[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
In het bijwerken van alle scene's waar de nieuwe lamp nog niet in staat gesteld, dat zegt ie toch.

Volgens mij gaat dat niet. Hue ziet het "gewoon" als nieuwe lamp, dat je de oude uit de kamer haalt doet er niet toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:11
robkrekel schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:36:
In het bijwerken van alle scene's waar de nieuwe lamp nog niet in staat gesteld, dat zegt ie toch.

Volgens mij gaat dat niet. Hue ziet het "gewoon" als nieuwe lamp, dat je de oude uit de kamer haalt doet er niet toe.
Dat vind ik ook een ernstige tekortkoming van de HUE app. Het zou handiger zijn dat wanneer je de nieuwe lamp dezelfde naam als de oude lamp zou geven deze gewoon in de scenes zou blijven zitten.

iConnectHue gaat er iets slimmer mee om. je kunt ervoor kiezen om een nieuwe lamp automatisch aan alle scenes toe te voegen. De lamp krijgt dan wel de kleur die een gemiddelde is van de overige lampen in de scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:16

Mimiix

Professioneel Prutser

remmuz schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:06:
[...]

Dat vind ik ook een ernstige tekortkoming van de HUE app. Het zou handiger zijn dat wanneer je de nieuwe lamp dezelfde naam als de oude lamp zou geven deze gewoon in de scenes zou blijven zitten.

iConnectHue gaat er iets slimmer mee om. je kunt ervoor kiezen om een nieuwe lamp automatisch aan alle scenes toe te voegen. De lamp krijgt dan wel de kleur die een gemiddelde is van de overige lampen in de scene.
Het ding is dat Scenes ook opgeslagen worden in de lamp volgens mij.

Dan zou ie dat terug moeten zetten.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:10
Mr. Freeze schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:39:
Vraagje, bestaat er een manier om een (defecte) lamp te vervangen door een nieuwe zonder alle scènes aan te hoeven passen dan wel bij te werken?
Als je een lamp toevoegd aan een kamer/zone dan wordt deze lamp ook automatisch toegevoegd aan alle scenes voor die kamer/zone. Deze lamp krijgt een kleur toegewezen die bij de scene past (dus niet noodzakelijk hetzelfde als de oude/vorige lamp). Ligt er een beetje aan hoe erg je de scenes normaal gesproken tweaked of die toegewezen kleur naar wens is of niet.

Over het algemeen werken de standaard toegewezen waarden voor mij goed genoeg voor de meeste scenes. In sommige kamers heb ik een soort van kleurverloop door de kamer gebouwd en die moet ik dan met de hand nog aanpassen, maar dat zijn er maar een paar en zo vaak voeg ik nu ook weer geen nieuwe lampen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:56
Ik kan even ergens niet meer opkomen…

Ik gebruik Hue icm HA en ben wegens een hardware issue met een schone lei begonnen.

Ik heb plafond lampen met twee E27 lampen. Voorheen waren die lampen bv gecombineerd als light.hal nu is dat geworden light.hal_lamp_1 en light.hal_lamp_2

Ik kan er niet meer opkomen hoe ik dat toendertijd heb gedaan! Kan iemand me helpen mijn geheugen op te frissen? _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Danielson op 08-09-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 11:29

L01

Danielson schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:24:
Ik kan even ergens niet meer opkomen…

Ik gebruik Hue icm HA en ben wegens een hardware issue met een schone lei begonnen.

Ik heb plafond lampen met twee E27 lampen. Voorheen waren die lampen bv gecombineerd als light.hal nu is dat geworden light.hal_lamp_1 en light.hal_lamp_2

Ik kan er niet meer opkomen hoe ik dat toendertijd heb gedaan! Kan iemand me helpen mijn geheugen op te frissen? _/-\o_
Is dat niet gewoon een scene room in de hue app?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
L01 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:29:
[...]

Is dat niet gewoon een scene in de hue app?
Nee…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01

L01

Excuus, ik bedoelde natuurlijk een Room...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
L01 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:49:
[...]

Excuus, ik bedoelde natuurlijk een Room...
Nee, ook niet! Maar bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01

L01

Danielson schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:51:
[...]

Nee, ook niet! Maar bedankt voor het meedenken!
Na een korte google actie blijkt dat een "Zone" te heten: https://www.androidpolice...or-custom-light-grouping/

Als dat het ook niet is dan geef ik het op. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
  • Laatst online: 23-09-2022
Ik heb ongeveer een jaar terug 10 hue lampen (met bridge) in huis opgehangen. Vervolgens zo geconfigureerd dat ze iedere ochtend van 06:00 tot 08:30 en van 17:00 tot 23:30 aanstaan.

Sinds gisteren springen 2 lampen met enige regelmatig op andere tijdstippen aan.. Dit was vannacht zo irritant dat ik alle lampen met de schakelaar uitgezet heb.

Vanochtend alles weer aangezet en sindsdien knipperen 3 lampen aan en uit (Dus vol vermogen naar bijna uit naar vol vermogen, etc). De lampen zitten over 2 verschillende groepen van de meterkast. Deze lampen kan ik via de app ook niet meer vinden. Ik heb de lampen al gewisseld gehad met andere lampen, maar het zijn echt de lampen zelf.

Ik heb ook al de hub gereset, maar dat heeft ook niet geholpen. Ik vind het vooral apart dat de problemen bij 3 lampen bijna gelijkertijd begonnen zijn. Zouden ze nu na 2000-2500 branduren al op zijn? Het gaat om 2 filament en 1 spot.

Iemand nog tips zodat ik kan achterhalen wat er aan de hand is? En of de lampen echt al stuk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Essie689 Software ook allemaal up to date, van zowel de bridge als lampen?

Hoe lang zouden deze lampen mee moeten gaan volgens de specs dan?

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 08-09-2021 19:37 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:15
Essie689 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:45:
Ik vind het vooral apart dat de problemen bij 3 lampen bijna gelijkertijd begonnen zijn. Zouden ze nu na 2000-2500 branduren al op zijn? Het gaat om 2 filament en 1 spot.
Raar. Ik heb lampen die veel ouder zijn (mijn oudste zijn nu een jaar of 5 denk ik?) en veel meer dan 2000 branduren per jaar hebben. Ze zouden niet zo snel kapot mogen gaan.

Een slechte batch? Maar dat kan eigenlijk ook niet want je hebt problemen met 2 verschillende modellen.

Dan ga je haast denken aan invloeden van buitenaf? Denk aan blikseminslag o.i.d...?

Neem aan dat ze onder garantie gewoon vervangen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 08-09-2021 19:51 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:42
Hoi. Even een vraagje;

Denken jullie dat het mogelijk is om icm mijn hue bridge, een paar lampen mee te nemen naar een andere locatie? En kan ik ze dan nog met de app bedienen?

Een vriend wilt ze eens testen in zijn huis.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Robsato schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:14:
[...]

Als je een lamp toevoegd aan een kamer/zone dan wordt deze lamp ook automatisch toegevoegd aan alle scenes voor die kamer/zone. Deze lamp krijgt een kleur toegewezen die bij de scene past (dus niet noodzakelijk hetzelfde als de oude/vorige lamp). Ligt er een beetje aan hoe erg je de scenes normaal gesproken tweaked of die toegewezen kleur naar wens is of niet.

Over het algemeen werken de standaard toegewezen waarden voor mij goed genoeg voor de meeste scenes. In sommige kamers heb ik een soort van kleurverloop door de kamer gebouwd en die moet ik dan met de hand nog aanpassen, maar dat zijn er maar een paar en zo vaak voeg ik nu ook weer geen nieuwe lampen toe.
Zo dacht ik ook dat het werkte…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:41
CRpt3r55 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:41:
Hoi. Even een vraagje;

Denken jullie dat het mogelijk is om icm mijn hue bridge, een paar lampen mee te nemen naar een andere locatie? En kan ik ze dan nog met de app bedienen?

Een vriend wilt ze eens testen in zijn huis.
Als je de hue bridge ook maar meeneemt naar die locatie moet dat wel kunnen.

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:53
Even een vraagje waar ik niet uit kom:

Achter in de tuin hangen 3 lampen:

Deze zijn gekoppeld aan een bewegingssensor en dit werkt goed.
Nu wil ik echter dat de lampen soms continu blijven branden maar dit lukt niet.
Ik kan de lampen op "aan" zetten maar zodra de sensor dan weer wordt geactiveerd dan gaan ze toch na verloop van tijd weer uit.

Hoe kan ik dit verhelpen want dat moet toch ook kunnen?
In de android Hue app zie ik dit nergens terug.

• robkrekel
Als je "soms" even beter definieert komen we er wel denk ik. Is "soms" een ritme? Dan kan je er voor kiezen om de lampen niet uit te laten gaan tussen tijd A en tijd B door gedrag overdag, in onderstaand geval, bij "na:
voor niets doen te kiezen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THTOh9t_Pcc3dV80rrP2Tdre_GA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n0aAszi3EKUnt4nskTBS2MnS.png?f=fotoalbum_large

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:53
Het gaat er mij om dat ik de lampen continue kan laten branden als ik op mijn terras zit.
Dit zijn dus geen vooraf vastgestelde tijden ..... zeker deze zomer niet :)
Of als ik b.v. 's-avonds in de tuin aan het werk ben en ik continue licht wil.

Op "normale' avonden hoeft het licht alleen aan als ik binnen de sensor kom.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:17
Even de Automation uitzetten. Er is geen trigger te bedenken (tenminste, ik kan er niet opkomen) waardoor jouw Bridge 'weet' dat je wil blijven zitten of aan het werk bent. Dus ik zou de lamp met de sensor triggeren en daarna de Automation even deselecteren. Wel deze weer even aanzetten als je klaar bent met zitten/werken.

Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat je een schakelaar toevoegt die de sensor overruled, maar voor de programmering moet je dan niet bij mij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:03
Je kunt de sensor ook uitzetten, schuifje in 'accessoires'.

PVOutput Limelight 6750Wp

• MaxPelle12
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 16:00
Misschien is het dan beter om de sensor te vervangen met een schakelaar. Ik ken zo niet alle verschillende mogelijkheden met third party apps. Maar er lijkt niet echt een patroon in te zitten. Of je moet de sensor op een andere plek hangen waar je dan langs loopt als je het weer uit wilt. Zonder een patroon wordt het heel lastig om te automatiseren.

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 14:31
bruce the boss schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:49:
Het gaat er mij om dat ik de lampen continue kan laten branden als ik op mijn terras zit.

Met iconnecthue kan je een widget aanmaken om je sensor te wisselen van aan naar uit en andersom.
Is wel een extra aankoop (widgets) binnen de app bij ios.

Je kan dit ook doen met bijvoorbeeld een dimmer switch.
Ook met de iconnecthue app zonder extra aankoop.

• jtm_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-07 11:58

Dit dan?
https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/no-motion-no-fuss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel

Dat wordt lastig volledig te automatiseren. Is een beetje de situatie "ik heb een motion sensor in mijn huiskamer, maar zit steeds in het donker"

Motion sensor uitschakelen, op wat voor manier dan ook, is denk ik de enige optie. Of iets er voor hangen zodat ie geen beweging ziet, en de lampen handmatig schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moineau
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09 19:49
Of misschien: https://labs.meethue.com/...s/do-not-disturb-my-scene

De sensor wordt 'gedeactiveerd' zolang er een andere scène actief is. Heb ik zelf ook ingesteld; in het donker gaat bij beweging het ganglicht op 10% aan, behalve als het ganglicht dmv een scène al aanstaat, dan gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
bruce the boss schreef op donderdag 9 september 2021 @ 07:25:
Ik kan de lampen op "aan" zetten maar zodra de sensor dan weer wordt geactiveerd dan gaan ze toch na verloop van tijd weer uit.
Waarom gaan ze uit nadat je ze manueel aan hebt gezet? Door de motion sensor?
Die kan je toch instellen zodat deze naar de originele state van de lamp gaat. Als motion sensor een lamp op "aan" zet terwijl die al op "aan" stond, dan gaat hij na verloop terug naar de originele state, "aan" dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Moineau schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:29:
[...]

Of misschien: https://labs.meethue.com/...s/do-not-disturb-my-scene

De sensor wordt 'gedeactiveerd' zolang er een andere scène actief is. Heb ik zelf ook ingesteld; in het donker gaat bij beweging het ganglicht op 10% aan, behalve als het ganglicht dmv een scène al aanstaat, dan gebeurt er niks.
Ja, dit is inderdaad een optie. Maar dan wel even handmatig aanzetten op een scene voordat je in bereik van de motionsensor bent :+

Ja, onderstaande kan ook nog, al kan ik me voorstellen dat je een andere scene wilt hebben bij relaxen in de tuin als de scene die aanspringt op het moment dat je langs loopt.
biglia schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:01:
[...]

Waarom gaan ze uit nadat je ze manueel aan hebt gezet? Door de motion sensor?
Die kan je toch instellen zodat deze naar de originele state van de lamp gaat. Als motion sensor een lamp op "aan" zet terwijl die al op "aan" stond, dan gaat hij na verloop terug naar de originele state, "aan" dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moineau
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09 19:49
robkrekel schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:50:
[...]
Ja, dit is inderdaad een optie. Maar dan wel even handmatig aanzetten op een scene voordat je in bereik van de motionsensor bent :+
[...]
Volgens mij hoeft dat niet eens, en kun je een scene altijd aanzetten als die lampen al branden. Dan gaan ze ook niet meer uit bij geen beweging. Een scene heeft dan altijd voorrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaikederksen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-12-2024
Wij zijn een huis aan het verbouwen. Een huis waarin voornamelijk hue lichten komen (op enkele plekken nog geen smart verlichting).
Maar nu het dilemma, hoe zorg ik dat in de ruimtes die we nu af hebben (we werken ruimte voor ruimte) ik de spotjes (in dit geval) werkend krijg.
We hebben namelijk nog geen router en internet abonnenment. ( over een maan of 6-9 gaan we pas verhuizen en nemen we glasvezel, dat ligt hier al een aantal jaren, en ook in huis).
Is een (mini)router met mobiele data ook een optie om de bridge aan te sluiten, of zijn er andere mogelijkheden? Of toch maar tijdelijk dubbele kosten van internetabonnement (oude en nieuwe adres)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09 22:37
Je hebt alleen maar internet nodig, wanneer je je lampen vanaf een andere locatie wil bedienen..lokaal werkt het ook zonder internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Maar je moet wel een netwerk hebben. Je telefoon verbindt niet zonder meer met de bridge toch? Een goedkoop tweedehands routertje van marktplaats kopen en die aansluiten op de bridge. Dan kan je alles wat je nodig hebt denk ik.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maaikederksen
Ik heb even wat gegoogled, en kwam hier uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Mr. Freeze

¡GO!

maaikederksen schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:33:
Wij zijn een huis aan het verbouwen. Een huis waarin voornamelijk hue lichten komen (op enkele plekken nog geen smart verlichting).
Maar nu het dilemma, hoe zorg ik dat in de ruimtes die we nu af hebben (we werken ruimte voor ruimte) ik de spotjes (in dit geval) werkend krijg.
We hebben namelijk nog geen router en internet abonnenment. ( over een maan of 6-9 gaan we pas verhuizen en nemen we glasvezel, dat ligt hier al een aantal jaren, en ook in huis).
Is een (mini)router met mobiele data ook een optie om de bridge aan te sluiten, of zijn er andere mogelijkheden? Of toch maar tijdelijk dubbele kosten van internetabonnement (oude en nieuwe adres)
Misschien denk ik iets te makkelijk, maar gewoon in de tussentijd conventionele lampen gebruiken? Desnoods met ouderwetse tijdschakelklok om het er bewoond te laten uitzien als dat is wat je wilt?

XBL gamertag StayingPow3r

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:49

danplo

The Force is strong with me

Laatste tijd heb ik last dat als ik mijn Hue app (ios) opstart het vaak niet de juiste weergave geeft of mijn lampen aan staan of niet. Erg vervelend. De juiste Home weergave krijg ik pas weer te zien als ik de Hue app volledig afsluit en opnieuw opstart. Iemand ervaring met dit probleem? En weet hoe dit op te lossen?

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
maaikederksen schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:33:
Je weet dat Hue lampen die (nog) niet met een bridge zijn gekoppeld standaard ‘aan’ staan wanneer ze zijn aangesloten op het stroomnet?

Bij onze verbouwing werden aan het eind van de (bouw)dag gewoon alle groepen uitgezet waarop de Hue lampen waren aangesloten. De volgende dag gingen ze weer aan. Werkte prima.

Mocht je een iets betere oplossing zoeken, dan ontkom je niet aan het kopen/lenen van een oude router/access point en die op een hue bridge aan te sluiten. Internet is hierbij niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Haal de goedkoopste router bij de lokale MediaMarkt. (Of zoek op V&A of andere marktplaatsen, wie weet vind je ze zelfs voor niks).

Wat je ook nog kan doen is de bridge en lampen eerst thuis aansluiten zodat de boel up-to-date is. Daarna afkoppelen en in het nieuwe huis plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Mr. Freeze

¡GO!

danplo schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 02:53:
Laatste tijd heb ik last dat als ik mijn Hue app (ios) opstart het vaak niet de juiste weergave geeft of mijn lampen aan staan of niet. Erg vervelend. De juiste Home weergave krijg ik pas weer te zien als ik de Hue app volledig afsluit en opnieuw opstart. Iemand ervaring met dit probleem? En weet hoe dit op te lossen?
Ja, idem hiero (iOS). Vooral als ik buitenshuis ben. Die nieuwe app voor Hue maakt me nog niet heel blij.

XBL gamertag StayingPow3r

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Ik ben op zoek naar een manier om bij inschakelen een custom ‘animatie’ te laten tonen, waarbij wordt gefade van uit naar rood naar warm wit. Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden, niet via hue maar ook niet met Homey. Iemand ideeen?
Inschakelen gebeurt via een hue dimmer afstandsbediening.

[ Voor 11% gewijzigd door rik op 11-09-2021 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 21:44
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 07:43:
Ik heb onlangs een HUE Smart Plug in gebruik genomen en met de app geconfigureerd. Echter nu loop ik tegen het probleem aan dat de plug netjes op de gezette tijd uitgaat maar gaat dan vervolgens niet meer aan.

Het volgende moet er gebeuren;

Inschakelen om 6:30
Uitschakelen 00:30
...
Die Smart Plug wordt door Hue behandeld als een lamp, je moet een nieuwe scene aanmaken voor 'aan', dan kan je gewoon schakelen tussen aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
scorpion303 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:32:
[...]

Je weet dat Hue lampen die (nog) niet met een bridge zijn gekoppeld standaard ‘aan’ staan wanneer ze zijn aangesloten op het stroomnet?

Bij onze verbouwing werden aan het eind van de (bouw)dag gewoon alle groepen uitgezet waarop de Hue lampen waren aangesloten. De volgende dag gingen ze weer aan. Werkte prima.

Mocht je een iets betere oplossing zoeken, dan ontkom je niet aan het kopen/lenen van een oude router/access point en die op een hue bridge aan te sluiten. Internet is hierbij niet nodig.
Ze werken ook allemaal via Bluetooth, even de Hue Bluetooth app installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
rik schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:55:
Ik ben op zoek naar een manier om bij inschakelen een custom ‘animatie’ te laten tonen, waarbij wordt gefade van uit naar rood naar warm wit. Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden, niet via hue maar ook niet met Homey. Iemand ideeen?
Inschakelen gebeurt via een hue dimmer afstandsbediening.
Kan vrij simpel, zet ze aan op de kleur waarmee je wilt beginnen (rood), en verander dan de kleur naar warm wit met een lange transition time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
danplo schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 02:53:
Kan bevestigen dat dit hier ook wel voorkomt, meestal nadat de stroom van een lamp is afgeweest. Haal jij ook de stroom van sommige van die lampen af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:49

danplo

The Force is strong with me

Siaon schreef op zondag 12 september 2021 @ 01:10:
[...]

Kan bevestigen dat dit hier ook wel voorkomt, meestal nadat de stroom van een lamp is afgeweest. Haal jij ook de stroom van sommige van die lampen af?
Nee dat doe ik niet. Alle lampen blijven op het stroom staan. Heb er nooit last van gehad, maar na die laatste updates is het bij mij vooral ontstaan. Zelfs mijn Hue Bridge helemaal gereset en de apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt ook niet.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Siaon schreef op zondag 12 september 2021 @ 01:08:
[...]

Kan vrij simpel, zet ze aan op de kleur waarmee je wilt beginnen (rood), en verander dan de kleur naar warm wit met een lange transition time.
Zo had ik hem ook in gedachten inderdaad. Maar in de hue app heb je die mogelijkheid toch niet? In Homey zou het wellicht kunnen, maar volgens mij is dat dan nog steeds niet te koppelen aan het inschakelen van de lamp (power on). Of zie jij wel mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
rik schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:53:
[...]

Zo had ik hem ook in gedachten inderdaad. Maar in de hue app heb je die mogelijkheid toch niet? In Homey zou het wellicht kunnen, maar volgens mij is dat dan nog steeds niet te koppelen aan het inschakelen van de lamp (power on). Of zie jij wel mogelijkheden?
Je zet ze aan met de dimmer zei je toch? Achter die dimmer knop kan je prima deze regels koppelen, ik vermoed dat het gewoon mag met de functie achter de knop, mogelijk moet je er een timer bij gebruiken. Ik werk bijna exclusief met de Hue API en gebruik de officiele app alleen voor updates en het toevoegen van materiaal.

Ik vermoed dat het zelfs zonder timer kan. Als je met een derde partij app de regel opzoekt van die dimmer (dat is wel even een rotkarwij, want Hue geeft ze geen handige namen, ze hebben allemaal nummers) die de scene aanzet die jij bedoelt, dan kan je die regel kopieeren, en daarin de scene waarin je naartoe wilt faden aanzetten met een hele lange fadetime (je veranderd dus de scene die je eerst aanzet in de warm witte scene en geeft het een lange fade time, dus als nu op die knop wordt gedrukt roept hij beide regels aan). Waarschijnlijk doet dit precies wat jij wilt. Maar ik heb dit nog niet getest, dit is op basis van wat ik weet van Hue.

Mogelijk kan je gewoon je bestaande dimmer setup gebruiken, maar moet je even een goede Hue app downloaden en die gebruiken om de functie die deze scene aanzet aanpassen om de fade toe te voegen, is niet erg moeilijk. Daarna kan je de app gewoon weer verwijderen.

Ik gebruik zelf veel All4Hue, volgens mij kan je met de gratis versie dit wel doen (als je iemand kent met een hue app, kunnen zij het ook voor je doen).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xY0TFk0/fade.png
https://ibb.co/XDgRYQg
Het is mij op deze manier vrij simpel gelukt:
1. Ik heb een scene gemaakt met de rode kleuren van waaruit je wilt beginnen.
2. Ik heb een regel gemaakt die deze scene activeert en daarnaast ook stap 3 doet.
3. Gebruik de 'change color' API om de kleur te veranderen naar warm wit over een periode van [vul wat je wil hierin in].

Volgens mij doet dit precies wat je wil.
De ene scene gradueel naar de andere veranderen is toch iets moeilijker, maar dit is vrij makkelijk. Kan heel simpelweg aangepast worden door de knop van je dimmer 1 extra regel te geven.

PS. Je hoeft in het plaatje niet te letten op de conditions, om dingen te testen gebruik ik meestal een timer die een regel triggert, dat is wat je hier ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door Siaon op 12-09-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10-2021
Beste forumleden,
Ik heb een aangepaste automatisering voor mijn lampen aangemaakt in de app.
Bijna alles werkt goed alleen kan ik de lichtsterkte niet instellen. Deze instelling kan ik niet vinden. Ze branden nu ongeveer 50 % en moet nu alle lampen handmatig de volle sterkte geven.
Waar kan ik dit veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:25
Schakel je de lampen in de automatisering “gewoon” aan of doe je dat via een aangemaakte scene? Als je er een scene voor aanmaakt kun je daar de gewenste lampen en de sterkte instellen. Deze scene gebruik je dan in de automatisering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maaikederksen
scorpion303 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:32:
[...]

Dat is een goed idee!!

Ik heb inmiddels een oude router (ik had nog een tp-link). Dus ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
*Knip*, V&A houden we graag in https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 96% gewijzigd door Zeehond op 14-09-2021 20:24 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graaf404
  • Laatst online: 17-05-2023
Hi allemaal,

Ik heb de volgende situalie en zie daar zelf geen Hue oplossing voor, maar mischien weten jullie wat?

We hebben hier een eetkamer lamp, dat is een "domme" maar wel dimbare LED lamp.
de lampjes zijn niet te vervangen, die zitten in glazen bollen.
In de muur is hij alleen aan/uit te schakelen met een gewone schakelaar.
Nu zou ik hem aan en uit willen laten gaan, en dimmen in mijn bestaande HUE "netwerk".

Ik zie zelf nergens een nette oplossing, ie er een oplosing waar ik overheen kijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbeusink
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 20:09
graaf404 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:02:
Hi allemaal,

Ik heb de volgende situalie en zie daar zelf geen Hue oplossing voor, maar mischien weten jullie wat?

We hebben hier een eetkamer lamp, dat is een "domme" maar wel dimbare LED lamp.
de lampjes zijn niet te vervangen, die zitten in glazen bollen.
In de muur is hij alleen aan/uit te schakelen met een gewone schakelaar.
Nu zou ik hem aan en uit willen laten gaan, en dimmen in mijn bestaande HUE "netwerk".

Ik zie zelf nergens een nette oplossing, ie er een oplosing waar ik overheen kijk?
Vanuit Philips Hue zelf zijn er denk ik weinig mogelijkheden.

Wat je wel zou kunnen toepassen is een smart inbouwdimmer module van een ander merk dat compatible is met Philips HUE. Ik heb laatst deze AduroSmart inbouwdimmer gekocht. Hier zou je ook nog de bestaande aan/uit schakelaar op aan kunnen sluiten.

Daarnaast bestaan er ook smart draai-dimmers die je dus kunt gebruiken als conventionele draaidimmer ter vervanging van je aan/uit schakelaar, maar hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Hier geldt dat je even goed moet kijken of je dan een dimmer front kunt krijgen van hetzelfde merk en dezelfde serie als je huidige schakelmateriaal.

[ Voor 7% gewijzigd door dbeusink op 13-09-2021 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul_wg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10-2021
Jos-P schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:41:
Schakel je de lampen in de automatisering “gewoon” aan of doe je dat via een aangemaakte scene? Als je er een scene voor aanmaakt kun je daar de gewenste lampen en de sterkte instellen. Deze scene gebruik je dan in de automatisering.
Het probleem is opgelost., ik moet dit inderdaad doen in een nieuwe scene, dan werkt het perfect.
Bedankt voor de reactie.
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graaf404
  • Laatst online: 17-05-2023
dbeusink schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:42:
[...]

Vanuit Philips Hue zelf zijn er denk ik weinig mogelijkheden.

Wat je wel zou kunnen toepassen is een smart inbouwdimmer module van een ander merk dat compatible is met Philips HUE. Ik heb laatst deze AduroSmart inbouwdimmer gekocht. Hier zou je ook nog de bestaande aan/uit schakelaar op aan kunnen sluiten.
Super.
Precies wat ik eigenlijk zocht.
Ze hebben hem hier niet (ik woon in Zwitserland), maar m'n schoonouders komen over 2 weken hier heen, dus kunnen ze die mooi meenemen.

Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-08 09:59
Sinds de nieuwe Hue-app (iOS) ervaar ik dat een nieuwe lamp met de standaard-naam in HomeKit gezet wordt. Het is dan nodig om de naam van de lamp nog even aan te passen en op te slaan, dan wordt deze gesynchroniseerd.

Onlangs voegde ik weer een lamp toe en bleek het probleem vergroot; deze kwam bovendien ook in ‘Kamer’ terecht en dit liet zich niet op dezelfde manier oplossen.

Ik heb toen de moeite genomen mijn 2 Bridges opnieuw met HomeKit te koppelen, met als gevolg dat ik al mijn groepen en automatiseringen opnieuw moest opbouwen. Zonder effect, overigens.

Vanavond installeerde ik een update op de Bridges. Daarin heeft men waarschijnlijk iets willen oplossen, want kennelijk is alles hard gesynchroniseerd en kan ik weer opnieuw alles in HomeKit rechtbreien.

Heeft iemand anders dit ook al ervaren? Anders is dit misschien reden om deze Bridge-update even aan je voorbij te laten gaan.

Of het probleem er ook mee opgelost is, heb ik nog niet getest. Morgen weer een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38
De releasenotes van de bridge zijn er al!
September 13, 2021
Software version: 1947054040

Improved performance and reliability of the system

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
En nog meer releasenotes, dit keer van lampen:
September 13, 2021
All Philips Hue gradient lamps and light fixtures
Software version: 1.86.7

Bug fixes and stability improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Iemand de ervaring dat Trafri lampen niet koppelen? Ik heb 48 lampen en wat accesoires gekoppeld, dus wellicht zit de Bridge vol, maar heb geen melding gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

@arjandijk162 de limiet van een bridge is zo'n 50 items. Zo te lezen zit je aan die grens.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
arjandijk162 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:23:
Iemand de ervaring dat Trafri lampen niet koppelen? Ik heb 48 lampen en wat accesoires gekoppeld, dus wellicht zit de Bridge vol, maar heb geen melding gezien.
https://www.philips-hue.c...ge/8718696511800#overview

Max 50 lampen per bridge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Pfff vanmiddag een grote crash of reset hier gehad, geen idee wat er gebeurd is.

Gebruik Hue i.c.m. HomeKit en al mijn lampen waren verdwenen uit de toegewezen kamers en stonden ineens allemaal in de "woonkamer"

De lampnamen waren weer hernoemd naar de standaard en ook waren ze dus allemaal verdwenen uit mijn gemaakte scenes.

Natuurlijk deden de bewegingssensoren het ook niet meer aangezien geen enkele lamp hier meer was aan gekoppeld. :(

Iemand dit al eens meegemaakt? Heb verder geen iOS update of iets gedaan.

Ben nu weer druk bezig met alles instellen en configureren maar wordt er uiteraard niet vrolijk van.

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 14-09-2021 18:32 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:27:
Pfff vanmiddag een grote crash of reset hier gehad, geen idee wat er gebeurd is.

Gebruik Hue i.c.m. HomeKit en daarin waren al mijn lampen uit de toegewezen kamers gehaald.
De namen waren weer hernoemd naar de standaard en ze waren verdwenen in al mijn gemaakte scenes.
Ook deden natuurlijk de bewegingsensoren het niet meer aangezien die aan geen enkele lamp meer was gekoppeld. :(

Iemand dit al eens meegemaakt?

Ben nu weer druk bezig met alles instellen en configureren maar wordt er uiteraard niet vrolijk van.
Niet zo dramatisch als bij jou, maar het viel me op bij een slimme Hue stekker verdwenen was uit (in dit geval) de woonkamer en was weer aan de standaard kamer ‘Kamer’ gekoppeld. Deze stekker zat niet in automations of scènes. Dus herstelwerkzaamheden waren zeer minimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 18:19
Is geen harde limiet aangezien ik de boel hier draaide op 1 bridge met 60+ lampen
Iemand de ervaring dat Trafri lampen niet koppelen?
Mijn ervaring is dat je die het beste met touchlink kan toevoegen.

[ Voor 28% gewijzigd door Helox-in-a-box op 14-09-2021 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Er zit een harde limiet op van 63 lampen en 62 devices. (Zie: https://www.smarthomepoint.com/hue-bridge-50-bulb-limit/ ). Die 50 wordt als soft-limit aangehouden om alles lekker soepel te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
@janne_nl : ik neem aan dat je weet dat tegenwoordig de lampen binnen een bepaalde tijd nadat je stroom erop hebt gezet moet koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
jwhoogervorst schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:31:
@janne_nl : ik neem aan dat je weet dat tegenwoordig de lampen binnen een bepaalde tijd nadat je stroom erop hebt gezet moet koppelen?
Dank je wel, maar dat is toch altijd geweest?

En waarom krijg ik die tip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:32
Greatsword schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:27:

Gebruik Hue i.c.m. HomeKit en al mijn lampen waren verdwenen uit de toegewezen kamers en stonden ineens allemaal in de "woonkamer"

De lampnamen waren weer hernoemd naar de standaard en ook waren ze dus allemaal verdwenen uit mijn gemaakte scenes.

Natuurlijk deden de bewegingssensoren het ook niet meer aangezien geen enkele lamp hier meer was aan gekoppeld. :(

Iemand dit al eens meegemaakt? Heb verder geen iOS update of iets gedaan.

Hier precies hetzelfde… na wat zoeken op internet zijn er veel meer mensen met dit probleem. Blijkbaar reset de laatste update van de bridge de homekit instellingen. Bedankt Signify…

• jwhoogervorst
janne_nl schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:49:
[...]

Dank je wel, maar dat is toch altijd geweest?

En waarom krijg ik die tip?
Dat is pas sinds een paar jaar.
Het kon een mogelijke oorzaak zijn... Er zijn meer mensen die het (nog) niet wisten. En ik schreef al: “ik neem aan...”.

Edit: 14 November 2017 lees ik in de releasenotes.
Edit2: 9 april 2018 voor het koppelen aan de bridge, 14 november voor touchlinken aan een dimmer.

Bron: https://www.philips-hue.c...pport/release-notes/lamps

[ Voor 29% gewijzigd door jwhoogervorst op 15-09-2021 09:29 ]

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:08
Kan iemand mij (mijn ouders) uit de brand helpen?

Bij mijn ouders is de hue app ineens gestopt met verbinding maken met de hue bridge. Alle lampen op de bridge branden gewoon vol blauw, en hij vindt de bridge ook gewoon. Vervolgens moet ik op de knop drukken en zegt hij dat hij verbonden is, echter daarna kom ik op een ander scherm en blijft hij onderin zeggen 'verbinding maken'.

Ik heb dit niet eerder meegemaakt. Ik heb het geprobeerd op een ipad en verschillende telefoons, maar allemaal met hetzelfde resultaat. Ik zit er nog niet echt op te wachten om de bridge te resetten, want dan moet ik alles opnieuw gaan instellen.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9IP4lybQOYYzSz1IgA72jRNyQ8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o12uPrcsonSMUc1MuVaDvZ9i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPMAm5v2K2CAKH07kZXj0kWZNzk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yegsCyiR4ZUYXKdKfe8X1FBc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljOcV1OVk6K236i08kHtrUfjnqM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZCALfE4nA0VcAtB7qOiLRjOq.png?f=fotoalbum_large

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• nieuwenf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-05-2024
Bij mijn ouders is de hue app ineens gestopt met verbinding maken met de hue bridge. Alle lampen op de bridge branden gewoon vol blauw, en hij vindt de bridge ook gewoon. Vervolgens moet ik op de knop drukken en zegt hij dat hij verbonden is, echter daarna kom ik op een ander scherm en blijft hij onderin zeggen 'verbinding maken'.
Ik heb hetzelfde probleem. gelukkig werkte iConnect Hue wel en kon ik de lampen nog bedienen. in zag in iConnect Hue dat er een update is geweest op de bridge. zou een oorzaak kunnen zijn

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 14:31
Wachten... schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:20:
Kan iemand mij (mijn ouders) uit de brand helpen?

Ik heb dit niet eerder meegemaakt. Ik heb het geprobeerd op een ipad en verschillende telefoons, maar allemaal met hetzelfde resultaat. Ik zit er nog niet echt op te wachten om de bridge te resetten, want dan moet ik alles opnieuw gaan instellen.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Al een herstart van de bridge geprobeerd ? Stroom eraf en daarna er weer op.

• Wachten...
s e k schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:23:
[...]

Al een herstart van de bridge geprobeerd ? Stroom eraf en daarna er weer op.
Ja zeker, meerder malen, en ook een ander poort geprobeerd andere kabel etc.

• Siaon
Wachten... schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:03:
[...]

Ja zeker, meerder malen, en ook een ander poort geprobeerd andere kabel etc.
Kan een derde partij app (zoals All4Hue) wel verbinden?

• Wachten...
Siaon schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:39:
[...]

Kan een derde partij app (zoals All4Hue) wel verbinden?
Excuus, dit had ik nog niet vermeld, maar hue essentials werkt wel gewoon.

Het is dus echt iets met de app, maar daar is al even geen update van geweest.

• Siaon
Wachten... schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:26:
[...]

Excuus, dit had ik nog niet vermeld, maar hue essentials werkt wel gewoon.

Het is dus echt iets met de app, maar daar is al even geen update van geweest.
Heb je de app al geprobeerd op een andere telefoon? Het liefst eentje die nog niet eerder met deze Bridge heeft gewerkt.

• Wachten...
Siaon schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:46:
[...]

Heb je de app al geprobeerd op een andere telefoon? Het liefst eentje die nog niet eerder met deze Bridge heeft gewerkt.
Ja 2 telefoons zelfs, maar krijg hetzelfde scherm te zien als die ik eerder heb gepost.

• Siaon
Kan je bij Hue Essentials kijken of je er misschien gekke IP-dingen mee hebt gedaan? Je hebt niet toevallig meerdere bridges? Ik heb zelf wel eens de IP nummers omgedraaid, ik kreeg iets vergelijkbaars.

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Wachten... schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:04:
[...]

Ja 2 telefoons zelfs, maar krijg hetzelfde scherm te zien als die ik eerder heb gepost.
Heb dit issue een tijd geleden ook gehad. Ik kon met mijn OnePlus 3T niet meer verbinden met de bridge via de originele Hue app. Met andere apps had ik geen probleem. Als ik de Hue app verwijderde en opnieuw installeerde kon ik eenmalig verbinding maken met de bridge en daarna wederom onmogelijk. Met een iPhone kon ik wel gewoon verbinding krijgen en later met een nieuwe Android telefoon ook. Heb nooit kunnen achterhalen wat nou de exacte oorzaak was, maar ik denk een conflict tussen Android en de app?

• Wachten...
@Siaon @its_me_

Het heeft altijd gewoon gewerkt, zonder dat er iets aan veranderd is geweest.

Ik heb handmatig nog eens het ip adres gewijzigd, maar zonder resultaat. Hij pakt hem op geen enkel device momenteel (ook niet op een iPad o.i.d)

Echt heel vreemd. In de Hue essentials app kon ik geen gekke dingen ontdekken, en heb overigens maar 1 bridge.

Het lijkt mij eerder te komen door een update ofzo, want ik zou anders niet weten waarom het spontaan ineens niet meer werkt. Vervelend is het wel voor mijn ouders want die waren flink gewend aan alles.

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 23:35
Hier ook zelfde problemen. Kan niets met de app.....bepaalde tijdschema's zijn ook niet gaan lopen.....geen idee......irritant.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38
Wachten... schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:56:
@Siaon @its_me_

Het heeft altijd gewoon gewerkt, zonder dat er iets aan veranderd is geweest.

Ik heb handmatig nog eens het ip adres gewijzigd, maar zonder resultaat. Hij pakt hem op geen enkel device momenteel (ook niet op een iPad o.i.d)

Echt heel vreemd. In de Hue essentials app kon ik geen gekke dingen ontdekken, en heb overigens maar 1 bridge.

Het lijkt mij eerder te komen door een update ofzo, want ik zou anders niet weten waarom het spontaan ineens niet meer werkt. Vervelend is het wel voor mijn ouders want die waren flink gewend aan alles.
Via een apk mirror misschien een oudere versie proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:36
Hier ook problemen met de combinatie Hue / HomeKit, alle ongeveer 50 lampen / accessoires stonden ineens in de gang …

Alle scenes die ik in HomeKit had gemaakt zijn ook verdwenen …

Op de MBP heb ik alles weer recht kunnen zetten en op de iPhone stonden helaas alle kamers ook compleet door elkaar … De iPad heb ik nog niet durven kijken 🙂

Gelukkig heeft zij die niet genoemd mag worden er tot nu toe nog niets van gemerkt 😎

• jwhoogervorst
Ik heb afgaande op de berichten hier ook even gekeken, maar bij mij stonden gelukkig alle lampen op hun plaats, alleen 2 slimme stopcontacten stonden onterecht als favorieten aangemerkt.
In ieder geval bedankt voor de waarschuwing!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45

Snippertje

Light up your life

Hue gradient kan je nu tot 3 kleuren geven in de app. Ziet er wel leuk uit. (app net ingesteld en de foto was gisteravond.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWFAJpx5DyroznS8sojHodF2G20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XkijQoelHru1b96jX0ePJMg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qoIXcAH6A1G67BwBQcvN16aRjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQL1dPZ0acOmsrO7DdlQRoNK.jpg?f=fotoalbum_large

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Kun je het gradiënt ook deels dimmen?

Gadgets FTW!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Die gradient is wel leuk, zeker in combinatie met die dynamische scenes.
Wat ik wel vreemd vind, als ik hem aan een entertainment ruimte toevoeg, doet alleen het 1e gedeelte mee, de rest blijft dezelfde kleur. Bugje in de software nog misschien?

Juist, na een update doet nu de hele strip wel mee in de entertainmentruimte.
Wat ik dan wel weer jammer vindt is dat de hele strip dezelfde kleur doet, en niet de afzonderlijke delen hun eigen kleur.

[ Voor 29% gewijzigd door Ritchie op 16-09-2021 15:22 ]

- NAC Breda -

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik ben echt benieuwd naar die nieuwe gradiant lightstrip. Nu heb ik 4x een lightstrip V4 (lengte verschilt tussen de 30 en 60cm) . Ik vraag me af of die gradiant lightstrip op de adapter van V4 lightstrip gaat doen. Dan zou ik 4x uitbreiding van de gradiant kunnen kopen. Zou iemand dat kunnen willen testen? en de uitslag daarvan vertellen? thanks.

• bkruyver
Iemand al een oplossing voor de verbindingsproblemen met de hue? Ik kan alleen met de hue app niet inloggen? Wel met hue essentials en via internet zie ik dat hij online is... volgens mij ook met de update van 13 sept.....
Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om een reset van de bridge te doen....80 lampen en accesoires....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
bkruyver schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:52:
Iemand al een oplossing voor de verbindingsproblemen met de hue? Ik kan alleen met de hue app niet inloggen? Wel met hue essentials en via internet zie ik dat hij online is... volgens mij ook met de update van 13 sept.....
Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om een reset van de bridge te doen....80 lampen en accesoires....
Ik zou er niet per se vanuit gaan dat jij dezelfde problemen hebt als hierboven. Trek je Hue Bridge uit je router en zet hem uit. Doe je router uit. Wacht even een minuutje en doe je router aan, zodra je weer volledig internet hebt (check op je telefoon o.i.d.). Zet je Hue Bridge aan en wacht totdat er twee blauwe lampjes zijn, plug nu je je Hue Bridge er weer in. Wacht tot de drie blauwe lampjes weer aan zijn. Probeer te verbinden. Voor de zekerheid zou je nog even de Hue app op je telefoon compleet eraf kunnen gooien voordat je opnieuw verbindt.

[ Voor 3% gewijzigd door Siaon op 17-09-2021 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
Thx voor adviezen! Helaas niet geholpen....rare is dat ik tegelijkertijd ook hue essentials heb verwijderd en na de Philips hue app zelfde met essentials heb geprobeerd wat wel meteen werkt....heel vreemd.
Het derde lampje valt echter met regelmaat weg en dan zijn de lampen ook niet met de hue remotes te bedienen en dan wordt het voor de rest van het gezin wel frustrerend.....toch maar een reset proberen ben ik bang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
Ik heb exact hetzelfde, geen verbinding mee te krijgen maar nog wel te bedienen met Hue afstandsbedieningen en Friend of Hue schakelaars.

Het rechter lampje van de bridge is soms aan en soms uit.

Andere web functionaliteit moet ik nog bekijken maar vrees ook een reset :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bkruyver
Net contact met servicecentrum, probleem bekend. Er wordt gedacht aan een bug in de app.

Ik heb mijn reserve hue aangesloten, die start gewoon op, en ook na de laatste update.... dus blijft bijzonder.

NB: ik zie nu dat de ene bridge 3 witte status leds heeft en de andere 3 blauwe? Welke zou de nieuwere zijn? Kan geen jaartal vinden achterop...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
@Redshark @bkruyver

Ik heb precies hetzelfde (bij mijn ouders) ineens kan de app geen verbinding maken met de bridge. Hij vindt hem wel en hij zegt ook dat hij verbonden is, maar blijft vervolgens hangen op 'verbinding maken'

In hue essentials werkt wel alles, dus mij lijkt dat er niks mis is met de bridge.

Ook ik heb net contact gehad met de support, maar zelden z'n ongeïnteresseerde medewerkster aan de telefoon gehad. Kreeg het standaard verhaaltje (rebooten, app opnieuw instaleren etc) maar dat was dan ook wel haar kennis.

Ik zit er ook niet op te wachten om alles opnieuw in te stellen. En hue essentials is niet zo fijn werken voor mijn ouders.

Heeft iemand nog een idee? Is er ook een mogelijkheid om een backup te maken via hue essentials ofzo, zodat ik de bridge kan resetten?

Er is overigens een update geweest van de bridge op 13 september. Toen zijn ook de problemen ontstaan.
https://www.philips-hue.c...port/release-notes/bridge

-----------
Update:

Net nogmaals de 'support' aan de lijn gehad, en verteld dat de problemen sinds de laatste bridge update zijn ontstaan. Ze gaf me aan dat er enorm veel problemen en klachten zijn en dat ze nog geen oplossing hebben.
Lekker dan!

Wordt tot die tijd dan maar Hue Essentials gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Wachten... op 17-09-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:15
In de keuken hebben we een dubbele schakelaar. Eén voor de keuken, de ander is de buitenlamp. Ik wil eigenlijk alleen de keukenlamp voorzien van een Philips Hue Wall switch. Nu zie ik dat er 2 schakeldraden en 1 fasedraad aangesloten is. De keukenlamp moet ik doorlussen voor constante spanning. Wanneer ik wall switch aansluit op de schakelaar komt er dan 220 op te staan door de buitenlamp. Iemand die wellicht advies heeft? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zEeabKgG0NPvrDPz02QURhttJw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0EofhrZd0QRoNYZqys2M3t4J.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Ursamajor schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:28:
Kun je het gradiënt ook deels dimmen?
Zo te zien niet.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 16:57

mayhem

Ik ben op zoek naar een oplossing om een oude enkele schakelaar te vervangen door een Philips motion sensor. Weet iemand hier of daar mooie afdekplaatjes voor zijn, dat ie netjes over het gat van de oude schakelaar heen kan?

Sorry, ik ben eruit. Schakelaar materiaal eruit, nieuw blindplaatje erop dat matched met het wit van de motion sensor.

[ Voor 22% gewijzigd door mayhem op 17-09-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
Yazoo schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:45:
In de keuken hebben we een dubbele schakelaar. Eén voor de keuken, de ander is de buitenlamp. Ik wil eigenlijk alleen de keukenlamp voorzien van een Philips Hue Wall switch. Nu zie ik dat er 2 schakeldraden en 1 fasedraad aangesloten is. De keukenlamp moet ik doorlussen voor constante spanning. Wanneer ik wall switch aansluit op de schakelaar komt er dan 220 op te staan door de buitenlamp. Iemand die wellicht advies heeft? [Afbeelding]
Dit gaat alleen werken als het schakelmateriaal de schakelingen compleet los kan hebben, anders gaat je hue wallswitch kapot. Volgens mij heb je dan een wissel-wissel schakelaar nodig, die dus twee ingangen heeft voor de draad onderop de schakelaar, zodat dat schakelingen volledig los van elkaar zijn. Er mag absoluut geen stroom komen te staan op de wallswitch.

• janne_nl
Wat ik gedaan heb is op een paar plekken de bestaande schakelaar doorverbonden. De betreffende hue lampen schakel ik met een hue draadloze schakelaar, de app en/of mijn domotica systeem.

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:49
Flink zoeken in de topics, heb het nog niet gevonden.

Ik wil graag een Lightstrip v4(geen gradient en sync box) achter mijn tv monteren om de muur te verlichten. Hoe monteer je dit het beste met de 90 graden hoeken? Want dat kan zo'n strip in principe niet maken natuurlijk.

Ik weet ook niet zeker of ik hem wel tegen de achterkant van de TV wil plakken, hoe hebben anderen dit opgelost?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:54
Ik heb van die handdoek haakjes achterop de tv geplakt en de strip daaraan/om gehangen want de strip zelf bleef niet goed plakken. Werkt prima.
Pagina: 1 ... 16 ... 85 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic