Gewoon de standaard app van hue
iPhone 13 Pro, hue app, firmware, lamp bridge (v2) alles up2date
Ik heb voornamelijk 1e(?) gen lampjes (in ieder geval geen Bluetooth) wit, rgb, e27, e10 etc etc
Alles origineel Philips/hue
De app start relatief snel 1-2sec maximaal. Maar de inhoud van de app (status lampen, ruimtes, zones etc) blijft lang βidleβ en grijs. Soms moet wel 10-30sec. voordat een lamp aan/uit kan zetten (de interface en status lampen ingeladen zijn, en de UI actief bediend kan worden)
Via WiFi (lokaal) is die wachttijd minder lang dan via mobiel g4/5. Maar nog steeds βte langβ 5-10sec.
Deze initiΓ«le wachttijd was nooit zo hoog, en lijkt steeds langer te duren. Ook bij mijn vriendin duurt het βladenβ van status lampen en bediening lang(er) dan voorheen.
Goed er zijn wat lampen bijgekomen, maar laatste periode is dat ongewijzigd edoch neemt wachttijd toe.
Ik heb geen 3rd party bediening of diensten zoals ifttt, televisie, ha etc. Wel koppeling naar Alexa, maar die werkt al 4-5jr hetzelfde.
Vind uitermate irritant, en weet niet goed wat de oorzaak is, of wat ik er aan kan doen.
Hue service desk gesproken, maar kwam niet verder dan standaard support; updaten, app herstarten, app herinstalleren, hue bridge resetten etc.