Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 22:01

Falcon10

Hit it i would !

Gwaihir schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:07:
[...]

Precies, je 'schakelaars' schakelen de stroom niet aan / uit zoals een echte schakelaar, dat doet een relais verderop. Dat relais moet dus op aan blijven staan en die schakelaar kun je 'hergebruiken' voor de nieuwe insteek.

Ik zag dat je 't KNX topic al hebt gevonden en van details bent voorzien :)
Jups, lijkt inderdaad goed te komen, met een extra KNX module tussen de HUE bridge wel, maar daar kunnen we mee leven :)

-| Hit it i would ! |-

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-01 20:38

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik heb een eigenaardigheid. Ik heb een kamer met 6 plafond ledspots (Ikea leptiter) en een Ikea motionsensor v2. Als ik de lampen in een room configureer in de Hue app en vervolgens de room aan en uit schakel via de app gaan alle zes spots instant (op het zelfde moment) aan en/of uit.

Nu heb ik een motion sensor opgehangen in de kamer en deze geconfigureerd om de lampen aan te zetten wanneer er beweging gedetecteerd word. Dat gaat goed echter gaan nu de 6 leds spots 1 voor 1 aan ipv allemaal tegelijk. Een soort van tl-balk effect in een grote fabrieks hal (net zoals in de film). Best wel irritant.
Als ik dan de ruimte via de app weer aan of uit zet, dan gaan de lampen alle 6 instant aan en uit, dus niet 1 voor 1.

Iemand hier een idee van hoe dat komt, ik snap er geen snars van.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

WeaZuL schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:02:
Ik heb een eigenaardigheid. Ik heb een kamer met 6 plafond ledspots (Ikea leptiter) en een Ikea motionsensor v2. Als ik de lampen in een room configureer in de Hue app en vervolgens de room aan en uit schakel via de app gaan alle zes spots instant (op het zelfde moment) aan en/of uit.

Nu heb ik een motion sensor opgehangen in de kamer en deze geconfigureerd om de lampen aan te zetten wanneer er beweging gedetecteerd word. Dat gaat goed echter gaan nu de 6 leds spots 1 voor 1 aan ipv allemaal tegelijk. Een soort van tl-balk effect in een grote fabrieks hal (net zoals in de film). Best wel irritant.
Als ik dan de ruimte via de app weer aan of uit zet, dan gaan de lampen alle 6 instant aan en uit, dus niet 1 voor 1.

Iemand hier een idee van hoe dat komt, ik snap er geen snars van.
Misschien eens kijken naar de instelling van de motion sensor. Bedien je daarmee 6 lampen, of 1 kamer?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02 20:55
Op Black Friday had ik 3 Hue Play Bars voor op mijn bureau gekocht, zodat ik de muur achter mijn scherm kon verlichten en het contrast tussen de donkere muur en het scherm minder was. De normale functies werken hiervoor prima, maar rond Kerst en Oud en Nieuw wou ik de dynamische scenes gebruiken om wat sfeer in de kamer te brengen. Alleen kreeg ik toen bij 2 van de 3 de melding dat hiervoor een update nodig is, wat inderdaad klopt want degene die het wel kan zit op 1.101.5 en de andere 2 op 1.82.10. Ik krijg alleen de 2 in kwestie niet naar 1.101.5 geupdate. Heb al zowel de Hub als de lampen een power cycle gegeven door ze even van het stroom te halen in de hoop dat dat de update zou kickstarten, maar helaas zonder succes. Ook staat de automatische update functie aan.

Heeft iemand hier toevallig nog een tip van wat ik kan proberen om ze wel naar de laatste firmware te krijgen?

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03:30
Onlangs eindelijk een Oled aangeschaft, betreft een 65oled706.
Was de mooie aanbieding van Mediamarkt misgelopen van de 65oled806 met Ambilight 4.

Hiervoor had ik gewoon een Govee ledstrip met alleen een kleur aan de onderzijde van mijn tv als toevoeging op mijn tv ook met Ambilight 3.

Vorige week een duo pack Hue Play Bars gekocht, gekoppeld via Hue en het werkt echt geweldig, als ik dit had geweten had ik dit veel eerder gedaan.
Ik had ooit jaren geleden Hue light strips gehad en dat gaf niet echt 100% een correcte ambilight effect, maar de Play Bars weer wel.

• WeaZuL

WeaZuL

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:39:
[...]

Misschien eens kijken naar de instelling van de motion sensor. Bedien je daarmee 6 lampen, of 1 kamer?
Tijdens de configuratie in de Hue app van de motion sensor kan ik enkel Rooms selecteren en niet individuele lampen. Ik heb ook in de instellingen lopen neuzen van de motion sensor via Hue app maar daar kan ik enkel "daglicht gevoeligheid" en "beweging gevoeligheid" instellen.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:08
Ik heb een ambilight tv gecombineerd met 2 living colours lampen, werkt op zich perfect, maar wil ook graag een ledstrip van 3 meter in mijn kast hebben die meedoet met de ambilight setup.
Heeft iemand tips voor een 3rd party ledstrip die werkt met ambilight+hue? vind op amazon een hoop zigbee compatibel strips, maar zie bij de recensies vaak staan dat ze niet werken in een 'entertainment setup'

Mijn paludarium // iRacing Profiel

• WeaZuL

WeaZuL

WeaZuL schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:57:
[...]

Tijdens de configuratie in de Hue app van de motion sensor kan ik enkel Rooms selecteren en niet individuele lampen. Ik heb ook in de instellingen lopen neuzen van de motion sensor via Hue app maar daar kan ik enkel "daglicht gevoeligheid" en "beweging gevoeligheid" instellen.
Na wat additioneel onderzoek heb ik een aantal topics gevonden die hetzelfde gedrag ervaren. Plus aanvullende issues dat bijvoorbeeld sommige spots (random) niet op de juiste brightness (lees gedimmt) aan gingen waar de rest van de spots dat wel deden in dezelfde room. In deze topics gaf men aan over te stappen op andere gateways en/of zigbee oplossingen (conbee, deconz or zigbee2mqtt).

Ik ga eens testen met zigbee2mqtt, icm met een zigbee gateway via ethernet. Kijken of dat mijn issues / limitaties verhelpt.

• Pompi
Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:40:
Ik heb een ambilight tv gecombineerd met 2 living colours lampen, werkt op zich perfect, maar wil ook graag een ledstrip van 3 meter in mijn kast hebben die meedoet met de ambilight setup.
Heeft iemand tips voor een 3rd party ledstrip die werkt met ambilight+hue? vind op amazon een hoop zigbee compatibel strips, maar zie bij de recensies vaak staan dat ze niet werken in een 'entertainment setup' [Afbeelding]
Als het specifiek om die functie gaat, waarom dan niet gewoon de HUE 2m ledstrip plus de 1m uitbreiding? In andere omstandigheden snap ik heel goed waarom je misschien liever voor een goedkopere/andere optie gaat, maar als je zegt dat je nu al veel leest dat de specifieke Ambilight/Hue functie bij andere niet of slecht werkt dan zou ik persoonlijk in dit geval gewoon de originele Hue optie kopen om mij veel kopzorgen voor te zijn.

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-02 13:55
Pompi schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:21:
[...]

Als het specifiek om die functie gaat, waarom dan niet gewoon de HUE 2m ledstrip plus de 1m uitbreiding? In andere omstandigheden snap ik heel goed waarom je misschien liever voor een goedkopere/andere optie gaat, maar als je zegt dat je nu al veel leest dat de specifieke Ambilight/Hue functie bij andere niet of slecht werkt dan zou ik persoonlijk in dit geval gewoon de originele Hue optie kopen om mij veel kopzorgen voor te zijn.
Precies dat zou ik ook doen, liefste natuurlijk de gradient strip voor maximaal resultaat maar dat is een stuk duurder. De strip werkt top en geeft ook veel mooier licht dan veel andere strips.Zeker als je veel gaat dimmen en in entertainment mode gaat gebruiken.

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 20:55
Ik ben momenteel aan het overstappen van conbee naar Z2MQTT
Hiervoor moet ik ook mn hue lampen resetten.
Ik heb geen hue bridge meer.
Mijn lampen hebben geen bluetooth
Hoe kan ik ze resetten?

Momenteel kan ik de lampen ook niet meer aanzetten omdat mijn deconz app uitgeschakeld is (zigbee2mqtt staat aan)

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 21:10
skank schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:19:
Ik ben momenteel aan het overstappen van conbee naar Z2MQTT
Hiervoor moet ik ook mn hue lampen resetten.
Ik heb geen hue bridge meer.
Mijn lampen hebben geen bluetooth
Hoe kan ik ze resetten?

Momenteel kan ik de lampen ook niet meer aanzetten omdat mijn deconz app uitgeschakeld is (zigbee2mqtt staat aan)
Eigenlijk had je ze eerst moeten resetten vanuit de deconz-omgeving. Daarna zijn ze namelijk weer koppelbaar. Kan dat nog?

Anders moet je een zigbee-afstandsbediening hebben die ze kan resetten. Zoals die van Hue, KlikAanKlikUit, IKEA, etc.

• skank
  • Laatst online: 02-02 20:55
xFeverr schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:47:
[...]

Eigenlijk had je ze eerst moeten resetten vanuit de deconz-omgeving. Daarna zijn ze namelijk weer koppelbaar. Kan dat nog?

Anders moet je een zigbee-afstandsbediening hebben die ze kan resetten. Zoals die van Hue, KlikAanKlikUit, IKEA, etc.
Ik kan die deconz addon terug aanzetten, maar i dunno of ik ze dan kan resetten en hoe

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 21:10
skank schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:50:
[...]

Ik kan die deconz addon terug aanzetten, maar i dunno of ik ze dan kan resetten en hoe
Ik zou het proberen. Gewoon verwijderen terwijl je lamp verbonden is zou een reset moeten geven.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:29
Heeft iemand toevallig al ervaring met de Hue app voor Samsung?

nieuws: Signify brengt Philips Hue Sync-app voor Samsung-tv's uit voor 130 euro

Hoop geld voor een app maar ik heb net al bijna op "buy" geklikt. :+ Het is een stuk goedkoper dan de Hue Sync Box en werkt ook nog met de apps op de TV zelf, wat dat betreft lijkt het geen slechte deal.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

DataCopy

Dum vita est spes est

Xander schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:46:

...
Nee nog geen ervaring mee, ik vind het voor een app inderdaad ook wel erg veel geld.

Maar, waarom hebben/krijgen de Philips TVs deze functionaliteit niet? Ik heb al Ambilight, maar zou het wel gaaf vinden als de rest van de woonkamer gezellig mee doet >:)

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

• Xander
DataCopy schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:06:
[...]

Maar, waarom hebben/krijgen de Philips TVs deze functionaliteit niet? Ik heb al Ambilight, maar zou het wel gaaf vinden als de rest van de woonkamer gezellig mee doet >:)
De recentere Philips Ambilight TV's hebben dat toch?

• DataCopy
  • Nu online

DataCopy

Dum vita est spes est

Xander schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:09:
[...]

Oh, misschien heb ik dat dan gemist? Ik heb een OLED806 (introductie 2021). Daar kan ik wel wat dingen met Ambilight, maar mijn andere hue lampen daarop laten reageren heb ik nog niet ontdekt? :?

Ah goeie tip, inderdaad gevonden. https://www.google.com/am...t-uw-ambilight-tv.amphtml

Morgen iets te tweaken *O*

[Voor 24% gewijzigd door DataCopy op 05-01-2023 22:22]

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:22
Volgens mij kan dat met Ambilight > Ambilight-extensie > Ambilight+Hue in je TV instellingen, het beste is wel dat je de Hue Bridge v2 hebt omdat die meer ondersteund.

System | Racing is in my Blood

• DataCopy
  • Nu online

DataCopy

Dum vita est spes est

Barfman schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:25:
Volgens mij kan dat met Ambilight > Ambilight-extensie > Ambilight+Hue in je TV instellingen, het beste is wel dat je de Hue Bridge v2 hebt omdat die meer ondersteund.
Inderdaad, toch maar snel mee gespeeld, en geeft een leuk effect!

• robkrekel
  • Laatst online: 03-02 13:23
Over Hue en Ambilight: Ik krijg het slecht voor elkaar. Mijn bridges zitten rechtstreeks in de ziggo router, maar mijn tv's zitten op een deco mesh netwerk. Heb al veel lopen klooien, maar het lukt me slecht. Iemand anders die zoiets wel goed voor elkaar gekregen heeft?

Acties:
  • +11Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:49
Ter inspiratie: Voor m'n nieuwbouw woning had ik eerst het plan om overal Friends of Hue schakelaars te gebruiken van Busch-Jaeger maar toen zag ik de tap dial die een stuk mooier is maar zoals meerdere mensen al hebben opgemerkt is het wat lastig om deze goed te integreren in een bestaand raamwerk door de afwijkende afmetingen.

Het volgende heb ik gedaan:
-Standaard future linear Busch-Jaeger raamwerk in mat zwart
-Metalen plaatje uit de houder van de Tap Dial gehaald, deze is makkelijk los te maken.
-Rondom ongeveer 2mm van het plaatje afgehaald met een Dremel.
-Het metalen plaatje past precies stijf in het raamwerk waardoor deze gewoon blijft vast zitten
-Een opvul stukje geprint, deze is ook precies op maat zodat deze er niet uitvalt.

Het is nog een prototype, ik wil nog een ander zwart filament voor het opvulstuk proberen zodat de kleur nog wat beter matcht met het raamwerkje

Instagram: Hus_Yn_Harns - Nieuwbouw

• DataCopy
  • Nu online

DataCopy

Dum vita est spes est

robkrekel schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 07:34:
Over Hue en Ambilight: Ik krijg het slecht voor elkaar. Mijn bridges zitten rechtstreeks in de ziggo router, maar mijn tv's zitten op een deco mesh netwerk. Heb al veel lopen klooien, maar het lukt me slecht. Iemand anders die zoiets wel goed voor elkaar gekregen heeft?
Dat is dezelfde situatie die ik heb (TV op deco mesh) en ik heb daar nog geen problemen mee ondervonden. Werkt het überhaupt niet, of wat merk je precies?

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 16:40
Xander schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:46:
Nee, maar ik ben ook erg nieuwsgierig naar ervaringen. Als ik een Samsung TV zou hebben had ik hem waarschijnlijk direct gekocht, maar ik zal nog even moeten wachten op een LG versie. Maar over LG versies is niets genoemd toch?

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:34

amphora

Websites & Fotografie

130 euro voor een app is een hoop geld maar als het net zo werkt als de sync box wellicht waard maar wat nou als je een nieuwe tv koopt? Dan moet het dus wel weer een samsung zijn en dan nog maar hopen dat het nog steeds werkt.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Xander
amphora schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:05:
130 euro voor een app is een hoop geld maar als het net zo werkt als de sync box wellicht waard maar wat nou als je een nieuwe tv koopt? Dan moet het dus wel weer een samsung zijn en dan nog maar hopen dat het nog steeds werkt.
Het werkt in mijn situatie in theorie beter dan een sync box. Ik gebruik amper nog externe bronnen, de TV zelf heeft prima apps voor de streamingdiensten. Dat signaal krijg je niet door een sync box heen...

Tja. Je moet dit meer zien als €130 meer uitgeven voor een TV met Hue ondersteuning. Had ik een Philips Ambilight TV gekocht was ik misschien ook wel €130 meer kwijt geweest. Wat blijft daar van over als je een nieuwe TV koopt?

Ik kijk de aap nog even uit de boom, de vrouw wil ook al een Hue Surimu erbij dus deze maand gaat er al wel weer genoeg geld naar Philips. :+

[Voor 8% gewijzigd door Xander op 06-01-2023 12:37]

FreezingPixels schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:35:
Ter inspiratie: Voor m'n nieuwbouw woning had ik eerst het plan om overal Friends of Hue schakelaars te gebruiken van Busch-Jaeger maar toen zag ik de tap dial die een stuk mooier is maar zoals meerdere mensen al hebben opgemerkt is het wat lastig om deze goed te integreren in een bestaand raamwerk door de afwijkende afmetingen.

Het volgende heb ik gedaan:
-Standaard future linear Busch-Jaeger raamwerk in mat zwart
-Metalen plaatje uit de houder van de Tap Dial gehaald, deze is makkelijk los te maken.
-Rondom ongeveer 2mm van het plaatje afgehaald met een Dremel.
-Het metalen plaatje past precies stijf in het raamwerk waardoor deze gewoon blijft vast zitten
-Een opvul stukje geprint, deze is ook precies op maat zodat deze er niet uitvalt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is nog een prototype, ik wil nog een ander zwart filament voor het opvulstuk proberen zodat de kleur nog wat beter matcht met het raamwerkje
Mooi resultaat.
Het wordt voor jouw tijd voor een 3D printer ;) :o .
Bij het schrijven van mijn review van de Hue dimmer switch V2 was ik ook al gestuit op creatieve mooie oplossingen, maar dan met een 3D printer, Zie (hoofdstuk D2....): Philips Hue Dimmer Switch review door Antonio di

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:26
Voordeel is wel dat die app ook werkt de apps op je TV……

@robkrekel Wat krijg je niet voor elkaar? Wellicht dat je hier hulp kunt krijgen…….

• FreezingPixels
Antonio di schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Mooi resultaat.
Het wordt voor jouw tijd voor een 3D printer ;) :o .
Bij het schrijven van mijn review van de Hue dimmer switch V2 was ik ook al gestuit op creatieve mooie oplossingen, maar dan met een 3D printer, Zie (hoofdstuk D2....): Philips Hue Dimmer Switch review door Antonio di
M'n bericht is misschien niet helemaal duidelijk. Het opvul stukje is met de 3d printer geprint. Het raampje etc kan ik ook 3d printen maar wil juist hier zo min mogelijk zelf aan fabriceren om de WAF hoog te houden :+ Ik ben ondertussen wel wat lampen aan het 3d printen met Hue spots er in voor in de keuken en trap.

Ff een testje gedaan in de huidige woning.

En zo moet t er straks uit komen te zien in de nieuwe woning. De ronde spots komen boven de keuken.

De wallspots komen boven de trap. Heb de bevestiging precies zo breed als een lat van de woodupp panelen zodat deze er straks mooi er overheen valt.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:24
Xander schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:36:
[...]

Het werkt in mijn situatie in theorie beter dan een sync box. Ik gebruik amper nog externe bronnen, de TV zelf heeft prima apps voor de streamingdiensten. Dat signaal krijg je niet door een sync box heen...

Tja. Je moet dit meer zien als €130 meer uitgeven voor een TV met Hue ondersteuning. Had ik een Philips Ambilight TV gekocht was ik misschien ook wel €130 meer kwijt geweest. Wat blijft daar van over als je een nieuwe TV koopt?

Ik kijk de aap nog even uit de boom, de vrouw wil ook al een Hue Surimu erbij dus deze maand gaat er al wel weer genoeg geld naar Philips. :+
Ik denk dat het dan een prima oplossing is. Maar waarom 130 euro? Op de PC is de Hue Sync app gratis te downloaden en te gebruiken met een entertainment ruimte.. Beetje jammer.

Ik gebruik zelf meerdere externe bronnen (PS5 / Apple TV etc) en die gaan allemaal via de versterker met één HDMI kabel naar de Sync Box en vervolgens naar de TV.

• Xander
SgtElPotato schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:08:
[...]

Ik denk dat het dan een prima oplossing is. Maar waarom 130 euro?
Ik gok omdat er blijkbaar een groep mensen is die overweegt het te betalen? :+

Als er in de winkel naast elkaar een TV van €1400 en een TV van €1530 hangen waarvan de laatste ingebouwde ondersteuning voor Hue heeft, kopen mensen misschien ook wel die laatste.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:34

amphora

Websites & Fotografie

SgtElPotato schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:08:
[...]

Ik denk dat het dan een prima oplossing is. Maar waarom 130 euro? Op de PC is de Hue Sync app gratis te downloaden en te gebruiken met een entertainment ruimte.. Beetje jammer.

Ik gebruik zelf meerdere externe bronnen (PS5 / Apple TV etc) en die gaan allemaal via de versterker met één HDMI kabel naar de Sync Box en vervolgens naar de TV.
Dit gaat ten koste van de sync box verkoop, ik gok dat 130 euro de marge is die signify verdient met die boxen :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Rallye
@SgtElPotato Maar dan kun je de apps van je TV niet gebruiken met Hue……

[Voor 5% gewijzigd door Rallye op 06-01-2023 17:11]

• hitmanovoski
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-01 16:43
het werkt heel goed zonder probleem gisteren had ik de hue app gekocht op mijn samsung tv en vandaag heb ik de Gradient Lightstrip van hue geïnstalleerd
wat ben ik blij nu ik miste het echt zo erg het ambilight

🤪

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:58
FreezingPixels schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:52:
[...]

M'n bericht is misschien niet helemaal duidelijk. Het opvul stukje is met de 3d printer geprint. Het raampje etc kan ik ook 3d printen maar wil juist hier zo min mogelijk zelf aan fabriceren om de WAF hoog te houden :+ Ik ben ondertussen wel wat lampen aan het 3d printen met Hue spots er in voor in de keuken en trap.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ff een testje gedaan in de huidige woning.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
En zo moet t er straks uit komen te zien in de nieuwe woning. De ronde spots komen boven de keuken.

[Afbeelding]
De wallspots komen boven de trap. Heb de bevestiging precies zo breed als een lat van de woodupp panelen zodat deze er straks mooi er overheen valt.
Oeh nice. Ga iets soortgelijks voorleggen aan Madame hier. Ook nieuw huis en moeten nog een lichtsnelheid voor boven het kookeiland hebben en dit ziet er wel slim uit. Geen snoeren, wel de spots dichter op je aanrecht.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
FreezingPixels schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:52:
In welke software heb je dat nieuwe huis zo gedetailleerd in gestopt en hoe?

• FreezingPixels
Gwaihir schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:34:
[...]

In welke software heb je dat nieuwe huis zo gedetailleerd in gestopt en hoe?
In Unreal Engine 5.1 en gemodelleerd in 3d max. T s wel een werkje om dat 'ff' te doen.

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:51
FreezingPixels schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:32:
[...]

In Unreal Engine 5.1 en gemodelleerd in 3d max. T s wel een werkje om dat 'ff' te doen.
Ben je interieurvormgever van beroep? Want anders is dit wel heel knap als je dit zelf gedaan hebt. _/-\o_

Die gang doet mij een beetje denken aan die van mijn neef. Die ziet er qua vorm ongeveer hetzelfde uit.

[Voor 14% gewijzigd door Robinho96 op 07-01-2023 13:43]

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik wilde net aan zoiets beginnen, want we hebben wel heel wat 'voor ons te zien'. Maar als ik dan bij hem zie hoeveel het doet dat je zelfs door de ramen naar buiten kijkt (en daarvan spiegelingen ziet) dan zinkt de moed me alweer in de schoenen.

• Robinho96
Gwaihir schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:48:
Ik wilde net aan zoiets beginnen, want we hebben wel heel wat 'voor ons te zien'. Maar als ik dan bij hem zie hoeveel het doet dat je zelfs door de ramen naar buiten kijkt (en daarvan spiegelingen ziet) dan zinkt de moed me alweer in de schoenen.
Inderdaad, lijkt net echt. :)

• FreezingPixels
:D Haha thanks. Het is inderdaad m'n werk en nu mag ik m'n eigen huis ontwerpen. Misschien niet helemaal voor dit topic maar wel leuk om te laten zien:

Dit is realtime opgenomen met OBS vanuit de unreal editor, het hele huis staat er tot in de kleine details in. De bouwer gebruikt de 360 viewer hiervan om op de bouwplaats het ontwerp met de realiteit te controleren en beter mijn bedoelingen te begrijpen, zeer waardevol en scheelt een hoop vragen in de praktijk. Daarnaast kan ik het ook via de Quest 2 in VR bekijken en al rondlopen in het huis. :9~

De belichting is helemaal dynamisch dus ik kan makkelijk verschillende light settings maken om zo ook het lichtplan te checken:

En als je het dan toch in unreal hebt staan.... even de draai van de oprit checken :X :X

• Robinho96
FreezingPixels schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:24:
:D Haha thanks. Het is inderdaad m'n werk, interieur en exterieur ontwerper van boten/jachten en nu mag ik m'n eigen huis ontwerpen. Misschien niet helemaal voor dit topic maar wel leuk om te laten zien:
[YouTube: Unreal Engine Huis]
Dit is realtime opgenomen met OBS vanuit de unreal editor, het hele huis staat er tot in de kleine details in. De bouwer gebruikt de 360 viewer hiervan om op de bouwplaats het ontwerp met de realiteit te controleren en beter mijn bedoelingen te begrijpen, zeer waardevol en scheelt een hoop vragen in de praktijk. Daarnaast kan ik het ook via de Quest 2 in VR bekijken en al rondlopen in het huis. :9~

De belichting is helemaal dynamisch dus ik kan makkelijk verschillende light settings maken om zo ook het lichtplan te checken:
[YouTube: Unreal Engine Dynamic Lighting]

En als je het dan toch in unreal hebt staan.... even de draai van de oprit checken :X :X
[YouTube: Unreal Engine - Oprit]
Wow, echt mooi! :o Lijkt me wel veel werk om te doen. Maar als het je werk is, zal dat voor jou al wel veel sneller gaan denk ik. Of werk je veel met de libraries van Unreal?

• DataCopy
  • Nu online

DataCopy

Dum vita est spes est

...

Ziet er geweldig uit! Mooi huis aan het water zo.
Maareh.... Die draai toch nog maar een paar keer op oefenen >:)

• FreezingPixels
Robinho96 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:38:
[...]

Wow, echt mooi! :o Lijkt me wel veel werk om te doen. Maar als het je werk is, zal dat voor jou al wel veel sneller gaan denk ik. Of werk je veel met de libraries van Unreal?
Ja dit is wel wat werk geweest om dit voor elkaar te krijgen ook omdat ik dit project heb gebruikt om veel nieuwe dingen te leren in unreal en daarnaast ook gewoon iets moois te ontwerpen. Hier zit wel een paar honderd uur in. Ik gebruik veel uit de libraries maar vooral t uitzoeken van de engine zelf is veel werk maar is met unreal 5.1 wel veeeeeeel makkelijker geworden.

• Xander
amphora schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:05:
Het is nog erger, je kunt de app niet eens meenemen naar een nieuwe Samsung televisie...

Zojuist toch maar aangeschaft, ik kan me nog 14 dagen bedenken immers. :+
Xander schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:09:
[...]

Dit klopt blijkbaar ook niet.

Ik heb in een andere kamer nog een Ambilight televisie en dacht deze ook meteen maar eens te koppelen. Maar mijn 43PUS8007 is blijkbaar te goedkoop om Ambilight+Hue te ondersteunen.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:31

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vraagje, mijn buitenverlichting wordt via een Hue Bridge en een Sunricher ZG9101SAC geschakeld. Er is via een soort hotelschakeling ook een manual override aanwezig via een schakelaar in de keuken. Als deze uit staat kun je de Hue-bediening gebruiken, als deze aan staat, staat de verlichting permanent aan.

Ik heb nu sinds een paar dagen het probleem dat de verlichting niet meer uit gaat. Ik hoor de Sunricher-schakelaar wel klikken, maar er lijkt niets te gebeuren. De manual override staat uit. Schakelaar is al gereset en opnieuw toegevoegd in de Hue Brige, geen effect.

Mijn conclusie, schakelaar is stuk? of kan ik nog iets anders proberen?

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 16:32
praliwi schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:14:
[...]

Leuk, die kende ik nog niet. Ik wil straks 2 Hue spots op mijn kastenwand in de keuken en 3 Hue spots boven het eiland. Beide hebben een eigen schakelaar bij de bijkeuken deur en bij de gang deur, hotelschakelaars dus.

Ik heb Gira 55 schakelmateriaal en een 3D printer, het is vast mogelijk de originele schakelaar te verwijderen en deze daar mooi tussen te verwerken met een custom frame.

Alleen ik snap de mogelijkheden van de tap dial niet helemaal, maar dat komt vast omdat ik nog nooit met Hue gewerkt heb.

Zou ik deze hue tap dial op beide plekken op kunnen hangen en 4 scènes in kunnen stellen die vanaf beide plekken te bedienen zijn? Bijv. 1 scène met alles heel fel, 1 met alleen de eiland spots fel en 1 met de eiland spots uit en de kastenwand spots gedimd?

Kun je de scène in zijn geheel dan ook nog dimmen?

En alle lampen uit doen? Door bijv. scène 4 op alles uit te zetten?

Of is er een oplossing waarmee ik mijn huidige schakelmateriaal kan behouden? Wil ze sowieso graag fysiek kunnen bedienen.
Zie ook deze oplossing https://threedee.nl/produ...ap-dial-switch-afdekraam/

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Nu online

ParaWM

Pro Prutser

Was gisteren even de kabel bende aan het reorganiseren achter het TV meubel, waar ook een switch met oa de Hue hub staat. Toen werd het donker en kon ik dus het licht in de woonkamer niet aan doen :). Ik heb daar de gewone schakelaar verwijderd en de power doorgelust met een Wago klemmetje. Dimmer switch ervoor in de plaats. Misschien in de andere kamers de gewone shakelaar toch ook maar laten zitten (en blokken ofzo). Situatie zal niet vaak voorkomen, maar toch niet zo handig.....

Sinterklaas wil bier !

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:12
FreezingPixels schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:53:
[...]

Ja dit is wel wat werk geweest om dit voor elkaar te krijgen ook omdat ik dit project heb gebruikt om veel nieuwe dingen te leren in unreal en daarnaast ook gewoon iets moois te ontwerpen. Hier zit wel een paar honderd uur in. Ik gebruik veel uit de libraries maar vooral t uitzoeken van de engine zelf is veel werk maar is met unreal 5.1 wel veeeeeeel makkelijker geworden.
Prachtig huis en knap dat je zoiets zelf kan ontwerpen. Veel plezier ermee alvast maar dat zal wel goed komen :). Misschien alleen de oprit iets breder maken hahaha.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• wodkabuikje
Xander schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:03:
[...]

Het is nog erger, je kunt de app niet eens meenemen naar een nieuwe Samsung televisie...

[Afbeelding]

Zojuist toch maar aangeschaft, ik kan me nog 14 dagen bedenken immers. :+
Deze is van 2022 of heb je het geprobeerd op een oudere Samsung tv? Ik zou het namelijk ook wel willen maar mijn Samsung tv is 3 jaar oud ofzo.

• Xander
wodkabuikje schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:23:
[...]

Deze is van 2022 of heb je het geprobeerd op een oudere Samsung tv? Ik zou het namelijk ook wel willen maar mijn Samsung tv is 3 jaar oud ofzo.
Is een 2022 model inderdaad, een QE55S95B.

• Rallye

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02 16:47
:D Haha thanks. Het is inderdaad m'n werk en nu mag ik m'n eigen huis ontwerpen. Misschien niet helemaal voor dit topic maar wel leuk om te laten zien:
[YouTube: Unreal Engine Huis]

[YouTube: Unreal Engine Dynamic Lighting]

Hehe ik zat al te kijken :9
Moet je FF hier posten ;) Ik werk zelf ook met 3ds max + UE5.1 :)

Mixed Reality dev- HoloLens2, Magic Leap, Quest, Unity, Unreal Engine, 3ds max

• wodkabuikje
Xander schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:25:
[...]

Is een 2022 model inderdaad, een QE55S95B.
Bedankt voor de reactie! Hoopte stiekem dat het ook gewoon op oudere modellen zou werken. No way dat ik van de vrouw een nieuwe tv mag kopen... Even nadenken hoe ik de tv ongemerkt kan slopen 😉

• La1974
  • Laatst online: 03-02 23:23
wodkabuikje schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:10:
[...]

Bedankt voor de reactie! Hoopte stiekem dat het ook gewoon op oudere modellen zou werken. No way dat ik van de vrouw een nieuwe tv mag kopen... Even nadenken hoe ik de tv ongemerkt kan slopen 😉
Dan is een Syncbox een goedkopere oplossing.

• itsalex
  • Niet online
ParaWM schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:16:
Was gisteren even de kabel bende aan het reorganiseren achter het TV meubel, waar ook een switch met oa de Hue hub staat. Toen werd het donker en kon ik dus het licht in de woonkamer niet aan doen :). Ik heb daar de gewone schakelaar verwijderd en de power doorgelust met een Wago klemmetje. Dimmer switch ervoor in de plaats. Misschien in de andere kamers de gewone shakelaar toch ook maar laten zitten (en blokken ofzo). Situatie zal niet vaak voorkomen, maar toch niet zo handig.....
Ik heb op diverse plekken de schakelaars weggehaald of doorgelust met klemmetje. Altijd leuk als iemand toilet ingaat en probeert het licht uit te doen want dat werkt op de sensor en de schakelaar is nog aanwezig (dat is zo fijn in de nacht dat licht gedimd is). Her en der schakelaars vervangen door een Friends of Hue dimmer zonder batterijen. Werkt eigenlijk best goed.
Mocht er echt wat zijn, of loop naar de meterkast of schroef de lamp even los.
Ik vraag mij of ik niet een reserve Hue bridge moet hebben. Weet niet hoe lang deze mee zal gaan maar ergens is het het gevoel. Als die niet meer werkt, dan hebben we een probleem ergens.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 09:51
Pompi schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:05:
Op Black Friday had ik 3 Hue Play Bars voor op mijn bureau gekocht, zodat ik de muur achter mijn scherm kon verlichten en het contrast tussen de donkere muur en het scherm minder was. De normale functies werken hiervoor prima, maar rond Kerst en Oud en Nieuw wou ik de dynamische scenes gebruiken om wat sfeer in de kamer te brengen. Alleen kreeg ik toen bij 2 van de 3 de melding dat hiervoor een update nodig is, wat inderdaad klopt want degene die het wel kan zit op 1.101.5 en de andere 2 op 1.82.10. Ik krijg alleen de 2 in kwestie niet naar 1.101.5 geupdate. Heb al zowel de Hub als de lampen een power cycle gegeven door ze even van het stroom te halen in de hoop dat dat de update zou kickstarten, maar helaas zonder succes. Ook staat de automatische update functie aan.

Heeft iemand hier toevallig nog een tip van wat ik kan proberen om ze wel naar de laatste firmware te krijgen?
Heb je het kunnen oplossen? Ik heb exact hetzelfde probleem bij mij.
itsalex schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 02:15:
[...]

Ik heb op diverse plekken de schakelaars weggehaald of doorgelust met klemmetje. Altijd leuk als iemand toilet ingaat en probeert het licht uit te doen want dat werkt op de sensor en de schakelaar is nog aanwezig (dat is zo fijn in de nacht dat licht gedimd is). Her en der schakelaars vervangen door een Friends of Hue dimmer zonder batterijen. Werkt eigenlijk best goed.
Mocht er echt wat zijn, of loop naar de meterkast of schroef de lamp even los.
Ik vraag mij of ik niet een reserve Hue bridge moet hebben. Weet niet hoe lang deze mee zal gaan maar ergens is het het gevoel. Als die niet meer werkt, dan hebben we een probleem ergens.
Reserve Bridge of iets anders?
Ligt er aan of je Philips Hue lampen hebt die vrij nieuw zijn op de 'krtische plekken". Die nieuwe hebben bluetooth en dan zou je ze ook rechtstreeks met je smartphone/Hue-App kunnen bedienen. Een Phlilips Hue dimmer switch V2 biedt ook die mogelijkheid via ZLL en waarschijnlijk ook bluetooth. ZLL werkt ook op oude Philips Hue lampen. Zie ook: Philips Hue Dimmer Switch review door Antonio di

In die review staat ook uitleg over "Covers" voor de V2. Kun je een ouderwetse schakelaar wel helemaal in takt laten en gebruiken in nood!

[Voor 6% gewijzigd door Antonio di op 10-01-2023 11:45]

• itsalex
  • Niet online
Antonio di schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:42:
[...]

Reserve Bridge of iets anders?
Ligt er aan of je Philips Hue lampen hebt die vrij nieuw zijn op de 'krtische plekken". Die nieuwe hebben bluetooth en dan zou je ze ook rechtstreeks met je smartphone/Hue-App kunnen bedienen. Een Phlilips Hue dimmer switch V2 biedt ook die mogelijkheid via ZLL en waarschijnlijk ook bluetooth. ZLL werkt ook op oude Philips Hue lampen. Zie ook: Philips Hue Dimmer Switch review door Antonio di

In die review staat ook uitleg over "Covers" voor de V2. Kun je een ouderwetse schakelaar wel helemaal in takt laten en gebruiken in nood!
Het zal maar gebeuren dat je bridge net stuk gaat en kerstmis is en weekend daarna is waardoor je pakket pas één week later uitgeleverd gaat worden of de bridge is niet aan te slepen door black friday. Ik hou van redundantie in dit geval en daarmee risicobeperking. Het is mijn zwakste schakel, als een lamp stuk gaat, dan is dat te vervangen maar dit is "tricky" vind ik. Ik heb wel als reserve nog een Zigbee bridge liggen met een Raspberry PI4 als het echt nodig is en meer om te "spelen" maar denk wel dat het mijn noodoplossing gaat worden.
Ik vind de "Hue dimmers" geen fijn spul, beter gezegd, kan niet zo tegen de muur gemonteerd worden omdat het geen fixed solution is (magneet is te "los", kan er moeilijk een schroef doorheen boren) en batterijen zijn benodigd. Een Friend of Hue spul heb je 2 x schakelaar is fixed op de muur (plakken of schroeven) en deze 4 knoppen zijn zelfs 6 knoppen. Geen batterijen benodigd, werkt goed en ziet er esthetisch nog redelijk goed uit. Alleen beetje duur maar ja je moet wel wat er voor over hebben (heb er nu 8 stuks hangen en overal werkt het super (soms reageert het wat traag maar mijn vermoeden gaat uit naar de Hue Bridge)).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Zo los zijn de magneten van de Hue dimmers toch niet? In elk geval niet van de eerste generatie. Ik heb nog nooit het idee gehad dat ik de dimmers van de houder af zou stoten en bij de zeldzame keer dat ik ze er eens af pak trekken de magneten ze weer mooi strak terug op de houders.

• Luap82
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-01 08:06
Hai allen. Kort vraagje. Paar weken geleden twee Hue spots opgehangen in een Hue armatuur. Werkte allemaal perfect maar sinds gisteren knipperen de spotjes heel onregelmatig. Soms minuten niet. Dan ineens een of twee keer knipperen dan weer niet. Dan weer de een en dan weer de ander.

Heb reset al geprobeerd maar geen resultaat. Alle andere Hue lampen in de woonkamer doen het wel gewoon goed.

Zou het hem in de spots zitten of mis ik iets?

• BiG-GuY
  • Laatst online: 03-02 23:41
Luap82 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:46:
Hai allen. Kort vraagje. Paar weken geleden twee Hue spots opgehangen in een Hue armatuur. Werkte allemaal perfect maar sinds gisteren knipperen de spotjes heel onregelmatig. Soms minuten niet. Dan ineens een of twee keer knipperen dan weer niet. Dan weer de een en dan weer de ander.

Heb reset al geprobeerd maar geen resultaat. Alle andere Hue lampen in de woonkamer doen het wel gewoon goed.

Zou het hem in de spots zitten of mis ik iets?
Qua knop, geen fysieke dimmer toevallig? Wanneer LED-lampen te weinig vermogen krijgen kunnen ze knipperen. Wat voor Hue armatuur heb je?

Gallery

• Luap82
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-01 08:06
Zwart plafondlamp armatuur met twee GU10 spots erin. Ze zijn gekoppeld aan de Hue dimmer maar de stroom kan wel eens van een achter een andere dimmer zitten. Zou ik hem dan juist verder open moeten zetten?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Luap82 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:43:
Zwart plafondlamp armatuur met twee GU10 spots erin. Ze zijn gekoppeld aan de Hue dimmer maar de stroom kan wel eens van een achter een andere dimmer zitten. Zou ik hem dan juist verder open moeten zetten?
Hue lampen niet achter een fysieke dimmer doen. Die dimmer ertussenuit halen, die sloopt anders je Hue lampen.

• BiG-GuY
Wat dragon2 inderdaad zegt. Hue lampen horen altijd 100% stroom te krijgen, dus eigenlijk nooit achter een fysieke dimmer.

Gallery

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:58
Zijn er hier ervaringen met HUE in de badkamer
  • Losse GU10 inbouwfittingen kopen + HUEGU10spotjes versus all HUE solution?
  • Hoeveel lichtpunten heb je nodig? badkamer is ±1.7x3.9m, met een raam op de kopse kant
  • Ledstrips rondom spiegel of wat voor verlichting is slim rondom de spiegel? Ik ben vrij sceptisch over standaard spiegel verlichting, maar hoe kan het beter?

• assn
jassie256 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:36:
Zijn er hier ervaringen met HUE in de badkamer
  • Losse GU10 inbouwfittingen kopen + HUEGU10spotjes versus all HUE solution?
  • Hoeveel lichtpunten heb je nodig? badkamer is ±1.7x3.9m, met een raam op de kopse kant
  • Ledstrips rondom spiegel of wat voor verlichting is slim rondom de spiegel? Ik ben vrij sceptisch over standaard spiegel verlichting, maar hoe kan het beter?
Ik heb onlangs een verbouwing gedaan. Zeer tevreden over het is uitgepakt omdat wij dus ook soortgelijke kleine ruimte hadden. Helaas geen raampje, dus moest veel licht maken.

Mijn advies:
- 4 spots in zo'n kleine ruimte meer dan voldoende, maar ook niet minder. Onthoud dat je deze met Hue altijd mooi kunt dimmen dus beter eentje extra. De hue spots zijn gewoon in Trimless Inbouwspots geplaatst. Geen extra IPXX beveiliging.
- Zorg dat je de spots niet rechtboven je douche hangt, moet er ook een stukje vandaan vanwege de stoom die er af kan komen, maar dit geeft ook beter licht in de douche.
- 2 Spots boven de wastafel geeft ruim voldoende licht, licht in de spiegel is niet nodig maar die gaat bij ons aan omdat die ook gekoppeld is aan de spiegelverwarming die we er in hebben gemaakt.
- Extra ledstrips, onder het bad een outdoorstrip vanwege water en boven het plafond reguliere ledstrip in een profiel gezet. De ledstrips zijn weggewerkt waardoor het veel ruimtelijker oogt en geeft veel sfeer.
- Alle lampen zijn aangesloten op een dubbele impulsdrukker van Jung, 1 knop voor de spots en 1 voor de ledverlichting

• Archer_VC10
  • Laatst online: 09:30
BiG-GuY schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:02:
Wat dragon2 inderdaad zegt. Hue lampen horen altijd 100% stroom te krijgen, dus eigenlijk nooit achter een fysieke dimmer.
Fixed that for you.... ;)

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
Vandaag update gedaan van de Hue app in ios.
Maar nu komen in de app mijn lampen niet tevoorschijn. Blijft maar laden in de Hue app versie4.33.0.
Meer mensen dit probleem?

Edit
Oh haha pfoe laat maar, ik zat op een hotspot ipv mijn eigen wifi ☺️😂
Na herstarten vd iphone kwam ik daarachter, stom.

[Voor 33% gewijzigd door Mel33 op 11-01-2023 19:13]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• boorrsmaa
  • Laatst online: 01-02 15:54
Wat is jullie ervaring met zigbee dimmers via de Hue Bridge t.o.v. Hue spots?

Voor mijn nieuwbouwwoning kom ik nu uit op ruim 25 GU10 spots voor enkel de begane grond. Ik hoef geen fancy kleurtjes, maar wil hooguit de spots kunnen dimmen naar een warm sfeervol licht. Wat zouden jullie aanraden?

1: Alle spots Hue Ambient White. Dan kom ik snel aan de limiet van de bridge en is natuurlijk duurder. Ik weet wel zeker dat deze ingesteld kunnen worden op een warme zachte kleur.
2: Delen van de begane grond, zoals de zitkamer/keuken/eetkamer, een set standaard dimbare GU10 spots met een enkele Zigbee dimmer inzetten. Zodat je i.p.v. 25 individuele spots maar 3 a 4 zones creëert. Deze optie is goedkoper, maar ik ben bang dat ik er spijt van ga krijgen voor wat betreft de kleurstelling van warm en dimbaarheid.

8)7

[Voor 9% gewijzigd door boorrsmaa op 12-01-2023 09:22]

• assn
boorrsmaa schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:20:
Wat is jullie ervaring met zigbee dimmers via de Hue Bridge t.o.v. Hue spots?

Voor mijn nieuwbouwwoning kom ik nu uit op ruim 25 GU10 spots voor enkel de begane grond. Ik hoef geen fancy kleurtjes, maar wil hooguit de spots kunnen dimmen naar een warm sfeervol licht. Wat zouden jullie aanraden?

1: Alle spots Hue Ambient White. Dan kom ik snel aan de limiet van de bridge en is natuurlijk duurder. Ik weet wel zeker dat deze ingesteld kunnen worden op een warme zachte kleur.
2: Delen van de begane grond, zoals de zitkamer/keuken/eetkamer, een set standaard dimbare GU10 spots met een enkele Zigbee dimmer inzetten. Zodat je i.p.v. 25 individuele spots maar 3 a 4 zones creëert. Deze optie is goedkoper, maar ik ben bang dat ik er spijt van ga krijgen voor wat betreft de kleurstelling van warm en dimbaarheid.

8)7
Precies wat je zelf al aangeeft bij punt 2. Als je nu al het gevoel gaat hebben dat je spijt gaat krijgen, dan zeker voor optie 1 gaan. Je bent je er dus van bewust dat hue qua kleurstelling en dimbaarheid beter is dan standaard spots. Ik denk dat je die twijfel altijd zult houden als je voor optie 2 gaat. Kan je er prima mee leven en werken in zones, dan is optie 2 natuurlijk een prima oplossing.
Om kosten te besparen kan je de white ambiance spots halen i.p.v.de colour optie.

• Pompi
hgeert schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:19:
[...]

Heb je het kunnen oplossen? Ik heb exact hetzelfde probleem bij mij.
Nee helaas nog niet, ben nu dus beetje aan het hopen dat er binnenkort een update komt en dat het probleem zich dan zelf oplost. Maar frustrerend is het zeker dat het op deze manier lijkt te moeten.

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-02 08:11
Hoi mede hue gebruikers.
Inmiddels de derde hue bridge aan het vullen om het een beetje vloeiend te houden allemaal.
Bridge 1 binnen: 55 lampen en 9 hue dimmers, 5 motion sensors en 2 wall switches en een smart plug.
Bridge 2 buiten/veranda: 32 lampen, 2 smart plugs, 1 hue dimmer en 4 motion sensoren.
Bridge 3 aanbouw: nu 3 lampen, worden er stuk of 25 schat ik in. Wat dimmers en motion sensoren. Heb alles wel zo'n beetje liggen.

Ik vind de hue app prima, maar jammer dat ik 3 accounts moet hebben voor besturing buiten huis.
Hue werkt heerlijk stabiel. Ik baal eigenlijk een beetje dat ik geen rookmelders, watermelders en deurmagneetsensoren in deze omgeving kan toevoegen.

Wat voor systeem gebruiken jullie evt daarvoor en hoe stabiel is dat?

Gr

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
bkruyver schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:43:
Hoi mede hue gebruikers.
Inmiddels de derde hue bridge aan het vullen om het een beetje vloeiend te houden allemaal.
Bridge 1 binnen: 55 lampen en 9 hue dimmers, 5 motion sensors en 2 wall switches en een smart plug.
Bridge 2 buiten/veranda: 32 lampen, 2 smart plugs, 1 hue dimmer en 4 motion sensoren.
Bridge 3 aanbouw: nu 3 lampen, worden er stuk of 25 schat ik in. Wat dimmers en motion sensoren. Heb alles wel zo'n beetje liggen.

Ik vind de hue app prima, maar jammer dat ik 3 accounts moet hebben voor besturing buiten huis.
Hue werkt heerlijk stabiel. Ik baal eigenlijk een beetje dat ik geen rookmelders, watermelders en deurmagneetsensoren in deze omgeving kan toevoegen.

Gr
Installeer een eigen VPN oplossing.
Hier draait een pfSense router waarop OpenVpn is geinstalleerd.
Dus geen inloggen via een Hue account maar in eigen beheer verbindingen opzetten.
Home assistant, Hue en camera's en wat er inmiddels meer aan IoT in huis is net als thuis te bedienen en bekijken.

• BiG-GuY
Hoi mede hue gebruikers.

Gr
Als je een Apple gebruiker bent kan je HomeKit overwegen. Je kan meerdere Hue bridges koppelen met een lokale koppeling en je hebt heel veel sensoren die je native met HomeKit kan koppelen. Gebruik zelf verschillende Eve accessoires via Thread en heb een Apple TV 4K (2022 met ethernet) als hub. Alles werkt op deze manier stabiel, lokaal en snel en kan ook alles op afstand bedienen door die Apple TV en dat is allemaal secure via iCloud.

Gallery

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 16:32
Mel33 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:04:
Vandaag update gedaan van de Hue app in ios.
Maar nu komen in de app mijn lampen niet tevoorschijn. Blijft maar laden in de Hue app versie4.33.0.
Meer mensen dit probleem?

Edit
Oh haha pfoe laat maar, ik zat op een hotspot ipv mijn eigen wifi ☺️😂
Na herstarten vd iphone kwam ik daarachter, stom.
Je Hue bridge ook van buiten af benaderbaar maken (met goed wachtwoord). Dan heb je daar nooit meer last van en kan je ook onderweg je lampen bedienen

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-02 08:11
yalerta schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:31:
[...]

Installeer een eigen VPN oplossing.
Hier draait een pfSense router waarop OpenVpn is geinstalleerd.
Dus geen inloggen via een Hue account maar in eigen beheer verbindingen opzetten.
Home assistant, Hue en camera's en wat er inmiddels meer aan IoT in huis is net als thuis te bedienen en bekijken.
Ja, dat zal ik eens bekijken, goed dee, dank!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
Even gezocht met verschillende keywords, maar zag het nergens nog vermeld worden, dus voor de volledigheid:

Sinds kort levert ABB Busch Jaeger ook enkele wips voor de Friends of Hue knoppen!
Bijvoorbeeld de 6735 BT-833

Was mijn grootste ergenis, zo heeft onze badkamer 1 lamp, maar had ik daar toch een dubbele FoH wip zitten.

Eerst een tijdje geprobeerd met een wall switch module, maar daar werkt het dimmen niet op (heeft dan puls drukker nodig, en dat zat niet in de Future Linear lijn die we overal hebben hangen).
Gisteren werden dan de al weken geleden bestelde single rockers uitgeleverd, nu overal waar nodig dus weer 1 geheel.

Dus, ter info voor wie ook zoiets al eerder zocht.

( Heb inmiddels een kapitaal uitgegeven om van gewone schakelaars => hue dimmers => Hue FoH schakelaars te gaan...)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hoi mede hue gebruikers.

Gr
Ik gebruik home assistant als overlay voor mn tado, hue en Shelly spullen en dat is zeer stabiel.

You don't need eyes to see, you need vision

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:16
Iemand al ervaringen met de nieuwe Philips hue app icm Samsung TV? wij zijn aan het kijken voor een nieuwe TV en zagen dit bericht onlangs. Mooie reden om de zoektocht in te korten voor alleen Samsung TVs die dit aan kunnen.

Omdat we in de woonkamer alleen maar warm witte lampen van Hue hebben, en die dus niet gebruiken voor die sync, ben ik van plan erst een led strip te kopen en die mooi achter het tv meubel te plaatsen en die mee te laten lopen met de tv als je bijv films/series kijkt. Evt kan dat altijd nog later uitgebreid worden met zo'n kleur Light bar of het en der wat kleur lampen.

Maar ben vooral benieuwd of dat een beetje mooi en soepel werkt met die connectie tussen Hue en Samsung TV.

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.3 | Android 10 | 20" |

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 11:50
Ik heb een hue ledstrip onder mijn keuken kastjes geplaatst.
Deze bedien ik met een gewone wand schakelaar en een hue inbouw dimmer switch module .
Via de app kan ik alle scenes en kleuren instellen, maar met de inbouw module kan ik alleen kiezen uit standaard witte, warm witte kleuren. Geen kleuren dus.
Is dit op te lossen?

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Juancho schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:15:
Iemand al ervaringen met de nieuwe Philips hue app icm Samsung TV? wij zijn aan het kijken voor een nieuwe TV en zagen dit bericht onlangs. Mooie reden om de zoektocht in te korten voor alleen Samsung TVs die dit aan kunnen.

Omdat we in de woonkamer alleen maar warm witte lampen van Hue hebben, en die dus niet gebruiken voor die sync, ben ik van plan erst een led strip te kopen en die mooi achter het tv meubel te plaatsen en die mee te laten lopen met de tv als je bijv films/series kijkt. Evt kan dat altijd nog later uitgebreid worden met zo'n kleur Light bar of het en der wat kleur lampen.

Maar ben vooral benieuwd of dat een beetje mooi en soepel werkt met die connectie tussen Hue en Samsung TV.
Is het dan niet eenvoudiger om een Philips TV te kopen met ambilight ingebouwd? Dat werkt sowieso beter.

• yalerta
master30 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:35:
Ik heb een hue ledstrip onder mijn keuken kastjes geplaatst.
Deze bedien ik met een gewone wand schakelaar en een hue inbouw dimmer switch module .
Via de app kan ik alle scenes en kleuren instellen, maar met de inbouw module kan ik alleen kiezen uit standaard witte, warm witte kleuren. Geen kleuren dus.
Is dit op te lossen?
https://new.abb.com/products/nl/2CKA006710A0014/6716-u-500
Heeft 4 programmeerbare toetsen.
JPDeckers schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:06:
Even gezocht met verschillende keywords, maar zag het nergens nog vermeld worden, dus voor de volledigheid:

Sinds kort levert ABB Busch Jaeger ook enkele wips voor de Friends of Hue knoppen!
Bijvoorbeeld de 6735 BT-833

Was mijn grootste ergenis, zo heeft onze badkamer 1 lamp, maar had ik daar toch een dubbele FoH wip zitten.

Eerst een tijdje geprobeerd met een wall switch module, maar daar werkt het dimmen niet op (heeft dan puls drukker nodig, en dat zat niet in de Future Linear lijn die we overal hebben hangen).
Gisteren werden dan de al weken geleden bestelde single rockers uitgeleverd, nu overal waar nodig dus weer 1 geheel.

Dus, ter info voor wie ook zoiets al eerder zocht.

( Heb inmiddels een kapitaal uitgegeven om van gewone schakelaars => hue dimmers => Hue FoH schakelaars te gaan...)
Let vooral op de laatste regel van bovenstaande quote; Kapitaal uitgegeven...
Zit in de categorie wie mooi wil (zijn) moet pijn lijden >:)

Middels een dergelijke schakelaar zijn diverse instellingen mogelijk. Alleen de gewenste kleur zal een vaste keuze zijn omdat een kleurwiel zoals in een App niet mogelijk is of anders moet je een LivingColors remote plaatsen.
Maar waarom wil je kleur in de keuken. Als een bal gehakt gebraden wordt wil je daar geen groene of blauwe tint licht op.
Mijn keuken verlichting heeft maar 2 wit kleuren, Helder wit bij koken en een zacht kleur in de avond tijdens de maaltijd.

• Juancho
Hulliee schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:36:
[...]

Is het dan niet eenvoudiger om een Philips TV te kopen met ambilight ingebouwd? Dat werkt sowieso beter.
Ja goede, had ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht. Ik heb nu een rijtje van 3 TV's opgesteld die allemaal voldoen en waarbij die van Philips wellicht beter zijn vanwege de Hue koppeling. Maar hoe werkt dat dan? Er zit in de Philips TV idd ambilight en dat is dan soort van hetzelfde als een LED strip van Hue? En hoe zit het met de andere lampen van Hue in de woonkamer? Kan je die ook mee koppelen of heb je daar dan alsnog die, dure, app voor nodig?

1: Samsung OLED S95B
2. Philips 55OLED707/12
3. Philips 55OLED807/12

Edit: ik heb hier al heel veel informatie gevonden: https://www.pocket-lint.c...ight-tv/#wat-u-nodig-hebt

Dat is eigenlijk zoals je het wil als je Hue lampen hebt en een nieuwe TV zoekt. Dan heb je dus die dure app niet nodig + extra "hue lampen| ingebakken in de TV. Maakt de keuze eigenlijk al klaar.

[Voor 20% gewijzigd door Juancho op 14-01-2023 15:20]

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Juancho schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:16:
[...]

Ja goede, had ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht. Ik heb nu een rijtje van 3 TV's opgesteld die allemaal voldoen en waarbij die van Philips wellicht beter zijn vanwege de Hue koppeling. Maar hoe werkt dat dan? Er zit in de Philips TV idd ambilight en dat is dan soort van hetzelfde als een LED strip van Hue? En hoe zit het met de andere lampen van Hue in de woonkamer? Kan je die ook mee koppelen of heb je daar dan alsnog die, dure, app voor nodig?

1: Samsung OLED S95B
2. Philips 55OLED707/12
3. Philips 55OLED807/12

Edit: ik heb hier al heel veel informatie gevonden: https://www.pocket-lint.c...ight-tv/#wat-u-nodig-hebt

Dat is eigenlijk zoals je het wil als je Hue lampen hebt en een nieuwe TV zoekt. Dan heb je dus die dure app niet nodig + extra "hue lampen| ingebakken in de TV. Maakt de keuze eigenlijk al klaar.
Zoals ik het lees (ik heb er geen ervaring mee, maar ben ook geinteresseerd) kan na het koppelen de TV gebruik maken van HUE color lampen voor de ambilight beleving. Maar je lijkt niet in de HUE app de ambilight verlichting als lamp aan te kunnen sturen.

Life is not about specs, it is about joy!

• Juancho
Vraag me wel af of je niet helemaal gek wordt van al dat geknipper in je woonkamer als je een film/serie kijkt. Kan me voorstellen dat dat enorm afleidt. Maargoed, nog nooit gezien in het echt dus geen idee. Je kan natuurlijk wel altijd de ambilight zelf aanzetten bij het kijken van een film/serie voor net dat beetje toffe extra effect.

Mensen die daar ervaring mee hebben? Dus de TV en je Hue lampen in de woonkamer samen laten gaan?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Juancho schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:47:
Vraag me wel af of je niet helemaal gek wordt van al dat geknipper in je woonkamer als je een film/serie kijkt. Kan me voorstellen dat dat enorm afleidt. Maargoed, nog nooit gezien in het echt dus geen idee. Je kan natuurlijk wel altijd de ambilight zelf aanzetten bij het kijken van een film/serie voor net dat beetje toffe extra effect.

Mensen die daar ervaring mee hebben? Dus de TV en je Hue lampen in de woonkamer samen laten gaan?
Ja, maar ik heb dat uiteindelijk teruggebracht naar 2 lampjes.

Ik heb even geen foto met ambilight tv, maar dit was oude tv met 5 play light bars 'ambilight' en 2 tafellampjes die meedoen:

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:43
Bovenstaande foto 's geven de Ambilight niet echt mooi weer, gaat dan ook om het principe denk ik.
De tv staat echt te dicht op de muur. Met de tv wat verder van de muur af krijg je een veel betere mooiere lichtverspreiding op je muur.
Philips adviseert ook niet voor niks zo'n 10 tot 20 afstand van de muur tot achterzijde tv.
Bij mijn OLED zat een mooie flyer met centimeter schaal bijgevoegd.
Volgens mijn heb je voor de nieuwste Hue lampen geen extra's meer nodig, kunnen nu ook zo op de tv met Ambilight meekleuren, werken met bleu tooth?

• Pb159
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-01 21:30
Goeiemorgen. Ik wil graag het Perifo railsysteem gaan gebruiken. Met de standaard maten kom ik echter niet uit en ik kan nergens duidelijk krijgen of de rails op maat gezaagd kunnen worden. Heeft iemand hier ervaring mee?

• yalerta
Juancho schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:47:

Jaren terug, 2015? ofzo was er al de sync mogelijkheid van Hue met TV echter betrof de koppeling dan direct alle (3 van de starterset) lampen. Dit getest bij familie die regelmatig voetbal keek.

Ervaring als HEEL de kamer in een groen licht gehuld wordt? Nee niet geweldig te noemen maar dat het mogelijk was werd wel als geweldig ervaren door een paar groene mannetjes >:)
De huidige aansturing naar afzonderlijke lampen is soms een verbetering in de TV beleving maar niet nodig bij een Journaal of 1 van de Zwetsprogramma's die iedere avond passeren.

• Juancho
dinandus schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:57:
Bovenstaande foto 's geven de Ambilight niet echt mooi weer, gaat dan ook om het principe denk ik.
De tv staat echt te dicht op de muur. Met de tv wat verder van de muur af krijg je een veel betere mooiere lichtverspreiding op je muur.
Philips adviseert ook niet voor niks zo'n 10 tot 20 afstand van de muur tot achterzijde tv.
Bij mijn OLED zat een mooie flyer met centimeter schaal bijgevoegd.
Volgens mijn heb je voor de nieuwste Hue lampen geen extra's meer nodig, kunnen nu ook zo op de tv met Ambilight meekleuren, werken met bleu tooth?
Dus een tv aan de muur hangen is eigenlijk het verpesten van de beste ambilight ervaring? Natuurlijk zijn er ook tv armsteunen die je wat kan draaien zodat er meer ruimte zit tussen tv en muur maar ons idee is juist om een zo'n plat mogelijke tv zo straks mogelijk aan de muur te monteren. En dan daarom heen dus die mooie sfeervolle ambilight gloed.

[Voor 14% gewijzigd door Juancho op 15-01-2023 11:15]

Acties:
  • +29Henk 'm!

• freegums
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01 21:46
Mooi tweaker project voor de zondag.

Ik heb in de koof van de keuken zes inbouwspotjes met hue GU10 lampjes en een inbouw afzuigkap met ingebouwde verlichting, die kleurtemperatuur match niet echt lekker met de hue spots en loopt niet mee met de scenes. Dus dat moet omgebouwd worden naar hue.

De GU10 lampen zijn te hoog om in de kap te passen dus even kijken of de lampen makkelijk uit elkaar te halen zijn. Ik heb met een kleine slijpertje de voorste ring afgezaagd die de twee lenzen vasthoud. Een heldere fresnel lens om het licht te bundelen en de voorste lens om het licht weer diffuus te maken.

De stuurprint is met twee solderingen los te maken van de voeding. Deze print is met acht contactpuntjes in de onderliggende led print gedrukt en is makkelijk van elkaar te wippen. Daarna is de led print, die in een aluminium bakje is geplakt met een soort koelpasta, met drie schroefjes en een beetje motivatie te verwijderen uit de behuizing.

Bij de tweede lamp kwam ik er achter dat het makkelijker is om de pootjes aan de achterkant van de lamp af te knippen, die twee 230v contacten is het enige wat de voedingsprint nog op zijn plek houdt. Al dat plastic ervan af pellen was dus niet nodig geweest.

Terug in elkaar ging beter dan gehoopt. De twee lenzen paste perfect in de ring die de oude lenzen vasthield, met een paar druppels hete lijm blijven de lenzen netjes op zijn plek. Ook de stuur- en de led print paste precies in de oude behuizing van de lamp en kon ik met drie schroefjes in de behuizing schroeven.

De voedingsprints heb ik ieder in klein kunststof bakje gemonteerd. Aan de print nieuwe draden gesoldeerd voor naar de stuurprint. Aan de 230v zijde van de print heb ik de oude pennen weg gesoldeerd en daar ook nieuwe bekabeling aangemaakt. De oude lampjes waren 12v dus heb de gehele bekabeling opnieuw gedaan en binnen in de afzuigkap aangesloten op de 230v rails.

Et voilà, dit is het resultaat. Lamp lopen nu netjes mee in de scènes en matchen mooi met de rest van de keuken verlichting. :)

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

freegums schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:12:
Mooi tweaker project voor de zondag.

Ik heb in de koof van de keuken zes inbouwspotjes met hue GU10 lampjes en een inbouw afzuigkap met ingebouwde verlichting, die kleurtemperatuur match niet echt lekker met de hue spots en loopt niet mee met de scenes. Dus dat moet omgebouwd worden naar hue.

De GU10 lampen zijn te hoog om in de kap te passen dus even kijken of de lampen makkelijk uit elkaar te halen zijn. Ik heb met een kleine slijpertje de voorste ring afgezaagd die de twee lenzen vasthoud. Een heldere fresnel lens om het licht te bundelen en de voorste lens om het licht weer diffuus te maken.

De stuurprint is met twee solderingen los te maken van de voeding. Deze print is met acht contactpuntjes in de onderliggende led print gedrukt en is makkelijk van elkaar te wippen. Daarna is de led print, die in een aluminium bakje is geplakt met een soort koelpasta, met drie schroefjes en een beetje motivatie te verwijderen uit de behuizing.

Bij de tweede lamp kwam ik er achter dat het makkelijker is om de pootjes aan de achterkant van de lamp af te knippen, die twee 230v contacten is het enige wat de voedingsprint nog op zijn plek houdt. Al dat plastic ervan af pellen was dus niet nodig geweest.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Terug in elkaar ging beter dan gehoopt. De twee lenzen paste perfect in de ring die de oude lenzen vasthield, met een paar druppels hete lijm blijven de lenzen netjes op zijn plek. Ook de stuur- en de led print paste precies in de oude behuizing van de lamp en kon ik met drie schroefjes in de behuizing schroeven.

De voedingsprints heb ik ieder in klein kunststof bakje gemonteerd. Aan de print nieuwe draden gesoldeerd voor naar de stuurprint. Aan de 230v zijde van de print heb ik de oude pennen weg gesoldeerd en daar ook nieuwe bekabeling aangemaakt. De oude lampjes waren 12v dus heb de gehele bekabeling opnieuw gedaan en binnen in de afzuigkap aangesloten op de 230v rails.

[Afbeelding][Afbeelding]

Et voilà, dit is het resultaat. Lamp lopen nu netjes mee in de scènes en matchen mooi met de rest van de keuken verlichting. :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Tof, dit is een +100! :)
Het gaat mijn pet te boven, anders zou ik dit bij onze afzuigkap ook proberen :)
_/-\o_

Life is not about specs, it is about joy!

• Juancho
bartvl schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:29:
[...]

Zoals ik het lees (ik heb er geen ervaring mee, maar ben ook geïnteresseerd) kan na het koppelen de TV gebruik maken van HUE color lampen voor de ambilight beleving. Maar je lijkt niet in de HUE app de ambilight verlichting als lamp aan te kunnen sturen.
Misschien interessant voor je:

1. Wij gaan waarschijnlijk voor deze TV: Philips 55OLED807 Ambilight (2022)
2. Ambiantligth van de TV kan je wel als losse Hue lamp gebruiken. Tenminste, dat zegt Tweakers zelf bij de 806 versie dus lijkt me stug dat ze dit in de nieuwe TV niet meer kunnen. En dat is wat mij betreft wel een dik pluspunt want dat scheelt je EN kosten voor evt. meer Hue lampen in je woonkamer EN je hoeft niet die app van €130 te kopen om de boel alsnog met een ander merk TV te laten syncen

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

generiek vraagje; hoe is jullie ervaring met de 'snelheid' van de app?

inmiddels ~30-40 lampen/schakelaars etc. en heb idee dat de app per dag trager wordt

app verwijderd, opnieuw geinstalleerd, telefoon compleet factory reset.

soms duurt het 30sec. voordat de inhoud van de app geladen wordt.

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

• Xander
himlims_ schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:42:

inmiddels ~30-40 lampen/schakelaars etc. en heb idee dat de app per dag trager wordt

Welke app? Android? iOS? Anders?

Hij staat hier op Android binnen 1 seconde voor mijn neus na een geforceerde stop. 30 lampen + 9 accessoires.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:02

Gaitman

The Real One

himlims_ schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:42:

Via Bluetooth of Hue Bridge?

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 11:50
yalerta schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:12:
[...]

https://new.abb.com/products/nl/2CKA006710A0014/6716-u-500
Heeft 4 programmeerbare toetsen.

[...]

Let vooral op de laatste regel van bovenstaande quote; Kapitaal uitgegeven...
Zit in de categorie wie mooi wil (zijn) moet pijn lijden >:)

Middels een dergelijke schakelaar zijn diverse instellingen mogelijk. Alleen de gewenste kleur zal een vaste keuze zijn omdat een kleurwiel zoals in een App niet mogelijk is of anders moet je een LivingColors remote plaatsen.
Maar waarom wil je kleur in de keuken. Als een bal gehakt gebraden wordt wil je daar geen groene of blauwe tint licht op.
Mijn keuken verlichting heeft maar 2 wit kleuren, Helder wit bij koken en een zacht kleur in de avond tijdens de maaltijd.
Het gaat mij om de instel mogelijkheid van die Hue wall switch inbouw modules.
Ik heb er destijds 6 gekocht en die van de keuken ingebouwd en 1 in mijn gang (entree).
Heb dan nog de slaapkamer, hobby kamer en de overloop (boven en beneden) in de planning.
Dan zou het wel leuk zijn om naast wat standaard wit kleuren er ook wat kleuren kunnen instellen.
Met een pulse schakelaar kan ik meer standen in stellen, maar ook kleur?

Met de hue beweging sensor kan ik wel allerlei scenes of kleur recepten toepassen, waarom dan niet met zo'n inbouw module?

Met Hue geef je sowieso al een kapitaal uit als je het in je hele huis en buiten wil, je hangt er gewoon in als je het eenmaal hebt. d:)b

• DataCopy
  • Nu online

DataCopy

Dum vita est spes est

Juancho schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:59:
[...]

Misschien interessant voor je:

1. Wij gaan waarschijnlijk voor deze TV: Philips 55OLED807 Ambilight (2022)
2. Ambiantligth van de TV kan je wel als losse Hue lamp gebruiken. Tenminste, dat zegt Tweakers zelf bij de 806 versie dus lijkt me stug dat ze dit in de nieuwe TV niet meer kunnen. En dat is wat mij betreft wel een dik pluspunt want dat scheelt je EN kosten voor evt. meer Hue lampen in je woonkamer EN je hoeft niet die app van €130 te kopen om de boel alsnog met een ander merk TV te laten syncen
Ik heb die 806, en ik kan wel de Ambilight als 'loungelight' instellen maar ik zie hem verder niet in de Hue app staan (als lamp noch als accessoire).

Waar had je dat zien staan?

• Archer_VC10
  • Laatst online: 09:30
master30 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:47:
[...]

Het gaat mij om de instel mogelijkheid van die Hue wall switch inbouw modules.
Ik heb er destijds 6 gekocht en die van de keuken ingebouwd en 1 in mijn gang (entree).
Heb dan nog de slaapkamer, hobby kamer en de overloop (boven en beneden) in de planning.
Dan zou het wel leuk zijn om naast wat standaard wit kleuren er ook wat kleuren kunnen instellen.
Met een pulse schakelaar kan ik meer standen in stellen, maar ook kleur?

Met de hue beweging sensor kan ik wel allerlei scenes of kleur recepten toepassen, waarom dan niet met zo'n inbouw module?

Met Hue geef je sowieso al een kapitaal uit als je het in je hele huis en buiten wil, je hangt er gewoon in als je het eenmaal hebt. d:)b
Met een gewone schakelaar kan je ook gewoon tot drie scènes instellen die met de wall switch module geschakeld worden. Ga naar instellingen - accessoires, klik op je WSM die je wilt instellen en selecteer wat er moet gebeuren als je een, twee of drie keer op de knop drukt. Zorg wel dat je eerst de scènes aanmaakt die je wilt kunnen kiezen.
Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee