-
[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:11 ]
Zucht...
[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:11 ]
Zucht...
Dan is ie niet meer zichtbaar in de bridge, als je met bridge wilt gebruiken moet je hem opnieuw pairen, dus powercyclen en naar de lamp zoeken, omdat de bridge de lamp nog herkend, lijkt het net of je ze beide naast elkaar kunt gebruiken. Maar met dimmer switch betekend dat je de lamp opnieuw moet touchlinken, na lamp eerste te power cyclen, dus het werkt echt niet tegelijk.Robsato schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:41:
[...]
Je kan beide tegelijk gebruiken. Na toevoegen van een lamp aan de bridge kan je de lamp ook nog via Bluetooth koppelen (ik denk wel even powercycle voordat je koppelt met Bluetooth want koppelen kan maar een beperkte tijd na powerup).
Of het werkt in combinatie met een dimmerswitch weet ik niet, maar aangezien het met een bridge werkt en beide Zigbee praten zie ik geen reden waarom het niet zou kunnen werken met een dimmerswitch.
Tsja, het werkt bij mij, voor de zekerheid getest voordat ik het vorige bericht postte.Erik1971 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:28:
[...]
Dan is ie niet meer zichtbaar in de bridge, als je met bridge wilt gebruiken moet je hem opnieuw pairen, dus powercyclen en naar de lamp zoeken, omdat de bridge de lamp nog herkend, lijkt het net of je ze beide naast elkaar kunt gebruiken. Maar met dimmer switch betekend dat je de lamp opnieuw moet touchlinken, na lamp eerste te power cyclen, dus het werkt echt niet tegelijk.
Ik kan dus nergens een dergelijke automatisering vinden. Is er in de bridge niet uit te lezen waar het signaal om uit te schakelen vandaan komt?BeQuietAndDrive schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:07:
[...]
Ik heb een keer zoiets dergelijks gehad door een hele oude automatisering ergens in homekit (Apple Woning-app). Was best even zoeken
Ik snap de opmerking van @Erik1971 ook niet zo goed. Ik kan in de app switchen naar Bluetooth en dan de lampen bedienen die ik met Bluetooth heb gepaired . Gebruik het nooit en het nut zou alleen kunnen zijn als de bridge niet bereikbaar is (is dat eigenlijk wel zo??). Dan kun je ze toch bedienen, hoewel ik dat eigenlijk nog nooit heb geprobeerd. Dat zo’n lamp via Bluetooth zichtbaar is voor iedereen in de buurt is wel wat overdreven, zo’n grote reikwijdte heeft Bluetooth nou ook weer niet.Robsato schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:02:
[...]
Tsja, het werkt bij mij, voor de zekerheid getest voordat ik het vorige bericht postte.
Ik zie persoonlijk niet zo goed waarom je het zou willen want verbinden met Bluetooth gaat erg moeizaam (kan mijn telefoon zijn) en als je gekoppelt bent met Bluetooth dan blijft de lamp zichtbaar via Bluetooth voor iedereen in de buurt en dat vindt ik niet nodig.
https://developers.meethu...t/how-to-activate/6716/94Today we will roll out Bridge firmware version 1955082050 world wide for all Bridges. This version includes Matter. You can check via Settings > Software update.
Is de lamp nog wel verbonden met de app? Kan je vanuit de app de lamp bedienen? Wellicht help t om de lamp even spanningsvrij te makendixet schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:33:
Ik heb een raar gevalletje met de EcoDim 07 Zigbee.
Aansluiten en toevoegen aan Hue was simpel. Ik kan nu dus netjes de (domme) lamp bedienen met de Hue app. Bedienen met de dimmerknop gaat ook prima maar... als ik de lamp met de dimmerknop bedien zie ik de status in de Hue app niet veranderen.
Als ik de lamp dus met de knop aanzet, lijkt deze in de Hue app nog steeds uit. Ook het veranderen van de helderheid zie ik niet terug in de app.
Hebben anderen dit gedrag ook met deze EcoDim? Ik meen me te herinneren dat hij het "vroeger" wel goed deed (in een ander huis met een andere lamp, maar verder dezelfde setup).
De lamp was nooit verbonden, want het is een domme lamp. De dimmer is verbonden en wordt door hue gezien als lamp (conform verwachting)kjiratsiekoedel schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:23:
[...]
Is de lamp nog wel verbonden met de app? Kan je vanuit de app de lamp bedienen? Wellicht help t om de lamp even spanningsvrij te maken
Ah, ik bedoel de dimmer.dixet schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:10:
[...]
De lamp was nooit verbonden, want het is een domme lamp. De dimmer is verbonden en wordt door hue gezien als lamp (conform verwachting)
Jazeker, dat is het gekke. Ik kan hem vanuit de app bedienen, maar ik krijg geen terugkoppeling in de app wanneer ik hem fysiek bedien.kjiratsiekoedel schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:15:
[...]
Ah, ik bedoel de dimmer.
Hij wordt gezien & je kan m ook vanuit de app bedienen?
[ Voor 4% gewijzigd door Mog op 20-12-2022 11:28 ]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
[ Voor 12% gewijzigd door Archer_VC10 op 20-12-2022 11:51 ]
oké even mijn eigen vraag beantwoorden en er een vervolgvraag over stellen.dixet schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:33:
Ik heb een raar gevalletje met de EcoDim 07 Zigbee.
Aansluiten en toevoegen aan Hue was simpel. Ik kan nu dus netjes de (domme) lamp bedienen met de Hue app. Bedienen met de dimmerknop gaat ook prima maar... als ik de lamp met de dimmerknop bedien zie ik de status in de Hue app niet veranderen.
Als ik de lamp dus met de knop aanzet, lijkt deze in de Hue app nog steeds uit. Ook het veranderen van de helderheid zie ik niet terug in de app.
Hebben anderen dit gedrag ook met deze EcoDim? Ik meen me te herinneren dat hij het "vroeger" wel goed deed (in een ander huis met een andere lamp, maar verder dezelfde setup).
De nieuwe hue tap dial werkt wel top. Is wel een extra module die je naast huidig schakelmateriaal plakt. Maar kan je dimmen.Mog schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:27:
Ik heb een vraag. Ik zit met de volgende situatie en ik hoop dat er Hue oplossingen zijn:
[Afbeelding]
Ik zou van deze drie domme schakelaars graag twee Hue schakelaars willen maken. De linker moet het domme licht simpelweg aan en uit kunnen zetten via een fysieke schakelaar en app. En de rechter moet 6 Hue spotjes aan/uit kunnen zetten en het liefst dimmen (maar dat is een nice to have) via een fysieke schakelaar en app.
Is dit mogelijk?
-edit-
Ik heb een Hue bridge en een aantal Hue lampen en stopcontacten.
Leuk, die kende ik nog niet. Ik wil straks 2 Hue spots op mijn kastenwand in de keuken en 3 Hue spots boven het eiland. Beide hebben een eigen schakelaar bij de bijkeuken deur en bij de gang deur, hotelschakelaars dus.kjiratsiekoedel schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:27:
[...]
De nieuwe hue tap dial werkt wel top. Is wel een extra module die je naast huidig schakelmateriaal plakt. Maar kan je dimmen.
En dan zigbee schakelaar plaatsen om de domme lampen te bedienen
[ Voor 7% gewijzigd door praliwi op 20-12-2022 20:25 ]
Voor elke oplossing is er een probleem!
Tap dial is groter dan standaard frame uitsparing. Je zal wat uit slijpen. Maar zal wel moeten passen dan. Hij zit op magneet houder. Dus frame uitslijpen en magneet houder eronder moet werken.praliwi schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:14:
[...]
Leuk, die kende ik nog niet. Ik wil straks 2 Hue spots op mijn kastenwand in de keuken en 3 Hue spots boven het eiland. Beide hebben een eigen schakelaar bij de bijkeuken deur en bij de gang deur, hotelschakelaars dus.
Ik heb Gira 55 schakelmateriaal en een 3D printer, het is vast mogelijk de originele schakelaar te verwijderen en deze daar mooi tussen te verwerken met een custom frame.
Alleen ik snap de mogelijkheden van de tap dial niet helemaal, maar dat komt vast omdat ik nog nooit met Hue gewerkt heb.
Zou ik deze hue tap dial op beide plekken op kunnen hangen en 4 scènes in kunnen stellen die vanaf beide plekken te bedienen zijn? Bijv. 1 scène met alles heel fel, 1 met alleen de eiland spots fel en 1 met de eiland spots uit en de kastenwand spots gedimd?
Kun je de scène in zijn geheel dan ook nog dimmen?
En alle lampen uit doen? Door bijv. scène 4 op alles uit te zetten?
Of is er een oplossing waarmee ik mijn huidige schakelmateriaal kan behouden? Wil ze sowieso graag fysiek kunnen bedienen.
Zelf deze Friends of Hue uit de Gira serie gekocht die past bij mijn bestaand schakelmateriaal. Achter de doos met lasdoppen permanent stroom op de lichtpunten en via deze schakelaars kun je dan scenes aan/uit schakelen én dimmen door de knop ingedrukt te houden. Ik zou 1x een dubbele plaatsen (rechts) en de loze gebruiken voor het niet-smart licht punt. Een dubbele omdat je nooit genoeg scenes op een plek in kunt stellenMog schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:27:
Ik heb een vraag. Ik zit met de volgende situatie en ik hoop dat er Hue oplossingen zijn:
[Afbeelding]
Ik zou van deze drie domme schakelaars graag twee Hue schakelaars willen maken. De linker moet het domme licht simpelweg aan en uit kunnen zetten via een fysieke schakelaar en app. En de rechter moet 6 Hue spotjes aan/uit kunnen zetten en het liefst dimmen (maar dat is een nice to have) via een fysieke schakelaar en app.
Is dit mogelijk?
-edit-
Ik heb een Hue bridge en een aantal Hue lampen en stopcontacten.
Toevallig ook de Senic/Gira serie tijdens BF besteld. Gelijk het schakelmateriaal boven in dezelfde serie van Gira besteld (verdieping is gerenoveerd). Daardoor alles mooi gelijk en in dezelfde serieTAA schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:06:
[...]
Zelf deze Friends of Hue uit de Gira serie gekocht die past bij mijn bestaand schakelmateriaal. Achter de doos met lasdoppen permanent stroom op de lichtpunten en via deze schakelaars kun je dan scenes aan/uit schakelen én dimmen door de knop ingedrukt te houden. Ik zou 1x een dubbele plaatsen (rechts) en de loze gebruiken voor het niet-smart licht punt. Een dubbele omdat je nooit genoeg scenes op een plek in kunt stellen
https://www.beaumotica.nl...kY3waLTVnsd0aAvztEALw_wcB
Thank god voor https://github.com/basnijholt/adaptive-lightingHansie_P schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:23:
De nieuwe natural light functie wordt uitgerold! Maar in plaats van een soepele overgang gedurende de dag zijn het gewoon 6 scene’s achter elkaar geknoopt met dus een drastische overgang op voorgestelde momenten (geen rekening houdend met zonsopkomst/zonsondergang etc.) … Ligt het aan mij of had iedereen hier wel meer van verwacht?
Owner of DBIT Consultancy
Ik had er zeker meer van verwacht. De overgangen vond ik inderdaad erg drastisch. Was (nabij black friday) ook erg verbaasd dit (nog) via de Labs te moeten doen. Ter context: ik heb een andere lamp die de hele dag door in onmerkbaar kleine stapjes van kleur verandert.Hansie_P schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:23:
De nieuwe natural light functie wordt uitgerold! Maar in plaats van een soepele overgang gedurende de dag zijn het gewoon 6 scene’s achter elkaar geknoopt met dus een drastische overgang op voorgestelde momenten (geen rekening houdend met zonsopkomst/zonsondergang etc.) … Ligt het aan mij of had iedereen hier wel meer van verwacht?
[ Voor 31% gewijzigd door Nielsz op 21-12-2022 20:07 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 21-12-2022 20:16 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Archer_VC10 op 21-12-2022 21:57 ]
Lijkt mij kwestie van op de uitgaande zwarte draad (die naar de lamp gaat) aansluiten.Archer_VC10 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:56:
Hmm, ik weet even niet meer hoe het was maar je kan volgens mij ook een hotel schakeling bouwen met één WSM en twee schakelaars. Het zal al eens eerder in dit topic zijn langsgekomen… ik zal morgen nog eens zoeken. Maar wellicht laat mijn geheugen me in de steek en was het een andere uitdaging.
Workaholic schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:15:
Nog wel één vraag voor de HUE experts hier: hoe ga je om met hotelschakelaars. Ik kan me alleen maar bedenken dat ik hiervoor twee hue wall modules nodig hebt? Ik heb de hotelschakeling nu onklaar gemaakt, maar zou de bedrading weer kunnen aansluiten als iemand kan toelichten wat de beste aanpak is.
Dat is hem inderdaad, maar voor de duidelijkheid, zie hier:kjiratsiekoedel schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:58:
[...]Lijkt mij kwestie van op de uitgaande zwarte draad (die naar de lamp gaat) aansluiten.
Heb alles net weer dichtzitten - zodra ik hier tijd voor heb zal ik even wat foto's makenArcher_VC10 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:13:
Extra wall module is wel de mooiste oplossing, maar dan moet je zelf even bedenken of je dat wil investeren. Kan je anders eens een schetsje maken van de draden die je hebt lopen? Soms valt er wel wat te puzzelen met minimale effort.
[ Voor 58% gewijzigd door Workaholic op 22-12-2022 16:15 ]
Helpt dit?Scoutertje schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:18:
Wie kan mij helpen?
Laatst ging de hue app tegen de vlakte toen ik een nieuwe dial switch toevoegde en tegelijkertijd ook de zones en kamers ging herindelen. Blijkbaar te ingewikkeld... Na herstart wat het zo'n rommel in de app dat ik bijna het hele huis opnieuw heb ingesteld.
Inmiddels is alles weer op orde maar in de badkamer blijft er een hardnekkig probleem. De lamp die daar hangt wil niet meer wisselen door de scenes. De dimmer switch is in orde want op andere lampen werkt hij gewoon. En als ik een andere dimmer switch in de badkamer 'plug', heb ik hetzelfde probleem. Het zit dus echt in die lamp (bridge?)
Ik heb de All4Hue, HueEssentials en hueDynamics (de gratis versies) geprobeerd om te zien of het verwijderen van de betrokken lamp en dimmer switch via deze apps zou werken, maar helaas. Als ik beide programmeer via All4Hue of HueEssentials dan krijg ik de badkamerlamp wel goed aan de praat. Maar dan zegt de native Hue app 'niet geconfigureerd in deze app' en dat is ook zo wat...
Zit er ergens een oude instelling te zieken op de bridge die niet meer is te zien in de app? Ik heb via de api ook al in de bridge gekeken. Ik zie dan inderdaad oude zaken die ik daar niet meer had verwacht. Maar als ik dit moet gaan uitvlooien dan is een reset van de bridge waarschijnlijk sneller... :-|
Iemand nog enig idee?
Feel free to Buy me a coffee
Ik laat de app altijd zoeken zodra er spanning op de lamp staat. Dan staat hij een kwartier oid in pairing mode.flyingdutchboy schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 18:33:
Ik heb net 3 nieuwe lichtstrips maar kan 1 ervan niet toevoegen. Afstand tussen Bridge, app en lichtstrip is klein. Ik doe het door het serienummer in te geven. Bij 2 ging dit goed, bij de laatste wordt het serienummer wel herkend, maar wordt de lichtstrip niet gevonden. Iemand enig idee welke opties er nog meer zijn? Overigens waren de verpakkingen niet meer verzegeld.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Zo'n ledstrip kan maar 1 kleur tegelijk, ik zie niet helemaal voor me hoe dat een fireplace effect zou moeten geven 🤔michielvz schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:21:
Ik heb een elektrische haard dat werkt op basis van mist (microdruppels door supersonische trilling). Er zitten 8 mr16 spots in die nogal wat kWh's verstoken. Ik wil ze graag vervangen door leds en bedacht me dat een ledstrip met fireplace effect nog beter zou zijn. Ik beschik al over wat hue lampen en een hub. Zou dat met deze set kunnen?
Klinkt interessant. Ik stuur de boel aan mbv een Homey. Ik zie dat twinkly ook ondersteund wordt maar volgens mij niet een scène kan starten die in de twinkly app waarschijnlijk aangemaakt kan worden. Als je de twinkly aanzet, start dan automatisch de laatst gebruikte scène? Dan zou het moeten werken nml.dragon2 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:58:
[...]
Zo'n ledstrip kan maar 1 kleur tegelijk, ik zie niet helemaal voor me hoe dat een fireplace effect zou moeten geven 🤔
Hue heeft ook een gradient ledstrip, die is wellicht beter? Wel heel (!) ander prijskaartje.
Twinkly's flex doet het fire effect hier wel aardig moet ik zeggen, misschien is dat wat?
Bij ibood nog 1 dag (weet niet of ze daar nog 1 uur of 1e kerstdag mee bedoelen) in de aanbieding voor 50 euro:
https://www.ibood.com/off...flex-rgb-led-strip/751801
Ja, mits je de scène ook opgeslagen hebt in het lampje zelf. Dus even een effect bekijken blijft niet hangen, maar echt 'apply' dan wordt hij lokaal opgeslagen (kunnen meerdere) en dan wordt de laatst gebruikte scène getoond bij opstarten.michielvz schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:14:
[...]
Klinkt interessant. Ik stuur de boel aan mbv een Homey. Ik zie dat twinkly ook ondersteund wordt maar volgens mij niet een scène kan starten die in de twinkly app waarschijnlijk aangemaakt kan worden. Als je de twinkly aanzet, start dan automatisch de laatst gebruikte scène? Dan zou het moeten werken nml.
[ Voor 3% gewijzigd door dragon2 op 24-12-2022 23:26 ]
.dragon2 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:58:
[...]
Zo'n ledstrip kan maar 1 kleur tegelijk, ik zie niet helemaal voor me hoe dat een fireplace effect zou moeten geven 🤔
Hue heeft ook een gradient ledstrip, die is wellicht beter? Wel heel (!) ander prijskaartje.
Twinkly's flex doet het fire effect hier wel aardig moet ik zeggen, misschien is dat wat?
Bij ibood nog 1 dag (weet niet of ze daar nog 1 uur of 1e kerstdag mee bedoelen) in de aanbieding voor 50 euro:
https://www.ibood.com/off...flex-rgb-led-strip/751801
Oh ja, die twinkly is idd niet voor buiten... De meeste twinky wel sowieso de kerstverlichting, dus ijspegels, snoertjes, cluster, squares, gordijnen enz.supersoco80 schreef op zondag 25 december 2022 @ 08:46:
[...]
.
Ip20 in combinatie met waterdruppels is misschien niet een heel goed idee?
Helaas... dat heb ik inmiddels ook een paar keer geprobeerd. Tevens een HUE dimmer switch erbij gehouden die ik nog had liggen en 10 sec. Op de I gedrukt. Serie nummer is correct, lichtstrip straalt wit licht uit, maar hij kan niet gevonden wordenDennis1812 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:40:
[...]
Ik laat de app altijd zoeken zodra er spanning op de lamp staat. Dan staat hij een kwartier oid in pairing mode.
Dus even spanning eraf --> erop --> app laten zoeken.
Staat me bij dat je tegelijk op de I en 0 moet drukken...flyingdutchboy schreef op zondag 25 december 2022 @ 10:10:
[...]
Tevens een HUE dimmer switch erbij gehouden die ik nog had liggen en 10 sec. Op de I gedrukt.
Ik zou dat regelen met de licht sensor.Voske89 schreef op zondag 25 december 2022 @ 15:50:
Ik heb op dit moment een hue Motion in de wc geplaatst.
Nu wilde ik deze instellen maar zag dat je alleen op tijd bepaalde scène kan kiezen.
Kan dit niet ingesteld worden met zonsopgang en zonsondergang? Omdat het op steeds andere tijden bepaalde buiten verlichting binnenvalt.
Ik heb zelf de lichtgevoeligheid zo ingesteld dat er überhaupt niks gebeurt bij genoeg licht. En dan 1 hoeveelheid licht voor de hele dag die voldoet (niet te fel) als het donkerder is dan de grenswaarde.Voske89 schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:37:
[...]
Hoe kan ik dat instellen?
Staat nu zo ingesteld
[Afbeelding]
Met Hue Essentials kan je dat ook instellen.Voske89 schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:37:
[...]
Hoe kan ik dat instellen?
Staat nu zo ingesteld
[Afbeelding]
Ik heb ze er hier nu een jaar inzitten en ze worden meermaals per dag gebruikt en tot nu toe nog niets hoeven te vervangen.Rob G schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:15:
Ik heb verschillende wall switch modules in huis, nu iets meer dan een jaar in gebruik.
Van de eerste module heb ik inmiddels de batterij al mogen vervangen. Dit is wel van de schakelaar die het meest wordt gebruikt (algemene verlichting woonkamer) maar ik vind dat wel een erg korte gebruiksduur vergeleken met de opgegeven 5 jaar.
Hebben anderen dit ook ervaren?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Yep. Bij mij ook binnen een jaar. Zelfs bij schakelaars die vrijwel niet gebruikt worden.Rob G schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:15:
Ik heb verschillende wall switch modules in huis, nu iets meer dan een jaar in gebruik.
Van de eerste module heb ik inmiddels de batterij al mogen vervangen. Dit is wel van de schakelaar die het meest wordt gebruikt (algemene verlichting woonkamer) maar ik vind dat wel een erg korte gebruiksduur vergeleken met de opgegeven 5 jaar.
Hebben anderen dit ook ervaren?
Ik weet niet precies wat je bedoeld met klassieke bewegingssensoren en de Hue lampen moeten wel op spanning blijven.koen3950 schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:54:
Ik ben een oplossing aan het zoeken voor in onze trappenhal: momenteel op 2 verdiepen klassieke spots verbonden met op elk verdiep 1 bewegingssensor.
Nu zoek ik een manier om 's nachts de lichtsterkte te beperken en vroeg me af of dit kan met hue lampen icm de bestaande klassieke bewegingssensoren?
Zou het geen probleem zijn dat de lampen van de stroom af gaan zolang er geen beweging is? Zal dit goed werken icm tijdschemas waarin lichtsterkte/kleur 's nachts anders is?
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
ik vermoed dat je dit met een externe app kunt doen, maar niet met Hue labs, maar je script wordt snel complex. Dit is meer iets om met een arduino of evt met Homey te programmeren.HarmoniousVibe schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:16:
Weet iemand of er een Labs formula of een andere app is waarmee je als het ware een looprichting kunt instellen mbv motion sensors, en aan de hand daarvan je lampen kunt schakelen? Bijvoorbeeld als je boven en onder aan de trap sensoren hebt, en je als je van beneden naar boven loopt, de lamp boven in wilt schakelen, en de lamp beneden wilt laten dimmen, en omgekeerd?
Nu heb ik ze gewoon redelijk "dom" (stateless, zeg maar) ingesteld en gaan bijvoorbeeld de lichten in de hal (weer) aan zodra ik naar boven ga en de motion sensor daar trigger. Deze weet immers niet of ik van beneden kom, of dat ik juist naar beneden wil en hij de lichten wel moet inschakelen.
Heeft iemand hier iets voor?
* Philips Hue Aurelle plafondlamp White Ambiance vierkant - grootbruce the boss schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:25:
Ik wil in mijn garage ook een Hue lamp hangen met een sensor zodat hij bij binnenkomst aan gaat en na verloop van tijd weer uit. We zijn niet veel in de garage en wordt er ooit een fietsband geplakt maar veel meer ook niet.
Ik wil er wel goed licht hebben maar het hoeft ook geen oase van licht te zijn. Ik heb twee types op het oog en kan iemand van jullie misschien een van deze aanbevelen? Of misschien toch een ander type?
Ik zit te denken aan:
* Philips Hue Enrave M plafondlamp White Ambiance Zwart
* Philips Hue Aurelle plafondlamp White Ambiance vierkant - klein
* Philips Hue Aurelle plafondlamp White Ambiance vierkant - groot
* Philips Hue Aurelle plafondlamp White Ambiance rond
Ik vind het moeilijk in te schatten dat ik wel voldoende licht heb.
Is een gewone lamp met deurschakelaar niet veel praktischer?bruce the boss schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:25:
Ik wil in mijn garage ook een Hue lamp hangen met een sensor zodat hij bij binnenkomst aan gaat en na verloop van tijd weer uit.
Ik vind het wel makkelijk dat de lamp direct aan gaat zodra ik binnenkom en wat ik ook makkelijk vind is dat de lamp na X-tijd uit gaat. Nu laat de jeugd de lamp te pas en on te pas branden en dan moet ik maar toevallig in de garage komen zodat ik hem uit kan doen.Spherix schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:55:
[...]
Is een gewone lamp met deurschakelaar niet veel praktischer?
Doen die de deur niet dicht dan :-)? Desnoods met een dranger erop. Kom je onder de streep ongetwijfeld goedkoper uit dan met Hue. Zelf hier de hele woning vol Hue, maar de garage gewoon vol met LED-TL vervangers en deurschakelaars.bruce the boss schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:05:
[...]
Ik vind het wel makkelijk dat de lamp direct aan gaat zodra ik binnenkom en wat ik ook makkelijk vind is dat de lamp na X-tijd uit gaat. Nu laat de jeugd de lamp te pas en on te pas branden en dan moet ik maar toevallig in de garage komen zodat ik hem uit kan doen.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ik vind hue verlichting wat overdreven voor de garage. Heb deze https://www.beaumotica.nl...w-ac-switch-7104389273352 voor de bestaande led/tl gemonteerd. Wordt aangestuurd door een hue sensor. Werkt prima.bruce the boss schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:05:
[...]
Ik vind het wel makkelijk dat de lamp direct aan gaat zodra ik binnenkom en wat ik ook makkelijk vind is dat de lamp na X-tijd uit gaat. Nu laat de jeugd de lamp te pas en on te pas branden en dan moet ik maar toevallig in de garage komen zodat ik hem uit kan doen.
Wat voor ervaringen zoek je?Yazoo schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:55:
Ik ben op zoek naar twee Philips Hue lampen (E 27) voor de slaapkamer voor in een wandlamp.
Hiervoor heb ik de A60 op het oog. Zie dat er twee varianten zijn. Op de site van Philips zie je de White Filament en de White Ambiance Filament (duurdere variant). Iemand ervaring met beide varianten?
[Afbeelding]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ja, maar dan moet je zelf zoeken hè... dat zilveren dienblaadje is handiger...BeQuietAndDrive schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:48:
Daar staat dit topic toch vol mee?
Alsjeblieft. Op uw wenken bediend.sloo0683 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:57:
ik ben op zoek naar een eenvoudige Zigbee schakelaar voor een lamp die je te vinden/gebruiken is in de Hue App. Iemand tips?
Op zich is het natuurlijk wel erg onhandig dat elke gebruiker op fora/reddit/ietsanders informatie bij elkaar moet harken om erachter te komen wat wel werkt met Hue en wat niet. Bestaat er niet ergens een overzicht dat door de community wordt bijgehouden?CreativeS schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:56:
[...]
Ja, maar dan moet je zelf zoeken hè... dat zilveren dienblaadje is handiger...
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
De Hue Dimmer switch en Smart button zijn voor ca. 20 euro te koop, verschijnen in de Hue app (want zijn van Hue) en werken meer dan prima.sloo0683 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:00:
Dank, alleen lees ik nergens terug welke schakelaar in de hue verschijnt (en die geen €40-€50 zijn), vandaar mijn vraag hier en zijn tips welkom;)
[...]
Zie mijn review voor een paar details (La1974 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:23:
[...]
De Hue Dimmer switch en Smart button zijn voor ca. 20 euro te koop, verschijnen in de Hue app (want zijn van Hue) en werken meer dan prima.
profesión: Lo que se cruza en mi camino (o)y disfrutando de la vida
La1974 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:23:
[...]
De Hue Dimmer switch en Smart button zijn voor ca. 20 euro te koop, verschijnen in de Hue app (want zijn van Hue) en werken meer dan prima.
Lees je eerste bericht even terug en vergelijk die met deze.sloo0683 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:34:
excuus, ben niet helemaal duidelijk merk ik. Gaat om het aan/uit schakelen van een spiegel in badkamer, waarbij ik de schakelaar achter de spiegel wilt plaatsen (tussen muur en spiegel in zeg maar). Om de spiegel vervolgens te kunnen schakelen met een hue tap dial switch, hangt namelijk nog meer verlichting die ik wil kunnen schakelen. Met de genoemde producten gaat dus helaas niet lukken.
[...]
Ik snap de bedoeling nu nog steeds niet: komt de schakelaar achter de spiegel? Daar kun je dan toch die tap dial switch monteren als er ruimte is of ikke niet begrijpeLa1974 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:54:
[...]
Lees je eerste bericht even terug en vergelijk die met deze.
Nee, je bent niet duidelijk genoeg geweest nee.
Ik denk dat je iets zoekt om de traditionele (niet slimme) lampen van de spiegel te schakelen met een Hue Tap Dial Switch?sloo0683 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:34:
excuus, ben niet helemaal duidelijk merk ik. Gaat om het aan/uit schakelen van een spiegel in badkamer, waarbij ik de schakelaar achter de spiegel wilt plaatsen (tussen muur en spiegel in zeg maar). Om de spiegel vervolgens te kunnen schakelen met een hue tap dial switch, hangt namelijk nog meer verlichting die ik wil kunnen schakelen. Met de genoemde producten gaat dus helaas niet lukken.
[...]
Heb de twinkly inmiddels geinstalleerd en het werkt perfect. Mooier en een stuk zuiniger dan 8 halogeenlampen die continu hetzelfde licht uitstralen. De aansluiting zit buiten de optimyst dus alleen de ledslang komt in aanraking met microdrupels. Ik verwacht dat dat wel goed blijft gaan. Bedankt voor de tipdragon2 schreef op zondag 25 december 2022 @ 09:25:
[...]
Oh ja, die twinkly is idd niet voor buiten... De meeste twinky wel sowieso de kerstverlichting, dus ijspegels, snoertjes, cluster, squares, gordijnen enz.
[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 13:47 ]
Zucht...
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Je hebt de 2,5 mm nodig (ipv 2,1 mm). Deze bijvoorbeeld : https://amzn.eu/d/04xFVajDePaul schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:48:
Mede lichtliefhebbers,
Ik heb teveel stekkers en te weinig stopcontacten. Daarom wil ik de Hue bridges voeden dmv een USB stekkertje. Heb inmiddels deze mooie adapter gevonden:
https://www.amazon.de/-/n...dt_b_product_details&th=1
en deze kabeltjes die geschikt zouden moeten zijn voor:
https://www.amazon.de/-/n...o2ov_dt_b_product_details
Volgens onze grote zoekvriend zou dat compatibel moeten zijn met de Hue bridge.
Nee dusde stekker past niet.
Anyhow: ik neem aan dat er hier Tweakers zitten die wel een geschikt kabeltje hebben. Welke moet ik dus precies hebben?Een linkje wordt erg gewaardeerd.
Top! Dank je wel. Gelijk maar even besteldLa1974 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:00:
[...]
Je hebt de 2,5 mm nodig (ipv 2,1 mm). Deze bijvoorbeeld : https://amzn.eu/d/04xFVaj
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
De simpelste oplossing is een Hue motion sensor.StukjeNostalgie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 00:24:
Thuis heb ik recent een google nest cam en google doorbell aangeschaft, is het mogelijk dat bij een geconstateerde beweging de Hue verlichting aangaat? Ben al even aan het zoeken maar vind niet direct een simpele oplossing.
-| Hit it i would ! |-
1.1) De nieuwere lampen kun je ook bedienen met Bluetooth (zonder bridge) maar ik denk dat iedereen het eens is dat de bridge beter (betrouwbaarden & sneller) werktFalcon10 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 07:59:
Hoi,
Ik overweeg om mijn bestaande 220volt LED spots te gaan wisselen met HUE lampen.
Na het lezen van de openingspost van dit topic, toch enkele vragen over de HUE, die me nogal onduidelijk zijn/me toch enige vragen bezorgen :
- Je hebt dus in elk geval een HUE Bridge nodig. Wat ik begrijp ook is dat dat ding via Home Assistant aanspreekbaar is, op zich goed. Maar draait dat ding "lokaal" of is het een link met 1 of andere webservice van Philips zelf, en als Philips beslist om de service om wat voor reden dan ook te beeindigen, dan is heel je installatie niet meer bruikbaar ?
- In de openingspost staat dat je de HUE lampen nooit mag "uitschakelen" met een wandschakelaar, anders is deze niet meer bereikbaar. Onze huidige woningsinstallatie is opgebouwd dmv KNX domoticasysteem met wandschakelaars, met oa terugmelding dmv een led in de schakelaar of een lichtpunt aan of uit is.
Ik begrijp dus dat ik eigenlijk al mijn wandschakelaars mag "wegsmijten" want als ik deze gebruik om de lichtpunten aan/uit te doen met HUE lampen in, gewoon de HUE lampen onbereikbaar maak ?
Zijn hier oplossingen voor ? Ik zou denken enerzijds KNX herprogrammeren dat de lichtpunten met HUE lampen standaard altijd ingeschakeld zijn, en deze verder bediend worden met Home Assistant ? Al vind ik dat niet echt de beste oplossing, ik zou graag ook fysieke schakelpunten willen blijven gebruiken.
[ Voor 0% gewijzigd door wvc_ op 02-01-2023 09:14 . Reden: url update ]
Wat ik niet lees is waarom je over wil naar hue, als je al een mooi werkend en €€ systeem hebt?Falcon10 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 07:59:
Hoi,
Ik overweeg om mijn bestaande 220volt LED spots te gaan wisselen met HUE lampen.
Na het lezen van de openingspost van dit topic, toch enkele vragen over de HUE, die me nogal onduidelijk zijn/me toch enige vragen bezorgen :
- Je hebt dus in elk geval een HUE Bridge nodig. Wat ik begrijp ook is dat dat ding via Home Assistant aanspreekbaar is, op zich goed. Maar draait dat ding "lokaal" of is het een link met 1 of andere webservice van Philips zelf, en als Philips beslist om de service om wat voor reden dan ook te beeindigen, dan is heel je installatie niet meer bruikbaar ?
- In de openingspost staat dat je de HUE lampen nooit mag "uitschakelen" met een wandschakelaar, anders is deze niet meer bereikbaar. Onze huidige woningsinstallatie is opgebouwd dmv KNX domoticasysteem met wandschakelaars, met oa terugmelding dmv een led in de schakelaar of een lichtpunt aan of uit is.
Ik begrijp dus dat ik eigenlijk al mijn wandschakelaars mag "wegsmijten" want als ik deze gebruik om de lichtpunten aan/uit te doen met HUE lampen in, gewoon de HUE lampen onbereikbaar maak ?
Zijn hier oplossingen voor ? Ik zou denken enerzijds KNX herprogrammeren dat de lichtpunten met HUE lampen standaard altijd ingeschakeld zijn, en deze verder bediend worden met Home Assistant ? Al vind ik dat niet echt de beste oplossing, ik zou graag ook fysieke schakelpunten willen blijven gebruiken.
Faire vraag.dragon2 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:27:
[...]
Wat ik niet lees is waarom je over wil naar hue, als je al een mooi werkend en €€ systeem hebt?
Wil je kleurtjes? IFTTT?..?
-| Hit it i would ! |-
KNX schakelaars? Da's nieuw voor mij.. Weet je het zeker?Falcon10 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 07:59:
-| Hit it i would ! |-
[ Voor 6% gewijzigd door Crazybond700 op 02-01-2023 11:39 ]
Ja, dat idd kan prima.Crazybond700 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:37:
Wat ik zou willen: lampen aan als het schemerig of donker wordt (heb ik nu ook), maar als je langsloopt dat ze feller worden. Allereerst kan dat samen?
Ja, precies dat.Hoe zorg je dat bij beweging x gebeurd en na bv 5 minuten terugvalt op of het dus donker is?
Ik dacht de sensor aanzetten, bij beweging lampen helder, en na 5 minuten geen beweging terug naar vorige status?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Precies, je 'schakelaars' schakelen de stroom niet aan / uit zoals een echte schakelaar, dat doet een relais verderop. Dat relais moet dus op aan blijven staan en die schakelaar kun je 'hergebruiken' voor de nieuwe insteek.Falcon10 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:14:
Ja, KNX schakelaars ( nuja, drukknoppen inderdaad ), maar die schakelen gewoon op hun beurt weer een KNX actor aan ( wat eigenlijk gewoon een relais is ) dat op zijn beurt de lichten aan/uit schakelt.
Wel goed punt om ook eens in het KNX topic te horen hoe men dat best doet om HUE lampen in het systeem te koppelen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq