• Roppedop
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Heb je niet per ongeluk de Series X versie gekocht en de Xbox One versie (trial) gedownload? Of andersom?

www.oldskoolnl.nl

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16:22
Net ff pc gespeeld maar wat zijn de textures lage resolutie en kaal landschap. BF V of 1 is echt zoveel mooier op de pc. Denk dat ik deze maar skip of kijk ik ergens overheen?

3090/5950x performance is ook niet echt top, 100 fps en soms wat lager tov hogere fps BF V

[Voor 21% gewijzigd door TweakerVincent op 20-11-2021 22:06]

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

• cORT3X
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 30-11 12:30
is er ook ergens een lijstje met spelers die eventueel met andere tweakers samen willen gamen, per platform ?
om nou dit hele thread door te spitten is me wat te gek :P
Jeroenvde89 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:19:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Gisteravond ook weer even een uur gespeeld, direct na een aantal potjes Warzone. En die graphics zijn echt zeer matig (en dan druk ik het nog netjes uit). De rest van mijn Squad speelt ook op de Series X en iedereen was eensgezind:

- het ziet eruit als een matige BF4, echt waardeloze graphics/gebouwen en interieurs (en we spelen op 4K@120hz). Of doe ik iets verkeerd qua settings? :?
De Series X draait geen 120Hz..
https://gamerant.com/batt...x-no-support-explanation/
Dus ik weet niet waar je dat ingesteld zou hebben?

High end PC hebben al veel moeite met 4K 120, laat staan dat een console dat kan ;)

• gise
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:05:
Net ff pc gespeeld maar wat zijn de textures lage resolutie en kaal landschap. BF V of 1 is echt zoveel mooier op de pc. Denk dat ik deze maar skip of kijk ik ergens overheen?

3090/5950x performance is ook niet echt top, 100 fps en soms wat lager tov hogere fps BF V
Dit is het battlefield console topic ;)

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16:22
gise schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:57:
[...]

Dit is het battlefield console topic ;)
Oh verkeerd gekeken :-D

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:23

Oxigeon

En zo is dat!

Gisterenavond een potje met @SgtCaffran gespeeld. Vliegen zelf kan ik geen reet van. Hok kan het echter als de beste. Heb flink wat punten binnengesprokkeld om eea te unlocken in de heli.

Zelf toch maar eens de solo induiken om te gaan oefenen. Al lees ik wel dat je voor het vliegen beter eerst wat controls kan aanpassen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Dropkogel
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 16:18
Roppedop,
Nee, is de ps versie 119.-excl. korting.

• michaeltjeh1
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:10
Vraagje ik en een maatje willen graag 2042 kopen maar ik speel op een series x en mijn maatje op een one s nu bij de proefversie (series s|x) kan ik niet mijn maatje uitnodigen in game. start ik de one versie van 2042 dan lukt het wel. Nu ben ik denk ik dus genoodzaakt om de Xbox one versie te kopen maar dan mis ik natuurlijk wel graphics weet iemand of dit nog gefixt gaat worden oid?

• To easy
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 27-11 00:08
michaeltjeh1 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:26:
Vraagje ik en een maatje willen graag 2042 kopen maar ik speel op een series x en mijn maatje op een one s nu bij de proefversie (series s|x) kan ik niet mijn maatje uitnodigen in game. start ik de one versie van 2042 dan lukt het wel. Nu ben ik denk ik dus genoodzaakt om de Xbox one versie te kopen maar dan mis ik natuurlijk wel graphics weet iemand of dit nog gefixt gaat worden oid?
Volgens mij krijg je als je de series x versie koopt automatisch ook de one versie erbij! Tenminste dat heb ik wel bij de gold edition. Dan zou je met je maat alleen de one versie kunnen spelen. En wanneer je alleen speelt de series x versie.

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15:48
Hoop dat ze snel met die patch komen om de onmogelijkheid tot spawnen te verhelpen. Ik kom nu helemaal niet meer in Breakthrough.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• aaaido
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:15
Wat een verademing is breakthrough zeg ten opzichte van conquest. Breakthrough komt veel meer in de buurt van de bf ervaring mbt samenwerking dan conquest waar het volledig solo is.

• robinez
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16:10
aaaido schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:29:
Wat een verademing is breakthrough zeg ten opzichte van conquest. Breakthrough komt veel meer in de buurt van de bf ervaring mbt samenwerking dan conquest waar het volledig solo is.
helemaal mee eens, die breakthrough mode is intens en op de 1 of andere manier komen de maps ook meer tot leven kwa gevoel omdat je met iedereen tegelijk op dezelfde punten op de maps bezig bent.

en inmiddels ben ik ook level 22 en heb ik de nodige dingen op mijn wapen vrijgespeeld en dat maakt echt een wereld van verschil. Nu kun je tenminste gewoon normaal spelen zonder dat je elke battle verliest van die mensen die al een week spelen.

De team deathmatch mode in portal is ook wel erg leuk overigens, wel jammer dat je in portal je wapens niet levelt en alleen maar wat basic XP farmed. Maar goed, voor de fun mode is dit wel helemaal top, zeker als je je operators en gear helemaal compleet hebt.

Er zitten al leuke portal creaties bij overigens, zoals die squidgame portal creatie en die wingman trainer waarbij je met de wingsuit door parcouren van cirkels heen moet vliegen, of bijvoorbeeld die zombie infected mode is ook wel lachen. Ik zag ook al een filmpje dat ze de portal counter strike mode aan het spelen waren.

Dat gaat nog wat worden als die portal mode een paar maanden oud is en de die hards dat scripting onder controle hebben.

Ik moet zeggen dat hoe meer ik speel, hoe meer ik die nieuwe maps begin te waarderen (op kaleidoscope na, ik vind die map echt helemaal niks). Maar dat komt denk ik ook doordat ze echt tot hun recht komen in breakthrough mode.

• SgtCaffran
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 01-12 23:34
Oxigeon schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:21:
Gisterenavond een potje met @SgtCaffran gespeeld. Vliegen zelf kan ik geen reet van. Hok kan het echter als de beste. Heb flink wat punten binnengesprokkeld om eea te unlocken in de heli.

Zelf toch maar eens de solo induiken om te gaan oefenen. Al lees ik wel dat je voor het vliegen beter eerst wat controls kan aanpassen
Ik ben weer volop aan het leren, gaat nog niet vanzelf! Wat betreft de heli controls: belangrijkste is om de assistentie uit te zetten en de controls op alternative te zetten. Dan heb je yaw op de linker stick en pitch/roll op de rechter.

• pina
  • Laatst online: 15:54
Als je uit de drone gaat en hem in de lucht laat hangen, spot die dan nog tegenstanders?

• aaaido
pina schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:21:
Als je uit de drone gaat en hem in de lucht laat hangen, spot die dan nog tegenstanders?
Nee

• kupsani
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23-11 21:50
Mensen zin om samen Battlefield 2042 te spelen?
Hazardous, conquest u name it :)
Voeg me toe op PSN network ItsMrKups een mic is wel handig 8)
Ik speel met ps5 en ps4 kan geen crossplay helaas…

[Voor 15% gewijzigd door kupsani op 21-11-2021 20:08]

• kupsani
cORT3X schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:05:
is er ook ergens een lijstje met spelers die eventueel met andere tweakers samen willen gamen, per platform ?
om nou dit hele thread door te spitten is me wat te gek :P
Ik doe graag mee voeg me maar toe ItsMrKups

• pina
heb nu 2 dagen dit spel gespeeld, maar qua bugs op console lijkt het mij toch nog mee te vallen? Sommige zaken zijn nog niet op punt, maar toch niet zo dat het extreem onspeelbaar is, niet?

ik vind trouwens net breakthrough toch iets te hectisch voor 128 spelers. Op een bepaald moment zit iedereen samengetroept op een capture point en ben je om de 5 seconden dood en hebben heli’s en vliegtuigen vrijspel.

ik beleef dan meer plezier in conquest nu, omdat je net met 128 spelers niet het gevoel hebt alleen rond te lopen, wat ik vroeger precies wel had. Je kan dan zelf je tactieken bedenken en kiezen hoe je een punt probeert over te nemen.

• gise
  • Niet online
pina schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:21:
Ondanks dat iemand hierboven Nee zei, dit werkt wel degelijk, maar wel minder goed als dat je zelf bestuurd. Het beste kan je met het ronde vizier richten op een punt waar veel enemies zijn of langs lopen, en niet te ver weg.

• cORT3X
kupsani schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:07:
sorry maar ik speel op xbox series x >:)

voor de mensen op xbox: Struuner#9193 :9

• Habbekrats_NL
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13:13
cORT3X schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:45:
[...]

sorry maar ik speel op xbox series x >:)

voor de mensen op xbox: Struuner#9193 :9
Toegevoegd als HabbekratzNL! Misschien zo nog even online.

XBL GT: HabbekratzNL

• cORT3X
Habbekrats_NL schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:50:
[...]

Toegevoegd als HabbekratzNL! Misschien zo nog even online.
heb er net 3 uur opzitten en controller was leeg 8)7
ander moment even ;)

• Nikey1
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 01-12 23:31
kupsani schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:07:
Misschien is het leuk om een samen te spelen als de voice chat het doet? Ik zit zelf namelijk op de Xbox.

• Nikey1
Mochten er nog andere op de Xbox samen willen spelen, stuur maar berichtje :)

• aaaido
gise schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:18:
[...]

Ondanks dat iemand hierboven Nee zei, dit werkt wel degelijk, maar wel minder goed als dat je zelf bestuurd. Het beste kan je met het ronde vizier richten op een punt waar veel enemies zijn of langs lopen, en niet te ver weg.
Oh echt :) dat wist ik niet. Ik kreeg voor mijn gevoel alleen maar meldingen met spotted enemy als ik zelf bestuur dus was daar vanuit gegaan. Ga dat eens verder testen.

[Voor 3% gewijzigd door aaaido op 21-11-2021 23:20]

• Casual_T
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 30-11 20:39
Ook hier toch de game gehaald op de PS5. Valt me tot zover niet tegen. Qua bugs nog niet heel veel gezien, natuurlijk wel wat gekke glitches, raar uitziende animaties etc. maar daar valt mee te leven.

Wel iets vervelends: waar is het scoreboard?! Ik kan mijn kd ratio, punten of iets anders niet meer zien?! Dat mag wel zsm terugkomen met een update. Ook is de balancing niet helemaal goed, de voertuigen zijn veelste sterk. Een anti tank missile heeft er 4 nodig eer een tank gesloopt is? Ook het call in systeem is wat mij betreft wat te makkelijk, iedereen maar even een hovercraft laten invliegen?! Qua wapens en gameplay begin ik het steeds meer te begrijpen! Nog nauwelijks portals gespeeld. Weet ook niet of de progress in deze modes los staat van elkaar?

Goed, hopen dat er snel fixes uit komen.

• kupsani
Casual_T schreef op maandag 22 november 2021 @ 00:12:
Ook hier toch de game gehaald op de PS5. Valt me tot zover niet tegen. Qua bugs nog niet heel veel gezien, natuurlijk wel wat gekke glitches, raar uitziende animaties etc. maar daar valt mee te leven.

Wel iets vervelends: waar is het scoreboard?! Ik kan mijn kd ratio, punten of iets anders niet meer zien?! Dat mag wel zsm terugkomen met een update. Ook is de balancing niet helemaal goed, de voertuigen zijn veelste sterk. Een anti tank missile heeft er 4 nodig eer een tank gesloopt is? Ook het call in systeem is wat mij betreft wat te makkelijk, iedereen maar even een hovercraft laten invliegen?! Qua wapens en gameplay begin ik het steeds meer te begrijpen! Nog nauwelijks portals gespeeld. Weet ook niet of de progress in deze modes los staat van elkaar?

Goed, hopen dat er snel fixes uit komen.
Options knop ingedrukt houden van je controller tijdens het spelen. Dan kun je de scores van jezelf en je team zien :)

Voeg me gerust toe op psn ItsMrKups

• daltona
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 14:51
Ik krijg wel heel vaak xp terwijl ik de drone niet meer bestuur.

Ryzen 3600 @3.8Ghz 16Gb @3200Mhz GTX1070ti

• DeWaanzin
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:47

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Ik heb m'n 10 uur gratis spelen met EA Play er bijna opzitten en zit enorm in dubio of ik die game nu moet kopen. Wil de Gold versie halen.
Ik vermaak me best wel prima met Breakthrough, maar wil Dice/EA (nog) niet steunen met aanschaf van die game vanwege de vele bugs die er in zitten.
Misschien einde deze week wel een Black Friday deal die me wel over de streep trekt.

Ik merk wel dat ik een fps-fix nodig heb, alleen Horizon 5 spelen is het ook niet altijd.

XBL: theArthurrrr

• merino-peperino
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:57
Ik heb vanaf vrijdagavond gespeeld op de PS5, eerst een aantal potjes tegen bots, paar potjes portal en daarna alleen maar online Conquest en Breakthrough.

In de uren dat ik gespeeld heb, ik schat zo 10 tot 12 uurtjes. Heb ik 1 keer de bug gehad dat ik geen loadout kon kiezen, en 1 keer de bug dat ik in een downed state bleef hangen gedurende het potje. Afgezien van de wat gekke movement van een aantal assets zoals helikopters die geëxplodeerd zijn die rubber banden maar dit gebeurt ook maar een enkele keer.

Ik vermaak mij prima met deze game, heeft wel weer een mooie learning curve. Alleen ben ik nog erg aan het zoeken naar de juiste settings qua sensitivity en dergelijke.

• Stefmeister
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:26
Ik heb in ieder geval besloten na het 3 uur spelen van de trial om BF 2042 niet te halen, vind het in de huidige staat zelfs niet eens 40 euro waard. Ik "trial" over een aantal maanden wel of het spel tegen die tijd wel "af" is en of het "dan" de moeite waard is. Kan zelf nog totaal niet wennen aan de grote lege velden in All out War en had nog het meeste plezier met portal met BFBC2 / BF3.

Naast alle bekende missende dingen vind ik vooral de sfeer gewoon niet goed, AoW heeft meer weg van een soort paintball wedstrijd ipv een echt strijdtoneel. Vooral BF1 en BFV zorgde voor veel meer immersie in mijn beleving.

Ben erg benieuwd hoe Dice/EA zelf naar hun product kijkt op het moment, in het verleden hebben ze vaak de nodige dingen nog gefixed. Maar ook bij hun vorige spel (BF V) willen ze ook nog wel opeens een dikke streep door de "beloofde" support/roadmap doen en versneld door naar de volgende.

Blijft zonde want ik zat echt enorm uit te kijken naar dit spel. Maar deze "love letter to the fans" mogen ze nog even herschrijven.

• Z0di4k
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22-11 15:12
2 uur gespeeld de portal bf is beste. Arica harbour etcetera. De standaard multiplayer is mij teveel fortnite achtig. Veel te veel lopen, kale levels, classes die hetzelfde zijn iig geen verschil.

Ik krijg elke keer dezelfde map, waar zijn de andere, waarom geen server browser, hoe sta ik op de ranglijst qua punten tijdens game? Afijn ik mis bf4 teveel dat maar weer spelen.

• UninPro
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:13
Het is vóór de kerst in elk geval geregeld :P

Denk dat alles al gezegd is qua ervaring. Het is net in wat voor status je aan het gamen bent volgens mij.
Recent met 2 vrienden zeer serieus aan het gamen en eventuele bugs als "revive" en "load-out" problematiek storen dan enorm.
Andere dag meer aan het freestylen met een kameraad, gewoon voor de fun waarbij bepaalde bugs minder storend zijn.

Uiteindelijk vooral veel plezier aan het hebben nu al en het kan eigenlijk alleen maar beter worden.
Denk dat je vooral niet te competitief nu moet willen zijn want dan is het inderdaad soms ENORM frusterend.
Als ik echter zo de reacties kijk vanuit DICE en EA richting de community zoals in het YouTube filmpje wordt weergegeven kan het alleen maar beter worden.

• robinez
pina schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:24:
heb nu 2 dagen dit spel gespeeld, maar qua bugs op console lijkt het mij toch nog mee te vallen? Sommige zaken zijn nog niet op punt, maar toch niet zo dat het extreem onspeelbaar is, niet?
vind ik ook, ik heb er nu 12 uur inzitten sinds vrijdag en kwa bugs ben ik bijna niks tegengekomen.

De dingen die ik zeer sporadisch ben tegengekomen:
- lege loadouts tijdens de game (is bevestigd en wordt in de komende update opgelost)
- af en toe kun je iemand niet reviven als die te dicht bij een object in de scenery ligt (ook bevestigd en wordt ook in de komende update opgelost)

En dat was alles tijdens die 12 uur battlefield sessies. Ik moet ook zeggen dat het verbazingwekkend is hoe extreem de game wordt afgebrand op steam en reddit, er staat ook veel misinformatie in, zoals bijvoorbeeld dat je je loadouts niet kunt aanpassen tenzij je in de game bent. Dat is simpelweg niet waar, je kunt alles gewoon in het menu aanpassen en zelfs je eigen loadouts toevoegen. En zo zijn er veel meer van dat soort statements die gewoon niet kloppen.

Maar goed, dat is ook wel iets van deze tijd dat games bij het minste of geringste afgebrand worden. Aan de andere kant zie je ook wel youtube videos online waarin de meest vreemde dingen voorbij komen kwa bugs. Misschien dat dat op het pc platform is en dat die een stuk minder stabiel is dan de ps5 versie, dat zou ik niet weten. Dat zou wel 1 van de verklaringen kunnen zijn waarom op steam meer dan drie kwart van de recensies negatief zijn, als die game minder stabiel is.

Dat betekent overigens niet dat het allemaal perfect is, er zijn nog wel de nodige zaken aan te pakken natuurlijk, maar onspeelbaar zou ik het zeker niet noemen.

Na een flink weekend doorspelen vallen mij de volgende dingen dan wel op die wel wat beter kunnen:
- Conquest mode geeft naar mijn mening geen goed beeld van de nieuwe battlefield, de velden zijn te groot nu voor 128 man en het komt vrij saai over op die manier. In breakthrough mode weet je niet wat je meemaakt, dan is het ineens een geweldige ervaring geworden vol met die oude battlefield heftige oorlogsfeer.
- breakthrough mode met 128 man is misschien net iets te heftig, ik heb zelf in portal ook breakthrough modes gemaakt met 64 man op de oude battlefield maps en dat is eigenlijk een perfecte ervaring.
- De 'hidden' features zijn iets te goed verstopt, bijvoorbeeld bij dat schip kun je de hele zijkant van het schip lostrekken via 2 schakelaars waarbij je alles verpletterd aan de zijkant van dat schip. Dat geeft een behoorlijke voldoening om zo die tanks daar verpletterd te zien worden. En zo zitten er in alle maps wel meerdere plekken waar je hele leuke dingen kan doen.
- De sound en missende muziek kan nog wel een flinke oppepper gebruiken (alhoewel breakthrough in war mode sound settings wel je hele huis laat trillen)
- Ik vind zelf het huidige scoreboard systeem prima, de eigen squad scores plus de squad ranking is voor mij voldoende, maar ik kan me wel voorstellen dat veel mensen hun eigen positie willen weten in een totaal score board

en dan mijn grootste ergernis: de game is veel te moeilijk voor nieuwkomers, of te wel, pas vanaf level 20 of zo dan begint de game echt leuk te worden kwa wat je vrijgespeeld hebt en komt de game echt tot leven.
Op zich niet erg, maar nu is het levelen opgehangen aan het aantal kills dat je maakt per wapen. Als je als rank 1 dan gematched wordt met al die battlefield warriors met hun wapens en skillset van rank 40 en hoger is het een heeeeeeeeeeele lange grind om te levelen naar rank 20. Ik maakte gemiddeld 3 kills per potje van een half uur.

Eigenlijk zou de game je gewoon moeten matchen met spelers van je eigen level, zodat je allemaal dezelfde voordelen geniet, want echt waar, je wint geen shooting battles met je low level wapen tegen een level 40 gast met verhoogde firerates, high power ammo, uber scopes met +5 accuracy en grips die de recoil tot praktisch 0 verlagen.

De oplossing hiervoor is overigens heel simpel, start de game gewoon op en kies de solo en coop mode en dan speel je breakthrough. Op dit moment speel je met je squad tegen bots en kun je wel heel snel je wapens levelen en heb je binnen een paar uur die 300 kills met je wapen die je wilt levelen, daarna kun je weer online gaan en dan ben je net zo sterk als al die level 40+ battlefield warriors die een week eerder mochten beginnen.
robinez schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:37:
[...]

vind ik ook, ik heb er nu 12 uur inzitten sinds vrijdag en kwa bugs ben ik bijna niks tegengekomen.

De dingen die ik zeer sporadisch ben tegengekomen:
- lege loadouts tijdens de game (is bevestigd en wordt in de komende update opgelost)
- af en toe kun je iemand niet reviven als die te dicht bij een object in de scenery ligt (ook bevestigd en wordt ook in de komende update opgelost)

En dat was alles tijdens die 12 uur battlefield sessies. Ik moet ook zeggen dat het verbazingwekkend is hoe extreem de game wordt afgebrand op steam en reddit, er staat ook veel misinformatie in, zoals bijvoorbeeld dat je je loadouts niet kunt aanpassen tenzij je in de game bent. Dat is simpelweg niet waar, je kunt alles gewoon in het menu aanpassen en zelfs je eigen loadouts toevoegen. En zo zijn er veel meer van dat soort statements die gewoon niet kloppen.

Maar goed, dat is ook wel iets van deze tijd dat games bij het minste of geringste afgebrand worden. Aan de andere kant zie je ook wel youtube videos online waarin de meest vreemde dingen voorbij komen kwa bugs. Misschien dat dat op het pc platform is en dat die een stuk minder stabiel is dan de ps5 versie, dat zou ik niet weten. Dat zou wel 1 van de verklaringen kunnen zijn waarom op steam meer dan drie kwart van de recensies negatief zijn, als die game minder stabiel is.

Dat betekent overigens niet dat het allemaal perfect is, er zijn nog wel de nodige zaken aan te pakken natuurlijk, maar onspeelbaar zou ik het zeker niet noemen.
Onspeelbaar is ook zwaar overdreven. Ik denk dat de game vooral wordt afgebrand op verwachtingen die niet worden waargemaakt of missende features die altijd 'standaard' bij een battlefield hoorde. Dan heb je ook nog het gamedesign en balans issues waar je je echt vraagt of er uberhaubt geplaytest is. Een deel valt relatief makkelijk te patchen een ander deel zal nooit veranderen.

Van wat ik begrepen heb draait de PS5 en X series X versie ook erg goed. Op high-end pc's draait het ook erg soepel hoor, maar niet zo lekker als je zou mogen verwachten met de hardware. Het is wat dat betreft meer console optimized dan voor de pc, zo voelt het tenminste.

Qua bugs zijn er wel een stuk serieuze meer wat (ig bij mij op pc) elke dag wel meerdere keren voorkomt, de voornaamste voor mij:
-hitreg/collision/fall damage gaat vaak mis
-niet kunnen respawnen als je dood gaat
-uberhabut niet kunnen spawnen bij de start van een ronde
-teammates die als vijand worden aangemerkt en andersom
-de deathcam die de verkeerde speler/voertuig of teammate aangeeft
-(vooral in de sneeumap) veel invisible walls waar je niet doorheen kan schieten
-knoppen van lifts/bruggen etc die niet reageren
-het inspawnmenu van voertuigen wat verdwijnt en niet meer terug komt

• Vintelligence
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10:59
Ik vermaak mij enorm met dit spel. Ben een groot fan van Battlefield, speel het sinds Battlefield 2. Grafisch vind ik het nieuwe spel super, wel mogen sommige levels wat voller, die zijn iets te leeg.

Al met al mega tevreden met BF2042. Alhoewel ik in het begin wel eerst even in moest komen, nieuwe layout van controls etc.

Qua gameplay erg leuk om met wat nieuwe snufjes aan de slag te gaan, waaronder de drone.

Intel i7 2600K, 16GB DDR3, AMD R9 290X

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 16:34

kazuka

Building Better Worlds

Wel grappig om die verdeelde meningen te lezen.

Afgelopen weekend de eerste uren gemaakt, tot level 17 gespeeld. In BF3 en BF4 heb ik bij elkaar bijna 3000 speeluren zitten, BF1 en BF5 heb ik overgeslagen omdat ik weinig met de WW1 en WW2 setting had.

Het eerste wat mij opviel is hoe anders deze laatste iteratie van de Frostbite engine aanvoelt. De mechanics van BF4 waren erg prettig, hele fijne gunplay met veel variatie en detail verschillen in de vele wapens en attachments en de physics van de voertuigen voelden goed.

Grootste ergernissen bij BF3 en BF4 waren de vaulting mechanics als infantry en het feit dat voertuigen achter elke stoeprand kon blijven haken en vastzitten. Die laatste 2 dingen lijken stukken beter bij 2042 maar de rest van de gameplay voelt op dit moment ontzettend houterig en janky aan.

Mijn eerste indruk is dat dit een flinke stap achteruit is maar ik wil er eerst nog wat meer uren insteken. De audio (met name positional) is heel matig vergeleken met BF4. Iedereen lijkt op Hollandse klompen te lopen ofzo en zowel die van je teamgenoten als van de vijand zijn even goed hoorbaar. Op basis daarvan is het heel lastig inschatten waar de vijand loopt. De physics van de voertuigen, met name die van de heli's voelt heel licht en onnatuurlijk aan. Met de attack heli's in BF4 bijvoorbeeld had je echt het gevoel met een zware machine te vliegen.

Graphics vallen me enigzins tegen. Het lijkt erop dat ze concessies hebben moeten doen in de details van de maps doordat men 128 spelers moet faciliteren en in het achterhoofd ook rekening moeten houden met de kracht van de base PS4 en XBO consoles. Het voelt ontzettend klinisch en leeg aan, het contrast met de remake maps in Portal is daardoor wel heel groot.

Bugs ook genoeg tegengekomen wat tegenwoordig wel de norm is bij een nieuwe BF release. De killcam is bij mij stuk, zodra ik dood ga verdwijnt de camera onder de grond en zie je ergens in de verte een rood silhouet van de speler die de kill maakte. De ragdoll physics als je dood gaat zijn erg buggy. Het hoogtepunt hiervan zie je o.a. terug in deze video:

Vlak bij of tegen een muur doodgaan en niet ge-revived kunnen worden was een andere. Ik kon ook niet de optie vinden om te redeployen? Geen weapons kunnen selecteren bij de loadout kwam ik ook tegen.

Maar goed, die bugs maak ik me nog niet al te druk over, die zal Dice in de komende maanden wel gladstrijken. BF4 kende ook een erg matige launch en was pas na een half jaar echt prettig om te spelen. Echter, de core gameplay en feel van deze Frostbite engine voelt zo compleet anders aan dan BF3/4. Het is niet voor niets dat die games zover tot na hun release nog zo massaal gespeeld worden. Waarom heeft Dice daar niet op voortgeborduurd? Ik las recent een artikel dat veel van de staff van die vroegere games niet meer bij Dice werken en zelf een studio zijn begonnen, Embark, en aan een nieuwe tactical shooter werken.

Ik heb het idee dat Frostbite sowieso al een difficult beast is om in te ontwikkelen en dat de huidige staff dit ook ondervindt. Het voelt in niets meer aan als de laatste modern setting BF games en dat vind ik persoonlijk erg jammer. Ik denk dat 2042 wel potentie heeft en het op den duur een stuk beter zal spelen als de meeste bugs eruit zijn maar bij BF3 en BF4 was ik heel snel hooked en kon ik het niet meer loslaten. Dat gevoel ontbreekt tot nu toe in zijn geheel bij 2042. Toch ga ik het de komende maanden blijven spelen om te zien of en hoe het spel verbeterd.

• Lashrom
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01-12 20:04
kazuka schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:27:
Wel grappig om die verdeelde meningen te lezen.

Afgelopen weekend de eerste uren gemaakt, tot level 17 gespeeld. In BF3 en BF4 heb ik bij elkaar bijna 3000 speeluren zitten, BF1 en BF5 heb ik overgeslagen omdat ik weinig met de WW1 en WW2 setting had.

Het eerste wat mij opviel is hoe anders deze laatste iteratie van de Frostbite engine aanvoelt. De mechanics van BF4 waren erg prettig, hele fijne gunplay met veel variatie en detail verschillen in de vele wapens en attachments en de physics van de voertuigen voelden goed.

Grootste ergernissen bij BF3 en BF4 waren de vaulting mechanics als infantry en het feit dat voertuigen achter elke stoeprand kon blijven haken en vastzitten. Die laatste 2 dingen lijken stukken beter bij 2042 maar de rest van de gameplay voelt op dit moment ontzettend houterig en janky aan.

Mijn eerste indruk is dat dit een flinke stap achteruit is maar ik wil er eerst nog wat meer uren insteken. De audio (met name positional) is heel matig vergeleken met BF4. Iedereen lijkt op Hollandse klompen te lopen ofzo en zowel die van je teamgenoten als van de vijand zijn even goed hoorbaar. Op basis daarvan is het heel lastig inschatten waar de vijand loopt. De physics van de voertuigen, met name die van de heli's voelt heel licht en onnatuurlijk aan. Met de attack heli's in BF4 bijvoorbeeld had je echt het gevoel met een zware machine te vliegen.

Graphics vallen me enigzins tegen. Het lijkt erop dat ze concessies hebben moeten doen in de details van de maps doordat men 128 spelers moet faciliteren en in het achterhoofd ook rekening moeten houden met de kracht van de base PS4 en XBO consoles. Het voelt ontzettend klinisch en leeg aan, het contrast met de remake maps in Portal is daardoor wel heel groot.

Bugs ook genoeg tegengekomen wat tegenwoordig wel de norm is bij een nieuwe BF release. De killcam is bij mij stuk, zodra ik dood ga verdwijnt de camera onder de grond en zie je ergens in de verte een rood silhouet van de speler die de kill maakte. De ragdoll physics als je dood gaat zijn erg buggy. Het hoogtepunt hiervan zie je o.a. terug in deze video:

[YouTube: Battlefield 2077]

Vlak bij of tegen een muur doodgaan en niet ge-revived kunnen worden was een andere. Ik kon ook niet de optie vinden om te redeployen? Geen weapons kunnen selecteren bij de loadout kwam ik ook tegen.

Maar goed, die bugs maak ik me nog niet al te druk over, die zal Dice in de komende maanden wel gladstrijken. BF4 kende ook een erg matige launch en was pas na een half jaar echt prettig om te spelen. Echter, de core gameplay en feel van deze Frostbite engine voelt zo compleet anders aan dan BF3/4. Het is niet voor niets dat die games zover tot na hun release nog zo massaal gespeeld worden. Waarom heeft Dice daar niet op voortgeborduurd? Ik las recent een artikel dat veel van de staff van die vroegere games niet meer bij Dice werken en zelf een studio zijn begonnen, Embark, en aan een nieuwe tactical shooter werken.

Ik heb het idee dat Frostbite sowieso al een difficult beast is om in te ontwikkelen en dat de huidige staff dit ook ondervindt. Het voelt in niets meer aan als de laatste modern setting BF games en dat vind ik persoonlijk erg jammer. Ik denk dat 2042 wel potentie heeft en het op den duur een stuk beter zal spelen als de meeste bugs eruit zijn maar bij BF3 en BF4 was ik heel snel hooked en kon ik het niet meer loslaten. Dat gevoel ontbreekt tot nu toe in zijn geheel bij 2042. Toch ga ik het de komende maanden blijven spelen om te zien of en hoe het spel verbeterd.
Je haalt de woorden uit mijn mond, echt helemaal niks aan toe te voegen. _/-\o_

Iedereen heeft gewoon te hoge verwachtingen, die maken ze op dit moment niet echt waar. Maar denk wel dat ze er alles aan doen om de gameplay te verbeteren. Daarbij hebben we helaas wel geduld voor nodig.

• pina
ben sinds kort wat aan het spelen met Rao, die alles kan hacken. Zeer leuk en nuttig tegen voertuigen en vliegtuigen, maar lijkt mij wel niks van XP op te leveren, niet? Het is dan wel een beetje te veel 'take one for the team' :s

• Lekker Ventje
Is er een patch geweest? Speel al drie uur probleemloos Breakthrough👍

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005

Rivanov

Apple freak

Lekker Ventje schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:20:
Geen "officiële" na afgelopen donderdag. Maar waarschijnlijk (lees: hopelijk) zijn ze achter de schermen gewoon continue aan het tweaken.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:40
Lashrom schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:35:
[...]

Iedereen heeft gewoon te hoge verwachtingen, die maken ze op dit moment niet echt waar. Maar denk wel dat ze er alles aan doen om de gameplay te verbeteren. Daarbij hebben we helaas wel geduld voor nodig.
Probleem is, dat ze nu zoveel momentum verliezen en deze spelers ook niet meer terugkomen. Ze hadden gewoon een goed product neer moeten zetten dat iedereen om ver blies en dan nog af en toe zaken verbeteren waar de community om vroeg om de gamers te laten blijven. Dit was ook altijd hoe DICE het zag.

Als het aan EA ligt koop je deze game en nog wat DLC en het liefst koop je volgende maand weer een nieuwe game van hun. Als jij een jaar lang 1300 uur een vanilla game speelt, dan verdient EA gewoon te weinig aan je. :+

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• robinez
Jumpman schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:27:
[...]

Probleem is, dat ze nu zoveel momentum verliezen en deze spelers ook niet meer terugkomen.
ik geloof hier niet zo in,
neem steam als voorbeeld, selecteer daar dan alleen de reviews die negatief zijn. In steam zie je hoeveel uur ze de game dan gespeeld hebben, en dan zie je de mensen daar de game volledig afbranden maar ondertussen wel tussen de 50 en zelfs over de 100 uur speeltijd er al op hebben zitten in deze game.

Dan denk ik wel eens, als die game nou echt zo extreem slecht is als je hier in je eigen review neerschrijft, hoe kan het dan dat je dan al meer dan 50 tot 100 uur die game aan het spelen bent. Als ik een game zo extreem slecht zou vinden dan speel je dat toch niet meer? En al helemaal als er dan staat dat je de game gereviewed heb na 10.6 uur en dan vervolgens nog zo'n 90 uur daarna die verschrikkelijke game hebt doorgespeeld en waarschijnlijk nog steeds aan het spelen is.

Ik denk dat het meer een hoop geschreeuw is dan dat ze daadwerkelijk de game niet spelen. Steam laat dat best goed zien, je ziet hoelang ze spelen en na hoeveel uur ze een review hebben geschreven.

Hoe serieus moet ik nou een extreem negatieve review nemen van iemand die zegt dat het een onspeelbare rot game is maar ondertussen wel zijn gameteller op 97,4 uur heeft staan. En daar zijn er behoorlijk veel van. Open steam maar eens en je valt van de ene verbazing in de andere.

Ik zeg niet dat er dingen niet beter kunnen, maar ik denk ook dat er heel zwaar overdreven wordt anders zou je niet 80 uur doorspelen na je review (en zo zijn er vele voorbeelden op steam in dat review systeem).

• Starscreamer
  • Laatst online: 01-12 22:19
Hoge verwachting gehad vooral door de filmpjes.
€90 betaald en dan krijg je dit....
Lege mappen grafisch niet bijzonder klunkie beweging.
Heb alle Battlefields gehad maar ben meeste teleurgesteld in deze :/
Misschien dat die op de PC beter speelt dan de PS5 maar tis nu nog waardeloos.

• Buizerd__NL
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15:55
Lekker Ventje schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:20:
middags speelt het vaker smoother, dan in de avond.

PSN: BUIZERD____NL 4x_

• stijn1309
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:31
Starscreamer schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:02:
Zojuist ook uurtje gespeeld... Wat een saaie trage game met lege maps. Voor mij ook totaal onduidelijk hoe bepaalde dingen werken.

Vooral zat ik mij te vervelen met hoe lang het duurt voordat je weer kan respawnen.... Tering... Daarna direct weer dus etc. Zat gewoon op mijn telefoon tussendoor....

En dan het ontbreken van in-game voicechat... Belachelijk... Had er echt meer van verwacht.

• gise
  • Niet online
Heeft iemand een custom controller layout (xbox) voor choppers die een beetje okay werkt?

• Jeroenvde89
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online
Ik snap oprecht niet dat sommige mensen het spel er grafisch 'fantastisch' of 'subliem' uit vinden zien. Doe ik iets verkeerd? Kijk ik verkeerd? Zoveel vragen... :9

MacBook Pro (15-inch 2019): 2,6 GHz Intel i7 - 16 GB - 256 GB SSD - Radeon Pro 555X 4 GB | iPhone 13 Pro Graphite - 128 GB | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA

• Stefmeister
Dit blijft ik ook zo leuk vinden (van reddit) "Enjoy guessing which option is active"

Hoe kan niemand van de devs / play testing niet gedacht hebben "hmm misschien is dit niet zo duidelijk"

• Jeroenvde89
  • Nu online
Stefmeister schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:00:
Dit blijft ik ook zo leuk vinden (van reddit) "Enjoy guessing which option is active"[Afbeelding]

Hoe kan niemand van de devs / play testing niet gedacht hebben "hmm misschien is dit niet zo duidelijk"
Haha echt hé. De gehele UI/UX/interface is ontworpen door een kleuter.. :O

MacBook Pro (15-inch 2019): 2,6 GHz Intel i7 - 16 GB - 256 GB SSD - Radeon Pro 555X 4 GB | iPhone 13 Pro Graphite - 128 GB | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA

• Lekker Ventje
Buizerd__NL schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:12:
[...]

middags speelt het vaker smoother, dan in de avond.
Heb gisteren de hele dag niet fatsoenlijk kunnen spen, kwam ook ‘s middags niet in Breakthrough. Nu overigens ook al weer een uur ellende met geen wapens kunnen selecteren of niet kunnen spawnen.

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

pina schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:06:
ben sinds kort wat aan het spelen met Rao, die alles kan hacken. Zeer leuk en nuttig tegen voertuigen en vliegtuigen, maar lijkt mij wel niks van XP op te leveren, niet? Het is dan wel een beetje te veel 'take one for the team' :s
Die rol vereist wat meer squadplay, omdat je team niet ziet wie of wat gehackt is. Als jij een voertuig hackt en je team (of squad) sloopt die tank, dan krijg jij ook assist-punten. Dus dat komt redelijk op timing aan.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Devilish
  • Laatst online: 13:44
stijn1309 schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:21:
[...]

Zojuist ook uurtje gespeeld... Wat een saaie trage game met lege maps. Voor mij ook totaal onduidelijk hoe bepaalde dingen werken.

Vooral zat ik mij te vervelen met hoe lang het duurt voordat je weer kan respawnen.... Tering... Daarna direct weer dus etc. Zat gewoon op mijn telefoon tussendoor....

En dan het ontbreken van in-game voicechat... Belachelijk... Had er echt meer van verwacht.
Naast het feit dat ik vind dat je na een uur spelen nog geen objectieve mening over het spel kunt geven snap ik ook wel waar het vandaan komt en dat is helaas ook wel een kern van het probleem. Het spel is niet echt overzichtelijk en duidelijk voor beginners / nieuwe spelers. Ik heb zelf ervaren dat je pas na level 15-20 echt een beetje je draai hebt gevonden.

Door direct op X te drukken kom je trouwens in het overzicht waarin je kunt kiezen tussen roepen om een revive of direct opnieuw spawnen. Afhankelijk van een eventuele respawn timer door snel achter elkaar opvolgende deaths kan je vrij snel weer deelnemen aan het spel (enkele seconden).

Ingame voicechat wordt nog toegevoegd. Ik mag eerlijk gezegd toch wel hopen dat dit bij de eerstvolgende update gebeurt.

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:40
robinez schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:46:
[...]

ik geloof hier niet zo in,
neem steam als voorbeeld, selecteer daar dan alleen de reviews die negatief zijn. In steam zie je hoeveel uur ze de game dan gespeeld hebben, en dan zie je de mensen daar de game volledig afbranden maar ondertussen wel tussen de 50 en zelfs over de 100 uur speeltijd er al op hebben zitten in deze game.

Dan denk ik wel eens, als die game nou echt zo extreem slecht is als je hier in je eigen review neerschrijft, hoe kan het dan dat je dan al meer dan 50 tot 100 uur die game aan het spelen bent. Als ik een game zo extreem slecht zou vinden dan speel je dat toch niet meer? En al helemaal als er dan staat dat je de game gereviewed heb na 10.6 uur en dan vervolgens nog zo'n 90 uur daarna die verschrikkelijke game hebt doorgespeeld en waarschijnlijk nog steeds aan het spelen is.

Ik denk dat het meer een hoop geschreeuw is dan dat ze daadwerkelijk de game niet spelen. Steam laat dat best goed zien, je ziet hoelang ze spelen en na hoeveel uur ze een review hebben geschreven.

Hoe serieus moet ik nou een extreem negatieve review nemen van iemand die zegt dat het een onspeelbare rot game is maar ondertussen wel zijn gameteller op 97,4 uur heeft staan. En daar zijn er behoorlijk veel van. Open steam maar eens en je valt van de ene verbazing in de andere.

Ik zeg niet dat er dingen niet beter kunnen, maar ik denk ook dat er heel zwaar overdreven wordt anders zou je niet 80 uur doorspelen na je review (en zo zijn er vele voorbeelden op steam in dat review systeem).
Ja, maar die mensen hebben de game dus al in bezit (of gehad). :) Er zijn veel mensen die afwachten en hun aandacht nu alweer ergens anders hun aandacht op gericht hebben. Momentum is heel belangrijk.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Buizerd__NL
  • Laatst online: 15:55
Lekker Ventje schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:04:
[...]

Heb gisteren de hele dag niet fatsoenlijk kunnen spen, kwam ook ‘s middags niet in Breakthrough. Nu overigens ook al weer een uur ellende met geen wapens kunnen selecteren of niet kunnen spawnen.
Ja, die drukte zal alleen maar toenemen nu iedereen wilt gaan spelen. Het beste is om overdag te spelen.

PSN: BUIZERD____NL 4x_

• MathieuT
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 14:20
Dit blijft ik ook zo leuk vinden (van reddit) "Enjoy guessing which option is active"[Afbeelding]

Na de bèta werd gezegd dat ze het al hadden aangepast in huidige build, een leugentje meer of minder, wat maakt het uit.

• Gertjanlint
  • Laatst online: 26-11 10:53
Iemand toevallig al de PS4 versie gekocht en gespeeld?

Ik ben op zoek naar informatie of reviews over de PS4 versie.

Genoeg gelezen hoe slecht de next gen versie is, je zou denken dat de PS4 versie dan helemaal waardeloos is.
Kan helaas geen andere versie spelen en het zou zonde zijn om een inferieure versie te moeten kopen van een spel waar al een hoop mis mee is.

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 15:00
Gertjanlint schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:32:

Genoeg gelezen hoe slecht de next gen versie is, je zou denken dat de PS4 versie dan helemaal waardeloos is.
Kan helaas geen andere versie spelen en het zou zonde zijn om een inferieure versie te moeten kopen van een spel waar al een hoop mis mee is.
Ik speel op de ps4. Ik kan natuurlijk niet weten wat jij wel en niet goed vind aan een spel. Maar zelf vind ik het best lekker spelen. De nieuwe manier van wapens veranderen in game maakt het wat vlotter. Echter werkt het spel van zichzelf nog niet heel vlot. Soms het idee dat het wat hapert, maar minimaal. Verder vind ik het er niet mooi uit zien, het doet me denken aan oude CS games. Maar ik heb er geen last van. Wat ik vooral mis is de teamplay, want nu loop je telkens maar in je eentje wat te doen, en de grote maps met weinig invulling en weinig mogelijkheden tot destruction waardoor je soms kansloos bent tegen tanks en heli’s

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Lashrom schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:35:
[...]

Iedereen heeft gewoon te hoge realistische verwachtingen voor een full price game, echter die maken ze op dit moment niet echt waar. Maar denk wel dat ze er alles aan doen om de gameplay te verbeteren. Daarbij hebben we helaas wel geduld voor nodig.
FTFY. ;) :>

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Gertjanlint
Tja ik heb gisteren een PS4 filmpje op YouTube gezien wat er zo ongelooflijk slecht uitzag dat ik het bijna niet kon geloven, deed me denken aan ultra lage settings van een game van 10 jaar geleden.

Bedankt voor de informatie, het zijn dus dezelfde problemen met veel lelijker graphics.

• robinez
Gertjanlint schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:32:

tsja, als je er zo instaat dan zou ik denk ik die game echt niet kopen en dan wachten totdat mensen positiever online gaan worden.

de PS4 versie draait op 1080p, de ps4 pro op 1620p en de ps5 versie op 2160p, als je nu al vindt dat dat er op een ps5 slecht uitziet dan ga je de ps4 versie helemaal niet trekken kwa graphics.

Overslaan dus.

een comparison video die wel redelijk goed het veschil laat zien is de volgende:

• Gertjanlint
Ik wil eerst meer reviews over de PS4 versie lezen voordat ik een bestelling neem.

• aaaido
Ben even klaar met BF2042. De buggs vallen uiteindelijk wel mee echter ik haal er helaas niet voldoende plezier uit. Heb de afgelopen dagen flink wat uren gespeeld. Tot zeg level 20 is het echt een grind om toegang te krijgen tot wat betere/degelijke wapens. Breakthrough is een dikke plus ten opzichte van conquest echter ook breakthrough heeft zo zijn tekortkomingen (het is vaak keihard ownen of hard gesloopt worden).

Waar ik mij het meest aan irriteer is toch wel de eindeloze (lege) stukken van de map die je vaak te voet moet overbruggen om ergens te komen. Aansluitend daarop is dat ik een paar potjes heb gehad (potjes duren gemiddeld 20 min) dat je zo weinig actie meemaakt dat je maar 5 kills kan maken (en ja waarschijnlijk ook 5 deaths :P).

• Nikey1
Jeroenvde89 schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:41:
Ik snap oprecht niet dat sommige mensen het spel er grafisch 'fantastisch' of 'subliem' uit vinden zien. Doe ik iets verkeerd? Kijk ik verkeerd? Zoveel vragen... :9
Ik vind het zelf erg cartoon achtig eruit zien :P Had er meer van verwacht.

• Nikey1
Starscreamer schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:02:
Ik ga het nog wel een kans geven. Alleen ben ik benieuwd naar de levensduur van het spel in deze staat 8)7

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:32

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb zowel een Xbox series S en een PS5. Nu is mijn trial bijna voorbij bij de series S. Mocht ik hem kopen voor de PS5, kan ik dan verder met mijn stats of moet ik opnieuw beginnen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Lekker Ventje
Buizerd__NL schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:19:
[...]

Ja, die drukte zal alleen maar toenemen nu iedereen wilt gaan spelen. Het beste is om overdag te spelen.
Ik heb van de drukte geen last, het zijn de bugs die mij regelmatig het spelen beletten. Ik kan dan bv geen spawnpunt selecteren. Als alles werkt vermaak ik me goed, zeker in TDM op de BC2 maps. Al hoop ik dat daar wel meer XP te verdienen valt want om items vrij te spelen is TDM niet aantrekkelijk nu.

@ hierboven

Als je inlogt op een EA account op beide consoles zou je het mee moeten kunnen nemen. Geen idee hoe dat verder werkt.

[Voor 11% gewijzigd door Lekker Ventje op 22-11-2021 22:09]

• Roppedop
  • Nu online

Roppedop

Christiano007 schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:04:
Ik heb zowel een Xbox series S en een PS5. Nu is mijn trial bijna voorbij bij de series S. Mocht ik hem kopen voor de PS5, kan ik dan verder met mijn stats of moet ik opnieuw beginnen?
Je rank en unlocks gaan gewoon mee als je dezelfde EA account gebruikt. Instellingen en loadouts moet je opnieuw maken.

www.oldskoolnl.nl

• RangedNeedles
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online

Maar wat is het juiste antwoord? :+

Heb deze BF zelf (nog?) niet gekocht maar zag dit sterk staaltje UI/UX al wel eens voorbijkomen. Ik vraag me oprecht af wanneer die toggle nu aan en uit staat :P Kan je niet met je controller "er op gaan staan" en als je niet verder naar links of rechts kan, dan weet je het? 8)7

• Stefmeister
RangedNeedles schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:05:
[...]

Je kan dat in het spel alleen "zien" als je naar opties kijkt waarvan je 100% zeker weet dat ze aan staan. Logisch! ;)

• DirtyDutchman
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:05
Ik heb een refund gekregen voor mijn gold Edition van €99 en heb hem gisteren 2de hands opgehaald voor €45.
Moet zeggen dat ik mij heerlijk vermaak met de oude maps van BFBC2 en BF3, Hardcore mode met M60 red-dot speelt weer van ouds weg. *O*
Vanavond maar eens breakthrough proberen.

• Starscreamer
  • Laatst online: 01-12 22:19
DirtyDutchman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:57:
Ik heb een refund gekregen voor mijn gold Edition van €99 en heb hem gisteren 2de hands opgehaald voor €45.
Moet zeggen dat ik mij heerlijk vermaak met de oude maps van BFBC2 en BF3, Hardcore mode met M60 red-dot speelt weer van ouds weg. *O*
Vanavond maar eens breakthrough proberen.
Hoezo een refund vragen als je het spel zo leuk vind :F

• DirtyDutchman
Starscreamer schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:59:
[...]

Hoezo een refund vragen als je het spel zo leuk vind :F
Omdat ik het geen €100 euro waard vond na het spelen van de Beta. 😉
Ging mij meer om de portal en had mij voorgenomen dat als ik hem onder de €50 kon kopen ik dit ging doen.

• robinez
RangedNeedles schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:05:
[...]

Heb deze BF zelf (nog?) niet gekocht maar zag dit sterk staaltje UI/UX al wel eens voorbijkomen. Ik vraag me oprecht af wanneer die toggle nu aan en uit staat :P Kan je niet met je controller "er op gaan staan" en als je niet verder naar links of rechts kan, dan weet je het? 8)7
het is echt heeeeeeeeeeeel simpel en ik vind dit echt compleet geneuzel, er zijn wel belangrijke dingen om je druk over te maken.

- Lichte optie: als het lampje aan is (Dus niet zwart is) dan staat de optie aan.
- Donkere optie: als het lampje achter de knop uit is, dan staat de optie uit.

Als je dat eenmaal weet, lijkt me dit toch niet zo heel moeilijk. Ik verbaas me er soms echt over hoe groot dingen op internet gemaakt worden die echt de moeite van van het druk maken totaal niet waard zijn. Dit stel je hooguit 2 of 3 keer in in die honderden uren gameplay.

Dat zou ik me eerder druk maken over de balance in de game, zoals die hoovercraft die praktisch alles overheerst tijdens de game. Dat zijn de issues die echt van belang zijn (wordt overigens gefixed in de volgende update). Maar het feit dat iemand niet begrijpt of een optie aan of uit staat door middel van het highlighten van de optie, ik vind het echt complete onzin.

Overigens niet naar jouw bedoeld, maar op internet lees je honderden van dit soort dingen en lijkt het wel of idereen het grootste onrecht is aangedaan, terwijl dit hooguit onhandige design keuzes zijn voor de mensen die de gui niet helemaal begrijpen nadat ze het geprobeerd hebben.

• Stefmeister
Eens, maar vind je naast het instellingen scherm (dat je idd niet veel aanpast) de overige menu's wel fijn werken? Voor mij werken de aanpassingen aan gear etc echt onlogisch en ik druk(te) intuïtief constant op de verkeerde knoppen (dit was in BF V trouwens niet veel beter).

• HertogJack
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16:56
robinez schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:35:
[...]

het is echt heeeeeeeeeeeel simpel en ik vind dit echt compleet geneuzel, er zijn wel belangrijke dingen om je druk over te maken.

- Lichte optie: als het lampje aan is (Dus niet zwart is) dan staat de optie aan.
- Donkere optie: als het lampje achter de knop uit is, dan staat de optie uit.

Als je dat eenmaal weet, lijkt me dit toch niet zo heel moeilijk. Ik verbaas me er soms echt over hoe groot dingen op internet gemaakt worden die echt de moeite van van het druk maken totaal niet waard zijn. Dit stel je hooguit 2 of 3 keer in in die honderden uren gameplay.

Dat zou ik me eerder druk maken over de balance in de game, zoals die hoovercraft die praktisch alles overheerst tijdens de game. Dat zijn de issues die echt van belang zijn (wordt overigens gefixed in de volgende update). Maar het feit dat iemand niet begrijpt of een optie aan of uit staat door middel van het highlighten van de optie, ik vind het echt complete onzin.

Overigens niet naar jouw bedoeld, maar op internet lees je honderden van dit soort dingen en lijkt het wel of idereen het grootste onrecht is aangedaan, terwijl dit hooguit onhandige design keuzes zijn voor de mensen die de gui niet helemaal begrijpen nadat ze het geprobeerd hebben.
Het is tegenwoordig hip he om overal ronduit negatief op te reageren vergeet dat ook niet.

Hovercraft is idd zwaar OP.

Zelfde met heli's, dat je er zoveel raketten op moet schieten is niet ok. Een goede heli vlieger kan de hele map domineren.

psn: HertogJack

• robinez
Stefmeister schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:40:
Eens, maar vind je naast het instellingen scherm (dat je idd niet veel aanpast) de overige menu's wel fijn werken? Voor mij werken de aanpassingen aan gear etc echt onlogisch en ik druk(te) intuïtief constant op de verkeerde knoppen (dit was in BF V trouwens niet veel beter).
ik vond het inderdaad enorm wennen hoe je snel je loadouts aanpast omdat het anders is als in andere delen, maar als je er eenmaal aan gewend bent dan vind ik het sneller en handiger gaan dan in BF5 en BF1.

Maar je kunt het jezelf heel makkelijk maken door eenmalig gewoon verschillende loadouts te maken in het hoofdmenu. Zo heb ik een assault, medic, sniper, anti tank en anti aircraft loadouts gemaakt, en dan hoef je tijdens de game alleen maar je actieve loadout te wisselen ten opzichte van de situatie waarin je zit. Die loadouts kun je je eigen namen geven dus echt moeilijk is het uiteindelijk niet.

• Stefmeister
De overpowered-ness zijn wel typische balans dingen die makkelijk te fixen zijn de komende weken.

De vraag is of ze er dan nog wel genoeg spelers zijn die er (nog) op zitten te wachten, kijkende naar de steamcharts zakt het wel aardig al binnen een week.

De launch van bijna alle battlefields de laatste 10 jaar was "karig" en gepart met vele problemen, echter was ik in tegenstelling tot deze laatste iteratie met alle andere versies meteen "hooked" en zat ik ondanks de problemen figuurlijk constant op f5 te drukken om een potje te kunnen spelen.

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
@HertogJack en @robinez
Gelukkig gaan ze de hovercraft en Littlebird nerfen. Want het slaat inderdaad nergens op.

[Voor 11% gewijzigd door Poulske op 23-11-2021 10:58]

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• Roppedop
  • Nu online

Roppedop

Stefmeister schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:54:
De vraag is of ze er dan nog wel genoeg spelers zijn die er (nog) op zitten te wachten, kijkende naar de steamcharts zakt het wel aardig al binnen een week.
Gelukkig spelen wij op console met crossplay uitgeschakeld. ;)

www.oldskoolnl.nl

• Stefmeister
Roppedop schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:59:
[...]

Eensch! Helaas zijn daar geen mooie charts van helaas, * Stefmeister denkt met weemoed terug aan de battlelog stats van battlefield 4

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:41
Tip om wat dingen te unlocken (mocht die nog niet gedeeld zijn)

Speel SOLO breakthrough (best leuk overigens).
Je haalt veel kills en daarmee heb ik veel items voor mijn wapens kunnen unlocken.

wijze woorden

• Maichel
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01-12 04:34
Stefmeister schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:05:
[...]

Eensch! Helaas zijn daar geen mooie charts van helaas, * Stefmeister denkt met weemoed terug aan de battlelog stats van battlefield 4
Die Battlelog site/app was super man, die leaderbords...en lekker je loadout aanpassen enzo, ik vond dat tof.

PSN: Maichel

• HertogJack
Ik blijf wel erg hangen bij de PP29 merk ik qua wapen... welke raden jullie nog meer aan?

SVS met 4x scope heb ik ook nog gebruikt; was ook wel ok.

• Jeroenvde89
  • Nu online
Roppedop schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:59:
[...]

En dan vindt jij (volle) servers? :?

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
Jeroenvde89 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:44:
[...]

En dan vindt jij (volle) servers? :?
Ik speel op PS5 met crossplay uit All Out Warfare en kom amper lege servers tegen. Altijd 64 vs 64.

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• Roppedop
  • Nu online

Roppedop

Altijd volle servers. Ik speel All Out Warfare op PS5.

[Voor 23% gewijzigd door Roppedop op 23-11-2021 12:12]

www.oldskoolnl.nl

• Jeroenvde89
  • Nu online
Whut? Ik vond vorige week geen servers met meer dan 3 mensen in de lobby. Crossplay toen maar weer aangezet (Xbox Series X).

• HertogJack
Poulske schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:49:
[...]

Ik speel op PS5 met crossplay uit All Out Warfare en kom amper lege servers tegen. Altijd 64 vs 64.
same here, op ps5 geen enkel probleem mee gehad.

• robinez
Poulske schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:49:
[...]

ja hier ook,

gelijk crossplay uitgezet en eigenlijk altijd volle servers vanaf dag 1 (afgelopen vrijdag) op de ps5.
HertogJack schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:39:
Ik blijf wel erg hangen bij de PP29 merk ik qua wapen... welke raden jullie nog meer aan?

SVS met 4x scope heb ik ook nog gebruikt; was ook wel ok.
die PP29 is ook mijn favoriete wapen, zeker nu ik de controls omgezet heb naar COD controls is het net of je cod speelt met die PP29, dat wapen is tot nu toe de beste die ik gespeeld heb in battlefield. Maar dat wapen voelt eigenlijk wel enorm overpowered aan, ik vrees ervoor dat die binnenkort ook generved gaat worden want het verschil met de overige wapens is best groot om eerlijk te zijn.

Wapens die ik ook goed vond zijn:
- M5A3 (maar alleen met de juiste weapon attachments
- SVK
- NTW-50 sniper (met de juiste scopes erop)

[Voor 54% gewijzigd door robinez op 23-11-2021 12:07]

• pina
robinez schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:02:
[...]

ja hier ook,

gelijk crossplay uitgezet en eigenlijk altijd volle servers vanaf dag 1 (afgelopen vrijdag) op de ps5.

[...]

die PP29 is ook mijn favoriete wapen, zeker nu ik de controls omgezet heb naar COD controls is het net of je cod speelt met die PP29, dat wapen is tot nu toe de beste die ik gespeeld heb in battlefield. Maar dat wapen voelt eigenlijk wel enorm overpowered aan, ik vrees ervoor dat die binnenkort ook generved gaat worden want het verschil met de overige wapens is best groot om eerlijk te zijn.

Wapens die ik ook goed vond zijn:
- M5A3 (maar alleen met de juiste weapon attachments
- SVK
- NTW-50 sniper (met de juiste scopes erop)
Is er een preset om die om te zetten? Of heb je alles manueel aangepast?

ik speel met de PP29 omdat die meer kogels heeft voor je moet herladen. Ervoor kon ik geen 2 tegenstanders uitschakelen met 1 magazijn zonder te moeten herladen

• DeWaanzin
  • Registratie: oktober 2000

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

DirtyDutchman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:57:
Oei, dat heb ik ook nog wel over voor de Gold editie. Waar heb je hem 2dehands gehaald?

XBL: theArthurrrr

• DirtyDutchman
DeWaanzin schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:16:
[...]

Oei, dat heb ik ook nog wel over voor de Gold editie. Waar heb je hem 2dehands gehaald?
Had het misschien anders moeten verwoorden, heb de normale editie gehaald voor €45 op marktplaats. 😅

• DirtyDutchman
@robinez @HertogJack

Misschien een optie om de NTW-50 te unlocken als je last hebt van hovercrafts of andere voertuigen.

• gise
  • Niet online
moet je alleen wel "even" level 50 voor unlocken ofzo

• HertogJack
DirtyDutchman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:07:
@robinez @HertogJack

Misschien een optie om de NTW-50 te unlocken als je last hebt van hovercrafts of andere voertuigen.

[YouTube: The Anti Vehicle NTW-50 is NO JOKE in Battlefield 2042...]
Lol wtf is dat dan :D

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005

Rivanov

Apple freak

Stefmeister schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:40:
Idem hier. Zit continue met LB/RB en LT/RT te stoeien.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• gise
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:13:
[...]

Idem hier. Zit continue met LB/RB en LT/RT te stoeien.
Inderdaad, de menu's op console zijn niet intiutief. Zelfs tussen potjes door even een ander wapen kiezen of even loadout aanpassen, zit telkens met de verkeerde knoppen, en ook de on-screen knoppen die aangeven wat je dan wel moet drukken zijn niet echt duidelijk. dus dan is het ene keer X voor aanpassen, dan weer RB of LB, dan weer A voor het aanpassen... :?

• pina
waar ik mij wat aan stoor nu:

- het hacken van voertuigen werkt niet altijd, er staat op dat hij is gehackt maar toch kan hij nog schieten
- het hacken gaat ook gewoon door wanneer je een voertuig effe niet in het vizier hebt, misschien is dat de reden van bovenstaande, maar dat is wel zeer onzorgvuldig geimplementeerd
- de voetstappen, het surround geluid werkt helemaal niet. Ik kan amper inschatten vanwaar ze komen
Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee