Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste
Acties:

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 11:50
Archer_VC10 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:44:
[...]

Met een gewone schakelaar kan je ook gewoon tot drie scènes instellen die met de wall switch module geschakeld worden. Ga naar instellingen - accessoires, klik op je WSM die je wilt instellen en selecteer wat er moet gebeuren als je een, twee of drie keer op de knop drukt. Zorg wel dat je eerst de scènes aanmaakt die je wilt kunnen kiezen.
Ik kan alleen kiezen uit standaard scenes bij de instellingen vd wsm en heb dan en licht recepten en deze zijn allemaal op wit gebaseerd.
In de kamer zelf kan ik wel kiezen uit alles wat je maar wil.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Xander schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:14:
[...]

Welke app? Android? iOS? Anders?

Hij staat hier op Android binnen 1 seconde voor mijn neus na een geforceerde stop. 30 lampen + 9 accessoires.
Gewoon de standaard app van hue
iPhone 13 Pro, hue app, firmware, lamp bridge (v2) alles up2date

Ik heb voornamelijk 1e(?) gen lampjes (in ieder geval geen Bluetooth) wit, rgb, e27, e10 etc etc
Alles origineel Philips/hue

De app start relatief snel 1-2sec maximaal. Maar de inhoud van de app (status lampen, ruimtes, zones etc) blijft lang ‘idle’ en grijs. Soms moet wel 10-30sec. voordat een lamp aan/uit kan zetten (de interface en status lampen ingeladen zijn, en de UI actief bediend kan worden)

Via WiFi (lokaal) is die wachttijd minder lang dan via mobiel g4/5. Maar nog steeds “te lang” 5-10sec.

Deze initiële wachttijd was nooit zo hoog, en lijkt steeds langer te duren. Ook bij mijn vriendin duurt het “laden” van status lampen en bediening lang(er) dan voorheen.

Goed er zijn wat lampen bijgekomen, maar laatste periode is dat ongewijzigd edoch neemt wachttijd toe.

Ik heb geen 3rd party bediening of diensten zoals ifttt, televisie, ha etc. Wel koppeling naar Alexa, maar die werkt al 4-5jr hetzelfde.

Vind uitermate irritant, en weet niet goed wat de oorzaak is, of wat ik er aan kan doen.

Hue service desk gesproken, maar kwam niet verder dan standaard support; updaten, app herstarten, app herinstalleren, hue bridge resetten etc.

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:29
himlims_ schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:36:
[...]

iPhone 13 Pro
Ah, de iOS app dus.

Daar kan ik niets nuttigs over zeggen, nooit gebruikt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:16
DataCopy schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:08:
[...]

Ik heb die 806, en ik kan wel de Ambilight als 'loungelight' instellen maar ik zie hem verder niet in de Hue app staan (als lamp noch als accessoire).

Waar had je dat zien staan?
Dat zegt Tweakers hier in deze video over de Philips OLED 806. Misschien interpreteer ik d woorden verkeerd maar als je zegt dat het ook mee kan draaien in je Hue systeem dan denk ik toch dat je de lamp ook in de app kan zien en kan koppelen aan de Bridge en zo dus...mee kan draaien in je Hue systeem :)

YouTube: Philips OLED 806 Review - Aanrader met Android en Ambilight

[Voor 30% gewijzigd door Juancho op 16-01-2023 23:05]

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.3 | Android 10 | 20" |

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:30
master30 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:50:
[...]

Ik kan alleen kiezen uit standaard scenes bij de instellingen vd wsm en heb dan en licht recepten en deze zijn allemaal op wit gebaseerd.
In de kamer zelf kan ik wel kiezen uit alles wat je maar wil.
Heb je de WSM toegewezen om de kamer te schakelen of alleen de lamp(en)? Zorg dat deze naar de kamer verwijst, dan kan je volgens mij wel al je eigen scenes kiezen. Zo heb ik het in ieder geval hier ingesteld.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb een hoop halogeen lampen in huis hangen, deze wil ik met hue (app / bewegingssensors) gaan bedienen. Dimmen hoeft niet, maar ziek ik als een extra.

ik heb hiervoor dit inbouwdingetje gevonden:
https://www.bol.com/be/nl...VC4w.2_29.30.ProductImage

Nu is deze tekening eenvoudig, maar ik heb hier niet 1 maar 3 gewone schakelaars die deze lichten kunnen bedienen:

Ik kan 1 van de schakelaars wel verwijderen indien nodig, maar de andere 2 houd ik graag in functie.

kan dat met dit apparaat?
hoe moet ik dat bedraden?
eventueel alternatieven voor dit apparaat (indien beter)

You don't need eyes to see, you need vision

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:05
himlims_ schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:42:
generiek vraagje; hoe is jullie ervaring met de 'snelheid' van de app?

inmiddels ~30-40 lampen/schakelaars etc. en heb idee dat de app per dag trager wordt

app verwijderd, opnieuw geinstalleerd, telefoon compleet factory reset.

soms duurt het 30sec. voordat de inhoud van de app geladen wordt.
Net getest op een iPhone 13 mini. App starten duurt 1 seconde en 2 seconden later zie ik de status van alle lampen.
45 lampen, 5 Dimmer switches en 4 Wall switches.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

remmuz schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:33:
[...]

Net getest op een iPhone 13 mini. App starten duurt 1 seconde en 2 seconden later zie ik de status van alle lampen.
45 lampen, 5 Dimmer switches en 4 Wall switches.
wel fijn dat daar goed werkt :) zoals jij beschrijft werkte dat hier ook, maar sinds ~6mnd is die app 'onbruikbaar' .

Begrijp niet waarom, laat staan hoe te debuggen, herleiden wat er mis gaat. De koppeling richting bridge (via alexa, of als ik domoticz activeer) gaat gewoon super snel. Maar vanuit de hue app niet.

Heb gisteren een oude android erbij gepakt, en die lijkt sneller te laden dan de nieuwe iphone [..] misschien dat er een routering of issue is achter de firewall ofzo :? (andere kan, via wifi lokaal duurt het ook lang.)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:24
Juancho schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:47:
Vraag me wel af of je niet helemaal gek wordt van al dat geknipper in je woonkamer als je een film/serie kijkt. Kan me voorstellen dat dat enorm afleidt. Maargoed, nog nooit gezien in het echt dus geen idee. Je kan natuurlijk wel altijd de ambilight zelf aanzetten bij het kijken van een film/serie voor net dat beetje toffe extra effect.

Mensen die daar ervaring mee hebben? Dus de TV en je Hue lampen in de woonkamer samen laten gaan?
Ik heb een aantal Perifo rails, de LED strip achter op de PC en wat playbars door de ruimte (langs de bank) staan. In totaal 10 stuks gekoppeld.

Imo voegt het wel wat extra's toe tijdens het kijken van films / series. Er is eigenlijk geen moment meer dat ik zonder doe (de Hue Sync gaat automatisch aan als ik ook maar iets aanzet bij de TV).

Gebruik het ook op de PC met de Hue desktop app. LED strip onder het bureau, 3 playbars rondom het bureau en een Perifo rail aan het plafond gekoppeld. Het voegt alleen maar iets toe in mijn ogen en leid niet af.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:05
himlims_ schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:53:
[...]

wel fijn dat daar goed werkt :) zoals jij beschrijft werkte dat hier ook, maar sinds ~6mnd is die app 'onbruikbaar' .

Begrijp niet waarom, laat staan hoe te debuggen, herleiden wat er mis gaat. De koppeling richting bridge (via alexa, of als ik domoticz activeer) gaat gewoon super snel. Maar vanuit de hue app niet.

Heb gisteren een oude android erbij gepakt, en die lijkt sneller te laden dan de nieuwe iphone [..] misschien dat er een routering of issue is achter de firewall ofzo :? (andere kan, via wifi lokaal duurt het ook lang.)
vreemd. Na alles wat je al geprobeerd hebt blijft eigenlijk alleen de bridge zelf over als mogelijke oorzaak.
Maar het is geen pretje om die te resetten en alle lampen, automatisering, enz weer opnieuw toe te voegen :-(

• Archer_VC10
Yalopa schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:10:
Ik heb een hoop halogeen lampen in huis hangen, deze wil ik met hue (app / bewegingssensors) gaan bedienen. Dimmen hoeft niet, maar ziek ik als een extra.

Nu is deze tekening eenvoudig, maar ik heb hier niet 1 maar 3 gewone schakelaars die deze lichten kunnen bedienen:

[Afbeelding]

Ik kan 1 van de schakelaars wel verwijderen indien nodig, maar de andere 2 houd ik graag in functie.

Heb je al andere Hue componenten of is dit de eerste stap? Ik denk namelijk niet (maar kan het mis hebben) dat je met dit en een app kan gaan werken. Je zal minimaal ook een Hue bridge nodig hebben gok ik. Als je deze situatie met Hue spul wil gaan regelen, waarom dan geen Hue spots, een bridge en een paar wall switch modules kopen?

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 17:01
[...]

De app start relatief snel 1-2sec maximaal. Maar de inhoud van de app (status lampen, ruimtes, zones etc) blijft lang ‘idle’ en grijs. Soms moet wel 10-30sec. voordat een lamp aan/uit kan zetten (de interface en status lampen ingeladen zijn, en de UI actief bediend kan worden)
Je hebt niet eens een andere app gebruikt om het een en ander in te stellen?
Ik heb eens een routine met een andere app toegevoegd en daar was de standaard Hue app niet zo blij mee (Android) waardoor de boel niet lekker liep. Toen een opruim actie gedaan en wat automatiseringen opnieuw aangemaakt en toen liep het weer.

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:41
himlims_ schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:42:
generiek vraagje; hoe is jullie ervaring met de 'snelheid' van de app?

inmiddels ~30-40 lampen/schakelaars etc. en heb idee dat de app per dag trager wordt

app verwijderd, opnieuw geinstalleerd, telefoon compleet factory reset.

soms duurt het 30sec. voordat de inhoud van de app geladen wordt.
Check ff je netwerk instelling - als hij staat op extern verbinden en je wifi is ruk - dan duurt het zo 30 seconden.

• jochie911
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-02 15:57
remmuz schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:45:
[...]

vreemd. Na alles wat je al geprobeerd hebt blijft eigenlijk alleen de bridge zelf over als mogelijke oorzaak.
Maar het is geen pretje om die te resetten en alle lampen, automatisering, enz weer opnieuw toe te voegen :-(
Is er geen optie, dat als je oude bridge nog werkt, alles over te zetten op een nieuwe bridge?
https://www.appletips.nl/...ieuwe-bridge-2-0-homekit/
Dit is het overzetten van oude bridge naar nieuwe, het lijkt mij dat dit werkt van nieuw naar nieuw?
Dit heb ik overigens zelf nog nooit geprobeerd.

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 16:32

[Afbeelding]

Schakelaar links boven en schakelaar links beneden creëren beide een kortsluiting in de secundaire loop vanaf de regelaar. Hoe blaas ik iets op....

Je kan met die schakelaars wel een ader in de loop onderbreken. Beide een andere ader anders krijg je een rare serie ding.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Archer_VC10 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:55:
[...]

Heb je al andere Hue componenten of is dit de eerste stap? Ik denk namelijk niet (maar kan het mis hebben) dat je met dit en een app kan gaan werken. Je zal minimaal ook een Hue bridge nodig hebben gok ik. Als je deze situatie met Hue spul wil gaan regelen, waarom dan geen Hue spots, een bridge en een paar wall switch modules kopen?
Bridge, 10 tal hue lampen, bewegingssensors reeds in huis en werkend.

Waarom geen HUE spots? Dat was natuurlijk de eerste gedachte, maar alles is ingebouwd in het plafond. Bovenden zijn de halogeen lampen geen standaard formaat, anders kon ik de armaturen, die dus in het plafond ingebouwd zitten nog omknutselen met GU10 lampen.

Alles door HUE spul vervangen is dekfacto het plafond openmaken, me alle vervolg werk van dien. Iets wat ik wil vermijden.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

zuma schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:00:
[...]

Schakelaar links boven en schakelaar links beneden creëren beide een kortsluiting in de secundaire loop vanaf de regelaar. Hoe blaas ik iets op....

Je kan met die schakelaars wel een ader in de loop onderbreken. Beide een andere ader anders krijg je een rare serie ding.
Ik weet dat mijn tekening niet juist is, de vraag is hoe moet ik het wel doen, met de 3 schakelaars...

• zuma
Yalopa schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:02:
[...]

Ik weet dat mijn tekening niet juist is, de vraag is hoe moet ik het wel doen, met de 3 schakelaars...
Heb ik al verklapt. Per schakelaar een unieke ader (dus met een schakelaar de nul draad en de andere schakelaar de fase draad) van de secundaire loop onderbreken.

Ik vind het wel maar een onnodig ingewikkelde bedoeling wat je wil bereiken of wil je iets van een traphuisschakeling hebben? Dan zal je meer draden moeten trekken. Voor een traphuis schakeling zie https://www.klusidee.nl/F...ppenhuisschakeling.34528/

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De schakelaars zitten ook al in de muur en alles werkt nu. Ik wil dus achter 1 van de schakelaars dat toestel gaan plaatsen of één schakelaar vervangen zodat ik de verlichting met hue kan aan en uitschakelen. Ik hoop dus geen draden bij te moeten trekken.

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:06

[Afbeelding]

Wat je hebt getekend gaat in ieder geval niet werken (kortsluiting!).

Allereerst de vraag wat je nu precies hebt. Je zegt dat je een hoop halogeenlampen hebt en 3 schakelaars. Doen al deze schakelaars precies hetzelfde? Dus kun je met schakelaar 1 de halogeenlampen aan doen, en dan met schakelaar 2 of 3 weer uit en vice versa? Of schakelt elke schakelaar een andere groep van halogeenlampen en zijn ze dus eigenlijk van elkaar gescheiden?

Daarnaast is het belangrijk om te weten of je een blauwe nuldraad bij de schakelaar(s) hebt. Als het alleen een schakelaar is zonder een wandcontactdoos ernaast, dan is de kans groot dat je daar geen nuldraad hebt en is de module die je noemt sowieso niet mogelijk.

Zonder de huidige situatie precies te weten is het voor ons moeilijk om goed advies te geven.

Verder vraag ik me af, op basis van je vraagstelling, of je voldoende weet waar je mee bezig bent. Nu ben je nooit te oud om te leren ;-) en het is geen hogere raketwetenschap, maar fouten/onveilig werken met elektra kan vervelende gevolgen hebben...

Feel free to Buy me a coffee

• Archer_VC10
Kijk even hier: https://www.robbshop.nl/r...gbee-dimmer-2-draads-400w Dit is ongeveer hetzelfde apparaat maar van een ander merk, hier kan je op de tekeningen zien hoe er meerdere schakelaars (wel pulsdrukkers) op aan te sluiten zijn. Deze werkt eventueel ook met maar twee draden.

[Voor 8% gewijzigd door Archer_VC10 op 17-01-2023 19:08]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Xander schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:14:
[...]

Welke app? Android? iOS? Anders?

Hij staat hier op Android binnen 1 seconde voor mijn neus na een geforceerde stop. 30 lampen + 9 accessoires.

Ik heb voornamelijk 1e(?) gen lampjes (in ieder geval geen Bluetooth) wit, rgb, e27, e10 etc etc

Via WiFi (lokaal) is die wachttijd minder lang dan via mobiel g4/5. Maar nog steeds “te lang” 5-10sec.

Deze initiële wachttijd was nooit zo hoog, en lijkt steeds langer te duren. Ook bij mijn vriendin duurt het “laden” van status lampen en bediening lang(er) dan voorheen.

Goed er zijn wat lampen bijgekomen, maar laatste periode is dat ongewijzigd edoch neemt wachttijd toe.

Ik heb geen 3rd party bediening of diensten zoals ifttt, televisie, ha etc. Wel koppeling naar Alexa, maar die werkt al 4-5jr hetzelfde.

Vind uitermate irritant, en weet niet goed wat de oorzaak is, of wat ik er aan kan doen.

Hue service desk gesproken, maar kwam niet verder dan standaard support; updaten, app herstarten, app herinstalleren, hue bridge resetten etc.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:24
himlims_ schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:43:
[...]

Ik moet zeggen dat ik dit soms ook heb, een herstart van de Bridge lost het meestal wel op. Het is sinds ik op mijn nieuwe locatie zit 2x voor gekomen in 3 maanden tijd.

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 11:21
BGFG schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:37:
[...]

Ik vind hue verlichting wat overdreven voor de garage. Heb deze https://www.beaumotica.nl...w-ac-switch-7104389273352 voor de bestaande led/tl gemonteerd. Wordt aangestuurd door een hue sensor. Werkt prima.
Even voor alle zekerheid voordat ik een bestelling plaats ......

* de iCasa Zigbee aan/uit inbouwschakelaar werkt met een Hue-sensor en alle aanverwante Hue artikelen?
* De lamp blijft net zolang branden als dat de Hue bewegingssensor beweging ziet?

Ik maak nu gebruik van een Klik aan / klik uit systeem maar daar gaat de lamp na de ingesteld tijd uit en dat is niet altijd makkelijk in die ruimte. Ik wil de lamp lamp laten branden zolang er beweging is in de ruimte.

Gaat dat hiermee lukken?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

musicpixel schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:04:
[...]

Wat je hebt getekend gaat in ieder geval niet werken (kortsluiting!).
Dat weet ik (en dat wist ik toen ik de tekening maakte) , als eerder gesteld is dat een mockup om tot een juiste tekening te komen.
Allereerst de vraag wat je nu precies hebt. Je zegt dat je een hoop halogeenlampen hebt en 3 schakelaars. Doen al deze schakelaars precies hetzelfde? Dus kun je met schakelaar 1 de halogeenlampen aan doen, en dan met schakelaar 2 of 3 weer uit en vice versa? Of schakelt elke schakelaar een andere groep van halogeenlampen en zijn ze dus eigenlijk van elkaar gescheiden?
De schakelaars zitten verspreid over de ruimte. Elke schakelaar kan de groep van lampen aan of uit doen. De verschillende schakelaars hebben dezelfde functie, alle lampen aan of alle lampen uit.
Daarnaast is het belangrijk om te weten of je een blauwe nuldraad bij de schakelaar(s) hebt. Als het alleen een schakelaar is zonder een wandcontactdoos ernaast, dan is de kans groot dat je daar geen nuldraad hebt en is de module die je noemt sowieso niet mogelijk.
Dat ga ik even checken dit weekend.
Zonder de huidige situatie precies te weten is het voor ons moeilijk om goed advies te geven.
Snap ik, ik geef met plezier meer info als dat helpt om tot een oplossing voor mijn probleem te komen, maar zoals met alles, bij onvolledige kennis ontbreekt ook de kennis om de juiste vragen te stellen of de belangrijke info aan te leveren.
Verder vraag ik me af, op basis van je vraagstelling, of je voldoende weet waar je mee bezig bent. Nu ben je nooit te oud om te leren ;-) en het is geen hogere raketwetenschap, maar fouten/onveilig werken met elektra kan vervelende gevolgen hebben...
Ik ben IT'er, geen elektricien, maar ik begrijp de basics wel en zoals je zelf zegt, het is geen rocket science. Moest ik het 100% weten was het al opgelost natuurlijk en had ik hier de vraag niet gesteld, maar laten we vooral het veiligheidsrisico niet opblazen. In het slechtste geval springt de zekering.

• zuma
Yalopa schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:25:

De schakelaars zitten verspreid over de ruimte. Elke schakelaar kan de groep van lampen aan of uit doen. De verschillende schakelaars hebben dezelfde functie, alle lampen aan of alle lampen uit.
Dan is het een traphuisschakeling met drie schakelaars. Je kan beter 3 smartschakelaars associëren met die lampen dan een traphuisschakeling realiseren met drie schakelaars. Een daarvan moet een kruischakelaar zijn. Zie hier: https://www.elektramat.nl...t-is-een-kruisschakelaar/

• musicpixel
@Yalopa Ik vermoed inderdaad dat het zo zit als @zuma zegt.

Zou gewoon even alle schakelaars checken hoe deze bedraad zijn en waar je wel/geen blauwe draad beschikbaar hebt.

Ik heb al een paar mogelijke oplossingen in mijn hoofd, maar bovenstaande is wel belangrijk om eerst te weten.

Verder zeg je dat je ook bewegingssensors wilt gaan gebruiken. Hoe zie je dat voor je in combinatie met de knoppen? Oftewel hoe moet dat (funtioneel gezien) gaan werken?

Ook zou ik nog even kijken of de halogeenspots 12V of 230V zijn. In het geval van 12V heb je trafo's en niet alle trafo's zijn geschikt voor dimmen, mocht je dat willen.
Al over gedacht om halogeen gelijk te vervangen door LED? Als ze redelijk vaak aan zijn dan heb je dat vrij snel terugverdiend. In geval van 12V moet je dan helaas ook de trafo's vervangen of ombouwen naar 230V. Dus hangt wel van de situatie af hoe zinvol het is.

Hoeveel spots zijn het nu en wat is het max vermogen daarvan?

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-02 23:17
bruce the boss schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:14:
[...]

Even voor alle zekerheid voordat ik een bestelling plaats ......

* de iCasa Zigbee aan/uit inbouwschakelaar werkt met een Hue-sensor en alle aanverwante Hue artikelen?
* De lamp blijft net zolang branden als dat de Hue bewegingssensor beweging ziet?

Ik maak nu gebruik van een Klik aan / klik uit systeem maar daar gaat de lamp na de ingesteld tijd uit en dat is niet altijd makkelijk in die ruimte. Ik wil de lamp lamp laten branden zolang er beweging is in de ruimte.

Gaat dat hiermee lukken?
Ja. Ik heb een hue motion sensor die de icasa schakelaar triggert. In de hue app leg je vast wat je wilt: bij mij gaat ie 3 minuten na de laatste beweging uit, maar daar kun je uiteraard mee spelen. Zolang je blijft bewegen blijft ie sowieso aan.

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 11:50
Archer_VC10 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:59:
[...]

Heb je de WSM toegewezen om de kamer te schakelen of alleen de lamp(en)? Zorg dat deze naar de kamer verwijst, dan kan je volgens mij wel al je eigen scenes kiezen. Zo heb ik het in ieder geval hier ingesteld.
Bedankt dat was de oplossing.

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-02 13:23

Het plaatje op de dimmer geeft duidelijk aan dat op A1 - A2 contacten PUSH switches ofwel Drukcontacten of zogenaamde momentary switches gebruikt kunnen worden. Bijna alle merken schakelmateriaal hebben dergelijke puls drukkers in het programma.
Bijvoorbeeld BuschJaeger

Met een dergelijke schakelaar bedien je de verlichting AAN/UIT maar door het even ingedrukt houden van de toets werkt de DIM functie en nogmaals deze actie keert het dim patroon om. Of die dimmer een Hue bridge of Andere Zigbee connectie nodig heeft is mij onbekend.

Probleem is de vraag of de A1-A2 gescheiden zijn van het lichtnet omdat je bij je schakelaars wel een fase draad hebt en de bediening op die wijze helemaal fout of zelfs niet mogelijk is. En in ieder geval een elektro man nodig om het op de juiste manier aan te sluiten.

De halogeen aanpassen naar Zigbee spots is de eenvoudigste en toekomst bestendige oplossing voor uitbreiden en koppelen naar bewegings, licht-donker geo-locatie of misschien temperatuur sensoren.
De bestaande schakelaars worden dan aangevuld met de Hue Wall Switch Module

[Voor 16% gewijzigd door yalerta op 19-01-2023 14:04]

• bruce the boss
BGFG schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:30:
[...]

Ja. Ik heb een hue motion sensor die de icasa schakelaar triggert. In de hue app leg je vast wat je wilt: bij mij gaat ie 3 minuten na de laatste beweging uit, maar daar kun je uiteraard mee spelen. Zolang je blijft bewegen blijft ie sowieso aan.
Ik maak nu in de ruimte waar ik het over heb gebruik van:
* 2 bewegingssensoren
* 2 wandschakelaars

Beide van het merk Klik aan Klik uit en ik heb begrepen dat deze ook kunnen worden aangesloten op de Hue bridge. Dit wil ik dan doen in combinatie met de icasa Zigbee 3.0 On/Off Switch maar ik ben echter een beetje huiverig voor de vraag of dit dan ook allemaal wel goed werkt of zit er meer vertraging op het aan gaan van de lamp bijvoorbeeld (of mis ik dan andere opties) doordat ik geen gebruik maak van originele Hue producten.

Dan betaal ik liever een paar euro extra zodat het wel goed werkt dan dat het allemaal net niet werkt.
Het is belangrijk voor mij dat de lamp blijft branden zolang er beweging wordt gedetecteerd door de sensor(en) en dat is met KAKU nu niet mogelijk of ik moet een ICS2000 van KAKU aanschaffen.

• BGFG
bruce the boss schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:44:
[...]

* 2 bewegingssensoren
* 2 wandschakelaars

Beide van het merk Klik aan Klik uit en ik heb begrepen dat deze ook kunnen worden aangesloten op de Hue bridge. Dit wil ik dan doen in combinatie met de icasa Zigbee 3.0 On/Off Switch maar ik ben echter een beetje huiverig voor de vraag of dit dan ook allemaal wel goed werkt of zit er meer vertraging op het aan gaan van de lamp bijvoorbeeld (of mis ik dan andere opties) doordat ik geen gebruik maak van originele Hue producten.

Dan betaal ik liever een paar euro extra zodat het wel goed werkt dan dat het allemaal net niet werkt.
Het is belangrijk voor mij dat de lamp blijft branden zolang er beweging wordt gedetecteerd door de sensor(en) en dat is met KAKU nu niet mogelijk of ik moet een ICS2000 van KAKU aanschaffen.
Ik betwijfel of je KAKU kunt combineren met een hue bridge, maar heb daar zelf geen ervaring mee. Ik heb alles hue, behalve wat bestaande ledbalken in de garage. Die heb ik dus met een icasa switch gecombineerd met de hue motion sensor en een ouderwetse Peha pulsschakelaar (gewoon bedraad). Werkt naar tevredenheid zoals ik aangaf. Ik heb vroeger kaku gehad maar vond het niks, sorry…

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-01 19:03
Bij mij is er vanochtend een hele zwik lampen (GI10, E27) geupdate naar firmware 1.101.8 (vanaf 1.101.7).
2 V2 ledstrips zijn óók bijgewerkt naar 67.101.2.

Zoals gebruikelijk zijn de releasenotes nog niet bijgewerkt…

[Voor 22% gewijzigd door jwhoogervorst op 22-01-2023 08:49]

Voor elke oplossing is er een probleem!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik kom even terug op mijn vraag. De lichten in deze ruimte ware zeer moeilijk benaderbaar, en aangezien de rest van het huis allemaal halogeen is, nam ik de assumptie dat deze ook halogeen zouden zijn. Voor een compleet onbekende reden zijn deze lampen -als enge i het ganse huis- gewoon GU10. Ondertussen zijn de lampen vervangen door HUE lampen.

Waneer ik de andere ruimtes ga aanpakken zal jullie informatie ongetwijfeld alsnog van pas komen.

• musicpixel
Yalopa schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:06:
Ik kom even terug op mijn vraag. De lichten in deze ruimte ware zeer moeilijk benaderbaar, en aangezien de rest van het huis allemaal halogeen is, nam ik de assumptie dat deze ook halogeen zouden zijn. Voor een compleet onbekende reden zijn deze lampen -als enge i het ganse huis- gewoon GU10. Ondertussen zijn de lampen vervangen door HUE lampen.

Waneer ik de andere ruimtes ga aanpakken zal jullie informatie ongetwijfeld alsnog van pas komen.
Ik kan niet helemaal volgen wat je zegt ;) . Ik denk dat je bedoelt dat de rest van het huis 12V halogeen is, behalve de lampen waar je het over had. Die waren 230V halogeen (GU10) en die heb je nu vervangen door Hue GU10 spots?

En schakel je nu de nieuwe GU10 spots met de schakelaars op de muur? Dus stroom eraf/erop?

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-01 19:35
Ik heb in huis de wall switches achter de pulsschakelaars zitten, maar nu zit ik met een uitdaging. Ik had voorheen alles in de hue app. Nu wil ik helemaal overstappen naar homekit. Nu is de vraag hoe programmeer ik de wall switches in home kit? Als ik dat nu doe kan ik maar één actie uitvoeren. Ik wil natuurlijk het licht aan doen (dat lukt), maar ook uit doen (lukt niet). Volgens mij moet ik de "knop 1" naar opdrachten converteren? Graag wat hulp!

• cvanatten
  • Laatst online: 03-02 20:25
Als je een Apple gebruiker bent is I-connect Hue een aanrader. Daar kun je de wall switches nog veel uitbreider in programmeren. Bijvoorbeeld tijdsafhankelijk. Is helaas niet gratis. Hoe de koppeling met Homekit is weet ik helaas niet.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

musicpixel schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:32:
[...]

Ik kan niet helemaal volgen wat je zegt ;) . Ik denk dat je bedoelt dat de rest van het huis 12V halogeen is, behalve de lampen waar je het over had. Die waren 230V halogeen (GU10) en die heb je nu vervangen door Hue GU10 spots?
Klopt, daar ben ik achter gekomen toen ik op de ladder klom
En schakel je nu de nieuwe GU10 spots met de schakelaars op de muur? Dus stroom eraf/erop?
neen, deze schakel ik nu met een HUE bewegingsdetector. De bestaande schakelaar zijn nog aanwezig maar deze worden niet meer gebruikt. Ooit haal ik ze er wel eens vantussen..

• MvL
cvanatten schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:51:
Als je een Apple gebruiker bent is I-connect Hue een aanrader. Daar kun je de wall switches nog veel uitbreider in programmeren. Bijvoorbeeld tijdsafhankelijk. Is helaas niet gratis. Hoe de koppeling met Homekit is weet ik helaas niet.
Bedankt voor je reactie. Ga ik naar kijken.

Iemand nog een idee hoe ik dit in Homekit instel?

• Archer_VC10
bruce the boss schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:44:
[...]

* 2 bewegingssensoren
* 2 wandschakelaars

De Z of premium line van KAKU is theoretisch compatibel met andere Zigbee spullen, maar het hoeft niet 100% te werken met Hue. Ik denk niet dat je heel veel van vertraging gaat merken, het is een kwestie van proberen denk ik en het werkt of het werkt niet. Er is ook een reële kans dat je minder opties beschikbaar hebt.

• Archer_VC10
MvL schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:13:
[...]Iemand nog een idee hoe ik dit in Homekit instel?
Hoever kwam je met deze pagina: https://www.philips-hue.c...ice-control/apple-homekit ?

• xFeverr
  • Laatst online: 03-02 21:10
Archer_VC10 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:09:
[...]

De Z of premium line van KAKU is theoretisch compatibel met andere Zigbee spullen, maar het hoeft niet 100% te werken met Hue. Ik denk niet dat je heel veel van vertraging gaat merken, het is een kwestie van proberen denk ik en het werkt of het werkt niet. Er is ook een reële kans dat je minder opties beschikbaar hebt.
kaku heeft geen Zigbee wandschakelaars dus die valt al af. En ze hebben wel een Zigbee bewegingsmelder, maar die is niet compatibel met Philips Hue. Mijn gok is dat @bruce the boss ook de niet-Zigbee bewegingsmelder heeft van kaku. Wat zijn de precieze productnamen van wat je hebt hangen?

Eigenlijk zijn alleen de kaku Zigbee-lampen, Zigbee-inbouwdimmer, Zigbee-inbouwschakelaar en de Zigbee afstandsbediening compatibel met Philips Hue. De sensoren niet.

[Voor 3% gewijzigd door xFeverr op 24-01-2023 10:51]

• MvL
Daar staat niets op wat ik zoek.

Ik kan in HomeKit alleen maar 1 puls geven, dus de lamp gaat aan, maar niet uit. In de Hue app werkt het allemaal prima.

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 17:08
MvL schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:47:
[...]

Ik kan in HomeKit alleen maar 1 puls geven, dus de lamp gaat aan, maar niet uit. In de Hue app werkt het allemaal prima.
Zie deze pagina, inderdaad configureren via een shortcut. Ik heb de configuratie daarom lopen via de Hue app, maar ik bedien er dan ook alleen Hue lampen mee.

[Voor 7% gewijzigd door qroy op 24-01-2023 13:55]

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:16
DataCopy schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:08:
[...]

Ik heb die 806, en ik kan wel de Ambilight als 'loungelight' instellen maar ik zie hem verder niet in de Hue app staan (als lamp noch als accessoire).

Waar had je dat zien staan?
Wij hebben ondertussen onze nieuwe TV binnen, de Philips 55OLED807, en idd had de beste man van de Tweakers review het verkeerd. Je kan wel andere Hue lampen aan de Tv/Ambilight koppelen maar niet andersom. Dus de Ambilight kan je niet mee draaien in je Hue systeem. Ergens jammer, maar ok, je kan altijd de ambilight als sfeerlicht aanzetten natuurlijk.

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.3 | Android 10 | 20" |

• Archer_VC10
MvL schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:47:
[...]

Bedankt MvL, het was me niet duidelijk waar in het proces het probleem opdook. Helaas kan ik deze vraag niet beantwoorden. Hopelijk kan je iets met de link in de post van qroy.

• MvL
Archer_VC10 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:41:
[...]

Bedankt MvL, het was me niet duidelijk waar in het proces het probleem opdook. Helaas kan ik deze vraag niet beantwoorden. Hopelijk kan je iets met de link in de post van qroy.
Geen probleem. Ik waardeer je reactie.

• MvL
qroy schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:55:
[...]

Zie deze pagina, inderdaad configureren via een shortcut. Ik heb de configuratie daarom lopen via de Hue app, maar ik bedien er dan ook alleen Hue lampen mee.
Die pagina was ik ook tegen gekomen. Het probleem als ik de shortcut programmeer dat de lamp aan gaat na heb bedienen van de schakelaar, maar dan ook weer meteen uit. Iemand de oplossing?

Bedankt voor het mee denken.

• MvL
Ik begin de indruk te krijgen dat de wall modules gewoon niet goed werken met HomeKit. Je kan één actie doen, en dat is het…

• BiG-GuY
  • Laatst online: 03-02 23:41
MvL schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:33:
Ik begin de indruk te krijgen dat de wall modules gewoon niet goed werken met HomeKit. Je kan één actie doen, en dat is het…
Heb je al gekeken of er met iets als de Eve of Controller for HomeKit apps meer mogelijk is met de switch? Bij m’n FriendsOfHue knoppen is er meer zichtbaar qua knop instellingen.

Gallery

• sjaakmaarsen
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-01 06:51
Weet iemand of er een 2-voudig wip/pulsdrukker beschikbaar is die past in een Jung AS500 (alpine wit) frame , icm met een Busch-Jaeger Friends of Hue schakelaar?

Vanuit onze nieuwbouw woning krijgen we Jung AS500 schakelmateriaal. Maar ik heb nu Busch-Jaeger Friends of Hue schakelaars. Vandaar dat ik eigenlijk het schakelmateriaal wil blijven gebruiken, maar dan heb ik dus een dubbele pulsdrukker nodig die past in het AS500 frame, maar 'klikt' op de Busch-Jaeger.

Jung heeft ook een FoH schakelaar (FOHSA550595WW), maar ik kan niet goed achterhalen welke schakelwip gebruikt wordt (het lijkt A595WW) en of die dan ook nog past op de Busch-Jaeger.

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik overweeg voor de nieuw aan gelegde tuin verlichting, Philips hue ipv een astro klok.
En dan gewoon losse armaturen met een gu10 hue lamp (white ambiance) zodat het ook qua prijs nog leuk blijft.

Ik vind alleen weinig informatie over de comptabiliteit met armaturen

Wat is jullie ervaring , past de hue gu10 lamp vaak in een armatuur of is dat nog flink zoeken ?

• BGFG
Waypoint schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:40:
Ik overweeg voor de nieuw aan gelegde tuin verlichting, Philips hue ipv een astro klok.
En dan gewoon losse armaturen met een gu10 hue lamp (white ambiance) zodat het ook qua prijs nog leuk blijft.

Ik vind alleen weinig informatie over de comptabiliteit met armaturen

Wat is jullie ervaring , past de hue gu10 lamp vaak in een armatuur of is dat nog flink zoeken ?
In (vrijwel) alle gevallen past een Hue gu10 in een gu10 armatuur. Ik heb deze : Philips Tuinspies Puled. Even googelen, ik heb ze gekocht bij de Gamma voor iets van €20,-. Zorg wel dat je 230 v bekabeling veilig in je tuin ligt,

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:56
Ik heb een leuke uitdaging met mijn Philips Hue Hub, twee situaties met een vergelijkbaar resultaat:

In mijn keuken heb ik 5 GU10 Tradfri lampen gekoppeld aan mijn Hue bridge, welke ik aanstuur via een Hue motion sensor. De motion sensor zet de verlichting automatisch aan en na verloop van tijd weer uit.
Recent is één van de lampen defect gegaan, deze is vervangen door een ander exemplaar dat ik nog over had uit een andere ruimte. In de Hue bridge heb ik deze lamp verplaatst naar de ruimte keuken.
Ik kan de ruimte bedienen via de app, de lamp gaat dan netjes mee aan- en uit. Ook dimmen gaat prima.
Echter als de motion sensor de verlichting inschakelt, blijft deze nieuw toegevoegde lamp uit.

Hetzelfde issue had ik met een OSRAM plug, deze heb ik vanuit de woonkamer verplaatst naar de slaapkamer. Echter hij reageert nog steeds op het uitschakelen van de woonkamer. De plug uiteindelijk vervangen door een Hue Plug die het probleem niet meer had.

Ik heb al eens de Hue Bridge opgeruimd met de opruim functie, maar ik krijg het er maar niet uit. Iemand een idee hoe is het issue met de Motion sensor kan oplossen?

• BiG-GuY
  • Laatst online: 03-02 23:41
.NCK schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:18:
Ik heb een leuke uitdaging met mijn Philips Hue Hub, twee situaties met een vergelijkbaar resultaat:

In mijn keuken heb ik 5 GU10 Tradfri lampen gekoppeld aan mijn Hue bridge, welke ik aanstuur via een Hue motion sensor. De motion sensor zet de verlichting automatisch aan en na verloop van tijd weer uit.
Recent is één van de lampen defect gegaan, deze is vervangen door een ander exemplaar dat ik nog over had uit een andere ruimte. In de Hue bridge heb ik deze lamp verplaatst naar de ruimte keuken.
Ik kan de ruimte bedienen via de app, de lamp gaat dan netjes mee aan- en uit. Ook dimmen gaat prima.
Echter als de motion sensor de verlichting inschakelt, blijft deze nieuw toegevoegde lamp uit.

Hetzelfde issue had ik met een OSRAM plug, deze heb ik vanuit de woonkamer verplaatst naar de slaapkamer. Echter hij reageert nog steeds op het uitschakelen van de woonkamer. De plug uiteindelijk vervangen door een Hue Plug die het probleem niet meer had.

Ik heb al eens de Hue Bridge opgeruimd met de opruim functie, maar ik krijg het er maar niet uit. Iemand een idee hoe is het issue met de Motion sensor kan oplossen?
Al geprobeerd de sensor te resetten in de instellingen zodat je opnieuw de ruimte/lampen kan kiezen? Vermoed dat hij niet meedoet in de scène.

Gallery

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:56
BiG-GuY schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:27:
[...]

Al geprobeerd de sensor te resetten in de instellingen zodat je opnieuw de ruimte/lampen kan kiezen? Vermoed dat hij niet meedoet in de scène.
Goede tip!
Maar helaas, ook na een reset van de motion sensor via de Hue App en opnieuw het kiezen van de ruimte blijft de lamp helaas uit.

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-02 21:02
.NCK schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:44:
[...]

Goede tip!
Maar helaas, ook na een reset van de motion sensor via de Hue App en opnieuw het kiezen van de ruimte blijft de lamp helaas uit.
Je kan eens een andere/nieuwe scene maken ipv die nu gebruikt wordt door motion sensor en die dan aan de motionsensor koppelen.

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-01 19:25
Ik woon sinds ongeveer 15 maanden in mijn nieuwe woning waar ik vanuit de bouw spots op de begane grond had laten aanbrengen. De eerste spots waren dusdanig dimbaar, dat het alsnog heel donker kon zijn me de verlichting aan (en dat vind ik fijn!). Echter, flikkerden deze regelmatig. Was dan net een discotheek. De elektricien heeft toen alle spots en de dimmers vervangen door die van Philips (geen Hue hoor haha). Sindsdien zijn de problemen met flikkeren totaal verdwenen. Echter kunnen deze spots minder zacht worden gedimd dan de variant die er hiervoor inzat. Nu begreep ik online dat de Hue spots wel in veel grotere mate kunnen worden gedimd. Ik heb nog niets van Hue, maar dit lijkt me een mooi moment om in te stappen. Ik ga vandaag eens kijken bij een Hue dealer. Heeft er iemand nog tips qua aanschaf van zo’n pakket (zou dan gaan om 9 spots, 1 bridge en 2 Jung pulsschakelaars die de dimmers zouden moeten vervangen denk ik)? Ook prijs technisch gezien wellicht?

• BGFG
Adrenaline0182 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:02:
Ik woon sinds ongeveer 15 maanden in mijn nieuwe woning waar ik vanuit de bouw spots op de begane grond had laten aanbrengen. De eerste spots waren dusdanig dimbaar, dat het alsnog heel donker kon zijn me de verlichting aan (en dat vind ik fijn!). Echter, flikkerden deze regelmatig. Was dan net een discotheek. De elektricien heeft toen alle spots en de dimmers vervangen door die van Philips (geen Hue hoor haha). Sindsdien zijn de problemen met flikkeren totaal verdwenen. Echter kunnen deze spots minder zacht worden gedimd dan de variant die er hiervoor inzat. Nu begreep ik online dat de Hue spots wel in veel grotere mate kunnen worden gedimd. Ik heb nog niets van Hue, maar dit lijkt me een mooi moment om in te stappen. Ik ga vandaag eens kijken bij een Hue dealer. Heeft er iemand nog tips qua aanschaf van zo’n pakket (zou dan gaan om 9 spots, 1 bridge en 2 Jung pulsschakelaars die de dimmers zouden moeten vervangen denk ik)? Ook prijs technisch gezien wellicht?
Bedenk wel dat in je spotjes GU10 lampen moeten kunnen, anders gaat het niet passen. ( of normale grote of kleine fitting, maar dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk.) die g4 steekfittingen passen niet.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:11
Adrenaline0182 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:02:
Heeft er iemand nog tips qua aanschaf van zo’n pakket (zou dan gaan om 9 spots, 1 bridge en 2 Jung pulsschakelaars die de dimmers zouden moeten vervangen denk ik)? Ook prijs technisch gezien wellicht?
Misschien al over nagedacht maar je hebt drie soorten Hue GU10 spots, alleen warmwit, de ambience (van warmwit tot koelwit) of color.
Sowieso zorgen dat oude dimmers verwijderd worden, die slopen de hue lampen.

• bruce the boss
Ik krijg het niet werkend en ik heb jullie hulp nodig .....

Vandaag de icasa Zigbee 3.0 On/Off Switch aangesloten en ook toegevoegd in de Hue app (dit heb ik gedaan onder de sectie "lampen". De switch is aangesloten op een lamp en deze kan ik nu inderdaad via de app aan en uitzetten.

Tevens heb ik een Hue bewegingsensor toegevoegd en hiervoor de kamer "garage" aangemaakt.
En jullie raden het al ..... bij beweging gaat de lamp niet aan.
Maar voor mijn gevoel moet ik de switch ook toevoegen aan de kamer "garage" maar ik zie die mogelijkheid nergens.

Als ik in de app kijk geeft de sensor wel aan dat er beweging is gedetecteerd.
Iets zie ik over het hoofd maar wat .....?

Als ik bij de instellingen van de sensor kijk kan ik ook niet aangeven wat hij moet doen bij het signalen van beweging. Ik kan allee maar kiezen voor "niets doen".

Dus ik mis ergens de connectie tussen de sensor en de lamp denk ik

[Voor 30% gewijzigd door bruce the boss op 28-01-2023 15:49]

• xFeverr
@bruce the boss De kamer of zone waarin je die lamp hebt zitten, heb je daar scenes aangemaakt?

De Hue bewegingssensor, of eigenlijk de bridge, bedient niet een lamp, maar bedient een kamer of zone. En die kamer of zone wordt bediend door een scene te activeren.

[Voor 4% gewijzigd door xFeverr op 28-01-2023 16:21]

• BGFG
bruce the boss schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:43:
Ik krijg het niet werkend en ik heb jullie hulp nodig .....

Vandaag de icasa Zigbee 3.0 On/Off Switch aangesloten en ook toegevoegd in de Hue app (dit heb ik gedaan onder de sectie "lampen". De switch is aangesloten op een lamp en deze kan ik nu inderdaad via de app aan en uitzetten.

Tevens heb ik een Hue bewegingsensor toegevoegd en hiervoor de kamer "garage" aangemaakt.
En jullie raden het al ..... bij beweging gaat de lamp niet aan.
Maar voor mijn gevoel moet ik de switch ook toevoegen aan de kamer "garage" maar ik zie die mogelijkheid nergens.

Als ik in de app kijk geeft de sensor wel aan dat er beweging is gedetecteerd.
Iets zie ik over het hoofd maar wat .....?

Als ik bij de instellingen van de sensor kijk kan ik ook niet aangeven wat hij moet doen bij het signalen van beweging. Ik kan allee maar kiezen voor "niets doen".

[Afbeelding]

Dus ik mis ergens de connectie tussen de sensor en de lamp denk ik
Dat had ik eerst ook. Ik heb nu de volgende settings: een lamp aangemaakt in de “kamer” garage. De lamp is de Icasa switch die 2 ledbalken schakelt. De hue motion sensor bedient de “ kamer” garage, met als scène “ helder “. Werkt goed.

• bruce the boss
Ik heb alles ook zo maar bij de sensor dan alleen de optie.... Niets dien.

8

[Voor 23% gewijzigd door bruce the boss op 28-01-2023 17:05]

• bruce the boss
xFeverr schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:21:
@bruce the boss De kamer of zone waarin je die lamp hebt zitten, heb je daar scenes aangemaakt?

De Hue bewegingssensor, of eigenlijk de bridge, bedient niet een lamp, maar bedient een kamer of zone. En die kamer of zone wordt bediend door een scene te activeren.
Ik had dit antwoord niet gezien en nu is het gelukt.

Bedankt beide voor de hulp

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-02 14:42
Hoi, vraagje over het Perifo railsysteem:

Wij gaan een U-vorm maken aan het plafond.
Dat betekent dus de plafondvoeding met 2 lichtpunten in het midden, vervolgens een stuk rail aan beide kanten, een hoekconnector aan beide kanten, en dan nog een stuk rail.
Vraag: moeten we de interne of externe hoekconnector hebben?
Dit is niet duidelijk van de handleiding op de Philips Hue site, want het hangt af of de voeding aan beide kanten plus/min aan de binnen- en buitenkant heeft (situatie A op de schets), of dat plus en min gespiegeld zit aan de linker- en rechterkant van de voeding (situatie B ).
In situatie A moet ik 2x dezelfde connector hebben, vraag is dan of het uitmaakt of dat interne of externe connector is?
In situatie B moet in een interne en een externe connector hebben.
Weet iemand hoe dit zit?

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:58
Wij zijn met een grote verbouwing bezig. Momenteel gehele huis gestript en word langzaam weer opgebouwd. Voor beneden (woonkamer, keuken) en boven (slaapkamer + badkamer) willen we verschillende inbouwspots (GU10), maar mogelijk ook ledstrips en/of een perifo systeem boven kookeiland.

Prijzen zijn niet mis, maar heeft iemand ervaring met webwinkels die bij 15+ GU10 lampen én een perifo systeem aan bulk korting zal doen?

Daarnaast - hoeveel spots zal ik nodig hebben in een 12mx4.8m beneden verdieping?

• BGFG
jassie256 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:44:
Wij zijn met een grote verbouwing bezig. Momenteel gehele huis gestript en word langzaam weer opgebouwd. Voor beneden (woonkamer, keuken) en boven (slaapkamer + badkamer) willen we verschillende inbouwspots (GU10), maar mogelijk ook ledstrips en/of een perifo systeem boven kookeiland.

Prijzen zijn niet mis, maar heeft iemand ervaring met webwinkels die bij 15+ GU10 lampen én een perifo systeem aan bulk korting zal doen?

Daarnaast - hoeveel spots zal ik nodig hebben in een 12mx4.8m beneden verdieping?
Af en toe wat stunts, o.a. Bij Tink, maar soms ook bij Bol. Prijzen zijn inderdaad niet mals, ik heb er inmiddels een stuk of 50 8)7 . Tis een verslaving. Ik zou in het plafond trouwens gewoon white ambiance doen en geen color, ik heb er een paar, maar gebruik de kleuren eigenlijk niet, alleen de wittinten volstaan in mijn optiek.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]

Ik had dat ook met de Hue app. Op zowel iPhone als iPad. Ook nooit oplossing voor gevonden. Delete en her-install leek wel iets verlichting te geven, maar zeer tijdelijk.
Ben nu over op HomeAssistant met Z2M, dus eindelijk van die app af.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

bizonder weinig, heb ze hier beetje bij beetje gekocht; soms ergens in de actie (praxis, bol)
staffelkorting. momenteel korting bij philips zelf; GC-123 (voucher)

• jassie256
himlims_ schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:53:
[...]
bizonder weinig, heb ze hier beetje bij beetje gekocht; soms ergens in de actie (praxis, bol)
staffelkorting. momenteel korting bij philips zelf; GC-123 (voucher)
Wat bedoel je met GC-123 voucher bij philips? Kan zoiets niet online vinden.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

jassie256 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:16:
[...]

Wat bedoel je met GC-123 voucher bij philips? Kan zoiets niet online vinden.
kortings voucher bij philips; https://www.philips-hue.c...ize___alwayson_1011l15372

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:53
Heeft iemand een idee wat voor connector er op de Hue Wall Switch zit? Recent verhuisd en met het verhuizen het lege doosje weg gegooid, maar daar zat dus het tweede kabeltje in wat ik nu wel nodig heb.

Desktop: Ryzen 3600 | 16 GB | Radeon RX 6800 | Asus MG279Q

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-02 13:55

pepper.com is een erg fijne site waar aanbiedingen voorbij komen. De proshop heeft regelmatig een bijzonder goeie actie op breed assortiment.

Als je aan een railsysteem zit te denken kan je ook kiezen om eentje van een andere aanbieder te nemen. Toevallig net voor de keuken van railspot.nl gekocht en 3 gu10 hue spotjes er in. Totaalprijs is onder de helft van het Perifo systeem.

• jassie256
assn schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:30:
[...]

pepper.com is een erg fijne site waar aanbiedingen voorbij komen. De proshop heeft regelmatig een bijzonder goeie actie op breed assortiment.

Als je aan een railsysteem zit te denken kan je ook kiezen om eentje van een andere aanbieder te nemen. Toevallig net voor de keuken van railspot.nl gekocht en 3 gu10 hue spotjes er in. Totaalprijs is onder de helft van het Perifo systeem.
Ja, railsysteem lijkt ons wel wat. Maar wil ook graag alles gemakkelijk centraal kunnen regelen en aan/uit zetten. Dat gaat denk ik minder goed lukken via railspot-nl systemen.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
jassie256 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:31:
[...]

Ja, railsysteem lijkt ons wel wat. Maar wil ook graag alles gemakkelijk centraal kunnen regelen en aan/uit zetten. Dat gaat denk ik minder goed lukken via railspot-nl systemen.
Ben wel benieuwd waarom je dat denkt, want beide stuur je aan met dezelfde app....

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• jassie256
GermanPivo schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:59:
[...]

Ben wel benieuwd waarom je dat denkt, want beide stuur je aan met dezelfde app....
Excuses. Vanmorgen niet opgezocht. Zou inderdaad ook een optie zijn. Had van het weekend soortgelijke set gezien maar dan met ingebouwde lampen erin, dus geen mogelijkheid voor GU10 van Philips bijvoorbeeld.

Ga eens kijken waarop ik uitkom qua kosten, die hanglampen zijn al €55 zonder lamp.. Maar zal ongetwijfeld een tikkie goedkoper zijn dan het Perifo systeem.

• JeroenV_
  • Laatst online: 11:54
TL;DR kleuren aanpassen, lampen dimmen of aan/uit doen via Nest speaker of Hue app geen probleem. Thema instellen via Nest speaker lukt niet.
----------
Vriend van me heeft wat geks waar ik ook niet uit kom.
Heeft een Hue bridge, maar gebruikt verder geen hue lampen maar de lampen van innr. Geen idee of het uitmaakt, maar noem het maar voor alle zekerheid.
Via de hue app kan hij alles doen; dimmen, kleur instellen, thema's instellen etc.
Hij had deze lampen in 1 kamer, en sinds dit weekend in meerdere kamers.

Hij heeft ook een Nest speaker thuis, dus via de home app is zijn Hue account gekoppeld. Alle lampen, ook de nieuw toegevoegde incl de kamer toewijzing komen netjes in beeld in de Home app. Tot zover ook geen probleem.

Als je tegen Google zegt "maak de lampen rood", "doe de lampen in de woonkamer uit", "doe de lampen in de eetkamer aan" etc werkt dit allemaal ook.
Noem je echter de naam van een thema, werkt het niet; dus "stel ontspannen in voor de woonkamer" of "activeer ontspannen in de woonkamer" of algemeen "stel ontspannen in" snapt Google het niet.

Ook als ik Google vraag "sync devices" zegt deze dat hij gaat synchroniseren, maar meldt vervolgens dat Philips Hue niet beschikbaar is. Toch zijn de nieuwe lampen en kamers wel allemaal in de Home app gekomen, maar het lijkt toch wel of er iets ontbreekt.
Heb het Hue account ook al een keer ontkoppeld in de Home app en opnieuw gekoppeld, maar geen verbetering.

Iemand een idee, of is dit weer zo'n gevalletje van wacht maar even een paar weken en het werkt spontaan wel weer?

• NieuwsgierigXL
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-02 16:42

Goedemiddag,

Heeft er iemand ervaring met kleuren wandschakelaars in kombinatie met Philips Hue?
Ik heb er 2 afbeeldingen bij gedaan om een idee ter krijgen wat ik bedoel.

Kan dit überhaupt? Heeft er iemand ervaring mee? of zijn er andere opties?
Ik kom er niet uit...

• xFeverr
NieuwsgierigXL schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:53:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Goedemiddag,

Heeft er iemand ervaring met kleuren wandschakelaars in kombinatie met Philips Hue?
Ik heb er 2 afbeeldingen bij gedaan om een idee ter krijgen wat ik bedoel.

Kan dit überhaupt? Heeft er iemand ervaring mee? of zijn er andere opties?
Ik kom er niet uit...
Als ze Zigbee hebben met touchlink, dan zou het wel moeten lukken. Het vervelende is dat de Hue app deze apparaten niet kent. Je moet die afstandsbediening namelijk eerst aan de hub koppelen, en dat lukt meestal ook wel, maar je ziet hem dus niet terug in de Hue app. Je moet dus 'blind koppelen' en hopen/gokken dat hij aan de Hue bridge is toegevoegd.

Als de afstandsbediening aan de hub is gekoppeld kun je hem vervolgens ook aan de lamp koppelen.

Ik heb natuurlijk niet alle afstandsbedieningen ter wereld getest, maar je hebt een grote kans dat het werkt. Als het maar Zigbee is.

• Archer_VC10
JeroenV_ schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:45:
Als je tegen Google zegt "maak de lampen rood", "doe de lampen in de woonkamer uit", "doe de lampen in de eetkamer aan" etc werkt dit allemaal ook.
Noem je echter de naam van een thema, werkt het niet; dus "stel ontspannen in voor de woonkamer" of "activeer ontspannen in de woonkamer" of algemeen "stel ontspannen in" snapt Google het niet.
Twee ideeën gebaseerd op een stukje gokwerk van mijn kant:
- Integratie van Hue naar Google is beperkt in de opties die beschikbaar zijn/komen. Misschien bij een volgende update... misschien nooit... geen idee.
- Het feit dat je in de app wel thema's kan instellen betekent dat de lampen het probleem niet zouden moeten zijn, de bridge/lamp combinatie werkt. Wellicht is het een vertaalprobleem, ik heb soms het idee dat Google niet altijd de NLse instructie snapt, of wellicht staat er 'onderweg' een andere taal ergens. Ik zou eens wat zaken op Engels zetten en kijken of het dan wel werkt. Zo niet... dan zie vorige puntje... :)

• JeroenV_
  • Laatst online: 11:54
Archer_VC10 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:43:
[...]

Twee ideeën gebaseerd op een stukje gokwerk van mijn kant:
- Integratie van Hue naar Google is beperkt in de opties die beschikbaar zijn/komen. Misschien bij een volgende update... misschien nooit... geen idee.
- Het feit dat je in de app wel thema's kan instellen betekend dat de lampen het probleem niet zouden moeten zijn, de bridge/lamp combinatie werkt. Wellicht is het een vertaalprobleem, ik heb soms het idee dat Google niet altijd de NLse instructie snapt, of wellicht staat er 'onderweg' een andere taal ergens. Ik zou eens wat zaken op Engels zetten en kijken of het dan wel werkt. Zo niet... dan zie vorige puntje... :)
Het gekke is dat ik zelf thuis wel thema's in kan stellen via de Nest speaker of mijn telefoon via de Google assistent, enige is dat ik wel echt alles Hue heb dus bridge en lampen maar of daar nu het verschil in zit?
De commando's staan ook gewoon zo op de Hue site die je moet gebruiken.

Zat gisteren bij hem, en kon gewoon via stem mijn eigen lampen op die manier bedienen. Zelfs moeilijke thema namen als 'savanne zonsondergang' worden gewoon keurig ingesteld.

In het Engels dingen vragen heb ik ook geprobeerd bij hem, maar werkt ook niet

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 16:40
Zojuist bevestigd gekregen van Signify dat er op dit moment geen informatie is dat de Hue Sync App ook voor LG apparaten beschikbaar komt. :-(

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 17:06
HenkEisjedies schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:09:
Zojuist bevestigd gekregen van Signify dat er op dit moment geen informatie is dat de Hue Sync App ook voor LG apparaten beschikbaar komt. :-(
Ik ben benieuwd wanneer deze naar de 'oudere' modellen van Samsung komt.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HenkEisjedies schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:09:
Jammer, zou leuk zijn bij de OLED modellen!

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 16:40
DennusB schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:34:
[...]

Jammer, zou leuk zijn bij de OLED modellen!
Ja ik zou het ook fantastisch vinden. Nu zouden we de handen ineens kunnen slaan en zelf aan de slag gaan voor een LG WebOS app.

https://webostv.developer.../build-your-first-web-app

https://developers.meethue.com/

En daar wil ik best wat geld/tijd tegenaan smijten. Maar eerst maar eens wat research doen naar feasibility. :)
Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee