Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste
Acties:

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:24
master30 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 18:40:
Er is toch ook een philips hue bluetooth app om zonder bridge te bedienen
Dat doe je nu in de Hue app zelf, die Bluetooth app is uitgefaseerd. Dat kun je aangeven als je lampen toevoegt.

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-02 23:41
Robsato schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:41:
[...]

Je kan beide tegelijk gebruiken. Na toevoegen van een lamp aan de bridge kan je de lamp ook nog via Bluetooth koppelen (ik denk wel even powercycle voordat je koppelt met Bluetooth want koppelen kan maar een beperkte tijd na powerup).

Of het werkt in combinatie met een dimmerswitch weet ik niet, maar aangezien het met een bridge werkt en beide Zigbee praten zie ik geen reden waarom het niet zou kunnen werken met een dimmerswitch.
Dan is ie niet meer zichtbaar in de bridge, als je met bridge wilt gebruiken moet je hem opnieuw pairen, dus powercyclen en naar de lamp zoeken, omdat de bridge de lamp nog herkend, lijkt het net of je ze beide naast elkaar kunt gebruiken. Maar met dimmer switch betekend dat je de lamp opnieuw moet touchlinken, na lamp eerste te power cyclen, dus het werkt echt niet tegelijk.

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-02 21:02
Erik1971 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:28:
[...]

Dan is ie niet meer zichtbaar in de bridge, als je met bridge wilt gebruiken moet je hem opnieuw pairen, dus powercyclen en naar de lamp zoeken, omdat de bridge de lamp nog herkend, lijkt het net of je ze beide naast elkaar kunt gebruiken. Maar met dimmer switch betekend dat je de lamp opnieuw moet touchlinken, na lamp eerste te power cyclen, dus het werkt echt niet tegelijk.
Tsja, het werkt bij mij, voor de zekerheid getest voordat ik het vorige bericht postte.

Ik zie persoonlijk niet zo goed waarom je het zou willen want verbinden met Bluetooth gaat erg moeizaam (kan mijn telefoon zijn) en als je gekoppelt bent met Bluetooth dan blijft de lamp zichtbaar via Bluetooth voor iedereen in de buurt en dat vindt ik niet nodig.

• Rob G
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 14:36
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:07:
[...]

Ik heb een keer zoiets dergelijks gehad door een hele oude automatisering ergens in homekit (Apple Woning-app). Was best even zoeken :)
Ik kan dus nergens een dergelijke automatisering vinden. Is er in de bridge niet uit te lezen waar het signaal om uit te schakelen vandaan komt?

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:20
Robsato schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:02:
[...]
Tsja, het werkt bij mij, voor de zekerheid getest voordat ik het vorige bericht postte.

Ik zie persoonlijk niet zo goed waarom je het zou willen want verbinden met Bluetooth gaat erg moeizaam (kan mijn telefoon zijn) en als je gekoppelt bent met Bluetooth dan blijft de lamp zichtbaar via Bluetooth voor iedereen in de buurt en dat vindt ik niet nodig.
Ik snap de opmerking van @Erik1971 ook niet zo goed. Ik kan in de app switchen naar Bluetooth en dan de lampen bedienen die ik met Bluetooth heb gepaired . Gebruik het nooit en het nut zou alleen kunnen zijn als de bridge niet bereikbaar is (is dat eigenlijk wel zo??). Dan kun je ze toch bedienen, hoewel ik dat eigenlijk nog nooit heb geprobeerd. Dat zo’n lamp via Bluetooth zichtbaar is voor iedereen in de buurt is wel wat overdreven, zo’n grote reikwijdte heeft Bluetooth nou ook weer niet.

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 12:28
Today we will roll out Bridge firmware version 1955082050 world wide for all Bridges. This version includes Matter. You can check via Settings > Software update.
https://developers.meethu...t/how-to-activate/6716/94

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-02 15:25
Ik heb een raar gevalletje met de EcoDim 07 Zigbee.

Aansluiten en toevoegen aan Hue was simpel. Ik kan nu dus netjes de (domme) lamp bedienen met de Hue app. Bedienen met de dimmerknop gaat ook prima maar... als ik de lamp met de dimmerknop bedien zie ik de status in de Hue app niet veranderen.
Als ik de lamp dus met de knop aanzet, lijkt deze in de Hue app nog steeds uit. Ook het veranderen van de helderheid zie ik niet terug in de app.

Hebben anderen dit gedrag ook met deze EcoDim? Ik meen me te herinneren dat hij het "vroeger" wel goed deed (in een ander huis met een andere lamp, maar verder dezelfde setup).

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:49
dixet schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:33:

Aansluiten en toevoegen aan Hue was simpel. Ik kan nu dus netjes de (domme) lamp bedienen met de Hue app. Bedienen met de dimmerknop gaat ook prima maar... als ik de lamp met de dimmerknop bedien zie ik de status in de Hue app niet veranderen.
Als ik de lamp dus met de knop aanzet, lijkt deze in de Hue app nog steeds uit. Ook het veranderen van de helderheid zie ik niet terug in de app.

Hebben anderen dit gedrag ook met deze EcoDim? Ik meen me te herinneren dat hij het "vroeger" wel goed deed (in een ander huis met een andere lamp, maar verder dezelfde setup).
Is de lamp nog wel verbonden met de app? Kan je vanuit de app de lamp bedienen? Wellicht help t om de lamp even spanningsvrij te maken

• dixet
kjiratsiekoedel schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:23:
[...]

Is de lamp nog wel verbonden met de app? Kan je vanuit de app de lamp bedienen? Wellicht help t om de lamp even spanningsvrij te maken
De lamp was nooit verbonden, want het is een domme lamp. De dimmer is verbonden en wordt door hue gezien als lamp (conform verwachting)

• kjiratsiekoedel
dixet schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:10:
[...]

De lamp was nooit verbonden, want het is een domme lamp. De dimmer is verbonden en wordt door hue gezien als lamp (conform verwachting)
Ah, ik bedoel de dimmer.
Hij wordt gezien & je kan m ook vanuit de app bedienen?

• dixet
kjiratsiekoedel schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:15:
[...]

Ah, ik bedoel de dimmer.
Hij wordt gezien & je kan m ook vanuit de app bedienen?
Jazeker, dat is het gekke. Ik kan hem vanuit de app bedienen, maar ik krijg geen terugkoppeling in de app wanneer ik hem fysiek bedien.
Ik heb hem al een keer verwijderd uit de app, gereset, en opnieuw toegevoegd. Met het zelfde resultaat: bedienbaar met de app en fysiek, maar de fysiek ingestelde stand is niet zichtbaar in de app :'(

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:25
Ik heb een vraag. Ik zit met de volgende situatie en ik hoop dat er Hue oplossingen zijn:

Ik zou van deze drie domme schakelaars graag twee Hue schakelaars willen maken. De linker moet het domme licht simpelweg aan en uit kunnen zetten via een fysieke schakelaar en app. En de rechter moet 6 Hue spotjes aan/uit kunnen zetten en het liefst dimmen (maar dat is een nice to have) via een fysieke schakelaar en app.

Is dit mogelijk?

-edit-

Ik heb een Hue bridge en een aantal Hue lampen en stopcontacten.

[Voor 4% gewijzigd door Mog op 20-12-2022 11:28]

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:30
Bouw de schakelaar om door er een Hue Wall Switch module achter te plaatsen, hiermee kan je twee schakelaars (de twee halve knoppen rechts) smart maken. Je moet dan ergens in de lijn naar je plafondlampen een schakelaar invoegen die door Hue als lamp wordt gezien. Kijk bijvoorbeeld eens naar één van deze opties: https://www.robbshop.nl/s...f89281eaa9012b71c0c7d1d66
Deze schakelaar kan je misschien ergens in het plafond achter de lampen kwijt?
De 2x3 Hue spots op rails kan je gewoon met een lasklem permanent aan de stroom hangen.
Als je met deze schakelaars ook wilt kunnen dimmen dan zal je één of meer hiervan moeten ombouwen naar pulsdrukkers. De Wall Switch Module kan hiermee omgaan.

[Voor 12% gewijzigd door Archer_VC10 op 20-12-2022 11:51]

• dixet
dixet schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:33:

oké even mijn eigen vraag beantwoorden en er een vervolgvraag over stellen.

Blijkbaar wordt de status in de app wél bijgewerkt, er zit alleen een forse vertraging tussen, soms tot wel twee minuten.

Er is zeker Zigbee dekking, want bedienen van de dimmerknop via de Hue app reageert wel instant. Kan het zijn dat bij een zwakke dekking de terugkoppeling moeizamer verloopt dan de opdrachten? In dat geval zou ik een extra 230v Zigbee apparaat ergens kunnen toevoegen om de mesh-dekking te verbeteren.

Iemand hier die wat meer kennis heeft van Zigbee mesh om te bevestigen of te ontkrachten dat opdrachten vanuit de hub naar een apparaat soepeler doorkomen dan statusinformatie van een apparaat naar de hub?

• kjiratsiekoedel
Mog schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:27:
Ik heb een vraag. Ik zit met de volgende situatie en ik hoop dat er Hue oplossingen zijn:

[Afbeelding]

Ik zou van deze drie domme schakelaars graag twee Hue schakelaars willen maken. De linker moet het domme licht simpelweg aan en uit kunnen zetten via een fysieke schakelaar en app. En de rechter moet 6 Hue spotjes aan/uit kunnen zetten en het liefst dimmen (maar dat is een nice to have) via een fysieke schakelaar en app.

Is dit mogelijk?

-edit-

De nieuwe hue tap dial werkt wel top. Is wel een extra module die je naast huidig schakelmateriaal plakt. Maar kan je dimmen.
En dan zigbee schakelaar plaatsen om de domme lampen te bedienen

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
kjiratsiekoedel schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:27:
[...]

De nieuwe hue tap dial werkt wel top. Is wel een extra module die je naast huidig schakelmateriaal plakt. Maar kan je dimmen.
En dan zigbee schakelaar plaatsen om de domme lampen te bedienen
Leuk, die kende ik nog niet. Ik wil straks 2 Hue spots op mijn kastenwand in de keuken en 3 Hue spots boven het eiland. Beide hebben een eigen schakelaar bij de bijkeuken deur en bij de gang deur, hotelschakelaars dus.

Ik heb Gira 55 schakelmateriaal en een 3D printer, het is vast mogelijk de originele schakelaar te verwijderen en deze daar mooi tussen te verwerken met een custom frame.

Alleen ik snap de mogelijkheden van de tap dial niet helemaal, maar dat komt vast omdat ik nog nooit met Hue gewerkt heb.

Zou ik deze hue tap dial op beide plekken op kunnen hangen en 4 scènes in kunnen stellen die vanaf beide plekken te bedienen zijn? Bijv. 1 scène met alles heel fel, 1 met alleen de eiland spots fel en 1 met de eiland spots uit en de kastenwand spots gedimd?

Kun je de scène in zijn geheel dan ook nog dimmen?

En alle lampen uit doen? Door bijv. scène 4 op alles uit te zetten?

Of is er een oplossing waarmee ik mijn huidige schakelmateriaal kan behouden? Wil ze sowieso graag fysiek kunnen bedienen.

[Voor 7% gewijzigd door praliwi op 20-12-2022 20:25]

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-01 19:03
Nieuwe bridge update:
December 12, 2022
Software version: 1955082050

Improved performance and reliability of the system

Voor elke oplossing is er een probleem!

• kjiratsiekoedel
praliwi schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:14:
[...]

Leuk, die kende ik nog niet. Ik wil straks 2 Hue spots op mijn kastenwand in de keuken en 3 Hue spots boven het eiland. Beide hebben een eigen schakelaar bij de bijkeuken deur en bij de gang deur, hotelschakelaars dus.

Ik heb Gira 55 schakelmateriaal en een 3D printer, het is vast mogelijk de originele schakelaar te verwijderen en deze daar mooi tussen te verwerken met een custom frame.

Alleen ik snap de mogelijkheden van de tap dial niet helemaal, maar dat komt vast omdat ik nog nooit met Hue gewerkt heb.

Zou ik deze hue tap dial op beide plekken op kunnen hangen en 4 scènes in kunnen stellen die vanaf beide plekken te bedienen zijn? Bijv. 1 scène met alles heel fel, 1 met alleen de eiland spots fel en 1 met de eiland spots uit en de kastenwand spots gedimd?

Kun je de scène in zijn geheel dan ook nog dimmen?

En alle lampen uit doen? Door bijv. scène 4 op alles uit te zetten?

Of is er een oplossing waarmee ik mijn huidige schakelmateriaal kan behouden? Wil ze sowieso graag fysiek kunnen bedienen.
Tap dial is groter dan standaard frame uitsparing. Je zal wat uit slijpen. Maar zal wel moeten passen dan. Hij zit op magneet houder. Dus frame uitslijpen en magneet houder eronder moet werken.

Je kan per knop meerdere scènes achter elkaar zetten. En dat op volgorde van scène. Of van tijd (in de nacht start hij met scène 2 ipv 1). Lang indrukken is uit (kan je ook apart op 1 knop doen).

En je dimt idd de scène. Ik heb bv een scène waarbij maar 4 van de 16 plafond spots aan staan. Dan dim je alleen die 4.

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:09

TAA

Liever IRC

Mog schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:27:

[Afbeelding]

Is dit mogelijk?

-edit-

Zelf deze Friends of Hue uit de Gira serie gekocht die past bij mijn bestaand schakelmateriaal. Achter de doos met lasdoppen permanent stroom op de lichtpunten en via deze schakelaars kun je dan scenes aan/uit schakelen én dimmen door de knop ingedrukt te houden. Ik zou 1x een dubbele plaatsen (rechts) en de loze gebruiken voor het niet-smart licht punt. Een dubbele omdat je nooit genoeg scenes op een plek in kunt stellen ;)

https://www.beaumotica.nl...kY3waLTVnsd0aAvztEALw_wcB

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:36
De nieuwe natural light functie wordt uitgerold! Maar in plaats van een soepele overgang gedurende de dag zijn het gewoon 6 scene’s achter elkaar geknoopt met dus een drastische overgang op voorgestelde momenten (geen rekening houdend met zonsopkomst/zonsondergang etc.) … Ligt het aan mij of had iedereen hier wel meer van verwacht?

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-01 17:38
TAA schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:06:
[...]

Zelf deze Friends of Hue uit de Gira serie gekocht die past bij mijn bestaand schakelmateriaal. Achter de doos met lasdoppen permanent stroom op de lichtpunten en via deze schakelaars kun je dan scenes aan/uit schakelen én dimmen door de knop ingedrukt te houden. Ik zou 1x een dubbele plaatsen (rechts) en de loze gebruiken voor het niet-smart licht punt. Een dubbele omdat je nooit genoeg scenes op een plek in kunt stellen ;)

https://www.beaumotica.nl...kY3waLTVnsd0aAvztEALw_wcB
Toevallig ook de Senic/Gira serie tijdens BF besteld. Gelijk het schakelmateriaal boven in dezelfde serie van Gira besteld (verdieping is gerenoveerd). Daardoor alles mooi gelijk en in dezelfde serie 8). Nu de Hue Spots nog aansluiten en verdelen :*)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hansie_P schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:23:
De nieuwe natural light functie wordt uitgerold! Maar in plaats van een soepele overgang gedurende de dag zijn het gewoon 6 scene’s achter elkaar geknoopt met dus een drastische overgang op voorgestelde momenten (geen rekening houdend met zonsopkomst/zonsondergang etc.) … Ligt het aan mij of had iedereen hier wel meer van verwacht?
Thank god voor https://github.com/basnijholt/adaptive-lighting _/-\o_

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:25
@Archer_VC10, @kjiratsiekoedel en @TAA: bedankt voor de informatie. Hier kan ik zeker wat mee.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hansie_P schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:23:
Ik had er zeker meer van verwacht. De overgangen vond ik inderdaad erg drastisch. Was (nabij black friday) ook erg verbaasd dit (nog) via de Labs te moeten doen. Ter context: ik heb een andere lamp die de hele dag door in onmerkbaar kleine stapjes van kleur verandert.

Maar ik kon wel in ene moeite kleur én helderheid laten veranderen (in die zes stappen). Voor mijn andere lamp moet ik voor de helderheid óók zelf tijds-stip afhankelijke scenes maken (onbeperkt in aantal, maar zes lijkt zo slecht niet). De drastische overgang is weg nu er een cross-fade van een kwartier op staat - die werkt wel alleen op de helderheid, denk ik, vermoedelijk niet op de kleur. Gedrag en interface kunnen hier wellicht ooit vloeiender, maar het vereist toch echt wel input m.b.t. gebruikerswensen door de dag heen voor de specifieke groep lampen.

Deze lampen worden nog met een conventionele schakelaar geschakeld. Daardoor liepen ze soms bij inschakeling een scene achter, is mijn indruk. Dat was een irritatie, maar recentelijk merk ik het niet (vaak?) meer. Wellicht is het gedrag bij inschakeling met de recente software-updates verbeterd?

Ik gebruik overdag de scene lentezon, uit de groep rustig. Héél opmerkelijk hoe zomerzon, zo in de late herfst, echt niet voldeed. Heel opmerkelijk ook wat het door die dynamische scene héél lichtjes voortdurend van kleur veranderen van de lampen nog toe voegt. Mijn vrouw en ik hebben elk al een paar keer het licht overdag uitgedaan, omdat het niets leek te doen. En het meteen weer aangedaan, omdat het wel degelijk belangrijk licht toe voegde, maar zo vloeiend passend bij het daglicht dat je dat aanvankelijk niet door hebt.

Dit levert wel direct weer een feature wens op: of hij s.v.p. in de zomer zélf voor zomerlicht kan gaan (i.p.v. lente) en ook nog door kan hebben wanneer het zo'n spierwitte winterdag is dat hij toch echt naar winter over moet ;).

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij mij zijn er binnen 1 week opeens twee Hue lampen kapot gegaan.
Ik vond 1 al bijzonder, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Iemand hier ervaringen mee? Ik heb ze +- 4 jaar denk ik.

Edit: Lamp doet het weer. Denk dat de firmware werd geupdate ofzo. Toch maar eens door de vuilnisbak van deze week zoeken om die andere Hue lamp terug te vinden :O

[Voor 31% gewijzigd door Nielsz op 21-12-2022 20:07]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Gisteren mijn eerste wall switch module geïnstalleerd. Spijtig dat ze zo duur zijn, maar ze zijn eigenlijk beter dan overal hue dimmers oid installeren want ik kan nu mijn bestaand schakelmateriaal blijven gebruiken (muv de normale dimmers).

Je kunt met één wall module ook twee fysieke (wip) schakelaars bedienen (ook wanneer deze onder elkaar ziten).

Ik wacht nog even op een goede aanbieding en koop er dan toch een stuk of 10 zodat onze woning minder van die hue knoppen krijgt naast het bestaand schakelmateriaal (Berker S1 -> heeft geen friends of hue oid). Ook is het beter wanneer familie weer een schakelaar uitzet of wanneer de oppas geen HUE app heeft (of ook de schakelaars omzet). WC is hier ook een goed voorbeeld van omdat bezoek bij binnenkomst op de knop drukt, zelfs wanneer er een sensor hangt..

Nog wel één vraag voor de HUE experts hier: hoe ga je om met hotelschakelaars. Ik kan me alleen maar bedenken dat ik hiervoor twee hue wall modules nodig hebt? Ik heb de hotelschakeling nu onklaar gemaakt, maar zou de bedrading weer kunnen aansluiten als iemand kan toelichten wat de beste aanpak is.

[Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 21-12-2022 20:16]

Mijn V&A

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 20:25
Een wall switch is eigenlijk een afstandsbediening waarbij de wall switch de zender is en de schakelaar de knop. Voor een hotelschakeling heb je dus op elke plek waar je de lamp wilt bedienen een wall switch nodig. Ik heb op de overloop (waar een hotelschakeling zit) geen wall switch gemonteerd omdat ik daar werk met bewegingsmelders. Je moet natuurlijk wel de stroomdraden doorkoppelen om de lamp continu op de stroom te houden. Eventueel kun je de schakelaar vervangen door een blindplaat om vergissingen te voorkomen

• Archer_VC10
Hmm, ik weet even niet meer hoe het was maar je kan volgens mij ook een hotel schakeling bouwen met één WSM en twee schakelaars. Het zal al eens eerder in dit topic zijn langsgekomen… ik zal morgen nog eens zoeken. Maar wellicht laat mijn geheugen me in de steek en was het een andere uitdaging.

[Voor 4% gewijzigd door Archer_VC10 op 21-12-2022 21:57]

• kjiratsiekoedel
Archer_VC10 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:56:
Hmm, ik weet even niet meer hoe het was maar je kan volgens mij ook een hotel schakeling bouwen met één WSM en twee schakelaars. Het zal al eens eerder in dit topic zijn langsgekomen… ik zal morgen nog eens zoeken. Maar wellicht laat mijn geheugen me in de steek en was het een andere uitdaging.
Lijkt mij kwestie van op de uitgaande zwarte draad (die naar de lamp gaat) aansluiten.

• Archer_VC10
Workaholic schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:15:
Nog wel één vraag voor de HUE experts hier: hoe ga je om met hotelschakelaars. Ik kan me alleen maar bedenken dat ik hiervoor twee hue wall modules nodig hebt? Ik heb de hotelschakeling nu onklaar gemaakt, maar zou de bedrading weer kunnen aansluiten als iemand kan toelichten wat de beste aanpak is.
kjiratsiekoedel schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:58:
[...]Lijkt mij kwestie van op de uitgaande zwarte draad (die naar de lamp gaat) aansluiten.
Dat is hem inderdaad, maar voor de duidelijkheid, zie hier:
https://hueblog.com/2021/...e-theoretically-possible/
en hier:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66514590
De uitdaging is om even te kijken hoe je bedrading loopt en of je hiervoor genoeg draden hebt tussen de twee schakelpunten, of dat je deze kan toevoegen.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dank - ik heb helaas niet meerdere draden lopen naar het tweede schakelpunt dus vrees dat het niet kan. Dus het gaat of een afdekkapje worden of een extra hue wall module :)
Archer_VC10 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:13:
Extra wall module is wel de mooiste oplossing, maar dan moet je zelf even bedenken of je dat wil investeren. Kan je anders eens een schetsje maken van de draden die je hebt lopen? Soms valt er wel wat te puzzelen met minimale effort.
Heb alles net weer dichtzitten - zodra ik hier tijd voor heb zal ik even wat foto's maken :) Thnx voor het meedenken in iedere geval!

[Voor 58% gewijzigd door Workaholic op 22-12-2022 16:15]

Mijn V&A

• Archer_VC10
Extra wall module is wel de mooiste oplossing, maar dan moet je zelf even bedenken of je dat wil investeren. Kan je anders eens een schetsje maken van de draden die je hebt lopen? Soms valt er wel wat te puzzelen met minimale effort.

• Scoutertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-02 22:40
Wie kan mij helpen?

Laatst ging de hue app tegen de vlakte toen ik een nieuwe dial switch toevoegde en tegelijkertijd ook de zones en kamers ging herindelen. Blijkbaar te ingewikkeld... Na herstart wat het zo'n rommel in de app dat ik bijna het hele huis opnieuw heb ingesteld.

Inmiddels is alles weer op orde maar in de badkamer blijft er een hardnekkig probleem. De lamp die daar hangt wil niet meer wisselen door de scenes. De dimmer switch is in orde want op andere lampen werkt hij gewoon. En als ik een andere dimmer switch in de badkamer 'plug', heb ik hetzelfde probleem. Het zit dus echt in die lamp (bridge?)

Ik heb de All4Hue, HueEssentials en hueDynamics (de gratis versies) geprobeerd om te zien of het verwijderen van de betrokken lamp en dimmer switch via deze apps zou werken, maar helaas. Als ik beide programmeer via All4Hue of HueEssentials dan krijg ik de badkamerlamp wel goed aan de praat. Maar dan zegt de native Hue app 'niet geconfigureerd in deze app' en dat is ook zo wat...

Zit er ergens een oude instelling te zieken op de bridge die niet meer is te zien in de app? Ik heb via de api ook al in de bridge gekeken. Ik zie dan inderdaad oude zaken die ik daar niet meer had verwacht. Maar als ik dit moet gaan uitvlooien dan is een reset van de bridge waarschijnlijk sneller... :-|

Iemand nog enig idee?

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:06
Scoutertje schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:18:
Wie kan mij helpen?

Laatst ging de hue app tegen de vlakte toen ik een nieuwe dial switch toevoegde en tegelijkertijd ook de zones en kamers ging herindelen. Blijkbaar te ingewikkeld... Na herstart wat het zo'n rommel in de app dat ik bijna het hele huis opnieuw heb ingesteld.

Inmiddels is alles weer op orde maar in de badkamer blijft er een hardnekkig probleem. De lamp die daar hangt wil niet meer wisselen door de scenes. De dimmer switch is in orde want op andere lampen werkt hij gewoon. En als ik een andere dimmer switch in de badkamer 'plug', heb ik hetzelfde probleem. Het zit dus echt in die lamp (bridge?)

Ik heb de All4Hue, HueEssentials en hueDynamics (de gratis versies) geprobeerd om te zien of het verwijderen van de betrokken lamp en dimmer switch via deze apps zou werken, maar helaas. Als ik beide programmeer via All4Hue of HueEssentials dan krijg ik de badkamerlamp wel goed aan de praat. Maar dan zegt de native Hue app 'niet geconfigureerd in deze app' en dat is ook zo wat...

Zit er ergens een oude instelling te zieken op de bridge die niet meer is te zien in de app? Ik heb via de api ook al in de bridge gekeken. Ik zie dan inderdaad oude zaken die ik daar niet meer had verwacht. Maar als ik dit moet gaan uitvlooien dan is een reset van de bridge waarschijnlijk sneller... :-|

Iemand nog enig idee?
Helpt dit?

musicpixel in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4"

Feel free to Buy me a coffee

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-02 16:28
Ik heb net 3 nieuwe lichtstrips maar kan 1 ervan niet toevoegen. Afstand tussen Bridge, app en lichtstrip is klein. Ik doe het door het serienummer in te geven. Bij 2 ging dit goed, bij de laatste wordt het serienummer wel herkend, maar wordt de lichtstrip niet gevonden. Iemand enig idee welke opties er nog meer zijn? Overigens waren de verpakkingen niet meer verzegeld.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:54

Dennis1812

Amateur prutser

flyingdutchboy schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 18:33:
Ik heb net 3 nieuwe lichtstrips maar kan 1 ervan niet toevoegen. Afstand tussen Bridge, app en lichtstrip is klein. Ik doe het door het serienummer in te geven. Bij 2 ging dit goed, bij de laatste wordt het serienummer wel herkend, maar wordt de lichtstrip niet gevonden. Iemand enig idee welke opties er nog meer zijn? Overigens waren de verpakkingen niet meer verzegeld.
Ik laat de app altijd zoeken zodra er spanning op de lamp staat. Dan staat hij een kwartier oid in pairing mode.

Dus even spanning eraf --> erop --> app laten zoeken.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Scoutertje
  • Laatst online: 03-02 22:40
@musicpixel Dank voor de tip. Ik had die opschoonknop in de app nog niet gespot. Maar ik wacht even met indrukken tot de gezinsleden de hort op zijn, wat lastig is in de kerstvakantie...

• michielvz
  • Laatst online: 29-01 18:51
Ik heb een elektrische haard dat werkt op basis van mist (microdruppels door supersonische trilling). Er zitten 8 mr16 spots in die nogal wat kWh's verstoken. Ik wil ze graag vervangen door leds en bedacht me dat een ledstrip met fireplace effect nog beter zou zijn. Ik beschik al over wat hue lampen en een hub. Zou dat met deze set kunnen?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
michielvz schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:21:
Ik heb een elektrische haard dat werkt op basis van mist (microdruppels door supersonische trilling). Er zitten 8 mr16 spots in die nogal wat kWh's verstoken. Ik wil ze graag vervangen door leds en bedacht me dat een ledstrip met fireplace effect nog beter zou zijn. Ik beschik al over wat hue lampen en een hub. Zou dat met deze set kunnen?
Zo'n ledstrip kan maar 1 kleur tegelijk, ik zie niet helemaal voor me hoe dat een fireplace effect zou moeten geven 🤔

Hue heeft ook een gradient ledstrip, die is wellicht beter? Wel heel (!) ander prijskaartje.

Twinkly's flex doet het fire effect hier wel aardig moet ik zeggen, misschien is dat wat?

Bij ibood nog 1 dag (weet niet of ze daar nog 1 uur of 1e kerstdag mee bedoelen) in de aanbieding voor 50 euro:
https://www.ibood.com/off...flex-rgb-led-strip/751801

• michielvz
dragon2 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:58:
[...]

Zo'n ledstrip kan maar 1 kleur tegelijk, ik zie niet helemaal voor me hoe dat een fireplace effect zou moeten geven 🤔

Hue heeft ook een gradient ledstrip, die is wellicht beter? Wel heel (!) ander prijskaartje.

Twinkly's flex doet het fire effect hier wel aardig moet ik zeggen, misschien is dat wat?

Bij ibood nog 1 dag (weet niet of ze daar nog 1 uur of 1e kerstdag mee bedoelen) in de aanbieding voor 50 euro:
Klinkt interessant. Ik stuur de boel aan mbv een Homey. Ik zie dat twinkly ook ondersteund wordt maar volgens mij niet een scène kan starten die in de twinkly app waarschijnlijk aangemaakt kan worden. Als je de twinkly aanzet, start dan automatisch de laatst gebruikte scène? Dan zou het moeten werken nml.

• dragon2
  • Niet online
michielvz schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:14:
[...]

Klinkt interessant. Ik stuur de boel aan mbv een Homey. Ik zie dat twinkly ook ondersteund wordt maar volgens mij niet een scène kan starten die in de twinkly app waarschijnlijk aangemaakt kan worden. Als je de twinkly aanzet, start dan automatisch de laatst gebruikte scène? Dan zou het moeten werken nml.
Ja, mits je de scène ook opgeslagen hebt in het lampje zelf. Dus even een effect bekijken blijft niet hangen, maar echt 'apply' dan wordt hij lokaal opgeslagen (kunnen meerdere) en dan wordt de laatst gebruikte scène getoond bij opstarten.

Edit: het standaard effect 'flare' zou ook weleens kunnen doen wat jij wilt.

[Voor 3% gewijzigd door dragon2 op 24-12-2022 23:26]

• jip_86
  • Laatst online: 11:38
Vandaag Hue Ellipse gekocht in de winkel. Verbaasd dat ik hem tegen kwam, dacht dat die alleen bij Philips te krijgen was.

Leuke lamp wel, ik wil voor in de woonkamer die variant met alle drie hebben zoals in het bekende plaatje. Dus deze maar vast mee genomen omdat ik toch nog een kortingsbon had.

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:01
dragon2 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:58:
[...]

.

Ip20 in combinatie met waterdruppels is misschien niet een heel goed idee?

• dragon2
  • Niet online
supersoco80 schreef op zondag 25 december 2022 @ 08:46:
[...]
.

Ip20 in combinatie met waterdruppels is misschien niet een heel goed idee?
Oh ja, die twinkly is idd niet voor buiten... De meeste twinky wel sowieso de kerstverlichting, dus ijspegels, snoertjes, cluster, squares, gordijnen enz.

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
Dennis1812 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:40:
[...]

Ik laat de app altijd zoeken zodra er spanning op de lamp staat. Dan staat hij een kwartier oid in pairing mode.

Dus even spanning eraf --> erop --> app laten zoeken.
Helaas... dat heb ik inmiddels ook een paar keer geprobeerd. Tevens een HUE dimmer switch erbij gehouden die ik nog had liggen en 10 sec. Op de I gedrukt. Serie nummer is correct, lichtstrip straalt wit licht uit, maar hij kan niet gevonden worden

• musicpixel
flyingdutchboy schreef op zondag 25 december 2022 @ 10:10:
[...]

Tevens een HUE dimmer switch erbij gehouden die ik nog had liggen en 10 sec. Op de I gedrukt.
Staat me bij dat je tegelijk op de I en 0 moet drukken...

• Voske89
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-01 08:04
Ik heb op dit moment een hue Motion in de wc geplaatst.

Nu wilde ik deze instellen maar zag dat je alleen op tijd bepaalde scène kan kiezen.

Kan dit niet ingesteld worden met zonsopgang en zonsondergang? Omdat het op steeds andere tijden bepaalde buiten verlichting binnenvalt.

• dragon2
  • Niet online
Voske89 schreef op zondag 25 december 2022 @ 15:50:
Ik heb op dit moment een hue Motion in de wc geplaatst.

Nu wilde ik deze instellen maar zag dat je alleen op tijd bepaalde scène kan kiezen.

Kan dit niet ingesteld worden met zonsopgang en zonsondergang? Omdat het op steeds andere tijden bepaalde buiten verlichting binnenvalt.
Ik zou dat regelen met de licht sensor.

• Voske89
dragon2 schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:19:
[...]

Ik zou dat regelen met de licht sensor.
Hoe kan ik dat instellen?
Staat nu zo ingesteld

• dragon2
  • Niet online
Voske89 schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:37:
[...]

Staat nu zo ingesteld
[Afbeelding]
Ik heb zelf de lichtgevoeligheid zo ingesteld dat er überhaupt niks gebeurt bij genoeg licht. En dan 1 hoeveelheid licht voor de hele dag die voldoet (niet te fel) als het donkerder is dan de grenswaarde.

Ik dacht dat er nog een hue labs was die meer kon, maar kan hem niet vinden. Wel 5 timeslots ipv 2 (Time-based Light), maar dat helpt je denk ik niet?

• sam45
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:47
Voske89 schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:37:
[...]

Staat nu zo ingesteld
[Afbeelding]
Met Hue Essentials kan je dat ook instellen.

• Rob G
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 14:36
Ik heb verschillende wall switch modules in huis, nu iets meer dan een jaar in gebruik.
Van de eerste module heb ik inmiddels de batterij al mogen vervangen. Dit is wel van de schakelaar die het meest wordt gebruikt (algemene verlichting woonkamer) maar ik vind dat wel een erg korte gebruiksduur vergeleken met de opgegeven 5 jaar.
Hebben anderen dit ook ervaren?

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:15

Gynnad

* * *

Rob G schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:15:
Ik heb verschillende wall switch modules in huis, nu iets meer dan een jaar in gebruik.
Van de eerste module heb ik inmiddels de batterij al mogen vervangen. Dit is wel van de schakelaar die het meest wordt gebruikt (algemene verlichting woonkamer) maar ik vind dat wel een erg korte gebruiksduur vergeleken met de opgegeven 5 jaar.
Ik heb ze er hier nu een jaar inzitten en ze worden meermaals per dag gebruikt en tot nu toe nog niets hoeven te vervangen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-02 23:23
Rob G schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:15:
Yep. Bij mij ook binnen een jaar. Zelfs bij schakelaars die vrijwel niet gebruikt worden.

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:59
Ik ben een oplossing aan het zoeken voor in onze trappenhal: momenteel op 2 verdiepen klassieke spots verbonden met op elk verdiep 1 bewegingssensor.
Nu zoek ik een manier om 's nachts de lichtsterkte te beperken en vroeg me af of dit kan met hue lampen icm de bestaande klassieke bewegingssensoren?
Zou het geen probleem zijn dat de lampen van de stroom af gaan zolang er geen beweging is? Zal dit goed werken icm tijdschemas waarin lichtsterkte/kleur 's nachts anders is?

• Archer_VC10
Nee, dat gaat niet goed werken. Als je met Hue spots wil gaan werken zal je moeten zorgen dat deze constant stroom hebben. Als je dan ook de sensoren vervangt door Hue exemplaren zal het makkelijker gaan.

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-02 23:27
koen3950 schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:54:
Ik ben een oplossing aan het zoeken voor in onze trappenhal: momenteel op 2 verdiepen klassieke spots verbonden met op elk verdiep 1 bewegingssensor.
Nu zoek ik een manier om 's nachts de lichtsterkte te beperken en vroeg me af of dit kan met hue lampen icm de bestaande klassieke bewegingssensoren?
Zou het geen probleem zijn dat de lampen van de stroom af gaan zolang er geen beweging is? Zal dit goed werken icm tijdschemas waarin lichtsterkte/kleur 's nachts anders is?
Ik weet niet precies wat je bedoeld met klassieke bewegingssensoren en de Hue lampen moeten wel op spanning blijven.
Gebruik je Hue bewegingssensoren icm Hue lampen zal het wel werken mits de lampen op spanning blijven.
Dan kun je ook de lichtsterkte/kleur instellen. Het is ook mogelijk om met 1 sensor beide lampen in te laten schakelen. En je kunt dan ook de ene sensor over laten nemen door de andere sensor. Dat kan volgens mij niet met de Hue app zelf maar bijvoorbeeld wel met de iConnecthue of all4hue app.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 16:50
Weet iemand of er een Labs formula of een andere app is waarmee je als het ware een looprichting kunt instellen mbv motion sensors, en aan de hand daarvan je lampen kunt schakelen? Bijvoorbeeld als je boven en onder aan de trap sensoren hebt, en je als je van beneden naar boven loopt, de lamp boven in wilt schakelen, en de lamp beneden wilt laten dimmen, en omgekeerd?

Nu heb ik ze gewoon redelijk "dom" (stateless, zeg maar) ingesteld en gaan bijvoorbeeld de lichten in de hal (weer) aan zodra ik naar boven ga en de motion sensor daar trigger. Deze weet immers niet of ik van beneden kom, of dat ik juist naar beneden wil en hij de lichten wel moet inschakelen.

Heeft iemand hier iets voor?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

• arjandijk162
  • Laatst online: 17-01 12:14
HarmoniousVibe schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:16:
Weet iemand of er een Labs formula of een andere app is waarmee je als het ware een looprichting kunt instellen mbv motion sensors, en aan de hand daarvan je lampen kunt schakelen? Bijvoorbeeld als je boven en onder aan de trap sensoren hebt, en je als je van beneden naar boven loopt, de lamp boven in wilt schakelen, en de lamp beneden wilt laten dimmen, en omgekeerd?

Nu heb ik ze gewoon redelijk "dom" (stateless, zeg maar) ingesteld en gaan bijvoorbeeld de lichten in de hal (weer) aan zodra ik naar boven ga en de motion sensor daar trigger. Deze weet immers niet of ik van beneden kom, of dat ik juist naar beneden wil en hij de lichten wel moet inschakelen.

Heeft iemand hier iets voor?
ik vermoed dat je dit met een externe app kunt doen, maar niet met Hue labs, maar je script wordt snel complex. Dit is meer iets om met een arduino of evt met Homey te programmeren.

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 11:21
Ik wil in mijn garage ook een Hue lamp hangen met een sensor zodat hij bij binnenkomst aan gaat en na verloop van tijd weer uit. We zijn niet veel in de garage en wordt er ooit een fietsband geplakt maar veel meer ook niet.

Ik wil er wel goed licht hebben maar het hoeft ook geen oase van licht te zijn. Ik heb twee types op het oog en kan iemand van jullie misschien een van deze aanbevelen? Of misschien toch een ander type?

Ik zit te denken aan:
* Philips Hue Enrave M plafondlamp White Ambiance Zwart
* Philips Hue Aurelle plafondlamp White Ambiance vierkant - klein
* Philips Hue Aurelle plafondlamp White Ambiance vierkant - groot
* Philips Hue Aurelle plafondlamp White Ambiance rond

Ik vind het moeilijk in te schatten dat ik wel voldoende licht heb.

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-02 17:12
bruce the boss schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:25:
Ik wil in mijn garage ook een Hue lamp hangen met een sensor zodat hij bij binnenkomst aan gaat en na verloop van tijd weer uit. We zijn niet veel in de garage en wordt er ooit een fietsband geplakt maar veel meer ook niet.

Ik wil er wel goed licht hebben maar het hoeft ook geen oase van licht te zijn. Ik heb twee types op het oog en kan iemand van jullie misschien een van deze aanbevelen? Of misschien toch een ander type?

Ik zit te denken aan:
* Philips Hue Enrave M plafondlamp White Ambiance Zwart
* Philips Hue Aurelle plafondlamp White Ambiance vierkant - klein
* Philips Hue Aurelle plafondlamp White Ambiance rond

Ik vind het moeilijk in te schatten dat ik wel voldoende licht heb.

Wij hebben deze in de keuken hangen en op maximum is hij behoorlijk fel hoor. Een oase inderdaad. Meestal gebruiken we die daarom op 60% en is dat ruim voldoende. Aangezien je inderdaad geen openhartoperaties in je garage uitvoert. ;) De oase heb je dan nog achter de hand voor als er een schroefje of ventieldopje op de grond valt...

De Aurelle rechthoekversie 30x120 cm hangt trouwens in onze woonkamer. Idientiek qua lumen. Gezien de vorm is die wellicht ook wel handig voor een garage?

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:42
bruce the boss schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:25:
Ik wil in mijn garage ook een Hue lamp hangen met een sensor zodat hij bij binnenkomst aan gaat en na verloop van tijd weer uit.
Is een gewone lamp met deurschakelaar niet veel praktischer?

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 11:21
Spherix schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:55:
[...]

Is een gewone lamp met deurschakelaar niet veel praktischer?
Ik vind het wel makkelijk dat de lamp direct aan gaat zodra ik binnenkom en wat ik ook makkelijk vind is dat de lamp na X-tijd uit gaat. Nu laat de jeugd de lamp te pas en on te pas branden en dan moet ik maar toevallig in de garage komen zodat ik hem uit kan doen.

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:42
bruce the boss schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:05:
[...]

Ik vind het wel makkelijk dat de lamp direct aan gaat zodra ik binnenkom en wat ik ook makkelijk vind is dat de lamp na X-tijd uit gaat. Nu laat de jeugd de lamp te pas en on te pas branden en dan moet ik maar toevallig in de garage komen zodat ik hem uit kan doen.
Doen die de deur niet dicht dan :-)? Desnoods met een dranger erop. Kom je onder de streep ongetwijfeld goedkoper uit dan met Hue. Zelf hier de hele woning vol Hue, maar de garage gewoon vol met LED-TL vervangers en deurschakelaars.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000

Wallie

Herr

Hebben meer mensen last ervan dat sommige niet-hue lichtschakelaar niet reageren op automations? Ik heb deze twee in gebruik:
https://www.amazon.nl/ZBM...dge-Vereist/dp/B08RYVC9SY
en
https://www.amazon.nl/gp/product/B07FBD96DG
Beide reageren niet op een 'uit' signaal op een vaste tijd. Ze reageren weer wel op een bewegingssensor (zowel aan als uit)... snap er niks van, verder gedragen ze zich heel normaal als een aan/uit lamp.
M'n echte hue lampen hebben hier geen last van, die kunnen we op vaste tijdens aan en uit.

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze veroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

• BGFG
bruce the boss schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:05:
[...]

Ik vind hue verlichting wat overdreven voor de garage. Heb deze https://www.beaumotica.nl...w-ac-switch-7104389273352 voor de bestaande led/tl gemonteerd. Wordt aangestuurd door een hue sensor. Werkt prima.

• Yazoo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-01 13:03
Ik ben op zoek naar twee Philips Hue lampen (E 27) voor de slaapkamer voor in een wandlamp.

Hiervoor heb ik de A60 op het oog. Zie dat er twee varianten zijn. Op de site van Philips zie je de White Filament en de White Ambiance Filament (duurdere variant). Iemand ervaring met beide varianten?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:29
Yazoo schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:55:
Ik ben op zoek naar twee Philips Hue lampen (E 27) voor de slaapkamer voor in een wandlamp.

Hiervoor heb ik de A60 op het oog. Zie dat er twee varianten zijn. Op de site van Philips zie je de White Filament en de White Ambiance Filament (duurdere variant). Iemand ervaring met beide varianten?

[Afbeelding]
Wat voor ervaringen zoek je?

Met de duurdere variant kun je de kleurtemperatuur instellen, met de goedkopere niet.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-02 12:39
ik ben op zoek naar een eenvoudige Zigbee schakelaar voor een lamp die je te vinden/gebruiken is in de Hue App. Iemand tips?

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 02-02 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Daar staat dit topic toch vol mee?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Ja, maar dan moet je zelf zoeken hè... dat zilveren dienblaadje is handiger... :+

|:(

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 14:29
Weet iemand raad met het volgende?

Een tijdje terug (denk wel 2-3 maanden geleden) hadden we het probleem met een Hue filament lamp boven de eetkamertafel dat deze bij bepaalde dim % begon te knipperen. Vaak bij 50-60%. Eventjes iets hoger of lager zetten loste het op dat moment op, maar ik heb de nodige Homekit automations waarmee de lamp op variërende sterktes ingesteld wordt afhankelijk van of we juist aan de eettafel zitten (100%) of juist tv gaan kijken (50%) en hij er puur als sfeer/bijverlichting is.

Uiteindelijk heb ik de lamp er even uitgedraaid en na een kwartiertje weer ingedraaid en sindsdien was het probleem opgelost.

Nu merkten we sinds een week of 2 dat de lamp bij vlagen uit zichzelf aanspringt en dan op 100%. Of wanneer hij op een lagere helderheid staat, hij even heel kort knippert en naar 100% springt. Ik dacht dat het te maken zou hebben met tijdelijk stroom verliezen, daarom heb ik de "Light behaviour at power on" verandert van Default naar Last on. En dat lijkt het vermindert te hebben, maar niet verbannen.

Ook heb ik de filament (het is onze enige) even gewisseld met een vloerlamp in de woonkamer (een normale E27 hue white) om te kijken of het aan de Hue lamp lag of de plek waar de lamp in zit. En toen ging de lamp in de woonkamer (dus de filament nog steeds) alsnog bij vlagen aan.

Kortom: ik dacht probleem opgelost, de filament lamp is gewoon niet lekker, want de white lamp boven de eettafel deed het perfect en bleef gewoon uit.

Maar nu komt het: ik had nog 1 Hue white lamp liggen, dus ik heb:
- de filament lamp uit Hue + Homekit verwijderd
- de Hue white lamp terug naar de woonkamer verplaatst, zoals hij al gebruikt werd
- de in voorraad liggende Hue white lamp boven de eetkamer geplaatst en deze weer opgenomen in Hue+Homekit incl. de 4 scenes en 2 automations waar ook de filament in voorkwam

En toch gaat nu ineens de 'nieuwe' boven de eettafel ook af en toe aan uit zichzelf, maar ook hier staat de Power on setting op "Last on" dus als hij uit was bij power loss, dan zou hij ook uit moeten blijven. Ik dacht dat het met automations te maken zou kunnen hebben, maar ik heb er maar 2:
1. Zet keuken+gang+woonkamer lampen aan wanneer de eerste persoon thuiskomt (+tijdsgebonden trigger)
2. Zet alle lampen uit wanneer laatste persoon vertrekt

In beide gevallen gaan de lampen niet naar 100% behalve de gang, maar 70%. Dus dat kan hem niet zijn.

Dan heb ik nog 4 scenes waarin de eettafel lamp voorkomt, waarvan maar 1 met deze lamp op 100% en daar heb ik de lamp uitgehaald, zonder resultaat. En ter verduidelijking: het ging daar om 4 lampen in die scene, waarvan de rest geen enkel probleem geeft.

Kortom: ik begin de bekabeling te verdenken, al verklaart dat niet waarom de filament ook in de woonkamer hetzelfde gedrag vertoonde. De Hue white die er nu nieuw in zit (wat trouwens geen nieuwe lamp is, maar over was sinds onze verhuizing 2 jaar geleden) heb ik nog niet naar de woonkamer verplaatst, dat ga ik nog uitproberen.

Als laatste info: de keuken (3 lampen)+eettafel+woonkamer (2 lampen) staan op 2 dubbele schakelaars waar ik een Busch-Jaeger Friends of Hue switch (2 stuks) heb geplaatst en dus de bekabeling erachter met van die wago lasklemmen verbonden. Dat heeft dus zeker 1,5 jaar perfect gewerkt en daarom twijfel ik ook of daar het probleem in gezocht moet worden. Anderzijds snap ik ook niet waarom de lampen dit inconsistente gedrag vertonen.

Wie heeft dit weleens meegemaakt en wat was jullie oplossing hiervoor?

• La1974
sloo0683 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:57:
ik ben op zoek naar een eenvoudige Zigbee schakelaar voor een lamp die je te vinden/gebruiken is in de Hue App. Iemand tips?
Alsjeblieft. Op uw wenken bediend.

• sloo0683
Dank, alleen lees ik nergens terug welke schakelaar in de hue verschijnt (en die geen €40-€50 zijn), vandaar mijn vraag hier en zijn tips welkom;)

• Voske89
Is de hue lichtstrip gradient naar gebruik weer los te maken en weer opnieuw op te plakken?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:44

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CreativeS schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:56:
[...]

Ja, maar dan moet je zelf zoeken hè... dat zilveren dienblaadje is handiger...
Op zich is het natuurlijk wel erg onhandig dat elke gebruiker op fora/reddit/ietsanders informatie bij elkaar moet harken om erachter te komen wat wel werkt met Hue en wat niet. Bestaat er niet ergens een overzicht dat door de community wordt bijgehouden?

Bij iets als zigbee2mqtt heb je gewoon een overzicht van alle 2572 apparaten die gegarandeerd werken.

Niet specifiek Z2M, maar breder georiënteerd (ZHA, Tasmota, Deconz etc.) is natuurlijk het overzicht van Blakadder erg bekend.

Bij Hue is het toch een ander verhaal. De enige bij mij bekende site die iets van een overzicht laat zien is die van iConnectHue, maar die lijkt me verre van compleet. Als gebruiker rest er dan vaak niets anders dan afgaan op een fabrikant die meldt dat het met Hue werkt, of een speurtocht op fora/reddit/.. Erg onhandig in vergelijking met de mooie overzichten van compatible apparaten die andere systemen bieden.

Zelf heb ik overigens geen last van het ontbreken van een compatibiliteitslijst van Hue, want ik ben een erg tevreden Z2M-gebruiker. Maar ik kan me best voorstellen dat het als Hue-gebruiker enigszins irritant is dat je topics uit moet pluizen om een idee te krijgen welke schakelaars compatible zijn, terwijl je bij andere systemen met 1 druk op de knop een overzicht hebt van alle compatible schakelaars :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• La1974
sloo0683 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:00:
Dank, alleen lees ik nergens terug welke schakelaar in de hue verschijnt (en die geen €40-€50 zijn), vandaar mijn vraag hier en zijn tips welkom;)

[...]
De Hue Dimmer switch en Smart button zijn voor ca. 20 euro te koop, verschijnen in de Hue app (want zijn van Hue) en werken meer dan prima.
La1974 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:23:
[...]

De Hue Dimmer switch en Smart button zijn voor ca. 20 euro te koop, verschijnen in de Hue app (want zijn van Hue) en werken meer dan prima.
Zie mijn review voor een paar details ( :) :( ) over de Hue dimmerswitch V2:
Philips Hue Dimmer Switch review door Antonio di

• sloo0683
excuus, ben niet helemaal duidelijk merk ik. Gaat om het aan/uit schakelen van een spiegel in badkamer, waarbij ik de schakelaar achter de spiegel wilt plaatsen (tussen muur en spiegel in zeg maar). Om de spiegel vervolgens te kunnen schakelen met een hue tap dial switch, hangt namelijk nog meer verlichting die ik wil kunnen schakelen. Met de genoemde producten gaat dus helaas niet lukken.
La1974 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:23:
[...]

• La1974
sloo0683 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:34:
excuus, ben niet helemaal duidelijk merk ik. Gaat om het aan/uit schakelen van een spiegel in badkamer, waarbij ik de schakelaar achter de spiegel wilt plaatsen (tussen muur en spiegel in zeg maar). Om de spiegel vervolgens te kunnen schakelen met een hue tap dial switch, hangt namelijk nog meer verlichting die ik wil kunnen schakelen. Met de genoemde producten gaat dus helaas niet lukken.

[...]
Lees je eerste bericht even terug en vergelijk die met deze.

Nee, je bent niet duidelijk genoeg geweest nee.

• BGFG
La1974 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:54:
[...]

Lees je eerste bericht even terug en vergelijk die met deze.

Nee, je bent niet duidelijk genoeg geweest nee.
Ik snap de bedoeling nu nog steeds niet: komt de schakelaar achter de spiegel? Daar kun je dan toch die tap dial switch monteren als er ruimte is of ikke niet begrijpe 8)7

• musicpixel
sloo0683 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:34:

[...]
Ik denk dat je iets zoekt om de traditionele (niet slimme) lampen van de spiegel te schakelen met een Hue Tap Dial Switch?

Zo ja, dan denk ik dat je zoiets bedoelt, wat @BGFG slechts enkele posts boven je oorspronkelijke vraag al postte.

En ik ben het met @Gizz eens: een mooi lijstje van Hue compatible apparaten zou handig zijn.

• michielvz
dragon2 schreef op zondag 25 december 2022 @ 09:25:
[...]

Oh ja, die twinkly is idd niet voor buiten... De meeste twinky wel sowieso de kerstverlichting, dus ijspegels, snoertjes, cluster, squares, gordijnen enz.
Heb de twinkly inmiddels geinstalleerd en het werkt perfect. Mooier en een stuk zuiniger dan 8 halogeenlampen die continu hetzelfde licht uitstralen. De aansluiting zit buiten de optimyst dus alleen de ledslang komt in aanraking met microdrupels. Ik verwacht dat dat wel goed blijft gaan. Bedankt voor de tip _/-\o_

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:24
Een paar nieuwe spots gekocht voor mijn Perifo rails. Aangezet maar kreeg ze niet gekoppeld.
Een paar keer proberen te resetten met de dimmer switch, maar dat loste ook niks op.

Op de valreep Signify Support gebeld (19:50 en ze sluiten om 20:00). De oplossing was heel simpel, de app werkt niet goed soms en dan voegt ie wel de lampen toe maar laat ie dat niet zien. iPad opnieuw opgestart en app opnieuw geopend en daar stonden ze bij niet-toegewezen lampen.

Misschien handig als iemand hier straks nog last van heeft.

En thumbs up voor support, aardige man met verstand van zaken.

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-02 19:26
Mede lichtliefhebbers,

Ik heb teveel stekkers en te weinig stopcontacten. Daarom wil ik de Hue bridges voeden dmv een USB stekkertje. Heb inmiddels deze mooie adapter gevonden:

https://www.amazon.de/-/n...dt_b_product_details&th=1

en deze kabeltjes die geschikt zouden moeten zijn voor:

https://www.amazon.de/-/n...o2ov_dt_b_product_details

Volgens onze grote zoekvriend zou dat compatibel moeten zijn met de Hue bridge.

Nee dus :( de stekker past niet.

Anyhow: ik neem aan dat er hier Tweakers zitten die wel een geschikt kabeltje hebben. Welke moet ik dus precies hebben? :) Een linkje wordt erg gewaardeerd.

• Gwaihir
  • Niet online
@DePaul Ik overweeg 'm via PoE te voeden. Ook dan blijkt het stekkertje dat bij de adapters geleverd wordt niet te passen.. dus als je daarop googlet, lees je meteen welke maat stekkertje te bestellen en aan je snoertje te zetten :).

• La1974
DePaul schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:48:
Mede lichtliefhebbers,

Ik heb teveel stekkers en te weinig stopcontacten. Daarom wil ik de Hue bridges voeden dmv een USB stekkertje. Heb inmiddels deze mooie adapter gevonden:

https://www.amazon.de/-/n...dt_b_product_details&th=1

en deze kabeltjes die geschikt zouden moeten zijn voor:

https://www.amazon.de/-/n...o2ov_dt_b_product_details

Volgens onze grote zoekvriend zou dat compatibel moeten zijn met de Hue bridge.

Nee dus :( de stekker past niet.

Anyhow: ik neem aan dat er hier Tweakers zitten die wel een geschikt kabeltje hebben. Welke moet ik dus precies hebben? :) Een linkje wordt erg gewaardeerd.
Je hebt de 2,5 mm nodig (ipv 2,1 mm). Deze bijvoorbeeld : https://amzn.eu/d/04xFVaj

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-02 19:26
La1974 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:00:
[...]

Je hebt de 2,5 mm nodig (ipv 2,1 mm). Deze bijvoorbeeld : https://amzn.eu/d/04xFVaj
Top! Dank je wel. Gelijk maar even besteld :)

• StukjeNostalgie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-01 19:54
Thuis heb ik recent een google nest cam en google doorbell aangeschaft, is het mogelijk dat bij een geconstateerde beweging de Hue verlichting aangaat? Ben al even aan het zoeken maar vind niet direct een simpele oplossing.

• dragon2
  • Niet online
StukjeNostalgie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 00:24:
Thuis heb ik recent een google nest cam en google doorbell aangeschaft, is het mogelijk dat bij een geconstateerde beweging de Hue verlichting aangaat? Ben al even aan het zoeken maar vind niet direct een simpele oplossing.
De simpelste oplossing is een Hue motion sensor.
Andere mogelijke opties zijn routines, IFTTT, home assistant. Ik heb zelf geen Google cam/doorbell, dus geen idee of 1 van die 3 werkt.

Ik heb wel ooit ring doorbell en hue zo aan elkaar geknoopt, plus 'het gaat regenen' enz, maar dat was ik snel zat. Die lampen gingen aan maar niet uit of terug naar hoe ze stonden, ook als ik op werk zat, 's nachts, enz. Of tijdens tv kijken, romantisch avondje, oid.

Ik vind het in de praktijk helemaal niet handig iig.
Kan me wel voorstellen dat het bij slechthorenden wellicht handig kan zijn.

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 22:01

Falcon10

Hit it i would !

Hoi,

Ik overweeg om mijn bestaande 220volt LED spots te gaan wisselen met HUE lampen.
Na het lezen van de openingspost van dit topic, toch enkele vragen over de HUE, die me nogal onduidelijk zijn/me toch enige vragen bezorgen :

- Je hebt dus in elk geval een HUE Bridge nodig. Wat ik begrijp ook is dat dat ding via Home Assistant aanspreekbaar is, op zich goed. Maar draait dat ding "lokaal" of is het een link met 1 of andere webservice van Philips zelf, en als Philips beslist om de service om wat voor reden dan ook te beeindigen, dan is heel je installatie niet meer bruikbaar ?

- In de openingspost staat dat je de HUE lampen nooit mag "uitschakelen" met een wandschakelaar, anders is deze niet meer bereikbaar. Onze huidige woningsinstallatie is opgebouwd dmv KNX domoticasysteem met wandschakelaars, met oa terugmelding dmv een led in de schakelaar of een lichtpunt aan of uit is.
Ik begrijp dus dat ik eigenlijk al mijn wandschakelaars mag "wegsmijten" want als ik deze gebruik om de lichtpunten aan/uit te doen met HUE lampen in, gewoon de HUE lampen onbereikbaar maak ?
Zijn hier oplossingen voor ? Ik zou denken enerzijds KNX herprogrammeren dat de lichtpunten met HUE lampen standaard altijd ingeschakeld zijn, en deze verder bediend worden met Home Assistant ? Al vind ik dat niet echt de beste oplossing, ik zou graag ook fysieke schakelpunten willen blijven gebruiken.

-| Hit it i would ! |-

• wvc_
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-02 15:53
Falcon10 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 07:59:
Hoi,

Ik overweeg om mijn bestaande 220volt LED spots te gaan wisselen met HUE lampen.
Na het lezen van de openingspost van dit topic, toch enkele vragen over de HUE, die me nogal onduidelijk zijn/me toch enige vragen bezorgen :

- Je hebt dus in elk geval een HUE Bridge nodig. Wat ik begrijp ook is dat dat ding via Home Assistant aanspreekbaar is, op zich goed. Maar draait dat ding "lokaal" of is het een link met 1 of andere webservice van Philips zelf, en als Philips beslist om de service om wat voor reden dan ook te beeindigen, dan is heel je installatie niet meer bruikbaar ?

- In de openingspost staat dat je de HUE lampen nooit mag "uitschakelen" met een wandschakelaar, anders is deze niet meer bereikbaar. Onze huidige woningsinstallatie is opgebouwd dmv KNX domoticasysteem met wandschakelaars, met oa terugmelding dmv een led in de schakelaar of een lichtpunt aan of uit is.
Ik begrijp dus dat ik eigenlijk al mijn wandschakelaars mag "wegsmijten" want als ik deze gebruik om de lichtpunten aan/uit te doen met HUE lampen in, gewoon de HUE lampen onbereikbaar maak ?
Zijn hier oplossingen voor ? Ik zou denken enerzijds KNX herprogrammeren dat de lichtpunten met HUE lampen standaard altijd ingeschakeld zijn, en deze verder bediend worden met Home Assistant ? Al vind ik dat niet echt de beste oplossing, ik zou graag ook fysieke schakelpunten willen blijven gebruiken.
1.1) De nieuwere lampen kun je ook bedienen met Bluetooth (zonder bridge) maar ik denk dat iedereen het eens is dat de bridge beter (betrouwbaarden & sneller) werkt

1.2) Je hebt geen internet toegang nodig om je lampen aan te kunnen sturen (bridge/bluetooth)

2) Je mag de stroom van een lamp er wel afhalen maar zoals aangegeven kan je die dan niet meer bedienen (wat de hardware zit in de lamp en die werkt niet zonder stroom natuurlijk).
Volgens mij is dit de eenvoudigste (!= goedkoopste) manier: Ik heb mijn fysieke schakelaar weggehaald en de stroom doorverbonden (de lamp heeft dus altijd stroom). Daarna heb ik 1 van deze schakelaars gekocht: https://www.philips-hue.c...works-with/smart-switches
Die hebben dezelfde form factor, zijn batterij- en stroom-loos en kun je toevoegen aan je Bridge. Zo heb je wel (programmeerbare) fysieke knoppen en blijft de stroom altijd aan op je lamp(en)

[Voor 0% gewijzigd door wvc_ op 02-01-2023 09:14. Reden: url update]

• dragon2
  • Niet online
Hoi,

Wat ik niet lees is waarom je over wil naar hue, als je al een mooi werkend en €€ systeem hebt?
Wil je kleurtjes? IFTTT?..?

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

dragon2 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:27:
[...]

Wat ik niet lees is waarom je over wil naar hue, als je al een mooi werkend en €€ systeem hebt?
Wil je kleurtjes? IFTTT?..?
Faire vraag.
Zou inderdaad graag op een aantal plaatsen kleurtjes willen toepassen in een bestaand systeem.
Niet overal, maar bv de woonkamer en TV hoek zou wel fijn zijn als we daar eens op bepaalde lichtpunten wat anders qua kleur kunnen instellen ipv het "standaard" warm wit kleurtje van de gewone spots die w enu hebben steken.

-| Hit it i would ! |-

• Gwaihir
  • Niet online
KNX schakelaars? Da's nieuw voor mij.. Weet je het zeker?

Bij mijn weten zijn KNX tasters altijd losse inputs, vergelijkbaar met de 'switches' van Hue zelf. Die schakelen de stroom niet in en uit, maar geven een signaal naar elders om dat te doen.

Je moet die KNX tasters dan herprogrammeren, zodat dat signaal voortaan naar de Hue Bridge gaat, ter bediening van de lampen. Ik hoop niet dat daar ook nog Home Assistant tussen nodig is. Wel heb je een IP-bridge in je KNX netwerk nodig, maar die heeft een KNX installatie meestal wel.. [Wellicht is het KNX topic te plek om dit nader uit te puzzelen?]

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Ja, KNX schakelaars ( nuja, drukknoppen inderdaad ), maar die schakelen gewoon op hun beurt weer een KNX actor aan ( wat eigenlijk gewoon een relais is ) dat op zijn beurt de lichten aan/uit schakelt.
Wel goed punt om ook eens in het KNX topic te horen hoe men dat best doet om HUE lampen in het systeem te koppelen.

-| Hit it i would ! |-

• Crazybond700
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-02 22:42
Kleine disclaimer vooraf, ik heb absoluut niet alle pagina vam de hue topics doorgelezen of gezocht. Wellicht is de vraag dis herhalend.

Ik heb diverse hue lampen buiten onder de carport, en naast het huis. Ook heb ik een buitensensor.

Dat werkt opzich allemaal goed en fijn, maar wat me nog niet is gelukt is om de sensor goed in te richten, wat wellicht aan mij ligt.

Wat ik zou willen: lampen aan als het schemerig of donker wordt (heb ik nu ook), maar als je langsloopt dat ze feller worden. Allereerst kan dat samen? Ik had het vermoeden van wel. Hoe stel je dat in de app in? Je kan bij de instellingen, de settings van de sensor aanpassen of aanmaken. Hoe zorg je dat bij beweging x gebeurd en na bv 5 minuten terugvalt op of het dus donker is?

Ik dacht de sensor aanzetten, bij beweging lampen helder, en na 5 minuten geen beweging terug naar vorige status?

Ik heb eerder het een en ander geprobeerd maar het lukte nog niet helemaal. Wellicht lukt het met wat tips en tricks van jullie wel.

[Voor 6% gewijzigd door Crazybond700 op 02-01-2023 11:39]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Crazybond700 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:37:
Wat ik zou willen: lampen aan als het schemerig of donker wordt (heb ik nu ook), maar als je langsloopt dat ze feller worden. Allereerst kan dat samen?
Ja, dat idd kan prima.
Hoe zorg je dat bij beweging x gebeurd en na bv 5 minuten terugvalt op of het dus donker is?

Ik dacht de sensor aanzetten, bij beweging lampen helder, en na 5 minuten geen beweging terug naar vorige status?
Ja, precies dat.

Lamp aan op basis van zon onder en opgang, feller op basis van je sensor met na x minuten terug naar de stand waar deze op stond ('overdag' doet deze het dan automatisch niet).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Crazybond700
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-02 22:42
Top, dan heb ik ergens iets verkeerd gedaan, zal nog eens proberen. Laatste keer was in de zomer, dus ook lastiger goed te testen op een schappelijk tijdstip.

• Gwaihir
  • Niet online
Falcon10 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:14:
Ja, KNX schakelaars ( nuja, drukknoppen inderdaad ), maar die schakelen gewoon op hun beurt weer een KNX actor aan ( wat eigenlijk gewoon een relais is ) dat op zijn beurt de lichten aan/uit schakelt.
Wel goed punt om ook eens in het KNX topic te horen hoe men dat best doet om HUE lampen in het systeem te koppelen.
Precies, je 'schakelaars' schakelen de stroom niet aan / uit zoals een echte schakelaar, dat doet een relais verderop. Dat relais moet dus op aan blijven staan en die schakelaar kun je 'hergebruiken' voor de nieuwe insteek.

Ik zag dat je 't KNX topic al hebt gevonden en van details bent voorzien :)
Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee