Philips hue lampen gloeien na uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:59
Ik heb een aantal HUE lampen die na uitschakelen met een Philips hue schakelaar, een Ikea schakelaar of via de app nog heel zacht gloeien.

Nu zat ik in dit topic te lezen LED's branden zachtjes wanneer uitgeschakeld, lekstroom? over dubbelpolige schakelaars alleen omdat bij HUE de schakelaar altijd op aan moet blijven staan (de originele schakelaar hangt er nog naast) is dit denk ik niet van toepassing.

Hoe kan ik er wel voor zorgen dat de lampen niet zachtjes blijven gloeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Bob Popcorn

Plop!

Blijven ze altijd gloeien? Ik heb bijvoorbeeld een lamp op de overloop die na uitschakelen nog een tijdje na-ijlt, denk 10 minuten ofzo.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wendy519
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-06-2021
Ik heb door het hele huis ook HUE lampen, maar nagloeien doen ze niet. Ik heb wel een paar keer gehad dat ze op 1% aan stonden waardoor het leek of ze gloeiden maar dan kon je via de app zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-06 15:29
Ik heb dit zelfde probleem bij 1 van mijn HUE lampen aan mijn plafond, het is niet altijd, maar soms geeft hij een hele kleine hoeveelheid licht, wat je overdag niet eens zou zien, maar 's nachts wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ik heb 2 lampen die doen het altijd en een die het soms doet.

Als ik de lampen elders in huis hang doen ze het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-06 09:31
Om de test compleet te maken dien je andere hue lampen dan op die probleem plekken in te draaien en zien of die ook "gloeien".

Zijn die plekken toevallig aan een dimmer gekoppeld?
Kan mij voorstellen dat het daar door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:05

Roy

Hobbies?

Ik heb het hier ook, van de tientallen hue lampen in het huis zijn er 2 (in de kinderkamer) die een heel klein beetje licht blijven geven. Dit is alleen te zien als het verder echt donker is. Lampen zitten gewoon achter de constante spanning en volgens de app zijn ze uit.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Fore! schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:11:
Om de test compleet te maken dien je andere hue lampen dan op die probleem plekken in te draaien en zien of die ook "gloeien".

Zijn die plekken toevallig aan een dimmer gekoppeld?
Kan mij voorstellen dat het daar door komt.
Ja andere lampen gloeien ook op probleem plekken,

Er zit geen dimmer gekoppeld. In de hue app zijn de lampen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:47
Heb hetzelfde probleem. Zelfs het armatuur aangesloten op de aarde, en nog steeds hetzelfde probleem. En ook alleen in het toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:27
Welke model en software draaien die lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik heb dit zelfde probleem, met de bulb die in de slaapkamer aan het plafond hangt. Je ziet het alleen in het absolute donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06 22:53

Galois

1811 - 1832

Heb het hele huis vol hangen met Hue. Hier is dat probleem niet. Raar...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
jeroen3 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:53:
Welke model en software draaien die lampen?
Zowel de lampen als de gateway zijn volledig up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Dracula Je vermeldt in de OP (Openings Post) dat je die Philips HUE lampen zowel middels Philips HUE schakelaars als ook met IKEA Trädfri schakelaars aan het bedienen ben (en je dus een combi van merken / spullen gebruikt). Wat gebeurt er als je alle IKEA spullen uit de Philips HUE Bridge verwijderd, desnoods middels een harde reset naar een factory-default?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 18-01-2019 17:31 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
wimmel_1 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:30:
@Dracula Je vermeldt in de OP (Openings Post) dat je die HUE lampen zowel middels HUE schakelaars als ook met IKEA Trädfri schakelaars aan het bedienen ben (en je dus een combi van merken / spullen gebruikt). Wat gebeurt er als je alle IKEA spullen uit de Philips HUE Bridge verwijderd, desnoods middels een harde reset naar een factory-default?
Ik ben begonnen met alleen Hue en toen speelde het probleem al. Later heb ik ander spul erbij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beetje raar doordat de HUE lampen eigenlijk altijd onder spanning moeten staan en het "dimmen" geregeld wordt door de HUE bridge welke de lamp aan stuurt middels ZLL (Zigbee Light Link).

Je Philips HUE lampen en Bridge zijn wel allemaal 100% up-2-date qua firmware én hebben altijd 100% netspanning (dus geen normale analoge schakelaars en/of dimmers er tussen)? Sinds kort kunnen de lampen overigens ook automatisch terugvallen op een status welke ze hadden voordat de netspanning volledig weg viel.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 18-01-2019 18:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had het met mijn KaKu dimmer en LED verlichting want ik moest een gloeilamp gebruiken anders brandde de lampen nog na. Nu heb ik een andere KaKu dimmer met ook een blauwe draad erbij en max 100 watt LED en geen probleem meer. Het is lekstroom volgens mij. Het is wel vreemd als HUE niet helemaal uitgaat want er staat altijd stroom op en zouden ze helemaal uit moeten gaan.
Ik weet dat ik lekstroom heb maar ik heb er geen last van. Mijn stroomnet is bij sommige groepen bagger en staat niet op de aardlek of niet goed aangesloten. Dit is getest. ik zou het wel moeten hebben maar ik heb er totaal geen last van.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
wimmel_1 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:47:
Beetje raar doordat de HUE lampen eigenlijk altijd onder spanning moeten staan en het "dimmen" geregeld wordt door de HUE bridge welke de lamp aan stuurt middels ZLL (Zigbee Light Link).

Je Philips HUE lampen en Bridge zijn wel allemaal 100% up-2-date qua firmware én hebben altijd 100% netspanning (dus geen normale analoge schakelaars en/of dimmers er tussen)? Sinds kort kunnen de lampen overigens ook automatisch terugvallen op een status welke ze hadden voordat de netspanning volledig weg viel.
Ja alles is up to date zoals al eerder aangegeven.

Terugvallen na stroomuitval lijkt mij hier los van te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-03 22:55
Hier hetzelfde probleem in mijn badkamer. Wat was jouw oplossing mits je het hebt kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:35
Ik heb hier ook last van met hue lampen (bulbs) uit een recent gekocht startpakket. Tradfri lampen hebben dit niet. Je kunt dus geen hue bulbs gebruiken in de slaapkamer. Wonderlijk. Ben benieuwd of er verbruik meetbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantimus
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-03-2021
MIsschien een gek idee. Maar kan het zijn dat de nieuwere varianten met Bluetooth wel nagloeien en de oudere zonder bluetooth niet?

Heb hier ook "last" van het nagloeien met lampen uit een nieuwe set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:39
Jochem schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 04:16:
Ik heb hier ook last van met hue lampen (bulbs) uit een recent gekocht startpakket. Tradfri lampen hebben dit niet. Je kunt dus geen hue bulbs gebruiken in de slaapkamer. Wonderlijk. Ben benieuwd of er verbruik meetbaar is.
Ik heb dit probleem ook, heb toen de gehele lamp + voet vervangen voor een ander model, daarna nooit meer last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:44

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Quantimus schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:55:
MIsschien een gek idee. Maar kan het zijn dat de nieuwere varianten met Bluetooth wel nagloeien en de oudere zonder bluetooth niet?

Heb hier ook "last" van het nagloeien met lampen uit een nieuwe set.
In huis heb ik bijna 30 lampen hangen waarvan 9 met (ongebruikt) buetooth, varierend van 2 jaar tot 2 maanden oud. Alle schakelaars zijn vervangen voor lasdoppen en blinde afdekplaatjes.
Gisteravond ben ik ze in alle kamers eens voor je langs gelopen, maar geen enkele welke nagloeit. Niets is geaard en mijn meterkast is nog uit de middeleeuwen en heeft smeltzekeringen, mocht dat ook nog iets helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01:19

[ Voor 49% gewijzigd door WEBGAMING op 31-03-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-06 20:38
Wat je kunt proberen is de lamp te wisselen voor een die wel volledig uitgaat. Mocht het probleem dan opgelost zijn probeer de lamp die blijft gloeien eens op een andere plek. Blijft deze daar ook branden dan lekt je dimmer in de lamp mogelijk nog wat stroom (garantie?). Mocht het probleem aan de locatie liggen dan komt dit vermoedelijk door een inductieve spanning welke mogelijk door andere kabels in de buurt van de lamp wordt opgewekt in de lamp.

Wat gebeurt er als je de lamp spannings vrij maakt? Gloeit deze dan nog steeds zwak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randomusername_
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-06 16:30
raze88 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:26:
Wat je kunt proberen is de lamp te wisselen voor een die wel volledig uitgaat. Mocht het probleem dan opgelost zijn probeer de lamp die blijft gloeien eens op een andere plek. Blijft deze daar ook branden dan lekt je dimmer in de lamp mogelijk nog wat stroom (garantie?). Mocht het probleem aan de locatie liggen dan komt dit vermoedelijk door een inductieve spanning welke mogelijk door andere kabels in de buurt van de lamp wordt opgewekt in de lamp.

Wat gebeurt er als je de lamp spannings vrij maakt? Gloeit deze dan nog steeds zwak?
Een flinke kick, ik ben niet de OP maar ben wel hetzelfde tegengekomen als iedereen hierboven.

In mijn geval een Hue Aurelle plafondlamp in een slaapkamer, gloeit ook na.

De lamp dooft/geeft geen licht meer als deze spanningsvrij wordt gemaakt met de traditionele wandschakelaar. Lijkt er dus op dat het een ontwerpfout of iets is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens mij was dit probleem een productiefout en valt dit onder de garantie. Kan even de uitgebreide discussie niet terugvinden, maar in ieder geval hier is het onder garantie opgelost: Mimiix in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4"

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randomusername_
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-06 16:30
Gizz schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:13:
Volgens mij was dit probleem een productiefout en valt dit onder de garantie. Kan even de uitgebreide discussie niet terugvinden, maar in ieder geval hier is het onder garantie opgelost: Mimiix in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4"
Ga ik achteraan dan, bedankt! Zal ook even laten weten wat het resultaat is voor eventuele future references, zo kwam ik hier ook immers. Nogmaals dank! :)
Pagina: 1