[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Yowzawood schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:18:
Jij gelooft alles wat je leest blijkbaar :-). Wellicht gewoon bij Signify kijken.....
Hoe zo, bij Apple lopen ze altijd ver voor 8)

Maar wellicht bedoelt @quinten010 De starterkit v3 vs v2 ?

[ Voor 11% gewijzigd door ppeterr op 05-05-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02 17:12
Ik bedoel inderdaad de Hue Birdge V3 bij Amac...
Dat is dan een V2 die ze V3 noemen niet geheel volgens de wet lijkt mij!?

[ Voor 43% gewijzigd door quinten010 op 05-05-2021 16:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 15:32
Amac heeft het niet begrepen. V2 it is.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
quinten010 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:24:
Ik bedoel inderdaad de Hue Birdge V3 bij Amac...
Dat is dan een V2 die ze V3 noemen niet geheel volgens de wet lijkt mij!?
Gewoon tik fout, of in de war met iets anders.

https://www.bol.com/nl/p/...&utm_medium=free_shopping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
Tik fout? een iPhone 13 nu aanbieden onder die naam is een tik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
quinten010 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:03:
Tik fout? een iPhone 13 nu aanbieden onder die naam is een tik fout?
Boeit het, nee toch. Bol is de goedkoopste. Doe je best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
Boeit toch wel degelijk. Een product verkopen dat niet bestaat en dat ook nog eens voor 7 euro meer dan de concurrent. Fijne dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
quinten010 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:39:
Boeit toch wel degelijk. Een product verkopen dat niet bestaat en dat ook nog eens voor 7 euro meer dan de concurrent. Fijne dag :)
Je kan ook even naar de Praxis, die verkoopt hem voor dezelfde prijs. En, volgens mij
kan je daar een artikel met 15% extra korting krijgen. Nou, mooi toch! Winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-07 19:50
JB schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:41:
[...]

Haha ja daar komt het dan wel op neer. De schakelaars zitten beiden bij de trap (boven en onder) dus heel nuttig is die Hue lamp niet :+ Ik ben meer een beetje door aan het slaan ikv thuiswerken om alles te automatiseren en vind het zelf dan wel leuk als ik kan schreeuwen ipv schakelaar gebruiken. Daarom de vraag, hoe slecht is het als die lamp langere tijd zonder stroom komt en dus geschakeld wordt op de oude manier als de vrouw hier komt.
Mijn vrouw wilde er ook niet aan. Heeft een hele mooie lamp gekocht met 8 leds. Geen E 27 of soortgelijk. Kon dus niets met deze lamp. Echter ik heb zo`n Hue-schakelaar, die normaal achter de schakelaar in de muur zit in de lamp zelf gelegd. Samen met een sensor, boven aan de trap, werkt dit prima en uiteindelijk gebruikt niemand meer de muurshakelaars. Heel blij mee. Werkt op dezelfde manier ook op de zolder trap. Licht brandt door de sensor altijd maar 3 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-07 10:35
@cwrm63 Hue-schakelaar? Bestaan die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:55
Heb een gek probleem met de Hue installatie. Onlangs ben ik verhuisd en alle lampen in onze nieuwe woning ook werkend. Echter heb ik ook een smart-plug maar die krijg ik maar niet geïnstalleerd… Zodra ik in de app (iOS) een accessoire wil toevoegen, en voor Smart plug kies, kom ik in het overzicht van mijn lampen met de mogelijkheid om een nieuwe lamp toe te voegen.

Iemand die dit bekend voor komt?

@Rallye , ik vermoed dat deze hierboven wordt bedoeld: https://www.iculture.nl/n...h-module-lichtschakelaar/

[ Voor 14% gewijzigd door renegrunn op 05-05-2021 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
Sorry, ik bedoel eigenlijk deze: ROBB Smart Inbouwdimmer Zigbee 400W. Werkt bij ons super. Maar volgens mij bestaan deze sinds kort ook van Philips Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 15:32
cwrm63 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:04:
[...]

Sorry, ik bedoel eigenlijk deze: ROBB Smart Inbouwdimmer Zigbee 400W. Werkt bij ons super. Maar volgens mij bestaan deze sinds kort ook van Philips Hue?
De ROBB Smart Inbouwdimmer doet hetvolgende zoals ze het zelf mooi opschrijven: "Slimme inbouwdimmer die "domme" lampen slim maakt en werkt met oa. de Philips HUE bridge. "

De Hue wall switch maakt domme schakelaars slim. Je kunt met bestaande schakelaars hue verlichting schakelen. Maar je kunt niet via een hue wall switch module domme lampen slim maken.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
ppeterr schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:24:
[...]

Ik zit daar toevallig ook even mee in een vraagstuk.

Gebruik je daarvoor de bewegings sensor ?
https://www.beaumotica.nl...n-sensor-eu-8718696743171

Daar schijnt ook een soort van lux sensor in te zitten dus.

Iemand die daar wat meer over kan vertellen, en of die een lux meting doet oid ?
Deze is voor binnen. Ik gebruik er 4 in huis. Doen beweging en lux. Deze kan je instellen. En als extra, ik weet overal in huis de binnentemperatuur!
Voor buiten heb ik de Outdoor sensor. Die doet precies hetzelfde. Nu gaan de lichten aan met zon op en zon onder met een kleurtje van Hue Labs maar als ik de tuin inloop overruled de sensor de routine en gaan de lampen (3 minuten) fel wit branden.
Daarna gaat de routine weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
beginneling 99 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:36:
Oh, dat is wel leuk dat ik nu als beginneling wat mag gaan uitleggen...

Wat Philips heel slim heeft gedaan, is de schemerschakelaar koppelen aan je locatie. Waar ik woon (in de Betuwe) gaat de zon vanavond om 21.03 uur onder. Kijk maar op je weer-app. En bij Hue kun je dat heel simpel koppelen aan je eigen lamp m.b.v. de schemerschakelaar in 't mapje 'andere routines'. En dan kan je ook nog instellen dan de lamp in bv 30 minuten tijd steeds feller gaat branden.

Ik ga dus volgende week de fysieke schemerschakelaar terugbrengen naar Praxis. En een heel sterke bewegingsschakelaar (bereik 14 meter) ook, want lampen op m'n parkeerplaats koppel ik ook aan de schemerschakelaar of aan mijn GPS-locatie (is 'locatiebewust' in 't mapje 'thuis en weg'). Dus als ik dan in 't donker thuiskom, gaat de verlichting branden als ik de straat inrij. Althans, dat hoop ik. Heb 't nog niet zo ingesteld.
Dit werkt! Ook als ik s`morgens om 04:30 uur wegrij naar werk gaan alle lampen die aanstaan en geselecteerd zijn uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
cwrm63 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:11:
[...]

Deze is voor binnen. Ik gebruik er 4 in huis. Doen beweging en lux. Deze kan je instellen. En als extra, ik weet overal in huis de binnentemperatuur!
Voor buiten heb ik de Outdoor sensor. Die doet precies hetzelfde. Nu gaan de lichten aan met zon op en zon onder met een kleurtje van Hue Labs maar als ik de tuin inloop overruled de sensor de routine en gaan de lampen (3 minuten) fel wit branden.
Thanks voor je reply. ik heb er een ondertussen in de hal werkend. Overdag doet een Centris lamp lekker fel branden, en later op de avond wat zwakker. Werkt goed. Maar mijn idee was om deze sensor in te zetten als een lux meter, om de zonwering op positie te zetten (powerview). Daar lijkt het minder geschikt voor. Ik heb daar dan een Fibaro sensor voor gekocht.

https://www.fibaro.com/nl/products/motion-sensor/

Ik denk dat deze gaat voldoen voor die taak. Ben wel nog zoekend naar een systeem die dat
verder gaat regelen. (ik neig erg naar homecenter 3) Heb daar een ander topic voor lopen, ben daar dus nog niet over uit.
Mocht iemand daar een idee verder voor hebben, haak daar gerust in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-07 10:35
@cwrm63 Ah, OK een Zigbee-schakelaar die samenwerkt met Hue.

@renegrunn Is het een Hue Smart plug? Of een Osram? Die wordt door het systeem namelijk als lamp gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-07 09:17
[...]

Waar kan je in de app die temperatuur terugzien bij de hue-sensor?

Al gevonden. Voor de liefhebber: via “ontdekken” in de hue app kom je bij “hue labs”, daar staat de temperatuur van de sensors.

[ Voor 10% gewijzigd door Valorian op 05-05-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 08:55
Rallye schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:28:

@renegrunn Is het een Hue Smart plug? Of een Osram? Die wordt door het systeem namelijk als lamp gezien.
Gaat om een Hue Smart plug. Maar zie nu ook inderdaad terug dat deze middels lamp config wordt ingesteld…. En het werkt weer 😀

[ Voor 20% gewijzigd door renegrunn op 05-05-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-07 14:08
Guys het lukt me niet vrienden te worden met mijn nieuwe Hue buitensensor.

Ik heb buiten drie sets domme, dimbare lampen, die elk op een AduroSmart Eria dimbare plug zitten.

Wat ik wil:

- lichten gaan aan x minuten na zonsondergang: scene Halve Kracht
- lichten gaan uit om 2300
- als sensor beweging detecteert tot 2300, moeten lichtgroep 1 en lichtgroep 2 harder gaan
-- daarna terug naar Halve Kracht
- als sensor beweging detecteert na 2300 moeten lichtgroep 1 en lichtgroep 2 aan op harder
-- daarna (terug naar) uit

Hoe ik het nu heb opgelost :( en wat dus niet werkt :(

Eea ingesteld via iConnectHue op iOS

- group buiten (met alle 3 lichten erin)
- sundown timer presence always / only switch if: always / activate scene Halve Kracht / fade time 0 / all days
- hue outdoor motion sensor
-- on activity: split
--- 09:00 - 23:01 - activate scene Sensoractie on group Buiten (deze scene is idem Halve Kracht maar met meer brightness op gewenste twee van de drie lampen)
--- 23:01 - 0900 - activate scene Sensoractie Nacht on group Buiten (deze scene is gewenste twee groepen op hogere brightness en andere groep uit)
-- on inactivity: split
--- 20:30 - 23:01: waiting time 2 min / return group to previous state
--- 23:01 - 2030: waiting time 2 min / Group Buiten dim, then off

Dit werrukt dus niet. De lampen gaan niet op tijd aan op scene Halve Kracht of in ieder geval, na 1x sensoractie, gaat ze in de periode tot 23:00 na scene Sensoractie naar UIT.

Anyways............. kijkend naar wat ik wil -- hoe zouden jullie het programmeren, oplossen?

Dank! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
…… En als extra, ik weet overal in huis de binnentemperatuur!
Hele kleine correctie; je weet van 4 plaatsen (4 sensoren) de ± temperatuur. Leg ze alle 4 maar eens naast elkaar, dan kun je het verschil zien.
Ik heb er 6 en het verschil in temperatuur tussen de hoogste en de laagste is ruim 2 graden. Wat dat betreft zijn ze helaas niet echt nauwkeurig.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
Valorian schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:44:
[...]

Waar kan je in de app die temperatuur terugzien bij de hue-sensor?

Al gevonden. Voor de liefhebber: via “ontdekken” in de hue app kom je bij “hue labs”, daar staat de temperatuur van de sensors.
Ik kan het ook zien in de Home-app van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ro-Maniak2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:41:

Ik heb buiten drie sets domme, dimbare lampen, die elk op een AduroSmart Eria dimbare plug zitten.

Wat ik wil:

- als sensor beweging detecteert tot 2300, moeten lichtgroep 1 en lichtgroep 2 harder gaan
- als sensor beweging detecteert na 2300 moeten lichtgroep 1 en lichtgroep 2 aan op harder

- sundown timer presence always / only switch if: always / activate scene Halve Kracht / fade time 0 / all days
--- 09:00 - 23:01 - activate scene Sensoractie on group Buiten (deze scene is idem Halve Kracht maar met meer brightness op gewenste twee van de drie lampen)
--- 23:01 - 0900 - activate scene Sensoractie Nacht on group Buiten (deze scene is gewenste twee groepen op hogere brightness en andere groep uit)

Dit werrukt dus niet. De lampen gaan niet op tijd aan op scene Halve Kracht of in ieder geval, na 1x sensoractie, gaat ze in de periode tot 23:00 na scene Sensoractie naar UIT.

Anyways............. kijkend naar wat ik wil -- hoe zouden jullie het programmeren, oplossen?

Ik heb geen motion-sensor dus kan het niet uitproberen. Maar gezien andere ervaringen met iConnectHue zou ik je aanraden om vooral via scenes te werken. Dus niet vertrouwen op de 'Return group to previous state'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
RiDo78 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:52:
[...]

Ik heb geen motion-sensor dus kan het niet uitproberen. Maar gezien andere ervaringen met iConnectHue zou ik je aanraden om vooral via scenes te werken. Dus niet vertrouwen op de 'Return group to previous state'.
Ok dank -- klinkt goed maar weet iemand hoe dat moet dan? Want ik kan bij 'on inactivity' als actions alleen kiezen voor 'Dim, then off' of 'return to previous state'..........

[ Voor 24% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 06-05-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01:00
Ro-Maniak2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:41:

Wat ik wil:

Dit probleem had ik ook met de “return group to previous state” in iConnecthue.
Het probleem deed zich bij mij voor op het moment dat er beweging in de ruimte was en dat dan, in jouw geval, de verlichting wordt ingeschakeld op Halve Kracht. De sensor ziet beweging zet de verlichting aan en gaat dan na een tijd x terug naar previous state. Maar de previous state was op dat moment uit. Eigenlijk wordt de scene Halve Kracht dus gemist. Ik heb dit opgelost in all4hue: Ik laat daar na zonsondergang de verlichting naar Halve Kracht gaan, enkel als de verlichting uit is. Deze wordt in All4hue zo vaak herhaald totdat de voorwaardes oké zijn en de verlichting op Halve Kracht gaat branden. Daarmee is bij mij het probleem opgelost. Hopelijk heb ik het zo duidelijk op geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Jos-P schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:15:
[...]

Dit probleem had ik ook met de “return group to previous state” in iConnecthue.
Het probleem deed zich bij mij voor op het moment dat er beweging in de ruimte was en dat dan, in jouw geval, de verlichting wordt ingeschakeld op Halve Kracht. De sensor ziet beweging zet de verlichting aan en gaat dan na een tijd x terug naar previous state. Maar de previous state was op dat moment uit. Eigenlijk wordt de scene Halve Kracht dus gemist. Ik heb dit opgelost in all4hue: Ik laat daar na zonsondergang de verlichting naar Halve Kracht gaan, enkel als de verlichting uit is. Deze wordt in All4hue zo vaak herhaald totdat de voorwaardes oké zijn en de verlichting op Halve Kracht gaat branden. Daarmee is bij mij het probleem opgelost. Hopelijk heb ik het zo duidelijk op geschreven.
Dank je, dat lijkt me een work around die moet werken. Moet ik me even in all4hue gaan verdiepen :)

Mocht iemand een “echte” oplossing hebben hoe je dit juist werkend krijgt, blijf ik natuurlijk geïnteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
Ro-Maniak2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:26:
[...]

Dank je, dat lijkt me een work around die moet werken. Moet ik me even in all4hue gaan verdiepen :)

Mocht iemand een “echte” oplossing hebben hoe je dit juist werkend krijgt, blijf ik natuurlijk geïnteresseerd :)
Zoals ik het gedaan heb in all4hue:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LY-drHP94F-sa1AWp0FeQJul-J0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOQ5XlwZuxKaTTJkJJPqg0wH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
[/quote]

Wat jij wil is wat ik eigenlijk ook heb alleen ik doe het met producten van Hue.
Ik heb 3 lampen in de tuin. Zijn in Hue-app gekoppeld. In andere routines laat ik deze aan en uitgaan met de zon-op en zon-onder. Kleur is dan "ontspannen."
Daarnaast heb ik in Hue Labs de routine Outdoor living scene lopen.
Dan heb ik sinds kort ook nog de Outdoor sensor toegevoegd. de routine van deze sensor is tussen 08:00- 20:00 uur, kleur helder en duurt 2 minuten.
Tussen 20:00- 08:00 uur (nachts) geeft de sensor wit licht (Concentreren) Dan overruled de sensor alle andere routines. Dit witte licht brand dan ook 2 minuten.
Maar dit is natuurlijk afhankelijk van het merk lamp en accessoires. Bij mij werkt het precies zoals ik het me voorstelde.
Kan je hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 13:44
Even een vraagje: Ben momenteel flink aan het verbouwen, alle electra is opnieuw getrokken, alle leidingen voorzien van onnodige hotelschakelaars voor als we het huis nog een keer gaan verkopen... Maar nu is het tijd voor schakelmateriaal. Voorheen had ik overal dimmerswitches. Leuk voor tijdelijk, maar na een hele verbouwing mag het mooi zijn.

De installateur heeft Jung aangeboden (niet het mooiste), ik heb liever BJ of Gira. Op alle lampjes wordt standaard prik gezet, zodat ze daarna met een "Works with Hue" kunnen worden aangestuurd. In alle dozen komen lasdoppen en daaroverheen komt de wandzender. Zit er nog verschil in bedieningsgemak tussen deze wandzenders? Ik wil er graag mee kunnen sceneswitchen en dimmen. Ervaren jullie degene die met Kinetische energie werken als onhandig, vanwege de kracht die je moet zetten?

Dan de lampjes. Er worden heel wat spots geïnstalleerd. Ik heb voorheen met Ikea Tradfri GU10 met kleurtemperatuur gewerkt. Nadeel was dat na een paar maanden er wel eens een uitbleef of juist bleef branden (reset lost dat op). Hoe is jullie ervaring met de Hue GU10 lampen? Zit er (behalve de extra kleuren) nog verschil in wittinten tussen de color and de ambiance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:51
arjandijk162 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:46:
Even een vraagje: Ben momenteel flink aan het verbouwen, alle electra is opnieuw getrokken, alle leidingen voorzien van onnodige hotelschakelaars voor als we het huis nog een keer gaan verkopen... Maar nu is het tijd voor schakelmateriaal. Voorheen had ik overal dimmerswitches. Leuk voor tijdelijk, maar na een hele verbouwing mag het mooi zijn.

De installateur heeft Jung aangeboden (niet het mooiste), ik heb liever BJ of Gira. Op alle lampjes wordt standaard prik gezet, zodat ze daarna met een "Works with Hue" kunnen worden aangestuurd. In alle dozen komen lasdoppen en daaroverheen komt de wandzender. Zit er nog verschil in bedieningsgemak tussen deze wandzenders? Ik wil er graag mee kunnen sceneswitchen en dimmen. Ervaren jullie degene die met Kinetische energie werken als onhandig, vanwege de kracht die je moet zetten?

Dan de lampjes. Er worden heel wat spots geïnstalleerd. Ik heb voorheen met Ikea Tradfri GU10 met kleurtemperatuur gewerkt. Nadeel was dat na een paar maanden er wel eens een uitbleef of juist bleef branden (reset lost dat op). Hoe is jullie ervaring met de Hue GU10 lampen? Zit er (behalve de extra kleuren) nog verschil in wittinten tussen de color and de ambiance?
Ik zou gewoon een mooie serie kopen welke je zelf mooi vindt. Van BJ, Berker, Gira, wat je wil. Daar pulsschakelaars van pakken ipv wipschakelaars en dan een Wall module er achter. Als je je huis verkoopt, hall je de wall module eruit, verbind je de schakelaar met de juiste draden en ben je klaar voor verkoop (en hoef je op dat moment geen nieuw schakelmateriaal te kopen)

[ Voor 3% gewijzigd door B-Force op 07-05-2021 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-07 20:56
Niet helemaal waar, want aan pulsschakelaars heb je in een klassieke situatie niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
coinman63 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:52:
Niet helemaal waar, want aan pulsschakelaars heb je in een klassieke situatie niets.
Dat is ook niet helemaal waar :) Ze schakelen in een gewone situatie ook gewoon je verlichting, alleen blijft de shakelaar niet staan in de stand, maar veert deze terug. De extra functionaliteit heb je dus niet, maar ze functioneren wel gewoon 100%.

Persoonlijk zou ik zeker voor hotelschakelingen altijd pulsdrukkers gebruiken. En ze kosten maar 1-2 euro extra tov wipschakelaars (in ieder geval voor mijn Berker S1 serie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
B-Force schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:48:
[...]

Dat is ook niet helemaal waar :) Ze schakelen in een gewone situatie ook gewoon je verlichting, alleen blijft de shakelaar niet staan in de stand, maar veert deze terug. De extra functionaliteit heb je dus niet, maar ze functioneren wel gewoon 100%.

Persoonlijk zou ik zeker voor hotelschakelingen altijd pulsdrukkers gebruiken. En ze kosten maar 1-2 euro extra tov wipschakelaars (in ieder geval voor mijn Berker S1 serie)
Je stuurt toch alleen maar een puls? Dus de lamp gaat even aan en springt weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
B-Force schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:48:
[...]

Dat de schakelaar terug veert wil niet zeggen dat het een puls schakelaar is. Een echte puls schakelaar geeft enkel een korte puls, dus dan zou de verlichting nooit aan kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
daar hebben jullie inderdaad een punt... helemaal vergeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
Hoe is de ervaring met de Enocean energy harvesting knoppen? Is het storend dat je zo hard moet drukken op de Friends of Hue oplossingen? Ik zie nog geen alternatief iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddjnge
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-10-2023
Ddjnge schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:22:
[...]

Ik zoek eigenlijk meer iets in de trend van: https://www.wehkamp.nl/lu...lichting-wandlampen%22%7D

, echter dan met stekker. Maar na mijn mening al zoveel sites bezocht, maar nergens te vinden. Of iets industrieel.
Toch iets anders geworden!
Nu alleen nog even monteren en miss toch een color lamp erin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOhtsR-r-seoX8jYkF1c0-QJxeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBsZlVpta9loglTFTu11Vapb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 2% gewijzigd door Ddjnge op 08-05-2021 19:05 . Reden: Toevoeging tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07 08:17
arjandijk162 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:22:
Hoe is de ervaring met de Enocean energy harvesting knoppen? Is het storend dat je zo hard moet drukken op de Friends of Hue oplossingen? Ik zie nog geen alternatief iig
Robsshop heeft knokoff foh knoppen met batterij 8jr. Werken perfect. 40€, minder had drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Obelixxx schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:41:
[...]

Robsshop heeft knokoff foh knoppen met batterij 8jr. Werken perfect. 40€, minder had drukken.
Dat is ongeveer wat ik zoek. Reviews zijn niet zo goed en eigenlijk wil ik ze met andere raampjes. Eens vragen of dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:32
Ik wil de nog aan te leggen buitenverlichting slim maken. Hue buitenlampen zijn me te duur, maar ik wil wel met hue kunnen bedienen. Er komen geen knoppen aan te pas dus ik hoef ook niets in serie te plaatsen met een schakelaar. Ik zoek dus gewoon een hue compatible oplossing die heel simpel stroomdraad aan en uit kan schakelen.

Heeft iemand tips? Ik lees e.e.a. over Shelly?

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:04

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

arjandijk162 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:22:
Wij hebben ze inmiddels ruim een half jaar denk ik. De knoppen worden wel soepeler. We zijn er ook volledig aan gewend. Maar het blijft raar en anders voelen (een beetje goedkoop) dan een ‘normale’ knop.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
loewie1984 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:48:
Ik wil de nog aan te leggen buitenverlichting slim maken. Hue buitenlampen zijn me te duur, maar ik wil wel met hue kunnen bedienen. Er komen geen knoppen aan te pas dus ik hoef ook niets in serie te plaatsen met een schakelaar. Ik zoek dus gewoon een hue compatible oplossing die heel simpel stroomdraad aan en uit kan schakelen.

Heeft iemand tips? Ik lees e.e.a. over Shelly?
Zet er zo’n inbouwschakelaar voor:
https://www.robbshop.nl/i...1nIgbDEAQYASABEgLql_D_BwE

Werkt met zigbee en wordt als “lamp” herkend in het hue systeem. Zo heb ik ook mijn non-hue badkamer-spots “smart” gemaakt. 4 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16
Momenteel ben ik bezig met het aanleggen van de verlichting in de tuin.
Dit zijn allemaal hue compatible lampen en werken goed met de huidige hue setup.

Echter lijk ik soms een slechte verbinding in de tuin te hebben. Heb nu tijdelijk een extra hue lamp naast het raam gezet bij de achtertuin. Hierdoor is het signaal een heel stuk verbeterd. Maar dit is maar een tijdelijke oplossing.

Ik las ergens dat de Tradfri signaalversterker ook werkt voor hue. Heeft iemand hier ervaring mee?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:25
mrfatmen schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:05:
Momenteel ben ik bezig met het aanleggen van de verlichting in de tuin.
Dit zijn allemaal hue compatible lampen en werken goed met de huidige hue setup.

Echter lijk ik soms een slechte verbinding in de tuin te hebben. Heb nu tijdelijk een extra hue lamp naast het raam gezet bij de achtertuin. Hierdoor is het signaal een heel stuk verbeterd. Maar dit is maar een tijdelijke oplossing.

Ik las ergens dat de Tradfri signaalversterker ook werkt voor hue. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gewoon een Hue Smart Plug kopen voor ergens in de buurt van je raam/muur grenzend aan de tuin? Weet je ten minste zeker dat het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-07 17:50
Ik ben vast niet de enige die een Hue Smart Plug gebruikt voor iets anders dan verlichting. Ideaal om sommige apparaten er mee te bedienen. Dat doe ik met name via Apple HomeKit, dus met de Woning-app en Siri.

Ik vind het daarom fijn dat een Smart Plug gewoon als stopcontact naar voren komt in HomeKit. Ergens wel opmerkelijk, aangezien Philips verkondigt dat het expliciet voor verlichting bedoeld is. Maar goed, des te beter voor mij.

Tot ik nu zo’n ding gebruik om er daadwerkelijk verlichting mee te schakelen. Ik kan de stekker aanmerken als lamp. Gevolg daarvan is dat Siri hem als zodanig behandelt als ik vraag het licht aan of uit te doen. Handig!

Echter, totdat ik Hue met HomeKit laat synchroniseren. Dan is het ineens weer een stopcontact en laat Siri het logischerwijs links liggen als ik de verlichting bedien. Dat vind ik ronduit vreemd, aangezien het voor verlichting verkocht wordt. Het lijkt nu onmogelijk om je verlichting middels een Smart Plug als lamp in HomeKit te bedienen.

Ik hoop vooral dat het niet ineens een keer omgedraaid wordt, want dan springt de koffiemachine aan als ik het licht bedien en dat is vervelender dan mijn huidige ‘probleem’. Maar dit is ook wat onhandig. Iemand ideeën?

[ Voor 7% gewijzigd door Melvin.P op 10-05-2021 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddjnge
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-10-2023
Misschien op te lossen via IFTTT?

Moet zeggen dat ik nog erg nieuw ben met dit alles, dus weet ook niet zeker of dat de oplossing is.

[ Voor 62% gewijzigd door Ddjnge op 11-05-2021 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:59
Ik ben al geringe tijd bezig met de verzameling van Hue verlichting en ben er erg blij mee en biedt veel gemak.

Ik wil alleen het volgende doen: Ik heb een Philips Hue Dimmer (V1) en hiermee schakel ik de verlichting in de keuken/woonkamer. In de tuin heb ik ook een aantal lampen en die schakelen bij zonsondergang aan en moet ik tot nu toe handmatig uit doen. Deze wil ik eigenlijk ook mee uit laten schakelen als ik op de uit-knop druk op de dimmer switch. Ik heb wat gezocht op het forum en internet maar kon het niet vinden.

Heeft iemand voor mij de tip? Ik heb de All 4 Hue app even gedownload maar kon het niet gauw vinden, of moet ik hiervoor de app kopen dat deze functie dan vrij komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:44
Maartenll schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:13:
Ik ben al geringe tijd bezig met de verzameling van Hue verlichting en ben er erg blij mee en biedt veel gemak.

Ik wil alleen het volgende doen: Ik heb een Philips Hue Dimmer (V1) en hiermee schakel ik de verlichting in de keuken/woonkamer. In de tuin heb ik ook een aantal lampen en die schakelen bij zonsondergang aan en moet ik tot nu toe handmatig uit doen. Deze wil ik eigenlijk ook mee uit laten schakelen als ik op de uit-knop druk op de dimmer switch. Ik heb wat gezocht op het forum en internet maar kon het niet vinden.

Heeft iemand voor mij de tip? Ik heb de All 4 Hue app even gedownload maar kon het niet gauw vinden, of moet ik hiervoor de app kopen dat deze functie dan vrij komt?
Er is ook de Hue Essentials app.............hierbij kun je in de accesoiresconfiguratie aan de drukknoppen van de dimmerswitch verschillende functies toewijzen..kort indrukken lampen kamer x aan....ingedrukt houden ook lampen kamer y ( of tuin) aan...etc voor de overige knoppen...evenzo aan de uitknop... :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-07 13:22

Dit kan alleen als je de tuin toevoegd aan een zone waarin je de keuken/woonkamer en de tuin stopt.
Nadeel is dat de tuinverlichting ook aan zal schakelen als je de keuken/woonkamer verlichting aan zet.
Je kunt de tuinverlichting naast de routine 'aan bij zonsondergang' ook een tweede routine geven waarbij op bepaalde tijd de tuinverlichting wordt uitgeschakeld. Dan gaat het automatisch.
Een duurdere oplossing is een FoH schakelaar kopen die 2 wippers heeft. Met wipper 1 schakel en dim je de verlichting in de keuken/woonkamer en met wipper 2 schakel je de tuinverlichting. Hierbij kun je zowel de routine 'aan bij zonsondergang' behouden, als ook handmatig aanschakelen en zoals je wilt, handmatig uitschakelen.

De nieuwe HUE app 4.0 die er aan komt heeft overigens betere routine-instellingen waarbinnen meer zaken gelijktijdig ingesteld kunnen worden. Evengoed blijven dit dan wel schakelprogramma's zonder gebruik van een schakelaar of dimmer (V1).

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 15:49
Op de mainpage staat het hoofdverhaal over Matter. Dit wordt de nieuwe IoT standaard voor in huis. Philips doet mee aan de standaard. De productmanager vertelde op Twitter hoe ze Matter gaan implementeren.
"The Hue lights will stay on Zigbee as currently but the Philips Hue bridge will expose them to any matter-based ecosystem as matter devices after the compatibility software update. We will continue to support our local and cloud REST APIs."
Ook de nieuwe Hue lampen blijven op Zigbee
Bulbs will stay on Zigbee but be exposed to matter via the hue bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-07 13:22
Raindeer schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:16:
Op de mainpage staat het hoofdverhaal over Matter. Dit wordt de nieuwe IoT standaard voor in huis. Philips doet mee aan de standaard. De productmanager vertelde op Twitter hoe ze Matter gaan implementeren.

[...]

Ook de nieuwe Hue lampen blijven op Zigbee

[...]
Het zijn de grote merken die al in de Zigbee Aliance zaten omdat Zigbee klaarblijkelijk het meest gebruikte IoT/devices protocol is. De naam Zigbee Aliance veranderd in de Connectivity Standards Alliance door de Matter samenwerking.

De HUE Bridge zal tussen zijn lampen volgens het Zigbee ZLL protocol blijven werken. De andere kant op zal de Bridge ook compatible worden met Matter, meest mogelijk omdat het Matter protocol binnen het ethernet, Wi-Fi 802.11, Thread-versie 802.15.4 en Bluetooth Low Energy plaatjes past. (copy-paste Tweakers nieuws)

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiDomoticZ
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-03-2024

XiDomoticZ

Creating a smart home

robkrekel schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:23:
Dat geeft ie aan als je wat wil toevoegen, of veranderen. De exacte melding weet ik niet meer, maar het was duidelijk genoeg, en ik ben direct scenes gaan verwijderen, om vervolgens mijn verandering wel door te kunnen voeren.
Had inderdaad hetzelfde probleem. Je kan wel een tweede Hue Bridge toevoegen.

123SlimHuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 07:54

Je kan dit inderdaad goed met All4hue doen en volgens mij ook met de gratis versie.
Je moet bij Rules de rule zoeken die de lampen in de huiskamer uitschakelen. Hier kan je een actie aan toevoegen om je tuinlampen uit te schakelen.

Zelf heb ik met All4hue de dimmer switch in de huiskamer zo ingesteld dat bij lang indrukken van de Off knop (Button 4 long released), dat één van m'n huiskamer lampen langzaam uitgaat (20 seconden), de lampen in de keuken + rest huiskamer gelijk uitgaan en de lampen in de tuin gedimd gaan branden.

Voor mij geeft All4hue zoveel extra waarde aan mijn Hue systeem, dat ik de kosten van d betaalden versie minimaal vind ten opzichte van de kosten van de Hue hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Laatst online: 08:59
wim-vdv schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:58:
[...]

Je kan dit inderdaad goed met All4hue doen en volgens mij ook met de gratis versie.
Je moet bij Rules de rule zoeken die de lampen in de huiskamer uitschakelen. Hier kan je een actie aan toevoegen om je tuinlampen uit te schakelen.

Zelf heb ik met All4hue de dimmer switch in de huiskamer zo ingesteld dat bij lang indrukken van de Off knop (Button 4 long released), dat één van m'n huiskamer lampen langzaam uitgaat (20 seconden), de lampen in de keuken + rest huiskamer gelijk uitgaan en de lampen in de tuin gedimd gaan branden.

Voor mij geeft All4hue zoveel extra waarde aan mijn Hue systeem, dat ik de kosten van d betaalden versie minimaal vind ten opzichte van de kosten van de Hue hardware.
boyhenkie schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:44:
[...]

Er is ook de Hue Essentials app.............hierbij kun je in de accesoiresconfiguratie aan de drukknoppen van de dimmerswitch verschillende functies toewijzen..kort indrukken lampen kamer x aan....ingedrukt houden ook lampen kamer y ( of tuin) aan...etc voor de overige knoppen...evenzo aan de uitknop... :) :)
Theo74 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:05:
[...]

Dit kan alleen als je de tuin toevoegd aan een zone waarin je de keuken/woonkamer en de tuin stopt.
Nadeel is dat de tuinverlichting ook aan zal schakelen als je de keuken/woonkamer verlichting aan zet.
Je kunt de tuinverlichting naast de routine 'aan bij zonsondergang' ook een tweede routine geven waarbij op bepaalde tijd de tuinverlichting wordt uitgeschakeld. Dan gaat het automatisch.
Een duurdere oplossing is een FoH schakelaar kopen die 2 wippers heeft. Met wipper 1 schakel en dim je de verlichting in de keuken/woonkamer en met wipper 2 schakel je de tuinverlichting. Hierbij kun je zowel de routine 'aan bij zonsondergang' behouden, als ook handmatig aanschakelen en zoals je wilt, handmatig uitschakelen.

De nieuwe HUE app 4.0 die er aan komt heeft overigens betere routine-instellingen waarbinnen meer zaken gelijktijdig ingesteld kunnen worden. Evengoed blijven dit dan wel schakelprogramma's zonder gebruik van een schakelaar of dimmer (V1).
Allereerst dank allen voor jullie reacties. _/-\o_

Ben op dit moment op vakantie dus kan de apps niet testen maar als ik jullie mag geloven kan ik hier in ieder geval meer uithalen dan de officiële Hue app.
Ik laat nog wel weten met welke app het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Maartenll schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:02:
[...]

[...]

[...]

Allereerst dank allen voor jullie reacties. _/-\o_

Ben op dit moment op vakantie dus kan de apps niet testen maar als ik jullie mag geloven kan ik hier in ieder geval meer uithalen dan de officiële Hue app.
Ik laat nog wel weten met welke app het gelukt is.
De standaard Hue app is veel te beperkt. All4Hue (Android) en iConnectHue (IOS/IPadOS) zijn veel uitgebreider, maar niet zo eenvoudig als de standard Hue app. Zelf gebruik ik iConnectHue voor alle instellingen en bijzondere scenes. Maar om even snel een lampje aan of uit te zetten pak ik net zo makkelijk de officiële Hue app.

Twee voorbeeldjes van mijn instellingen met iConnectHue:
In de hal hangt enkel een E27 white lamp en een dimmer. De dimmer is zo ingesteld dat je van boven naar onder de volgende functies hebt: 100%, 50%, 1% en uit. Druk je de aan knop langer in ( 3 sec) gaat de lamp in de hal ook naar 100% maar flitsen de lampen in de woonkamer en grote slaapkamer 1x. Handig voor familie die een ongenode gast voor de deur aantreffen. Druk je langer op de uit knop, gaan alle lampen in huis uit.

In de keuken zit de afzuigkap op een Hue stekker. Daarnaast zitten er twee ambiance GU10 spotjes in een armatuur in het plafond. De dimmer in de keuken is als volgt ingesteld:
- 1x kort drukken op aan, plafondlamp aan
- 2x kort drukken op aan, afzuigkap ook aan
- lang drukken op aan, enkel afzuigkap aan
Dezelfde instelling zit er ook op de uitknop, vanzelfsprekend om uit te zetten. De twee dimknoppen dimmen de plafondlampjes. (De ingebouwde lampjes in de dampkap zijn natuurlijk niet dimbaar)

Moraal van het verhaal, je kunt het zo gek instellen als je wilt… maar wel met de juiste apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 04-07 10:51
XiDomoticZ schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:37:
[...]

Had inderdaad hetzelfde probleem. Je kan wel een tweede Hue Bridge toevoegen.
Uiteraard, en die heb ik, maar daar had ik op het moment dat ik iets wou veranderen niet veel aan. Om nu mijn hele woonkamer om te zetten naar mijn tweede bridge omdat ik een tijdstip van inschakelen aan wou passen vond ik ook wat omslachtig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:03
Weet iemand toevallig of de Alecto SMART-PLUG10 werk op de Philips Hue bridge of is deze alleen aan te sturen met een andere app? Want dan is het minder interessant.

In onze gemeente is er nu een project aan de gang om alles duurzamer te maken en zitten producten bij van Alecto en Calex, maar als het niet werkt op de Hue Bridge dan lijkt mij het minder handig omdat ik geen zin heb om twee apps te gebruiken.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Dit lijkt mij een Wifi smartplug en geen Zigbee smartplug. Daarmee sowieso niet via de Hue bridge te besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 17:54
In mijn badkamer had ik drie LED GU10-spotjes in het plafond. Niet dimbaar.

Die heb ik ongeveer een half jaar geleden alle drie vervangen door Hue Ambiance GU10-exemplaren.

Letterlijk de dag voordat ik ze verving door Hue-exemplaren stierf 1 van de 3 spotjes. In de weken ervoor had ik ook al af en toe geflikker opgemerkt in datzelfde spotje.

(Merk op dat ik er toen nog maar 2 jaar woonde en ik de eerste bewoner ben. Het is hee uitzonderlijk dat een LED spot al na een paar jaar sterft!)

Er is niets ingesteld in de Hue-app, alles wordt aangestuurd via HomeKit. Ik heb een Hue Motion sensor die een HomeKit-scène triggert om de lampjes X minuten aan te doen en daarna weer uit te schakelen.

Helaas gebeurt het zeer vaak dat één van de drie spots aan blijft. Wanneer dit zich voordoet is het quasi altijd de Hue spot die op dezelfde plek zit als waar er destijds eentje gestorven is.

Mijn vraag is dus: wat is hier aan de hand?!

Ik vermoed dat die spot soms kortstondig zonder elektriciteit zit, waardoor het “herinschakelgedrag” zich voordoet en de spot weer ingeschakeld wordt. Door hoe Homekit scènes met een “schakel uit na X minuten”-instelling werken zal die lamp dan níet uitgeschakeld worden: Homekit gaat er van uit dat dit inschakelen een intentionele actie (manueel of door een andere scène) was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Ik heb drie Friends of Hue wall switches geinstalleerd, maar ik kan ze niet toevoegen in de Hue App. Zodra ik in de app naar het menu ga om accessoires toe te voegen krijg ik na een paar minuten de melding:

‘De diensten die nodig zijn om je accessoire te configureren zijn momenteel niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw’

Ik heb nog geen internettoegang in dit huis. Kan ik ze daarom niet configureren? De verlichting configureren was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
EG Mike schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:16:
Ik heb drie Friends of Hue wall switches geinstalleerd, maar ik kan ze niet toevoegen in de Hue App. Zodra ik in de app naar het menu ga om accessoires toe te voegen krijg ik na een paar minuten de melding:

‘De diensten die nodig zijn om je accessoire te configureren zijn momenteel niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw’

Ik heb nog geen internettoegang in dit huis. Kan ik ze daarom niet configureren? De verlichting configureren was geen probleem.
De bridge loopt via de servers van Hue. De wall switches dus ook denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
ppeterr schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:41:
[...]

De bridge loopt via de servers van Hue. De wall switches dus ook denk ik zo.
De bridge kan ik gewoon gebruiken, deze stuurt inmiddels 28 lampen aan zonder problemen. Erg vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Misschien dat de bridge eerst geüpdatet moet worden voordat ie ze herkent?
Zover ik weet werkt de bridge inderdaad volledig standalone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
EG Mike schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:30:
[...]

De bridge kan ik gewoon gebruiken, deze stuurt inmiddels 28 lampen aan zonder problemen. Erg vreemd.
Of iets met de koppel methode. Ik heb hier een schakelaar geïnstalleerd (ben even de naam kwijt). Maar die doet een aantal scene's en dimmen enzo. Om die te koppelen, moest ik de stroom er af gooien in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
bartvl schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:47:
Misschien dat de bridge eerst geüpdatet moet worden voordat ie ze herkent?
Zover ik weet werkt de bridge inderdaad volledig standalone.
Ik heb de bridge eerder deze week aan het internet gehangen en laten updaten. Ik zit ook in de handleidingen te speuren, maar nergens word gesproken over een benodigde internetverbinding.
ppeterr schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:54:
[...]

Of iets met de koppel methode. Ik heb hier een schakelaar geïnstalleerd (ben even de naam kwijt). Maar die doet een aantal scene's en dimmen enzo. Om die te koppelen, moest ik de stroom er af gooien in de meterkast.
Deze smart switches zijn draadloos. Het is onmogelijk om de stroom te onderbreken van deze apparaten. Ik geloof ook niet dat het issue met de switches is, maar eerder met de Hue app of bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
EG Mike schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:03:
[...]

Deze smart switches zijn draadloos. Het is onmogelijk om de stroom te onderbreken van deze apparaten. Ik geloof ook niet dat het issue met de switches is, maar eerder met de Hue app of bridge.
Ik vertel het ook wat verkeerd. In mijn geval met Icasa switches, moest (omdat ik de draden al doorverbonden had). De Centris lampen geheel van het stroom gehaald worden. Dit kon ik alleen doen door even de stop om te gooien. Vervolgens stroom erop, waardoor de centris in koppel stand kwam. Daarna dicht bij de lamp de switch "aan", en zo werd hij werkzaam in de hue app.

Maar goed wellicht gaat het heel anders bij jouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Laatst online: 26-06 15:17
Ik ben op onderzoek uit maar zie door de bomen het bos niet meer. Binnen ben ik eindelijk begonnen met de Hue lampen. Voor de buitenverlichting ben ik op zoek naar een Hue oplossing. De buitenverlichting wordt bedient met een dubbele wandschakelaar(linker knop - enkel aan/uit):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFmoWLxFQnKsEdSa4olr2b76IGw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IDqyH8mZ5LpbnOsxEhlkp5vg.jpg?f=user_large

De linker knop bedient alle verlichting buiten, rechterknop bedient een stopcontact(ook buiten). Nu is het idee dat ik een SMART inbouw schakelaar erachter inbouw zoals deze: https://www.robbshop.nl/i...JIWSx1ynPXaRoCBnEQAvD_BwE. Is het mogelijk om deze achter een dubbele schakelaar te plaatsen? Het is prima als beide knoppen via hetzelfde worden bedient, want de lichten buiten hoeven alleen aan of uit en als daarmee het stopcontact buiten ook aangaat is dat prima, andersom ook. Het zijn buiten een stuk of 8 LED lampen dus de stroomtoevoer komt niet boven de 100 W uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
Je kunt met dit apparaat 1 groep en 1 schakelaar aansturen, dus je kunt overwegen om de schakelaar door een enkele te vervangen, en dan kun je dus in een keer je tuinlampen+stopcontact schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 19:46

Snippertje

Light up your life

Psycho_Mantis schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:57:
[...]

Het vorige topic werd een beetje te groot, dus was wel nodig.
In voorgaande delen hadden we ook alle hue producten apart benoemd staan, maar ze verzinnen er een hoop bij. Positief natuurlijk, Hue is gewoon een goed product. Grootste deel van mijn lampen zijn nog Gen 1 uit 2014 en nooit iets defect geraakt, dus dat zegt wel iets over de kwaliteit. Met Ikea lampen heb ik toch wel een andere ervaring.

Ik zoek eigenlijk nog iemand die praktijk ervaring heeft met de hue sync box om daarmee de TS aan te vullen. Zelf zal ik die nooit kopen ivm de prijs, en ik heb een tv die al ambilight heeft.
Ik weet niet of je dit nog zoekt, maar ik heb zowel over de box als de gradient reviews geschreven:

productreview: Philips Hue White and Color Ambiance Gradient Lightstrip 55" r...

productreview: Philips Hue Play HDMI Sync Box review door Snippertje

Wellicht heb je er wat aan :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik heb twee wandzenders besteld: De Jung schakelaar en de Robbshop batterijschakelaar. Nu een beetje mee aan het testen. De Jung voelt ondanks de zware klik een stuk degelijker dan de Robbshop variant. Klik doet een beetje goedkoop aan. De Jung schakelaar Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgiHpkL_hHot0rtA--XCSXr2WXg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KUxrhRFfU0HjaDs9fp7QErmT.png?f=user_largeWat een beetje raar is bij de Jungschakelaar is dat hij "vooringesteld is" dus het lijkt alsof de schakelaar naar boven staat, terwijl je zowel de onderste als de bovenste knop kan indrukken. Als sceneschakelaar vind ik m dus nog niet zo logisch

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Projectje om een Hue compatible lamp te maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkd0sv40yN1oL3OfquW36kZyHws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PhY3Ygg1Lgn2RUL2xoHJ40jp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ix6CgvCgPLmiK4YxsCK7gT8D5H0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5L8RkFHjwOya3J4KJu7Pwta.jpg?f=fotoalbum_large

Tussenresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiLa_te4Flqhz419jxIArnaW8zo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c79eQsarYKQppNbAd2aFXCkA.jpg?f=fotoalbum_large

En toen bedacht ik me dat het ook als fotolijst gebruikt kan worden..
Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsxhCtxYGCgPHZOAbSH_bvAI1Hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebB4BPAEodqb8GuxXaaxNwkS.jpg?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Laatst online: 04-07 14:46
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw in dit topic want ik heb eindelijk toestemming van de vrouw om eens wat Hue lampen te proberen in onze woonkamer en hal :). Ik heb sinds 2 dagen zelf al een hue light strip (via bluetooth nog) op mijn werkkamer (achterkant van het bureau) en dat ziet er prachtig uit. Dus ze wil wel eens proberen hoe die lampen staan in de woonkamer (zal dan eerst de White Ambiance zijn).

Echter 1 ding: wij hebben van die "hippe" lampen met een open zicht. Je ziet dus de lamp. En daar zijn hele mooie lampen voor natuurlijk. Zijn die er ook voor de Hue? Want die standaard Hue lampen zijn niet echt voor in het zicht zeg maar ;)

Bedankt alvast!

Edit: ik zat even op de site van Philips Hue zelf te kijken en daar zag ik deze:

https://www.philips-hue.c...-gloeidraad/8718699688868

Dit zijn ook gewoon lampen die op dezelfde manier werken maar er gewoon net wat mooier uitzien?

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 20-05-2021 20:47 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:25
@Juancho Ik denk dat je de Hue Filament bedoelt. Waren of zijn geloof ik in de aanbieding, kwam ze tegen op Pepper.

Edit: Ja dus, ze zijn niet helemaal hetzelfde want je kan de kleurtemperatuur niet aanpassen. Wel de helderheid uiteraard. Bij lage helderheid heb ik wel eens dat ze wat lijken te knipperen, dat komt vaker voor geloof ik. Het valt me niet altijd op. Alle lampen in onze woonkamer en eetkamer hebben Filament lampen erin zitten.

[ Voor 61% gewijzigd door Arjan90 op 20-05-2021 20:49 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Arjan90 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:48:
@Juancho Ik denk dat je de Hue Filament bedoelt. Waren of zijn geloof ik in de aanbieding, kwam ze tegen op Pepper.

Edit: Ja dus, ze zijn niet helemaal hetzelfde want je kan de kleurtemperatuur niet aanpassen. Wel de helderheid uiteraard. Bij lage helderheid heb ik wel eens dat ze wat lijken te knipperen, dat komt vaker voor geloof ik. Het valt me niet altijd op. Alle lampen in onze woonkamer en eetkamer hebben Filament lampen erin zitten.
Ja klopt! Daar heb je 2 vormen van en die lampen zijn ook gewoon mooi voor in het zicht. Ik neem aan dat je die gewoon ook kan koppelen aan de bridge (die moet ik er dan wel los bij kopen) met alle opties en mogelijkheden die je ook met de standaard LED lampen hebt?

Het is jammer dat daar geen starterskits voor zijn maar ok :)

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 20-05-2021 20:55 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:25
@Juancho Klopt, ik maak ook gebruik van een bridge om ze aan te koppelen en heb ze zo dus ook geautomatiseerd. Inmiddels is er ook een grotere bol, die was er anderhalf jaar geleden helaas nog niet.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Juancho schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:53:
[...]

Ja klopt! Daar heb je 2 vormen van en die lampen zijn ook gewoon mooi voor in het zicht. Ik neem aan dat je die gewoon ook kan koppelen aan de bridge (die moet ik er dan wel los bij kopen) met alle opties en mogelijkheden die je ook met de standaard LED lampen hebt?

Tip: Op dit moment denk ik goedkoopste bij praxis icm 15% keuzekorting. Vind zelf de edisonvariant het fraaiste (alleen andere vorm, verder hetzelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Juancho schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:53:
[...]

Dat is toch juist niet erg, dan heb je gelijk een goed excuus om wat extra lampen via je starterskit te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Haha ja ik heb nu maar een starterskit gekocht met 3 spotjes en dan los nog een dimmer (kwam er net achter dat ik het oude model aangeklikt heb maar ik) en 2 van die andere lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07 17:54
Ik kan het met hem mogelijkheid vinden, misschien weet iemand het hier. Kan ik het aantal scenes van de dimmer switch terugbrengen naar 1 of 2? Nu kun ik door 5 scenes heen klikken maar sommige kamers heb ik er aan 2 voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door Noxa op 21-05-2021 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
ABuitAB kan nog een optie zijn, moet je alleen nog even een scene maken met uit, en knop 4 en 5 zo instellen als knop 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Misschien een domme vraag hoor, maar als ik vanavond alles geïnstalleerd en ingesteld heb op mijn eigen telefoon en apps... kan mijn partner dan exact hetzelfde krijgen als ze met haar eigen telefoon en via de Hue app connectie maakt met de bridge? Lijkt me toch niet dat je op ieder toestel alles weer moet instellen? Zeker omdat het ook cloud gebaseerd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 21-05-2021 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:16
Je scenes en routines worden op de Bridge opgeslagen, dus je partner zou op haar telefoon dezelfde opties moeten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 15:07
Juancho schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:44:
Misschien een domme vraag hoor, maar als ik vanavond alles geïnstalleerd en ingesteld heb op mijn eigen telefoon en apps... kan mijn partner dan exact hetzelfde krijgen als ze met haar eigen telefoon en via de Hue app connectie maakt met de bridge? Lijkt me toch niet dat je op ieder toestel alles weer moet instellen? Zeker omdat het ook cloud gebaseerd is.
Als je dezelfde login gebruikt ziet zij ook alle gegevens en instellingen die jij doet.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Top dank jullie allen! Ik ben benieuwd hoe het gaat staan in de woonkamer en of we het prettig vinden qua werking! Ik las al verhalen dat het best verslavend is en dat je vooral eerder steeds meer je huis uitbreid met Hue lampen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internetbob
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10-2022
Hue Bridge op nieuw modem

Beste allemaal,

Ik ben deze week overgestapt op glasvezel. Mijn hue bridge "hangt" nu aan mijn oude Ziggo modem. Ik wil hem nu aan de Fritzbox koppelen.
Is het "gewoon" stekker er uit & lan eruit, stekker erin en lan verbinden aan Fritzbox?
Of is er meer nodig?

Dank voor het advies!

Bob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07 17:54
robkrekel schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:41:
ABuitAB kan nog een optie zijn, moet je alleen nog even een scene maken met uit, en knop 4 en 5 zo instellen als knop 1 en 2.
Verrek dat is wel een slimme hack. Dank! mocht iemand weten of het native mogelijk is hoe ik het alsnog graag.
Internetbob schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:28:
Hue Bridge op nieuw modem

Beste allemaal,

Ik ben deze week overgestapt op glasvezel. Mijn hue bridge "hangt" nu aan mijn oude Ziggo modem. Ik wil hem nu aan de Fritzbox koppelen.
Is het "gewoon" stekker er uit & lan eruit, stekker erin en lan verbinden aan Fritzbox?
Of is er meer nodig?

Dank voor het advies!

Bob
Ja dat kan gewoon. De bridge is voor communicatie tussen je zigbee netwerk en je app op je telefoon of tablet. Al je lampen en accessoires blijven werken zonder internet. Alleen mijn je die niet bedienen met je telefoon.

[ Voor 48% gewijzigd door Noxa op 21-05-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internetbob
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10-2022
Noxa schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:29:
[...]

Verrek dat is wel een slimme hack. Dank! mocht iemand weten of het native mogelijk is hoe ik het alsnog graag.

[...]

Ja dat kan gewoon. De bridge is voor communicatie tussen je zigbee netwerk en je app op je telefoon of tablet. Al je lampen en accessoires blijven werken zonder internet. Alleen mijn je die niet bedienen met je telefoon.
Kleine detail vraag: na verbinden van bridge met nieuw modem, zijn lampen en accessoires toch weer gewoon te bedienen met telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Internetbob schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:49:
[...]

Kleine detail vraag: na verbinden van bridge met nieuw modem, zijn lampen en accessoires toch weer gewoon te bedienen met telefoon?
Ja-haah. Bridge is maar een apparaat dat internetverbinding pakt net als je telefoon of wat ook. Dus andere modem maakt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nou ik heb de boel binnen, bridge gekoppeld aan mijn ziggo modem, stekkertje erin maar de app kan de bridge niet vinden. Er branden ook maar 2 lampjes ipv 3... iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMI5XCII43vF5JpWxscxU8G9fYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgN646Pu4iHLWZTw6XP3QWBO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Juancho op 21-05-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Juancho

Alles werkt, behalve de connectie met het Hue portal over het internet gebeuren.

Reboot je modem eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ppeterr schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:11:
@Juancho

Alles werkt, behalve de connectie met het Hue portal over het internet gebeuren.

Reboot je modem eens.
Dank je, nu werkt het! Mooi spul, nu al verslavend haha. Zal niet lang duren voor we meer lampen gaan vervangen. Ik heb alleen nog 1 probleem. Ik krijg mijn Hue ledstrip niet in de Hue app (de normale app dus, het lukte wel via de BT app versie). Zoeken geeft geen resultaat terwijl op dezelfde werkkamer de 2 spotjes wel gevonden worden. Dus de afstand naar de bridge kan het niet zijn.

Edit: laat maar, al gelukt via handmatig SN invoeren :)

Nog wel een ander vraagje. Wij hebben er ook gelijk een dimmer bij en die zou 5 thema's geprogrammeerd moeten kunnen hebben (5x op aan/uit knop klikken). Ga ik in de app echter naar de dimmer configuratie dan heb ik daar maar 4 opties staan: laatste aan-uit status/helder/gedimd/nachtlamp). Waar zijn al die andere themas zoals relaxt/lezen etc? Dat moet toch ook gewoon kunnen met de witte lampen?

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 21-05-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
  • Laatst online: 24-10-2021
Ik denk en makkelijke vraag..... Zal ook wel 100x gevraagd zijn.
Hoe zorg ik dat de lamp bij het aangaan altijd dezelfde kleur heeft. Nu start hij op met de kleur wit. Bij instellingen (gedrag bij inschakelen) heb ik al staan "aangepast groen". Maar de lamp (of app) negeert dit.
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
Ik neem aan dat je de lamp niet met de schakelaar aan en uit zet? Gedrag bij inschakelen is enkel bedoeld voor als de lamp van spanning is geweest na bijvoorbeeld een spanningsuitval.
Plaats de lamp in een kamer, zone of groep. Stel de lamp in op de juiste kleur en felheid en bewaar deze scene. Zet de lamp weer aan op de zojuist gemaakte scene. Dan moet het goed gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Jos-P op 21-05-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
  • Laatst online: 24-10-2021
Oke dank je wel, gaan we proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-07 10:25
Hey Tweakers,

Ik zit nu al een tijdje te denken om een hue sync box aan te schaffen (heb al langer de hue play bar), echter zit ik nog met 2 vragen.

Ik heb al mijn apparatuur (bij de tv) aangesloten aan mijn Denon AVR-x2200W receiver. Mijn receiver heeft 2x een hdmi out poort waarvan 1 ARC (HDMI out 1) heeft. Nu leek het mij handig om vertraging in games etc te voorkomen om de sync box aan te sluiten op HDMI Out 2 (geen ARC). Maar gaat dit werken?

Even wat hardware dat aangesloten zit aan de denon:
  • - Nvidia Shield TV (2015 versie)
  • - PS5
  • - Nintendo Switch
  • - (soms wat Retro consoles dmv optical kabels)
Vragen:
  • Is het nog verstandig om deze sync box aan te schaffen (i.v.m. nieuwere console (ps5))
  • Is het verstandig om de sync box aan te sluiten zoals ik hierboven aan heb gegeven. Of is er een verstandiger alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-07 22:37
Sjabba1979 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:15:
Ik heb de bewegingsmelder van Hue ingesteld dat hij op bepaalde tijden de lamp gedimd aan zet.
Maar in de praktijk flits hij op vol vermogen aan en gaat dan heel snel naar het gedimde niveau...
Mij lijkt het fijner en logischer dat hij juist laag begint en dan stijgt tot het gewenste niveau.

Ik heb alles al eens gereset en met hue essentials krijg ik het ook niet echt beter.

Is dit een eigenschap of mis ik iets?

Edit;
Lees net ergens terug dat iemand hetzelfde had bij de Bluetooth versie van white.
Ik had het beneden niet en boven wel. Lamp boven eruit gehaald en dat is een Bluetooth. Gewissels met een andere white oudere die niet aan een motionsensor zit en werkt nu wel correct.
De bluetooth white zit nu dus op een dimmerswitch en de eerste keer sprong hij weer zo aan met fel en dan zachter en na aan en uit gaat hij nu ook netjes van zacht naar hard aan via de dimmer. Weet niet of het opgelost is als ik ze weer terug wissel, werkt nu dus laat het zo.
Hier hetzelfde probleem met een Hue White lamp (LWA001) i.c.m. Hue Motion Sensor. Eerst een halve seconde fel alvorens naar de ingestelde helderheid te gaan. Resetten, opnieuw instellen, niets lijkt te helpen. Heeft iemand dit “probleem” ooit kunnen oplossen, anders dan het vervangen door een ander type Hue lamp?

Gebruik de Hue app en iConnecthue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:20
Boys, ik zou deze set willen bestellen voor in de badkamer.

https://www.bol.com/nl/p/...655694/?s2a=#productTitle

Enige vraag die ik nog heb, werkt dit met home assistant en zigbee ? Ik kan het er niet uithalen uit de specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-06 17:16

TheProphet

unifi-forum.nl

Ja dat werkt prima via HA, ik stuur er 9 aan in de badkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRIqMe16IMCLrG1XjqtadSwJ2mM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tq41Hk1efTTDzKtUuo9Hn3Oj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-07 11:26
code:
1
2
3
4
May 21, 2021
Software update 1945091050 (Hue Bridge v2)
This update includes the following:
Improved performance and reliability of the system

Bij mij wordt hij (ook)(nog) niet gevonden, maar de release-notes zijn al bijgewerkt...

[ Voor 25% gewijzigd door jwhoogervorst op 22-05-2021 15:04 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:10

ChUcKiE

Dus........

jwhoogervorst schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:01:
May 21, 2021
Software update 1945091050 (Hue Bridge v2)
This update includes the following:
Improved performance and reliability of the system
De update wordt bij mij nu nog niet gevonden..zal straks wel een keer komen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Pagina: 1 ... 10 ... 82 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic