Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:00

Oxigeon

En zo is dat!

On_E schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:25:
Breakthrough op Kaleidoscope gaat echt nergens over.

Er staan een stuk of dertig gasten op het dak bij C2 te wachten bij de liften, dus zo kom je nooit boven. En een gecoördineerde aanval met transporthelikopter en een Apache of zo gebeurt ook niet zomaar even, dus hoe moet je daar als aanvaller doorheen komen? :D
If you have a problem, if no one else can help, and if you can find them...
maybe you can hire the A-Team.

Zelf nog geen breakthrough gespeeld. Maar met die heli is het beste plan wat je kan maken. Stap achter het stuur en dan wachten tot dat nog iemand doet. Dan samen die kant uit vliegen en iedereen uitstappen.

Dit zou inderdaad makkelijker gaan als er een voice chat was in-game

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41

On_E

Housemusic

Oxigeon schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:32:
[...]

If you have a problem, if no one else can help, and if you can find them...
maybe you can hire the A-Team.

Zelf nog geen breakthrough gespeeld. Maar met die heli is het beste plan wat je kan maken. Stap achter het stuur en dan wachten tot dat nog iemand doet. Dan samen die kant uit vliegen en iedereen uitstappen.

Dit zou inderdaad makkelijker gaan als er een voice chat was in-game
Ik zie het wel al voor me dat zodra je met je heli’s het dak van de wolkenkrabber hebt bereikt er een stuk of 15 anti-air missiles e.d. op je afkomen. :D

Nu rent het aanvallende team rondjes om de wolkenkrabber heen om de overige verdedigers die her en der opduiken af te schieten tot de game verloren is…

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:23

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zijn er hier mensen die deze game via EA play hebben gekocht? Krijg je 10% korting.

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:51
EnzymeNL schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:19:
Ik ga een aantal van jullie toevoegen op PS5 :) Zal alleen voor de nachtelijke uurtjes in het weekend zijn dus hoop dat er nog iemand wakker is dan.
Daar ben ik er regelmatig een van. Moet alleen de game nog in huis halen O-)

PSN: bollsie

• Rob-hin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-12-2024
Iemand nog een mening of ik Xbox X series of PS5 moet halen? Kan geen verschil vinden omdat het veel over graphics gaat en die zijn gelijk. Misschien zit er nog een ervaring verschil in?

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:37
Grudgie schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:27:
Zijn er hier mensen die deze game via EA play hebben gekocht? Krijg je 10% korting.
Ja, Gold edition gekocht, ipv 89 euro, voor 79 euro.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:51
Bugfield weer even opgestart.. kon weer geen loadout selecteren, squadmates niet reviven en ga zo maar door.

Dice heeft nog een hoop werk te doen.

psn: HertogJack

• Grudgie

Grudgie

Buizerd__NL schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:26:
[...]

Ja, Gold edition gekocht, ipv 89 euro, voor 79 euro.
Ik zie de gold edition niet voor 79 euro. Wel 89 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rob-hin schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:02:
Iemand nog een mening of ik Xbox X series of PS5 moet halen? Kan geen verschil vinden omdat het veel over graphics gaat en die zijn gelijk. Misschien zit er nog een ervaring verschil in?
Ja de Xbox Series X versie, digitaal in Brazilië (Google is your friend). Ben je €45,- kwijt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Weer een avond gespeeld zojuist en overall zie ik zeker potentie in dit spel echter met alle bugs is het gewoon een spel dat niet af is...

En dat is wel een ding want er zijn best wat bugs maar ook irritaties over van alles en nog wat dat ik het niet zo snel zie opgelost dat het een fijn spel is.

Overigens mis ik het scorebord niet eens zo erg. Mogelijk als ze dat implementeren dat ze enkel kills of punten laten zien.

Voor wie twijfelt om te kopen: zou gewoon even wachten tot de eerste grote buggs eruit zijn.

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:23

BroWohsEdis

George Orwell was right.

On_E schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:25:
Breakthrough op Kaleidoscope gaat echt nergens over.

Er staan een stuk of dertig gasten op het dak bij C2 te wachten bij de liften, dus zo kom je nooit boven. En een gecoördineerde aanval met transporthelikopter en een Apache of zo gebeurt ook niet zomaar even, dus hoe moet je daar als aanvaller doorheen komen? :D
Volgens mij zat DICE met het hoofd vast in de reet van EA toen ze deze map ontwierpen..

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habbekrats_NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:53
Absurd. Dik betaald voor early access om vervolgens een week kanonnenvoer te zijn. Echt een schandalige vertoning!

Al wel level 35 dus al aardig wat uurtjes erin zitten.

XBL GT: HabbekratzNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:00
net 1,5 uur gespeeld op de ps5, het eerste uur was wel even slikken. Het lijkt wel of iedereen early access had in die game, bijna alle spelers waren tussen de level 40 en 65 en ik werd echt continu doodgeschoten.

Daarna overgestapt op portal, heeeeeeeerlijk, dat speelde echt lekker. Ik vind de graphics in portal ook een stuk beter aangezien die niet die cleane look van de nieuwe maps heeft waar ik nog aan moet wennen.

ben nu level 6 en het begint een beetje te komen. Wel vind ik dat de nieuwkomers nu wel een enorm nadeel hebben als nieuwelingen tegen bijna alle spelers die blijkbaar al de hele week niets anders spelen (met zulke enorme hoge levels). Sta je daar met je level 1 wapen met een iron sight tegen 20 snipers aan de andere kant van de map zucht, nog een lange weg te gaan hahaha.

Dat scoreboard op het einde mis ik niet echt, ik vind dat huidige scoreboard systeem voor je eigen party prima. Verder ook nog geen bugs tegengekomen in die anderhalf uur, bij mij werkte die loadouts en revives prima, en ook de squad bleef prima bij elkaar. Maar als ik het online zo lees dan zullen die bugs ongetwijfeld nog wel komen.

Grafisch is die echt top vind ik, die dynamische weerswisselingen en die events zijn mooi gedaan. Ik had gelezen dat de game geen autoaim heeft, maar daar merk ik in de praktijk niks van, ik vind het richten en schieten prima gaan, hoeft van mij ook niet aangepast te worden.

Al met al een prima eerste indruk in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 01:39:
net 1,5 uur gespeeld op de ps5, het eerste uur was wel even slikken. Het lijkt wel of iedereen early access had in die game, bijna alle spelers waren tussen de level 40 en 65 en ik werd echt continu doodgeschoten.

Daarna overgestapt op portal, heeeeeeeerlijk, dat speelde echt lekker. Ik vind de graphics in portal ook een stuk beter aangezien die niet die cleane look van de nieuwe maps heeft waar ik nog aan moet wennen.

ben nu level 6 en het begint een beetje te komen. Wel vind ik dat de nieuwkomers nu wel een enorm nadeel hebben als nieuwelingen tegen bijna alle spelers die blijkbaar al de hele week niets anders spelen (met zulke enorme hoge levels). Sta je daar met je level 1 wapen met een iron sight tegen 20 snipers aan de andere kant van de map zucht, nog een lange weg te gaan hahaha.

Dat scoreboard op het einde mis ik niet echt, ik vind dat huidige scoreboard systeem voor je eigen party prima. Verder ook nog geen bugs tegengekomen in die anderhalf uur, bij mij werkte die loadouts en revives prima, en ook de squad bleef prima bij elkaar. Maar als ik het online zo lees dan zullen die bugs ongetwijfeld nog wel komen.

Grafisch is die echt top vind ik, die dynamische weerswisselingen en die events zijn mooi gedaan. Ik had gelezen dat de game geen autoaim heeft, maar daar merk ik in de praktijk niks van, ik vind het richten en schieten prima gaan, hoeft van mij ook niet aangepast te worden.

Al met al een prima eerste indruk in ieder geval!
Je hebt vaak maar 5 kills nodig voor een fatsoenlijke scope.
En bij Solo & Co-op unlock je ook attachments.. just a tip. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Rivanov schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 06:44:
[...]

Je hebt vaak maar 5 kills nodig voor een fatsoenlijke scope.
En bij Solo & Co-op unlock je ook attachments.. just a tip. ;)
Wat bedoel je met solo en coop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
Oxigeon schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:00:
[...]

Wat bedoel je met solo en coop?
Je kant de complete BF2042 ervaring online ook spelen als solo Squad tegen bots.
Het voordeel is dat je de bots op beginners kan zetten waardoor de overall ervaring wat beter te doen is.
Ik ben zo ook begonnen om eens even op een wat rustigere manier de guns, voertuigen en maps te verkennen. Je wordt door de "beginners" modus bots wat minder snel overhoop geschoten.
Ondertussen level je net zo hard als dat je online tegen anderen zou spelen.

Iemand die met AR speelt? Met die eerste 2 kan ik helemaal niets. Op lange afstand schiet ik met een SMG nog sneller iemand dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:50

RawChild

PSN: Rawchild

Ik heb bij solo en co-op juist het idee dat niet al je kills tellen. Ik unlock daar inderdaad ook wel dingen, maar voor bepaalde attachments blijft de kill teller op 0 staan. Maar om de maps te leren kennen is het zeker handig, maar je krijgt met conquest wel de 64 speler versie van de maps, zeg maar de versie die je op de PS4 krijgt, stukje kleiner dus.

Is er nou een day one patch?

[ Voor 4% gewijzigd door RawChild op 19-11-2021 08:08 ]

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Deze game ook gekocht. Als er mensen potjes willen spelen mogen ze mij toevoegen op PlayStation: Grudgie7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:37
RawChild schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:07:
Ik heb bij solo en co-op juist het idee dat niet al je kills tellen. Ik unlock daar inderdaad ook wel dingen, maar voor bepaalde attachments blijft de kill teller op 0 staan. Maar om de maps te leren kennen is het zeker handig, maar je krijgt met conquest wel de 64 speler versie van de maps, zeg maar de versie die je op de PS4 krijgt, stukje kleiner dus.

Precies dit, hier liep ik alles ook tegen aan. Ik dacht mooi kan ik attachtments unlocken voor de scout heili, maar helaas.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

BroWohsEdis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:35:
[...]

Volgens mij zat DICE met het hoofd vast in de reet van EA toen ze deze map ontwierpen..
De map is supertof in Conquest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RawChild schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:07:

Ribbons werken niet in Solo & Co-op, maar de eerste reeks attachments wel. Soms krijg je ze niet meteen ter beschikking. Je moet dan de game even afsluiten en opnieuw opstarten en dan zie je de attachments wel. :)

En er zit wel een XP cap op. Dus je kunt in één potje niet oneindig veel XP behalen. Maar het helpt wel om wat wapens vrij te spelen en enigszins "snel" te levelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 19-11-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
nog mensen die last hebben van de voetstappen? Klinken zo heel onrealistisch, precies allemaal kindervoetjes en ik hoor ze voortdurend van overal…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 16:46
Na de update nog steeds last van teamgenoten zonder naam boven hun poppetje of voertuig. Ontzettend knullig en extra irritant omdat in een vlaag van verstandsverbijstering Dice heeft besloten dat beide teams (RU en US) DEZELFDE FUCKING POPPETJES heeft.

Man man man…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:13
ChrisLNFF schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:01:
Na de update nog steeds last van teamgenoten zonder naam boven hun poppetje of voertuig. Ontzettend knullig en extra irritant omdat in een vlaag van verstandsverbijstering Dice heeft besloten dat beide teams (RU en US) DEZELFDE FUCKING POPPETJES heeft.

Man man man…..
In hectische situaties is het soms niet te doen. Rent iedereen door elkaar en ben ik regelmatig te laat met reageren. Soms zit er helemaal geen kleurtje boven en ben ik eerst 2 seconden aan t checken of t friend of vijand is. Resultaat ik dood.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

ChrisLNFF schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:01:

Man man man…..
Dit had ik gisteren ook. Schoot een magazijn leeg waarna ik erachter kwam omdat hij niet terug schoot toen hij naar me keek haha.
UninPro schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:42:
[...]

Je kant de complete BF2042 ervaring online ook spelen als solo Squad tegen bots.
Het voordeel is dat je de bots op beginners kan zetten waardoor de overall ervaring wat beter te doen is.
Ik ben zo ook begonnen om eens even op een wat rustigere manier de guns, voertuigen en maps te verkennen. Je wordt door de "beginners" modus bots wat minder snel overhoop geschoten.
Ondertussen level je net zo hard als dat je online tegen anderen zou spelen.

Iemand die met AR speelt? Met die eerste 2 kan ik helemaal niets. Op lange afstand schiet ik met een SMG nog sneller iemand dood.
Dit wist ik nog niet. Lees stukje verder dat er een max xp reached bij zit. Dit tik ook ook vaker aan jn de potjes tegen andere spelers.

Tegen de AI zou wel fijn zijn dat ik even kan oefenen met de heli en vliegtuigen. Daar ben ik echt nog geen held in.

[ Voor 48% gewijzigd door Oxigeon op 19-11-2021 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:30
Ik speel echt nog met gemende gevoelens:
Voor mijn gevoel moet ik mensen 15x raken en ik ben zelf in 3 kogels dood
ik vind het onwijs irritant dat ik mijn eigen pijltje op de full map zo ontzettend lastig kan zien.
1 goede attack heli piloot kan de hele map domineren
Die hovercraft is echt gestoord slecht gemaakt
De wirwar aan menu voor de settings op de PS5 is echt slechter dan ik ooit elders gezien heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

T7D_Sneezy schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:48:
ik vind het onwijs irritant dat ik mijn eigen pijltje op de full map zo ontzettend lastig kan zien.
De wirwar aan menu voor de settings op de PS5 is echt slechter dan ik ooit elders gezien heb
Zelf zoek ik me ook regelmatig rot naar mezelf oo de kaart. Pijltje mag van mij best wel een andere kleur hebben. Maar naar mate ik de maps beter ken vind ik mezelf wel steeds beter terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

T7D_Sneezy schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:48:
dat heb ik ook, easy kill denk ik soms en toch leg ik het loodje.

Ik kan rondvliegen in een heli, mar ik kan echt helemaal niks raken, wiet weet hoe je stil kan hangen?
En hoe krijg je je aim goed met een heli, ik kan mijn aim dus echt niet op een poppetje houden en voertuig lukt ook niet, als ik een kill heb is het puur geluk...en ik word zelf aan de lopende band door die heli's kapot geschoten, snap er niks van haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Ik zit enorm te twijfelen over deze game. Vooraf gedacht dat ik sowieso Battlefield zou halen boven COD. Nou is dat standpunt blijven staan, maar nu na alle negatieve reviews vraag ik me af of ik niet even zou moeten wachten. Nog tips hier? Moet ik nog even wachten? Is het echt zo 'slecht' zoals de reviews zeggen?

En ik dacht dat alle BF's wel even nodig hebben om op gang te komen - wat kunnen we verwachten t.a.v. perspectief met patches etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Laatst online: 10-09 12:09
RawChild schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:14:
[...]

dat heb ik ook, easy kill denk ik soms en toch leg ik het loodje.

Ik kan rondvliegen in een heli, mar ik kan echt helemaal niks raken, wiet weet hoe je stil kan hangen?
En hoe krijg je je aim goed met een heli, ik kan mijn aim dus echt niet op een poppetje houden en voertuig lukt ook niet, als ik een kill heb is het puur geluk...en ik word zelf aan de lopende band door die heli's kapot geschoten, snap er niks van haha.
De standaard heli controls zijn echt heel naar. Ik zou even een aantal dingen aanpassen.

Omhoog/omlaag niet op linker stick maar op L2 en R2
Hulp systeem uitzetten
Schietknop evt aanpassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Casual_T schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:25:
Ik zit enorm te twijfelen over deze game. Vooraf gedacht dat ik sowieso Battlefield zou halen boven COD. Nou is dat standpunt blijven staan, maar nu na alle negatieve reviews vraag ik me af of ik niet even zou moeten wachten. Nog tips hier? Moet ik nog even wachten? Is het echt zo 'slecht' zoals de reviews zeggen?

En ik dacht dat alle BF's wel even nodig hebben om op gang te komen - wat kunnen we verwachten t.a.v. perspectief met patches etc?
ik vermaak mij er wel mee (al is kills maken wel een dingetje geworden bij mij, gisteren even cod gespeeld en ik stond bijna altijd top 3, Halo ook vaak top 2. maar deze game solo is echt lastig voor mij).

Er missen wat dingen en er zijn wat bugs en wat OP voertuigen, daar kan je je aan ergeren. Maar het is een mooie game en echt wel speelbaar, maar er kan nog een hoop beter. Als je denkt dat alle minpunten die er nu zijn voor jou acceptabel zijn dan zou ik hem al wel kopen, het wordt als het goed is alleen maar beter. Of even wachten, maar ik heb altijd het gevoel met dit soort games dat als je wacht je straks dropt in een slagveld waar iedereen nog veel en veel beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik ben zelf geen grote COD liefhebber. Dat gezegd hebbende, bij COD krijg je in principe een game die af is en doet wat het moet doen. Bij BF is dat zeker niet het geval. Alleen al de UI is om gek van te worden.

Ik zou het gewoon eerst even aanzien voordat je je geld aan een waardeloze studio/publisher geeft.

Wellicht kun je op consoles ook een maandje EA play nemen om te testen. En als je de game koopt kun je geloof ik binnen 24 uur na opstarten een refund aanvragen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik vind het totaal verschillende games.. COD is snel, lage TTK, mij net iets te flitsend. Alles draait om de kills.
BF is voor mij altijd meer gameplay geweest, met je squad op pad.

En het klopt, BF wordt toch altijd weer gereleased onder de druk van de feestdagen naar mijn gevoel. Pas na een paar maanden zijn de ergste kinderziektes er wel uit. Wat mij betreft hadden ze dus ook prima een jaartje mogen wachten, maar ik denk dat ze toch wel elke twee jaar wilden releasen, en nu lopen ze al een jaar achter (zal wel corona zijn).

Denk dat je ook twee soorten verdienmodellen hebt:
- snel releasen, de echte fans kopen toch wel, geeft je de tijd om bugs te fixen
- Als de bugs gefixed zijn, is de game in prijs gedaald en heb je misschien meer spelers die je over de streep kunt trekken.

Eerder had je bij optie 2 natuurlijk ook nog DLC en lootboxes als verdienmodel, maar ik denk dat EA dat sinds battlefront heeft laten varen. Ze zetten nu meer in op betaalde skins/operators enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Thanks allemaal, ik kijk het even aan. De meningen lopen allemaal erg uiteen zie ik, ik heb er persoonlijk wel vertouwen in dat bugs uit de game worden gehaald :).

Ik snap daarentegen wel de kritiek, je verwacht gewoon een game die af is en niet onder tijdsdruk uitgebracht is. Dat is dan weer slordig, maar past ook wel weer erg in de 'tijd' waarin we leven..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
Casual_T schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:23:
Thanks allemaal, ik kijk het even aan. De meningen lopen allemaal erg uiteen zie ik, ik heb er persoonlijk wel vertouwen in dat bugs uit de game worden gehaald :).

Ik snap daarentegen wel de kritiek, je verwacht gewoon een game die af is en niet onder tijdsdruk uitgebracht is. Dat is dan weer slordig, maar past ook wel weer erg in de 'tijd' waarin we leven..
Persoonlijk vermaak ik mij kostelijk met de game, net zoals de meeste van mijn vrienden.

Wat je misschien het beste kunt doen is 1 maand EA Play aanschaffen, en dan kun je de game 10 uur spelen. Kom je er vanzelf achter of je het wat vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Casual_T schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:23:

probleem is volgens mij dat het sinds BF4 altijd "nooit helemaal af" was bij release..
Als je er geen haast mee hebt. kun je natuurlijk de aanbiedingenbak afwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbtgsPiSigX9VXfJEKCZLH44bKw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FzIMAcYE0lOdGgzSh9thkLHb.png?f=user_large

Zoals je bij Battlefield V (PS4) kunt zien, gaat dat soms al rap.. Gemiddelde prijs bij release €60. Half jaartje later al €40 gemiddeld. (met uitschieters naar €28)

Ik haal hem denk ik volgende week bij een black friday deal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

De online negativiteit is wel wat overdreven denk ik. Er is genoeg aan te merken inderdaad, maar een Battlefield 4 werkte niet eens online de eerste maanden op consoles en wordt nu vaak aangehaald als voorbeeld voor hoe het wel zou moeten.

Alsnog is het ook niet zo dat ik de game in huidige staat blind zou aanraden, maar als je lang gewacht hebt op een BF met moderne setting, go for it. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

vandaag toch de officiele release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:05
greatgonzo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:36:
vandaag toch de officiele release?
ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
Met een full squad is het gewoon weg fantastisch. Qua gameplay kan je helemaal los. Zeker als je ook nog een beetje nadenkt als Squad en acute dreigingen als vehicle’s direct aanpakt.

Klote zijn gewoon de bugs. Dit bericht schrijf ik terwijl ik met 20 kills niet meer gerived of deployed kan worden. En ik ben niet de eerste van de Squad vandaag. Zit je dan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 12:57
UninPro schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:45:
Met een full squad is het gewoon weg fantastisch. Qua gameplay kan je helemaal los. Zeker als je ook nog een beetje nadenkt als Squad en acute dreigingen als vehicle’s direct aanpakt.

Klote zijn gewoon de bugs. Dit bericht schrijf ik terwijl ik met 20 kills niet meer gerived of deployed kan worden. En ik ben niet de eerste van de Squad vandaag. Zit je dan…
Die bug had ik net ook. Erg irritant.
Lag op de grond met de counter op 0
Kon niet meer respawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 15:03
hoe kan je jouw eigen creaties in portal laten bevolken? Dat kan zeker enkel als ik hem zelf host, dat die dan in de serverlijst van de community komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:17
Over-all vind ik het echt een prima game! Voor mij persoonlijk moet ik me kunnen vermaken met een game, en dat kan ik hierbij zeker. Qua bugs ben ik tot nu toe niet heel veel tegengekomen wat het spel negatief beïnvloed. En dit is pas de release, denk dat komende tijd het steeds beter wordt. Krijg dan toch een gevoel dat mensen express negatief willen zijn over een nieuwe game. Zo is dat ook bij films, muziek en andere zaken.

Enige wat me echt stoorde, en dat deed het ook in battlefield 5, is dat de damage niet geijkt lijkt. Als ik een raket op iemands snufferd schiet verwacht ik dat hij morsdood is. Niet 20 damage en daarna zelf dood gaan als je moet wisselen naar je normale wapen. Dit irriteerde me in bf5, en hierbij is het hetzelfde. (En ja ik schiet echt op iemand, en vaak als hij op 1m komt van iemand is bovenstaande het geval).

Ik speel zelf op ps4, helaas veel van m’n vrienden over naar pc, en de ps5 nergens te koop. Mochten mensen iemand zoeken voor in de squad die ook graag van teamplay houden:
Psn: schermutsel (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pina schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:03:
hoe kan je jouw eigen creaties in portal laten bevolken? Dat kan zeker enkel als ik hem zelf host, dat die dan in de serverlijst van de community komt te staan?
Verzin een goede titel die je server beschrijft, maak een volledige beschrijving. Je kan het altijd nog delen via de Discord van Battlefield. De server komt in de server browser te staan ja, totdat de laatste speler de server verlaat.

Al denk ik wel dat je eerder met iets unieks moet komen dan een standaard server zonder enige tweaks. Een simpele Conquest server met iets meer tickets gaat je niet helpen. Een zombie mode daarentegen zou eerder mensen lokken.

[ Voor 6% gewijzigd door RobinNL op 19-11-2021 16:21 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:39
Ik kwam dit overzicht net tegen, op de helft was ik zelf nog geen eens gekomen.

https://www.forbes.com/si...and-gamers-are-not-happy/

Ik snap best dat een hoop van jullie al (veel) plezier kunnen hebben met de huidige "versie", maar ik mis persoonlijk echt te veel mijn ogen "cruciale" battlefield zaken om het voor mij op langer termijn leuk te houden. Met oog op mogelijke korting(en) volgende week ga ik misschien dit weekend wel een paar potjes spelen met de 10-uur trial, maar realistisch verwacht ik eigenlijk niet dat ik hem ga halen binnenkort (en in het kader "vote with your money") want ik denk dat we niet eens de helft van die missing features gaan terugzien in komende updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nadser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 11:45
Ik heb toch besloten om 2042 te kopen, vanavond meteen uit proberen op de PS5.

Mijn psn is Nadsers, mochten er mensen zijn die op de playstation net zo eenzaam zijn als mij; voeg me toe!

Hopelijk komt Discord snel naar de Playstation.. zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 16:03
pina schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:03:
Persoonlijk zou een server met "milsim" settings mijn aandacht trekken.

https://youtu.be/3a2UqJvsgDE

Psn: Pteradon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropkogel
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-10-2023
Beste allen,
Ik heb de game online via Ps store gekocht en betaald.
Ik zie echter nog geen download om de volledige versie te installeren.
Wie weet hier iets van?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 09:45
In de FAQ van deze topic staat "Wanneer wordt Battlefield 2042 gelanceerd en op welke platforms?
Battlefield 2042 is beschikbaar op 19 november en wordt gelanceerd op Xbox One-, Xbox Series X|S-, PlayStation 4- en PlayStation 5-consoles, samen met pc op Steam, Origin en de Epic Games Store."

Het spel komt voorlopig dus niet in de Xbox game pass voor PC? Of lees ik het verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropkogel
Freeman,
Ik heb ps4 maar nog niets ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Misschien ben ik gewoon niet goed genoeg maar ik heb echt moeite om een mooie streak te maken (ook al kan je dat geeneens volgen via een scoreboard). Verder zijn de maps vaak veel te groot. Zo zonde als je een heel stuk hebt gelopen, aankomt en wordt neergeknalt...

Heb er helaas nog weinig plezier aan beleeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
vandaag de nodige uren gespeeld,

ik vind het echt een top game geworden, wat een actie en ook die oude portal maps zijn geweldig om te spelen (met name die 1942 maps).

Maar ik blijf erbij, voor mij is het praktisch onmogelijk om echt van de game te genieten, doordat je niet gematched wordt met mensen van je eigen level (dus level 1 - 15 bijvoorbeeld), Nu maak je simpelweg geen enkele kans tegen al die level 50 + ers die er massaal inzitten.

Die lopen dus allemaal met volledige perks en wapens rond met high value scopes, grips die de recoil weghalen en nog veel erger met high power munitie. Ik maak echt geen enkele kans met een net vrijgespeelde stock wapen. Elke battle verlies ik gegarandeerd en met hooguit 3 kills per 45 minuten potje is het niet echt motiverend op die manier.

Dus voor mij was er geen andere keus, net maar 2 portal playlists gemaakt met bots en alle maps en wapen s en operators om dan maar op die manier minimaal level 30 te halen zodat in ieder geval ik met gelijke type wapens en perks en voertuigen online kan gaan spelen.

Ik vind het echt bizar dat je voor geld tegenwoordig een week eerder access gaan krijgen en dat EA vervolgens alle gamers die dat niet willen of kunnen betalen dan confronteren met al die hoge levels gamers die dan gamen met zo enorm veel voordelen. Zet die dan in een eigen lobby denk ik dan met elkaar en zet de beginners met lage levels ook gewoon bij elkaar.

Natuurlijk zullen er zat gamers zijn die echt geweldig kunnen gamen en er niks van merken, maar tot die groep hoor ik helaas niet.

Maar goed, als ik eenmaal een normaal level heb dan verwacht ik dat het online ook wel top gaat worden. De game zelf is in ieder geval tot nu toe geweldig. (op de ps5 nog geen bugs gehad overigens tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:39
Freeman schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:15:
Het spel komt voorlopig dus niet in de Xbox game pass voor PC? Of lees ik het verkeerd
Dat verwacht ik niet! Sowieso komen non-micorsoft games niet meteen op gamepass bij launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:40
Is de patch nou geweest? Irriteer mij verschrikkelijk nog aan de lag zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Het is veel te rustig hier voor een officiële Battlefield release dag.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jumpman schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:05:
Het is veel te rustig hier voor een officiële Battlefield release dag.
Tsja, hebben ze toch echt aan zichzelf te danken -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Laatst online: 17:09

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Iedereen is al een week aan het knallen.

[ Voor 9% gewijzigd door Roppedop op 19-11-2021 18:24 ]

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Roppedop schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:23:
Iedereen is al een week aan het knallen.
Bij Battlefield 1 heb ik voor het laatste gezien dat er enorm veel mensen in mijn lijst online waren in de game en laten dat nu net Battlefield spelers van vroeger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Hoe moeilijk is het om tien hippe mappen op basis á la BFBC2, BF3 en BF4 te maken met modellen en physics van nu?

Ik heb het idee dat ze het zich telkens veel te moeilijk maken. Als je dan iets nieuws wilt maken die dan één of twee mappen met die nieuwe modes en kijk hoe populair het wordt. En borduur er dan op voort. De communiteit zal ook nog eens lyrisch zijn, want ze worden gehoord. Daarbij is het financiële risico voor EA en DICE veel minder. Is het nu echt zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Net een server op Portal gespeeld die maps had van alle BF's inclusief BF 2042 zelf. Voordeel was dat ook bij die 2042 maps de 64 personen versie gespeeld werd. Dat maakt het een stuk leuker omdat je dan (met je squad) meer het idee hebt dat je kan bijdragen aan een overwinning.

Helaas zijn die 64 persoons conquest servers met roterende mappen schaars op Portal.

psn: t-zakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropkogel
Nogmaals,
Iemand hier die weet hoe ik de volledige game binnenhaal?
Kan alleen die 10 uur-versie spelen.(nu nog ongeveer drie uur van over)
Heb gewoon die 107 euries overgemaakt.:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Laatst online: 17:09

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Misschien gaat hij over 3 uur gewoon door. Het is al de volledige game.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Dropkogel schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:42:
Nogmaals,
Iemand hier die weet hoe ik de volledige game binnenhaal?
Kan alleen die 10 uur-versie spelen.(nu nog ongeveer drie uur van over)
Heb gewoon die 107 euries overgemaakt.:/
De 10 uur van EA-play?
If so, dan kan je na die 10 uur gewoon door op basis van je normale aankoop. Niet vergeten om EA-play abbo stop te zetten (als dat van toepassing is).
Ik had de reguliere pre-load geinstalleerd vorige week. op het moment dat ik EA-Play aanzette voor de early-early-access access en dat was verder geen download of zo. Dus dezelfde data/game wordt gebruikt.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Talis
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik speel nu al battlefield sinds BF2 en had hoge verwachtingen voor deze game.

Ik kan gerust door de bugs zien, dat verhelpen ze wel op termijn maar mijn grootste bezorgdheid zijn de maps. Alles is zo doods en kaal. Ik speel zelf op een PS5 maar elke map in all out warfare voelt heel leeg aan. Allemaal wit of grijze vierkante blokken als gebouwen. Interieur bestaande uit 3 kamerplanten, een zetel en 2 stoelen …. Egale kleuren op de muren en geen contrasten. Alles voelt zo saai en grijs aan … snap niet dat heel veel mensen de visuals zo sterk vinden.

Als ik dan in portal de remaster maps speel van BF4 of BC2… jongens wat een verschil. Zoveel meer aankleding In die mappen. Alles voelt gewoon aangenamer. Kan het moeilijk omschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropkogel
Roppedop en Ratiebla,
Dank voor snelle reactie.
E-play had ik al abbo op voor andere games, maar bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:31

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Jumpman schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:50:
Hoe moeilijk is het om tien hippe mappen op basis á la BFBC2, BF3 en BF4 te maken met modellen en physics van nu?

Ik heb het idee dat ze het zich telkens veel te moeilijk maken. Als je dan iets nieuws wilt maken die dan één of twee mappen met die nieuwe modes en kijk hoe populair het wordt. En borduur er dan op voort. De communiteit zal ook nog eens lyrisch zijn, want ze worden gehoord. Daarbij is het financiële risico voor EA en DICE veel minder. Is het nu echt zo moeilijk?
Je zou zeggen dat de vorige games enigszins de basis vormen voor deze game. Ze hebben genoeg code die in deze engine zou moeten werken. Maar het lijkt wel of ze telkens weer opnieuw beginnen. Het wonder dat Portal heet, had al jaren eerder geïmplementeerd kunnen worden.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miesjh schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:03:
[...]

Je zou zeggen dat de vorige games enigszins de basis vormen voor deze game. Ze hebben genoeg code die in deze engine zou moeten werken. Maar het lijkt wel of ze telkens weer opnieuw beginnen. Het wonder dat Portal heet, had al jaren eerder geïmplementeerd kunnen worden.
Met de Frostbite engine kun je fantastische dingen maken. Het probleem schijnt te zijn dat veel slecht gedocumenteerd is en er eindeloos ge-MagGyverd moet worden om dingen werkend te krijgen en te houden.

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat allerlei eeuwen oude bugs elke keer weer terugkeren.

Daarnaast lijkt er aardig wat verloop te zijn onder het (ervaren) personeel en als je met 3 of 4 studio's aan zo'n game gaat werken met zo'n engine situatie dan lijkt me dat ook een recept voor ellende.

Volgensmij wordt deze engine ook voor allerlei verschillende typen games gebruikt wat in dit geval het niet makkelijker maakt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Heb een paar potjes gespeeld. Wel even wennen maar wel erg toffe game. :). Heb mij wel goed vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
Sebastiaan92 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:15:
Net een server op Portal gespeeld die maps had van alle BF's inclusief BF 2042 zelf. Voordeel was dat ook bij die 2042 maps de 64 personen versie gespeeld werd. Dat maakt het een stuk leuker omdat je dan (met je squad) meer het idee hebt dat je kan bijdragen aan een overwinning.

Helaas zijn die 64 persoons conquest servers met roterende mappen schaars op Portal.
Ik ben nu lvl 26 en old school BF’er maar ik merk nu ook wel dat ik 64 man leuker vindt dan 128 man , voorgaande BF’s zat ik altijd wel in de top 5 maar ik heb nu het idee dat ik opvulling ben en niets bijdraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-hin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-12-2024
Me eens. Hier had ik meer van verwacht na alle trailers. Ze zijn wat mij betreft niet van deze tijd.

Controles vallen me ook nog wat tegen. Het voelt nog niet zo organisch.
Talis schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:18:
ik kan gerust door de bugs zien, dat verhelpen ze wel op termijn maar mijn grootste bezorgdheid zijn de maps. Alles is zo doods en kaal. Ik speel zelf op een PS5 maar elke map in all out warfare voelt heel leeg aan. Allemaal wit of grijze vierkante blokken als gebouwen. Interieur bestaande uit 3 kamerplanten, een zetel en 2 stoelen …. Egale kleuren op de muren en geen contrasten. Alles voelt zo saai en grijs aan … snap niet dat heel veel mensen de visuals zo sterk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Gisteren eindelijk met vrienden kunnen spelen omdat zij pas net de game hebben. Volle Squad, 10 keer meer plezier gehad dan de hele week alleen. Ondanks de gekke bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilish
  • Laatst online: 08-08 15:10
Naarmate ik het spel steeds meer speel (lvl 21 nu) begin ik de classes steeds minder te missen.
Ik heb in mijn loadouts eigenlijk 5 standaard classes aangemaakt (Assault, Medic, Engineer, Support en CQB). Op die manier bieden de specialists eigenlijk een leuke toevoeging in de vorm van een specificieke gadget.
Ik raad iedereen die de classes mist hetzelfde te doen. Dan creëer je voor jezelf toch eigenlijk hetgeen je eigenlijk wilt.

Heb enorm veel plezier, ook alleen. Maar met een volle squad is het echt enorm veel leuker!

Edit: ik zie steeds vaker het ammo teken boven medespelers. Volgens mij kun je zo beter zien van wie je ammo kunt krijgen. Of dit bij een medic ook zo is geen idee.

[ Voor 13% gewijzigd door Devilish op 20-11-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Devilish schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:31:
Naarmate ik het spel steeds meer speel (lvl 21 nu) begin ik de classes steeds minder te missen.
Ik heb in mijn loadouts eigenlijk 5 standaard classes aangemaakt (Assault, Medic, Engineer, Support en CQB). Op die manier bieden de specialists eigenlijk een leuke toevoeging in de vorm van een specificieke gadget.
Ik raad iedereen die de classes mist hetzelfde te doen. Dan creëer je voor jezelf toch eigenlijk hetgeen je eigenlijk wilt.

Heb enorm veel plezier, ook alleen. Maar met een volle squad is het echt enorm veel leuker!

Edit: ik zie steeds vaker het ammo teken boven medespelers. Volgens mij kun je zo beter zien van wie je ammo kunt krijgen. Of dit bij een medic ook zo is geen idee.
Dit ammo teken zag ik gisteren eigenlijk ook voor de eerste keer. Betekend dit dat ze om ammo vragen of dat ze idd ammo kunnen weggeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:17

Ik de game gister een uurtje gespeeld en vind dit systeem een stuk fijner. Helemaal met die specialisten vind ik de game een stuk voorruit gegaan! Die chick met die windsuit is ideaal in maps met veel hoge gebouwen bijvoorbeeld. Ik speel BF sinds 1942 en heb ze allemaal grijs gespeeld, ik kan begrijpen dat het een grote verandering is voor velen, maar mijn mening is dat het goed uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook gespeeld, moet zeggen dat ik het nog niet helemaal weet.

Mappen zijn leeg en grafisch is het net een Ps4 titel maar verder vind ik het toch wel lekker weg schieten dat trekt wel om door te spelen.

Klopt het nou dat er geen scoreboard is? Die kon ik nergens vinden en online las ik dat die er ook nog niet inzit ofz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devilish
  • Laatst online: 08-08 15:10
Donstil schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:54:
Ik heb inmiddels ook gespeeld, moet zeggen dat ik het nog niet helemaal weet.

Mappen zijn leeg en grafisch is het net een Ps4 titel maar verder vind ik het toch wel lekker weg schieten dat trekt wel om door te spelen.
Ik begrijp dit eigenlijk helemaal niet. Ik speel op een PS5 op een 1440p scherm. En de textures, physics en details zijn echt heel knap gedaan en ziet er enorm goed uit. Zeker voor een game die op 4k ik steady 60 fps draait!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Oxigeon schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:41:
[...]

Dit ammo teken zag ik gisteren eigenlijk ook voor de eerste keer. Betekend dit dat ze om ammo vragen of dat ze idd ammo kunnen weggeven?
Ze vragen erom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

(Xbox SX) Heeft er hier iemand al last gehad van het niet kunnen binden van button/stick settings in controller mapping? En als ze gezet kunnen worden, dan werken ze maar half? Ik wil bijvoorbeeld voor de heli alles op het linker stickje, pitch up and down en roll right and left. Hij zet ze wel maar in-game werkt het dan niet. Alles werkt maar roll left niet. Of wanneer ik de RB of LB probeer te binden dan verspringt het tabblad tijdens het zetten? 🥴 Of het wissen van een binding werkt niet, deze blijft dan gewoon staan na een poging tot wissen..

XBox Series X - Controller binding issues

[ Voor 13% gewijzigd door UgotHeinzzd op 21-11-2021 13:31 . Reden: Info toegevoegd ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
Devilish schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:57:
[...]

Ik begrijp dit eigenlijk helemaal niet. Ik speel op een PS5 op een 1440p scherm. En de textures, physics en details zijn echt heel knap gedaan en ziet er enorm goed uit. Zeker voor een game die op 4k ik steady 60 fps draait!
ik vind het er ook enorm goed uitzien op de ps5, maar ik snap de opmerkingen wel.

toen ik de game opstartte en die intro tutorial tegen bots kreeg op die map clockhour schrok ik wel van de kwaliteit, dat leek wel een ps2/ps3 game zo slecht, maar na een minuut of 2 werd het steeds beter en zag het er uiteindelijk wel goed uit.

ik denk dat de high res textures dynamisch in de achtergrond geladen werden en niet meegeleverd werden met de game. (cod vanguard werkte op dezelfde manier overigens).

Nu zijn die high res textures overal wel binnen en dan komt het meer op een smaak kwestie aan, en die begrijp ik eerlijk gezegd wel. Die nieuwe 2042 maps vind ik behoorlijk ongeinspireerd, ze zien er allemaal min of meer hetzelfde uit kwa look (en dan heb ik het met name over die cleane look over al die maps), ze zijn erg kaal met hele grote 'vlaktes' tussen de verschillende punten, ook al die lege gebouwen (zoals in die map waarin in alle huizen via een laddertje zogenaamd geklust wordt, of die kantoorgebouwen waar iedereen blijkbaar geen buro nodig heeft. Op die manier voelt het een beetje als een wandelsimulator in een nog in ontwikkeling zijnde map layout.

Als je dan in portal die oudere maps opstart met die huidige graphics dan zie je pas waartoe die game in staat is, wat zijn die maps goed, vol sfeer en grafisch fantastisch uitgewerkt. Dat is denk ik waar de meeste reacties vandaan komen, het sfeer verschil tussen de oude battlefield maps en de kale sfeerloze maps van 2042 is nogal groot als je niet van die cleane lege look houdt.

Maar wat wel gaaf is op die nieuwe maps is dat dynamisch weer systeem, de belichtingen en reflecties, sommige maps zien er op sommige tijdstippen/weer situaties echt prachtig uit.

Ik verwacht dat dit in het komende jaar wel wat verbeterd gaat worden, de community is keihard en de game wordt op dit moment op een enorme manier onderuit gehaald overal (lees reddit en steam maar eens). Op zich niet helemaal terecht naar mijn mening, maar het geeft wel aan dat ze kwa layouts en design niet aan de verwachtingen van de meeste battlefield liefhebbers voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ik speel op de Series X, sommige zaken zien er wel goed uit hoor (het wapen, het mannetje in de menu;s, etc) maar vind de mappen er erg matig uitzien, erg leeg, geen detail, harde randen. Belichting is dan wel weer oké.

Edit: Portal moet ik overigens nog spelen, dus de oude mappen in een nieuw jasje heb ik nog niet gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 20-11-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:17
[...]

Wat ik merk is dat de plekken waar de vlaggen staan zeer gedetailleerd is met gebouwen wegen en belichting, maar dat de plekken tussen de punten waar veel natuur is en weinig gebeurt lage textures en matige graphics zijn. De plekken waar gebouwen staan zien er zeer goed uit en je ziet de raytracing er ook goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik vind Battlefield 2042 een erg leuke game. Ik heb betere maps bij launch gezien, maar vermaak me prima met onder meer die Egyptische map. Voor de rest valt het me op dat voertuigen te OP zijn. Je kan bijna niets tegen hovercrafts en helikopters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Laatst online: 14:57
Donstil schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:30:
[...]

Ik speel op de Series X, sommige zaken zien er wel goed uit hoor (het wapen, het mannetje in de menu;s, etc) maar vind de mappen er erg matig uitzien, erg leeg, geen detail, harde randen. Belichting is dan wel weer oké.
Ik heb precies hetzelfde. Gisteravond ook weer even een uur gespeeld, direct na een aantal potjes Warzone. En die graphics zijn echt zeer matig (en dan druk ik het nog netjes uit). De rest van mijn Squad speelt ook op de Series X en iedereen was eensgezind:

- het ziet eruit als een matige BF4, echt waardeloze graphics/gebouwen en interieurs (en we spelen op 4K@120hz). Of doe ik iets verkeerd qua settings? :?
- het in-game menu en de settings en dergelijke lijkt wel ontworpen door een kind, zonder enig verstand van UI/UX. Waarom zo moeilijk doen? Kijk eens naar COD, en hoe makkelijk je daar een wapen aanpast. Ik kan er echt met de kop niet bij 7(8)7.
- geluid is matig, voetstappen vooral
- aim-assist werkt niet (maar wordt aan gewerkt)
- ik kwam meteen weer in lobby’s met allemaal ‘nerds’ van level 60 (serieus?) en voornamelijk PC gamers. Dat wil ik niet! Fix die beloofde Console only optie nou eens DICE!

Na het uurtje tot anderhalf uur teruggeswitched naar Warzone en er klonk menig zucht van verlichting. En nee, ik ben alles behalve een diehard COD-fan, eigenlijk alleen Warzone gespeeld. Maar ik speel op dit moment liever BF1 :(

Ik hoop dat de komende updates na verloop van tijd ervoor zorgen dat ik het nog een keer weer ga proberen.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Wat ik vooral merk met het specialist systeem en niet meer de oude classes; er is nu voor het eerst in Battlefield een meta.
Voorheen liep iedereen met verschillende classes en daar binnen beperking op verschillende wapens, iedereen speelde ook naar zijn class. De medics gooide health crates, etc.
Nu kan elke specialist elk wapen gebruiken, de AR’s zijn momenteel crap door de bullet bloom, dus iedereen loopt met de PP-29 SMG omdat die het veel beter doet op alle ranges.
Nu moeten dus alle wapens concurreren met alle wapens en is het veel moeilijker om het gebalanceerd te maken, en zoals ik al zei; hierdoor is er nu een meta die blijft totdat ze iets gaan nerfen of de AR’s gaan aanpassen en dan gaat men weer op zoek naar het volgende beste wapen waar vervolgens weer iedereen mee gaat rondlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Ik begrijp je. Zit precies met hetzelfde.
BF veteraan vanaf het begin maar na het debacle van BF5 wilde ik ze nog één kans geven.
In mijn ogen hebben ze die nu ook verpest :N

Hoop 'm over een tijdje alsnog te halen, maar dan moet echt alles verbeterd zijn...
Onee dan zou ik 'm eerder allen voor Portal kopen

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:53
UgotHeinzzd schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:04:
(Xbox SX) Heeft er hier iemand al last gehad van het niet kunnen binden van button/stick settings in controller mapping? En als ze gezet kunnen worden, dan werken ze maar half? Ik wil bijvoorbeeld voor de heli alles op het linker stickje, pitch up and down en roll right and left. Hij zet ze wel maar in-game werkt het dan niet. Alles werkt maar roll left niet. Of wanneer ik de RB of LB probeer te binden dan verspringt het tabblad tijdens het zetten? 🥴 Of het wissen van een binding werkt niet, deze blijft dan gewoon staan na een poging tot wissen..
Ik heb precies hetzelfde. Bij standaard conquest dus niet vanuit de portal werken mijn loadouts ook niet meer. Ik kan niet meer kiezen. Heeft iemand anders dat ook ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Jeroenvde89 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:19:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Gisteravond ook weer even een uur gespeeld, direct na een aantal potjes Warzone. En die graphics zijn echt zeer matig (en dan druk ik het nog netjes uit). De rest van mijn Squad speelt ook op de Series X en iedereen was eensgezind:

- het ziet eruit als een matige BF4, echt waardeloze graphics/gebouwen en interieurs (en we spelen op 4K@120hz). Of doe ik iets verkeerd qua settings? :?
- het in-game menu en de settings en dergelijke lijkt wel ontworpen door een kind, zonder enig verstand van UI/UX. Waarom zo moeilijk doen? Kijk eens naar COD, en hoe makkelijk je daar een wapen aanpast. Ik kan er echt met de kop niet bij 7(8)7.
- geluid is matig, voetstappen vooral
- aim-assist werkt niet (maar wordt aan gewerkt)
- ik kwam meteen weer in lobby’s met allemaal ‘nerds’ van level 60 (serieus?) en voornamelijk PC gamers. Dat wil ik niet! Fix die beloofde Console only optie nou eens DICE!

Na het uurtje tot anderhalf uur teruggeswitched naar Warzone en er klonk menig zucht van verlichting. En nee, ik ben alles behalve een diehard COD-fan, eigenlijk alleen Warzone gespeeld. Maar ik speel op dit moment liever BF1 :(

Ik hoop dat de komende updates na verloop van tijd ervoor zorgen dat ik het nog een keer weer ga proberen.
Ik zou BF4 nog eens opstarten… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
On_E schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:05:
[...]

Ik zou BF4 nog eens opstarten… ;)
Was maar een voorbeeld :9

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:40
Ik speel sinds BF 1942 en heb elke BF wel gespeeld en vondt de een beter dan de andere.

2042 betreft is echt prachtig, maar ook weer teleurstellend. De maps zijn toch wel kaal en leeg en dat is wel jammer. Ook de map rotatie is erg slecht en lijkt niet echt een volgorde van map 1 tot 6 in te zitten. Ook de lag en kleine bugs maken het soms erg moeilijk speelbaar.

Ik speel het wel en ik vermaak mij ook zeker, maar ben wel bang dat hoe het nu is mij niet lang gaat vasthouden en dat zou ik wel jammer vinden. Hou namelijk echt van een goede shooter spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropkogel
Beste shooters,
Ff off-topic. Welke tv raden jullie mij aan?
Ik heb nu een 55 inch. van Sony uit 2015. En 1080 pi.
Lees veel previews en de ene dag is het de LG en de andere keer weer Samsung.
Het gaat naast 'gewoon t.v.Kijken' natuurlijk vooral om de beste tv om te gamen :)
Dank U en vuur de tips maar op mij af;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aaaido
Specialist Casper is overigens wel tof. Met je drone alle tegenstanders spotten en vervolgens vanuit de beste kant aanvallen. Verder is dat spotten ook handig voor XP te grinden om wapens te unlocken.

Waarom niet gewoon alle wapens vanaf begin unlocked? Zijn genoeg die hards die binnen een week alles hebben unlocked. Voor de gemiddelde speler is het vervolgens een (irritante) grind om bepaalde wapens te unlocken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
Dropkogel schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:45:
Beste shooters,
Het gaat naast 'gewoon t.v.Kijken' natuurlijk vooral om de beste tv om te gamen :)
LG CX of C1, and nothing else 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dropkogel schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:45:
Beste shooters,
LG CX of C1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropkogel
Bedankt voor de tips!
Alleen:´´ wat zijn CX en C1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Dropkogel schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:08:
Bedankt voor de tips!
LG OLED55G1RLA
LG OLED55C16LA
LG OLED55CX6LA

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dropkogel schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:08:
Bedankt voor de tips!
De beste OLED's. ;)
Zeker in combinatie met de next-gen consoles.
Heeft alle features aan boord.
4K, HDR10, Dolby Vision, 120Hz, VRR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:11

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Vandaag een tijdje Breakthrough gespeeld. Ik blijf het een lege bedoeling vinden.
Heb ook best wel vaak gehad dat team mates geen blauw bolletje boven zich hadden, super irritant is dat.
Als de tegenstander nou andere uniformen had.......

Ik ben bang dat ik hem toch ga halen, want zou niet weten welke FPS ik anders ga spelen.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:13
Rivanov schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:31:
[...]

De beste OLED's. ;)
Zeker in combinatie met de next-gen consoles.
Heeft alle features aan boord.
4K, HDR10, Dolby Vision, 120Hz, VRR.
Benieuwd hoe lang het duurt voordat de games op de ps5 het maximale eruit gaan halen. Tot nu toe geen games met 120fps gezien nog.

Vind die high end tv’s te duur en voor nu nog altijd een overkill. Futureproof zeker, maar over 2-3 jaar zijn ook die goedkoper.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropkogel
Bedankt!
Ga komende tijd eens rustig rondneuzen.(overigens niet tijdens Black friday wanneer alles ineens 200 euro duurder is,maar dit even terzijde)
En....
Proefversie beeindigd.
Word nu gevraagd de volledige game te kopen....Heb echter al betaald. Komt de download dan wat later ?

[ Voor 38% gewijzigd door Dropkogel op 20-11-2021 20:42 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 29 Laatste

Let op:
Er is een apart topic voor de PC: [PC] Battlefield 2042