik Tristar Elektrische Kachel KA-5037 - Ventilatorkachel op aangesloten en deze werkt altijd. Op plug 2 heb ik mijn lader van de laptop op aangesloten, deze verbinding valt vaak weg.

Nu denk ik eraan om voor plug 2 een Philips Hue plug te kopen. Werkt dat een beetje stabiel? Hombli werkt op Wifi en Philips op Bluetooth, Zigbee. Ik heb al een hue bridge v2 icm lichten van Hue.

Of raden jullie een ander merk aan? Liefst niet op Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-08 15:31
Thibaut1234 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:00:
Ik heb nu 2 slimme smartplugs van het merk Hombli. Plug 1 heb ik Tristar Elektrische Kachel KA-5037 - Ventilatorkachel op aangesloten en deze werkt altijd. Op plug 2 heb ik mijn lader van de laptop op aangesloten, deze verbinding valt vaak weg.

Nu denk ik eraan om voor plug 2 een Philips Hue plug te kopen. Werkt dat een beetje stabiel? Hombli werkt op Wifi en Philips op Bluetooth, Zigbee. Ik heb al een hue bridge v2 icm lichten van Hue.

Dat gaat wel werken maar weet dat Philips Hue voor verlichting is. Het wordt dus ook als lamp beschouwd, kan mee met lichtscenes, zeg je tegen Google Home “zet het licht uit”, dan gaat die ook mee. Enzovoorts.

Ik heb zelf voor apparaten die niets met verlichting in Hue te maken hebben een tweede Zigbee-netwerk draaiende op een Zigbee-stick aan een Home Assistent installatie. Maar dat ben ik, omdat Hue nou eenmaal niet zo geschikt is voor niet-lampen.

Maar als je dat acceptabel vind, sure. Dat gaat wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-08 20:53
xFeverr schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 06:52:
[...]

Dat gaat wel werken maar weet dat Philips Hue voor verlichting is. Het wordt dus ook als lamp beschouwd, kan mee met lichtscenes, zeg je tegen Google Home “zet het licht uit”, dan gaat die ook mee. Enzovoorts.

Ik heb zelf voor apparaten die niets met verlichting in Hue te maken hebben een tweede Zigbee-netwerk draaiende op een Zigbee-stick aan een Home Assistent installatie. Maar dat ben ik, omdat Hue nou eenmaal niet zo geschikt is voor niet-lampen.

Als jij in Google Home die Smartplug als wat anders dan een lamp definieert gaat die niet mee uit als jij zegt dat de lampen uit moeten. Het klopt niet helemaal wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
xFeverr schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 06:52:
[...]

Andere oplossing is een 2e Hue bridge en die niet aan alexa/google/.. hangen.

Mijn 2e bridge heeft alles dat op timer of motion sensor gaat, plus alles dat niet uit moet bij een 'doe alle lampen uit' zoals aquaria, server, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:40
Thibaut1234 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:00:

Met de Philips Hue plug gaat dat prima werken.
Deze kan 2300 watt aan.

Natuurlijk zijn het geen lampen, maar daarmee werkt het wel prima.
Zelf heb ik ook diverse apparaten eraan hangen.

Qua stabiliteit heb ik nog geen enkele keer een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
copykat schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:11:
Ik kom weer even terug hier om wat info te verzamelen.
Om te zien of mijn plan voldoende uitgewerkt is.
Bedoeling:
Nieuw schakelmateriaal en wcd's door het hele huis vermoedelijk giro system 55 ivm de Friends Of Hue schakelaars in dat model.
lampen bedienbaar via de wandschakelaars en instelbaar via app maar dit moet niet nodig zijn bij normaal gebruik na eenmalig instellen.
(met een normale aan/uit schakelaars zijn veel smartlampen niet zo smart meer.)
Het is me een raadsel waarom in de smart lamp geen settings geheugen zit dat ook zonder voeding zn instellingen landurig bewaard. (vaak als ik een smartlight vind die ik mooi vind is voeding er => settings kwijt.)

Dus toch maar hue bridge en hue lampen die vervolgens met behulp van friends of hue schakelaars bediend kunnen worden alsof ze "dom" zijn.
Ander oplossing was (zigbee compatibel)dimmers plaatsen die ook via een app ingesteld kunnen worden.
(nadeel is vermoedelijk hoger stroom verbruik door dimmer.)

Ik begreep dat zigbee protocol en hue bridge samen werken.
Betekend dit ook dat een zigbee aan/uit remote schakelaar. (buiten verlichting) ook via dit ecosysteem gekoppeld kan worden?
Voordeel van de hue lampen is dat ook domme armaturen gewoon meegenomen kunnen worden in de lijst.

Ik heb een beetje geoefend met de LSC smartlights (ook smart in de lamp en niet in de armatuur) en die werken best aardig maar iets te lang uit en ze gaan knipperen om weer contact te maken en soms wel , soms niet hun instellingen behouden hebben. Al met al prima voor de kinderen hun slaapkamer en zolderkamers maar beneden wil ik iets luxer maken.

Via deze site
kan ik bekijken welke en hoeveel lampen ik moet hebben.
Aantal g10's voor plafondspots gang en keuken, misschien wat (luxere) hue armaturen in de woonkamer.
WC en badkamer moeten dan ook hue compatible worden.
Twee buiten lampen aan de gevel. Fillements die via bewegings sensors aan/uit gaan (of te wel stroom er op , stroom er af van de lightbulb.)
Via zigbee aan/uit schuur verlichting binnen én buiten. (niks zo irritant als ontdekken dat iemand de verlichting in de schuur heeft aan laten staan en het regent pijpestelen.)

Als ik het goed gelezen heb kan je friends of hue schakelaars programmeren en dus overloop wissel schakelingen vervangen voor FOH schakelaars die dan op drie punten beide lampen kan schakelen.
Overloop 1e en overloop 2e. (timer ook mogelijk? Dat zou ideaal zijn.)
Voordeel is ook dat die FOH-schakelaars ook ergonomisch op de juiste plek kunnen geplakt worden zonder bedrading en muurdozen te verplaatsen.
(ik heb nu zo'n irritante dubbele schakelaar die net om de hoek zit en de douchcel en de overloop schakelt dus je doet elke keer beide aan of uit en daarna de gene die je moet hebben niet erg handig.)

Gezien het feit dat de muurdozen niet erg diep zijn, jaren 80 woning, zijn inbouw units(zigbee) achter de schakelaars vaak niet mogelijk zonder flink te proppen.

Op sommige plekken kan ik dit nog zelf bepalen(moet nog verbouwen daar) en daar zou ik dan zigbee schakelaars achter een domme schakelaar/verlichting kunnen monteren om te besparen. (indien inderdaad die hue bridge dit ook kan managen.) bijvoorbeeld in de aanpandige garage. (handig indien het licht vergeten is uit te doen kan ik dit achteraf alsnog doen zelfs als ik niet thuis ben.)

Paar vragen die me niet helemaal duidelijk zijn:
1 FOH schakelaar en Huelamp is continu spanning op de lamp en via software geschakeld. Duidelijk zolang de bridge werkt kan je schakelen en blijven alle settings behouden.
Als een hue lamp NIET continu onder spanning staat door een domme uit/aan schakelaar haalt hij dan zn instellingen op bij aan gaan bij de hue bridge?
Of moet een hue lamp altijd continue onder spanning staan en is dus een FOH schakelaar noodzakelijk?
Je hebt er een aardig lang verhaal van gemaakt.

De Hue lampen kunnen wel degelijk een setting onthouden bij stroomuitval.
Daarin zijn wat mogelijkheden: uit, de laatste stand of een van te voren bepaalde scene.

De lamp haalt deze niet op bij de bridge, maar wordt bewaard in de lamp.
Als de bridge onbeschikbaar is, zal deze aan gaan zoals ingesteld.

Je zal in de praktijk wel merken dat het toch wel fijn is lampen anders in te stellen afhankelijk van tijdstip, situatie, etc…

Uit je lange verhaal kan ik niet direct ontdekken of je al een lampje en een bridge hebt.
Dat is prima om mee te beginnen voordat je een heel plan maakt.
Uitbreiden is eenvoudig en pas op voor verslaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

s e k schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:29:
[...]

Je hebt er een aardig lang verhaal van gemaakt.
Ja altijd lastig kort te houden en toch alles vermelden.😊
Waarschuwing gaat weer een lang verhaal worden.😁
De Hue lampen kunnen wel degelijk een setting onthouden bij stroomuitval.
Daarin zijn wat mogelijkheden: uit, de laatste stand of een van te voren bepaalde scene.

De lamp haalt deze niet op bij de bridge, maar wordt bewaard in de lamp.
Als de bridge onbeschikbaar is, zal deze aan gaan zoals ingesteld.
Dat is top, die action LSC lampen hebben dat niet voldoende. Die zijn wel eens de weg kwijt. Niet problematic maar toch.
Je zal in de praktijk wel merken dat het toch wel fijn is lampen anders in te stellen afhankelijk van tijdstip, situatie, etc…

Uit je lange verhaal kan ik niet direct ontdekken of je al een lampje en een bridge hebt.
Dat is prima om mee te beginnen voordat je een heel plan maakt.
Uitbreiden is eenvoudig en pas op voor verslaving.
Nee ik/we hebben bewust gekozen voor de relatief goedkope action LSC lampen om een eerste indruk te krijgen van de mogelijkheden en of de overige gebruikers het ook fijn vinden.
Technisch laagdrempelig was de insteek.
En om nu meteen een bridge en lampenset te kopen terwijl er zoveel verschillende domotica is om uit te kiezen leek me teveel van het goede. (teveel verschillende systemen maakt het lastig te onderhouden/managen.

Deze LSC lampen krijgen gewoon een nieuwe bestemming in huis: garage, schuur, slaapkamers/zolder.
Nu we de begane grond gaan verbouwen/renoveren/opknappen komt er toch een nieuw verlichtingsplan.
In de gang zijn er al g10 spots om die reden geplaatst.
Al het schakelwerk en wcd's zijn oud en "versleten" dus ook dat is op de nominatie om te vervangen.
Dus ik heb veel gelezen over schakelen en dergelijke waar zit de "smart" en in hoeverre is dit compatible /bedienbaar met google home. (de userapp vsn de huisgenoten)
Dat er met andere apps specifieke settings onderhouden moeten worden is prima.
LSC had nog een ander "probleem" 2,4Ghz communicatie, ik moest een oude mobiel gebruiken om de eerste koppeling te doen omdat mn normale mobiel 5Ghz wifi pakt en daardoor de app geen nieuwe connectie ziet, eenmaal ingelezen werkt de app ook in mn huidige mobiel. En dat 5Ghz even uitzetten was lastig.

De hornbach's smartlamp/switch protocollen (calex, flair, crosslink2,klikaan/klikuit enz.) zijn net niet volledig te connecten met de overige wensen en behoeven workarounds, (behouden settings bij stroom afkoppeling bijvoorbeeld.) klikaan/klikuit moet dan weer homeassistant RPI servertje hebben geloof ik.
Dan krijg je allemaal kleine ecosystemen die half met elkaar kunnen werken , soort Europesche Unie :P .

Wat me aanspreekt met hue protocol is de friends of hue schakelaars (batterijloos) mogelijkheden. Wegens volle en ondiepe muurdozen is iets achter een domme schakelaar inbouwen niet altijd mogelijk en batterij gestuurde dingen wil ik zoveel mogelijk voorkomen. (electrische gordijnen? Yep niet nu zegmaar.)

Dus conclusie:
Hue moet aankunnen:
1 batterijloos bediening geen tig afstandsbedieningen die rondslingeren.
2 instellingen moeten behouden blijven als voeding er af is voor langere tijd dan 24 uur.
3 moet simpel integreerbaar zijn met huidige electrische infrastructuur.
4 economisch zijn: aanschaf en levensduur vd lampen ed in verhouding met de prijs. Maar ook te verwachte ondersteuning protocol.(philips zal minder snel stoppen met hun lijn dan bijv. Calex.)
5 datalekken, china producten en hun apps?, minimaliseren zonder te geeky te moeten zijn met opensource.
6 makkelijk uitbreidbaar en modificeerbaar. Smart Wandschakelaars bijv met ook over 15jaar nog te koop zijn.
7 gebruik moet mobielloos en afstandbedienloos ook kunnen zonder gedoe. (leuk alles met je mobiel maar als je gewoon 10x de keuken in loopt wil je niet met je mobiel moeten kloten om even licht te hebben.)
En die optie door een afstandbediening in een houder naast je doorverbonden wandschakelaar te hangen is ook niet ideaal. Batterij leeg, kwijt door verplaatsing, stuk en niet opnieuw bestelbaar of heel duur.)
8 mogelijk automatische handelingen in "ik ben weg modes".
9 ook best belangrijk, GEEN abbonnementsvorm die elke maand geld kost om gebruik te kunnen maken van de functies in de app. Eenmalig betalen? Afhankelijk vh bedrag prima.
10 al deze punten zijn nutteloos als het niet door de Wife Aproval For interieurdesign heen komt. :+

Voor zover ik het nu kan beoordelen tikt Hue al deze voorwaardes goed af.

(Begreep ik nu dat de Huebridge brandmelders ook kan koppelen? Ook iets wat ik nog opnieuw moet inrichten. Er hangen nu van die supermarkt dingen. 9v en altijd leeg als ze iets moeten doen. :+ )
De vloek van een huis opknappen, elke modernisering brengt vragen mee of het slimmer/beter kan.

Nog iets toe te voegen of tegen te spreken in mijn relaas? (kennis gebrek/fout bijv.?)

Kan ik straks in mijn draaiboek van renovatie begane grond alle hardware (hue gerelateerd en zo.) toevoegen aan de lijst die aangeschaft moet worden. 🙂

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 09:22
Ik heb de Scenic / Gira knoppen (7 stuks) icm diverse andere Hue accessoires.

1. Ja is batterijloos te gebruiken
2. Zoals Sek al aangaf is dit zo. Pas 1x meegemaakt en dat werkt prima
3. De Scenic / Gira is echt easy te gebruiken. Heb de draden losgehaald van de bestaande knoppen en deze aan elkaar verbonden voor continu stroom naar lamp, Lamp wordt geschakeld door de Gira.
4. Ik vind het economisch verantwoord. mijn oudste lampen zijn nu 5 jaar en in die tijd nog nooit een Hue lamp vervangen.
5. Tja weinig inhoudelijke kennis over.
6. Ja enorm, echter wel prijzig. Voordeel van de Scenic / Gira is is dat het een bestaande al langere tijd beschikbare lijn is. Die zal niet 123 vervangen worden.
7. In huis gebruik ik eigenlijk niet mijn tel. Alles werkt op bewegingssensoren en de Gira knoppen. Heb 1 losse dimmer switch naast het bed liggen om als ik in bed lig nog even alles snel uit te doen wat nog aan staat. Als ik dat vergeet gaat om 01:00 snachts alles alsnog uit.
8. Die is er wel maar hangt dus aan je tel. Wij zijn met zn 2 als ik alleen weg ga gebeurd er niks. Gaat de 2de ook nog weg en zijn beide tel buiten de 400m radius van het huis gaat het licht uit.
9. Is er niet
10. Die komt er zeker wel. Heb het langzaam aan uitgebreid en mn partner is er dol op.
copykat schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:40:
[...]

Ja altijd lastig kort te houden en toch alles vermelden.😊
Waarschuwing gaat weer een lang verhaal worden.😁

[...]

Dat is top, die action LSC lampen hebben dat niet voldoende. Die zijn wel eens de weg kwijt. Niet problematic maar toch.

[...]

Nee ik/we hebben bewust gekozen voor de relatief goedkope action LSC lampen om een eerste indruk te krijgen van de mogelijkheden en of de overige gebruikers het ook fijn vinden.
Technisch laagdrempelig was de insteek.
En om nu meteen een bridge en lampenset te kopen terwijl er zoveel verschillende domotica is om uit te kiezen leek me teveel van het goede. (teveel verschillende systemen maakt het lastig te onderhouden/managen.

Deze LSC lampen krijgen gewoon een nieuwe bestemming in huis: garage, schuur, slaapkamers/zolder.
Nu we de begane grond gaan verbouwen/renoveren/opknappen komt er toch een nieuw verlichtingsplan.
In de gang zijn er al g10 spots om die reden geplaatst.
Al het schakelwerk en wcd's zijn oud en "versleten" dus ook dat is op de nominatie om te vervangen.
Dus ik heb veel gelezen over schakelen en dergelijke waar zit de "smart" en in hoeverre is dit compatible /bedienbaar met google home. (de userapp vsn de huisgenoten)
Dat er met andere apps specifieke settings onderhouden moeten worden is prima.
LSC had nog een ander "probleem" 2,4Ghz communicatie, ik moest een oude mobiel gebruiken om de eerste koppeling te doen omdat mn normale mobiel 5Ghz wifi pakt en daardoor de app geen nieuwe connectie ziet, eenmaal ingelezen werkt de app ook in mn huidige mobiel. En dat 5Ghz even uitzetten was lastig.

De hornbach's smartlamp/switch protocollen (calex, flair, crosslink2,klikaan/klikuit enz.) zijn net niet volledig te connecten met de overige wensen en behoeven workarounds, (behouden settings bij stroom afkoppeling bijvoorbeeld.) klikaan/klikuit moet dan weer homeassistant RPI servertje hebben geloof ik.
Dan krijg je allemaal kleine ecosystemen die half met elkaar kunnen werken , soort Europesche Unie :P .

Wat me aanspreekt met hue protocol is de friends of hue schakelaars (batterijloos) mogelijkheden. Wegens volle en ondiepe muurdozen is iets achter een domme schakelaar inbouwen niet altijd mogelijk en batterij gestuurde dingen wil ik zoveel mogelijk voorkomen. (electrische gordijnen? Yep niet nu zegmaar.)

Dus conclusie:
Hue moet aankunnen:
1 batterijloos bediening geen tig afstandsbedieningen die rondslingeren.
2 instellingen moeten behouden blijven als voeding er af is voor langere tijd dan 24 uur.
3 moet simpel integreerbaar zijn met huidige electrische infrastructuur.
4 economisch zijn: aanschaf en levensduur vd lampen ed in verhouding met de prijs. Maar ook te verwachte ondersteuning protocol.(philips zal minder snel stoppen met hun lijn dan bijv. Calex.)
5 datalekken, china producten en hun apps?, minimaliseren zonder te geeky te moeten zijn met opensource.
6 makkelijk uitbreidbaar en modificeerbaar. Smart Wandschakelaars bijv met ook over 15jaar nog te koop zijn.
7 gebruik moet mobielloos en afstandbedienloos ook kunnen zonder gedoe. (leuk alles met je mobiel maar als je gewoon 10x de keuken in loopt wil je niet met je mobiel moeten kloten om even licht te hebben.)
En die optie door een afstandbediening in een houder naast je doorverbonden wandschakelaar te hangen is ook niet ideaal. Batterij leeg, kwijt door verplaatsing, stuk en niet opnieuw bestelbaar of heel duur.)
8 mogelijk automatische handelingen in "ik ben weg modes".
9 ook best belangrijk, GEEN abbonnementsvorm die elke maand geld kost om gebruik te kunnen maken van de functies in de app. Eenmalig betalen? Afhankelijk vh bedrag prima.
10 al deze punten zijn nutteloos als het niet door de Wife Aproval For interieurdesign heen komt. :+

Voor zover ik het nu kan beoordelen tikt Hue al deze voorwaardes goed af.

(Begreep ik nu dat de Huebridge brandmelders ook kan koppelen? Ook iets wat ik nog opnieuw moet inrichten. Er hangen nu van die supermarkt dingen. 9v en altijd leeg als ze iets moeten doen. :+ )
De vloek van een huis opknappen, elke modernisering brengt vragen mee of het slimmer/beter kan.

Nog iets toe te voegen of tegen te spreken in mijn relaas? (kennis gebrek/fout bijv.?)

Kan ik straks in mijn draaiboek van renovatie begane grond alle hardware (hue gerelateerd en zo.) toevoegen aan de lijst die aangeschaft moet worden. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Klinkt als een case closed @CKSotos .
Veel andere goedkopere opties hebben een aantal punten niet ge ✅.
En vooral de schakelaars, wandschakelaars, zijn essentieel in mn keuze.
Andere is weinig programmeer kennis nodig.

Ga maar eens een lijstje maken.
1 klein probleempje dat kan optreden, gu10 spots hebben een inbouwdiepte van 100-120mm en ik weet niet of mn keukenplafond zover verlaagd kan worden met de nieuwe keukenkasten. Had gehoopt op 80mm.
Dan maar een plafonaire als t niet past. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
copykat schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:33:
Klinkt als een case closed @CKSotos .
Veel andere goedkopere opties hebben een aantal punten niet ge ✅.
En vooral de schakelaars, wandschakelaars, zijn essentieel in mn keuze.
Andere is weinig programmeer kennis nodig.

Ga maar eens een lijstje maken.
1 klein probleempje dat kan optreden, gu10 spots hebben een inbouwdiepte van 100-120mm en ik weet niet of mn keukenplafond zover verlaagd kan worden met de nieuwe keukenkasten. Had gehoopt op 80mm.
Dan maar een plafonaire als t niet past. 😁
De huidige GU10 spots hebben gewoon de normale afmeting. Dat al sinds een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Nuevocasa schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:18:
[...]

De huidige GU10 spots hebben gewoon de normale afmeting. Dat al sinds een paar jaar.
Net nog de doos bekeken toen ik voor wat anders in de bouwmarkt was.
100mm word aangegeven als inbouwdiepte.
Heeft te maken dat de meeste een draaihoek hebben en een losse connector er boven op.

https://www.gamma.nl/asso...d-gu10-wit-230v/p/B583765
https://www.into-led.com/...att-warm-wit-2700k-l.html
Deze is 90mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
copykat schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:32:
[...]

Net nog de doos bekeken toen ik voor wat anders in de bouwmarkt was.
100mm word aangegeven als inbouwdiepte.
Heeft te maken dat de meeste een draaihoek hebben en een losse connector er boven op.

https://www.gamma.nl/asso...d-gu10-wit-230v/p/B583765
https://www.into-led.com/...att-warm-wit-2700k-l.html
Deze is 90mm
Misschien kijk ik niet goed, maar inbouwdiepte 6cm bij die 2e optie van je.

Maar idd door het draaien heb je meer nodig. Dacht dat je bedoelde dat de Hue versies meer diepte nodig hebben, maar dat is iig al jaren niet het geval.

[ Voor 11% gewijzigd door Nuevocasa op 08-12-2023 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Nuevocasa schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:34:
[...]

Misschien kijk ik niet goed, maar inbouwdiepte 6cm bij die 2e optie van je.
Klopt als je kiest voor een LEDmodule en dan kan je geen Hue gu10 plaatsen dus geen smartlight. (Staat in de tekst.)
Dat is in mijn geval de bedoeling om hue GU10 te plaatsen.
Ik heb net deze gevonden die wel een gu10 huelamp zou kunnen huizen.
https://www.hollandlamp.n...orton-hlv-a-wit-gu10.html
Staan 2 maten in 103mm en 70mm.
Beetje onduidelijk welke de inclusief lamp en fitting is.
Edit deze is wel binnen de 8cm.
https://www.lampenlicht.nl/moderne-inbouwspot-wit-12-cm-buco
Al spreken ze ook hier van 100mm inbouwdiepte in de tekst.

[ Voor 15% gewijzigd door copykat op 08-12-2023 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
copykat schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:41:
[...]

Klopt als je kiest voor een LEDmodule en dan kan je geen Hue gu10 plaatsen dus geen smartlight. (Staat in de tekst.)
Dat is in mijn geval de bedoeling om hue GU10 te plaatsen.
Ik heb net deze gevonden die wel een gu10 huelamp zou kunnen huizen.
https://www.hollandlamp.n...orton-hlv-a-wit-gu10.html
Staan 2 maten in 103mm en 70mm.
Beetje onduidelijk welke de inclusief lamp en fitting is.
Edit deze is wel binnen de 8cm.
https://www.lampenlicht.nl/moderne-inbouwspot-wit-12-cm-buco
Al spreken ze ook hier van 100mm inbouwdiepte in de tekst.
Deze geeft aan dat het met LED wat Hue is, het met 8cm kan.
https://www.vandenheuvelv...er-single-product-details

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Thanks, deze ook in de favorietenmap gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:06
Mijn Hue sensor in de woonkamer schakelt de lampen aan terwijl er genoeg licht aanwezig is dit is ook in de app te zien. Zijn er nog suggesties om dit vervelende gedrag op te lossen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/it5k5XiHCqJkYoTo6gX989afHAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bw3ERh5lZAchoz8tRx8Q8kN8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyqgVHwMfiY8ODzoQWqywtshorI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jz7ifRgF3IugatxaRM98rXxl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:47
axeldenekamp1 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:34:
Mijn Hue sensor in de woonkamer schakelt de lampen aan terwijl er genoeg licht aanwezig is dit is ook in de app te zien. Zijn er nog suggesties om dit vervelende gedrag op te lossen?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wellicht nog een erfenis van de eerdere grotere update met security features, waardoor de instellingen van de sensoren niet goed werken?
Oplossing is opnieuw de instellingen doen en bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleio65
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:33
Ik probeer zes lampen in één ruimte in dezelfde kleur te krijgen, maar dat lukt niet. Drie lampen blijven continue van wijzigen van kleur. Ook nadat ik ze in het kleurenpallet op elkaar gesleept hebt. Wat doe ik niet goed?

Update. De drie bewuste lampen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd et voilà alle lampen blijven dezelfde kleur😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aLnSPDqkA4KjLbKN-E5aCauURU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ceWBXwukNnFSlHBPqJarAXHN.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door pleio65 op 10-12-2023 12:27 ]

Gasloos. Mitsubishi scr-m60v-200d-set. Zonnepanelen 5760wp. Marstek Venus E 5,12 KWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervisscher
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-08 22:48
Sinds kort heb ik hue lampen in huis en hierbij ook een dimmer switch aangeschaft. Alles instaleren ging probleem loos.
De dimmer switch zo in gesteld dat hij alleen de lampen van beneden moet doen(woonkamer/keuken/).

Op een of andere reden pakt hij ook de andere lampen (slaapkamer en overloop). Ik heb de switch al gereset tot 3 maal toe. Maar probleem blijft bestaan.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
Wally2002 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:13:
[...]

Wellicht nog een erfenis van de eerdere grotere update met security features, waardoor de instellingen van de sensoren niet goed werken?
Oplossing is opnieuw de instellingen doen en bewaren.
Ik heb de sensor verwijderd opnieuw toegevoegd en ingesteld, de lampen blijven helaas aangaan terwijl ze dat niet zouden moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
Heb je misschien ergens anders (bijv. in Hue labs) ook nog een routine aangemaakt?

[ Voor 5% gewijzigd door Jos-P op 11-12-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
Jos-P schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:43:
Heb je misschien ergens anders (bijv. in Hue labs) ook nog een routine aangemaakt?
Is helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
Dan zou ik persoonlijk, om alles van buiten uit te sluiten, de sensor voor een dag even helemaal loskoppelen en kijken of het licht dan uit blijft.
Blijft het licht uit dan zul je toch echt in je instellingen moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wij gaan onze badkamer verbouwen. Er komen Hue plafondspots en een 'normale' badkamerspiegel met verlichting en verwarming. De schakelaar voor de verlichting zit aan de buitenkant van de badkamer, dat blijft ook zo. Dat is nu één dubbele lichtknop/schakelaar (spots + spiegel).

Graag zou ik de volgende eindsituatie hebben:
Hue spots én spiegel beiden te bedienen met de (afzonderlijke/losse) lichtknopjes buiten de deur én beiden te bedienen met een Hue Tap Dail Switch die binnen in de badkamer komt te hangen. De spiegelverlichting hoeft alleen aan/uit kunnen, deze hoeft niet dimbaar.

Volgens mij moet er dan een Hue Wandschakelaarmodule achter de dubbele schakelaar buiten de badkamer én ik moet iets achter de spiegel plaatsen zodat deze ook 'Hue compatible' gemaakt wordt, bijvoorbeeld dit: https://www.beaumotica.nl...w-ac-switch-7104389273352

Bereik ik dan de gewenste werking? Of mis ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 26-08 09:06
Ik heb de Hue Wall Switch Module en deze wilde ik aansluiten op een (tot nu toe ongebruikte, want deze zit aangesloten op een plafondlamp aansluiting waar ik geen lamp in heb) pulsdrukker.

Nu heb ik de schakelaar aangesloten, maar het drukken op de pulsdrukker zorgt niet voor contact met de wall switch module. Ik krijg hem dus niet geconfigureerd.

Om te testen of de module niet defect is heb ik het met een simpele tuimelschakelaar getest en dat werkt wel.
Of de module werkt niet met de pulsdrukker, of ik doe iets verkeerd qua aansluiten.

De pulsdrukker is een busch jaeger 6526 U

(handleiding)

Dit is de binnenkant, er zit dus iets van een chipje in de schakelaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lR99TRz11E-KhkXGlOak3EJlKlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbZHHJ8T67jdt5rirjzFWMfz.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat de module op deze schakelaar werken? Ik heb het idee dat het niet gaat werken omdat de schakelaar zelf dus 'stroom' nodig heeft om te werken (ivm het chipje dat onder de knop zit)

[ Voor 24% gewijzigd door Pusherman_ op 12-12-2023 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:46:
Wij gaan onze badkamer verbouwen. Er komen Hue plafondspots en een 'normale' badkamerspiegel met verlichting en verwarming. De schakelaar voor de verlichting zit aan de buitenkant van de badkamer, dat blijft ook zo. Dat is nu één dubbele lichtknop/schakelaar (spots + spiegel).

Graag zou ik de volgende eindsituatie hebben:
Hue spots én spiegel beiden te bedienen met de (afzonderlijke/losse) lichtknopjes buiten de deur én beiden te bedienen met een Hue Tap Dail Switch die binnen in de badkamer komt te hangen. De spiegelverlichting hoeft alleen aan/uit kunnen, deze hoeft niet dimbaar.

Volgens mij moet er dan een Hue Wandschakelaarmodule achter de dubbele schakelaar buiten de badkamer én ik moet iets achter de spiegel plaatsen zodat deze ook 'Hue compatible' gemaakt wordt, bijvoorbeeld dit: https://www.beaumotica.nl...w-ac-switch-7104389273352

Bereik ik dan de gewenste werking? Of mis ik nog iets?
Als er gewoon schakeldraad naar de spotjes toe zit dan kan je ze gewoon bedienen met de schakelaar middels stroom erop en eraf.

Bedienen van de spiegel moet je een controller voor halen.
Diegene van gledopto bv werken wel redelijk om aan en uit te doen en te dimmen, met kleuren heb ik geen evaring.

Gewoon een ideetje^

Edit weet niet of je de spiegel misschien middels een stekker gaat bedienen? Maar anders kan je er ook gewoon een slimme hue stekker ertussen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door NicoHF op 12-12-2023 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Weet iemand of er ergens een log wordt bijgehouden van uitgevoerde automatiseringen? Er gebeuren soms dingen, of ze gebeuren juist niet bij mij, waarvan ik graag zou willen weten welke automatisering daar verantwoordelijk voor was.

[ Voor 12% gewijzigd door the-body op 12-12-2023 20:42 ]

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdro
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
Goedendag,

Heb al veel zitten zoeken maar nog niet kunnen vinden, dus denk stel de vraag en kijk vol verwachting naar de antwoorden.

We hebben in een gebouw een aparte ruimte waar we op een netwerk zitten van een groot Nederlands bedrijf.

Daar hebben wij dus een netwerk aansluiting waar we gewoon mee op internet kunnen, maar alleen als we daar een Hue op aansluiten gaat niet het derde lampje branden als ik zoek heeft dit met een instelling firewall maken maar waar wij niet bijkunnen

zijn er nog andere mogelijkheden om het voor elkaar te krijgen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
Pusherman_ schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:07:
Ik heb de Hue Wall Switch Module en deze wilde ik aansluiten op een (tot nu toe ongebruikte, want deze zit aangesloten op een plafondlamp aansluiting waar ik geen lamp in heb) pulsdrukker.

Nu heb ik de schakelaar aangesloten, maar het drukken op de pulsdrukker zorgt niet voor contact met de wall switch module. Ik krijg hem dus niet geconfigureerd.

Om te testen of de module niet defect is heb ik het met een simpele tuimelschakelaar getest en dat werkt wel.
Of de module werkt niet met de pulsdrukker, of ik doe iets verkeerd qua aansluiten.

(handleiding)

[Afbeelding]

Gaat de module op deze schakelaar werken? Ik heb het idee dat het niet gaat werken omdat de schakelaar zelf dus 'stroom' nodig heeft om te werken (ivm het chipje dat onder de knop zit)
Hier iets van 10 van deze wall switches op pils drukkers en werkt prima.
Vergeet bij het aansluiten niet aan te geven in de hue app dat je een puls drukker hebt anders reageer hij niet goed inderdaad.
In iconnect hue (gebruik ik voor configuratie ivm wat meer opties qua tijdsloten) heet dit “toggle switch”, dus niet de rocker versie. Verder kun je nog kiezen single or dubbel Push, dus 1 of 2 knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 26-08 09:06
jassie256 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 00:05:
[...]

Hier iets van 10 van deze wall switches op pils drukkers en werkt prima.
Vergeet bij het aansluiten niet aan te geven in de hue app dat je een puls drukker hebt anders reageer hij niet goed inderdaad.
In iconnect hue (gebruik ik voor configuratie ivm wat meer opties qua tijdsloten) heet dit “toggle switch”, dus niet de rocker versie. Verder kun je nog kiezen single or dubbel Push, dus 1 of 2 knoppen.
Bedankt voor je info. Dat van het apart instellen in de app had ik gezien ja, staat een beetje verborgen.
Echter ik krijg de pulsdrukker niet eens toegevoegd in de app. Ik vermoed dus omdat er een soort dimming mechanisme zit ingebouwd, of omdat ik iets verkeerd doe :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:20
Pusherman_ schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:07:

(handleiding)

[Afbeelding]

Als je de handleiding en de website waar je naar linkt bekijkt dan staat daar dat dit een schakelaar/dimmer is. Dus geen schakelaar. Ik zou eens een simpele pulsdrukker kopen, dan gaat het vast werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Laatst online: 26-08 06:08
Ik heb 3 nieuwe smartplugs bijgekocht (iets met een kerstboom en lampjes op verschillende plekken in huis en de oude plugs die inmiddels een vast plekje gevonden hebben). 2 van de 3 plugs werken als een zonnetje. de laatste krijg ik toegevoegd, gaat aan maar zodra ik hem uitzet (zowel fysiek via de knop al via de app) blijft het lampje rood knipperen en doet volgens niks meer. uit het stopcontact halen en/of de aan knop ingedrukt houden zijn de enige manier waarop hij weer iets lijkt te doen. Lampje blijft ook oneindig knipperen (gister avond bewust even in het stopcontact laten zitten en vanochtend knipperde hij nogsteeds)

iemand dit eerder gehad en/of een briljant idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:27
Lupadi schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:02:
Ik heb 3 nieuwe smartplugs bijgekocht (iets met een kerstboom en lampjes op verschillende plekken in huis en de oude plugs die inmiddels een vast plekje gevonden hebben). 2 van de 3 plugs werken als een zonnetje. de laatste krijg ik toegevoegd, gaat aan maar zodra ik hem uitzet (zowel fysiek via de knop al via de app) blijft het lampje rood knipperen en doet volgens niks meer. uit het stopcontact halen en/of de aan knop ingedrukt houden zijn de enige manier waarop hij weer iets lijkt te doen. Lampje blijft ook oneindig knipperen (gister avond bewust even in het stopcontact laten zitten en vanochtend knipperde hij nogsteeds)

iemand dit eerder gehad en/of een briljant idee wat ik kan proberen?
Wissel hem eens met één die het wel goed doet, misschien dat die geen goede verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
daniel14 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:06:
[...]

Wissel hem eens met één die het wel goed doet, misschien dat die geen goede verbinding heeft.
dat heb ik vanochtend gedaan, en de "kapotte" dichter bij de hub gehangen (verwijderd, opnieuw toegevoegd etc) hij blijft het zelfde gedrag vertonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 14:19
Lupadi schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:52:
[...]

dat heb ik vanochtend gedaan, en de "kapotte" dichter bij de hub gehangen (verwijderd, opnieuw toegevoegd etc) hij blijft het zelfde gedrag vertonen
Al geprobeerd hem om te draaien? zou natuurlijk niet moeten, maar wellicht heeft een verschil tussen fase en nul op invloed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
Pusherman_ schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:33:
[...]

Bedankt voor je info. Dat van het apart instellen in de app had ik gezien ja, staat een beetje verborgen.
Echter ik krijg de pulsdrukker niet eens toegevoegd in de app. Ik vermoed dus omdat er een soort dimming mechanisme zit ingebouwd, of omdat ik iets verkeerd doe :'(
Ah, lijkt op een soort ingebouwde dimmer die jij hebt. Die van mij hebben volgens mij geen dimmer in de schakelaar zitten. De schakelaar zelf stuurt geen stroom/knijpt geen stroom bij mij. Hij maakt simpelweg contact als je hem indrukt en springt terug.
Dus
1x indrukken = licht aan
1x ingedrukt houden = dimmen
(hue sensor voelt een continu puls en daar reageer hij op)

Jou schakelaar heeft een geheugen volgens de link diende meestuurt. Deze heeft zeg maar de “slimheid” van de hue lamp in zich zitten om de lichtsterkte te regelen.

(Sorry voor mijn Jip en Janneke taal maar natuurkunde, techniek en electronica is al een tijd geleden)

Edit; zie dat @Archer_VC10 hetzelfde in 1 duidelijke zin heeft uitgelegd hierboven. Het is al laat. ;w

[ Voor 4% gewijzigd door jassie256 op 13-12-2023 23:30 ]

• Lupadi
FrankRicard schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:16:
[...]

Al geprobeerd hem om te draaien? zou natuurlijk niet moeten, maar wellicht heeft een verschil tussen fase en nul op invloed.
vanochtend even geprobeerd maar helaas ook dat is geen oplossing (was anders ook oprecht verbaasd geweest).
heb vanochtend een ticket richting hue ingeschoten kijken of die nog een briljant idee hebben.. anders stuur ik deze op voor reparatie misschien is het gewoon een DOA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Ik ben aan het shoppen voor een beginnend Hue gebruiker. Nu heeft deze persoon al een Alexa draaiend, en als ik het goed begrijp kan deze fungeren als een eigen hub, zonder dat er een Hue hub nodig is. Is dit voldoende, of raden jullie toch een Hue hub aan als centraal punt? Ik kan online niet goed vinden wat de voor of nadelen zijn.

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:28

Dennis1812

Amateur prutser

Je zal een Hue hub nodig hebben.
Ik persoonlijk heb er nog nooit van gehoord dat Alexa die taak ook overneemt.

Je kan vervolgens wel de hub/al je lampen koppelen aan Alexa voor besturing.
Dus alles instellen in de Hue App en dan door naar Alexa

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Tjado schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:34:
Ik ben aan het shoppen voor een beginnend Hue gebruiker. Nu heeft deze persoon al een Alexa draaiend, en als ik het goed begrijp kan deze fungeren als een eigen hub, zonder dat er een Hue hub nodig is. Is dit voldoende, of raden jullie toch een Hue hub aan als centraal punt? Ik kan online niet goed vinden wat de voor of nadelen zijn.
Er zijn enkele alexa speakers met ingebouwde zigbee smart home hub. De meeste alexa speakers hebben dat echter niet, je moet echt expres zo'n versie gekocht hebben, die zijn duurder, en niet in Nederland te verkrijgen vziw. O. a. show 8 v3 en echo dot 4 smart hub-versie hebben deze mogelijkheid.

Anyway ik zou gewoon een startset kopen incluis Hue bridge. Want die ingebouwde hub is toch wat behelpen.

[ Voor 4% gewijzigd door dragon2 op 15-12-2023 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:54

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Dennis1812 Er zijn wel Alexa-apparaatjes met Zigbee ingebouwd, dus het kan wel. Ik vraag me alleen af of die dingen ook in Nederland beschikbaar (en populair) zijn.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:34
Goedemorgen,

Ik heb een vraag,

ik wil graag een stopcontact buiten die met een schakelaar binnen aan te zetten is,

En deze wil ik nu laten schakelen door philips hue,

nu is het geval alles wat ik vindt van zigbee tot max 1100w is het mogelijk met een module achter de schakelaar,

heeft iemand tips om deze bijvoorbeeld naar 3600w te krijgen of iets lager,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Rickster23 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:47:
Goedemorgen,

Ik heb een vraag,

ik wil graag een stopcontact buiten die met een schakelaar binnen aan te zetten is,

En deze wil ik nu laten schakelen door philips hue,

nu is het geval alles wat ik vindt van zigbee tot max 1100w is het mogelijk met een module achter de schakelaar,

heeft iemand tips om deze bijvoorbeeld naar 3600w te krijgen of iets lager,
Ik heb deze in de schuur hangen, via Hue. 3680W.

LEDVANCE Outdoor Smart Socket with ZigBee Technology, Compact Design, for Incorporating Conventional Devices into the Smart Home, Compatible with Alexa and Google, Smart + Outdoor Compact Plug, 4-Pack https://amzn.eu/d/cxOWFS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:43
Goeiemorgen allen,

Vraag. Heeft iemand hier goeie ervaringen met phillips hue icm met een Samsung sb95 tv met hue app? Ik zou het prachtig vinden als ik van mijn Samsung tv een phillps hue set up kan maken zoals de phillips tv's hebben. Alleen is deze app die ze hebben uitgebracht voor de tv net zo goed? Kan er vrij weinig over vinden namelijk. En welke strips voor achter de tv zouden jullie aanraden? Heb zelf al wel een aantal hue lampen in huis hangen.

Ik hoor graag jullie ervaringen. Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
the-body schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:42:
Weet iemand of er ergens een log wordt bijgehouden van uitgevoerde automatiseringen? Er gebeuren soms dingen, of ze gebeuren juist niet bij mij, waarvan ik graag zou willen weten welke automatisering daar verantwoordelijk voor was.
Binnen de Hue bridge wordt geen log bijgehouden.
Nu ja, misschien wel, maar daar is dan geen toegang toe.

Het zou idd in sommige gevallen wel kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:20
the-body schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:42:
Ik ken alleen Hue Log. Maar alleen voor MacOS en behoorlijk duur.
https://huelog.app/

Dus het kan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
remmuz schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:18:
[...]

Ik ken alleen Hue Log. Maar alleen voor MacOS en behoorlijk duur.
https://huelog.app/

Dus het kan wel...
Interessant.
Maar deze zal waarschijnlijk geen errors geven die binnen de bridge optreden.

En wat is duur ?
Een enkel lampje kost meer. Tenzij je geen mac hebt 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-06 09:55
Ik wel ook een begin maken met wat slimme verlichting. Ik vind de lampen van Hue wel wat aan de dure kant dus als ik neig qua prijs wat meer naar de ikea lampen. Maar nu lees ik dat ik Hue lampen en ikea lampen kan combineren met dezelfde hub. Dus of de Hue Bridge of de Ikea Dirigera.

Wat is dan de beste optie volgens jullie. Alles toch van ikea of de Hue Bridge in combinatie met de ikea lampen en af en toe een hue lamp wanneer er een lamp is die ik zoek die ikea niet heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupadi
Lupadi schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:26:
[...]

vanochtend even geprobeerd maar helaas ook dat is geen oplossing (was anders ook oprecht verbaasd geweest).
heb vanochtend een ticket richting hue ingeschoten kijken of die nog een briljant idee hebben.. anders stuur ik deze op voor reparatie misschien is het gewoon een DOA...
Ter informatie aan het Tweakers hivemind. vanochtend heb ik Signify klantenservice gesproken die hebben aangegeven dat anders dan de knop 10-15 seconden ingedrukt houden je weinig anders kunt doen om hem te resetten, er lijkt dus inderdaad iets mis te zijn met de plug.
na aanleiding daarvan Bol gecontact die hebben meteen een nieuwe gestuurd _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Afgelopen weekend heb ik de Hue Surimu White&Color eindelijk opgehangen in mijn woonkamer. Grote plaat van 120x30 cm, niet echt de mooiste lamp als ie uitstaat maar gelukkig valt ie aardig weg op het plafond. Maar man man, wat een mooi egaal licht geeft dit bakbeest. Omdat het geen puntbron is heb je in je hele kamer mooi licht, ben er echt heel blij mee. Als ie aan is zie je de lamp zelf ook helemaal niet meer eigenlijk. Aanrader voor in je woonkamer! 4150 lumen max dus je kunt ook je bouwlampen verkopen als je 's avonds nog wilt schilderen :)

This title is for sale, please send me a PM

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-08 08:14
Voor ons nieuw huis waarnaar we in maart naar zouden verhuizen een aantal zaken gekocht van Hue met ecocheques die gingen vervallen, waaronder de dimmer switch, bridge etc.

Nu hebben we hier thuis nog een lucide hanglamp hangen, met gewone lampen in, en die je kan bedienen via 2 schakelaars (niet dimbaar).

Afbeeldingslocatie: https://www.lucide.com/FTP/picture_library/high-res/sphere/08424-05-30%20sf2.jpg?mode=max&format=webp&quality=80&width=3000

Mocht ik die lampen vervangen door hue lampen, kan ik al die lampen dan samen laten dimmen (of minder warm) laten schijnen met die dimmer switch, zonder gebruik te maken van de bridge en gewoon via bluetooth?

In ons huidig huis dus nog niets van Hue in gebruik, maar voor de feestdagen zou ik eventueel die lampen reeds willen wisselen. Ik vind ze te fel wanneer ze allen branden aan tafel en je het gezellig wil maken, en voor foto's etc. geven ze een oranje gloed. Ik heb ook geen zin om voor de resterende weken hier alles nieuw te moeten gaan installeren en in te stellen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:09
Desperation schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:57:
...

Mocht ik die lampen vervangen door hue lampen, kan ik al die lampen dan samen laten dimmen (of minder warm) laten schijnen met die dimmer switch, zonder gebruik te maken van de bridge en gewoon via bluetooth?

In ons huidig huis dus nog niets van Hue in gebruik, maar voor de feestdagen zou ik eventueel die lampen reeds willen wisselen. Ik vind ze te fel wanneer ze allen branden aan tafel en je het gezellig wil maken, en voor foto's etc. geven ze een oranje gloed. Ik heb ook geen zin om voor de resterende weken hier alles nieuw te moeten gaan installeren en in te stellen....
Dimmer switch werkt volgens de site van Philips Hue alleen met de bridge. Als je Hue lampen met bluetooth hebt kan je die wel in de app van Hue zetten en zo dimmen of kleur wit wisselen.

Maar ik zou gewoon even de bridge aansluiten en dan alleen de eettafel lampen toevoegen. Als je totaal een half uur ermee bezig bent dan is dat al veel.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:20
Voor ons nieuw huis waarnaar we in maart naar zouden verhuizen een aantal zaken gekocht van Hue met ecocheques die gingen vervallen, waaronder de dimmer switch, bridge etc.

Nu hebben we hier thuis nog een lucide hanglamp hangen, met gewone lampen in, en die je kan bedienen via 2 schakelaars (niet dimbaar).

[Afbeelding]

Je zou een Hue Tap Dial kunnen overwegen. Zonder bridge kun je daar 10 lampen aan koppelen (bluetooth).
Je kunt de lampen dan aan/uit zetten, dimmen, en 4 scenes koppelen aan de knoppen.

• Desperation
remmuz schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:42:
[...]

Je zou een Hue Tap Dial kunnen overwegen. Zonder bridge kun je daar 10 lampen aan koppelen (bluetooth).
Je kunt de lampen dan aan/uit zetten, dimmen, en 4 scenes koppelen aan de knoppen.
Bedankt, maar is niet echt een antwoord op mijn vraag. ;) Ik heb momenteel immers enkel die dimmer switch, de bridge en een paar lampen. De bedoeling is uiteraard dat in het nieuwe huis alles via de Bridge gaat werken, en ik veronderstel dat ik nu alles gewoon al via de app kan laten werken. Alleen wil ik ook dat vrouw en kinderen ook de lichten kunnen bedienen wanneer ik niet thuis ben, en vroeg me dus af of dat het mogelijk zou zijn met die dimmer switch. Alles steekt momenteel al (nog nieuw in de verpakking) in de verhuisdozen, dus mocht het werken zou ik enkel die 4 lampen en die switch weer uithalen. Ik heb immers geen zin om alles te ontdekken (nog nooit hue gebruikt), te installeren, in te stellen via de bridge etc, voor maar een paar weken aangezien we dan verhuizen...

• Desperation
Amelandbor schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:38:
[...]

Dimmer switch werkt volgens de site van Philips Hue alleen met de bridge. Als je Hue lampen met bluetooth hebt kan je die wel in de app van Hue zetten en zo dimmen of kleur wit wisselen.

Maar ik zou gewoon even de bridge aansluiten en dan alleen de eettafel lampen toevoegen. Als je totaal een half uur ermee bezig bent dan is dat al veel.
Volgens de site zou het net wel gaan, alleen vroeg ik me af of hij dan (via bleutooth) alle lampen tegelijk zou dimmen, of veranderen van kleur, of 1 per 1

https://www.philips-hue.c...s/dimmer-switch#bluetooth

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:09
Desperation schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:09:
[...]

Volgens de site zou het net wel gaan, alleen vroeg ik me af of hij dan (via bleutooth) alle lampen tegelijk zou dimmen, of veranderen van kleur, of 1 per 1

https://www.philips-hue.c...s/dimmer-switch#bluetooth
https://www.lightgallery....hilips-Hue-Dimmer-Switch/

Hier zeggen ze dat het zou moeten kunnen, maar mijn advies zou nog steeds zijn om een kabel in een bridge pluggen en die instellen. Dan kan je namelijk de dimmer veel sneller toewijzen aan 1 groep lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:31
Ik heb net een Philips Hue Secure camera geïnstalleerd. Ik had verwacht dat licht en/of sirene automatisch geactiveerd kunnen worden als de camera beweging detecteert, maar tot mijn verbazing lees ik in sommige blogs dat activatie van een alarm alleen handmatig kan? Heeft iemand al een workaround/truc hiervoor?

P.S. volgens deze blog kan het... !?https://youtu.be/mziSx8_RMl4?feature=shared

[ Voor 11% gewijzigd door Globalcitizen op 22-12-2023 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

axeldenekamp1 schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:08:
[...]

Ik heb de sensor verwijderd opnieuw toegevoegd en ingesteld, de lampen blijven helaas aangaan terwijl ze dat niet zouden moeten doen.
Sensor een keer resetten? Zit achterop de sensor, klein gaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

Met de dimmer switch kan dat, als het goed is, ook zonder Bridge. De dimmer switch kun je koppelen door de dimmer tegen de lamp te houden en de powerknop ingedrukt te houden tot de lamp enkele keren knippert. En als ik mij niet vergis werkt dit ook bij meerdere lampen tot een maximum van 10. Je kan dan (uiteraard) niet slechts één van die lampen dimmen, het zijn ze allemaal tegelijk.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 13:52
Ik heb een motion sensor op de gang, maar wil als het buiten donker is een minder heldere scène activeren bij beweging dan wanneer het licht is.

De hue app frustreert alleen een beetje hierin:

- er is een scène 'natuurlijk licht' maar deze gebruikt gek genoeg alleen zonsondergang als input en niet zonsopgang..

- bij aanpassen gedrag sensor kan je alleen vaste tijdstippen aangeven ipv zonsopgang en zonsondergang

- bij aanmaken automatisering kan je wel zonsopgang en zonsondergang als tijdstippen gebruiken, maar daar kan ik de lampen mee aan laten gaan, maar dat is niet wat ik wil, ze mogen alleen aan bij beweging.

Ik snap niet waarom je niet gewoon overal waar je een tijdstip kan kiezen de zonsopgang en ondergang kan gebruiken..

Wat is de beste manier om dit toch te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:09
Hertog_Martin schreef op zondag 24 december 2023 @ 23:30:
Ik heb een motion sensor op de gang, maar wil als het buiten donker is een minder heldere scène activeren bij beweging dan wanneer het licht is.

- er is een scène 'natuurlijk licht' maar deze gebruikt gek genoeg alleen zonsondergang als input en niet zonsopgang..

- bij aanpassen gedrag sensor kan je alleen vaste tijdstippen aangeven ipv zonsopgang en zonsondergang

- bij aanmaken automatisering kan je wel zonsopgang en zonsondergang als tijdstippen gebruiken, maar daar kan ik de lampen mee aan laten gaan, maar dat is niet wat ik wil, ze mogen alleen aan bij beweging.

Ik snap niet waarom je niet gewoon overal waar je een tijdstip kan kiezen de zonsopgang en ondergang kan gebruiken..

Onder automatisering bij hue labs heb je een "Sunlight as a switch" optie, volgens mij doet deze exact wat je wilt.

https://labs.meethue.com/...labs/sunlight-as-a-switch

[ Voor 3% gewijzigd door mrdemc op 25-12-2023 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 13:52
mrdemc schreef op maandag 25 december 2023 @ 00:24:
[...]

Onder automatisering bij hue labs heb je een "Sunlight as a switch" optie, volgens mij doet deze exact wat je wilt.

https://labs.meethue.com/...labs/sunlight-as-a-switch
This Formula uses the daylight sensitivity part of your motion sensor to turn on your lights. When the measured daylight falls below the threshold your favourite scene will be activated – irrespective of any motion. When the measured daylight rises above the threshold, your lights turn back off again. You can enter the times between which this Formula should be active
Helaas niet, ik wil dus dat alleen beweging het aangaan van de lampen triggered, maar dat het tijdstip van de dag bepaald op welke scène ze dan aangaan. En dan dus op basis van zowel zonsondergang als zonsopgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
Hertog_Martin schreef op zondag 24 december 2023 @ 23:30:

Heb je al gekeken naar all4hue? Daar zal het waarschijnlijk wel mee mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 12:20
Ik heb mijn eerste stapjes in dit ecosysteem gezet. Vorige week een startersset kado gekregen (3 lampen + bridge + dimmer) en daarnaast een grote bollamp. Beviel erg goed! Ik heb nu 2 lampen erbij gekocht, maar die lijken niet goed te werken met de bestaande lampen. Hierbij de setup:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQWYYFns9C02xKLXsdVw80CQS00=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/t9zNwbagXoOUeKE0dpvSApae.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhrYfhLZW_Ccx6lw-Enlc753m3Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zGjlnBRnTo0VMUHecgzkkjaV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqKNSeQEAZkCSuLbwng7oSTjTC4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4cmpOKM3YBXSVKGYKUbjywym.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMOq4JD3shzrNnqC8UTvkamXwEs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qT5GuB4uu44IGS8xkBLlc0Si.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DLUzhCetVt5uo98OvdpnId0YGI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/k6gaGAkWM5TgGgbPphQzN5zS.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RDAkNiaV2cuXeV8q8wWzBhX8-4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5TT6v5ZtgobuaqnaRrXSb7Nx.png?f=fotoalbum_tile

Het gaat om de "staande lamp laag". Ik krijg de "staande lamp laag" maar niet gesynchroniseerd met de rest van de lampen. Ik kan de "warmte" ook niet instellen: alleen feller of minder fel.

Heb ik de verkeerde lamp gekocht?

[ Voor 83% gewijzigd door Muncher op 30-12-2023 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:23

Oekol

waka waka hey hey

Muncher schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:08:
Ik heb mijn eerste stapjes in dit ecosysteem gezet. Vorige week een startersset kado gekregen (3 lampen + bridge + dimmer) en daarnaast een grote bollamp. Beviel erg goed! Ik heb nu 2 lampen erbij gekocht, maar die lijken niet goed te werken met de bestaande lampen. Hierbij de setup:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Het gaat om de "staande lamp laag". Ik krijg de "staande lamp laag" maar niet gesynchroniseerd met de rest van de lampen. Ik kan de "warmte" ook niet instellen: alleen feller of minder fel.

Je hebt een white ambiance en een white variant. Daarnaast een filament die is sowieso warm qua kleur. Die white is de goedkoopste in de range maar daardoor ook minder instelbaar. Je kan 'm niet 100% matchen.

Je moet ff googlen om het beter te snappen maar de white verschilt behoorlijk van de white ambiance en dan heb je nog de color variant (verreweg de duurste) die kan alle kleuren.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Muncher schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:08:

De 'white' lampen zijn eerder bedoeld voor waar je gewoon licht wilt. Garage, trap, kelder, enz. Utility licht zeg maar.
De naam 'White ambiance' zegt het al, dat is (ook) sfeerlicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 12:20
Oekol schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:43:
[...]

Je hebt een white ambiance en een white variant. Daarnaast een filament die is sowieso warm qua kleur. Die white is de goedkoopste in de range maar daardoor ook minder instelbaar. Je kan 'm niet 100% matchen.

Je moet ff googlen om het beter te snappen maar de white verschilt behoorlijk van de white ambiance en dan heb je nog de color variant (verreweg de duurste) die kan alle kleuren.
dragon2 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:31:
[...]

De 'white' lampen zijn eerder bedoeld voor waar je gewoon licht wilt. Garage, trap, kelder, enz. Utility licht zeg maar.
De naam 'White ambiance' zegt het al, dat is (ook) sfeerlicht.
Nou, weer wat geleerd. Vond ze al relatief goedkoop. Bedankt voor het uitleggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThekingofFanta
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-08 14:01
Goedeavond, vandaag aan de slag gegaan om hue wandschakelaar modules in te bouwen. Het lukt me alleen niet om de gele en witte draad in de fysieke schakelaar te krijgen (busch jaeger wisselschakelaar)

Ze gaan er wel in maar glijden er ook net zo makkelijk weer uit. Iemand dezelfde problemen met deze schakelaars gehad? Of iemand een oplossing?

Op internet slaat iedere handleiding deze stap ook over omdat het zo makkelijk zou moeten zijn, maar ik zit echt met de handen in het haar 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EObCfkhCv1ozfY7si-f9zSfvahM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xReCCzfBgqpXyv2WZ7BeJtDO.jpg?f=fotoalbum_large

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1GnMFltUaEzR2ZKFd_R1dwhAfq5lcRcLT0p9aig7jJcg/edit?usp=sharing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:07
ThekingofFanta schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 20:40:
Goedeavond, vandaag aan de slag gegaan om hue wandschakelaar modules in te bouwen. Het lukt me alleen niet om de gele en witte draad in de fysieke schakelaar te krijgen (busch jaeger wisselschakelaar)

Ze gaan er wel in maar glijden er ook net zo makkelijk weer uit. Iemand dezelfde problemen met deze schakelaars gehad? Of iemand een oplossing?

Op internet slaat iedere handleiding deze stap ook over omdat het zo makkelijk zou moeten zijn, maar ik zit echt met de handen in het haar 8)7

[Afbeelding]
Je hebt die blauwe dingetjes aan de zijkant wel gebruikt? :P

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThekingofFanta
Hahaha, ja. Alleen doen die voor mijn gevoel niet veel met die dunne draden van de switch. Normale draden zijn een stuk dikker dus logisch dat die een stuk beter blijven zitten. Heb met een pincet wel 1 “vast” gekregen maar lijkt me niet dat dit de bedoeling is …

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1GnMFltUaEzR2ZKFd_R1dwhAfq5lcRcLT0p9aig7jJcg/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03:06
Als het echt niet gaat klemmen in een wago en dan dikkere draden naar je schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:19
@ThekingofFanta Hoe gebruik je die blauwe dingetjes aan de zijkant dan? Induwen, de draad zo ver mogelijk in de bijbehorende aansluiting drukken, loslaten?

Ik heb exact deze Busch-Jaeger schakelaars al eens aangesloten met een Hue Wall Switch module en dat ging prima.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb dat ook een keer gehad dat hij elke keer los ging, heb daarna bij de gamma wat eindaderhulzen gehaald en het probleem was opgelost. Ook gaat je draad minder snel stuk en rafelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 30-12-2023 22:43 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThekingofFanta
@Xander Ja klopt, maar het lijkt alsof ze niet vastklemmen.

@Barfman Dit zal wel eens kunnen lukken. Vandaag maar even proberen! Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Hebben jullie ook last van klik geluiden uit de voeding van de Hue play bars?
Het lijkt op een relay die omslaat zo een harde klik hoor je

Het is als die aanstaat maar ook als je het uit doet en dan na paar minuten paar keer

Is dat een defect of hoort dat? Het is heel irritant want ik heb het op de slaapkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-08 23:09
Ik heb een vraagje omtrent het probleem met het aansturen van mijn Philips Hue lampen.
Dit is de situatie:
We hebben een Bridge V2 in de meterkast hangen.
Onder de overkapping, buiten hebben we 8 Philips Hue spots hangen (hier staat altijd spanning op).
Echter als we binnen zijn is er geen mogelijkheid om de spots onder de overkapping te bereiken (unreachable).
Zoals ik heb begrepen werken de lampen via een eigen netwerk (zigbee) waardoor ik ze niet kan bereiken via de acces point die onder de overkapping hangt. Verder hangt mijn brdige in de meterkast en is het huis goed geïsoleerd en de ramen zijn trippel glas. Daarmee als gevolg dat zowel de lampen binnen als de bridge geen connectie hebben met de lampen buiten.

Als ik buiten onder de overkapping ga staan, lukt het me wel om de lampen aan te sturen maar dat zal denk ik komen door de Bluetooth connectie tussen de lampen en mijn telefooni.c.m. de Hue app. Dit is wat ik tot nu toe concludeer en ik vraag me af of hier een oplossing voor is. Moet ik dan een extra bridge aanschaffen om deze buiten neer te hangen of is er een andere oplossing? Het lijkt mij dat meerdere mensen hier last van moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een Zigbee repeater (zoals een Hue lamp) nodig om je dekking te verbeteren….

Dus tussen je bridge (of eventuele tussenliggende lamp) en je buitenlampen. Blijkbaar is er vanaf je buitenlampen onvoldoende signaal naar het dichtstbijzijnde punt binnen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:20:
Je hebt een Zigbee repeater (zoals een Hue lamp) nodig om je dekking te verbeteren….

Dus tussen je bridge (of eventuele tussenliggende lamp) en je buitenlampen. Blijkbaar is er vanaf je buitenlampen onvoldoende signaal naar het dichtstbijzijnde punt binnen.
Ja alleen dat is dit het probleem, het signaal komt niet door de muren/triple glaswerk heen.. af en toe wel maar vaak ook niet en dat schiet niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 11:14
RensVerlaak schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:27:
[...]

Ja alleen dat is dit het probleem, het signaal komt niet door de muren/triple glaswerk heen.. af en toe wel maar vaak ook niet en dat schiet niet op.
In een eerdere post had je het over Bluetoothconnectie met de Hue app en dat het dan wel werkt.
Maar als je lampen met Bluetooth zijn gekoppeld werkt het niet met de Bridge...het is OF met de Bridge OF met Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
boyhenkie schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:36:
[...]

In een eerdere post had je het over Bluetoothconnectie met de Hue app en dat het dan wel werkt.
Maar als je lampen met Bluetooth zijn gekoppeld werkt het niet met de Bridge...het is OF met de Bridge OF met Bluetooth
Ja ik denk dat het Bluetooth is maar vanuit binnen zijn de lampen niet te bereiken en wanneer ik buiten onder het afdak sta kan ik via de app de lampen wel bereiken, dus ik maakte voor mezelf de conclusie dat het via bluetooth ging. Of dat zo is heb ik geen idee van.
Pagina: 1 ... 64 ... 83 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic