[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 10:28

Ursamajor

Astrofotograaf

wd200 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:19:
Hi,

Willen mensen met mij denken om een advies te geven voor onze woning..

Wij krijgen in de woonkamer enkele spots (g10) en boven de tafel lampen (e27) en wil ik deze dimmen.
Volgens mij heb ik hier voor 3 opties
- lampen met een 3 stand dimmer (kan op de bestaande schakelaar toch ?)
- schakelaar vervangen voor een dimmer (+/- 80 euro) (kan ik denk op bestaande lampen ?)
- Philips hue

Voor philips hue moet ik dan volgens mij hebben.
- schakelaars voor de wand
- dimmer afstandbediening
- brigde
- lampen uiteraard

Klopt het dan als ik de lampen met de dimmer (of app) om stand X zet en ik zet de uit met de schakelaar en daarna de schakelaar weer aan dat de oude instellingen behouden blijven ?
is inderdaad een instelling van de lamp
Mis ik dan nog niets ?
Lampen niet uitschakelen. Gewoon een dimmerswitch v2 op de bestaande lichtknop monteren.
Voor de lampen boven eettafel zouden witte lampen voldoende zijn; zou ik als dat de wens niet liever een goedkoper dimmer monteren ?
Zelf heb ik nu een armatuur met 5 kaarsgloeilampen met een dimmer. Die zal ik later vervangen voor een met minder lampen, zodat het met Hue niet zo duur wordt. Ik zou hier dan de White ambiance nemen of een filamentlamp. Kleur vind ik niet nodig.
Andere vraag, hoe vaak gebruik je echt andere kleuren of is dat een leuke gadget meer eigenlijk onzin ?
Alleen voor de woonkamerlampen, maar dan gebruik ik alleen de gelige bruine kleuren voor de sfeer.
als ik de eettafel en woonkamer los wil dimmen, heb ik dan twee dimmers nodig ?
Je kunt er scenes voor maken, maar een 2e dimmerswitch of smartbutton handig.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:14
wd200 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:19:
Andere vraag, hoe vaak gebruik je echt andere kleuren of is dat een leuke gadget meer eigenlijk onzin ?
Ik gebruik kleurenlampen voor het Ambilight effect in mijn woonkamer en kantoor (supervet bij het kijken van een film, serie of game), maar buiten dat gebruik ik de kleuren nauwelijks. Soms zet ik een open haard stand aan in mijn kantoor (samen met een open haard filmpje op Youtube) om extra te focussen, maar dat is meer "omdat het kan" dan dat ik er speciaal kleurenlampen voor zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 23:24
Heb al enige tijd problemen met het automatisch aanschakelen van HUE bij zonsondergang.
Bij het wijzigen van deze instelling om deze inschakeling een half uur voor zonsondergang te schakelen gaat dit goed maar bij de zonsondergang gaat hij weer uit.
Heb instelling voor half uur verwijdert maar probleem blijft.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
brandon schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:59:
Heb al enige tijd problemen met het automatisch aanschakelen van HUE bij zonsondergang.
Bij het wijzigen van deze instelling om deze inschakeling een half uur voor zonsondergang te schakelen gaat dit goed maar bij de zonsondergang gaat hij weer uit.

Iemand een idee?
Misschien handig om aan te geven met welke app je alles ingesteld hebt……. Hue, iConnectHue, All4Hue, etc.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:40
Hoi allemaal, heb een vraag; heb 2 kleurlampen aangeschaft. Beide gekoppeld in 1 kamer. als ik nu in deze kamer kies voor bijvoorbeeld " Midzomernachtzon" uit de Scenegalerij dan kleuren beide lampen verschillend.
Als ik op 1 van de lampen klik dan zie ik 1 lampicoontje op het kleurenpallet en 1 stip.
Hoe voorkom ik dit?
Iemand een tip?
bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:34
ambi1961 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:10:
Hoi allemaal, heb een vraag; heb 2 kleurlampen aangeschaft. Beide gekoppeld in 1 kamer. als ik nu in deze kamer kies voor bijvoorbeeld " Midzomernachtzon" uit de Scenegalerij dan kleuren beide lampen verschillend.
Als ik op 1 van de lampen klik dan zie ik 1 lampicoontje op het kleurenpallet en 1 stip.
Hoe voorkom ik dit?
Iemand een tip?
bedankt alvast
Deze 'speciale' scenes maken juist gebruik van 2 of meer verschillende kleuren voor het effect.
Je zou dus een andere scene moeten pakken die alle lampen op 1 kleur zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
B-Force schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:01:
[...]

Deze 'speciale' scenes maken juist gebruik van 2 of meer verschillende kleuren voor het effect.
Je zou dus een andere scene moeten pakken die alle lampen op 1 kleur zet :)
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
lubbertkramer schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:13:
[...]

Mail kwam hier ook pas zojuist binnen maar liet in Home Assistant zowel Philips als Meerdanlicht/123lamp monitoren via een 5 minuten scrape sensor wat op tijd een seintje gaf nadat ik de vorige keer mis had gegrepen.
Hier kwam de notificatie mail inderdaad ook een stuk later binnen. Toen waren de modules nog wel te bestellen op de Philips site, maar toch hartelijk dank voor het delen van het nieuws hier.

Deze modules komen dusdanig weinig aangeboden, dat je het risico loopt dat je weer enkele weken (of zelfs maanden) moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:21
ambi1961 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:10:
Hoe voorkom ik dit?
Iemand een tip?
bedankt alvast
Ik weet niet wat je precies wilt voorkomen, maar de geselecteerde lamp is "groot", de niet geselecteerde lamp(en) puntje(s). Door de andere andere lamp te selecteren (op puntje klikken of in de rij van lampen onderaan het scherm) kan je de kleur van de andere lamp aanpassen.

Als je beide lampen in de scene dezelfde kleur wil dan kan je de bestaande scene bewerken (scene selecteren en dan potloodje in het uitvouwmenu van de scene). Dan kan je de lamp met de "verkeerde" kleur aanpassen en dan de scene op slaan.
Of je zet eerst de lampen op de kleuren zoals je wil en dan klik top rechtboven op + om een nieuwe scene te maken en dan kies je "aangepaste scene maken" die de huidige stand van de lampen as startpunt pakt. En die scene dan natuurlijk weer opslaan.

Ow btw, reaslisser me nu dat je waarschijnlijk via de Hue Scene Galerij aan het browsen bent en vandaar de scene activeert. Als je aktiveert via de Hue Galerij dan krijg je altijd de standaard versie. Om een scene aan te passen aan je eigen wensen (of om de scenes die je vaak gebruikt wat meer bij de hand te hebben) moet je eerst "aan mijn scenes toevoegen" optie gebruiken zodat de scene in het kamer scherm zichtbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Robsato schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:58:
[...]

Ik weet niet wat je precies wilt voorkomen, maar de geselecteerde lamp is "groot", de niet geselecteerde lamp(en) puntje(s). Door de andere andere lamp te selecteren (op puntje klikken of in de rij van lampen onderaan het scherm) kan je de kleur van de andere lamp aanpassen.

Als je beide lampen in de scene dezelfde kleur wil dan kan je de bestaande scene bewerken (scene selecteren en dan potloodje in het uitvouwmenu van de scene). Dan kan je de lamp met de "verkeerde" kleur aanpassen en dan de scene op slaan.
Of je zet eerst de lampen op de kleuren zoals je wil en dan klik top rechtboven op + om een nieuwe scene te maken en dan kies je "aangepaste scene maken" die de huidige stand van de lampen as startpunt pakt. En die scene dan natuurlijk weer opslaan.

Ow btw, reaslisser me nu dat je waarschijnlijk via de Hue Scene Galerij aan het browsen bent en vandaar de scene activeert. Als je aktiveert via de Hue Galerij dan krijg je altijd de standaard versie. Om een scene aan te passen aan je eigen wensen (of om de scenes die je vaak gebruikt wat meer bij de hand te hebben) moet je eerst "aan mijn scenes toevoegen" optie gebruiken zodat de scene in het kamer scherm zichtbaar wordt.
Bedankt voor de reactie, realiseerde mij al dat ik verkeerd zat te kijken, de standaard en de specials. Daar zit um de kneep. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtm_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-06 23:34
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soortgelijke lamp als Hue resonate (zo'n up/down light), maar dan voor binnen en dan het liefst een iets compactere (en voordeligere) uitvoering dan de outdoor-versie. Zoiets kan ik echt nergens vinden.

Iemand tips? Wellicht een ander merk waar een philips Hue lampje in past? Of zo'n lamp waar je een icasa dimmer in weg kunt werken bijvoorbeeld?

Even voor de duidelijkheid, ik bedoel zulk soort lampen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xhKyid5QICZBiNkmUETW0jopsY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/78xlsZJcaMnK8Yf7AMH9jQyV.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
jtm_ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:50:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soortgelijke lamp als Hue resonate (zo'n up/down light), maar dan voor binnen en dan het liefst een iets compactere (en voordeligere) uitvoering dan de outdoor-versie. Zoiets kan ik echt nergens vinden.

Iemand tips? Wellicht een ander merk waar een philips Hue lampje in past? Of zo'n lamp waar je een icasa dimmer in weg kunt werken bijvoorbeeld?

[Afbeelding]
Zoiets?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Kleiner ga je hem niet krijgen ivm het plaatsen van de 2x GU10 spots...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZL5Zj9EJlXW1ltdkiOZ0oC1pDzY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WF0hdyyJTsFq1v8AlHyEJcOA.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door frieskip op 23-07-2021 08:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 07:19

elsinga

=8-)

Ik gebruik hiervoor de Ikea Nymane, kost 15 euro per stuk. Zijn niet vierkant, maar rond.

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/nymane-wandlamp-up-down-vaste-inst-antraciet__0879278_pe718540_s5.jpg?f=s
Zit overigens geen snoer bij, zijn officieel bedoeld om 220v uit de wand te krijgen. Ik gebruik ze wel met snoer, omdat ik in mijn huis geen aansluitingen in de wand heb.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-06 09:36
Ik had nog niet eens gezien dat er een nieuwe firmware uit was:
July 19, 2021
Software update 1946080020 (Hue Bridge v2)

This update includes the following:

Improved performance and reliability of the system

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:06
Boys, nog even een vraag. Ik heb home assistant en een philips hue bridge. Config van de lampen is gedaan via de bridge en via home assistant kan ik mijn lampen ook aan en uit zetten.
Ik heb 3 color GU10 lampen gelinked met mijn philips tv ambilight.
Nu is het probleem dat ik geen controle meer heb over deze lampen. Ze volgen mooi mijn TV.
Hoe krijg ik geregeld dat ik de "controle" kan overnemen als ik dat wil om ze bv uit te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-04 09:00
Zins de update van de Philips Hue app is het sowieso helemaal ruk. Hebben meer mensen last van dat lampen uit blijven na spraak bericht via Google assist?? Als ik dan de aktie nog een keer spreek gaan vaak de uitgebleven kampen wel aan... Valt mij ook altijd op dat de licht sterkte op 0% staat op mijn Google hub scherm.. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18
markie1985 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:43:
Zins de update van de Philips Hue app is het sowieso helemaal ruk. Hebben meer mensen last van dat lampen uit blijven na spraak bericht via Google assist?? Als ik dan de aktie nog een keer spreek gaan vaak de uitgebleven kampen wel aan... Valt mij ook altijd op dat de licht sterkte op 0% staat op mijn Google hub scherm.. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe ??
't valt wel mee, maar ik krijg meer fouten met de nieuwe app dan de "oude".

In mijn ogen een ramp die update. Echt weer een voorbeeld dat die app ontwikkelaars niet naar functioneel-gebruik kijken maar het moet allemaal flashie, blingbling, en ik weet niet wat allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06 11:38
TFZ61 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:35:
[...]

't valt wel mee, maar ik krijg meer fouten met de nieuwe app dan de "oude".

In mijn ogen een ramp die update. Echt weer een voorbeeld dat die app ontwikkelaars niet naar functioneel-gebruik kijken maar het moet allemaal flashie, blingbling, en ik weet niet wat allemaal.
Gaat de spraakfunctie wel via de app ?
Praten de “stembesturingen” niet rechtstreeks met de bridge ?
Dat zou logischer zijn.

Iemand hier die dat weet ?
Ik gebruik dit zelf helemaal niet en ben dit ook niet van plan.
Gewoon nieuwsgierigheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:46
brandon schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:59:

Iemand een idee?
Er zijn sinds de nieuwe HUE app soms wat merkbare onvolkomendheden die enkele gebruikers hebben gemerkt en wat zoals hier boven soms ook wordt gemeld.
In jouw geval gok ik toch ergens een verkeerde instelling want zoals jij je lampen aanstuurt doe ik dit ook deels en dit gaat gewoon goed.

HUE App - onderaan Automatiseringen - [+] kiezen voor nieuwe automatisering - Begin kiezen - Zonsondergang + 30 minuten voor zonsondergang - Overgansduur (heb ik op 5 minuten, langzaam aan) - [Klaar] kiezen - Einde tijd kiezen - Herhalen op dagen M t/m Z - Willekeurige tijden [Nee] - Lampen of Zone kiezen - rechts boven [Bewaar] en het moet werken.

Heb je dit exact zo ingested, denk dan nog even na of je geen HUE Labs formule actief hebt, of hebt gehad.
Soms blijven deze Labs formules nog in het Bridge geheugen ronddwalen. Die kun je vinden en verwijderen via inloggen op de My HUE website.
Optioneel kan er ook nog een HUE Sensor actief aanwezig zijn die op dezelfde lampen of zone actief is. Ik heb dit wel eens gehad waar ik na lang zoeken achter kwam. Ligt voor de hand maar zag het toen even niet.

Toen de nieuwe HUE App actief was had ik af en toe ook Automatiseringen die het niet meer deden, in afwijkende lichtsterkte opkwamen, op rare tjiden aan/uit schakelde, of juist helemaal niet meer uitgingen.
Ik heb er toen voor gekozen om de Bridge programmeringen te resetten middels 'Opruimen' en heb alles er opnieuw ingezet. Sinds dien lijkt het goed te gaan.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 21:49
jtm_ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:50:

[Afbeelding]
Leuke vraag. Je zou hier naar kunnen kijken, dim to warm icm icasa moet wel lukken toch?
https://www.slv.com/nl_nl...%5Bvariant_color%5D=zwartAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iubtzrAYMRnUPVzmvShrC8tLfY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7JczbnfY9iSrUQIT71ueqPNe.png?f=fotoalbum_large
Deze is ook wel leuk
https://www.slv.com/nl_nl/plastra-curve-up-down-148063-1888
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgvUaXvsOdz0ar_K3A-tDk9Kgi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utT1JKDBVzSOEuMgYsJ82wp1.jpg?f=fotoalbum_large

Hier vind je ook nog wat goedkope opties
https://www.into-led.com/.../wandlampen/zwart/#sqr:(q[up%20down%20gu10])

[ Voor 36% gewijzigd door arjandijk162 op 27-07-2021 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVictorNL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-05 14:59
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met de Philips Wiz lampen? Ze zijn in mijn dichtstbijzijnde Gamma in de uitverkoop en ze zien er wel interessant uit, dus ik zocht ze op op internet maar ik kon niet echt duidelijke of veel reviews vinden. Dus ik zou graag als iemand hier ervaring met deze lampjes heeft graag zijn mening erover weten, en hoe ze te vergelijken zijn met Philips Hue en wat de grootste verschillen zijn, hoe de kleuren van de lampen zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:25
JustVictorNL schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:30:
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met de Philips Wiz lampen? Ze zijn in mijn dichtstbijzijnde Gamma in de uitverkoop en ze zien er wel interessant uit, dus ik zocht ze op op internet maar ik kon niet echt duidelijke of veel reviews vinden. Dus ik zou graag als iemand hier ervaring met deze lampjes heeft graag zijn mening erover weten, en hoe ze te vergelijken zijn met Philips Hue en wat de grootste verschillen zijn, hoe de kleuren van de lampen zijn etc.
Even snel gezocht: geen zigbee protocol en werkt dan dus niet met hue samen. Alleen via WiFi ( en een aparte app dus waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zijn er hier mensen die de Hue Ensis hebben hangen? Ik heb nu namelijk gewoon zo'n wit lasdoosje zitten op de plek waar de Ensis moet komen. Is hij breed genoeg om dat af te dekken?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:52
DennusB schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:21:
Zijn er hier mensen die de Hue Ensis hebben hangen? Ik heb nu namelijk gewoon zo'n wit lasdoosje zitten op de plek waar de Ensis moet komen. Is hij breed genoeg om dat af te dekken?
weet niet hoe groot zo'n lasdoos is, maar het bakje van de Ensis dat tgen het plafond komt is 7 cm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:47
Ik heb hue play bats aangesloten op mijn Philips ambilight tv maar als ik de tv uit doe blijven de lampen fel branden

In de hue app staat ingesteld bij entertainment ruimte dat ze uit moeten gaan maar dat doen ze dus niet
Al van alles geprobeerd lampen verwijderd opnieuw ingesteld in de tv maar niks werktVoorheen zag ik ook in de entertainment ruimte staan actief maar dat zie ik ook niet meer

Wie kan me helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
remmuz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:56:
[...]

weet niet hoe groot zo'n lasdoos is, maar het bakje van de Ensis dat tgen het plafond komt is 7 cm breed.
Hij is 10cm breed, helaas. Dus dat gaat niet mooi worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVictorNL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-05 14:59
BGFG schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Even snel gezocht: geen zigbee protocol en werkt dan dus niet met hue samen. Alleen via WiFi ( en een aparte app dus waarschijnlijk
Ik had het gezien, misschien iets leuks voor een zus van mij, maar denk dan toch niet voor mij, heb zelf ook liefst een fysieke knop dat je op de muur kan plakken zoals de dimmer van hue, maar dat heeft wiz blijkbaar niet

[ Voor 15% gewijzigd door JustVictorNL op 27-07-2021 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
DennusB schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:11:
[...]

Hij is 10cm breed, helaas. Dus dat gaat niet mooi worden :(
Meestal zijn die witte lasdozen / afdekdeksels groter dan de gaten zelf. Misschien de lasdoos er even afhalen dan weet je zeker of die wel of niet gaat passen!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtm_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-06 23:34
arjandijk162 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:56:
[...]

Leuke vraag. Je zou hier naar kunnen kijken, dim to warm icm icasa moet wel lukken toch?
https://www.slv.com/nl_nl...%5Bvariant_color%5D=zwart[Afbeelding]
Deze is ook wel leuk
https://www.slv.com/nl_nl/plastra-curve-up-down-148063-1888
[Afbeelding]

Hier vind je ook nog wat goedkope opties
https://www.into-led.com/.../wandlampen/zwart/#sqr:(q[up%20down%20gu10])
Die zwarte is best wel mooi! Maar die kost meer dan 200 euro, en dan moet er ook nog een dimmer bij, en ik weet niet of zo'n blokje erin past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

DennusB schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:21:
Ja genoeg, gebruik even de zoekfunctie in dit topic.

Heb er ook 1 maar die hangt nog niet op i.v.m. Nieuwbouw.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-06-2023
Vraagje (na met veel plezier al maanden het topic te volgen).

In mijn aanstaande woning ga ik vol voor Hue. De situatie is als volgt
- Hue-spots in een verlaagd plafond
- Bestaande lichtknoppen ga ik voorzien van een HUE-wall module
- Ik wil de lichtknoppen door middel van een pulsdrukker de mogelijkheid geven om te laten dimmen.

Mijn vraag zit vooral op de polsdrukker. Wat heb ik nodig om van mijn lichtknop (met wall-module) erachter een lichtknop te kunnen maken, waarmee ik kan dimmen?

Volstaat dit als optie 1 ivm kosten ? https://www.jungstore.nl/...-1-polig-maakcontact.html

Of moet ik als optie 2 voor zo een ondersteuning kiezen? https://www.jungstore.nl/...immer-universeel-led.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 13:40
Alleen optie 1 werkt met een wall-module. Ik heb dit zelf werkend; ingedrukt houden om te dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-06-2023
Bedankt! Ik heb het besteld aangezien het de goedkoopste optie is, kan ik het in het oude huis nog even proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:02
Meerkleurige lightstrip eindelijk :)

https://www.iculture.nl/n...ient-lightstrip-ambiance/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FriXion
Oh nice! Dit lijkt me wel wat voor bijvoorbeeld een open haard simulator. Wel weer prijzig maar dat zijn we inmiddels wel gewend van Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:37
Zou graag een Hue Gradient lightstrip met syncbox kopen voor achter mijn TV echter weet ik dat bij Philips tv’s je de ambilight kleuren kunt instellen indien de muur achter de TV niet wit is maar een andere kleur heeft.

Kan dit met de Hue lightstrip ook? De kleur achter mijn TV is groen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aB3qrLmFaDpJ5V0Yx5z1Nl9X4h4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1rcgdgmadwXp3uLmafJCoty.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24
schumi1986 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:08:
Zou graag een Hue Gradient lightstrip met syncbox kopen voor achter mijn TV echter weet ik dat bij Philips tv’s je de ambilight kleuren kunt instellen indien de muur achter de TV niet wit is maar een andere kleur heeft.

Kan dit met de Hue lightstrip ook? De kleur achter mijn TV is groen
[Afbeelding]
Ik heb ook een groene muur... maar zoals je kan zien, is dat goed te doen! zeker als het wat donkerder is;

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:37
CRpt3r55 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:53:
[...]

Ik heb ook een groene muur... maar zoals je kan zien, is dat goed te doen! zeker als het wat donkerder is;
[YouTube: Transient 2 with Hue Gradient Lightstrip]
Ziet er idd goed uit! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Klopt het dat Google Asstent het commando:

Zet {$device} op 40 procent

.. niet meer kent?
Tot halverwege deze week werkte dit nog prima, maar nu kent die dit commando niet meer. De andere commando's om de lichten te bedienen werken wel.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 21:00
AW_Bos schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:01:
Klopt het dat Google Asstent het commando:

Zet {$device} op 40 procent

.. niet meer kent?
Tot halverwege deze week werkte dit nog prima, maar nu kent die dit commando niet meer. De andere commando's om de lichten te bedienen werken wel.
Werkt hier gewoon. Welke melding krijg je terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

patrickt35 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:24:
[...]

Werkt hier gewoon. Welke melding krijg je terug?
Hij gaat op Google zoeken? 8)7

Als ik zeg 'Dim zithoek', dan zegt hij dat hij ze kan dimmen, maar dan vanaf het scherm.
Maar een vaste waarde die ik uitspreek, herkent hij niet meer als commando?

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 31-07-2021 16:17 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunamous
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-06 19:04
elsinga schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:13:
Ik gebruik hiervoor de Ikea Nymane, kost 15 euro per stuk. Zijn niet vierkant, maar rond.

[Afbeelding]
Zit overigens geen snoer bij, zijn officieel bedoeld om 220v uit de wand te krijgen. Ik gebruik ze wel met snoer, omdat ik in mijn huis geen aansluitingen in de wand heb.
Ik heb nu een aantal GU10 Hue spotjes aangeschaft en de Ikea Nymane, maar ik kom er net achter dat de Nymane niet op een standaard wanddoos past :?. Daarnaast is de afdekplaat 5cm breed en de wanddoos 6cm.

Veel buitenlampen hebben ook geen standaard formaat voor de schroeven dus het is nog even verder zoeken naar eentje die goed past. Als iemand nog suggesties heeft hoor ik die ook graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-06 20:56
Hoi allen, met veel plezier lees ik het forum. Zelf inmiddels ook behoorlijk wat hue apparatuur.
Wel altijd gestoei met bediening, vrouw en kinders moeten het ook bedienen. Mijn schakelmateriaal (GIRAF100) wilde ik daarom combineren met de hue dimmer, die ik gewoon prettig vind werken. De nieuwe wall switch die slecht verkrijgbaar is geeft wrschl weer gedoe met de ruimte achter de schakelaar.... altijd zo proppen met de andere draden. Dus beetje gaan hobbyen. De oude hue dimmer past eigenlijk best aardig bij GIRAF100 mbt breedtemaat. Alleen natuurlijk niet in de lengte. Ik heb er dit van gemaakt. De een zal het niets vinden, misschien zijn er anderen met GIRAF100, dan kan dit dus ook.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlk4_yuU8fvEHXF37Ypt0tBt6oQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RpnryOuDWnD1ub6X0nfPr6TH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwpEb-QzUFEMKroRXdn1XKF0D3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P4YFhQVS7XCdorPlMYWK7QJ1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door bkruyver op 01-08-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
https://www.iculture.nl/nieuws/philips-hue-signe-gradient/

Ook de Signe krijgt een gradient versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb op het widgetscherm (lockscreen? je weet wel, 1x naar rechts swipen) op mijn iPhone nu de oude widget vervangen voor de opdrachten widget. Alleen in plaats van 1 tik moet ik nu:

- opdracht aantikken
- even wachten
- vraagt om touch ID
- dat doe ik
- dan nog een melding die ik eerst moet bevestigen
- dan wordt de actie uitgevoerd.

Dat schiet het doel van een widget nogal voorbij. Ik heb al in de instellingen zitten grasduinen, maar dat moet anders kunnen. In elk geval die touch id check ertussenuit zou al veel helpen? Het gekke is, als ik het via Hey Siri doe, dan is touch Id ineens niet nodig, dus het moet ergens in te stellen zijn lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 02-08-2021 21:16 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:50
BeQuietAndDrive schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:16:
Ik heb op het widgetscherm (lockscreen? je weet wel, 1x naar rechts swipen) op mijn iPhone nu de oude widget vervangen voor de opdrachten widget. Alleen in plaats van 1 tik moet ik nu:

- opdracht aantikken
- even wachten
- vraagt om touch ID
- dat doe ik
- dan nog een melding die ik eerst moet bevestigen
- dan wordt de actie uitgevoerd.

Dat schiet het doel van een widget nogal voorbij. Ik heb al in de instellingen zitten grasduinen, maar dat moet anders kunnen. In elk geval die touch id check ertussenuit zou al veel helpen? Het gekke is, als ik het via Hey Siri doe, dan is touch Id ineens niet nodig, dus het moet ergens in te stellen zijn lijkt me.
Widgets op iOS 14 zijn eigenlijk gewoon dynamische app-iconen. Ze starten altijd de desbetreffende app, dus ook bij de 'Opdrachten'-widget. En om de app te starten vanaf je lockscreen, moet je 'm ontgrendelen.

Via Siri spraakfunctie wordt de app niet gestart, dus is ontgrendelen niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

xFeverr schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:37:
[...]

Widgets op iOS 14 zijn eigenlijk gewoon dynamische app-iconen. Ze starten altijd de desbetreffende app, dus ook bij de 'Opdrachten'-widget. En om de app te starten vanaf je lockscreen, moet je 'm ontgrendelen.

Via Siri spraakfunctie wordt de app niet gestart, dus is ontgrendelen niet nodig.
Thanks, maar de oude widget van hue kon het wel. Powerview werkt ook gewoon nog ouderwets. Wat is dan nog het idee van widgets? En waarom is dat verschil er als ik met hey Siri bedien, of vertrouwt hij dan op mijn stemgeluid ter identificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

Thanks, maar de oude widget van hue kon het wel. Powerview werkt ook gewoon nog ouderwets. Wat is dan nog het idee van widgets? En waarom is dat verschil er als ik met hey Siri bedien, of vertrouwt hij dan op mijn stemgeluid ter identificatie?
Klopt, de oude widgets hadden de mogelijkheid om dingen te doen zonder dat de app geopend werd. Dat is met de nieuwe niet mogelijk, want daar opent altijd de desbetreffende app.

Omdat je met de opdrachten-widget dus de opdrachten-app opent, moet je toestel ontgrendeld worden. Anders zou je met een vergrendeld toestel apps kunnen starten via de widgets. Opdrachten via stemcommando openen de opdrachten-app niet. En aangezien er dus geen app wordt geopend, hoef je het toestel ook niet te vergrendelen.

Dit probleem bestaat dus alleen omdat Apple heeft bedacht dat een widget altijd de app opent waarvan de widget is. Misschien logisch bij de weer-widget of kalender-widget, maar bij de opdrachten-widget is dat minder logisch, zoals je zelf ervaart. Hier is niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

OK thanks. Beetje vreemde manier van hoe Apple denkt dat widgets handig werken dan... Het is bijna sneller om gewoon de app op te zoeken.

Ook vreemd dat er een fotowidget is die jouw foto's kan tonen op het lockscreen, maar daarvoor hoef je dus niet je iPhone te unlocken, dat is allemaal prima in de Apple wereld.

Einde rant :)

[ Voor 41% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 03-08-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:56:
Ook vreemd dat er een fotowidget is die jouw foto's kan tonen op het lockscreen, maar daarvoor hoef je dus niet je iPhone te unlocken, dat is allemaal prima in de Apple wereld.
Ja, in een widget kun je alles laten zien. Dat klopt. Maar ook de foto-widget is gewoon een soort app-icoon. Als je er op drukt wordt de foto-app geopend. De opdrachten-widget kan de opdrachten toch ook laten zien? Je moet er alleen niet op willen drukken :+ :+ :+

Kijken, kijken, niet aankomen!

[ Voor 4% gewijzigd door xFeverr op 03-08-2021 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is het mogelijk twee lampen uit andere kamers te wijzigen zonder de scènes opnieuw te hoeven instellen?

Dus de lamp van boven naar beneden en andersom?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:44
THE_BASE schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:42:
Is het mogelijk twee lampen uit andere kamers te wijzigen zonder de scènes opnieuw te hoeven instellen?

Dus de lamp van boven naar beneden en andersom?
Dan moet je met zones werken....lampen kunnen aan verschillende zones worden toegewezen...niet aan verschillende kamers...hoe het dan gaat met scenes weet ik niet...misschien moet je die per zone even instellen want dat heb ik nog niet uitgeprobeerd..is bij mij ook niet nodig :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie93
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:27
Hallo,

Sinds kort zijn wij onze nieuwbouwwoning ingetrokken. In iedere ruimte heb ik Philips Hue lampen geïnstalleerd. In de meeste ruimtes worden de schakelaars (niet voorzien van blauw draad) gebruikt om de lampen in te schakelen. Voor alle lampen heb ik een opstartgedrag ingesteld.

Toch loop ik tegen een probleem aan:
Wanneer ik de lampen inschakel met de schakelaar, gaat de lamp niet naar de gewenste instelling maar gaat hij op 100% fel (meestal ook wit licht). Via de app moet ik de lamp dan weer opnieuw instellen naar de gewenste felheid.
(edit: meestal schakelt de lamp goed in op de juiste felheid en kleur, toch lijkt hij dit soms te vergeten)

Is hier een oplossing voor? Ik ben pas 3 weken geleden verhuisd maar heb het nu al een aantal keer gehad.

Dank alvast!

[ Voor 7% gewijzigd door Japie93 op 05-08-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Japie93 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:54:
Hallo,

Sinds kort zijn wij onze nieuwbouwwoning ingetrokken. In iedere ruimte heb ik Philips Hue lampen geïnstalleerd. In de meeste ruimtes worden de schakelaars (niet voorzien van blauw draad) gebruikt om de lampen in te schakelen. Voor alle lampen heb ik een opstartgedrag ingesteld.

Toch loop ik tegen een probleem aan:
Wanneer ik de lampen inschakel met de schakelaar, gaat de lamp niet naar de gewenste instelling maar gaat hij op 100% fel (meestal ook wit licht). Via de app moet ik de lamp dan weer opnieuw instellen naar de gewenste felheid.
(edit: meestal schakelt de lamp goed in op de juiste felheid en kleur, toch lijkt hij dit soms te vergeten)

Is hier een oplossing voor? Ik ben pas 3 weken geleden verhuisd maar heb het nu al een aantal keer gehad.

Dank alvast!
https://huehomelighting.c...olor-when-turned-back-on/
Edit: @Japie93 Lampen moeten wel continue spanning houden voor geheugen, als je met aan / uit schakelaars werkt weet ik niet of dit wel gaat werken.

[ Voor 6% gewijzigd door BenEco op 05-08-2021 14:03 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie93
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:27
Dank voor je reactie. Zoals aangegeven in mijn bericht heb ik voor alle lampen al een bepaald gedrag ingesteld bij inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
Japie93 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:01:
[...]

Dank voor je reactie. Zoals aangegeven in mijn bericht heb ik voor alle lampen al een bepaald gedrag ingesteld bij inschakelen.
Ik gebruik dit ook (spanning er soms af) en heb eigenlijk nog nooit gezien dat ze daarna 100% gingen branden.

Het is wel zo dat als je meerdere malen kort achter elkaar de spanning eraf haalt en er weer opzet, de lampen op 100 % gaan branden.
Is dat misschien wat er gebeurt ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FriXion
Mensen, luister alsjeblieft nou eens naar de raad die al zo vaak gegeven wordt over Hue lampen: Niet in en uitschakelen met traditionele schakelaars die de stroom eraf halen. Het is zonde van je lampen. Neem óf schakelaars die de lampen aan en uit kunnen zetten zonder de stroom eraf te halen (bijvoorbeeld de Hue afstandsbediening) óf de Hue wall switch.

Je zet je computer toch ook niet uit door de stekker eruit te trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.and.r
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-05 13:38
Weet iemand toevallig of deze schakelaar compatibel is met Philips Hue?
Alvast bedankt!
Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
Helaas, die schakelaar werkt via WiFi, Hue werkt via Zigbee. Hij zal dus niet met de Hue bridge werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
FriXion schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:49:
Mensen, luister alsjeblieft nou eens naar de raad die al zo vaak gegeven wordt over Hue lampen: Niet in en uitschakelen met traditionele schakelaars die de stroom eraf halen. Het is zonde van je lampen. Neem óf schakelaars die de lampen aan en uit kunnen zetten zonder de stroom eraf te halen (bijvoorbeeld de Hue afstandsbediening) óf de Hue wall switch.

Je zet je computer toch ook niet uit door de stekker eruit te trekken?
Ja, dit is hier al heel vaak voorbij gekomen.

Er zijn echter situaties waarin ik gewoon de stroom er eenvoudig vanaf wil kunnen halen.
Bijvoorbeeld als ik weken de lampen niet gebruik.
Dan gaat ook de bridge van de stroom af.

Overigens kan de keuze voor de wall switch best lastig zijn wanneer je bridge het niet meer doet.
Dan kun je je lamp los en weer vast draaien of in de meterkast gaan grasduinen.
Je zal altijd zien dat dat op een verkeerd moment gebeurt.

Het is electronica en dat gaat een keer stuk.

Zoveel keuzes, zoveel wensen, zoveel mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:53

ChUcKiE

Dus........

s e k schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:48:
[...]
Overigens kan de keuze voor de wall switch best lastig zijn wanneer je bridge het niet meer doet.
Dan kun je je lamp los en weer vast draaien of in de meterkast gaan grasduinen.
Je zal altijd zien dat dat op een verkeerd moment gebeurt.

Het is electronica en dat gaat een keer stuk.
Ik ben dan weer wel echt benieuwd hoe vaak dit dan ook daadwerkelijk in de praktijk zou gebeuren en ja als dat blijkbaar regelmatig voorkomt, is het haast nog interessant om een bridge op spare te houden voor "echte" noodgevallen.

Ja alles kan kapot, maar zijn die ervaringen er dan ook?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 19:15
ChUcKiE schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:32:
[...]

Ik ben dan weer wel echt benieuwd hoe vaak dit dan ook daadwerkelijk in de praktijk zou gebeuren en ja als dat blijkbaar regelmatig voorkomt, is het haast nog interessant om een bridge op spare te houden voor "echte" noodgevallen.

Kort antwoord: Nee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
@s e k Waarom zou je de lampen en de Bridge van de stroom halen? Het verbruik is verwaarloosbaar en juist als je er niet bent kun je via Hue doen alsof je er wel bent.

Ik heb geen Hue om er rekening mee te houden dat er iets kapot gaat, maar ik heb ook niet al mijn lampen vervangen door Hue. En zo’n wall switch is juist weer vlot te vervangen door de echte switch (de volgende dag)….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 11:02
Ik heb een nieuwe routine gemaakt om een lamp na zonsondergang langzaam aan te laten gaan maar hierbij kun je niet aangeven of dit ook gedaan moet worden als je wel of niet thuis bent.

Vraag is dus of de Hue automatiseringen ook de buitenshuis instellingen gebruiken? Of moet ik hiervoor uit uit Hue labs gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Een aantal lampen heeft hier vanavond een update gekregen:
Voor de E14 en E27 lampen was het 1.88.1
Voor de LED-strips was het 67.88.1

En nu maar weer wachten op de releasenotes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 23:18
Ja idd, daar zijn ze karig en niet zo nauwkeurig mee, versie nummer mist de eerste cijfer bijv, (in de Hue app bij software updates.)

Ik plaats even een link van de release notes sites, kan handig zijn.
https://www.philips-hue.com/nl-nl/support/release-notes

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 23:33
Ik heb een vraag over de Hue Bridge: ik ben langzaam aan het huis over aan het zetten op Hue verlichting; nu schat ik dat er uiteindelijk zeker 50 lampen, 10 sensors, en 30 wallswitches nodig zijn. Voor de meeste sensors heb ik ook twee extra memory sensors nodig. Ik denk dat ik daarnaast ongeveer 5 rules nodig heb per wallswitch (150). O ja, ik heb ook nog een aantal dimmers hangen, zal wel niet over 10 gaan, maar die hebben dan wel weer wat meer rules nodig.

Past dat allemaal op 1 Hue Bridge?

Of kan ik beter meteen proberen het op 2 Hue Bridges te zetten, hoe vervelend dat ook is? Want ik begrijp uit reacties hier en op andere websites dat dit later doen pas echt vervelend is, omdat je niets kunt overzetten (en ik heb een 'alles uit' knop die dan niet meer kan werken).

Heeft iemand misschien al zich beziggehouden met een manier om twee Bridges met elkaar te laten praten? Schoot net door mijn hoofd dat je in principe een ambience sensor van bridge 2 samen met een lamp van bridge 1 in een doos kunt stoppen en via een memory sensor met rules en trigger conditions soort van communicatie kunt emuleren?
Ik ben vast niet de eerste die dit heeft bedacht?
jwhoogervorst schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:23:
Een aantal lampen heeft hier vanavond een update gekregen:
Voor de E14 en E27 lampen was het 1.88.1
Voor de LED-strips was het 67.88.1

En nu maar weer wachten op de releasenotes...
Ik heb ook net een update gekregen en mijn E27 lampen zijn naar 1.90.1 gegaan

[ Voor 46% gewijzigd door Siaon op 07-08-2021 01:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
Ik heb zojuist ook de update uitgevoerd. Wel jammer dat de nieuwe app de update-datum niet meer weergeeft. Niet dat je er veel aan had, maar het geeft toch een prettig soort exactheid aan…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik heb zo'n Hue led strip in mijn studio kamer. Ik kan die als entertainment aanzetten zodat je bijv. bij het afspelen van muziek op Youtube een soort van lichtshow krijgt op basis van de muziek. Werkt prima en leuk.

Maar nu ben ik producer en werk in FL Studio als DAW. Daar werkt het helaas niet, ondanks dat dezelfde audio interface is geselecteerd. Klopt het dat Hue dit nog niet ondersteunt?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:39

aawe mwan

Wat ook leuk is:

ChUcKiE schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:32:
[...]

Heel af en toe gebeurt het dat software crasht en bij mij is dat momenteel aan de hand met 1 lamp die vast aan het net verbonden is. Aan het einde van de zomertijd ga ik de groep uitschakelen om deze lamp te resetten.

Een bridge op voorraad houden is niet nodig: het slimme van het Hue systeem is nou juist dat je tijdelijk gewoon de ouderwetse muurschakelaars weer kunt gebruiken als je bridge kapot gaat (als je ze laat zitten).

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:58
Siaon schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:59:
Ik heb een vraag over de Hue Bridge: ik ben langzaam aan het huis over aan het zetten op Hue verlichting; nu schat ik dat er uiteindelijk zeker 50 lampen, 10 sensors, en 30 wallswitches nodig
Ik denk dat je er goed aan doet het concept slimme verlichting in jouw situatie opnieuw te bekijken. 30 wallswitches klinkt echt als een overkill en een directe vervanging van je normale schakelaars. Ik stuur eenzelfde aantal lampen aan met 6 smart buttons en een Hue dimmer. Daarnaast nog drie sensors. De smart button in de kamer bedient alle lampen in de kamer (verschillende scenes) en eigenlijk gebruik ik hem maar af en toe omdat het licht automatisch aangaat als het donker wordt of een half uur voor zonsondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:34
coinman63 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:41:
[...]

Ik denk dat je er goed aan doet het concept slimme verlichting in jouw situatie opnieuw te bekijken. 30 wallswitches klinkt echt als een overkill en een directe vervanging van je normale schakelaars. Ik stuur eenzelfde aantal lampen aan met 6 smart buttons en een Hue dimmer. Daarnaast nog drie sensors. De smart button in de kamer bedient alle lampen in de kamer (verschillende scenes) en eigenlijk gebruik ik hem maar af en toe omdat het licht automatisch aangaat als het donker wordt of een half uur voor zonsondergang.
Eens. Op deze manier is de enige toevoeging dat je ze kunt bedienen met een App danwel Google/Alexa/Siri. Dan is het een kostbare optie.
Huist als je alles wil aanpakken zou ik inzetten op (motion) sensors en automatisering op basis van bv. zonsopgang en -ondergang. De rest inregelen via een App die meer kan dan de standaard app en je komt al heel ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
coinman63 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:41:
[...]

B-Force schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:11:
[...]

Eens. Op deze manier is de enige toevoeging dat je ze kunt bedienen met een App danwel Google/Alexa/Siri. Dan is het een kostbare optie.
Huist als je alles wil aanpakken zou ik inzetten op (motion) sensors en automatisering op basis van bv. zonsopgang en -ondergang. De rest inregelen via een App die meer kan dan de standaard app en je komt al heel ver.
Klopt helemaal, de gewone knoppen moeten iets blijven doen vanwege het feit dat ik niet alleen ben :)
Mogelijk kunnen er wel een aantal van die knoppen weg, maar ik denk dat je dan nog steeds wel richting de 30 gaat. Ook omdat de knoppen vrij ver van elkaar zitten en vaak een eigen wallswitch nodig gaan hebben, alhoewel ik hier mogelijk misschien wat zou kunnen samenvoegen door over te gaan naar dubbele knoppen op een ander punt.

Het gaat even duren voordat slimme knoppen hier (misschien) inburgeren. Ik zie het als een overgangsperiode.

Er is behoorlijk wat slimmigheid aanwezig, met nachtlampen, lampen die met hoeveelheid daglicht meedimmen en of juist helderder worden. Motion sensors worden volgens mij best goed gebruikt ook.

Maar ja :) Zoals ik zei, ik woon niet alleen en mijn significante andere wil knoppen hebben en dat het ook zo is ingesteld dat als er wat aan staat dat ook gewoon lekker zo blijft.

Nou heb ik alleen nog geen antwoord op mijn vraag :)

Ik heb overigens ook nog een andere vraag, op een dubbele knop, kan het kwaad om de ene kant gewoon te laten en de andere kant een wallswitch op aan te sluiten? Want de fase loopt er niet door toch? Of friteur ik dan mijn wallswitch? (Zijn van die knoppen met 1 aansluiting onderaan en 2 bovenaan, die twee verschillende lampen bedienen; alle draden zijn typisch zwart)

[ Voor 24% gewijzigd door Siaon op 07-08-2021 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Je kunt in de officiële Hue app maar 1 bridge tegelijk bedienen. Schakelen tussen meerdere kan wel. Als ik in deze situatie zou zitten dan zou ik de lampen en schakelaars/sensoren groeperen per bridge, zodat de schakelaars ook de lampen kunnen bedienen. Bijvoorbeeld eentje voor de begane grond, eentje voor de verdieping en zo. Grote voordeel van jou WAF variant is dat je de app sowieso niet veel hoeft te gebruiken, want alles via schakelaars. En dan is de beperking van de app niet een probleem. ;)

Hou wel goed in de gaten dat schakelaars op bridge 1 niets kunnen doen met lampen op bridge 2 en zo.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmstrrr
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-06 08:17
Hoi,

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende

Ik maak gebruik van de ics-2000 (octopus) van klikaanklikuit voor de aansturing van mijn tuinverlichting. Het bereik was onvoldoende door de afstand in de tuin waardoor de lampen vaak onbereikbaar waren. Nu heb ik een gu10 lamp (Ikea tradfri) in de keuken gedraaid waardoor het bereik wordt vergroot en de tuinverlichting prima werkt. Nu loop ik tegen het probleem aan dat mijn partner de bestaande wandschakelaar wil blijven gebruiken. En als de keukenlamp uit staat is de tuinverlichting weer buiten bereik. Om er voor te zorgen dat de wandschakelaar gebruikt kan blijven worden lijkt de hue wall switch module de oplossing. Dan staat er immers constant spanning op de lamp. Ook als deze middels de wandschakelaar wordt uitgezet. Maar is deze module compatible met de ics-2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 16:23

ranzige pad

kwaaak kwaak

Siaon schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:59:
Ik heb een vraag over de Hue Bridge: ik ben langzaam aan het huis over aan het zetten op Hue verlichting; nu schat ik dat er uiteindelijk zeker 50 lampen, 10 sensors, en 30 wallswitches nodig zijn. Voor de meeste sensors heb ik ook twee extra memory sensors nodig. Ik denk dat ik daarnaast ongeveer 5 rules nodig heb per wallswitch (150). O ja, ik heb ook nog een aantal dimmers hangen, zal wel niet over 10 gaan, maar die hebben dan wel weer wat meer rules nodig.

Past dat allemaal op 1 Hue Bridge?

Of kan ik beter meteen proberen het op 2 Hue Bridges te zetten, hoe vervelend dat ook is? Want ik begrijp uit reacties hier en op andere websites dat dit later doen pas echt vervelend is, omdat je niets kunt overzetten (en ik heb een 'alles uit' knop die dan niet meer kan werken).

Heeft iemand misschien al zich beziggehouden met een manier om twee Bridges met elkaar te laten praten? Schoot net door mijn hoofd dat je in principe een ambience sensor van bridge 2 samen met een lamp van bridge 1 in een doos kunt stoppen en via een memory sensor met rules en trigger conditions soort van communicatie kunt emuleren?
Ik ben vast niet de eerste die dit heeft bedacht?

[...]

Ik heb ook net een update gekregen en mijn E27 lampen zijn naar 1.90.1 gegaan
Koop 2 bridges, uit ervaring kanik je vertellen dat het echt te vele gaat worden. Heb inmiddels de 3de in gebruik. Met name de hoeveelheid lampen, en schakelaars/sensoren is killing en je merkt een tragere werking vnahet systeem.. Rules kunnen er vaak nog wel bij.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
Thmstrrr schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:32:
Hoi,

Ik maak gebruik van de ics-2000 (octopus) van klikaanklikuit voor de aansturing van mijn tuinverlichting. Het bereik was onvoldoende door de afstand in de tuin waardoor de lampen vaak onbereikbaar waren. Nu heb ik een gu10 lamp (Ikea tradfri) in de keuken gedraaid waardoor het bereik wordt vergroot en de tuinverlichting prima werkt. Nu loop ik tegen het probleem aan dat mijn partner de bestaande wandschakelaar wil blijven gebruiken. En als de keukenlamp uit staat is de tuinverlichting weer buiten bereik. Om er voor te zorgen dat de wandschakelaar gebruikt kan blijven worden lijkt de hue wall switch module de oplossing. Dan staat er immers constant spanning op de lamp. Ook als deze middels de wandschakelaar wordt uitgezet. Maar is deze module compatible met de ics-2000?
Is er niet een klikaanklikuit product met exact dezelfde functionaliteit als de wallswitch? Het enige wat de wallswitch doet is een gewone schakelaar veranderen in een Zigbee schakelaar, en daarnaast staat er altijd stroom op de lamp (die wordt doorgelust met een lasklem).
Producten van dezelfde lijn zijn tenslotte gegarandeerd compatibel.

Ik heb de verpakking die ik hier heb liggen er even bijgepakt en er wordt niets over vermeld ook niet in de handleiding (die vrij mager is), op de Philips website staat dat de wallswitch een Bridge vereist. Meer weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Thmstrrr schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:32:
Hoi,

Deze vragen kun je eigenlijk beter stellen in KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies

Maar om je te helpen: KlikAanKlikuit bied zelf zenders aan die dit probleem kunnen verhelpen. Je koopt ofwel een vervanging van je wandschakelaar (of, indien je die mooier vindt, het oude model) of je koopt een module voor achter je bestaande schakelaar, het Philips Hue equivalent dus eigenlijk.

Of je koopt een Hue Bridge en gaat daar op over om je Philips Hue Wall Switch Module te kunnen gebruiken. De zender van KlikAanKlikUit gaat al een tijdje mee en is niet zo 'modern' als die van Philips Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:12
Siaon schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:22:
[...]

Ik heb overigens ook nog een andere vraag, op een dubbele knop, kan het kwaad om de ene kant gewoon te laten en de andere kant een wallswitch op aan te sluiten? Want de fase loopt er niet door toch? Of friteur ik dan mijn wallswitch? (Zijn van die knoppen met 1 aansluiting onderaan en 2 bovenaan, die twee verschillende lampen bedienen; alle draden zijn typisch zwart)
Dat kan, maar dan moet je een wissel/wissel schakelaar hebben, die hebben 6 aansluitingen; 3 per knop. Daarin zijn de circuits links/rechts niet gekoppeld en kun je prima fase door 1 helft laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 14:23
Sinds kort vallen alle lampen in een kamer plotseling uit, en faden daarna direct weer aan. Ik heb het nu 2x gemerkt in 3 dagen. Het ging om 2 verschillende kamers.

Alles is up to date (bridge, app en lampen). Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en in het beste geval een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Vandaag alwéér een update, nu van de GU10 lampen (LCG002)
Was: 1.76.8 (is inmiddels toegevoegd aan de releasenotes van 4 januari)
1.88.2 (nog) geen releasenotes. Hoe verrassend...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DCNY
Weer een nieuwe lamp gelekt. Nu een soort TL buis voor onder je tv..

https://hueblog.com/2021/...play-gradient-light-tube/

• FriXion
Oh dat ziet er wel erg nice uit! Die wil ik wel hebben zodra die uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Laatst online: 19:42
Iets vreemds meegemaakt gister. Heb iets van 20 lampen, 7 accessoires en 1 bridge en nooit eerder problemen gehad. Totdat ik gisteren draadloos een game downloadde op mijn Xbox Series S. Alle accessoires werkten niet meer tijdens het downloaden. Dit terwijl ik veel vaker zowel bedraad als draadloos download op mijn PS5 (Xbox is niet decmain console hier, gebruik hem af en toe) en dit probleem niet heb.

Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Orangelights23 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:30:
Iets vreemds meegemaakt gister. Heb iets van 20 lampen, 7 accessoires en 1 bridge en nooit eerder problemen gehad. Totdat ik gisteren draadloos een game downloadde op mijn Xbox Series S. Alle accessoires werkten niet meer tijdens het downloaden. Dit terwijl ik veel vaker zowel bedraad als draadloos download op mijn PS5 (Xbox is niet decmain console hier, gebruik hem af en toe) en dit probleem niet heb.

Iemand een idee hoe dit komt?
WiFi kanaal overlapt dan het Zigbee kanaal.

https://www.metageek.com/...bee-wifi-coexistence.html

Of verander je Zigbee kanaal of zet je WiFi op een vast kanaal, maar zover mogelijk van het huidige Zigbee kanaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Vorkie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:46:
[...]

WiFi kanaal overlapt dan het Zigbee kanaal.

https://www.metageek.com/...bee-wifi-coexistence.html

Of verander je Zigbee kanaal of zet je WiFi op een vast kanaal, maar zover mogelijk van het huidige Zigbee kanaal.
Onthoud wel dat als je je Zigbee kanaal op je Hue Bridge aanpast je alle accessoires (alles behalve lampen) opnieuw moet connecten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:39:
[...]

Onthoud wel dat als je je Zigbee kanaal op je Hue Bridge aanpast je alle accessoires (alles behalve lampen) opnieuw moet connecten
:) goeie aanvulling

Je wifi aanpassen is dus makkelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
[...]

Als ik mijn Zigbee kanaal verander, dan gaat het allemaal automatisch en hoef ik niets opnieuw te connecten.
Een paar maanden geleden nog gedaan, zonder enige problemen.
Sinds wanneer zou dit dan zo zijn?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
funske schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

Als ik mijn Zigbee kanaal verander, dan gaat het allemaal automatisch en hoef ik niets opnieuw te connecten.
Een paar maanden geleden nog gedaan, zonder enige problemen.
Sinds wanneer zou dit dan zo zijn?
Toen ik het een tijdje terug probeerde was ik direct verbinding kwijt met alle Hue Motion Sensors en knoppen en toen stond er ook bij dat je die idd opnieuw moest connecten ... geen idee verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
DennusB schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:51:
[...]

Toen ik het een tijdje terug probeerde was ik direct verbinding kwijt met alle Hue Motion Sensors en knoppen en toen stond er ook bij dat je die idd opnieuw moest connecten ... geen idee verder.
Misschien te snel achter elkaar verandert?

Have Fun Funske

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

[...]

Dat klopt niet helemaal. Tegenwoordig is het voldoende als alle lampen en accessoires op het moment van wijzigen van het Zigbee kanaal bereikbaar zijn. Hier enige tijd geleden gedaan, zonder alles opnieuw te hoeven connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkercontact
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-06 17:12
Ik heb een Hue Hub met Hue lampen en IKEA lampen en vraag me af of het volgende instelbaar is:

‘s Avonds de woonkamer instellen op een bepaalde scène tot 23:30u en daarna enkel een bepaalde scène activeren voor 15 minuten als er beweging wordt gedetecteerd. En ook de mogelijkheid om na 23:30u zelf een scène te kiezen via de Hue Dimmer Switch die niet wordt gewijzigd bij het detecteren van beweging.

[ Voor 21% gewijzigd door stekkercontact op 15-08-2021 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-06 21:07
stekkercontact schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 01:56:
Ik heb een Hue Hub met Hue lampen en IKEA lampen en vraag me af of het volgende instelbaar is:

‘s Avonds de woonkamer instellen op een bepaalde scène tot 23:30u en daarna enkel een bepaalde scène activeren voor 15 minuten als er beweging wordt gedetecteerd. En ook de mogelijkheid om na 23:30u zelf een scène te kiezen via de Hue Dimmer Switch die niet wordt gewijzigd bij het detecteren van beweging.
De scène voor de avond kun je in de Hue app instellen onder Automation met een custom routine. Je bepaalt de starttijd (vaste tijd of zonsondergang), eindtijd, welke kamers/zones en welke scène.

Je moet dan wel de keuze maken of de lampen via een eindtijd om 23:30 uitgaan en je ze zelf weer aanzet, of geen eindtijd waarbij je de lampen altijd zelf uit zet. Bij de eindtijd kun je ze ook langzaam laten faden, zodat je niet om 23:30:00 in het donker zit.

De uitdaging bestaande scène niet wijzigen bij beweging heb ik ook op diverse plekken, maar lijkt te kunnen worden opgelost met Hue Labs:
https://labs.meethue.com/...s/do-not-disturb-my-scene.

Daarmee kun je ook drie tijdsloten voor overdag, avond en nacht instellen, Vaak handig bij motion sensors, maar in dit geval niet nodig want alleen actief na 23:30 en tot aan ondergetekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 21:49
Mijn vrouw vindt dit soort lampen mooi, maar heb het graag verbonden met mijn Hue systeem en niet alleen maar aan uit. Hebben jullie daar iets slims voor bedacht? Kan een Icasa dimmer pakken, maar dan mis ik de kleurwarmte van de Ambiance lampen die ik gewend ben.

Zou mooi zijn als er fabrikanten zijn die zo'n lamp volledig Hue voorbereid leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Welk soort lampen?