[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 65 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:22
RensVerlaak schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:53:
[...]

Ja ik denk dat het Bluetooth is maar vanuit binnen zijn de lampen niet te bereiken en wanneer ik buiten onder het afdak sta kan ik via de app de lampen wel bereiken, dus ik maakte voor mezelf de conclusie dat het via bluetooth ging. Of dat zo is heb ik geen idee van.
Zet je bluetooth eens uit en probeer het van buiten nog eens.

[ Voor 76% gewijzigd door robkrekel op 04-01-2024 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:21
Ik heb 2 Hue Wandschakelaars geïnstalleerd (de inbouw module). Deze werken niet altijd goed. Als ik op de verbonden puls-schakelaar druk gaan ze soms vaak aan/uit, knipperen dus en daardoor moet je heel vaak op de schakelaar drukken voor je de juiste scene hebt of ze uit gaan.

Weet iemand hier de oplossing voor?

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 12:59
Met het icoontje links boven in de App kan je zien of je een bridge of bluetooth verbinding gebruikt (en welke bridge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Laatst online: 10-01 09:44
[...]

Ja ik denk dat het Bluetooth is maar vanuit binnen zijn de lampen niet te bereiken en wanneer ik buiten onder het afdak sta kan ik via de app de lampen wel bereiken, dus ik maakte voor mezelf de conclusie dat het via bluetooth ging. Of dat zo is heb ik geen idee van.
Dan heb je verbinding met je router of modem en heb je je buitenshuisbediening in je app aanstaan zodat je dus via internet je lampen bediend maar geen Bluetooth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:08
boyhenkie schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:40:
[...]

Dan heb je verbinding met je router of modem en heb je je buitenshuisbediening in je app aanstaan zodat je dus via internet je lampen bediend maar geen Bluetooth...
Dit heb ik niet aanstaan zover ik weet. Ik ben nu niet thuis en via de Hue app kan deze nu geen verbinding maken met de bridge. Maar lijkt me gek dat hij dan de lampen wel via wifi aanstuurt en als ik thuis ben via zijn eigen Zigbee netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
[...]

je had niet toevallig de deur open staan toen je onder het afdak stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

RensVerlaak schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:27:
[...]

Ja alleen dat is dit het probleem, het signaal komt niet door de muren/triple glaswerk heen.. af en toe wel maar vaak ook niet en dat schiet niet op.
Het signaal komt gewoon minder ver…. Op te lossen door dichterbij iets van Hue te plaatsen zodat je wel een fatsoenlijke mesh verbinding krijgt.

Maar als je dat te lastig vindt houdt het op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
remmuz schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:04:
[...]

je had niet toevallig de deur open staan toen je onder het afdak stond?
Die was dicht, maar vanuit binnen hebben we wel af en toe dat er signaal is en af en toe doet hij het redelijk. Vooralsnog niet echt te verklaren. Dus weet niet echt hoe ik het op moet lossen. Ik zal straks eens proberen met Bluetooth uit te zetten om te kijken of hij het dan nog steeds doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:27
Ik heb Hue sinds kort ontdekt en wil nu graag de buitenlamp naast de voordeur vervangen met een hue. Is het mogelijk met een bewegingssensor dat de lamp brandt tussen ‘moment van donker worden en 23.00uur, ‘s nachts alleen bij beweging en ‘s ochtends weer vanaf 07.00 uur - moment van licht worden? Overdag moet ie uiteraard uit blijven. Zo ja, wat heb ik dan nodig? Outdoor sensor + lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uzuri
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 15:21
Ben ik de enige die sinds pakweg 4 weken veel problemen met de Hue sensoren en schakelaars heeft? Met grote regelmaat schakelen ze niet of met veel vertraging, staan ze op niet bereikbaar etc.
Overdag gaat het vaak goed, in de avond is het totaal onvoorspelbaar en meestal knudde. De setup is niet gewijzigd en ik heb al een geruime tijd niets toegevoegd (er zitten wel meer dan 50 devices op de Bridge maar dat was voor de problemen zich aandienden ook al zo).

Al geprobeerd: nieuwe batterijen, een reset inclusief nieuwe installatie van de sensoren, Bridge van de stroom af gehad, idem voor het gehele netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 19:07
uzuri schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:32:
Ben ik de enige die sinds pakweg 4 weken veel problemen met de Hue sensoren en schakelaars heeft? Met grote regelmaat schakelen ze niet of met veel vertraging, staan ze op niet bereikbaar etc.
Overdag gaat het vaak goed, in de avond is het totaal onvoorspelbaar en meestal knudde. De setup is niet gewijzigd en ik heb al een geruime tijd niets toegevoegd (er zitten wel meer dan 50 devices op de Bridge maar dat was voor de problemen zich aandienden ook al zo).

Al geprobeerd: nieuwe batterijen, een reset inclusief nieuwe installatie van de sensoren, Bridge van de stroom af gehad, idem voor het gehele netwerk.
Bridge op een ander kanaal zetten!? Komt op mij over als drukte op wifi savonds wat het Zigbee signaal van jouw Hue verstoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uzuri
Goeie, ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
Anoniem: 1986520 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:06:
[...]

Het signaal komt gewoon minder ver…. Op te lossen door dichterbij iets van Hue te plaatsen zodat je wel een fatsoenlijke mesh verbinding krijgt.

Maar als je dat te lastig vindt houdt het op natuurlijk.
Dat te lastig vind?! de hue bridge kan bijna niet dichterbij. Hij zit bijna vast tegen de schuifpui aan.

Ik heb nu nog eens geprobeerd of het lukte om hem via buiten te bereiken maar waarbij het gisteren wel lukte, lukte het vandaag niet dus het was gewoon toeval dat hij even signaal had, verwacht ik.

Wanneer ik de lampen opnieuw in de fitting draai hebben ze meteen verbinding en lukt het om ze aan te sturen, als ik elke lamp heb gehad en vervolgens naar binnen ga staan ze in mum van tijd op unreachable. Dat is erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:20
RensVerlaak schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:24:
[...]

Dat te lastig vind?! de hue bridge kan bijna niet dichterbij. Hij zit bijna vast tegen de schuifpui aan.

Ik heb nu nog eens geprobeerd of het lukte om hem via buiten te bereiken maar waarbij het gisteren wel lukte, lukte het vandaag niet dus het was gewoon toeval dat hij even signaal had, verwacht ik.

Wanneer ik de lampen opnieuw in de fitting draai hebben ze meteen verbinding en lukt het om ze aan te sturen, als ik elke lamp heb gehad en vervolgens naar binnen ga staan ze in mum van tijd op unreachable. Dat is erg frustrerend.
Je hoeft de bridge niet dichterbij te plaatsen, maar op het stuk tussen de bridge en de lampen nog een hue lamp plaatsen zodat het netwerk wordt uitgebreid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
daniel14 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:59:
[...]

Je hoeft de bridge niet dichterbij te plaatsen, maar op het stuk tussen de bridge en de lampen nog een hue lamp plaatsen zodat het netwerk wordt uitgebreid
Dat was inderdaad ook nog een optie alleen hebben we daar al bestaande inbouwspots. Voor alsnog heb ik nu beter signaal omdat ik de bridge van de meterkast heb verplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

RensVerlaak schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:24:
[...]
Hoe moeten wij nu raden wat de afstanden zijn? Ik lees alleen veel ruis maar nergens hoe je signaalpad is en hoe je dat gaat verbeteren. Bij de meesten hangt de bridge in de meterkast maar zijn er wel voldoende repeaters/lampen om ook een lange afstand of een demping te overbruggen.

Het is gewoon een mesh netwerk waarbij je voldoende knooppunten moet hebben voor een goed signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDH1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-01-2024
Beste mensen, ik heb een vraag over dynamische kleuren. Ik heb 1 ledstrip en 4 gu10 lampen. Gekoppeld aan 1 woonruimte. Wat ik wil is dat alleen de ledstrip dynamisch kleuren vertoont en de 4 gu10 spotjes blijven op de kleur die ik geselecteerd heb.
Heeft iemand enig idee of dit kan?

Als voorbeeld. Gisteren een scène ingesteld. Toen ging alleen de ledstrip dynamisch. Maar vandaag zit ik ineens onder een zeer felle lamp. (Wat ik dus niet wil)

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mvg,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Laatst online: 10-01 09:44
RensVerlaak schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:56:
[...]

Dat was inderdaad ook nog een optie alleen hebben we daar al bestaande inbouwspots. Voor alsnog heb ik nu beter signaal omdat ik de bridge van de meterkast heb verplaatst.
Kunnen in die spots geen andere lampen in bv G10 van Hue of zijn het gesloten spots waar je geen anere lampen in kunt zetten ???
Als het 12 V spots zijn...Hue heeft sinds kort hier ook exemplaren van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kort vraagje... Ik heb een hue dimmer switch. Nu heb je in de Hue app de mogelijkheid om het gedrag van de knoppen aan/uit knoppen in te stellen. Zo kun je bijvoorbeeld voor de aanknop instellen dat je door scenes rotereert afhankelijk van hoeveel keer je erop drukt. 1 keer - dimmed - 2 keer - concentrate 3 keer - relax. Et cetera.

Alleen met die instelling bedien je altijd alle lichten die je hebt ingesteld voor de hue dimmer switch.

Ik zou echter graag het volgende drag willen instellen met de knoppen...
1 keer; woonkamer uit, eetkamer aan, keuken aan,, dimmed
2 keer; woonkamer aan, eetkamer aan, keuken aan, concentrate
3 keer; woonkamer aan dimmed, eetkamer uit, keuken uit
Press hold; uit.

Is zoiets mogelijk met een andere app waarmee je de Hue dimmer switch kan programmeren?

[ Voor 5% gewijzigd door Chip. op 04-01-2024 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chip. schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:30:
Kort vraagje... Ik heb een hue dimmer switch. Nu heb je in de Hue app de mogelijkheid om het gedrag van de knoppen aan/uit knoppen in te stellen. Zo kun je bijvoorbeeld voor de aanknop instellen dat je door scenes rotereert afhankelijk van hoeveel keer je erop drukt. 1 keer - dimmed - 2 keer - concentrate 3 keer - relax. Et cetera.

Alleen met die instelling bedien je altijd alle lichten die je hebt ingesteld voor de hue dimmer switch.

Press hold; uit.

Is zoiets mogelijk met een andere app waarmee je de Hue dimmer switch kan programmeren?
Tap Dial kopen…..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:22
Chip. schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:30:

Press hold; uit.

Dit kan toch gewoon met de officiële Hue app als je die 3 kamers in een zone zet en de juiste scenes aanmaakt? :? Tenzij ik iets mis wil je toch ook juist alle lichten in die 3 ruimten bedienen?

Kijk anders eens naar All4Hue, daarmee krijg je het zeker voor elkaar.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-06 14:32
Zijn er meer mensen waarbij de geofencing niet lekker meer werkt? Sinds een paar dagen valt me op dat ze niet meer werken. Zie in de notificaties op de telefoon wel dat mijn presence status wordt bijgewerkt, melding die op zich al nieuw is, maar er gebeurt verder niets.

Paar veranderingen:
- Router deze week vervangen: in principe alle instellingen overgenomen van oude. Plus Hue bridge op een LAN poort, vermoed ik niets
- Telefoon vorige week naar Android 14 gegaan. Veel weggeweest dus het amper kunnen checken of het sindsdien gebeurt

In Hue staan alle instellingen voor de geofencing goed. Ik vermoed dat er dan ergens iets mis gaat tussen Hue en mijn telefoon? Andere systemen die geofencing gebruiken doen het overigens nog wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Xander schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:40:
[...]

Dit kan toch gewoon met de officiële Hue app als je die 3 kamers in een zone zet en de juiste scenes aanmaakt? :? Tenzij ik iets mis wil je toch ook juist alle lichten in die 3 ruimten bedienen?

Kijk anders eens naar All4Hue, daarmee krijg je het zeker voor elkaar.
Je hebt inderdaad gelijk! Zo simpel is het blijkbaar. Had nog niet de oplossing in deze richting bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-06 22:46
Mijn outdoor sensor gooit sinds deze week opeens de buitenlampen uit, zelfs op tijdstippen waarop hij niet hoort te werken. Dit is de instelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65Zv1IYkTKbIRdzj-ueNu05xucs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gjVfvJFBhdAXfdDQtNueJwgH.png?f=fotoalbum_large

Vol aan en na 10 minuten weer uit tussen twee en vijf voor zes ‘s nachts.
Maar vanmiddag om kwart voor zes waren mijn buitenlampen opeens uit. Als ik de sensor deactiveer blijven ze gewoon aan, dus is mijn conclusie dat het aan de sensor ligt. Zou een reset via de app helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 07-01-2024 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-05 15:48
Hi, ik heb in de bijkeuken een plafondlamp zitten, die met 4 schakelaars (4 deuren, langs iedere deur een schakelaar) te bedienen is. Hoe zou ik deze lamp ook schakelbaar kunnen maken via HUE (of Homey)? Hij hoeft enkel aan/uit te kunnen, dimmen is niet noodzakelijk.

Ik wil met één druk op de knop alle lampen in huis uit kunnen zetten en in deze ruimte kom ik er niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uzuri
Nuevocasa schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:20:
[...]

Bridge op een ander kanaal zetten!? Komt op mij over als drukte op wifi savonds wat het Zigbee signaal van jouw Hue verstoord.
Het duurde even voor het effect had, maar dit was de oplossing. Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41

Hertog

Aut bibat, aut abeat

brentnl schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:31:
Hi, ik heb in de bijkeuken een plafondlamp zitten, die met 4 schakelaars (4 deuren, langs iedere deur een schakelaar) te bedienen is. Hoe zou ik deze lamp ook schakelbaar kunnen maken via HUE (of Homey)? Hij hoeft enkel aan/uit te kunnen, dimmen is niet noodzakelijk.
Een bijkeuken lijkt me de ideale plek om een bewegingssensor te gebruiken in plaats van vier schakelaars. Heb ik zelf tenslotte ook gedaan ;) En aangezien ik er nogal eens met handen vol in of uit loop vind ik dat echt ideaal.

Als je echt vier schakelaars wilt kun je gewoon vier Hue smart buttons ophangen natuurlijk, maar dat lijkt me een beetje overkill. En afhankelijk van de rest van je huis loop je dan ook eventueel tegen de limieten aan.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Hertog schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:39:
[...]

Een bijkeuken lijkt me de ideale plek om een bewegingssensor te gebruiken in plaats van vier schakelaars. Heb ik zelf tenslotte ook gedaan ;) En aangezien ik er nogal eens met handen vol in of uit loop vind ik dat echt ideaal.

Als je echt vier schakelaars wilt kun je gewoon vier Hue smart buttons ophangen natuurlijk, maar dat lijkt me een beetje overkill. En afhankelijk van de rest van je huis loop je dan ook eventueel tegen de limieten aan.
Ja en dan de schakelaars weghalen? Want ik wil wel graag schakelaars behouden ivm vrouw/kinderen/oppas. Bewegingssensor is geen slecht idee, alleen ook dat moet dan dus in combinatie met schakelaar behoudt. Middels Homey kan ik de bewegingsmelder wel inregelen, alleen moet de lamp alsnog 'slim' gemaakt worden. 4x hue wallswitch is een (te) dure grap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41

Hertog

Aut bibat, aut abeat

brentnl schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Ja en dan de schakelaars weghalen? Want ik wil wel graag schakelaars behouden ivm vrouw/kinderen/oppas. Bewegingssensor is geen slecht idee, alleen ook dat moet dan dus in combinatie met schakelaar behoudt. Middels Homey kan ik de bewegingsmelder wel inregelen, alleen moet de lamp alsnog 'slim' gemaakt worden. 4x hue wallswitch is een (te) dure grap :+
Ouderwets schakelen werkt niet met Hue, dus als je echt op alle vier de plekken wilt blijven schakelen wordt het inderdaad duur, lastig, of beide :P. Je zult dan alle vier de schakelaars moeten vervangen en vier wallswitches is daarbij nog een van de goedkoopste opties.

Ik heb zelf inderdaad de schakelaar weggehaald (nou ja, verstopt achter een kast). In de hal heb ik ook een bewegingsensor en dat gaat alleen mis als iemand op bezoek komt en de lamp uit zet nèt voor de bewegingsensor hem aan had willen zitten ;)

Ik ken natuurlijk jouw vrouw, kinderen en oppas niet maar als het goed is herkent zo'n sensor hen ook gewoon :+. De bijkeuken lijkt me niet een plek waar je geregeld stil staat, dus wellicht kun je de rest ook overtuigen van het nut van niet langer op knopjes drukken?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
[...]

Ik heb destijds wat wallswitches gekocht in de aanbieding en had gewild dat ik dit veel eerder had gedaan. Let op - op 1 wallswitch kun je twee schakelaars aansluiten, dus dat maakt het al iets efficiënter.

Het mooie is ook dat je ze eenvoudig kunt herprogrammeren - met kerst werkte onze kerstboom op 1 van de schakelaars, het was al een feest voor de kinderen om elke ochtend de kerstboom aan/uit te zetten met een wandschakelaar.

Verder hebben we ook 1 schakelaar in gebruik welke de gehele benedenverdieping aan/uit zet - erg handig als je het huis verlaat of binnenkomt.

[ Voor 21% gewijzigd door Gynnad op 08-01-2024 12:18 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:12
Gynnad schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:17:
[...]
Let op - op 1 wallswitch kun je twee schakelaars aansluiten, dus dat maakt het al iets efficiënter.
Als de schakelaars niet te ver van elkaar verwijderd zitten dan is dit inderdaad een optie. Ik heb het zelf niet getest, maar ik heb al eens gelezen dat dit bij een lange afstand niet meer zo goed zou werken. Je kan de draden aan de wall switch module blijkbaar niet eindeloos verlengen. Kwestie van twee WSM kopen en testen natuurlijk.

Als je echt hier een Hue installatie van wil maken dan is twee wall switch modules denk ik echt de simpelste optie, mits dit dus goed werkt. Anders heb je er vier nodig. De Hue dimmer switch is anders de goedkoopste optie, maar hier heb je er dan vier van nodig en je moet dan ook al je bestaande schakelaars verwijderen, vervangen door blindplaten oid en hier de dimmer switch op monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online

Ik wil met één druk op de knop alle lampen in huis uit kunnen zetten en in deze ruimte kom ik er niet uit.
Dat kun je doen d.m.v. de Wall Switch module. Uiteraard dan wel in combinatie met een Hue lamp in jouw plafondlamp. Je blijft dan de bestaande schakelaars gebruiken, met zo'n module erachter. Per schakelaar heb je er eentje nodig (al kun je in dit topic ook wel een manier vinden voor een hotelschakeling met 1 module...).

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 00:04
Rallye schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:46:
Mijn outdoor sensor gooit sinds deze week opeens de buitenlampen uit, zelfs op tijdstippen waarop hij niet hoort te werken. Dit is de instelling:

[Afbeelding]

Vol aan en na 10 minuten weer uit tussen twee en vijf voor zes ‘s nachts.
Maar vanmiddag om kwart voor zes waren mijn buitenlampen opeens uit. Als ik de sensor deactiveer blijven ze gewoon aan, dus is mijn conclusie dat het aan de sensor ligt. Zou een reset via de app helpen?
Ik heb ook sinds kort dat lampen (in mijn geval binnen en overdag) dimmend uitgezet worden, wanneer dat niet moet. Als ik ze handmatig weer aanzet gaan ze na enkele (10?) minuten weer uit.
- ik heb in deze ruimte geen motion sensor, maar een camera die ('s nachts) als motion sensor werkt
- het verschijnsel doet zich voor tijdens de niet-actieve periode van de sensor
- het kan zijn dat ik de motion sensor (camera) met beweging getriggerd heb (maar hij zou niet actief moeten zijn; ook zijn het niet alle lampen die 's nachts getriggerd zouden worden; het lijkt alsof in de niet-actieve periode alleen het uitschakelen 10 minuten na bewegingsdetectie getriggerd wordt en niet het aanschakelen)

Heeft dit te maken met een app update? Of de introductie van 10 tijdsperiode (het lijkt sinds die introductie te zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Gynnad schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:17:
[...]

Ik heb destijds wat wallswitches gekocht in de aanbieding en had gewild dat ik dit veel eerder had gedaan. Let op - op 1 wallswitch kun je twee schakelaars aansluiten, dus dat maakt het al iets efficiënter.

Het mooie is ook dat je ze eenvoudig kunt herprogrammeren - met kerst werkte onze kerstboom op 1 van de schakelaars, het was al een feest voor de kinderen om elke ochtend de kerstboom aan/uit te zetten met een wandschakelaar.

Verder hebben we ook 1 schakelaar in gebruik welke de gehele benedenverdieping aan/uit zet - erg handig als je het huis verlaat of binnenkomt.
Ja ben bekend met de draadloze schakelaars, heb al op diverse punten de lampen doorgelust en voorzien van dekplaat, en de tapdial paste in mijn geval precies over een inbouwdoos van een voormalig wipschakelaar heen zonder aanpassingen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vk3x7voyon2cy2CXDhM-Gm1eT_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DiKZhoiWPY7VvgIZesmYO2gU.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen behoud ik graag het zwarte strakke schakelmateriaal, dus ga ik óf voor de wallswitch modules of ik ga proberen of ik een zigbee inbouwschakelaar bij de lamp zelf aan kan sluiten ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jwjol
  • Laatst online: 08:45
Globalcitizen schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:55:
[...]

Ik heb ook sinds kort dat lampen (in mijn geval binnen en overdag) dimmend uitgezet worden, wanneer dat niet moet. Als ik ze handmatig weer aanzet gaan ze na enkele (10?) minuten weer uit.
- ik heb in deze ruimte geen motion sensor, maar een camera die ('s nachts) als motion sensor werkt
- het verschijnsel doet zich voor tijdens de niet-actieve periode van de sensor
- het kan zijn dat ik de motion sensor (camera) met beweging getriggerd heb (maar hij zou niet actief moeten zijn; ook zijn het niet alle lampen die 's nachts getriggerd zouden worden; het lijkt alsof in de niet-actieve periode alleen het uitschakelen 10 minuten na bewegingsdetectie getriggerd wordt en niet het aanschakelen)

Heeft dit te maken met een app update? Of de introductie van 10 tijdsperiode (het lijkt sinds die introductie te zijn)?
Dit gebeurde afgelopen week bij onze Hue motion sensoren ook en had te maken met een instelling van de sensoren (update Hue app?): Gedrag > Na (Duur). Nadat ik deze op Uitgeschakeld had ingesteld (bij alle bewegingssensoren), was het 'vreemde' gedrag vd lampen opgelost.
Hier gebruiken we Homey voor het schakelen van de Hue lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
jwjol schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:09:
[...]

Dit gebeurde afgelopen week bij onze Hue motion sensoren ook en had te maken met een instelling van de sensoren (update Hue app?): Gedrag > Na (Duur). Nadat ik deze op Uitgeschakeld had ingesteld (bij alle bewegingssensoren), was het 'vreemde' gedrag vd lampen opgelost.
Hier gebruiken we Homey voor het schakelen van de Hue lampen.
Dankjewel!
Dat stond mij inderdaad niet uitgeschakeld, dus zou ook hier best wel eens de oorzaak kunnen zijn! Ik ben benieuwd of het nu over is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:03

Oekol

waka waka hey hey

[...]

Ik snap je probleem niet. Als je een hue lamp er in hebt en een bewegingssensor ben je er toch? Niemand hoeft een knop in te drukken. Doen ze dat wel geen man over boord echter moet je dan even de beweginggevoeligheid hoger zetten.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Globalcitizen schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:36:
[...]

Dankjewel!
Dat stond mij inderdaad niet uitgeschakeld, dus zou ook hier best wel eens de oorzaak kunnen zijn! Ik ben benieuwd of het nu over is:)
Ha! Daar had ik van de week ook ineens last van! Dat lampen ineens spontaan uitgingen. Uiteindelijk zag ik ook in de HUE app dat alle sensoren nu ineens na 10 minuten het licht uitdeden.

Heb nog geprobeerd te achterhalen wanneer er een update was geweest en wat de veranderingen dan zouden zijn, maar niks gevonden.

Bij was het nog wat lastiger te vinden, omdat ik er eerst vanuit ging dat het aan mijn, zojuist ‘herschreven’ homey flows lag…

Overigens had ik dit een half jaar geleden ook al eens aan de hand. Toen ook eerst getwijfeld aan mijn Homey flows… :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@jwjol @Globalcitizen Nu zo ingesteld, is dat wat wordt bedoeld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OaggYsm_qhyfuj2NbOlQyLnL4gc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r18df5krBwgWhuWyoiZ5nnDj.png?f=fotoalbum_large

Edit: lampen zijn inderdaad niet meer uitgegaan.
Raar dat Philips hier niet even voor waarschuwt.

[ Voor 11% gewijzigd door Rallye op 08-01-2024 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Rallye schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:52:
@jwjol @Globalcitizen Nu zo ingesteld, is dat wat wordt bedoeld?

[Afbeelding]

Edit: lampen zijn inderdaad niet meer uitgegaan.
Raar dat Philips hier niet even voor waarschuwt.
De optie zit nog "onder" Gedrag op de screenshot, waar je dan Uitgeschakeld kunt kiezen (voor de betreffende periodes). Maar dat had je blijkbaar al gevonden als de lampen niet meer uitgaan:)

Je moet trouwens vervolgens heel vaak Klaar en Bewaar kiezen voordat de nieuwe instellingen echt opgeslagen zijn, merkte ik.
Daarna gingen bij mij de lampen ook niet meer ongewenst uit:) Bedankt @jwjol !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Vanmorgen waren ze toch weer uit. Ik kijk nog even naar jouw oplossing.

Ze stonden al op “Uit”. Nu maar eens naar “Terugkeren naar laatste status” gezet. Vanavond weer kijken.

[ Voor 45% gewijzigd door Rallye op 09-01-2024 07:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
Rallye schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 06:49:
Vanmorgen waren ze toch weer uit. Ik kijk nog even naar jouw oplossing.

Ze stonden al op “Uit”. Nu maar eens naar “Terugkeren naar laatste status” gezet. Vanavond weer kijken.
Ter info: "Uit" is niet voldoende (ik interpreteer dat dit de actie is die na een bepaalde tijd, b.v. 10 minuten, genomen moet worden.)
Je moet echt nog op elke (niet-actieve) periode clicken en dan zorgen dat bij "Duur" "Uitgeschakeld" staat (en vervolgens Klaar etc. t/m Bewaar)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_THuQfmbn-ZdhGZNg4EeQaf4kGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxZMGU6OdKD92EU0HoOTBmsw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02:03

Als je alleen uit wilt zetten is er niet zo veel aan de hand als iemand met de schakelaar die lamp al heeft uitgezet he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Globalcitizen Dank je! Er lijkt dus echt iets veranderd. Ik zie niets bij https://www.philips-hue.c...port/release-notes/bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-06 16:25

Je kunt een Hue compatible inbouwschakelaar monteren in je centraal doos. En dat in combinatie met een domme lamp omdat je de lamp stroomloos maakt als je hem uitschakelt (via de app of via de muurschakelaars). Ben je voor ca. 40 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSBars
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-06 20:28
Even een double check, met volgende robb schakelaar set zou ik een hue lamp via de originele schakelaars (in hotelschakeling) kunnen laten werken. scheelt ten opzicht van wall switches dat ik hier nooit batterijen hoef te vervangen. Maar zou het ook niet zo aan te sluiten moeten zijn dat het met 1 van deze robb-schakelaars kan ipv achter elke schakelaar zo'n ding? Betreft een schakeling met bij eerste schakelaar 1 bruin en 2 zwarte schakeldraden die door gaan naar 2e schakelaar waaruit weer 1 schakeldraad doorgaat naar de lamp waar de enige blauwe draad zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 21:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2G9CFDy7wJf20HZaHJiGDoDzPU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cBNt43XA4SKiyKg7XrRgRIOr.png?f=fotoalbum_large

Hebben jullie ook dat het beeld onderin niet live is? Wat je daar ziet is het aller eerste beeld dat mijn camera heeft opgenomen toen hij uit de verpakking en in de oplader zat. Sindsdien blijft dit beeld staan. Vreemd toch? (als ik er op druk zie ik wel live beeld)

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 09-01-2024 22:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:27
Met dank aan mijn buurman deze plaatjes geprint voor het Busch Jaeger reflex si alpine wit afdekraam. Perfect te monteren met een blindplaat erachter. De hue smart button zit er stevig en verzonken in, maar toch is deze zo eruit gehaald indien wenselijk. Heel blij met deze subtiele oplossing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJ2ipFYNd0g5K1V8gt4uTNXthws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLKzlyfMMZoSyfjvkmcbQSHc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cdb8JWBuEJEJ0avDf1hp4pN5jAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ula78pimKlAh67eOh8PKvNaV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkU8Pylv3ylM51RTyfbu5r-i6vE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hs0k14YysQK3ErTpcT3dvfOh.jpg?f=fotoalbum_large

De kleur van de print komt vrijwel overeen met die van het afdekraam. De hue knop is nog iets witter, maar dat valt vrijwel niet op. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik wil in een nieuw te maken TV meubel een Philips Hue Gradient ledstrip verwerken. Om het geheel netjes af te werken wil ik de strip in een profiel met cover leggen.

Nu heb ik dit profiel gekocht, wat volgens de site moet passen ("Dit profiel is geschikt voor alle Philips Hue LED Strips (ook de breedste)"):
Profiel: TOPMET 14mm Aluminium hoek profiel 2 meter 60/30 graden Corner14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoUWNbPqww_EJnf2DZkgHmmQjls=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Gypv6F0FvnSPl0AFWAD3jFQC.png?f=user_large

De strip past op het profiel, maar de cover past er vervolgens niet op. De afstand van de bodem van het profiel tot de onderkant van de cover is niet voldoende. |:(

Ik kijk nu naar dit alternatief zonder 30 graden hoek:
Led profiel 3 meter opbouw breed laag 10 mm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExvPq-v7a8qhC0Z-_zl1AgI3J0M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NsQ5r7fV4vIqpUjwCNOn8Ct8.png?f=user_large

Dit profiel lijkt voldoende hoogte te bieden zodat de cover er wel overheen kan. Alleen nadeel van deze strip is dan weer dat deze enkel met een frosted cover wordt geleverd.

Iemand ervaring met een frosted cover over een gradient strip? Ik twijfel namelijk over het effect aangezien de hue strip zelf ook niet transparant is, dus dan krijg je dubbel frosted... verlies je dan niet te veel lichtopbrengst?

Update: inmiddels deze site gevonden waarop een duidelijk filmpje staat van de Philips Hue Gradient die in dit profiel wordt toegepast. Heb de strip besteld met transparante cover en hoop dat het idd zo goed past als in de video.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYn2aiDSvWw4tCbJUU_6mWG2xLc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5dc8y6oQ98S5Ij4l0Dc8I6tt.jpg?f=user_large

Update: Strip inmiddels in huis en deze past perfect icm gradient strip :)

[ Voor 18% gewijzigd door Ruud2001 op 16-01-2024 21:20 ]

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Vraag,

ik was vandaag bij mijn buurman, hij is verhuisd en heeft god weet niet hoeveel philips hue lampen aangeschaft. Omdat ie geen geduld had en de ballen verstand ervan, heeft ie ze allemaal al gekoppeld via bluetooth.

Vandaag de bridge geïnstalleerd en de bridge toegevoegd in het netwerk en gebruik gemaakt van de mogelijkheid om alle lampen te verplaatsen van bluetooth naar de bridge.

Resultaat, geen een lamp laat zich zien. Het is een groot huis (150m2 vloer oppervlak per etage), er bevinden zich lampen buiten die verwerkt zijn in de plafonds aan de buitenkant van het huis. De hue bridge zou 25 meter ver moeten reiken, maar moet dus door een meterkast deur, betonnen muren, en vermoedelijk triple HR++ glas met alu kozijnen. Ook bevinden zich veel lampen in het souterain terwijl de bridge op de begane grond in de meterkast hangt dus. Invullen via serienummer is voor nu wat mij betreft nog geen optie dan moet ik 15 tot 20 G9 spots uit het armatuur gaan draaien om ze toe te voegen.

Ik ben bekend met dat ieder zigbee apparaat een repeater vormt voor het zigbee signaal maar heb nu het vermoeden dat het bereik toch echt te kort schiet. Hoe kan ik het zigbee signaal nu het beste brengen daar waar het nodig is?

1. bridge verplaatsen
2. extra bridge
3. stopcontact repeater zoals de IKEA tradfi stopcontact repeater?
4. zigbee 'router'

Iemand ideeën?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, domheid (van je buurman) heeft zijn prijs. Vrees dat koppelen op serienummer vanaf de bridge naar buiten toch de beste oplossing is. Kom je er vanzelf achter of het mesh netwerk ver genoeg rijkt.

Als je buurman ze in de fittingen heeft kunnen ktijgen dan kan ie ze er ook weer uithalen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 09:48
@loewie1984 je weet neem ik aan dat de lampen alleen het eerste half uur nadat de stroom erop staat koppelbaar zijn…?

[ Voor 18% gewijzigd door jwhoogervorst op 12-01-2024 20:55 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19

loewie1984

music addict! pizza monster!!

jwhoogervorst schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:46:
@loewie1984 je weet neem ik aan dat de lampen alleen het eerste half uur nadat de stroom erop staat koppelbaar zijn…?
Nee, zal het even bekijken als ik er ben. Bedankt voor de tip.

En @jwhoogervorst weet je toevallig ook, of lampen die eerst aan bt gekoppeld waren, maar nog niet toegevoegd zijn aan de bridge ‘gewoon’ zichtbaar moeten zijn? Of laat ik het anders zeggen lampen die binnen range van de bridge zijn ‘gewoon’ gevonden worden om te adopteren?

[ Voor 31% gewijzigd door loewie1984 op 12-01-2024 22:12 ]

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 09:48
@loewie1984 Ik heb geen enkele ervaring met Hue bluetooth. Ik ben ingestapt toen dat er nog niet was.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:58
loewie1984 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:25:
[...]

Nee, zal het even bekijken als ik er ben. Bedankt voor de tip.

En @jwhoogervorst weet je toevallig ook, of lampen die eerst aan bt gekoppeld waren, maar nog niet toegevoegd zijn aan de bridge ‘gewoon’ zichtbaar moeten zijn? Of laat ik het anders zeggen lampen die binnen range van de bridge zijn ‘gewoon’ gevonden worden om te adopteren?
Volgens mij wel, maar dan nog steeds binnen een bepaalde tijd na stroom inschakelen. Anders kan je buurman met je lampen aan de haal als die dingen altijd in Zigbee-koppelstand staan als je alleen Bluetooth gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Beetje een noob hier met hue. Heb een syncbox, v4 ledstrips en gradient ledstrips, en color lampen. Waarom kan ik de ledstrips niet kiezen in een entertainment ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:48
mierenfokker schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:27:
Beetje een noob hier met hue. Heb een syncbox, v4 ledstrips en gradient ledstrips, en color lampen. Waarom kan ik de ledstrips niet kiezen in een entertainment ruimte?
Wellicht maximaal aantal lampen bereikt?
Bij mijn weten maximaal 10 in een entertainmentruimte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
sonnypiek schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:28:
[...]

Wellicht maximaal aantal lampen bereikt?
Bij mijn weten maximaal 10 in een entertainmentruimte
Het was uiteindelijk de App opnieuw installeren en updates doorvoeren op de strips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb hier na 2 jaar wat Motion sensors met bijna lege batterijen, maar welke batterijen ik ook haal (huismerk of duracel) het werkt niet, het lijkt wel of ze net niet helemaal lekker passen (vast zitten) tegenover de originele. Iemand ervaring mee?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:16
Vraagje

Ik heb een tv in bezit gekregen met een hue led strip op de achter zijde.

Hier mist echter de voeding kabel en adapter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2PA1kurFWErxgW_7J_vDGi922c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFPsYNQyMXY4DOGzAHwc9KKd.jpg?f=fotoalbum_large

Op de site van philips kan je wel voor 30 euro de adapter vinden. Maar het is niet duidelijk of hier ook de kabel bij zit.

Er zijn ook zat universele adapters te vinden. Heeft iemand al eens eerder een adapter gezocht, hoor graag tips.

[ Voor 27% gewijzigd door pascaldv op 14-01-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DennusB schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:58:
Ik heb hier na 2 jaar wat Motion sensors met bijna lege batterijen, maar welke batterijen ik ook haal (huismerk of duracel) het werkt niet, het lijkt wel of ze net niet helemaal lekker passen (vast zitten) tegenover de originele. Iemand ervaring mee?
Ik zet er hier bij mij altijd de AAA batterijen van Panasonic in welke ik bij de Action haal. De originele Philips AAA batterijen zijn rebranded Panasonics (en in de Dimmer Switches zitten origineel ook Panasonic CR2450 knoopcellen maar die vervang ik dan weer door de Grundig rebranded variant).

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 14-01-2024 20:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:10
Ik las dat op Jung AS500 schakelmateriaal de Jung Friends of Hue voor de A550 serie ook past maar de Senic Gira Friends of Hue ook. Klopt dit en heeft iemand met ervaring welke het beste past? En wat is verder het verschil want ik zie dat de Senic Gira versie ook een extra (enkele) knop heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door qwasd op 14-01-2024 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Laatst online: 02-06 17:12
Sinds een paar weken tonen mijn motion sensors buiten raar gedrag, zoals ik het al een hele tijd heb ingesteld is als volgt:

Overdag, tussen 08:00 - 23:00 uur --> doe niets
Tussen 23:00 - 08:00 uur --> bij beweging, doe de buitenlampen + terras aan

Verder heb ik een automatisering die de buitenlampen + terras om 17:00 uur aanzet (tot 23:00 uur)

Het lijkt er nu op dat de motion sensors in de periode dat ze niets mogen doen toch het schema uitvoeren wat ze pas na 23:00 uur mogen doen, oftewel als de buitenlampen aan zijn (17:00 - 23:00 uur) dan gaan ze na beweging ineens na 5 minuten uit.

Heft darvoor eigenlijk altijd goed gewerkt. Iemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Globalcitizen
mawi schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:33:
Sinds een paar weken tonen mijn motion sensors buiten raar gedrag, zoals ik het al een hele tijd heb ingesteld is als volgt:

Overdag, tussen 08:00 - 23:00 uur --> doe niets
Tussen 23:00 - 08:00 uur --> bij beweging, doe de buitenlampen + terras aan

Verder heb ik een automatisering die de buitenlampen + terras om 17:00 uur aanzet (tot 23:00 uur)

Het lijkt er nu op dat de motion sensors in de periode dat ze niets mogen doen toch het schema uitvoeren wat ze pas na 23:00 uur mogen doen, oftewel als de buitenlampen aan zijn (17:00 - 23:00 uur) dan gaan ze na beweging ineens na 5 minuten uit.

Heft darvoor eigenlijk altijd goed gewerkt. Iemand?
Ja, zie s.v.p. eerdere discussie eindigend met Globalcitizen in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4"

In de niet-actieve periodes moet je "Duur" op "Uitgeschakeld" zetten.
(Een tijd geleden is dit blijkbaar veranderd door een update.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Laatst online: 02-06 17:12
Globalcitizen schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:21:
[...]
Ja, zie s.v.p. eerdere discussie eindigend met Globalcitizen in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4"

In de niet-actieve periodes moet je "Duur" op "Uitgeschakeld" zetten.
(Een tijd geleden is dit blijkbaar veranderd door een update.)
Ok, top, dank je wel! Meteen aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j3rn
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-12-2024
jwhoogervorst schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:46:
Dat is niet helemaal waar - nadat ik lampen verwijderde uit bridge1 kon ik ze direct vinden in de nieuwe bridge 2 - zonder enige aan/uit of andere acties.

(dit kan natuurlijk getriggerd worden door het van de bridge afhalen, daar heb ik geen weet van, en heeft mogelijk geen toegevoegde waarde voor de bluethooth buurman)

[ Voor 17% gewijzigd door j3rn op 15-01-2024 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:54
Hoe hebben mensen met de Ensis het probleem opgelost dat als je geen stroompunt direct boven de tafel bijvoorbeeld hebt en je dus een kabelgoot naar de inbouwdoos moet brengen en de ensis geen kabeldoorvoer heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 11:06
Dracula schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:34:
Hoe hebben mensen met de Ensis het probleem opgelost dat als je geen stroompunt direct boven de tafel bijvoorbeeld hebt en je dus een kabelgoot naar de inbouwdoos moet brengen en de ensis geen kabeldoorvoer heeft?
https://hueblog.com/2021/...ll-the-philips-hue-ensis/

Bij ons hangt het stroompunt gelukkig mooi boven de tafel :)

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
Dracula schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:34:
Ik heb gewoon met een ronde vijl een uitsparing in de kunststof bak gemaakt.
Ziet er keurig uit en 2 minuten werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Laatst online: 23-05 14:29
loewie1984 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:50:
Vraag,

ik was vandaag bij mijn buurman, hij is verhuisd en heeft god weet niet hoeveel philips hue lampen aangeschaft. Omdat ie geen geduld had en de ballen verstand ervan, heeft ie ze allemaal al gekoppeld via bluetooth.

Vandaag de bridge geïnstalleerd en de bridge toegevoegd in het netwerk en gebruik gemaakt van de mogelijkheid om alle lampen te verplaatsen van bluetooth naar de bridge.

Resultaat, geen een lamp laat zich zien. Het is een groot huis (150m2 vloer oppervlak per etage), er bevinden zich lampen buiten die verwerkt zijn in de plafonds aan de buitenkant van het huis. De hue bridge zou 25 meter ver moeten reiken, maar moet dus door een meterkast deur, betonnen muren, en vermoedelijk triple HR++ glas met alu kozijnen. Ook bevinden zich veel lampen in het souterain terwijl de bridge op de begane grond in de meterkast hangt dus. Invullen via serienummer is voor nu wat mij betreft nog geen optie dan moet ik 15 tot 20 G9 spots uit het armatuur gaan draaien om ze toe te voegen.

Ik ben bekend met dat ieder zigbee apparaat een repeater vormt voor het zigbee signaal maar heb nu het vermoeden dat het bereik toch echt te kort schiet. Hoe kan ik het zigbee signaal nu het beste brengen daar waar het nodig is?

1. bridge verplaatsen
2. extra bridge
3. stopcontact repeater zoals de IKEA tradfi stopcontact repeater?
4. zigbee 'router'

Iemand ideeën?
Zoals al eerder vermeld koppelen kan alleen als de stroom volledig van een te koppelen lamp af is geweest.

vervolgens Zigbee is een mesh netwerk. Begin altijd met het koppelen van lampen die het dichts bij de bridge zitten. En werk dan langzaam verder naar buiten vanaf de bridge af. Koppelen met serienummer is dan niet nodig.

Je bent voorla lang bezig met het koppelen van iedere lamp. Het lukt namelijk niet altijd in een keer. Vooral ook omdat Zigbee een lage datasnelheid heeft en laag vermogen. Dus soms moet je het een paar keer proberen. Bij iedere poging eerst even de lamp een paar seconden echt van de stroom halen. Eenmaal gekoppeld dan blijft de koppeling in stand ook als je de stroom eraf haalt. Dus je kan stroom ook even afschakelen door een groep af te schakelen in de meterkast (handig als er geenschakelaars meer zijn...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-R-L
remmuz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:18:
[...]

Ik heb gewoon met een ronde vijl een uitsparing in de kunststof bak gemaakt.
Ziet er keurig uit en 2 minuten werk.
Dit. Gaatje precies groot genoeg voor de kabel en het valt amper op dat het niet zo hoort. En ook al zit er een gave lamp bovenin, ik kijk alsnog maar weinig naar het plafond, die lamp dient bij mij enkel als accentverlichting...

...en als ik wel kijk realiseer ik me elke keer weer dat ik het plafond moet witten. Niet te vaak naar kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar SoS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 08:47
Vraagje, ik heb thuis net alles op HA draaien, dus ben nog lerende. Daaraan een Hue bridge gekoppeld. Nu op zolder een paar Lidl lampen gekoppeld op de Hue bridge. Werken af en toe wel en dan weer niet.
Vermoed dat dit het bereik is, zit nu enkel Hue op begane grond en op zolder de Lidl lampen.

Daarnaast tientallen zigbee devices door hele huis direct op HA gekoppeld, dus dat mesh netwerk draait prima, de wandschakelaars op zolder zijn ook zigbee schakelaars op dit netwerk.

Via de Hue app op telefoon werken de lidl lampen op zolder wel altijd, maar via de wandschakelaars dus niet altijd, zitten 4 lampen achter 1 schakelaar en soms gaan er 2 wel aan, soms alles, soms niks. Ik vermoed dan dat die Lidl lampen op een ander zigbee netwerk zitten, omdat ze aan de Hue bridge gekoppeld zijn.

Als ik ergens op de tussenverdieping een Hue smart button, of lidl smartplug ofzo toevoeg, zou dit dan als repeater voor de Hue zigbee mesh moeten werken? Heb die niet in huis, dus voor ik deze optie probeer even checken of iemand denkt dat dit zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Laatst online: 23-05 14:29
Oscar SoS schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:33:
Vraagje, ik heb thuis net alles op HA draaien, dus ben nog lerende. Daaraan een Hue bridge gekoppeld. Nu op zolder een paar Lidl lampen gekoppeld op de Hue bridge. Werken af en toe wel en dan weer niet.
Vermoed dat dit het bereik is, zit nu enkel Hue op begane grond en op zolder de Lidl lampen.

Daarnaast tientallen zigbee devices door hele huis direct op HA gekoppeld, dus dat mesh netwerk draait prima, de wandschakelaars op zolder zijn ook zigbee schakelaars op dit netwerk.

Via de Hue app op telefoon werken de lidl lampen op zolder wel altijd, maar via de wandschakelaars dus niet altijd, zitten 4 lampen achter 1 schakelaar en soms gaan er 2 wel aan, soms alles, soms niks. Ik vermoed dan dat die Lidl lampen op een ander zigbee netwerk zitten, omdat ze aan de Hue bridge gekoppeld zijn.

Als ik ergens op de tussenverdieping een Hue smart button, of lidl smartplug ofzo toevoeg, zou dit dan als repeater voor de Hue zigbee mesh moeten werken? Heb die niet in huis, dus voor ik deze optie probeer even checken of iemand denkt dat dit zou moeten werken.
Euh iedere zigbee familie is slechts een meshnetwerk. Dus alleen die zaken die op de Hue bridge zitten is een meshnetwerk. Zaken die op andere Zigbee bridges zitten zijn andere netwerken.

Dus de afstand tussen bridge en zolder zonder andere zigbee elementen ertussen die ook op de hue bridge zitten maakt het inderdaad tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:35
Ik krijg mijn 'oude' GU10 spots niet gereset.
Het zijn ze nog van de Non BT variant.

Voorheen was het 10x de schakelaar omzetten, maar dat trucje werkt niet meer. Nu heb ik online gelezen dat je de dimmer ernaast moet houden en de power+hue knop moet ingedrukt houden.
Bij de E27 lampen werkte dit wel, maar bij de spots niet. Iemand die de oplossing heeft?

Wat achtergrond info: we zijn onlangs verhuisd en hebben de oude bridge in het oude huis achter gelaten. In het nieuwe huis is een nieuwe bridge.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Wij zijn sinds redelijk kort helemaal om en fan van de Hue-verlichting, echter een klein probleempje: in onze eettafellamp passen de reguliere gekleurde lampen niet vanwege de brede bovenkant: de (ongeveer even grote) warm witte-lampen die er nu in zitten passen wel omdat die mooi rond aflopen.

Is er een (E27) kleiner/ronder alternatief voor de gekleurde lampen?

Ter referentie: in een dergelijke unit moeten ze passen:
https://www.lampenundleuc...Pfj5-wcO-gEBoCGmkQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-06 15:33

Wurtul

simon says.....

(jarig!)
Je zou kunnen kijken of de kogellamp past https://www.philips-hue.c...mp/8719514491229#overview qua afmetingen.

Er zijn wel verloopfittingen te krijgen voor E14 naar E27.

Mocht dat niet passen kun je er nog voor kiezen om voor een GU10 lamp te kiezen met een verloopfitting van GU10 naar E27

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
Flix20 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:39:
Ik krijg mijn 'oude' GU10 spots niet gereset.
Het zijn ze nog van de Non BT variant.

Voorheen was het 10x de schakelaar omzetten, maar dat trucje werkt niet meer. Nu heb ik online gelezen dat je de dimmer ernaast moet houden en de power+hue knop moet ingedrukt houden.
Bij de E27 lampen werkte dit wel, maar bij de spots niet. Iemand die de oplossing heeft?

Wat achtergrond info: we zijn onlangs verhuisd en hebben de oude bridge in het oude huis achter gelaten. In het nieuwe huis is een nieuwe bridge.
Gewoon koppelen met het serienummer zou moeten werken?
(lamp eerst even uit en aan zetten en meteen daarna proberen te koppelen in de app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 22:35
remmuz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:03:
[...]

Gewoon koppelen met het serienummer zou moeten werken?
(lamp eerst even uit en aan zetten en meteen daarna proberen te koppelen in de app)
Ah ja, dat werkt.
Ik was nog onder de impressie dat een lamp niet toe te voegen is aan een nieuwe bridge als deze nog gekoppeld is. Dank.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Wurtul schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:55:
Je zou kunnen kijken of de kogellamp past https://www.philips-hue.c...mp/8719514491229#overview qua afmetingen.

Er zijn wel verloopfittingen te krijgen voor E14 naar E27.

Mocht dat niet passen kun je er nog voor kiezen om voor een GU10 lamp te kiezen met een verloopfitting van GU10 naar E27
Dank! Ik denk inderdaad dat een kogellamp met verloopje de makkelijkste oplossing (en mooiste) is. Ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Laatst online: 01-06 11:02
Oscar SoS schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:33:

Als het bereik het probleem zou zijn, dan zou ik verwachten dat het met de Hue app ook niet goed zou werken. Heb je de mogelijkheid om de Hue Bridge te verplaatsen naar een plek meer ertussenin?

Hue en HA zijn inderdaad twee aparte mesh netwerken. Check even het kanaal van elk. Zou elkaar in de weg kunnen zitten.

Verder heb je het over tientallen devices op HA. Zitten daar ook voldoende 230V devices tussen die als router dienen?

Heb je de lampen al op HA ipv Hue geprobeerd?

Verder lijkt er een verschil te zijn tussen hoe Hue de lampen aanstuurt en hoe HA dat doet. Als je via HA elke lamp afzonderlijk een commando geeft om aan te gaan en Hue dit met 1 commando voor alle lampen tegelijk doet, kan dat in geval van HA te veel verkeer op het mesh-netwerk veroorzaken, waardoor niet alle commando's aankomen. Dit is even heel kort en incompleet, ga even lezen over Zigbee groups.
Je kunt nog kijken of er verschil is tussen met HA de lampen afzonderlijk aansturen, of een Hue scene aanroepen vanuit HA.

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericv82
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik woon in Limburg en het is bijna carnaval, dit wil ik dan ook tonen door onder de carport (hangen 3 Hue spots) de verlichting dynamisch over te laten gaan van rood, geel naar groen (kleuren van carnaval).
Kan ik dit met Hue realiseren (of met een andere app)?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Meer eigen inzet wordt wel verwacht. Wat heb je zelf al geprobeerd in de app?
=> Naar Hue topic

[ Voor 15% gewijzigd door Septillion op 18-01-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducoquelicot
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 01-06 18:54
Vraagje! Bij ons in het trappenhuis (twee appartementen) zit een lamp die alleen met een schakelaar beneden te bedienen is. Wij zijn het bovenste appartement en de lamp is vaak uit als we de deur uit willen. Omdat onze voordeur direct aan de trap grenst (geen overloop), leidt dat regelmatig tot gevloek en bijna-vallen. Onze benedenbuurman vindt het zonde om de lamp de hele tijd te laten branden, maar staat open om mee te denken over een oplossing.

Omdat de thuis overal Hue-lampen hebben hangen, spelen we met de gedachte om er een Hue lamp in te zetten. Probleem is alleen dat we 'm niet aan onze bridge willen verbinden, omdat onze buurman (die dan ook de app moet hebben) dan al onze lampen kan bedienen. Twee losse afstandsbedieningen aanschaffen kan een oplossing zijn, maar heeft wel risico op kwijtraken. Bewegingssensoren zou nog beter zijn, maar ik kan niet goed achterhalen of die nu wel of niet aan te sluiten zijn zonder bridge.

Iemand toevallig een slim idee waar we nog niet aan gedacht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koop je toch gewoon een tweede bridge voor die lamp en eventuele sensoren.

Maar er zijn natuurlijk ook gewoon andere armaturen met ingebouwde bewegingssensoren.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 18-01-2024 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-06 17:16

Antonio di

a mi me dijeron que si

ducoquelicot schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:36:
Vraagje! Bij ons in het trappenhuis (twee appartementen) zit een lamp die alleen met een schakelaar beneden te bedienen is. Wij zijn het bovenste appartement en de lamp is vaak uit als we de deur uit willen. Omdat onze voordeur direct aan de trap grenst (geen overloop), leidt dat regelmatig tot gevloek en bijna-vallen. Onze benedenbuurman vindt het zonde om de lamp de hele tijd te laten branden, maar staat open om mee te denken over een oplossing.

Omdat de thuis overal Hue-lampen hebben hangen, spelen we met de gedachte om er een Hue lamp in te zetten. Probleem is alleen dat we 'm niet aan onze bridge willen verbinden, omdat onze buurman (die dan ook de app moet hebben) dan al onze lampen kan bedienen. Twee losse afstandsbedieningen aanschaffen kan een oplossing zijn, maar heeft wel risico op kwijtraken. Bewegingssensoren zou nog beter zijn, maar ik kan niet goed achterhalen of die nu wel of niet aan te sluiten zijn zonder bridge.

Even je verdiepen in Hue Bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ducoquelicot
Antonio di schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:12:
[...]

Even je verdiepen in Hue Bluetooth.
Ja de bedoeling was inderdaad om 'm via Bluetooth los te verbinden. Alleen volgens mij (voor zover ik kan zien) werken de bewegingssensoren van de Hue alleen met de bridge, vandaar de vraag.

@Anoniem: 1986520 een extra bridge voor één lamp wordt misschien een beetje overkill (en duur grapje). Als het anders kan, heeft dat wel de voorkeur. Denk dat een armatuur met bewegingssensor niet werkt voor onze situatie, omdat de lamp wat lager in de gang hangt. Als we bovenaan de trap staan, pikt 'ie dat niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ducoquelicot schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:10:
[...]

@Anoniem: 1986520 een extra bridge voor één lamp wordt misschien een beetje overkill (en duur grapje). Als het anders kan, heeft dat wel de voorkeur. Denk dat een armatuur met bewegingssensor niet werkt voor onze situatie, omdat de lamp wat lager in de gang hangt. Als we bovenaan de trap staan, pikt 'ie dat niet op.
Dus je zoekt alleen een goedkope oplossing… dat is natuurlijk een led lampje van 2w gewoon laten branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hue lamp erin, schakelaar beneden lus je door en plaats je een Hue wandschakelaarmodule achter de bestaande schakelaar. Boven plak je een opbouwschakelaar op de muur icm ook een wandschakelaarmodule . Wel prijzige oplossing, maar geen risico op kwijtraken en ook geen noodzaak om je buurman in je Hue omgeving te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Ik wil graag de lightstrip v4 (de gradiant wordt iets te gek qua prijs) aanschaffen voor aan de verticale randen van twee wandelementen, in totaal dus vier verticale randen. In totaal zal ik ongeveer 4x 2.40m aan lightstrip nodig hebben. Ik kom er alleen niet helemaal uit wat nu de handigste aanpak is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTKJo2p15cQEH-BqW5qWWlhVLyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSKDmqtHd3K7WJtmVTH4Xigh.jpg?f=fotoalbum_large

Vier losse lightstrips, met allemaal een eigen voeding, wordt even een uitdaging hoe ik vier stekkers netjes weggewerkt krijg. Werkt gegarandeerd en alle vier zullen ze los aanstuurbaar zijn.

Echter vroeg ik mij af of ik niet ook gewoon twee lightstrips, eentje per wandelement, kan gebruiken en die achterlangs te verlengen naar de andere kant van het wandelement. Voordeel is dat ik dan maar twee stekkers hoef weg te werken maar volgens mij verkoopt philips geen verlengstukken zonder licht en is een verlengstuk los bedienbaar?

Verkoopt philips voedingen voor lightstrips met meerdere ingangen? Ik kan ze wel vinden voor o.a. de Hue Play serie.

[ Voor 36% gewijzigd door Caayn op 19-01-2024 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
Caayn schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:26:
Ik wil graag de lightstrip v4 (de gradiant wordt iets te gek qua prijs) aanschaffen voor aan de verticale randen van twee wandelementen, in totaal dus vier verticale randen. In totaal zal ik ongeveer 4x 2.40m aan lightstrip nodig hebben. Ik kom er alleen niet helemaal uit wat nu de handigste aanpak is.

...

Echter vroeg ik mij af of ik niet ook gewoon twee lightstrips, eentje per wandelement, kan gebruiken en die achterlangs te verlengen naar de andere kant van het wandelement. Voordeel is dat ik dan maar twee stekkers hoef weg te werken maar volgens mij verkoopt philips geen verlengstukken zonder licht en is een verlengstuk los bedienbaar?

Verkoopt philips voedingen voor lightstrips met meerdere ingangen? Ik kan ze wel vinden voor o.a. de Hue Play serie.
Litcessory heeft handige oplossingen voor Hue lightstrips, zie Amazon
Met deze verlengkabel kun je dus met 1 voeding per paneel uit de voeten als ik het goed heb?

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-R-L

Vergelijkbare situatie in de maisonettewoning hier. Wel een lamp bij de voordeur, maar omdat er bovenaan de trap geen knop zat liepen we alsnog in het donker de trap op en af. Hebben het met een bewegingssensor opgelost, werkt perfect. En met de sensor goed ingesteld heb je de app niet nodig, kan hij dus gewoon op je bridge zonder dat buurman toegang nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel

Geen Hue, maar er staat me bij dat je de IKEA bewegingssensors wel direct met een lamp kunt verbinden, dus zonder een hub/bridge.

Let op dat er recent een nieuwe bewegingssensor (VALLHORN) is uitgekomen die gewoon met (oplaadbare) AAA batterijen werkt.

Van de oude (TRADFRI) weet ik vrij zeker dat ie zonder hub kan werken (gebruikt CR2023), maar zou de nieuwe kiezen indien mogelijk. Je kunt niet meerdere sensors op 1 lamp doen, iig niet zonder hub.

Slimme IKEA lampen zijn ook niet zo duur. Moet je nog wel even de fysieke schakelaar "onklaar" maken door de draden erachter door te verbinden met een lasklem, deze schakelaar werkt dan niet meer. Denk dat je voor ca 20 euro wel klaar bent. Enige nadeel is als de batterijen leeg zijn en je dan dus geen licht hebt.

Een andere (niet slimme en duurdere) optie is misschien een normale "buiten"lamp naast je eigen deur hangen, met een eigen schakelaar of sensor. Wel wat meer werk, maar niet afhankelijk van batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducoquelicot
r0el schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:09:
[...]

Hue lamp erin, schakelaar beneden lus je door en plaats je een Hue wandschakelaarmodule achter de bestaande schakelaar. Boven plak je een opbouwschakelaar op de muur icm ook een wandschakelaarmodule . Wel prijzige oplossing, maar geen risico op kwijtraken en ook geen noodzaak om je buurman in je Hue omgeving te laten.
Is zeker een idee! Gaan we meenemen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducoquelicot
musicpixel schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:04:
[...]

Geen Hue, maar er staat me bij dat je de IKEA bewegingssensors wel direct met een lamp kunt verbinden, dus zonder een hub/bridge.

Let op dat er recent een nieuwe bewegingssensor (VALLHORN) is uitgekomen die gewoon met (oplaadbare) AAA batterijen werkt.

Van de oude (TRADFRI) weet ik vrij zeker dat ie zonder hub kan werken (gebruikt CR2023), maar zou de nieuwe kiezen indien mogelijk. Je kunt niet meerdere sensors op 1 lamp doen, iig niet zonder hub.

Slimme IKEA lampen zijn ook niet zo duur. Moet je nog wel even de fysieke schakelaar "onklaar" maken door de draden erachter door te verbinden met een lasklem, deze schakelaar werkt dan niet meer. Denk dat je voor ca 20 euro wel klaar bent. Enige nadeel is als de batterijen leeg zijn en je dan dus geen licht hebt.

Een andere (niet slimme en duurdere) optie is misschien een normale "buiten"lamp naast je eigen deur hangen, met een eigen schakelaar of sensor. Wel wat meer werk, maar niet afhankelijk van batterijen.
Ah ja, dat is zeker ook een goeie :) dank, fijne tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Met die wandschakelaarmodule en een switch of sensor boven is inderdaad de mooiste oplossing. Hij zit mogelijk wel vrij ver weg van de lamp, maar het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 17:07
Heeft iemand al een Lightguide lamp? Ik heb video's bekeken en plaatjes gezien, maar ben niet onder de indruk van het effect. Ik zoek echter nog wel een mooie lamp voor in de vensterbank. Waarschijnlijk is het effect in het echt veel mooier dan op foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
PhilipsFan schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 01:26:
Heeft iemand al een Lightguide lamp? Ik heb video's bekeken en plaatjes gezien, maar ben niet onder de indruk van het effect. Ik zoek echter nog wel een mooie lamp voor in de vensterbank. Waarschijnlijk is het effect in het echt veel mooier dan op foto's?
Ik heb ze zelf niet, maar wel bij vrienden kunnen bewonderen.
Ze hebben er vijf boven de eettafel hangen en dan ziet het er geweldig uit, maar ook (met mijn portemonnee) en behoorlijke investering.
Ze hebben er ook 1 los staan in de vensterbank en dat deed mij niet veel. Het moet sowieso al vrij donker zijn om het effect te kunnen zien en van een afstand ziet er er gewoon als een gekleurde lamp. Persoonlijk vind ik het geen 100 euro waard.
Dus als losstaande lamp niet bijzonder, in een groepje van 3 of meer ziet het er leuk uit.

Ik overweeg deze als alternatief (scheelt toch 60 euro per lamp) https://de.paulmann.com/p...e975da65c7286187235288375

[ Voor 11% gewijzigd door remmuz op 20-01-2024 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
remmuz schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 07:40:
[...]
Ik overweeg deze als alternatief (scheelt toch 60 euro per lamp) https://de.paulmann.com/p...e975da65c7286187235288375
Hmm, die Paulmanns zien er interessant uit. Mocht je daarvoor kiezen laat dan even hier weten hoe ze zijn. Ben vooral benieuwd naar de vergelijking met de normale Hue kleurenlampen, en dan met name op het gebied van kleurweergave, witweergave en hoe ver ze zijn terug te dimmen. Wil ze namelijk in de zelfde ruimte toepassen naast de gewone kleurenlampen van Hue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
musicpixel schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:22:
[...]

Hmm, die Paulmanns zien er interessant uit. Mocht je daarvoor kiezen laat dan even hier weten hoe ze zijn. Ben vooral benieuwd naar de vergelijking met de normale Hue kleurenlampen, en dan met name op het gebied van kleurweergave, witweergave en hoe ver ze zijn terug te dimmen. Wil ze namelijk in de zelfde ruimte toepassen naast de gewone kleurenlampen van Hue.
Ik heb er 3 besteld (per 3 zijn ze iets voordeliger, 102 euro)
Via de NL website is verzending gratis boven 50 euro en met de code 20HELLO24 krijg je 20% korting op alles! (t/m 28 januari)
Ik zal mijn bevindingen hier delen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Mensen met een Wall Switch Module, let op!

Vandaag zag ik dat hier een update voor was geinstalleerd, die het gedrag aanpast van de schakelaar (net zoals bij de Hue Motion Detectors een tijdje geleden) .

Wil je dat de schakelaar de lampen weer gewoon aan en uit doet, moet je Smart aan/uit op 'aan' zetten. En bij 'Drukken' 'Een scene', die je dan zelf wil.

[ Voor 11% gewijzigd door NaN op 20-01-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 17:07
remmuz schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 07:40:
[...]

Ik heb ze zelf niet, maar wel bij vrienden kunnen bewonderen.
Ze hebben er vijf boven de eettafel hangen en dan ziet het er geweldig uit, maar ook (met mijn portemonnee) en behoorlijke investering.
Ze hebben er ook 1 los staan in de vensterbank en dat deed mij niet veel. Het moet sowieso al vrij donker zijn om het effect te kunnen zien en van een afstand ziet er er gewoon als een gekleurde lamp. Persoonlijk vind ik het geen 100 euro waard.
Dus als losstaande lamp niet bijzonder, in een groepje van 3 of meer ziet het er leuk uit.

Ik heb er inmiddels een in huis, gisteravond besteld bij de Mediamarkt en net opgehaald. Het ding ziet er indrukwekkend uit, maar het effect is nog niet om over naar huis te schrijven. Wellicht is dat beter als het donker is. Ik weet eigenlijk nog niet of ik hem anders ga terugbrengen, ik ben een beetje geld-blind als het op Hue aankomt. Het is hoe dan ook een mooi ding om te zien, zelfs als ie uit staat.

Dan vervolgens gaan nadenken over een mooie voet. Want de base van de lamp is wel een beetje groot. Ik heb 'm tijdelijk in een simpele Rasegel van Ikea, maar er moet eigenlijk een vierkante witte voet onder waar de base volledig in wegvalt, zodat je alleen de bol ziet. Iemand een idee? Hue heeft zelf wel hangers met een passende fitting, dat ziet er heel mooi uit, maar bij mij moet hij dus staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QkggnlhHRlbG7EO7YWhTonQq1-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIox51idj31zRt2xxH059ssV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door PhilipsFan op 20-01-2024 15:41 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 82 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic