Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 51 52 53 Laatste
Acties:

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:25
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:30:
[...]

Een foto zal ik eerdaags even regelen :)
Duurt lang >:)

Maar vandaag alles binnen gekregen en even snel een stekker aangemaakt zodat ik kon testen waar ik ze het beste kan plaatsen.
Dan kan ik morgen gaan graven :)

Iemand verder nog tips waar op te letten met grondsports / tuinverlichting

Strava

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tinusvolkel schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 19:54:
[...]

Duurt lang >:)

Maar vandaag alles binnen gekregen en even snel een stekker aangemaakt zodat ik kon testen waar ik ze het beste kan plaatsen.
Dan kan ik morgen gaan graven :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Iemand verder nog tips waar op te letten met grondsports / tuinverlichting
Oeps :) sorry.

Ziet er goed uit bij jou hoor, met 3 spots heb per je er meer dan genoeg licht op staan, lijkt mij. Ik hou het bij 1 spot, prima voor die accentverlichting, meer vind ik niet nodig.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:24
Ik weet niet of ik op de juiste plek ben, maar wil het toch graag proberen.

Thuis hebben we een hue bridge met een aantal originele Hue lampen dit met de app prima werken.

Omdat de prijzen van de originele gu10 kleurenlampjes vrij hoog is en ik er redelijk wat nodig had ben ik gaan zoeken naar alternatieven.

Ik was deze op ali tegengekomen en heb ze besteld. Het is de gu10 met kleuren en ondersteuning van zigbee protocol.

https://a.aliexpress.com/_EuSMsuV

Klein prijsje, dus gelijk maar 8 gehaald. Ze pairen prima met de hue en ik heb alles ingesteld. Enige wat mij opvalt is dat wit en warm wit via de Hue app dimbaar is. Die ledjes zitten in de buitenring van de pit . Als ik een kleur kies of een scène, dan werkt dat an sich goed, maar het licht is niet dimbaar. Dit lijken de 3-4 ledjes in het midden te zijn. Op ali zegt de verkoper dat het werkt met een (zigbee) bridge.

Het zijn ts0505b lampjes. Iemand enig idee of deze dimbaar zouden moeten zijn met de kleuren. En zo ja, waarom werkt dit niet met de hue bridge. En wat is er precies nodig om de lampen wel dimbaar te krijgen?

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
sahinasappelsap schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:25:
Ik weet niet of ik op de juiste plek ben, maar wil het toch graag proberen.

Thuis hebben we een hue bridge met een aantal originele Hue lampen dit met de app prima werken.

Omdat de prijzen van de originele gu10 kleurenlampjes vrij hoog is en ik er redelijk wat nodig had ben ik gaan zoeken naar alternatieven.

Ik was deze op ali tegengekomen en heb ze besteld. Het is de gu10 met kleuren en ondersteuning van zigbee protocol.

https://a.aliexpress.com/_EuSMsuV

Klein prijsje, dus gelijk maar 8 gehaald. Ze pairen prima met de hue en ik heb alles ingesteld. Enige wat mij opvalt is dat wit en warm wit via de Hue app dimbaar is. Die ledjes zitten in de buitenring van de pit . Als ik een kleur kies of een scène, dan werkt dat an sich goed, maar het licht is niet dimbaar. Dit lijken de 3-4 ledjes in het midden te zijn. Op ali zegt de verkoper dat het werkt met een (zigbee) bridge.

Het zijn ts0505b lampjes. Iemand enig idee of deze dimbaar zouden moeten zijn met de kleuren. En zo ja, waarom werkt dit niet met de hue bridge. En wat is er precies nodig om de lampen wel dimbaar te krijgen?
Brrrrrrrrr… no way dat die goedkope AliExpress meuk bij mij vast aan de netspanning komen. Bij Lidl is deze week een brandblusser te koop. Mocht je er nog geen hebben.

Anyway: ja, dit soort grappen zie je wel vaker bij goedkope producten. Dimmen zou gewoon moeten werken, dat is verder niets bijzonders binnen Zigbee. Als het op wittinten werkt, dan ook op kleur, want de Zigbee commando’s zijn verder hetzelfde. Het zal dus niet aan Hue liggen, maar aan de lamp zelf.

Die dingen zijn zo goedkoop, ze moeten dus op een hoop plekken gaan snijden in de kosten. Dit kan er dus 1 zijn. Ben benieuwd of je nog meer grapjes kunt ontdekken.

Kan je niet beter de kleuren GU10 spotjes van IKEA halen dan? Kosten €15 per stuk, dat is wat duurder dan dit, maar ik zou er zelf een stuk beter van slapen. En het dimmen werkt gewoon.

Verder kun je weinig doen: accepteer dat ze dit niet doen of vervang ze.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zit hier maar Te kloten met de hue app/home app/Home+ app.
Net verhuist en m'n hue's weer uit de dozen gehaald. Huis 3 verdiepingen. Nu wil ik dat half uur voor zonsondergang en half uur na zonsopgang de lampen aangaan wanneer iemand de gang, de overloop op de eerste verdieping of de overloop op de 2e verdieping oploopt. Die zijn namelijk behoorlijk donker in de nacht. Gewoon lampen aan op 20%. En dan moet deze scene weer uitgaan na ongeveer 2 minuten.

Ik heb 3 bergingsmelders staan. elke verdieping eentje.

Nu gaat me dit niet lukken in de Hue app, dus in de Home/Home+ aap aan de gang gegaan.

Op zich lukt het me wel. Maar lastige is dat ik de sensoren niet goed kan onderscheiden. En dan merk ik ineens dat de lampen heel de nacht aanblijven. Niet altijd maar soms gaan ze dus niet uit.

Kijk ik in de apps dan lijkt alles toch echt goed ingesteld.
Ik had eerst 3 kamers met 3 scenes (dus per sensor 3 kamers activeren). Nu heb ik er 1 zone van gemaakt. Dus de sensoren hoeven elke dan nog maar 1 zone te activeren. Dat leek me minder foutgevoelig.

Maar nu kijk ik terwijl ik dit typ...en de lampen worden dus nu ook weer overdag geactiveerd. ipv alleen tussen zonsondergang en zonsopgang....

Iemand tips?

• sahinasappelsap
xFeverr schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:02:
[...]

Brrrrrrrrr… no way dat die goedkope AliExpress meuk bij mij vast aan de netspanning komen. Bij Lidl is deze week een brandblusser te koop. Mocht je er nog geen hebben.

Anyway: ja, dit soort grappen zie je wel vaker bij goedkope producten. Dimmen zou gewoon moeten werken, dat is verder niets bijzonders binnen Zigbee. Als het op wittinten werkt, dan ook op kleur, want de Zigbee commando’s zijn verder hetzelfde. Het zal dus niet aan Hue liggen, maar aan de lamp zelf.

Die dingen zijn zo goedkoop, ze moeten dus op een hoop plekken gaan snijden in de kosten. Dit kan er dus 1 zijn. Ben benieuwd of je nog meer grapjes kunt ontdekken.

Kan je niet beter de kleuren GU10 spotjes van IKEA halen dan? Kosten €15 per stuk, dat is wat duurder dan dit, maar ik zou er zelf een stuk beter van slapen. En het dimmen werkt gewoon.

Verder kun je weinig doen: accepteer dat ze dit niet doen of vervang ze.
Hey thanks voor je uitgebreide reactie. Als je het zo uitlegd dan klinkt het eigenlijk best plausibel. Het neemt niet weg dat de lampjes van hue wel erg aan de prijs zijn en dat ik daardoor wel naar alternatieven ben gaan kijken. Als ik tussen de regels door lees denk ik inderdaad dat het dimmen simpelweg niet ingebouwd is voor kleuren. Wat de andere fratsen betreft. Het valt me wel op dat als ik de hue app aangooi, dat sommige ali lampen spontaan op wit licht gaan of niet mee aan gaan als ik een zone instel.

Ik ga gelijk even kijken voor de gu10 spotjes van ikea. Die kosten uiteindelijk dan het dubbele, maar als ze wel naar behoren werken dan heeft dat de voorkeur. Overigens denk ik dat het qua brandveiligheid wel mee zal vallen met de aliexpress spotjes. Het zijn ledjes van een paar watt. kan volgens mij weinig mis mee gaan.

Edit:
bedoel je deze spotjes?
https://www.ikea.com/nl/n...en-wit-spectrum-80439228/

Ik zie wel dat die maar 6 kleuren ondersteund. Zijn er soortgelijke lampen te vinden voor een acceptabele prijs die een wat groter kleurenspectrum hebben?

[Voor 7% gewijzigd door sahinasappelsap op 26-02-2023 11:18]

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
sahinasappelsap schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:02:
[...]

Edit:
bedoel je deze spotjes?

Ik zie wel dat die maar 6 kleuren ondersteund. Zijn er soortgelijke lampen te vinden voor een acceptabele prijs die een wat groter kleurenspectrum hebben?
Je hebt maar 3 kleuren nodig om alle kleuren te kunnen weergeven.

Maar denk goed na wat je doet. Je hebt nu 8 Ali-lampjes, zometeen Ikea. Ikea werken maar ook niet zo goed als die van Hue op een Hue-bridge. Je had beter gelijk voor Hue kunnen gaan, dat was maar iets duurder geweest?

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:12
Edit:
bedoel je deze spotjes?

Die beperking van 6 kleuren zit voor zover ik weet in de Ikea app (of bridge?)
Als je de Ikea lampen met een Hue bridge koppelt kunnen ze alle kleuren weergeven van de regenboog.

• sahinasappelsap
Hulliee schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:46:
[...]

Maar denk goed na wat je doet. Je hebt nu 8 Ali-lampjes, zometeen Ikea. Ikea werken maar ook niet zo goed als die van Hue op een Hue-bridge. Je had beter gelijk voor Hue kunnen gaan, dat was maar iets duurder geweest?
Het prijsverschil is best flink vind ik.
- AliExpress gu10s kosten 7 euro per stuk, dimmen niet en hebben wat rare quirks

- een hue gu10 kost 50-60 euro voor de color lamp, werkt wel gewoon goed. Maar dan ben je gelijk 400 euro verder...wat ik wel gortig vind voor 8 spotjes.

- ikea kan dus alle kleuren weergeven, maar heeft dus ook wat mankementen naar wat ik begrijp. Kost 14 euro.
Iemand die daar ervaringen over kan delen?
Ben echt benieuwd aan wat de issues zijn waar ik aan moet denken.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
sahinasappelsap schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:59:
[...]

- AliExpress gu10s kosten 7 euro per stuk, dimmen niet en hebben wat rare quirks

- een hue gu10 kost 50-60 euro voor de color lamp, werkt wel gewoon goed. Maar dan ben je gelijk 400 euro verder...wat ik wel gortig vind voor 8 spotjes.

- ikea kan dus alle kleuren weergeven, maar heeft dus ook wat mankementen naar wat ik begrijp. Kost 14 euro.
Ik heb wat Ikea lampjes via Zigbee op een Homey aangesloten. Ik merk dat ze niet altijd even snel reageren als een Hue lampje en soms niet uitgaan (na 2x wel). Ook kunnen Ikea lampjes (die oude versie van mij dan) niet echt heel laag gedimd worden.

Hue is echt duur, dat klopt. Je kunt nog overwegen of je wel overal kleur nodig hebt.

• Tinusvolkel
@sahinasappelsap als ik even snel kijk dan heb je ze voor iets meer dan €40 als je er meerdere besteld.
Heb laatst ook 3 besteld voor €128

En ben het eens met @Hulliee
Uiteindelijk stoor je je aan dingen zodat je beter meteen voor hue had kunnen gaan.
Hier koop ik zo af en toe wat hue lampen om niet ineens heel veel geld kwijt te zijn.
De eerste heb ik denk een jaar of 9 en doen het nog elke dag perfect zonder ooit raar gedrag te hebben gezien.

Goedkoop is meestal duurkoop en niet te veel naar andere prijzen kijken dan doen de prijzen van hue minder pijn ;)

Strava

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-03 15:50
sahinasappelsap schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:59:
[...]

Ik ben het volledig eens met @Hulliee , je gaat op de lange termijn spijt krijgen. En als je geduld hebt kosten de lampen niet 50-60 euro per stuk. Er zijn genoeg aanbiedingen waarbij je de lampjes voor ~30 euro ps kan krijgen.

• xFeverr
sahinasappelsap schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:02:
[...]

Hey thanks voor je uitgebreide reactie. Als je het zo uitlegd dan klinkt het eigenlijk best plausibel. Het neemt niet weg dat de lampjes van hue wel erg aan de prijs zijn en dat ik daardoor wel naar alternatieven ben gaan kijken. Als ik tussen de regels door lees denk ik inderdaad dat het dimmen simpelweg niet ingebouwd is voor kleuren. Wat de andere fratsen betreft. Het valt me wel op dat als ik de hue app aangooi, dat sommige ali lampen spontaan op wit licht gaan of niet mee aan gaan als ik een zone instel.

Ik ga gelijk even kijken voor de gu10 spotjes van ikea. Die kosten uiteindelijk dan het dubbele, maar als ze wel naar behoren werken dan heeft dat de voorkeur. Overigens denk ik dat het qua brandveiligheid wel mee zal vallen met de aliexpress spotjes. Het zijn ledjes van een paar watt. kan volgens mij weinig mis mee gaan.

Edit:
bedoel je deze spotjes?

Dat het slechts een paar watt gebruikt maakt het niet ineens brandveiliger. Er zit een hoop electronica in dat kleine ding gepropt. Voel maar eens hoe warm hij kan worden als je hem eruit haalt.

Die 6 kleuren bij IKEA slaan op hoeveel kleuren je kunt bedienen met de IKEA afstandsbediening volgens mij. Ik heb zelf ook IKEA kleurlampjes gehad en met een willekeurige Zigbee bridge, zelfs die van IKEA, had je alle kleuren die je wou hebben.

Ik heb uiteindelijk alles toch vervangen met Hue. Maar wel over een aantal jaren heen. De kleuren waren toch mooier, het werkt allemaal nét ietsjes beter en het minimale dimniveau lag heel veel lager. Maar daarom zijn ze ook duurder he.

Ik zou ze gewoon bij IKEA halen. Als het niks is, breng je ze terug. Ze zijn daar best makkelijk mee.

• Tinusvolkel
Denk trouwens wel dat dit topic biased is.
Als je in een iPhone topic gaat vragen of een goedkopere Android telefoon goed werkt dan krijg je denk vergelijkbare antwoorden :)

Strava

• MrXen0
  • Nu online
Hulliee schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:46:
[...]

Ben het wel eens met OP dat de GU10 al snel een dure grap begint te worden, hoewel die van Hue écht goed werken (heb er in totaal 6 van) heb ik het ook uitgebreid met 10 stuks van de IKEA.

Ik draai de boel alleen wel allemaal in Home Assistant, dus ik heb geen last van het geneuzel met de Hue bridge.

• sahinasappelsap
MrXen0 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:22:
[...]

Ben het wel eens met OP dat de GU10 al snel een dure grap begint te worden, hoewel die van Hue écht goed werken (heb er in totaal 6 van) heb ik het ook uitgebreid met 10 stuks van de IKEA.

Ik draai de boel alleen wel allemaal in Home Assistant, dus ik heb geen last van het geneuzel met de Hue bridge.
Ik ga de ikea spotjes van de week even halen en dan kijk ik gewoon hoe ze bevallen. Ben benieuwd en bedankt voor de reacties!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:07

CAP-Team

XBL: CAPTeam

In de woonkamer heb ik alleen Hue spotjes (warm & white) , op zolder een paar goedkopere Lidl gu10 spotjes met kleur. Die ondersteunen geen transition. Kunnen wel dimmen maar qua kleur vind ik ze niet zo.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S20FE | XBOX One

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 21:40

taz10

Party Animal

readytoflow schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:45:
Net verhuist en m'n hue's weer uit de dozen gehaald. Huis 3 verdiepingen. Nu wil ik dat half uur voor zonsondergang en half uur na zonsopgang de lampen aangaan wanneer iemand de gang, de overloop op de eerste verdieping of de overloop op de 2e verdieping oploopt. Die zijn namelijk behoorlijk donker in de nacht. Gewoon lampen aan op 20%. En dan moet deze scene weer uitgaan na ongeveer 2 minuten.

Nu gaat me dit niet lukken in de Hue app, dus in de Home/Home+ aap aan de gang gegaan.

Op zich lukt het me wel. Maar lastige is dat ik de sensoren niet goed kan onderscheiden. En dan merk ik ineens dat de lampen heel de nacht aanblijven. Niet altijd maar soms gaan ze dus niet uit.

Ik had eerst 3 kamers met 3 scenes (dus per sensor 3 kamers activeren). Nu heb ik er 1 zone van gemaakt. Dus de sensoren hoeven elke dan nog maar 1 zone te activeren. Dat leek me minder foutgevoelig.

Maar nu kijk ik terwijl ik dit typ...en de lampen worden dus nu ook weer overdag geactiveerd. ipv alleen tussen zonsondergang en zonsopgang....

Iemand tips?
Je hoeft niet te klooien hoor, als het goed is kan je gewoon in de bewegingssensor de lichtgevoeligheid instellen. Althans zo heb ik het gedaan met de hue bewegingssensor. Bij mij in de gang werkt het super. Schijnt de zon de voordeur in dan blijft het licht uit. Iets minder licht in de gang van buiten en de sensor reageert wel.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Iemand tips?
Heb een bewegingsmelder in de keuken hangen en de lampen gaan alleen aan als het te donker is. Niet met zonsondergang of opgang. Nee: als de sensor de lichtintensiteit te weinig vind. Dan gaan ze gaan. Volgens mij denk jij te lastig?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Oekol schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:56:
[...]

Heb een bewegingsmelder in de keuken hangen en de lampen gaan alleen aan als het te donker is. Niet met zonsondergang of opgang. Nee: als de sensor de lichtintensiteit te weinig vind. Dan gaan ze gaan. Volgens mij denk jij te lastig?
Zo heb ik het ook op de overloop. Werkt perfect! ‘S nachts gaat de lamp alleen minder fel branden dan ‘s avonds.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 22:01

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BGFG schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:42:
[...]

Zo heb ik het ook op de overloop. Werkt perfect! ‘S nachts gaat de lamp alleen minder fel branden dan ‘s avonds.
Yep, zoals deze heb ik 'm ook. Volgens mij moet je voor deze variant ('s nachts lager pitje dan 's avonds) even op Hue Labs kijken, maar weet dat niet zeker meer.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:15

Iemand tips?
Binnen HomeKit/Home app kan je instellen dat een automatisering na 'x minuten' uit gaat. Deze instelling is echter sinds iOS16 niet meer stabiel, dus ben overgestapt op 'Geen beweging gedetecteerd' triggers om de Scene van 'lamp uit' te triggeren.

Zo heb ik in het looppad bij onze woning ingesteld dat twee Floodlights op 100% gaan wanneer een van de twee bewegingssensoren die in dat pad zitten beweging detecteren en wanneer ze geen beweging detecteren gaan ze overdag weer uit en in de avond terug naar de avond stand van 25%. Dit laatste is iets wat met de Hue app niet kan.

Je kan in de Home app de basis automatisering maken voor 1 sensor, en met de Eve app kan je de Automatisering bewerken zodat hij op meerdere sensoren controleert of er beweging gedetecteerd is. Toen ik losse automatiseringen had voor elke sensor, had je het effect dat wanneer de ene sensor geen beweging meer detecteert terwijl je in het zicht van de andere liep, dat hij dan alsnog de lamp uit deed, dit gebeurde dus ook met de Hue app. Met beide sensoren in dezelfde automatisering gebeurd dat niet.

Gallery

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vraagje; ios user, laatste versie hue app

in de app wordt de tijd van 'motion sensor' niet meer geregistreerd (wordt niet meer getoont)

is dat bij jullie ook zo? vond altijd wel handig om te kijken wanneer er iemand thuis weg is, of snachts over de gang aan het wandelen is.

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

• xFeverr
himlims_ schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:53:
vraagje; ios user, laatste versie hue app

in de app wordt de tijd van 'motion sensor' niet meer geregistreerd (wordt niet meer getoont)

is dat bij jullie ook zo? vond altijd wel handig om te kijken wanneer er iemand thuis weg is, of snachts over de gang aan het wandelen is.
Ik heb hetzelfde, de tekst onder de sensoren waarop de laatste trigger was, is er niet meer. En dat het groen werd bij beweging doet hij ook niet meer. (iOS)

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33
Thuis heb ik 2 bridges. 1 voor de kamers, de andere voor de hallen, trappengat, toilets, buitenverlichting icm sensoren 8 stuks.

De bridge met alle sensoren doet ineens raar. Het systeem blijft wel autonoom draaien met de sensoren. Alleen kan ik de app niet meer verbinden. Ook de remote connectie werkt niet. Meethue.com zegt ook geen connectie met de bridge mogelijk.

Ik heb hem al eens een uur uitgehad en aangesloten op mn netwerk. Geen verbetering.

Ik hoop niet dat ik de bridge moet resetten want dan moeten alle lampen eruit en de 'hotel schakeling' van sensoren in de trappen. ;(

Heeft iemand tips?

w00t

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:27
Ik zou op mijn kamer volgende willen:

Ledstrip achter het hoofdbed, ledstrips aan beide onderkanten van het bed.

Ledstrip achter hoofdbed, gewoon te bedienen via app (eventueel fysieke schakelaar, maar is niet noodzakelijk)
Ledstrips onderkant bed: moeten als het donker is, automatisch aangaan bij beweging.

Wat heb ik dan allemaal nodig van Hue?

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

kazzzdafke schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:33:

Ledstrip achter hoofdbed, gewoon te bedienen via app (eventueel fysieke schakelaar, maar is niet noodzakelijk)
Ledstrips onderkant bed: moeten als het donker is, automatisch aangaan bij beweging.

Even denken....... Een ledstrip en een motionsensor.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• kazzzdafke
Ja en dat werkt zoals ik wil? Dat was eigenlijk de vraag :D
1 motionsensor werkt op batterij, en die kan meerdere ledstrips aanspreken?
En als ik dan 1 motionsensor heb, waar moet die dan hangen om enkel aan te gaan als we in of uit bed stappen en niet als we slapen?

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

kazzzdafke schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:39:
Ja en dat werkt zoals ik wil? Dat was eigenlijk de vraag :D
1 motionsensor werkt op batterij, en die kan meerdere ledstrips aanspreken?
En als ik dan 1 motionsensor heb, waar moet die dan hangen om enkel aan te gaan als we in of uit bed stappen en niet als we slapen?
Ik zou de motionsensor onder bed doen in het midden bij hoofdeind. Dan ziet die als je uitstapt en gaat dan aan. Als die ledsteip van hue is kan je ze koppelen in de app. Alleen ff checken of die strip ook via Bluetooth kan en anders een hue bridge kopen.

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:41
Ik zou ook evt interesse hebben in light strips onder en achter bed maar hoe zit met de verbinding naar stopcontacten toe?

Kan je light strips samen laten aankoppelen naar 1 stopcontact of hebben ze elk een apart stopcontact nodig?

Ok, een stekkerdoos kan hier wel een oplossing bieden maar leuker als het kan zonder 😊

• musicpixel
  • Laatst online: 20:30

@Oekol Voor zover ik me kan herinneren kan de motion sensor geen bluetooth, dus die bridge is noodzakelijk...

Verder inderdaad Lightstrips en Motion Sensor.

Als je bed uit twee delen bestaat (links/rechts) dan zou ik niet de lightstrip als 1 geheel monteren, maar een scheiding maken tussen de 2 beddelen. Wil je de linker en rechter helft afzonderlijk aan laten gaan dan heb je twee sensors nodig.

Je kunt op de bridge (in de app) vervolgens een scene aanmaken waarin je aangeeft wat de kleur en helderheid van welke ledstrips moet zijn. En dan stel je bij de sensor in dat die betreffende scene geactiveerd moet worden.

Ik heb hier iets soortgelijks werken, maar dan met Home Assistant, Lidl ledstrips en Aqara motion sensors. Ik heb nog een extra sensor bij het plafond in de kamer, en die zet de lichtstrips op wit aan als het te donker is en ik niet lig te slapen. Lig ik wel te slapen, dan gaan de strips onder het bed aan op rood zodra ik mijn been naast het bed zet. Als ik ga slapen druk ik op een knop en dan gaan alle lichten in huis uit, en de lichtstrips onder het bed op rood. Na twee minuten gaan die vervolgens vanzelf uit.

Feel free to Buy me a coffee

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:14

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Oekol schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:59:
[...]

Ik zou de motionsensor onder bed doen in het midden bij hoofdeind. Dan ziet die als je uitstapt en gaat dan aan. Als die ledsteip van hue is kan je ze koppelen in de app. Alleen ff checken of die strip ook via Bluetooth kan en anders een hue bridge kopen.
Hue motion sensor heeft geen bluetooth toch?
Zonsopkomst en zonsondergang zit wel in de experimentele 'hue labs' sectie, maar is daar niet te koppelen aan de bewegingssensor. Je kunt in de app tijdsblokken instellen waarbinnen een beweging een bepaalde scene aanzet. Daarnaast kun je de hoeveelheid omgevingslicht instellen waarbij de sensor überhaupt actief is, maar dit is in mijn ervaring wel een beetje onnauwkeurig.
In jouw geval zou ik dus een tijdsblok voor de nacht kiezen en eventueel een beetje spelen met die instelling om te zorgen dat het licht niet in de zomer om zes uur aangaat bijvoorbeeld.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• brutusl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:01

Zelf heb ik voor de onderkant van het bed voor deze oplossing gekozen.
Verder is mijn hele huis volgehangen met Hue lampen en Hue accessoires maar ik vond voor dit doel dit toch een betere en zeker een goedkopere oplossing. En ik moet zeggen het werkt perfect

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 15:11
Wat is jullie ervaring met support bij Hue eigenlijk?
Ik heb vorige maand een defecte lamp (hoge pieptoon) aangemeld, duurde ruim een week voordat ik een afhaalafspraak had, vervolgens een week later opgehaald en wacht nu nog steeds op een nieuwe lamp...
Heb er al een keer achteraan gemaild en ze hebben het druk blijkbaar.

Opzich netjes dat ik een nieuwe krijg maar ze laten me wel erg lang in het donker zitten ;)

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:31
Waar plaatsen jullie de bewegingssensor voor de slaapkamer? Heb voor mijn ouders laatst een lichtstrip en sensor gekocht, lang lopen rommelen met een goede plek voor de sensor. Hij hangt nu op plinthoogte in de hoek tegenover het (dichte) bed, blijf echter met een blinde hoek zitten. Vanaf de gang de kamer in gaat goed, vanaf raamzijde het bed uit idem, enkel blijft het aan de gangzijde donker tot je voorbij het voeteneind bent. Ergens een prima compromis, maar toch kom ik niet van die 'dat kan beter' gedachte af.

En nu het toch over nachtelijke onderbrekingen hebben: de lamp op de WC bedienen we nog met de fysieke schakelaar. Had wel een routine aangemaakt dat de lamp 's nachts moet dimmen, maar die werkt helaas als de lamp stroomloos is. Is zoiets toch te fixen, of ontkom ik dan niet aan een sensor?
Sunz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:13:
Ik zou ook evt interesse hebben in light strips onder en achter bed maar hoe zit met de verbinding naar stopcontacten toe?

Kan je light strips samen laten aankoppelen naar 1 stopcontact of hebben ze elk een apart stopcontact nodig?

Ok, een stekkerdoos kan hier wel een oplossing bieden maar leuker als het kan zonder 😊
De Hue Play Bars komen met een stopcontactblokje waar 3 aansluitingen op zitten, wellicht zijn die los te koop?

• musicpixel
R-R-L schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:44:
Waar plaatsen jullie de bewegingssensor voor de slaapkamer? Heb voor mijn ouders laatst een lichtstrip en sensor gekocht, lang lopen rommelen met een goede plek voor de sensor. Hij hangt nu op plinthoogte in de hoek tegenover het (dichte) bed, blijf echter met een blinde hoek zitten. Vanaf de gang de kamer in gaat goed, vanaf raamzijde het bed uit idem, enkel blijft het aan de gangzijde donker tot je voorbij het voeteneind bent. Ergens een prima compromis, maar toch kom ik niet van die 'dat kan beter' gedachte af.
Wat moeilijk te volgen omdat ik de slaapkamer niet ken, maar wellicht kun je de Motion sensors koppelen met deze Hue Labs formule:
https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/sensor-couple

• musicpixel
En nu het toch over nachtelijke onderbrekingen hebben: de lamp op de WC bedienen we nog met de fysieke schakelaar. Had wel een routine aangemaakt dat de lamp 's nachts moet dimmen, maar die werkt helaas als de lamp stroomloos is. Is zoiets toch te fixen, of ontkom ik dan niet aan een sensor?
De schakelaar aan laten staan (of doorverbinden) en dan een sensor inderdaad.
Maar je kunt ook de schakelaar slim maken met een Hue wandschakelaarmodule

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

musicpixel schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:22:
[...]
@Oekol Voor zover ik me kan herinneren kan de motion sensor geen bluetooth, dus die bridge is noodzakelijk...
Dat zou goed kunnen inderdaad. Heb zelf alles met bridge maar ik liet nog eigen ruimte over om te googlen voor de vraagsteller ;)

• BGFG
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:01:
[...]

Yep, zoals deze heb ik 'm ook. Volgens mij moet je voor deze variant ('s nachts lager pitje dan 's avonds) even op Hue Labs kijken, maar weet dat niet zeker meer.
Nee hoor, kan gewoon in de hue app bij de settings van de sensor:

• Tinusvolkel
Hier zijn de gu10 color lampen in m’n boom eindelijk helemaal up-to-date zodat de dynamische scenes automatisch beginnen als de zon onder is.

Maar iemand tips hoe je het voor elkaar krijgt om random om de zoveel tijd een andere dynamische scène te selecteren?

Strava

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:06
Iemand een tip voor het volgende?

Mijn vrouw heeft een nieuwe telefoon en ik wil haar toevoegen als lid van de woning in de Hue android app.Als ik onder woning-instellingen naar 'Leden beheren' ga, dan zie ik mijzelf daar staan als beheerder maar ik heb geen mogelijkheid om leden toe te voegen. Bij mij staat dat ik administrator ben en de mogelijkheid heb om gezinsleden te beheren. Dit is dus in de praktijk niet zo.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer leden kan toevoegen aan de woning in Hue?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 22:03
GodDamage schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:32:

Mijn vrouw heeft een nieuwe telefoon en ik wil haar toevoegen als lid van de woning in de Hue android app.Als ik onder woning-instellingen naar 'Leden beheren' ga, dan zie ik mijzelf daar staan als beheerder maar ik heb geen mogelijkheid om leden toe te voegen. Bij mij staat dat ik administrator ben en de mogelijkheid heb om gezinsleden te beheren. Dit is dus in de praktijk niet zo.

Ik heb deze instellingen werkelijk nog nooit gezien of gebruikt. Het is blijkbaar ook iets nieuws en nog niet af?

https://hueblog.com/2023/...ing-on-member-management/
https://hueblog.com/2023/...-in-the-account-settings/

Je schrijft "zorgen dat ik weer leden kan toevoegen", weet je zeker dat je dit ooit hebt gekund dan?

Waar heb je het voor nodig? Je vrouw kan toch gewoon haar telefoon / Hue app koppelen met de Hue bridge? Zorgen dat ze in hetzelfde netwerk zit, de wizard volgen wanneer je de Hue app voor het eerst start en een keer op de knop van de bridge drukken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:52

pinda powerrr

Slow down...

GodDamage schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:32:

In Google Home je "huis" aanmaken en daar kun je meerdere familieleden toevoegen. Werkt dus ook met andere Smart apparaten.

Waiting on the world to change

• BGFG
  • Nu online
Xander schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:52:
[...]

Ik heb deze instellingen werkelijk nog nooit gezien of gebruikt. Het is blijkbaar ook iets nieuws en nog niet af?

Je schrijft "zorgen dat ik weer leden kan toevoegen", weet je zeker dat je dit ooit hebt gekund dan?

Waar heb je het voor nodig? Je vrouw kan toch gewoon haar telefoon / Hue app koppelen met de Hue bridge? Zorgen dat ze in hetzelfde netwerk zit, de wizard volgen wanneer je de Hue app voor het eerst start en een keer op de knop van de bridge drukken.
Ik ben ook wel even benieuwd naar de toegevoegd waarde hiervan. Waarom zou zij een apart lid moeten zijn?

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-03 09:52
February 13, 2023
Bluetooth-capable lights with hardware platform version 100b-114
Software version 1.101.10

Voor elke oplossing is er een probleem!

• kazzzdafke
brutusl schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:41:
[...]

Verder is mijn hele huis volgehangen met Hue lampen en Hue accessoires maar ik vond voor dit doel dit toch een betere en zeker een goedkopere oplossing. En ik moet zeggen het werkt perfect
Dat lijkt me inderdaad voor die prijs niet te kloppen! Bedankt!

EDIT: 1.2m is wel een beetje te weinig, en ik kan niet direct vinden welke stripjes ik eraan kan koppelen om te verlengen?

[Voor 10% gewijzigd door kazzzdafke op 02-03-2023 15:04]

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
brutusl schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:41:
[...]

Waar heb je die bewegingsensoren dan gehangen? Onder het bed?
Op de foto in de advertentie staan deze geplaatst op het zijkant van het bedkader wat ik persoonlijk maar niets vind.

Mss een fototje van jouw opstelling? :P

[Voor 6% gewijzigd door Sunz op 02-03-2023 15:08]

• brutusl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:01
Sunz schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:05:
[...]

Waar heb je die bewegingsensoren dan gehangen? Onder het bed?
Op de foto in de advertentie staan deze geplaatst op het zijkant van het bedkader wat ik persoonlijk maar niets vind.

Mss een fototje van jouw opstelling? :P

• taz10

taz10

Party Animal

Nu heb ik zelf het volgende:

Badkamerventilator dmv een Hue smart plug verbonden
Motionsensor die bij beweging dan de smartplug na 10min aan moet laten gaan en dan na bv 30 min vanzelf uit.

Nu lukt het mij al niet om de smartplug bij beweging aan te laten gaan laat staan na 10min pas.

Ik heb ruimte gemaakt, badkamer, hier smartplug toegevoegd, scène helder toegevoegd, de sensor geïnstalleerd met actie badkamer helder
Als ik smartplug met de handschakel doet doe het wel maar de sensor laat hem niet aanschakelen.
Dit kan toch wel wat ik wil?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:13
Wat zit er in de scène helder? Als die voor een lamp bedoeld is en niet aan de plug refereert kan daar het probleem zitten. Het staat me bij dat een plug gewoon aan en uit als scènes kent, meer niet.

• taz10

taz10

Party Animal

Archer_VC10 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:46:
Wat zit er in de scène helder? Als die voor een lamp bedoeld is en niet aan de plug refereert kan daar het probleem zitten. Het staat me bij dat een plug gewoon aan en uit als scènes kent, meer niet.
Een smartplug is wel zichtbaar onder lampen 🤗

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@taz10 staat die switch wel actief in die scene?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:51
taz10 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 07:52:
Als ik smartplug met de handschakel doet doe het wel maar de sensor laat hem niet aanschakelen.
Dit kan toch wel wat ik wil?
"Met de hand schakelen" bedoel je dan aan/uit met knopje op de SmartPlug kaart in de App of de Helder scene activeren in de kamer/zone?

Je kan ook eens proberen een nieuwe scene aan te maken en kijken of die wel werkt.

• GertjanSlot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-03 23:08
Hallo,
wat zijn jullie ervaring met de:
Philips Hue Fuzo White Muurlamp

ik twijfel enorm over het zelf maken van een up&down lamp met 2x GU10 spots (white ambiance) en de Fuzo White...

het is voor buiten en in de hal....

+ waar halen jullie de goedkoopste hue producten weg ? :)

[Voor 11% gewijzigd door GertjanSlot op 03-03-2023 14:59]

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:06
Xander schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:52:
[...]

Volgens mij had ik wel eerder zo gedaan maar ik zal het wel op de 'analoge manier' doen dan. Dus koppelen met behulp van de bridge. Geen idee of we dat eerst via Google Home ofzo gedaan hadden maar ze kon in ieder geval de Hue verlichting besturen vanaf haar telefoon. Iets dat nu niet meer kan. Ik kon voorheen via de Hue app ook leden uitnodigen meen ik, middels een emailuitnodiging maar dit kan ik dus verwarren met 1 van de 100 andere smart apps :)

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
Tot nu toe werkt Hue (net als Sonos bijvoorbeeld). Met één account.

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:36
Ik word inmiddels al een hele tijd krankjorum van Hue/Google Home combinatie.. het heeft jaren fantastisch gewerkt, maar sinds een ruime tijd weet de Google Assistent niet meer te connecten met Hue.

Via de Hue app werkt alles prima. In de Google Home app zie ik inmiddels ook weer alle lampen, en kan ik ze ook in/uitschakelen dmv de knoppen. De Google app zegt dat Hue app gekoppeld is.

Maar bij een spraakcommando zegt Google: sorry, ik kan philips hue niet bereiken.

Net in de app van Hue nog geprobeerd se Google Assistent te koppelen, maar dan zegt de Google app; is al ingesteld.

Dus ook maar even Siri/Apple ingesteld als spraakcommando, en jahoor.. Siri werkt wel gewoon, en doet netjes de gevraagde lampen aan of uit…

Wie o wie weet wat hier aan de hand is? Ik heb geen idee meer.

Google Home is inmiddels al gereset, hue bridge “opgeschoond” etc

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24
Ik heb ondertussen echt alles gedaan om mijn Hue filament lamp weer normaal te laten werken.
Als laatste redmiddel heb ik mijn bridge gereset en alles opnieuw toegevoegd.
De lamp blijft automatisch uit zichzelf aan gaan op random tijden, ongeacht de setting die ik aan de lamp meegeef of in welke automatisering ik hem hang. Mijn conclusie is dat de lamp kapot is ondanks dat hij het gewoon doet.
Ik ben nu dus opzoek naar een nieuwe filament lamp, maar ik zoek eigenlijk een nog grotere filament lamp dan de grootste die Hue bied. Iemand een tip?

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:58
wokkelz schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:16:
Ik heb ondertussen echt alles gedaan om mijn Hue filament lamp weer normaal te laten werken.
De lamp blijft automatisch uit zichzelf aan gaan op random tijden, ongeacht de setting die ik aan de lamp meegeef of in welke automatisering ik hem hang. Mijn conclusie is dat de lamp kapot is ondanks dat hij het gewoon doet.
Ik ben nu dus opzoek naar een nieuwe filament lamp, maar ik zoek eigenlijk een nog grotere filament lamp dan de grootste die Hue bied. Iemand een tip?
Even contact opnemen met hue helpdesk. Kan o.a. via messenger. Werkte vlot.

Je kan een domme dimbare lamp nemen en een Robb led dimmer inbouwen. Moet je wel aan minimale belasting van de dimmer komen, maar werkt bij mij met 15 domme Philips warmglow lampen perfect in de hue app

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-03 15:50
kjiratsiekoedel schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 01:56:
[...]

Even contact opnemen met hue helpdesk. Kan o.a. via messenger. Werkte vlot.

Je kan een domme dimbare lamp nemen en een Robb led dimmer inbouwen. Moet je wel aan minimale belasting van de dimmer komen, maar werkt bij mij met 15 domme Philips warmglow lampen perfect in de hue app
Hoe zorg je voor die minimale belasting op de dimmer?
Ik heb eerder al een SONOFF Mini gekocht, maar die heeft een neutrale draad nodig en die zit bij mij niet in de doos. Dus ik moet of een blauwe draad trekken of ik kan de Robb led dimmer aansluiten, die heeft geen neutrale draad nodig. Het is om een hanglamp ook slim te maken en in Hue omgeving te zetten.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wokkelz schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:16:
Grappig, ik heb precies hetzelfde sinds een week of 2 met één lamp. Deze gaat gewoon random aan, soms duurt het 20 min, soms 2 uur. De lamp zit in automatiseringen maar deze staan uit. Het zit niet in het armatuur, een andere Hue lamp vertoont dit gedrag namelijk niet in dezelfde fitting. Ook niet wanneer ik deze in dezelfde automatiseringen toevoeg. Verder heb ik hem gereset met de dimmer, een bridge reset vond ik te ver gaan, maar niets helpt. Uiteindelijk aangemeld bij Philips en gisteren een nieuwe ontvangen, de oude komen ze als het goed is nog ophalen.

Website

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:58
assn schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Ik heb eerder al een SONOFF Mini gekocht, maar die heeft een neutrale draad nodig en die zit bij mij niet in de doos. Dus ik moet of een blauwe draad trekken of ik kan de Robb led dimmer aansluiten, die heeft geen neutrale draad nodig. Het is om een hanglamp ook slim te maken en in Hue omgeving te zetten.
Er staat geen minimaal wattage bij. Dus misschien is 1 lamp al prima. Zou ze ff vragen.

https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-dimmer-400w

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:45

amphora

Websites & Fotografie

assn schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Een bypass plaatsen, moest ik ook doen om mijn zigbee dimmer goed te laten werken.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-03 20:59
FireStarter schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:47:
Thuis heb ik 2 bridges. 1 voor de kamers, de andere voor de hallen, trappengat, toilets, buitenverlichting icm sensoren 8 stuks.

De bridge met alle sensoren doet ineens raar. Het systeem blijft wel autonoom draaien met de sensoren. Alleen kan ik de app niet meer verbinden. Ook de remote connectie werkt niet. Meethue.com zegt ook geen connectie met de bridge mogelijk.

Ik heb hem al eens een uur uitgehad en aangesloten op mn netwerk. Geen verbetering.

Ik hoop niet dat ik de bridge moet resetten want dan moeten alle lampen eruit en de 'hotel schakeling' van sensoren in de trappen. ;(

Heeft iemand tips?
Ik heb sinds gisteren ineens hetzelfde probleem, hoewel ik maar één bridge heb: de Philips Hue app op mijn iPhone en iPad willen niet meer verbinden met de bridge, noch via het thuisnetwerk (WIFI), noch vanuit buiten (4G). Als ik de app open dan blijft de app op alle apparaten bij 'connecting...' hangen. Je kan dus feitelijk niks in de app want hij komt niet eens in het menu waar je alle settings e.d. kan zien of wijzigen.

De lampen en accessoires doen het nog wel, hoewel ik daar ook merkwaardige hickups heb gezien de afgelopen twee dagen (dat een lamp soms niet direct reageert op commando van een switch). Wellicht dat het probleem zich al iets langer voordoet maar ik het niet heb gemerkt omdat ik niet iedere dag de lampen met de Hue app bedien.

Is er een bridge firmware update langsgekomen die de boel stuk heeft gemaakt ofzo?

Even ter info:
- Ik heb de nieuwste Hue Bridge 2.0 die pas onlangs (2 maanden geleden) is gekocht.
- Bridge is direct aangesloten op een FritzBox 7583 router.
- Bridge vertoont op het oog geen mankementen; alle lampjes branden steady blauw.
- Ik heb de bridge zelf al een paar keer uit gezet en na 2 min weer aan gezet - opstarten gaat prima, meldt zich aan bij netwerk en internet, maar app kan nog steeds geen verbinding krijgen.
- Voor de zekerheid even andere netwerkkabel tussen bridge en router gehangen - helpt niet.
- Bridge is wel zichtbaar in het netwerk en ook van buitenaf zichtbaar via meethue.com.
- Ik heb voor de zekerheid in de FritzBox configuratie de bridge een vast IP-adres gegeven en de bridge toestemming gegeven om naar buiten toe poorten te openen, maar dat werkte ook niet, helaas.
- Heb de app op mijn iPhone even helemaal opnieuw geinstalleerd en gekoppeld met de bridge; dat werkt dus kennelijk wel (app ziet de bridge), maar blijft daarna weer hangen bij '.connecting...'.

Het laatste wat ik nog zou kunnen proberen is de factory reset, maar zou dit natuurlijk graag willen voorkomen i.v.m. het compleet opnieuw moeten instellen van alle ruimtes, zones, lampen en scenes. @FireStarter ben jij al iets verder gekomen?

PS: heel andere vraag, maar heeft iemand suggesties om lampjes met G9-fitting op te kunnen nemen in het Philips Hue domein? Het gaat om muurlampen in de woonkamer die zo'n zandloper-licht op de muur schijnen. Is erg mooi en dat vindt mijn vrouw ook, dus even dat armatuur vervangen zit er niet in, tenzij ik praktisch hetzelfde lampje maar dan Hue-compatible kan ophangen. Hij lijkt sprekend op de Hue Outdoor Resonate Downward, alleen schijnt de Hue-variant uitsluitend naar beneden op de muur en die we nu hebben zowel naar boven als beneden. De grote broer is geen optie vanwege zijn formaat.

[Voor 9% gewijzigd door secret17 op 08-03-2023 12:27]

There can be only fun

• anderschilder12
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-03 16:19
Is er ook iemand met verbindingsproblemen?

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
Zijn. Er hier ook mensen met een Philips ambilight tv en hue play bar

Sinds een tijd gaan ze niet meer automatisch uit en in de hue app worden er allemaal entertainment ruimtes aangemaakt door hue zelf ?

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33
secret17 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:14:
[...]

Ik heb sinds gisteren ineens hetzelfde probleem, hoewel ik maar één bridge heb: de Philips Hue app op mijn iPhone en iPad willen niet meer verbinden met de bridge, noch via het thuisnetwerk (WIFI), noch vanuit buiten (4G). Als ik de app open dan blijft de app op alle apparaten bij 'connecting...' hangen. Je kan dus feitelijk niks in de app want hij komt niet eens in het menu waar je alle settings e.d. kan zien of wijzigen.

De lampen en accessoires doen het nog wel, hoewel ik daar ook merkwaardige hickups heb gezien de afgelopen twee dagen (dat een lamp soms niet direct reageert op commando van een switch). Wellicht dat het probleem zich al iets langer voordoet maar ik het niet heb gemerkt omdat ik niet iedere dag de lampen met de Hue app bedien.

Is er een bridge firmware update langsgekomen die de boel stuk heeft gemaakt ofzo?

Even ter info:
- Ik heb de nieuwste Hue Bridge 2.0 die pas onlangs (2 maanden geleden) is gekocht.
- Bridge is direct aangesloten op een FritzBox 7583 router.
- Bridge vertoont op het oog geen mankementen; alle lampjes branden steady blauw.
- Ik heb de bridge zelf al een paar keer uit gezet en na 2 min weer aan gezet - opstarten gaat prima, meldt zich aan bij netwerk en internet, maar app kan nog steeds geen verbinding krijgen.
- Voor de zekerheid even andere netwerkkabel tussen bridge en router gehangen - helpt niet.
- Bridge is wel zichtbaar in het netwerk en ook van buitenaf zichtbaar via meethue.com.
- Ik heb voor de zekerheid in de FritzBox configuratie de bridge een vast IP-adres gegeven en de bridge toestemming gegeven om naar buiten toe poorten te openen, maar dat werkte ook niet, helaas.
- Heb de app op mijn iPhone even helemaal opnieuw geinstalleerd en gekoppeld met de bridge; dat werkt dus kennelijk wel (app ziet de bridge), maar blijft daarna weer hangen bij '.connecting...'.

Het laatste wat ik nog zou kunnen proberen is de factory reset, maar zou dit natuurlijk graag willen voorkomen i.v.m. het compleet opnieuw moeten instellen van alle ruimtes, zones, lampen en scenes. @FireStarter ben jij al iets verder gekomen?

PS: heel andere vraag, maar heeft iemand suggesties om lampjes met G9-fitting op te kunnen nemen in het Philips Hue domein? Het gaat om muurlampen in de woonkamer die zo'n zandloper-licht op de muur schijnen. Is erg mooi en dat vindt mijn vrouw ook, dus even dat armatuur vervangen zit er niet in, tenzij ik praktisch hetzelfde lampje maar dan Hue-compatible kan ophangen. Hij lijkt sprekend op de Hue Outdoor Resonate Downward, alleen schijnt de Hue-variant uitsluitend naar beneden op de muur en die we nu hebben zowel naar boven als beneden. De grote broer is geen optie vanwege zijn formaat.
Ik heb exact hetzelfde idd als jou. Mijn bridge is wat ouder. Maar ook vanaf de buitenkant lijkt alles goed.

w00t

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:12
Hier hetzelfde probleem met de iPhone en iPad, de hue app blijft zoeken. Zelf gebruik ik all4hue en iConnectHue, deze hebben geen probleem met de brug verbinding. Het lijkt dus aan de Hue app zelf te liggen.

[Voor 6% gewijzigd door Jos-P op 08-03-2023 20:35]

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-03 17:28
Ik heb 6 gu10 led spots die ik nu nog bedien met ouderwets kaku,
Nu kan ik dit bedienen met een hue plug en een wall switch, dat is geen probleem om aan en uit te doen Als ik het goed begrijp.
Maar kan ik ook instellen dat bv 1x drukken 30% licht is en 2x 60 etc, of ids die plug echt beperkt met domme (dimbare) lampen?

[Voor 3% gewijzigd door master30 op 09-03-2023 01:17]

• BGFG
  • Nu online
master30 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 01:14:
Ik heb 6 gu10 led spots die ik nu nog bedien met ouderwets kaku,
Nu kan ik dit bedienen met een hue plug en een wall switch, dat is geen probleem om aan en uit te doen Als ik het goed begrijp.
Maar kan ik ook instellen dat bv 1x drukken 30% licht is en 2x 60 etc, of ids die plug echt beperkt met domme (dimbare) lampen?
Alleen aan/uit.

• secret17
Jos-P schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:34:
Hier hetzelfde probleem met de iPhone en iPad, de hue app blijft zoeken. Zelf gebruik ik all4hue en iConnectHue, deze hebben geen probleem met de brug verbinding. Het lijkt dus aan de Hue app zelf te liggen.
Ok, in zekere zin wel 'fijn' dat meer mensen er last van hebben en dat het gezien jouw ervaring vermoedelijk in de app zit en niet in de bridge of het netwerk. Ik ga eens kijken of ik met die alternatieve apps ook gewoon weer bij m'n lampen kan. En als het aan de app zelf ligt dan gaan ze dat hopelijk ook gewoon fixen in een update straks.

By the way, sinds wanneer heb je dit probleem? In ons vorige huis hebben we ruim 5 jaar gebruik gemaakt van Hue en nooit dit soort problemen gehad. Nu schoon twee maanden in ons nieuwe huis met nieuwe bridge en nieuwe lampen en nu sinds een paar dagen dit probleem ineens...

There can be only fun

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:12
Ik heb geen idee hoe lang dit probleem al speelt, ik gebruik de hue app eigenlijk nooit. Ik heb alleen geprobeerd of ik dat probleem ook heb. De alternatieve apps die ik gebruik geven mij veel meer mogelijkheden om alles naar wens in te stellen.

• master30
Duidelijk.
Dat word dus 6x andere gu10 warm white. Misschien die zooi van de lidl eens proberen.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@master30 waarom niet gewoon een Hue-compatible dimmer gebruiken als je huidige lampen dimbaar zijn? :) Een inbouwmodule, of direct eentje die ook fysiek te bedienen is. Heb je ook geen losse knop meer nodig.

Die route lijkt me logischer dan voor €120 zes nieuwe lampjes kopen, zeker als je ze toch allemaal tegelijk wil dimmen i.p.v. individueel aansturen.

[Voor 79% gewijzigd door Gizz op 09-03-2023 11:26]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

master30 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:18:
[...]

Duidelijk.
Dat word dus 6x andere gu10 warm white. Misschien die zooi van de lidl eens proberen.
ik kan jouw situatie niet geheel beoordelen. Een mogelijk alternatief, is een Zigbee Dimmer, Zie voor uitleg:
Samotech Zigbee & Draaiknop dimmer review door Antonio di

Er zijn van die Zigbee Dimmers die garanderen dat ze met Philips Hue werken.

• master30
Het gaat om een zolder/ was ruimte.
Mijn 6 spots gaan middels een stekker in een stekkerdoos (in het plafond ingebouwd)
Daar heb ik nu een kaku aan en uit switch. en die word bediend met een bij behorende wandschakelaar op 2 plaatsen.

Ik wilde upgraden naar hue omdat mijn hele huis inmiddels bijna is voor zien hier mee. En natuurlijk handig in de app te bedienen. En het dan dimbaar maken, ik heb niet altijd dat bouwlamp licht nodig daar.

Wel goede ideeën allemaal hier wat er nog meer mogelijk is.
master30 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:08:
Mijn 6 spots gaan middels een stekker in een stekkerdoos (in het plafond ingebouwd)
Daar heb ik nu een kaku aan en uit switch. en die word bediend met een bij behorende wandschakelaar op 2 plaatsen.

Ik wilde upgraden naar hue omdat mijn hele huis inmiddels bijna is voor zien hier mee. En natuurlijk handig in de app te bedienen. En het dan dimbaar maken, ik heb niet altijd dat bouwlamp licht nodig daar.

Die wandschakelaar op 2 plaatsen is "het probleem" waar ik niet direct een oplossing voor zie met behoud van de huidige "domme"dimbare lampen-spotjes en de wens ook te dimmen.

Je kunt een tussen-stekker nemen die ook dimt. Adurosmart heeft zo'n dim tussen-stekker (werkt ook met Philips Bridge), met wel een schakelvertraging van 1 sec. Zie : https://www.robbshop.nl/e...2a8554dbd9e99042c883913a8
Wel even GOED de REVIEWS lezen bij ROBB of het wat is voor jouw (zou geen Mesh ondersteunen en alleen dichter bij de Bridge werken??!!)!
Maar hiermee zijn de spotjes dan alleen nog maar te bedienen via smartphones (aan/uit/dimmen).

De eerder genoemde SAMOTECH inbouw Zigbee dimmer (of andere resellers) kun je wel opzetten als Hotel schakelaar/dimmer met 2 stuks!! Je moet dat wel de 230v bedrading aanleggen en omleggen om dit allemaal mogelijk te maken. en dan nog de inbouwen of er opbouw dozen voor kopen! Ook een heel gedoe.
Meer mogelijkheden met behoud van 2 schakelaars en de huidige spotjes zie ik niet.

Maar ook bij het vervangen van de domme spotjes door slimme spotjes hou je het probleem van eventueel "2 fysieke schakelaars" te willen hebben.

• BGFG
  • Nu online
Antonio di schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:18:
[...]

Die wandschakelaar op 2 plaatsen is "het probleem" waar ik niet direct een oplossing voor zie met behoud van de huidige "domme"dimbare lampen-spotjes en de wens ook te dimmen.

Je kunt een tussen-stekker nemen die ook dimt. Adurosmart heeft zo'n dim tussen-stekker (werkt ook met Philips Bridge), met wel een schakelvertraging van 1 sec. Zie : https://www.robbshop.nl/e...2a8554dbd9e99042c883913a8
Wel even GOED de REVIEWS lezen bij ROBB of het wat is voor jouw (zou geen Mesh ondersteunen en alleen dichter bij de Bridge werken??!!)!
Maar hiermee zijn de spotjes dan alleen nog maar te bedienen via smartphones (aan/uit/dimmen).

De eerder genoemde SAMOTECH inbouw Zigbee dimmer (of andere resellers) kun je wel opzetten als Hotel schakelaar/dimmer met 2 stuks!! Je moet dat wel de 230v bedrading aanleggen en omleggen om dit allemaal mogelijk te maken. en dan nog de inbouwen of er opbouw dozen voor kopen! Ook een heel gedoe.
Meer mogelijkheden met behoud van 2 schakelaars en de huidige spotjes zie ik niet.

Maar ook bij het vervangen van de domme spotjes door slimme spotjes hou je het probleem van eventueel "2 fysieke schakelaars" te willen hebben.
Hoezo? Je kunt toch 2 hue schakelaars of sensoren koppelen? De andere alternatieven heb ik ook geprobeerd, maar uiteindelijk voor all hue gegaan. Kost wat, maar…..
BGFG schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:45:
[...]

Hoezo? Je kunt toch 2 hue schakelaars of sensoren koppelen? De andere alternatieven heb ik ook geprobeerd, maar uiteindelijk voor all hue gegaan. Kost wat, maar…..
Als je 1 Hue slimme lamp neemt en 2 Hue batterij schakelaars werkt het.

Werkt het dus ook met 6 Hue slimme lampen en 2 Hue batterij schakelaars.
Werkt het als volgt:
Met Hue batterij-schakelaar-1 synchroon/tegelijk 6 Hue lampen AAN/UIT/DIMMEN en met de Hue batterij-schakelaar-2 verder gaan met AAN/UIT/DIMMEN waar Hue batterij schakelaar-1 was gebleven qua stand voor alle 6 Hue lampen ?????

• BGFG
  • Nu online
Antonio di schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:00:
[...]

Als je 1 Hue slimme lamp neemt en 2 Hue batterij schakelaars werkt het.

Werkt het dus ook met 6 Hue slimme lampen en 2 Hue batterij schakelaars.
Werkt het als volgt:
Met Hue batterij-schakelaar-1 synchroon/tegelijk 6 Hue lampen AAN/UIT/DIMMEN en met de Hue batterij-schakelaar-2 verder gaan met AAN/UIT/DIMMEN waar Hue batterij schakelaar-1 was gebleven qua stand voor alle 6 Hue lampen ?????
Nee dat lukt niet vermoed ik. Maar ik lees dat het gaat om 6 gu10 lampjes ( das best veel trouwens voor een zolder/wasruimte, maar goed) die op 2 plekken geschakeld moeten worden als hotelschakeling en dat gaat prima met 2 schakelaars of sensors toch? Niet te ingewikkeld doen voor een wasruimte lijkt me.

• master30
BGFG schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:22:
[...]

Nee dat lukt niet vermoed ik. Maar ik lees dat het gaat om 6 gu10 lampjes ( das best veel trouwens voor een zolder/wasruimte, maar goed) die op 2 plekken geschakeld moeten worden als hotelschakeling en dat gaat prima met 2 schakelaars of sensors toch? Niet te ingewikkeld doen voor een wasruimte lijkt me.
Vanuit de wasruimte loop ik door naar een zolderkamer.
Ach zal is rustig kijken wat ik tegen kom, ik heb geen haast.
Soms zie ik die lidl lampen met 50'% korting dan ben ik voor 4 euro per stuk of zo klaar.
Misschien de wandschakeling laten vervallen en een bewegingssensor plaatsen. Het dimmen etc gewoon met de app regelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• musicpixel
master30 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:08:

Ik heb hier die Adurosmart stekker-dimmer die @Antonio di noemt. Ik heb m hier nu via Home Assistant/Zigbee2Mqtt draaien, maar in het verleden ook even op Hue gehad. Ik kan me niets van een seconde vertraging herinneren en ook nu reageert ie snel.

Het hangt er ook vanaf hoe snel de spots zijn die je hebt. Heb er hier ook een paar die vrij traag aan gaan (zitten niet op die Adurosmart, maar op een Ecodim07), maar nog geen idee waar dat nou precies aan ligt.

Je spots die je nu hebt zijn wel dimbaar he? Anders moet je ook nog nieuwe spots kopen en dan is de stap naar Hue niet zo groot meer.

En qua kwaliteit: die Lidl spots halen het niet bij Hue, maar voor een onbelangrijke ruimte kan het ok zijn (ik heb ze zelf teruggebracht).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• secret17
Hier even een kort updatetje over de verbindingsproblemen die de Hue App ervaart met de bridge, wellicht vooral even interessant voor @FireStarter , @Jos-P en @anderschilder12: ik heb vorige week na het plaatsen van mijn vraag in dit forum min of meer hetzelfde doorgegeven aan Hue Support en werd zowaar de dag erna gebeld door Hue Support met de vraag hoe het precies zat en dat ze tegenwoordig vaker die melding hadden gekregen.

Conclusie was dat het waarschijnlijk een compabiliteitsprobleem tussen de software van de bridge en de Hue App is (was) en dat ze dat met high prio gingen fixen. Van het weekend zag ik dat er een Hue Bridge firmware update klaar stond en na installatie zijn de problemen met de Hue App opgelost. Ik kan iedereen dus aanraden die update te installeren.

There can be only fun

Ik heb een Busch & Jaeger FoH schakelaar binnen gekregen maar ik krijg deze met geen mogelijkheid gekoppeld.

De andere schakelaars die ik heb kon ik gewoon koppelen en werkte meteen, de Hue bridge kan deze niet vinden, zelfs niet als ik er naast sta.

Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Leipo
  • Niet online
Ze hebben geen batterij en zenden dus niets uit in rust. Gewoon goed de bijgeleverde instructies opvolgen. Is alweer een tijd geleden maar heb dezelfde schakelaars zonder issues kunnen koppelen
Leipo schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:13:
Ze hebben geen batterij en zenden dus niets uit in rust. Gewoon goed de bijgeleverde instructies opvolgen. Is alweer een tijd geleden maar heb dezelfde schakelaars zonder issues kunnen koppelen
Ja, 10 seconde rechts boven in drukken. Is geen hogere wiskunde en heb er 4 die wél probleemloos gekoppeld konden worden.

• thunder8

thunder8

Het gedonder begint weer.

Toppe schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:35:
Ik heb een Busch & Jaeger FoH schakelaar binnen gekregen maar ik krijg deze met geen mogelijkheid gekoppeld.

De andere schakelaars die ik heb kon ik gewoon koppelen en werkte meteen, de Hue bridge kan deze niet vinden, zelfs niet als ik er naast sta.

Heb je de schakelaar in elkaar gezet, met de rockerswitches erop? Zo niet, dat eerst doen, want ik dacht ook zo op het schakelpaneeltje zelf te drukken. Dat werkte dus niet. En natuurlijk de oriëntatie in de gaten houden, maar ga ervan uit dat je dat wel doet.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• MadDog11
  • Laatst online: 18:17
Toppe schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:35:

Dit zelfde gedrag al mee gemaakt, bridge bijna vol ?
MadDog11 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:00:
[...]

Dit zelfde gedrag al mee gemaakt, bridge bijna vol ?
Ik zit wel over de limiet van 50 maar ik kan nog steeds lampen en dergelijke toevoegen, zou daar onderscheid in worden gemaakt?

• MadDog11
Ja, schakelaars zoals de friends of Hue kunnen net teveel resources en regels innemen, waarbij een lamp nog net genoeg ruimte heeft

• mdi2022
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17:14
Hi! Ik heb dit topic met veel plezier gelezen en zal ook mijn huis geheel van Hue voorzien.

Nou heb ik één plek in huis waar geen hue lampen kan toepassen en dat is in de nisjes van de badkamer. De reden is dat de nisjes erg ondiep zijn en ik daarom mini spots moet gaan toepassen (buitendiameter ca. 50mm, IP65 of IP68). Een led strip is geen optie omdat ik de strips niet kan/wil verbergen.

Op de badkamer komen ook Hue spots in het plafond en een Hue ledstrip achter een spiegel.

Wat is nou de mooiste oplossing? Ik wil het gehele huis voorzien van Friends of Hue schakelmateriaal, bijvoorbeeld van Gira. Het liefst heb ik maar 1 schakelaar in de badkamer die alle verlichting kan bedienen. De spots zullen waarschijnlijk voor alle scenes gelijk zijn in warmte en lichtsterkte.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:13
mdi2022 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:10:
Nou heb ik één plek in huis waar geen hue lampen kan toepassen en dat is in de nisjes van de badkamer. De reden is dat de nisjes erg ondiep zijn en ik daarom mini spots moet gaan toepassen (buitendiameter ca. 50mm, IP65 of IP68). Een led strip is geen optie omdat ik de strips niet kan/wil verbergen.
Kan je hier wel een inbouw Zigbee dimmer kwijt? Zie hier: https://www.robbshop.nl/s...slimme-dimmers/zigbee#twn|?tn_fk_werkt%20met=Philips%20Hue Daarmee kan je deze lampjes weer als Hue compatible dimbare lamp laten werken.

Edit: Volgens mij is de link wat onhandig overgenomen. Probeer deze: https://www.robbshop.nl/s...ing/slimme-dimmers/zigbee en vink 'werkt met Hue' even aan in de filters.

[Voor 12% gewijzigd door Archer_VC10 op 15-03-2023 12:10]

• Joost v B
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-03 11:13
Hi! Ik moet zeggen dat het hele matter gebeuren me nog niet duidelijk is. Zo heb ik een aantal Philips Wiz lampen thuis en ben aan het nadenken over een Hue bridge. Nou zullen de Wiz lampen in de toekomst matter gaan ondersteunen.
De Hue app zou matter al ondersteunen (in beta?). Betekent dit dat ik in de toekomst dan ook matter lampen (zoals de Wiz lampen) aan de Hue app kan toevoegen? Of moet dat dan weer via een Google Home achtige app? Lijkt me eerlijk gezegd wat omslachtig.
thunder8 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:52:
[...]

Heb je de schakelaar in elkaar gezet, met de rockerswitches erop? Zo niet, dat eerst doen, want ik dacht ook zo op het schakelpaneeltje zelf te drukken. Dat werkte dus niet. En natuurlijk de oriëntatie in de gaten houden, maar ga ervan uit dat je dat wel doet.
Dit bedoel je? Yep. Net nog even geprobeerd, ook op tweede bridge: geen effect.

• MadDog11
Toppe schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:14:
[...]

Dit bedoel je? Yep. Net nog even geprobeerd, ook op tweede bridge: geen effect.
[Afbeelding]
Zeker weten dat het een Friends of Hue module in de schakelaar zit en geen ocean ? Ze lijken veel op elkaar, ooit ook via via een Ocean module gehad en niet aan het werken te krijgen op Hue.

Edit: Nee, zie duidelijk Hue

[Voor 2% gewijzigd door MadDog11 op 16-03-2023 07:58. Reden: aanvulling]

• pbw
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-03 15:48
Ik kocht de Hue Welcome Outdoor (white) spot, een muurspot met een redelijke IP rating.

Maar dat ding verbruikt 7W (gemeten met powermeter van een degelijk merk) ofwel 32mA @ 230V (gemeten met een Fluke multimeter) in STANDBY, dus volledig uit! Dat lijkt me toch wel erg overdreven, aan de huidige Belgische tarieven betaal ik dan om een spot niet te laten branden +/- 30 EUR / jaar / spot!

Bij full power is het verbruik 32W, dat is normaal, maar om een Zigbee kanaal open te houden is 7W toch wel erg veel niet?

Graag jullie mening en mocht er iemand zulk een spot hebben wil je het dan ook eens nameten?

• BiG-GuY
pbw schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:47:
Ik kocht de Hue Welcome Outdoor (white) spot, een muurspot met een redelijke IP rating.

Maar dat ding verbruikt 7W (gemeten met powermeter van een degelijk merk) ofwel 32mA @ 230V (gemeten met een Fluke multimeter) in STANDBY, dus volledig uit! Dat lijkt me toch wel erg overdreven, aan de huidige Belgische tarieven betaal ik dan om een spot niet te laten branden +/- 30 EUR / jaar / spot!

Bij full power is het verbruik 32W, dat is normaal, maar om een Zigbee kanaal open te houden is 7W toch wel erg veel niet?

Graag jullie mening en mocht er iemand zulk een spot hebben wil je het dan ook eens nameten?
Wij hebben 2x de Hue Welcome Colour Outdoor waarvan 1 aan onze schuur hangt waar ik een stroommeter (HomeWizard SDM230) op heb zitten voor de hele schuur. De hele schuur gebruikt als alle lampen uit zijn grofweg 10-13W, maar daar zit ook een Duco MV Box op, die op zichzelf 8-10W trekt toen ik hem gemeten had.

Dus ik verwacht dat puur die lamp standby iets van 1W trekt. Heb in de schuur nog 2x een Hue Aurelle Wit en een Hue Lightstrip 2m Colour, daar verwacht ik ook dat ze niet meer dan 1W trekken in standby.

Met de Hue Welcome op 100% trekt de schuur grofweg 44W, dus de lamp zelf trekt dan 32W.

[Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 16-03-2023 16:49]

Gallery

• Tinusvolkel
Ik dacht dat de meeste hue verlichting pakweg 1W standby verbruikt.
Zouden trouwens dynamische scenes ook meer stroomverbruik hebben, of zou het extra data verkeer / rekenkracht te verwaarlozen zijn.
Hier zijn als het donker is namelijk 3 GU10 spots in de tuin continu van kleur aan het veranderen :)

Strava

• BiG-GuY
Tinusvolkel schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:19:
Ik dacht dat de meeste hue verlichting pakweg 1W standby verbruikt.
Zouden trouwens dynamische scenes ook meer stroomverbruik hebben, of zou het extra data verkeer / rekenkracht te verwaarlozen zijn.
Hier zijn als het donker is namelijk 3 GU10 spots in de tuin continu van kleur aan het veranderen :)
Kan me niet voorstellen dat scene wijzigen zelf echt stroom trekt. Je zult enkel het gebruik van de LEDs hebben en het standby gebruik wat de Zigbee connectie in stand houd.

Gallery

Pagina: 1 ... 51 52 53 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee