kjiratsiekoedel schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:18:
[...]
De innr lampen zijn mooi. Maar werken op dit moment niet goed met de hue bridge. Het geheugen loopt op gegeven moment vol en de bridge verliest contact met de lampen. Er wordt aan gewerkt, maar op dit moment zou ik gewoon de hue lampen kiezen. (IKEA dimt beduidend minder dan hue. Gledopto geen idee)
Ondertussen de HUE lampen (gen4 GU10), doen hun werk goed, kleuren zijn prima en intense genoeg naar mijn smaak. Op de aantal lumens ben ik vooruit gegaan van 260 naar 350 (warm wit) en het warm wit ziet er veel mooier uit (kennelijk had de oude gu10 een hele lage CRI waarde), de diffuser van de HUE is fantastisch, bij geen enkele kleur is er een led hotspot waar te nemen!
YPHIX, tja… je kunt er NIETS mee op de HUE Hub, je kan geen lampen toevoegen, scènes mee instellen, niets. Waardeloos op dit punt. Volgens de handleiding moet je het wel op de hub toevoegen, na dit process presenteert hij zich niet in de App….
De Hue lamp moet je daarna via de YPHIX wanschakelaar de HUE lampen per stuk toevoegen. Daarna kan je de lampen via de YPHIX schakelaar bedienen of via de App. In de App is er *geen* link naar de YPHIX wandschakelaar.
De enige zinvolle toetsen zijn de aan/uit, intensiteit, Wit (warm naar koud traploos cycle of selectie) of RGB (traploos cycle of selectie). P1 en P2 nog niet kunne achterhalen hoe deze te gebruiken.
YPHIX is trouwens een rebrand van Sunricher, kan alleen dit models nergens op hun website terug vinden.
Ondertussen ga ik hem wel gebruiken, tenminste een beetje controle zonder de tussenkomst van de App.
Jammer dat Hue geen mooie wandschakelaars of friends op de markt brengt voor RGB verlichting dat lekker integreert met bestaande afdekramen. Wat ik heb gezien is allemaal aan/uit schakelaar. De Hue dimmer is niet wat ik zoek, integreert niet in een bestaand afdekraam.
[
Voor 3% gewijzigd door
Fermion op 26-12-2021 03:07
]