[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Sinds enkele weken lijkt onze afstandsbediening soms niet te werken. Hebben 1 afstandsbediening met lamp op de kamer van mijn dochter. Wordt puur voor aan/uit en helderheid gebruikt (midden in de nacht heel zacht). Af en toe reageert hij echter niet op uit, dan gebeurt er niets. Na nog een paar keer drukken ineens wel. Irritant als je welterusten zegt en bij de deur het licht wilt uitdoen en er gebeurt niets. Afstandsbediening al gereset een week geleden maar dat geeft geen verschil. Moet ik de lamp vervangen?

Qua setup niets verandert. Bridge hangt nog steeds in de meter kast. Geen lampen bij gekomen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Batterij leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Oh jeetje wat stom. Vergeten dat er batterijen in zitten 🙈 ga ik direct checken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:49

Wallie

Herr

Wallie schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:41:
Iemand een idee hoe je deze aanslag kan verwijderen?[Afbeelding]
Voor mensen die hier last van hebben, heb er contact met Philips over gehad, en dit is een bekend probleem en inmiddels opgelost in de nieuwe buitenlampen. Lamp wordt kosteloos omgeruild.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vraagje over de pricewatch: Philips Hue Outdoor Lucca Wandlamp, ik lees dat daar een E27 Ledlamp in zit.

Nu heb ik nog een pricewatch: Philips Hue White and Color Ambiance Bluetooth E27 Single liggen van een starterskit.

Kan ik die er gewoon in doen? Is die geschikt voor buiten of wordt er in de Lucca een andere/speciale buiten versie gebruikt?

Zie hier bijvoorbeeld de lamp die er standaard in zit.

Afbeeldingslocatie: https://www.assets.signify.com/is/image/PhilipsLighting/0296cebcae5a4b6ab0f5a9d101021262?wid=1500&hei=1125&qlt=82

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 27-06-2021 14:58 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:19
Greatsword schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:53:
Vraagje over de pricewatch: Philips Hue Outdoor Lucca Wandlamp, ik lees dat daar een E27 Ledlamp in zit.

Nu heb ik nog een pricewatch: Philips Hue White and Color Ambiance Bluetooth E27 Single liggen van een starterskit.

Kan ik die er gewoon in doen? Is die geschikt voor buiten of wordt er in de Lucca een andere/speciale buiten versie gebruikt?

Zie hier bijvoorbeeld de lamp die er standaard in zit.

[YouTube: Lucca Outdoor Wall Light Unboxing]

[Afbeelding]
Ik heb hier een Luca dik een jaar en vanaf het begin een color ambiance lamp ingedaan, geen enkele probleem 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunn0)))
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-07 08:57
Wallie schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:40:
[...]

Voor mensen die hier last van hebben, heb er contact met Philips over gehad, en dit is een bekend probleem en inmiddels opgelost in de nieuwe buitenlampen. Lamp wordt kosteloos omgeruild.
Dat is wel netjes. Ik heb dezelfde aanslag op, zo te zien, dezelfde lamp. Die hangt er nu iets meer dan een jaar volgens mij. Ik ga Philips wel even mailen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:49

Wallie

Herr

Sunn0))) schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:28:
[...]

Dat is wel netjes. Ik heb dezelfde aanslag op, zo te zien, dezelfde lamp. Die hangt er nu iets meer dan een jaar volgens mij. Ik ga Philips wel even mailen hierover.
Ik heb de Webcare via Facebook benaderd, reageerden in het weekend erg snel.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
Sjoop1985 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:26:
[...]

Oh, wacht. Was het niet zo dat dat koppelstuk bedoeld is voor het herverbinden van afgeknipte stukken, en dat de 1m extensions direct te koppelen zijn? (mits juiste versie)
Klopt, de extensie heeft pinnetjes. Die steek je in de twee meter basis strip. Dan zou die het moeten doen. Bij mij wordt na een paar weken de extensie alleen groen van licht ipv de witte basiskleur van de basisstrip. Ben al maanden met de helpdesk bezig om er achter te komen wat daar de reden van is 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:33

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

Sunn0))) schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:28:
[...]

Ik heb 5 Impress lampen (3x sokkel, 2 wandlampen) met precies hetzelfde, lijkt we of het zwarte in sommige gevallen zelfs gecorrodeerd is bij mij

Allen rond de 2 jaar oud. Inmiddels het contact formulier ingevuld, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 09:34
SgtCaffran schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:45:
[...]

Mocht het niet bekend zijn, het is een white label van deze: https://www.sunricher.com...mmer-sr-zg9101sac-hp.html. Er zijn dus meerdere partijen die exact hetzelfde ding aanbieden maar ik kan hem niet makkelijk direct vinden dus waarschijnlijk alsnog prima om via Robb te kopen.
Om hier op terug te komen..

Afgelopen week iCasa zigbee dimmer besteld(vergelijkbaar met die van Robb) icm een dimbare led lamp. Het eea aangesloten en heb nu een perfect werkende dimbare led lamp in mijn Hue app erbij.

Enige wat ik nu nog moet doen is een extra stekkerswitch en een outdoor sensor en ik ben weer even klaar met het Hue systeem verder uitbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Ik gebruik altijd de formula "advanced presence mimicking" als ik een (aantal) nachtje(s) weg ben van huis. Na de laatste update kan ik deze formule niet meer vinden in de labs. Wel een "presence mimicking after motion", maar dat lijkt toch net iets anders.

Heeft iemand een idee wat er met deze formula gebeurd is? Anders zal ik toch handmatig routines aan gaan maken...

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
@cheiron Volgens mij is hij omgedoopt. Ik had vorige week zitten zoeken voor bovenstaand bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Weet iemand of Gledopto GU10/LED strip kunnen worden gebruikt in Hue entertainment ruimtes?
Wil de strips onder/achter wat meubels gebruiken zodat het mee gaat met de Hue lampen die ik al heb hangen :D

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 20:01
Ik heb zelf een aantal Gledopto led strips en deze doen gewoon mee in mijn entertainment ruimte inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
FriXion schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:22:
Ik heb zelf een aantal Gledopto led strips en deze doen gewoon mee in mijn entertainment ruimte inderdaad.
Bevallen ze voor synchronisatie?

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
Ja hoor, ik merk niet echt verschil. Ik weet uit mijn hoofd niet eens meer welke Gledopto was en welke hue :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 09:22
Na jaren wachten op Hue is het Ikea geworden die mijn kroonluchter slim heeft gemaakt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oj5B4HNmZCS2k32xbbiNE931uH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/raMQyPIcWjnqfgz6v3GlJEap.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
Waar heb je jarenlang tevergeefs op gewacht dan? Heeft je kroonluchter speciale fittingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
FriXion schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:52:
Waar heb je jarenlang tevergeefs op gewacht dan? Heeft je kroonluchter speciale fittingen?
Eigenlijk op of Hue E14 filament lampen of een friends of Hue schakelaar die gewone lampen kan dimmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:00
Jasper1975 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:43:
Na jaren wachten op Hue is het Ikea geworden die mijn kroonluchter slim heeft gemaakt![Afbeelding]
Nice! Ik zat hier ook al maanden op te wachten, ik ga ze direct ook bestellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:12
Jasper1975 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:20:
[...]

Eigenlijk op of Hue E14 filament lampen of een friends of Hue schakelaar die gewone lampen kan dimmen.
Nog eventjes geduld ;)

https://www.iculture.nl/n...ent-kaarslamp-1600-lumen/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasper1975
Ze lijken wel veel op elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBJhVKeiL1W-POONuJHdEmMhExk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sYilTICtJKIW3RErTBSznz92.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CODBcDLibIGUzTsp73mm6IuaQfA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/23aSDATqzUpq40kKARp1i0xB.png?f=user_large
Zouden ze uit dezelfde fabriek komen?
Heb het vermoeden dat ze bij Ikea wel goedkoper zullen zijn (8 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 13:57
Er is een nieuwe firmware: 1945163030. En zoals we gewend zijn, zijn er uiteraard geen releasenotes.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-09 22:36
Wallie schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:40:
[...]

Daar heb ik er ook 4 van hangen; ga er gelijk naar kijken maar nu nog nets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-09 22:36
jwhoogervorst schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:12:
Er is een nieuwe firmware: 1945163030. En zoals we gewend zijn, zijn er uiteraard geen releasenotes.
Bedoel je de vernieuwde app? Ziet er strak uit. Moest wel de kamers en zones opnieuw rangschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
cwrm63 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Bedoel je de vernieuwde app? Ziet er strak uit. Moest wel de kamers en zones opnieuw rangschikken.
Nee, zoals ik al schreef: firmware. De nieuwe app is oud nieuws.

[ Voor 3% gewijzigd door jwhoogervorst op 03-07-2021 12:20 . Reden: Kleine aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Ik kom er net achter dat er ook een update voor de GU10-lampen met Bluetooth (LCG002) is: 1.76.8 (ik had 1.76.6). Zoals we gewend zijn alweer zonder releasenotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Bij gebrek aan een Philips Hue outdoor plug aan t zoeken naar een alternatief.

De Osram outdoor plug is een bekende, maar kost nu €37,-.

Zag ook een Ledvance plug. Ziet er hetzelfde uit, werkt ie ook met de Hue app?

https://www.amazon.nl/-/en/dp/B07SFW457Q/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 09:28
DCNY schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:42:
Bij gebrek aan een Philips Hue outdoor plug aan t zoeken naar een alternatief.

De Osram outdoor plug is een bekende, maar kost nu €37,-.

Zag ook een Ledvance plug. Ziet er hetzelfde uit, werkt ie ook met de Hue app?

https://www.amazon.nl/-/en/dp/B07SFW457Q/
Was Ledvance niet de vernieuwde naam van Osram? Zoiets stond mij tenminste wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 16:35

Mimiix

Professioneel Prutser

Pompi schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:43:
[...]

Was Ledvance niet de vernieuwde naam van Osram? Zoiets stond mij tenminste wel bij.
Jep. Een pot nat.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Pompi schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:43:
[...]

Haha thanks! Verklaart een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:30

amphora

Websites & Fotografie

Ik worstel een beetje met die nieuwe widgets. Of eigenlijk het gebrek aan het widget en dat de Opdrachten app je door de strot geduwd krijgt. De oude widget kon je een scene zetten meerdere scenes direct in de widget zetten en door er nog een keer op te klikken ging alles uit. Maar met opdrachten zijn die knoppen ineens twee keer zo groot geworden. Gelukkig kan je wel een opdracht laten vragen naar welke scene zodat je onderstaand menu krijgt als ik op 'Woonkamer' klik in de opdrachten widget.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JheSUcAKSHJVETFhAWCvzwhXa0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/raKpFwe5mhtnrgwMfaJBcjtz.jpg?f=fotoalbum_large

Echter heb ik nog wel een extra button nodig om alles weer uit te zetten. Zag wel dat het mogelijk is om een extra check in een opdracht in te bouwen dat als licht al aan staat het weer uit gaat maar om dan van de ene naar de andere scene te switchen werkt dan niet meer zonder alles uit te zetten. Een scene 'Uit' toevoegen kan helaas niet in de hue app want voor een scene moet er minimaal één lamp actief zijn. Heeft iemand hier een goede suggestie voor om dit beter te doen?

En die seconde lag die de opdrachten app heeft, is daar iets aan te doen? Echt irritant...
(Nee, ben geen fan van de app update)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
Ik ben voor familielid Hue lampen aan het installeren en wil eerst eens verbinding maken via de Oneplus X telefoon via bluetooth, is al 5 jaar oud en de Google play store zegt dat het apparaat niet compatible is. (zucht) Is er een mogelijkheid om ze (3 e27 lampen tegelijk) via een app te besturen die geen bridge nodig heeft of kan ik ze aan een afstandsbediening koppelen?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:21
cbr600f4i schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:15:
Ik ben voor familielid Hue lampen aan het installeren en wil eerst eens verbinding maken via de Oneplus X telefoon via bluetooth, is al 5 jaar oud en de Google play store zegt dat het apparaat niet compatible is. (zucht) Is er een mogelijkheid om ze (3 e27 lampen tegelijk) via een app te besturen die geen bridge nodig heeft of kan ik ze aan een afstandsbediening koppelen?
Zou eens gewoon de APK los installeren (wellicht een oudere versie), en kijken of het gewoon werkt.

Op eigen risico :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
cbr600f4i schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:15:
De bluetooth app van hue heeft geen bridge nodig. Maar moet natuurlijk wel je telefoon aan kunnen.
Mits je natuurlijk de lampen met bluetooth hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
ppeterr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:31:
[...]

Zou eens gewoon de APK los installeren (wellicht een oudere versie), en kijken of het gewoon werkt.

Op eigen risico :)
jobr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:19:
[...]

De bluetooth app van hue heeft geen bridge nodig. Maar moet natuurlijk wel je telefoon aan kunnen.
Mits je natuurlijk de lampen met bluetooth hebt.
Ik zal dat eens proberen anders gebruik ik mijn eigen telefoon voor de installatie, in eerste instantie gaat het me om het koppelen van 3 lampjes met een afstandsbediening.

[ Voor 24% gewijzigd door cbr600f4i op 05-07-2021 19:09 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:34
amphora schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:54:
Ik worstel een beetje met die nieuwe widgets. Of eigenlijk het gebrek aan het widget en dat de Opdrachten app je door de strot geduwd krijgt. De oude widget kon je een scene zetten meerdere scenes direct in de widget zetten en door er nog een keer op te klikken ging alles uit. Maar met opdrachten zijn die knoppen ineens twee keer zo groot geworden. Gelukkig kan je wel een opdracht laten vragen naar welke scene zodat je onderstaand menu krijgt als ik op 'Woonkamer' klik in de opdrachten widget.

[Afbeelding]

Echter heb ik nog wel een extra button nodig om alles weer uit te zetten. Zag wel dat het mogelijk is om een extra check in een opdracht in te bouwen dat als licht al aan staat het weer uit gaat maar om dan van de ene naar de andere scene te switchen werkt dan niet meer zonder alles uit te zetten. Een scene 'Uit' toevoegen kan helaas niet in de hue app want voor een scene moet er minimaal één lamp actief zijn. Heeft iemand hier een goede suggestie voor om dit beter te doen?

En die seconde lag die de opdrachten app heeft, is daar iets aan te doen? Echt irritant...
(Nee, ben geen fan van de app update)
ik zit hier ook mee te kl$#ten, je had gewoon makkelijk in je iphone widget scherm, knoppen per lamp staan, en een tik was voldoende om hem aan of uit te zetten. ik krijg dat niet meer voorelkaar. En in de opdrachten app zie ik iets over het hoofd ofzo, want ook daar krijg ik geen knoppen oid op mijn homescherm mee tevoorschijn.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyMcCoy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb sinds de laatste update van de app last dat mijn niet-Hue Zigbee dimmers bij het uitschakelen door een routine ‘s nachts de volgende dag bij inschakelen op 1% lichtopbrengst staan (dus volledig gedimt) Idem voor de gekoppelde Ikea kleurlamp.

Iemand dezelfde ervaring en mogelijk een oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 14:31
Mel33 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:03:
[...]

ik zit hier ook mee te kl$#ten, je had gewoon makkelijk in je iphone widget scherm, knoppen per lamp staan, en een tik was voldoende om hem aan of uit te zetten. ik krijg dat niet meer voorelkaar. En in de opdrachten app zie ik iets over het hoofd ofzo, want ook daar krijg ik geen knoppen oid op mijn homescherm mee tevoorschijn.
Ik gebruik nu iconnecthue.
Eén widget knop voor aan én uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik ben momenteel onderstaande verlichting aan het installeren en vraag me af of er niet een ZLL/Hue drivertje te vinden is dat past in deze behuizing?

De Gledopto achtige drivers zijn een stuk groter dan degene die hier inzit, maar als je kijkt wat er een E27/GU10 Hue zit, dan zou het klein moeten kunnen. Ik voel me niet zo lekker bij het lossolderen van een E27 lamp en dat in de muur te bouwen, maar een klein kan en klaar drivertje zou mooi zijn. Het gaat maar om 3W, dus veel hoeft het niet voor te stellen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQxTAqvPGGFgwAnN3cAu2AsrLrU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2sBLxKr8IYrBhsOhWxR29dw3.jpg?f=user_large

https://nl.aliexpress.com...8542629691773760003208098

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

s e k schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:57:
[...]

Bedankt voor de tip. Maar betalen voor functionaliteit die ik eerder wel had is wel een beetje tegen m'n principes. Zeker als ik het niet eerst gratis kan proberen. Vijf euro 'starttarief' en dan nog andere in app aankopen? Is alleen die 'widget editor' nodig? Dan is het nog te overzien. Of is ook een abonnement noodzakelijk? Dan haak ik af namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s e k
amphora schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:58:
[...]

Bedankt voor de tip. Maar betalen voor functionaliteit die ik eerder wel had is wel een beetje tegen m'n principes. Zeker als ik het niet eerst gratis kan proberen. Vijf euro 'starttarief' en dan nog andere in app aankopen? Is alleen die 'widget editor' nodig? Dan is het nog te overzien. Of is ook een abonnement noodzakelijk? Dan haak ik af namelijk.
Ik ben geen voorstander van abonnementen.
Ik ben ook geen voorstander van het gebruik van meerdere apps voor de bridge omdat dat op een bepaald moment voor jezelf verwarrend wordt. Dit is al eerder ter discussie geweest.

De standaard app van Hue is echter zeer beperkt in zijn mogelijkheden.
Er is zoveel meer te besturen en te automatiseren dat het zonde is daarvan geen gebruik te maken.
Andere apps hebben deze mogelijkheden wel en zijn daarin veel volwassener.

Nu kan je natuurlijk dit zelf gratis via de web interface doen maar widgets gaat niet lukken zo.

Voor Iconnecthue heb ik geen abbo en de widgets is geen onderdeel van een in-app aankopen.
Met deze app kun je ook je knoppen aanpassen zodat bijvoorbeeld sensors mee aan en/of uit gezet worden. De mogelijkheden zijn gewoonlijk veel uitgebreider.

Eigenlijk is het jammer dat de standaard app heel karig is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

s e k schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Ik ben ook geen voorstander van het gebruik van meerdere apps voor de bridge omdat dat op een bepaald moment voor jezelf verwarrend wordt. Dit is al eerder ter discussie geweest.

Er is zoveel meer te besturen en te automatiseren dat het zonde is daarvan geen gebruik te maken.

Nu kan je natuurlijk dit zelf gratis via de web interface doen maar widgets gaat niet lukken zo.

Voor Iconnecthue heb ik geen abbo en de widgets is geen onderdeel van een in-app aankopen.
Met deze app kun je ook je knoppen aanpassen zodat bijvoorbeeld sensors mee aan en/of uit gezet worden. De mogelijkheden zijn gewoonlijk veel uitgebreider.

Oh, dus met die 5 euro aanschaf ben ik er eigenlijk al. Mooi, toch eens proberen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:34
Ja ik twijfel toch of ik door ga met nog meer aan te schaffen wat niet van mijzelf is, en online is, en van een bedrijf in beheer blijft...

Ik loop toch tegen lastige dingen aan, apps die veranderen en opeens je lightstrip op alleen de standaard kleuren kan zetten. Je koopt een app eenmalig, en dan opeens moet je per jaar betalen bijv. Ook dat er dingen veranderen en op andere plekken zijn te selecteren is niet fijn. Het slurpt aandacht, elk jaar weer,! (nu je OS'en nog daargelaten op al je apparaten, nu weer windows dat gaat veranderen, kwordt er doodmoe van.)

Ik Laat het voor nu maar even, +40eu per lamp is ook geen kattenpis, en wie weet hoe lang ze het nog gaan doen, ik wacht 4 jaar, even lekker rust, en gewoon altijd aan/uit met 1 druk op dezelfde knop, heerlijk.

Hue app is voor nu dan maar de weg die ik neem voor het spul die ik al heb.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s e k
Mel33 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:46:
Ja ik twijfel toch of ik door ga met nog meer aan te schaffen wat niet van mijzelf is, en online is, en van een bedrijf in beheer blijft...

Ik loop toch tegen lastige dingen aan, apps die veranderen en opeens je lightstrip op alleen de standaard kleuren kan zetten. Je koopt een app eenmalig, en dan opeens moet je per jaar betalen bijv. Ook dat er dingen veranderen en op andere plekken zijn te selecteren is niet fijn. Het slurpt aandacht, elk jaar weer,! (nu je OS'en nog daargelaten op al je apparaten, nu weer windows dat gaat veranderen, kwordt er doodmoe van.)

Ik Laat het voor nu maar even, +40eu per lamp is ook geen kattenpis, en wie weet hoe lang ze het nog gaan doen, ik wacht 4 jaar, even lekker rust, en gewoon altijd aan/uit met 1 druk op dezelfde knop, heerlijk.

Hue app is voor nu dan maar de weg die ik neem voor het spul die ik al heb.
Dat wordt technische vooruitgang genoemd 8)7
Ik begrijp je helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 09:34
s e k schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Het idee van de standaard app is om de gemiddelde gebruiker goed te bedienen in het aansturen en automatiseren van zijn systeem. Voor geavanceerde gebruikers(direct/indirect) is er de uitgebreide SDK beschikbaar die dus ook uitgebreid gebruikt wordt door iConnectHue.

Ik kan tot op zekere hoogte bedenken waarom je een sensor aan/uit zou willen zetten maar tegelijkertijd denk ik ook dat de gemiddelde gebruiker daar niet eens over zou willen nadenken en dat daardoor de scene's/automatiseringen onnodig complex zouden worden als je er ook nog een mooie UI op wil bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 19:16
DCNY schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:04:
[...]

Haha thanks! Verklaart een hoop :)
Is dit ook te gebruiken op een buiten WCD met klepje? Dus de stekker in de betaande buiten WCD en daarop de lamp die je wil schakelen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
GoEV6 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:48:
[...]

Is dit ook te gebruiken op een buiten WCD met klepje? Dus de stekker in de betaande buiten WCD en daarop de lamp die je wil schakelen aansluiten.
Geen idee, moet m nog gaan aanschaffen. Wellicht iemand anders hier die t weet? Gaat om de Osram outdoor smart plug (of onder de nieuwe naam Ledvance)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Ja, dat is juist de bedoeling van dat ding: je sluit hem aan op een buitenstopcontact en de lamp op de Ledvance.

Ledvance heeft overigens een nieuwe versie: https://hueblog.de/2021/0...r-steckdose-von-ledvance/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
Ik wil voor de woonkamer een sensor die ervoor zorgt dat de verlichting aan gaat zodra er een bepaald niveau van verduistering behaald is, dus als we donker begint te worden. Ik heb zelf een aantal Hue motion sensors maar kun je daarmee ook de motion negeren? Want als wij langere tijd op de bank een serie kijken pikt de motion sensor ons na een tijdje waarschijnlijk niet meer op en dan zouden de lichten ongewenst uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat kan via de hier al veel besproken “Sunlight as a switch”-formule van https://labs.meethue.com/formulas. Ik heb deze ook en na wat testen werkt dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
FriXion schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:39:
Ik wil voor de woonkamer een sensor die ervoor zorgt dat de verlichting aan gaat zodra er een bepaald niveau van verduistering behaald is, dus als we donker begint te worden. Ik heb zelf een aantal Hue motion sensors maar kun je daarmee ook de motion negeren? Want als wij langere tijd op de bank een serie kijken pikt de motion sensor ons na een tijdje waarschijnlijk niet meer op en dan zouden de lichten ongewenst uit gaan.
Of gebruik maken van iConnectHue (of All4hue (Android)).
Daar kun je dat prima instellen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

.

[ Voor 99% gewijzigd door Tukk op 10-07-2021 12:14 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 12-09 19:16
Rallye schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:25:
Ja, dat is juist de bedoeling van dat ding: je sluit hem aan op een buitenstopcontact en de lamp op de Ledvance.

Ledvance heeft overigens een nieuwe versie: https://hueblog.de/2021/0...r-steckdose-von-ledvance/
Top die is helemaal mooi. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

s e k schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:57:
[...]

Heb iconnecthue nu ook maar zie nu pas dat deze app alleen de oude widget methode gebruikt. Kan dus niet zelf de widget overal zetten waar ik wil. Toch wel een tegenvaller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
amphora schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:15:
[...]

Heb iconnecthue nu ook maar zie nu pas dat deze app alleen de oude widget methode gebruikt. Kan dus niet zelf de widget overal zetten waar ik wil. Toch wel een tegenvaller
Je kan een berichtje sturen naar de ontwikkelaar met de vraag of hij dat wil aanpassen.
Misschien staat dat al op z’n lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 18:10
Ik heb de app nog altijd niet geupdate, juist vanwege de widget beperking. Blijft toch idioot dat iemand zoiets bedenkt... 🤔

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Korte vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden: is deze kaku inbouwdimmer Klik te koppelen aan een hue bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vraagje, ik heb een paar grote en best zware lampen gekocht en aan de elektricien die binnenkort langskomt in het nieuwbouwhuis gevraagd of hij ze kan ophangen aan het plafond.

Nu ben ik zelf niet zo lang dus is dat een beetje te doen in je eentje op een trap?

Gaat om de :

pricewatch: Philips Hue White ambiance Aurelle Plafondlamp Wit Rechthoek

pricewatch: Philips Hue Ensis hanglamp (met bluetooth) Wit

pricewatch: Philips Hue Centris opbouwspot - White & Color - 4-spots met down...

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:15
@Greatsword Bij een normale plafondhoogte van ~2,60m is dat prima te doen met een 4-5 treden trap.

Als je een vide van 6m hoog hebt wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:33
Greatsword schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:24:
Vraagje, ik heb een paar grote en best zware lampen gekocht en aan de elektricien die binnenkort langskomt in het nieuwbouwhuis gevraagd of hij ze kan ophangen aan het plafond.

Nu ben ik zelf niet zo lang dus is dat een beetje te doen in je eentje op een trap?

Gaat om de :

pricewatch: Philips Hue White ambiance Aurelle Plafondlamp Wit Rechthoek

pricewatch: Philips Hue Ensis hanglamp (met bluetooth) Wit

pricewatch: Philips Hue Centris opbouwspot - White & Color - 4-spots met down...
Ik heb hier de Ensis en Centris op m'n eentje opgehangen aan een plafond van gewone hoogte. Beetje voorzorgen nemen bij de Ensis, zodat die bv. op enkele dozen kan rusten als je de lengte instelt. Bij de Centris gaat het vlotter omdat daar de lamp los te koppelen is van het frame en dan met een karabijnhaakje te bevestigen is terwijl je de lamp aan het frame koppelt (zie handleiding).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

s e k schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:39:
[...]

Je kan een berichtje sturen naar de ontwikkelaar met de vraag of hij dat wil aanpassen.
Misschien staat dat al op z’n lijst.
Op hun site staat dit:
Will you provide an iOS 14 widget?
The new widgets are of course on our radar. However, they work in a total different way than the complex widgets we provide at the moment and therefore cause an issue for us: Unfortunately at the moment they are not fit to be used by iConnectHue, as they don’t support all the options we currently offer with our widget. Example: If you tap on a widget entry (which of those can only be a very few per line, in contrast to the many we allow), the app will ALWAYS open – which is something we do not want nor expect when interacting with a widget. Also, these widgets are not able to instantly update to changes made in your Hue system. An on/off switch cannot update its state immediately at all.
In a nutshell: Presently we can’t say if or when we can/will support these widgets. We have provided Apple with feedback what’s currently missing for the new widgets and hope for changes in upcoming iOS updates
Dat een app altijd moet openen bij een widget lijkt me inderdaad erg onwenselijk. Dat is misschien ook wel de reden dat Philips dit uiteindelijk maar via de Opdrachten app heeft opgelost ipv een eigen widget. Hopelijk heeft iOS 15 deze beperkingen niet.

[ Voor 10% gewijzigd door amphora op 12-07-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:10
Ik had dit ook al in het tradfri topic geplaatst, maar plaats het hier ook even omdat het probleem wel met de Hue bridge is.

Ik heb een hue bridge bij mijn ouders geïnstalleerd met IKEA lampen en wilde wat scenes voor ze aanmaken met verschillende lichtsterktes en wat variërend licht (warm licht en wit licht).

Nu kom ik er alleen achter dat dit helemaal niet werkt. Ik kan enkel alle lampen op een bepaalde lichtsterkte en licht warmte zetten, maar niet een scène maken met variaties hierin. Althans, de scene aanmaken lukt wel, maar reageert niet goed.

Het werkt wel als ik er 2x op druk, maar vindt dat echt geen oplossing voor mijn ouders. Zie ik iets over het hoofd? Of heeft iemand een/de tip voor mij om hier goed omheen te werken?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:38
Hue lampen kopen of een Tradfi hub. Komt op mij over als: ik heb een Nissan gekocht en heb daar een Opel motor ingezet, helaas werkt het gaspedaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Rallye schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:50:
[...]

@cheiron Volgens mij is hij omgedoopt. Ik had vorige week zitten zoeken voor bovenstaand bericht.
Hij lijkt er op maar is niet helemaal hetzelfde. In de oude variant kon je met 1 lab per ruimte aangeven wat er op welk moment moest gebeuren, met wat randomness. In deze variant kan ik maar 1 tijd opgeven met randomness.

Dat lijkt mij het doel voorbijstreven; als om 7 uur de lampen op de slaapkamer aangaan en om 23:00 nog even de lampen beneden. In de oude variant kon je veel beter een natuurlijk ritme nabootsen

[ Voor 10% gewijzigd door cheiron op 12-07-2021 21:01 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s e k
Wachten... schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:11:
Ik had dit ook al in het tradfri topic geplaatst, maar plaats het hier ook even omdat het probleem wel met de Hue bridge is.

Ik heb een hue bridge bij mijn ouders geïnstalleerd met IKEA lampen en wilde wat scenes voor ze aanmaken met verschillende lichtsterktes en wat variërend licht (warm licht en wit licht).

Nu kom ik er alleen achter dat dit helemaal niet werkt. Ik kan enkel alle lampen op een bepaalde lichtsterkte en licht warmte zetten, maar niet een scène maken met variaties hierin. Althans, de scene aanmaken lukt wel, maar reageert niet goed.

Het werkt wel als ik er 2x op druk, maar vindt dat echt geen oplossing voor mijn ouders. Zie ik iets over het hoofd? Of heeft iemand een/de tip voor mij om hier goed omheen te werken?
Ik meen hier gelezen te hebben dat de Ikea lampen niet in één keer twee opdrachten kunnen verwerken. Dat is de lichtsterkte en de kleur. Vandaar dat je twee maal een bericht moet sturen.

Er zijn hier vast Ikea experts die je dat precies kunnen uitleggen.

Het doorelkaar heen gebruiken van merken werkt niet altijd goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 16:35

Mimiix

Professioneel Prutser

s e k schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:35:
[...]

Ik meen hier gelezen te hebben dat de Ikea lampen niet in één keer twee opdrachten kunnen verwerken. Dat is de lichtsterkte en de kleur. Vandaar dat je twee maal een bericht moet sturen.

Er zijn hier vast Ikea experts die je dat precies kunnen uitleggen.

Het doorelkaar heen gebruiken van merken werkt niet altijd goed.
Dat is inderdaad het geval.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
amphora schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:20:
[...]

Op hun site staat dit:

[...]

Dat een app altijd moet openen bij een widget lijkt me inderdaad erg onwenselijk. Dat is misschien ook wel de reden dat Philips dit uiteindelijk maar via de Opdrachten app heeft opgelost ipv een eigen widget. Hopelijk heeft iOS 15 deze beperkingen niet.
Dus daarom heeft Philips voor de nieuwe app de widget support eruit moeten halen, word domweg niet meer toegestaan/moeilijker gemaakt door Apple. Waarschijnlijk om hun opdrachten methode te pushen?!

Dus alle mensen die Philips/Signify hiervoor neerhalen en zeggen dat het daardoor een waardeloze app is, is niet terecht, je moet Apple afzeiken in dit geval.....

Vind die Opdrachten app van Apple, een goed idee, alleen de uitwerking kan wel beter, zeker nu je een vier keer zo grootte icon hebt vergeleken met een widget, wordt ik niet blij van op een iPhone SE 2016 model.

[ Voor 12% gewijzigd door Erik1971 op 13-07-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dan hadden ze het toch voor Android kunnen laten? Er zijn wel vaker verschillen tussen android en ios qua functionaliteit... 🤔

Ik heb het nu mooi compact weggewerkt op m'n hoofdscherm en dat gaat met die lompe tegels nooit lukken. Dan moet je een aparte pagina maken voor Hue. Wat weer meer handelingen is en dus onhandig. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0l1pTIZwTOyR5zwMJpcmqVBTxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eIGd2JER7AFABaFbeoe75Yx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Juancho op 13-07-2021 21:05 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
@Juancho Die tegels nemen bij mij gewoon de ruimte in van een app icon met label. Ze schalen ook mee met het aanpassen van de grid grootte. Ik kan ze dus met geen mogelijkheid lomp noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Er zijn releasenotes van de bridge:
July 2, 2021
Software update 1945163030 (Hue Bridge v2)

This update includes the following:

Improved performance and reliability of the system

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:00
jwhoogervorst schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:45:
Er zijn releasenotes van de bridge:
July 2, 2021
Software update 1945163030 (Hue Bridge v2)

This update includes the following:

Improved performance and reliability of the system
Ik snap wel dat ze daar twee weken over hebben gedaan, is ook een flinke lap tekst om te typen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berto52
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 17:11
Na laatste update (iPad iPhone) werkt drag & drop bij "my scenes" niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Er is een versie toegevoegd aan de beschrijving van de releasenotes voor de lampen van 4 januari 2021 precies degene die ik op 3 juli meldde:

Jan 04, 2021
Software version: 1.76.3, 1.76.6, 1.76.8, 1.76.10 and 1.76.11

Available for all Philips Hue Bluetooth-capable lights and the Philips Hue smart plug, this update provides improvements to stability and security.

Op die dag kregen mijn GU10’s met Bluetooth een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolfstein89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-07 22:45
vraagje, ik heb een op maat gemaakte meubel waar een led strip in verwerkt zit.
Nu wil ik deze ledstrip vervangen door een hue ledstrip.
Ik merk dat de hue ledstrip eigenlijk zonder sleeve (plastic omhulsel) erin moet (doordat het aluminium profiel te klein is).
Is dit moeilijk voor elkaar te krijgen en waar moet ik evt op letten?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
...in de badkamer heb ik twee motion sensors van Hue. Ééntje in het algemene deel van de badkamer en eentje bij het plafond in de doucheruimte zelf, omdat we daar achter een douchegordijn staan te douchen (en niet zouden worden opgepikt door de sensor).

De sensor in het douchegedeelte hangt echt 40cm a 50cm bij mij vandaan, in feite. En deze pikt mij niet op. Kent iemand dit probleem? Ik heb de twee sensoren met elkaar verwisseld. Maar het is altijd de sensor die het verste weg is die mij op lijkt te pikken. Ik moet mijn handen boven het douchegordijn steken om het licht weer aan te doen terwijl er een sensor dichtbij is die mij niet lijkt te zien.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Kent iemand dit probleem?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
Ik wil jullie even een vraag stellen waar jullie het antwoord vast op weten, maar op een of andere manier kom ik er niet uit.
Ik heb een kamer aangemaakt in deHue app met daarin Hue spots en een Hue lightstrip. Ik wil de spots een andere kleur geven dan de lightstrip. Zowel de spots als de lightstrip wil ik vervolgens met één wall switch schakelen. Lijkt me niet zo moeilijk. Ik kan de kleuren instellen maar ik kan mijn ingestelde kleuren niet ‘saven’ zodat na uitschakelen bij inschakelen de ingestelde kleuren terugkomen. Hij switched steeds terug naar de oude stand waarbij alle kleuren weer hetzelfde zijn. Wie weet de truuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 18:19
Erniebert schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:16:
Ik wil jullie even een vraag stellen waar jullie het antwoord vast op weten, maar op een of andere manier kom ik er niet uit.
Ik heb een kamer aangemaakt in deHue app met daarin Hue spots en een Hue lightstrip. Ik wil de spots een andere kleur geven dan de lightstrip. Zowel de spots als de lightstrip wil ik vervolgens met één wall switch schakelen. Lijkt me niet zo moeilijk. Ik kan de kleuren instellen maar ik kan mijn ingestelde kleuren niet ‘saven’ zodat na uitschakelen bij inschakelen de ingestelde kleuren terugkomen. Hij switched steeds terug naar de oude stand waarbij alle kleuren weer hetzelfde zijn. Wie weet de truuk?
Je haalt het stroom van de Hue lampen af? Dat is niet de bedoeling maar je kan het gedrag aanpassen bij Settings > Lights en dan Power on Behaviour

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s e k
Tierelier schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:22:
...in de badkamer heb ik twee motion sensors van Hue. Ééntje in het algemene deel van de badkamer en eentje bij het plafond in de doucheruimte zelf, omdat we daar achter een douchegordijn staan te douchen (en niet zouden worden opgepikt door de sensor).

De sensor in het douchegedeelte hangt echt 40cm a 50cm bij mij vandaan, in feite. En deze pikt mij niet op. Kent iemand dit probleem? Ik heb de twee sensoren met elkaar verwisseld. Maar het is altijd de sensor die het verste weg is die mij op lijkt te pikken. Ik moet mijn handen boven het douchegordijn steken om het licht weer aan te doen terwijl er een sensor dichtbij is die mij niet lijkt te zien.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Kent iemand dit probleem?

Alvast bedankt!
Dat ligt er aan. Hoe heb je de beide sensors geconfigureerd ?
Als deze beide, los van elkaar, allebei de badkamer bedienen, dan is dit logisch.

Het licht is aan als je voordat je onder douche stapt.
De douche sensor zet bij bij het onder-de-douche-stappen het licht ook aan. Maar dat was al aan.
De douche sensor ziet continu beweging en zet het licht niet uit. Aan hoeft niet meer want dat was al gebeurd.

De badkamer sensor echter schakelt het licht uit omdat deze niets meer waarneemt.
De douche sensor weet niet dat het licht uit is. Die gaat pas een uit-signaal geven als deze geen beweging meer constateert.

Misschien heb je het anders geconfigureerd ?
Ik dacht dat er onder hue labs wel wat te vinden was met twee sensors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s e k
Erniebert schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:16:
Als je je lampen en de lightstrip op de juiste kleur hebt ingesteld, moet je hiervan een nieuwe scene maken. Eigenlijk ‘save” hiermee je instellingen.
Deze scene kun je koppelen aan je schakelaar.
(Er zijn nu zoveel schakelaars dat het misschien ook wel handig is te vermelden welke je gebruikt)

Helox-in-a-box heeft wel een punt. Mijn aanname is dat je de stroom er niet afhaalt.

[ Voor 8% gewijzigd door s e k op 16-07-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
s e k schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:51:
[...]

Als je je lampen en de lightstrip op de juiste kleur hebt ingesteld, moet je hiervan een nieuwe scene maken. Eigenlijk ‘save” hiermee je instellingen.
Deze scene kun je koppelen aan je schakelaar.
(Er zijn nu zoveel schakelaars dat het misschien ook wel handig is te vermelden welke je gebruikt)

Helox-in-a-box heeft wel een punt. Mijn aanname is dat je de stroom er niet afhaalt.
Dank voor jullie reactie, nee ik haal de stroom er niet af, mbv een wall switch schakel ik de spots en strip in een keer. Ik heb een nieuwe scène aangemaakt in de configuratie die ik wil, en gekoppeld. Gelukt. Dank jullie wel nogmaals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
s e k schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Dat ligt er aan. Hoe heb je de beide sensors geconfigureerd ?
Als deze beide, los van elkaar, allebei de badkamer bedienen, dan is dit logisch.

Het licht is aan als je voordat je onder douche stapt.
De douche sensor zet bij bij het onder-de-douche-stappen het licht ook aan. Maar dat was al aan.
De douche sensor ziet continu beweging en zet het licht niet uit. Aan hoeft niet meer want dat was al gebeurd.

De badkamer sensor echter schakelt het licht uit omdat deze niets meer waarneemt.
De douche sensor weet niet dat het licht uit is. Die gaat pas een uit-signaal geven als deze geen beweging meer constateert.

Misschien heb je het anders geconfigureerd ?
Ik dacht dat er onder hue labs wel wat te vinden was met twee sensors.
Inderdaad zeg, via Hue Labs kan ik de sensors aan elkaar koppelen. Het werkt eindelijk. Toch niet al te slim van zichzelf hoor die sensoren. Ze zijn allebei gekoppeld aan dezelfde lamp in dezefde ruimte tenslotte. Maar wat een nieuwe mogelijkheden via Hea Labs. Ik kende dit nog helemaal niet joh. Ik houd mij er ook niet zo mee bezig dus goed dat ik even op de hoogte wordt gebracht. Dank je wel @s e k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Nu online
Inmiddels redelijk hue verslaafd, met zo’n 15 lampen, bewegingssensor in en outdoor enzovoort enzovoort. Hardware matig werkt alles prima, maar ik heb een paar app-vragen waarvan ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen:
1) ik heb een smart button (die kleine ronde), maar ik kan hiermee alleen maar een lamp aanzetten en vervolgens troggelen door de verschillende lichtscenes. Wat ik wil is met 1 druk op de knop aan en vervolgens een scène maken die de desbetreffende lamp na x minuten weer uitzet. Ik zie nergens waar ik de smart button als trigger voor aanzetten kan gebruiken
2) hoe kan ik instellen dat als we niet thuis zijn een aantal lampen niet aangaan? Op basis van de aanwezigheid van een Iphone bijvoorbeeld kan er wel iets worden gestart, maar ik bedoel eigenlijk precies andersom, als ie er niet is moet ie niets doen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
BGFG schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:09:
Inmiddels redelijk hue verslaafd, met zo’n 15 lampen, bewegingssensor in en outdoor enzovoort enzovoort. Hardware matig werkt alles prima, maar ik heb een paar app-vragen waarvan ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen:
1) ik heb een smart button (die kleine ronde), maar ik kan hiermee alleen maar een lamp aanzetten en vervolgens troggelen door de verschillende lichtscenes. Wat ik wil is met 1 druk op de knop aan en vervolgens een scène maken die de desbetreffende lamp na x minuten weer uitzet. Ik zie nergens waar ik de smart button als trigger voor aanzetten kan gebruiken
2) hoe kan ik instellen dat als we niet thuis zijn een aantal lampen niet aangaan? Op basis van de aanwezigheid van een Iphone bijvoorbeeld kan er wel iets worden gestart, maar ik bedoel eigenlijk precies andersom, als ie er niet is moet ie niets doen….
Bij vraag 1)

Er zijn third-party apps, zoals bijvoorbeeld iconnecthue, waar je meerdere acties kan hangen aan een druk-op-een-knop. Als je eerst een timer aanmaakt die na x tijd je lamp (kamer/zone) uitdoet, kun je vervolgens deze timer toevoegen aan je knop waarna dus de lamp (kamer/zone) aangaat én de timer wordt gestart.

Nu weet ik dat dat kan voor een hue dimmer switch. Een smart button heb ik niet, maar het lijkt me dat dat opdezelfde wijze werkt.
Misschien dat iemand anders hiermee wel ervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:25
Ik gebruik iConnecthue en kan bevestigen dat je ook met de smart button heel veel instel mogelijkheden hebt. De timer functie gebruik ik zelf ook en dat werkt perfect.

Wat betreft vraag 2, dit kan ook allemaal ingesteld worden in iConnecthue.

[ Voor 18% gewijzigd door Jos-P op 18-07-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kan iemand eens een screenshot posten van hoe de widget tegels er dan uit zien als je de hue app update naar de nieuwste versie?

En is er toevallig al eens een stappenplan gepost om het weer een beetje te krijgen zoals eerst? Ik ben nog altijd huiverig om te updaten eerlijk gezegd.... 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
Boys, ik ben nog aan het zoeken naar een lamp boven de spiegel voor in mijn badkamer.
https://www.bol.com/nl/nl...-chroom/9200000097039933/
Deze lamp, hoe wordt die aangesloten ? Ik heb een stopcontact maar als ik zo lees wordt dit rechtstreeks aangesloten op de bekabeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Laatst online: 07:16
Yarisken schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:58:
Boys, ik ben nog aan het zoeken naar een lamp boven de spiegel voor in mijn badkamer.
Deze lamp, hoe wordt die aangesloten ? Ik heb een stopcontact maar als ik zo lees wordt dit rechtstreeks aangesloten op de bekabeling ?
Je kan altijd je stopcontact weghalen en deze lamp direct op de kabels aansluiten. Andersom kan je ook eerst een stekker monteren aan deze lamp en inpluggen in het stopcontact, maar dat neemt meer ruimte in.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Laatst online: 12-09 19:52
Yarisken schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:58:
Ik heb deze ook hangen en hij gaat inderdaad direct aan de draden. Dus eventueel het stopcontact weghalen en draden direct aansluiten.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
Sander0105 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:31:
[...]

Ik heb deze ook hangen en hij gaat inderdaad direct aan de draden. Dus eventueel het stopcontact weghalen en draden direct aansluiten.
Thx Sander en Xerox. Ik ga er is over denken dan , is duidelijk nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Ik ben langzaamaan ook alle verlichting naar Hue aan het ombouwen, maar ik zit met een aantal spotjes met G53 fittingen. Ik vind het zonde om ze compleet te vervangen voor Hue spots. Zijn er mensen die geprobeerd hebben om een dergelijke fitting te vervangen met GU10? (uiteraard moet de trafo er dan tussenuit)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Nu online
Jos-P schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:17:
Ik gebruik iConnecthue en kan bevestigen dat je ook met de smart button heel veel instel mogelijkheden hebt. De timer functie gebruik ik zelf ook en dat werkt perfect.

Wat betreft vraag 2, dit kan ook allemaal ingesteld worden in iConnecthue.
Dank jullie wel. Gelukt!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Whackit
  • Laatst online: 11-09 21:44
Voor geïnteresseerden... De Philips Hue wandschakelaar modules zijn weer op voorraad > https://www.philips-hue.c...dule-2-pack/8719514318021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Hi,

Willen mensen met mij denken om een advies te geven voor onze woning..

Wij krijgen in de woonkamer enkele spots (g10) en boven de tafel lampen (e27) en wil ik deze dimmen.
Volgens mij heb ik hier voor 3 opties
- lampen met een 3 stand dimmer (kan op de bestaande schakelaar toch ?)
- schakelaar vervangen voor een dimmer (+/- 80 euro) (kan ik denk op bestaande lampen ?)
- Philips hue

Voor philips hue moet ik dan volgens mij hebben.
- schakelaars voor de wand
- dimmer afstandbediening
- brigde
- lampen uiteraard

Klopt het dan als ik de lampen met de dimmer (of app) om stand X zet en ik zet de uit met de schakelaar en daarna de schakelaar weer aan dat de oude instellingen behouden blijven ?

Mis ik dan nog niets ?

Voor de lampen boven eettafel zouden witte lampen voldoende zijn; zou ik als dat de wens niet liever een goedkoper dimmer monteren ?

Andere vraag, hoe vaak gebruik je echt andere kleuren of is dat een leuke gadget meer eigenlijk onzin ?

als ik de eettafel en woonkamer los wil dimmen, heb ik dan twee dimmers nodig ?

[ Voor 3% gewijzigd door wd200 op 21-07-2021 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
ph4ge schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:56:
Ik ben langzaamaan ook alle verlichting naar Hue aan het ombouwen, maar ik zit met een aantal spotjes met G53 fittingen. Ik vind het zonde om ze compleet te vervangen voor Hue spots. Zijn er mensen die geprobeerd hebben om een dergelijke fitting te vervangen met GU10? (uiteraard moet de trafo er dan tussenuit)
Geen enkel probleem.
Had G5.3 spots in mijn woonkamerplafond....trafo's er tussenuit...G10 fittingen gemonteerd en de G10 spots erin ( White en Color )werkt perfect.. :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
Whackit schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 07:56:
Voor geïnteresseerden... De Philips Hue wandschakelaar modules zijn weer op voorraad > https://www.philips-hue.c...dule-2-pack/8719514318021
Thanks! Wacht er al maanden op. Snel ingeslagen zojuist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
Thx, mooi verjaardagscadeautje >:) voor mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dank! Ik had op die philips-hue site ingesteld dat ze een mailtje zouden sturen als ze weer voorradig zouden zijn, maar ik denk dat dit niet (goed) werkt. Na jouw tip heb ik direct een duopack besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:46
scorpion303 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Dank! Ik had op die philips-hue site ingesteld dat ze een mailtje zouden sturen als ze weer voorradig zouden zijn, maar ik denk dat dit niet (goed) werkt. Na jouw tip heb ik direct een duopack besteld.
Mail kwam hier ook pas zojuist binnen maar liet in Home Assistant zowel Philips als Meerdanlicht/123lamp monitoren via een 5 minuten scrape sensor wat op tijd een seintje gaf nadat ik de vorige keer mis had gegrepen.
Pagina: 1 ... 13 ... 85 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic