nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Volgens Signify zit het probleem in Zigbee. Teveel devices maken het Zigbee netwerk onbetrouwbaar door broadcast storms.Erik1971 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:36:
[...]
Ik hoop al jaren dat Signify dit probleem eens serieus gaat aanpakken, de groep van gebruikers met meer dan 1 bridge neemt gestaag toe, je zou verwachten dat er nu wel een business case is om de investering te verantwoorden.......
Sowieso had ik rond deze tijd wel een Hue Bridge versie 3 verwacht, met support voor +75 lampen en +50 accesoires....
Ik verwacht dat Signify binnenkort komt met devices die Thread gebruiken i.p.v. Zigbee.
De Google Home koppeling werkt nog niet lokaal, pas als de Matter implementatie afgerond is binnen Google Home en je een Google hub hebt die Matter ondersteund gaat dat mogelijk zijn. Dan zal je waarschijnlijk net als met HomeKit meerdere hubs kunnen koppelen aan die omgeving via Matter.
Nee niet trusted party, maar ze zullen waarschijnlijk een API hebben op hun stack die de kleuren van wat op scherm wordt getoond doorgeeft aan de Hue app...HenkEisjedies schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:09:
[...]
Ik ben bang dat je gelijk hebt.
Hoe zou Samsung dit probleem hebben opgelost? Of zouden zij als 'trusted party' dit probleem niet hebben?
En andere fabrikanten kunnen dit waarschijnlijk ook doen, maar waarschijnlijk zal Samsung dit hebben "afgekocht" met Signify dat zij voorlopig de enige zijn die deze functionaliteit aanbied.
"Hardware" is gewoon hun video/decoder chip, of hoe je deze noemt, enige wat ze hebben gedaan is een interface aanbieden aan Hue app om de kleuren op het scherm door te geven. 100% software, geen speciale hardware voor nodig...amphora schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:17:
[...]
Waarschijnlijk heeft Samsung de hardware van een syncbox al standaard in hun tv zitten en het enige wat die app doet is dat activeren. En die syncbox hardware is waarschijnlijk vrij eenvoudig omdat de meeste onderdelen al standaard in een tv zitten. En dat zal dan ook de reden zijn dat LG dit (voorlopig) niet heeft.
Zijn niet broadcast storms, maar route requests die netwerk kunnen overbelasten, maar de grens van 50 lampen is wel erg veilig gekozen.remmuz schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:34:
[...]
Volgens Signify zit het probleem in Zigbee. Teveel devices maken het Zigbee netwerk onbetrouwbaar door broadcast storms.
Ik verwacht dat Signify binnenkort komt met devices die Thread gebruiken i.p.v. Zigbee.
75 lampen met de huidige stand van zaken (lees betrouwbaarheid gebruikte ZigBee stacks) moet geen probleem zijn en wellicht zelfs meer, die 50 lampen grens is zo'n 14 jaar geleden bepaald, de problemen van toen met de toen gebruikte ZigBee stack zijn al lang en breed opgelost...
Met huidige Hue 2.x bridge is het de beperking van de grote van het ram geheugen op de brddge chip die momenteel bepaald dat je maar maximaall 64 devices kunt toevoegen, en niet de interpan route request overhead
Die route request overhead krijg je alleen als je meer dan 50 routers in elkaars radio bereik zet. Sowieso is dat een situatie die alleen in het lab voorkomt en bij meeste gebruikers zullen de lampen verspreid zijn door het huis, zodat deze niet in elkaar bereik staan en dan geld die 50 grens sowieso niet. En ik verwacht dat je met 75 zigbee routers in dezelfde ruimte, tegenwoordig geen probleem meer geeft, maar dat is mijn theorie, sowieso weet ik uit ervaring dat 64 al geen problemen opleverd

Ik verwacht dat Signify voorlopig nog aan ZigBee vast blijfthouden. voor hun lampen en zo, anders raken ze hun ecosysteem kwijt. Als Matter een success blijkt, dan zullen ze waarschijnlijk eerst ZigBee/Thread/Bluethoot hybride producten uitbrengen, voordat ze ZigBee los laten (zie dat voorlopig niet gebeuren).
Dat zal ik eens gaan proberen, bedankt voor de input.La1974 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 23:57:
[...]
Dat kan wel maar dan moet je een alias gebruiken.
Bijvoorbeeld een Gmail-adres. Door een + te gebruiken voor het @-teken, kan je variaties maken op hetzelfde Gmail-adres.
Dus:
naam+hue1@gmail.com
en
naam+hue2@gmail.com
Leiden beiden naar naam@gmail.com (wat bijvoorbeeld gekoppeld is aan je Hue account.
Op die manier kan je je account aan twee bridges koppelen en beiden zullen extern benaderbaar zijn.
Dit werkt overigens ook met punten voor het @-teken.
n.a.a.m@gmail.com
na.am@gmail.com
naa.m@gmail.com
naam@gmail.com
zijn allemaal variaties van hetzelfde e-mailadres omdat Google punten voor het @-teken negeert.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dit te fixen?Erik1971 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:36:
[...]
Ik hoop al jaren dat Signify dit probleem eens serieus gaat aanpakken, de groep van gebruikers met meer dan 1 bridge neemt gestaag toe, je zou verwachten dat er nu wel een business case is om de investering te verantwoorden.......
Sowieso had ik rond deze tijd wel een Hue Bridge versie 3 verwacht, met support voor +75 lampen en +50 accesoires....
Die bridge zit zo vol met wat lampen, schakelaars en sensoren en wat automatiseringen.
En dan ben je zelfs nog bereid om meerdere bridges te gebruiken.
Ik sta op het punt 15 x GU10 te kopen voor het railsysteem met spots aan ons plafond.BGFG schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:33:
[...]
Ik zou in het plafond trouwens gewoon white ambiance doen en geen color, ik heb er een paar, maar gebruik de kleuren eigenlijk niet, alleen de wittinten volstaan in mijn optiek.
Zal 1 rails worden van 7,5m lengte en 1 rails in L-vorm van 2m x 2,5m.
Het plan was om alle 15 spots te voorzien van de white ambiance verlichting. Maar waarom niet zeg 3 stuks toch voorzien van de colour uitvoering? Deze kan je immers ook instellen in een dezelfde white ambiance setting als de rest. En wanneer het uitkomt met kleur een andere sfeer bereiken zonder dat je een fortuin uit hoeft te geven door enkel de colour versie aan te schaffen.
Hoeveel lichtopbrengst heeft 1 enkele spot in een andere kleur in combinatie met de white ambiance?
Als je dat leuk vindt moet je dat doen, maar ik heb er een beetje spijt van. Gebruik de andere kleuren echt nooit in het plafond en het prijsverschil is (te) fors, tenminste naar mijn mening.Matadores schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:49:
[...]
Ik sta op het punt 15 x GU10 te kopen voor het railsysteem met spots aan ons plafond.
Het plan was om alle 15 spots te voorzien van de white ambiance verlichting. Maar waarom niet zeg 3 stuks toch voorzien van de colour uitvoering? Deze kan je immers ook instellen in een dezelfde white ambiance setting als de rest. En wanneer het uitkomt met kleur een andere sfeer bereiken zonder dat je een fortuin uit hoeft te geven door enkel de colour versie aan te schaffen.
Hoeveel lichtopbrengst heeft 1 enkele spot in een andere kleur in combinatie met de white ambiance?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Heb toch gekozen om alle railspots te gaan voorzien van white ambiance en niet met color.BGFG schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:10:
[...]
Als je dat leuk vindt moet je dat doen, maar ik heb er een beetje spijt van. Gebruik de andere kleuren echt nooit in het plafond en het prijsverschil is (te) fors, tenminste naar mijn mening.
Met een waardebon via de Rentepuntenwinkel van ING met 15% korting. Scheelt ook weer een slok op een borrel 😋
Deze kleur overigens alleen Bij 2 hoeken via blooms.
Heb alleen een automatie bij films kijken, dan springt alles in de woonkamer naar blauw 60%. Voor de rest niet echt nee 😀Kees_frl schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:33:
Valt me hier wel op weinig kleur gebruiken. Zijn er nog mensen hier die het werk gebruiken en dan specifieke locatie dan wel situaties?
Sinterklaas wil bier !
Ik heb alle gekleurde lampen het huis uit gedaan en verspreid over de tuinverlichting. Hier lopen dan van die scenes die de kleuren steeds wijzigen. In de tuin komt het beter tot zijn recht vind ik. Niet de beste foto...Kees_frl schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:33:
Valt me hier wel op weinig kleur gebruiken. Zijn er nog mensen hier die het werk gebruiken en dan specifieke locatie dan wel situaties?

Iemand een idee wat dat kan zijn?
Ik heb de instelling al aangepast dat hij na stroomverlies gewoon uit moet blijven, om uit te sluiten dat het daarmee te maken heeft. Maar het blijft gebeuren..
Heb je je Hue bridge aan een ander systeem gekoppeld zoals Google Home of Apple HomeKit? Kwam erachter dat bij ons Google Home alle lampen steeds uitzette als we de app lang genoeg niet geopend hadden, omdat we Google Home niet meer actief gebruikten, maar de hele Hue bridge ontkoppeld van Google Home.wokkelz schreef op zondag 12 februari 2023 @ 13:35:
Ik heb sinds kort dat mijn Hue filament lamp op random tijden (vooral snachts) vol aan gaat..
Iemand een idee wat dat kan zijn?
Ik heb de instelling al aangepast dat hij na stroomverlies gewoon uit moet blijven, om uit te sluiten dat het daarmee te maken heeft. Maar het blijft gebeuren..
Ja, Apple HomeKit. Ga het even nakijken bedankt!BiG-GuY schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:43:
[...]
Heb je je Hue bridge aan een ander systeem gekoppeld zoals Google Home of Apple HomeKit? Kwam erachter dat bij ons Google Home alle lampen steeds uitzette als we de app lang genoeg niet geopend hadden, omdat we Google Home niet meer actief gebruikten, maar de hele Hue bridge ontkoppeld van Google Home.
Geen automatiseringen of sensoren die ingesteld zijn met die lamp?wokkelz schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:26:
[...]
Ja, Apple HomeKit. Ga het even nakijken bedankt!
Wel in de Hue app, niet in de homekit app..BiG-GuY schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:45:
[...]
Geen automatiseringen of sensoren die ingesteld zijn met die lamp?
Ah, dat wist ik niet, weer wat geleerd. Ga het binnenkort even proberenLa1974 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 23:57:
[...]
Dat kan wel maar dan moet je een alias gebruiken.
Bijvoorbeeld een Gmail-adres. Door een + te gebruiken voor het @-teken, kan je variaties maken op hetzelfde Gmail-adres.
Dus:
naam+hue1@gmail.com
en
naam+hue2@gmail.com
Leiden beiden naar naam@gmail.com (wat bijvoorbeeld gekoppeld is aan je Hue account.
Op die manier kan je je account aan twee bridges koppelen en beiden zullen extern benaderbaar zijn.
Dit werkt overigens ook met punten voor het @-teken.
n.a.a.m@gmail.com
na.am@gmail.com
naa.m@gmail.com
naam@gmail.com
zijn allemaal variaties van hetzelfde e-mailadres omdat Google punten voor het @-teken negeert.

Hoe zal de opplak ervaring zijn met de Sony X95J?
Zie de filmpjes voor de achterkant met ribbels en smallere/plattere bovenkant.
YouTube: Sony X95J TV Unboxing, Setup, Impressions + HT-A9 Bonus! (paar secondes kijken)
YouTube: Sony X95J Full Array LED TV - Review... finally
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Gaat het om de woonkamer?Matadores schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:49:
[...]
Ik sta op het punt 15 x GU10 te kopen voor het railsysteem met spots aan ons plafond.
Indien ja, is kleur aan te raden, Mocht je in de de toekomst iets met Ambilight of de Hue sync app willen doen.
Ambilight aan het plafond??walterworld schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:00:
[...]
Gaat het om de woonkamer?
Indien ja, is kleur aan te raden, Mocht je in de de toekomst iets met Ambilight of de Hue sync app willen doen.
Je kan een entertainment ruimte instellen die samenwerkt met de Sync Box/Ambilight, zodat je hele entertainment ruimte meekleurt.
Dat snap ik, maar het lijkt mij wat over the top. Maar 👍BiG-GuY schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:24:
[...]
Je kan een entertainment ruimte instellen die samenwerkt met de Sync Box/Ambilight, zodat je hele entertainment ruimte meekleurt.
Wil er namelijk 1 verlichten en was eerst aan het denken om een outdoor led strip er in een circle omheen te zetten.
Had even getest met een 3m indoor strip ( zie foto ) maar dat ziet er niet uit en schijnt niet ver genoeg de boom in. Dus nu ben ik van plan om gu10 color in een grondspot (ivm met voetballende kinderen) maar hoeveel spots zou ik nodig hebben?
En iemand nog tips voor welk type grond spots? Die van qazqa zien er nog wel goed en betaalbaar uit dus toevallig hier iemand ervaring mee?
Niet 100% wat je zoekt, maar mijn ervaring met deze is erg goed. Heb er 3 staan a 17 euro per stuk, en danmet Hue GU10 er in. En dat schijnt prima op zo'n boom.Staan er dan wel ca 40cm vanaf en schijnen iets schuin omhoog. En ze zien er vrij strak uit, ik vind die dingen al snel lelijk namelijk.Tinusvolkel schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:45:
Iemand toevallig ervaringen met het verlichten van (pakweg 4m hoge) bomen?
Wil er namelijk 1 verlichten en was eerst aan het denken om een outdoor led strip er in een circle omheen te zetten.
Had even getest met een 3m indoor strip ( zie foto ) maar dat ziet er niet uit en schijnt niet ver genoeg de boom in. Dus nu ben ik van plan om gu10 color in een grondspot (ivm met voetballende kinderen) maar hoeveel spots zou ik nodig hebben?
En iemand nog tips voor welk type grond spots? Die van qazqa zien er nog wel goed en betaalbaar uit dus toevallig hier iemand ervaring mee?
[Afbeelding]
Als je iets in de grond gaat maken, dan schijnt het altijd recht omhoog natuurlijk? Misschien dat dit de boom iets minder goed uitlicht.
Zelfde merk heeft ook grondspots: https://www.ledvion.com/grondspot-led-rond-ip67-230v.html
[Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-02-2023 20:45]
Bedankt voor de tipBeQuietAndDrive schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:43:
[...]
Niet 100% wat je zoekt, maar mijn ervaring met deze is erg goed. Heb er 3 staan a 17 euro per stuk, en danmet Hue GU10 er in. En dat schijnt prima op zo'n boom.Staan er dan wel ca 40cm vanaf en schijnen iets schuin omhoog. En ze zien er vrij strak uit, ik vind die dingen al snel lelijk namelijk.
Als je iets in de grond gaat maken, dan schijnt het altijd recht omhoog natuurlijk? Misschien dat dit de boom iets minder goed uitlicht.
Zelfde merk heeft ook grondspots: https://www.ledvion.com/grondspot-led-rond-ip67-230v.html

Maar die grondspots die ik op het oog heb kan je ook een beetje richten dus hopelijk genoeg voor mijn boom.
Heb je toevallig foto’s van hoe het er bij jou uitziet in het donker?
Ik heb in mijn woonkamer gekleurde lampen, en ledstrips, ik gebruik het alleen maar. He google, doe is gezellig, en de hele woonkamer is vol in sfeer. Google kan ook alles in romantische sfeer zetten, ik vind het super. Had het echt niet verwacht dat het zo tof is.Kees_frl schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:33:
Hoop dat het een beetje te zien is

https://www.steinhauer.nl...p-zelena-led-7971br-brons
Een lamp met 2 ledstrips(boven en onder) allebei apart te bedienen. Het liefste had ik gehad dat ik daar een hue strip in kon doen maar helaas. Ik ben nu aan het kijken hoe ik deze lamp het beste kan integreren in mijn hue systeem.
Ik zat te denken om in de wandschakelaar de ROBB smart dimmer in te bouwen:
https://www.robbshop.nl/r...gbee-dimmer-2-draads-400w
Groot nadeel van deze dimmer is dat de lamp in de app alleen maar als aan/uit te schakelen is maar volgens mij is hier geen andere oplossing voor.
Zo kan ik met mijn bestaande impulsdrukkers van jung de lamp in ieder geval gewoon aan en uit zetten en dimmen. Dat ze dan niet apart te dimmen zijn van elkaar is te overzien en dat kan ik altijd alsnog aan de lamp doen. Maar wellicht heeft iemand hier ook ervaring mee of andere ideeen?
[Voor 8% gewijzigd door assn op 15-02-2023 09:26]
Die zijn helaas ook niet voetbal/kind bestendigsonnypiek schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 22:21:
En 3 hue lillys?

Een foto zal ik eerdaags even regelenTinusvolkel schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:14:
[...]
Bedankt voor de tipechter durf ik dit soort lampen niet aan ivm de kinderen…
Maar die grondspots die ik op het oog heb kan je ook een beetje richten dus hopelijk genoeg voor mijn boom.
Heb je toevallig foto’s van hoe het er bij jou uitziet in het donker?

Heb mijn huis vol met Perifo en spots en wat monturen. Bij feestjes (scene die mee gaat op Spotify) of in het weekend (Soho scene bijvoorbeeld) heb ik vaak kleur aan. Geeft net wat meer sfeer dan de standaard geel / wit kleur die ik doordeweeks aan heb omdat die praktisch is. En dan uiteraard de rest op de Sync Box wat subtiele effecten tijdens het kijken van films / series.Kees_frl schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:33:
Ik heb nu Philips Hue wandschakelaarmodules met een standaard (serie) wipschakelaar.
Als ik deze schakelaars door een puls drukker vervang, krijg ik dan dezelfde mogelijkheden als met een smart dimmer switch?
Nu heb ik 3 scenes en geen dimoptie.
Je behoudt dezelfde opties en je krijgt er de mogelijkheid bij om de knop ingedrukt te houden om de lichtsterkte naar beneden bij te stellen. Een tweede keer ingedrukt houden en de lichtsterkte gaat weer omhoog. Derde keer weer omlaag enz.master30 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:32:
Vraagje;
Ik heb nu Philips Hue wandschakelaarmodules met een standaard (serie) wipschakelaar.
Als ik deze schakelaars door een puls drukker vervang, krijg ik dan dezelfde mogelijkheden als met een smart dimmer switch?
Nu heb ik 3 scenes en geen dimoptie.
Dus 3 scenes, 3x drukken en de 4e x drukken is uit.qroy schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:56:
[...]
Je behoudt dezelfde opties en je krijgt er de mogelijkheid bij om de knop ingedrukt te houden om de lichtsterkte naar beneden bij te stellen. Een tweede keer ingedrukt houden en de lichtsterkte gaat weer omhoog. Derde keer weer omlaag enz.
Knop ingedrukt houden voor de lichtsterkte.
funske schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:11:
[...]
Zojuist hier nog eens geprobeerd met de originele Hue app (die ik nooit gebruik!!). Ik kon gewoon een scene maken voor één van mijn schakelaars en dat ging gewoon.
Dus ik weet niet wat er fout gaat bij jou.
Met iConnectHue gaat het sowieso; daar heb ik dit soort situaties meerdere.
Op Android kan je All4Hue gebruiken, maar even voor de reguliere app: ik vermoed dat je de schakelaar/stekker niet in een kamer hebt zitten of in ieder geval rechtstreeks probeert te kiezen. Maak een kamer 'trap' aan, zet daar de stekkerschakelaar in. Maak dan in die kamer een scene aan voor 'aan' en dan zou je die moeten kunnen kiezen als optie voor je motion sensor. Beetje gokwerk van mijn kant omdat ik geen motion sensors gebruik, maar hopelijk zit ik in de juiste richting.s.butterman schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:38:
Heb android apparatuur dus geen iconnecthue. Heb je een printscreentje van hoe het er bij jou in de Hue app uit ziet? Heb nog wat lopen pielen maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.
[...]
Ik zou graag wat advies krijgen m.b.t. Hue. Voor de nieuwbouw woning die één deze weken wordt opgeleverd wil ik graag beginnen met Hue op de beneden verdieping (later ook de rest van de woning).
Nu hebben we 6 spots in de woning op een dimmer die ik wil vervangen door G10 spots van Hue, kan dit zo of heb ik hier extra spullen voor nodig ivm de dimmer? Ik wil graag een lichtkoof maken boven het kookeiland (6 spots aangesloten op een lichtpunt met enkele aan/uitschakelaar) Een wil ik graag 2 spots in een nis aangesloten op een stoompunt zonder schakelaar, dus continustroom.
Ik hoor graag advies, mocht ik info missen laat het me weten.
Dimmers moet je niet gebruiken icm hue, dat vinden ze niet fijn, ook geen schakelaars eigenlijk. Hue lampen sluit je aan op continue spanning, dus bruin en blauw (of zwart door lussen in de inbouw doos waar je dimmer zit/zat). Je dimt en schakelt in de app.Jerome22 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:05:
Hoi mede tweakers,
Ik zou graag wat advies krijgen m.b.t. Hue. Voor de nieuwbouw woning die één deze weken wordt opgeleverd wil ik graag beginnen met Hue op de beneden verdieping (later ook de rest van de woning).
Nu hebben we 6 spots in de woning op een dimmer die ik wil vervangen door G10 spots van Hue, kan dit zo of heb ik hier extra spullen voor nodig ivm de dimmer? Ik wil graag een lichtkoof maken boven het kookeiland (6 spots aangesloten op een lichtpunt met enkele aan/uitschakelaar) Een wil ik graag 2 spots in een nis aangesloten op een stoompunt zonder schakelaar, dus continustroom.
Dimmers slopen slimme lampen. Die dimmer moet er dus tussenuit.Jerome22 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:05:
Hoi mede tweakers,
En continuestroom is de bedoeling bij slimme lampen. Een (niet slimme) schakelaar haalt de stroom eraf dat wil je juist niet.
netjes aangesloten zoals het hoort.
aan de achter kant draden gelust in de Waco
en de bedrading van de hue schakelaar vastgemaakt zoals het hoort.
Maar de hue app vind de wandschakelaars maar niet. Draden verwisselt, etc maar maakt niks uit.
ja, schakelaar omgezet 1x tijdens het zoeken. ook 2x en 3x maar vindt niks.
Meerdere van deze schakelaars geprobeerd bij verschillende lampen. Maar geen resultaat.
En hier stond niet genoeg om het aan de praat te krijgen?readytoflow schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:03:
Ik heb die Hue wandschakelaars gekocht. Maar ik krijg deze niet aan de praat hoor?
netjes aangesloten zoals het hoort.
aan de achter kant draden gelust in de Waco
en de bedrading van de hue schakelaar vastgemaakt zoals het hoort.
Maar de hue app vind de wandschakelaars maar niet. Draden verwisselt, etc maar maakt niks uit.
ja, schakelaar omgezet 1x tijdens het zoeken. ook 2x en 3x maar vindt niks.
Meerdere van deze schakelaars geprobeerd bij verschillende lampen. Maar geen resultaat.
Ik heb mijn dimmers vervangen voor friends of hue schakelaars, werkt super mooi , je kan scenes schakelen maar ook de knoppen instellen dat er ermee kunt dimmendragon2 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:39:
[...]
Dimmers slopen slimme lampen. Die dimmer moet er dus tussenuit.
En continuestroom is de bedoeling bij slimme lampen. Een (niet slimme) schakelaar haalt de stroom eraf dat wil je juist niet.
Nee, want ik kan ze niet configureren, want ze worden niet gevonden. Andere lampen en dial/dimmer switches ook. De wandschakelaars niet.Dwazer schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:46:
[...]
En hier stond niet genoeg om het aan de praat te krijgen?
elke avond gaan hier automatisch de Hue lichtjes aan. Ik heb dat ooit eens ingesteld, maar weet niet meer via waar..?
Was dit via HomeKit, SmartThings, .. of andere app.
Is er een mogelijkheid om ergens centraal (op de bridge of Hue app) te zien welke automatisatie actief is?
BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)
Zit er nog een stukje plastic achter de batterij?readytoflow schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:37:
[...]
Nee, want ik kan ze niet configureren, want ze worden niet gevonden. Andere lampen en dial/dimmer switches ook. De wandschakelaars niet.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Thanks, helder!BGFG schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:13:
[...]
Dimmers moet je niet gebruiken icm hue, dat vinden ze niet fijn, ook geen schakelaars eigenlijk. Hue lampen sluit je aan op continue spanning, dus bruin en blauw (of zwart door lussen in de inbouw doos waar je dimmer zit/zat). Je dimt en schakelt in de app.
Niet gewoon via Hue zelf? Eventueel de bridge even van internet loskoppelen op het moment dat normaal je lichten aangaan, dan kan je uitsluiten of het een externe aansturing is of lokaal (rule in de bridge).kazzzdafke schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:14:
Iemand die weet hoe of wat..
elke avond gaan hier automatisch de Hue lichtjes aan. Ik heb dat ooit eens ingesteld, maar weet niet meer via waar..?
[Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 17-02-2023 10:05]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Soms moet je ze ' vindbaar' maken door even een paar seconden een knopje o.i.d. in te drukken. Dat staat vast wel in de handleiding. Ik had zoiets met een Ecodim schakelaar namelijk.readytoflow schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:37:
[...]
Nee, want ik kan ze niet configureren, want ze worden niet gevonden. Andere lampen en dial/dimmer switches ook. De wandschakelaars niet.
Heb je misschien ooit iets ingesteld in Hue labs (https://labs.meethue.com/) ?kazzzdafke schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:14:
Iemand die weet hoe of wat..
Was dit via HomeKit, SmartThings, .. of andere app.
Is er een mogelijkheid om ergens centraal (op de bridge of Hue app) te zien welke automatisatie actief is?

Denk ook even aan IFTTT achtige koppelingen.

Hoe weet ik welke andere lamp bij degene hoort die ik al heb opgestuurd? Elke lamp heeft, volgens mij, een uniek serial nummer en ik heb geen verpakkingen meer.

Ik weet het niet zeker want ik heb zelf nog geen switch ingesteld om door meerdere scenes te bladeren, maar van wat ik gelezen heb is het zo:master30 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:39:
[...]
Dus 3 scenes, 3x drukken en de 4e x drukken is uit.
Knop ingedrukt houden voor de lichtsterkte.
Als het licht uit is: herhaaldelijk drukken blijft switchen tussen de 3 scenes.
Na het schakelen tussen scenes een seconde of 2 niks doen of als het licht aan is: eerste keer drukken schakelt uit, daarna weer aan en blijft switchen tussen de scenes.
Als het licht aan is: ingedrukt houden om lichtsterkte te regelen.
Ik denk dat je dat onmogelijk te weten gaat komen.MadeK schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:38:
Ik had ongeveer 1.5 jaar geleden 7 duo-packs (totaal 14) Hue White Ambiance GU10 lampen gekocht bij Coolblue. Nu is er één stuk en die heb ik opgestuurd naar Coolblue voor garantie. Nu eisen ze de tweede lamp die in het betreffende duo-pack zat. (Raar, dan moet ik een werkende lamp opsturen.)
Hoe weet ik welke andere lamp bij degene hoort die ik al heb opgestuurd? Elke lamp heeft, volgens mij, een uniek serial nummer en ik heb geen verpakkingen meer.
Als ze dan toch zo nodig een tweede lamp nodig hebben (

Ja dat is het dus, je kan op zoveel mogelijke plaatsen "het" instellen.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:51:
Ik heb hetzelfde, er is 1 automatisering die ik nergens kan vindenmaar het werkt, dus prima.
Denk ook even aan IFTTT achtige koppelingen.
In het begin speel je daar mee, en dan denk je, ok goed.
Dan doe je een jaar of langer niets, maar veranderen wel een paar gewoontes, en wil je dit aanpassen. Maar waar was dit nu weer?
Dus de vraag: ipv alle zaken af te gaan, is er 1 centraal punt waar je de aansturing\automatisatie kan zien?
EDIT: blijkbaar dus HUE LABS.. wow.. thanks @Jos-P
[Voor 4% gewijzigd door kazzzdafke op 17-02-2023 12:32]
BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)
Ja, wel eens gehad.amphora schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:48:
Ik had gisteren in de hue app een wekker ingesteld zodat het automatisch langzaam licht zou moeten worden maar op ingestelde tijd was het gelijk volle bak licht... Iemand ervaring hiermee?
Maar dan vooral wanneer de 'automatisering' opgeslagen werd: BAM! Volle bak licht (Lekker in de slaapkamer @ 23.30).
Als de automatisering zelf eenmaal is ingesteld, geen last meer gehad.
Bedankt voor je reactie.qroy schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:39:
[...]
Ik weet het niet zeker want ik heb zelf nog geen switch ingesteld om door meerdere scenes te bladeren, maar van wat ik gelezen heb is het zo:
Als het licht uit is: herhaaldelijk drukken blijft switchen tussen de 3 scenes.
Na het schakelen tussen scenes een seconde of 2 niks doen of als het licht aan is: eerste keer drukken schakelt uit, daarna weer aan en blijft switchen tussen de scenes.
Als het licht aan is: ingedrukt houden om lichtsterkte te regelen.
Ik zal eens opzoek gaan naar goedkope schakelaars .
Gewoon rechtstreeks contact opnemen met philips, zij regelen garantie op je Hue gewoon zelf. Met een beetje geluk krijg je mooie lampen op gestuurdMadeK schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:38:
Ik had ongeveer 1.5 jaar geleden 7 duo-packs (totaal 14) Hue White Ambiance GU10 lampen gekocht bij Coolblue. Nu is er één stuk en die heb ik opgestuurd naar Coolblue voor garantie. Nu eisen ze de tweede lamp die in het betreffende duo-pack zat. (Raar, dan moet ik een werkende lamp opsturen.)

Ik had een GU10 wit stuk, 23 december gebeld, mailtje gekregen, aankoopbewijs gemaild. 28 december een pakketje in de bus, GU10 color . Paar dagen later een telefoontje of de garantie naar tevredenheid was afgehandeld

00800 744 547 75 , maandag tot vrijdag van 8 - 8
Ik schrok even...Ik dacht 'het zal toch niet'. Maar nee, rode lampje op de switch brand ook als ik reset knopje indruk of de batterij er uit haal en terug erin doe.Archer_VC10 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:35:
[...]
Zit er nog een stukje plastic achter de batterij?
Maar als ik de wall switch aansluit lukt het met niet om ze te vinden. Als ik dat nou bij 1 ao'n ding had...maar bij alle 3 en ook bij verschillende lampen en schakelplekken in huis...
Geen idee. Ik heb de rest knop dus gebruikt. verder zit er niks op zo'n ding. je moet de schakelaar 1x omzetten. dat heb ik gedaan. lang gewacht (>10 min) en ook met meerdere keren omzetten. Allemaal geen resultaat. Ik geloof er niks van dat 3 wall switches tegelijk kapot zijn bij aankoop. Dus ik zal toch ergens iets verkeerd doen. Maar geen idee wat.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:15:
[...]
Soms moet je ze ' vindbaar' maken door even een paar seconden een knopje o.i.d. in te drukken. Dat staat vast wel in de handleiding. Ik had zoiets met een Ecodim schakelaar namelijk.
[Voor 38% gewijzigd door readytoflow op 17-02-2023 22:59]
Ik gebruik sinds jaar en dag Philips hue met lichten van een derde partij (Innr) Nou heb ik al sinds het begin het probleem dat mijn lichten spontaan aangaan zonder dat ik daarvoor de opdracht heb gegeven. Ik heb geprobeerd om van zigbee kanaal te wisselen en volgens mij ook de lichten opnieuw verbinden maar weet het niet 100% zeker. Weet iemand een oplossing hiervoor? Is namelijk best vervelend om 3 uur ‘s nachts wakker worden met een licht die vol schijnt in je gezicht.
Moest je nog de kapotte lamp opsturen of het serial nummer doorgeven aan Philips?taz10 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:58:
[...]
Gewoon rechtstreeks contact opnemen met philips, zij regelen garantie op je Hue gewoon zelf. Met een beetje geluk krijg je mooie lampen op gestuurd![]()
Ik had een GU10 wit stuk, 23 december gebeld, mailtje gekregen, aankoopbewijs gemaild. 28 december een pakketje in de bus, GU10 color . Paar dagen later een telefoontje of de garantie naar tevredenheid was afgehandeld![]()
![]()
00800 744 547 75 , maandag tot vrijdag van 8 - 8
Zo niet, dan kan ik het proberen want mijn lamp ligt al bij Coolbue.
Nee hoor, helemaal niet nodig, gewoon ff bellen dan ervaar je het zelf.MadeK schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:32:
[...]
Moest je nog de kapotte lamp opsturen of het serial nummer doorgeven aan Philips?
Zo niet, dan kan ik het proberen want mijn lamp ligt al bij Coolbue.
Probeer eens de wall switch te koppelen dichtbij de hub. En pas na de koppeling op de gewenste locatie plaatsen.readytoflow schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 22:57:
[...]
Ik schrok even...Ik dacht 'het zal toch niet'. Maar nee, rode lampje op de switch brand ook als ik reset knopje indruk of de batterij er uit haal en terug erin doe.
Maar als ik de wall switch aansluit lukt het met niet om ze te vinden. Als ik dat nou bij 1 ao'n ding had...maar bij alle 3 en ook bij verschillende lampen en schakelplekken in huis...
Helaas niemand ervaring mee dus ga het maar even verder vragen:assn schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:13:
Ik heb deze lamp in huis:
https://www.steinhauer.nl...p-zelena-led-7971br-brons
Een lamp met 2 ledstrips(boven en onder) allebei apart te bedienen. Het liefste had ik gehad dat ik daar een hue strip in kon doen maar helaas. Ik ben nu aan het kijken hoe ik deze lamp het beste kan integreren in mijn hue systeem.
Ik zat te denken om in de wandschakelaar de ROBB smart dimmer in te bouwen:
https://www.robbshop.nl/r...gbee-dimmer-2-draads-400w
Groot nadeel van deze dimmer is dat de lamp in de app alleen maar als aan/uit te schakelen is maar volgens mij is hier geen andere oplossing voor.
Zo kan ik met mijn bestaande impulsdrukkers van jung de lamp in ieder geval gewoon aan en uit zetten en dimmen. Dat ze dan niet apart te dimmen zijn van elkaar is te overzien en dat kan ik altijd alsnog aan de lamp doen. Maar wellicht heeft iemand hier ook ervaring mee of andere ideeen?
De lamp heeft nu dus een ingebouwde dimmer met twee knoppen die de twee strips besturen. Stel als ik een ecodim dimmer zou plaatsen, kan ik daarmee wel de lamp via de muur aan/uit + dimmen? En ook via de app aan/uit dimmen?
Als ik het goed begrijp zit de dimmer in de lamp ingebouwd, maar kan deze ook de kleur van de lamp veranderen.assn schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:01:
[...]
Helaas niemand ervaring mee dus ga het maar even verder vragen:
De lamp heeft nu dus een ingebouwde dimmer met twee knoppen die de twee strips besturen. Stel als ik een ecodim dimmer zou plaatsen, kan ik daarmee wel de lamp via de muur aan/uit + dimmen? En ook via de app aan/uit dimmen?
Ik verwacht dat je die dimmer dan niet zomaar uit kan slopen en een nieuwe plaatsen.
En de dimmer in de lamp zal wel volledige voeding moeten krijgen om goed te blijven werken denk ik.
Kan je niet een smart schakelaar achter de gewone schakelaar plaatsen?
Dan kun je de lamp aan en uit zetten met het Hue systeem, alleen dimmen moet dan wel op de lamp zelf.
Dat klinkt logischer en het meest eenvoudig. De dimmer zit inderdaad in de lamp gebouwd, dus daar moet ik eigenlijk niks mee aanpassen.jochie911 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:54:
[...]
Als ik het goed begrijp zit de dimmer in de lamp ingebouwd, maar kan deze ook de kleur van de lamp veranderen.
Ik verwacht dat je die dimmer dan niet zomaar uit kan slopen en een nieuwe plaatsen.
En de dimmer in de lamp zal wel volledige voeding moeten krijgen om goed te blijven werken denk ik.
Dan kun je de lamp aan en uit zetten met het Hue systeem, alleen dimmen moet dan wel op de lamp zelf.
Dank voor de tip!
Gaan binnenkort de boel verbouwen

Deze advertentieplaats is te huur!
Vandaar ook mijn vraag of iemand onlangs zelf nog wat gebruikt heeft.
Deze advertentieplaats is te huur!
Ik heb ze hierin zitten: https://www.lampenlicht.n...h4mPeBHZpihRoC2fgQAvD_BwERammY schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:59:
Hmjah, dat zou ik ook zeggen @robkrekel . Tot je net wat gekocht hebt en het past niet of het is prutsspul.
We zijn al een jaartje verder. Werkt perfect.
Zelf onlangs de down-versie van deze gekocht. Zeer ruim van binnen en voelt erg dergelijk aan.RammY schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:48:
Iemand recent nog IP65 Up/Down buiten lampjes gevonden/gebruikt waar Hue White Ambiance Gu10 lampjes in kunnen?
Gaan binnenkort de boel verbouweneen paar mooie up/down lampjes zouden niet misstaan.
https://www.ikea.com/nl/n...mp-buiten-zwart-90412087/
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Hier idem, alleen down, dat dan weer wel. Al een jaar prima met hue gu10 erin.xFeverr schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:52:
[...]
Ik heb ze hierin zitten: https://www.lampenlicht.n...h4mPeBHZpihRoC2fgQAvD_BwE
We zijn al een jaartje verder. Werkt perfect.
Jazeker! Heb zojuist de hele benedenverdieping met Hue Perifo ingericht en alles met kleur. De scènes die je daarmee kan maken zijn zeker de meerwaarde voor mij. Gebruik het elke avond. Eindeloze mogelijkhedenKees_frl schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:33:

Wellicht te laat maar ik heb een goede korting kunnen regelen via beaumotica.nljassie256 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:44:
Wij zijn met een grote verbouwing bezig. Momenteel gehele huis gestript en word langzaam weer opgebouwd. Voor beneden (woonkamer, keuken) en boven (slaapkamer + badkamer) willen we verschillende inbouwspots (GU10), maar mogelijk ook ledstrips en/of een perifo systeem boven kookeiland.
Prijzen zijn niet mis, maar heeft iemand ervaring met webwinkels die bij 15+ GU10 lampen én een perifo systeem aan bulk korting zal doen?
Daarnaast - hoeveel spots zal ik nodig hebben in een 12mx4.8m beneden verdieping?
Jazeker.Kees_frl schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:33:
Bij de tv 2 kleurenlampen (matglazen bollen) die meedoen met ambilight.
Bij de bank een rijtje muurlampen die meestal een dynamische scène hebben. Als ik wil kan de hele woonkamer ook meedoen.
Buiten bij de voordeur en lantaarn in de achtertuin (op motionsensors) kleurtjes met halloween, kerst, oud en nieuw enz.
Op de 2 logeerkamers worden de kleuren af en toe gebruikt door logerende kinderen.
Ga zo eens contacten. Nog steeds aan het wachten op een rond de €15 aanbieding voor white ambiance spots 😅.Rhys08 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:44:
[...]
Wellicht te laat maar ik heb een goede korting kunnen regelen via beaumotica.nl
Hoeveel had jij er besteld?
Ah dan heb ik je wellicht verkeerd begrepen. Ik dacht dat je de Perifo spots bedoelde. Ik heb daar 15 euro per stuk aan korting gekregen toen ik er 15 bestelde. Maar dat was de spot inclusief de opbouw.jassie256 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:57:
[...]
Ga zo eens contacten. Nog steeds aan het wachten op een rond de €15 aanbieding voor white ambiance spots 😅.
Hoeveel had jij er besteld?
Ah ok. Ja ik heb denk ik rond de 15-20 spots nodig én mogelijk een pefiro systeem of ik ga een ander railsysteem nemen van railspot bijvoorbeeld. Denk dat een ander railsysteem wel echt veel geld scheelt en dan zelf gu10 spots erin zetten.Rhys08 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:59:
[...]
Ah dan heb ik je wellicht verkeerd begrepen. Ik dacht dat je de Perifo spots bedoelde. Ik heb daar 15 euro per stuk aan korting gekregen toen ik er 15 bestelde. Maar dat was de spot inclusief de opbouw.
Een ander systeem is heel veel goedkoper inderdaad, vooral als je niets om kleuren geeft.jassie256 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:03:
[...]
Ah ok. Ja ik heb denk ik rond de 15-20 spots nodig én mogelijk een pefiro systeem of ik ga een ander railsysteem nemen van railspot bijvoorbeeld. Denk dat een ander railsysteem wel echt veel geld scheelt en dan zelf gu10 spots erin zetten.
Vond Perifo vooral qua afwerkingsniveau erg goed vergeleken met de rest en dus de financiële aderlating ondergaan

Is er iemand die hier iets over kan zeggen? Ik kom ook niet helemaal goed uit met de standaard matenPb159 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:54:
Goeiemorgen. Ik wil graag het Perifo railsysteem gaan gebruiken. Met de standaard maten kom ik echter niet uit en ik kan nergens duidelijk krijgen of de rails op maat gezaagd kunnen worden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dat lijkt mij wel. Je kan met elk deel eindigen. Loopt alleen een koperverbinding aan beide zijden door de “buis” voor de stroomdoorvoer.TheWallet schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:11:
[...]
Is er iemand die hier iets over kan zeggen? Ik kom ook niet helemaal goed uit met de standaard maten
Mijn gevoel zegt dat het misschien wel kan, maar dat het niet de bedoeling is.TheWallet schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:11:
[...]
Is er iemand die hier iets over kan zeggen? Ik kom ook niet helemaal goed uit met de standaard maten
Er wordt nergens over gesproken, zelfs niet de de handleiding van de rails.
Het feit dat ze stukken van 0,5, 1 en 1,5 meter aanbieden kan ook een indicatie zijn.
Philips kennende hadden ze dan alleen stukken van een meter verkocht die je zelf op maat kunt maken.
Ja hoor. Dat ging hier wel in verschillende fases. Eerst Tradfri rommel in kleur, rommel en vervangen door White Ambiance. Na een verhuizing toch weer kleur toegepast met diverse toepassingen:Kees_frl schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:33:
- Woonkamer als sfeerlicht, daarvoor ook een aparte groep aangemaakt. Maakt de woonkamer veel knusser dan met gewone wittinten.
- Keuken gedimd oranje lichtstrip (Lidl) bij geen beweging, vooral zodat het geen donker hol is. Bij beweging feller als sfeervolle ondersteuning op de plafondspots.
- Werkkamer lichtstrip (Lidl) op het bureau om de donkere plek achter de monitor op te vullen en de verder witte verlichting enigzins minder steriel te maken. Als de kleine van mijn vriendin hier logeert fungeert de lichtstrip als stoplicht voor wanneer ze naar de woonkamer mag.
- Slaapkamer verlichting de muur aan het hoofdeinde. Oranje tint werkt fijn om toch nog iets te zien zonder dat het activeert. Meer naar rood bij andere activiteiten

Reacties van anderen op de kleuren blijven ook erg leuk, begint vaak met het onzinnig vinden maar dat er toch een zaadje geplant wordt en er ontdekkende vragen gesteld worden. Bij meerderen intussen toch ook kleurtjes zien verschijnen

[Voor 9% gewijzigd door R-R-L op 22-02-2023 12:14]
Ik gebruik meerdere Tradfri, standaard 2700K, lampen met mijn Hue bridge zonder problemen en is zeker geen rommel....R-R-L schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:09:
[...]
Ja hoor. Dat ging hier wel in verschillende fases. Eerst Tradfri rommel in kleur, rommel en vervangen door White Ambiance. Na een verhuizing toch weer kleur toegepast met diverse toepassingen:
- Woonkamer als sfeerlicht, daarvoor ook een aparte groep aangemaakt. Maakt de woonkamer veel knusser dan met gewone wittinten.
- Keuken gedimd oranje lichtstrip (Lidl) bij geen beweging, vooral zodat het geen donker hol is. Bij beweging feller als sfeervolle ondersteuning op de plafondspots.
- Werkkamer lichtstrip (Lidl) op het bureau om de donkere plek achter de monitor op te vullen en de verder witte verlichting enigzins minder steriel te maken. Als de kleine van mijn vriendin hier logeert fungeert de lichtstrip als stoplicht voor wanneer ze naar de woonkamer mag.
- Slaapkamer verlichting de muur aan het hoofdeinde. Oranje tint werkt fijn om toch nog iets te zien zonder dat het activeert. Meer naar rood bij andere activiteiten
Reacties van anderen op de kleuren blijven ook erg leuk, begint vaak met het onzinnig vinden maar dat er toch een zaadje geplant wordt en er ontdekkende vragen gesteld worden. Bij meerderen intussen toch ook kleurtjes zien verschijnen
Heb 1 Tradfri kleur temperatuur lamp en idd, scenes werken niet lekker op die lamp, ze kunnen niet in eens over naar een andere kleur en dim level, een van de twee wordt niet door lamp afgehandeld en moet je als nog met je app handmatig goed zetten, bedoel je dit met "rommel" ?
Nee, andere ervaringen. 3x color E14 die zeer onbetrouwbaar werkten. Pairen was al een gedoe met 6x aan/uit en dan maar hopen dat ze zichtbaar werden. Vervolgens vaak lampen niet bereikbaar tot ik ze weer eens met de fysieke knop uit- en aandeed. Of vanuit het niets plots op wit en 100% sterke aan. Toen na een paar maanden een lamp stuk ging heb ik de andere twee uit ellende weggegeven aan iemand die al Tradfri had, als vervangers maar voor 3x Hue White Ambiance gegaan.Erik1971 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:06:
[...]
Heb 1 Tradfri kleur temperatuur lamp en idd, scenes werken niet lekker op die lamp, ze kunnen niet in eens over naar een andere kleur en dim level, een van de twee wordt niet door lamp afgehandeld en moet je als nog met je app handmatig goed zetten, bedoel je dit met "rommel" ?
Kleur en temperatuur ken ik vooral van de 3x E27 van Lidl die in wat minder belangrijke lampen zitten. Vooral de 2 in een plafondlamp hebben zo hun nukken. Aanzetten via de afstandsbediening doen ze niet, ondanks dat ze het volgens de scène wel moeten. Via muurschakelaar gaan ze wel aan, maar altijd op 1%, springen pas naar de juiste stand als ik op een helderheidsknopje van de afstandsbediening druk. Via de app ook vaak een paar keer moeten tikken voor ze reageren. Het is dat we die lamp amper gebruiken, anders waren die lampen ook al exit geweest.
Zojuist Sonoff binnengekregen en schakelaar opengemaakt, Blijkt dat er geen nul draad aanwezig is die een Sonoff per se moet hebbenjochie911 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:54:
[...]
Als ik het goed begrijp zit de dimmer in de lamp ingebouwd, maar kan deze ook de kleur van de lamp veranderen.

Zijn er wellicht alternatieven? Of hebben ze allemaal een nul draad nodig.
Nuldraad vanaf het lichtpunt doortrekken naar je schakelpunt lijkt me dan de makkelijkste oplossing hiervoor. Meestal is daar wel ruimte voor in je buis.assn schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:39:
[...]
Zojuist Sonoff binnengekregen en schakelaar opengemaakt, Blijkt dat er geen nul draad aanwezig is die een Sonoff per se moet hebben![]()
Zijn er wellicht alternatieven? Of hebben ze allemaal een nul draad nodig.
Ik heb ondertussen alle hue lampen uit mijn apple home(kit) verwijderd. De enige app waarin mijn lampen staan is de hue app.
Ik heb de lamp al een keer uit de lamp gedraaid, verwijderd uit de hue app, opnieuw toegevoegd maar hij blijft aan gaan.
Ook de setting dat hij na stroomverlies uit moet blijven staat aan.
Kan het zijn dat de lamp gewoon defect is?
Ik heb 6 van deze in de tuin hangen, past perfect en super goedkoop, bij de praxisRammY schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:59:
Hmjah, dat zou ik ook zeggen @robkrekel . Tot je net wat gekocht hebt en het past niet of het is prutsspul.
Ik heb iets soortgelijks gehad en uiteindelijk bleek dat ik een (oude) hue labs functionaliteit had aanstaan waardoor deze 30 minuten voor zons ondergang aangingen. Heeft me ook zeker een maand zoekwerk gekost voordat ik dat had gevonden.wokkelz schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:55:
Ik heb nog steeds last van een filament lamp die op random tijden vol aan gaat.
Ik heb ondertussen alle hue lampen uit mijn apple home(kit) verwijderd. De enige app waarin mijn lampen staan is de hue app.
Ik heb de lamp al een keer uit de lamp gedraaid, verwijderd uit de hue app, opnieuw toegevoegd maar hij blijft aan gaan.
Ook de setting dat hij na stroomverlies uit moet blijven staat aan.
Kan het zijn dat de lamp gewoon defect is?
Die automation heb ik er trouwens nog wel inzitten. Zon onder, lampen aan idd.jassie256 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:03:
[...]
Ik heb iets soortgelijks gehad en uiteindelijk bleek dat ik een (oude) hue labs functionaliteit had aanstaan waardoor deze 30 minuten voor zons ondergang aangingen. Heeft me ook zeker een maand zoekwerk gekost voordat ik dat had gevonden.
Ik ga die ook verwijderen, is er een nieuwe functie voor zonsondergang dan?
Ik zie wel dat de blauwe draad in het plafond uitkomt samen met de fase en schakel. Neem aan dat Sonoff aansluiten daar dan geen probleem is? Enige probleem is ruimte met alle kabels die er zitten maar kan ik misschien oplossen, anders inderdaad een blauwe draad trekken.EdwinB schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:50:
[...]
Nuldraad vanaf het lichtpunt doortrekken naar je schakelpunt lijkt me dan de makkelijkste oplossing hiervoor. Meestal is daar wel ruimte voor in je buis.
Gotta love Hue
Ja je hebt geen labs functionaliteit meer nodig, maar kan dit met een aangepaste automatisering doen.wokkelz schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:01:
[...]
Die automation heb ik er trouwens nog wel inzitten. Zon onder, lampen aan idd.
Ik ga die ook verwijderen, is er een nieuwe functie voor zonsondergang dan?
Ik heb de boel aangepast, Ik dacht dat het nu niet meer gebeurde. Maar volgens mijn vriending gebeurt het nog steeds.Gummie schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:59:
[...]
Ja je hebt geen labs functionaliteit meer nodig, maar kan dit met een aangepaste automatisering doen.
[Voor 13% gewijzigd door wokkelz op 23-02-2023 09:59]
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic