[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:48
Archer_VC10 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:27:
[...]

Het klinkt alsof er in dat armatuur een sensor met schakelaar zit. Die moet er eigenlijk tussenuit, want nu heb je dezelfde situatie als wanneer je kinderen steeds de schakelaar op uit zetten. Als de app aangeeft dat hij aan staat maar er brand geen licht dan is dat wellicht doordat deze nog iets onthoud van de laatste setting, of er loopt een klein beetje stroom waardoor er wel een verbinding is maar niet genoeg vermogen is om aan te gaan... ander armatuur zonder sensor/schakelaar zou dit wel oplossen!
Bedankt voor je bericht. He tis nu al behoorlijk schemerig dus de lamp zou wel aan moeten. Volgens de app staat deze ook aan (zelfs op 100%) maar er brand geen licht. Dan moet idd die sensor/schakelaar zorgen voor dit probleem.

Maargoed, we vinden het sowieso al een lelijke kap/arm dus we gaan maar eens een nieuwe uitzoeken zonder schakelaar en dan daar de Hue lamp in met een timer via de app.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Archer_VC10 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:27:
[...]

Het klinkt alsof er in dat armatuur een sensor met schakelaar zit. Die moet er eigenlijk tussenuit, want nu heb je dezelfde situatie als wanneer je kinderen steeds de schakelaar op uit zetten. Als de app aangeeft dat hij aan staat maar er brand geen licht dan is dat wellicht doordat deze nog iets onthoud van de laatste setting, of er loopt een klein beetje stroom waardoor er wel een verbinding is maar niet genoeg vermogen is om aan te gaan... ander armatuur zonder sensor/schakelaar zou dit wel oplossen!
Net even getest en dit is het idd. In de hue app staat dat die lamp niet bereikbaar is. Ik loop er net langs, het is al donker, en de lamp springt aan en in de app staat die ook weer als bereikbaar. Kortom, de ingebouwde sensor zorgt er voor dat de lamp steeds weer uit gaat. En het schuifje dat over de sensor gaat doet ook niks als ik die dicht doe. Morgen maar ff een andere armatuur kopen bij de bouwmarkt 😁

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Vaak kun je de sensor ook gewoon doorverbinden. Dat heb ik met twee buitenlampen ook gedaan. Geeft gewoon weer constante stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Rallye schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:03:
Vaak kun je de sensor ook gewoon doorverbinden. Dat heb ik met twee buitenlampen ook gedaan. Geeft gewoon weer constante stroom.
Klinkt heel ingewikkeld als totale leek ;). Ik kan anders wel eens het kapje eraf halen en een foto maken. Misschien zien jullie het dan zo... ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 12-09 07:14
Try us…… ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit weet iemand hier wel waarschijnlijk:

Ik heb een Automatisering gemaakt voor mijn Hue tuin verlichting. Elke zonsondergang aan, zonsopkomst uit.
Alleen alle tuin lampen schakelen in op 50% sterkte, kan ik die sterkte aanpassen?

Misschien kijk ik er enorm overheen maar zowel op de bestaande automatisering als een nieuwe kan ik het niet vinden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Donstil schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:52:
Dit weet iemand hier wel waarschijnlijk:

Ik heb een Automatisering gemaakt voor mijn Hue tuin verlichting. Elke zonsondergang aan, zonsopkomst uit.
Alleen alle tuin lampen schakelen in op 50% sterkte, kan ik die sterkte aanpassen?

Misschien kijk ik er enorm overheen maar zowel op de bestaande automatisering als een nieuwe kan ik het niet vinden.
Gedrag bij inschakelen gecheckt? Onder instellingen en dan lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
wizzlewaxx schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:03:
[...]

Gedrag bij inschakelen gecheckt? Onder instellingen en dan lampen?
Goeie tip idd alleen daar staan ze al op 100% (en de juiste kleur).

Edit: Overigens als ik ze met de knop aanzet gaan ze wel op 100% aan. Dus het lijkt echt in die automatisering te zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 28-11-2021 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:03
Juancho schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:00:
[...]

Klinkt heel ingewikkeld als totale leek ;). Ik kan anders wel eens het kapje eraf halen en een foto maken. Misschien zien jullie het dan zo... ?
Ik had hier buiten ook een lamp met sensor. Het was geen probleem om de sensor buiten werking te stellen waardoor er constant stroom was. Even stroom eraf, draadjes opnieuw verbinden, klaar.

Waarschijnlijk loopt er een draadje van de armatuur naar de sensor en van de sensor naar de kroonsteen. Die draadjes moet je weghalen. Vervolgens moet je het draadje van de armatuur naar de kroonsteen verbinden zonder de sensor ertussen.

Dus:
Kroonsteen ------ Sensor ------ Armatuur

Wordt:
Kroonsteen ------ Armatuur

Anders inderdaad een foto, maar ik denk dat je er zo al wel uit zou kunnen komen. Vergeet de stroom er niet af te halen door de groep uit te schakelen!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Donstil die optie zit toch gewoon in de automatisering? Onderaan kun je de scène aanpassen, in dit geval voor de zone Achtertuin: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7Shc5eVeSyjzkrO4JkGomM96m0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOM4TZcfsfZLa4imjMXsbD5F.jpg?f=fotoalbum_large

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Arjan90 schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:18:
@Donstil die optie zit toch gewoon in de automatisering? Onderaan kun je de scène aanpassen, in dit geval voor de zone Achtertuin: [Afbeelding]
De scène idd wel (ik gebruik de standaard Subtropische schemering) maar Ik heb daar geen optie tot het instellen van de helderheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
@Donstil In de scène zit de helderheid opgeslagen. Dus als je de scène niet helder genoeg vindt, kun je hem aanpassen en er een kopie van opslaan. Dat is je oplossing :)

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 28-11-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Arjan90 schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:31:
@Donstil In de scène zit de helderheid opgeslagen. Dus als je de scène niet helder genoeg vindt, kun je hem aanpassen en er een kopie van opslaan. Dat is je oplossing :)
Aah onhandig, dat zou je toch ook op een enkele automatisering verwachten.

Nou dan ga ik die maar even kopiëren in een nieuwe want gebruik dat default schema op meer plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 18:30
Kan ik zelf een scene aanmaken zodat ...
Om 5:30 begint een fade (van 0 tot 50 ofzo) in rood. Voor een uurtje. Dan 10 minuten oranje en dan groen. Kan ik dit aanmaken in de hue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Faece schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:31:
Om 5:30 begint een fade (van 0 tot 50 ofzo) in rood. Voor een uurtje. Dan 10 minuten oranje en dan groen. Kan ik dit aanmaken in de hue ?
Jij hebt een peuter die te vroeg uit bed gaat zeker :P

(Leest geïnteresseerd mee. Wilde net voor onze kleine een schaapje met dergelijke functionaliteit kopen namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 18:30
Donstil schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:33:
[...]

Jij hebt een peuter die te vroeg uit bed gaat zeker :P

(Leest geïnteresseerd mee. Wilde net voor onze kleine een schaapje met dergelijke functionaliteit kopen namelijk)
Inderdaad zucht. Ik heb nu zo een pinguïn. Maar zou wel leuk zijn om dat in de hue app te kunnen.

Maar het lijkt me alsof ik zelf geen scène kan aanmaken met verschillende kleuren en fades ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cctl01
  • Laatst online: 12-09 19:22
Faece schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:31:
Haha, deze stoplicht uitleg wordt hier ook gebruikt. Alsvolgt edit:
Een fade weet ik niet hoe het kan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iy8r7geykSyipT5fsisueZ7UWb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODSX103vcrIMTL03ueU20P4h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
Zat te wachten op een aanbieding voor de sync box en light strip op de tv maar nu die met blackfriday ook niet kwam gister maar mezelf een cadeautje gegeven!

Was echt bang dat Dolby Vision of de soundbar het niet zou doen.. Maar op wat problemen met de subwoofer na werkt alles!

De opzet was ook vrij simpel moet ik zeggen en de kleuren toch wel erg vet :) Gebruik wel de volle intensiteit anders merkte ik het ‘te weinig’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:25

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb een inbouwspot in de gang vervangen door een Hue GU10. Er zat al een bewegingssensor ingebouwd en die werkt in principe ook wel met de Hue maar toch twee vragen:

1) Kan het kwaad dat de stroom constant van de lamp af gaat en alleen bij beweging daadwerkelijk stroom krijgt (vanwege de oude sensor)

2) In de Hue app kan je instellen welke kleur/warmte de lamp krijgt na stroomuitval. Hiermee heb je wel een beetje controle maar eigenlijk wil ik dat hij overdag fel is en 's avonds gedimd zoals met de Hue sensor wel kan. Dit kan je voor zover ik kan zien niet instellen via de Hue app, wellicht wel via een andere 3rd party app?

Beide vragen zijn natuurlijk irrelevant zodra ik een nieuwe hue sensor koop maar als ik 35 euro kan besparen is dat mooi meegenomen natuurlijk.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:51

DukeBox

loves wheat smoothies

amphora schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:37:
1) Kan het kwaad dat de stroom constant van de lamp af gaat en alleen bij beweging daadwerkelijk stroom krijgt (vanwege de oude sensor)
Het is niet handig voor je zigbee netwerk. Of het de levensduur beïnvloed weet ik niet maar de lamp is daar niet voor gemaakt.
2) In de Hue app kan je instellen welke kleur/warmte de lamp krijgt na stroomuitval. Hiermee heb je wel een beetje controle maar eigenlijk wil ik dat hij overdag fel is en 's avonds gedimd zoals met de Hue sensor wel kan.
Er is maar 1 power-on state mogelijk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:25

amphora

Websites & Fotografie

DukeBox schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:58:
[...]

Het is niet handig voor je zigbee netwerk. Of het de levensduur beïnvloed weet ik niet maar de lamp is daar niet voor gemaakt.

[...]

Er is maar 1 power-on state mogelijk.
Dank. Sensor is in de aanbieding bij MediaMarkt zie ik dus ga er toch maar eentje halen. Liever goed doen :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
Hallo all,

Ik heb van de week 2 stuks Icasa dimmerswitches gekocht, bedoeld voor mijn tafellamp.

Eergisteren geinstalleerd en de Tuya inbouwswitch verwijderd, Icasa geplaatst. Tafellamp is verdeeld in 2 groepen van 3 resp. 5 lampen, allen LED Filamentlampen. (ca 4 watt elk). Even lopen stoeien met de installatie, minimale lichthelderheid etcetera, maar draaide en werkte. Vol goede moed de 2e geinstalleerd op de 2e groep, en hoppa, werken.
Het heeft letterlijk 1 dag gewerkt.
Nu, een dag later, met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.
Niet via de app (ze worden wel gezien, je kan ze bedienen, instellen, etcetera,maar er komt geen licht van de lampen af.
Ik heb er 1 gereset, niets noppes nada.

Iemand een idee wat dat kan zijn?
De Tuya dubbele dimmer module heeft er 2 jaar succesvol in gezeten. De Icasa's een dag...

Wat ik raar vind, is dat het beide tegelijk betreft. Dat is nagenoeg onmogelijk, tenzij ik iets verkeerd doe, maar ik zou niet weten wat.

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips. (Zijn er andere hue-compatible dimmermodules te koop?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dglavimans schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:12:
Zat te wachten op een aanbieding voor de sync box en light strip op de tv maar nu die met blackfriday ook niet kwam gister maar mezelf een cadeautje gegeven!

Was echt bang dat Dolby Vision of de soundbar het niet zou doen.. Maar op wat problemen met de subwoofer na werkt alles!

De opzet was ook vrij simpel moet ik zeggen en de kleuren toch wel erg vet :) Gebruik wel de volle intensiteit anders merkte ik het ‘te weinig’.
Nice. De Gradient ledstrip was wel met wat korting op Amazon, dus die heb ik daar gekocht (75” 190,-)
De Hue box zelf ook nog nergens gevonden, zag hem ergens voor 210 maar daar hield het wel mee op. Geen Black Friday deals daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 18:41
Ik heb al een tijdje Hue lampen. En als lichtschakelaar heb ik daar een Friends of Hue schakelaar van Niko hangen. Ik heb die altijd minder fijn gevonden aangezien je toch best wel hard moet duwen om er iets mee te doen.
Nu wil ik de Hue Wall switch eens proberen. Heb er gelukkig eentje kunnen vinden. Nu vraag ik me alleen af waar de witte en gele kabels moeten. In de handleiding staat boven en onder. Maar op mijn stopcontact zijn er alleen de L1 en 1 ingangen gebruikt in het verleden (ik kan niet meer controleren waar de kabels juist hingen, want er hangt zal een tijdje een andere schakelaar).
Kunnen jullie het me vertellen? Ik heb de beide mogelijkheden gebruikt. En beide werkten. Maar vooraleer ik het weg stop in de muur, wil ik het toch even zeker weten :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eH_oNxFhJ8jdG51Cdfy20USDOuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlFdoab2ybMJ3bFy2fUkHYOo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Arjan90 schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:16:
[...]

Ik had hier buiten ook een lamp met sensor. Het was geen probleem om de sensor buiten werking te stellen waardoor er constant stroom was. Even stroom eraf, draadjes opnieuw verbinden, klaar.

Waarschijnlijk loopt er een draadje van de armatuur naar de sensor en van de sensor naar de kroonsteen. Die draadjes moet je weghalen. Vervolgens moet je het draadje van de armatuur naar de kroonsteen verbinden zonder de sensor ertussen.

Dus:
Kroonsteen ------ Sensor ------ Armatuur

Wordt:
Kroonsteen ------ Armatuur

Anders inderdaad een foto, maar ik denk dat je er zo al wel uit zou kunnen komen. Vergeet de stroom er niet af te halen door de groep uit te schakelen!
Thanks! Ik kom er deze week even op terug met evt fotos. Maar als ik het zo lees moet ik het evt zelf ook wel kunnen. Stroom eraf is het belangrijkste ;). Ik moet sowieso naar ook nog onze nieuwe Eufy deurbel monteren en liefst aansluiten via de huidige stroomdraden. Dus dat klusje wil ik dan in 1x doen ;). Spannend hoor! _/-\o_ >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
Dalike schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:07:
Ik heb al een tijdje Hue lampen. En als lichtschakelaar heb ik daar een Friends of Hue schakelaar van Niko hangen. Ik heb die altijd minder fijn gevonden aangezien je toch best wel hard moet duwen om er iets mee te doen.
Nu wil ik de Hue Wall switch eens proberen. Heb er gelukkig eentje kunnen vinden. Nu vraag ik me alleen af waar de witte en gele kabels moeten. In de handleiding staat boven en onder. Maar op mijn stopcontact zijn er alleen de L1 en 1 ingangen gebruikt in het verleden (ik kan niet meer controleren waar de kabels juist hingen, want er hangt zal een tijdje een andere schakelaar).
Kunnen jullie het me vertellen? Ik heb de beide mogelijkheden gebruikt. En beide werkten. Maar vooraleer ik het weg stop in de muur, wil ik het toch even zeker weten :-)

[Afbeelding]
Jouw schakelaar heeft simpel bekeken maar 2 aansluitingen waar een schroefcontact voor de bedrading op zit dus weinig keus. Inderdaad, de gele en witte draad op L1 en 1. Het maakt niet uit welke waar komt.

In de praktijk gaat het er om dat je twee contacten op de schakelaar moet hebben die bij inschakelen met elkaar doorverbonden worden en met uitschakelen onderbroken worden. Zoals een schakelaar werkt.
Dit kun je optioneel controleren door met een multimeter op 'doorpiepen' stand, de twee meetpennen op de twee contacten te houden en dan te schakelen. Bij inschakelen een piep ofwel een verbinding, bij uitschakelen piep weg, ofwel de verbinding is verbroken.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
Ik heb een redelijk uitzonderlijk geval bij een klant:

Situatie is 3 Bridges voor 3 verschillende ruimten vol HUE materie, bediend met een iPhone 12 Pro.

Op de oude HUE app selecteert de klant de Bridge/ruimte die hij wil bedienen etc. dit ging alle jaren prima.
Tot de grote HUE app update kwam:
Op de nieuwe HUE app wordt gevraagd om de Bridge opnieuw aan te melden en als dit is gelukt de vraag om af te sluiten, of om nog een Bridge opnieuw aan te melden. Klant meldt zo alle 3 de Bridges aan, dat gaat goed.
Na afsluiten kan hij alleen de laatst aangemelde Bridge bedienen, de andere 2 zijn "Inactief" geworden en niet meer te selecteren.
Op zijn iPad draaide de oude HUE app nog dus kon hij daarop terugvallen maar inmiddels heeft hij die ook geupdate en ook daarmee het zelfde probleem.

De iPhone heeft de laatst nieuwe update, de HUE app is een keer compleet verwijderd, vervolgens iPhone compleet uit en opnieuw aan, daarna de HUE app opnieuw geinstalleerd maar nog steeds het zelfde probleem. Na aanmelden van de laatste Bridge zijn de andere 2 inactief en niet meer benaderbaar.

Hij heeft HUE Support gebeld en die melden dat het of een probleem in de iOS update is, of een probleem in de laatste HUE update, of een conflict tussen beiden. Het probleem zou bekend zijn en men verwacht met enige weken een oplossing middels een HUE update. Tot die tijd heeft de klant dus een probleem...
Binnen Google vind ik hier niets over dus het lijkt geen globaal probleem waardoor alle HUE gebruikers met meer dan 1 Bridge nu het zelfde probleem ervaren.

Wie herkent dit probleem, of heeft dit ook? En niet minder belangrijk: wie heeft hier mogelijk een work-around voor?

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 16:19
Dalike schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:07:
[...]
[...]
Is gewoon prima. Kan zo de muur in. Overweeg ook eens om een Niko pulsdrukker te kopen. Dan kun je ook nog dimmen door ingedrukt te houden gebruiken, mocht je dat nog willen.

En anders: succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
Hey,

Na wat zoeken kwam ik deze tegen op de website van Gamma
voor 18 €
https://www.gamma.nl/asso...ot-gu10-50-watt/p/B179982
voor 55 €
https://www.gamma.nl/asso...iance-gu10-5-7w/p/B128156

Echter begrijp ik niet goed wat het verschil is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Mikydb84 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:37:
Hey,

Na wat zoeken kwam ik deze tegen op de website van Gamma
voor 18 €
https://www.gamma.nl/asso...ot-gu10-50-watt/p/B179982
voor 55 €
https://www.gamma.nl/asso...iance-gu10-5-7w/p/B128156

Echter begrijp ik niet goed wat het verschil is.
Die van €18 is geen hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 18:41
xFeverr schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:56:
[...]

Is gewoon prima. Kan zo de muur in. Overweeg ook eens om een Niko pulsdrukker te kopen. Dan kun je ook nog dimmen door ingedrukt te houden gebruiken, mocht je dat nog willen.

En anders: succes :+
Thanks! Ze zit in de muur en werkt :-)
Ook thanks aan @Theo74 voor hetzelfde antwoord!

Ik ga eens kijken naar die polsdrukker. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
goed gezien, maar waarom staat er dan bij dat je die met bluetooth can concentreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:42
Mikydb84 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:59:
[...]

goed gezien, maar waarom staat er dan bij dat je die met bluetooth can concentreren?
Wiz lampen koppel je via wifi of bluetooth.
het is een goedkoop alternatief voor Hue.
vergelijkbaar met de goedkope wifi "smart" lampen van b.v. Action

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theo74 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:29:
Ik heb een redelijk uitzonderlijk geval bij een klant:

Situatie is 3 Bridges voor 3 verschillende ruimten vol HUE materie, bediend met een iPhone 12 Pro.

Op de oude HUE app selecteert de klant de Bridge/ruimte die hij wil bedienen etc. dit ging alle jaren prima.
Tot de grote HUE app update kwam:
Op de nieuwe HUE app wordt gevraagd om de Bridge opnieuw aan te melden en als dit is gelukt de vraag om af te sluiten, of om nog een Bridge opnieuw aan te melden. Klant meldt zo alle 3 de Bridges aan, dat gaat goed.
Na afsluiten kan hij alleen de laatst aangemelde Bridge bedienen, de andere 2 zijn "Inactief" geworden en niet meer te selecteren.
Op zijn iPad draaide de oude HUE app nog dus kon hij daarop terugvallen maar inmiddels heeft hij die ook geupdate en ook daarmee het zelfde probleem.

De iPhone heeft de laatst nieuwe update, de HUE app is een keer compleet verwijderd, vervolgens iPhone compleet uit en opnieuw aan, daarna de HUE app opnieuw geinstalleerd maar nog steeds het zelfde probleem. Na aanmelden van de laatste Bridge zijn de andere 2 inactief en niet meer benaderbaar.

Hij heeft HUE Support gebeld en die melden dat het of een probleem in de iOS update is, of een probleem in de laatste HUE update, of een conflict tussen beiden. Het probleem zou bekend zijn en men verwacht met enige weken een oplossing middels een HUE update. Tot die tijd heeft de klant dus een probleem...
Binnen Google vind ik hier niets over dus het lijkt geen globaal probleem waardoor alle HUE gebruikers met meer dan 1 Bridge nu het zelfde probleem ervaren.

Wie herkent dit probleem, of heeft dit ook? En niet minder belangrijk: wie heeft hier mogelijk een work-around voor?
Zelf heb ik geen iOS devices, dus ik durf het echt niet te zeggen, maar op Android kun je apps klonen, hetzij via de app Island van OasisFeng, hetzij via het toestel zelf. Dit combinerend zou dan, in ieder geval op Android, een (tijdelijke) oplossing bieden. Maar, ik weet niet of iPhone een soortgelijk iets kan bieden, ergens betwijfel ik het gezien het gesloten karakter van iOS, maar ik heb geen verder onderzoek gedaan.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:59
Hi mannen, snelle vraag over het gebruik van de Hue wandschakelaarmodule in combinatie met een dubbele pulsschakelaar. Dubbele schakelaar als in twee schakelwippen in één inbouwdoos. Heb Jung LS990 schakelmateriaal, en twijfel welke van de twee varianten Hue compatible is.

JUNG impulsdrukker 2-voudig, 2 maakcontacten (535 EU) - schakelschema
JUNG Impulsdrukker 2x wissel schroef (539 EU) - schakelschema

Logische keus zou de eerste zijn (2 maakcontacten), maar deze delen dezelfde schakeldraad (aan één kant van de schakeling). Dit is niet hoe Hue ze graag bedraad wil hebben volgens de manual, die ziet liever twee compleet gescheiden schakelingen (i.e. 4 draden). Iemand hier ervaring mee / tips voor? Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:09

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Even een vraag voor de Hue kenners hier (ik gebruik wel Hue maar dan in combinatie met Home Assistant en gemengd met andere merken Zigbee): is het mogelijk om de Smart Button zonder tussenkomst van een bridge te gebruiken?

Mijn ouders hebben een nieuwe dimmer nodig én nieuwe dimbare LED lampen, dan lijkt mij dit een goed alternatief. Maar ze hebben geen bridge en op de korte termijn wil ik die daar ook niet installeren.

Op de Philips website staat van niet, bij Robbshop staat expliciet van wel en er is nergens een handleiding van dat ding te vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door [BoSS] op 30-11-2021 08:50 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

[BoSS] schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:44:
Even een vraag voor de Hue kenners hier (ik gebruik wel Hue maar dan in combinatie met Home Assistant en gemengd met andere merken Zigbee): is het mogelijk om de Smart Button zonder tussenkomst van een bridge te gebruiken?

Mijn ouders hebben een nieuwe dimmer nodig én nieuwe dimbare LED lampen, dan lijkt mij dit een goed alternatief. Maar ze hebben geen bridge en op de korte termijn wil ik die daar ook niet installeren.

Op de Philips website staat van niet, bij Robbshop staat expliciet van wel en er is nergens een handleiding van dat ding te vinden.
Wellicht vind je hier een filmpje of een uitleg?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
[BoSS] schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:44:

Ja, je kunt die knop direct aan de lamp koppelen zonder tussenkomst van een bridge. Ik heb de handleiding hier liggen, als je wil maak ik er een foto/scan van voor je waar dat staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 03:09

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

xFeverr schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:13:
[...]

Ja, je kunt die knop direct aan de lamp koppelen zonder tussenkomst van een bridge. Ik heb de handleiding hier liggen, als je wil maak ik er een foto/scan van voor je waar dat staat.
Thnx, maar niet nodig, als het mogelijk is dan weet ik genoeg en bestel ik ze ;)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

xFeverr schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:13:
Ik ben wel benieuwd naar die scan want zover ik weet kan dat alleen met de dimmer switch.

edit:
De info is ook een beetje tegenstrijdig,
Bij de 'Product highlights' staat:
'Bridge required'
Maar verderop staat:
'Max. lights per switch - 10 if not linked to Hue bridge'

Ik ga ff een CR2032 zoeken en het testen.

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 30-11-2021 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 17:17
Clock schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:09:
Hi mannen, snelle vraag over het gebruik van de Hue wandschakelaarmodule in combinatie met een dubbele pulsschakelaar. Dubbele schakelaar als in twee schakelwippen in één inbouwdoos. Heb Jung LS990 schakelmateriaal, en twijfel welke van de twee varianten Hue compatible is.

JUNG impulsdrukker 2-voudig, 2 maakcontacten (535 EU) - schakelschema
JUNG Impulsdrukker 2x wissel schroef (539 EU) - schakelschema

Logische keus zou de eerste zijn (2 maakcontacten), maar deze delen dezelfde schakeldraad (aan één kant van de schakeling). Dit is niet hoe Hue ze graag bedraad wil hebben volgens de manual, die ziet liever twee compleet gescheiden schakelingen (i.e. 4 draden). Iemand hier ervaring mee / tips voor? Thnx!
Ik heb die eerste op verschillende plaatsen in huis in gebruik en dat werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

qroy schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:48:
Ik heb die eerste op verschillende plaatsen in huis in gebruik en dat werkt prima.
Volgens mij werkt het zelfs als je maar 1 van de zwarte draden aansluit. In de Hue switch zitten ze ook aan elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xFeverr
DukeBox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:46:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar die scan want zover ik weet kan dat alleen met de dimmer switch.
Heb er even een foto van gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgeSK49kS9xeLcJETHy5Zwv9Y2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsuKwuuQuYxTEhEBkzD9WCE3.jpg?f=fotoalbum_large

A = instellen met hub, B = instellen zonder hub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

xFeverr schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:11:
A = instellen met hub, B = instellen zonder hub
Tnx, ik zie het maar wat ik ook probeer, krijg het niet voor elkaar.

Smart button nieuw uit verpakking.
Lamp niet gekoppeld aan een bridge.

edit: ok, toch gelukt.. eerste keer button 10 sec. op setup drukken (totdat deze 2 sec. lang groen brandt).
Vervolgens pas de stappen in de handleiding volgen.

edit2: Ah en nu weet ik ook het grote nadeel ervan, je kan het licht niet snel uitdoen.
Als je het aanzet en weer uit wilt hebben moet je 3 sec. wachten. Dus ff snel licht aan en uit als je wat zoekt is geen optie.

[ Voor 38% gewijzigd door DukeBox op 30-11-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szaby
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:24
Dag allen!

Zeg ik heb een probleem waar ik niet 123 uitkom.
Situatie is: ik ben een hue bridge met 15 lampen en 2 motion sensors.
De twee sensors werken nu goed los: bovenaan de trap (licht zone overloop) en onderdaad bij de voordeur (licht zone hal).

Ik wil graag de Hue Labs addon gebruiken genaamd Sensor couple zodat de twee sensors als één functioneren. Maar nu: in de Hue App zie ik de twee sensors als actief en ik kan ze configureren. Hue Labs herkent dezelfde sensors niet: ik krijg in rood de melding "No motion sensor found". Hue labs herkent wel keurig beide generatie afstandsbedieningen, de lampen, zones, e.d.

Ik heb de sensors proberen te resetten en opnieuw te koppelen, maar dat mocht niet baten.
Wat opvalt: de vers geinstalleerde app "iConnectHue" herkent de sensoren ook niet, terwijl ik ze keurig via de Hue App kan bedienen.

Klinkt zo iets bekend bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
DukeBox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:28:
[...]

edit2: Ah en nu weet ik ook het grote nadeel ervan, je kan het licht niet snel uitdoen.
Als je het aanzet en weer uit wilt hebben moet je 3 sec. wachten. Dus ff snel licht aan en uit als je wat zoekt is geen optie.
Dit is ook het gedrag als je hem aan een Hue Bridge koppelt. Je moet inderdaad 3 seconden wachten. Ik dacht dat dit ook een dingetje zou zijn. Maar eigenlijk heb je daar in de praktijk nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

xFeverr schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:01:
Dit is ook het gedrag als je hem aan een Hue Bridge koppelt.
Ja, maar dat kan je aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
DukeBox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:02:
[...]

Ja, maar dat kan je aanpassen.
Niet in de Hue-app zelf. Maar misschien wel in apps van derde partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

xFeverr schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:04:
Niet in de Hue-app zelf. Maar misschien wel in apps van derde partijen.
Ook daar als je 'scenes doorlopen' uitzet. Dan is het gewoon aan/uit en ingedrukt houden om te dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0oMuch
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 17:00
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week een led strip set gekocht van 2 meter + 1 meter extensie omdat ik in de veronderstelling was dat mijn kast 3 meter breed was. Dat bleek niet zo te zijn, dus ik vraag me nu af of er een aparte adapter te koop is voor zo'n 1 meter extensie led strip.

Via google kan ik ze niet vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
T0oMuch schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:09:
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week een led strip set gekocht van 2 meter + 1 meter extensie omdat ik in de veronderstelling was dat mijn kast 3 meter breed was. Dat bleek niet zo te zijn, dus ik vraag me nu af of er een aparte adapter te koop is voor zo'n 1 meter extensie led strip.

Via google kan ik ze niet vinden. Iemand een idee?
Dus je wilt een losse adapter, die je rechtstreeks gaat aansluiten op je 1 meter extensie ledstrip? Ik vrees dat zoiets niet bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

T0oMuch schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:09:
..dus ik vraag me nu af of er een aparte adapter te koop is voor zo'n 1 meter extensie led strip.
Wat bedoel je precies met een adapter ? Een 'verloop' of een Hue aansturing ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T0oMuch
scorpion303 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:26:
[...]

Dus je wilt een losse adapter, die je rechtstreeks gaat aansluiten op je 1 meter extensie ledstrip? Ik vrees dat zoiets niet bestaat.
Klopt inderdaad, om de led strip apart te kunnen gebruiken. Ik had al zo'n vermoeden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0oMuch
DukeBox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:38:
[...]

Wat bedoel je precies met een adapter ? Een 'verloop' of een Hue aansturing ?
Hue aansturing om deze als losse unit te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 02:35
Een van mijn E27 peertjes is een beetje stuk. Hij gaf raar licht. Ik ben een beetje gaan spelen en zie nu dat waarschijnlijk geel niet meer werkt: als ik hem groen kleur wordt ie blauw. Morgen de klantenservice maar eens proberen. Het peertje is een jaar of twee oud gok ik, maar ik heb geen idee meer waar ik hem vandaan heb :?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

posttoast schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:18:
Een van mijn E27 peertjes is een beetje stuk. Hij gaf raar licht. Ik ben een beetje gaan spelen en zie nu dat waarschijnlijk geel niet meer werkt: als ik hem groen kleur wordt ie blauw. Morgen de klantenservice maar eens proberen. Het peertje is een jaar of twee oud gok ik, maar ik heb geen idee meer waar ik hem vandaan heb :?
heb hier ook een gu10 sport (ambiance and withe) die produceert alleen nog heel helder wit licht. Deze wordt gewoon vervangen. Helpdesk bellen is het advies, ze zullen je nog wat reset tips geven.

Verder vind ik de de levensduur van de lampen zeer goed, dit is nu de eerste lamp, heb er dik 150. Verder is er eens een hue tab vervangen.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
ranzige pad schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:39:
[...]

heb hier ook een gu10 sport (ambiance and withe) die produceert alleen nog heel helder wit licht. Deze wordt gewoon vervangen. Helpdesk bellen is het advies, ze zullen je nog wat reset tips geven.

Verder vind ik de de levensduur van de lampen zeer goed, dit is nu de eerste lamp, heb er dik 150. Verder is er eens een hue tab vervangen.
Ja, dit is ook mijn eerste die kapot is. Heb er geen 150, maar wel een stuk of 30 (in alle soorten en maten). Zo maar even bellen dus :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szaby
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:24
Even een kleine update over onderstaande:

De nieuwe sensors (degene met knopje) heeft onlangs een hardware update gekregen, aldus de ontwikkelaar van iConnectHue. De nieuwe hardware revisie wordt nog niet ondersteunt door de app, maar het komt er spoedig (tm) aan.

De situatie met Philips Hue Labs is hiermee niet uitgelegd, maar wellicht heeft het daarmee te maken.

Mijn uitdaging wordt hiermee wel opgelost, maar voor nu nog even geduld.
Szaby schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:53:
Dag allen!

Zeg ik heb een probleem waar ik niet 123 uitkom.
Situatie is: ik ben een hue bridge met 15 lampen en 2 motion sensors.
De twee sensors werken nu goed los: bovenaan de trap (licht zone overloop) en onderdaad bij de voordeur (licht zone hal).

Ik wil graag de Hue Labs addon gebruiken genaamd Sensor couple zodat de twee sensors als één functioneren. Maar nu: in de Hue App zie ik de twee sensors als actief en ik kan ze configureren. Hue Labs herkent dezelfde sensors niet: ik krijg in rood de melding "No motion sensor found". Hue labs herkent wel keurig beide generatie afstandsbedieningen, de lampen, zones, e.d.

Ik heb de sensors proberen te resetten en opnieuw te koppelen, maar dat mocht niet baten.
Wat opvalt: de vers geinstalleerde app "iConnectHue" herkent de sensoren ook niet, terwijl ik ze keurig via de Hue App kan bedienen.

Klinkt zo iets bekend bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien heeft iemand hier nog een tip / oplossing voor mijn probleem, waar ik sinds een tweetal maanden mee te maken heb.

Al mijn Philips Hue sensoren (10 stuks) reageren soms niet bij beweging.
- Vaak gaan de lampen aan als je de eerste keer langs de sensor loopt (8/10 keer).
- Vaak gaan ze niet opnieuw aan wanneer je binnen 5 minuten opnieuw langs de sensor loopt (4/10 keer)
- Alle scenes werken goed.
- Alle Hue schakelaars werken goed.
- Alle lampen reageren goed op de app.

Wat heb ik gedaan:
- Zigbee kanaal overlapt geen Wifi kanaal (zonder resultaat meerdere dagen verschillende kanalen ingesteld gehad)
- Hue bridge hangt 1,5 meter van de meterkast vandaan (waar de router staat)
- Batterijen van Hue sensoren vervangen.
- Eerste lampen en sensoren hangen binnen 2 meter van bridge.

Iemand nog een tip voor mij wat ik kan doen?
Zit mijn bridge misschien te vol? zou een nieuwe bridge / of extra bridge het probleem oplossen? zo ja, moet ik dan de helft van mijn sensoren naar een 2e bridge verplaatsen?

Alvast bedankt voor eventuele tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
ndjong schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:00:
Misschien heeft iemand hier nog een tip / oplossing voor mijn probleem, waar ik sinds een tweetal maanden mee te maken heb.

Al mijn Philips Hue sensoren (10 stuks) reageren soms niet bij beweging.
- Vaak gaan de lampen aan als je de eerste keer langs de sensor loopt (8/10 keer).
- Vaak gaan ze niet opnieuw aan wanneer je binnen 5 minuten opnieuw langs de sensor loopt (4/10 keer)
- Alle scenes werken goed.
- Alle Hue schakelaars werken goed.
- Alle lampen reageren goed op de app.

Wat heb ik gedaan:
- Zigbee kanaal overlapt geen Wifi kanaal (zonder resultaat meerdere dagen verschillende kanalen ingesteld gehad)
- Hue bridge hangt 1,5 meter van de meterkast vandaan (waar de router staat)
- Batterijen van Hue sensoren vervangen.
- Eerste lampen en sensoren hangen binnen 2 meter van bridge.

Iemand nog een tip voor mij wat ik kan doen?
Zit mijn bridge misschien te vol? zou een nieuwe bridge / of extra bridge het probleem oplossen? zo ja, moet ik dan de helft van mijn sensoren naar een 2e bridge verplaatsen?

Alvast bedankt voor eventuele tips!
Hier dezelfde problemen.
Ook gaan lichten uit als je in de ruimte bezig ben waar de sensor hangt, maar ook timers werken niet meer.
Worden helemaal gek in huis. Ondertussen alles al 3 keer opnieuw ingesteld maar kom er ook maar niet achter om het goed te krijgen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Szaby schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:13:
Even een kleine update over onderstaande:

De nieuwe sensors (degene met knopje) heeft onlangs een hardware update gekregen, aldus de ontwikkelaar van iConnectHue.
Ik zag daar al eerder iets over voorbij komen, maar wat is er nou veranderd in die sensors? Ik kan er zo 1,2,3 niets over vinden.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Ik heb sinds kort problemen met de bridge die verbinding met het netwerk verliest. Dit lijkt vooral s'avonds te gebeuren. Ruim een jaar lang nooit problemen gehad en nu is het echt drama. Een restart van de bridge lost het probleem meestal (tijdelijk) op.

Situatie:
- Hue v2 bridge in de meterkast verbonden op kpn experiabox.
- wifi van de router staat uit en wordt door een tplink access point geregeld vanuit de woonkamer.
- ik woon in een apartementen complex (geen idee of dat relevant is)
- 6 hue lampen en 1 wall switch.

situatie is verder niet veranderd sinds installatie van de hue lampen.

Wat ik al heb geprobeerd:
- bridge verplaatsen naar woonkamer.
- wifi kanaal veranderen.
- bridge met een andere kabel verbinden.
- bridge met een andere netwerk poort op de router verbinden.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Of is de bridge zelf kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ligt het probleem niet bij de andere apparatuur?

Wellicht andere zigbee hardware erbij? Zigbee bij de buren? Probleem met je netwerkkabel?

Hoe merk je dat de bridge er niet meer is? Werkt ping dan nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
janne_nl schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:20:
Ligt het probleem niet bij de andere apparatuur?
Als het andere apparatuur is dan moet het de kpn box zijn. Maar ik ervaar verder geen andere problemen met het netwerk.
Wellicht andere zigbee hardware erbij? Zigbee bij de buren? Probleem met je netwerkkabel?
Ik heb geen andere zigbee hardware. De buren zou ik niet weten, maar ik heb buren links rechts boven onder dus de kans is wel aanwezig. Kwa wifi netwerken in de buurt lijkt het wel mee te vallen. Ik woon in nieuwbouw en wifi signalen komen amper door de muren heen. Er zijn ook weinig netwerken beschikbaar ondanks de vele woningen hier.
Netwerkkabel lijkt me niet. De kabel naar de bridge heb ik al vervangen zonder effect en ik ervaar verder geen problemen met het netwerk.
Hoe merk je dat de bridge er niet meer is? Werkt ping dan nog wel?
Wanneer de bridge offline gaat kan ik de hue app op ios niet meer openen (want hij verbindt niet). In de ios home app staat alles op unavailable. De wallswitch werkt dan ook niet. Op de bridge zelf brand dan ook maar 1 lampje. Ping heb ik niet geprobeerd. Zal het testen wanneer hij er weer uit klapt. Maar lijkt me dat ik ook niet kan pingen wanneer 2 van de 3 lampjes uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Evt even met de kabel bewegen. Of een andere poortje op je router/switch proberen.

Trouwens, de bridge gebruikt geen wifi, dat doet je telefoon of ander systeem. De bridge is bekabeld aangesloten. Zet het apparaat waar je kabel op is aangesloten de betreffende netwerkpoort niet soms in slaapstand?

[ Voor 57% gewijzigd door janne_nl op 01-12-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nirgilis
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-09 22:04
Hoi, misschien een hele basale vraag, maar ik heb er moeite mee iets over te vinden.

Is het mogelijk om automatiseringen alleen uit te voeren als er iemand thuis is? Ik werk onregelmatig thuis en op locatie en heb een automatisering voor zonsondergang. Als ik thuis ben is dat erg fijn, maar als ik op werk ben is het een beetje zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb dat opgelost met Domoticz, afhankelijk van of er iemand thuis is, gaan er binnen en buiten andere lampen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:49
nirgilis schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:43:
Hoi, misschien een hele basale vraag, maar ik heb er moeite mee iets over te vinden.

Is het mogelijk om automatiseringen alleen uit te voeren als er iemand thuis is? Ik werk onregelmatig thuis en op locatie en heb een automatisering voor zonsondergang. Als ik thuis ben is dat erg fijn, maar als ik op werk ben is het een beetje zonde.
Dit is mogelijk met de app iConnecthue (ook per persoon instelbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Pred87 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:48:
Wat ik al heb geprobeerd:
- bridge verplaatsen naar woonkamer.
- wifi kanaal veranderen.
- bridge met een andere kabel verbinden.
- bridge met een andere netwerk poort op de router verbinden.
Zigbee-kanaal van de bridge ook geprobeerd te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:34
Is er al informatie over de volgende bridge, dus Versie 3.0?

Wat zijn de nieuwe functionaliteiten en vanaf wanneer te koop??
Of is/was dat fake nieuws, omdat ik zelf geen informatie kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:42
Ik heb helemaal niets gelezen over een 3.0 bridge.
De 2.x bridge gaat volgend jaar Matter ondersteunen d.m.v een firmware upgrade, dus daar is geen nieuwe bridge voor nodig. De beperking van het aantal lampen zit ook voornamelijk in het Zigbee protocol dus ook daar gaat een nieuwe bridge niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
roelg90 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:35:
[...]

Zigbee-kanaal van de bridge ook geprobeerd te wijzigen?
Ja had ik wel al geprobeerd zonder effect. Gisteren voor een 2e keer geprobeerd en vooralsnog blijft alles stabiel. Fingers crossed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Ik zal we gek zijn maar ik kan nergens meer vinden in de nieuwe hue app hoe je een bestaande lamp die nog niet in een groep zit alsnog in een groep krijgt…..

Het lukt me alleen bij het nieuw toevoegen van een lamp om een groep te kiezen maar om nou lampen te verwijderen en opnieuw toe te voegen lijkt me wat overkill.

Iemand een idee waar dit verstopt zit in de IOS app?

NVM al gevonden. Gewoon op de drie dots klikken als je in een room zit en die wil aanpassen.

[ Voor 19% gewijzigd door Dracula op 03-12-2021 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Laatst online: 07-09 08:39
Mijn bridge-knop lijkt niet meer te werken. Als ik de bridge wil verbinden met (apple) homekit/siri gebeurt er niks als ik op de knop druk (als dat gevraagd wordt in de hue-app). Bridge al gereset (en ook homekit gereset). Verder werkt alles prima. Iemand een ander idee, of zou de knop gewoon echt stuk zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 20:57
keko12 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:31:
Mijn bridge-knop lijkt niet meer te werken. Als ik de bridge wil verbinden met (apple) homekit/siri gebeurt er niks als ik op de knop druk (als dat gevraagd wordt in de hue-app). Bridge al gereset (en ook homekit gereset). Verder werkt alles prima. Iemand een ander idee, of zou de knop gewoon echt stuk zijn?
Had hier met de Wi-Fi en filtering op m'n AP's (Aruba) te maken. Na het maken van de juiste AirGroup was het probleem verholpen.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keko12
  • Laatst online: 07-09 08:39
crypt0rr schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:04:
[...]

Had hier met de Wi-Fi en filtering op m'n AP's (Aruba) te maken. Na het maken van de juiste AirGroup was het probleem verholpen.
Zo simpel. Thnx. Opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje, ik heb voor mijn light LED strip een extra 1m kabel bijgekocht zodat ik mijn bureau ook halverwege de zijkanten kan "strippen" met die kabel. Breedte van de achterkant van mijn bureau is 2m en de zijkant lengte 1m dus om alles netjes te verdelen moet ik die light strip weer los maken zodat ik het netjes kan verdelen over de 3m lengte totaal.

Alternatief is om nog een extra meter te kopen, maarja, zoals wel vaker met Hue...het houdt wel een keertje op met kopen he :).

Maar mijn vraag, kan je die ledstrip gewoon lostrekken en opnieuw plakken? Of werkt dat maar 1x en kan je beter met sterke lijm of montage kit (dubbelzijdig tape) werken (ook qua veiligheid/brand etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb 49 items in mijn Bridge.
C.a 35 lichtbronnen, de rest schakelaars en beweginssensoren.

Hoe ervaren jullie een “volle bridge”? ik merk sinds een paar dagen (sinds toevoegen Hue Play gradient strip) dat de verlichting langzamer inschakelt en denk dat het daar mogelijk iets mee van doen heeft.

Over enkele dagen komt mijn Sync box en het zou zonde zijn als de ervaring minder is omdat de bridge het niet kan verwerken.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 03-12-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Beste medetweakers, even jullie hulp nodig. Heb beloofd aan wederhelft dat in orde zou zijn voor pakjesavond haha

Ik heb een dubbele stopcontact onderaan de muur. Het lijkt erop dat deze nog goed moet worden aangesloten aan de dubbele lichtschakelaar rechts .

Echter ik wil de lichtschakelaar ook voorzien van de wall module switch.

Hoor graag van jullie.
- Welke draden mogen in de meegelevede oranje klein las?
- welke draden van het stopcontact moet ik plaatsen in de schakelaar en waar?
-welke draden van de module (vermoed 2x2) moeten naar de lichtschakelaar en waar?

Lichtschakelaar bedient overigens 1+1 lichtpunt en het tweede knopje 1 lichtpunt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmXAkT7fM-oGrCunfeylrjN_KMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cqVz00fPaFHQJG5guPI9hZbn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8Dw5b4x0-PtmszNMDp_dRETE8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4PXqVa5lbowTRlFTlYbZeih5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Laatst online: 11-09 11:01
Ik heb nu in het gehele huis de IKEA tradfri lampen, schakelaars en bridge.

Maja, goedkoop is duurkoop. Het heeft nooit helemaal lekker gewerkt en soms doet een schakelaar het ineens niet meer.

Nu wil ik de hue bridge aanschaffen en alvast de lampen in de woonkamer naar Philips vervangen. Maar het budget is er momenteel niet om direct de rest van het huis ook mee te pakken.

Wat is de beste optie. Zijn de IKEA lampen en vooral ook schakelaars een beetje goed en betrouwbaar te koppelen aan de hue bridge. Of kan ik beter tijdelijk 2 bridges gebruiken tot alles om is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:58
Misschien een gekke vraag.

Ik heb op 1 wand waar licht nodig is een stopcontact die ik niet nodig heb. Kan ik daar bijvoorbeeld deze spot rechtstreeks op aansluiten? (dus stopcontact eraf en de lamp op de muur aansluiten met fase en nuldraad)

https://www.beaumotica.nl...ichts-zwart-8718696175712

[ Voor 12% gewijzigd door qwasd op 04-12-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 20:38
Iemand al de nieuwe versie van de hue outdoor sensor?

Op bol staat de nieuwe afgebeeld maar al 2x de oudere versie binnen 😡

Iemand die weet of er merkbare verschillen zijn? De nieuwere indoor sensor is volgens sommigen wel sneller en zou een beter bereik hebben. Vraag me af of dit met de outdoor sensor ook zo is.

Iemand weet van een webshop die effectief de vernieuwde outdoor sensor verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:01:
Wellicht dat iemand mij kan helpen, ik heb onderstaand pakket gekocht met drie kleur lampen.

Nu heb ik één lamp en één schakelaar aangesloten (ja bridge ook!) en via Hue Labs ‘Personal go to sleep’ geïnstalleerd.

Nu loop ik tegen twee dingen aan:

De schakelaar werkt, zolang ik er geen andere acties aankoppel. Als ik hem via ‘Accessoires’ en dan ‘What to control?’ In stel werken alle knoppen (aan/uit/harder/zachter) maar kan ik sleep niet activeren via de knop. Daarvoor moet ik hem resetten en dan weer toekennen aan ‘sleep’ met als resultaat dat de knoppen niet werken zoals het moet namelijk aan/uit/harder/zachter.

En als ik hem activeer (handmatig of met knop) dan gaat hij niet naar het opgegeven dim niveau maar naar de laatst onthouden waarde.

Wat doe ik fout?

[Afbeelding]
Iemand enig idee??

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
qwasd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:32:

Ik heb op 1 wand waar licht nodig is een stopcontact die ik niet nodig heb. Kan ik daar bijvoorbeeld deze spot rechtstreeks op aansluiten? (dus stopcontact eraf en de lamp op de muur aansluiten met fase en nuldraad)

Beetje lastig schakelen, maar ja, het kan in theorie wel :)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Kan iemand mij helpen met het volgende:
Ik herinner me dat ik met de v3 versie van de Hue app een timer kon maken die alle lampen op een bepaald tijdstip uitschakelt.
In de nieuwe v4 versie kan ik bij Automatisering enkel lampen uitschakelen wanneer ze eerst ingeschakeld worden (binnen dezelfde actie).

Kan met de Hue app v4 een dergelijke schakeling gerealiseerd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:49
qwasd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:32:

Zoals ik het begrijp is dit een hue spot, dus kun je deze met de Hue app bedienen.
Dan staat de lamp continu onder spanning en dat is precies wat je wil met Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Jos-P schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:45:
[...]

Zoals ik het begrijp is dit een hue spot, dus kun je deze met de Hue app bedienen.
Dan staat de lamp continu onder spanning en dat is precies wat je wil met Hue.
Het is inmiddels gelukt. De spot is gemonteerd en toegevoegd aan de hue app. Bedienbaar via dimmer switch en uiteraard de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Ik heb nog een vraag. Mijn dochter heeft deze lamp in haar slaapkamer. Hoe kan ik deze kamer ook in Hue en/of Homekit krijgen om het één en andere te automatiseren.
Ik heb al Philips hue maar een nieuwe “complete” plafondlamp is geen oplossing.

Ik zag bijvoorbeeld dit
Zou dit een oplossing zijn? (ik heb geen nuldraad bij de wandschakelaar)

Of is deze beter en een nuldraad bijtrekken?
En kan ik dan ook de schakelaar weglaten en bijvoorbeeld een hue dimmer switch gebruiken?

Of zijn er andere (betere) oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Laatst online: 21-01-2022
Beste medetweakers,

Graag wil ik dat de verlichting van de afzuigkap aan gaat wanneer ik de keuken binnenkom. Nét als de rest v/d keukenverlichting. Er mogen in de afzuigap slechts 2 kaarslampjes van 2.8 watt. Ik heb lopen zoeken naar smart lampen die daaraan voldoen maar niets gevonden. Weet iemand of hier een oplossing voor is?

Ik ben bang dat de armaturen in de afzuigkap te heet worden wanneer ik een hoger wattage kies ... De 5.5 watt Hue kaarslampen worden redelijk warm namelijk. Het zal een lastige vraag zijn ben ik bang. Ik kon zelf tenminste geen alternatief vinden of bedenken.... Tóch even deze vraag hier neer leggen. Je weet nooit... Hoe kan ik dit automatiseren zonder de armaturen in de afzuigkap (potentieel) te oververhitten?

Alvast bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door Tierelier op 05-12-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Hallo,

Ik maak nu in de garage van het klik aan klik uit systeem maar dit bevalt me niet helemaal.
Ik wil graag dat de lamp in de garage (TL-bak (geen led)) pas uitgaat nadat er geen beweging in de garage wordt geconstateerd.
Via kaku kan dit ook wel maar dit werk niet baar behoren bij mij.

Nu zag ik dat Philips de wall switch (https://www.philips-hue.c...836972&pcrid=547996855144|mckv|sp66573836972_dc|plid||slid||pgrid|124948681862|ptaid|kwd-383374694599|product||&gclid=Cj0KCQiA47GNBhDrARIsAKfZ2rAnX9deDljIoxYGD53medBTEZ-AzlsjOLUEdKEzy_SJUU80zgovHygaAo13EALw_wcB#overview) aanbied.

Begrijp ik het nu goed dat ik nu een normale schakelaar kan terugplaatsten waar ik dan de wall switch achter plaats.
Daarna kan ik dan met een Hue sensor de TL-bak uit en aan laten schakelen.
De TL-bak blijft dan branden zolang er beweging wordt geconstateerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 11:54
De wall switch is bedoeld om Hue lampen te bedienen. Je kunt met een wall switch dus geen lampen bedienen die niet Hue zijn. Je idee gaat dus helaas niet werken voor de TL buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:44
Tierelier schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:47:
Beste medetweakers,

Graag wil ik dat de verlichting van de afzuigkap aan gaat wanneer ik de keuken binnenkom. Nét als de rest v/d keukenverlichting. Er mogen in de afzuigap slechts 2 kaarslampjes van 2.8 watt. Ik heb lopen zoeken naar smart lampen die daaraan voldoen maar niets gevonden. Weet iemand of hier een oplossing voor is?

Ik ben bang dat de armaturen in de afzuigkap te heet worden wanneer ik een hoger wattage kies ... De 5.5 watt Hue kaarslampen worden redelijk warm namelijk. Het zal een lastige vraag zijn ben ik bang. Ik kon zelf tenminste geen alternatief vinden of bedenken.... Tóch even deze vraag hier neer leggen. Je weet nooit... Hoe kan ik dit automatiseren zonder de armaturen in de afzuigkap (potentieel) te oververhitten?

Alvast bedankt!
wat voor fitting zit er in de kap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Tierelier schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:47:

Ik ben bang dat de armaturen in de afzuigkap te heet worden wanneer ik een hoger wattage kies ... De 5.5 watt Hue kaarslampen worden redelijk warm namelijk.
“redelijk warm”…… :? Hoe warm denk je dat het wordt onder (en dus ook in) een afzuigkap; zo’n ding die stoom, frituurpannen etc. afzuigt??

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Laatst online: 09:58
Aan de Philips hue bridge begonnen, heb een lightstrip V3, stroom adapter maakt echt mega veel herrie met 3m strip zodra hij dimt of op wit staat.

Philips al gemaild hierover en wacht antwoord af. Iemand oplossingen hiervoor?

Als dit niet te fixen valt denk ik erover na om een innr lightstrip te kopen en op de hue aan te sluiten of zelf een strip te maken icm miboxer led zigbee driver maar kan nergens echt goed vinden hoe goed dit werkt binnen Hue

Ook is me nog niet helemaal duidelijk welke nadelen er zouden zijn als je bijv smartplugs of sensoren van andere merken toevoegde aan hue, die goedkoper zijn. Moet je dan al gaan denken aan een homey?

[ Voor 21% gewijzigd door Soullancer op 05-12-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Stekker in het stopcontact al eens omgedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tylen schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:50:
Iemand de gouden tip voor mij?

Mijn hue icm homekit doet helemaal raar. In homekit stond alles op “niet bereikbaar”. Uiteindelijk de homekit reset gedaan maar ik kan de hue bridge niet koppelen aan homekit (reageert niet op de knop). Als ik vervolgens de hue app verwijder van de telefoon en opnieuw installeer moet ik ook op de knop drukken en dat werkt gewoon goed. Maar als ik homekit wil koppelen werkt de druk op de knop niet.
Even update.

Nieuwe bridge gehaald. Probleem was nog niet opgelost. Toen de hub (HomePod Mini) op andere access point gezet en alles begon weer te werken. wtf. Bleek dat mijn accesspoint, waar de homepod op zat, DFS kanalen te gebruiken. Kan mij niet herinneren dat ik dit zo had ingesteld. Anyways, alles werkt gelukkig weer. Dus als iemand nog een bridge nodig heeft ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
1993jjohan schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:22:
Nu wil ik de hue bridge aanschaffen en alvast de lampen in de woonkamer naar Philips vervangen. Maar het budget is er momenteel niet om direct de rest van het huis ook mee te pakken.

Wat is de beste optie. Zijn de IKEA lampen en vooral ook schakelaars een beetje goed en betrouwbaar te koppelen aan de hue bridge. Of kan ik beter tijdelijk 2 bridges gebruiken tot alles om is.
De lampen zijn prima te koppelen. Ik doe dat altijd met Touchlink. Het koppelen van Ikea afstandsbedieningen vind ik onhandig. Je moet ze eerst aan de Hue bridge koppelen. Je kunt echter niet zien of het gelukt is, omdat ze niet in de Hue app zichtbaar zijn. Je kunt er dus ook niets aan programmeren. Soms raak je tijdens het kopplen van de afstandbediening ook weer de koppeling tussen de lamp en hub kwijt. Ik gebruik nu wel de Ikea lampen in combinatie met de Hue afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Laatst online: 21-01-2022
kjiratsiekoedel schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:41:
[...]

wat voor fitting zit er in de kap?
Het zijn twee E14 fittingen. Er passen alleen een kaarslampen in...

@funske Ja, dus dan is het misschien wel verstandig om te zoeken naar een lamp die zo min mogelijk warmte produceert lijkt me?

[ Voor 27% gewijzigd door Tierelier op 06-12-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 15:27
Hi,

Wij hebben hier thuis diverse HUE lampen geinstalleerd.

De basis was een oude v1 bridge met 3 lampen. Deze set was in de loop der tijd uitgebereid met LED strip, motion sensor en tal van lampen.

Inmiddels heb ik een nieuwe bridge geinstaleerd. Het feit dat er geen updates meer waren en ik 'gewoon' up to date wil zijn deed mij de oude bridge doen vervangen.

Nu kan ik 90% van de lampen alleen niet meer vinden..
Ik heb in de V1 Hue app de lampen verwijderd om problemen te voorkomen (dacht ik).
Vervolgens heb ik de V1 bridge gereset en losgekoppeld.

Daarna heb ik de V2 bridge online gegooid en de firmware geupdate (automatisch).

EN daarna dacht ik na de lampen toegevoegd te hebben online te zijn. Dit is alleen niet het geval. Ik vind namelijk maar 2 lampen.

Ik vind de overige ampen niet middels serial invullen (stroom staat er op - het meeste is ook met reguliere schakelaar te bedienen). En het automatisch zoeken werkt ook niet.

Bridge V2 heb ik al weer eens opnieuw gereset.

Verder zou ik niet weten wat ik kan doen. Iemand nog een idee?

Groet, Tim

[ Voor 3% gewijzigd door ZveenT op 06-12-2021 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:26
Lees dit even door: https://www.howtogeek.com...e-new-philips-hue-bridge/
Als ik het zo bekijk (op basis van dit artikel) kan je het beste eerst op je oude Bridge alles weer proberen te connecten en dan via de procedure uit het artikel alles overzetten naar de nieuwe Bridge. Hopelijk werkt dat.
Pagina: 1 ... 22 ... 85 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic