[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik zou de fysieke schakelaars die de stroom onderbreken zo veel mogelijk weghalen en vervangen door schakelaars die hue begrijpt. Zeker als je later met een domotica systeem meer gaat automatiseren gaat je dat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
janne_nl schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:25:
Ik zou de fysieke schakelaars die de stroom onderbreken zo veel mogelijk weghalen en vervangen door schakelaars die hue begrijpt. Zeker als je later met een domotica systeem meer gaat automatiseren gaat je dat helpen.
Welke raad je me aan dan ? Ik kan nu nog alles aanpassen / wijzigen daar alles open gaat :). En wat als wifi uitvalt oid ?

Die schakelaars van friends of hue ? Of is dat niet wat je bedoelt

[ Voor 7% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 21-11-2021 14:09 ]

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb eigenlijk naast de app geen andere schakelaars. Nou ja, 2 van die dimmers voor de lampen in de keuken en de lampen boven de eettafel. De lampen gaan eigenlijk automatisch aan, en als we naar bed gaan een knop in een app die alles uitschakelt.

En tsja, wanneer valt thuis de wifi uit? Meestal alleen als de stroom uitvalt...

Ik ga er wel vanuit (nooit getest) dat de bridge geen internet nodig heeft om gewoon te werken.

[ Voor 14% gewijzigd door janne_nl op 21-11-2021 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:02
mevrouwKees_1 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:29:
[...]

Welke raad je me aan dan ? Ik kan nu nog alles aanpassen / wijzigen daar alles open gaat :). En wat als wifi uitvalt oid ?

Die schakelaars van friends of hue ? Of is dat niet wat je bedoelt
Ik zou vooral eerst bepalen hoe 'smart' je de verlichting wil maken. Wil je lampen automatisch aan en uit laten gaan volgens een schema? Kun je programmeren en gaat via de bridge. Eventueel hal/gang/overloop/toilet etc via bewegingsschakelaar.
Wat je dan nog via schakelaar wilt doen idd via schakelaars voor Hue (bv dimmer switch).

lampen moeten permanent spanning krijgen en worden via zigbee signalen aangestuurd. Ouderwetse schakelaars dus niet gebruiken, of altijd in de aan-stand laten.

NB: bij calamiteiten kan het wel handig zijn om een lamp nog ouderwets te kunnen bedienen, dan ben je in ieder geval niet afhankelijk van de bridge/zigbee.

WiFi: alleen nodig om te bedienen en in te stellen vanaf mobiele devices.
lampen, bridge en schakelaars/sensoren werken via Zigbee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@janne_nl en @Wally2002

Wat ik wil is

- beneden helemaal op hue. Of ik dat helemaal voorgeprogrammeerd wil weet ik nog niet. Ik heb nauwelijks ervaring met smart lampen. Alleen op zoons kamer zit een Ikea variant. En daar roep ik Google lights on en dat werkt ;). Beneden is het woonkamer/keuken/bijkeuken en gang. Boven is alleen kamer zoon smart (Ikea systeem )

Bijkeuken wil ik apart van alles idem met gang.

Woonkamer en keuken ieder eigen programma. En als het kan wil ik de kleur aanpassen aan tijdstip / seizoen. Automatisch aan in de ochtend is niet handig gezien de diverse tijdstippen dat iedereen op is. Idem met uit. Dus ik denk dat we dit gewoon vooralsnog on the go doen.

Ik ben alleen nog maar bezig met de lampen. Ben klaar met die k.. dimmers en overal schakelaars. Ik laat de 2 in de woonkamer zitten en in de gang. Die zitten er al. Ik denk dat ik er iets in/aan/op wil zodat ik die smart switch eraan kan hangen (magnetisch oid). Er zetten er een Google nest neer zodat we hem via stem aan en uit kunnen zetten. We hebben helaas niet 1 ecosysteem dus Google is dan meest logisch. Zonen hebben Android man en ik iOS / Apple

We zullen zien hoe en wat denk ik als we het hebben en meer ervaring er mee hebben. Er kan heel veel heb ik gelezen maar we beginnen simpel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb beneden op de bijkeuken en de afzuigkap na ook alleen hue (ook buiten).

De app is de schakelaar. Beetje slim zones en ruimtes maken met scenes. Meestal zijn toch dezelfde lampen aan. Voor de 2 zones die soms apart zijn heb ik 2 hue dimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
janne_nl schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:18:
Ik heb beneden op de bijkeuken en de afzuigkap na ook alleen hue (ook buiten).

De app is de schakelaar. Beetje slim zones en ruimtes maken met scenes. Meestal zijn toch dezelfde lampen aan. Voor de 2 zones die soms apart zijn heb ik 2 hue dimmers.
ah oke.. dus ik hoef eigenlijk niets te veranderen..

Ik laat de huidige schakelaars zitten waar ze zitten (dimmers eruit en weer gewoon) en alle hue dingen gaan via de app en ik schaf extra dimmers aan voor keuken en woonkamer.
Ik maak het ingewikkelder in mijn hoofd dan dat het is denk ik.

Ik ga , als we ze straks hebben, me goed verdiepen in wat ik wil en wat er kan. Het is me nu nog net te vaag om dat zonder iets te doen.

Ik ga maar eens speuren voor die multipacks GU10 lampjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb een aantal schakelaars doorverbonden. Als iemand het licht met de schakelaar uitzet gaat het met de app niet meer aan. Maar idd maak het niet te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
Je kunt bestaande schakelaars ook voorzien van de Hue module. Dan kun je zowel de app als de fysieke oude schakelaar gebruiken. https://hueblog.com/2021/...-module-is-now-available/

Zou ook mooi zijn als Philips die losse, rechthoekige hue plak dimmer/schakelaar als standaard binnenwerk zou leveren voor bestaande schakelaars ipv die amerikaanse rechthoekige vormfactor. Dan is die hele module niet nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxITjRwQ-lxfsKmYNz0DBZnd4dk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P42HHMj5LnE8Ts4ngWtjGNlo.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door jowi op 21-11-2021 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:15
Hallo,

Klopt het dat er een nieuwe versie is van de Philips hue bewegingssensor?
Bij de MediaMarkt stonden ze vorige week in de aanbieding voor 25,97 (niet meer op voorraad)
Voor 34,99 zie ik de bewegingssensor ook staan (EAN 8719514342125)

Bij pricewatch zie ik 8718696595190, 8718696743171 als EAN nummer.

Iemand die hier meer over weet en wat de verschillen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
mrakd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:17:
[...]

Deze info had ik al wel gevonden maar werkte niet bij mij. Denk dat de pulsdrukker misschien te oud was? Of verkeerd aangesloten? Kon in de bouwmarkten ook geen enkele pulsdrukker vinden dus ben overgestapt op de tuimelaar. Ook best.

Merk overigens wel dat er af en toe hickups zijn met die wallswitches. Soms registreert ie een actie niet. Heb zoveel Hue in huis dat de afstand geen probleem mag zijn. Gelukkig komt het niet vaak voor maar wel irritant.
Ik heb eigenlijk geen problemen meer sinds ik de configuratie heb kunnen aanpassen naar een pulsdrukker. Werkt prima zo, heb tot op heden geen problemen ondervonden. Met die gira pulsdrukkers werkt het in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
janne_nl schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:51:
Ik heb eigenlijk naast de app geen andere schakelaars. Nou ja, 2 van die dimmers voor de lampen in de keuken en de lampen boven de eettafel. De lampen gaan eigenlijk automatisch aan, en als we naar bed gaan een knop in een app die alles uitschakelt.

En tsja, wanneer valt thuis de wifi uit? Meestal alleen als de stroom uitvalt...

Ik ga er wel vanuit (nooit getest) dat de bridge geen internet nodig heeft om gewoon te werken.
Wij hebben in bijvoorbeeld de wasruimte en het kantoor ook geen schakelaars, maar die missen we toch wel.
Dus daar wil ik ook een schakelaar gaan hangen. Weet nog niet of het een motion sensor gaat worden, of een wandschakelaar.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Voor ruimtes waar het licht maar kort aan is, is iets van een schakelaar wel handig soms.

In de gang beneden hier gaat het licht aan (voor 2 minuten) als de deur keuken-gang open gaat, als de pir geactiveerd wordt of als iemand op de bel drukt (allemaal alleen als de zon onder is). Daar zit geen schakelaar meer en dat is heeeel soms idd lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 21:18
Is er stiekem een update of facelift geweest van de Hue Ensis hanglamp?
Bij het zoeken op Amazon (.de bijv.) kom ik 2 verschillende ASINs tegen:
B09D3G6YMT en B08CXWVY6S

De B09D3G6YMT lijkt nieuwer; want pas sinds 31 augustus 2021 beschikbaar en heeft pas 2 reviews.
De B08CXWVY6S staat er al op sinds 2 september 2020 en heeft zo'n 60 reviews.

Nergens iets kunnen vinden van een nieuwe(re) variant.

Wie heeft het antwoord? :-)

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:48
KoningPaulus schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:39:
Is er stiekem een update of facelift geweest van de Hue Ensis hanglamp?
Bij het zoeken op Amazon (.de bijv.) kom ik 2 verschillende ASINs tegen:
B09D3G6YMT en B08CXWVY6S

De B09D3G6YMT lijkt nieuwer; want pas sinds 31 augustus 2021 beschikbaar en heeft pas 2 reviews.
De B08CXWVY6S staat er al op sinds 2 september 2020 en heeft zo'n 60 reviews.

Nergens iets kunnen vinden van een nieuwe(re) variant.

Wie heeft het antwoord? :-)
Zal wel weer komen door het nieuwe energielabel; Week of twee geleden was hier een soortgelijk topic over de GU10 spots. Oude verpakking heeft label A+, nieuwe label is G.
Lamp zelf is identiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 23:43
https://www.amazon.de/gp/...psc=1&tag=dradisplay0b-21

Iemand ervaring met deze schakelaar in combinatie met Hue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als je even op senic zoekt bovenaan en voornamelijk in het vorige deel dan vind je genoeg ervaringen en foto's.

Vorig deel: [Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3
Deel 4: [Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbeusink
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:44
Jazeker, en ben er zeer tevreden over :)
Ik wilde eerst voor de officiële wandschakelaarmodule gaan maar het gebruik van batterijen en de beperkte functionaliteit hield me tegen.

De switch integreert mooi in het bestaande schakelmateriaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQIMYobPgsVFgaSH4FDbicdYYWI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r8IkeMaxTci5vu9sJ74DdBl0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56
Ik heb een vraag over mijn 2 Philips Hue White Ambiance lampen. Deze kon ik koppelen met zowel Bluetooth als mijn Zigbee2mqtt hub. Dat laatste werkt nog steeds, alleen met bluetooth kan ik niet meer verbinden. Ik heb ze nu ook uit mijn Zigbee2mqtt gegooid en nog kan ik ze niet meer pairen.

Hij vind de lampen wel maar als ik op koppelen druk probeert die een paar tellen te koppelen en dat stopt het proces. Ik heb het met 2 telefoons geprobeerd, alle 2 zelfde resultaat.

Het probleem is ontstaan nadat mijn docter een x aantal keer snel de lichtschakelaar heeft in en uitgeschakeld...

Hiervoor onthield hij ook altijd de laatst gebruike lichtsterkte en daar ging de lamp op aan, dat werkte ook niet meer. Hij ging dus altijd vol licht aan.

Iemand een idee hoe ik deze problemen kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Als ik een beetje google lijkt bluetooth en een bridge niet samen te kunnen, dus ik denk dat bluetooth en een andere zigbee hub ook niet werkt.

Wellicht de lamp resetten en als eerste met bluetooth verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
janne_nl schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:35:
Als ik een beetje google lijkt bluetooth en een bridge niet samen te kunnen, dus ik denk dat bluetooth en een andere zigbee hub ook niet werkt.

Wellicht de lamp resetten en als eerste met bluetooth verbinden.
Ja dat vond ik ook. Maar tot nu toe ging dat eigenlijk wel.

Ik heb ze uit zigbee2mqtt verwijderd. Maar het probleem bleef.

Het is eigenlijk erger want 1 lamp wil ook niet meer met zigbee2mqtt connecten.

Hoe zou ik ze kunnen resetten zonder dat ik er verbinding mee kan maken?

edit: het is gelukt. Via de Hue app zoeken naar de lampen en koppelen werkte wel.

En voor wie het wil weten. Op het moment dat je met bluetooth verbinding hebt zijn ze voor Zigbee onbereikbaar (commando's komen niet aan). Zodat je de Hue app afsluit kan je ze weer via Zigbee benaderen. Bluetooth, of in ieder geval de Hue app gaat voor op de Zigbee communicatie

[ Voor 23% gewijzigd door Mich op 22-11-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 23:43
dbeusink schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:24:
[...]

Jazeker, en ben er zeer tevreden over :)
Ik wilde eerst voor de officiële wandschakelaarmodule gaan maar het gebruik van batterijen en de beperkte functionaliteit hield me tegen.

De switch integreert mooi in het bestaande schakelmateriaal.
[Afbeelding]
Ziet er erg mooi uit!

5 jaar geleden heb ik alle schakelaars vervangen met deze:

https://www.amazon.de/gp/...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1

maar toen had ik nog wel apart daarbij die ronde schakelaar nodig, daar heb ik de module uitgehaald en die vervolgens achter/in die schakelaar gedaan.

Als ik het goed begrijp is die Senic een all-in-one oplossing, inclusief module die aan de bridge valt te koppelen (is voor mijn nieuwe huis)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:40
Gezien de reactie hierboven gok ik dat je een post van mij gaat vinden. Ik heb ze ook al enige jaren en ze bevallen me prima. Wel even je draden in de schakelaar verbinden en het werkt erg prettig. Enige (kleine) nadeel vind ik dat de knopjes niet zo lekker schakelen als de pulsschakelaars van Gira zelf. Deze heb ik op zolder, maar omdat ik ze nu in de aanbieding zie gaan die er wel mooi uit nu gok ik.

Edit: je vindt mij mooi niet zie ik :P Nou ja, bij deze dan maar zullen we maar zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Redshark op 23-11-2021 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Hopelijk komen met Black Friday ook de Philips Hue wandschakelaarmodule duo-pack in de actie, moet er namelijk toch wel enkele nog hebben..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 16:19
outlandos schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 00:02:
[...]

Als ik het goed begrijp is die Senic een all-in-one oplossing, inclusief module die aan de bridge valt te koppelen (is voor mijn nieuwe huis)?
Ja, en dat geldt voor alle Friends of Hue schakelaars. Ik heb ze zelf nu ook van Gira gekocht omdat de rest van mijn schakelmateriaal ook Gira wordt. Maar je hebt ze ook van bijvoorbeeld Busch Jager, Niko en nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiVanc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2023
Gynnad schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:37:
Hopelijk komen met Black Friday ook de Philips Hue wandschakelaarmodule duo-pack in de actie, moet er namelijk toch wel enkele nog hebben..
De goedkoopste die ik vind is deze: 61,34.

Lijkt me een mooie prijs.

twitter: @NiVanc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rangatang
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
NiVanc schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:05:
[...]

De goedkoopste die ik vind is deze: 61,34.

Lijkt me een mooie prijs.
Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar waarom niet gewoon met een lasklem doorlussen en een blinde wanddoos erop? Of Hue dimmer switches (tegenwoordig breder, dus passen over gaten van 'gewone' wandschakelaars heen) installeren? Dan ben je een stuk goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ik heb grote AR111 spots van Philips en zou deze willen vervangen. Maar volgens mij bestaat er geen Hue lijn voor de grote spots, klopt dat? Iemand enig idee of Philips hieraan werkt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jtm_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-07 11:58
rangatang schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:36:
[...]

Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar waarom niet gewoon met een lasklem doorlussen en een blinde wanddoos erop? Of Hue dimmer switches (tegenwoordig breder, dus passen over gaten van 'gewone' wandschakelaars heen) installeren? Dan ben je een stuk goedkoper uit.
Ik denk omdat die dingen f*cking lelijk zijn en nogal vloeken bij de rest van het (soms vrij dure) schakelmateriaal wat mensen in huis hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rangatang
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
jtm_ schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:39:
[...]

Ik denk omdat die dingen f*cking lelijk zijn en nogal vloeken bij de rest van het (soms vrij dure) schakelmateriaal wat mensen in huis hebben :9
Dat is natuurlijk persoonlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:40
jtm_ schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:39:
[...]

Dit inderdaad. Dimmer switches gaan op batterijen en kunnen dus leegraken. Doen ze meestal op het moment dat het je niet uitkomt, bv met de oppas oid. Daarnaast merk ik dat die knoppen best lekker werken voor mensen die niet bekend zijn met Hue en dat is stiekem nog best een redelijke groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 17:19
Vraagje. Ik gebruik al jaar en dag hue producten van het eerste uur en oude livingwhites spaarlampen en dimbare plugs en generatie 2 livingcolor lampen door elkaar die ik bedien met de livingcolors afstandsbedieningen. Dik tevreden mee. Ik heb een gen 2 hub maar die ligt op zolder in een doos want met de telefoon de boel regelen vind ik niks.

Nou zit ik wel eens te kijken naar nieuwe ledstrips die ze hebben en paar nieuwe peertjes. Die zijn echter bluetooth en zigbee door elkaar.
Zijn ze alleen ook daadwerkelijk zigbee lightlink (en dus niet alleen smartlink)?
En daarmee net zoals de oude bluetooth-loze hue producten ook met de oude afstandsbedieningen te besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
@Redshark @jtm_ Bij ik heb ook een wall switch modules. Inderdaad vooral vanwege de looks. Ik heb echter voice command (via mijn Sonos Beam) als back up. Ook de oppas kan dat…….

Gaat jouw oppas trouwens wel de batterij van een dimmer switch vervangen?

[ Voor 17% gewijzigd door Rallye op 24-11-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Heb sinds gisteren ineens dat zo goed als al m'n lampen/accesoires onbereikbaar zijn volgens de Hue Brige (gen2). Gebruik het al ruim een jaar, nooit eerder gehad. Eventjes kwam het een en ander nog weer terug, maar nu al weer een tijd alles/veel weg. Heb de bridge nu even centraal in de woonkamer gezet, heeft ook geen effect. Stroom eraf gehad, ook geen effect. Stroom in hele huis er even afgehaald (resetten alle lampen), ook niks. Kan de radio in de bridge kapot zijn? Of wellicht moet ik lamp voor lamp en accessoire voor accessoire gaan afkoppelen om te kijken of die misschien de rest verstoort (kan dat?). Heb ook nog eens bijna alle fysieke schakelaars vervangen door hue-schakelaars, dus heb nu telkens lampen die continu aan of uit staan en niet te switchen zijn. Niet zo handig dan...

Heb de buren al even gevraagd of zij misschien gisteren straalzenders in huis hebben geïnstalleerd, maar lijkt me stug. Viel me wel op dat m'n wifi-radio'tje ook ineens telkens wegvalt waar hij dat eerder nooit deed, dus zit wel te denken aan interferentie-problemen of zo. Maar m'n WiFi draait ook al jaar en dag op kanaal 1, nooit geclasht met Hue. Kan nog eens proberen Zigbee-kanaal te wisselen op de Hue Brdige, maar wel vreemd als dat ineens zulke problemen geeft uit het niets. Staat nu op kanaal 25, volgens mij is dat juist zo ver mogelijk wel van kanaal 1 van WiFi.

[ Voor 3% gewijzigd door woekele op 24-11-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Al eens gekeken met een wifi-scan app op je telefoon? En als je speedtest doet op je telefoon, geen vreemde zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Op Speedtest.net haal ik via Wifi op m'n mobiel netjes 56Mbps (50Mbps glasvezel-abonnement) met een ping van 6ms.

In inSIDDer zie ik op kanaal 1 alleen m'n eigen wifi-netwerk sterk terug. Op de andere kanalen dingen van de buren, maar veel zwakker. Maar krijg toch het gevoel dat er 'iets' flink staat te stralen sinds gisteren... Of de Bridge moet toch stuk zijn.

Ben nu maar bezig hue-apparatuur 1-voor-1 af te koppelen, kijken of eentje de storing veroorzaakt.

[ Voor 24% gewijzigd door woekele op 24-11-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Welke kanaal gebruikt de HUE voor zn zigbee? Hier is dat 24, dat valt allemaal in de Wifi band. Voor zigbee vooral op de 2.4gHz kijken en niet op 5gHz

Of is er wellicht een lamp kapot en staat die continu te zenden.
Batterij dimmers of zo met een lege batterij? Ik weet dat er bij andere protocollen wel eens een apparaat gaat zenden als de batterij leeg is.

[ Voor 41% gewijzigd door janne_nl op 24-11-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mijn HUE bridge zit op zigbee-channel 25. Dat overlapt niet met kanaal 1 van de WiFi.

Maar... probleem gevonden! Toen ik de stroom van deze afhaalde, begon alles weer te werken: https://www.robbshop.nl/r...ouwschakelaar-400w-zigbee . Wifi-radio speelt ook weer als een tierelier. Heeft allemaal heel lang probleemloos gewerkt, ga hem straks toch maar weer aansluiten, kijken wat er gebeurt... Inderdaad wat jij ook aangeeft, waarschijnlijk heeft dit ding continu staan zenden en m'n wifi/zigbee verstoord.

Buurman gaf nog wel aan gisteren met bluetooth-oortjes bezig te zijn geweest, lijkt me onwaarschijnlijk dat dat dit getriggerd heeft, maar wie weet :+

[ Voor 24% gewijzigd door woekele op 24-11-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Heb er hier een stuk op 10. Werken echt altijd zonder problemen. Geweldige dingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
woekele schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:28:

Buurman gaf nog wel aan gisteren met bluetooth-oortjes bezig te zijn geweest, lijkt me onwaarschijnlijk dat dat dit getriggerd heeft, maar wie weet :+
Lijkt me niet, maar zit allemaal op dezelfde frequentie ongeveer

Daarnaast heb ik alles dat niet HUE is op een ander zigbee netwerk zitten

[ Voor 10% gewijzigd door janne_nl op 24-11-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 18:19
janne_nl schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:16:
Welke kanaal gebruikt de HUE voor zn zigbee? Hier is dat 24, dat valt allemaal in de Wifi band. Voor zigbee vooral op de 2.4gHz kijken en niet op 5gHz

Of is er wellicht een lamp kapot en staat die continu te zenden.
Batterij dimmers of zo met een lege batterij? Ik weet dat er bij andere protocollen wel eens een apparaat gaat zenden als de batterij leeg is.
Heb zelf de boel draaien op channel 15

Afbeeldingslocatie: https://community-assets.home-assistant.io/original/3X/7/3/73c8440578a0e595f53366e14ea2606d632ac70e.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Hier zit zigbee op 11 en 24, 2.4 wifi op 7, dus een beetje ertussenin. Beetje sneu ergens dat elk protocol zn eigen kanaalnummering gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Ik bedien mijn huis met deze schakelaars. Ze doen het op zich goed, maar hou er rekening mee dat het niet voelt als een normale schakelaar omdat hij kinetisch energie opwekt. Ze drukken dus best zwaar. Zou er altijd eerst 1 bestellen om te checken of je dat acceptabel vind.

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 24-11-2021 14:10 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:10
HBSVDK schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:09:
Vraagje. Ik gebruik al jaar en dag hue producten van het eerste uur en oude livingwhites spaarlampen en dimbare plugs en generatie 2 livingcolor lampen door elkaar die ik bedien met de livingcolors afstandsbedieningen. Dik tevreden mee. Ik heb een gen 2 hub maar die ligt op zolder in een doos want met de telefoon de boel regelen vind ik niks.

Nou zit ik wel eens te kijken naar nieuwe ledstrips die ze hebben en paar nieuwe peertjes. Die zijn echter bluetooth en zigbee door elkaar.
Zijn ze alleen ook daadwerkelijk zigbee lightlink (en dus niet alleen smartlink)?
En daarmee net zoals de oude bluetooth-loze hue producten ook met de oude afstandsbedieningen te besturen?
Heb net even geprobeerd, ik kan met een Smartlink remote (ronde kleuren versie met het ratelwiel) een Hue lamp met Bluetooth ondersteuning touchlinken en bedienen, dus dat werkt nog gewoon (was wel een witte lamp, dus alleen aan/uit en dimmen geprobeerd geen kleurenlamp bij de hand).

FYI, Zigbee Light Link is niet meer echt een ding, met Zigbee 3 is dat onderdeel geworden van "normale" Zigbee spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Weet iemand of er een manier is om iemand, via de app, alleen toegang te geven tot bepaalde lampen? Ik wil de xiaomi lamp van zoon vervangen door een hue, maar voorkomen dat hij met de app dan gelijk het hele huis kan bedienen. Tegelijkertijd zou ik wel graag zijn lamp kunnen bedienen. Wellicht via twee hue bridges?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Hem een remote geven waar hij de betreffende lampen mee kan bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
En dan de lamp alleen met de remote verbinden en niet met de Bridge - of alleen met de bluetooth app? Kan dat als je ook een Bridge hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

janne_nl schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:00:
Hem een remote geven waar hij de betreffende lampen mee kan bedienen?
Dan kan hij helaas geen kleuren kiezen, los van de paar die op de remote zijn ingesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door rik op 24-11-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Rallye schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:49:
En dan de lamp alleen met de remote verbinden en niet met de Bridge - of alleen met de bluetooth app? Kan dat als je ook een Bridge hebt?
Bij Bluetooth, kan ik vervolgens zelf niet de lamp aansturen volgens mij (alleen hij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

@rik 2 bridges kan maar dan moet jij switchen in de app om die te bedienen. Ook kan je maar 1 bridge tegelijk aanmelden op bijv. google home. Ik heb het toen opgelost door de kinderen een living Colors (Gen 3) remote te geven welke gekoppeld is met hun lampen. Het enige nadeel is dat je kleuren niet pér lamp dat kan instellen (ze hebben er meerdere op hun kamer). Helaas worden de nieuwe bluetooth modellen niet meer ondersteund maar tegenwoordig zijn ze hoe dan ook niet meer zo van het spelen met kleuren. Ik heb ze niet meer in gebruik en mochten ze alsnog iets willen, kunnen ze dat via hun nest hub doen. Daarnaast heb ik gewoon remotes op de muur met een paar presets.

Een andere opties is om bijv. home assistent te gebruiken. Hiermee kan je zowel je gehele bridge vervangen als ook de lampen via een andere bridge virtueel aanbieden aan je primaire bridge en ze zo alsnog vanuit 1 app kan bedienen. Uiteraard kan HA ook zelf de bridge worden en heb je meer mogelijkheden qua afschermen en gebruik van alternatieve remotes.

Een ander alternatief is nog om bijv. müller licht (tint) (geloof dat ze die ook regelmatig bij de aldi hebben) te kopen. Als ik dit mag geloven: YouTube: Tint Leuchtmittel mit Bridge und Fernbedienung nutzen - geht das? kan je die zowel koppelen aan de Hue bridge als de müller remote.

[ Voor 67% gewijzigd door DukeBox op 24-11-2021 21:19 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

janne_nl schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:14:
[...]

Lijkt me niet, maar zit allemaal op dezelfde frequentie ongeveer

Daarnaast heb ik alles dat niet HUE is op een ander zigbee netwerk zitten
Bij mij zat dat Robshop-ding wel aan Hue gekoppeld, vandaar. Hij is nu ook weer (probleemloos tot nu toe) gekoppeld. Benieuwd of het issue nog terugkomt.

De WiFi-issue bleek trouwens ongerelateerd. De WiFi-radio zat verbonden op het verkeerde AP, van een verdieping hoger. Dat gaf die problemen... Ding is te achterlijk om automatisch te switchen naar de sterkere blijkbaar. Moest ik afdwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Die Hue Aurelle plafondlamp is toch ook gewoon aansluitbaar op een geschakeld net ? Ik bedoel dus dat ik met de lichtknop aan de muur (= 24V drukknoppen die beneden in de kast teleruptors schakelen) de Aurelle ook AAN/UIT kan schakelen.

Normaal als zo'n HUE lamp zonder spanning komt te zitten en zet 'm terug op gaat die gewoon naar de "laatste state" (vb gewoon aan dus)

Als die dan aan staat kan je gaan dimmen & tint veranderen, zet je hem uit en daarna terug aan zal die normaal onthouden wat z'n setting was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wizzlewaxx schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:24:
Vandaag eindelijk de Hue Play Gradient Light Tube binnengekregen. Heb hem onder mijn TV staan in plaats van de Hue Play Bars (3stuks). Zoveel beter dan de Play Bars! Kleuren worden beter gestuurd en het kijkt een stuk rustiger. Samen met de Gradient Light Strip achter m'n TV is dit projectje ook weer afgerond.
Ik zit ook naar de Light tube te kijken voor onder de tv.

Nu ben ik alleen een beetje bang dat hij te klein is, de grote tube zou 125cm zijn maar mijn tv is 188cm breed.
Hoe ervaar jij de breedte van de bundel licht?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:58
Kan iemand mij vertellen welke versie dimmer er bij de Philips Hue Being plafondlamp zit?
Op diverse sites zie ik het plaatjes van versie 2 maar ook sites met de oudere versie.

https://www.bol.com/nl/nl...-switch/9300000002655607/

Ik wil graag een v2 dimmer, omdat ik heb gelezen dat ik deze rechtstreeks op de inbouwdoos kan monteren. Of is dit met de oude versie ook mogelijk of heb je dan een speciaal plaatje nodig?

• jtm_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-07 11:58
Gynnad schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:37:
Aanbiedingen in combinatie met lampen;
https://www.philips-hue.c...ppmessage-conversion_____

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 13:04
Goedemorgen,

Wellicht kan een van jullie mij helpen. Ik probeer al enige tijd een Hue Bridge (V2) te koppelen aan een router van Ziggo (Connect Box, bekabeld via UTP). Maar ik krijg hem maar niet gekoppeld. het 2e lampje blijft knipperen.

Mijn gevoel zegt dat de connectbox geen IP toekent aan de bridge, waardoor de bridge niet met internet kan verbinden.

Ik heb al het e.e.a. geprobeerd door via de router in te loggen (UPnP aan/uit, IP adres reservering), echter tot op heden nog geen resultaat. Heeft een van jullie hetzelfde probleem ondervonden of de passende oplossing?

Hoor het graag! Groet Frank

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

frankvdk1 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:46:
Goedemorgen,

Wellicht kan een van jullie mij helpen. Ik probeer al enige tijd een Hue Bridge (V2) te koppelen aan een router van Ziggo (Connect Box, bekabeld via UTP). Maar ik krijg hem maar niet gekoppeld. het 2e lampje blijft knipperen.

Mijn gevoel zegt dat de connectbox geen IP toekent aan de bridge, waardoor de bridge niet met internet kan verbinden.

Ik heb al het e.e.a. geprobeerd door via de router in te loggen (UPnP aan/uit, IP adres reservering), echter tot op heden nog geen resultaat. Heeft een van jullie hetzelfde probleem ondervonden of de passende oplossing?

Hoor het graag! Groet Frank
Heb je al geprobeerd de terug naar de fabrieks instellingen te zetten? (knopje onderop)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
Ik heb iets raars, ik heb allemaal oude kleuren lampen, daar staat 806lm op (oude versie zonder Bluetooth).

Nu heb ik gisteren de nieuwe 1100lm kleuren lampen binnengekregen. Maar ik merk werkelijk geen enkel verschil tussen de lampen.

Ik heb ze nog naast elkaar gehangen in de eettafellamp, maar echt 0,0 verschil.

Hoe kan dit?

• Marcel S
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:50
Ik ben in het bezit van een LG tv 55” en wil nu de Hue Play gradient lightstrip (met sync box) aanschaffen.
Deze strips verlichten alleen de bovenkant en zijkanten, maar niet de onderkant. Is daar een speciale reden voor?
Kan ik niet de strip voor de 75” kopen en dan zo monteren dat ook de onderkant verlicht wordt?
B.v.d.

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 13:04
Tylen schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:12:
[...]

Heb je al geprobeerd de terug naar de fabrieks instellingen te zetten? (knopje onderop)
Ik heb hem ook al gereset inderdaad. De router ook. Helaas beide zonder resultaat.

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Iemand die dit misschien weet.

Ik heb een Philips 65OLED706/12 gekocht.
Deze heeft Hue+ en daardoor kan ik lichten samen laten gaan met de tv.

Ik mis toch wel de onderste lichtstrip op de tv.
Ik had nu gedacht aan de Philips HUE Lightstrip Plus Basispakket V4 2M om deze onderaan de tv te kleven.
Kan ik deze dan ook laten mee gaan met de kleuren van de tv. (zou in ieder geval een goedkope oplossing zijn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Tweak_ers schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:19:
Ik heb ze nog naast elkaar gehangen in de eettafellamp, maar echt 0,0 verschil.
Hoe kan dit?
Ik denk dat het meer opvalt in het 'bereik' van het licht en niet de bron zelf. Daar is het verschil te klein voor.
Het is net als vroeger het verschil tussen 60Watt en 75Watt, dat viel ook amper op.
zie ook https://hueblog.com/2021/...ow-big-is-the-difference/ en YouTube: Brighter! Philips Hue 1100 Lumen Smart Bulb for Homekit
Vandaag krijg ik ook mijn eerste 1100 lampen binnen, ik zal je laten weten wat mijn bevindingen zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 25-11-2021 11:39 ]

• Tweak_ers
DukeBox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:12:
[...]

Ik denk dat het meer opvalt in het 'bereik' van het licht en niet de bron zelf. Daar is het verschil te klein voor.
Het is net als vroeger het verschil tussen 60Watt en 75Watt, dat viel ook amper op.
zie ook https://hueblog.com/2021/...ow-big-is-the-difference/ en YouTube: Brighter! Philips Hue 1100 Lumen Smart Bulb for Homekit
Vandaag krijg ik ook mijn eerste 1100 lampen binnen, ik zal je laten weten wat mijn bevindingen zijn.
Maar ik merk echt helemaal niets, ben benieuwd naar jouw bevindingen, misschien een fotootje als het zichtbaar is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgSj-2aTHyp48gtt82BJ0kvFXVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p4AEgmrZjWVCm7rD8wOqX48D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ie2YOt3Lg9ePrYHjFfLaIvF4ldo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R27LeWH00tmhdImex01mmooA.jpg?f=fotoalbum_large

Ra ra, welke is 806 en welke 1100?
Groen was de kleur waarbij het volgens YouTube reviews het beste zichtbaar was.

Dit soort reviewers geven aan dat het duidelijk verschil is en dat de camera het minder goed weergeeft, dan in het echt:
YouTube: Brighter! Philips Hue 1100 Lumen Smart Bulb for Homekit

Ik zie er dus helemaal niets van 😜

[ Voor 7% gewijzigd door Tweak_ers op 25-11-2021 12:32 ]

• janne_nl
Ik zou zeggen dat de rechter lamp feller is

• janne_nl
sn0w13 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:06:
Iemand die dit misschien weet.

Ik heb een Philips 65OLED706/12 gekocht.
Deze heeft Hue+ en daardoor kan ik lichten samen laten gaan met de tv.

Ik mis toch wel de onderste lichtstrip op de tv.
Ik had nu gedacht aan de Philips HUE Lightstrip Plus Basispakket V4 2M om deze onderaan de tv te kleven.
Kan ik deze dan ook laten mee gaan met de kleuren van de tv. (zou in ieder geval een goedkope oplossing zijn)
Ik schat dat de software geen rekening houdt met de onderkant van het beeld.

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:58
qwasd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:20:
Kan iemand mij vertellen welke versie dimmer er bij de Philips Hue Being plafondlamp zit?
Op diverse sites zie ik het plaatjes van versie 2 maar ook sites met de oudere versie.

https://www.bol.com/nl/nl...-switch/9300000002655607/

Ik wil graag een v2 dimmer, omdat ik heb gelezen dat ik deze rechtstreeks op de inbouwdoos kan monteren. Of is dit met de oude versie ook mogelijk of heb je dan een speciaal plaatje nodig?
Niemand die dit weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:06
Hallo,
Ik heb een Philips Wall Switch module geinstalleerd en dit ging top. Wago klem op dee fase en schakeldraad gezet en module aan de knop bevestigd.

Alleen zit hij achter een dubbele schakelaar en de lampen die achter de andere knop zitten wil ik graag 'dom' houden. Is er een manier om dit op te lossen? Ik neem aan dat de fasedraad splitsen en weer in de schakelaar steken mijn Wall Switch Module, die ook in de ingang van de schakelaar zit, sloopt?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Overduidelijk de rechter. Veel meer spreiding.
Koets89 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:14:
Alleen zit hij achter een dubbele schakelaar en de lampen die achter de andere knop zitten wil ik graag 'dom' houden. Is er een manier om dit op te lossen?
Als de schakelaars niet 'gescheiden' zijn dan wordt het lastig. Je moet dan de schakelaar vervangen door een dubbele dubbelpolige (wissel)schakelaar (een L1 én L2 aansluiting).

[ Voor 52% gewijzigd door DukeBox op 25-11-2021 13:38 ]

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
janne_nl schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:45:
[...]

Ik schat dat de software geen rekening houdt met de onderkant van het beeld.
Je kan wel in de app van de tv onder hue+ precies ingeven waar je de verlichting tov de tv zet en laten synchroniseren.
Zal het gewoon bestellen en uitproberen, kost maar 55€ en kan het altijd terug sturen.

• janne_nl
Goed punt, ben wel benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mehmeeeh
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 17:21
Philips Hue Being plafondlamp met oude dimmer switch
12NC 915005913601
EAN 8718696175187

Philips Hue Being plafondlamp met nieuwe dimmer switch
12NC 929003055101
EAN 8719514341135

Verder is de nieuwe versie dimmer switch 80mm breed ipv de oude die 70mm breed is, dus deze passen beter

[ Voor 25% gewijzigd door Mehmeeeh op 25-11-2021 14:30 ]

• Tweak_ers
DukeBox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:34:
[...]

Overduidelijk de rechter. Veel meer spreiding.

[...]

Als de schakelaars niet 'gescheiden' zijn dan wordt het lastig. Je moet dan de schakelaar vervangen door een dubbele dubbelpolige (wissel)schakelaar (een L1 én L2 aansluiting).
Grappig ik vond hetzelfde, rechts is overigens de 806 lamp en links de 1100 lamp. De 806 lamp is in mijn opinie (niet alleen op de foto) ook iets feller als ik écht een keuze moet maken.

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:06
Zijn niet gescheiden. 1 fasedraad en twee schakeldraden. Maar duidelijk. Zal dus even naar de bouwmarkt moeten om een andere schakelaar er in te zetten. Dank je!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Tweak_ers schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:38:
Grappig ik vond hetzelfde, rechts is overigens de 806 lamp en links de 1100 lamp. De 806 lamp is in mijn opinie (niet alleen op de foto) ook iets feller als ik écht een keuze moet maken.
Dat kan toch helemaal niet? De 806lm heeft geen QR, dat is pas vanaf de 800lm (BT versie).

• Leipo
  • Niet online
situatieschets:
- zwaar kunstwerk aan muur met verlichtingsspot gu 5.3 daarboven
- dubbele 50mm diepe inbouwdoos direct achter kunstwerk
- stroom direct aangesloten via ander stopcontact (buis tussen beide in muur weggestuct), dus geen schakelaar of stekkers voorhanden

nu zit er in die dubbele inbouwdoos een draadloze dimmer en een 12v transformator, maar deze is niet via Hue aan te sturen en heeft een eigen afstandbediening.

Gewenst:
- lamp te schakelen en te dimmen(!) via Hue
- betrouwbare oplossing aangezien ik het kunstwerk er echt maar 1x af en weer er op wil hangen (klusje voor meerdere personen). de oplossing gaat dus niet makkelijk bereikbaar zijn nadat alles weer op z'n plek zit. stroom erop/eraf kan nog wel gaat via stop/groep in de meterkast.
- moet geheel in de dubbele inbouwdoos passen aangezien kunstwerk er vlak tegen de muur overheen hangt
- mogelijk kan de hue oplossing ook achter het andere stopcontact weggewerkt worden => dan wel beter bereikbaar, maar wellicht niet veel ruimte in die inbouwdoos.
- gu5.3 hue compatible lamp is geen optie vanwege kleur-reproductie

ik zat zelf even te denken aan het openslopen van een smartplug en deze te verwerken, maar die kunnen weer niet dimmen...
Andere aanbieders dan Philips ben ik een beetje huiverig voor aangezien ik nog weleens over probleempjes hoor.

heeft iemand wellicht een suggestie?

• Tweak_ers
DukeBox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:46:
[...]

Dat kan toch helemaal niet? De 806lm heeft geen QR, dat is pas vanaf de 800lm (BT versie).
Oh hij heeft wel BT blijkbaar, maar er staat echt 806lm op en mét QR code.

Voorkant staat enkel “Hue white and color”

Bij de nieuwe lamp staat er 1100 onder.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Tweak_ers schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:17:
Oh hij heeft wel BT blijkbaar, maar er staat echt 806lm op en mét QR code.
Die uitvoering ken ik niet maar heb dan ook al een tijdje geen Hue meer aangeschaft (qua gewone lampen) sinds de introductie van 'hue richer colors' zonder BT.

• Sabbi
  • Laatst online: 22:21

Sabbi

je denkt aan mij.

Leipo schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:00:
situatieschets:
- zwaar kunstwerk aan muur met verlichtingsspot gu 5.3 daarboven
- dubbele 50mm diepe inbouwdoos direct achter kunstwerk
- stroom direct aangesloten via ander stopcontact (buis tussen beide in muur weggestuct), dus geen schakelaar of stekkers voorhanden

nu zit er in die dubbele inbouwdoos een draadloze dimmer en een 12v transformator, maar deze is niet via Hue aan te sturen en heeft een eigen afstandbediening.

Gewenst:
- lamp te schakelen en te dimmen(!) via Hue
- betrouwbare oplossing aangezien ik het kunstwerk er echt maar 1x af en weer er op wil hangen (klusje voor meerdere personen). de oplossing gaat dus niet makkelijk bereikbaar zijn nadat alles weer op z'n plek zit. stroom erop/eraf kan nog wel gaat via stop/groep in de meterkast.
- moet geheel in de dubbele inbouwdoos passen aangezien kunstwerk er vlak tegen de muur overheen hangt
- mogelijk kan de hue oplossing ook achter het andere stopcontact weggewerkt worden => dan wel beter bereikbaar, maar wellicht niet veel ruimte in die inbouwdoos.
- gu5.3 hue compatible lamp is geen optie vanwege kleur-reproductie

ik zat zelf even te denken aan het openslopen van een smartplug en deze te verwerken, maar die kunnen weer niet dimmen...
Andere aanbieders dan Philips ben ik een beetje huiverig voor aangezien ik nog weleens over probleempjes hoor.

heeft iemand wellicht een suggestie?
Zigbee inbouw dimmer kopen:
https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-dimmer-400w

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 18:47
Heb ik het goed begrepen dat je met één hue wall switch module twee schakelaars kunt bedienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
springfield89 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:31:
Heb ik het goed begrepen dat je met één hue wall switch module twee schakelaars kunt bedienen?
Yep. In ieder geval als het om een dubbele schakelaar gaat. Ik weet niet meer of de draadjes lang genoeg zijn voor 2 schakelaars naast elkaar.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:22
springfield89 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:31:
Klopt. En is lang genoeg om twee schakelaars naast elkaar te bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marcel S schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:28:
Ik ben in het bezit van een LG tv 55” en wil nu de Hue Play gradient lightstrip (met sync box) aanschaffen.
Deze strips verlichten alleen de bovenkant en zijkanten, maar niet de onderkant. Is daar een speciale reden voor?
Kan ik niet de strip voor de 75” kopen en dan zo monteren dat ook de onderkant verlicht wordt?
B.v.d.
Zou ik niet doen, je kan zviw 3 zones instellen op de lightstrip.

Waarom niet rondom kan, geen idee. Misschien gaan ze bij Philips/Signify ervan uit dat tv's meestal op de standaard staan.

Wel zou je de Hue Play lichtbalken aan de onderzijde kunnen gebruiken voor 4 zijden ambilight.

Mijn reviews al gezien?

Bij de meeste pakketten, zo niet alle? zit nog de oude dimmer geleverd. De Being zit o.a. de oude nog bij.

Edit: zijn blijkbaar ook nieuwere pakketten reeds in omloop, ergens ook wel logisch 7(8)7

[ Voor 15% gewijzigd door PeacekeeperNL op 25-11-2021 18:59 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Donstil schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:19:
[...]

Ik zit ook naar de Light tube te kijken voor onder de tv.

Nu ben ik alleen een beetje bang dat hij te klein is, de grote tube zou 125cm zijn maar mijn tv is 188cm breed.
Hoe ervaar jij de breedte van de bundel licht?
Ik heb de versie TOT 55" (de kleine Light Tube) en is wel beduidend kleiner dan de breedte van een een 55" televisie. Ik heb de Light Tube achter een soundbar staan en het mooie vind ik dat deze precies even breed zijn waardoor dat mooi matcht met de soundbar.

Zelf gebruik ik de light tube in combinatie met de Gradient Light Strip achter mijn TV en ik vind dit de perfecte combinatie. Ik merk dan ook niet dat hij kleiner is dan de breedte van mij tv. Ik vind dat eigenlijk wel mooi (omdat hij achter soundbar staat) en niet opvalt. De licht opbrengst is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Marcel S schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:28:
B.v.d.
Nee dat kan niet. Dan kloppen de kleuren niet te opzichte van het beeld. Hiervoor heeft Philips de Play Light Tube recentelijk uitgebracht. Deze kan je aan de onderkant van je televisie plaatsen, of onder je TV hangen...

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wizzlewaxx schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:43:
[...]

Ik heb de versie TOT 55" (de kleine Light Tube) en is wel beduidend kleiner dan de breedte van een een 55" televisie. Ik heb de Light Tube achter een soundbar staan en het mooie vind ik dat deze precies even breed zijn waardoor dat mooi matcht met de soundbar.

Zelf gebruik ik de light tube in combinatie met de Gradient Light Strip achter mijn TV en ik vind dit de perfecte combinatie. Ik merk dan ook niet dat hij kleiner is dan de breedte van mij tv. Ik vind dat eigenlijk wel mooi (omdat hij achter soundbar staat) en niet opvalt. De licht opbrengst is prima.
Aah zo, ik was dan ook van plan de gradient play strip te kopen. Alleen dan mis ik dus twee hoeken links en rechts onder de tv maar misschien kan ik dat opvangen met twee playbars oid.

Jammer wel dat je het niet makkelijk ergens kunt zien.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik doe even een gokje dat ik deze vraag hier wel kwijt kan - wij hebben een elektrische radiator in de badkamer waarvan de 'controller' kapot is. Dat wil zeggen - de timer van een uur die erop zit werkt niet meer. Hierdoor staat de radiator de hele dag te blazen als ik hem vergeet.

Nu heb ik nog een smart plug over, maar ik heb geen idee of ik die hiervoor kan gebruiken. 1. omdat ik niet weet of dat ding uberhaupt slim is om in de badkamer te gebruiken en 2. omdat ik niet weet hoeveel vermogen dat ding trekt (dus of het meer dan 2300 watt is). Iemand die toevallig ervaring heeft met deze specifieke vraag?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
dank, hebben mensen hier er ervaring mee? dat het een beetje goed blijft communiceren met de hue bridge en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:28
Ik poste een paar dagen geleden dat we een nieuwe buitenlamp wilde kopen voor bij de voordeur. We hebben nu zo'n simpel ding maar daar komt veelste weinig licht door. Maar ik dacht altijd dat je voor Hue ook echt een Hue buitenlamp + arm moest kopen. Maar ik kan natuurlijk ook proberen om een Hue lamp in onze huidige lamparm te zetten en wellicht het licht dan veel feller. Probleem opgelost. Ik heb er toevallig nog eentje over, weet niet of die gaat passen overigens maar dat is zo getest.

Maar zijn die Hue lampen, die je bijv. ook binnen gebruikt, waterdicht? Er zit natuurlijk wel een kap om de lamp maar je weet maar nooit of er iets van vocht in de kap komt. Wellicht hele domme vraag maar ik stel het toch even voor ik een dure Hue lamp/arm combi ga kopen vandaag.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 26-11-2021 10:23 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Juancho schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:23:
Ik poste een paar dagen geleden dat we een nieuwe buitenlamp wilde kopen voor bij de voordeur. We hebben nu zo'n simpel ding maar daar komt veelste weinig licht door. Maar ik dacht altijd dat je voor Hue ook echt een Hue buitenlamp + arm moest kopen. Maar ik kan natuurlijk ook proberen om een Hue lamp in onze huidige lamparm te zetten en wellicht het licht dan veel feller. Probleem opgelost. Ik heb er toevallig nog eentje over, weet niet of die gaat passen overigens maar dat is zo getest.

Maar zijn die Hue lampen, die je bijv. ook binnen gebruikt, waterdicht? Er zit natuurlijk wel een kap om de lamp maar je weet maar nooit of er iets van vocht in de kap komt. Wellicht hele domme vraag maar ik stel het toch even voor ik een dure Hue lamp/arm combi ga kopen vandaag.
N=1 maar ik heb hier al een aantal jaar twee E27 Hue White bulbs buiten hangen in een armatuur met een open onderkant (zoiets) en die werken nog altijd perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Maar zijn die Hue lampen, die je bijv. ook binnen gebruikt, waterdicht?
Ze zijn wel sealed maar 100% waterdicht zou ik niet van uit gaan.
Ik denk ook dat de temperatuur in de winter niet eens een probleem is (tot -20 °C), aangezien de lamp zelf wamte afgeeft zal dat niet snel behaald worden maar de max temperatuur (tot 45 °C) is wel iets om rekening mee te houden als de armatuur zijn warmte niet kwijt kan en/of je de lamp per ongeluk aanlaat met een zonnetje erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:51

hier het zelfde gedaan, werkt perfect. Bij voordeur in een dichte armatuur (bol) en in achtertuin in open armatuur. werkt al een jaar.
en automatisch aan gaan met zonsondergang en om 23:00 uit en je hebt er geen omkijken meer naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 20:38
Vraagje,

Zit er een verschil op tss de nieuwe en de oude versie van hue motion indoor sensor?

Of gewoon nieuwe verpakking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
@dutchlincoln @B-Force thanks! Ik had toevallig nog een hue lamp liggen en heb ik gelijk geprobeert in de buitenlamp te plaaten. Die paste gelukkig. Nieuwe kamer aangemaakt met die lamp erin en werkt.

Alleen heeft die omkapping van ons een sensor. Als ik die kap daarvan dicht doe zou ik verwachten dat de lamp altijd aan staan. In de hue app staat die ook als aan. Maar er brand geen licht.

Ik wil namelijk idd gewoon een tijd instellen dat de lamp (altijd) aan staat in die periode. Maar hij gaat toch weer uit. Misschien eens een andere arm kopen zonder sensor en daar de lamp in plaatsen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:51
Juancho schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:23:
@dutchlincoln @B-Force thanks! Ik had toevallig nog een hue lamp liggen en heb ik gelijk geprobeert in de buitenlamp te plaaten. Die paste gelukkig. Nieuwe kamer aangemaakt met die lamp erin en werkt.

Alleen heeft die omkapping van ons een sensor. Als ik die kap daarvan dicht doe zou ik verwachten dat de lamp altijd aan staan. In de hue app staat die ook als aan. Maar er brand geen licht.

Ik wil namelijk idd gewoon een tijd instellen dat de lamp (altijd) aan staat in die periode. Maar hij gaat toch weer uit. Misschien eens een andere arm kopen zonder sensor en daar de lamp in plaatsen.
kan je de sensor niet uitzetten met een klein friemel schuifje ergens? dan zou het moeten werken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
B-Force schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:34:
[...]

kan je de sensor niet uitzetten met een klein friemel schuifje ergens? dan zou het moeten werken denk ik
Ja dat bedoelde ik, er zit een schuifje op die over de sensor gaat. Maar zelfs als ik die dicht doe gaat de lamp na een korte periode uit. Ik zal vanavond als het donker is even checken of de sensor dan nog wel actief is, anders kan ik die misschien letterlijk afplakken. En anders moet er maar een andere kap op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellcaunion
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 19:36
Sunz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:10:
Vraagje,

Zit er een verschil op tss de nieuwe en de oude versie van hue motion indoor sensor?

Of gewoon nieuwe verpakking?
Toevallig net binnen gekregen. Inderdaad een nieuwe verpakking, stuk minder plastic materiaal.

Ipv een reset gat zit er nu een knop op de achterkant. en gevoelsmatig heeft deze een veel betere response. Bij de oude is er soms een hele kleine delay (meerdere van in huis), maar deze is instant (2 in gebruik).
Ook op afstand lijkt deze beter. De sensor was vooral bedoel als 2e in de gang (6m) er bij omdat na 4 meter het bereik inaccuraat wordt (logisch want de sensor is bedoelt voor max 4 meter). De nieuwe sensor uitgetest op de oude locatie en nu goed bereik in de gehele gang. ondanks dat de nieuwe vaak een paar cent duurder is zou ik wel voor deze kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 20:38
Bellcaunion schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:38:
[...]

Toevallig net binnen gekregen. Inderdaad een nieuwe verpakking, stuk minder plastic materiaal.

Ipv een reset gat zit er nu een knop op de achterkant. en gevoelsmatig heeft deze een veel betere response. Bij de oude is er soms een hele kleine delay (meerdere van in huis), maar deze is instant (2 in gebruik).
Ook op afstand lijkt deze beter. De sensor was vooral bedoel als 2e in de gang (6m) er bij omdat na 4 meter het bereik inaccuraat wordt (logisch want de sensor is bedoelt voor max 4 meter). De nieuwe sensor uitgetest op de oude locatie en nu goed bereik in de gehele gang. ondanks dat de nieuwe vaak een paar cent duurder is zou ik wel voor deze kiezen.
Bedankt!

Oude staat vandaag in promotie maar dan wacht ik liever af en koop ik in de plaats wel een 1100 lumen white and color lamp extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Iemand toevallig al iets vernomen van een Philips Hue BR30 model ? Zie we wel op amazon.com maar in EU nog niet tegen gekomen.
offtopic:
Ik kwam er ook een review van tegen maar holy crap, die gasten herken je haast niet meer terug van 4 jaar daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:23
Juancho schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:23:
@dutchlincoln @B-Force Ik wil namelijk idd gewoon een tijd instellen dat de lamp (altijd) aan staat in die periode. Maar hij gaat toch weer uit. Misschien eens een andere arm kopen zonder sensor en daar de lamp in plaatsen.
Het klinkt alsof er in dat armatuur een sensor met schakelaar zit. Die moet er eigenlijk tussenuit, want nu heb je dezelfde situatie als wanneer je kinderen steeds de schakelaar op uit zetten. Als de app aangeeft dat hij aan staat maar er brand geen licht dan is dat wellicht doordat deze nog iets onthoud van de laatste setting, of er loopt een klein beetje stroom waardoor er wel een verbinding is maar niet genoeg vermogen is om aan te gaan... ander armatuur zonder sensor/schakelaar zou dit wel oplossen!
Pagina: 1 ... 21 ... 85 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic