Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Philips hue lampen gloeien na uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Dracula
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:51

Dracula

The Count of Transylvania

Topicstarter
Ik heb een aantal HUE lampen die na uitschakelen met een Philips hue schakelaar, een Ikea schakelaar of via de app nog heel zacht gloeien.

Nu zat ik in dit topic te lezen LED's branden zachtjes wanneer uitgeschakeld, lekstroom? over dubbelpolige schakelaars alleen omdat bij HUE de schakelaar altijd op aan moet blijven staan (de originele schakelaar hangt er nog naast) is dit denk ik niet van toepassing.

Hoe kan ik er wel voor zorgen dat de lampen niet zachtjes blijven gloeien?

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:57

Vaal

De chauffeur

Blijven ze altijd gloeien? Ik heb bijvoorbeeld een lamp op de overloop die na uitschakelen nog een tijdje na-ijlt, denk 10 minuten ofzo.

Voor de streep geen staanplaatsen, niet spreken met de chauffeur tijdens de rit.

• Wendy519
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 19-04 16:31
Ik heb door het hele huis ook HUE lampen, maar nagloeien doen ze niet. Ik heb wel een paar keer gehad dat ze op 1% aan stonden waardoor het leek of ze gloeiden maar dan kon je via de app zien...

• danoontjeh
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 09:27
Ik heb dit zelfde probleem bij 1 van mijn HUE lampen aan mijn plafond, het is niet altijd, maar soms geeft hij een hele kleine hoeveelheid licht, wat je overdag niet eens zou zien, maar 's nachts wel.

• Dracula

Dracula

Topicstarter
Ik heb 2 lampen die doen het altijd en een die het soms doet.

Als ik de lampen elders in huis hang doen ze het niet.

• Fore!
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08:08
Om de test compleet te maken dien je andere hue lampen dan op die probleem plekken in te draaien en zien of die ook "gloeien".

Zijn die plekken toevallig aan een dimmer gekoppeld?
Kan mij voorstellen dat het daar door komt.

• Roy
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23-04 22:00

Roy

Hobbies?

Ik heb het hier ook, van de tientallen hue lampen in het huis zijn er 2 (in de kinderkamer) die een heel klein beetje licht blijven geven. Dit is alleen te zien als het verder echt donker is. Lampen zitten gewoon achter de constante spanning en volgens de app zijn ze uit.

Inderdaad...

• Dracula

Dracula

Topicstarter
Fore! schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:11:
Om de test compleet te maken dien je andere hue lampen dan op die probleem plekken in te draaien en zien of die ook "gloeien".

Zijn die plekken toevallig aan een dimmer gekoppeld?
Kan mij voorstellen dat het daar door komt.
Ja andere lampen gloeien ook op probleem plekken,

Er zit geen dimmer gekoppeld. In de hue app zijn de lampen uit.

• Clavis
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07:56
Heb hetzelfde probleem. Zelfs het armatuur aangesloten op de aarde, en nog steeds hetzelfde probleem. En ook alleen in het toilet.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Welke model en software draaien die lampen?

• Haribo112
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13:58
Ik heb dit zelfde probleem, met de bulb die in de slaapkamer aan het plafond hangt. Je ziet het alleen in het absolute donker.

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 22:30

Galois

1811 - 1832

Heb het hele huis vol hangen met Hue. Hier is dat probleem niet. Raar...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Dracula

Dracula

Topicstarter
jeroen3 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:53:
Welke model en software draaien die lampen?
Zowel de lampen als de gateway zijn volledig up to date.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

@Dracula Je vermeldt in de OP (Openings Post) dat je die Philips HUE lampen zowel middels Philips HUE schakelaars als ook met IKEA Trädfri schakelaars aan het bedienen ben (en je dus een combi van merken / spullen gebruikt). Wat gebeurt er als je alle IKEA spullen uit de Philips HUE Bridge verwijderd, desnoods middels een harde reset naar een factory-default?

wimmel_1 wijzigde deze reactie 18-01-2019 17:31 (3%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Dracula

Dracula

Topicstarter
wimmel_1 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:30:
@Dracula Je vermeldt in de OP (Openings Post) dat je die HUE lampen zowel middels HUE schakelaars als ook met IKEA Trädfri schakelaars aan het bedienen ben (en je dus een combi van merken / spullen gebruikt). Wat gebeurt er als je alle IKEA spullen uit de Philips HUE Bridge verwijderd, desnoods middels een harde reset naar een factory-default?
Ik ben begonnen met alleen Hue en toen speelde het probleem al. Later heb ik ander spul erbij gekocht.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Beetje raar doordat de HUE lampen eigenlijk altijd onder spanning moeten staan en het "dimmen" geregeld wordt door de HUE bridge welke de lamp aan stuurt middels ZLL (Zigbee Light Link).

Je Philips HUE lampen en Bridge zijn wel allemaal 100% up-2-date qua firmware én hebben altijd 100% netspanning (dus geen normale analoge schakelaars en/of dimmers er tussen)? Sinds kort kunnen de lampen overigens ook automatisch terugvallen op een status welke ze hadden voordat de netspanning volledig weg viel.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 18-01-2019 18:43 (3%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:52
Ik had het met mijn KaKu dimmer en LED verlichting want ik moest een gloeilamp gebruiken anders brandde de lampen nog na. Nu heb ik een andere KaKu dimmer met ook een blauwe draad erbij en max 100 watt LED en geen probleem meer. Het is lekstroom volgens mij. Het is wel vreemd als HUE niet helemaal uitgaat want er staat altijd stroom op en zouden ze helemaal uit moeten gaan.
Ik weet dat ik lekstroom heb maar ik heb er geen last van. Mijn stroomnet is bij sommige groepen bagger en staat niet op de aardlek of niet goed aangesloten. Dit is getest. ik zou het wel moeten hebben maar ik heb er totaal geen last van.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• Dracula

Dracula

Topicstarter
wimmel_1 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:47:
Beetje raar doordat de HUE lampen eigenlijk altijd onder spanning moeten staan en het "dimmen" geregeld wordt door de HUE bridge welke de lamp aan stuurt middels ZLL (Zigbee Light Link).

Je Philips HUE lampen en Bridge zijn wel allemaal 100% up-2-date qua firmware én hebben altijd 100% netspanning (dus geen normale analoge schakelaars en/of dimmers er tussen)? Sinds kort kunnen de lampen overigens ook automatisch terugvallen op een status welke ze hadden voordat de netspanning volledig weg viel.
Ja alles is up to date zoals al eerder aangegeven.

Terugvallen na stroomuitval lijkt mij hier los van te staan.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True