FireStarter schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:47:
Thuis heb ik 2 bridges. 1 voor de kamers, de andere voor de hallen, trappengat, toilets, buitenverlichting icm sensoren 8 stuks.
De bridge met alle sensoren doet ineens raar. Het systeem blijft wel autonoom draaien met de sensoren. Alleen kan ik de app niet meer verbinden. Ook de remote connectie werkt niet. Meethue.com zegt ook geen connectie met de bridge mogelijk.
Ik heb hem al eens een uur uitgehad en aangesloten op mn netwerk. Geen verbetering.
Ik hoop niet dat ik de bridge moet resetten want dan moeten alle lampen eruit en de 'hotel schakeling' van sensoren in de trappen.
Heeft iemand tips?
Ik heb sinds gisteren ineens hetzelfde probleem, hoewel ik maar één bridge heb: de Philips Hue app op mijn iPhone en iPad willen niet meer verbinden met de bridge, noch via het thuisnetwerk (WIFI), noch vanuit buiten (4G). Als ik de app open dan blijft de app op alle apparaten bij 'connecting...' hangen. Je kan dus feitelijk niks in de app want hij komt niet eens in het menu waar je alle settings e.d. kan zien of wijzigen.
De lampen en accessoires doen het nog wel, hoewel ik daar ook merkwaardige hickups heb gezien de afgelopen twee dagen (dat een lamp soms niet direct reageert op commando van een switch). Wellicht dat het probleem zich al iets langer voordoet maar ik het niet heb gemerkt omdat ik niet iedere dag de lampen met de Hue app bedien.
Is er een bridge firmware update langsgekomen die de boel stuk heeft gemaakt ofzo?
Even ter info:
- Ik heb de nieuwste Hue Bridge 2.0 die pas onlangs (2 maanden geleden) is gekocht.
- Bridge is direct aangesloten op een FritzBox 7583 router.
- Bridge vertoont op het oog geen mankementen; alle lampjes branden steady blauw.
- Ik heb de bridge zelf al een paar keer uit gezet en na 2 min weer aan gezet - opstarten gaat prima, meldt zich aan bij netwerk en internet, maar app kan nog steeds geen verbinding krijgen.
- Voor de zekerheid even andere netwerkkabel tussen bridge en router gehangen - helpt niet.
- Bridge is wel zichtbaar in het netwerk en ook van buitenaf zichtbaar via meethue.com.
- Ik heb voor de zekerheid in de FritzBox configuratie de bridge een vast IP-adres gegeven en de bridge toestemming gegeven om naar buiten toe poorten te openen, maar dat werkte ook niet, helaas.
- Heb de app op mijn iPhone even helemaal opnieuw geinstalleerd en gekoppeld met de bridge; dat werkt dus kennelijk wel (app ziet de bridge), maar blijft daarna weer hangen bij '.connecting...'.
Het laatste wat ik nog zou kunnen proberen is de factory reset, maar zou dit natuurlijk graag willen voorkomen i.v.m. het compleet opnieuw moeten instellen van alle ruimtes, zones, lampen en scenes. @
FireStarter ben jij al iets verder gekomen?
PS: heel andere vraag, maar heeft iemand suggesties om lampjes met G9-fitting op te kunnen nemen in het Philips Hue domein? Het gaat om muurlampen in de woonkamer die zo'n zandloper-licht op de muur schijnen. Is erg mooi en dat vindt mijn vrouw ook, dus even dat armatuur vervangen zit er niet in, tenzij ik praktisch hetzelfde lampje maar dan Hue-compatible kan ophangen. Hij lijkt sprekend op de Hue Outdoor Resonate Downward, alleen schijnt de Hue-variant uitsluitend naar beneden op de muur en die we nu hebben zowel naar boven als beneden. De grote broer is geen optie vanwege zijn formaat.
[Voor 9% gewijzigd door secret17 op 08-03-2023 12:27]