[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
ZveenT schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:04:
Hi,

Wij hebben hier thuis diverse HUE lampen geinstalleerd.

De basis was een oude v1 bridge met 3 lampen. Deze set was in de loop der tijd uitgebereid met LED strip, motion sensor en tal van lampen.

Inmiddels heb ik een nieuwe bridge geinstaleerd. Het feit dat er geen updates meer waren en ik 'gewoon' up to date wil zijn deed mij de oude bridge doen vervangen.

Nu kan ik 90% van de lampen alleen niet meer vinden..
Ik heb in de V1 Hue app de lampen verwijderd om problemen te voorkomen (dacht ik).
Vervolgens heb ik de V1 bridge gereset en losgekoppeld.

Daarna heb ik de V2 bridge online gegooid en de firmware geupdate (automatisch).

EN daarna dacht ik na de lampen toegevoegd te hebben online te zijn. Dit is alleen niet het geval. Ik vind namelijk maar 2 lampen.

Ik vind de overige ampen niet middels serial invullen (stroom staat er op - het meeste is ook met reguliere schakelaar te bedienen). En het automatisch zoeken werkt ook niet.

Bridge V2 heb ik al weer eens opnieuw gereset.

Verder zou ik niet weten wat ik kan doen. Iemand nog een idee?

Groet, Tim
Ik heb zelfde soort probleem gehad nadat ik wat lampen eerst dmv BT gekoppeld had.
Je lampen denken nog steeds dat ze bezet zijn dus zijn niet meer vindbaar.

Je moet je lampen zelf dus resetten. Volgens mij door 5 keer snel de stroom uit- en in te schakelen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 21:01
Ik ben recent hier het hele huis vol aan het gooien met Philips Hue.

Bij webwinkels zie ik soms 2 verschillende Philips Hue Smart Plugs:

8718699689285: https://www.beaumotica.nl/philips-hue-smart-plug-eu
8719514342309: https://www.beaumotica.nl...art-plug-eu-8719514342309

Ook op de Hue website:
8718699689285: https://www.philips-hue.c...-smart-plug/8718699689285
8719514342309: https://www.philips-hue.c...-smart-plug/8719514342309

Als ik de specs vergelijk, lijkt er alleen verschil te zijn in de verpakking dimensies. Beide zijn voor NL. Of zie ik wat over het hoofd? Welke is nu de recente/nieuwste/laatste versie?

Ik heb dit forum even doorzocht, maar kon geen antwoord vinden hierop :9

[ Voor 6% gewijzigd door JorzoR op 06-12-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-09 15:37
Nu een aantal wallswitches geinstalleerd werkt opzich wel zoals ik had verwacht.
Alleen jammer is dat je ze niet op tijd kan bedienen in de avond een andere scene dan overdag. Ook is het niet mogelij kom eigen scene's toe te voegen, of zie ik iets over het hoof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JorzoR schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:41:
Ik ben recent hier het hele huis vol aan het gooien met Philips Hue.

Bij webwinkels zie ik soms 2 verschillende Philips Hue Smart Plugs:

8718699689285: https://www.beaumotica.nl/philips-hue-smart-plug-eu
8719514342309: https://www.beaumotica.nl...art-plug-eu-8719514342309

Ook op de Hue website:
8718699689285: https://www.philips-hue.c...-smart-plug/8718699689285
8719514342309: https://www.philips-hue.c...-smart-plug/8719514342309

Als ik de specs vergelijk, lijkt er alleen verschil te zijn in de verpakking dimensies. Beide zijn voor NL. Of zie ik wat over het hoofd? Welke is nu de recente/nieuwste/laatste versie?

Ik heb dit forum even doorzocht, maar kon geen antwoord vinden hierop :9
Hoe of wat precies weet ik niet, maar ik vermoed dat hiermee hetzelfde aan de hand is als met de Motion Sensors. De verpakkingen zijn vernieuwd (geen plastic gebruik meer). Op website van MediaMarkt staat deze namelijk voor 26 euro, de oude. De nieuwe (andere barcode/EAN) voor 35 euro. Verpakking is kleiner en dus geen plastic meer gebruikt. Ik vermoed dat dat het grote verschil is.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Tierelier schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:16:
[...]
@funske Ja, dus dan is het misschien wel verstandig om te zoeken naar een lamp die zo min mogelijk warmte produceert lijkt me?
Nou bij die hitte zal een lamp van 5 of 2 watt echt niet veel uitmaken v.w.b. hitte.
Standaard zitten er E14 lampen in, zeg je en die worden echt een heel stuk warmer; die pak je niet zomaar vast als ze aan zijn geweest. En de Hue (led) lampen kun je gewoon aanraken als ze gebrand hebben.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:36
Je kan een hue led strip gewoon van je bureau trekken en indien noodzakelijk met lijm of dubbelzijdig tape opnieuw plakken? Geen zorgen maken over warmte etc?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:26
U2psv schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:00:
Nu een aantal wallswitches geinstalleerd werkt opzich wel zoals ik had verwacht.
Alleen jammer is dat je ze niet op tijd kan bedienen in de avond een andere scene dan overdag. Ook is het niet mogelij kom eigen scene's toe te voegen, of zie ik iets over het hoof?
Is dat niet mogelijk met deze Labs formula: https://labs.meethue.com/...bs/feel-better-with-light ?
Eigen scenes moet ook gewoon mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
PeacekeeperNL schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:19:
[...]

Hoe of wat precies weet ik niet, maar ik vermoed dat hiermee hetzelfde aan de hand is als met de Motion Sensors. De verpakkingen zijn vernieuwd (geen plastic gebruik meer). Op website van MediaMarkt staat deze namelijk voor 26 euro, de oude. De nieuwe (andere barcode/EAN) voor 35 euro. Verpakking is kleiner en dus geen plastic meer gebruikt. Ik vermoed dat dat het grote verschil is.
Ah ja, dat kan het verklaren inderdaad. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik wil onder onze keukenkast van 1 meter een Hue lightstrip plaatsen (in een profiel). Nu is de kortste variant 2 meter, wat betekent dat ik er 1 meter af moet knippen. Kan ik ook de basisset van 2 meter met 1 meter extensie kopen en vervolgens alleen de extensie gebruiken?

De 2 meter kan ik dan vervolgens wellicht weer verkopen of toch nog ergens anders voor gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZYPmMs6uhVo8StEdeXw8-EVXw4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wbp21d30kF8sO5JXrPAHmMAs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MlCs263J_lqVBOAeCR95V_Jzuww=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uM8EEx3drhuJ4OpU40mpkXbq.jpg?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-12-2021 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:19:
Ik wil onder onze keukenkast van 1 meter een Hue lightstrip plaatsen (in een profiel). Nu is de kortste variant 2 meter, wat betekent dat ik er 1 meter af moet knippen.
Ja.
Kan ik ook de basisset van 2 meter met 1 meter extensie kopen en vervolgens alleen de extensie gebruiken?
Nee

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:32
Ik ben nieuw met het hele Hue gebeuren, maar nu al onder de indruk van hoe soepel het werkt.

Ben begonnen met de tuinverlichting.
Nu heb ik bij de voordeur een lamp met ingebouwde sensor en led. Dus kan geen peertje vervangen.

De lamp zit geschakeld via wipschakelaar in de hal binnen. Maar je raadt het al schakelaar uit geen licht. Wil hue gebruiken voor altijd een met licht donker en tijschema op deze lamp. is dit mogelijk? dacht de wall switch maar dat is het niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:52
U2psv schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:00:
Dat kan in de app Hue Essentials

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 23:49
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:19:
Ik wil onder onze keukenkast van 1 meter een Hue lightstrip plaatsen (in een profiel). Nu is de kortste variant 2 meter, wat betekent dat ik er 1 meter af moet knippen. Kan ik ook de basisset van 2 meter met 1 meter extensie kopen en vervolgens alleen de extensie gebruiken?

De 2 meter kan ik dan vervolgens wellicht weer verkopen of toch nog ergens anders voor gebruiken.
Ik heb in ieder geval (via een splitter) 2x 1 meter aan een controler, ook onder een keukenkastje.
100% zeker weten of het ook met maar 1 extensie werkt weet ik niet. Wel even opletten of de controler en strip niet aan elkaar vast zitten, ik meen me te herinneren dat dat bij sommige generaties het geval is. Ik heb (volgens mij) een 2e generatie.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Slingertj3 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:29:
Ik ben nieuw met het hele Hue gebeuren, maar nu al onder de indruk van hoe soepel het werkt.

Ben begonnen met de tuinverlichting.
Nu heb ik bij de voordeur een lamp met ingebouwde sensor en led. Dus kan geen peertje vervangen.
Ik heb de sensor buiten gesloten van de schakeling, dan werkt ie dus gewoon niet meer en heb je een lamp gemaakt zonder sensor.
Slingertj3 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:29:
De lamp zit geschakeld via wipschakelaar in de hal binnen. Maar je raadt het al schakelaar uit geen licht. Wil hue gebruiken voor altijd een met licht donker en tijschema op deze lamp. is dit mogelijk? dacht de wall switch maar dat is het niet?
Stroom er even af, schakelaar open halen, zwart en bruin aan elkaar maken met een lasklem, schakelaar er weer op (die doet het dus niet meer) en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:32
robkrekel schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:51:
[...]
Ik heb de sensor buiten gesloten van de schakeling, dan werkt ie dus gewoon niet meer en heb je een lamp gemaakt zonder sensor.

[...]
Stroom er even af, schakelaar open halen, zwart en bruin aan elkaar maken met een lasklem, schakelaar er weer op (die doet het dus niet meer) en gaan.
excuses.
de lamp heeft een bewegings sensor die ik gewoon wil blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 20:38
Sunz schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:52:
Iemand al de nieuwe versie van de hue outdoor sensor?

Op bol staat de nieuwe afgebeeld maar al 2x de oudere versie binnen 😡

Iemand die weet of er merkbare verschillen zijn? De nieuwere indoor sensor is volgens sommigen wel sneller en zou een beter bereik hebben. Vraag me af of dit met de outdoor sensor ook zo is.

Iemand weet van een webshop die effectief de vernieuwde outdoor sensor verkoopt?
Iemand? Volgens magazijn bol.com is enkel de verpakking anders maar dat vind ik maar een gemakkelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 15:55
Werkt bij jullie onder instellingen de tab accessoires nog in de Hue app? Bij mij blijft die pagina helemaal wit. Ik zit op iOS en heb de nieuwste versie van de app geïnstalleerd. Gevolg nu dus is dat ik mijn wall switch module niet kan toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:42
Deatheyee schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:26:
Werkt bij jullie onder instellingen de tab accessoires nog in de Hue app? Bij mij blijft die pagina helemaal wit. Ik zit op iOS en heb de nieuwste versie van de app geïnstalleerd. Gevolg nu dus is dat ik mijn wall switch module niet kan toevoegen.
Ik zie alle accessoires nog staan; iOS 15.1.1, app versie 4.9.0 (9304)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Slingertj3 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:20:
[...]

excuses.
de lamp heeft een bewegings sensor die ik gewoon wil blijven gebruiken.
Dat gaat hem niet worden. Die bewegingssensor doet hetzelfde als je schakelaar en gooit de stroom van je lamp af (en erop) en dat vindt Hue niet fijn. Kan je beter een Hue motionsensor halen of een buitenlamp van Hue waar dit al in zit. De sensor die je er nu tussen hebt zitten moet er eigenlijk tussenuit, net als de schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:54
Vraag je ook af waarom je HUE-bediening wil voor het buitenlicht. De sensor zorgt er al voor dat het licht alleen bij weinig omgevingslicht èn beweging aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Laatst online: 13-09 18:12
Hallo,

In de woonkamer heb ik in de spotjes allemaal GU 10 White Ambiance.
Nu wil ik ook in de hal en oveloop Hue GU 10 gaan plaatsen.
Maar vraag me nu af of ik het hier met de White versie af kan of gaat dit echt te koud licht zijn?
Wel een voordeel is dat deze meer lummen heeft en goedkoper is.

Heeft iemand ervaring met bijde types?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 23:35
timbe schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:50:
Hallo,

Maar vraag me nu af of ik het hier met de White versie af kan of gaat dit echt te koud licht zijn?

Ik heb de goedkopere whites op plekken waar ik niets anders doe dan licht aan en uit. Hou er wel rekening mee dat de whites veel minder dimmen dan de ambiance en color spots. Ik heb bv wel een nachtroute in de hal, dus enkele Spots van het ambiance type ertussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Persoonlijk zou ik altijd voor ambiance Light kiezen. Gewoon voor wat warmere sfeer. Mischien alleen op plekken als op zolder niet waar je sporadisch komt. Maar hal, kamer etc doen wij ambiance.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19
Hallo,

Als je zelf al de white ambiance hebt, heb je de ervaring zelf al. Die kun je namelijk op de kleurtemperatuur instellen van de whites.

Maar idd zoals hiervoor aangegeven even opletten met dimniveau etc.
Bij de gewone white E27 lampen had ik al heel snel een upgrade naar ambiance gedaan omdat deze veel lager kon dimmen. GU10 heb ik alleen color lampen en daar kunnen de laatste versies erg laag dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
funske schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:12:
[...]

Nou bij die hitte zal een lamp van 5 of 2 watt echt niet veel uitmaken v.w.b. hitte.
Standaard zitten er E14 lampen in, zeg je en die worden echt een heel stuk warmer; die pak je niet zomaar vast als ze aan zijn geweest. En de Hue (led) lampen kun je gewoon aanraken als ze gebrand hebben.
E14 LED lampen zitten er nu van de fabrikant in . 2.8watt is t.o.v. 5.5watt het dubbele wattage. Ga het risico maar niet nemen. Mijn Hue kaarslamp fitting wordt aardig heet. Hangt ook af van de ruimte in het armatuur. Gloednieuwe afzuigkap. Nét afgetikt in de winkel. Als het er nu een van €250,- was dan was het een ander verhaal misschien...

Het lijkt dat er geen alternatief is voor een E14 2.8 watt lamp (of 3 watt..., desnoods 3.5, wat mij betreft) in smartlight land :(

Of iemand tóch een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:48
Waarschijnlijk voor anderen een simpele vraag:
Is de oude Hue ledstrip (dus zonder bluetooth) te combineren met de nieuwe?

Ik wil een 2m Hue ledstrip gaan uitbreiden met 1m verlengstukken.
Deze zijn nu extra goedkoop bij Bol, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:53
@wezep Simpel antwoord ook, nee dat past niet. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timbe
  • Laatst online: 13-09 18:12
Wally2002 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 02:10:
[...]

Als je zelf al de white ambiance hebt, heb je de ervaring zelf al. Die kun je namelijk op de kleurtemperatuur instellen van de whites.

Maar idd zoals hiervoor aangegeven even opletten met dimniveau etc.
Bij de gewone white E27 lampen had ik al heel snel een upgrade naar ambiance gedaan omdat deze veel lager kon dimmen. GU10 heb ik alleen color lampen en daar kunnen de laatste versies erg laag dimmen.
Bedankt allemaal voor jullie advies _/-\o_

Vraag me alleen af of de white ambiance met 350 lumen genoeg licht geeft.
Heb er nu de Ikea GU 10 met 600 lumen in zitten.

Maar ja als ik Hue wil gebruiken en ze smart wil maken zal het wel de white ambiance worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 18:39
Tweak_ers schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:16:
[...]

Maar ik merk echt helemaal niets, ben benieuwd naar jouw bevindingen, misschien een fotootje als het zichtbaar is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ra ra, welke is 806 en welke 1100?
Groen was de kleur waarbij het volgens YouTube reviews het beste zichtbaar was.

Dit soort reviewers geven aan dat het duidelijk verschil is en dat de camera het minder goed weergeeft, dan in het echt:
YouTube: Brighter! Philips Hue 1100 Lumen Smart Bulb for Homekit

Ik zie er dus helemaal niets van 😜
Zit er nog verschil in de dim mogelijkheden tussen de 800 en 1100 lumen? (Kan de 1100 minder goed dimmen bijv). Zit te twijfelen tussen 800 en 1100 voor de slaapkamers. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:59

flexje

got-father

Even het volgende, misschien dat iemand van jullie hetzelfde zijn tegen gekomen.

Ik heb buiten in de achtertuin een Eufy Cam 2 Pro hangen. Dit werkt via een wifi systeem.
Sinds ik in mijn woonkamer hue gu10 color spotjes heb hangen verlies ik vaak de verbinding met mijn camera.
Is dit toeval of is het echt mogelijk dat de spotjes zorgen voor interference....?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Hallo,

Ik gebruik daarvoor de goedekopere Ikea Tradfri GU10 lampjes, waren toen ik ze kocht 7,99 per stuk en dimmen best wel ver, voor een Ikea lamp ;)

Had geen zin om overal Hue Ambiance lampen te gebruiken van 35 euro (ja kan goedkoper) per stuk, dus voor Ikea Tradfri gegaan, nu al meer dan 3 jaar in gebruik nooit geen problemen mee gehad, werkt perfect met Hue bridge en Hue dimmer switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:59
Bashy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:04:
[...]

Zit er nog verschil in de dim mogelijkheden tussen de 800 en 1100 lumen? (Kan de 1100 minder goed dimmen bijv). Zit te twijfelen tussen 800 en 1100 voor de slaapkamers. Thx!
Is mij niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
Sinds vandaag doet 1 van de hue ledstripes raar..

Wanneer ik in de hue app klik, gaan alle lampen aan/uit etc.. maar de ledstrip boven de keuken kan ik niet meer dimmen of kleur veranderen. Enige wat wel lukt is als ik een scène kies. Dan verandert/dimt hij wel, maar niet meer via het kleurenpallet.
Alle andere lampen werken wel netjes.

Iemand een idee? Alles is hier aangesloten op de hue bridge.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 18:30
Kan je in de app scenes aanmaken zodat een lamp fade van 0 tot 50 ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik heb een vraagje, en ik vraag me af wat in mijn geval de beste oplossing is.

In de woon kamer heb ik 2 lampen die ik met 2 oude (maar mooie) busch and jager draaiknop dimmers bedien: deze maar dan zijn de dimmers voor gloeilampen en niet voor LED:
https://www.elektroproduc...jz6I9aJh4gZBoCGnYQAvD_BwE

Nu wil ik eigenlijk graag Hue color E27 lampen plaatsen (1100 lumen). Ik heb al erg veel Hue producten in huis met een 2.0 Bridge.

Ik vind de busch and jager schakelaars die we nu hebben mooi, maar ik ben bang dat het niet mogelijk is om deze met de hue lampen te gaan gebruiken? Ik neem aan dat het alleen kan met aan/uit schakelaars of pulsschakelaars? En als dat zo is, wat is dan de beste oplossing? Ik vind de Hue dimmer niet zo mooi, dus daar zou mijn voorkeur niet naar uit gaan. Ik dacht zelf aan een mooie pulsschakelaar van busch and jager en dan met de Hue wandschakelaar module. De schakelaar ingedukt houden zou dan harder/zachter dimmen zijn, ik weet alleen niet of dit zo te programmeren is met die Hue module. Graag advies. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 21:31
Ja, je kunt inderdaad je verlichting laten dimmen door ingedrukt te houden met een pulsschakelaar.

Gewoon pulsdrukkers kopen die passen bij je huidige busch jager schakelmateriaal. Dat is (lijkt me) de beste oplossing. Een hue lamp achter een dimmer aansluiten is sowieso no-go.

Hue wall switch modules bevallen mij uitstekend.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
Faece schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:31:
Kan ik zelf een scene aanmaken zodat ...
Om 5:30 begint een fade (van 0 tot 50 ofzo) in rood. Voor een uurtje. Dan 10 minuten oranje en dan groen. Kan ik dit aanmaken in de hue ?
dit lukt dus met de hue essentials app ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
Kan ik naargeland het tijdstip van de dag ervoor zorgen dat mijn lampen een andere kleurwarmte hebben als ik ze aansteek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:11
Vraagje, ik dacht een slimme move te doen, instellen via hue app dat de hue lightstrips uitdimmen na 00:00 in de slaapkamer. Ze staan ingesteld op 15% helderheid, maar schieten dan om 0:00 op volle helderheid om vervolgens te dimmen. Dat is niet de bedoeling.
Weet iemand hoe je vanaf de bestaande helderheid kan laten uitdimmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
kazzzdafke schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:49:
Sinds vandaag doet 1 van de hue ledstripes raar..

Wanneer ik in de hue app klik, gaan alle lampen aan/uit etc.. maar de ledstrip boven de keuken kan ik niet meer dimmen of kleur veranderen. Enige wat wel lukt is als ik een scène kies. Dan verandert/dimt hij wel, maar niet meer via het kleurenpallet.
Alle andere lampen werken wel netjes.

Iemand een idee? Alles is hier aangesloten op de hue bridge.
Opgelost door de strip te verwijderen, even stopcontact uittrekken, en dan weer toevoegen.

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jtm_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-07 11:58
Erik1971 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:00:
[...]

Ik gebruik daarvoor de goedekopere Ikea Tradfri GU10 lampjes, waren toen ik ze kocht 7,99 per stuk en dimmen best wel ver, voor een Ikea lamp ;)

Had geen zin om overal Hue Ambiance lampen te gebruiken van 35 euro (ja kan goedkoper) per stuk, dus voor Ikea Tradfri gegaan, nu al meer dan 3 jaar in gebruik nooit geen problemen mee gehad, werkt perfect met Hue bridge en Hue dimmer switch.
Ik zelf gebruik gewoon normale dimbare gu10 spots met warm wit licht en dan i.c.m een icasa-dimmer. Kan ze dan niet afzonderlijk van elkaar dimmen, maar ik vind het juist fijn dat ze als 1 lamp in de app staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
Vraagje aan de hue experts: kun je een wallswitch aansluiten achter een bestaande schakelaar zonder dat die elkaar beïnvloeden?

Situatie is als volgt:

Ik heb één contact punt waar voorheen twee schakelaars zaten voor twee lampen. Die is vervangen door één dimmer. Het tweede contact punt op het plafond was niet in gebruik.

Nu wil ik die weer geen gebruiken om een rail spot te voorzien van stroom met daarop drie spots en twee hanglampen.

Ik wil een wall switch monteren achter de dimmer die zorgt voor stroom op het tweede plafond punt terwijl de dimmer gewoon de domme verlichting blijft aansturen. De wallswitch wil ik dan bedienen met eenHue dimmer.

Is dit mogelijk? Ik zal dan de wall switch waarschijnlijk niet moeten verbinden met de dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Aniki schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:42:
Vraagje aan de hue experts: kun je een wallswitch aansluiten achter een bestaande schakelaar zonder dat die elkaar beïnvloeden?

Situatie is als volgt:

Ik heb één contact punt waar voorheen twee schakelaars zaten voor twee lampen. Die is vervangen door één dimmer. Het tweede contact punt op het plafond was niet in gebruik.

Nu wil ik die weer geen gebruiken om een rail spot te voorzien van stroom met daarop drie spots en twee hanglampen.

Ik wil een wall switch monteren achter de dimmer die zorgt voor stroom op het tweede plafond punt terwijl de dimmer gewoon de domme verlichting blijft aansturen. De wallswitch wil ik dan bedienen met eenHue dimmer.
Is dit mogelijk? Ik zal dan de wall switch waarschijnlijk niet moeten verbinden met de dimmer.
Nee dat is niet mogelijk. Je kunt de Hue wall switch niet achter een dimmer aansluiten.
Ik begrijp ook niet de opmerking dat je de wall switch met een Hue dimmer wil bedienen? Met een Hue dimmer bedien je de (slimme) lampen. De wall switch bedien je met een schakelaar.
Ik begrijp dat alle draden in 1 inbouwdoos utkomen en er geen ruimte is om een dimmer en een schakelaar naast elkaar te plaatsen?
Nog even voor de duidelijkheid; met de Hue wall switch kun geen spanning schakelen (voor domme lampen) je kunt er alleen Hue (en compatible) lampen mee bedienen.

[ Voor 16% gewijzigd door remmuz op 10-12-2021 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
Als je dat tweede contactpunt wilt gaan gebruiken en dit 'slim' wil maken, waarom dan niet gewoon de stroom hiernaartoe doorlussen met een lasklem en in deze nieuwe spots en hanglampen Hue lampen stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Archer_VC10 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:55:
Als je dat tweede contactpunt wilt gaan gebruiken en dit 'slim' wil maken, waarom dan niet gewoon de stroom hiernaartoe doorlussen met een lasklem en in deze nieuwe spots en hanglampen Hue lampen stoppen?
Omdat ik dan alle lampen van Hue moet hebben en omdat er dan altijd stroom staat op dat punt. Maar misschien is dat hetzelfde met de wallswitch van wat ik erover lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aniki schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:04:
[...]

Omdat ik dan alle lampen van Hue moet hebben en omdat er dan altijd stroom staat op dat punt. Maar misschien is dat hetzelfde met de wallswitch van wat ik erover lees?
Als je de wallswitch installeert zet je inderdaad permanent stroom op je lampen.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Aniki
De wandschakelaarmodule zelf is verder van een batterijtje voorzien die circa 5 jaar mee zou moeten gaan. Zie ook mijn review die ik hier onlangs over heb geschreven.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 08:55
Is het mogelijk om bij de strip in te stellen dat die bv flikkert/fade tussen 2/3 kleuren?

Eigen gekozen kleuren.

[ Voor 12% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-12-2021 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Ik heb een aantal Filament White Ambiance lampen in huis. Allemaal lijken ze zichzelf te resetten van de warmst mogelijke kleur, naar een tikkeltje minder warm.

Ik heb het probleem in dit filmpje gezet: YouTube: YouTube

Let op de “Tafellamp TV” kleurtemperatuur. Ik zet m eerst op z’n warmst mogelijke kleur en sla dat op. Na een tijdje reset ie zichzelf naar iets minder warm, zonder dat ik iets wijzig of opsla. Is hier iets aan te doen, of is dat “by design”?

Qua kleurtemperatuur bij de lamp zie je wel degelijk dat ie iets warmer is, en dan automatisch terug springt.

[ Voor 12% gewijzigd door JorzoR op 11-12-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
In mijn nieuwbouwhuis wil ik lichtpunt R op 3 plekken kunnen bedienen, standaard vanuit het project kan dat op 1 plek.
Extra meerkosten worden daarmee: 3x175= € 525

Ik vind dat eigenlijk te prijzig, heeft er iemand een goed idee hoe ik dat met HUE zou kunnen oplossen?
De standaard schakelaar voor lichtpunt R zit op plek 1.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PGyS2VS.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
Je zou dit op kunnen lossen met 2 extra smart buttons. Deze hebben een batterijvoeding en kunnen dus overal geplaatst worden waar je maar wil. Als je op de oorspronkelijke plaats van de schakelaar ook een smart button plaatst heb je er dus totaal 3 nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Jos-P op 12-12-2021 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19
Strider schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:50:
In mijn nieuwbouwhuis wil ik lichtpunt R op 3 plekken kunnen bedienen, standaard vanuit het project kan dat op 1 plek.
Extra meerkosten worden daarmee: 3x175= € 525

Ik vind dat eigenlijk te prijzig, heeft er iemand een goed idee hoe ik dat met HUE zou kunnen oplossen?
De standaard schakelaar voor lichtpunt R zit op plek 1.

[Afbeelding]
Bewegingssensor (of desnoods 2 - kun je via Hue Labs samen laten werken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 16:19
En anders kijk je of er 'Friends of Hue'-schakelaars zijn van dezelfde serie als je huidige schakelmateriaal. Ik heb thuis alles van Gira en heb dus ook Gira 'Friends of Hue' knoppen. Past allemaal bij elkaar en het werkt zonder batterijen.

Mocht er een inbouwdoos zijn kun je ook de wall switch module overwegen. Koop je hetzelfde schakelmateriaal en zet je er die module achter.

Ja en anders nog de Smart button. Ik heb zelf liever overal hetzelfde uiterlijk qua schakelaars, maar dat kun je ook nog overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Waarbij voor in een schuur/garage Hue-lampen wel eens een minder goed oplossing zou kunnen zijn, zelfs de 1600lm. Geven die wel genoeg licht? Ik heb ind e garage een paar van die LED-balken hangen. Als je toch bezig bent zou ook je zo’n LED-balk (of meerdere) via een Hue Smart Plug kunnen laten lopen. Dan kun je toch via Hue schakelen, maar heb je een betere lichtopbrengst. Dan moet er overigens wel een stopcontact met constante stroom op het lichtpunt - geen idee of dat extra kost.

Ik heb bij ons huis (samen met een wel deskundige kennis) ook in elke hoek een dubbel stopcontact geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:54
Fluitje van een cent als je een HUE lamp gebruikt op punt R. Gewoon alles standaard aan laten leggen en na oplevering de HUE oplossing implementeren. Ik zou me overigens wat in de werking van HUE verdiepen en ook naar mogelijkheden in de rest van je huis kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
  • Laatst online: 12-09 23:15
Goedenavond.

Ik heb in de keuken een dubbele schakelaar waarmee ik de lamp in de keuken bedien en de buitenlamp. Aan schakelaar zat ėėn bruine en twee schakeldraden. Deze nu door gelust. Tot zover werkt alles.

Zowel in de keuken als buiten een hue lamp aangesloten. Nu wil ik de schakelaar verbinden met de Philips hue wall switch. De twee gele draden van de wall switch samen aangesloten waar eerst de ene bruine draad op zat. De twee witte van de wall switch op de plek van de zwarte schakeldraden. Iemand een tip hoe deze juist te configureren. Beide lampen apart ingesteld aan een knop. Echter worden beide lampen tegelijk aan uit gezet

Ligt dit nu aan de serieschakelaar met de twee gekoppelde gele draden van de wall switch. Of misschien bij de configuratie vanuit de Hue app. Bij de wizard wordt gevraagd of je twee knoppen wil gebruiken.Eerst wordt aangegeven om de eerste kabel van de wall switch aan te sluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4c9PwRG3_1GYU4HLQwdnx6zF3GY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLj1SPZ3by9ZqPXW9JTpZ3fo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Yazoo op 12-12-2021 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
Ik vermoed dat de Wall Switch het niet fijn vind dat die twee gele draden samen aangesloten zitten. Als ik de handleiding goed bekijk mogen wellicht de twee witte draden wel bij elkaar zitten (bovenaan bij L), maar moet je juist de gele draden gescheiden aan de onderste aansluitingen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
Archer_VC10 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:21:
Ik vermoed dat de Wall Switch het niet fijn vind dat die twee gele draden samen aangesloten zitten. Als ik de handleiding goed bekijk mogen wellicht de twee witte draden wel bij elkaar zitten (bovenaan bij L), maar moet je juist de gele draden gescheiden aan de onderste aansluitingen koppelen.
Dus andersom? In september al eens eerder voorgelegd (nu pas getest)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8L-CevyRHRZfjKv8Dfs27GJwSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9B8TVMylzykkpw68R3V3o0Hl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Archer_VC10 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:21:
Volgens mij dit inderdaad. En anders even wat 'spelen' met de draden in de verschillende posities, zo heb ik het bij mij (twee losse schakelaars) ook werkend gekregen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Faece schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:02:
Kan ik naargeland het tijdstip van de dag ervoor zorgen dat mijn lampen een andere kleurwarmte hebben als ik ze aansteek ?
Hue labs: time based light

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Yazoo schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:38:
[...]

Dus andersom? In september al eens eerder voorgelegd (nu pas getest)

[Afbeelding]
Altijd de handleiding volgen, niet zomaar advies aannemen van vreemde types op het internet...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb vandaag de sync box binnen gekregen.
Die gebruik ik nu met de 75” Gradient strip en links en rechts onder een Play bar.

Later komt daar nog een Gradient Tube bij maar die is nergens leverbaar.

Eerste indrukken zijn wel lekker, de demo’s op YouTube kleuren goed maar tijdens normale weergave blijkt de hue sync wel erg de voorkeur te geven aan wit licht. Hoe ervaren jullie dat?

Ik heb het nu zo:
Devices > Receiver > Hue Sync > tv,

Misschien dat ik daar nog een andere volgorde in moet kiezen ofz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
Archer_VC10 schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:00:
[...]

Altijd de handleiding volgen, niet zomaar advies aannemen van vreemde types op het internet...!
Haha. Thanks :)

Wiite kabeltjes bij elkaar. De gele apart.

Werkt zoals het hoort nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 20:38
Donstil schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:05:
Ik heb vandaag de sync box binnen gekregen.
Die gebruik ik nu met de 75” Gradient strip en links en rechts onder een Play bar.

Later komt daar nog een Gradient Tube bij maar die is nergens leverbaar.

Eerste indrukken zijn wel lekker, de demo’s op YouTube kleuren goed maar tijdens normale weergave blijkt de hue sync wel erg de voorkeur te geven aan wit licht. Hoe ervaren jullie dat?

Ik heb het nu zo:
Devices > Receiver > Hue Sync > tv,

Misschien dat ik daar nog een andere volgorde in moet kiezen ofz.
Ff off-topic maar ondersteunt deze nu al HDMI 2.1?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sunz schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:07:
[...]

Ff off-topic maar ondersteunt deze nu al HDMI 2.1?
Nope.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
Archer_VC10 schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:00:
[...]

Ik heb mijn post aangepast.
(Ik heb een dubbelpolige schakelaar en dan maakt de positie van geel en wit niet uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Yoshimi schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:25:
Kan iemand mij helpen met het volgende:
Ik herinner me dat ik met de v3 versie van de Hue app een timer kon maken die alle lampen op een bepaald tijdstip uitschakelt.
In de nieuwe v4 versie kan ik bij Automatisering enkel lampen uitschakelen wanneer ze eerst ingeschakeld worden (binnen dezelfde actie).

Kan met de Hue app v4 een dergelijke schakeling gerealiseerd worden?
Iemand wellicht die me hiermee op weg kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
@Yoshimi Bij automatisering een aangepast (onderaan) aanmaken en hele huis selecteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jtm_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-07 11:58
Yoshimi schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:39:
[...]

Iemand wellicht die me hiermee op weg kan helpen?
Dit kan gewoon hoor. Je moet een losse automatiseringen maken voor het uitschakelen van de lampen. De begintijd van de automatisering is dan het tijdstip dat de lampen uitgaan. (Klinkt wat tegenstrijdig wellicht). Eindtijd laat je leeg.

Dan onderaan de kamer/zone/lampen selecteren met als optie uitschakelen

[ Voor 9% gewijzigd door jtm_ op 14-12-2021 08:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
jtm_ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:45:
[...]

Dit kan gewoon hoor. Je moet een losse automatiseringen maken voor het uitschakelen van de lampen. De begintijd van de automatisering is dan het tijdstip dat de lampen uitgaan. (Klinkt wat tegenstrijdig wellicht). Eindtijd laat je leeg.

Dan onderaan de kamer/zone/lampen selecteren met als optie uitschakelen
@robkrekel @jtm_
Hè hè.. daar had ik niet aan gedacht! Dank jullie wel! Ik heb net een nieuwe automatisering gemaakt en ga vanavond de proef op de som nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 16:16
Beste Hue-gebruikers,

ik heb een aantal vragen. Ik heb al veel gelezen, maar ik zie oprecht door de bomen het bos niet meer. Er is zo verschrikkelijk veel informatie dat voor een beginner als ik niet meer te volgen is. Volgend jaar wordt mijn huis opgeleverd, ik moet binnenkort met de installateur lichtpunten/lichtschakelaars e.d.. gaan bespreken. Ik kan het dus nog volledig zelf bepalen. Ik wil graag in mijn nieuwe huis zoveel mogelijk gebruik maken van smart-verlichting, maar ik wil niet dat het licht alleen met een app kan worden bediend (vrouw/kind/bezoek). Er moeten ook gewoon werkzame knoppen op de muur zitten. Wat kan ik het beste doen?

* friends of Hue schakelmateriaal?
* normale schakelaars met zon Hue switch ingebouwd?
* heb ik nog een HOMEY o.i.d. nodig, of kan ik alleen met een HUE bridge uit de voeten?

Is het handig om gewoon eens naar een domotica-zaak te gaan en me daar voor te laten lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Na vorige jaar met kerst een Hue Lightstrip te hebben gekregen had ik het idee om hem achter de TV te plakken.. nou wat heb ik me hierin vergist. Paar weken later viel de strip alweer naar beneden. Bij eerste keer aanbrengen alles goed schoon gemaakt, stofvrij.. maar heeft niet geholpen.

Daarna opnieuw geprobeerd met een kabelgootje, maar ook dit bleef maar los komen.
Tot ik 2 weken geleden via Hornback een led profiel heb gekocht..

Man, het zit nu gewoon muur vast tegen de TV aan.. if only I knew sooner. :X

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Metian schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:16:
Na vorige jaar met kerst een Hue Lightstrip te hebben gekregen had ik het idee om hem achter de TV te plakken.. nou wat heb ik me hierin vergist. Paar weken later viel de strip alweer naar beneden. Bij eerste keer aanbrengen alles goed schoon gemaakt, stofvrij.. maar heeft niet geholpen.

Daarna opnieuw geprobeerd met een kabelgootje, maar ook dit bleef maar los komen.
Tot ik 2 weken geleden via Hornback een led profiel heb gekocht..

Man, het zit nu gewoon muur vast tegen de TV aan.. if only I knew sooner. :X
Misschien een domme vraag hoor, maar hoe werkt dat precies? Is het deel wat je er weer over heen schuift dan doorzichtig? Ik moet namelijk mijn Hue lightstrip los maken van de achterkant van het bureau omdat ik die ga verlengen, maar ben ook bang dat die daarna niet weer stevig blijft plakken. Dus of je moet sterkte lijm gebruiken maar dan ben ik bang dat je de strip er nooit meer heel vanaf krijgt, of zo'n profiel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Juancho schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:45:
[...]

Misschien een domme vraag hoor, maar hoe werkt dat precies? Is het deel wat je er weer over heen schuift dan doorzichtig? Ik moet namelijk mijn Hue lightstrip los maken van de achterkant van het bureau omdat ik die ga verlengen, maar ben ook bang dat die daarna niet weer stevig blijft plakken. Dus of je moet sterkte lijm gebruiken maar dan ben ik bang dat je de strip er nooit meer heel vanaf krijgt, of zo'n profiel gebruiken.
Je hebt twee delen. Een aluminium profiel waar je de lightstrip in kan leggen (dit past precies overigens).
En een afdekgedeelte dat hier op geklikt kan worden. Soort van diffuser idee.

Aan de achterkant van van het aluminium zit een plakrand. Op dit moment een van de betere plakranden, het zit echt heel stevig vast aan de TV.

De profiel zelf is met een ijzerzaagje eventueel op maat te zagen. Dat heb ik bij de TV ook gedaan (100cm naar 2 x 50cm).

Ik heb tevens ook deze led-profielen onder mijn houten bureaublad geplakt en dit zit ook muurvast.

Dit is hoe ik het nu heb zitten achter mijn TV.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29I5Qlpw1Wg3VQRxAr0b_zxuOkI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlJJZnfX33IxrAJQUL5et2cj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou in toekomst nog kunnen overwegen om de hoeken mooier te maken door ze af te knippen en dan tussenstukjes er in te plaatsen, maar voor nu ben ik wel tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door Metian op 14-12-2021 14:54 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:34
berndw schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:39:
Beste Hue-gebruikers,

ik heb een aantal vragen. Ik heb al veel gelezen, maar ik zie oprecht door de bomen het bos niet meer. Er is zo verschrikkelijk veel informatie dat voor een beginner als ik niet meer te volgen is. Volgend jaar wordt mijn huis opgeleverd, ik moet binnenkort met de installateur lichtpunten/lichtschakelaars e.d.. gaan bespreken. Ik kan het dus nog volledig zelf bepalen. Ik wil graag in mijn nieuwe huis zoveel mogelijk gebruik maken van smart-verlichting, maar ik wil niet dat het licht alleen met een app kan worden bediend (vrouw/kind/bezoek). Er moeten ook gewoon werkzame knoppen op de muur zitten. Wat kan ik het beste doen?

* heb ik nog een HOMEY o.i.d. nodig, of kan ik alleen met een HUE bridge uit de voeten?

Is het handig om gewoon eens naar een domotica-zaak te gaan en me daar voor te laten lichten?
Het ligt eraan wat je met je muurschakelaars wil bereiken: altijd het licht aan/uit, ook wanneer de Hue hub niet werkt of alles via Hue?
In dat laatste geval kun je Friends of Hue nemen. Een normale schakelaar met Hue switch erachter doet precies hetzelfde als wat de Friends of Hue schakelaars doen. Je koppelt de schakelaar namelijk los van de stroom.
Met alleen de Hue bridge heb je voldoende en de bijbehorende Hue App. Homey is handig als je nog meer systemen hebt die met Homey kunnen communiceren en je wil de boel samen laten werken.
Als je een gewone schakelaar ten alle tijden wil gebruiken en met Hue wil laten samenwerken en je wil voorkomen dat je licht niet meer aan kan met de Hue app omdat de schakelaar uit gezet is dan moet je met een inbouw Hue schakelaar met relais gaan werken.
Zoiets bijvoorbeeld: https://www.robbshop.nl/R...ouwschakelaar-400W-Zigbee
De vraag is echter of dat past. En nog een nadeel (in het geval van het gegeven voorbeeld) de standaard Hue app kan er niet zo goed mee omgaan als het gaat om automatische schakelen. Aan en uit werkt wel handmatig maar via een schakeling ziet de app dat ding enkel bij de routine om die aan te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door rvrbtcpt op 14-12-2021 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
berndw schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:39:
Beste Hue-gebruikers,

Ik zou dat laatste eerst eens doen, want zeker nu heb je alle mogelijkheden nog beschikbaar. Je moet hierbij ook al mee gaan nemen welke/wat voor soort lampen je op gaat hangen omdat er misschien verschillende strategieën nodig zullen zijn om deze smart te maken. Als je overal Hue peertjes of GU10 spots in kan draaien dan kan je verder alles regelen met een Hue bridge en wall switches of FoH switches, maar als je armaturen kiest waar geen Hue lamp in past moet je wellicht een slimme inbouwschakelaar of dimmer gaan toepassen.

Edit: ...en wat nu hierboven staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Metian schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:53:
[...]

Je hebt twee delen. Een aluminium profiel waar je de lightstrip in kan leggen (dit past precies overigens).
En een afdekgedeelte dat hier op geklikt kan worden. Soort van diffuser idee.

Aan de achterkant van van het aluminium zit een plakrand. Op dit moment een van de betere plakranden, het zit echt heel stevig vast aan de TV.

De profiel zelf is met een ijzerzaagje eventueel op maat te zagen. Dat heb ik bij de TV ook gedaan (100cm naar 2 x 50cm).

Ik heb tevens ook deze led-profielen onder mijn houten bureaublad geplakt en dit zit ook muurvast.

Dit is hoe ik het nu heb zitten achter mijn TV.
[Afbeelding]

Ik zou in toekomst nog kunnen overwegen om de hoeken mooier te maken door ze af te knippen en dan tussenstukjes er in te plaatsen, maar voor nu ben ik wel tevreden.
Ah ok thanks! Ik dacht al, dat afdekplaatje moet natuurlijk wel het licht volledig doorlaten, precies zoals het ook zonder zo'n profiel is. Anders lever je kwaliteit in. Mag ik vragen waarom je het onder je bureau hebt ipv aan de zijkant? Er onder plakken houdt toch voornamelijk in dat het licht naar beneden schijnt? Ik heb het zelf aan de achterkant van mijn bureau geplakt (en ik ga het verlengen met de zijkanten) en dan schijnt het licht mooi half boven je bureau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Juancho schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:04:
[...]

Ah ok thanks! Ik dacht al, dat afdekplaatje moet natuurlijk wel het licht volledig doorlaten, precies zoals het ook zonder zo'n profiel is. Anders lever je kwaliteit in. Mag ik vragen waarom je het onder je bureau hebt ipv aan de zijkant? Er onder plakken houdt toch voornamelijk in dat het licht naar beneden schijnt? Ik heb het zelf aan de achterkant van mijn bureau geplakt (en ik ga het verlengen met de zijkanten) en dan schijnt het licht mooi half boven je bureau.
Meerdere redenen eigenlijk. Voornaamste is omdat het bureau tegen de muur aan zit en er dus geen ruimte is om hier licht door te laten (boven/onder). En omdat ik nog drie Hue-Play lampen heb waar ik nog iets mee kan, die weer boven op het bureau gaan komen. Dus zowel onder als boven is dan verlicht.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 12:02
Blijf het toch problematisch vinden met de range van die afstandsbedieningen. Speciaal de hub naar boven verplaatst ivm de problemen met de betrouwbaarheid van de slaapkamer remote. Momenteel geeft de woonkamer afstandsbediening geen thuis. Dit terwijl de lamp zelf prima via Google Home te bedienen is... Met andere woorden het hele Zigbee verhaal lijkt niet van toepassing op de afstandsbedieningen, het lijkt eerder alsof die uitsluitend via bluetooth communiceren met de hub -O- .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Inmiddels verhuisd en in m’n nieuwe huis alle lampen op hue. In de gang en overloop met bewegingssensor, dus denk dat ik daar de knoppen vervang door een plaatje. Op de overige plekken gebeurt het nog vaak dat er een gast de lamp met de knop bedient waarna hij “van de stroom” is en ik hem dus niet meer kan bedienen en moet ik daar dus heen lopen wat me niet echt de bedoeling lijkt van smart. Zijn hier oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
jasperz89 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:05:
Inmiddels verhuisd en in m’n nieuwe huis alle lampen op hue. In de gang en overloop met bewegingssensor, dus denk dat ik daar de knoppen vervang door een plaatje. Op de overige plekken gebeurt het nog vaak dat er een gast de lamp met de knop bedient waarna hij “van de stroom” is en ik hem dus niet meer kan bedienen en moet ik daar dus heen lopen wat me niet echt de bedoeling lijkt van smart. Zijn hier oplossingen voor?
Zelfde hier dus. Ik kreeg als tip de oude knop te verwijderen en er OF een hue item achter te zetten OF een dicht plaatje met daarop bijv zo'n smart button. Ik ga het straks in de kerstvakantie zelf ook veranderen. 2 oude schakelaars en nog een dimmer op een rijtje eraf. En kale afdekplaatjes erop. Evt met een smartbutton erop maar dat hoeft niet perse omdat de hue remote er al naast hangt.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 14-12-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Szaby schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:13:
Even een kleine update over onderstaande:

De nieuwe sensors (degene met knopje) heeft onlangs een hardware update gekregen, aldus de ontwikkelaar van iConnectHue. De nieuwe hardware revisie wordt nog niet ondersteunt door de app, maar het komt er spoedig (tm) aan.

De situatie met Philips Hue Labs is hiermee niet uitgelegd, maar wellicht heeft het daarmee te maken.

Mijn uitdaging wordt hiermee wel opgelost, maar voor nu nog even geduld.

[...]
Ik heb op dit moment exact hetz. probleem. Vorige week 2 motion sensor gekocht, maar in hue labs blijven ze 'no motion sensor found' aangeven. Is er wellicht al een oplossing dat iemand heeft gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:43

elsinga

=8-)

Blindplaten, als je alle draden van de nu ex-schakelaar op de juiste manier doorverbindt), smart button (idem met doorverbinden), gewoon de schakelaar laten zitten maar dan achter de schakelaar doorverbinden of ducttape. Ik heb op veel locaties geen behoefte aan schakelaars en op sommige locaties zitten nu smart buttons, op andere in afwachting van verder afwerken ducttape. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Szaby schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:13:
Even een kleine update over onderstaande:

De nieuwe sensors (degene met knopje) heeft onlangs een hardware update gekregen, aldus de ontwikkelaar van iConnectHue. De nieuwe hardware revisie wordt nog niet ondersteunt door de app, maar het komt er spoedig (tm) aan.

De situatie met Philips Hue Labs is hiermee niet uitgelegd, maar wellicht heeft het daarmee te maken.

Mijn uitdaging wordt hiermee wel opgelost, maar voor nu nog even geduld.

[...]
Inmiddels is de update van iConnectHue er (4.8) en bij mij staat nu eindelijk de nieuwe motion sensor ertussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Ja: https://www.philips-hue.c...elaarmodule/8719514318045

[ Voor 75% gewijzigd door Archer_VC10 op 15-12-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:25
Een stukkie plakband erover plakken is wel de snelste en goedkoopste oplossing ;)

Heb ik bv in het toilet zitten, sterk zat en dus hufter proof...

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
uiteindelijk toch maar met lasdop de verbinding verlengt. Wel beetje tricky dat er nu altijd stroom op de rails staat (al ondervonden bij het bijprikken van een spotje :P ), maar het werkt allemaal wel nu met alleen een extra Hue Dimmer (wat is die een stuk fijner dan het eerste model trouwens!)

3x GU10 en 2x Filament lampen van Hue. Filament op 1 dimmer switch, de rest op de oude.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQN57vMP1h1xtRQEnCfCfHqJSYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQlXDZgZeDmbpMgZeWpL2v2q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 12:02
sdk1985 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:05:
Blijf het toch problematisch vinden met de range van die afstandsbedieningen. Speciaal de hub naar boven verplaatst ivm de problemen met de betrouwbaarheid van de slaapkamer remote. Momenteel geeft de woonkamer afstandsbediening geen thuis. Dit terwijl de lamp zelf prima via Google Home te bedienen is... Met andere woorden het hele Zigbee verhaal lijkt niet van toepassing op de afstandsbedieningen, het lijkt eerder alsof die uitsluitend via bluetooth communiceren met de hub -O- .
Afstandsbediening in de gang geprobeerd, geen soelaas. Daarna op halve meter van de lamp gehouden (ipv 2 meter) en toen begon hij weer te werken. Dus blijkbaar loopt hij nu wel via de lamp. Wellicht dat ik last heb van interferentie. Heb ook nog een Nedis (Tuya) Zigbee netwerk.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:20
elsinga schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:40:
[...]

Blindplaten, als je alle draden van de nu ex-schakelaar op de juiste manier doorverbindt), smart button (idem met doorverbinden), gewoon de schakelaar laten zitten maar dan achter de schakelaar doorverbinden of ducttape. Ik heb op veel locaties geen behoefte aan schakelaars en op sommige locaties zitten nu smart buttons, op andere in afwachting van verder afwerken ducttape. ;)
Of een wandcontactdoos van maken. Heb ik op diverse plekken gedaan, simpel en iets betere looks dan duct tape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:43

elsinga

=8-)

Nadeel bij mij is dat er in lichtschakeldozen geen blauwe nul-draad ligt. Dat gaat 'm dus niet worden, was wel heel handig geweest op sommige plekken.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:20
elsinga schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:06:
Nadeel bij mij is dat er in lichtschakeldozen geen blauwe nul-draad ligt. Dat gaat 'm dus niet worden, was wel heel handig geweest op sommige plekken.
Maar die kun je toch zo bijtrekken vanuit de centraaldoos?

• fvdz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-06-2023
Even een checkvraag. In de achtertuin wil ik met Hue-verlichting gaan werken. Ik heb straks ook een overkapping van 6x3 meter met een dak van 6x4. De laatste meter overdekt het looppad en daar wil ik eigenlijk spots hebben en ik vind Hue voor buiten daar niet beste alternatief voor hebben en wil ze redelijk plat..

Ik heb nu deze spots gevonden: https://www.ledgloeilamp....a-plat-1-6-stuks-ip44-12v
Mijn idee is om deze te koppelen aan een zigbee dimmer https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-dimmer-400w zodat die werkt met Philips Hue en dus in zelfde automatisering en scenes kan laten meelopen.

Kan iemand mij helpen om te bevestigen dat dit werkt en of dit slim is? Of zijn er betere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:33
Vorige week is de schutting omgewaaid tijdens een hevige storm met als gevolg een afgebroken bevestigingsplaatje van een Hue Lily buitenspot. Zie fotos hieronder.
Nu is mijn vraag: Is er iemand hier die de Hue Lily's gebruikt met die grondspiezen en daardoor deze muurbevestigingsplaatjes niet nodig heeft en er eentje zou willen verkopen? Tegen een vriendelijk prijsje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qt4vQQt903Tg4TiIqTBCckjAqL8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CoEygnMaAtj03sGiZRTmNq2X.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJUB87aDAQ_7qsI_t4ILc5UaTKo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mKbpxAsswfBAZIk7kpSTmElj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Wie weet waar het land vandaan komt als je op https://account.meethue.com wil inloggen?
Vroeger kwam daar altijd gewoon meteen Nederland te staan, maar tegenwoordig krijg ik Moldova te zien??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/keA8sG4AT8wUKMPEN7T6yzUI2do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8G8R11CQuRBuX6KSu7mvjIS.jpg?f=fotoalbum_large

Dit probleem heb ik ook al een keer op een andere site gehad.
Waar komt dat "Moldova" vandaan?? Zit dat probleem in de router, bij de provider of.....

Iemand een idee?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Heeft je provider recent wat ip-adressen overgenomen van een buitenlandse provider?

Zie https://help.rtlxl.nl/hc/...-in-Nederland-ben-Wat-nu-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Rallye schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:39:
Heeft je provider recent wat ip-adressen overgenomen van een buitenlandse provider?

Zie https://help.rtlxl.nl/hc/...-in-Nederland-ben-Wat-nu-
Ik heb het even gecontroleerd en het is toch een Nederlands IP-adres.....
Maar dank voor je reactie!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Dit is een algemene kwestie en zoals aangegeven meestal gekoppeld aan je IP adres. Gebruik je een VPN misschien? Ik zou bijna zeggen dat je dit het beste met je Internet provider kan bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbeusink
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:44
botech schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:45:
Vorige week is de schutting omgewaaid tijdens een hevige storm met als gevolg een afgebroken bevestigingsplaatje van een Hue Lily buitenspot. Zie fotos hieronder.
Nu is mijn vraag: Is er iemand hier die de Hue Lily's gebruikt met die grondspiezen en daardoor deze muurbevestigingsplaatjes niet nodig heeft en er eentje zou willen verkopen? Tegen een vriendelijk prijsje :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jazeker, ik gebruik inderdaad alleen de grond pennen. Ik zal dit weekend wel even op zoek gaan. Mocht ik ze kunnen vinden dan mag je ze kosteloos ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Archer_VC10 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:12:
Dit is een algemene kwestie en zoals aangegeven meestal gekoppeld aan je IP adres. Gebruik je een VPN misschien? Ik zou bijna zeggen dat je dit het beste met je Internet provider kan bespreken.
(y)
Nope ook geen VPN…..
Misschien moet ik dat maar eens informeren bij de provider. Het is niet dat ik er last van heb, maar ik vind het gewoon raar. Voorheen had ik dit namelijk nooit, toen kwam hij altijd netjes met Nederland.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 10:00
Ik heb een vraag over de wandschakelaar van hue.
Ik heb er twee ingebouwd op Niko schakelaars in het huis.
Eentje doet het perfect, eentje werkt soms.
Mijn Niko's zijn wisselschakelaars

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BI_pKeqmGla35NF1N9K1g-DdSxI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XHxl2eCIzuHJqCe7xoMiC92S.png?f=user_large

Wat doe ik met de drie bestaande kabels L, 1 en 1'
Allemaal in het 'suikerklontje'?

Dit helpt jullie misschien ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6nlHpOQsR75aFyWKOBBhIOwnAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FAYRVqn3Or6OvD8dJAXRXYQF.png?f=fotoalbum_large

En waar moeten dan de witte & gele draad van de module?

Dank bij voorbaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Twilkie op 18-12-2021 00:47 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 85 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic