Devilish schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:57:
[...]
Ik begrijp dit eigenlijk helemaal niet. Ik speel op een PS5 op een 1440p scherm. En de textures, physics en details zijn echt heel knap gedaan en ziet er enorm goed uit. Zeker voor een game die op 4k ik steady 60 fps draait!
ik vind het er ook enorm goed uitzien op de ps5, maar ik snap de opmerkingen wel.
toen ik de game opstartte en die intro tutorial tegen bots kreeg op die map clockhour schrok ik wel van de kwaliteit, dat leek wel een ps2/ps3 game zo slecht, maar na een minuut of 2 werd het steeds beter en zag het er uiteindelijk wel goed uit.
ik denk dat de high res textures dynamisch in de achtergrond geladen werden en niet meegeleverd werden met de game. (cod vanguard werkte op dezelfde manier overigens).
Nu zijn die high res textures overal wel binnen en dan komt het meer op een smaak kwestie aan, en die begrijp ik eerlijk gezegd wel. Die nieuwe 2042 maps vind ik behoorlijk ongeinspireerd, ze zien er allemaal min of meer hetzelfde uit kwa look (en dan heb ik het met name over die cleane look over al die maps), ze zijn erg kaal met hele grote 'vlaktes' tussen de verschillende punten, ook al die lege gebouwen (zoals in die map waarin in alle huizen via een laddertje zogenaamd geklust wordt, of die kantoorgebouwen waar iedereen blijkbaar geen buro nodig heeft. Op die manier voelt het een beetje als een wandelsimulator in een nog in ontwikkeling zijnde map layout.
Als je dan in portal die oudere maps opstart met die huidige graphics dan zie je pas waartoe die game in staat is, wat zijn die maps goed, vol sfeer en grafisch fantastisch uitgewerkt. Dat is denk ik waar de meeste reacties vandaan komen, het sfeer verschil tussen de oude battlefield maps en de kale sfeerloze maps van 2042 is nogal groot als je niet van die cleane lege look houdt.
Maar wat wel gaaf is op die nieuwe maps is dat dynamisch weer systeem, de belichtingen en reflecties, sommige maps zien er op sommige tijdstippen/weer situaties echt prachtig uit.
Ik verwacht dat dit in het komende jaar wel wat verbeterd gaat worden, de community is keihard en de game wordt op dit moment op een enorme manier onderuit gehaald overal (lees reddit en steam maar eens). Op zich niet helemaal terecht naar mijn mening, maar het geeft wel aan dat ze kwa layouts en design niet aan de verwachtingen van de meeste battlefield liefhebbers voldoen.