[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:32
Srvv93 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:03:
Volgens mij is het me nu gelukt met de Opdrachten app in iOS.

15 minuten voor zonsondergang zou als het goed is onderstaand script uitgevoerd moeten worden:

[Afbeelding]

Ben benieuwd of het werkt. Toen ik een vast tijdstip instelde ging het in ieder geval goed, en met Wifi uit gebeurde er niks. :)
Als je de Woning app van Apple zou gebruiken, dan biedt deze ook de mogelijkheid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9rJkn4BCp9loYoGZEkypW7Bsoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWigxzZkldPIDeHrjwogCApO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:57
LaborGardens schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:50:
[...]

Als je de Woning app van Apple zou gebruiken, dan biedt deze ook de mogelijkheid:
[Afbeelding]
Ja klopt, ik heb alleen geen Apple TV, HomePod of iPad helaas. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASracing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:45
Juancho schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:28:
Zijn er ook mensen met Hue lampen en Eneco Toon? Die laatste heeft namelijk een ingebakken Hue tegel. Daar staan alleen scenes in maar scenes zijn juist uit de nieuwe Hue app gehaald. Ik kan tenminste alleen nog maar lampen toevoegen of een nieuwe kamer/zone.

Nou heb ik op de telefoon app een zone aangemaakt met daarin 3 lampen die sochtends aan moeten gaan op de benedenverdieping. Die wil ik graag in Toon krijgen maar dat lukt nu dus niet meer. Iemand een idee?
Toon synced niet de scenes vanuit de Hue bridge, maar neemt een snapshot van je verlichting en speelt die na op het moment dat je de scene activeert.
Dus als je die 3 lampen aanzet zoals je het wil hebben en daarna een scene maakt in Toon dan gaan je lampen weer naar die setting zodra je de scene activeert op Toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:24
Had een lichtstrip achter de tv iets grotere tv gekocht nu is de strip te kort dat had er 2 verlengstukken van een meter bij gekocht maar nu passen de stekkers niet
Is er een verlengstuk wat wel past ??
Zie foto’s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1g4fz8OOPcdybepUpzLZEKEVWQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0vNFo0LDLwNyJsRGSqUKOGv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EY3tbZq5dMjlSnHcqFM7vyXL9Q4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vGkh7r2hbOG19BCthpp2aoI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDnPoC5CC3bTALF3ljmWMyjwv44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoxeKHt1yavrvpS29l8spzjh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inytE30FNkO_m72nqO-wdoBvz7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maqzYoEPnYouymt7sXfW3IqK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:38
sdk1985 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 00:37:
Ik zou eigenlijk mijn lampen automatisch willen dimmen in de avond (aurelle is best fel), zonder ze in te schakelen. Ik kan bij automation een tijd kiezen, de lamp en moet daarna een scene kiezen. Probleem hiermee is dat daarmee de lamp altijd aan gaat, ook als er niemand is. In het tuya ecosysteem kun je puur de brightness setting (en evt kleur temperatuur) aanpassen zonder een lamp in te schakelen. Zit dat in hue ergens verstopt?
Ik heb precies dit geregeld met de app All4Hue
Om half acht dimt hij alle lampen in de woonkamer, enkel als ze aan staan.
Staan de lampen uit dan doet hij niks.
Deze app kan overigens nog veel meer gave dingen die andere vaak niet kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De Hue Setup in het nieuwbouw huis is eindelijk af en compleet.

Na iets meer dan een maand toch besloten om 2 ambiance lampen ( pricewatch: Philips Hue White ambiance Aurelle Plafondlamp Wit Rechthoek en pricewatch: Philips Hue White ambiance Aurelle Plafondlamp Wit Rond te vervangen voor wat kleur lampen.

Vooral i.c.m. De Hue scènes is dat prachtig en een wereld van verschil.

Heb nu in de app dus een entertainment ruimte aangemaakt om een hele groep lampen met elkaar te verbinden.

Denk aan keuken, eetkamer, woonkamer, kast en gang met de volgende lampen:

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:21

Mr. Freeze

¡GO!

picosuma schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:47:
Had een lichtstrip achter de tv iets grotere tv gekocht nu is de strip te kort dat had er 2 verlengstukken van een meter bij gekocht maar nu passen de stekkers niet
Is er een verlengstuk wat wel past ??
Zie foto’s
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan het zo zijn dat je onderdelen hebt uit verschillende generaties van de lightstrip? Misschien dat je op Marktplaats de juiste kan scoren.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 23-10-2021 09:47 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:35
De batterij van een van mijn dimmer switches was bijna leeg (5%), dus die heb ik net vervangen met een nieuwe CR2450 van Grundig.

Maar… hierna bleef de switch low battery aangeven (3% nu zelfs). Ik heb nog een andere nieuwe batterij van Grundig erin gestopt, zelfde verhaal.

Ik was in de veronderstelling dat alle CR2450 batterijen hetzelfde zijn maar zit er hier verschil in? Lust de dimmer switch bepaalde batterijen niet?

Edit: haha blijkbaar duurt het een paar minuten voor hij “ziet” wat het batterijpercentage is. Ik zit nu weer op de 100%

[ Voor 13% gewijzigd door posttoast op 23-10-2021 13:02 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
xFeverr schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:54:
[...]

Ik gebruik de IKEA socket. Hij is vrij hoog inderdaad, dus let goed op de maten. Of breng hem terug, kan ook nog natuurlijk.

Koppelen was even lastig, mijn socket kwam nog uit de eerste batch dus die moest eerst nog wat updates installeren via de IKEA bridge. Daarna kon hij aan Hue.

Werkt gewoon en doet wat het moet doen. Heeft me nog nooit in de steek gelaten. Als je echter Homekit gebruikt zal hij niet verschijnen. Anders heb je er echt geen last van dat het geen echte Hue socket is.
Gisteren de IKEA Smart Plug aangesloten. Was een kwestie van de reset knop 10 seconden ingedrukt houden en daarna in de Hue app naar een nieuwe accessoire te zoeken. Was dus zo gepiept en past perfect in de keukenkast. Voor een tientje ben ik blij en de verlichting is geautomatiseerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb al een aantal jaar philips hue verlichting in mijn huis, inmiddels ongeveer 80 lampen met 25 gira scenic schakelaars, ik heb dit verdeelt over 2 bridges echter loopt ik toch nog regelmatig vast met het aantal scenes, tevens kom ik in de knoop met het aantal kanalen i.c.m. wifi. Een derde bridge vind ik daarom geen optie. Nu zag ik dat door de tijd heen de diyhue ook redelijk volwassen is geworden.

Weet iemand wellicht wat de limieten zijn van de diyhue (icm met de Raspbee II module), het zou mooi zijn als ik de philips hue bridges volledig er uit zou kunnen halen en alleen verder zou kunnen met de diyhue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 14:11
Avvd schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:40:
Ik heb al een aantal jaar philips hue verlichting in mijn huis, inmiddels ongeveer 80 lampen met 25 gira scenic schakelaars, ik heb dit verdeelt over 2 bridges echter loopt ik toch nog regelmatig vast met het aantal scenes, tevens kom ik in de knoop met het aantal kanalen i.c.m. wifi. Een derde bridge vind ik daarom geen optie. Nu zag ik dat door de tijd heen de diyhue ook redelijk volwassen is geworden.

Weet iemand wellicht wat de limieten zijn van de diyhue (icm met de Raspbee II module), het zou mooi zijn als ik de philips hue bridges volledig er uit zou kunnen halen en alleen verder zou kunnen met de diyhue.
De beperking van Hue zit niet zozeer in de bridge maar in het protocol.
Omdat elk device de zigbee commando's doorstuurd naar alle andere devices krijg je een soort broadcast storm. Om de boel toch stabiel te houden heeft Philips een limiet ingesteld.
Die is weer te omzeilen door 2 bridges te gebruiken zodat de broadcast over twee kanalen verdeeld wordt.
Misschien zit die beperking niet in diyhue, maar dan is de kans groot dat het niet erg stabiel werkt omdat het kanaal overspoeld wordt.

in deze video legt Hue uitvinder/oprichter George Yianni het uit;
YouTube: Philips Hue Bridge & Beyond - Exclusive Interview with George Yianni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Laatst online: 23:22
Afgelopen zomer zijn wij thuis ook begonnen met Hue.
Door aanschaf van een startset ook een tweetal dimmer switches in bezit. Deze werken super (makkelijker bedienen dan via de app) maar niet zo mooi om op de muur te plakken naast het standaard schakelmateriaal.

Ook willen mijn vrouw en kinderen nog wel eens het licht uit (of aan) zetten middels de 'ouderwetse' schakelaars, waarna de lamp wanneer de schakelaar 'uit' staat niet meer te bedienen is via de app of dimmer switch.

Nu heeft Philips daar een handige oplossing voor in de vorm van de Hue Wall Switch modules waarbij je je 'ouderwetse' schakelmateriaal kan blijven gebruiken en de lampen altijd spanning blijven houden.

https://www.philips-hue.c...le/8719514318045#overview

Hier heb ik er nu een aantal van besteld, maar samen met het installeren van deze modules wil ik graag ook mijn schakelaars wisselen voor 'puls-schakelaars'.
Nu heb ik daar nog wat vragen over waar ik niet direct uit kom:

- Ik ben op zoek naar een puls-drukker die zowel naar boven als onder schakelt.
Bestaat dit überhaupt? En kan de Hue Module hiermee om gaan?
Ik zou graag (bijvoorbeeld) willen instellen dat:
Naar boven indrukken = aan
Naar beneden = uit
Ingedrukt houden naar boven = feller
Ingedrukt houden naar beneden = dimmen

Ik heb o.a, deze gevonden; zou die doen wat ik bedoel?
https://www.sandervunderi...schakelaar-2020-4-us.html

Verder heb ik onderstaande schakelaar met dubbele wip gevonden --> doet deze wat ik bedoel? Dus op beide 'wippen' naar boven én naar onder polsdrukken?

https://www.sandervunderi...cuit-2020-us-205-101.html

Ik weet dat één Hue module 2 afzonderlijke schakelaars kan aansturen.
Wanneer ik een schakelaar met dubbele wip (in 1 inbouwdoos) wil aansturen met één Hue module zijn beide poorten van de Hue Module bezet neem ik aan?

Huidige schakelmateriaal in huis is van Busch & Jaeger (Reflex SI serie, standaard vanuit de bouw)
Liefst blijf ik bij B&J maar sta er eventueel ook voor open om ander schakelmateriaal te installeren indien daar goede redenen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:19
Superhuuper schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:57:
[...]

Ik ben op zoek naar een puls-drukker die zowel naar boven als onder schakelt.

[...]
Die dubbele wippers zijn dus twee pulscontacten. De software van Hue ziet ze nog steeds als echt twee aparte schakelaars en zo gaat de app zich ook gedragen. Bovenste ingedrukt houden voor feller en onderste ingedrukt houden voor minder fel gaat dus niet werken, want in de Hue software is er geen sprake van een bovenste en onderste knop.

Check anders of Bush Jager een Friends of Hue schakelaar heeft die je bevalt. Die doet eigenlijk exact wat jij beschrijft. Heeft dus een dubbele wip en kan dus ook op die manier dimmen.

Mocht je dat niks vinden, koop dan gewoon normale pulsschakelaars. 1x drukken is aan, nog 1x drukken is uit. Ingedrukt houden is dimmen.

Of gebruik helemaal geen pulsschakelaars, maar dan mis je helemaal die druk-en-houd-vast functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:57

pinda powerrr

Slow down...

Superhuuper schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:57:
Afgelopen zomer zijn wij thuis ook begonnen met Hue.
Door aanschaf van een startset ook een tweetal dimmer switches in bezit. Deze werken super (makkelijker bedienen dan via de app) maar niet zo mooi om op de muur te plakken naast het standaard schakelmateriaal.

Ook willen mijn vrouw en kinderen nog wel eens het licht uit (of aan) zetten middels de 'ouderwetse' schakelaars, waarna de lamp wanneer de schakelaar 'uit' staat niet meer te bedienen is via de app of dimmer switch.

Nu heeft Philips daar een handige oplossing voor in de vorm van de Hue Wall Switch modules waarbij je je 'ouderwetse' schakelmateriaal kan blijven gebruiken en de lampen altijd spanning blijven houden.

https://www.philips-hue.c...le/8719514318045#overview

Hier heb ik er nu een aantal van besteld, maar samen met het installeren van deze modules wil ik graag ook mijn schakelaars wisselen voor 'puls-schakelaars'.
Nu heb ik daar nog wat vragen over waar ik niet direct uit kom:

- Ik ben op zoek naar een puls-drukker die zowel naar boven als onder schakelt.
Ik zou graag (bijvoorbeeld) willen instellen dat:
Naar boven indrukken = aan
Naar beneden = uit
Ingedrukt houden naar boven = feller
Ingedrukt houden naar beneden = dimmen

Ik heb o.a, deze gevonden; zou die doen wat ik bedoel?
https://www.sandervunderi...schakelaar-2020-4-us.html

Verder heb ik onderstaande schakelaar met dubbele wip gevonden --> doet deze wat ik bedoel? Dus op beide 'wippen' naar boven én naar onder polsdrukken?

https://www.sandervunderi...cuit-2020-us-205-101.html

Ik weet dat één Hue module 2 afzonderlijke schakelaars kan aansturen.
Wanneer ik een schakelaar met dubbele wip (in 1 inbouwdoos) wil aansturen met één Hue module zijn beide poorten van de Hue Module bezet neem ik aan?

Huidige schakelmateriaal in huis is van Busch & Jaeger (Reflex SI serie, standaard vanuit de bouw)
Liefst blijf ik bij B&J maar sta er eventueel ook voor open om ander schakelmateriaal te installeren indien daar goede redenen voor zijn.
Zoals @xFeverr al zegt, de Friends of Hue schakelaar doet precies wat jij wil. Ik heb er hier ook eentje, ze zijn soms in de aanbieding bij Amazon. Want zijn wel prijzig, maar wel mooie oplossing en zonder batterijen.

Je krijgt er twee schakelaars bij, één voor één enkele wipschakelaar en voor dubbele. Je kan zelf instellen welke kant op aan (feller) of uit (dimmen) is.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:11
Ik probeer het volgende voor elkaar te krijgen:

In de woonkamer heb ik een motion sensor geplaatst. Echter wil ik alleen dat deze iets doet als van een bepaalde set lampen er geen enkele aanstaat.

Dat is gelukt middels Hue labs (Do not distrub my scene). De lampen gaan dan naar een gedimde scene.

Echter wil ik dat als ik daarna de scene van de lampen wijzig, dat de motion sensor de lampen niet gaat uitschakelen na 5 minuten.
De lampen moeten door de motion sensor pas uitgeschakeld worden na 5 minuten als de lampen nog de gedimde scene hebben.

En dat krijg ik niet voor elkaar. Iemand een tip hoe ik dat toch zo ingesteld krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Sinds een paar weken Hue in huis. Vooralsnog even simpel begonnen met 12 GU10 lampen (alles in m`n nieuwe woning is gebaseerd op spots. Niet mijn keuze maargoed) 2 motion sensors en 2 dimmer switches. De motion sensors was de bedoeling origineel: 1 in de slaapkamer en 1 bij de voordeur. Slaapkamer sensor werkt prima. Voordeur sensor kwam ik dag 1 achter dat je geofencing kon doen in de app via de automations en dan naar de Hue lab te gaan.

Mooi! Dacht ik. Met die feature hoef ik dus geen motion sensor bij de voordeur te zetten, kan ik hem ergens anders voor gebruiken. Niet dus. Want geofencing (lampen bij de voordeur/hal aan bij thuiskomst) heeft welgeteld 3 dagen gewerkt, en sindsdien met geen mogelijk meer aan de praat te krijgen.
Raar genoeg werkt de "leave home" automation wel. Als ik een lamp aan laat express, is die altijd even later uit als ik even via de app controleer en/of thuis kom later.

Misschien dat jullie ideeën hebben hoe ik dit aan de praat krijg? Zou zonde zijn als ik toch een motion sensor moet gebruiken. Ik heb iig het volgende al geprobeerd:

1. Thuiskomst automation verwijderd, opnieuw aangemaakt in de Hue app.
2. GPS locatie 4x maal toe aangepast in de Hue app. Ik heb bijvoorbeeld ook even een GPS punt gedaan wat eerder in de straat waar ik altijd eerst langs moet voordat ik thuis arriveer bijvoorbeeld. Maar ook dat helpt niet.
3. Hue bridge gereset tot 2 maal toe, door de stroom stekker eruit te halen voor 1 minuut en dan weer terug te zetten (helaas zag ik geen "reset bridge" knop in de Hue app)
4. Tijd gezet van evening naar "always" en vice versa
5. Dubbelchecked dat de wandschakelaars goed stonden (lees, niet dat ze op de "uit" stand waren) door de lampen via de app te bedienen en de dimmers.
6. GPS rechten op m`n android toestel bekeken, de Hue app heeft always access. En location setting staat op high accuracy.

Het enige wat ik nu nog ga proberen is zowel de leave home alsmede return home automation te deleten en allebei opnieuw instellen maar ik heb zo`n flauw vermoeden dat het niet gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
posttoast schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:01:
De batterij van een van mijn dimmer switches was bijna leeg (5%), dus die heb ik net vervangen met een nieuwe CR2450 van Grundig.

Maar… hierna bleef de switch low battery aangeven (3% nu zelfs). Ik heb nog een andere nieuwe batterij van Grundig erin gestopt, zelfde verhaal.

Ik was in de veronderstelling dat alle CR2450 batterijen hetzelfde zijn maar zit er hier verschil in? Lust de dimmer switch bepaalde batterijen niet?

Edit: haha blijkbaar duurt het een paar minuten voor hij “ziet” wat het batterijpercentage is. Ik zit nu weer op de 100%
Poll rate is 5 minuten voor Sensoren en Remotes, om batterij status door te geven aan bridge, dus dat klopt wel dat je een paar minuten moest wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
remmuz schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:14:
[...]

De beperking van Hue zit niet zozeer in de bridge maar in het protocol.
Omdat elk device de zigbee commando's doorstuurd naar alle andere devices krijg je een soort broadcast storm. Om de boel toch stabiel te houden heeft Philips een limiet ingesteld.
Die is weer te omzeilen door 2 bridges te gebruiken zodat de broadcast over twee kanalen verdeeld wordt.
Misschien zit die beperking niet in diyhue, maar dan is de kans groot dat het niet erg stabiel werkt omdat het kanaal overspoeld wordt.

in deze video legt Hue uitvinder/oprichter George Yianni het uit;
YouTube: Philips Hue Bridge & Beyond - Exclusive Interview with George Yianni
Klopt inderdaad, maar verhaal van George gaat vooral op in een situatie waar alle 50+ lampen elkaar kunnen horen, dan krijg je inderdaad een storm aan route discovery berichten, waardoor je ZigBee netwerk op zijn gat gaat (lees traag wordt of helemaal niet meer kan reageren met normale berichten).

Als je de lampen verder uit elkaar hebt staan, of signaal door fysieke obstakels wordt geblokkeerd, dan wordt de kans op een berichten storm minder, of bijna tot nul gereduceerd. Maar omdat dit door een normale gebruiker niet is vast te stellen, heeft Philips/Signify de grens bij 50 gelegd zodat het ook nog blijft werken in slecht mogelijke situatie!

Dus diyhue, ik ken deze oplossing nog niet, zou mogelijk kunnen werken, als niet meer dan 50 lampen elkaar kunnen horen, en dan zou je verder dan 80 kunnen gaan! In theorie werkt ZigBee tot 400 routers/lampen in een netwerk! Buiten netwerk stormen, wordt systeem wel trager om de verschillende lamp statusen op te halen, hoewel dat met ZigBee 3.0 is opgelost, daar hoef je als bridge niet meer te pollen maar sturen de lampen een update naar de bridge als status lamp is veranderd (kan overigens wel weer een berichten storm triggeren).

Samen gevat, als je meer dan 50/80 lampen wil gaan bedienen met diyhue, is er een kans dat het werkt en ook een kans dat je netwerk traag of unresponsive wordt, zeg 50/50 kans! Als het wel lukt, laat het hier maar weten, ben wel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Baumans schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:03:
Ik probeer het volgende voor elkaar te krijgen:

In de woonkamer heb ik een motion sensor geplaatst. Echter wil ik alleen dat deze iets doet als van een bepaalde set lampen er geen enkele aanstaat.

Dat is gelukt middels Hue labs (Do not distrub my scene). De lampen gaan dan naar een gedimde scene.

Echter wil ik dat als ik daarna de scene van de lampen wijzig, dat de motion sensor de lampen niet gaat uitschakelen na 5 minuten.
De lampen moeten door de motion sensor pas uitgeschakeld worden na 5 minuten als de lampen nog de gedimde scene hebben.

En dat krijg ik niet voor elkaar. Iemand een tip hoe ik dat toch zo ingesteld krijg?
Dan kom je toch uit op All4Hue of iConnectHue. Daarmee kun je zulke zaken wel instellen. Maar met elke conditie, wordt alles ook weer complexer.
Bij All4Hue, die ik gebruik, kun je de regel van de sensor uitbreiden met een conditie dat geen enkele lamp aan staat.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Laatst online: 22:11
Ursamajor schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

Dan kom je toch uit op All4Hue of iConnectHue. Daarmee kun je zulke zaken wel instellen. Maar met elke conditie, wordt alles ook weer complexer.
Bij All4Hue, die ik gebruik, kun je de regel van de sensor uitbreiden met een conditie dat geen enkele lamp aan staat.
Het is me, met behulp van Hue Labs wel gelukt om de motion sensor de scene gedimd alleen te laten activeren als er geen enkele lamp brandt.

Echter krijg ik het niet voor elkaar dat de lampen daarna alleen automatisch uitgaan als de scene nog altijd gedimd is. Zodra ik een andere scene gekozen heb moeten de lampen aanblijven.
De All4Hue app heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Wat is tegenwoordig een goede site met informatie over de verschillende versies? Ik heb (in aparte bestellingen) verschillende versies ontvangen en ik vraag me af of er niet een oude versie is geleverd, of dat toevallig de verpakking in de tussentijd is aangepast.

Iemand die hier ervaring mee heeft / weet hoe je het verschil kunt herkennen? Voor zover ik kan zien zijn met bluetooth de 2019 versies, maar ik weet niet of de linkerverpakking wellicht een nieuwere versie is met verbeteringen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iy6vTPdFGtG7KkiF802-aCtLjfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ToYOp5i6rvEjFULQu0oW3Saq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:55
iMick schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:19:
Wat is tegenwoordig een goede site met informatie over de verschillende versies? Ik heb (in aparte bestellingen) verschillende versies ontvangen en ik vraag me af of er niet een oude versie is geleverd, of dat toevallig de verpakking in de tussentijd is aangepast.

Iemand die hier ervaring mee heeft / weet hoe je het verschil kunt herkennen? Voor zover ik kan zien zijn met bluetooth de 2019 versies, maar ik weet niet of de linkerverpakking wellicht een nieuwere versie is met verbeteringen?

[Afbeelding]
Al drie keer een Philips Hue White Ambiance startset met 3 losse lampen besteld. Ik ontvang steeds de oude versie. Gisteren nog bij een bouwmarkt besteld, op de website stond een afbeelding van de nieuwste versie met 1100 lm lampen en nieuwe dimmer-switch. Ik dacht, dat zit wel goed dan. Wat krijg ik? De oude versie (806 lm en een oude dimmer-switch). Onwijs vervelend en ook deze gaan weer retour. In feite leveren ze gewoon het verkeerde product, gezien het verschil in lichtsterkte.

In jouw specifieke geval weet ik niet of er een verschil zit in de lampen. Maar bij een starterskit zit er wel een verschil in het aantal lumen en de dimmer-switch. Aan het energielabel is wel te zien dat links een nieuwe versie is, aangezien de energielabels sinds 1 september van A t/m G lopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Deatheyee op 27-10-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Deatheyee schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:13:
[...]

Al drie keer een Philips Hue White Ambiance startset met 3 losse lampen besteld. Ik ontvang steeds de oude versie.
Hoog tijd om voor de verandering eens persoonlijk een winkel in te stappen om zeker van te zijn dat je het juiste koopt zou ik zeggen.

Tevens zeg je dat je van het plaatje afging, stond er ook in tekst beschreven dat er 1100 lumen lampen worden geleverd ? Zo niet, is er in principe niks verkeerds geleverd vanuit de website zijn optiek. Als ik rondkijk, word er 9/10 keer niet vermeld hoeveel lumen de lampen zijn bij die starterskits.Het zou me nieteens verbazen als die starterskits vooralsnog oude stock zijn die dan als kit in de aanbieding gaan. En de nieuwe lampen los verkocht worden of in duo sets.

[ Voor 19% gewijzigd door lithiumangel op 27-10-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
lithiumangel schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:30:
[...]

Hoog tijd om voor de verandering eens persoonlijk een winkel in te stappen om zeker van te zijn dat je het juiste koopt zou ik zeggen.

Tevens zeg je dat je van het plaatje afging, stond er ook in tekst beschreven dat er 1100 lumen lampen worden geleverd ? Zo niet, is er in principe niks verkeerds geleverd vanuit de website zijn optiek. Als ik rondkijk, word er 9/10 keer niet vermeld hoeveel lumen de lampen zijn bij die starterskits.
In de winkels vond ik juist de oudere versies, vaak ook nog leeg dozen die dan later omgewisseld worden bij aankoop. Dat waren dan ook nog de oude versies. Omdat ik midden in een verbouwing zit, ben ik ook alleen nog maar bij bouwmarkten geweest. Wellicht kan ik het nog proberen bij andere winkels.

Op de website staat onder "technische kenmerken" ook dat het over 1100 lm lampen gaat. Daar mag je als consument dan ook vanuit gaan.

Edit: ik zie bij de eigenschappen dus wel 806 lm staan. Bij technische kenmerken staat wel 1100 lm. Ze doen verder niet moeilijk over retourneren gelukkig.

[ Voor 7% gewijzigd door Deatheyee op 27-10-2021 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Nieuw met Hue en in dit topic. Onlangs met onze verhuizing een Hue starterset gekocht en een Hue Flourish. Allemaal hartstikke mooi en wordt zeker uitgebreid in de toekomst.

Nu merken we echter het volgende: ik heb na de verhuizing ook een Philips Ambilight 55OLED805/12 tv gekocht en die gekoppeld aan de Hue zodat de lampen meekleuren met de tv als we daar zin in hebben. Dit gebeurt echter dusdanig schokkerig dat ik deze functie nu niet gebruik want het is bloedje irritant. Is iemand hiermee bekend?

Wifi netwerk is helemaal prima dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen. De Bridge ligt naast de tv.

Bij voorbaat dank voor een reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
xFeverr schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:10:
[...]

Die dubbele wippers zijn dus twee pulscontacten. De software van Hue ziet ze nog steeds als echt twee aparte schakelaars en zo gaat de app zich ook gedragen. Bovenste ingedrukt houden voor feller en onderste ingedrukt houden voor minder fel gaat dus niet werken, want in de Hue software is er geen sprake van een bovenste en onderste knop.
Bedankt voor je reactie. En wat nou als ik deel 1 van de Hue module aansluit op de bovenste knop, en deel 2 op de onderste - is dat iets dat mogelijk zou zijn?
xFeverr schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:10:
[...]
Check anders of Bush Jager een Friends of Hue schakelaar heeft die je bevalt. Die doet eigenlijk exact wat jij beschrijft. Heeft dus een dubbele wip en kan dus ook op die manier dimmen.

Mocht je dat niks vinden, koop dan gewoon normale pulsschakelaars. 1x drukken is aan, nog 1x drukken is uit. Ingedrukt houden is dimmen.

Of gebruik helemaal geen pulsschakelaars, maar dan mis je helemaal die druk-en-houd-vast functie.
Het liefst los ik het op met het standaard-schakelmateriaal (met Hue Module en pulsdrukker).
Als ik ga voor schakelaars met dubbele wip en deze aansluit op poort 1 & 2 van de Hue Module, dan kan ik bijvoorbeeld ook gaan voor links dimmen en rechts feller bijvoorbeeld?

En kan iemand mij het verschil tussen onderstaande 2 polsdrukkers (beide met dubbele wipper) uitleggen?

https://www.elektrobode.n...xwip-1xin-inb-1413-0-0491

https://www.elektrobode.n...xwip-2xin-inb-1413-0-0509
pinda powerrr schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:06:
[...]

Zoals @xFeverr al zegt, de Friends of Hue schakelaar doet precies wat jij wil. Ik heb er hier ook eentje, ze zijn soms in de aanbieding bij Amazon. Want zijn wel prijzig, maar wel mooie oplossing en zonder batterijen.

Je krijgt er twee schakelaars bij, één voor één enkele wipschakelaar en voor dubbele. Je kan zelf instellen welke kant op aan (feller) of uit (dimmen) is.
Thanks, ik ga liever voor het bestaande materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
[...]

In jouw specifieke geval weet ik niet of er een verschil zit in de lampen. Maar bij een starterskit zit er wel een verschil in het aantal lumen en de dimmer-switch. Aan het energielabel is wel te zien dat links een nieuwe versie is, aangezien de energielabels sinds 1 september van A t/m G lopen.
Oh goede! Ja ik weet dus niet of het puur een nieuwe verpakking is, of ook een nieuw type lamp. Zou graag gelijk starten met het nieuwste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deatheyee
iMick schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:12:
[...]

Oh goede! Ja ik weet dus niet of het puur een nieuwe verpakking is, of ook een nieuw type lamp. Zou graag gelijk starten met het nieuwste.
Als ik op de Philips website kijk, zie ik dat ze wel twee verschillende pagina's hebben voor jouw lampen.

Deze en deze. Ik zie minimale verschillen in de specificaties, maar ze zijn er wel.

Verder begrijp ik dat je het liefste start met de nieuwste lampen. Zelf wil ik dat ook! Zeker omdat de nieuwe versie net zo duur is als de oude versie bij veel winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Superhuuper schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:53:
[...]

Bedankt voor je reactie. En wat nou als ik deel 1 van de Hue module aansluit op de bovenste knop, en deel 2 op de onderste - is dat iets dat mogelijk zou zijn?

[...]
Zoals ik eerder zei is er in de Hue software geen boven of onderste schakelaar. Of twee knoppen voor 1 lamp(groep). Wat je dus aangeeft lijkt mij daarom niet te werken.

Als je een paar dagen wacht kan ik het eens testen, er zijn namelijk pulsdrukkers naar mij onderweg. Maar zoals ik verwacht dat het werkt: een knop stel je in op een lamp(groep). Als de lamp uit staat zet je de lamp met een korte druk op de knop aan. En als de lamp aan staat gaat hij met dezelfde knop weer uit. Je kunt dus niet aangeven dat een knop altijd aan is en een andere knop altijd uit.

Dit is ook met dimmen zo. Ingedrukt houden is bijvoorbeeld feller, loslaten en weer ingedrukt houden is dan weer minder fel. Dit wisselt elkaar wederom steeds af en ook hier lijkt het niet mogelijk om één knop alleen aan de 'feller' functie toe te wijzen.

Misschien dat er nog opties zijn bij apps van derden. Geen flauw idee. Maar standaard gaat het hoe dan ook niet werken. Wel weer met die FoH schakelaars.
Superhuuper schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:53:
[...]

En kan iemand mij het verschil tussen onderstaande 2 polsdrukkers (beide met dubbele wipper) uitleggen?

https://www.elektrobode.n...xwip-1xin-inb-1413-0-0491

https://www.elektrobode.n...xwip-2xin-inb-1413-0-0509

[...]
Als ik er even naar kijk lijkt het verschil vooral het aantal ingangen te zijn. De bovenste splitst 1 ingang naar twee uitgangen. De onderste heeft 2 ingangen en 2 uitgangen, waarbij elke ingang een eigen uitgang heeft.

Het maakt( volgens mij) voor Hue niet uit welke van de twee je pakt. Die Hue wall switch module hoeft geen gescheiden ingangen te hebben om correct te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 14:34
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen hue gu10 white en white ambience.

Ik heb ivm met een aanbieding de white besteld bij ibood en kom er nu achter dat mijn andere gu10 spots ambience heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superhuuper
Jboy1991 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:29:
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen hue gu10 white en white ambience.

Ik heb ivm met een aanbieding de white besteld bij ibood en kom er nu achter dat mijn andere gu10 spots ambience heeft.
White is alleen warm wit. (‘geel’ wit)
White ambience is warm wit tot koud wit (‘blauw’ wit) en alles wat daar tussenin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 14:34
Superhuuper schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:33:
[...]

White is alleen warm wit.(‘geel’ wit)
White ambience is warm wit tot koud wit (‘blauw’ wit) en alles wat daar tussenin zit.
Oei…. Hmm nja dan gaan die spots de gang en overloop maar op.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
xFeverr schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:50:
[...]

Zoals ik eerder zei is er in de Hue software geen boven of onderste schakelaar. Of twee knoppen voor 1 lamp(groep). Wat je dus aangeeft lijkt mij daarom niet te werken.

Als je een paar dagen wacht kan ik het eens testen, er zijn namelijk pulsdrukkers naar mij onderweg. Maar zoals ik verwacht dat het werkt: een knop stel je in op een lamp(groep). Als de lamp uit staat zet je de lamp met een korte druk op de knop aan. En als de lamp aan staat gaat hij met dezelfde knop weer uit. Je kunt dus niet aangeven dat een knop altijd aan is en een andere knop altijd uit.

Dit is ook met dimmen zo. Ingedrukt houden is bijvoorbeeld feller, loslaten en weer ingedrukt houden is dan weer minder fel. Dit wisselt elkaar wederom steeds af en ook hier lijkt het niet mogelijk om één knop alleen aan de 'feller' functie toe te wijzen.

Misschien dat er nog opties zijn bij apps van derden. Geen flauw idee. Maar standaard gaat het hoe dan ook niet werken. Wel weer met die FoH schakelaars.

[...]

Als ik er even naar kijk lijkt het verschil vooral het aantal ingangen te zijn. De bovenste splitst 1 ingang naar twee uitgangen. De onderste heeft 2 ingangen en 2 uitgangen, waarbij elke ingang een eigen uitgang heeft.

Het maakt( volgens mij) voor Hue niet uit welke van de twee je pakt. Die Hue wall switch module hoeft geen gescheiden ingangen te hebben om correct te kunnen werken.
Thanks, duidelijk.
Dan ga Ik voor de goedkoopste puls-schakelaar.

Weet je toevallig ook of er een ‘dedicated’ alles-uit knop in te stellen is?
Wat jij aangeeft; uit en aan wisselen elkaar elke klik af, maar de losse hue dimmer heeft een aan knop (die meerdere scènes afwisselt elke keer dat je hem indrukt) en een uit-knop die altijd hetzelfde effect heeft :)
Mijn vrouw zou de dedicated ‘uit’ knop ook heel fijn vinden. Hier kan ik dan een nu loze schakelaar voor ‘misbruiken’.

Nadeel van de FoH schakelaars is dat deze los staan van de reguliere fysieke schakelaar. Ik moet dan alweer gaan ‘klooien’ om lampen constant onder spanning te houden en kan minder makkelijk een enkele lamp met de FoH schakelaar aan/uit zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Superhuuper op 27-10-2021 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 16:17
Hallo Tweakers!

Ik ben Binc en ik houd mijn PWS over het slimme huis, en aangezien Hue hier mee te maken heeft, dacht ik dat dit wel een goede plek is om hem te delen. Misschien heb je dus thuis wel een aantal slimme apparaten zoals een Google Home, slimme lampen of een slimme stofzuiger. Ik zou graag willen onderzoeken hoeveel mensen bekend zijn met deze term en hoeveel mensen thuis ook echt smart devices hebben. Je zou mij enorm helpen!

*weg*

Enorm bedankt alvast!

Groetjes,
Binc van Buren

Enquêtes mogen alleen na expliciete toestemming, zie ook Het algemeen beleid #verbodenspam. Dat is in dit geval niet gebeurd, dus heb ik de link verwijderd.

[ Voor 21% gewijzigd door deepbass909 op 28-10-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

bincvburen schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:38:
Hallo Tweakers!

Ik ben Binc en ik houd mijn PWS over het slimme huis, en aangezien Hue hier mee te maken heeft, dacht ik dat dit wel een goede plek is om hem te delen. Misschien heb je dus thuis wel een aantal slimme apparaten zoals een Google Home, slimme lampen of een slimme stofzuiger. Ik zou graag willen onderzoeken hoeveel mensen bekend zijn met deze term en hoeveel mensen thuis ook echt smart devices hebben. Je zou mij enorm helpen!

*weg*

Enorm bedankt alvast!

Groetjes,
Binc van Buren
Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

[ Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 28-10-2021 13:05 . Reden: Maak de volgende keer een topic report aan en laat het aan de moderatoren om een gebruiker hierop te wijzen. ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
Sorry, ik kon nergens vinden waar ik hem op kon zetten. Ik wist niet dat dit niet mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Ik sta toch op punt om Iconnect Hue de deur uit te doen.
Op een of andere manier lijkt het maar niets instellingen vast te houden.

Het gebeurt me te vaak dat ineens de lampen andere kleuren/felheid krijgen, schema's niet meer kloppen etc.
Ben er dan vervolgens weer een tijd mee bezig om alles goed te zetten.

Zijn er andere die hier ook last van hebben?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Ik wil graag een lamp die in een kamer zit aan een zone toevoegen die een gedeelte van de kamer bevat. Voorheen kon dat volgens mij via instellingen>kamers en zones of zoiets, maar dat lijkt verdwenen? Een nieuwe kamer of zone maken lukt wel via home>3 puntjesknop>kamer of zone toevoegen, maar bewerken, ho maar.
Of kijk ik weer eens niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:10
Om een kamer/zone bewerken ga je eerst in die Kamer/zone >> 3 puntjes knop >> Kamer/zone bewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee of Hue elk jaar mee doet met Black Friday? Moet precies rond die tijd een hele berg Hue spullen bestellen ivm ons nieuwe huis :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 14:11
iMick schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:19:

[Afbeelding]
De linker is dezelfde lamp maar in een nieuwe doos.
Dit is vanwege het nieuwe energielabel. Op de rechter doos zal nog label A+ staan, op de linker doos zal energielabel G staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Superhuuper schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:40:
[...]
Nadeel van de FoH schakelaars is dat deze los staan van de reguliere fysieke schakelaar. Ik moet dan alweer gaan ‘klooien’ om lampen constant onder spanning te houden en kan minder makkelijk een enkele lamp met de FoH schakelaar aan/uit zetten.
Ik weet niet waar je precies bang voor bent qua klooien maar qua aansluiten is zo'n Philips inbouwding niet perse eenvoudiger.

Qua flexibiliteit van bedienen is dit de top 3
1. Hue dimmer
2. FoH schakelaar
3. Hue inbouwmodule

De dimmer is niet zo fraai tussen het andere schakelmateriaal, maar werkt het fijnste, geen knoppen die je diep moet indrukken en 2 variaties per knop in te stellen (lang kort) en 4 knoppen

Daarna de FoH schakelaars, die standaard in een "stand" staan, wat ik persoonlijk verwarrend vind. Je moet ze hard indrukken, en de standaard links-rechts configuratie is niet zo logisch voor scenes, maar het werkt

Laatste is de Inbouwmodule, waarbij je variatie mist en combinaties moet onthouden.

Als er echt geen FoH versie van jouw schakelmateriaal te vinden is, kun je de laatste overwegen, maar met BJ, Jung Gira, Niko en nog een paar is een groot deel van de markt gedekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:49
Flix20 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:26:
Ik sta toch op punt om Iconnect Hue de deur uit te doen.
Op een of andere manier lijkt het maar niets instellingen vast te houden.

Het gebeurt me te vaak dat ineens de lampen andere kleuren/felheid krijgen, schema's niet meer kloppen etc.
Ben er dan vervolgens weer een tijd mee bezig om alles goed te zetten.

Zijn er andere die hier ook last van hebben?
Hier totaal geen last van. Wat mij betreft een van de betere apps voor Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 08:49
Ik heb nog geen hue lampen maar het begint wel te kriebelen.
Zit met een vraag.

Stel ik heb een Hue lamp met bridge en een buitensensor.
Kan ik de lamp zo schakelen dat hij 30% brandt vanaf zonsondergang, maar dat als iemand in bereik van de sensor komt de lamp nog feller gaat branden gedurende x tijd en dan weer terug naar de 30% gaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:49

DataCopy

Dum vita est spes est

Ja

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
[...]

Al drie keer een Philips Hue White Ambiance startset met 3 losse lampen besteld. Ik ontvang steeds de oude versie. Gisteren nog bij een bouwmarkt besteld, op de website stond een afbeelding van de nieuwste versie met 1100 lm lampen en nieuwe dimmer-switch. Ik dacht, dat zit wel goed dan. Wat krijg ik? De oude versie (806 lm en een oude dimmer-switch). Onwijs vervelend en ook deze gaan weer retour. In feite leveren ze gewoon het verkeerde product, gezien het verschil in lichtsterkte.

Heel herkenbaar. Bij Karwei toevallig? Alles wijst op de 1100lumen lampen maar ze leveren de oude voorraad inderdaad. Bij het retourneren in de winkel was de dame zo aardig om mij te laten zien dat ze wel drie verschillende generaties (unieke EAN nummers) verkopen onder 1 artikelnummer. Dus dan is het een loterij. Ik heb dat ook enkele keren geprobeerd.

Ik heb uiteindelijk bij Bol.com wel geluk gehad. De nieuwe 1100 Lumen set was daar voor dezelfde prijs als bij Karwei te koop en van te voren even contact gehad met klantenservice die mij konden bevestigen dat het de nieuwe was. Omdat de 1100 alleen gehaald wordt bij een bepaalde kleurtemperatuur is de standaard gewoon nog 806 en dat zie je ook als keuze bij Bol. Echter in beschrijving staat wel 1100 en uiteraard ook op de verpakking en lampen zelf. Ik heb wel bij Bol zelf besteld en niet bij een partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Robsato schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:14:
Om een kamer/zone bewerken ga je eerst in die Kamer/zone >> 3 puntjes knop >> Kamer/zone bewerken
Ik keek dus weer eens niet goed, maar je moet dus via home de kamer of zone in. 8)7
Zat dat voorheen niet bij instellingen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upsoQlhss8Rd5MiQl9ax0z-iiB8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HaawI2h2kcP1fqBuUNMHfrYY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:31
iemand goede ervaring met de Outdoor Lightstrip 5m? Zit te denken deze in overkapping te maken. Stuk goedkoper dan wat de leverancier aanbied.

Ook wil ik de tuin dan later uitbreiden met Hue. Heb nog geen Hue in huis gezien alles ingebouwd led(wanddimmer) heeft of ingebouwde dimmer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik heb net mijn(onze) hele tuin uitgebreid met HUE, 2 outdoor ledstrips van 5 meter. Onder het het afdak zitten de balken net wat ver uit elkaar, waardoor het niet helemaal strak is, maar zit er verder prima uit.

Zal eens kijken of ik er een foto bij kan plakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYFXKXtA8g9rKTHS7ivcEU3xahw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zg6Y3bCX5XW7AsEmO0MEHvkS.jpg?f=fotoalbum_large

Nog niet helemaal klaar, maar links onder de plantenbak (beugeltjes vastgeplakt met montagekit) en onder de rand van het afdak (beugeltjes vastgeschroefd) zit een outdoorstrip.

[ Voor 52% gewijzigd door janne_nl op 29-10-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:29
Alvast mijn excuses maar ben een echte leek op elektragebied. Wil een Niko Hue schakelaar op huidge schakelaar zetten. Maar welke draden moet ik nu precies met elkaar verbinden zodat er continue stroom staat op beide plafondpunten?

Zwart/rood en een bruine en Zwart/wit met een bruine? Of alle 4 bij elkaar?

Alvast bedankt voor de hulp!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ue-G1apL-HTZH387vx3y9EBZfkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGbMMEculZa5fY49zonf5f0h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J88uYh2m5ozj3Me-fmjERnMeVKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Ti9S5YMivm7tEt226jCMGtL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Rhumba schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:04:
Alvast mijn excuses maar ben een echte leek op elektragebied. Wil een Niko Hue schakelaar op huidge schakelaar zetten. Maar welke draden moet ik nu precies met elkaar verbinden zodat er continue stroom staat op beide plafondpunten?

Alles bij elkaar als ik het zo zie. Bruin wordt via de schakelaar gelast en zwart-wit/zwart-rood hebben deze weer nodig voor de schakeling te maken

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr

Ze mogen alle 4 bij elkaar. Dus koop zo'n klemmetje van minstens 4 en steek ze er allemaal in. Wel even de stroom er af!

(Een fotootje van het eindresultaat is ook wel leuk, ik ben erg benieuwd hoe hij bevalt)

[ Voor 12% gewijzigd door xFeverr op 29-10-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

xFeverr schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:12:
[...]

Ze mogen alle 4 bij elkaar. Dus koop zo'n klemmetje van minstens 4 en steek ze er allemaal in. Wel even de stroom er af!
gewoon met de stroom er op ;p

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
ranzige pad schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Het is al vrijdag zo te zien :+ als je van een beetje spanning (badum, tsss) houdt dan kan het met de stroom er op ja.

Uiteraard de spanning er alleen af als je de draden uit de schakelaar haalt en in het klemmetje steekt. Daarna mag er uiteraard weer stroom op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhumba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:29
Hahahaha....zo'n leek ben ik nou ook weer niet :p

Bedankt voor al jullie snelle antwoorden!!! Fluitje van een cent uiteindelijk.
Staat niet eens zo slecht 4 verschillende dingen in 1 frame.

Maar ik weet wel waar ik naar op zoek ga met Black Friday ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUxyrJ4ElFi4Uy6AUQ4B-o0zCQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLgsQ83UjSHStFsxOTJmJXfA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik heb mijn huis voorzien van lampen en sensoren van Philips Hue (icm Apple HomeKit). En vroeg me af of je ook de tijd kon verlengen voor het "niet detecteren van beweging".

Als ik de volgende automations toevoeg:

-> Wanneer beweging gedetecteerd, lamp aan
-> Wanneer geen beweging gedetecteerd, lamp uit

Gaan de lampen erg snel weer uit. (Als in, binnen enkele seconden als er geen beweging meer is). Kan ik het ook zo instellen dat ze enkel uit gaan als er bijvoorbeeld 10 minuten achter elkaar geen beweging is gedetecteerd?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
DaFrenk schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:58:
[...]

Heel herkenbaar. Bij Karwei toevallig? Alles wijst op de 1100lumen lampen maar ze leveren de oude voorraad inderdaad. Bij het retourneren in de winkel was de dame zo aardig om mij te laten zien dat ze wel drie verschillende generaties (unieke EAN nummers) verkopen onder 1 artikelnummer. Dus dan is het een loterij. Ik heb dat ook enkele keren geprobeerd.

Ik heb uiteindelijk bij Bol.com wel geluk gehad. De nieuwe 1100 Lumen set was daar voor dezelfde prijs als bij Karwei te koop en van te voren even contact gehad met klantenservice die mij konden bevestigen dat het de nieuwe was. Omdat de 1100 alleen gehaald wordt bij een bepaalde kleurtemperatuur is de standaard gewoon nog 806 en dat zie je ook als keuze bij Bol. Echter in beschrijving staat wel 1100 en uiteraard ook op de verpakking en lampen zelf. Ik heb wel bij Bol zelf besteld en niet bij een partner.
Ja, klopt! Dat was bij de Karwei. Ik ga ze nu ook via Bol.com bestellen. Hopelijk komen dan ook bij mij de juiste binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
ZpAz schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:35:
Ik heb mijn huis voorzien van lampen en sensoren van Philips Hue (icm Apple HomeKit). En vroeg me af of je ook de tijd kon verlengen voor het "niet detecteren van beweging".

Gaan de lampen erg snel weer uit. (Als in, binnen enkele seconden als er geen beweging meer is). Kan ik het ook zo instellen dat ze enkel uit gaan als er bijvoorbeeld 10 minuten achter elkaar geen beweging is gedetecteerd?
Is er geen mogelijkheid om een vertraging in te stellen in Homekit? De sensor geeft de juiste informatie door, dus dan zou je verwachten dat je dit in de woning-app ook zo zou moeten regelen.

Ik heb geen woninghub ingesteld dus ik kan niks doen op het tabblad 'Automatiseringen'. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
janne_nl schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:39:
Ik heb net mijn(onze) hele tuin uitgebreid met HUE, 2 outdoor ledstrips van 5 meter. Onder het het afdak zitten de balken net wat ver uit elkaar, waardoor het niet helemaal strak is, maar zit er verder prima uit.

[Afbeelding]

Nog niet helemaal klaar, maar links onder de plantenbak (beugeltjes vastgeplakt met montagekit) en onder de rand van het afdak (beugeltjes vastgeschroefd) zit een outdoorstrip.
Ziet er waanzinnig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
ZpAz schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:35:

Hiervoor moet je gewoon de Hue app gebruiken, die is met de sensor veel uitgebreider dan de woning app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ranzige pad schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Idd. Als je gewoon voorzichtig werkt is er niets aan de hand.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:31
heel netjes !
Nog tips waar ik op moet letten? (Behalve het aanbiedingen topic)
janne_nl schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:39:

[Afbeelding]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• xFeverr
Tylen schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 07:16:
[...]

Idd. Als je gewoon voorzichtig werkt is er niets aan de hand.
Vind dat altijd maar raar advies hoor. Ten eerste wordt gezegd dat die persoon een leek is op gebied van electra. Ten tweede is de moeite om er gewoon veilig aan te kunnen werken niet meer dan het omzetten van een schakelaar in de meterkast. Waarom zou je die kleine moeite niet nemen? Echt bizar dat dit dan gewoon geroepen wordt. Tegen iemand die zich een leek noemt notabene en hier om goed advies komt vragen.

Als je aan de electra werkt zet je gewoon de boel uit. Ook als je voorzichtig bent. En dat is het enige juiste advies dat je kan geven.

[ Voor 5% gewijzigd door xFeverr op 30-10-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

xFeverr schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Vind dat altijd maar raar advies hoor. Ten eerste wordt gezegd dat die persoon een leek is op gebied van electra. Ten tweede is de moeite om er gewoon veilig aan te kunnen werken niet meer dan het omzetten van een schakelaar in de meterkast. Waarom zou je die kleine moeite niet nemen? Echt bizar dat dit dan gewoon geroepen wordt.

Als je aan de electra werkt zet je gewoon de boel uit. Ook als je voorzichtig bent. En dat is het enige juiste advies dat je kan geven.
Omdat een groep uitzetten irritant is. Vaak weer klokken opnieuw instellen of weet ik veel wat. :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Slingertj3 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:11:
heel netjes !
Nog tips waar ik op moet letten? (Behalve het aanbiedingen topic)

[...]
Ik zou vooral kijken naar scenes om de lampen aan te zetten.

Daarnaast, lampen krijg je volgens mij met een trafo of op 230, daar moet je wel op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-06-2023
Wie kan mij snel op weg helpen?

Ik heb 3 hue spots in de gang. Ik heb nu een wall switch module aangesloten op deze JUNG impulsdrukker 1 polig maakcontact.

Het lukt me de wall switch te vinden in de hue app en als ik de schakelaar indruk gaat die ook aan, maar zodra ik hem loslaat ook direct weer uit. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
fvdz schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:06:
Wie kan mij snel op weg helpen?

Ik heb 3 hue spots in de gang. Ik heb nu een wall switch module aangesloten op deze JUNG impulsdrukker 1 polig maakcontact.

Het lukt me de wall switch te vinden in de hue app en als ik de schakelaar indruk gaat die ook aan, maar zodra ik hem loslaat ook direct weer uit. Wat doe ik verkeerd?
Reset de wall switch module in de app. Je kunt hem dan meteen weer instellen in de app. Geef aan dat je drukknoppen hebt in plaats van tuimelschakelaars. Dan zal het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-06-2023
Super dank, dat was het inderdaad. ik had de optie drukknop niet direct staan, maar wel eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 16:54
Hallo allemaal!

Ik ben al tijdje aan het zoeken naar goede schakelaar voor hue. Ik heb beneden in de woonkamer de niko 4 knoppen schakelaar op kinetische energie. Ik heb boven in slaapkamers hue bolletje en wil daar een schakelaar die hem niet uitschakelt. Alleen ik zie alle merken met 2 knoppen. Ik heb domme ABB Busch-Jaeger in de gang en boven in de hal. Ik zie dat de slimme 2 knoppen heeft. Wat is nou een goede oplossing? Een domme busch met zoon kastje er achter? Of wel dan een schakelaar met 2 knoppen..? Hoe doen jullie dat in slaapkamer? Ik vindt die Philips hue dimmers lelijk en het wordt anders zoon rommeltje in het huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
DennisDCT schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:22:
Hallo allemaal!

Ik ben al tijdje aan het zoeken naar goede schakelaar voor hue. Ik heb beneden in de woonkamer de niko 4 knoppen schakelaar op kinetische energie. Ik heb boven in slaapkamers hue bolletje en wil daar een schakelaar die hem niet uitschakelt. Alleen ik zie alle merken met 2 knoppen. Ik heb domme ABB Busch-Jaeger in de gang en boven in de hal. Ik zie dat de slimme 2 knoppen heeft. Wat is nou een goede oplossing? Een domme busch met zoon kastje er achter? Of wel dan een schakelaar met 2 knoppen..? Hoe doen jullie dat in slaapkamer? Ik vindt die Philips hue dimmers lelijk en het wordt anders zoon rommeltje in het huis.
Ik weet dat de Gira Friends of Hue schakelaar wordt geleverd met een enkele wip in de doos, zodat je de dubbele wip kan vervangen door een enkele wip. Is dit wat je zoekt? Misschien heeft Niko dit ook. Ik heb alleen Gira schakelmateriaal dus ik heb dan ook alleen gezocht naar Gira Friends of Hue schakelaar.

Die wall switch module kun je ook kopen voor achter je domme schakelaar. Werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 16:54
xFeverr schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:09:
[...]

Ik weet dat de Gira Friends of Hue schakelaar wordt geleverd met een enkele wip in de doos, zodat je de dubbele wip kan vervangen door een enkele wip. Is dit wat je zoekt? Misschien heeft Niko dit ook. Ik heb alleen Gira schakelmateriaal dus ik heb dan ook alleen gezocht naar Gira Friends of Hue schakelaar.

Die wall switch module kun je ook kopen voor achter je domme schakelaar. Werkt ook gewoon.
Dat is echt heel fijn! Ik heb verder gezocht en je lijkt inderdaad gelijk te hebben. Heb ze meteen besteld. Uiterlijk lijkt enorm op de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Om de een of andere reden werkt mijn Coming Home routine niet meer.

Ik heb mij werkelijk een slag in de rondte ge-Googled en (bijna) alles geprobeerd wat voorbij kwam maar mijn lampen gaan niet meer automatisch aan als ik in het donker thuis kom.

Dit gebeurd met meerdere iPhones met de laatste iOS en met alle lampen + Bridge op de laatste versie.

Iemand misschien een idee waar ik nog kan zoeken?

Lijkt wel gebeurd na de update naar iOS15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:44
Mijn hue systeem werkt niet stabiel. Ik heb t vermoeden dat dat is omdat er teveel lampen/sensoren op 1 bridge zitten.

Ik heb nu in 't systeem:
hue bridge v2 1x
slaapkamer: 12x innr GU10
werkkamer: 16x innr GU10
wc boven: 2x innr E27
wc beneden: 2x innr GU10
hal beneden: 3x innr GU10
hal boven: 3x innr GU10
eettafel: 7x hue G125
zithoek: 1x hue H125
motion sensoren: 5x
smart plug: 2x innr
=53 items

Officieel zouden er max 50 items op 1 bridge kunnen. Officieus lees ik her en der 63 items.
In de hue app komt de melding 'niet bereikbaar' te staan bij lampen/sensoren die niet meer werken. Als ik de lamp even van de spanning haal en dus weer opnieuw op laat starten werkt hij weer. Maar al snel is er (dan vaak) een andere lamp of sensor die niet meer bereikbaar wordt.

Op dit moment werken 2 sensoren niet meer en 8 lampen. Dus dan heb ik 43 werkende items.

Als ik ze allemaal tegelijk even opnieuw op laat startten werkt alles wel (eventjes).
Ik krijg geen melding in de hue app dat ik teveel items heb toegevoegd.

Mijn vermoeden is dat een extra bridge mij wel gaat helpen. Of kan er nog iets anders aan de hand zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 31-10-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
@kjiratsiekoedel Het kan ook interferentie op de Zigbee frequentie zijn. Staat de bridge dichtbij een WiFi accesspoint? Heb je al eens een ander kanaal geprobeerd?

Je schakelt toch geen lampen fysiek uit (met een normale schakelaar)? Zigbee is een mesh netwerk en dat soort acties kunnen het wel eens slopen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
@Xander de bridge zit in de meterkast. Daar zit wel meer zendende apperatuur.

Ik heb juist alles permanent aanstaan en ook geen fysieke schakelaar meer om de lampen te bedienen. Dus 't is best een gedoe om een lamp weer opnieuw op te startten (tenzij ik gewoon de groep uitschakel).

Het zijn geen solitaire lampen die niet bereikbaar worden. Op dit moment zijn het met name de lampen in mijn werkkamer. Daar staat er ook nog genoeg aan en die zitten echt niet verder dan een meter. Dus genoeg mesh dekking lijkt mij.

Ik heb nog geen ander zigbee kanaal geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 23:35
kjiratsiekoedel schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:00:
Mijn hue systeem werkt niet stabiel. Ik heb t vermoeden dat dat is omdat er teveel lampen/sensoren op 1 bridge zitten.

Ik heb nu in 't systeem:
hue bridge v2 1x
slaapkamer: 12x innr GU10
werkkamer: 16x innr GU10
wc boven: 2x innr E27
wc beneden: 2x innr GU10
hal beneden: 3x innr GU10
hal boven: 3x innr GU10
eettafel: 7x hue G125
zithoek: 1x hue H125
motion sensoren: 5x
smart plug: 2x innr
=53 items

Officieel zouden er max 50 items op 1 bridge kunnen. Officieus lees ik her en der 63 items.
In de hue app komt de melding 'niet bereikbaar' te staan bij lampen/sensoren die niet meer werken. Als ik de lamp even van de spanning haal en dus weer opnieuw op laat starten werkt hij weer. Maar al snel is er (dan vaak) een andere lamp of sensor die niet meer bereikbaar wordt.

Op dit moment werken 2 sensoren niet meer en 8 lampen. Dus dan heb ik 43 werkende items.

Als ik ze allemaal tegelijk even opnieuw op laat startten werkt alles wel (eventjes).
Ik krijg geen melding in de hue app dat ik teveel items heb toegevoegd.

Mijn vermoeden is dat een extra bridge mij wel gaat helpen. Of kan er nog iets anders aan de hand zijn?
Hoi, bijna 60 lampen, 8 dimmer switches en 7 motion sensoren en 2 smartplugs, wel alles hue, op 1 bridge. Bijna vol dus, maar nog zeer stabiel.
Bridge staat in de meterkast met op 50cm afstand 2 verschillende wifi routers, een reserve hue (omdat ik straks toch ga splitsen buiten vs binnen). Op de een of andere manier geen last van storingen met dit alles.... hopen dat dit zo blijft als de tweede bridge in gebruik wordt genomen...

Nb: zou het aan de innr apparaten kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
t zou aan innr kunnen liggen. Zou jammer zijn, ik heb er veel van...
hij is ook 2 hue sensoren nu kwijt. dus 't is niet helemaal buiten hue systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

bkruyver schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 23:59:
Hoi, bijna 60 lampen, 8 dimmer switches en 7 motion sensoren en 2 smartplugs, wel alles hue, op 1 bridge. Bijna vol dus, maar nog zeer stabiel.
Beetje vergelijkbaar, iets minder lampen maar wel wel veel scenes. Ervaar ook geen issues op 3 lampen na welke niet van hue zijn (osram, helaas nog geen hue model voor te krijgen). Op zich doen de osrams het wel maar lopen vaak tegen het issue aan dat commando's niet gecombineerd kunnen worden (aan + helderheid/kleur etc.).
kjiratsiekoedel schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:00:
Ik heb t vermoeden dat dat is omdat er teveel lampen/sensoren op 1 bridge zitten.
Ik denk eerder dat het innr is. Mogelijk werkt het beter met een innr bridge.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Ik zie dat er inmiddels een (nieuw type) Innr bridge verkrijgbaar is. Toen ik de lampen kocht was deze er niet meer (oude type) en werd flink geadverteerd dat het goed zou werken met de hue bridge.

Eigenlijk wil ik niet nog een bridge in huis... Eerder heb ik de innr lampen ook direct met een homey proberen te combineren, maar dat werkte zo traag dat ik toch een hue bridge erbij heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 09:28

elsinga

=8-)

Vraagje: ik verwarm sinds kort mijn woonkamer via de airco, maar daar zit ook de thermostaat die (nog steeds) de CV aanstuurt. En dus wordt de badkamer niet meer warm. Ik kan wel een schema programmeren waardoor de CV elke dag een uurtje aan gaat, maar dat is met de huidige gasprijzen vrij duur... En aangezien ik toch al Hue gebruik....

Is er ook een (Friends of) Hue device dat ik als een lamp aan en uit kan doen, maar die een potentiaalvrij contact heeft (waarmee ik dan de CV hard kan aanschakelen)?

Ik weet dat ik het ook kan oplossen met een tussenstekker met een kleine adapter en een relais, maar een daarvoor bedoeld device zou mooier zijn. En aangezien de CV ketel ook voor warm water (keuken/douche) wordt gebruikt is het met een tussenstekker de 230v van de ketel schakelen geen handige oplossing.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
elsinga schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:38:
Vraagje: ik verwarm sinds kort mijn woonkamer via de airco, maar daar zit ook de thermostaat die (nog steeds) de CV aanstuurt. En dus wordt de badkamer niet meer warm. Ik kan wel een schema programmeren waardoor de CV elke dag een uurtje aan gaat, maar dat is met de huidige gasprijzen vrij duur... En aangezien ik toch al Hue gebruik....

Is er ook een (Friends of) Hue device dat ik als een lamp aan en uit kan doen, maar die een potentiaalvrij contact heeft (waarmee ik dan de CV hard kan aanschakelen)?

Ik weet dat ik het ook kan oplossen met een tussenstekker met een kleine adapter en een relais, maar een daarvoor bedoeld device zou mooier zijn. En aangezien de CV ketel ook voor warm water (keuken/douche) wordt gebruikt is het met een tussenstekker de 230v van de ketel schakelen geen handige oplossing.
De app en het hele Philips Hue ecosysteem is eigenlijk helemaal gericht op verlichting. Dit soort zaken zou ik daarom echt anders aan pakken buiten Philips Hue om. Het past gewoon niet.

Misschien kun je beter kijken naar andere oplossingen. Zoals thermostaten per zone, waardoor je er voor kunt kiezen om alleen de badkamer te verwarmen.

De CV hard uitzetten lijkt me inderdaad een slecht idee. Daar is zo'n installatie helemaal niet op gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 21:57
waarschijnlijk een domme vraag, maar kon er geen antwoord op vinden.
Is een phillips hue wall plug een oplossing om mijn tv, versterker, surround set enz eraan te hangen en deze uit te zetten gerudende de nacht en dag als ik op het werk zit?

opzich valt het verbruik hiervan mee, maar als er een simpele oplossing is zoals deze plug is dat toch weer meegenomen.
Kan zelf niet makkelijk bij het stopcontact, want deze is netjes weggewerkt achter mijn meubel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Poesmij schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:13:
Is een phillips hue wall plug een oplossing om mijn tv, versterker, surround set enz eraan te hangen en deze uit te zetten gerudende de nacht en dag als ik op het werk zit?

opzich valt het verbruik hiervan mee, maar als er een simpele oplossing is zoals deze plug is dat toch weer meegenomen.
Kan zelf niet makkelijk bij het stopcontact, want deze is netjes weggewerkt achter mijn meubel.
Ook hierbij is het zo dat Hue meer gericht is op verlichting. Dus in de app zal je TV-meubel zich gedragen als lamp. Het gaat zich mengen in je scenes, etc. etc. Als je je daar overheen kunt zetten: ga je gang. Zo niet, dan kan je beter een andere oplossing zoeken.

Verder: Heb je een OLED-TV? Dan moet je er wel even op letten dat je de stroom er niet af haalt zodra je de TV uit zet zodat de pixel refresher zijn werk kan doen. Bij mijn TV kan het een uurtje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
xFeverr schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:26:
[...]

Ook hierbij is het zo dat Hue meer gericht is op verlichting. Dus in de app zal je TV-meubel zich gedragen als lamp. Het gaat zich mengen in je scenes, etc. etc. Als je je daar overheen kunt zetten: ga je gang. Zo niet, dan kan je beter een andere oplossing zoeken.

Verder: Heb je een OLED-TV? Dan moet je er wel even op letten dat je de stroom er niet af haalt zodra je de TV uit zet zodat de pixel refresher zijn werk kan doen. Bij mijn TV kan het een uurtje duren.
Kijk dat is goed om te weten, thanks.
Voor verlichting kan je denkik wel bepaalde groepen maken neem ik aan? Verder nog geen ervaring met het hele systeem, maar wil het nog wel een keer verder opzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Die hue plug gebruikt ook iets van 0.2Watt lees ik, dus let op dat je überhaupt wel bespaard.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
@DukeBox @Xander @bkruyver

Ik heb contact gehad met Innr. En het ligt aan de firmware. Er zit een bug in de GU10, E27 en E14 lampen.

De reactie van Innr:
[Dank voor je bericht. Dit heeft helaas te maken met een bug in de firmware van de lampen. Bij een grote hoeveelheid (vanaf een stuk of 20-25, dat is per situatie verschillend) raakt het geheugen vol en schopt de Hue bridge er dan soms één of meer lampen uit. Dit zijn inderdaad alleen de Innr lampen en alleen de E27's, E14's en GU10’s en gebeurd alleen als deze gekoppeld zijn aan een Hue bridge. We zijn momenteel druk bezig met het zoeken naar de oplossing voor dit probleem, maar dit gaat helaas nog wel een paar maanden duren.

Als tussentijdse oplossing, kan ik je onze nieuwe bridge BG 220 kosteloos toesturen, zodat je daar je Innr lampen op kan aansluiten en ze dus niet meer onbereikbaar worden. Als de update van de lampen er eenmaal is, mag je deze lampen aan de Innr bridge gekoppeld houden of weer resetten en terugkoppelen aan de Hue bridge. Lijkt deze oplossing je wat?
Net en vlot antwoord. Maar erg balen dat het zo is. Ik denk dat het ook de reden is waarom het zo matig met Homey werkte.
Op zich lijkt de voorgestelde oplossing redelijk, maar de vraag is maar wat het in de praktijk gaat opleveren. Gaat het lukken dit probleem op te lossen. En inmiddels heb ik ook hue lampen, hoe gaat dat dan weer samenwerken? Veel vraagtekens. En ik wil eigenlijk niet nog een app... Eigenlijk wil ik nu over op volledig hue.

[ Voor 82% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 02-11-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:42
i2Paq schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:29:
Om de een of andere reden werkt mijn Coming Home routine niet meer.

Ik heb mij werkelijk een slag in de rondte ge-Googled en (bijna) alles geprobeerd wat voorbij kwam maar mijn lampen gaan niet meer automatisch aan als ik in het donker thuis kom.

Dit gebeurd met meerdere iPhones met de laatste iOS en met alle lampen + Bridge op de laatste versie.

Iemand misschien een idee waar ik nog kan zoeken?

Lijkt wel gebeurd na de update naar iOS15.
Heb je de routine ingesteld in de Hue app of in de Woning app? Ik kreeg het via de Woning app weer aan de gang sinds IOS15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

sheepdog schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:22:
[...]

Heb je de routine ingesteld in de Hue app of in de Woning app? Ik kreeg het via de Woning app weer aan de gang sinds IOS15
Woning App? Die ken ik niet. Vertel?

Voor nu dus alleen in de Hue App.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Poesmij schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:13:

De plug kost je 25 euro, de besparing per jaar zal hooguit een euro zijn, gok ik zo (altijd leuk om echt uit te rekenen).
Je terugverdientijd is dan zo lang dat die plug het allang niet meer doet.
Wellicht is een analoge tijdschakelaar van 3 euro een betere optie?

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 21:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Uitgaande van bij elkaar 2 Watt sluipverbruik, 21 ct/kWh is dat al gauw €3,65 per jaar.
Dan is de terugverdientijd zo verkeerd nog niet.
Ik weet niet hoe milieutechnisch de Hue schakelaar zich verhoudt tot de besparing. Maar alle beetjes helpen.
Daarnaast staat je apparatuur ook niet continu onder spanning, scheelt wellicht op de levensduur? (Geen idee of dit een ding is 😝)
En schade bij spanningspieken wordt voorkomen. Ik weet niet of zo’n schakelaar voldoende is om te beschermen tegen blikseminslag, ik denk het eigenlijk niet.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:42
i2Paq schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:09:
[...]

Woning App? Die ken ik niet. Vertel?

Voor nu dus alleen in de Hue App.
Staat standaard op je iPhone als het goed is ;) Onder het blokje automatisering kun je makkelijk een routine aanmaken voor thuiskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
bartvl schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:42:
Uitgaande van bij elkaar 2 Watt sluipverbruik, 21 ct/kWh is dat al gauw €3,65 per jaar.
Dan is de terugverdientijd zo verkeerd nog niet.
Ik weet niet hoe milieutechnisch de Hue schakelaar zich verhoudt tot de besparing. Maar alle beetjes helpen.
Daarnaast staat je apparatuur ook niet continu onder spanning, scheelt wellicht op de levensduur? (Geen idee of dit een ding is 😝)
En schade bij spanningspieken wordt voorkomen. Ik weet niet of zo’n schakelaar voldoende is om te beschermen tegen blikseminslag, ik denk het eigenlijk niet.
Tsja, 2 watt, de TV is waarschijnlijk minder dan 0.5watt stdby. Echter ik heb een HEOS soundbar met 3 sattelites...allemaal ongeveer 4 watt, want ja, de wifi is standby anders werkt het allemaal niet. Een wifi AP en een switch....ook zo'n 5 watt zeker, dan nog een wat of 5 of zo van mijn Humax. Wil ik ook niet allemaal uit, dat geeft weer andere nadelen.

Los van het feit dat ook het hard aan en uit schakelen elke dag (meerdere keren) niet goed is voor de voedingen wil ik ook wel het gemak van het snel aan zijn. Wellicht moet ik voor een vakantie eens verder kijken.

Maar ik denk dat er in een ander draadje veel meer info te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
Ursamajor schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:34:
[...]

De plug kost je 25 euro, de besparing per jaar zal hooguit een euro zijn, gok ik zo (altijd leuk om echt uit te rekenen).
Je terugverdientijd is dan zo lang dat die plug het allang niet meer doet.
Wellicht is een analoge tijdschakelaar van 3 euro een betere optie?
Naja dat is nog betwijfelbaar, want mijn broer heeft alles lopen nameten en de versterker die wij hebben vreet bijna 30/40 watt in standby.
Maar miss maar eens kijken naar een goedkope schakelaar om te aanzien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 21:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Poesmij schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:32:
[...]

Naja dat is nog betwijfelbaar, want mijn broer heeft alles lopen nameten en de versterker die wij hebben vreet bijna 30/40 watt in standby.
Maar miss maar eens kijken naar een goedkope schakelaar om te aanzien :).
Tijd voor een nieuwe versterker dan 😉 of wordt met ‘in stand-by’ bedoeld dat de versterker wel ingeschakeld is maar geen geluid weergeeft? Dat is wat minder bijzonder voor bepaalde versterkers.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
bartvl schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:46:
[...]

Tijd voor een nieuwe versterker dan 😉 of wordt met ‘in stand-by’ bedoeld dat de versterker wel ingeschakeld is maar geen geluid weergeeft? Dat is wat minder bijzonder voor bepaalde versterkers.
Haha word sowieso tijd voor een nieuwe, tot die tijd maar even een schakelaar ertussen. Bedankt in ieder geval :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Poesmij schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:32:
Er zijn helaas best wel wat apparaten die 30 - 40 Watt verbruiken in de stand-by stand.

Sommige apparaten verbloemen hun standby verbruik, door dit niet in Watts maar in milli-Amperes te geven. Dan klinkt 20mA als heel erg weinig, die 20mA van het apparaat is dan wel bij 235 Volt, dus bijna 5 Watt standby verbruik. Zoiets kan je aantreffen bijvoorbeeld bij een bewegingsmelder op netspanning, of bij een ouderwetse deurbeltransformator (die meer dan 99,99% van het jaar in leegloop draait).

Een ouderwetse spaarlamp die bijna versleten is, geeft ook bijna geen licht meer, maar blijft net zo veel energie gebruiken.

Ik gebruik ook switches op Hue, omdat ik een voorraadje gewone led lampen heb die nog wil gebruiken.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Vandaag eindelijk de Hue Play Gradient Light Tube binnengekregen. Heb hem onder mijn TV staan in plaats van de Hue Play Bars (3stuks). Zoveel beter dan de Play Bars! Kleuren worden beter gestuurd en het kijkt een stuk rustiger. Samen met de Gradient Light Strip achter m'n TV is dit projectje ook weer afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Laatst online: 15-07 10:16

joskuiper

PapaCooper

In mijn schuur heb ik 3 stuks LED TL verlichting aangesloten op een stekker, stekker in de Hue Smart Plug.
Die smartplug wordt geactiveerd door de sensor.
Bij beweging gaat de TL verlichting aan en na 5 minuten (zo heb ik het ingesteld gaat het weer uit.
Werkt op zicht prima, maar ik kom 1 probleem tegen.

Als ik na 5 minuten en 10 seconden de schuur binnenkom reageert hij niet.
Pas een minuut later (ofzo, niet exact bijgehouden) wordt de smartplug weer geactiveerd door de sensor.
Overige Hue verlichting + sensoren werken wel zoals het hoort, dus het lijkt aan de Smartplug combinatie te liggen? Zit daar een soort "cooling down" o.i.d. op?
Is er een workaround?

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:38
joskuiper schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:47:
In mijn schuur heb ik 3 stuks LED TL verlichting aangesloten op een stekker, stekker in de Hue Smart Plug.
Die smartplug wordt geactiveerd door de sensor.
Bij beweging gaat de TL verlichting aan en na 5 minuten (zo heb ik het ingesteld gaat het weer uit.
Werkt op zicht prima, maar ik kom 1 probleem tegen.

Als ik na 5 minuten en 10 seconden de schuur binnenkom reageert hij niet.
Pas een minuut later (ofzo, niet exact bijgehouden) wordt de smartplug weer geactiveerd door de sensor.
Overige Hue verlichting + sensoren werken wel zoals het hoort, dus het lijkt aan de Smartplug combinatie te liggen? Zit daar een soort "cooling down" o.i.d. op?
Is er een workaround?
De bewegingssensors hebben vaak een cooldown na de laatse beweging die ze detecteren, maar dan zou wel minder moeten zijn dan 5 min.
Pagina: 1 ... 19 ... 85 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic