ik heb de led strip op een aluminium strip geplakt die ik vierkant heb gebogen deze hangt aan de muur achter de tv schijnt het licht ook goed weg achter je monitor
Als je een beetje kan knutselen/solderen lijkt het me niet heel erg ingewikkeld om 90 graden hoeken te maken op de plekken waar je hem kunt doorknippen.pixels66 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:02:
Flink zoeken in de topics, heb het nog niet gevonden.
Ik wil graag een Lightstrip v4(geen gradient en sync box) achter mijn tv monteren om de muur te verlichten. Hoe monteer je dit het beste met de 90 graden hoeken? Want dat kan zo'n strip in principe niet maken natuurlijk.
Ik weet ook niet zeker of ik hem wel tegen de achterkant van de TV wil plakken, hoe hebben anderen dit opgelost?
Ik vermoed eigenlijk dat je de strip ook gewoon veilig kunt 'vouwen', dus zonder iets te doen (zou het wel doen op een knip-plek voor de zekerheid) hem gewoon in de 90 graden dubbelvouwen. Zelf niet gedaan hoor, maar vond hem verrassend flexibel. Of als je niet wilt vouwen kan je een looping maken, en zo van richting wisselen (denk achtbaan).
Als ik google lees ik overigens dat er derde partijen zijn die connectors hiervoor hebben gemaakt (https://litcessory.com/product/flexible-corner-connector/ en https://www.amazon.com/Co...rs-Supports/dp/B087RR3815) ik zou beginnen met even breed te kijken
[ Voor 3% gewijzigd door Siaon op 19-09-2021 02:06 ]
hallo allen,
Ik ben mij aan het orienteren op 2 stuks Fugato lichtbalken, elk met 4 spots.
Nu begrijp ik dat hier GU10 spots in zitten, maar ik vraag mij af of hier dan de nieuwere versies gemonteerd zijn, met 350lumen per stuk?
Hoe kan ik dit zien/controleren, want ik kan er verdraaid weinig over vinden...
Alternatief is een nette gu10 balk kopen en hier de white and color 350lm spots in steken.
Iemand tips of links?
Dank.
Ik ben mij aan het orienteren op 2 stuks Fugato lichtbalken, elk met 4 spots.
Nu begrijp ik dat hier GU10 spots in zitten, maar ik vraag mij af of hier dan de nieuwere versies gemonteerd zijn, met 350lumen per stuk?
Hoe kan ik dit zien/controleren, want ik kan er verdraaid weinig over vinden...
Alternatief is een nette gu10 balk kopen en hier de white and color 350lm spots in steken.
Iemand tips of links?
Dank.
@dutchlincoln kjik hier eens bij de laatste vraag https://www.beaumotica.nl...ite-and-color-4-spots-wit.
Ik heb deze ook aangeschaft. Werkt super!. Inderdaad verbindt je de zwarte draad door met de fase. Je zult voor de andere schakelaar een aftakking moeten maken zodat deze blijft werken naast de wall switch. Deze kan je, volgens mij apart aansluiten op de dubb schakelaar. Eerlijk gezegd heb ik dit zelf nog niet gedaan. Ik gebruik alleen enkele schakelaars.Yazoo schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:45:
In de keuken hebben we een dubbele schakelaar. Eén voor de keuken, de ander is de buitenlamp. Ik wil eigenlijk alleen de keukenlamp voorzien van een Philips Hue Wall switch. Nu zie ik dat er 2 schakeldraden en 1 fasedraad aangesloten is. De keukenlamp moet ik doorlussen voor constante spanning. Wanneer ik wall switch aansluit op de schakelaar komt er dan 220 op te staan door de buitenlamp. Iemand die wellicht advies heeft? [Afbeelding]
Werken inderaad super. Heb er al 1 in gebruik met een enkele schakelaar.cwrm63 schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:17:
[...]
Ik heb deze ook aangeschaft. Werkt super!. Inderdaad verbindt je de zwarte draad door met de fase. Je zult voor de andere schakelaar een aftakking moeten maken zodat deze blijft werken naast de wall switch. Deze kan je, volgens mij apart aansluiten op de dubb schakelaar. Eerlijk gezegd heb ik dit zelf nog niet gedaan. Ik gebruik alleen enkele schakelaars.
Ik kan ook zowel de keukenlamp als buitenlamp met de wall switch gebruiken met Hue lampen. Hoe sluit ik dit aan? Heb drie kabels in de schakelaar en 2x2 vanuit de wall switch
/f/image/ZEI27O038qaY3XZqWFefennY.png?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor de Spam. Jammer dat het antwoord op mijn vraag er niet bij staat...sunnybird schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:38:
@dutchlincoln kjik hier eens bij de laatste vraag https://www.beaumotica.nl...ite-and-color-4-spots-wit.
Dan moet je toch iets beter kijken. Ik kan het antwoord gewoon vindendutchlincoln schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:42:
[...]
Bedankt voor de Spam. Jammer dat het antwoord op mijn vraag er niet bij staat...
Je haalt alle draden uit de schakelaar. dus 1x bruin en 2x zwart. Die stop je alle drie in een lasklem.Yazoo schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:47:
[...]
Werken inderaad super. Heb er al 1 in gebruik met een enkele schakelaar.
Ik kan ook zowel de keukenlamp als buitenlamp met de wall switch gebruiken met Hue lampen. Hoe sluit ik dit aan? Heb drie kabels in de schakelaar en 2x2 vanuit de wall switch[Afbeelding]
De witte draden van de wall switch stop je bij elkaar in de schakelaar op de plek waar voorheen de bruine zat.
De gele draden stop je waar eerst de zwarte draden zaten.
Nooit de bruine of zwarte draden combineren met de draden van de wall switch!
Ik zag het ook niet staan. totdat ik later nog een keer keek op mijn iPad.dutchlincoln schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:42:
[...]
Bedankt voor de Spam. Jammer dat het antwoord op mijn vraag er niet bij staat...
Firefox op mijn laptop laat de vragen en reviews niet zien. Misschien adblocker dingetje ofzo.
Het antwoord op de vraag is in ieder geval:
Het armatuur wordt geleverd met de nieuwste vervangbare GU10 white and color spots. De individuele lampen hebben 350 lumen
ok, thanks.remmuz schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:58:
[...]
Ik zag het ook niet staan. totdat ik later nog een keer keek op mijn iPad.
Firefox op mijn laptop laat de vragen en reviews niet zien. Misschien adblocker dingetje ofzo.
Het antwoord op de vraag is in ieder geval:
Het armatuur wordt geleverd met de nieuwste vervangbare GU10 white and color spots. De individuele lampen hebben 350 lumen
Kennelijk is het voor sommigen lastig om gewoon antwoord op een vraag te geven en laat men je liever zoeken nadat ze het zelf wel gevonden hebben.
Ik zag (en zie) het idd nog steeds niet staan. Merci.
Is er al iemand die het weer werkend heeft gekregen?Wachten... schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:50:
@Redshark @bkruyver
Ik heb precies hetzelfde (bij mijn ouders) ineens kan de app geen verbinding maken met de bridge. Hij vindt hem wel en hij zegt ook dat hij verbonden is, maar blijft vervolgens hangen op 'verbinding maken'
In hue essentials werkt wel alles, dus mij lijkt dat er niks mis is met de bridge.
Ook ik heb net contact gehad met de support, maar zelden z'n ongeïnteresseerde medewerkster aan de telefoon gehad. Kreeg het standaard verhaaltje (rebooten, app opnieuw instaleren etc) maar dat was dan ook wel haar kennis.
Ik zit er ook niet op te wachten om alles opnieuw in te stellen. En hue essentials is niet zo fijn werken voor mijn ouders.
Heeft iemand nog een idee? Is er ook een mogelijkheid om een backup te maken via hue essentials ofzo, zodat ik de bridge kan resetten?
Er is overigens een update geweest van de bridge op 13 september. Toen zijn ook de problemen ontstaan.
https://www.philips-hue.c...port/release-notes/bridge
-----------
Update:
Net nogmaals de 'support' aan de lijn gehad, en verteld dat de problemen sinds de laatste bridge update zijn ontstaan. Ze gaf me aan dat er enorm veel problemen en klachten zijn en dat ze nog geen oplossing hebben.
Lekker dan!
Wordt tot die tijd dan maar Hue Essentials gebruiken.
Gisteravond kreeg ik mijn lampen niet meer uit met mijn Firned of Hue-knopjes en de automatische scenes doen het ook niet meer met dit probleem. Best onhandig en het is dan wachten op een moment dat ze niet meer aangezet kunnen worden.
Ik wil eigenlijk gewoon die bridge een reset geven (ik heb gelukkig niet heel veel lampen en niet zoveel custom gemaakt) maar ben ban dat ik er dan helemaal niet meer op kan komen....
Met de nieuwe dimmerswitch (v2) kun je inderdaad timebased het licht bedienen. Net als in de Hue Labs Timebased light formula.B-Force schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:15:
[...]
Die optie is er al, alleen niet in de Hue app. Kijk eens in de All4Hue app (Android) of iConnectHue, daar is dit allemaal al lang en breed in te stellen.
Los van elkaar werkt het super. Echter merk ik dat die 2 niet lekker samenwerken.
Ik heb op de zolderkamer 4 lampen. Deze zijn verdeeld over 2 kamers (in dezelfde ruimte). 2 lampen zitten in kamer 1 voor als ik aan het werk ben. Dan hoeven de andere niet aan.
Kamer 2 zijn de overige 2 lampen die alleen 's avonds aan gaan.
De Dimmerswitch bedient de zone Zolder, waar kamer 1 en 2 in zitten. In de morgen heb ik een scene voor de zolder met wat warmer licht en na 10 uur moet een koelere scene aan gaan.
Als ik op de dimmerswitch druk, gaat dat perfect.
Maar nu heb ik dus ook een timebased light formule ingesteld die automatisch van de ene naar de andere scene transformeert. Echter omdat er 2 lampen uit staan in de zone scenes, werkt dat niet. Dus heb ik een nieuwe formule op basis van de eerste kamer. Dat gaat dan goed, alleen bij het inschakelen van de verlichting, branden de lampen maar op halve sterkte. Soms met uit en weer aanzetten branden ze op een andere lichtsterkte.
;TLDR
Dimmerswitch i.c.m. timebased lightformula werkt niet lekker samen. Iemand dat ook al ervaren?
Gadgets FTW!
Hallo,
Wat ik graag zou willen is dat als ik met de Hue dimmerswitch de ene lamp uitzet er een andere lamp voor een bepaalde tijd weer aangaat. Weet iemand of er daar mogelijkheden voor zijn? Ik kom er zelf helaas niet verder mee. De Hue app heeft hier bij mijn weten geen mogelijkheden voor.
Heeft er iemand wellicht een tip richting een app of een ander iets om bovenstaande te realiseren?
Dank!
Wat ik graag zou willen is dat als ik met de Hue dimmerswitch de ene lamp uitzet er een andere lamp voor een bepaalde tijd weer aangaat. Weet iemand of er daar mogelijkheden voor zijn? Ik kom er zelf helaas niet verder mee. De Hue app heeft hier bij mijn weten geen mogelijkheden voor.
Heeft er iemand wellicht een tip richting een app of een ander iets om bovenstaande te realiseren?
Dank!
Met Home-Assistant kan dat prima!zwolly68 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:57:
Hallo,
Dank!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dit kan prima met All4Hue, onder de dimmer knop waarmee je nu het licht uitzet, zet je twee extra acties: een die het andere licht aanzet, en een die een timer laat lopen. Aan de timer koppel je de uitzet actie.zwolly68 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:57:
Hallo,
Dank!
Hartelijk dank, ik ga de aangegeven opties nader bekijken.Siaon schreef op woensdag 22 september 2021 @ 00:24:
[...]
Dit kan prima met All4Hue, onder de dimmer knop waarmee je nu het licht uitzet, zet je twee extra acties: een die het andere licht aanzet, en een die een timer laat lopen. Aan de timer koppel je de uitzet actie.
Door te reageren met bedankt voor de SPAM had ik ook niet echt de behoefte om te beantwoorden. Ik had het antwoord na 2 klikken gevonden naar aanleiding van de reactie van @sunnybirddutchlincoln schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:53:
[...]
ok, thanks.
Kennelijk is het voor sommigen lastig om gewoon antwoord op een vraag te geven en laat men je liever zoeken nadat ze het zelf wel gevonden hebben.
Ik zag (en zie) het idd nog steeds niet staan. Merci.
slap excuus natuurlijk....Nuevocasa schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:33:
[...]
Door te reageren met bedankt voor de SPAM had ik ook niet echt de behoefte om te beantwoorden. Ik had het antwoord na 2 klikken gevonden naar aanleiding van de reactie van @sunnybird
Je had gewoon kunnen antwoorden; jij draait de boel om. Thanks, but no thanks.
@dutchlincoln ik denk dat jij de boel omdraait. Hier is het de bedoeling dat je aangeeft dat je eerst zelf zoekt. Dat kreeg jij niet gevonden en hier gaf ik jou een tip waar je het kunt vinden.
Wil je graag direct een antwoord, benader dan gewoon een leverancier die die Hue lamp levert, die je op het oog had. Ik wist ook niets over die Hue lamp maar ging eens zoeken bij die voor mij bekende leverancier.
Hier laat ik het verder bij en wens je veel succes met het installeren van je Hue apparatuur.
Wil je graag direct een antwoord, benader dan gewoon een leverancier die die Hue lamp levert, die je op het oog had. Ik wist ook niets over die Hue lamp maar ging eens zoeken bij die voor mij bekende leverancier.
Hier laat ik het verder bij en wens je veel succes met het installeren van je Hue apparatuur.
Ruuuuustig maar jongens, het is maar een internetforum hé. Haal maar even rustig adem allebei en ga dan gewoon weer iets leuks doen. Ook fijner voor de rest van de gebruikers
Ik vergat te zeggen dat de timer volgens mij wel de Hue Bridge vereist, maar ik vermoed dat je die hebt.zwolly68 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:51:
[...]
[...]
Hartelijk dank, ik ga de aangegeven opties nader bekijken.
Ja klopt die is aanwezig.Siaon schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:00:
[...]
Ik vergat te zeggen dat de timer volgens mij wel de Hue Bridge vereist, maar ik vermoed dat je die hebt.
Heb sinds vandaag een hue wall switch ingebouwd en getest met een normale tuimelschakelaar en met een pulsdrukker. Bij de tuimel gaat het perfect maar bij de pulsdrukker blijven de lichten heel flauwtjes branden als ik kies om de lichten uit te doen. Kortom, ik kan de lichten niet uitschakelen. Met een dimmer switch lukt het overigens wel gewoon.
Heb al allerlei lampen, settings en weet ik veel getest inclusief resets maar het lijkt echt aan de pulsdrukker te liggen. Het is gewoon een simpele Gira pulsdrukker die altijd goed heeft gewerkt.
Kon nergens iemand vinden met hetzelfde probleem. Wie weet is er hier iemand die het snapt of een tip heeft? Het lijkt wel alsof de opdracht vanuit de pulsdrukker maar half wordt gegeven of met te weinig energie (maar dat lijkt me niet kunnen...)
Heb al allerlei lampen, settings en weet ik veel getest inclusief resets maar het lijkt echt aan de pulsdrukker te liggen. Het is gewoon een simpele Gira pulsdrukker die altijd goed heeft gewerkt.
Kon nergens iemand vinden met hetzelfde probleem. Wie weet is er hier iemand die het snapt of een tip heeft? Het lijkt wel alsof de opdracht vanuit de pulsdrukker maar half wordt gegeven of met te weinig energie (maar dat lijkt me niet kunnen...)
Ik heb zojuist een Hue wall switch module (wandschakelaar in het Nederlands) ingesteld als hotelschakeling voor de lamp op onze overloop (schakeling beneden en boven).
Stap 1
Stap één is uiteraard de lamp van constante stroom voorzien. Hierna bleven bij mij de twee schakelaars over en twee zwarte schakeldraden.
Stap 2
Aan één van de schakelaars koppel je de module op poort 1 d.m.v. de meegeleverde draden.
Stap 3
Doe hierna de meegeleverde draad in poort 2 en verbind de witte draad d.m.v. een wago verbindingsklem aan de ene zwarte draad en de gele draad d.m.v. een wago verbindingsklem aan de andere zwarte draad welke uitkomt bij de andere schakelaar. Doe de zwarte draden op de juiste manier in de tweede schakelaar.
Stap 4
Stel de app in op een dubbele schakelaar. Koppel beide schakelaars aan dezelfde lamp of ruimte en het werkt!
Wellicht dat iemand anders hier ook wat aan heeft. En als je vragen hebt laat het mij weten!
Stap 1
Stap één is uiteraard de lamp van constante stroom voorzien. Hierna bleven bij mij de twee schakelaars over en twee zwarte schakeldraden.
Stap 2
Aan één van de schakelaars koppel je de module op poort 1 d.m.v. de meegeleverde draden.
Stap 3
Doe hierna de meegeleverde draad in poort 2 en verbind de witte draad d.m.v. een wago verbindingsklem aan de ene zwarte draad en de gele draad d.m.v. een wago verbindingsklem aan de andere zwarte draad welke uitkomt bij de andere schakelaar. Doe de zwarte draden op de juiste manier in de tweede schakelaar.
Stap 4
Stel de app in op een dubbele schakelaar. Koppel beide schakelaars aan dezelfde lamp of ruimte en het werkt!
Wellicht dat iemand anders hier ook wat aan heeft. En als je vragen hebt laat het mij weten!
©2004
Heb je het over een echte pulsdrukker of heb je het over een schakelaar die bij indrukken weer in de gewone positie terugkomt (dat is meer waarschijnlijk)? Met een pulsdrukker zal het niet lukken omdat je dan geen constant gesloten kring hebt.mrakd schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:05:
Heb sinds vandaag een hue wall switch ingebouwd en getest met een normale tuimelschakelaar en met een pulsdrukker. Bij de tuimel gaat het perfect maar bij de pulsdrukker blijven de lichten heel flauwtjes branden als ik kies om de lichten uit te doen. Kortom, ik kan de lichten niet uitschakelen. Met een dimmer switch lukt het overigens wel gewoon.
[ Voor 5% gewijzigd door Jos-P op 26-09-2021 10:20 ]
Heb hetzelfde gehad. Eerst de wall switch gekoppeld gehad met een gewone schakelaar en deze later vervangen door een pulsdrukker (van Peha). Eerst wilde het niet goed werken, ook het dimmen door de pulsdrukker ingedrukt te houden werkte niet.mrakd schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:05:
Het werkt nu perfect. Heb de wall switch gereset en daarna kreeg ik bij het configureren van de wall switch de keuze of ik een gewone schakelaar gebruik of een pulsschakelaar. Dat deed de truuk.
Goede vraag. Wist niet dat die verschillen bestonden. Ga ik eens mee aan de slag vandaag. Ik heb namelijk het gevoel (zonder te kunnen onderbouwen) dat er inderdaad maar half werk wordt geleverd door de knop.Jos-P schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:17:
[...]
Heb je het over een echte pulsdrukker of heb je het over een schakelaar die bij indrukken weer in de gewone positie terugkomt (dat is meer waarschijnlijk)? Met een pulsdrukker zal het niet lukken omdat je dan geen constant gesloten kring hebt.
@correcto Heb de schakelaar wel ingesteld aan drukknop ipv tuimelschakelaar. Die optie had ik wel gevonden.
Weet iemand of de gradient strip voor achter de tv ook is aan te sturen met alleen de Bridge?
Wil hem graag kopen om verlichting achter mijn tv te hebben maar wil de Sync box nog niet kopen ivm het ontbreken van hdmi 2.1.
Wil hem graag kopen om verlichting achter mijn tv te hebben maar wil de Sync box nog niet kopen ivm het ontbreken van hdmi 2.1.
Untappd: Kapitein_Merijn
Je koppelt hem juist aan de bridge, daar haalt de sync hem uiteindelijk vandaag. Dus ja.Kapitein Merijn schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:20:
Weet iemand of de gradient strip voor achter de tv ook is aan te sturen met alleen de Bridge?
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Pfff dat Hue is echt verslavend
zit nu naar de nieuwe surimu te kijken ter vervanging van de net nieuwe Aurelle en heb een Fugato in bestelling staan.
De Hue Scene's zijn echt prachtig als je meerdere Hue lampen hebt en ideaal i.c.m. Homepods voor Voice control.
:fill(white):strip_exif()/i/2003140670.jpeg?f=thumblarge)
:fill(white):strip_exif()/i/2004636262.jpeg?f=thumblarge)
:fill(white):strip_exif()/i/2003921938.jpeg?f=thumblarge)
:fill(white):strip_exif()/i/2004636246.jpeg?f=thumblarge)

De Hue Scene's zijn echt prachtig als je meerdere Hue lampen hebt en ideaal i.c.m. Homepods voor Voice control.
:fill(white):strip_exif()/i/2003140670.jpeg?f=thumblarge)
:fill(white):strip_exif()/i/2004636262.jpeg?f=thumblarge)
:fill(white):strip_exif()/i/2003921938.jpeg?f=thumblarge)
:fill(white):strip_exif()/i/2004636246.jpeg?f=thumblarge)
:fill(white):strip_exif()/i/2003921934.jpeg?f=thumblarge)
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Iemand ervaring om een Hue ledstrip langer dan 10 meter te maken. Wil de originele Hue ivm HomeKit.
Ik wil in een koof 14 meter, ik kreeg een tip om dan deze op aan de controller in 2x7 meter vast te solderen, zodat beide strips dan even veel licht produceren. (Langer dan 10 meter, krijgt de meters daarna te weinig spanning). Zal dat werken?
Ik wil in een koof 14 meter, ik kreeg een tip om dan deze op aan de controller in 2x7 meter vast te solderen, zodat beide strips dan even veel licht produceren. (Langer dan 10 meter, krijgt de meters daarna te weinig spanning). Zal dat werken?
Gisteren contact gehad met Hue support, dit is nog niet opgelost. Als workaround kreeg ik nog even de tip om via bluetooth te connecten maar ik heb niet zoveel bluetooth lampen bleekRedshark schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:27:
[...]
Is er al iemand die het weer werkend heeft gekregen?
Gisteravond kreeg ik mijn lampen niet meer uit met mijn Firned of Hue-knopjes en de automatische scenes doen het ook niet meer met dit probleem. Best onhandig en het is dan wachten op een moment dat ze niet meer aangezet kunnen worden.
Ik wil eigenlijk gewoon die bridge een reset geven (ik heb gelukkig niet heel veel lampen en niet zoveel custom gemaakt) maar ben ban dat ik er dan helemaal niet meer op kan komen....
Wel erg onhandig, ik krijg de lampen in de avond geregeld wel aan maar niet meer uit.... Schakelaars heb ik niet meer dus het is zaak dat dit snel wordt opgepakt...
Het heeft ook te maken met de verschillende events die contact tussen de twee draden van de wallswitch genereren. Het programma wat achter een knop zit moet wel op de juiste event triggeren. Met een pulse switch maak je enkel even kort contact, de knop moet dus zelf bijhouden of hij aan of uit is (door bijv. te kijken naar de staat van het licht).correcto schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:21:
[...]
Heb hetzelfde gehad. Eerst de wall switch gekoppeld gehad met een gewone schakelaar en deze later vervangen door een pulsdrukker (van Peha). Eerst wilde het niet goed werken, ook het dimmen door de pulsdrukker ingedrukt te houden werkte niet.
Het werkt nu perfect. Heb de wall switch gereset en daarna kreeg ik bij het configureren van de wall switch de keuze of ik een gewone schakelaar gebruik of een pulsschakelaar. Dat deed de truuk.
Een gewone schakelaar schakelt tussen contact en geen contact. Een pulsdrukker maakt zo lang contact als dat jij de knop ingedrukt houdt. Iets andere events, kan je wss zo aanpassen met een Hue app als All4Hue (alles veranderen naar short press, en een memory sensor maken voor de staat van de knop of als conditie zetten dat de lampen aan/uit zijn).
Vraagje, uit angst voor die nieuwe Hue app heb ik die nog niet geinstalleerd. We zijn nu een tijdje verder en jullie hebben wellicht al meer (ook betere?) ervaringen met die nieuwe app. Is het gewoon goed om die update wel te installeren?
En ik heb nu een hele fijne widget op mijn homescreen staan (Samsung S21) met 5 buttons om dingen te regelen. Ik begreep dat je dat kwijt bent en dat widgets heel anders opnieuw gemaakt moeten worden? Is dat een heel gedoe of zo gepiept? Alvast bedankt!
En ik heb nu een hele fijne widget op mijn homescreen staan (Samsung S21) met 5 buttons om dingen te regelen. Ik begreep dat je dat kwijt bent en dat widgets heel anders opnieuw gemaakt moeten worden? Is dat een heel gedoe of zo gepiept? Alvast bedankt!
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
ehm, welke nieuwe Hue app? Ik gebruik 4.5.0 (8878) werkt bij mij vlekkeloos.
Lijkt de laatste in de store.
Nu gebruik ik de app eigenlijk alleen om af en toe een lamp aan te zetten, de rest werkt via Domoticz.
Nu gebruik ik de app eigenlijk alleen om af en toe een lamp aan te zetten, de rest werkt via Domoticz.
[ Voor 50% gewijzigd door janne_nl op 01-10-2021 13:56 ]
De grote update die de boel aardig had omgegooid. Is alweer een paar maand terug volgens mij. Ik zit nog op 3.48.2... En kan gewoon simpel de widget toevoegen maar dat schijnt aardig omgegooid te zijn. Dus vandaar mijn vraag, is dat allemaal echt lastiger geworden en/of ben je ook al je aangemaakte widget kwijt of hoe zit dat?janne_nl schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:45:
ehm, welke nieuwe Hue app? Ik gebruik 4.5.0 (8878) werkt bij mij vlekkeloos.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
oeoe, dat is functionaliteit die ik niet gebruik. Paar scenes, zones en kamers, meer is het niet. De verdere automatisering komt via Domoticz, maar ik heb geen rare dingen gezien.
Vraag, heb net 36 Hue GU10 spots binnen gekregen en was in de veronderstelling dat Hue ook HomeKit certificeert is/was. Het staat niet op de verpakking maar kan ik deze gewoon via HomeKit bedienen als ik een Hue bridge gebruik?
:strip_exif()/f/image/7NlXVcRxjBElKfF83PYM4TcC.jpg?f=fotoalbum_large)
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Kort antwoord? YupToppe schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:00:
Vraag, heb net 36 Hue GU10 spots binnen gekregen en was in de veronderstelling dat Hue ook HomeKit certificeert is/was. Het staat niet op de verpakking maar kan ik deze gewoon via HomeKit bedienen als ik een Hue bridge gebruik?
[Afbeelding]
https://www.philips-hue.c...ice-control/apple-homekit
Zou geen enkel probleem moeten zijn. Ik gebruik ook 2 white&color spots van Hue via HomeKit/SiriToppe schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:00:
[Afbeelding]
Dat dacht ik al, kan het alleen nu niet testen. Ze gaan nog 5 maanden de opslag infrieskip schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:02:
[...]
Kort antwoord? Yup
https://www.philips-hue.c...ice-control/apple-homekit
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Waar ik dan weer van schrik is dat dankzij de nieuwe richtlijnen dat de spots van A+ naar G gezakt zijn. Ik heb ook even ingeslagen bij de Mediamarkt en bol.com actie.Toppe schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:00:
[Afbeelding]
Mediamarkt: Oude doosje met A+
Bol.com: Nieuwe doosje G
En de doosjes zijn zo veranderd dat ik ze beide goed heb moeten vergelijken om er vervolgens achter te komen dat ze hetzelfde zijn
Tip: Check de streepjescodeJboy1991 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:49:
[...]
Waar ik dan weer van schrik is dat dankzij de nieuwe richtlijnen dat de spots van A+ naar G gezakt zijn. Ik heb ook even ingeslagen bij de Mediamarkt en bol.com actie.
En de doosjes zijn zo veranderd dat ik ze beide goed heb moeten vergelijken om er vervolgens achter te komen dat ze hetzelfde zijn
Even vraagje! 5 jaar geleden appartement gekocht en alles Hue genomen, geen seconde spijt van gehad. Nu hebben we een nieuw huis gekocht en gaan we ons appartement gemeubileerd verhuren, dus inclusief Hue.
Kortom, binnenkort weer Hue shoppen! We gaan pas in maart verhuizen, maar nu kwam ik per toeval de aanbieding op bol tegen.
Vraag 1) is het een goede aanbieding? (ik heb de prijzen - en Hue in het algemeen - al jaren niet meer in de gaten gehouden)
Vraag 2: wordt er binnenkort een nieuwe generatie verwacht waarop ik beter kan wachten?
Kortom, binnenkort weer Hue shoppen! We gaan pas in maart verhuizen, maar nu kwam ik per toeval de aanbieding op bol tegen.
Vraag 1) is het een goede aanbieding? (ik heb de prijzen - en Hue in het algemeen - al jaren niet meer in de gaten gehouden)
Vraag 2: wordt er binnenkort een nieuwe generatie verwacht waarop ik beter kan wachten?
[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 01-10-2021 17:19 ]
Je kunt widgets maken van je scènes. Of de actie 'alles uit' en 'laatste aan-status' van een kamer, zone of je hele huis. Een widget kan één ding doen, maar je kunt er natuurlijk meerdere plaatsen. Ze zijn zo groot als een app-icoon.Juancho schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:03:
Vraagje, uit angst voor die nieuwe Hue app heb ik die nog niet geinstalleerd. We zijn nu een tijdje verder en jullie hebben wellicht al meer (ook betere?) ervaringen met die nieuwe app. Is het gewoon goed om die update wel te installeren?
Ik gebruik de widgets eigenlijk nooit, weet ook eigenlijk niet of die ook zo voorheen werkte. Is dit goed zo?
Voor de sync box gebruikers :
Ik heb de nieuwe gradient lightstrip, en wanneer ik hem dan aansluit op de sync box gaat het 1/3 van de strip mee. Nogmaals verwijderd en weer gekoppeld, doet hetzelfde!
Ik heb de nieuwe gradient lightstrip, en wanneer ik hem dan aansluit op de sync box gaat het 1/3 van de strip mee. Nogmaals verwijderd en weer gekoppeld, doet hetzelfde!
Hier een uitleg: https://hueblog.de/2021/0...-schlechtes-energielabel/Jboy1991 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:49:
[...]
Waar ik dan weer van schrik is dat dankzij de nieuwe richtlijnen dat de spots van A+ naar G gezakt zijn. Ik heb ook even ingeslagen bij de Mediamarkt en bol.com actie.
[ Voor 9% gewijzigd door Rallye op 01-10-2021 21:20 ]
Ik heb nu op mijn homescreen van de telefoon een rijtje met 5 knoppen. En achter die knoppen zitten dan weer, volgens mij scenes of kamers. Bijv. werkkamer aan is 1 knop, werkkamer uit is 1 knop, woonkamer 1 is 1 knop, woonkamer uit is ook een knop. En daar zitten dan meerdere lampen achter per knop.xFeverr schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:48:
[...]
Je kunt widgets maken van je scènes. Of de actie 'alles uit' en 'laatste aan-status' van een kamer, zone of je hele huis. Een widget kan één ding doen, maar je kunt er natuurlijk meerdere plaatsen. Ze zijn zo groot als een app-icoon.
Ik gebruik de widgets eigenlijk nooit, weet ook eigenlijk niet of die ook zo voorheen werkte. Is dit goed zo?
Als ik je goed begrijp zit dat nog wel in de nieuwe app maar moet je alles anders/opnieuw aanmaken?
@Juancho Als, met de nadruk op als, ik een aanbieding tegenkom is het meestal op Amazon, en dan vooral in de zomermaanden. Een nieuwe generatie is meestal uitbreiding van het assortiment en de laatste wat ik me kan herinneren voor de standaard lampen is dan toevoeging van Bluetooth, voor bridge gebruikers niet zo boeiend.
XBL gamertag StayingPow3r
Iemand een goede tip voor montage van een hue lightstrip onder een zitbank?
Had hem er gisteren onder geplakt, maar merkte al dat het niet heel erg lekker zat.
Vannacht is ie dus geheel losgekomen ondanks dat ik enkele lastige stukjes al met gorilla tape had vastgezet.
Zou ductape beter werken, of andere ideeën?
Had hem er gisteren onder geplakt, maar merkte al dat het niet heel erg lekker zat.
Vannacht is ie dus geheel losgekomen ondanks dat ik enkele lastige stukjes al met gorilla tape had vastgezet.
Dit kan ik gewoon zo doen ja. Als er 5 app-iconen naast elkaar kunnen staan, dan kunnen er ook 5 widgets naast elkaar staan.Juancho schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 23:58:
[...]
Ik heb nu op mijn homescreen van de telefoon een rijtje met 5 knoppen. En achter die knoppen zitten dan weer, volgens mij scenes of kamers. Bijv. werkkamer aan is 1 knop, werkkamer uit is 1 knop, woonkamer 1 is 1 knop, woonkamer uit is ook een knop. En daar zitten dan meerdere lampen achter per knop.
Als ik je goed begrijp zit dat nog wel in de nieuwe app maar moet je alles anders/opnieuw aanmaken?
Of je alles opnieuw moet aanmaken weet ik niet. Maar dat lijkt me een kleine moeite mocht dat toch nodig zijn.
Ik weet dat je hue lampen met een ikea tratfri remote kan bedienen maar werkt het ook andersom? Dus Hue remote met ikea tradfri lampen?
Kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Ik zou hem niet hebben geplakt, maar in een transparante buis hebben gedaan, en dan met een kromme naald lussen hebben gestikt.JeroenV_ schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:12:
https://www.pvcgroothande...ding/pvc-pijp-transparant (voorbeeld)
XBL gamertag StayingPow3r
Met bridge ertussen? Ja dat sowieso.Dracula schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:48:
Ik weet dat je hue lampen met een ikea tratfri remote kan bedienen maar werkt het ook andersom? Dus Hue remote met ikea tradfri lampen?
Of wil je ze rechtstreeks touchlinken? Geen idee of dat werkt. Touchlink werkt volgens mij sowieso ook niet met alle soorten remotes.
@JeroenV_Mr. Freeze schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:50:
[...]
Ik zou hem niet hebben geplakt, maar in een transparante buis hebben gedaan, en dan met een kromme naald lussen hebben gestikt.
Afhankelijk van de bank kun je wellicht ook een paar beugels eronder schroeven.
Alles valt of staat natuurlijk bij hoe de onderkant van de bank eruit ziet.
"Zitbank":
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oYUyAwWEsR7FCM9LZ5EUaPrX.jpg?f=user_large)
"Zitbank":
:strip_exif()/f/image/8ZvVmlohsVAxqhMIGErq7ffy.jpg?f=fotoalbum_large)
"Zitbank":
:strip_exif()/f/image/eukzRnDEONhJVG7LdG8XMHhB.jpg?f=fotoalbum_large)
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
De software van de strip al laten bijwerken?Tosun schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:16:
- NAC Breda -
[quote]Xander schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:00:
[...]
Met bridge ertussen? Ja dat sowieso.
Of wil je ze rechtstreeks touchlinken? Geen idee of dat werkt. Touchlink werkt volgens mij sowieso ook niet met alle soorten remotes.
[...]
Ja er zit een hie bridge tussen dus dat zou moeten werken dan? Top want die ikea tradfri remotes zijn hopeloos. Blijf batterijen vervangen en de enige hue remote die ik heb gaat al bijna 2 jaar mee.
[...]
Met bridge ertussen? Ja dat sowieso.
[...]
Ja er zit een hie bridge tussen dus dat zou moeten werken dan? Top want die ikea tradfri remotes zijn hopeloos. Blijf batterijen vervangen en de enige hue remote die ik heb gaat al bijna 2 jaar mee.
De Hue remotes communiceren dus met de Hue bridge, niet met lampen direct.Dracula schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:33:
Alle lampen die werken met de Hue bridge zijn via de bridge te bedienen met alle Hue accessoires.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik krijg net de melding van trackly.io:
October 1, 2021
Software version: 1947054060
Resolves a problem that, in rare cases, resulted in an unresponsive Hue Bridge
Improved performance, security and reliability of the system
October 1, 2021
Software version: 1947054060
Resolves a problem that, in rare cases, resulted in an unresponsive Hue Bridge
Improved performance, security and reliability of the system
Voor elke oplossing is er een probleem!
Update ondertussen uitgevoerd en idd je kan nu per actie 1 widget aanmaken. Jammer dat je niet bijv aan/uit op 1 widget kan zetten (bijv 1x drukken aan en 2x drukken uit). Je moet dus voor 1 kamer/scène al 2 widgets aanmaken. Of mis ik iets?xFeverr schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:26:
[...]
Dit kan ik gewoon zo doen ja. Als er 5 app-iconen naast elkaar kunnen staan, dan kunnen er ook 5 widgets naast elkaar staan.
Of je alles opnieuw moet aanmaken weet ik niet. Maar dat lijkt me een kleine moeite mocht dat toch nodig zijn.
Verder kan ik de widget wel toevoegen maar niet bewerken. Geen andere naam geven of een ander icoontje. Klopt dit ook? Thanks!
Das een best idee ja... ik ga aan de knutselMr. Freeze schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:50:
[...]
Ik zou hem niet hebben geplakt, maar in een transparante buis hebben gedaan, en dan met een kromme naald lussen hebben gestikt.
Op zich is het niet raar dat je een scene niet kunt uitzetten. Waar moeten de lampen dan naar toe? Vorige stand, uit....? En wat wat als je van de ene scene naar de andere gaat, wat moet een scene uit dan doen?
Situatie
- Philips Hue GU10 Ambiance White in toilet- Philips Hue Motion Sensor in toilet
- Philips Hue Wall Switch Module in toiletwandschakelaar
Alles ingesteld via Apple Homekit. De Hue app gemeden, want A) werkt niet goed met HomeKit ("default room" resets),
- in dagmodus: 100% brightness, 2700K, uitschakelen na 8 minuten
- in nachtmens: 10% brightness, 2200K, uitschakelen na 2 minuten
"dagmodus" = een bepaalde schakelaar staat aan. "nachtmodus" = diezelfde schakelaar staat uit. (Philips Hue's uitsluitend tijdgebaseerde dag-en-nachtmodus, en niet eens de mogelijkheid om zonnestand in rekening te brengen zijn de redenen waarom ik het dus in HomeKit moet instellen.)
In de Hue app zie je ook "Motion sensor toilet: niet geconfigureerd" staan. 👍
Probleem
Maandenlang zonder problemen.Sinds een paar weken springt het licht overdag nog steeds op 100%/2700K … maar na een tijdje verandert het plots naar een bright white. Nu achterhaald: 5300K is waar ie naar springt. Dit heb ik absoluut *nergens* ingesteld.
Ik ben ook al maandenlang niet meer aan de instellingen van Hue of HomeKit geweest. En toch doet ie nu plots dit.
Enig idee hoe dit kan?
P.S.: blijkbaar heeft m'n iPhone tegen m'n wil in toch Philips Hue 4.1.0 geïnstalleerd, ik wou bij de vorige versie blijven gezien de wijdverspreid gerapporteerde verslechtering van de Hue app in versie 4. Zou dat het kunnen veroorzaken?
EDIT: misschien is het deze update van 19 dagen geleden die het heeft veroorzaakt? https://reddit.com/r/Home...ue_lamps_have_been_reset/ → bij mij werkt alles van Hue nog steeds in HomeKit, maar dat is misschien enkel omdat ik HomeKit permissions heb ingetrokken voor de Hue app, aangezien de Hue app steeds de geassocieerde room blijft resetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Wim Leers op 03-10-2021 15:32 . Reden: Mogelijke verklaring toegevoegd. ]
Ik heb op android nu 4.5.0 zie ik. Gebruik naast scenes eigenlijk niks in de app. Maar nooit ergens last van gehad
Hier is zojuist een Philips Hue White E27 LED lamp (die mooie ronde) gesneuveld na net iets meer dan 2 jaar. Aangekocht op 16 juli 2019. Enige wat ie nog doet, is een beetje knipperen.
Is dat helaas pindakaas qua garantie? Iemand succes met coulance en/of deugdelijk argument?
Is dat helaas pindakaas qua garantie? Iemand succes met coulance en/of deugdelijk argument?
Mijn boefje is liev!
Hoe is hij gesneuveld? gewoon zomaar? Gesneuveld klinkt alsof je hem hebt laten vallen ofzo.JB schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:15:
Hier is zojuist een Philips Hue White E27 LED lamp (die mooie ronde) gesneuveld na net iets meer dan 2 jaar. Aangekocht op 16 juli 2019. Enige wat ie nog doet, is een beetje knipperen.
Mocht je hem dus zelf gesloopt hebben, dan heb je natuurlijk geen garantie.
Gradient strip werkt hier op Syncbox met 3 segmenten voor entertainment.Tosun schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:16:
Paar dingen die je kan controleren/proberen:
* Heeft lamp laatste software. Ik heb 1.86.7 wat de laatste is volgens https://www.philips-hue.c...pport/release-notes/lamps
* Gebruik de meest recente app (4.5 op dit moment)
* Bij instellen van de lamp locaties in de Entertainmentruimte kan je voor de strip aangeven hoe deze is georienteerd (horizontaal/vertikaal en waar de kabel zit). Wordt dacht ik gevraagd als je de strip toevoegd, anders kan je op het "settings wieltje" drukken wat beschikbaar komt als je de strip selecteert.
Nee ermee opgehouden... Het is niet dat ik die dingen elke avond eruit draai om mee te jonglerenxFeverr schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:26:
[...]
Hoe is hij gesneuveld? gewoon zomaar? Gesneuveld klinkt alsof je hem hebt laten vallen ofzo.
Mocht je hem dus zelf gesloopt hebben, dan heb je natuurlijk geen garantie.
Mijn boefje is liev!
Die van mij waren 3 jaar oud en ik heb toen uit coulance een ledlampje gekregen . Mijn kleinzoontje was er erg blij mee.JB schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:15:
Dus altijd proberen; niet geschoten is altijd mis!
Have Fun Funske
In principe moet je bij de verkoper zijn qua garantie. Eventueel rechtstreeks Philips.JB schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:15:
Mijn ervaring met een niet-Hue led-lamp was dat Philips niet moeilijk deed bij een lamp die ca. 3 jaar oud was. Kapotte lamp naar antwoordnr sturen en daarna ontving ik een vergelijkbare vervangende, kosteloos.
Ze adverteren zelf met een zeker aantal branduren/levensduur. Dus mi moet je ervan uit kunnen gaan dat een lamp wel langer dan net iets meer dan 2 jaar mee gaat.
Ik heb daar iets anders voor weet alleen niet meer hoe die dingen heten heb ze ook gebruikt om een strip achter de tv vast te zettenJeroenV_ schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:12:
:strip_exif()/f/image/OG8TZvJJdlM6oGsgJlToUJax.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat zou ook nog wel kunnen ja, alleen als de strip zelf al niet plakt, doen die dingen dat dan wel?picosuma schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:04:
[...]
Ik heb daar iets anders voor weet alleen niet meer hoe die dingen heten heb ze ook gebruikt om een strip achter de tv vast te zetten [Afbeelding]
Nee natuurljk, ik zou hem met garen en een naald vastzetten. Zo kun je hem onbeschadigd weer verwijderen.
Het is anders geworden na overleg met de plaatselijke Hubo 
Er zit nu een dunne aluminium strip onder de bank, geschroefd in 2 houten latten van de bank.
Op die strip zit de ledstrip nu gemonteerd, en op aluminium plakt de strip perfect. Her en der voor alle zekerheid nog een tie wrap erom, en hij komt niet echt meer van zijn plaats.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Er zit nu een dunne aluminium strip onder de bank, geschroefd in 2 houten latten van de bank.
Op die strip zit de ledstrip nu gemonteerd, en op aluminium plakt de strip perfect. Her en der voor alle zekerheid nog een tie wrap erom, en hij komt niet echt meer van zijn plaats.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Dat van die lamp locatie heeft mijn 'probleem' ook opgelost. De lightstrip doet in entertainment mode nu met meerdere verschillende kleuren mee, ipv dezelfde kleur over de hele strip.Robsato schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:37:
[...]
Gradient strip werkt hier op Syncbox met 3 segmenten voor entertainment.
Paar dingen die je kan controleren/proberen:
* Heeft lamp laatste software. Ik heb 1.86.7 wat de laatste is volgens https://www.philips-hue.c...pport/release-notes/lamps
* Gebruik de meest recente app (4.5 op dit moment)
* Bij instellen van de lamp locaties in de Entertainmentruimte kan je voor de strip aangeven hoe deze is georienteerd (horizontaal/vertikaal en waar de kabel zit). Wordt dacht ik gevraagd als je de strip toevoegd, anders kan je op het "settings wieltje" drukken wat beschikbaar komt als je de strip selecteert.
- NAC Breda -
Ik nu bij de voordeur en achterdeur een paar Hue lampen branden. Deze gaan automatisch aan (50%) bij zonsondergang en uit met zonsopkomst.
Ik zou echter graag hier wat meer logica in stoppen met een motion sensor.
Ik zou dan graag het volgende willen doen;
Lampen bij de voordeur en achterdeur aan als het donder wordt (door middel van de sensor en dus niet op tijd)
En wanneer de motion sensor iemand detecteert bij de voordeur de licht sterkte verhogen voor x minuten.
De lampen bij de achterdeur moeten op 50% blijven.
En wanneer het weer licht genoeg is zou ik graag alle lampen uit doen.
Is dit mogelijk met een default bridge en 1 motion sensor?
Ik zou echter graag hier wat meer logica in stoppen met een motion sensor.
Ik zou dan graag het volgende willen doen;
Lampen bij de voordeur en achterdeur aan als het donder wordt (door middel van de sensor en dus niet op tijd)
En wanneer de motion sensor iemand detecteert bij de voordeur de licht sterkte verhogen voor x minuten.
De lampen bij de achterdeur moeten op 50% blijven.
En wanneer het weer licht genoeg is zou ik graag alle lampen uit doen.
Is dit mogelijk met een default bridge en 1 motion sensor?
Ja, een scene maken die geactiveerd wordt bij zonsondergang, en een scene die aan moet bij beweging.
Op het moment dat er beweging is zal de scene veranderen. Dan stel je in bij "geen beweging" terug naar vorige status, en de lampen zullen weer teruggaan naar de scene die ingesteld staat bij de zonsondergang.
Wel even met de lichtgevoeligheid van de sensor spelen zodat deze overdag geen opdracht geeft aan de lampen.
Op het moment dat er beweging is zal de scene veranderen. Dan stel je in bij "geen beweging" terug naar vorige status, en de lampen zullen weer teruggaan naar de scene die ingesteld staat bij de zonsondergang.
Wel even met de lichtgevoeligheid van de sensor spelen zodat deze overdag geen opdracht geeft aan de lampen.
Je kan de motion sensor dus niet gebruiken om op basis van lichtgevoeligheid ook al de lampen aan/uit te doen. Daarvoor heb je dus altijd de sunset/sundown nodig.robkrekel schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:09:
Ja, een scene maken die geactiveerd wordt bij zonsondergang, en een scene die aan moet bij beweging.
Nee hoor, bij mij gaan de lampen aan als de lichtgevoeligheid onder de 8 Lux komt en er beweging is.4Reload schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:59:
[...]
Je kan de motion sensor dus niet gebruiken om op basis van lichtgevoeligheid ook al de lampen aan/uit te doen. Daarvoor heb je dus altijd de sunset/sundown nodig.
Have Fun Funske
@4Reload wat @funske zegt.
Je schakelt niet op lichtgevoeligheid aan, maar schakelt niet tot een bepaald licht (donker dus) niveau.
Overdag, geen lamp brand>beweging gedetecteerd, maar het is te licht>er gebeurd niks
Lamp aan door zonsondergang scene 1>beweging gedetecteerd>het is donker>scene 2 aan
Na x minuten, en geen beweging> terug naar oorspronkelijke scene 1.
Je schakelt niet op lichtgevoeligheid aan, maar schakelt niet tot een bepaald licht (donker dus) niveau.
Overdag, geen lamp brand>beweging gedetecteerd, maar het is te licht>er gebeurd niks
Lamp aan door zonsondergang scene 1>beweging gedetecteerd>het is donker>scene 2 aan
Na x minuten, en geen beweging> terug naar oorspronkelijke scene 1.
@JB ik krijg net bericht van trackly.io dat de eerste generatie lampen op 4 october een update naar 67.91.1 heeft gehad: “security improvements”.
Ik zie de melding (nog) niet op de website, misschien wordt die straks nog bijgewerkt.
https://trackly.io/tracks...sions/9707771?tab=summary
Op de Engelse pagina staat het wel al:
https://www.philips-hue.c...pport/release-notes/lamps
October 4, 2021
All 1st-generation Philips Hue bulbs, Iris, Bloom and lightstrip
Software version: 67.91.1
Security improvements
Ik zie de melding (nog) niet op de website, misschien wordt die straks nog bijgewerkt.
Op de Engelse pagina staat het wel al:
https://www.philips-hue.c...pport/release-notes/lamps
October 4, 2021
All 1st-generation Philips Hue bulbs, Iris, Bloom and lightstrip
Software version: 67.91.1
Security improvements
[ Voor 40% gewijzigd door jwhoogervorst op 05-10-2021 15:01 ]
LOL, is die van mij zeker brickedjwhoogervorst schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:44:
@JB ik krijg net bericht van trackly.io dat de eerste generatie lampen op 4 october een update naar 67.91.1 heeft gehad: “security improvements”.

Heb Hue support gemaild incl die info ovv de case die ik gisteren heb laten loggen. Betreft AFAIK een 1st gen (nog die mooie ronde E27 "gloeilamp" vorm)
[ Voor 14% gewijzigd door JB op 05-10-2021 15:05 ]
Mijn boefje is liev!
@JB Ik heb er nog 1 liggen, want ik vond ze eigenlijk te wit.
Als je ‘m wil moet je ‘m even op komen halen, want ik heb geen zin om moeite te doen voor dingen die ik weggeef...
Stuur in dat geval even een DM.
Als je ‘m wil moet je ‘m even op komen halen, want ik heb geen zin om moeite te doen voor dingen die ik weggeef...
Stuur in dat geval even een DM.
Niemand? 😞Wim Leers schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:25:Situatie
- Philips Hue GU10 Ambiance White in toilet
- Philips Hue Motion Sensor in toilet
- Philips Hue Wall Switch Module in toiletwandschakelaar
Alles ingesteld via Apple Homekit. De Hue app gemeden, want A) werkt niet goed met HomeKit ("default room" resets),de instelmogelijkheden van Philips Hue zijn te beperkt. De instellingen zijn zeer eenvoudig:
- in dagmodus: 100% brightness, 2700K, uitschakelen na 8 minuten
- in nachtmens: 10% brightness, 2200K, uitschakelen na 2 minuten
"dagmodus" = een bepaalde schakelaar staat aan. "nachtmodus" = diezelfde schakelaar staat uit. (Philips Hue's uitsluitend tijdgebaseerde dag-en-nachtmodus, en niet eens de mogelijkheid om zonnestand in rekening te brengen zijn de redenen waarom ik het dus in HomeKit moet instellen.)
In de Hue app zie je ook "Motion sensor toilet: niet geconfigureerd" staan. 👍Probleem
Maandenlang zonder problemen.
Sinds een paar weken springt het licht overdag nog steeds op 100%/2700K … maar na een tijdje verandert het plots naar een bright white. Nu achterhaald: 5300K is waar ie naar springt. Dit heb ik absoluut *nergens* ingesteld.
Ik ben ook al maandenlang niet meer aan de instellingen van Hue of HomeKit geweest. En toch doet ie nu plots dit.
Enig idee hoe dit kan?
P.S.: blijkbaar heeft m'n iPhone tegen m'n wil in toch Philips Hue 4.1.0 geïnstalleerd, ik wou bij de vorige versie blijven gezien de wijdverspreid gerapporteerde verslechtering van de Hue app in versie 4. Zou dat het kunnen veroorzaken?
EDIT: misschien is het deze update van 19 dagen geleden die het heeft veroorzaakt? https://reddit.com/r/Home...ue_lamps_have_been_reset/ → bij mij werkt alles van Hue nog steeds in HomeKit, maar dat is misschien enkel omdat ik HomeKit permissions heb ingetrokken voor de Hue app, aangezien de Hue app steeds de geassocieerde room blijft resetten.
Na herhaaldelijk accessoires uit- en inschakelen in de Hue app, is het probleem opgelost in het toilet 🤷♂️ Letterlijk niets veranderd!
Helaas nog exact hetzelfde probleem in de badkamer.
En nu lijken de andere motion sensors niet meer te werken! 🤪 Gevolg: in compleet donker de trap naar beneden deze nacht.
Ik kan toch niet de enige zijn met dit soort problemen?
De dimmer moet er tussenuit, dat sloopt je lamp. Het waarom staat al 798 keer ergens in dit topicMenesis schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:51:
Ik heb een dimmer:
[Afbeelding]
waarop deze is aangesloten:
[Afbeelding]
Maar zou ik die met deze Hue lamp kunnen vervangen? Of moet die dimmer er dan tussenuit? Ik weet niet echt wat een dimmer precies doet (vermindering van voltage?)
[Afbeelding]
Je zegt het niet, maar toch even checken: gebruik je toevallig Homebridge?Wim Leers schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 03:58:
[...]
Niemand? 😞
Na herhaaldelijk accessoires uit- en inschakelen in de Hue app, is het probleem opgelost in het toilet 🤷♂️ Letterlijk niets veranderd!
Helaas nog exact hetzelfde probleem in de badkamer.
En nu lijken de andere motion sensors niet meer te werken! 🤪 Gevolg: in compleet donker de trap naar beneden deze nacht.
Ik kan toch niet de enige zijn met dit soort problemen?
Had daar zelf sinds de laatste update problemen mee dat lampen willekeurig onbereikbaar werden.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik heb 2 bridges, waarvan er een niet meer erin kan maar verbind wel. 3 x lampjes branden. Netwerk is hetzelfde. Wat is er fout? Moet ik hem echt gaan resetten en erna alle lampen weer nogmaals moet toevoegen? Veel werk..
[ Voor 12% gewijzigd door Tosun op 06-10-2021 11:55 ]
ik kom net kijken in de wereld van hue..ik heb een philips OLED tv gekocht met natuurlijk ambilight maar nu wil ik de lampen naast de tv ook mee laten kleuren.
ik heb al twee hue kleuren lampen gekocht maar heb ik nu een bridge nodig om deze samen te laten werken met de tv?...of kan dit gewoon via de app?
ik heb al twee hue kleuren lampen gekocht maar heb ik nu een bridge nodig om deze samen te laten werken met de tv?...of kan dit gewoon via de app?
Nope. Énkel HomeKit.matthijst schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 07:13:
[...]
Je zegt het niet, maar toch even checken: gebruik je toevallig Homebridge?
Had daar zelf sinds de laatste update problemen mee dat lampen willekeurig onbereikbaar werden.
Bedankt om je vermoeden te delen! 😊
Heb pas m'n bridge gereset, lampen en kamers bleven staan.Tosun schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:01:
Ik heb 2 bridges, waarvan er een niet meer erin kan maar verbind wel. 3 x lampjes branden. Netwerk is hetzelfde. Wat is er fout? Moet ik hem echt gaan resetten en erna alle lampen weer nogmaals moet toevoegen? Veel werk..
Was wel alle eigen kleuren kwijt, plus bedieningen en wall switches werkten niet meer en automatiseringen ook weg.
Haters everywhere but I don’t really care
Dat kan alleen als je gebruik maakt van een Hue Sync Box en dus vanaf externe bronnen tv gaat kijken. Die via een settopbox (KPN, Ziggo etc) en/of een Shield, Apple TV, Chromecast, gameconsole etc...Michel242186 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:00:
ik kom net kijken in de wereld van hue..ik heb een philips OLED tv gekocht met natuurlijk ambilight maar nu wil ik de lampen naast de tv ook mee laten kleuren.
Nee hoor, als je een Philips TV met Ambilight hebt (een recente >2018, met Adriod TV dan maakt deze ook gebruik van Hue Sync) dan heb je geen Hue symcbox nodig om extra lampen met je tv mee te laten doen. In je TV menu zit als het goed is een Ambiligt en Hue optie.wizzlewaxx schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 23:09:
[...]
Dat kan alleen als je gebruik maakt van een Hue Sync Box en dus vanaf externe bronnen tv gaat kijken. Die via een settopbox (KPN, Ziggo etc) en/of een Shield, Apple TV, Chromecast, gameconsole etc...
Je hebt een Hue Bridge nodig, dan maakt je Philips OLED TV gebruik van de Hue Sync optie, deze is in recente Philips TVs met Ambiligt ingebouwd.Michel242186 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:00:
Wat zijn de ervaringen met de AduroSmart dimbare stekkers?
https://www.robbshop.nl/a...mbare-stekker-200w-zigbee. Ik heb nu zo'n witgroene inbouwdimmer die onder verschillende namen wordt geleverd. Deze gebruik ik voor een deel van de lampen in mijn systeemplafond (de rest zit nog cheapie op een Ikea stekker). Omdat alle lampen in een stopcontact aan het plafond geprikt zijn, is dit voor mij een gemakkelijkere oplossing en zover ik weet de enige zigbee led stekkerdimmer.
https://www.robbshop.nl/a...mbare-stekker-200w-zigbee. Ik heb nu zo'n witgroene inbouwdimmer die onder verschillende namen wordt geleverd. Deze gebruik ik voor een deel van de lampen in mijn systeemplafond (de rest zit nog cheapie op een Ikea stekker). Omdat alle lampen in een stopcontact aan het plafond geprikt zijn, is dit voor mij een gemakkelijkere oplossing en zover ik weet de enige zigbee led stekkerdimmer.
Ik heb iets vreemds. Vanavond een berg hue geïnstalleerd. 2 "kamers":
-eettafel
-keuken
Allebei met 3 scenes:
-laag
-normaal
-hoog
In de keuken een motion sensor:
-van 18:00 tot 21:00 normaal, daarna niets
-van 21:00 tot 18:00 normaal, daarna na 1 minuut vorige status
Tot zover gaat het goed. Ik heb echter ook een hue dimmer (de afstandsbediening).
-Nu is het na 21:00 en ik selecteer met de dimmer de scene normaal.
-Ik loop de keuken in, pak een biertje, gebeurt niks (dat klopt want stond al op normaal)
-Na 1 minuut gaan de lampen naar de scene laag.
Huh? Begrijp ik "vorige status" verkeerd?
Edit: beetje aan het prutsen geweest nog. Terugkeren naar vorige status werkt dus niet goed.
Stand laag:
:strip_exif()/f/image/b2NUwEPMXq1rA14PX1VFrGK0.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik loop de keuken in:
:strip_exif()/f/image/HeqHbKrtq86GfTtEvAaixg9v.jpg?f=fotoalbum_large)
"Vorige status":
:strip_exif()/f/image/GxUdhWKRzZ8U3gunyasfnDdc.jpg?f=fotoalbum_large)
Meer mensen hier last van?
-eettafel
-keuken
Allebei met 3 scenes:
-laag
-normaal
-hoog
In de keuken een motion sensor:
-van 18:00 tot 21:00 normaal, daarna niets
-van 21:00 tot 18:00 normaal, daarna na 1 minuut vorige status
Tot zover gaat het goed. Ik heb echter ook een hue dimmer (de afstandsbediening).
-Nu is het na 21:00 en ik selecteer met de dimmer de scene normaal.
-Ik loop de keuken in, pak een biertje, gebeurt niks (dat klopt want stond al op normaal)
-Na 1 minuut gaan de lampen naar de scene laag.
Huh? Begrijp ik "vorige status" verkeerd?
Edit: beetje aan het prutsen geweest nog. Terugkeren naar vorige status werkt dus niet goed.
Stand laag:
:strip_exif()/f/image/b2NUwEPMXq1rA14PX1VFrGK0.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik loop de keuken in:
:strip_exif()/f/image/HeqHbKrtq86GfTtEvAaixg9v.jpg?f=fotoalbum_large)
"Vorige status":
:strip_exif()/f/image/GxUdhWKRzZ8U3gunyasfnDdc.jpg?f=fotoalbum_large)
Meer mensen hier last van?
[ Voor 51% gewijzigd door sig69 op 07-10-2021 23:29 ]
Gokje, de lampen gaan eerst terug naar een gedimdere status die lijkt op jouw scene "laag" voordat ze uitgaan. Wacht iets langer om te kijken of ze al dan uit gaan.
Heeft iemand ervaring met de lichtsterkte van een philips hue discover verstraler?
Heb een terras van zo'n 3x3m, waar ik 4 lichtpunten heb. Puur esthetisch zou ik liefst alle 4 de lichtpunten gebruiken, allen met dezelfde lamp.
Heb via de recente bol.com promotie 4 discover verstralers aangekocht, maar ben nu een beetje 'bang' dat deze te fel zullen zijn, ook wanneer ze sterk gedimd zijn. Heeft iemand ervaring met deze lampen?
Bedankt!
Heb een terras van zo'n 3x3m, waar ik 4 lichtpunten heb. Puur esthetisch zou ik liefst alle 4 de lichtpunten gebruiken, allen met dezelfde lamp.
Heb via de recente bol.com promotie 4 discover verstralers aangekocht, maar ben nu een beetje 'bang' dat deze te fel zullen zijn, ook wanneer ze sterk gedimd zijn. Heeft iemand ervaring met deze lampen?
Bedankt!
Ze moeten juist niet uit, maar gewoon terug naar de vorige status. Ik inmiddels in gesprek met met de support afdeling.robkrekel schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 05:49:
Gokje, de lampen gaan eerst terug naar een gedimdere status die lijkt op jouw scene "laag" voordat ze uitgaan. Wacht iets langer om te kijken of ze al dan uit gaan.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic