[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
gigahertz0 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:50:
Heeft iemand ervaring met de lichtsterkte van een philips hue discover verstraler?

Heb een terras van zo'n 3x3m, waar ik 4 lichtpunten heb. Puur esthetisch zou ik liefst alle 4 de lichtpunten gebruiken, allen met dezelfde lamp.

Heb via de recente bol.com promotie 4 discover verstralers aangekocht, maar ben nu een beetje 'bang' dat deze te fel zullen zijn, ook wanneer ze sterk gedimd zijn. Heeft iemand ervaring met deze lampen?

Bedankt!
Discovers zijn niet echt gemaakt om een terras mee te verlichten dacht ik, eerder een floodlight.
Maar goed, als je de kleurtint + ze dimt... zou het nog goed moeten komen.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:35
ik heb hier een dimmer van t oude model maar krijg t maar niet aan de praat. Via de app kan ik er niet mee connecten en als ik op de dimmer druk brandt er wel kort een geel lampje met alle knoppen. Als ik de reset knop een paar seconden ingedrukt houd krijg ik ook geen knipperend oranje lampje om t te connecten met de app. Wat doe ik hier weer verkeerd?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:28
Weet iemand hoe je die nieuwe widgets van hue kan personaliseren? Naam aanpassen, ander icoontje.. Ik kan nu niks vinden in de app waar dat kan. En ze worden standaard zo aangemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaS4wp5Mgp6ChsE5B_xtbjL5wMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fhlqc3FK11qNT3omJjmXnuxj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Juancho op 09-10-2021 18:23 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigahertz0
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-06 14:06
skai21 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:16:
[...]

Discovers zijn niet echt gemaakt om een terras mee te verlichten dacht ik, eerder een floodlight.
Maar goed, als je de kleurtint + ze dimt... zou het nog goed moeten komen.
Já, akkoord, maar zie geen specifieke reden waarom het niet zou kunnen, behalve dan de helderheid. Vind ze er best goed uitzien. En zie ook niet direct veel alternatieven die aan muur bevestigd kunnen worden en voldoende licht geven. Vind de nyro ook nog wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Vraagje met de sync box;
Op tweakers is veelvuldig te lezen dat na de update, 120hz nu wel werkt, maar beperkt tot 1440 resolutie.

Ik heb zelf een 4k tv ontvanger (kpn), apple tv 4k en een ps5.

Even een check bij jullie werkt de synx box goed met de 4k ontvanger (op het kpn forum zag ik nog veel problemen, maar geen recente update).

En als ik goed begrijp de 4k resolutie op 60hz werkt prima, maar zodra je naar 120hz wilt dan schakelt het beeld automatisch over naar 1440 ivm de limieten van de sync box (hdmi 2.0)

Pretty lame uiteraard, maar was benieuwd naar jullie ervaringen. Heb overigens een lg oled g1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

gigahertz0 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:50:
Heeft iemand ervaring met de lichtsterkte van een philips hue discover verstraler?

Heb een terras van zo'n 3x3m, waar ik 4 lichtpunten heb. Puur esthetisch zou ik liefst alle 4 de lichtpunten gebruiken, allen met dezelfde lamp.

Heb via de recente bol.com promotie 4 discover verstralers aangekocht, maar ben nu een beetje 'bang' dat deze te fel zullen zijn, ook wanneer ze sterk gedimd zijn. Heeft iemand ervaring met deze lampen?

Bedankt!
volgens de specs van hue zouden ze 2300 lumen sterk zijn. Lijkt mij een bak licht als ik die specs vergelijk met m'n 1500 lumen zaklamp.
Maar het valt bij jou dus tegen?

Lezen is ook een vak.
Dacht dat je ze niet fel genoeg zou vinden, maar het gaat om de minimale lichtopbrengst. Hue is over het algemeen super in dimmen, dat lijkt mij ook voor deze buitenlampen wel het geval. Maar ik ben ook benieuwd naar je ervaring.

[ Voor 15% gewijzigd door Ursamajor op 11-10-2021 11:14 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Heeft iemand geprobeerd deze smart switches te koppelen met de Hue bridge? De prijs van een euro of 9 klinkt aantrekkelijk, maar ik heb nog geen Hue referentie gezien.

https://nl.aliexpress.com/item/1005002278683118.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 14:57
Ik heb een bewegingssensor op het toilet, die daar het licht automatisch aanzet. Op de plek van de reguliere lichtknop wil ik graag een smartbutton plaatsen, zodat je als je klaar bent wel het licht kunt uitdoen. Als de bewegingssensor dan een seconde of 5 slaapt, gaat niet direct het licht weer aan bij het sluiten van de deur. Is het mogelijk met een hue switch of smart button een bewegingssensor te 'vertragen'? Of is hier de enige oplossing de smart button aan de buitenkant van het toilet te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Valigarmanda schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:31:
Ik heb een bewegingssensor op het toilet, die daar het licht automatisch aanzet. Op de plek van de reguliere lichtknop wil ik graag een smartbutton plaatsen, zodat je als je klaar bent wel het licht kunt uitdoen. Als de bewegingssensor dan een seconde of 5 slaapt, gaat niet direct het licht weer aan bij het sluiten van de deur. Is het mogelijk met een hue switch of smart button een bewegingssensor te 'vertragen'? Of is hier de enige oplossing de smart button aan de buitenkant van het toilet te monteren?
Hier ook een sensor op het toilet maar heb gewoon een blindplaat gemonteerd.

Aan gaat dus automatisch bij beweging en uit na 3 min geen beweging.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
Dat is in principe ook een goede oplossing, maar voor gasten voelt het soms gek om weg te lopen met het licht aan. Vandaar dat een uit-knop een wens is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 09:28

elsinga

=8-)

Ik heb exact de configuratie die jij wil: sensor en smart button op het toilet. Mijn ervaring is dat de smart button om het licht op het toilet uit te zetten eigenlijk altijd werkt. Nog niet gehad dat het licht na het drukken van de smart button weer aan ging door de sensor.... Hiervoor geen bijzondere config gedaan, gewoon zowel de sensor als smart button gekoppeld aan de lamp in het toilet.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
elsinga schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:48:
Ik heb exact de configuratie die jij wil: sensor en smart button op het toilet. Mijn ervaring is dat de smart button om het licht op het toilet uit te zetten eigenlijk altijd werkt. Nog niet gehad dat het licht na het drukken van de smart button weer aan ging door de sensor.... Hiervoor geen bijzondere config gedaan, gewoon zowel de sensor als smart button gekoppeld aan de lamp in het toilet.
Bedankt voor de tip, ga ik dat gewoon proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Is er nog iemand die weet hoe je widget kan aanpassen (naam/icoontjes etc) op een Android device? Ik zag een video van Philips zelf dat Apple dit wel kan, maar Android niet? Zou wel heel vreemd zijn..

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

jwhoogervorst schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:44:
@JB ik krijg net bericht van trackly.io dat de eerste generatie lampen op 4 october een update naar 67.91.1 heeft gehad: “security improvements”.

Ik zie de melding (nog) niet op de website, misschien wordt die straks nog bijgewerkt.

https://trackly.io/tracks...sions/9707771?tab=summary

Op de Engelse pagina staat het wel al:
https://www.philips-hue.c...pport/release-notes/lamps

October 4, 2021
All 1st-generation Philips Hue bulbs, Iris, Bloom and lightstrip
Software version: 67.91.1

Security improvements
Dit is heel gek… via Conrad nog 2 Hue bulbs kunnen krijgen (de mooie ronde). 1tje reserve de ander als vervanger van de kapotte. Deze heeft nu een paar dagen gewerkt en is nu ook “klaar” zo lijkt.

Volgens de app onbereikbaar en brand op de allerkleinste stand zodra er stroom op komt middels de schakelaar.

Hebben meer mensen dit fenomeen met de 1e generatie? Lijkt bijna software bug/brick na updaten :?

Heb nu de reserve erin gedraaid. Kijken hoe lang deze het doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d26irvXRzoOcuS-yztNf0EsyfHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCV9ovF8kixKeCYYuIQo0NTY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 11-10-2021 22:49 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
arjandijk162 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:29:
Heeft iemand geprobeerd deze smart switches te koppelen met de Hue bridge? De prijs van een euro of 9 klinkt aantrekkelijk, maar ik heb nog geen Hue referentie gezien.

https://nl.aliexpress.com/item/1005002278683118.html
iemand die deze heeft geprobeerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaMpw9nIRT2C3lzI6xkXrs9v2ok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/28VpIl1yPM5vEuGofWC1QrfI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:39
Dat zijn allemaal Tuya switches. Die krijg je niet verbonden aan Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
JB schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:43:
[...]

Dit is heel gek… via Conrad nog 2 Hue bulbs kunnen krijgen (de mooie ronde). 1tje reserve de ander als vervanger van de kapotte. Deze heeft nu een paar dagen gewerkt en is nu ook “klaar” zo lijkt.
Toevallig ook geupdatet ondertussen? Wel raar!

Ik heb geen Hue White lampen meer on gebruik maar heb ze volgens mij nog wel liggen. Zal eens kijken of dat ook de LWB010 is, mogelijk zijn deze nog ouder (LWB006).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Xander schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 06:48:
[...]

Toevallig ook geupdatet ondertussen? Wel raar!

Ik heb geen Hue White lampen meer on gebruik maar heb ze volgens mij nog wel liggen. Zal eens kijken of dat ook de LWB010 is, mogelijk zijn deze nog ouder (LWB006).
Automatische updates staan hier uit. Dus geen idee of er iets gebeurd is met de lampen. Wordt die altijd ge-update?

Nu staat er wel een klaar;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQMdEyHzUVlAPqEw_U-nnHp1yhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QtLwdFq19nRirKT0St4dVCNc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door JB op 12-10-2021 07:34 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JB schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 07:32:
[...]

Automatische updates staan hier uit. Dus geen idee of er iets gebeurd is met de lampen. Wordt die altijd ge-update?

Nu staat er wel een klaar;

[Afbeelding]
Hm mag aannemen dat die update niet automatisch wordt geïnstalleerd als je dat hebt uitgeschakeld...

Het zou wel een verklaring zijn waarom het even werkt en dan niet meer natuurlijk: een bug in de firmware die dit model lamp sloopt. Maar dat zou wel ontzettend slordig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Xander schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 07:41:
[...]

Hm mag aannemen dat die update niet automatisch wordt geïnstalleerd als je dat hebt uitgeschakeld...

Het zou wel een verklaring zijn waarom het even werkt en dan niet meer natuurlijk: een bug in de firmware die dit model lamp sloopt. Maar dat zou wel ontzettend slordig zijn.
Ik weet dus niet 100% zeker of die andere de update ook heeft gekregen. Kan de lamp niet meer zien “onbereikbaar” net zoals de 1e die op
4 oktober kapot ging. Precies op het moment van release.

Nu de update toegelaten op mijn laatste troef. Die staat er op inmiddels. Kijken of deze wel blijft werken nu :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msh0L9rEK6ADJ28eQ7-J2Pi7f4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MRADbBJ5U2tdEc3I6Thr6tW.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:58
JB schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:02:
[...]

Ik weet dus niet 100% zeker of die andere de update ook heeft gekregen. Kan de lamp niet meer zien “onbereikbaar” net zoals de 1e die op
4 oktober kapot ging. Precies op het moment van release.

Nu de update toegelaten op mijn laatste troef. Die staat er op inmiddels. Kijken of deze wel blijft werken nu :/
Kan er misschien ook een probleem zijn met de spanning naar de lampen? Zit er wellicht een ouderwetse dimmer tussen?

Het is merkwaardig dat software-updates voor dit soort problemen zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
sig69 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:30:
[...]

Ze moeten juist niet uit, maar gewoon terug naar de vorige status. Ik inmiddels in gesprek met met de support afdeling.
Hij schreef ‘uit’ maar daar kun je ook ‘vorige status’ voor lezen. Voordat de timer van de scène die met bewegingsmelder is gestart is afgelopen, dimt Hue de betreffende lamp eerst voor een halve minuut.
Dat is by design en geeft je gelegenheid om met beweging weer de scène te triggeren.
Wat gebeurt er als je dus niet beweegt en nog een halve minuut wacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wally2002 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:22:
[...]

Kan er misschien ook een probleem zijn met de spanning naar de lampen? Zit er wellicht een ouderwetse dimmer tussen?

Het is merkwaardig dat software-updates voor dit soort problemen zorgt.
Is gewoon aan/uit en werkt al jaren flawless. Aan/uit schakelaar blijft altijd "aan".

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

De volgende update dient zich aan… geen idee hoeveel er nog komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnYkzj8b8cQIwvevFgrrJIZf7M0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1Z2w3oNaveZrYFRjCqKwWdG.jpg?f=fotoalbum_large

Moeten lampen aan staan, of wordt er pas ge-update zodra de lamp aan is?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Voor zover ik weet moet de lamp spanning hebben, hoeft niet te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

En de volgende versie staat erop;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lq5DkfLqlwKcmcwnhs0awmRcmeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbl8Txjj4inDaeIZjyPbVMMx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik geloof nooit dat de Nr1 van Conrad al zoveel updates gezien heeft, aangezien ik dit allemaal handmatig forceer.

Nr1 nogmaals toegevoegd en draait inderdaad veel lagere firmware maar lijkt ook niets meer te doen na toevoegen. Brand op dit moment maar de Hue app zegt;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYa_1xzh-iWehj8bmTOR064E0kM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoNezxJejGoMhTSBink7M1FM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door JB op 12-10-2021 15:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 00:24
Wally2002 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:31:
[...]

Hij schreef ‘uit’ maar daar kun je ook ‘vorige status’ voor lezen. Voordat de timer van de scène die met bewegingsmelder is gestart is afgelopen, dimt Hue de betreffende lamp eerst voor een halve minuut.
Dat is by design en geeft je gelegenheid om met beweging weer de scène te triggeren.
Wat gebeurt er als je dus niet beweegt en nog een halve minuut wacht?
Dit is wat er aan de hand is inderdaad. Ik was te snel elke keer. Maar lijkt me ongewenst gedrag als de vorige status niet uit was. Heb het doorgegeven aan het hue team.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Ik heb blijkbaar een nog ouder model:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D894bWhgLlgDEVPfykrXSDHBboY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AvdfrCrenNXtjsP9SGgvJnet.jpg?f=fotoalbum_large

Jammer, anders had ik ook ff kunnen testen of ik hem gebricked krijg met een update. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
cvanatten schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 06:38:
Dat zijn allemaal Tuya switches. Die krijg je niet verbonden aan Hue.
Ok bedankt voor de info. Omdat Lidl ook Zigbee/Tuya apparaten maakt die werken met Hue hoopte ik op ander nieuws. Ik ga kijken naar de sonoff zbmini die wel compatible schijnt te zijn en minder dan 10 euro kost via ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
sig69 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:15:
[...]

Dit is wat er aan de hand is inderdaad. Ik was te snel elke keer. Maar lijkt me ongewenst gedrag als de vorige status niet uit was. Heb het doorgegeven aan het hue team.
Als de vorige status niet uit was doet ie dit niet volgens mij. Dan schakelt ie direct naar de vorige status.
Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik heb sinds een paar dagen verlichting in mijn trap zitten en deze dmv de homeplug verbonden met 2 motion sensoren 1 boven en 1 beneden.

Nu is de kortste tijd dat je hem weer uit kan laten schakelen in de HUE app 1 minuut.

Is er een workaround of hack waarmee de motion sensor lampen korter dan een minuut kan laten branden?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Een workaround zou een home automation systeem als Domoticz kunnen zijn. De hue lamp op de gang gaat hier 's nachts 30seconden op 15% aan als er beweging is.

[ Voor 8% gewijzigd door janne_nl op 13-10-2021 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 00:24
robkrekel schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 06:22:
[...]
Als de vorige status niet uit was doet ie dit niet volgens mij. Dan schakelt ie direct naar de vorige status.
Toch?
Bij mij dus niet.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:43
Ik heb een aantal Innr smartplugs (2 x SP120 en 1 x 220) die niet willen verbinden aan de Hue Bridge (2.0). Ze hebben eerder aan een andere Hue Bridge gezeten, misschien speelt dat mee. Een derde SP120 smartplug wordt al jaren netjes aangestuurd via Hue. Uiteraard heb ik de voorgeschreven procedure reeds tientallen keren door lopen: "Zoek Lampen" 5 sec knopje indrukken. En daarop ook naar harte lust gevarieerd met tijd van drukken, eerst indrukken en dan de stroom erop etc. En ik heb de smartplugs ook op 1 mtr van de Hue bridge gehouden. Lijkt geen verschil te maken. Via de knop schakelen ze wel uit en aan, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Iemand ervaring met of suggesties voor een lastig te koppelen Innr smartplug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat is All4Hue toch leuk i.c.m. de motionsensor!

Hue Labs is ook leuk, maar biedt steeds weer niet wat ik zoek.

Ik werk "thuis op kantoor" en heb 2 hue spotjes in het plafond die mijn werkplek verlichten. Nu wil het nog weleens verschillen in de hoeveelheid licht buiten en daar wil ik dan automatisch het licht op aangepast hebben.
Nu heb ik de sensor naar buiten gericht staan en schakel ik alleen op het buitenlicht.
Alleen als een van de lampen aan is, wordt er tussen kantooruren geschakeld op donker, gewoon en fel daglicht. Per status wordt dan de juiste voor mij prettige lichtscene aangestuurd.
3 regeltjes en klaar :-)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zijn er ook mensen met Hue lampen en Eneco Toon? Die laatste heeft namelijk een ingebakken Hue tegel. Daar staan alleen scenes in maar scenes zijn juist uit de nieuwe Hue app gehaald. Ik kan tenminste alleen nog maar lampen toevoegen of een nieuwe kamer/zone.

Nou heb ik op de telefoon app een zone aangemaakt met daarin 3 lampen die sochtends aan moeten gaan op de benedenverdieping. Die wil ik graag in Toon krijgen maar dat lukt nu dus niet meer. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Voor de Sync Box gebruikers :

Kun je de sync box aansluiten op je tv rechtstreeks met de lightstrip? Of moet je "iets" ertussen hangen bijvoorbeeld een media box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:34
Ursamajor schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:12:
Wat is All4Hue toch leuk i.c.m. de motionsensor!

Hue Labs is ook leuk, maar biedt steeds weer niet wat ik zoek.

Ik werk "thuis op kantoor" en heb 2 hue spotjes in het plafond die mijn werkplek verlichten. Nu wil het nog weleens verschillen in de hoeveelheid licht buiten en daar wil ik dan automatisch het licht op aangepast hebben.
Nu heb ik de sensor naar buiten gericht staan en schakel ik alleen op het buitenlicht.
Alleen als een van de lampen aan is, wordt er tussen kantooruren geschakeld op donker, gewoon en fel daglicht. Per status wordt dan de juiste voor mij prettige lichtscene aangestuurd.
3 regeltjes en klaar :-)
Huh maar de sensor update toch alleen pas na beweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Tosun schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:04:

Kun je de sync box aansluiten op je tv rechtstreeks met de lightstrip? Of moet je "iets" ertussen hangen bijvoorbeeld een media box?
Tv apps en analoog tv of digitaal tv via ci module werken niet met de sync box. Je moet dus idd een mediabox hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46

tozzke

aka tozzert

Jboy1991 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:30:
[...]

Nee hoor... Ik heb ook een Hue Motion Sensor half naar buiten gericht om m'n zonnescherm aan te sturen via Home Assistant. Als het aantal lux boven een bepaalde waarde komt (en het niet regent, niet te hard waait etc), gaat m'n zonnescherm naar beneden en dat werkt prima ook al ben ik niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
tozzke schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 06:25:
[...]

Nee hoor... Ik heb ook een Hue Motion Sensor half naar buiten gericht om m'n zonnescherm aan te sturen via Home Assistant. Als het aantal lux boven een bepaalde waarde komt (en het niet regent, niet te hard waait etc), gaat m'n zonnescherm naar beneden en dat werkt prima ook al ben ik niet thuis.
Dat is cool! ik wist niet beter dat het pas geupdate werd nadat er beweging werd geconstateerd. Weet iemand hier wat de update interval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:19
Tosun schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:04:

Je TV heeft (waarschijnlijk) geen HDMI-output. Alleen HDMI-input. Je kunt ook geen tweede beeldscherm aansluiten op je TV bijvoorbeeld.
Oftewel: voor een HDMI-apparaat is er geen mogelijkheid om te weten wat er op het scherm van je TV staat, en die informatie heeft de syncbox wel nodig om te kunnen functioneren. Je TV is zelf geen bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Jboy1991 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:30:
[...]

Nee, ook bij light en temeratuurswijzigingen is er een sensor update. Beweging is ook een parameter waar je op kunt schakelen, maar ik heb 'm uitgezetAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lk_tCQhpacZx5SirQHnD7sS9WbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zhii3vtD7XAZ812IfCQ1J7Jo.jpg?f=fotoalbum_large

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
tozzke schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 06:25:
[...]

Ja en die Hue Motion Sensor constateert ook of het niet regent, niet te hard waait etc. :? Ik denk dat je er toch extra sensoren voor nodig hebt. Zo te zien in ieder geval een heel aparte app
@Jboy1991
Mijn 7 Motion Sensor reageren ook alleen op beweging en afhankelijk of de hoeveelheid licht genoeg is of niet gaat de lamp aan.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
funske schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

@Jboy1991
Mijn 7 Motion Sensor reageren ook alleen op beweging en afhankelijk of de hoeveelheid licht genoeg is of niet gaat de lamp aan.
Ja dat snap ik, maar ik begreep dat de hue de sensoren alleen ging updaten nadat er beweging werd geconstateerd. Maar blijkbaar zit er in het apparaatje ook een update interval (dat hij na elke x minuten automatisch de sensoren update). En dit laatste wist ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Jboy1991 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:52:
[...]... Maar blijkbaar zit er in het apparaatje ook een update interval (dat hij na elke x minuten automatisch de sensoren update)....
Die update is direct. Als ik met een felle zaklamp op de sensor schijn, verandert direct het licht, omdat ik dat zo heb ingesteld.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-09 21:24
We gaan over een aantal weken in ons nieuwe huis de badkamer aanpakken. Graag willen we deze ruimte ook van Hue voorzien.

We willen graag gebruik maken van Hue LED strips. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? De indoor versies zijn naar mijn weten niet geschikt voor vochtige ruimtes. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46

tozzke

aka tozzert

funske schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

Ja en die Hue Motion Sensor constateert ook of het niet regent, niet te hard waait etc. :? Ik denk dat je er toch extra sensoren voor nodig hebt. Zo te zien in ieder geval een heel aparte app
@Jboy1991
Uiteraard heb ik daar andere sensoren voor in Home Assistant. Het was alleen maar om aan te geven dat ik niet alleen maar op lichtsterkte het scherm naar beneden laat komen en dat ik er meer veiligheidjes ingebouwd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
  • Laatst online: 28-08 11:42
Weet iemand of het mogelijk is om via een Hue bewegingssensor een Sonoff zigbee mini te laten schakelen ?
de Sonoff zigbee mini werkt prima binnen Hue en de bestaande muurschakelaar maar via de sensor wil het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
  • Laatst online: 28-08 11:42
perco schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:23:
Weet iemand of het mogelijk is om via een Hue bewegingssensor een Sonoff zigbee mini te laten schakelen ?
de Sonoff zigbee mini werkt prima binnen Hue en de bestaande muurschakelaar maar via de sensor wil het niet.
gevonden!
is niet in te stellen binnen de Philips Hue app maar wel bij All 4 Hue app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Weet iemand hoe hue labs Time-based light werkt? In de api zie ik dat je alleen een scene kunt activeren, maar geen transitietijd kan meegeven.
Aan regels en acties zie ik in all4hue alleen scene activeren maar bij een apicall staat ook een appdata parameter:
App specific data linked to the scene. Each individual application should take responsibility for the data written in this field.

Zouden er verborgen mogelijkheden in de bridge zitten die Philips alleen voor zichzelf wil houden?

Edit:
Ik heb het al gevonden. Er wordt een kopie van de gekozen scene gemaakt en daar kun je een transitietijd instellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ursamajor op 16-10-2021 22:47 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
Jassy schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:28:
We gaan over een aantal weken in ons nieuwe huis de badkamer aanpakken. Graag willen we deze ruimte ook van Hue voorzien.

We willen graag gebruik maken van Hue LED strips. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? De indoor versies zijn naar mijn weten niet geschikt voor vochtige ruimtes. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Als je gebruik maakt van een profielstrip dan kan daar prima de normale hue ledstrip in. Mits je hem niet pal naast je douchekop hangt oid. Gaat hier ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Hoe is jullie ervaring met de IKEA Smart Plug in combinatie met Hue? Werkt dit goed en betrouwbaar? Ik begrijp dat het wel even wat gedoe is om te koppelen.

Ik wil m'n ouderwetse TL buis onder het keukenkastje koppelen aan een Hue scene.
Maar het stopcontact zit in een redelijk krappe plek bovenin het kastje en de Hue Smart Plug lijkt verder uit te steken dan die van IKEA die zo te zien minder dik is maar hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
DaFrenk schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:23:
Hoe is jullie ervaring met de IKEA Smart Plug in combinatie met Hue? Werkt dit goed en betrouwbaar? Ik begrijp dat het wel even wat gedoe is om te koppelen.

Ik wil m'n ouderwetse TL buis onder het keukenkastje koppelen aan een Hue scene.
Maar het stopcontact zit in een redelijk krappe plek bovenin het kastje en de Hue Smart Plug lijkt verder uit te steken dan die van IKEA die zo te zien minder dik is maar hoger.
Ik gebruik de IKEA socket. Hij is vrij hoog inderdaad, dus let goed op de maten. Of breng hem terug, kan ook nog natuurlijk.

Koppelen was even lastig, mijn socket kwam nog uit de eerste batch dus die moest eerst nog wat updates installeren via de IKEA bridge. Daarna kon hij aan Hue.

Werkt gewoon en doet wat het moet doen. Heeft me nog nooit in de steek gelaten. Als je echter Homekit gebruikt zal hij niet verschijnen. Anders heb je er echt geen last van dat het geen echte Hue socket is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
xFeverr schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:54:
[...]

Ik gebruik de IKEA socket. Hij is vrij hoog inderdaad, dus let goed op de maten. Of breng hem terug, kan ook nog natuurlijk.

Koppelen was even lastig, mijn socket kwam nog uit de eerste batch dus die moest eerst nog wat updates installeren via de IKEA bridge. Daarna kon hij aan Hue.

Werkt gewoon en doet wat het moet doen. Heeft me nog nooit in de steek gelaten. Als je echter Homekit gebruikt zal hij niet verschijnen. Anders heb je er echt geen last van dat het geen echte Hue socket is.
Ik heb alleen een Hue bridge, dus neem aan dat ik dan geen updates kan installeren?

En nee, ik zal hem ook alleen maar over zigbee gebruiken binnen de Hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:30
Ik heb in een van mijn ruimtes een motion sensor met drie IKEA tradfri GU10 lampen. Als ik de lampen handmatig via de hue app aanzet als ruimte gaan deze regelmatig aan, niet altijd. Doe ik dit per lamp dan gaan deze netjes aan, ze reageren zelfs sneller op het ruimte aan/uit commando wanneer ik ze eerst per stuk heb in en uitgeschakeld in de app.
Echter, de lampen willen niet inschakelen wanneer ik deze via de hue motion sensor trigger. In de hue app is zichtbaar dat de beweging gedetecteerd is, daarna stopt het. Iemand een idee hoe ik dit verder kan troubleshooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
DaFrenk schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:58:
[...]

Ik heb alleen een Hue bridge, dus neem aan dat ik dan geen updates kan installeren?

En nee, ik zal hem ook alleen maar over zigbee gebruiken binnen de Hue app.
Klopt, Philips Hue kan alleen de producten van Hue voorzien van updates. Geen ramp als het eenmaal werkt, en mijn socket is al een paar jaar oud, dus ik ga er vanuit dat alle sockets die nu worden verkocht gewoon out-of-the-box werken. Dan heb ik niet perse updates nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 08:25
Met de verbouwing van mijn nieuwe woning ben ik bezig met een verlaagd plafond met inbouwspots.
Om de boel smart te maken heb ik een zigbee dimmer besteld https://www.robbshop.nl/r...bzdqV1_hrYIxoC3UwQAvD_BwE

Daarnaast heb ik een friends of hue schakelaar van Niko besteld om zo de lampen via de hue bridge te bedienen.

Nu wil ik langs de achterwand/plafond een led strip plaatsen. Alleen hier zit ik even met wat twijfel; kan bij het koppelen van een zigbee controller de led strip ook bediend worden met de friends of hue schakelaar?

Controller die ik op het oog heb; https://www.home2link.nl/...led-strip-controller.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 21:44
.NCK schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:02:
Ik heb in een van mijn ruimtes een motion sensor met drie IKEA tradfri GU10 lampen. Als ik de lampen handmatig via de hue app aanzet als ruimte gaan deze regelmatig aan, niet altijd. Doe ik dit per lamp dan gaan deze netjes aan, ze reageren zelfs sneller op het ruimte aan/uit commando wanneer ik ze eerst per stuk heb in en uitgeschakeld in de app.
Echter, de lampen willen niet inschakelen wanneer ik deze via de hue motion sensor trigger. In de hue app is zichtbaar dat de beweging gedetecteerd is, daarna stopt het. Iemand een idee hoe ik dit verder kan troubleshooten?
Hoe heb je dit geprogrammeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie93
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:02
Ik heb afgelopen weekend een nieuwe plafondlamp opgehangen. Nu is mijn hele woning voorzien van Hue lampen. Dit wil ik uiteraard ook boven de eettafel. De hanglamp met een E27 fitting heeft een glazen bol met een opening van 55mm. Hierdoor past een normale E27 Hue White Ambiance niet door het gat van de bol. Ik heb dit nu opgelost door een verloopstuk te gebruiken van E27 naar GU10 en heb op die manier een Hue GU10 spot in de hanglamp gedaan. Alleen deze straalt het licht dus voornamelijk uit naar de onderkant. Hierdoor is het onderste deel van de bol fel verlicht. Uiteraard wil ik dat de bol gewoon egaal verlicht is. Zie onderaan het bericht de foto's van de situatie.

Na wat onderzoek blijkt dat de meeste E27 smart lampen een diameter hebben van 60mm. Weten jullie of er een lamp op de markt is met een E27 fitting die een diameter heeft van 55mm of minder? Kleur is geen vereiste maar wel verschillende wittinten. Volgens mij ga ik dit met Philips Hue niet vinden maar hopelijk een ander merk dat wel compatibel is met Hue.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cniJ7FBb58rmHTFrgPFoO0YXPZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W96dCyOkjb0AbkJgKf1hsi6V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXEbUbevDrX1r0K6yyOhcIzxQxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bM7rpBXsJSvdj2fX5qsAIyFY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:49
@Japie93 is een Hue E14 met verloop geen optie?

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie93
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:02
jwhoogervorst schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:04:
@Japie93 is een Hue E14 met verloop geen optie?
Ah dat ik daar niet aan heb gedacht. Bedankt. Ik wist sowieso niet van het bestaan van verloopfittingen. E14 is inderdaad nog beter dan gu10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Japie93 Ik heb hier in de nieuwbouwwoning een Hue Ensis hangen.

Gezien je strakke interieur denk ik dat die daar ook wel mooi bij zou passen ;)

pricewatch: Philips Hue Ensis hanglamp (met bluetooth) Zwart

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 12:02
Hmm dit is wel irritant.

Met de grootste moeite twee verschillende afstandsbedieningen direct aan mijn Hue plafond lamp gekopppeld. Vervolgens zag de hub de lamp nooit meer. Een paar maanden zo gelaten. De remote aan hub koppelen gaf namelijk een flinke vertraging en 20% kans op totaal geen reactie.

Nu weer een poging gedaan om de lamp terug in de hub te krijgen:
-De hub de lamp laten zoeken op serie nummer, niks gevonden.
-Hub dichterbij gezet en de lamp ingeschakeld
-Lamp direct weer online in de app (zonder zoeken op serienummer)
-Beide afstandsbedieningen werken niet meer

Lijkt erop dat je de lamp niet kunt koppelen aan twee afstandsbedieningen én een hub. Of is er een truuk?

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 20-10-2021 00:45 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 11:53
sdk1985 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 00:40:
Hmm dit is wel irritant.

Met de grootste moeite twee afstandsbedieningen aan mijn Hue plafond lamp gekopppeld. Vervolgens zag de hub de lamp niet meer. Een paar maanden zo gelaten want remote aan hub gaf 20% kans op geen reactie en vertraging tov direct aan de lamp.

Nu weer een poging gedaan:
-De hub de lamp laten zoeken op serie nummer, niks gevonden.
-Hub dichterbij gezet en de lamp ingeschakeld
-Lamp direct weer online in de app (zonder zoeken op serienummer)
-Beide afstandsbedieningen werken niet meer

Lijkt erop dat je de lamp niet kunt koppelen aan twee afstandsbedieningen én een hub. Of is er een truuk?
Waarom wil je de afstandsbedieningen aan de lamp zelf koppelen als je een Bridge(Hub) hebt? Dat doe je toch alleen als je geen Bridge hebt? Tenzij ik niet snap wat jij probeert te bereiken kun je de afstandsbediendingen gewoon via de Bridge en App configureren zodat ze alleen die Lamp regelen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Saeverix schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 00:47:
[...]

Waarom wil je de afstandsbedieningen aan de lamp zelf koppelen als je een Bridge(Hub) hebt? Dat doe je toch alleen als je geen Bridge hebt? Tenzij ik niet snap wat jij probeert te bereiken kun je de afstandsbediendingen gewoon via de Bridge en App configureren zodat ze alleen die Lamp regelen.
Omdat bij mij de afstandsbedieningen alles behalve betrouwbaar zijn zodra ze aan de hub zijn gekoppeld. De bridge zit normaal in de meterkast en dat is voor de lamp zelf geen enkel probleem maar wel voor deze twee afstandsbedieningen. Op sommige dagen werken ze pas als je de kamer letterlijk uit loopt. De lamp heeft zelf een ontvanger die direct op de commando's reageert. Via een bepaalde (vrij onlogische) procedure kun je meerdere afstandsbedieningen aan één lamp koppelen. Dus in de basis lost dit het probleem op met het bereik. Waar ik nu tegenaan loop is dat het herkennen van de hub blijkbaar de twee remotes eraf schopt.

Als er geen truukje is dan zal ik de bridge moeten verplaatsen. Hetgeen mij irriteert, zou gewoon moeten kunnen dit.

edit:
Can I control my Philips Hue lights from multiple devices?
Yes. Simply download the Philips Hue app on each device and connect it to the Hue Bridge that you want to control. Each Hue system can be controlled by up to 10 devices.

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 20-10-2021 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Misschien heb je wel een vol kanaal. Als je op je bridge een ander kanaal zou kiezen, zou dat wellicht ook kunnen helpen met het bereik.
Om hoeveel meter en soort obstakels gaat het?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 11:54
Het was toch zo dat elk Hue apparaat het signaal doorgeeft (als een soort mesh netwerk)? Dus als je op 3m afstand een lamp hebt en op 10m afstand een bridge, dat het signaal dan via de lamp wordt doorgegeven aan de bridge? Of communiceren alle Hue apparaten alleen met de bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
sdk1985 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 00:40:
Een lamp kan maar in 1 Zigbee-netwerk zitten. Als je hem direct aan de afstandsbediening koppelt, dan zit de lamp dus in het Zigbee-netwerk van de afstandsbediening en verlaat hij het netwerk van de Bridge.

Als je twee afstandsbedieningen wilt gebruiken moet je eerst de tweede aan de eerste koppelen, zodat afstandsbediening 2 in het netwerk van afstandsbediening 1 komt.

Helaas gaat dit dus niet. Je zal moeten kiezen: of via de hub, of via alleen de afstandsbedieningen.

Kun je de hub niet verplaatsen?

[ Voor 5% gewijzigd door xFeverr op 20-10-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Of dichter bij de remote (een Hue dimmer) een lamp plaatsen, danwel de remote dichter bij de lamp plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-09 10:17
Is het mogelijk om de hue app wat beter te organiseren?

Ik vind dat de app heel onoverzichtelijk is met alleen maar kamers/zones.

Het liefst zou ik het zo zien maar geen idee of dat kan:

Ik wil een zone/kamer aanmaken zoals bijv een woonkamer waar ik onderdelen onder kan hangen zoals bijvoorbeeld een staande lamp, plafond spots voor/achter, ledstrip. Vervolgens de keuken als het volgende.

Woonkamer
- spots
- staande lamp
- ledstrip

Keuken
- kookeiland
- keuken spots

Eigenlijk zoals hoe je in de app de naam zone ziet staan maar dat die naam dan woonkamer, keuken, hal.

Zodat je duidelijk kan zien waar welke lampen/zones inzitten. Nu zit het allemaal maar onoverzichtelijk onder elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geneuzel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-09 13:10
Grapje als je deelneemt aan de discussie, prima. Alleen reageren voor een grapje hoeft niet.

[ Voor 86% gewijzigd door Septillion op 20-10-2021 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Update van de bridge:

October 18, 2021
Software version 1947108030

Improved performance and reliability of the system

[ Voor 11% gewijzigd door jwhoogervorst op 20-10-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 16:23
Ik heb Hue lampen in de woonkamer en keuken.
De automatische programma's gaan via Hue zelf.
De stembesturing via Google Home / Hub.
's avonds als ik ga slapen, roep ik "oogjes toe", waarmee alle lampen uitgaan in de woonkamer en keuken (behalve 2 lampjes die van mij de hele nacht mogen branden).
Dit ging lange tijd goed.
Nu zijn er 4 lampen bijgekomen (nu 12 stuks) en nu werkt het commando niet goed meer.
Heel soms gaan ze echt allemaal uit.
Vaak blijven er nog 2 of 3 branden, die ik daarna handmatig uit moet zetten.
Vaak zijn dit steeds weer andere lampen uit die 12.
Soms, als ik het commando nogmaals geef, werkt het wel.
Het is me nog onduidelijk of dit een Hue probleem of een Google probleem is.
Heeft iemand anders iets vergelijkbaars ervaren?
En zo ja, wat is je oplossing?

Ik heb gekeken naar het Google Home commando splitsen in 2 groepen, met een timer er tussen (eerst 6 uit dan, ff wachten, dan weer 6 uit dan).
Maar een timer in Google Home lijkt niet te bestaan of niet te werken... ?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
GarBaGe schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:55:
Nu zijn er 4 lampen bijgekomen (nu 12 stuks) en nu werkt het commando niet goed meer.
Heb je scenes / kamers ook aangepast in de Hue app?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Rallye schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:45:
Of dichter bij de remote (een Hue dimmer) een lamp plaatsen, danwel de remote dichter bij de lamp plaatsen?
De afstand tussen remote en lamp is nog geen 2 meter, de lamp is een pricewatch: Philips Hue Being Plafondlamp (incl. dimmer) Aluminium en de afstandsbedieningen liggen op de nachtkastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
funske schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:49:
[...]

Heb je scenes / kamers ook aangepast in de Hue app?
De nieuwe lampen zijn toegevoegd aan de juiste kamers en zones.
Echter, omdat niet alles uit moet, selecteer ik in Google Home de namen van de lampen die uit moeten gaan.

Alternatief, zou ik in Hue ook een scene kunnen maken en dan in Google Home alleen die scene activeren...
Maar in Hue is een scene ook gelijk de kleur aanpassen.
Sommige lampen zijn kleur lampen en die hebben over het jaar heen af en toe een andere kleur.
Omdat een scene ook een kleur zet, zou ik dan meerdere scenes moeten hebben en daarmee ook de Google Home scene-keuze moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
@GarBaGe heb je niet gewoon laat van storing tussen wifi (al dan niet van de buren) en Zigbee?
Probeer anders eens een ander Zigbee kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
sdk1985 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:55:
[...]

De afstand tussen remote en lamp is nog geen 2 meter, de lamp is een pricewatch: Philips Hue Being Plafondlamp (incl. dimmer) Aluminium en de afstandsbedieningen liggen op de nachtkastjes.
Zigbee is een mesh-protocol.
Zelfs als je de afstandbediening aanmeldt bij de Hub, kan het signaal van je afstandbediening prima via je lamp (of andere Zigbee apparaten in je netwerk) worden doorgegeven naar de Hub.
De Hub zelf moet natuurlijk wel dicht genoeg bij minimaal 1 Zigbee device hangen.
Ik kan me voorstellen dat in een rijtjeshuis, met Hub in de meterkast en 1 lamp op de 1e verdieping wellicht wel ver is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
jwhoogervorst schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:59:
@GarBaGe heb je niet gewoon laat van storing tussen wifi (al dan niet van de buren) en Zigbee?
Probeer anders eens een ander Zigbee kanaal.
Mijn Hub zit nu op Zigbee kanaal 11.
Is kanaal 11 op Zigbee hetzelfde als kanaal 11 op 2.4 Ghz WiFi?
Dan kan ik wel ff kijken "hoe druk" het is op de diverse kanalen....

Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
GarBaGe schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:00:
[...]

Zigbee is een mesh-protocol.
Zelfs als je de afstandbediening aanmeldt bij de Hub, kan het signaal van je afstandbediening prima via je lamp (of andere Zigbee apparaten in je netwerk) worden doorgegeven naar de Hub.
De Hub zelf moet natuurlijk wel dicht genoeg bij minimaal 1 Zigbee device hangen.
Ik kan me voorstellen dat in een rijtjeshuis, met Hub in de meterkast en 1 lamp op de 1e verdieping wellicht wel ver is...
Meshen gaat niet goed, je zou bijna denken dat de remotes via bluetooth werken ipv zigbee. Ik moest soms echt in de trapopening gaan staan om een response te krijgen. Ondertussen werkt de lamp zelf wel direct (app, Google Home) terwijl de remotes regelmatig een rood lampje gaven of een delay hadden van een paar seconde. In de kamer ernaast hangt een pricewatch: Philips Hue White ambiance Aurelle Plafondlamp Wit Vierkant 60x60cm waarbij de remote altijd aan hub heeft gezeten en waar alles normaal werkt. Blijft een vreemd verhaal.
xFeverr schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:22:
[...]

Een lamp kan maar in 1 Zigbee-netwerk zitten. Als je hem direct aan de afstandsbediening koppelt, dan zit de lamp dus in het Zigbee-netwerk van de afstandsbediening en verlaat hij het netwerk van de Bridge.

Als je twee afstandsbedieningen wilt gebruiken moet je eerst de tweede aan de eerste koppelen, zodat afstandsbediening 2 in het netwerk van afstandsbediening 1 komt.

Helaas gaat dit dus niet. Je zal moeten kiezen: of via de hub, of via alleen de afstandsbedieningen.

Kun je de hub niet verplaatsen?
Hmm philips zal dan wellicht meerdere controllers binnen hetzelfde netwerk bedoelen. Wel vreemd dat het niet werkt.

Ik ga wel een plekje op de eerste etage zoeken voor de bridge. Heb hem nu even onder mijn bureau gegooid en de remotes gekoppeld en ondervind nu geen problemen meer in de slaapkamer.

[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 20-10-2021 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
@GarBaGe Was het maar zo eenvoudig...
Zigbee-kanalen en WiFi-kanalen zijn helaas compleet verschillende dingen.
Ik zou het wel kunnen opzoeken, maar dat doe jij waarschijnlijk net zo snel als ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik heb een tweede bridge gekocht omdat ik aan de limiet van lampen en accesoires zit. Wat is de beste manier om te gaan splitsen. Ik lees iets over serienummers. Werkt dat alleen met Philips lampen? Ik heb heel wat Ikea en adorusmart in het huis hangen, waarvan een aantal tussenstekkers niet gemakkelijk bereikbaar zijn, dus moet even een plan van aanpak voor het overzetten bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vraagje: kan je een hue schakelaar zo programmeren dat hij 1 lamp uit en 1 lamp aan doet (en visie versa)?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:27
ToolkiT schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:39:
Vraagje: kan je een hue schakelaar zo programmeren dat hij 1 lamp uit en 1 lamp aan doet (en visie versa)?
Ja, maar daarvoor heb je de Hue Essentials app nodig. Met de standaard hue app lukt het niet, daarmee kun je alleen met 1 klik meerdere lampen aan of meerdere lampen uit zetten. Meerdere scènes kan wel, maar dan moet je meerdere keren klikken. Met de Hue Esssentials app kun je met 1 klik de ene lamp aan en de andere uitzetten, precies zoals jij wil.

[ Voor 29% gewijzigd door BGFG op 21-10-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Volgens mij moet dat kunnen met meerdere scenes die je doorwisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
arjandijk162 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:08:
Ik heb een tweede bridge gekocht omdat ik aan de limiet van lampen en accesoires zit. Wat is de beste manier om te gaan splitsen. Ik lees iets over serienummers. Werkt dat alleen met Philips lampen? Ik heb heel wat Ikea en adorusmart in het huis hangen, waarvan een aantal tussenstekkers niet gemakkelijk bereikbaar zijn, dus moet even een plan van aanpak voor het overzetten bedenken
Hangt denk ik ervan af:
  • gebruik je een app om te bedienen, dan wil je niet steeds switchen tussen bridges (in ieder geval bij de Philips Hue app).
  • Wil je eventueel e.e.a. verdelen zodat bij een probleem met 1 bridge de ander nog wel e.e.a. kan aansturen?
  • serienummer verwijst naar het handmatig via serienr toevoegen van hue producten aan de bridge. Zodat je dat makkelijker kan doen dan lampen moeten powercyclen om ze weer vindbaar te maken, zeker bij ingebouwde lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Wally2002 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:02:
[...]

Hangt denk ik ervan af:
  • gebruik je een app om te bedienen, dan wil je niet steeds switchen tussen bridges (in ieder geval bij de Philips Hue app).
  • Wil je eventueel e.e.a. verdelen zodat bij een probleem met 1 bridge de ander nog wel e.e.a. kan aansturen?
  • serienummer verwijst naar het handmatig via serienr toevoegen van hue producten aan de bridge. Zodat je dat makkelijker kan doen dan lampen moeten powercyclen om ze weer vindbaar te maken, zeker bij ingebouwde lampen.
gebruik wel vrij weinig de app, maar wel bijvoorbeeld een Hue dimmer om alle lampen tegelijk uit te zetten, als ik het goed begrijp kan dat dan niet meer.

Mbt serienummer: kan ik die opvragen via de API? en gelden deze serienummers alleen voor Hue lampen of ook voor andere merken?

[ Voor 71% gewijzigd door arjandijk162 op 20-10-2021 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
Kan met iConnecthue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik zou eigenlijk mijn lampen automatisch willen dimmen in de avond (aurelle is best fel), zonder ze in te schakelen. Ik kan bij automation een tijd kiezen, de lamp en moet daarna een scene kiezen. Probleem hiermee is dat daarmee de lamp altijd aan gaat, ook als er niemand is. In het tuya ecosysteem kun je puur de brightness setting (en evt kleur temperatuur) aanpassen zonder een lamp in te schakelen. Zit dat in hue ergens verstopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 21:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je bedoelt te zeggen: bij inschakelen in de avond moeten ze gedimd inschakelen? Dat kan door een tijdgebonden scène aan een knop toe te wijzen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Met een dimmer kan dat prima icm verschillende scenes via de standaard app.
1x klikken: scene 1, lamp 1 aan, lamp 2 uit
2x klikken: scene 2, lamp 1 uit, lamp 2 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
GarBaGe schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:55:
...
Ik heb gekeken naar het Google Home commando splitsen in 2 groepen, met een timer er tussen (eerst 6 uit dan, ff wachten, dan weer 6 uit dan).
Maar een timer in Google Home lijkt niet te bestaan of niet te werken... ?
Ik lijk een oplossing / workaround te hebben gevonden.
De Google Home biedt in de routine een tijd vertraging.
Dat lijkt nu te werken.
De routine wordt dan (in Google Home):
- 1e set van 6 lampen uit
- wacht 1 minuut
- 2e set van 6 lampen uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

sdk1985 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 00:37:
Ik zou eigenlijk mijn lampen automatisch willen dimmen in de avond (aurelle is best fel), zonder ze in te schakelen. Ik kan bij automation een tijd kiezen, de lamp en moet daarna een scene kiezen. Probleem hiermee is dat daarmee de lamp altijd aan gaat, ook als er niemand is. In het tuya ecosysteem kun je puur de brightness setting (en evt kleur temperatuur) aanpassen zonder een lamp in te schakelen. Zit dat in hue ergens verstopt?
Hiervoor kun je Time Based light gebruiken in Hue Labs. Die zorgt dat alleen als het licht aan is de verlichting in een ingestelde transitietijd naar een andere scene gaat.
Zo heb ik dat zelf in de woonkamer, zodat er om 22:00 een scene met heel warm licht inschakelt. Deze fade dan in 10 minuten van de huidige instelling naar die zachte instelling. Je merkt het haast niet dat het gebeurt. Ik vind het een fijne toevoeging vanuit Labs.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:57
Weet iemand wat de beste manier is om te realiseren dat mijn Hue-verlichting in huis iets voor zonsondergang automatisch aan gaat op voorwaarde dat mijn vriendin of ik thuis zijn?

Ik lees wel overal hoe je de lampen tijdens zonsondergang automatisch kunt laten inschakelen (bijvoorbeeld met een routine in de Hue app), maar daarbij wordt telkens naar mijn weten geen rekening gehouden met of je thuis bent of niet. En dan schakelen ze iedere dag tijdens zonsondergang in, maar dat wil ik dus niet. Als er niemand thuis is wil ik dat de lampen uit blijven.

Ik kom er niet zo goed uit hoe ik dit nou kan doen. Iemand? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik gebruik daar Domoticz voor, maar kan met ieder domotica systeem. Als iemand thuis is gaat normaal licht aan, anders een enkele lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
Srvv93 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:27:
Weet iemand wat de beste manier is om te realiseren dat mijn Hue-verlichting in huis iets voor zonsondergang automatisch aan gaat op voorwaarde dat mijn vriendin of ik thuis zijn?

Ik lees wel overal hoe je de lampen tijdens zonsondergang automatisch kunt laten inschakelen (bijvoorbeeld met een routine in de Hue app), maar daarbij wordt telkens naar mijn weten geen rekening gehouden met of je thuis bent of niet. En dan schakelen ze iedere dag tijdens zonsondergang in, maar dat wil ik dus niet. Als er niemand thuis is wil ik dat de lampen uit blijven.

Ik kom er niet zo goed uit hoe ik dit nou kan doen. Iemand? O-)
Dat is mogelijk met iConnecthue. De tijd van zonsondergang kun je tot + of - 120 minuten verlaten/vervroegen om scenes te activeren. Ook is het mogelijk om de acties enkel uit te laten voeren als er iemand thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srvv93
Jos-P schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:33:
[...]

Dat is mogelijk met iConnecthue. De tijd van zonsondergang kun je + of - 120 minuten verlaten/vervroegen om scenes te activeren. Ook is het mogelijk om de acties enkel uit te laten voeren als er iemand thuis is.
Thanks, ziet er zeker uit als een goede app. Wel jammer dat hij 5 euro kost en je dan ook nog een abonnement moet afsluiten om automations en andere functies te gebruiken. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srvv93
Volgens mij is het me nu gelukt met de Opdrachten app in iOS.

15 minuten voor zonsondergang zou als het goed is onderstaand script uitgevoerd moeten worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9WXSZjCQlm_mPT2hntF2zWdUtI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/610ao5GQzkb8vnMjbWc1Pum7.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd of het werkt. Toen ik een vast tijdstip instelde ging het in ieder geval goed, en met Wifi uit gebeurde er niks. :)
Pagina: 1 ... 18 ... 85 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic