Gaan de performance & reliability er ook bij iemand ook merkbaar op vooruit? Hier gaan die enkel achteruit.
Zeker,Yarisken schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:38:
Boys, ik zou deze set willen bestellen voor in de badkamer.
https://www.bol.com/nl/p/...655694/?s2a=#productTitle
Enige vraag die ik nog heb, werkt dit met home assistant en zigbee ? Ik kan het er niet uithalen uit de specs.
Geen probleem
Ik heb precies gedaan wat je zei. Ik heb dus een scene asngemaakt met de kleur groen maar hij start gewoon wit opJos-P schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:32:
Ik neem aan dat je de lamp niet met de schakelaar aan en uit zet? Gedrag bij inschakelen is enkel bedoeld voor als de lamp van spanning is geweest na bijvoorbeeld een spanningsuitval.
Plaats de lamp in een kamer, zone of groep. Stel de lamp in op de juiste kleur en felheid en bewaar deze scene. Zet de lamp weer aan op de zojuist gemaakte scene. Dan moet het goed gaan.
@paul_wg leg even uit wat je PRECIES bedoelt met “start op”: hoe zet je ‘m precies aan?
App, dimmer-switch/FoH switch/...?
Of gewoon de ouderwetse schakelaar op de muur?
Voor elke oplossing is er een probleem!
Hij gaat aan met "routines / ontwaken"jwhoogervorst schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:23:
@paul_wg leg even uit wat je PRECIES bedoelt met “start op”: hoe zet je ‘m precies aan?
Ik heb met twee Hue White lampen in de slaapkamer last van dat ze blijven gloeien. Zie ook deze thread: Philips hue lampen gloeien na uitschakelen
Iemand een oplossing hiervoor?
Ik heb 1 hue white vervangen voor 1 hue filament exemplaar. Dit loste het bij mij op.Rallye schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:25:
Ik heb met twee Hue White lampen in de slaapkamer last van dat ze blijven gloeien. Zie ook deze thread: Philips hue lampen gloeien na uitschakelen
Ik had een Hue resonate outdoor lamp die bleef gloeien ookal stond die uit volgens de app. De lamp is onder garantie vervangen. De nieuwe heeft er geen last van en gaat wel volledig uit.Rallye schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:25:
Nadat ik dit gepost had realiseerde ik me dat er een manier is om mijn theorie te bevestigen of uit te sluiten: door het “herstel na onderbreking” gedrag te veranderen. Ik heb het dus ingesteld om naar de meest kille kleur wit licht te veranderen, dat gebruik ik immers zelf nooit.Wim Leers schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:41:
In mijn badkamer had ik drie LED GU10-spotjes in het plafond. Niet dimbaar.
Die heb ik ongeveer een half jaar geleden alle drie vervangen door Hue Ambiance GU10-exemplaren.
Letterlijk de dag voordat ik ze verving door Hue-exemplaren stierf 1 van de 3 spotjes. In de weken ervoor had ik ook al af en toe geflikker opgemerkt in datzelfde spotje.
(Merk op dat ik er toen nog maar 2 jaar woonde en ik de eerste bewoner ben. Het is hee uitzonderlijk dat een LED spot al na een paar jaar sterft!)
Er is niets ingesteld in de Hue-app, alles wordt aangestuurd via HomeKit. Ik heb een Hue Motion sensor die een HomeKit-scène triggert om de lampjes X minuten aan te doen en daarna weer uit te schakelen.
Helaas gebeurt het zeer vaak dat één van de drie spots aan blijft. Wanneer dit zich voordoet is het quasi altijd de Hue spot die op dezelfde plek zit als waar er destijds eentje gestorven is.
Mijn vraag is dus: wat is hier aan de hand?!
Ik vermoed dat die spot soms kortstondig zonder elektriciteit zit, waardoor het “herinschakelgedrag” zich voordoet en de spot weer ingeschakeld wordt. Door hoe Homekit scènes met een “schakel uit na X minuten”-instelling werken zal die lamp dan níet uitgeschakeld worden: Homekit gaat er van uit dat dit inschakelen een intentionele actie (manueel of door een andere scène) was!
Resultaat: nog steeds af en toe een lamp die niet uitgaat. En geen enkele keer dat kille licht. Conclusie: Philips Hue faalt. HomeKit stuurt commando’s en Hue voert ze niet uit.
Iemand nog enig idee? 😕
Ik heb dit ooit gehad. Is onder garantie vervangen.Rallye schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:25:
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
In de tuin heb ik sinds een week de outdoor sensor hangen. Prima apparaat maar misschien iets te goed.
Hij hangt bij ons bij de tuindeur en is voornamelijk bedoelt om de klanken daar te schakelen b als je naar binnen of buiten wilt gaan. Er hangt een speciale lamp welke ik schakel.
Echter ziet hij beweging in heel mijn tuin.
Heb hem al anders opgehangen maar hij blijft het zien.
Is er een mogelijkheid om het bereik kleiner te maken. Heb liever dat hij meer omlaag komt dan in de diepte
Zou ik het oog deels kunnen afplakken, of een klepje printen?
Is dit dan bij de boven of onderkant nodig?
Hij hangt bij ons bij de tuindeur en is voornamelijk bedoelt om de klanken daar te schakelen b als je naar binnen of buiten wilt gaan. Er hangt een speciale lamp welke ik schakel.
Is er een mogelijkheid om het bereik kleiner te maken. Heb liever dat hij meer omlaag komt dan in de diepte
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Ik heb dit ook. Met sensitivity op very low schakelt het ding alsnog bij elk blaadje dat beweegt in een zeer wijd veld.mrfatmen schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:51:
In de tuin heb ik sinds een week de outdoor sensor hangen. Prima apparaat maar misschien iets te goed.
Heb hem al een keer wat omlaag gekanteld gemonteerd (vullertje onder bovenkant voetje) maar dat resulteerde juist alweer veel te snel bij een paar graden al op te weinig bestreken veld.
Lastig te managen.
Als je genoeg ruimte hebt achter de schakelaar zou je een paar Wago lasklemmen kunnen gebruiken met een stukje massief VD draad ertussengvrsnor schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:50:
Ik wil een hue wall switch module installeren op mijn niko schakelaar maar het gat is 10x groter dan de draad.
Hoe kan ik dit proper oplossen? Met plakband lijkt me nu ook niet echt ideaal
[Afbeelding]
Ook jammer dat ze maar 3 draden meegeven bij een duo-pack, ik zou er 4 nodig hebben (2 dubbele schakelaars).
Zie foto:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4rlaVRdiZ96U7WOMPkKrjFk6.jpg?f=user_large)
Weet iemand toevallig of er een aansturings module is om bijvoorbeeld een hanglamp met 6 filament bollen via Hue te kunnen bedienen (liefst ook via homekit).
Anders zal ik de bollen moeten vervangen voor Philips Hue fillament bollen, maar dat is een aardig prijzig verhaal voor 1 lamp.
Anders zal ik de bollen moeten vervangen voor Philips Hue fillament bollen, maar dat is een aardig prijzig verhaal voor 1 lamp.
Fly or Die
Philips zelf verkoopt dit helaas niet. Er zijn wel andere merken die werken met Philips Hue maar deze worden volgens mij niet standaard ondersteund binnen Homekit (net als Friends of Hue schakelaars niet). Met HomeBridge moet dit wel mogelijk zijn lees ik soms bij ervaringen van andere gebruikers. Ik zou even goed kijken op bijvoorbeeld Robbshop bij de Philips Hue compatible dimmers of schakelaars.Fjeze schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:40:
Weet iemand toevallig of er een aansturings module is om bijvoorbeeld een hanglamp met 6 filament bollen via Hue te kunnen bedienen (liefst ook via homekit).
Heeft de Niko schakelaar een klem of een schroef om de draad vast te zetten?gvrsnor schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:50:
Ik wil een hue wall switch module installeren op mijn niko schakelaar maar het gat is 10x groter dan de draad.
Hoe kan ik dit proper oplossen? Met plakband lijkt me nu ook niet echt ideaal
[Afbeelding]
Ook jammer dat ze maar 3 draden meegeven bij een duo-pack, ik zou er 4 nodig hebben (2 dubbele schakelaars).
Als ze echt niet vast blijven zitten in de Niko schakelaar zul je toch met een kroonsteen of iets dergelijks aan de slag moeten. Of anders dikker draad aan solderen en afwerken met een stukje krimpkous.
Ook vreemd dat jij maar drie draden hebt gekregen. bij mij zaten er gewoon 4 bij; 2 korte en 2 lange.
Bestaat er een kans dat Philips de software voor de wandschakelaarmodule in de toekomst uitbreid met een time based optie? Zodat je bijvoorbeeld licht 's nachts minder sterk kan inschakelen. Of doet Philips daar niet aan en heeft het dus weinig zin om daar op te wachten
Zeker! Er is altijd een kans. Alleen geen concrete aanwijzingenJa-Roen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:16:
Bestaat er een kans dat Philips de software voor de wandschakelaarmodule in de toekomst uitbreid met een time based optie? Zodat je bijvoorbeeld licht 's nachts minder sterk kan inschakelen. Of doet Philips daar niet aan en heeft het dus weinig zin om daar op te wachten
</grapmodus>
Inderdaad, ook even zorgen voor een neutrale draad bij je WCD en je kan zo’n Robb Shop schakelaar/dimmer ertussen zetten. Let er wel op dat je een gebruikt die domme lampen slim maakt (zodat de schakelaar/dimmer als een lamp wordt gezien in bijv. de Hue app).dbeusink schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:31:
[...]
Philips zelf verkoopt dit helaas niet. Er zijn wel andere merken die werken met Philips Hue maar deze worden volgens mij niet standaard ondersteund binnen Homekit (net als Friends of Hue schakelaars niet). Met HomeBridge moet dit wel mogelijk zijn lees ik soms bij ervaringen van andere gebruikers. Ik zou even goed kijken op bijvoorbeeld Robbshop bij de Philips Hue compatible dimmers of schakelaars.
Die optie is er al, alleen niet in de Hue app. Kijk eens in de All4Hue app (Android) of iConnectHue, daar is dit allemaal al lang en breed in te stellen.Ja-Roen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:16:
De lamp nu vervangen door een Color. Deze gloeit niet. Daarbij viel mij nog iets op: de witte lampen gingen eerst heel kort vol aan en dimden daarna na de aangegeven sterkte, terwijl de Color (ook) daar geen last van heeft - die gaat meteen naar de aangegeven sterkte.Rallye schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:25:
Te gek, ik ga het uitproberenB-Force schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:15:
[...]
Die optie is er al, alleen niet in de Hue app. Kijk eens in de All4Hue app (Android) of iConnectHue, daar is dit allemaal al lang en breed in te stellen.
Dank je wel
Iemand enige ervaring met een lichtstreng voor buiten aansluiten op een slimme outdoor plug? Nu heb ik eerder op dit forum gelezen over de Ledvance Outdoor smart plug, maar deze dient afgesloten te worden om de waterdichtheid te garanderen. De stekker die ik hiervoor wil gebruiken past hier helaas niet in.
De grijs/groene HUE/Zigbee ZLL dimmer-modules van Robbshop werkte vroeger ook met HomeKit en volgde ook de HUE Transitie optie (licht langzaam aan/uit over 5-30min). Misschien hebben ze nog oude voorraad, ik zou even een mailtje sturen, wie weet.Fjeze schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:40:
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
Zijn er hier meer die een mechanische ventilatie thuis hebben met zo'n driestanden schakelaar in de keuken?
Erg vervelend als je steeds naar beneden moet om deze op stand 3 te zetten als je gaat douchen of uitzetten als je klaar bent.
Nu heb ik dit geautomatiseerd met een Hue smartplug, als deze "aan" gaat dan schakelt hij de ventilatie naar stand 3, als deze "uit" gaat dan springt hij terug naar stand 1.
Via de dimmer switch in de badkamer kan ik de ventilatie nu aanzetten, 1 keer drukken is enkel licht aan, 2 keer drukken is licht aan en ventilatie aan (voor douchen) en 3 keer drukken is licht gedimd en ventilatie aan.
Uitzetten is licht en ventilatie uit.
Indien mogelijk ga ik nog kijken of ik iets kan programmeren zodat de ventilatie na inschakelen automatisch uit gaat na een half uur. Dan kan die nog even na ventileren als je de badkamer uitgaat na douchen.
Voor de geïnteresseerden, dit heb ik gedaan door boven waar de motor met zo'n perilex stekker in het stopcontact zit de kabel door te knippen van deze stekker.
Hier heb ik de blauwe en bruine draad aan een contrastekker verbonden en tevens weer doorverbonden met de motor.
De zwarte draad van de motor heb ik een stekker aangemaakt.
In de contrastekker zit de smartplug en in de smartplug zit de stekker met zwarte draad van de motor (let er wel op dat de pin met de zwarte draad in de stekker aan de kant van de bruine draad komt te zitten).
Doordat de smartplug stroom op de zwarte draad zet gaat de motor in stand 3 draaien, als deze uitgaat gaat de motor terug naar stand 1.
Dit is een vrij makkelijke ingreep als je eenmaal weet welke draadjes waarmee verbonden moeten worden
.
Om alles te verbinden heb ik WAGO lasklemmetjes gebruikt en uiteindelijk alles in isolatietape gewikkeld.
Erg vervelend als je steeds naar beneden moet om deze op stand 3 te zetten als je gaat douchen of uitzetten als je klaar bent.
Nu heb ik dit geautomatiseerd met een Hue smartplug, als deze "aan" gaat dan schakelt hij de ventilatie naar stand 3, als deze "uit" gaat dan springt hij terug naar stand 1.
Via de dimmer switch in de badkamer kan ik de ventilatie nu aanzetten, 1 keer drukken is enkel licht aan, 2 keer drukken is licht aan en ventilatie aan (voor douchen) en 3 keer drukken is licht gedimd en ventilatie aan.
Indien mogelijk ga ik nog kijken of ik iets kan programmeren zodat de ventilatie na inschakelen automatisch uit gaat na een half uur. Dan kan die nog even na ventileren als je de badkamer uitgaat na douchen.
Voor de geïnteresseerden, dit heb ik gedaan door boven waar de motor met zo'n perilex stekker in het stopcontact zit de kabel door te knippen van deze stekker.
Hier heb ik de blauwe en bruine draad aan een contrastekker verbonden en tevens weer doorverbonden met de motor.
In de contrastekker zit de smartplug en in de smartplug zit de stekker met zwarte draad van de motor (let er wel op dat de pin met de zwarte draad in de stekker aan de kant van de bruine draad komt te zitten).
Doordat de smartplug stroom op de zwarte draad zet gaat de motor in stand 3 draaien, als deze uitgaat gaat de motor terug naar stand 1.
Dit is een vrij makkelijke ingreep als je eenmaal weet welke draadjes waarmee verbonden moeten worden
Om alles te verbinden heb ik WAGO lasklemmetjes gebruikt en uiteindelijk alles in isolatietape gewikkeld.
:strip_exif()/f/image/IvvoUc4YS2UfzWNOU18pzVDh.jpg?f=fotoalbum_large)
@Marsman83 En als je de stekker omdraait?
Een inbouwmodule zoals deze in een kabeldoos is wat logischer en netter.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Bij bol.com trouwens nu nog tot de 31ste 2e hue lamp 50% korting (niet op alle modellen overigens)....
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Als je de stekker omdraait schakelt hij niets omdat de zwarte draad dan niet aan de bruine geschakeld kan worden.Xander schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:52:
@Marsman83 En als je de stekker omdraait?
Die inbouw module is wel handig idd maar dan heb ik nog steeds geen plek om hem in te bouwen daar die perilex contactdoos opbouw is
Ik had deze smartplug nog liggen dus vond hem zo wel goed toegepast.
Dan verbind je de zwarte schakeldraad dus met blauw (nul). Geen idee wat daar het effect van is maar het zou me niet verbazen als dat sluiting maakt...Marsman83 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:10:
[...]
Als je de stekker omdraait schakelt hij niets omdat de zwarte draad dan niet aan de bruine geschakeld kan worden.
Vandaar dus de kabeldoos.Die inbouw module is wel handig idd maar dan heb ik nog steeds geen plek om hem in te bouwen daar die perilex contactdoos opbouw is.
Functioneel is het wel maar goed zou ik dit geknutsel niet willen noemen.Ik had deze smartplug nog liggen dus vond hem zo wel goed toegepast.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik heb dit bij mijn WTW (Zehnder E300) opgelost door een Wemos D1 Mini ertussen te zetten met een PWM converter en draai ESPHome erop. De Zehnder heeft een 0-10V ingang voor een analoog signaal en een 12V uitgang om stroom te leveren. Vond het toch te riskant om met de Perilex te spelen ivm evt garantie oid.Marsman83 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:33:
Zijn er hier meer die een mechanische ventilatie thuis hebben met zo'n driestanden schakelaar in de keuken?
Dit is een vrij makkelijke ingreep als je eenmaal weet welke draadjes waarmee verbonden moeten worden.
[Afbeelding]
In de badkamer een Hue Dimmer hangen die de MV kan schakelen indien nodig tussen standje 1, 2 en 3.
Ik draai het dan wel via HA, maar wellicht is dat voor jou ook handig om zo de MV geheel te kunnen automatiseren. Bij mij wordt die gekoppeld aan een luchtvochtigheidsmeter in de badkamer plus afzuigkap die op standje tornado gaat (slimme afzuigkap die stand ook door kan geven via WiFi). ‘s Nachts op standje 1 en overdag op standje 2.
Ik zou lekker overal Wall Modules in bouwen en eigen schakelmateriaal gebruiken van Jung (LS990) of Busch Jaeger (Future Linear). Gelijk pulsdrukkers erbij nemen en al je hotel en serieschakelingen zijn overbodigarjandijk162 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:46:
Even een vraagje: Ben momenteel flink aan het verbouwen, alle electra is opnieuw getrokken, alle leidingen voorzien van onnodige hotelschakelaars voor als we het huis nog een keer gaan verkopen... Maar nu is het tijd voor schakelmateriaal. Voorheen had ik overal dimmerswitches. Leuk voor tijdelijk, maar na een hele verbouwing mag het mooi zijn.
De installateur heeft Jung aangeboden (niet het mooiste), ik heb liever BJ of Gira. Op alle lampjes wordt standaard prik gezet, zodat ze daarna met een "Works with Hue" kunnen worden aangestuurd. In alle dozen komen lasdoppen en daaroverheen komt de wandzender. Zit er nog verschil in bedieningsgemak tussen deze wandzenders? Ik wil er graag mee kunnen sceneswitchen en dimmen. Ervaren jullie degene die met Kinetische energie werken als onhandig, vanwege de kracht die je moet zetten?
Dan de lampjes. Er worden heel wat spots geïnstalleerd. Ik heb voorheen met Ikea Tradfri GU10 met kleurtemperatuur gewerkt. Nadeel was dat na een paar maanden er wel eens een uitbleef of juist bleef branden (reset lost dat op). Hoe is jullie ervaring met de Hue GU10 lampen? Zit er (behalve de extra kleuren) nog verschil in wittinten tussen de color and de ambiance?
Ik heb geen hotelschakeling, maar met de schakelaar in mijn gang kan ik alle lichten in huis uit zetten, aanzetten en eventueel dimmen. Daarnaast heb ik in iedere kamer nog losse schakelaars waarmee ik lichtgroepen kan aansturen. Let wel; ik heb overal Hue Smart Modules (7 in totaal) en alle lampen zijn slim (Hue en een paar Zigbee lampen). Kost allemaal wat, maar is in mijn optiek 10x beter dan dat energy harvesting met een aparte klik. Grootste voordeel is dat je gewoon 100% vrij bent in je keuze aan schakelmateriaal (WAF).
Wij gaan ook een "domme" lichtslang ophangen in de tuin, stekker er af en het snoer las ik dan op in een spatwaterdichte lasdoos met een controller zoals hieronder ( zie link hieronder )MRV_90 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:06:
Iemand enige ervaring met een lichtstreng voor buiten aansluiten op een slimme outdoor plug? Nu heb ik eerder op dit forum gelezen over de Ledvance Outdoor smart plug, maar deze dient afgesloten te worden om de waterdichtheid te garanderen. De stekker die ik hiervoor wil gebruiken past hier helaas niet in.
https://www.robbshop.nl/inbouwschakelaar-zigbee-robb-smarrt
edit: ik zie dat die nu niet op voorraad is, maar er zullen vast meer aanbieders zijn
[ Voor 7% gewijzigd door frieskip op 28-05-2021 08:28 ]
Indien verlaagd plafond, hou je rekening met de inbouw diepte. Wij zijn met de keuken bezig en haken af van hue omdat die spots zo behoorlijk hoog zijn en we het plafond minimaal willen verlagen.Yarisken schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:38:
Boys, ik zou deze set willen bestellen voor in de badkamer.
https://www.bol.com/nl/p/...655694/?s2a=#productTitle
Enige vraag die ik nog heb, werkt dit met home assistant en zigbee ? Ik kan het er niet uithalen uit de specs.
Daarom hebben wij ondiepe spots gevonden die dimbaar zijn en kopen er een lichtschakelaar/dimmer bij die te koppelen is aan Hue.
Hallo,anc schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:13:
[...]
Indien verlaagd plafond, hou je rekening met de inbouw diepte. Wij zijn met de keuken bezig en haken af van hue omdat die spots zo behoorlijk hoog zijn en we het plafond minimaal willen verlagen.
Daarom hebben wij ondiepe spots gevonden die dimbaar zijn en kopen er een lichtschakelaar/dimmer bij die te koppelen is aan Hue.
Bedankt voor je feedback. Ik had ook al gezien dat ze redelijk diep zijn maar we zijn nog niet gestart dus nog niet in detail bekeken.
Ik wil nog isolatie bijsteken dus ik ga idd een probleem hebben ...
Hulde!! Like a True Tweaker!Marsman83 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:33:
Dit is een vrij makkelijke ingreep als je eenmaal weet welke draadjes waarmee verbonden moeten worden.
[Afbeelding]
@Marsman83 Wij hebben bij de bouw van het huis de schakelaar al in de badkamer laten zetten; al 15 jaar daarvoor geen Hue nodig ;-)
Ik heb geen ervaring met de wall module, maar ik krijg het idee door de filmpjes dat je veel meer kan met een "harvesting" schakelaar, dat het veel lastiger ik dan met de harvesting modules (die ook met 990 te krijgen is) om een scene te kiezen. Deze modules hebben 4 knoppen, met ook de mogelijkheden om een tweede functie te geven door de knop vast te houden. Hoe kijk jij daar tegenaan?JDFS schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:37:
[...]
Ik zou lekker overal Wall Modules in bouwen en eigen schakelmateriaal gebruiken van Jung (LS990) of Busch Jaeger (Future Linear). Gelijk pulsdrukkers erbij nemen en al je hotel en serieschakelingen zijn overbodig
Ik heb geen hotelschakeling, maar met de schakelaar in mijn gang kan ik alle lichten in huis uit zetten, aanzetten en eventueel dimmen. Daarnaast heb ik in iedere kamer nog losse schakelaars waarmee ik lichtgroepen kan aansturen. Let wel; ik heb overal Hue Smart Modules (7 in totaal) en alle lampen zijn slim (Hue en een paar Zigbee lampen). Kost allemaal wat, maar is in mijn optiek 10x beter dan dat energy harvesting met een aparte klik. Grootste voordeel is dat je gewoon 100% vrij bent in je keuze aan schakelmateriaal (WAF).
Daar heb je gelijk in. De Wall Switches hebben maar twee knoppen, die je ook langer kunt indrukken voor een andere actie. Kiezen van scenes is volgens mij ook iets moeilijker. Kanttekening: ik gebruik de Wall Switches zonder de Hue app en doordat ik switches in overvloed heb (6 knoppen in mijn woonkamer voor 2 groepen licht) kan ik bepaalde knoppen voor scenes in Home Assistant gebruiken. Voordeel daarvan: ik kan ook 2x, 3x, 4x of nog meer kliks verbinden aan acties. Bijvoorbeeld 1x klikken is warm wit, 2x klikken is koud wit, 3x klikken is movie mode, etc.arjandijk162 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:01:
[...]
Ik heb geen ervaring met de wall module, maar ik krijg het idee door de filmpjes dat je veel meer kan met een "harvesting" schakelaar, dat het veel lastiger ik dan met de harvesting modules (die ook met 990 te krijgen is) om een scene te kiezen. Deze modules hebben 4 knoppen, met ook de mogelijkheden om een tweede functie te geven door de knop vast te houden. Hoe kijk jij daar tegenaan?
Ik vind het energy harvesting gewoon helemaal niks, ik wil op de traditionele manier kunnen schakelen met pulsschakelaars die terugschieten in hun beginstand. En ik heb overigens LS990 zwart schakelmateriaal, de FOH zijn niet in deze kleuren te verkrijgen. Ik heb ook al contact met Jung gehad en het zou me per schakelaar zo'n 80 euro extra kosten om ze in deze kleur besteld te krijgen via hun zelf.
Zo ziet het er bij mij nu uit:
:strip_exif()/f/image/8zzBKIUlITAdqxk0yhKoXw27.jpg?f=fotoalbum_large)
Never mind, opgelost, geen Philips Hue probleem
[ Voor 91% gewijzigd door ptrv op 31-05-2021 15:56 ]
Ik heb net de Lily spots besteld en hier al gelezen dat de adapter iig waterdicht is. Ik twijfel echter of ik de adapter in het nabijgelegen tuinschuurtje moet gaan ophangen of toch buiten moet gaan plaatsen. Wat ik echter niet terug kan vinden is hoe de kabels onderling aan elkaar doorgelust worden tussen de 3 spots. Is dit altijd naar een T-Stukje en hiervan uit een aansluiting naar de spot zelf? Hebben jullie vervolgens de kabel in je tuin ingegraven en hoe zit het dan met de koppelstukken op de kabel? Moet dit nog extra afgeschermd worden oid? Ik hoor graag hoe jullie de spots hebben aangesloten en de kabels hebben weggewerkt
Je hebt altijd een t-stukje om een lampje aan te sluiten. Je vertakt steeds verder zeg maar. Wel met een max van 30 of 35 m (daar zijn de sites het niet over eens) en max 5 spots aan een keten voor een 40W adapter. En er zitten afdekdopjes bij om een ongebruikte tak waterdicht af te kunnen sluiten.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Bedankt @breinonline, ook enige suggestie of je daarmee de kabel / T-stukjes onder de grond kunt wegwerken (30 cm oid?) zonder schade aan het systeem toe te brengen?
Het ligt hier in aangetrild zand wasrover worteldoek en split. Op sommige punten dan een stukje dieper de grond in om onder een bandje door te gaan. In mijn beleving gast dat prima maar je hebt geen bescherming als iemand een schop de grond in steekt, dus je moet wel weten waar het ligt. De stekkers zijn net iets te groot voor een 19mm pvc buis helaas.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
De T-stukjes hebben een IP67 rating en de rechte connectoren een IP68 rating. Ik zou dus de T-stukjes niet meer dan een paar cm onder de grond stoppen. Zelf leg ik ze straks een paar cm onder de aarde.Hendry Scholing schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:51:
Bedankt @breinonline, ook enige suggestie of je daarmee de kabel / T-stukjes onder de grond kunt wegwerken (30 cm oid?) zonder schade aan het systeem toe te brengen?
Verder natuurlijk goed onthouden waar de kabels liggen zodat je ze niet beschadigd tijdens het tuinieren
![]() | ![]() |
Gisteren een Philips Signe Hue Vloerlamp besteld, zie ik net dat er 6 weken levertijd is
Ik denk dat ik hem maar cancel, populair ding ofzo ? Of slechte productie bij Philips ?
Ik denk dat ik hem maar cancel, populair ding ofzo ? Of slechte productie bij Philips ?
Geen flauw idee maar ik heb 'm ook (inmiddels alweer ruim 2 jaar) prachtig ding
[ Voor 1% gewijzigd door DePaul op 03-06-2021 19:36 . Reden: typo ]
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Weet niet of het hier al eens aan de orde is geweest qua vraagstelling maar;
Als je werkt met 2 bridges en alle sensoren en remotes op de ene bridge knalt en de lampen op de andere; werkt het dan cross bridge?
Iemand nog een gouden tip voor het toevoegen van een 2e bridge zonder van voor af aan opnieuw te beginnen met pairen?
Als je werkt met 2 bridges en alle sensoren en remotes op de ene bridge knalt en de lampen op de andere; werkt het dan cross bridge?
Iemand nog een gouden tip voor het toevoegen van een 2e bridge zonder van voor af aan opnieuw te beginnen met pairen?
Nee dat kan niet werken aangezien het 2 aparte Zigbee netwerken zijn die niet met elkaar communiceren.Darker schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:15:
Weet niet of het hier al eens aan de orde is geweest qua vraagstelling maar;
De eenvoudigste manier om een onderverdeling te maken is volgens mij per verdieping. Ik denk ook niet dat je op een eenvoudige manier devices kan verplaatsen van de ene bridge naar de andere. Wat wel aan te raden is, is om de lampen eerst op de bridge zelf te verwijderen zodat deze opnieuw in 'pair mode' staan als je ze op de andere bridge wil zetten.
Of alles koppelen in bijvoorbeeld Home-Assistant, dan stuur je gewoon 2 bridges aan, maar dat verschil zie je dan niet meer!sam45 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:39:
[...]
Nee dat kan niet werken aangezien het 2 aparte Zigbee netwerken zijn die niet met elkaar communiceren.
De eenvoudigste manier om een onderverdeling te maken is volgens mij per verdieping. Ik denk ook niet dat je op een eenvoudige manier devices kan verplaatsen van de ene bridge naar de andere. Wat wel aan te raden is, is om de lampen eerst op de bridge zelf te verwijderen zodat deze opnieuw in 'pair mode' staan als je ze op de andere bridge wil zetten.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
De nieuwe Hue app is uit! Even updaten via je Play of App store
bartsled schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:25:
De nieuwe Hue app is uit! Even updaten via je Play of App store
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Iemand de update van de app al gedaan met een zo goed als volle bridge ? ze zeggen dat er wat dingen gemigreerd worden, gaat dat lukken met een zo goed als volle bridge ?
BarryMel
Vanochtend de app bijgewerkt. Zojuist de app voor het eerst geopend. Ik heb geen migratie meldingen voorbij zien komen. Even kort dat er iets was bijgewerkt.barrymel schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:58:
Iemand de update van de app al gedaan met een zo goed als volle bridge ? ze zeggen dat er wat dingen gemigreerd worden, gaat dat lukken met een zo goed als volle bridge ?
Ik heb m ook zojuist voor het eerst geopend. Ik kreeg kort een scherm met laadbalkje en een melding "Routines worden gemigreerd".meesje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:42:
[...]
Vanochtend de app bijgewerkt. Zojuist de app voor het eerst geopend. Ik heb geen migratie meldingen voorbij zien komen. Even kort dat er iets was bijgewerkt.
Edit: Het lijkt erop dat de "oude" routines gemigreerd zijn naar "automatiseringen". Verder doen ze nog hetzelfde, alleen zijn er (volgens mij) wat extra opties bijgekomen
[ Voor 17% gewijzigd door Ebbeliebebbelie op 03-06-2021 11:49 ]
Ik moet zeggen dat ik de scenes in een horizontale scroll geen vooruitgang vind, want waar je eerst er veel meer kon zien en snel kon selecteren moet je nu eerst naar rechts scrollen. En je kan ze volgens mij niet eens zelf ordenen Edit: En wie heeft verzonnen dat als je ze verplaatst de andere scenes naar beneden bewegen in plaats van op zij?
Zag net ook dat ik opnieuw moest inloggen voor buitenhuisbesturing.
Zag net ook dat ik opnieuw moest inloggen voor buitenhuisbesturing.
[ Voor 29% gewijzigd door Pompi op 03-06-2021 12:03 ]
Als je dat doet is de reactie snelheid lager gezien het via de API gaat.DennusB schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:48:
[...]
Of alles koppelen in bijvoorbeeld Home-Assistant, dan stuur je gewoon 2 bridges aan, maar dat verschil zie je dan niet meer!
ik draai hier inmiddels met een 3de bridge, maar hel alles gescheiden. Houd er ook rekening mee met dekking, het is wel mesh, maar je hebt wel een punt nodig om te verbinden naar een ander punt. In de tuin is het op meer dan 20meter afstand wel lastig.
HT & NAS & Inventaris
Mocht je veel gebruik maken van de Hue widget in iOS, let er dan op dat die verdwenen is na de update.
Je wordt nu via de hue app doorverwezen naar de 'opdrachten' app. Daar kun je vervolgens opdrachten aanmaken voor bepaalde kamers en scenes die je vervolgens weer in een widget kunt gooien.
Werk ook prima, maar het is wel weer even opnieuw instellen allemaal. (Maak een screenshotje van je huidige widget ter referentie
)
Je wordt nu via de hue app doorverwezen naar de 'opdrachten' app. Daar kun je vervolgens opdrachten aanmaken voor bepaalde kamers en scenes die je vervolgens weer in een widget kunt gooien.
Werk ook prima, maar het is wel weer even opnieuw instellen allemaal. (Maak een screenshotje van je huidige widget ter referentie
[ Voor 32% gewijzigd door Mandarijntje op 03-06-2021 12:45 ]
Het instellen van de lampen qua kleur werkt ook best irritant, ik vind het geen vooruit gang de nieuwe app. De oude zag er misschien wat ouderwets uit, maar zat een stuk logischer in elkaar.
Na de update blijft mijn app hangen op "connecting", da's ook niet alles dus. Straks maar even kijken of het helpt als ik die knop op mijn bridge even indruk.
Had ik ook. Bij mij hielp het om de eerste keer op wifi thuis te zitten. Daarna pas op 4g te proberen, nu doet hij het zowel thuis als buitenshuis.posttoast schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:59:
Na de update blijft mijn app hangen op "connecting", da's ook niet alles dus. Straks maar even kijken of het helpt als ik die knop op mijn bridge even indruk.
Ja, ik zit alleen al op wifi nu
Exact hetzelfde netwerk.
Ik ben net ook overgestapt naar de nieuwe Hue app. Direct valt mij op dat deze (nadat je in het begin eerst je instellingen moet migreren) weer een stuk vlotter start dan de vorige versie(s). Ik had de afgelopen half jaar een rare start vertraging van ongeveer een seconde of 10-12 op al onze mobiele Apple apparaten. Nu lijkt de app op mijn iPhone (7) weer redelijk vlot te starten. Ik schat een seconde of 4-5.
Als tweede valt op dat je nu eindelijk vrij makkelijk kunt switchen tussen 2 bridges. Linksboven zit nu permanent een knop, waarmee je binnen twee klikken op een andere bridge zit. Nog steeds niet ideaal, maar al een wereld van verschil ten opzichte van vroeger!
Als tweede valt op dat je nu eindelijk vrij makkelijk kunt switchen tussen 2 bridges. Linksboven zit nu permanent een knop, waarmee je binnen twee klikken op een andere bridge zit. Nog steeds niet ideaal, maar al een wereld van verschil ten opzichte van vroeger!
Dit topic staat al een tijd in de bookmarks en lees dus al geruime tijd mee. Hierdoor goed kunnen overwegen wat voor ons thuis van toepassing is. Dank voor alle tips & tricks!
Dus crosspost met het "Heb je iets nieuws en moet je het showen" - topic.
Even wat geld over de balk gesmeten
- Hue bridge
- Hue smart button
- Hue filament (7x totaal)
- Kruislijnlaser om goed te kunnen uitmeten
- Nieuwe pluggen en schroeven
- Wago pluggen
- Lamp boven de eettafel
Verslavend spul dat Hue gedoe, ben me gelijk al aan het oriënteren om nog meer lampen smart te maken
:strip_exif()/f/image/CWYxMMXP1TaWlyqAC8PZki0C.jpg?f=fotoalbum_large)
Even wat geld over de balk gesmeten
- Hue bridge
- Hue smart button
- Wago pluggen
- Lamp boven de eettafel
Verslavend spul dat Hue gedoe, ben me gelijk al aan het oriënteren om nog meer lampen smart te maken
:strip_exif()/f/image/CWYxMMXP1TaWlyqAC8PZki0C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rUN11KutREPaNyt1oEEZSrVw.jpg?f=fotoalbum_large)
Waiting on the world to change
Kan je me een link sturen naar de lampen die je boven je eettafel hebt?pinda powerrr schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:45:
Dit topic staat al een tijd in de bookmarks en lees dus al geruime tijd mee. Hierdoor goed kunnen overwegen wat voor ons thuis van toepassing is. Dank voor alle tips & tricks!
Even wat geld over de balk gesmeten![]()
- Hue bridge
- Hue smart button
- Wago pluggen
- Lamp boven de eettafel
Verslavend spul dat Hue gedoe, ben me gelijk al aan het oriënteren om nog meer lampen smart te maken![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niet de Hue lampen, maar de bollekes?
https://www.cocomaison.nl...lie-hanglamp-7-e27#slide1Obelixxx schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:52:
[...]
Kan je me een link sturen naar de lampen die je boven je eettafel hebt?
Niet de Hue lampen, maar de bollekes?
Heb er nog 15% korting op gekregen met code "MAGAZINE"
Waiting on the world to change
Dank je!pinda powerrr schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:57:
[...]
https://www.cocomaison.nl...lie-hanglamp-7-e27#slide1
Heb er nog 15% korting op gekregen met code "MAGAZINE"
Heb hem maar via amazon.de besteld. 229e, dinsdag in huis hoop ik. Gaaf dingDePaul schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:40:
Geen flauw idee maar ik heb 'm ook (inmiddels alweer ruim 2 jaar, prachtig ding
Vanwege een doorvoer door een (te) klein gat wil ik de kabel tussen mij Hue LED-strip doorknippen en verlengen, met een UTP-kabel. Eerst aan de ene kant vastmaken, dan UTP-kabel door het gat en dan andere kant vastmaken. Is dat te doen? Het zijn 6 aders vermoed ik. Weet iemand of die ook netjes elk een eigen kleur hebben? Zo ja, dan moet het goed gaan zou je zeggen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik heb de voedingskabel van de ledstrip op die manier doorgeknipt en verlengd met speakerdraad, die is 2 aderig.argro schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:44:
Vanwege een doorvoer door een (te) klein gat wil ik de kabel tussen mij Hue LED-strip doorknippen en verlengen, met een UTP-kabel. Eerst aan de ene kant vastmaken, dan UTP-kabel door het gat en dan andere kant vastmaken. Is dat te doen? Het zijn 6 aders vermoed ik. Weet iemand of die ook netjes elk een eigen kleur hebben? Zo ja, dan moet het goed gaan zou je zeggen.
Werkt al een jaar zonder problemen.
Ik ben er niet zo blij mee. Ik gebruikte meerdere widgets waarbij ik 1 widget had met alle gebruikte scenes per kamer. Door dubbel te tikken op een scene gingen de lampen uit, hetgeen weer ruimte op het scherm bespaarde.scorpion303 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:53:
Ik ben net ook overgestapt naar de nieuwe Hue app. Direct valt mij op dat deze (nadat je in het begin eerst je instellingen moet migreren) weer een stuk vlotter start dan de vorige versie(s). Ik had de afgelopen half jaar een rare start vertraging van ongeveer een seconde of 10-12 op al onze mobiele Apple apparaten. Nu lijkt de app op mijn iPhone (7) weer redelijk vlot te starten. Ik schat een seconde of 4-5.
Na de update:
- Waren alle widgets automatisch verwijderd. Ik kon dus opnieuw beginnen... Bedankt Philips!
- Zijn er alleen nog maar 1x1 widgets die 1 scene voor 1 ruimte activeren. Dit neemt veel meer ruimte in om dezelfde acties te kunnen uitvoeren
- Reageert de bridge na activering van een widget gedurende een halve minuut niet meer op vervolgacties. 'Scene avond' gevolgd door 'Lampen uit' (nu dus 2 widgets i.p.v. 1 die ook nog eens meer ruimte innemen) resulteert er dus in dat de lampen de eerste 30 seconden niet uitgaan
- Waren alle eigen scenes verdwenen
Ik bedoel de kabel tussen LED-strip en LED-driver, dus het witte stuk kabel aan het einde van de LED-strip met het stekkertje er aan. Ik wil dus meer kabel tussen LED-strip en -driver. Ik bedoel niet de kabel tussen adapter en driver.Marsman83 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:21:
[...]
Ik heb de voedingskabel van de ledstrip op die manier doorgeknipt en verlengd met speakerdraad, die is 2 aderig.
Werkt al een jaar zonder problemen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Leuk, de nieuwe app, maar wel alle widgets weg. Moet je weer opnieuw aanmaken, met wat nadelen: geen zelf te kiezen icon meer en de naam is niet te wijzigen vanaf de standaard kamer + lamp.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Yep, dat zag ik vanmorgen ook. Las het in de reviews bij de app al. Helaas geen verbetering. Ook dat als je nog een keer op de widget drukt, dat de lampen dan niet uitgaan.
Gadgets FTW!
Dat kun je eventueel op deze manier voor elkaar krijgenUrsamajor schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:37:
Ook dat als je nog een keer op de widget drukt, dat de lampen dan niet uitgaan.
/f/image/t8NoOLvAOXuxcjZU6Up7rmvg.png?f=fotoalbum_large)
Het enige wat dan nog niet werkt is het direct wisselen tussen scenes via de widget. De lampen zijn dan immers al aan dus dan schakelt hij met deze logica eerst uit.
Ik heb zelf een vergelijkbare lamp gemaakt, met behulp van een 3d printer.ppeterr schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:33:
Gisteren een Philips Signe Hue Vloerlamp besteld, zie ik net dat er 6 weken levertijd is![]()
Hue ledstrip en een profiel
Ik weet niet zeker in welk topic mijn vraag thuishoort, dus hij mag gerust verplaatst worden.
Ik heb een generieke/Tuya Zigbee inbouwswitch geplaatst om mijn domme lamp zowel via de bestaande wandschakelaar als via de Hue app (gateway is Hue) te bedienen.
Aan/uit via de schakelaar gaat prima en als de lamp uit is, kan ik hem ook via de Hue app bedienen (wordt gezien als een On/Off Light).
Maar de lamp uitzetten via de app lukt niet, hij blijft aan.
Het gaat om een QS-Zigbee-S05-L switch zonder nuldraad, want ik heb geen nuldraad in m'n inbouwdoos.
Iemand een idee of ik iets verkeerds doe?
Ik heb een generieke/Tuya Zigbee inbouwswitch geplaatst om mijn domme lamp zowel via de bestaande wandschakelaar als via de Hue app (gateway is Hue) te bedienen.
Aan/uit via de schakelaar gaat prima en als de lamp uit is, kan ik hem ook via de Hue app bedienen (wordt gezien als een On/Off Light).
Maar de lamp uitzetten via de app lukt niet, hij blijft aan.
Het gaat om een QS-Zigbee-S05-L switch zonder nuldraad, want ik heb geen nuldraad in m'n inbouwdoos.
Iemand een idee of ik iets verkeerds doe?
Ik vind dat horizontaal scrollen tussen scenes en lampen in de nieuwe Hue app maar niks, veel minder overzicht.
Ook jammer dat hij alsnog maar met 1 bridge tegelijk verbinding kan hebben, wisselen is weliswaar makkelijker maar dan nog.
Blijf voorlopig toch echt bij Hue Essentials app, gewoon 2 bridges verbonden en alles netjes onder elkaar dus meer overzicht.
Had best uitgekeken naar de nieuwe Hue app maar vind het helaas geen verbetering.
Hopelijk voegen ze in de toekomst wat meer voorkeursinstellingen toe (keuze horizontaal of verticaal scrollen), dat zou niet verkeerd zijn denk ik.
Ook jammer dat hij alsnog maar met 1 bridge tegelijk verbinding kan hebben, wisselen is weliswaar makkelijker maar dan nog.
Blijf voorlopig toch echt bij Hue Essentials app, gewoon 2 bridges verbonden en alles netjes onder elkaar dus meer overzicht.
Had best uitgekeken naar de nieuwe Hue app maar vind het helaas geen verbetering.
Hopelijk voegen ze in de toekomst wat meer voorkeursinstellingen toe (keuze horizontaal of verticaal scrollen), dat zou niet verkeerd zijn denk ik.
De omschrijving van de meest recente bridge-update is ge-updatet:
May 21, 2021
Software update 1945091050 (Hue Bridge v2)
This update includes the following:
We proudly present the new Philips Hue app v4.0. Rebuilt from the ground up, the all-new Philips Hue app has been designed as the foundation for the future of smart lighting. This Bridge firmware-version supports the new technologies and improved performance of App 4.0.
Support for multiple Gradient TV Strips in different entertainment areas (requires Sync Box firmware 1.7 or higher).
Improved performance and reliability of the system
Met dank aan trackly.io!
Ik ga dat echt niet zélf de hele tijd in de gaten houden...
May 21, 2021
Software update 1945091050 (Hue Bridge v2)
This update includes the following:
We proudly present the new Philips Hue app v4.0. Rebuilt from the ground up, the all-new Philips Hue app has been designed as the foundation for the future of smart lighting. This Bridge firmware-version supports the new technologies and improved performance of App 4.0.
Support for multiple Gradient TV Strips in different entertainment areas (requires Sync Box firmware 1.7 or higher).
Improved performance and reliability of the system
Met dank aan trackly.io!
Ik ga dat echt niet zélf de hele tijd in de gaten houden...
[ Voor 6% gewijzigd door jwhoogervorst op 04-06-2021 13:25 ]
Voor elke oplossing is er een probleem!
Ik ben die Hue knoppen op mijn iphone kwijt, die op dat slide scherm wat je links hebt met widgets, ik had daar mijn 3 lampen, gewoon 3 rode gele knoppen vd hue,
Hoe krijg ik die terug iOS 14.5.1
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Niet. Widgets zijn verdwenen. Je moet gebruik maken van Opdrachten app.Mel33 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:04:
Ik ben die Hue knoppen op mijn iphone kwijt, die op dat slide scherm wat je links hebt met widgets, ik had daar mijn 3 lampen, gewoon 3 rode gele knoppen vd hue,
Och crisis, ik kwam er al niet uit hoe je die opdracht dan op je homescherm krijgt pff
Ze maken er een hele studie van zo.
Khad mijn homekit ook niet via Hue lijkt het.
Moet ik dat ook weer door, en de hue weer koppelen ?
Het was toch al met die knoppen? En dan komt dat nergens anders dan alleen in de Hue app aan te zetten
Maar van de hue app kan ik nu ook geen widget van op het homescherm maken.
Ik heb het iig niet uitgezet.
Poe moet een vrij dag nemen ervoor.
(Jammer genoeg neemt siri ook niks mee van die oude widget)
Ze maken er een hele studie van zo.
Khad mijn homekit ook niet via Hue lijkt het.
Moet ik dat ook weer door, en de hue weer koppelen ?
Het was toch al met die knoppen? En dan komt dat nergens anders dan alleen in de Hue app aan te zetten

Ik heb het iig niet uitgezet.
Poe moet een vrij dag nemen ervoor.
(Jammer genoeg neemt siri ook niks mee van die oude widget)
offtopic:
Of is het 14.5 die de boel weggooit heeft toen.
Ik ben nog niet naar iOS14.6 ivm met die problemen.
Of is het 14.5 die de boel weggooit heeft toen.
Ik ben nog niet naar iOS14.6 ivm met die problemen.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Hallo, ik heb een raar probleem. Recent een light strip plus aangeschaft. Bij testen via BT deed ie het prima, kon van kleuren veranderen, hartstikke leuk. Nu heb ik de strip geïntegreerd in mijn Hue-huis (vrijwel alles hue ambiance, hue knoppen, sensoren etc) en hij kan spontaan alleen nog van kleurwarmte veranderen, niet meer van kleur (dus als een ambiance peer eigenlijk). Dit is onafhankelijk van of ik m in een zone/kamer stop met andere lampen of apart, het werkt ook niet als ik de lamp zelf selecteer en naar rood of blauw ga, en ook met de hue labs automatische kleurtransitie zit ie zielig door kleurwarmtes te roteren en niet verschillende kleuren. Weet iemand wat hier aan de hand is?
[ Voor 5% gewijzigd door zakkenjongen op 05-06-2021 19:46 ]
Ik ben eindelijk over van m'n ouder Bridge V1 naar een recente versie. Het overzetten van de lampen via de app werkte niet (transfer settings), dus ik ben handmatig bezig geweest de verschillende lampen over te zetten. Gewoon V1 uitgezet, V2 aan en nieuwe app geinstalleerd.
De 3 nieuwe spotjes, die niet op V1 hebben gezeten werden meteen herkend. De aan/uit kastjes werden herkend nadat ik de aan/uit-knop langere tijd ingedrukt hield tijden het zoeken. Nu blijven twee lampen over die ik niet herkent krijg.
Wat ik heb gedaan:
- Search functie, werden niet gevonden.
- Ik heb ze uitgezet voor 5 minuten en weer aan, werden niet gevonden.
- Ik heb gezocht op serial-number. De lampen geven bij zoeken even uit en daarna aan, maar app zegt dat ze niet zijn gevonden.
Wat ik nu niet weet is of de lampen denken dat ze nog aan de V1 hangen, of dat de ouderdom van deze twee lampen een probleem zijn nu. Het zijn echt de eerste versie kleurlampen van vele jaren geleden.
Iemand een idee/ervaring?
De 3 nieuwe spotjes, die niet op V1 hebben gezeten werden meteen herkend. De aan/uit kastjes werden herkend nadat ik de aan/uit-knop langere tijd ingedrukt hield tijden het zoeken. Nu blijven twee lampen over die ik niet herkent krijg.
Wat ik heb gedaan:
- Ik heb gezocht op serial-number. De lampen geven bij zoeken even uit en daarna aan, maar app zegt dat ze niet zijn gevonden.
Wat ik nu niet weet is of de lampen denken dat ze nog aan de V1 hangen, of dat de ouderdom van deze twee lampen een probleem zijn nu. Het zijn echt de eerste versie kleurlampen van vele jaren geleden.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ik heb zelfs living color lampen er aan gekoppeld, van voor Hue zelfs.Tukk schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:10:
Ik ben eindelijk over van m'n ouder Bridge V1 naar een recente versie. Het overzetten van de lampen via de app werkte niet (transfer settings), dus ik ben handmatig bezig geweest de verschillende lampen over te zetten. Gewoon V1 uitgezet, V2 aan en nieuwe app geinstalleerd.
Wat ik heb gedaan:
De Touchlink methode zou moeten werken.
https://www.beaumotica.nl...-de-hue-bridge_5_82_nl_nl
I have a question/suggestion for the programmers of the Philips hue app. I am posting it here is the hope that I inspire somebody that works on the hue app. Here it is:
As I realise there are not too many people with multiple Hue Bridges in their house, it is also hard to collect usage info. That is why I decided to write down my feedback.
As I realise there are not too many people with multiple Hue Bridges in their house, it is also hard to collect usage info. That is why I decided to write down my feedback.
Old situation
In the old app, I had to do thee clicks to switch bridges:- Click ’settings’. As the bridge page normally was the last opened page, that page will open again.
- Select the new base station.
- Click the ‘Home’ tab again.
Tips for improvements
With the new app, this is reduced from three clicks to two. That doesn’t help me much. Here are some suggestions that would have more impact (ordered from more to less time savings):- (as an option) Mix the rooms and zones of all bridges in a single list on the homepage.
- (as an option) Make headings for the base stations in the home page list. Maybe the title could be clickable to optionally hide and show the items below that bridge.
- Keep the current design. When a user clicks on the bridge icon in the top left of the Home screen, switch to the next bridge instead of showing a list with bridges. For users that have 3 or more base stations, you can keep the current behaviour. I assume that from the people with more then one bridge, almost all have two.
- Change the interface of the bridge icon in the top left of the Home screen to some kind of dropdown list where I can push-hold-drag with my finger so it would be one long click.
- When clicking the bridge icon in the top left of the Home screen show the list in the top of the screen instead of the bottom, so my finger/eye/mind don’t have to search for the list each time.
Which bridges to merge?
I realise that the first two solutions offer a new challenge that you need a single bridge selected for the settings page. Some solutions for that (ordered by less implementation work to more):- Add a app level setting ‘merge all bridges in Home screen’. This setting could be accessible when clicking the three dots in the top right of the Home screen. As most of the multi-bridge owners have exactly two bridges, this might solve the problem for most of the users.
- In the bridge detail page (where the status and the ID are shown) add a setting ‘always show in home screen’ or ‘include other bridges in home screen’. Whatever helps more users.
- In the bridge detail page (where the status and the ID are shown) add a list with all other bridges so the user can select which other bridges are shown in the home screen when this bridge is selected.
- Introduce a concept of list with ‘homes’ which is acting as a grouping of bridges. Users can specify for each bridge to which home it belongs and all bridges of the same home are combined in the Home Screen. Note that Apple Home already has the concept of rooms, zones and homes, so it would be nice to integrate with that.
- Merge all settings pages as well so there is no need to select a bridge anymore. When new lights and accessories are added, just ask to which bridge they need to be added.
Copy paste van een andere site zeker, of stond je vanmorgen op en praat je alleen nog engelsjaspecram schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:24:Tips for improvements
ik stond op en praat engels voor het geval de Philips Hue app programmeurs engels zijn. Ik heb het vanochtend zelf geschreven (google maar naar de teksten als je twijfelt). Ik heb het wel ook naar een hueblog gestuurd.
Thanks! Je stuurde me juiste kant op.Nuevocasa schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:10:
[...]
Ik heb zelfs living color lampen er aan gekoppeld, van voor Hue zelfs.
De Touchlink methode zou moeten werken.
https://www.beaumotica.nl...-de-hue-bridge_5_82_nl_nl
Ik heb het opgelost met een app die me de mogelijkheid geeft met TouchLink te connecteren
[ Voor 13% gewijzigd door Tukk op 06-06-2021 11:05 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ik heb jullie hulp nodig, ik loop vast op het volgende:
Ik heb thuis een denon receiver met 2 hdmi out. Monitor 1 heeft cec en arc. Monitor 2 heeft alleen beeld.
Nu heb ik mijn setup als volgt aangesloten:
Nvidia shield -> receiver
Receiver monitor 1 -> tv
Receiver monitor 2 -> sync box
Nu werkt het bovenstaande mooi in film en game modus. Maar audio modus werkt niet. Dit komt omdat de receiver zelf de audio afhandeld en dus over de hdmi out poorten geen audio stuurt.
Nu dacht ik slim te zijn om mijn aansluiting aan te passen naar:
Nvidia shield -> sync box -> receiver -> tv
Bovenstaande werkt alleen lever ik enorm in op audio formats/decoding en mijn receiver kiest niet meer automatisch het juiste audio format (atmos/dts/stereo etc).
Hoe kan ik ervoor zorgen dat zowel de film sync als audio sync werkt, zonder dat ik inlever op audio kwaliteit?
Ik heb thuis een denon receiver met 2 hdmi out. Monitor 1 heeft cec en arc. Monitor 2 heeft alleen beeld.
Receiver monitor 1 -> tv
Nu werkt het bovenstaande mooi in film en game modus. Maar audio modus werkt niet. Dit komt omdat de receiver zelf de audio afhandeld en dus over de hdmi out poorten geen audio stuurt.
Bovenstaande werkt alleen lever ik enorm in op audio formats/decoding en mijn receiver kiest niet meer automatisch het juiste audio format (atmos/dts/stereo etc).
Hoe kan ik ervoor zorgen dat zowel de film sync als audio sync werkt, zonder dat ik inlever op audio kwaliteit?
De audio kwaliteit van Hue is niet zo groot……..Jboy1991 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:14:
…………..
Misschien de vraag stellen in een ander topic??
Have Fun Funske
Nja het is een beperking veroorzaakt door de hue sync. Mij lijkt het logisch de vraag daarom hier te stellen en hopend of iemand een oplossing hiervoor bedacht heeft. Kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die hier tegen aan loop.funske schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:39:
[...]
De audio kwaliteit van Hue is niet zo groot……..![]()
Misschien de vraag stellen in een ander topic??
Als je zoekt op Hue Sync op alle forums, komt je allerlei vragen tegen. Misschien dat je hier iets kunt vinden…..
Have Fun Funske
Dat zou gewoon moeten werken. De box geeft alles gewoon door, heb zelf dezelfde opstelling. Het enige wat je nog kan proberen is port 2 en 4 gebruiken. Deze hebben meer bandbreedte.Jboy1991 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:14:
Receiver monitor 1 -> tv
[ Voor 3% gewijzigd door Snippertje op 06-06-2021 19:22 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Hallo, mag ik een hulpvraag stellen? Ik heb ambiance spotjes in m’n badkamer en deze wil ik via een wall switch en een pulsdrukker bedienen. Ik heb ze gekoppeld, dat ging goed, maar als ik de puls na indrukken loslaat schiet hij weer in de oude stand ipv aan /uit. Gaat dan na uit en loslaten van depuls gelijk weerr aan. Wat doe ik fout of heb ik over het hoofd gezien? Ik hoop mdat ik zo duidelijk genoeg ben?
Ik zal ergens iets missen maar sinds de laatste Hue update weren mijn Trafri lampen niet meer. Heb de zoekfunctie gebruikt maar is dir dit het ontwerp van Philips dat ze alleen hun eigen lampen ondersteunen van signify?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
WVolgens mij werken die Hue Wall Switch modules alleen met traditionele schakelaars en niet met pulsschakelaarsErniebert schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:02:
Hallo, mag ik een hulpvraag stellen? Ik heb ambiance spotjes in m’n badkamer en deze wil ik via een wall switch en een pulsdrukker bedienen. Ik heb ze gekoppeld, dat ging goed, maar als ik de puls na indrukken loslaat schiet hij weer in de oude stand ipv aan /uit. Gaat dan na uit en loslaten van depuls gelijk weerr aan. Wat doe ik fout of heb ik over het hoofd gezien? Ik hoop mdat ik zo duidelijk genoeg ben?
Heb je de switch wel goed ingesteld? Je moet namelijk tijdens de installatie aangeven of je een pulsdrukker of reguliere schakelaar hebt. Het wijzigen van het type zit zo te zien een beetje verstopt.Erniebert schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:02:
Zie onderstaande afbeelding uit de hanleiding:
/f/image/H4y3f4NsJNzgnmRAEZ8ubZ31.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb dit zelf ooit uitgezocht maar ben uiteindelijk voor een Friends of Hue schakelaar gegaan die precies binnen mijn eigen schakelmateriaal past en beschikt over energy harvesting door het indrukken waardoor ik de batterij niet hoef te vervangen.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic