Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 24-06 23:07
Geweldig, was deze stap inderdaad vergeten. Dank voor jullie snelle reactie. Nu reageert de pulsschakelaar wel. Nog één vraag 😬 Hoe haal ik scenes uit een kamer?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:28

pinda powerrr

Slow down...

Over in wall switches gesproken, ik kan ze nergens vinden. Jullie ergens een "geheime" link naar een webshop die ze nog heeft?

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21-06 17:47
Erniebert schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:08:
Nog één vraag 😬 Hoe haal ik scenes uit een kamer?
Tap op de scene, dan ... symbool en Delete scene optie
of
Tap op de scene, dan potlood en Delete scene knop onderaan

[Voor 16% gewijzigd door Robsato op 07-06-2021 13:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:18
pinda powerrr schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:28:
Over in wall switches gesproken, ik kan ze nergens vinden. Jullie ergens een "geheime" link naar een webshop die ze nog heeft?
Ik zie meer dan licht leverdatum: 1 september.... Zal wel iets niet helemaal goed zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

arjandijk162 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:37:
[...]

Ik zie meer dan licht leverdatum: 1 september.... Zal wel iets niet helemaal goed zijn
Ik zie overal die 1 september, vandaar dat ik het maar hier even vraag. Ben nog maar een newbie in het Hue gebeuren hè :)

Vrouw is helemaal om, vond het onzin om zoveel geld uit te geven voor wat lampjes. Maar omdat ze heel goed kunnen dimmen, is ze er erg blij mee. Ze houdt niet van felle verlichting, dus dit is ideaal.
Binnenkort even wat andere lampen verHue-en 8)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• arjandijk162
Je kunt ook de FoH schakelaars overwegen, 4 knoppen, meer functies

Acties:
  • 0Henk 'm!
tozzke schreef op maandag 7 juni 2021 @ 04:43:
[...]

WVolgens mij werken die Hue Wall Switch modules alleen met traditionele schakelaars en niet met pulsschakelaars
Ik raad je aan even mijn review te lezen (schaamteloze promotie): productreview: Philips Hue wandschakelaarmodule review door JDFS

Pulsschakelaars zijn juist bij uitstek geschikt voor de Wall Switch Modules. Ik heb er 5 van hangen, wil er eigenlijk nog 2 maar slecht leverbaar. Alle modules hangen achter Jung 535EU's (dubbele pulsdrukkers met maakcontact).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:41
Dat is idd nog wel een dingetje en ENORM wennen... dat je niet meer aan de normale licht schakelaar knop gaat zitten want dan werkt Hue niet meer. Jammer dat daar nog niet echt iets heel simpels voor op gevonden is en dat ook nog een beetje betaalbaar is voor al die aan/uit knoppen door het huis.

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.152 Thu Mar 18 | Android 10 | Patch 1 maart 2021

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 24-06 16:19
jaspecram schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:38:
ik stond op en praat engels voor het geval de Philips Hue app programmeurs engels zijn. Ik heb het vanochtend zelf geschreven (google maar naar de teksten als je twijfelt). Ik heb het wel ook naar een hueblog gestuurd.
Nah er zijn zeker een aantal dat Nederlands spreekt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
Ik heb wat problemen met scènes. In de tuin schakelen de Philips buitenspots en lidl stekker netjes aan bij zonsondergang. Echter bij het uitschakelen op een vast tijdstip blijft de stekker aan staan.

Met de oude versie van de app heb ik dit opgelost door een scène te maken welke zonder transitie alles onmiddellijk uitschakeld. Na de update werkt dit niet meer. Ik heb nu een scène gemaakt die 1 minuut voordat de 'uitschakel scène' start de spots laat branden maar de stekker uit zet. Vanavond zal blijken of dit werkt.

Kan dit niet eenvoudiger?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08:21
Juancho schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:49:
Dat is idd nog wel een dingetje en ENORM wennen... dat je niet meer aan de normale licht schakelaar knop gaat zitten want dan werkt Hue niet meer. Jammer dat daar nog niet echt iets heel simpels voor op gevonden is en dat ook nog een beetje betaalbaar is voor al die aan/uit knoppen door het huis.
die is er wel en heet doorlussen. Kost je een klemmetje van een paar cent en klaar ben je (y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
B-Force schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:15:
[...]

die is er wel en heet doorlussen. Kost je een klemmetje van een paar cent en klaar ben je (y)
Ik heb 2 linkerhanden en zeker wbt elektriciteit ga ik niet lopen prutsen. Maar met doorlussen bedoel je dus vast geen handige Hue oplossing maar echt met de draden achter een aan/uit knop? En wat zet je er dan voor? Kan altijd mijn schoonvader even vragen natuurlijk 😁

En als je doorgelust hebt... Kan je dan wel de aan/uit knop gebruiken om de hue lampen mee aan/uit te zetten? Dus net zoals met de dimmer werkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frieskip
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:57
B-Force schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:15:
[...]

Nul er bij in trekken en een WCD monteren. :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjandijk162
Juancho schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:22:
[...]

Ik heb 2 linkerhanden en zeker wbt elektriciteit ga ik niet lopen prutsen. Maar met doorlussen bedoel je dus vast geen handige Hue oplossing maar echt met de draden achter een aan/uit knop? En wat zet je er dan voor? Kan altijd mijn schoonvader even vragen natuurlijk 😁

En als je doorgelust hebt... Kan je dan wel de aan/uit knop gebruiken om de hue lampen mee aan/uit te zetten? Dus net zoals met de dimmer werkt?
Dit onderwerp is letterlijk meer dan 100 keer behandeld in dit topic, maar doorlussen betekend: Er altijd stroom op zetten, dus schakelaar eruit lastklem/kroonsteentje ertussen.

Wat je ervoor zit is aan jou: Goedkoopste is een Hue Dimmer of Hue Button. Mooier is een FoH schakelaar die er hetzelfde uitziet als de rest van het schakelmateriaal. Je kunt ook je originele knop gebruiken met de "in wall switch" die momenteel niet leverbaar is (en waarschijnlijk niet heel handig werkt)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arjandijk162
frieskip schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:25:
[...]

Nul er bij in trekken en een WCD monteren. :9

En dan tegelijk een wandzender toevoegen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12:38
Juancho schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:49:
Als je een 3d printer hebt dan zoiets:

https://www.thingiverse.com/thing:4816933

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 13:09
Is er iemand die dat aan hun muur wil hebben? Of dat door de partner-acceptatie commissie krijgt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:46
Ik begrijp juist niet zo goed dat iedereen al zijn schakelaars wil blijven gebruiken. Waarom wil je dan ‘smart’ verlichting? Ik heb zelf 6 dimmers weggehaald en vervangen voor twee smart buttons. Bij mijn zus heb ik 10 dimmers vervangen voor 1 smart button en 1 Hue dimmer. Met 1 druk op de knop schakel je een hele scene in, bestaande uit meerdere lampen. Sterker nog. Meestal raak ik de kop niet eens aan, want het licht gaat automatisch aan en uit. Op basis van tijd of aanwezigheid (sensor). Schakelaars weghalen, draadje doorverbinden, stucplaatje op de inbouwdoos en afsmeren met grote gatenvuller is helemaal niet veel werk. Oh ja, ook nog een likje verf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 09:41
coinman63 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:15:
Ik begrijp juist niet zo goed dat iedereen al zijn schakelaars wil blijven gebruiken. Waarom wil je dan ‘smart’ verlichting? Ik heb zelf 6 dimmers weggehaald en vervangen voor twee smart buttons. Bij mijn zus heb ik 10 dimmers vervangen voor 1 smart button en 1 Hue dimmer. Met 1 druk op de knop schakel je een hele scene in, bestaande uit meerdere lampen. Sterker nog. Meestal raak ik de kop niet eens aan, want het licht gaat automatisch aan en uit. Op basis van tijd of aanwezigheid (sensor). Schakelaars weghalen, draadje doorverbinden, stucplaatje op de inbouwdoos en afsmeren met grote gatenvuller is helemaal niet veel werk. Oh ja, ook nog een likje verf.
Licht in de keuken/eetkamer/living wil ik toch nog altijd graag met een schakelaar bedienen. Bewegingssensoren kan ik begrijpen voor berging/wc/gang etc maar in leefruimtes is dit toch niet zo handig. Vaak loop ik ook rond met iets in mijn handen en wil ik gewoon met mijn elleboog het licht kunnen aandoen. Als je dan aan google moet vragen om het licht uit of aan te doen duurt het net iets te lang. Daarom ben ik fan van de hue wall switch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
Aha hue wall switch! Die kende ik nog niet. Dat is precies wat ik, zeker in de woonkamer en keuken wil! Thanks voor de tip! Scheelt een hoop irritatie als die knoppen weer eens ingedrukt worden 😁

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:56
coinman63 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:15:
Het vervangen van schakelaars snap ik al niet, ik zet hem aan en blijf er af, en heb de hue app om de lampen te bedienen en een hue dimmer switch los om ook te bedienen..
Wat als je router stuk is? zit je in het donker? of kan je dan met die hue schakelaars toch je lampen aan krijgen?

En een aansluitende vraag; dat je met je oude schakelaar toch die lamp wel aan krijgt?
ik mag toch aannemen dat als je de slimmelamp even stroomloos maakt, door de ouderwetse schakelaar om te zetten, dat hij bij de stroom erop te zetten standaard aan gaat toch?
Ik bedoel dus in het geval van een router probleem en de huebridge ook niet te bereiken is.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13:22
Als de Hue bridge niet te bereiken is doen de lampen het niet. Maar ga je serieus rekening houden met een kapotte router? Wanneer komt dat voor? N.B. de Hue bridge moet bereikbaar zijn via je wifi - van een internetstoring heb je dus geen last voor waar het het bedienen in huis betreft.

Overigens kun je het gedrag van de lamp na stroomloos te zijn geweest gewoon instellen: vol aan of laatste stand. De ervaring van de meesten is dat de huishobbyist/tweaker er wel in slaagt om van de knopjes af te blijven. Andere huisgenoten, logees en gasten echter niet. Daarom is de Wall module in veel omstandigheden een uitkomst.

[Voor 31% gewijzigd door Rallye op 09-06-2021 18:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1971
Mel33 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:44:
[...]

Het vervangen van schakelaars snap ik al niet, ik zet hem aan en blijf er af, en heb de hue app om de lampen te bedienen en een hue dimmer switch los om ook te bedienen..
Wat als je router stuk is? zit je in het donker? of kan je dan met die hue schakelaars toch je lampen aan krijgen?

En een aansluitende vraag; dat je met je oude schakelaar toch die lamp wel aan krijgt?
ik mag toch aannemen dat als je de slimmelamp even stroomloos maakt, door de ouderwetse schakelaar om te zetten, dat hij bij de stroom erop te zetten standaard aan gaat toch?
Ik bedoel dus in het geval van een router probleem en de huebridge ook niet te bereiken is.
Klopt ik heb ook de bestaande schakelaars nog in gebruik, maar er of een kast of iets anders voor gezet, en op meerdere tactische plekken (die logischer waren dan originele schakelaars), hue dimmer switches geplaatst.

Verder gaat ook bij mij 80% automatisch aan en uit middels diverse routines, of een sensor, en gebruik hue dimmer switch om lampen avonds uit te zetten, maar daar gebruik ik ook vaak Google Home mini voor, door te zeggen "Hey Google. zet lampen woonkamer uit". :)

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:56
Rallye schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:45:
Als de Hue bridge niet te bereiken is doen de lampen het niet. Maar ga je serieus rekening houden met een kapotte router? Wanneer komt dat voor? N.B. de Hue bridge moet bereikbaar zijn via je wifi - van een internetstoring heb je dus geen last voor waar het het bedienen in huis betreft.

Overigens kun je het gedrag van de lamp na stroomloos te zijn geweest gewoon instellen: vol aan of laatste stand. De ervaring van de meesten is dat de huishobbyist/tweaker er wel in slaagt om van de knopjes af te blijven. Andere huisgenoten, logees en gasten echter niet. Daarom is de Wall module in veel omstandigheden een uitkomst.

Iets anders: is bij iedereen de overgang naar de nieuwe app goed gegaan? Bij mij zijn twee routines (sorry: automatiseringen) gewijzigd van “uit” op een bepaald tijdstip naar “helder” op dat tijdstip. Was wel even verbaasd dat de lampen ‘ochtends aan waren.
router, netwerk routering, DHCP, noem het maar ene storing op je lan en of wifi, ja het is de enige storing die een probleem kan maken, dus richtte ik mij daar op. internet doet niet ter zake als je de buitenhuis modus niet gebruikt idd, nee ik weet hoe het zit.
maar dus ja de lamp gaat dus 'aan' na een stroomstoring of een routerstoring, als ik de 'na stroomloos te zijn' instelling op 'aan' zet.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1971
Mel33 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:02:
[...]

router, netwerk routering, DHCP, noem het maar ene storing op je lan en of wifi, ja het is de enige storing die een probleem kan maken, dus richtte ik mij daar op. internet doet niet ter zake als je de buitenhuis modus niet gebruikt idd, nee ik weet hoe het zit.
maar dus ja de lamp gaat dus 'aan' na een stroomstoring of een routerstoring, als ik de 'na stroomloos te zijn' instelling op 'aan' zet.
Lamp gaat alleen aan na een stroomstoring als je dit zo hebt geconfigureerd, sinds een paar jaar kun je namelijk het opstart gedrag van je lampen, na een stroom onderbreking, configureren in de app! Dit kan zijn vol aan (default gedrag), laatste stand lamp voor stroom onderbreking (uit als deze dus uit stond) en nog een paar opties meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1971
Rallye schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:45:

Iets anders: is bij iedereen de overgang naar de nieuwe app goed gegaan? Bij mij zijn twee routines (sorry: automatiseringen) gewijzigd van “uit” op een bepaald tijdstip naar “helder” op dat tijdstip. Was wel even verbaasd dat de lampen ‘ochtends aan waren.
Eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik mijn Hue Bridge niet kon bereiken, zelfs als internet er uit ligt (gebeurt regelmatig met Ziggo) kan ik gewoon lampen bedienen met app, als ik op wifi zit en Hue dimmers/schakelaars blijven altijd werken ook als router uit staat!

• Rallye
Is bij iedereen de overgang naar de nieuwe app eigenlijk goed gegaan? Bij mij zijn twee routines (sorry: automatiseringen) gewijzigd van “uit” op een bepaald tijdstip naar “helder” op dat tijdstip. Was wel even verbaasd dat de lampen ‘ochtends aan waren.

• Blue_Fear
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23-06 09:41
Ik heb recentelijk een gledopto controller aangesloten op een ledstrip echter herkent de hue bridge hem niet. Iemand enig idee hoe dit kan?

• Juancho
Rallye schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:02:
Is bij iedereen de overgang naar de nieuwe app eigenlijk goed gegaan? Bij mij zijn twee routines (sorry: automatiseringen) gewijzigd van “uit” op een bepaald tijdstip naar “helder” op dat tijdstip. Was wel even verbaasd dat de lampen ‘ochtends aan waren.
Ik heb de update nog niet uitgevoerd. Ik begreep dat de widgets dan opeens weg zijn en niet meer mogelijk zijn (ook voor Android toch?). En juist de widgets op m'n home screen gebruik ik heel vaak. Super handig. Ik wil dat gewoon niet weg hebben...

• Beyond
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:01

Beyond

Dussssss.......

Ik ben benieuwd of er iemand Hue GU10 lampen in een overstek van een overkapping heeft?

Ik ben benieuwd naar de ruimte tussen de spots.

Zelf ben ik aan het kijken naar de Hue Centura grijs icm de kleuren GU10

Al het goeie.......

• Rallye
@Juancho Ik ben Apple-gebruiker. De widgets gebruikte ik nooit, dus ik mis ze niet. Zie wel dat de inrichting van kamers nu anders geregeld is. Ik heb me er echter nog niet echt in verdiept.

• Martino-s
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23-06 09:43

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Blue_Fear schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:26:
Ik heb recentelijk een gledopto controller aangesloten op een ledstrip echter herkent de hue bridge hem niet. Iemand enig idee hoe dit kan?
Bij mij werkt de Gledopto (die ik een paar maanden geleden gekoppeld heb) nog gewoon.
Wel moet ik hem bijna dagelijks spanningloos maken (dus ff uit- en weer in stopcontact doen), want anders reageert hij niet.
Hebben meer hier last van?

Martino's | Google is your friend...

• FriXion
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 24-06 22:18
(jarig!)
Martino-s schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:38:
[...]

Bij mij werkt de Gledopto (die ik een paar maanden geleden gekoppeld heb) nog gewoon.
Wel moet ik hem bijna dagelijks spanningloos maken (dus ff uit- en weer in stopcontact doen), want anders reageert hij niet.
Hebben meer hier last van?
Dat heb ik ook ja, maar niet dagelijks. Ik gok eens per week ofzo. Het valt mij niet zoveel op als ie uitgevallen is omdat ik een aantal zwevende planken rondom mijn tv heb met daarop ledstrips, waarvan er eentje van Gledopto is. Dit is de bovenste plank, dus daarom valt het minder op.
Maar je bent dus niet de enige inderdaad :)

• Juancho
Rallye schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:54:
@Juancho Ik ben Apple-gebruiker. De widgets gebruikte ik nooit, dus ik mis ze niet. Zie wel dat de inrichting van kamers nu anders geregeld is. Ik heb me er echter nog niet echt in verdiept.
Ik ben Android user dus heb de hue app nog steeds niet geupdate. Idioot gedoe dst ze widgets eruit gooien... Wie dat bedacht heeft... 🤔 😡😤

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:06
De widgets zijn er nog, maar wel in aangepaste vorm.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:12
Heb sinds vandaag een hue Ensis hangen. Bedienen met normale schakelaar gaat nog niet helemaal lekker: hij vergeet de laatste instelling en ook als ik kies voor kleur en helderheid bij inschakelen gaat hij de helft van de tijd bij inschakelen op normale stand. Als ik 'm vervolgens uitzet en weer aan pakt hij opeens wél de juiste kleur op.
Iemand een idee?
Firmware 1.56.7 weet niet of dat de laatste is (app laat geen update zien).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 14:16
matthijst schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:53:
Heb sinds vandaag een hue Ensis hangen. Bedienen met normale schakelaar gaat nog niet helemaal lekker: hij vergeet de laatste instelling en ook als ik kies voor kleur en helderheid bij inschakelen gaat hij de helft van de tijd bij inschakelen op normale stand. Als ik 'm vervolgens uitzet en weer aan pakt hij opeens wél de juiste kleur op.
Iemand een idee?
Firmware 1.56.7 weet niet of dat de laatste is (app laat geen update zien).
Maar eh, heeft die Ensis ook niet gewoon continu spanning nodig ? Ik heb hier de fasedraad (bruin) en de schakeldraad (zwart) aan elkaar geknoopt. En er Icasa switches voor geklikt.

Volgens mij reset jij hem nu gewoon steeds als je de schakelaar omgooid.

MENTAL REBOOT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jesse-
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 15:18
Hoe vrij ben ik om functies van knoppen van een Friends of Hue schakelaar in te stellen? Kan ik met iConnectHue of All 4 Hue ook onderscheid maken tussen lang en kort indrukken? 4 functies op een schakelaar vind ik namelijk net te weinig :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
ppeterr schreef op zondag 13 juni 2021 @ 06:48:
[...]

Maar eh, heeft die Ensis ook niet gewoon continu spanning nodig ? Ik heb hier de fasedraad (bruin) en de schakeldraad (zwart) aan elkaar geknoopt. En er Icasa switches voor geklikt.

Volgens mij reset jij hem nu gewoon steeds als je de schakelaar omgooid.
Nee, normaal niet. Je hebt dat "inschakelgedrag" na stroomloos (warm wit, laatst gebruikt, of specifieke kleur + helderheid).
Heb firmware geüpdatet naar 1.76.10 en lijkt nu te werken.

Nog even testen of dat altijd goed gaat, want 100% warm wit wil je 's ochtends niet om de oren krijgen. Zet er anders wel een Philips Wall Switch tussen, misschien sowieso wel doen, zodat je de lamp altijd kan bedienen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 14:16
matthijst schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:36:
[...]

Nee, normaal niet. Je hebt dat "inschakelgedrag" na stroomloos (warm wit, laatst gebruikt, of specifieke kleur + helderheid).
Heb firmware geüpdatet naar 1.76.10 en lijkt nu te werken.

Nog even testen of dat altijd goed gaat, want 100% warm wit wil je 's ochtends niet om de oren krijgen. Zet er anders wel een Philips Wall Switch tussen, misschien sowieso wel doen, zodat je de lamp altijd kan bedienen.
Ah, ja op die manier. Ik persoonlijk gebruik dagelijks de Icasa switch voor de lampen in de eethoek.
Trouwens de hele woonkamer bedien ik ermee. Aan/uit, 6 scene's, en dimmen. Voor een hal of overloop
snap ik die Wall Switch nog wel. Maar de handigheid beperkt de fun factor toch wel een beetje. Terwijl
zo een ding van Icasa ook door iedereen bediend kan worden, maar wel met de kleur selectie en dergelijke.

MENTAL REBOOT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
Heeft er iemand een hue plug geschakeld d.m.v. scènes? Ik heb een lidl plug in mijn hue netwerk maar deze schakelt niet meer uit na de update. Kan hem wel handmatig uitschakelen en een widget die alles uitschakelt werkt ook maar dmv een scène word de plug niet meer uitgeschakeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-06 23:09
Ik denk een bugje gevonden te hebben in de nieuwe Hue-app (iOS).

Dit weekend weer eens twee nieuwe lampjes toegevoegd. Je plaatst een lamp tegenwoordig tijdens de configuratie direct in een kamer.

Ik stelde de eerste lamp in. In HomeKit had de lamp toen nog de standaard Hue-naam. Pas toen ik de naam even wijzigde in de Hue-app, nam HomeKit deze over.

Voor de tweede lamp moest ik toevallig een nieuwe kamer aanmaken. Deze werd ook pas in HomeKit overgenomen nadat ik de naam even wijzigde.

Dat eerste heb ik meermaals kunnen reconstrueren. Het aanmaken van een nieuwe kamer lukte bij een nieuwe poging wel.

Ik gebruik de beta van iOS 15, daar zou het mee te maken kunnen hebben. En we hebben twee Bridges, ook dat is wellicht relevant.

• marapuru
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09:13
Ik lees op de laatste paar pagina's weinig dat men problemen heeft met de nieuwe app. Ik helaas wel.

Ik krijg geen contact meer met mijn lampen via de app. Uiteindelijk gekozen om de app opnieuw te installeren. Maar nu wordt mijn hub niet meer gevonden. Ook niet via een direct IP...

Hub ook al herstart, maar geen verschil.

Klinkt iemand dit bekend in de oren?

Dus... Inmiddels opgelost. Na een tijdje stoeien kreeg ik wél verbinding met de Hub via een andere hotspot (hotspot 2) in mijn huis. Erg vreemd, want vanaf m'n laptop die op hotspot 1 zat kon ik de hub wel bereiken.

[Voor 23% gewijzigd door marapuru op 15-06-2021 23:25]

• Lennarts87
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 19-06 22:02
Ik heb een probleem met automatiseringen, dat is gestart na de laatste update van de HUE app.

Mijn automatisering is als volgt:

Buitenlampen (IKEA) gaan geleidelijk aan bij zonsondergang (met een langzame overgangsduur van 60 minuten). De lamp gaat echter niet verder aan dan 1 procent gedimd.

Wat zou een oplossing zijn op de lamp geleidelijk naar 100% te laten gaan?

• megaleo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:23

megaleo

Special member

Beyond schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:47:
Ik ben benieuwd of er iemand Hue GU10 lampen in een overstek van een overkapping heeft?

Ik ben benieuwd naar de ruimte tussen de spots.

Zelf ben ik aan het kijken naar de Hue Centura grijs icm de kleuren GU10
Ik gebruik Hue GU10 lampen in een aantal buitenarmaturen van de Karwei. Zit er al een paar ja in en werkt prima.
Ik heb ook bij de plaatselijke Karwei gevraagd aan een medewerker om te kijken of dit paste.
Het past prima en ik ben er blij mee. Weliswaar zit het niet in een overstek maar ze hangen gewoon buiten tegen de schutting aan. :)

• renedr
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 14:57
Sinds ik een buitrnsrnsor gebruik staan de lampen soms overdag opeens aan, er is nergens ligging in een trigger te achterhalen toch?

• ranzige pad
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:44

ranzige pad

kwaaak kwaak

renedr schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:10:
Sinds ik een buitrnsrnsor gebruik staan de lampen soms overdag opeens aan, er is nergens ligging in een trigger te achterhalen toch?
Welke instellingen heb je staan in beweging en lichtgevoeligheid? Vaak is het een kwestie van daarmee spelen

HT & NAS & Inventaris

• Yarisken
  • Laatst online: 24-06 17:54
Boys, kan iemand me helpen.
Voor de badkamer zoek ik niet opvallende spots.
Deze heb ik gevonden, super super mooi maar geen zigbee vermoed ik.

https://www.bol.com/nl/p/...ge#product_specifications

Iemand een idee of je dezelfde kan vinden met zigbee ?

Edit: Deze set gevonden
https://www.bol.com/be/p/...t-van-3/9300000005944050/

Zou moeten lukken :-)

[Voor 21% gewijzigd door Yarisken op 19-06-2021 18:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tosun
  • Laatst online: 20-06 13:51
Ik heb de oude Hue Go gekregen, 7146060ph maar zonder voeding. 24VDC 6W

Waar kan ik er een vinden, goedkoop?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Tosun schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:36:
Ik heb de oude Hue Go gekregen, 7146060ph maar zonder voeding. 24VDC 6W

Waar kan ik er een vinden, goedkoop?
Goedkoop? Wil je graag kortsluiting? Nooit bezuinigingen op een voeding!

Verder is de aansluitconnector welke in de Hue GO gaat best wel smal en lang. Lijkt mij niet zomaar te vinden. Hij gaat er zo'n 3cm in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:37

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Yarisken schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:59:
Boys, kan iemand me helpen.
Voor de badkamer zoek ik niet opvallende spots.
Deze heb ik gevonden, super super mooi maar geen zigbee vermoed ik.

https://www.bol.com/nl/p/...ge#product_specifications

Iemand een idee of je dezelfde kan vinden met zigbee ?

Edit: Deze set gevonden
https://www.bol.com/be/p/...t-van-3/9300000005944050/

Zou moeten lukken :-)
Die tweede set is ook geen zigbee of Hue toch? Je kan er mogelijk wel Hue spots in plaatsen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tosun
  • Laatst online: 20-06 13:51
Absoluut geen "aliexpress" kwaliteit! Ik heb er zelf twee van de V2 Go maar helaas zijn ze niet geschikt voor de V1. Dus als er degene eentje kan adviseren, welkom.
Hulliee schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:43:
[...]

Goedkoop? Wil je graag kortsluiting? Nooit bezuinigingen op een voeding!

Verder is de aansluitconnector welke in de Hue GO gaat best wel smal en lang. Lijkt mij niet zomaar te vinden. Hij gaat er zo'n 3cm in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:13
Volgens mij kun je die ook nergens los kopen, behalve bij Philips/Signify zelf. Je zou even een mailtje kunnen sturen naar hun servicedesk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yarisken
bartvl schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:45:
[...]

Die tweede set is ook geen zigbee of Hue toch? Je kan er mogelijk wel Hue spots in plaatsen.
Ik ga idd deze set kopen
https://www.bdutch.nl/pro...r-85-mm-x-hoogte-30-mm-2/
En er dan hue spots inzetten.
Bedankt voor de feedback.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vincerr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-06 23:12
Ik heb mijn verlichting in mijn woonkamer ingesteld met hue labs sunset to sunrise. Echter wil ik de lampen al een half uur eerder automatisch aan laten gaan. Weten jullie of dit in te stellen is?

• breinonline
  • Laatst online: 16:12

breinonline

Are you afraid to be known?

Ja in de app kan je een offset meegeven.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• bartvl
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:37

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Yarisken schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:20:
[...]

Ik ga idd deze set kopen
Let er op dat de GU10 spots van Philips niet per se dezelfde maat hebben als reguliere GU10 spots. Dat is bij de nieuwste versie geloof ik wel gefixt, maar controleer de afmetingen goed!

Life is not about specs, it is about joy!

• B-Force
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08:21
bartvl schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:17:
[...]

Let er op dat de GU10 spots van Philips niet per se dezelfde maat hebben als reguliere GU10 spots. Dat is bij de nieuwste versie geloof ik wel gefixt, maar controleer de afmetingen goed!
dat was idd jaren geleden zo, maar tegenwoordig geen probleem meer. dus als je nieuwe GU10 koopt, komt het goed (y)

• Yarisken
bartvl schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:17:
[...]

Ik ga deze kopen:
https://www.ledlampenkope...700k-dimbaar-in-set-van-3

Heb bericht gekregen van de winkel dat de philips hue gu10 iets hoger zijn dan een standaard gu10 spotje maar dat is in deze set geen probleem. Gewoon zien dat er genoeg ruimte boven het armatuur is.

Dus ik denk zoals je zegt toch altijd wel opletten. Meeste armaturen zullen wel ok zijn.
Bedankt

• Zeeuw
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:57
Yarisken schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:20:
[...]

Ik ga idd deze set kopen
Als je de BDutch spotjes mooi vindt moet je eens op Noxion zoeken. Ik heb ze van Noxion en later zag ik een model van BDutch wat er wel heel erg op lijkt....maar de Noxion is een stuk goedkoper.

Read the badge, Bitch!

• Yarisken
Zeeuw schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:26:
[...]

Als je de BDutch spotjes mooi vindt moet je eens op Noxion zoeken. Ik heb ze van Noxion en later zag ik een model van BDutch wat er wel heel erg op lijkt....maar de Noxion is een stuk goedkoper.
Ik heb uiteindelijk deze gekocht :
https://www.ledlampenkope...700k-dimbaar-in-set-van-3

Ook stuk goedkoper en even mooi :-). Ik wilde gewoon cleane spots die niet teveel opvallen :-).

• matthijst
Vandaag twee walls witches aangesloten op de Hue Ensis (was een hotelschakeling, lamp kwam regelmatig terug op helder wit ipv laatste instelling).

Tip voor als je geen zin hebt om te wachten tot 1 september op de NL site, bestellen in Duitsland (en laten doorsturen via bv Mailboxde.com voor +/- 12 euro):
https://www.philips-hue.c...alter-modul/8719514318045

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Sinds die laatste HUE app (android) update blijft deze maar problemen geven. Voorheen werkte alles super en goed. Nu is het bij elke keer openen of aanklikken van een widget dat ik die melding krijg van "druk de knop in op je bridge".

Al de cache geflushed van de app.
Uninstall app en versie nieuwe download/installatie.
out of home control ingeschakeld om te kijken of dat nog helpt.
Niks veranderd mbt wifi of bekabeld internet.

EN als ik die knop ingedrukt hebt werkt ook alles. Maar zodra ik dus de app sluit op de foon werkt niks meer mbt verbinding naar de bridge. Lampen etc blijven wel gewoon werken met automatiseringen. Is dus ppur de app die problemen blijft geven mbt verbinding :(

iRacing Profiel

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bij Amazon de Gira FoH schakelaar besteld, was in de aanbieding met de Prime Days.
Heel erg benieuwd, want wilde dus eerst voor de wall switches gaan, maar niet te koop tot september (tot je dus hierboven leest dat het in DE wél te koop is |:( )

Het standaard schakelmateriaal in huis is al van Gira, hopelijk matcht het een beetje.

Voordeel is wel dat ik dan een schakeling "over" heb. Dus een mooie smoes om een andere lamp om te bouwen naar Hue 8)

• Kroontje
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:31
Ik ben in de markt voor Hue Outdoor maar vraag me af of ik de adapter van de 12 volts verlichting gewoon in weer en wind in het buitenstopcontact kan laten zitten. Wandcontactdoos komt op 30cm van de grond tegen de schutting, adapter wil ik er naast hangen. Gaat dit geen problemen opleveren op den duur? WCD is natuurlijk IP44 en geschikt voor buiten, maar ook continu?

Het voorbeeld op beaumotica lijkt mij beter geschikt, maar kan ik nergens vinden..

• breinonline
  • Laatst online: 16:12

breinonline

Are you afraid to be known?

Veel buitenverlichting is ook IP44 en dat gaat vaak goed. Maar hoe lang is ook een kwestie van geluk hebben denk ik. Kan je er niet een klein afdakje nog boven maken of zoiets?

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• r0el
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-06 10:02
Kroontje schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:22:
Ik ben in de markt voor Hue Outdoor maar vraag me af of ik de adapter van de 12 volts verlichting gewoon in weer en wind in het buitenstopcontact kan laten zitten. Wandcontactdoos komt op 30cm van de grond tegen de schutting, adapter wil ik er naast hangen. Gaat dit geen problemen opleveren op den duur? WCD is natuurlijk IP44 en geschikt voor buiten, maar ook continu?

Het voorbeeld op beaumotica lijkt mij beter geschikt, maar kan ik nergens vinden..
Kan je 'm niet ergens in een tuinberging voorzien van 230V en de kleine 12V aansluiting via een gat naar buiten geleiden? Zo heb ik het hier gedaan, werkt prima :)

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Nu online

Heb het hier zo al een aantal jaren hangen tegen de schutting aan. Gaat prima. Misschien af en toe een beetje in de gaten houden dan zou het prima moeten kunnen.

• Juancho
Misschien zal mijn vraag heel simpel te beantwoorden zijn hoor, maar vind het zo 123 niet in de Hue app. Ik heb overigens nog niet die geheel vernieuwde app gedownload ivm gedoe met de widgets wat ik begreep.

Maar mijn vraag... Ik zou graag willen dat er automatisch 2 lampen aangaan in onze woonkamer op een bepaalde dag/dagen. Bijv als we straks 2 weken op vakantie zijn wil ik graag dat automatisch van 20:00-0:00 de lampen aan aangaan.

We hebben nog niet zoveel hue lampen of rooms, slechts 2: mijn werkkamer en de woonkamer/keuken/hal combinatie. En in die kamers natuurlijk specifieke lampen aan gekoppeld.

Wat ik nu zie kan ik een soort timer aanmaken die de hele kamer aanzet. Maar kan dat ook dmv eigen gekozen lampen?

• SunriseBGN
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 13:08
Juancho schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:31:
Misschien zal mijn vraag heel simpel te beantwoorden zijn hoor, maar vind het zo 123 niet in de Hue app. Ik heb overigens nog niet die geheel vernieuwde app gedownload ivm gedoe met de widgets wat ik begreep.

Maar mijn vraag... Ik zou graag willen dat er automatisch 2 lampen aangaan in onze woonkamer op een bepaalde dag/dagen. Bijv als we straks 2 weken op vakantie zijn wil ik graag dat automatisch van 20:00-0:00 de lampen aan aangaan.

We hebben nog niet zoveel hue lampen of rooms, slechts 2: mijn werkkamer en de woonkamer/keuken/hal combinatie. En in die kamers natuurlijk specifieke lampen aan gekoppeld.

Wat ik nu zie kan ik een soort timer aanmaken die de hele kamer aanzet. Maar kan dat ook dmv eigen gekozen lampen?
Je kunt een zone aanmaken waarin alleen die paar lampen zitten en ook een variabel tijdstip aangeven. Dus dat ze niet precies om 20:00 aangaan, maar de ene dag iets eerder en de volgende dag iets later.

Als je Home Alone hebt gezien, snap je waarom.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Juancho
SunriseBGN schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:55:
[...]

Je kunt een zone aanmaken waarin alleen die paar lampen zitten en ook een variabel tijdstip aangeven. Dus dat ze niet precies om 20:00 aangaan, maar de ene dag iets eerder en de volgende dag iets later.

Als je Home Alone hebt gezien, snap je waarom.
Ah dom van me. Ik kan idd een nieuwe kamer of zone of scène (allemaal hetzelfde toch?) maken met daarin de lampen die automatisch moeten aangaan om een bepaald tijdstip als we bijv op vakantie zijn. Thanks 😁

Edit: net aangemaakt en een zone is wel verschillende omdat je er lampen uit meerdere kamers in kan zetten. Precies wat ik zocht!

[Voor 13% gewijzigd door Juancho op 22-06-2021 22:08]

• Kroontje
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:31
r0el schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:43:
[...]

Kan je 'm niet ergens in een tuinberging voorzien van 230V en de kleine 12V aansluiting via een gat naar buiten geleiden? Zo heb ik het hier gedaan, werkt prima :)
Helaas is dat in dit geval niet mogelijk, geen berging in de buurt van de toekomstige spots.
breinonline schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:08:
Veel buitenverlichting is ook IP44 en dat gaat vaak goed. Maar hoe lang is ook een kwestie van geluk hebben denk ik. Kan je er niet een klein afdakje nog boven maken of zoiets?
Nuevocasa schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:55:
[...]

Heb het hier zo al een aantal jaren hangen tegen de schutting aan. Gaat prima. Misschien af en toe een beetje in de gaten houden dan zou het prima moeten kunnen.
Deze WCD geeft mij een veiliger gevoel. Is dat alleen een gevoel of terecht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Kroontje schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:59:
[...]
Helaas is dat in dit geval niet mogelijk, geen berging in de buurt van de toekomstige spots.

[...]

[...]

Deze WCD geeft mij een veiliger gevoel. Is dat alleen een gevoel of terecht?
Zou kunnen. Hier gaat het met die goedkope buiten stopcontacten iig al jaren goed.

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 24-06 16:39
frieskip schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:07:
[...]

Wij gaan ook een "domme" lichtslang ophangen in de tuin, stekker er af en het snoer las ik dan op in een spatwaterdichte lasdoos met een controller zoals hieronder ( zie link hieronder )

https://www.robbshop.nl/inbouwschakelaar-zigbee-robb-smarrt

edit: ik zie dat die nu niet op voorraad is, maar er zullen vast meer aanbieders zijn :)
Heb je deze(of een andere) inmiddels in gebruik? Door het wijzigen van de garagedeuren is er geen plek meer voor een normale lamp onder het afdak en wil ik de lamp vervangen door een inbouw led lamp. Deze wil ik wel nog koppelen aan mijn Hue systeem en zou middels deze schakelaar mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:53
Nuevocasa schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:55:
[...]

Beetje netjes met kit en/of juiste kleur 🦆 tape werken doet ook wonderen…

• SgtCaffran
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:50
la_fusion schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 07:49:
[...]

Heb je deze(of een andere) inmiddels in gebruik? Door het wijzigen van de garagedeuren is er geen plek meer voor een normale lamp onder het afdak en wil ik de lamp vervangen door een inbouw led lamp. Deze wil ik wel nog koppelen aan mijn Hue systeem en zou middels deze schakelaar mogelijk moeten zijn.
Mocht het niet bekend zijn, het is een white label van deze: https://www.sunricher.com...mmer-sr-zg9101sac-hp.html. Er zijn dus meerdere partijen die exact hetzelfde ding aanbieden maar ik kan hem niet makkelijk direct vinden dus waarschijnlijk alsnog prima om via Robb te kopen.

Ik heb zelf nog een andere vraag:
Ik ben in de markt voor een set Hue Wall Switches om het schakelmateriaal in ons nieuwe huis slim te maken. Nu vind ik het standaard materiaal toch niet mooi en wil ik dit graag vervangen door Gira 55 mat wit.

Ga de wall switches zelf gebruiken met home assistant dus ik heb iets meer vrijheid en ben benieuwd of meer mensen al hebben gekeken naar de mogelijkheden. De Hue wall switch heeft namelijk 2 ingangen voor 2 schakelaars. Als pulsdrukkers gebruikt worden kan je er ook mee dimmen door lang in te houden, zie: YouTube: Dim lights with the Philips Hue Wall Switch Module.

Nu dacht ik, wat als je 1 wall switch gebruikt voor 1 schakelaar maar dan wel een pulsdrukker met twee standen (omhoog en omlaag). Dan kan je het zo instellen dat je omlaag aan kan zetten en feller kan dimmen en omhoog uitzetten en zachter kan dimmen.

Echter kan ik nergens een Gira pulsdrukker vinden met boven en onder klik op 1 schakelaar?? Is dit zo'n uniek idee dat deze niet gemaakt worden? Zo ja, is iemand anders hier ook mee bezig (geweest) en zijn er oplossingen?

• Rallye

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@SgtCaffran Ik ben bezig met een nieuwbouwhuis en heb er voor gekozen om alle lichtschakelaars vast te zetten met een Wago lasklem (veel goedkoper en geen gedoe met batterijen vervangen)

Alle lampen worden dan grotendeels door stem, sensors en apps in en uitgeschakeld.

Op sommige plekken nog wel een Hue Dimmer Switch V2, daarmee kan je met de onderste knop dus gemakkelijk verschillende scenes instellen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• SgtCaffran
Greatsword schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:56:
@SgtCaffran Ik ben bezig met een nieuwbouwhuis en heb er voor gekozen om alle lichtschakelaars vast te zetten met een Wago lasklem (veel goedkoper en geen gedoe met batterijen vervangen)

Alle lampen worden dan grotendeels door stem, sensors en apps in en uitgeschakeld.

Op sommige plekken nog wel een Hue Dimmer Switch V2, daarmee kan je met de onderste knop dus gemakkelijk verschillende scenes instellen.
Bewegings sensor is een goede oplossing voor hal, overloop, badkamer en wc maar niet voor de woonkamer en slaapkamers.

Ik wil bijvoorbeeld bij de voordeur een slimme schakelaar waarmee ik alle lichten in het hele huis in 1 keer uit kan zetten. Ook wil ik gewoon de lampen in een kamer aan kunnen doen als ik de kamer binnen of uit loop.

Het huis moet vooral echt slim zijn en dus ook werken als we gasten hebben die geen app hebben en de stem commando's niet weten. Daarnaast zijn mijn ervaringen met stem erg wisselend.

Ik ben dus echt op zoek naar een goede combinatie van pulsdrukker en de nieuwe hue wall switch. Maar de pulsdrukkers lijken vrijwel allemaal maar 1 maakcontact te hebben.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@SgtCaffran

Voor de kamers waarbij beweging sensors geen oplossing zijn kan je dus gewoon een pricewatch: Philips Hue Smart-knop of Philips Dimmer gebruiken.

Die programmeer je dan zodanig dat ze een bepaalde "Automatisering of Scene" activeren.

Lijkt me allemaal niet zo'n probleem.

• MatMich
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:11
Als ik vraag "hey Google sync Philips hue" krijg ik altijd de melding dat er een oude smartphone niet gevonden kan worden.
Dit is verder niet zo een probleem aangezien er gewoon gesynced wordt met de huidige telefoon.
Ik vind het alleen wel erg slordig en kan als ik op zoek ga helemaal in geen enkel account de oude telefoon nog vinden, niet in Google Account en niet in Google Home
Hoe kan dit en is hier een oplossing voor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SgtCaffran
Greatsword schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:22:
@SgtCaffran

Voor de kamers waarbij beweging sensors geen oplossing zijn kan je dus gewoon een pricewatch: Philips Hue Smart-knop of Philips Dimmer gebruiken.

Die programmeer je dan zodanig dat ze een bepaalde "Automatisering of Scene" activeren.

Lijkt me allemaal niet zo'n probleem.
Ik waardeer het meedenken maar ik ben echt op zoek naar een oplossing waarbij het huidige schakelmateriaal gebruikt wordt, sorry als dat niet duidelijk genoeg blijkt uit mijn posts!

We hebben nu ook al twee dimmers en dat werkt inderdaad prima maar ik wil juist het huis graag smart maken waarbij ik niet of bijna niet hoef uit te leggen hoe het werkt (want is het dan nog echt slim?).

Om een voorbeeld te geven wat er nu vaak gebeurt. Op de WC gaat het licht automatisch aan. Veel gasten hebben de gewoonte het licht uit te doen bij het weggaan uit de ruimte, dan wordt nu de stroom naar de slimme lamp simpelweg verbroken. Vervolgens bij opnieuw binnen lopen WC gaat het licht niet meer aan.

Oplossing: schakelmateriaal slim maken, licht kan door gasten gewoon worden uitgedaan. Licht wordt vanuit de software uitgezet en de volgende keer als er beweging wordt gedetecteerd gaat het licht gewoon aan. _/-\o_

Maar nu nog de uitwerking...

• yamahabest
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:18
Ik ben op zoek naar een aluminium strip voor onder de keukenkastjes, om de Lightstrip Plus V4 in af te monteren.

Heeft er iemand ervaring met 1 van deze twee strips?
  1. https://www.ledprofielkon...-opbouw-breed-laag-10-mm/
  2. https://www.led-gigant.nl...s-hue-2-meter-helder-alu/
Nummer 2 lijkt mij iets mooier afwerken, omdat de klemmen aan de binnenkant zitten.

Zijn er nog meer alternatieven?
Ik had zelf deze nog gezien, maar deze is breder en hoger: https://www.profielgigant.nl/product/led-profiel-30mm/

• Rallye
@SgtCaffran Daar is de wall module juist heel geschikt voor.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

yamahabest schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:34:
Ik ben op zoek naar een aluminium strip voor onder de keukenkastjes, om de Lightstrip Plus V4 in af te monteren.

Heeft er iemand ervaring met 1 van deze twee strips?
  1. https://www.ledprofielkon...-opbouw-breed-laag-10-mm/
  2. https://www.led-gigant.nl...s-hue-2-meter-helder-alu/
Nummer 2 lijkt mij iets mooier afwerken, omdat de klemmen aan de binnenkant zitten.

Zijn er nog meer alternatieven?
Ik had zelf deze nog gezien, maar deze is breder en hoger: https://www.profielgigant.nl/product/led-profiel-30mm/
Zie ook het keukentopic:

xray79 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

• Rmanen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:27
Weet jij ook welk profiel je keukenboer er in gezet heeft? Onze kon alleen maar hele grote niet slimme spots er in verwerken, dus heb nu maar zonder verlichting besteld, die sleuf vrees ik er zeg wel in.

• Walterv91
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 24-06 23:00
Ik ben opzoek naar advies met betrekking tot Hue Outdoor (kan via de zoekfunctie nog niet echt een antwoord vinden).

Begin 2022 wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd en wij laten daar de tuin aanleggen door een hovenier. Onze hovenier geeft aan dat hij geen garantie geeft op de aanleg van Hue outdoor verlichting omdat hier veel problemen mee zijn. Ik als groot philips hue fan zag mijn tuin wensen gelijk in gevaar komen..

Ik heb gelezen over de terugroepactie maar heb nog wel wat vragen.
Is het probleem met de voedingen inmiddels opgelost met bijvoorbeeld nieuwe uitvoeringen?
Hebben jullie ervaringen met de aanleg van Hue onder het straatwerk? Is dit een verstandig idee of is het aan te raden om de kabels zo veel mogelijk boven de grond te houden.

Zoals het er nu naar uit ziet willen we gebruik gaan maken van de Amarant wall washer en Lily spots.

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 24-06 16:39
Walterv91 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:16:
Ik ben opzoek naar advies met betrekking tot Hue Outdoor (kan via de zoekfunctie nog niet echt een antwoord vinden).

Begin 2022 wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd en wij laten daar de tuin aanleggen door een hovenier. Onze hovenier geeft aan dat hij geen garantie geeft op de aanleg van Hue outdoor verlichting omdat hier veel problemen mee zijn. Ik als groot philips hue fan zag mijn tuin wensen gelijk in gevaar komen..

Is het probleem met de voedingen inmiddels opgelost met bijvoorbeeld nieuwe uitvoeringen?
Hebben jullie ervaringen met de aanleg van Hue onder het straatwerk? Is dit een verstandig idee of is het aan te raden om de kabels zo veel mogelijk boven de grond te houden.

Zoals het er nu naar uit ziet willen we gebruik gaan maken van de Amarant wall washer en Lily spots.
Hier sinds begin dit jaar Lily spots(3) in de voortuin en nergens problemen mee. De adapter ligt bij ons in de meterkast en via de kruipruimte gaat de 12V door de fundering naar de voortuin. Ook niets gelezen over problemen met de outdoor variant zelf.. wellicht maar goed ook :+

• megaleo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:23

megaleo

Special member

Walterv91 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:16:

Ik heb ook de nodige Hue Outdoor producten. Lily, Calla en een aantal buitenarmaturen van de Karwei met daarin Hue lampen (GU10 en E27).
Werkt perfect!!!
Naar mijn idee zou ik je zeker niet laten tegenhouden door je hovenier. Een goede vriend van mij is ook hovenier en ik heb hem weleens gevraagd waarom hij daar niks mee doet en dat is puur omdat hij de kennis niet heeft. KAKU kent die bijvoorbeeld wel en dat zet die ook regelmatig in bij klantjes van hem.
En inderdaad hij heeft ook eigenlijk wel een punt. Een hovenier is geen elektricien of netwerkspecialist. Vooral die laatste optie is natuurlijk relevant aangezien je Hue koppelt aan je netwerk.
Hij weet niet hoe dit werkt.
Als mijn vriend problemen heeft met z'n Wifi belt hij mij. :)

Kabels zitten bij mij netjes in de grond gewerkt. Het is overigens "gewoon" een kabel die in de grond kan. Daarvoor is die ontworpen.
Wat ik overigens wel doe met mijn adapters is dat ik die ergens tegenaan schroef. 10 cm boven straat- of tuinniveau. Dit om bevriezing in de winter te voorkomen. Ik heb het ooit eens gehad (geen Hue) dat er een adapter stuk was gevroren doordat die iets in een kuiltje lag en daar was weer water in bevroren.

Wat betreft die terugroepactie van die voedingen kijk eens op: https://www.philips-hue.c...port/outdoor-power-supply

Ik zou zeggen gewoon lekker doen! Het is toch gewoon supertof als je in je tuin zit met vrienden en je zegt: Hey Siri. Doe de tuinverlichting aan! 8)

[Voor 6% gewijzigd door megaleo op 24-06-2021 15:27]

• Walterv91
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 24-06 23:00
megaleo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:25:
[...]

Wat betreft die terugroepactie van die voedingen kijk eens op: https://www.philips-hue.c...port/outdoor-power-supply
Dank voor je reactie en voor de link! Geeft me genoeg vertrouwen dat het vast goed moet komen :) gewoon er voor zorgen dat ik het juiste serienummer aanschaf 8)

• Hendry Scholing
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:19

Ik heb de Hue Lily buitenspots en de beschrijving die daarbij zit beschrijft exact de installatie zoals je zelf aangeeft. Zou volgens Philips dus geen probleem mogen zijn. Zelf heb ik de buitenkabel terug mijn berging ingebracht zodat de adapter binnen hangt, maar dat is (volgens de beschrijving iig) meer een gevoelskwestie vanuit mijn kant

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:45

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb de Hue lightstrip ontvangen en dit is een nieuwere versie dan die ik al had. Nu wil ik 1 meter deel koppelen met het 2 meter deel maar ik krijg het uiteinde van het twee meter deel niet met goed fatsoen aangesloten op de connector. Ik vraag me nu dus af of het überhaupt wel de bedoeling is of dat ik sowieso een stuk, 30cm, van het 2 meter deel moet afknippen?

Flickr

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:13
Volgens mij (maar dat weet ik niet helemaal zeker) krijg je bij de uitbreidingseenheid ook een soort koppelstukje dat je moet gebruiken hiervoor omdat ze anders inderdaad niet meer te koppelen zijn.

Tenminste, daar staat me iets van bij toen ik een paar maanden geleden een nieuwe in huis had gehaald
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True