[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:31
Iemand die ook problemen ondervindt bij het automatisch aan/uitschakelen bij het verlaten van de woning?

Heeft maandje geleden gewerkt maar doet nu helemaal niets meer bij momenten.

Locatievoorzieningen staan altijd aan (zowel mijn gsm als mijn vrouw), Hue app en bridge is up-to-date dus zit wat vast wat het zou kunnen zijn :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:10
Sunz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:07:
Iemand die ook problemen ondervindt bij het automatisch aan/uitschakelen bij het verlaten van de woning?

Locatievoorzieningen staan altijd aan (zowel mijn gsm als mijn vrouw), Hue app en bridge is up-to-date dus zit wat vast wat het zou kunnen zijn :s
Heeft bij mij nog nooit gewerkt helaas….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:23
Volgens dit schema: Zwart en bruin met de lasklem doorverbinden. De oranje en paarse draden er uit en per schakelaar één Hue wall switch met de twee draden op L en 1. Dat zou moeten werken als je alles correct in de app instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:36
dbeusink schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:13:
[...]

Jazeker, ik gebruik inderdaad alleen de grond pennen. Ik zal dit weekend wel even op zoek gaan. Mocht ik ze kunnen vinden dan mag je ze kosteloos ophalen :)
Bedankt voor het aanbod, maar ik ben al geholpen door een andere tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 16:41
Zijn er meerdere die problemen hebben na de app update 4.10.0 op IOS 15.1?

Kan nu geen verbinding meer maken met de bridge......voor de update was er geen probleem.

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjeehh
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-08-2023
Ik wil graag vragen of het mogelijk is om inbouwsensoren te koppelen aan een stopcontact waar een slimme stekker van hue aan gekoppeld is? De trapverlichting die ik ga gebruiken heeft een stekker die te gebruiken is op de slimme stekker van Hue. Hierdoor kan ik timers instellen maar ik wil ook boven en onder bewegingssensoren koppelen voor de nacht 23:00 tot 07:00. Gaat dit of moet ik met zaken rekening houden? Wil liefst niet de opbouw sensor van Philips Hue maar inbouw ander merk.

Tevens vroeg ik mij ook af of het mogelijk is om in de gang een ingebouwde bewegingssenor te koppelen aan een lamp waar een Hue peertje in zit? Deze moet in principe gewoon altijd aanspringen ook gedurende de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
sdk1985 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:48:
[...]

Afstandsbediening in de gang geprobeerd, geen soelaas. Daarna op halve meter van de lamp gehouden (ipv 2 meter) en toen begon hij weer te werken. Dus blijkbaar loopt hij nu wel via de lamp. Wellicht dat ik last heb van interferentie. Heb ook nog een Nedis (Tuya) Zigbee netwerk.
Hoeveel lampen zijn er aan de Hue bridge koppelt?

Verder even korte uitleg, Hue Dimmer Switch en alle andere batterij gevoede accesoires, zijn ZigBee End Devices, deze doen niet actief mee met ZigBee Mesh netwerk, en heeft altijd een ZigBee Router (lampen en de bridge) nodig om met netwerk te kunnen communiseren. Om de dimmer of afstandbediening te laten werken moet je niet verder dan 6-10 meter van de dichtsbijzijnde Hue lamp zijn, of Hue bridge. Hoe meer lampen in je Hue netwerk des te beter je Dimmer switch werkt.

Verder kan het inderdaad zijn dat je last hebt van interferentie, verstandig is om ZigBee kanaal van je Hue netwerk aan te passen, kan via Hue app (google ff hoe, heb geen zin om dat hier voor 100ste keer uit te typen ;) ).

Waar je ook naar kunt kijken is of dat je Hue bridge niet te dicht op een Wifi 2,4Ghz apparaat staat (e.g. Wifi router), om problemen te voorkomen houd minimaal 50cm afstand tussen de Hue bridge en je Wifi router (of ander apparaat dat op 2,4Ghz zit), dit om interferentie te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 16:19
markjeehh schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:24:
Ik wil graag vragen of het mogelijk is om inbouwsensoren te koppelen aan een stopcontact waar een slimme stekker van hue aan gekoppeld is? De trapverlichting die ik ga gebruiken heeft een stekker die te gebruiken is op de slimme stekker van Hue. Hierdoor kan ik timers instellen maar ik wil ook boven en onder bewegingssensoren koppelen voor de nacht 23:00 tot 07:00. Gaat dit of moet ik met zaken rekening houden? Wil liefst niet de opbouw sensor van Philips Hue maar inbouw ander merk.

Tevens vroeg ik mij ook af of het mogelijk is om in de gang een ingebouwde bewegingssenor te koppelen aan een lamp waar een Hue peertje in zit? Deze moet in principe gewoon altijd aanspringen ook gedurende de dag.
Die inbouwsensoren zijn toch eigenlijk gewoon normale wandschakelaars, alleen zit er geen knop op en schakelen zichzelf in en uit bij beweging? Of zijn ze draadloos met Zigbee?

Als het eerste waar is, dan gaat dat niet zomaar werken. Voor het beste advies kun je dus het beste wat meer vertellen over die sensoren. Welke zijn het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 16:41
Buddha_ schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:58:
Zijn er meerdere die problemen hebben na de app update 4.10.0 op IOS 15.1?

Kan nu geen verbinding meer maken met de bridge......voor de update was er geen probleem.
Bleek aan mijn VPN te liggen...... Problem Solved 8)

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjeehh
  • Laatst online: 14-08-2023
xFeverr schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:25:
[...]

Die inbouwsensoren zijn toch eigenlijk gewoon normale wandschakelaars, alleen zit er geen knop op en schakelen zichzelf in en uit bij beweging? Of zijn ze draadloos met Zigbee?

Als het eerste waar is, dan gaat dat niet zomaar werken. Voor het beste advies kun je dus het beste wat meer vertellen over die sensoren. Welke zijn het?
Ik had onderstaande bewegingssenor gezien die ik wilde koppelen met het stopcontact waar de slimme stekker in zit. Of dat was mijn idee maar weet niet of dit mogelijk is.

https://www.elektramat.nl...-hFXbwhXTqW0aAhlmEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
markjeehh schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:27:
[...]

Ik had onderstaande bewegingssenor gezien die ik wilde koppelen met het stopcontact waar de slimme stekker in zit. Of dat was mijn idee maar weet niet of dit mogelijk is.

https://www.elektramat.nl...-hFXbwhXTqW0aAhlmEALw_wcB
Dat gaat wel lukken, maar waarom dan een slimme stekker? Die is totaal overbodig met deze sensor omdat je de stroom er af haalt. Ik zou een hue sensor halen, net zo makkelijk, en kan je nog eens verplaatsen als ie toch niet helemaal op de goede plek blijkt te zitten :P

[ Voor 9% gewijzigd door robkrekel op 21-12-2021 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Sunz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:07:

Same here. Het heeft een week goed gewerkt en plots niet meer. Ik zie soms wel een notificatie verschijnen dat de locatie status van Hue wordt bijgewerkt. Dus m'n telefoon doet wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Besloten om ook over te gaan naar HUE in huis. Te beginnen in de woonkamer en in de hal. Later nog de tuin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sunz
Stimulate14 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:41:
Besloten om ook over te gaan naar HUE in huis. Te beginnen in de woonkamer en in de hal. Later nog de tuin.
Let op...het is verslavend :P
2 maand geleden begonnen met enkel de woonkamer...is er tot nu bijgekomen: hal (met indoor sensor), voordeur (met buitensensor), tuin (buitensensor), gameroom en nog niet van plan hier te stoppen >:)

Nu van plan de garage en berging HUE te maken met bijhorende sensoren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Tweak_ers schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:16:
[...]

Maar ik merk echt helemaal niets, ben benieuwd naar jouw bevindingen, misschien een fotootje als het zichtbaar is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ra ra, welke is 806 en welke 1100?
Groen was de kleur waarbij het volgens YouTube reviews het beste zichtbaar was.

Dit soort reviewers geven aan dat het duidelijk verschil is en dat de camera het minder goed weergeeft, dan in het echt:
YouTube: Brighter! Philips Hue 1100 Lumen Smart Bulb for Homekit

Ik zie er dus helemaal niets van 😜
Wat ik zelf uit begrijp is dat het aantal Lumen alleen slaat op het wit licht, en niet op kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
kjiratsiekoedel schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:13:
@DukeBox @Xander @bkruyver

Ik heb contact gehad met Innr. En het ligt aan de firmware. Er zit een bug in de GU10, E27 en E14 lampen.

De reactie van Innr:

[...]

Net en vlot antwoord. Maar erg balen dat het zo is. Ik denk dat het ook de reden is waarom het zo matig met Homey werkte.
Op zich lijkt de voorgestelde oplossing redelijk, maar de vraag is maar wat het in de praktijk gaat opleveren. Gaat het lukken dit probleem op te lossen. En inmiddels heb ik ook hue lampen, hoe gaat dat dan weer samenwerken? Veel vraagtekens. En ik wil eigenlijk niet nog een app... Eigenlijk wil ik nu over op volledig hue.
Afgezien van dit specifiek probleem, hoe is jouw ervaring verder met deze type lampen? Zelf wil 12 GU10 in mijn badkamer plaatsen + 2 peertjes, totaal 15

Zelf net van start gegaan, twee smart stekkers en twee smart buttons. will nog een tweetal schakelaars bij plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Heeft iemand ervaring in het gebruik van, op zijn HUE? Google levert bij mij niets op.

YPHIX DRAADLOZE WANDBEDIENING RGBW ZIGBEE 1 ZONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
Fermion schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:27:
[...]

Afgezien van dit specifiek probleem, hoe is jouw ervaring verder met deze type lampen? Zelf wil 12 GU10 in mijn badkamer plaatsen + 2 peertjes, totaal 15

Zelf net van start gegaan, twee smart stekkers en twee smart buttons. will nog een tweetal schakelaars bij plaatsen.
Huh 12x GU10, wat voor balzaal is dat dan?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:39:
Ik heb 49 items in mijn Bridge.
C.a 35 lichtbronnen, de rest schakelaars en beweginssensoren.

Hoe ervaren jullie een “volle bridge”? ik merk sinds een paar dagen (sinds toevoegen Hue Play gradient strip) dat de verlichting langzamer inschakelt en denk dat het daar mogelijk iets mee van doen heeft.

Over enkele dagen komt mijn Sync box en het zou zonde zijn als de ervaring minder is omdat de bridge het niet kan verwerken.
Niemand hier tegenaan gelopen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Sunz
Zonet 2x smart plugs gekocht :)

Eentje voor de kerstboom en zou de andere willen gebruiken voor de mediahoek? Is dit aan te raden of is het echt een no-go om deze allemaal ineens van stroomvoorziening te ontzien?

Daaronder valt; HTPC - Harde schijven in externe behuizing - TV - soundbar - Deco M9 - TV decoder.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Sunz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:36:
[...]

Let op...het is verslavend :P
2 maand geleden begonnen met enkel de woonkamer...is er tot nu bijgekomen: hal (met indoor sensor), voordeur (met buitensensor), tuin (buitensensor), gameroom en nog niet van plan hier te stoppen >:)

Nu van plan de garage en berging HUE te maken met bijhorende sensoren :9
Ik ben er ook bang voor. Al moet ik wel bekennen dat ik ook naar IKEA kijk.

• Fermion
BGFG schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:08:
[...]

Huh 12x GU10, wat voor balzaal is dat dan?
Nog te klein voor de kerstman met zijn slee :)

Maar heb jij ervaring met deze type lampen, INNR GUE10 color, dan in combinatie met Hue en YPHIW wandbediening?

• BGFG
Fermion schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:07:
[...]

Maar heb jij ervaring met deze type lampen, INNR GUE10 color, dan in combinatie met Hue en YPHIW wandbediening?

Niet met de INNR gu10, wel met de E27, gewoon wit. Eerlijk gezegd vind ik het net niet. Ze reageren soms gewoon niet, iets wat ik persoonlijk met originele Hue lampen nooit heb. Met Ikea trouwens ook wel eens. Iets met goedkoop=duurkoop?

Die schakelaar ziet er wel prima uit, maar geen ervaring mee.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een klein probleem. Ik heb al jaren een Hue bridge in de meterkast hangen met daarop 8-9 lampen van Philips en Ikea en een paar Hue ledstrips. Werkt best aardig, maar op mijn nieuwe telefoon (android) kon ik de Hue v1 app niet meer vinden. Dus ik dacht dan maar een nieuwe bridge te kopen. Deze staat nu aan en de nieuwe Hue app ziet hem ook, maar ik krijg met geen mogelijkheid lampen gevonden. Het lukt ook niet de lampen te verhuizen van de oude bridge naar de nieuwe (hij klaagt steeds dat beide bridges online moeten zijn, en dat zijn ze, al brand het 3de lampje van de oude bridge niet). Ik heb ook geprobeerd beide bridges te resetten en dan lampen zoeken op de nieuwe, maar dat werkt ook niet. Als ik lampen zoek op de oude, vindt deze ze allemaal. Zijn mijn lampen te oud? Moet ik iets anders proberen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
zonoskar schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:10:
Ik heb een klein probleem. Ik heb al jaren een Hue bridge in de meterkast hangen met daarop 8-9 lampen van Philips en Ikea en een paar Hue ledstrips. Werkt best aardig, maar op mijn nieuwe telefoon (android) kon ik de Hue v1 app niet meer vinden. Dus ik dacht dan maar een nieuwe bridge te kopen. Deze staat nu aan en de nieuwe Hue app ziet hem ook, maar ik krijg met geen mogelijkheid lampen gevonden. Het lukt ook niet de lampen te verhuizen van de oude bridge naar de nieuwe (hij klaagt steeds dat beide bridges online moeten zijn, en dat zijn ze, al brand het 3de lampje van de oude bridge niet). Ik heb ook geprobeerd beide bridges te resetten en dan lampen zoeken op de nieuwe, maar dat werkt ook niet. Als ik lampen zoek op de oude, vindt deze ze allemaal. Zijn mijn lampen te oud? Moet ik iets anders proberen?
Heb je al geprobeerd te zoeken op serienummer?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 23:49
@zonoskar lampen zijn alleen binnen een half uur nadat je de stroom erop gezet hebt te vinden.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fermion
BGFG schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:34:
[...]

Niet met de INNR gu10, wel met de E27, gewoon wit. Eerlijk gezegd vind ik het net niet. Ze reageren soms gewoon niet, iets wat ik persoonlijk met originele Hue lampen nooit heb. Met Ikea trouwens ook wel eens. Iets met goedkoop=duurkoop?

Die schakelaar ziet er wel prima uit, maar geen ervaring mee.
Zojuist 8x GU10 spots gekocht van HUE (gen4, met bluetooth), prijs: 316.-.
8x INNR color kan je krijgen voor 240.-
Voor dit kleine verschil van 75 euro, koop ok liever het gemak en zekerheid af.

• Saumaran
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 22:45
Fermion schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:12:
[...]

ze zijn bij de mediamarkt nu in de aanbieding:
https://www.mediamarkt.nl...-waca-2-pack-1705050.html

Scheelt toch € 50...

• BGFG
Fermion schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:12:
[...]

Maar je had er voor je balzaal toch 12 nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:36
Gisteren de Hue Gradient strip achterop de tv geplakt.
Werkt allemaal mooi maar de voedingskabel is voor mijn situatie te kort.
Iemand een idee waar ik een verlengkabel kan kopen? Ik heb ze wel gevonden voor de play bar maar niet voor de Gradient strip.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 17:09
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:27:
Gisteren de Hue Gradient strip achterop de tv geplakt.
Werkt allemaal mooi maar de voedingskabel is voor mijn situatie te kort.
Iemand een idee waar ik een verlengkabel kan kopen? Ik heb ze wel gevonden voor de play bar maar niet voor de Gradient strip.
Deze zouden moeten werken;

https://www.amazon.nl/Phi...tension%2Caps%2C82&sr=8-8

Steek het netsnoer (1,5 m) dat bij de gradiënt is geleverd in het stopcontact. Dat snoer moet dan worden aangesloten op deze extensie, die u vervolgens op de muuradapter kunt aansluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door CRpt3r55 op 24-12-2021 12:05 ]

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Laatst online: 13:36
CRpt3r55 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:03:
[...]

Deze zouden moeten werken;

https://www.amazon.nl/Phi...tension%2Caps%2C82&sr=8-8

Steek het netsnoer (1,5 m) dat bij de gradiënt is geleverd in het stopcontact. Dat snoer moet dan worden aangesloten op deze extensie, die u vervolgens op de muuradapter kunt aansluiten.
Die had ik ook gevonden ja maar staat juist bij vermeld dat die alleen compatible is met Hue Play.
Misschien toch maar bestellen en gewoon proberen. Kan hem altijd retour sturen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
zonoskar schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:10:
Er staat hier een goede uitleg van het omzetten van je lampen naar een nieuwe Bridge: https://www.howtogeek.com...e-new-philips-hue-bridge/
Als die oude Bridge niet meespeelt dan zal je wellicht op serienummer je lampen moeten gaan zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:44
Fermion schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:07:
[...]

De innr lampen zijn mooi. Maar werken op dit moment niet goed met de hue bridge. Het geheugen loopt op gegeven moment vol en de bridge verliest contact met de lampen. Er wordt aan gewerkt, maar op dit moment zou ik gewoon de hue lampen kiezen. (IKEA dimt beduidend minder dan hue. Gledopto geen idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Je kan toch gewoon buiten je huis, waar dan ook, je hue thuis bedienen? Ik probeer het al de hele dag maar krijg geen verbinding... 🤔

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Als je de bridge hebt toch..

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Die hebben we en eenmaal thuis ook gelijk weer verbinding. Vaag...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Juancho schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:23:
[...]

Die hebben we en eenmaal thuis ook gelijk weer verbinding. Vaag...
Wel in de app de remote bediening aangezet? "Out of home control" heet dat.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
pinda powerrr schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:04:
[...]

Wel in de app de remote bediening aangezet? "Out of home control" heet dat.
Ah wat dom. Ik wist niet dat je dat nog specifiek moest aanzetten. Stond idd uit. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
kjiratsiekoedel schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:18:
[...]

De innr lampen zijn mooi. Maar werken op dit moment niet goed met de hue bridge. Het geheugen loopt op gegeven moment vol en de bridge verliest contact met de lampen. Er wordt aan gewerkt, maar op dit moment zou ik gewoon de hue lampen kiezen. (IKEA dimt beduidend minder dan hue. Gledopto geen idee)
Ondertussen de HUE lampen (gen4 GU10), doen hun werk goed, kleuren zijn prima en intense genoeg naar mijn smaak. Op de aantal lumens ben ik vooruit gegaan van 260 naar 350 (warm wit) en het warm wit ziet er veel mooier uit (kennelijk had de oude gu10 een hele lage CRI waarde), de diffuser van de HUE is fantastisch, bij geen enkele kleur is er een led hotspot waar te nemen!

YPHIX, tja… je kunt er NIETS mee op de HUE Hub, je kan geen lampen toevoegen, scènes mee instellen, niets. Waardeloos op dit punt. Volgens de handleiding moet je het wel op de hub toevoegen, na dit process presenteert hij zich niet in de App….

De Hue lamp moet je daarna via de YPHIX wanschakelaar de HUE lampen per stuk toevoegen. Daarna kan je de lampen via de YPHIX schakelaar bedienen of via de App. In de App is er *geen* link naar de YPHIX wandschakelaar.

De enige zinvolle toetsen zijn de aan/uit, intensiteit, Wit (warm naar koud traploos cycle of selectie) of RGB (traploos cycle of selectie). P1 en P2 nog niet kunne achterhalen hoe deze te gebruiken.

YPHIX is trouwens een rebrand van Sunricher, kan alleen dit models nergens op hun website terug vinden.

Ondertussen ga ik hem wel gebruiken, tenminste een beetje controle zonder de tussenkomst van de App.

Jammer dat Hue geen mooie wandschakelaars of friends op de markt brengt voor RGB verlichting dat lekker integreert met bestaande afdekramen. Wat ik heb gezien is allemaal aan/uit schakelaar. De Hue dimmer is niet wat ik zoek, integreert niet in een bestaand afdekraam.

[ Voor 3% gewijzigd door Fermion op 26-12-2021 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Saumaran schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:17:
[...]

ze zijn bij de mediamarkt nu in de aanbieding:
https://www.mediamarkt.nl...-waca-2-pack-1705050.html

Scheelt toch € 50...
dmn net te laat :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
Op het risico af dat ik onvoldoende gezocht heb, afgelopen week wilde ik voor een kennis een HUE set kopen met een losse bridge en een paar lampen. Bij het afrekenen was te lezen dat de Bridge alleen nog leverbaar is in starter sets die ze op voorraad hadden, dus niet meer los. Dit was in afwachting van de nieuwe Bridge (V3?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2Pn9J0Ok0lleSwlNGlQYJE3dFI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/op1K6mZBcxyzDU7KmKMTP6mb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Celf11 op 26-12-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:02
Celf11 schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:26:
Op het risico af dat ik onvoldoende gezocht heb, afgelopen week wilde ik voor een kennis een HUE set kopen met een losse bridge en een paar lampen. Bij het afrekenen was te lezen dat de Bridge alleen nog leverbaar is in starter sets die ze op voorraad hadden, dus niet meer los. Dit was in afwachting van de nieuwe Bridge (V3?)
Ben heel benieuwd! Ik heb nog geen enkel gerucht kunnen vinden over een v3 bridge dus ik laat me verrassen.
Hoop wel dat ze nog steeds van plan zijn om Thread ondersteuning toe te voegen aan de 2.x bridge.

[ Voor 8% gewijzigd door remmuz op 26-12-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Welke webshop was dit dan? Want op https://www.philips-hue.com/nl-nl/p/hue-bridge/8719514342620 kan je het gewoon nog wel los kopen.

Het zou me overigens niet verbazen dat ze dit doen om meer te verkopen; wanneer je niet mogelijk maakt om een losse bridge te kopen, dan is men sneller geneigd om dan maar z'n pakket te kopen en dus meer geld uit te geven. Niet netjes, maar gebeurd wel vaker.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Kom maar op met een v3 bridge, met ruimte voor meer lampen, accessoires etc.

- NAC Breda -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 12-09 07:14
Of het naadloos integreren van meerdere bridges……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:34
Rallye schreef op maandag 27 december 2021 @ 00:23:
Of het naadloos integreren van meerdere bridges……
Met "iconnetHue" is het al praktisch naadloos geïntegreerd. Je kunt daar gewoon al je lampen etc. bedienen zonder eerst van bridge te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:02
Ritchie schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:39:
Kom maar op met een v3 bridge, met ruimte voor meer lampen, accessoires etc.
Signify heeft al eerder aangegeven dat de beperking van het aantal devices niet aan de bridge ligt maar aan het protocol.
De kans dat een v3 bridge veel meer devices aankan lijkt mij niet zo groot.
Ze zullen er eerder voor kiezen om devices met Thread support uit te brengen om zo het probleem te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
Metian schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:44:
Welke webshop was dit dan? Want op https://www.philips-hue.com/nl-nl/p/hue-bridge/8719514342620 kan je het gewoon nog wel los kopen.

Het zou me overigens niet verbazen dat ze dit doen om meer te verkopen; wanneer je niet mogelijk maakt om een losse bridge te kopen, dan is men sneller geneigd om dan maar z'n pakket te kopen en dus meer geld uit te geven. Niet netjes, maar gebeurd wel vaker.
Het was bij Beaumotica. Nu ik jouw reactie zo lees kon je wel 'ns gelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheccy92
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik ben nieuw op dit forum, dus weet niet zeker of ik het hier mag plaatsen...

Ik heb inmiddels 9 hue lampen, de bridge, 3 slimme stekkers en een motion sensor. Allemaal werkt het uitstekend.

Maar nu mijn meest recente aankoop, 2 candle hue lights op de slaapkamer met dus de motion sensor. Sensor installeren had wat voeten in de aarde om de zorgen dat hij het hele vloeroppervlak van de slaapkamer van onder het bed bereikt. Maar is gelukt.

Nu wil ik echter de gentle wake up functie inschakelen en koppelen aan mijn android wekker. Hier kom ik totaal niet uit, iemand hier een idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Sheccy92 schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:15:
Nu wil ik echter de gentle wake up functie inschakelen en koppelen aan mijn android wekker. Hier kom ik totaal niet uit, iemand hier een idee?
Wat wil je precies hebben dan? Klinkt alsof je ondersteuning vanuit je wekker-app zelf zoekt. Ik weet niet welke app je gebruikt, maar de app die ik gebruik (de standaard Xiaomi wekker) kan dat niet.

Wat wel kan is de wekker ook namaken in de Hue-app als automatisering. Maar dan moet je beide wel zelf handmatig synchroon houden.

Verder zag ik dat de wekker-app 'Sleep as Android' wel ondersteuning heeft voor Hue. Dat is ook best een leuke wekker-app.

Als je iets anders bedoelt moet je wel duidelijker zijn.

Oh en welkom op het forum natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:51
Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van 2 wall switches, in plaats van de zelf gemaakte oplossing met een gesoldeerd smart button. Hiervan liep de batterij namelijk elke 2 maanden leeg 😩
Nu met de wall switch zie ik alleen maar oplossingen om te schakelen, maar niet om te dimmen. Hier had ik nooit naar gezocht, maar was er van uit gegaan dat dit wel mogelijk zou moeten zijn.
Als ik hem nu instel in de Hue app, schakelt hij tussen scenes. Bij ingedrukt houden, dimt hij terug, maar bij loslaten schiet hij weer naar de oude stand. In iConnectHue krijg ik het ook niet voor elkaar. Iemand die hier al een oplossing voor heeft?
(Wellicht moet ik gaan knutselen in HA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 08:29
Het valt me op dat de PHILIPS HUE Spot GU10 WACA een G als energie label heeft. Hoe is dat mogelijk? het zijn toch LED lampen? Of zijn ze in vergelijking met andere LED-lampen niet zuinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
B-Force schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:08:
Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van 2 wall switches, in plaats van de zelf gemaakte oplossing met een gesoldeerd smart button. Hiervan liep de batterij namelijk elke 2 maanden leeg 😩
Nu met de wall switch zie ik alleen maar oplossingen om te schakelen, maar niet om te dimmen. Hier had ik nooit naar gezocht, maar was er van uit gegaan dat dit wel mogelijk zou moeten zijn.
Als ik hem nu instel in de Hue app, schakelt hij tussen scenes. Bij ingedrukt houden, dimt hij terug, maar bij loslaten schiet hij weer naar de oude stand. In iConnectHue krijg ik het ook niet voor elkaar. Iemand die hier al een oplossing voor heeft?
(Wellicht moet ik gaan knutselen in HA)
Heb je een pulschakelaar? Of gewoon een normale schakelaar?
colossos schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:13:
Het valt me op dat de PHILIPS HUE Spot GU10 WACA een G als energie label heeft. Hoe is dat mogelijk? het zijn toch LED lampen? Of zijn ze in vergelijking met andere LED-lampen niet zuinig?
Dat is ergens dit jaar aangepast, die nieuwe energie-labels. Zo ongeveer alles(!) heeft nu label G... dus het zegt niet meer zoveel.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

colossos schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:13:
Correct. Dat is ongeveer vergelijkbaar als A / A+ in de oude situatie. Sinds 1 maart 2021 hebben ze nieuwe regels om het label te berekenen. Hierdoor is praktisch alles wat A / A+ etc was naar beneden geschaald naar G e.d.

Ze hopen hiermee dan dat producten nog energiezuiniger gaan worden, omdat ze waardes zo laag zijn.

https://ec.europa.eu/comm...orner/detail/en/IP_21_818

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:51
DennusB schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:24:
[...]

Heb je een pulschakelaar? Of gewoon een normale schakelaar?

[...]
puls schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
Vraagje: kun je met de bluetooth app nu wel of niet timers en/of zonsopgang/ondergang instellen, of heb je daar toch echt een bridge voor nodig? Ik heb al een tijdje zitten zoeken maar kon geen eenduidig antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Vistajevski schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:59:
Vraagje: kun je met de bluetooth app nu wel of niet timers en/of zonsopgang/ondergang instellen, of heb je daar toch echt een bridge voor nodig? Ik heb al een tijdje zitten zoeken maar kon geen eenduidig antwoord vinden.
Nope, volgens mij moet je daar altijd een bridge voor hebben anders weet Hue niet waar je huis woont en dus niet wanneer de zon opkomt en ondergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:39
Is hier iemand die van ABB/Busch-Jaeger de ‘Friends of Hue’ schakelaar heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBoONaZ2iKtivO8jfKg8O_DBOTs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/18BdV53fUMDpJojioztAywsK.jpg?f=user_large

Online kom ik tegen dat je de schakelaar zelf kan programmeren per knop. Maar ik zou graag met de linkerkant een bepaalde groep lampen willen bedienen en met de rechterkant ook een andere groep. Het gaat daarbij puur om aan uit (boven aan, onder uit). Mocht hij kunnen dimmen door aan/uit lang in te drukken is dat mooi, maar niet noodzakelijk.

Voor de details, het gaat dan om deze: https://www.beaumotica.nl...elaarset-future-studiowit

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 28-12-2021 11:16 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Toppe schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:15:
Is hier iemand die van ABB/Busch-Jaeger de ‘Friends of Hue’ schakelaar heeft?

[Afbeelding]

Online kom ik tegen dat je de schakelaar zelf kan programmeren per knop. Maar ik zou graag met de linkerkant een bepaalde groep lampen willen bedienen en met de rechterkant ook een andere groep. Het gaat daarbij puur om aan uit (boven aan, onder uit). Mocht hij kunnen dimmen door aan/uit lang in te drukken is dat mooi, maar niet noodzakelijk.

Voor de details, het gaat dan om deze: https://www.beaumotica.nl...elaarset-future-studiowit
Ik heb geen Busch-Jaeger maar Senic (Gira). Is intern hetzelfde.
Wat wil je weten?
Ja kan inderdaad via de linkerkant of rechterkant een bepaalde groep simpel aan en uit zetten met de 4 knoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
megaleo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:41:
[...]

Ik heb geen Busch-Jaeger maar Senic (Gira). Is intern hetzelfde.
Wat wil je weten?
Ja kan inderdaad via de linkerkant of rechterkant een bepaalde groep simpel aan en uit zetten met de 4 knoppen. :)
Als dat kan heb ik antwoord op de vraag! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:58
Toppe schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:43:
[...]

Als dat kan heb ik antwoord op de vraag! :)
Dat kan inderdaad. Je kan elke gewenste actie aan de knoppen hangen, the sky is the limit.

In basis zijn het gewoon vier programmeerbare knoppen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbQx-gcWuYuOGibyGItbpgoNepg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nrn2m5U052qC4FjJ9D5z8Lpg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
Vraagje: bij de Hue-lampen zie ik soms "energielabel G" staan. Weet iemand hoe dit zit? Zijn de lampen zóveel minder zuinig dan reguliere (niet smart) led-lampen? Of doen ze niet aan labeling en krijgen ze daarom automatisch G? Ondertussen staat er op dezelfde site (in dit geval Praxis) ook info bij met "dit is een duurzaam product"...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:54
Kijk even 8 berichtjes hierboven (hint: er is een nieuwe manier van classificeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheccy92
  • Laatst online: 29-04-2024
xFeverr schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:49:
[...]

Wat wil je precies hebben dan? Klinkt alsof je ondersteuning vanuit je wekker-app zelf zoekt. Ik weet niet welke app je gebruikt, maar de app die ik gebruik (de standaard Xiaomi wekker) kan dat niet.

Wat wel kan is de wekker ook namaken in de Hue-app als automatisering. Maar dan moet je beide wel zelf handmatig synchroon houden.

Verder zag ik dat de wekker-app 'Sleep as Android' wel ondersteuning heeft voor Hue. Dat is ook best een leuke wekker-app.

Als je iets anders bedoelt moet je wel duidelijker zijn.

Oh en welkom op het forum natuurlijk!
Bedankt voor je antwoord! Wat ik probeer te bereiken is met het instellen van de reguliere wekker op mijn telefoon, de hue lampen in de slaapkamer 30 minuten vooraf beginnen met steeds feller branden.

Deze automatisering zag ik inderdaad al in de hue app maar iedere avond de reguliere wekker app op android instellen (voor het geluid) en de automatisering in de hue app aanpassen (voor het licht) naar de nieuwe wektijd leek me wat omslachtig. Ik kan me voorstellen dat dat gemakkelijker moet kunnen.

Op google las ik dat ik "rustig ontwaken" of "gentle wake up" zou moeten kunnen zeggen en dat google vanaf dan die routine bij iedere ochtendwekker gaat herhalen. Dat werkt tot zover dat google begrijpt wat ik zeg en me ook vraagt een wektijd in te stellen, maar vervolgens voert hij de lichtroutine niet uit...

Vandaar mijn gedachte dat het wel moet kunnen maar ik iets verkeerd doe. Ik ga me in ieder geval in die sleep as android app verdiepen! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Sheccy92 Handig is anders inderdaad. Ik hoop dat Sleep as Android dan een goede wekker voor je is. Op Android is er sowieso groot verschil tussen de verschillende wekker-apps. De Google-wekker kan bijvoorbeeld een routine starten (als ik de screenshots geloof) en kan Spotify-muziek gebruiken als wekkergeluid. Mijn Xiaomi-wekker heeft weer andere features, zoals een wekkergeluid op basis van het weer (schijnt?) maar verder geen integraties met andere apps.

Ik moet elke werkdag op dezelfde tijd opstaan dus voor mij is 2x instellen een eenmalig klusje en verder geen probleem. Bij een onregelmatig schema is het wat lastiger.

Het zou de bedoeling moeten zijn dat je wakker wordt van het licht, dus alleen die instellen zou voldoende moeten zijn. Maar ja :p durf daar eens op te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Is er een inbouwstopcontact welke met Hue/Zigbee werkt?
Ik kom alleen maar de welbekende smartplugs tegen of wifi stopcontacten.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yongoi
  • Laatst online: 10-01-2022
Vraagje: ik heb verschillende automatiseringen in de Hue app ingesteld, maar ze doen helaas niet wat ik wil. Ik heb ze als volgt ingesteld:
15:00 tot 19:00 helder
19:00 tot 20:30 sfeervol
20:30 tot 23:00 sunset van Hue labs
23:00 tot 23:59 slapen gaan.

Alles loopt naadloos in elkaar over, alleen niet de automatisering van helder naar sfeervol. De lampen gaan uit om 19:00 en gaan dan niet meer aan. Ik heb ook geprobeerd om de sfeervol instelling een minuut eerder te laten beginnen. Deze gaat dan wel aan maar gaat dan om 19:00 toch weer uit. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:50

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Is er iets bijzonders aan de hand met de Hue outlet ?

Bij Praxis zit er 20% korting op, maar is hij in alle vestigingen uitverkocht.
Toen wilde ik hem bestellen op philips.nl, maar daar staat „Dit product is helaas niet meer beschikbaar”.

[ Voor 6% gewijzigd door aawe mwan op 29-12-2021 20:03 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 21:21
Heeft hier iemand een Hue Sync Box met een Play Gradient? Geweldig als het werkt... Maar het valt telkens uit. De kleur van de lampen bevriest even en daarna kleurt ie niet meer mee. De app geeft continu aan dat hij niet kan verbinden. Telefoon opnieuw opstarten, box opnieuw opstarten. Niets helpt. Soms gaat ie vanzelf verder en anders afwachten totdat de app weer teken van leven geeft. Kan soms wel tot 20 minuten duren.

Ik heb alle Reddit topics al doorgenomen. Andere hdmi kabels, andere poorten, opnieuw geïnstalleerd, alle fancy opties uit. Niets helpt...

Edit: Exacte melding is 'Verbinding maken...' in de Hue Sync app. Setup is TV - Sync Box - Chromecast Ultra. TV model: Samsung QE75Q60RATXXH.

Wie heeft de gouden tip? Tot nu toe frustratie alom en ik overweeg het spul terug te sturen.

[ Voor 9% gewijzigd door Estylicious op 29-12-2021 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Estylicious schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:03:
Heeft hier iemand een Hue Sync Box met een Play Gradient? Geweldig als het werkt... Maar het valt telkens uit. De kleur van de lampen bevriest even en daarna kleurt ie niet meer mee. De app geeft continu aan dat hij niet kan verbinden. Telefoon opnieuw opstarten, box opnieuw opstarten. Niets helpt. Soms gaat ie vanzelf verder en anders afwachten totdat de app weer teken van leven geeft. Kan soms wel tot 20 minuten duren.

Ik heb alle Reddit topics al doorgenomen. Andere hdmi kabels, andere poorten, opnieuw geïnstalleerd, alle fancy opties uit. Niets helpt...

Edit: Exacte melding is 'Verbinding maken...' in de Hue Sync app. Setup is TV - Sync Box - Chromecast Ultra. TV model: Samsung QE75Q60RATXXH.

Wie heeft de gouden tip? Tot nu toe frustratie alom en ik overweeg het spul terug te sturen.
Ik had iets soortgelijks. Hue sync box ging tijdens het kijken van een film een paar seconden uit (tijdens gamen niet).

In mijn set-up bleek het te liggen aan full rgb , ik heb mijn receiver op 4:2:0 subsampeling gezet en het niet meer gehad.

Op Reddit kwam ik soortgelijke informatie tegen waar mensen met FullRGB of 4:4:4 subsampeling hetzelfde ervaren.

Misschien nog iets om te controleren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb boven de eetkamer een lamp hangen met 8 kooldraadlampen erin maar vind de hue variant daarvan eigenlijk niet mooi genoeg.

Weet iemand of er een Friends with Hue dimmer te koop is? Edit: Of iets anders wat ik in de muur kan inbouwen zonder fase draad, want in de lamp heb ik de ruimte helaas niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 29-12-2021 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:29
aawe mwan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:03:
Is er iets bijzonders aan de hand met de Hue outlet ?

Bij Praxis zit er 20% korting op, maar is hij in alle vestigingen uitverkocht.
Toen wilde ik hem bestellen op philips.nl, maar daar staat „Dit product is helaas niet meer beschikbaar”.
Denk gewoon een nieuwe versie. https://www.philips-hue.c...-smart-plug/8719514342309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Donstil schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:20:
Ik heb boven de eetkamer een lamp hangen met 8 kooldraadlampen erin maar vind de hue variant daarvan eigenlijk niet mooi genoeg.

Weet iemand of er een Friends with Hue dimmer te koop is? Edit: Of iets anders wat ik in de muur kan inbouwen zonder fase draad, want in de lamp heb ik de ruimte helaas niet.
Friend of Hue schakelaars werken alleen met ‘slimme’ lampen. Je kan een domme lamp niet slim maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estylicious
Donstil schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:10:
[...]

Ik had iets soortgelijks. Hue sync box ging tijdens het kijken van een film een paar seconden uit (tijdens gamen niet).

In mijn set-up bleek het te liggen aan full rgb , ik heb mijn receiver op 4:2:0 subsampeling gezet en het niet meer gehad.

Op Reddit kwam ik soortgelijke informatie tegen waar mensen met FullRGB of 4:4:4 subsampeling hetzelfde ervaren.

Misschien nog iets om te controleren dus.
Bedankt voor je advies. Ik begrijp je helaas niet helemaal. Ik heb wel een Samsung soundbar aan de tv hangen op een HDMI arc poort.

Ik merk op dat het lampje op de box twee keer wit knippert voordat hij ermee stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
La1974 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:41:
[...]

Friend of Hue schakelaars werken alleen met ‘slimme’ lampen. Je kan een domme lamp niet slim maken.
Ooh echt? Ik dacht dat dit juist het idee was van “ Friends with Hue” 8)7

Nou goed met of zonder dat label maakt me niet zo gek veel uit, dan ben ik opzoek naar een dimmer die op Hue werkt en normale lampen in/uit kan schakelen en dimmen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Estylicious schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:41:
[...]

Bedankt voor je advies. Ik begrijp je helaas niet helemaal. Ik heb wel een Samsung soundbar aan de tv hangen op een HDMI arc poort.

Ik merk op dat het lampje op de box twee keer wit knippert voordat hij ermee stopt.
Ik gebruik geen Chromecast dus kan het niet voor je controleren maar je moet even kijken of je de chroma settings daarvan kunt aanpassen, zet die eens op 4:2:0 en probeer het dan nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Donstil schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:48:
[...]

Ooh echt? Ik dacht dat dit juist het idee was van “ Friends with Hue” 8)7

Nou goed met of zonder dat label maakt me niet zo gek veel uit, dan ben ik opzoek naar een dimmer die op Hue werkt en normale lampen in/uit kan schakelen en dimmen :)
Friend of Hue is de marketingterm voor accessoires die naadloos werken met het Hue platform maar van een andere fabrikant (zoals wandschakelaars van Niko of Jung) zijn of niet onder het Hue label vallen (maar wel van Signify/Philips zijn).

Je hebt altijd Hue-lampen nodig om ze te laten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:42
Donstil schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:48:
[...]

dan ben ik opzoek naar een dimmer die op Hue werkt en normale lampen in/uit kan schakelen en dimmen :)
Zoiets?

https://www.robbshop.nl/i...2-draads-400w-robb-smarrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estylicious
Donstil schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:52:
[...]

Ik gebruik geen Chromecast dus kan het niet voor je controleren maar je moet even kijken of je de chroma settings daarvan kunt aanpassen, zet die eens op 4:2:0 en probeer het dan nog even.
Instellingen van de Chromecast en tv doorgenomen. Lijkt ik niet te kunnen aanpassen. Google Fu brengt mij ook niet meer.

Vrouw zegt dat het vooral gebeurt tijdens donkere scènes. (Het = uitvallen van alle Hue verlichting gekoppeld aan de Sync box.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Dan heb je nog steeds Hue-lampen en een Hue bridge nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door La1974 op 29-12-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 12-09 07:14
Robb lijkt daar anders over te denken:
“ROBB Smarrt Zigbee Dimmer 2-draads 400W
Slimme inbouw dimmer met zigbee die ook werkt zonder blauwe draad. Werkt o.a. met Homey en Philips HUE bridge. Geschikt voor alle typen dimbare verlichting. Max 400Watt gloeilamp / 200W LED lampen. Koppel hem eenvoudig aan je Philips HUE bridge en bedien ook niet-HUE lampen met de bridge. Dit is een 2-draads dimmer, je hebt geen blauwe draad nodig!”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Rallye schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:27:
Robb lijkt daar anders over te denken:
“ROBB Smarrt Zigbee Dimmer 2-draads 400W
Slimme inbouw dimmer met zigbee die ook werkt zonder blauwe draad. Werkt o.a. met Homey en Philips HUE bridge. Geschikt voor alle typen dimbare verlichting. Max 400Watt gloeilamp / 200W LED lampen. Koppel hem eenvoudig aan je Philips HUE bridge en bedien ook niet-HUE lampen met de bridge. Dit is een 2-draads dimmer, je hebt geen blauwe draad nodig!”
Ok, dat is nieuw voor me. Ben benieuwd of dat een beetje goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh nice, dat lijkt wel te zijn wat ik bedoel inderdaad.
Gelijk maar even besteld, morgen rommelen.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Donstil schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:36:
[...]

Ooh nice, dat lijkt wel te zijn wat ik bedoel inderdaad.
Gelijk maar even besteld, morgen rommelen.

Thanks!
Laat even weten of en hoe het werkt. Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
La1974 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:47:
[...]

Laat even weten of en hoe het werkt. Ben erg benieuwd :)
Yes doe ik. Ziet er op de video van de Robbshop wel oké uit verder, de Hue bridge lijkt hem te herkennen als “Dimmable light” en lijkt ook dimbaar in de app. Precies wat ik zoek eigenlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4jN5K6XPbafg5CFjGw4xMydYb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRoR8a8KvgUHhs9WMpWlohHo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47BWW6Xa741d1pMOR83ZaAT1kP0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uMwufjGkRDAeyvxsdAnCY1gr.jpg?f=user_large

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Yongoi schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:21:
Vraagje: ik heb verschillende automatiseringen in de Hue app ingesteld, maar ze doen helaas niet wat ik wil. Ik heb ze als volgt ingesteld:

Alles loopt naadloos in elkaar over, alleen niet de automatisering van helder naar sfeervol. De lampen gaan uit om 19:00 en gaan dan niet meer aan. Ik heb ook geprobeerd om de sfeervol instelling een minuut eerder te laten beginnen. Deze gaat dan wel aan maar gaat dan om 19:00 toch weer uit. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?
Ik vermoed dat je een eindtijd aan "helder" hebt gegeven, welke op hetzelfde moment uitschakelt als "sfeervol" aan. Zet bij de eindtijd van "helder" eens niets doen, en hij zal om 19 overschakelen naar sfeervol.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 12:51
Oké waarschijnlijk is jullie eerste ingeving ‘lees het topic eens door’. Want ik verwacht dat deze vraag al 100 keer is gesteld. Toch lukt het me niet tussen alle antwoorden een eenduidig antwoord te vinden.

Mijn huis heeft veel dimmers een halogeen spotjes. Sommige spotjes zijn al door ledlampjes vervangen en deze knipperen dan een beetje irritant. Ik probeer dus een plan te maken om structureel naar led over te gaan en op bepaalde plekken naar hue.

Dimmers en leds gaan slecht samen en dimmers en hue al helemaal. Ik zou graag mijn installatie aanpassen zodat dit zo flexibel mogelijk te gebruiken is daar probeer ik dus een plan voor te maken wat de kosten daarvoor zijn.

Tot de conclusie gekomen dat ik de dimmers waarschijnlijk het beste kan vervangen door pulsdrukkers. Maar wat stop ik daar achter om een hue lamp aan te zetten? En in hoeverre is dat anders dan wanneer ik een andere ledlamp wil aansturen?

Aansturen dimbare led met pulsdrukker:
dimmer

Maar wat dan als ik een hue lamp wil aansluiten? Je hebt de phillips wall switch die hiervoor is. Maar ik begrijp dat je de lampen dan niet kan dimmen? Zijn er hiervoor alternatieven?

Ik ben best bereid om ook domoticz in te richten als dat dan nodig is. Maar ik zou graag bijv beginnen met het vervangen van de spots in de badkamer en stapje voor stapje uitbreiden voordat ik zo’n project er ook weer bij neem.

Always look on the bright side of life.

• Toppe
Clifdon schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:37:
Oké waarschijnlijk is jullie eerste ingeving ‘lees het topic eens door’. Want ik verwacht dat deze vraag al 100 keer is gesteld. Toch lukt het me niet tussen alle antwoorden een eenduidig antwoord te vinden.

Mijn huis heeft veel dimmers een halogeen spotjes. Sommige spotjes zijn al door ledlampjes vervangen en deze knipperen dan een beetje irritant. Ik probeer dus een plan te maken om structureel naar led over te gaan en op bepaalde plekken naar hue.

Dimmers en leds gaan slecht samen en dimmers en hue al helemaal. Ik zou graag mijn installatie aanpassen zodat dit zo flexibel mogelijk te gebruiken is daar probeer ik dus een plan voor te maken wat de kosten daarvoor zijn.

Tot de conclusie gekomen dat ik de dimmers waarschijnlijk het beste kan vervangen door pulsdrukkers. Maar wat stop ik daar achter om een hue lamp aan te zetten? En in hoeverre is dat anders dan wanneer ik een andere ledlamp wil aansturen?

Aansturen dimbare led met pulsdrukker:
dimmer

Maar wat dan als ik een hue lamp wil aansluiten? Je hebt de phillips wall switch die hiervoor is. Maar ik begrijp dat je de lampen dan niet kan dimmen? Zijn er hiervoor alternatieven?

Ik ben best bereid om ook domoticz in te richten als dat dan nodig is. Maar ik zou graag bijv beginnen met het vervangen van de spots in de badkamer en stapje voor stapje uitbreiden voordat ik zo’n project er ook weer bij neem.
Dit bericht al gezien?

Domino in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4"

Is gewoon een schakelaar die je volledig naar wens kan programmeren, dus ook dimmen. Vervangt je bestaande schakelaar volledig. Volgens mij dé oplossing die je zoekt en verkrijgbaar voor alle bekende merken

• Clifdon
Toppe schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:44:
[...]

Dit bericht al gezien?

Domino in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4"

Is gewoon een schakelaar die je volledig naar wens kan programmeren, dus ook dimmen. Vervangt je bestaande schakelaar volledig. Volgens mij dé oplossing die je zoekt en verkrijgbaar voor alle bekende merken
Ja friends of hue schakelaars wordt daarmee bedoeld denk ik? Maar ik heb schakelmateriaal met een wat oudere feel. Busch jaeger ‘Busch-Duro 2000® SI’ daarvoor lijken dus geen FoH schakelaars te zijn. En dit schakelmateriaal is wel heel degelijk. Ik vind het dus zonde om het allemaal te vervangen. Daarnaast zou dat een giga kostenpost betekenen.

Vervangen van dimmers naar pulsdrukkers kost al het nodige. Maar als ik naar ander schakelmateriaal moet dan moet ik veel dubbele ramen hebben andere stopcontacten etc. Dat is me te kostbaar bovenop de uitgave voor Hue lampen.

Stiekem hoop ik dus dat er een andere oplossing is. Maar wellicht is die er gewoon echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yongoi
  • Laatst online: 10-01-2022
robkrekel schreef op donderdag 30 december 2021 @ 06:59:
[...]

Ik vermoed dat je een eindtijd aan "helder" hebt gegeven, welke op hetzelfde moment uitschakelt als "sfeervol" aan. Zet bij de eindtijd van "helder" eens niets doen, en hij zal om 19 overschakelen naar sfeervol.
Ja dit is het antwoord wat ik zocht. Ik heb het net even getest en nu werkt het zoals ik graag had gewild. Bedankt voor je reactie.

• Toppe
Clifdon schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:52:
[...]

Ja friends of hue schakelaars wordt daarmee bedoeld denk ik? Maar ik heb schakelmateriaal met een wat oudere feel. Busch jaeger ‘Busch-Duro 2000® SI’ daarvoor lijken dus geen FoH schakelaars te zijn. En dit schakelmateriaal is wel heel degelijk. Ik vind het dus zonde om het allemaal te vervangen. Daarnaast zou dat een giga kostenpost betekenen.

Vervangen van dimmers naar pulsdrukkers kost al het nodige. Maar als ik naar ander schakelmateriaal moet dan moet ik veel dubbele ramen hebben andere stopcontacten etc. Dat is me te kostbaar bovenop de uitgave voor Hue lampen.

Stiekem hoop ik dus dat er een andere oplossing is. Maar wellicht is die er gewoon echt niet.
De schakelaar er achter is universeel, je moet een dubbele wip vinden en die is voor elke lijn wel te verkrijgen.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Yongoi schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:21:

Mogelijk zit een andere automatisering het tijdstip van 19:00 in de weg. Aangezien om dat tijdstip ook de scene weer wordt uitgezet.

Gadgets FTW!

• Fermion
Valorian schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:58:
Vraagje: bij de Hue-lampen zie ik soms "energielabel G" staan. Weet iemand hoe dit zit? Zijn de lampen zóveel minder zuinig dan reguliere (niet smart) led-lampen? Of doen ze niet aan labeling en krijgen ze daarom automatisch G? Ondertussen staat er op dezelfde site (in dit geval Praxis) ook info bij met "dit is een duurzaam product"...
Tegenwoordig gaat het niet alleen meer om Watt, maar het aantal Lumen per Watt.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:01:
[...]
Yes doe ik. Ziet er op de video van de Robbshop wel oké uit verder, de Hue bridge lijkt hem te herkennen als “Dimmable light” en lijkt ook dimbaar in de app. Precies wat ik zoek eigenlijk :)
Ik heb één van deze, althans de 3-draads versie, in combinatie met een pulsdrukker binnen mijn Hue systeem hangen. Werkt prima. Wordt inderdaad als dimbare lamp herkent. Het dimmen werkt prima, maar niet zo vloeiend/soepel (lees: mooi) als dat echte Hue lampen doen. Ook is het even pielen met de minimale belasting van je lampen en wat de dimmer als 1% moet gebruiken. Maar eenmaal ingesteld ben ik tevreden :)

• Donstil
  • Niet online
Nou inmiddels een uurtje rommelen verder. Lijkt erop dat de dimmer module niet goed is.

Hebben hem aangesloten volgens het scherm. Wordt netjes herkend in hue maar daarna is het donker in de kamer. Aan en uit via de app maakt geen verschil, ook tijdens de set-up branden de lampen niet. Met de oude dimmer (of de draadjes tegen elkaar 😏) werkt het direct.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4y8mL7Mer8P6NeLZ7kbeKBXjLC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vkhXXAy2NKIpgI0YaPJcqsXg.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas is robbshop morgen dicht, dus wordt maandag vervolgd :)

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 30-12-2021 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 19:24

Nick Name

SinFest!

Donstil schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:06:
Nou inmiddels een uurtje rommelen verder. Lijkt erop dat de dimmer module niet goed is.

Helaas is robbshop morgen dicht, dus wordt maandag vervolgd :)
Als ik de handleiding zo bekijk, dan heb je 'm goed aangesloten voor een 2-draads systeem. Doet ie het wel als je'm als 3-draads aansluit (dus even vanuit een punt waar je wel een fase en een neutraal draad hebt)?

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• Donstil
  • Niet online
Nick Name schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:41:
[...]

Als ik de handleiding zo bekijk, dan heb je 'm goed aangesloten voor een 2-draads systeem. Doet ie het wel als je'm als 3-draads aansluit (dus even vanuit een punt waar je wel een fase en een neutraal draad hebt)?
Mooi! Want dat dachten wij ook :)

Ik heb even een fase gepakt van het stopcontact ernaast. Zelfde resultaat, wel toe te voegen, geen licht.

Volgens mijn maatje heeft hij 1x het licht zien branden toen we hem voor het eerst aansloten. Ik heb dat zelf niet gezien maar voelt als een defecte unit.

• Clifdon
Toppe schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:40:
[...]

De schakelaar er achter is universeel, je moet een dubbele wip vinden en die is voor elke lijn wel te verkrijgen.
Als ik zo lees is dat toch niet zo voor het schakelmateriaal dat ik heb. Van de week een lijstje maken wat t zou kosten om alle schakelmateriaal te vervangen. Maar ik ben bang dat die kostenpost te hoog is voor wat het brengt.

• Toppe
Clifdon schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:13:
[...]

Als ik zo lees is dat toch niet zo voor het schakelmateriaal dat ik heb. Van de week een lijstje maken wat t zou kosten om alle schakelmateriaal te vervangen. Maar ik ben bang dat die kostenpost te hoog is voor wat het brengt.
Heb ik in het vorige huis per ruimte gedaan, uiteindelijk is het niet goedkoper dan alles in één keer maar je kan het spreiden naar een jaar.

Je zou ook even bij B&J kunnen informeren of je ook alleen ‘het kunststof’ kan vervangen, scheelt je een hoop geld!

Pagina: 1 ... 24 ... 85 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic