[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Orangelights23 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:30:
Iets vreemds meegemaakt gister. Heb iets van 20 lampen, 7 accessoires en 1 bridge en nooit eerder problemen gehad. Totdat ik gisteren draadloos een game downloadde op mijn Xbox Series S. Alle accessoires werkten niet meer tijdens het downloaden. Dit terwijl ik veel vaker zowel bedraad als draadloos download op mijn PS5 (Xbox is niet decmain console hier, gebruik hem af en toe) en dit probleem niet heb.

Iemand een idee hoe dit komt?
Ja zeker, komt omdat je Wifi Router en Hue Bridge zowat op elkaar staan, tenminste dat was bij mij het probleem!

Zorg er voor dat je minimaal 50cm of meer afstand houdt tussen Hue Bridge en Wifi Router, verder kanaal wisselen kan helpen, maar dan het liefst op zelfde overlappende kanaal gaan zitten als je Wifi netwerk! En niet eentje kiezen die verder weg zit!

Waarom zal je dan vragen, dit heeft te maken met hoe 2,4Ghz radio signalen zich gedragen op korte afstand van de zendende bron (antenne). Op een afstand tot 30-50 cm (afhankelijk van antenne design) is het 2,4 ghz signaal niet stabiel op 1 kanaal, het gaat dan over alle kanalen heen, met gevolg dat als je Bridge te dicht bij je router staat, er message collision ontstaat, bij voornamelijk binnen komende berichten (zoals van je Dimmer Switch, of lamp status van je lampen), bij het zenden van berichten vanuit de Hue bridge heb je hier minder last van, omdat zowel de router als bridge elkaar horen en dan een vrij moment van zenden geeft! Alleen ontvangen van berichten voor bridge is een probleem, ook omdat ZigBee veel minder zend vermogen gebruikt als wifi.

Hopelijk helpt het om de afstand tussen beide te vergroten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:04
Erik1971 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:09:
[...]

Ja zeker, komt omdat je Wifi Router en Hue Bridge zowat op elkaar staan, tenminste dat was bij mij het probleem!

Zorg er voor dat je minimaal 50cm of meer afstand houdt tussen Hue Bridge en Wifi Router, verder kanaal wisselen kan helpen, maar dan het liefst op zelfde overlappende kanaal gaan zitten als je Wifi netwerk! En niet eentje kiezen die verder weg zit!

Waarom zal je dan vragen, dit heeft te maken met hoe 2,4Ghz radio signalen zich gedragen op korte afstand van de zendende bron (antenne). Op een afstand tot 30-50 cm (afhankelijk van antenne design) is het 2,4 ghz signaal niet stabiel op 1 kanaal, het gaat dan over alle kanalen heen, met gevolg dat als je Bridge te dicht bij je router staat, er message collision ontstaat, bij voornamelijk binnen komende berichten (zoals van je Dimmer Switch, of lamp status van je lampen), bij het zenden van berichten vanuit de Hue bridge heb je hier minder last van, omdat zowel de router als bridge elkaar horen en dan een vrij moment van zenden geeft! Alleen ontvangen van berichten voor bridge is een probleem, ook omdat ZigBee veel minder zend vermogen gebruikt als wifi.

Hopelijk helpt het om de afstand tussen beide te vergroten!
Bedankt voor de info!

De router en bridge staan zo’n 15 meter uit elkaar, maar er hangt wel direct naast de bridge een mesh punt. Zou dat het kunnen zijn? De bridge hangt in de garage omdat die in het midden staat van het huis en onze tuin waar ook veel Hue lampen staan. Ook heeft de router een optie om automatisch het beste kanaal te kiezen.

Het gekke is dat dit probleem er alleen is op de Series S, als ik de PS5 of de laptops gebruik om draadloos te downloaden, merk ik er niets van. Beide appraten staan ook onder de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Orangelights23 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

Bedankt voor de info!

De router en bridge staan zo’n 15 meter uit elkaar, maar er hangt wel direct naast de bridge een mesh punt. Zou dat het kunnen zijn? De bridge hangt in de garage omdat die in het midden staat van het huis en onze tuin waar ook veel Hue lampen staan. Ook heeft de router een optie om automatisch het beste kanaal te kiezen.

Het gekke is dat dit probleem er alleen is op de Series S, als ik de PS5 of de laptops gebruik om draadloos te downloaden, merk ik er niets van. Beide appraten staan ook onder de tv.
Een Mesh punt heeft zelfde effect als router, eigenlijk ieder Wifi apparaat, router, mesh punt, client enz. afstand 50cm of meer van de bride houden!

Wat betreft Series S, wellicht dat deze alleen op 2,4ghz communiceert?

[ Voor 6% gewijzigd door Erik1971 op 23-08-2021 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:02
Orangelights23 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

Bedankt voor de info!

Probeer het eerst eens om het ongeveer 6 cm te verplaatsen, naar links of rechts, boven of onder, je wifi kan daar al minder storing mee geven. het beste is de bridge vrij ergens te plaatsen, dat zigbee wifi is in de bridge sterker dan in de lampen.

Om te weten wat stoort, zet je één voor één een wifi apparaat uit bijv.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

smeerbartje schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:55:
Zie screenshot hieronder. Ik heb dus een Apple home (family) aangemaakt. Hierin zitten ook mijn kinderen. Nu heeft onze dochter een HomePod gekregen en ik wil graag een HUE switch gebruiken om een bepaalde playlist van haar aan te zetten op haar HomePod. Ik doe dit voor mezelf ook/

Alleen wat blijkt? Als ik onder haar account inlog op MacOS, dan zie ik de optie om deze hue switch te configureren (dus de individuele knoppen) dus niet terug. Hoe doen anderen dit? De screenshot is van MIJN account. Hier kan ik dus per knop instellen wat de switch moet doen. Dit lukt helaas niet onder het account van mijn dochter.

[Afbeelding]
Welke type switch gebruik je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:37
megaleo schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:02:
[...]

Welke type switch gebruik je precies?
Wat versta je precies onder switch?
Ik gebruik gewoon de Philips HUE bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Vorige post mistte een plaatje

Mijn vrouw vindt dit soort lampen mooi, maar heb het graag verbonden met mijn Hue systeem en niet alleen maar aan uit. Hebben jullie daar iets slims voor bedacht? Kan een Icasa dimmer pakken, maar dan mis ik de kleurwarmte van de Ambiance lampen die ik gewend ben.

Zou mooi zijn als er fabrikanten zijn die zo'n lamp volledig Hue voorbereid leveren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kW-w_z7EG_ybnaK0vE0jy80zarg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k4YBoPQ7eN5vysnKlD0m4RGD.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

smeerbartje schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:10:
[...]

Wat versta je precies onder switch?
Ik gebruik gewoon de Philips HUE bridge.
Een schakelaar. Switch betekend schakelaar. :)
Je schetst in je vorige post dat je een HUE switch gebruikt om een playlist af te laten spelen. Nu vraag ik mij dus af welke switch (schakelaar) je dan gebruikt?

De HUE bridge is een bridge. Geen switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:37
megaleo schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:36:
[...]

Een schakelaar. Switch betekend schakelaar. :)
Je schetst in je vorige post dat je een HUE switch gebruikt om een playlist af te laten spelen. Nu vraag ik mij dus af welke switch (schakelaar) je dan gebruikt?

De HUE bridge is een bridge. Geen switch.
Ah dat bedoel je 😀. Ik gebruik I’m standaard HUE switch, a.k.a. HUE dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:41
Lastige vraag, maar wie weet heeft iemand hier een oplossing.

Voor een bar ben ik opzoek naar een goede ledstrip die RGBW licht kan geven, nou heb ik zelf thuis Hue en ben ik nog steeds erg tevreden over dus ik dacht, waarom doen we dat ook niet in de bar.
We hebben veel soorten verlichting gehad hier op het werk maar vaak is de gebruiker het grote probleem dat diegene niet weet hoe het werkt.

Hue is lekker gebruiksvriendelijk dus ik zat zelf te denken aan de outdoor slang van 5 meter die we op maat kunnen maken (zal tussen de 4 en 5 meter nodig hebben), een bridge en een afstandsbediening.
Maar nu komt het, is er ook een afstandsbediening van Hue die met kleuren kan omgaan zodat niet elke keer de telefoon erbij gepakt moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:42
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is (en zo ja hoe) de wall switch module te gebruiken met een dubbele pulsdrukker met neutraalstand (dus klik omhoog/klik omlaag)? Ik zou graag due Hue Ensis boven en onder apart van elkaar kunnen bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:38
FabianGTI schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:40:

Voor een bar ben ik opzoek naar een goede ledstrip die RGBW licht kan geven, nou heb ik zelf thuis Hue en ben ik nog steeds erg tevreden over dus ik dacht, waarom doen we dat ook niet in de bar.
We hebben veel soorten verlichting gehad hier op het werk maar vaak is de gebruiker het grote probleem dat diegene niet weet hoe het werkt.

Hue is lekker gebruiksvriendelijk dus ik zat zelf te denken aan de outdoor slang van 5 meter die we op maat kunnen maken (zal tussen de 4 en 5 meter nodig hebben), een bridge en een afstandsbediening.
Maar nu komt het, is er ook een afstandsbediening van Hue die met kleuren kan omgaan zodat niet elke keer de telefoon erbij gepakt moet worden?
Je kunt een aantal scenes instellen met verschillende kleuren en daar met de hue dimmer of smart button tussen schakelen, maar helemaal vrij bedienen van kleuren kan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 21:44
snep schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:08:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is (en zo ja hoe) de wall switch module te gebruiken met een dubbele pulsdrukker met neutraalstand (dus klik omhoog/klik omlaag)? Ik zou graag due Hue Ensis boven en onder apart van elkaar kunnen bedienen.
Dat komt toch gewoon neer op een schakeling die 4 verschillende 'knoppen' bedient?
Je moet er gewoon twee wallswitches aan vast maken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:42
Siaon schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:45:
[...]

Dat komt toch gewoon neer op een schakeling die 4 verschillende 'knoppen' bedient?
Je moet er gewoon twee wallswitches aan vast maken dan.
Thanks! Dit werkt inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
FabianGTI schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:40:

Met de oude LivingColors remotes kun je de kleuren selecteren (als je een de touch varianten hebt, de later versies hebben een rotatie wiel om kleur aan te passen, die bij mij allemaal los zitten inmiddels)!

Alleen het koppelen van zo'n oude LivingColors remote met de bridge is niet eenvoudig, wordt namelijk niet standaard ondersteund, op dit forum (deel 1 t/m 3 waarschijnlijk) wordt het een aantal keren uitgelegd hoe je dat voor elkaar kunt krijgen, mocht je sowieso zo'n remote control nog kunnen bemachtigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik heb nog een v1 living colors lamp met touch afstandsbediening .. zou wel leuk zijn als je die als hue device kunt gebruiken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
CAP-Team schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:19:
ik heb nog een v1 living colors lamp met touch afstandsbediening .. zou wel leuk zijn als je die als hue device kunt gebruiken.
Nope, deze werkt niet met wifi of zigbee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:02
Vraagje:

Ik ben bezig om een aantal HUE lampen te installeren, nu zit ik met 2 dimmer wandschakelaars, die moeten vervangen worden.
Is het goed als de wandschakelaars een standaard aan/uit schakelaar betreft? Maar dat deze dan -altijd- aan staat en verder nooit gebruikt gaat worden.

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

mauro101 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:54:
Vraagje:

Ik ben bezig om een aantal HUE lampen te installeren, nu zit ik met 2 dimmer wandschakelaars, die moeten vervangen worden.
Is het goed als de wandschakelaars een standaard aan/uit schakelaar betreft? Maar dat deze dan -altijd- aan staat en verder nooit gebruikt gaat worden.
Ja dat kan. :)

Je kan ook een Friends Of Hue schakelaar monteren.
Ook kan je een blindplaat monteren ipv je huidige wandschakelaar en daarachter je fase- en schakeldraad aan elkaar knopen d.m.v. een wago-lasklem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
Yo mannen,
Ik heb 3 lampen gekoppeld met mijn philips TV met ambilight. Werkt perfect. Alleen kan ik mijn lampen nu niet meer bedienen als mijn tv aanstaat. Is er een manier dat het wel kan ? Dus dat ik de koppeling met de TV kan overrulen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
Weet iemand of het mogelijk is om een count-down timer aan een scene te koppelen?

Ik zou graag willen dat mijn lampen in x-minuten van de huidige stand naar 0% (uit) dimmen.
Een vaste tijd is niet de bedoeling omdat ik niet altijd op een vaste tijd ga slapen.
Het liefst zou ik deze scene aanroepen in homekit (ios) omdat dit direct vanuit het lockscreen kan.
iConnect hue of de hue app zou ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Bij iConnecthue kan dit wel.
Je kunt dan kiezen om de laatste 3 minuten, de laatste 6 minuten te dimmen of zelfs over de gehele ingestelde tijd te dimmen tot 0%.
Kies je voor “at End” dan heb je als extra mogelijkheid om de timer te laten resetten bij het opnieuw activeren van de timer. Zo gebruik ik bij mij de count- down timers.
Of dit in homekit kan betwijfel ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Jos-P op 28-08-2021 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddjnge
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-10-2023
Heren,

Ik wou een opbouw profiel bestellen icm een hue ledstrip voor in de keuken. Echter is er een V2 (€66,95) of een V3 (€89,90) via Bol, en best prijsverschil! Alleen is het de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Ik wil graag een smart plug toevoegen aan mijn Hue bridge. Wat ik me afvraag: is er een manier om deze niet zichtbaar te maken in het overzicht met apparaten?

Mijn vrouw vind het weleens handig om de “algemene slide” te gebruiken om alle lichten uit te zetten in huis… Maar dat betekent dan dat ook de smart plug zal worden uitgezet en dat juist niet mijn bedoeling. Of komt de smart plug niet in de lijst met verlichting terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:26
Xtince schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:12:
[...]

Of komt de smart plug niet in de lijst met verlichting terecht?
jawel, met Hue is het eigenlijk wel een beetje de bedoeling dat je die smart plug gebruikt voor verlichting. Althans, zo is de app ingericht.
Je kan er natuurlijk iets anders op aansluiten, niemand houdt je tegen, maar zoals je zelf aangeeft voelt het raar om zoiets te hebben in een app die volledig draait om verlichting.

De smart plugs die ik gebruik zijn voornamelijk voor de kerstboom (wanneer we weer mogen), dat is verlichting en voor een IKEA-ledstrip onder de gangkast. Ik heb er dus geen last van dat dat samen werkt met de andere verlichting van HUE.

[ Voor 20% gewijzigd door xFeverr op 30-08-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
xFeverr schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:17:
[...]

jawel, met Hue is het eigenlijk wel een beetje de bedoeling dat je die smart plug gebruikt voor verlichting. Althans, zo is de app ingericht.
Je kan er natuurlijk iets anders op aansluiten, niemand houdt je tegen, maar zoals je zelf aangeeft voelt het raar om zoiets te hebben in een app die volledig draait om verlichting.

De smart plugs die ik gebruik zijn voornamelijk voor de kerstboom (wanneer we weer mogen), dat is verlichting en voor een IKEA-ledstrip onder de gangkast. Ik heb er dus geen last van dat dat samen werkt met de andere verlichting van HUE.
Dat snap ik. De reden waarom ik hem aan hue bridge koppel, is dat ik op afstand mijn Homey zal willen herstarten, op het moment dat deze een beetje raar doet/niet bereikbaar is. Als een soort achtervang dus. Normaal heb ik al die zaken aan Homey zelf, maar dat heeft geen nut als Homey dus niet bereikbaar is. Daarom dat ik de Hue bridge wilde gebruiken, aangezien ik dit toch in mijn bezit heb. Maar dan loop ik het risico dat vrouwtje mooi Homey ook uitzet, waardoor de automatisering niet meer werkt en als gevolg daarvan thuis weer problemen heb 😂.

Maar begrijp dus dat ik de smart plug niet als het ware alleen op mijn telefoon kan draaien en dat het niet zichtbaar is op de hue app van vrouwtje?

Toch kijken naar een aparte hub dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Xtince grappig doel. Heeft Homey geen optie om gepland opnieuw op te starten? Anders zo'n ouderwetse schakelklok gebruiken met van die pinnetjes weet je wel :p elke nacht even rebooten, dan moet het wel lukken toch?

En anders de Zigbee-hub van IKEA, heb je bijna kwartet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
xFeverr schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:12:
@Xtince grappig doel. Heeft Homey geen optie om gepland opnieuw op te starten? Anders zo'n ouderwetse schakelklok gebruiken met van die pinnetjes weet je wel :p elke nacht even rebooten, dan moet het wel lukken toch?

En anders de Zigbee-hub van IKEA, heb je bijna kwartet!
Ja, hij start ook 1 x per week automatisch (op vaste momenten) op. Maar dit idee is echt voor noodgevallen. Bijvoorbeeld als hij onbereikbaar is en ik ben niet thuis/op vakantie. De vakantie flows (willekeurig lampen aan en uit) moeten dan wel door kunnen lopen. Ja idd ben nu ook aan het kijken naar een goedkopen zigbee hub (lidl, ikea of iets dergelijks). Dank in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
Jos-P schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:36:
Bij iConnecthue kan dit wel.
Je kunt dan kiezen om de laatste 3 minuten, de laatste 6 minuten te dimmen of zelfs over de gehele ingestelde tijd te dimmen tot 0%.
Kies je voor “at End” dan heb je als extra mogelijkheid om de timer te laten resetten bij het opnieuw activeren van de timer. Zo gebruik ik bij mij de count- down timers.
Of dit in homekit kan betwijfel ik.
Hoe roep jij deze actie op? Zover ik zie is dit alleen mogelijk in de iConnectHue app en dan alsnog met verschillende clicks. Relatief veel handelingen voor het activeren van een ‘automatische’ dim functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 21:44
jassie256 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:46:
Weet iemand of het mogelijk is om een count-down timer aan een scene te koppelen?

Ik zou graag willen dat mijn lampen in x-minuten van de huidige stand naar 0% (uit) dimmen.
Een vaste tijd is niet de bedoeling omdat ik niet altijd op een vaste tijd ga slapen.
Het liefst zou ik deze scene aanroepen in homekit (ios) omdat dit direct vanuit het lockscreen kan.
iConnect hue of de hue app zou ook kunnen.
Hue ondersteunt bij de actie 'lichten uit' een 'dimtijd' in tienden van een seconde. Nu gebruik ik zelf de standard hue app niet meer, maar gewoon een app die toegang geeft tot de api; staat me bij dat je deze mogelijkheid ook gewoon had bij het instellen van een knop op bijv. de dimmer.

In ieder geval, zoals ik je vraag lees:

Jij hebt 1 bepaalde 'ik ga naar bed/weg' scene.
Als je deze scene aanzet wil je dat met een bepaalde tijd interval de lampen gedimt worden.

Voor zover ik weet kan je niet een actie koppelen aan het actief zijn van een bepaalde scene (tenminste niet zonder hier wat omheen te scripten). Ik weet van geen manier om een conditie te maken in Hue als "Als de scene 'nachtritueel' actief wordt, dan ...".

Ik weet niet of homekit ook een variabele van hue kan wijzigen? Want daarmee kan het wel. Dan moet je een wat langere route lopen door een variabele te wijzigen en je kan wel een conditie maken op het wijzigen van een variabele. Die conditie zou dan weer je 'nachtritueel' scene aan kunnen zetten alsmede een timer aanzetten die de boel gaat dimmen.

Als je via homekit alleen een lamp of scene kunt aanzetten, er is een wat stomme omweg waarmee het zou kunnen, via een ongebruikte lamp. Want Hue kan wel met regelmaat kijken of een bepaalde lampgroep aan is, en je zou een lamp ergens kunnen neerzetten die je niet gebruikt; dan kan je die lampgroep checken of hij aan is. En als hij aan is kan je al je regels gaan uitvoeren zoals hierboven etc.

Ik heb zelf niet zoiets gemaakt overigens hoor, dit bedenk ik ter plekke met wat ik op dit moment weet van het scripten van de Hue Bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:25
Xtince schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:09:
[...]

Dat snap ik. De reden waarom ik hem aan hue bridge koppel, is dat ik op afstand mijn Homey zal willen herstarten, op het moment dat deze een beetje raar doet/niet bereikbaar is. Als een soort achtervang dus. Normaal heb ik al die zaken aan Homey zelf, maar dat heeft geen nut als Homey dus niet bereikbaar is. Daarom dat ik de Hue bridge wilde gebruiken, aangezien ik dit toch in mijn bezit heb. Maar dan loop ik het risico dat vrouwtje mooi Homey ook uitzet, waardoor de automatisering niet meer werkt en als gevolg daarvan thuis weer problemen heb 😂.

Maar begrijp dus dat ik de smart plug niet als het ware alleen op mijn telefoon kan draaien en dat het niet zichtbaar is op de hue app van vrouwtje?

Toch kijken naar een aparte hub dan.
Veel verstand heb ik er niet van maar wat ik zou proberen is om de plug niet toevoegen aan de bridge maar te bedienen met een aparte app (HUE BT app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
flyingdutchboy schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 03:36:
[...]

Veel verstand heb ik er niet van maar wat ik zou proberen is om de plug niet toevoegen aan de bridge maar te bedienen met een aparte app (HUE BT app)
Thanks heb daar ook eigenlijk naar gezocht en denk dat ik gewoon een action slimme stekker ga gebruiken. Wel wifi, maar op zich is wifi connectie in huis prima. En gaat toch alleen om dit doel, beetje zonde om daar nog ergens een zigbee hub voor te halen.

En Hue BT app, is dat niet alleen voor BT? Ken geen slimme stekker met BT eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Nu online
jassie256 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:14:
[...]

Hoe roep jij deze actie op? Zover ik zie is dit alleen mogelijk in de iConnectHue app en dan alsnog met verschillende clicks. Relatief veel handelingen voor het activeren van een ‘automatische’ dim functie.
Ik gebruik enkel de iConnecthue app en ging er even vanuit dat je de verlichting met een schakelaar in schakelt.
Ik gebruik daarvoor een smart button, daarin roep ik een scene op en zet in ditzelfde veld een timer die de verlichting weer uit zet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WpwlLTNm6glPfJFYoIR7LDDv7E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UmaprlvhYIgfwu7C1gD2n2m7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPVJzyeMaiI-KVYsMDRsOe__vzw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SgbwmpOCP4LNIvJwf2Hd9nbR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Jos-P op 31-08-2021 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s e k
  • Laatst online: 12-09 14:31
Xtince schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Ja, hij start ook 1 x per week automatisch (op vaste momenten) op. Maar dit idee is echt voor noodgevallen. Bijvoorbeeld als hij onbereikbaar is en ik ben niet thuis/op vakantie. De vakantie flows (willekeurig lampen aan en uit) moeten dan wel door kunnen lopen. Ja idd ben nu ook aan het kijken naar een goedkopen zigbee hub (lidl, ikea of iets dergelijks). Dank in ieder geval!
Iconnecthue heeft dit wel. Deze kent de mogelijkheid om lampen en/of devices buiten te sluiten van de main switch: “lights not on main switch”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:10
Xtince schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:47:
[...]
En Hue BT app, is dat niet alleen voor BT? Ken geen slimme stekker met BT eerlijk gezegd.
De Hue Smart plug heeft Bluetooth ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Robsato schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:13:
[...]

De Hue Smart plug heeft Bluetooth ;)
Nu ken ik er wel eentje 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kikk0r
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 00:33
Weet iemand wat er met de volgende feature is gebeurd?! Je kon tot voor kort in de Hue app (ik gebruik Android app versie 4.3.0) bij je light settings de 'Power on behavior' instellen op een custom color en brightness. Dit was het eerste wat de lamp liet zien als het weer van stroom werd voorzien (dmv wandschakelaar). Dit kan wel nog steeds, maar als je de lamp nogmaals uit en aan zette, liet de lamp een default warm white en full brightness zien. Zo kon je in feite binnen een paar tellen wisselen tussen je eigen, custom color en het warmere standaard licht. Je hoefde nooit meer de app of de Hue Dimmer Switch erbij te pakken om terug te vallen op de custom color. De volgende tekst stond er ooit bij:
Tip: Quickly get bright white light by switching your power off/on twice to go back to default white state. Wait several seconds between cycles.
Nu is het bij de optie 'Power loss recovery' nog ingebouwd dat er bij twee keer aan-uit handelingen warm wit licht is. Maar om je custom color terug te krijgen zul je dan toch weer het handmatig in moeten stellen via de app..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
CAP-Team schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:19:
V1, die met de eerste generatie LivingColors werd geleverd, die zullen inderdaad niet werken, want die maakt gebruik van een specifiek voor Philips ontwikkeld protocol. Deze was niet zo goed, zeker m.b.t. batterij gevoede remote control, deze ging maar 3-6 maanden mee op een setje batterijen!

De slechte levensduur van de batterijen van deze remote control, was de hoofd redenen dat Philips voor de tweede generatie LivingColors, naar ZigBee is over gestapt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Ik heb een wel bekend probleem met mijn Hue ledstrip, een deel van de strip geeft geen (warm) wit licht. Nu heb ik deze strip altijd gebruikt in de Gameroom en had ik er geen last van, immers Playstation blauw doet het gewoon goed ;).

Echter, ga ik in mijn gameroom een andere ledstrip plaatsen en verplaats ik deze ledstrip naar een andere kamer, waar warm wit licht wel belangrijk is.

Ik wilde dus dit deel er tussenuit knippen en de rest aan elkaar koppelen. Op de ledstrip zitten wat knip tekentjes, maar nu zie ik op youtube verschillende filmpjes, waarbij wordt aangeraden niet te knippen bij het kniptekentje, maar precies tussen de connectoren. Raar dat Philips er dan wel een knip tekentje op zet, waar je dus blijkbaar niet moet knippen. Wellicht dat iemand hier mij van raad kan voorzien. Het is dus de bedoeling het “defecte” stuk eruit te knippen en de rest wel weer te koppelen. Zie ook foto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/in2mC-ON60uN7SnF0Eq3L5tu7X8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfI7bn4rnBH39KdWmKQoz1m8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X80eMX_z6HIYhpdoZMwQi29S_M4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CxOOK5xBnEVN7ICGM339DX1P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EUo7vgMpJWxhhy5naqB2l_4q4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDQugfeKNiIYB590lxI7kmfc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:10
Ik weet niet precies wat je bedoeld met "tussen de connectoren", want ik zie op je fotos maar 1 rij met soldeer eilandjes naast het knip symbool.

Het kan zijn dat de filmpjes op Youtube een nieuwere revisie van de Lightstrip hebben. De huidige strip heeft 2 van die rijen van eilandjes waar je tussendoorknipt, er is een koppelstukje bijgeleverd die dan via contact met die eilandjes weer verbinding maakt zodat je een afgeknipt stuk weer kan hergebruiken. Zie derde plaatje voor koppelstukje https://www.philips-hue.c...er/8718699703424#overview

Aangezien je (zo te zien) de eerste 6 leds vanaf de koppeling er af wilt knippen kan je dat het best bij het symbooltje doen, want dan heb je de eilandjes op het overgebleven stuk om de connector op te solderen. Geen idee hoe je die anders weer vast gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:56
Nieuws en officiele aankondigingen:

https://www.iculture.nl/n...hue-najaarcollectie-2021/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:59

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:25
@jschoorl2, het lukt mij nog niet om die "Philips Hue + Spotify" knop zichtbaar te krijgen... Ik heb de Android 4.4.0 (8816) versie van de app en zou dit graag eens willen proberen...

[ Voor 33% gewijzigd door witterholt op 01-09-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:59
Heb zelf de laatste ios versie van de hue ap 4.4.0 maar zie het ook nog niet.

Het zou zo moeten werken

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:55
Heeft iemand nog een idee hoe dit aan te pakken?
Achtertuin in 2 kamers verdeeld 1 kamer heeft 2 bewegingssensoren. De andere kamer gaat een kwartier na zonsondergang aan en om kwart over elf uit. Kan ik deze kamer na kwart over elf ook op de sensoren laten aan gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
HDMI sync box

Ik heb zelf een apple tv, ps5 en tv kastje van kpn. Is het gewoon kwestie al deze apparaten koppelen middels hdmi aansluiten op de sync box. En dan vervolgens maar 1 hdmi kabel van de sync box naar de tv?

Werkt het schakelen tussen de hdmi kanalen fijn. Bijv na het playstationen wil je tv kijken, switched hij dan alleen met een philips remote of als je bijv de tv box aandoet dan switch hij automatisch naar dat kanaal. Het kan ook zijn dat je een airplay stream start terwijl je aan het playstationen bent.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:54
Jep, dat heet CEC en wordt hier op Twitter bevestigd:
https://mobile.twitter.co...tatus/1174781080165109787

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Thx scheelt me weer vier hdmi kabels trekken naar mijn lg 1

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-07 22:24
Ik heb sinds kort een aantal hue lampen + bridge, en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de lamp bij m'n voordeur maar eens te fixen. Wat ik zou willen bereiken is het volgende:
Na zonsondergang - half 1 snachts gedimd licht aan (Gelukt)
Als is thuiskom (op basis van lokatie) maximaal licht aan (gelukt)
Na een minuut of 10 zou ik het licht weer terug willen zetten in de gedimde stand. Helaas kan ik nog niet echt vinden hoe ik dit kan doen. Het lijkt alsof de hue app hier geen ondersteuning voor biedt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar ga krijgen? Ik zat al even te kijken naar All 4 Hue, maar ik krijg daar uberhaupt geen geofencing opties in gevonden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42
De spotify optie kwam bij mij op ios tevoorschijn na verwijderen en opnieuw installeren van de hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StanTheMan schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:09:
De spotify optie kwam bij mij op ios tevoorschijn na verwijderen en opnieuw installeren van de hue app.
Zojuist geprobeerd werkte helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
Ik zie 'm ook nog niet helaas

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Het kan tot 7 dagen duren (dus tot 7 september) voordat de knop geactiveerd is in je app. Ik heb hem inmiddels op één van mijn toestellen gekregen. Gewoon even wachten lijkt dus het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:44
Welke spots armatuur is het beste icm Hue GU10 voor in de badkamer?
We hebben de spots zelf al aangeschaft, echter lopen we vast op de armatuur.

De spots worden in het plafond gebouwd. Mij lijkt het leuk om kantelbare spots te hebben, echter is de badkamer 4 vierkante meter en we lazen al dat kantelbare spots dan vrijweinig nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:33
August 16, 2021
Software update 1946157000 (Hue Bridge v2)

This update includes the following:

Improved performance and reliability of the system

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 18:19
Jboy1991 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:03:
Welke spots armatuur is het beste icm Hue GU10 voor in de badkamer?
We hebben de spots zelf al aangeschaft, echter lopen we vast op de armatuur.

De spots worden in het plafond gebouwd. Mij lijkt het leuk om kantelbare spots te hebben, echter is de badkamer 4 vierkante meter en we lazen al dat kantelbare spots dan vrijweinig nut heeft.
Dichte armaturen zou ik nemen ivm vocht, wij hebben 6x van deze in de badkamer (5m2): https://www.ledpaneelgroo...-spot-housing-ip65-blanco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2pietjuh2
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 19:26:
[...]

Dichte armaturen zou ik nemen ivm vocht, wij hebben 6x van deze in de badkamer (5m2): https://www.ledpaneelgroo...-spot-housing-ip65-blanco
Die heb ik ook, volgens mij prima armaturen. Heb er wel maar 4 op ongeveer 5 m2. Voor mij voorlopig voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 19:26:
[...]

En kunnen deze spots gewoon als hoofd verlichting? Of zijn dit meer sfeer verlichting (je wilt natuurlijk goed licht hebben bij het scheren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Ik heb de Spotify integratie uitgeprobeerd met Hue. Ik snap dat het nog een early access feature is, maar het valt wel tegen. De lampen zijn totaal niet op de maat van de muziek te krijgen. Of ik het nu op de telefoon zelf afspeel of via de Chromecast.

Nu verwachtte ik wel dat het niet in sync zou lopen als ik het via Chromecast afspeelde, maar als ook lokaal niet werkt dan wordt het niks. Het is ook heel lastig te bepalen of de lampen nu voor of achter lopen op de muziek. Nog niet echt een goed nummer gevonden waarin je dat makkelijk kunt testen.

Ik hoop dat ze dit nog flink gaan verbeteren, nu lijkt het volstrekte willekeur wat de lampen doen zodra je de muziek aan zet.

(Getest op een iPhone, mijn Android-toestel zit nog niet in de testgroep.)

Zijn er anderen die hun ervaring hierover kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 22:49
Ik heb onlangs een HUE Smart Plug in gebruik genomen en met de app geconfigureerd. Echter nu loop ik tegen het probleem aan dat de plug netjes op de gezette tijd uitgaat maar gaat dan vervolgens niet meer aan.

Het volgende moet er gebeuren;

Inschakelen om 6:30
Uitschakelen 00:30

Stappen die ik doorloop: automatiseringen - plusje - aangepast - begintijd (6:30) - eindtijd (00:30) - ma t/m vrij - volgende - kamer (woonkamer Smart Plug TV) - volgende - suggestie (kan ik alleen "UIT" en geen "AAN" selecteren).

Ik kom er niet echt uit wat ik verkeerd doe, of anders geconfigureerd moet worden... vandaar dit bericht, willen jullie eens meekijken/ denken. BVD.

Wat mij opvalt is dat er enkel

Het volgende heb ik middels automatisering geconfigureerd;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ti5vOOdRW2G7iFzTe0RORTIzTc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gs1TBIWRR1q7F2pbF4Ap6rFb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbKBPYFeAT3mG3M22KH8p-EOOHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUtLDeNAVJ0ruxvoTdzQ7xh2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tbmaTtY4cuxB_QxdxVhE8XcTIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OL0MSdADxvp5p3NZI3Jzi80z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddjnge
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-10-2023
Denk dat helder in dit geval “aan” is, de plug is tenslotte bedoeld voor een domme lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ddjnge schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:06:
Denk dat helder in dit geval “aan” is, de plug is tenslotte bedoeld voor een domme lamp.
Dan gaat die i.p.v. alleen UIT alleen AAN, dus heb ik het omgekeerde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier nog altijd geen banner beschikbaar, maar ach, zo spannend lijkt het allemaal niet.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Vjenne-ICT Voor de zekerheid nog even vragen: je hebt geen OLED-TV toch? Anders gebruik je zo'n socket liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
xFeverr schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:42:
@Vjenne-ICT Voor de zekerheid nog even vragen: je hebt geen OLED-TV toch? Anders gebruik je zo'n socket liever niet.
Heb ik maar laat ik continue spanning opstaan, ben bekend met het risico. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:51
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:01:
[...]

Heb ik maar laat ik continue spanning opstaan, ben bekend met het risico. Bedankt voor het meedenken!
Je schrijft aan om 6.45 en uit om 0.00, maar in je screendump staat 0.30. Probeer eens aan 6.45 en uit 23.59…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:17
Je kan ook eens proberen om er twee losse automations van te maken. Eén voor het inschakelen om 6:45, waarbij je geen eindtijd ingeeft, en de andere voor uitschakelen om 0:30, waarbij je ook geen eindtijd aangeeft. Op die manier kan je per automation de juiste scene (UIT of HELDER) selecteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Archer_VC10 op 04-09-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Nu online
xFeverr schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:42:
Het is niet bij mij van toepassing maar ben wel benieuwd wat het risico is. Puur interesse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
Jos-P schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:54:
[...]

Het is niet bij mij van toepassing maar ben wel benieuwd wat het risico is. Puur interesse.
Ja klinkt ook een beetje gek hè.

OLED televisies voeren wat processen uit om het beeld uniform te houden en er voor te zorgen dat zaken als inbranden minder (tot niet) kunnen voorkomen voor een langere levensduur van je TV. Ook kan het slapende pixels weer tot leven wekken.

Dit wordt gedaan als je de televisie een tijdje hebt gebruikt (ik dacht elke 8 kijkuren bij mijn TV) en je zet hem daarna uit. Dan zit het je niet in de weg, want je kunt tijdens dat proces toch geen tv kijken. Maar dan moet je televisie natuurlijk wel stroom hebben, anders kan het niet worden uitgevoerd.

Op mijn TV (LG) worst dit Pixel Refresher genoemd. Als je altijd direct de stroom van je TV haalt na het uitzetten gaat je OLED veel sneller achteruit.

Dit zie je soms weleens in winkels: daar speelt de TV de hele dag en aan het einde van de dag gaat de knop op de stekkerdoos om waardoor alle TV uit vallen. Dan heeft je OLED TV dus nooit de tijd om een Pixel Refresh uit te voeren.

Dussss: niet doen als je een OLED hebt en anders je er heel bewust van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Hoe zit het met hue gu10 spots ivm railsysteem?

Wij zaten te denken om deze railsysteem te bestellen maar ik zie dat de hutspot 0.3cm groter/langer is dan ze aanraden (5.5cm). Hoe erg gaat dit opvallen?

https://www.lampenlicht.n...L2k4yaSkEFgYaAtKlEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterda
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-10-2023
hoe zet je hue lamp in koppelmodus om te verbinden met ics2000
Mij lukt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08:30
Ik heb een stukje overkapping bij mijn voordeur waar twee spotjes inzitten die bedient worden met een schakelaar naast de voordeur (binnen). Het huis is voor ons nieuw. Wij weten niet hoelang deze situatie al bestaat.

Nu zijn die lampen aan het eind van hun latijn. Eentje is volledig vochtig geworden en de ander heb ik nu ook maar verwijderd. Ik heb binnen in huis alles met hue ingericht dus wilde die ook voor buiten doen. (afb 1 en 2)

In de nieuwe situatie wil ik dat de lampen met een tijdslot op 10% vermogen branden en een bewegingssensor plaatsen zodat bij benaderen van de deur de verlichting feller wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOWnHxO0Y4lQwn8u5d_vLdKWh98=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfSstUbzqWKBbmgC2A2iRj7Y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03l9FO910q9Gj3Hi9NWwu-Aq2pA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDzsnOyaklbOHIhkvP9yCxSV.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik zie een vrij forse kabel lopen richting een convertor (afb3)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfXK79JzLfUc1v8pLvyUXRav5wg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4x6hjuSsMpt9yFYJL3ArLUt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik begrijp dat Phillips hue alleen op 230V werkt.

1. Kan ik de convertor weghalen en de kabel doorlussen naar een gewone hue lamp?

2. Naar wat voor behuizing moet ik kijken waar die hue lamp in kan? De ruimte is in principe droog maar de huidige lampen hebben duidelijk vochtschade dus ik zoek een hoge IP rating denk ik?

3. 230V in een semidroge omgeving: is dat veilig genoeg? Moet ik nog iets van de kabel in waterdichte behuizingen plaatsen? Is nu niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Woon sinds kort in een nieuwbouw appartement (gewoon in NL) en heb voor op het balkon de pricewatch: Philips Hue Outdoor buitensensor

Nu is het echt enorm warm als de zon er volop staat rond het middaguur, maar is deze thermometer nu doorgeslagen of is dit echt mogelijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84b4QB6n5pFzTiOmncgBdLQPH88=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fSXKDEuDesnbiOvJk35250lo.png?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:17

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@drmadi
1. Huidige zijn 12V, kabel kan je dus niet zomaar doorlussen. Stuk naar de spotjes zou je dan ook moeten vervangen door 230V kabel.
2/3. Spotjes die in de badkamer kunnen zouden daar ook moeten kunnen. Maar zou wel extra controleren dat het boven het plafond echt droog is, daar zou het niet nat/vochtig mogen zijn. Niet alleen voor de spotjes maar ook voor de constructie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08:30
Septillion schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:42:
@drmadi
2/3. Spotjes die in de badkamer kunnen zouden daar ook moeten kunnen. Maar zou wel extra controleren dat het boven het plafond echt droog is, daar zou het niet nat/vochtig mogen zijn. Niet alleen voor de spotjes maar ook voor de constructie zelf.
Begrijp ik het goed dat ik niet zomaar een IP65 armatuur kan kopen (zoals deze) en daar een hue gu10 die ik nog liggen heb in kan stoppen?
De armatuur is IP65, moet de lamp dan ook nog speciaal voor buiten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:17

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@drmadi Zou prima moeten zijn, voorkant is gewoon al één geheel en achter zou alleen wat hogere luchtvochtigheid moeten zien. Mits dus de boel erboven niet echt nat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 23:02
Ik loop hier tegen een probleem aan met de kamerindeling en de stemcommando;s icm google.

In de hue app heb ik 2 kamers aangemaakt.
- Woonkamer
- Keuken

De Hub staat in de woonkamer en deze is ook zo in de home app ingesteld.
Daarnaast heb ik 3 spots in de keuken en ook in deze ruimte.

Nu kan ik met een stemcommando de lampen aan en uit doen.
"hey google doe de lampen in de keuken aan"
Dit werkt prima.

Maar zodra ik een scene wil aanzetten in de keuken door een stemcommando lukt dit niet.

https://www.philips-hue.c...e-commands-for-hue-lights

"Stel de lampen in de keuken in op Energie."
Dit komt van de hue site zelf.

Ik kan de lampen dus wel aan en uit zetten, maar een scene selecteren lukt niet.
Iemand enig idee waarom dit is of wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
2pietjuh2 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:29:
Ik heb sinds kort een aantal hue lampen + bridge, en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de lamp bij m'n voordeur maar eens te fixen. Wat ik zou willen bereiken is het volgende:
Na zonsondergang - half 1 snachts gedimd licht aan (Gelukt)
Als is thuiskom (op basis van lokatie) maximaal licht aan (gelukt)
Na een minuut of 10 zou ik het licht weer terug willen zetten in de gedimde stand. Helaas kan ik nog niet echt vinden hoe ik dit kan doen. Het lijkt alsof de hue app hier geen ondersteuning voor biedt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar ga krijgen? Ik zat al even te kijken naar All 4 Hue, maar ik krijg daar uberhaupt geen geofencing opties in gevonden...
iemand toevallig een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Nu online
Met iConnecthue lukt dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Mr. Freeze

¡GO!

2pietjuh2 schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:22:
[...]

Zelf heb ik een twee routines in de app gemaakt, bij beweging dan. Zon op-onder is nachtlampje , bij beweging 50% ofzo en na 10 minuten “vorige status”, dus weer terug naar nachtlampje. Zou bij jouw ook moeten kunnen lijkt me.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
Mr. Freeze schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:42:
[...]

Zelf heb ik een twee routines in de app gemaakt, bij beweging dan. Zon op-onder is nachtlampje , bij beweging 50% ofzo en na 10 minuten “vorige status”, dus weer terug naar nachtlampje. Zou bij jouw ook moeten kunnen lijkt me.
Klopt dat zou moeten kunnen, ik wilde het echter zonder bewegingssensor doen, dus puur op locatie. dat zou een sensor schelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Nu online

Mr. Freeze

¡GO!

2pietjuh2 schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:37:
[...]

Klopt dat zou moeten kunnen, ik wilde het echter zonder bewegingssensor doen, dus puur op locatie. dat zou een sensor schelen :).
Zojuist even gekeken, ik ben bang dat als je op locatie doet dan schakelt hij pas uit als je van huis weg gaat. Misschien is een sensor toch een betere oplossing voor ook bijvoorbeeld gasten e.d. ? Mocht hij overdekt hangen kan je ook met een witte sensor af. Maar deze is wel een stuk makkelijker te stelen want zit enkel met een magneetje vast.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Freeze op 06-09-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 20:30
Heren en dames!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in het volgende. Ik heb een Philips hue Bridge waaraan de volgende producten gekoppeld zijn:

Tradfri Driver ( voor bladverlichting in de keuken) https://www.ikea.com/nl/n...besturing-grijs-60342656/

en

de Tradfri draadloze dimmer:

https://www.ikea.com/nl/n...loze-dimmer-wit-70408595/

Voordat ik met de draadloze dimmer aan de slag ging had ik de werkblad verlichting gekoppeld aan Hue, waarmee ik het ook via spraak en de app kon bedienen. Nadat ik de dimmer heb gekoppeld is de lamp onbeschikbaar geraakt, enkel nog te bedienen via de dimmer, vreselijk irritant.

De werkblad verlichting is echter moeilijk bereikbaar, zonder te moeten slopen (vooraf misschien niet handig over nagedacht). De lamp wordt dus nog wel bediend via Hue maar is niet meer bereikbaar. Iemand suggesties hoe ik deze lamp weer "terug" kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
ExilaaHH schreef op maandag 6 september 2021 @ 23:31:
Heren en dames!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in het volgende. Ik heb een Philips hue Bridge waaraan de volgende producten gekoppeld zijn:

Tradfri Driver ( voor bladverlichting in de keuken) https://www.ikea.com/nl/n...besturing-grijs-60342656/

en

de Tradfri draadloze dimmer:

https://www.ikea.com/nl/n...loze-dimmer-wit-70408595/

Voordat ik met de draadloze dimmer aan de slag ging had ik de werkblad verlichting gekoppeld aan Hue, waarmee ik het ook via spraak en de app kon bedienen. Nadat ik de dimmer heb gekoppeld is de lamp onbeschikbaar geraakt, enkel nog te bedienen via de dimmer, vreselijk irritant.

De werkblad verlichting is echter moeilijk bereikbaar, zonder te moeten slopen (vooraf misschien niet handig over nagedacht). De lamp wordt dus nog wel bediend via Hue maar is niet meer bereikbaar. Iemand suggesties hoe ik deze lamp weer "terug" kan krijgen?
Komt die terug als je de dimmer verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 09:06
megaleo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:22:
[...]

Ik gebruik Hue GU10 lampen in een aantal buitenarmaturen van de Karwei. Zit er al een paar ja in en werkt prima.
Ik heb ook bij de plaatselijke Karwei gevraagd aan een medewerker om te kijken of dit paste.
Het past prima en ik ben er blij mee. Weliswaar zit het niet in een overstek maar ze hangen gewoon buiten tegen de schutting aan. :)
Welke armaturen heb jij? Ik ben namelijk ook opzoek naar een nieuwe buitenlamp :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2pietjuh2
Mr. Freeze schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:42:
[...]

Zojuist even gekeken, ik ben bang dat als je op locatie doet dan schakelt hij pas uit als je van huis weg gaat. Misschien is een sensor toch een betere oplossing voor ook bijvoorbeeld gasten e.d. ? Mocht hij overdekt hangen kan je ook met een witte sensor af. Maar deze is wel een stuk makkelijker te stelen want zit enkel met een magneetje vast.
Ik heb inderdaad maar even een sensor opgepikt, nu lijkt het goed te werken (nog wel ff tunen met de gevoeligheid, anders reageert hij op iedereen die voor 't huis langs loopt/iedere auto)

wel jammer dat automatiseringen net niet die laag dieper kunnen om flows helemaal naar je eigen wensen in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

Imperial Guard schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 06:47:
[...]

Welke armaturen heb jij? Ik ben namelijk ook opzoek naar een nieuwe buitenlamp :)
Onder andere deze
De andere kan ik zo snel even niet vinden. In ieder geval heb ik deze al een jaar of 3 in weer en wind buiten hangen. Nooit problemen mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Greatsword schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:12:
Woon sinds kort in een nieuwbouw appartement (gewoon in NL) en heb voor op het balkon de pricewatch: Philips Hue Outdoor buitensensor

Nu is het echt enorm warm als de zon er volop staat rond het middaguur, maar is deze thermometer nu doorgeslagen of is dit echt mogelijk?

[Afbeelding]
Ja dat is mogelijk. Zelfde geldt voor een gewone thermometer als die in de zon hangt.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Laatst online: 12-09 14:31
2pietjuh2 schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:22:
[...]

Het is misschien mogelijk om een timer van 10 minuten te starten als extra actie als het licht fel gaat branden. Na het aflopen van de timer zou je het licht weer in een andere scene kunnen zetten.

Maar in de hue app kan ik geen timers meer vinden.
Wat is dat een drama app geworden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:33
Aug 09, 2021
Software version 1.86.6, 1.88.1, 1.88.2, 1.90.1

Available for all Philips Hue lights, this update includes:

Security improvements
Bug fixes and stability improvements
Dynamic scenes functionality

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 20:30
kever678 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:12:
[...]

Komt die terug als je de dimmer verwijderd?
Hoe kan ik deze verwijderen? De knop komt niet terug in Hue. Tradfri knoppen en motion sensors zijn niet te verwijderen vanuit de app.

Sowieso tricky wel, want dan kan het zijn dat ik misschien mijn hele werkblad niet meer kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepeLe
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11-2021
Heeft iemand al ervaring met het koppelen van Hue met Spotify. Tijdens het registratieproces blijft hij bij mij hangen op authenticeren. Hij opent spotify en zegt dat hij vervolgens de Hue app (iOS) wilt openen en dat doet hij dan ook. Maar vervolgens blijft hij hangen op 'authenticeren'. Enige wat ik daarna kan doen is de app geforceerd afsluiten en de volgende keer doet hij precies het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:30
PepeLe schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:47:
Heeft iemand al ervaring met het koppelen van Hue met Spotify. Tijdens het registratieproces blijft hij bij mij hangen op authenticeren. Hij opent spotify en zegt dat hij vervolgens de Hue app (iOS) wilt openen en dat doet hij dan ook. Maar vervolgens blijft hij hangen op 'authenticeren'. Enige wat ik daarna kan doen is de app geforceerd afsluiten en de volgende keer doet hij precies het zelfde.
ja, hier geen enkel probleem. pakte alles meteen op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:25
Zie ik wat over het hoofd ? Met de hue tab kun je 3 scènes instellen en niet dimmen. Met de dimming switch 4 en kun je dimmen. De tab is echter 3x zo duur dan de dimming switch. Wat verklaart dit verschil ? Het feit dat er geen batterij nodig is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:54

LDVC

Let's get it over with

flyingdutchboy schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:20:
Zie ik wat over het hoofd ? Met de hue tab kun je 3 scènes instellen en niet dimmen. Met de dimming switch 4 en kun je dimmen. De tab is echter 3x zo duur dan de dimming switch. Wat verklaart dit verschil ? Het feit dat er geen batterij nodig is ?
Waarschijnlijk ja. De Hue Tap gebruikt een EnOcean module die (waarschijnlijk) een stuk duurder is qua inkoop dan de onderdelen voor de Dimmer Switch. Of dat de factor 3 prijs verklaart? vast niet helemaal...

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Vandaag de Spotify-integratie getest. Ziet er best leuk uit, al heb ik misschien wat moeilijke muziek gekozen om te volgen……

Zie: YouTube: 20210907 Spotify integratie Philips Hue & Sonos

Wel via de Spotify-app of Google Assistant aansturen, niet via de Sonos app.

[ Voor 15% gewijzigd door Rallye op 08-09-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
PepeLe schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:47:
Hier helaas hetzelfde probleem (ook in iOS). Iemand een oplossing voorhanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moineau
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09 19:49
cable-one schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:12:
Ik loop hier tegen een probleem aan met de kamerindeling en de stemcommando;s icm google.

In de hue app heb ik 2 kamers aangemaakt.
- Woonkamer
- Keuken

De Hub staat in de woonkamer en deze is ook zo in de home app ingesteld.
Daarnaast heb ik 3 spots in de keuken en ook in deze ruimte.

Nu kan ik met een stemcommando de lampen aan en uit doen.
"hey google doe de lampen in de keuken aan"
Dit werkt prima.

Maar zodra ik een scene wil aanzetten in de keuken door een stemcommando lukt dit niet.

https://www.philips-hue.c...e-commands-for-hue-lights

"Stel de lampen in de keuken in op Energie."
Dit komt van de hue site zelf.

Ik kan de lampen dus wel aan en uit zetten, maar een scene selecteren lukt niet.
Iemand enig idee waarom dit is of wat ik verkeerd doe?
Hmmm, ik zeg altijd 'Hey Google, activeer <scenenaam>', of 'Hey Google, activeer <scenenaam> in de <kamer>'.
Bijvoorbeeld: 'Hey Google, activeer Eettafel' > lamp boven eettafel gaat aan.
Of: 'Hey Google, activeer Blauw in Serre' > lampen gaan blauw in de serre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Nu online

Mr. Freeze

¡GO!

Vraagje, bestaat er een manier om een (defecte) lamp te vervangen door een nieuwe zonder alle scènes aan te hoeven passen dan wel bij te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Tenzij het de enige lamp in de kamer is moet je gewoon de nieuwe lamp kunnen toevoegen en de oude uit de kamer kunnen verwijderen. Waar zit de moeilijkheid?
Pagina: 1 ... 15 ... 85 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic