Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-05 15:57
crimby schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:30:
Heb de game sinds gisteren. Nu voor het eerst gespeeld en speelt eigenlijk best prima. Alleen zijn er nog spelers? Portal is nagenoeg leeg en de rest kom ik sowieso niet in want geen spelers…
Ik speel alleen maar Battlefield 5 en soms 4 for all good times.

Mijn broertje en ,mijn zoon we spelen alleen gezien Battlefield 5 en vaak ook nog samen door tanks te busten (tankbuster team is a GO) :) Broertje van mij heeft 25 euro betaald voor 2042, maar hij vindt het helemaal niks en aan een vriend uitgeleend en die zei ook al dat hij wel bij BF5 blijft en toch ken ik iemand die de game wel oke vindt.

Ik ben ook blij dat ik maar 9,99 betaald heb voor de game en wat uren gespeeld en toen weer een paar middagen, maar ik vind de game te groot , speelt niet lekker en de setting is er gewoon niet. Ik zou het liefst zien dat ze nog een paar betaald maps toevoegen bij BF 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 23:55
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:51:
[...]

De snelheid waarmee ze nieuwe updates uitbrengen is ook ronduit bedroevend. Ze hebben nu na een aantal weken slechts één van de originele maps een update gegeven.
het is wel iets langer dan een aantal weken, de map update voor die ene map heeft 8 maanden geduurd.

Ook bedroevend is dat ze net aangegeven hebben dat er voor season 2 maar 1 map uitkomt, lijkt er dus op dat portal ook doodverklaard is binnen dice en dat we daar geen maps meer voor hoeven te verwachten en dat ze alleen aan die verplichting van 4 maps voor de ultimate members gaan voldoen.

Ik vind overigens de aanpassingen aan kaleidoscope wel zeer geslaagd, het speelt nu een stuk fijner met al die cover en heeft nu wel die battlefield sfeer (niet meer van die net schoongemaakte lege levels). Maar goed, 8 maanden voor deze aanpassingen geeft voor mij wel aan dat er nauwelijks nog een development team op zit.

Hier een kort overzicht op youtube van iemand die een paar van de grafische verschillen in beeld heeft gebracht (er zijn er overigens veel meer in de map).

[ Voor 6% gewijzigd door robinez op 04-08-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beetje foliage en wat boxen, ik blijf erbij, die map oogt veel te 'schoon' (oja, ze hebben wat papiertjes op grond gegooid) voor een setting waar de hele wereld in oorlog is. Alsof het een 'hidden' Wakanda de hele tijd was en ze nu opeens de plek hebben gevonden en er voor gaan vechten. En als ze over 'dit' 8 maanden doen.. ben ik benieuwd hoelang ze bezig zijn met de andere maps :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:45:
Beetje foliage en wat boxen, ik blijf erbij, die map oogt veel te 'schoon' (oja, ze hebben wat papiertjes op grond gegooid) voor een setting waar de hele wereld in oorlog is. Alsof het een 'hidden' Wakanda de hele tijd was en ze nu opeens de plek hebben gevonden en er voor gaan vechten. En als ze over 'dit' 8 maanden doen.. ben ik benieuwd hoelang ze bezig zijn met de andere maps :P
Renewal is de volgende map en de wijzigingen zouden we met Season 2 moeten krijgen. Maar of ze er echt 8 maanden over hebben gedaan met Kaleidoscope... Ik denk het niet. In maart 2022 konden we feedback geven over de maps. Ik denk dat de werkzaamheden pas in april (of eventueel mei) zijn gestart. Dan nog is het vrij lang, maar niet die 8 maanden die worden genoemd.

En hoeveel mensen zouden aan de wijziging van de map(pen) werken... Mogelijk een paar designers en programmeurs. In ieder geval niet veel, want een deel van het team zit op Season 2 en een ander deel waarschijnlijk op Season 3 en 4.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
RobinNL schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

Renewal is de volgende map en de wijzigingen zouden we met Season 2 moeten krijgen. Maar of ze er echt 8 maanden over hebben gedaan met Kaleidoscope... Ik denk het niet. In maart 2022 konden we feedback geven over de maps. Ik denk dat de werkzaamheden pas in april (of eventueel mei) zijn gestart. Dan nog is het vrij lang, maar niet die 8 maanden die worden genoemd.
ik denk ook niet dat ze 8 maanden over die paar verbeteringen hebben gedaan, maar wat ik probeerde aan te geven is dat we nu al 8 maanden wachten op verbeteringen en nieuwe content.

De status tot nu toe na 8 maanden ellende:
- 1 nieuwe map
- 1 bijgewerkte map
- een praktisch compleet verdwenen playerbase (het is echt niet leuk om de game te starten en simpelweg geen spelers te vinden).

Dat is nou niet bepaald een prestatie na 8 maanden wat hierboven staat.

Ter vergelijk bij BF4 hadden we na 8 maanden al 16 nieuwe maps !!!

Dan kun je toch niet zeggen dat het hier in deze game nou bepaald goed gaat. Daar komt bij dat de 2 nieuwe portal maps per season op magische wijze verdwenen zijn in alle communicatie vanaf dice, wat de content echt compleet onvoldoende maakt.

Overigens ben ik er niet echt boos over, ik heb de game genoeg gespeeld om de aanschaf het waard te maken, maar ik had er gewoon veel van verwacht, zeker op basis van hoe deze game gepositioneerd is (de portal mode was toch een ode aan alle battlefield fans?). Dus ik ben wel enorm teleurgesteld over hoe mijn favoriete shooter serie compleet om zeep is geholpen door greed en wanbeleid.

Want zonder echte spelers is er echt niet veel aan, zelfs niet in die paar maps die er wel in zitten. En om elke keer maar weer die bot mode te activeren is ook niet wat ik vooraf verwacht had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:04:
[...]

ik denk ook niet dat ze 8 maanden over die paar verbeteringen hebben gedaan, maar wat ik probeerde aan te geven is dat we nu al 8 maanden wachten op verbeteringen en nieuwe content.

De status tot nu toe na 8 maanden ellende:
- 1 nieuwe map
- 1 bijgewerkte map
- een praktisch compleet verdwenen playerbase (het is echt niet leuk om de game te starten en simpelweg geen spelers te vinden).

Dat is nou niet bepaald een prestatie na 8 maanden wat hierboven staat.

Ter vergelijk bij BF4 hadden we na 8 maanden al 16 nieuwe maps !!!

Dan kun je toch niet zeggen dat het hier in deze game nou bepaald goed gaat. Daar komt bij dat de 2 nieuwe portal maps per season op magische wijze verdwenen zijn in alle communicatie vanaf dice, wat de content echt compleet onvoldoende maakt.

Overigens ben ik er niet echt boos over, ik heb de game genoeg gespeeld om de aanschaf het waard te maken, maar ik had er gewoon veel van verwacht, zeker op basis van hoe deze game gepositioneerd is (de portal mode was toch een ode aan alle battlefield fans?). Dus ik ben wel enorm teleurgesteld over hoe mijn favoriete shooter serie compleet om zeep is geholpen door greed en wanbeleid.

Want zonder echte spelers is er echt niet veel aan, zelfs niet in die paar maps die er wel in zitten. En om elke keer maar weer die bot mode te activeren is ook niet wat ik vooraf verwacht had.
Simpel gezegd... De DICE die het was met BF4 is er nu gewoon niet meer. Veel medewerkers van die tijd zijn inmiddels vertrokken naar andere studio's. Je kan het eigenlijk zien als een nieuwe studio die een Battlefield game in elkaar probeert te zetten, en gefaald heeft.

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze zelfs de oudere games (o.a. BF4) erbij hebben gepakt om te kijken wat wel en niet werkte. Ik heb geen of dit ook echt waar is, maar als dat zo is weet je genoeg.

Battlefield 2042 is gewoon niet meer te herstellen. De titel heeft al zoveel negativiteit gekregen en op veel punten is/was dat ook terecht. Medewerkers van DICE / EA die gamers trolls noemen etc. Ik probeer hier ook gewoon het beste van te maken met de game. Inmiddels 400 uur gespeeld, maar ook omdat ik geen andere goede shooter kan vinden die ongeveer is als Battlefield.

En met nieuwe mappen hoeven we ook niet veel meer te verwachten... Season 2 krijgt ook maar weer één nieuwe map erbij -O-

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:10
Vandaag nogmaals geprobeerd en enkel Portal want de rest is geloof ik kansloos. Een leuke server te pakken met mooie gevechten. Toch wel vermakelijk dan!

Maargoed als ik dit een jaar speel zonder enige vorm van vernieuwing dan snap ik dat.

Ik heb alleen geen idee waar ik mn wapens etc kan aanpassen behalve ingame.. iemand tips?

Ook zie ik chars die een kabelgun hebben om een berg of gebouw op te komen.. hoe krijg ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Grappling hook. Dat is de gadget van Mackay. Wapens aanpassen bij collection.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAelon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 08:21
Ik vind het stiekem na de update met nieuwe map best een heel erg leuke game en vind nagenoeg altijd volle servers zonder AI (speel op PS5). Daarbij gezegd speel ik nu bijna alleen maar Exodus Conquest waarbij je veel oude maps speelt, waar ik vroeger eigenlijk altijd Rush of Breakthrough speelde. Op een of andere manier speel ik in 2042 amper spannende Breakthrough potten meer, vaak is het óf een walk-over óf kom je niet door het eerste punt heen.

Speel standaard Mackay met een insertion beacon zodat ik niet afhankelijk ben van de spawns op basissen waardoor ik meer m'n 'eigen' spelletje kan spelen. Grappling hook is zo ontzettend nuttig met flanken en betere positie krijgen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
MrAelon schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:33:
Ik vind het stiekem na de update met nieuwe map best een heel erg leuke game en vind nagenoeg altijd volle servers zonder AI (speel op PS5). Daarbij gezegd speel ik nu bijna alleen maar Exodus Conquest waarbij je veel oude maps speelt, waar ik vroeger eigenlijk altijd Rush of Breakthrough speelde. Op een of andere manier speel ik in 2042 amper spannende Breakthrough potten meer, vaak is het óf een walk-over óf kom je niet door het eerste punt heen.

Speel standaard Mackay met een insertion beacon zodat ik niet afhankelijk ben van de spawns op basissen waardoor ik meer m'n 'eigen' spelletje kan spelen. Grappling hook is zo ontzettend nuttig met flanken en betere positie krijgen e.d.
Totaal niet mijn ervaring helaas! 1 augustus de game voor mijn verjaardag gekregen en hoopvol de installatie gestart. Zonder crossplay aan waren er nagenoeg geen Portal servers en reguliere games waren er sowieso niet. Als ik dan ergens kon spelen was het met AI's.

Crossplay ongewenst toch maar aangezet en dan waren er ongeveer een 5tal portal servers die redelijk gevuld waren. In het begin erg positief qua gameplay en look&feel. Wel veel chaos maar dat ervaar ik vaker bij nieuwe games, dan moet je er even in komen....

Echter na een paar dagen spelen, bleef de chaos aanwezig en werd ik vaker gespawnkilled dan dat ik kon spelen. Kon ik spelen, betekende dat een minuut lang rennen om vervolgens ineens kapot geschoten te worden.

Heb gisteren dus de game teruggebracht ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAelon
crimby schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

Totaal niet mijn ervaring helaas! 1 augustus de game voor mijn verjaardag gekregen en hoopvol de installatie gestart. Zonder crossplay aan waren er nagenoeg geen Portal servers en reguliere games waren er sowieso niet. Als ik dan ergens kon spelen was het met AI's.

Crossplay ongewenst toch maar aangezet en dan waren er ongeveer een 5tal portal servers die redelijk gevuld waren. In het begin erg positief qua gameplay en look&feel. Wel veel chaos maar dat ervaar ik vaker bij nieuwe games, dan moet je er even in komen....

Echter na een paar dagen spelen, bleef de chaos aanwezig en werd ik vaker gespawnkilled dan dat ik kon spelen. Kon ik spelen, betekende dat een minuut lang rennen om vervolgens ineens kapot geschoten te worden.

Heb gisteren dus de game teruggebracht ;(
Zonde, maar begrijpelijk :) Krijg vanuit je post het idee dat je voornamelijk Portal wou spelen, zit daar nog een reden achter? Klopt inderdaad dat die een stuk minder bemand zijn.

Dat spawn killen herken ik me overigens ook weer niet in. Heb af en toe echt het idee dat ik een andere game heb dan sommige hier. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:26
MrAelon schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:42:
[...]

Zonde, maar begrijpelijk :) Krijg vanuit je post het idee dat je voornamelijk Portal wou spelen, zit daar nog een reden achter? Klopt inderdaad dat die een stuk minder bemand zijn.

Dat spawn killen herken ik me overigens ook weer niet in. Heb af en toe echt het idee dat ik een andere game heb dan sommige hier. :|
Ik heb ook soms het idee dat ik een andere game heb. Maar dan merk ik dat op pc/ps5 het voornamelijk positiever is dan op de ps4. Zelf speel ik op de ps4, en dat is echt waardeloos. Ik heb me eigenlijk het meest vermaakt met de Beta’s vorig jaar. Het is nu dus idd continu spawnkill, gedood worden terwijl je al dekking hebt, geen “snelle gameplay” spelen zoals snel een c4 gooien wat dan telkens niet werkt tot je alsnog dood bent, heel vaak dat je iemand zou moeten raken maar hem niet raakt om vervolgens op je game opname te zien dat je diegene wel raakt, het nog steeds zo ver moeten lopen. En dan nog dat je 10 maanden na release een soort 24/7 gameplay mode hebt van de 2 maps die nu een beetje op orde zijn. Als ik voor mijn patiënten zou zorgen zoals DICE ontwikkelaars deze game hebben ontwikkeld waren er veel mensen niet meer in leven. Lever of geen werk of volledig werk, maar geen half bakken werk. Het is nog steeds elke pot frustratie frustratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
MrAelon schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:42:
[...]

Nee eigenlijk niet.. ik wilde BF2042 spelen maar. Ik ben niet zo van conquest maar bv Rush ofzo vond ik altijd fantastisch. Het joinen lukte gewoonweg niet. Met Crossplay uit kreeg ik helemaal niks, met Crossplay aan kon ik enkel bij Portal een paar actieve servers vinden.

Ik vind het ook erg zonde, maar helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAelon
drusloos schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Ik heb ook soms het idee dat ik een andere game heb. Maar dan merk ik dat op pc/ps5 het voornamelijk positiever is dan op de ps4. Zelf speel ik op de ps4, en dat is echt waardeloos. Ik heb me eigenlijk het meest vermaakt met de Beta’s vorig jaar. Het is nu dus idd continu spawnkill, gedood worden terwijl je al dekking hebt, geen “snelle gameplay” spelen zoals snel een c4 gooien wat dan telkens niet werkt tot je alsnog dood bent, heel vaak dat je iemand zou moeten raken maar hem niet raakt om vervolgens op je game opname te zien dat je diegene wel raakt, het nog steeds zo ver moeten lopen. En dan nog dat je 10 maanden na release een soort 24/7 gameplay mode hebt van de 2 maps die nu een beetje op orde zijn. Als ik voor mijn patiënten zou zorgen zoals DICE ontwikkelaars deze game hebben ontwikkeld waren er veel mensen niet meer in leven. Lever of geen werk of volledig werk, maar geen half bakken werk. Het is nog steeds elke pot frustratie frustratie
Heb je Conquest Exodus wel eens geprobeerd? Daar zitten ook verschillende, naar mijn mening goede, mappen in van oudere titels. Caspian Border (BF3), Noshahr Canals (BF3), Arica Harbor (BFBC2) en Valparaiso (BFBC2).

Ik speel zelf op de PS5, kan dus niets zeggen over lege servers op de 4 maar kan me voorstellen dat het frustrerend is.
crimby schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

Nee eigenlijk niet.. ik wilde BF2042 spelen maar. Ik ben niet zo van conquest maar bv Rush ofzo vond ik altijd fantastisch. Het joinen lukte gewoonweg niet. Met Crossplay uit kreeg ik helemaal niks, met Crossplay aan kon ik enkel bij Portal een paar actieve servers vinden.

Ik vind het ook erg zonde, maar helaas :-(
Rush is inderdaad prachtig, jammer dat ze dat niet als dedicated mode in 2042 hebben gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
MrAelon schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

Heb je Conquest Exodus wel eens geprobeerd? Daar zitten ook verschillende, naar mijn mening goede, mappen in van oudere titels. Caspian Border (BF3), Noshahr Canals (BF3), Arica Harbor (BFBC2) en Valparaiso (BFBC2).

Ik speel zelf op de PS5, kan dus niets zeggen over lege servers op de 4 maar kan me voorstellen dat het frustrerend is.

[...]

Rush is inderdaad prachtig, jammer dat ze dat niet als dedicated mode in 2042 hebben gestopt.
Ik ook op de 5, maar er was niks te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
MrAelon schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

Ja exodus speel ik idd soms ook, daar is het zeker beter, maar ik ken die mappen al. Dat is ergens leuk omdat het me doet denken aan de vroegere goede battlefields, maar tegelijkertijd verpest het het ook dat de gameplay zo ruk is op die maps waar ik goede herinneringen aan heb.

Overigens heb ik crossplay aanstaan dus kan wel vaak volle servers vinden, maar ja voor mij is de game echt niet te redden. Ik speel eigenlijk bf V met plezier en dat is prima

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 15:58
De laatste week speel in BF2042 weer. Na de laatste updates is het gewoon een vermakelijke en speelbare game.

Ik vind het nog steeds wel zonde hoe sterk sommige voertuigen zijn en hoe weinig je uit kan richten met een M5 rocket launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05 09:38
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:26:
De laatste week speel in BF2042 weer. Na de laatste updates is het gewoon een vermakelijke en speelbare game.

Ik vind het nog steeds wel zonde hoe sterk sommige voertuigen zijn en hoe weinig je uit kan richten met een M5 rocket launcher.
Wij hebben de game ook weer opgepakt afgelopen maand.
Wanneer je squad bestaat uit vrienden is het weer enorm vermakelijk. Het uitschakelen van voertuigen is dan ook een uitdaging en bijna een koud kunstje geworden. Moet iemand wel bijvoorbeeld even de moeite nemen om met Lis te spelen.

We hebben het hier inmiddels over "mannen" van boven de 30 die vooral even vermakelijk aan de gang willen en daarvoor is BF2042 nu een stuk beter geschikt. In mijn eentje speel ik het ook af en toe maar dan kan ik mij wel ergeren aan de grote afstanden en je eventueel squad mates die totaal verschillende objectives of juist totaal geen objectives spelen.

Game schiet in elk geval een stuk beter weg, balans is terug en de extra cover en "nieuwe" maps zijn erg vermakelijk. Wij willen dan ook regelmatig eens schakelen tussen Conquest en Breakthrough.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:58
UninPro schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:08:
[...]

Wij hebben de game ook weer opgepakt afgelopen maand.
Wanneer je squad bestaat uit vrienden is het weer enorm vermakelijk. Het uitschakelen van voertuigen is dan ook een uitdaging en bijna een koud kunstje geworden. Moet iemand wel bijvoorbeeld even de moeite nemen om met Lis te spelen.

We hebben het hier inmiddels over "mannen" van boven de 30 die vooral even vermakelijk aan de gang willen en daarvoor is BF2042 nu een stuk beter geschikt. In mijn eentje speel ik het ook af en toe maar dan kan ik mij wel ergeren aan de grote afstanden en je eventueel squad mates die totaal verschillende objectives of juist totaal geen objectives spelen.

Game schiet in elk geval een stuk beter weg, balans is terug en de extra cover en "nieuwe" maps zijn erg vermakelijk. Wij willen dan ook regelmatig eens schakelen tussen Conquest en Breakthrough.
Eens. Als je niet alleen een objective hoeft aan te vallen gaat het een stuk makkelijker en ben je minder vaak dood. Ik merk dat de laatste jaren ook wel dat je met random groepen echt steeds minder samenwerking ziet. Terwijl het juist zo krachtig is en je eigenlijk niet eens met elkaar hoeft te communiceren. Er moet er gewoon 1 de leiding nemen.

Is je groepje van 30 plussers nog open voor nieuwelingen of is het meer een vriendengroepje die elkaar ook IRL kent of zo.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Samenwerking is inderdaad matig. Ik kreeg laatst in rush je verwijt dat ik te vaak doodging. Maar ja, ik was ook de enige die moeite leek te doen om bij het objective te komen...

psn: t-zakje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 18:00

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

UninPro schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:08:
[...]

We hebben het hier inmiddels over "mannen" van boven de 30 die vooral even vermakelijk aan de gang willen en daarvoor is BF2042 nu een stuk beter geschikt.
[...]
jonkies nog begrijp ik :+

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xP-ADcecflWqL__TlushLXFN2tM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vt1wRcUPsQWzr11OJ9KJZ5jo.jpg?f=fotoalbum_large

Artikel: Battlefield core feedback Specialists

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3L5xp5ZQPKMigdIqr8K041eaW_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/er83cXL47tlpxi5aZHxMSxzg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door RobinNL op 22-08-2022 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 07:23

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Hoop vooral dat die nieuwe map leuk is. Exposure bevalt me ook erg goed.

Speel afentoe ook wat Exodus Conquest, maar stop daar weer rap mee, heb een ADS bug als ik uit voertuigen stap.
Denk dat ik gisteren zelfs een tijdje onzichtbaar was, werd niet eens meer door turrets gespot.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:08
Sinds maanden de game weer opgestart. Enkel breakthrough gespeeld maar erg vermakelijke potjes gespeeld. Nieuwe map is inderdaad erg goed. Die Antarctica map trekt me het minste nu.
Helaas wel zonder squad samenwerking. Zo zonde dat ze dat niet meer gestimuleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donderdag 25 augustus krijgen we gameplay te zien van Season 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Op de PS4 is dit een samenvatting van het gemiddelde potje;
-de eerste minuut is de map half geladen, of heb je een nog niet half geladen wapen in je hand. Het geluid loopt ook de eerste minuut achter
- regelmatig hoor je 1 kogel en ben je dood. Iemand schiet dus op je maar je het loopt zo achter dat je voor je kan reageren dood bent. Het is dus regelmatig dat je ineens dood bent zonder dat her een headshot is.
- in bf2042 gaat de regel “ik zie je niet dus ik ben er niet” niet op. Regelmatig ben ik al achter een muurtje om vervolgens dood neer te vallen door iemand die me helemaal niet meer kan hebben gezien of geraakt hebben.
- als ik een c4 gooi in de actie, bijv in een gebouw waar 4 mensen zitten bij het raam, dan verwacht ik dat als ik gooi hij gelijk af. Na 20 keer klikken ben je ondertussen dood maar gaat hij nog steeds niet af.
- het is vrij onlogisch om iemand te laten spawnen op een punt midden in een groep enemy’s. Als je een er zelf voor kiest bij een teammate te spawnen is het een eigen keus, maar als je een sector kiest verwacht ik dat er slim over wordt nagedacht. Niet dat ik dan nog 1000 km moet lopen, niet dat ik gelijk dood ben als ik spawn.
- als ik een potje opstart, heb ik zo vaak dat ik in een potje wordt gezet wat precies klaar is. Voor dat hij dan een game heeft gevonden, je er wordt toegevoegd, dat het potje gelijk klaar is, dat je dan weer naar het hoofd menu gaat, en dan weer in een potje zit is het zomaar 5-10 minuten verder. Duurt veels te lang.
- de helicopters zijn nog steeds veel te OP
- een tank zou niet als je op 1m naast hem staat jou moeten kunnen killen met zijn kanon. Hier kan het blijkbaar wel. Niet logisch.
Ik speel op glasvezel dus heb een prima verbinding, enkel in BF zitten deze fouten.

Het is gewoon een waardeloos spel (voor de ps4, het is op pc beter heb ik begrepen). Het is niet te redden. Die paar map aanpassingen en andere ongein mogen ze ook weg laten. Hopelijk komen ze snel met een nieuwe goede battlefield. Wat een amateuristische zooi zeg

Season 2 verschijnt op 30 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

drusloos schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:48:
Op de PS4 is dit een samenvatting van het gemiddelde potje;
-de eerste minuut is de map half geladen, of heb je een nog niet half geladen wapen in je hand. Het geluid loopt ook de eerste minuut achter
- regelmatig hoor je 1 kogel en ben je dood. Iemand schiet dus op je maar je het loopt zo achter dat je voor je kan reageren dood bent. Het is dus regelmatig dat je ineens dood bent zonder dat her een headshot is.
- in bf2042 gaat de regel “ik zie je niet dus ik ben er niet” niet op. Regelmatig ben ik al achter een muurtje om vervolgens dood neer te vallen door iemand die me helemaal niet meer kan hebben gezien of geraakt hebben.
- als ik een c4 gooi in de actie, bijv in een gebouw waar 4 mensen zitten bij het raam, dan verwacht ik dat als ik gooi hij gelijk af. Na 20 keer klikken ben je ondertussen dood maar gaat hij nog steeds niet af.
- het is vrij onlogisch om iemand te laten spawnen op een punt midden in een groep enemy’s. Als je een er zelf voor kiest bij een teammate te spawnen is het een eigen keus, maar als je een sector kiest verwacht ik dat er slim over wordt nagedacht. Niet dat ik dan nog 1000 km moet lopen, niet dat ik gelijk dood ben als ik spawn.
- als ik een potje opstart, heb ik zo vaak dat ik in een potje wordt gezet wat precies klaar is. Voor dat hij dan een game heeft gevonden, je er wordt toegevoegd, dat het potje gelijk klaar is, dat je dan weer naar het hoofd menu gaat, en dan weer in een potje zit is het zomaar 5-10 minuten verder. Duurt veels te lang.
- de helicopters zijn nog steeds veel te OP
- een tank zou niet als je op 1m naast hem staat jou moeten kunnen killen met zijn kanon. Hier kan het blijkbaar wel. Niet logisch.
Ik speel op glasvezel dus heb een prima verbinding, enkel in BF zitten deze fouten.

Het is gewoon een waardeloos spel (voor de ps4, het is op pc beter heb ik begrepen). Het is niet te redden. Die paar map aanpassingen en andere ongein mogen ze ook weg laten. Hopelijk komen ze snel met een nieuwe goede battlefield. Wat een amateuristische zooi zeg
Klinkt als PUBG waar je 2 minuten moest wachten tot de gebouwen e.d. waren geladen op Xbox/PS4 :+

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
BroWohsEdis schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 01:10:
[...]

Klinkt als PUBG waar je 2 minuten moest wachten tot de gebouwen e.d. waren geladen op Xbox/PS4 :+
Jaa… verschil is dat PUBG gratis was, en BF niet.. Vooral onbegrijpelijk voor mij, BF1 was veel mooier en gedetailleerder, BFV ook, dat die games dan wel laden en soepel draaien, terwijl BF2042 er naar mijn idee heel simpel en vlak uit ziet, weinig details, dat die dan niet soepel draait. Zit dat hem in de crossplay? Het ziet er allemaal uit alsof je met knutselen een berg van papiermache maakt en dan groen verft. Als iemand beneden in de bosjes ligt en jij kijkt met je sniper vanaf boven aan de berg, zie je diegene gewoon liggen. Dat zou naar mijn idee niet moeten kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
drusloos schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:13:
[...]

Jaa… verschil is dat PUBG gratis was, en BF niet.. Vooral onbegrijpelijk voor mij, BF1 was veel mooier en gedetailleerder, BFV ook, dat die games dan wel laden en soepel draaien, terwijl BF2042 er naar mijn idee heel simpel en vlak uit ziet, weinig details, dat die dan niet soepel draait. Zit dat hem in de crossplay? Het ziet er allemaal uit alsof je met knutselen een berg van papiermache maakt en dan groen verft. Als iemand beneden in de bosjes ligt en jij kijkt met je sniper vanaf boven aan de berg, zie je diegene gewoon liggen. Dat zou naar mijn idee niet moeten kunnen
Ik zou dan de BF2042 development timeline video kijken van Tom Henderson (YouTube) mocht je die nog niet hebben gezien. Dan wordt al meer duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
gisteren season 2, de nieuwe map gespeeld, en eerlijk is eerlijk, die map staat als een huis, echt supergoede battlefield map. Het lijkt erop dat ze nu map design onder de knie hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

robinez schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:09:
gisteren season 2, de nieuwe map gespeeld, en eerlijk is eerlijk, die map staat als een huis, echt supergoede battlefield map. Het lijkt erop dat ze nu map design onder de knie hebben.
Beetje tactisch volgegooid met wat sandbag walls, paar containers, et voila.. meer het idee 'kijk, je kan het dus wel blijkbaar'... Maar het komt niet in de buurt van de rauwe style uit bv BF1 of BFV, zeker op de heuvel bij die stukje drooggelopen water ben je nog steeds absoluut sitting duck.

Maar het zal mijn game niet meer worden, de hele gunshooting is 99% COD geworden, snipers quickscopes (of zonder, zelfs dan schiet je ~99% accuraat), het nagenoeg niet meer bestaan van recoil), zelfs op de LMG's, het voelt niet meer als de Battlefield die ik kende, maar meer de 'arcade versie'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• robinez
SinergyX schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:05:
[...]

Beetje tactisch volgegooid met wat sandbag walls, paar containers, et voila.. meer het idee 'kijk, je kan het dus wel blijkbaar'... Maar het komt niet in de buurt van de rauwe style uit bv BF1 of BFV, zeker op de heuvel bij die stukje drooggelopen water ben je nog steeds absoluut sitting duck.
ja er zijn wel een paar stukjes waar je nog weinig cover hebt (met name aan de randen), maar dat is in BF1 net zo (zoals die map waarin de snipers in de bergen de complete map kunnen overzien behalve de mensen die rondlopen in de loopgraven. In BFV zitten die maps ook wel, zoals die in Rotterdam loop daar maar eens bij het water rond.

Dus dat vind ik niet zo vreemd, maar die nieuwe map vind ik echt heerlijke looproutes hebben, veel cover in het algemeen en er is niet net een complete schoonmaakploeg doorheen gegaan, dus het heeft veel meer die rauwe BF sfeer.
SinergyX schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:05:
[...]
Maar het zal mijn game niet meer worden, de hele gunshooting is 99% COD geworden, snipers quickscopes (of zonder, zelfs dan schiet je ~99% accuraat), het nagenoeg niet meer bestaan van recoil), zelfs op de LMG's, het voelt niet meer als de Battlefield die ik kende, maar meer de 'arcade versie'.
Daar moet ik je wel gelijk in geven, het is inderdaad COD kwa gameplay geworden, de autoaim is bijna net zo groot als in cod (op de console speel ik). En Recoil is er inderdaad nauwelijks meer.

Overigens vind ik dat zelf niet erg, maar ik snap wel dat veel battlefield liefhebbers dit niet echt kunnen waarderen, want het is echt wel meer een arcade game op dat vlak geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:53
robinez schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:09:
Mag ook wel met 1 map per seizoen, ben oprecht heel blij voor je dat je je nog met de game kan vermaken.
Persoonlijk is het voor mij too little, too late.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UninPro
Zoals een aantal posts eerder aangegeven zijn wij juist weer helemaal erop los gegaan.
Het schiet heerlijk weg voor een aantal potjes en het is gewoon lachen om als squad te fungeren samen met je vrienden. @Martinspire We zijn dus inderdaad met een clubje mannen dat elkaar ook in het echte leven ziet. Maar voeg mij eventueel toe, regelmatig is er iemand die ook even joint voor de gezelligheid.

Ik kan mij voorstellen dat men zwaar ontevreden is over het verloop van de launch en daar is nu wel genoeg over gezegd. Ook ik heb mij zwaar gepiepeld gevoeld bij aanschaf van de game inclusief Battlepass.
Maar nu er wat aanpassingen zijn doorgevoerd en met de huidige ontwikkelingen van de maps is het toch een erg toffe game aan het worden.

Wij zijn ook een clubje mannen (lees jongens) dat weinig ruimte heeft om andere games te spelen wegens werk, kids en weet ik veel wat voor redenen. Bij een spel als COD is het toch ieder voor zich en dan heb je ook wel plezier. Maar in deze game is het daadwerkelijk samen in een Helicopter, tank of als squad fungeren en zo tactisch best wel stappen kunnen maken binnen objectives capturen wat uiteindelijk toch de doelstelling is.

Het is sinds lange tijd (voorheen met name Siege) dat er weer eens gave capture momenten worden vastgeleged die onderling gedeeld worden. En je hebt altijd een verschil in niveau maar zelfs onze grootste amateur kan lekker mee hobbelen en wat rond schieten in deze BF. Al met al zijn wij heel blij met de ontwikkelingen en zijn de wekelijkse doelstellingen grappig om even een andere speelstijl aan te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05:57
Ligt het nou aan mij maar ik heb telkens te weinig spelers om ubber een map op te starten

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
foxtrot81 schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:58:
Ligt het nou aan mij maar ik heb telkens te weinig spelers om ubber een map op te starten
Waar speel je op?
Ik speel op de PS5 en sinds de nieuwe update heb ik nog geen pot met AI gevuld gehad. Daarin merken we ook als “squad” wat deze generatie consoles toevoegt in vergelijking met de PS4.

Je kan gewoon al starten met een kameraad terwijl een later joinende vriend gewoon in de que kan gaan staan en nagenoeg direct joint. Dat is wel fantastisch hoe rap dit tegenwoordig gaat. Mijn PS4 steeg zowat op voorheen als ik in een chat mee vrienden wilden gaan en daarbij ingame ook nog iets joinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Ik speel op de Xbox Series X op breakthrough soms een potje met met name AI. Dat komt met name omdat het spel nu 2x achter elkaar dezelfde map doet. In theorie heel mooi aangezien je dan eerst kan verdedigen en dan aanvallen (of andersom).

Echter wachten veel mensen de timer niet af en is de lobby vrijwel leeg.

psn: t-zakje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
Er zijn een aantal dingen die ik mis in bf2042.
- ten eerste heb ik te vaak dat ik zonder ammo zit. Daar waar je in BF V gewoon crates kon bouwen, moet je nu telkens zelf een ammocrate meenemen. En dan vult hij maar gedeeltelijk de ammo aan. Het idee is leuk dat je als team een medic hebt en iemand met een ammocrate, maar in de praktijk speel ik nooit als team. Werkelijk nog nooit heb ik een potje gehad waarbij het team met elkaar communiceert en dezelfde richting op gaat. Daar waar in oude battlefield series ik nog met vrienden speelde, is door het belabberde werk van DICE iedereen afgehaakt. Dit is iets wat dice ook zou moeten inzien en daardoor meer het spel inrichten op individuele spelers. Dan is het wel prettig om voldoende ammo te hebben. En ja als je mensen doodschiet kan je hun ammo pakken, maar te vaak liggen die mensen dan nog bij teammates waardoor je de ammo niet kan oppakken. Hierdoor blijf je deels schuilen, en dan ga ik uiteindelijk dood omdat mijn ammo op is.

Daarnaast; als individuele speler win je niet van helicopters of tanks. Daarom wil ik een class inrichten op bijv anti tank of anti helicopter. Maar als ik dan een ammo crate moet meenemen ben ik al mijn c4 of rocket launcher kwijt. Kortom, dan wordt het je ook onmogelijk gemaakt. Ik zou veel liever zien dat ik ammo kan pakken op vaste punten in de map. Als ik dan 1 tank vernietig op een plek, dan wil ik graag weer snel c4’s hebben om andere tanks aan te pakken. Nu ga ik te vaak dood door gebrek aan ammo, en kan dan vervolgens weer een giga afstand afleggen om 1 tank op te blazen en weer dood te gaan, dat haalt de lol er van af.

- ten tweede begrijp ik dat de crossplay tussen ps5 en pc is, en tussen ps4 en xbox. Alleen wat mij betreft had het ondertussen crossplay moeten zijn voor alle platformen. Ten eerste omdat een groot deel van de mensen geen ps5 heeft kunnen bemachtigen door alle gebreken. Maar ook omdat de playerbase vrij klein is. Maak het gewoon 64-64 in alle modi en crossplay voor alle platformen. Ik geloof niet dat ze dat niet voor elkaar kunnen krijgen qua prestaties. Voor mij zou dat ook weer inhouden dat ik met vrienden kan spelen op pc.

Voor mij is het een spel wat ik individueel speel, zonder een teamplay, en dat maakt dat de lol er snel vanaf is. Zometeen stap ik maar over op WZ2 en ga verder met Apex omdat dat wel all platform crossplay ondersteunt. Op deze manier maakt DICE het ook wel heel makkelijk om op alternatieven over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dropkogel
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-10-2023
Ik heb nog een poging gedaan.
Met ps 4, en later 5 de game opnieuw opgepakt.
Helaas is spelen MET cross Play niet te doen tegen PC-spelers. het verschil is te groot.
En zonder cross Play zijn de servers bijna uitgestorven.

R.I.P. Battlefield 2042. }:O ;w

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:08
Ik speel nu zo af en toe een avondje rush. En ondanks dat het cross play is bevalt het me toch. Vooral de grote selectie aan maps bevalt me goed. Nu hopen dat er weer wat meer mensen in mijn omgeving het spel gaan oppakken want zonder team communicatie blijft het een beetje behelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
walletje-w schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:58:
Ik speel nu zo af en toe een avondje rush. En ondanks dat het cross play is bevalt het me toch. Vooral de grote selectie aan maps bevalt me goed. Nu hopen dat er weer wat meer mensen in mijn omgeving het spel gaan oppakken want zonder team communicatie blijft het een beetje behelpen.
Zonder mensen waarmee je kan communiceren is er niks aan. Het spel is gebouwd op teamplay terwijl eigenlijk al sinds bf5 dat steeds minder gebeurt naar mijn idee.

Ik heb het idee dat ik elke pot het hele team moet dragen. Dan wordt bijvoorbeeld A gecaptured, en dan staan er doodleuk een paar gewoon te blijven sniperen op het dak, en ben je zo je objective kwijt. En je teammates zijn op allemaal verschillende objectives. Niemand denkt aan ammo. Niemand denkt aan health. Na 2 potjes denk je dan ook ik ga maar wat anders spelen want dit is geen vermaak maar tijdverspilling

• drusloos
Denk je even die nieuwe map te proberen. Zit je 5 potjes achter elkaar in die map met het schip. Geen een keer Renewal geladen. Nou na 5 keer het spel maar weer af gezet. Typisch weer
drusloos schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:49:
Denk je even die nieuwe map te proberen. Zit je 5 potjes achter elkaar in die map met het schip. Geen een keer Renewal geladen. Nou na 5 keer het spel maar weer af gezet. Typisch weer
Je kan toch gewoon als je de teller ziet met de map Stranded het joinen cancellen? Dan kan je opnieuw opzoek gaan naar een server (mogelijk met x seconden tussen tijd) om dan mogelijk de andere map te krijgen. Zo voorkomen wij dat we op een avond enkel dezelfde mappen spelen, of mappen spelen die we niet willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
gisteren en vandaag de tijd gehad om de nieuwe update te proberen. Met name de Rush mode gespeeld. Ik ben eindelijk erg enthousiast over de game. Dit is hoe die had moeten uitkomen. Op de ps5 is rush mode continu gevuld en door de vele mappen is het nu ook flink gevarieerd.

Net nog een rush game gespeeld als attacker op caspian borders. Dat is precies hoe ik battlefield wil spelen. De squad revives werden goed uitgevoerd (met random spelers) en de aanval was megaheftig maar toch voelde het fair, en wat is die rush mode vet in die specifieke map.

Ik heb er een jaar op moeten wachten, maar voor mij is dit prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smouser
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23-02-2023
walletje-w schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:58:
Helemaal eens.

Ik ken alleen BF3 op de PS3 maar ik moet zeggen, gezien de negatieve verhalen, 2042 bevalt tot nu toe goed (slechts 2 maanden in bezit). Het aantal glitches is ook beperkt.

Het lijkt er duidelijk op dat Dice de game meer en meer verbetert.

Game dient wel gespeeld te worden met de juiste randapparatuur; monitor (4K/HDR), geluid, etc.
Maar dat spreekt denk ik voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smouser
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23-02-2023
Over update gesproken, afgelopen weekend ook geprobeerd.

Waar is de portal gebleven waarin je kunt browsen naar de verschillende servers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 20:44
Het begint echt ergens op te lijken. Gameplay voelt nu heel goed.

En de huisige tdm rush mode in portal is best leuk om te levellen ghehe, veel ai 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kular_D
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-10-2022
b.o.n.s schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:52:
Het begint echt ergens op te lijken. Gameplay voelt nu heel goed.

En de huisige tdm rush mode in portal is best leuk om te levellen ghehe, veel ai 😁
The real question is: "Can Battlefield 2042 be saved by anime?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
In vlagen zijn het echt hele leuke dynamische potjes. Dus ze hebben het spel echt weten te verbeteren. Enige is dat het pas na bijna een jaar is en het uit zo’n diep dal komt dat het nog steeds meer frustratie oplevert als ik speel dan vermaak.
Er is gewoon geen team spel. Elke keer weer zit ik te proberen iets te capturen, maar lijkt elke andere speler een dom speenvarken te zijn. Continu die irritante helicopter, die kan je enkel met de wildcat uit de lucht krijgen. Maar dan zijn beide wildcats in gebruik door 2 onnozelen die een beetje aan de rand van de map gaan stilstaan. En zo maak je de hele tijd zulke slecht verzonnen situaties mee.
Van mij mag het hele concept squads weg, en elk individu laten uitrusten met meer ammo en wapens. Dan krijg je 32 tegen 32 met allemaal individuele “squads”. Als je dan toch met vrienden speelt dan kan je tot max 4 spelers en naarmate meer spelers in je squad, des te minder attributen je mee mag. Als ze dit zouden implementeren kan dit spel volgens mij gered worden.
Ik kan dan namelijk met tactisch spel langer overleven zonder na 8 kills out of ammo te zijn. Ik kan dan meer dan 1 tank opblazen. Ik kan dan goed bewapend points capturen. Want nu doe ik alsnog alles alleen maar loop continu tegen gebrek van alles aan

Daarnaast is het meest irritante wat er is; als je kiest om te spawnen op een bepaald punt, dan is het heel irritant als je dan niet op dat punt spawnt maar ernaast. Bij die ice map, als je dan op het platform wilt spawnen wordt je de hele tijd beneden geplaatst. Heel irritant. Vervolgens moet je lopen naar een kabelbaan omhoog, maar wordt je weer gesniped van boven omdat het een grroot open veld is. Het lijkt wel alsof ze zelf het spel niet spelen, anders kom je dit soort dingen toch tegen?

Hopelijk wordt season 3 beter, want het heeft nog steeds potentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

drusloos schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:15:
[...]
Continu die irritante helicopter, die kan je enkel met de wildcat uit de lucht krijgen. Maar dan zijn beide wildcats in gebruik door 2 onnozelen die een beetje aan de rand van de map gaan stilstaan. En zo maak je de hele tijd zulke slecht verzonnen situaties mee.
[...]
Dat is van alle BF's. Eikels die in een tankje in eigen spawn blijven staan en maar blijven shellen. Alles voor de kills (K/D ratio). Enige wat daar tegen kan werken is dat het punten systeem anders opgezet wordt. Nog meer PTFO. Of dat ze makkelijker (in eigen basis) gesloopt kunnen worden door de tegen partij. Dan blijven ze ook niet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 10:06
Een soflam en een recoilless m5 en het is zo gefixt 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Volgens mij moest tactical conquest uitkomen met de release van bf2042. Althans, het speelt zoals het spel speelde toen het uitkwam. Meerdere keren gehad dat wapens ineens “ingezoomd” blijven. Of nog irritanter, de grenade launcher blijft gelockt dus je kan niet meer switchen naar gewone kogels.

Wel lekker vlot en dynamische spelmodus. Ook het doorladen van potjes gaat echt lekker snel, waardoor je dus continu aan het spelen bent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VluggeJapie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:06
Smouser schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:58:
Over update gesproken, afgelopen weekend ook geprobeerd.

Waar is de portal gebleven waarin je kunt browsen naar de verschillende servers ?
Onder portal ;) en dan stukje naar rechts browse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Heb nog niet gezocht, maar zijn er eigenlijk melee only servers op Portal, zo ja, tellen die dan?
Ik haat dat soort assignments in normale game modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenes30
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-03 13:13
Hoe kan je in godsnaam dit spelen spelen als je altijd maar in lege lobby's komt?
Speel op xbox series S.
Crossplay aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAelon
drusloos schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:49:
Als de game inlaadt zie je een aantal seconden (je hoort die countdown piepjes) onderin je scherm welke map je gaat spelen en voor welk team. Zo kan je maps die je niet wil spelen 'skippen'. Werkt als een trein. Je moet volgens mij wel in het hoofdscherm zitten waar je de gamemode kiest, dus b.v. niet een wapen load-out bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:50
joenes30 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:17:
Hoe kan je in godsnaam dit spelen spelen als je altijd maar in lege lobby's komt?
Speel op xbox series S.
Crossplay aan.
Overdag is de kans op lege servers groot, alleen CQ is nog wel activiteit. In de avond kun je alles wel spelen, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenes30
ChrisLNFF schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

Overdag is de kans op lege servers groot, alleen CQ is nog wel activiteit. In de avond kun je alles wel spelen, is mijn ervaring.
Echt jammer dit.
90 Euro betaald.
Paar weken gespeeld maar viel tegen.
Ff laten liggen en nu met de vernieuwingen wil ik hem wel weer proberen.
Maar kom ampers maps in.
Nog nooit zo teleurgesteld geweest in een game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joenes30 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:15:
[...]

Echt jammer dit.
90 Euro betaald.
Maar kom ampers maps in.
Qua DLC doen ze echt het minimale om hun beloftes na te komen. Ga er ook maar vanuit dat het na Season 4 stopt.

Als ze het beter hadden aangepakt, had Battlefield 2042 echt iets groots kunnen worden. Denk ook aan Portal en nieuwe maps (uit bijv. Battlefield 4, 1 en/of 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 21:00
Ik vond het echt bagger in het begin, maar nu speel ik rush wel graag.
Het is niet 100% zoals de deftige BF games, maar het is nog ok, buiten dat het spel vol fouten zit, slaagt regelmatig vast, andere map en je kan weer ctr alt delete doen, gvd die BF games zijn altijd zo slecht ontwikkeld, dit was bij eerdere delen ook een ramp.

128 man op een server is geen plus, maps veel te groot, dan kan je beter met 64 man op kleinere map spelen.
Ze zouden bij Dice wat meer naar hun fans moeten luisteren, dit spel had een bom kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damper
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-06-2023
joenes30 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:15:
[...]

Echt jammer dit.
90 Euro betaald.
Maar kom ampers maps in.
Ik speel ieder dag wel na 21:00uur en kan dan uren spelen tot in de nacht toe. Speel wel altijd de conquest 128 man. Het is wel zo dat er dan 1 map vol komt, dus probeer je te joinen wanneer die map bezig is dan moet je indd wachten tot die ene map eindigd, maar zodra je in die map zit kan je uren mee draaien. Ik zie dan ook heel veel vaste spelers. ( PS5 )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joenes30
RobinNL schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:08:
[...]

Qua DLC doen ze echt het minimale om hun beloftes na te komen. Ga er ook maar vanuit dat het na Season 4 stopt.

Als ze het beter hadden aangepakt, had Battlefield 2042 echt iets groots kunnen worden. Denk ook aan Portal en nieuwe maps (uit bijv. Battlefield 4, 1 en/of 5).
absoluut.
Ze hebben goud in handen.
Wat willen spelers vooral?
-Max 64 man
-Conquest,Breakthrough,Rush
-uitgebreide gunsmith
-gebouwen met de grond gelijk kunnen maken
-balans tussen voertuigen en infantry
-hedendaagse oorlogsvoering

Ze kunnen het.
Dat hebben ze bewezen, maar ze luisteren niet naar hun fans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joenes30
Damper schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 14:05:
[...]

Ik speel ieder dag wel na 21:00uur en kan dan uren spelen tot in de nacht toe. Speel wel altijd de conquest 128 man. Het is wel zo dat er dan 1 map vol komt, dus probeer je te joinen wanneer die map bezig is dan moet je indd wachten tot die ene map eindigd, maar zodra je in die map zit kan je uren mee draaien. Ik zie dan ook heel veel vaste spelers. ( PS5 )
Ik ga het blijven proberen.
BF, als het werkt, blijft het 1van de betere shooters.
Hoop dat het enigzins goedkomt met de playerbase maar heb er weinig vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Als het spel niet zoveel freezes, zou hebben speelde ik elke dag.
Hebben jullie niet veel freezes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-02 18:11

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

elsympatico schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:35:
Als het spel niet zoveel freezes, zou hebben speelde ik elke dag.
Hebben jullie niet veel freezes?
Ze hebben er vandaag als het goed is een fix voor uitgegooit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geDLRrMcU_guOZZ8MfdpXiTQWrA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/68UkNbL5sVeMCNurz14pH1zI.png?f=user_large

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Juist aan het spelen 15min ineens player removed cuz easy anti cheat violated huh.
Ik heb nog nooit in men leven vals gespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

elsympatico schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:07:
Juist aan het spelen 15min ineens player removed cuz easy anti cheat violated huh.
Ik heb nog nooit in men leven vals gespeelt.
op de xbox/ps? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Wat ik echt niet snap is dat ik het ene moment een server join die (bijna) vol zit. Een vriend komt online en komt er niet in. Ik ga er dus maar uit en zoek een nieuwe game.
En dan kan ik gvd een half uur wachten maar de server komt maar niet vol. Je kan me niet wijs maken dat er rond 11 uur 's avonds helemaal niemand speelt in de hele EU! Zelfs met crossplay aan werkt t niet. Die matchmaking is volgens mij echt compleet broken.

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Naa pc sorry misse topic
Dedicated servers is what we need.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Ik vermaak me toch weer prima met Breakthrough op die nieuwe map Spearhead.
Het enige vervelende is dat ik nooit wissel van aanvaller/verdediger. Begin ik als verdediger -> al de volgende potjes verdediger. Begin ik als aanvaller -> al de volgende potjes aanvaller.

Waar ik me voor mezelf dan toch een beetje zorgen over maak is dat ik wel heel snel alle battle pass rewards haal, zeker met double xp. Wil toch altijd graag een beetje blijven grinden op rewards/camo's/whatever, als er geen beloning meer te halen valt speel ik toch minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Voor de mensen die het gemist hebben, Battlefield 2042 is al een tijdje beschikbaar in Gamepass. Moet hem zelf nog installeren wanneer ik er ook tijd voor heb, maar ga er zeker wel gebruik van maken om te kijken hoe de game is.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 21:23

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

G_Dragon schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:30:
Voor de mensen die het gemist hebben, Battlefield 2042 is al een tijdje beschikbaar in Gamepass. Moet hem zelf nog installeren wanneer ik er ook tijd voor heb, maar ga er zeker wel gebruik van maken om te kijken hoe de game is.
Vorige week geinstalleerd en soort van overgestapt nu naar 2042 komende van BF5 tot vorige week. Valt me niet tegen. Rush op de oude mappen is leuk, maar op de XBox zonder crossplay aan speel ik te veel tegen AI.

Verder mis ik nog een server browser. Al die modifications hoeft voor mij niet. Ik speel nu 1 week met die Spinoza gast en heb 1x een wapen omgewisseld. Geen behoefte om met 20 van die specialist tig loadouts aan te maken.

Edit: ik wil wel crossplay aanzetten,. maar ik neem aan dat XBOX en PS4/5 samen niet mogelijk is. Heb geen zin in crossplay met PC gamers.

[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 05-12-2022 13:58 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

MRE-Inc schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:58:
[...]
Edit: ik wil wel crossplay aanzetten,. maar ik neem aan dat XBOX en PS4/5 samen niet mogelijk is. Heb geen zin in crossplay met PC gamers.
Helaas met crossplay aan op XBOX speel je met PC gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 21:23

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Hoe kan je op consoles een squad joinen ? Ik zag gisteren alleen in een squad, maar via het menu heb je wel een optie squads en krijg je alle spelers te zien, maar je kan niks mee behalve muten en het volledige profiel van die gebruiker zien.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:58
MRE-Inc schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:30:
Hoe kan je op consoles een squad joinen ? Ik zag gisteren alleen in een squad, maar via het menu heb je wel een optie squads en krijg je alle spelers te zien, maar je kan niks mee behalve muten en het volledige profiel van die gebruiker zien.
Je kunt voor zover ik weet niet switchen van squad. Wil je naar iemand uit je friendslist dan kan dat volgens mij alleen vanuit het hoofdmenu. En ja het is irritant dat dit nog steeds zo werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 08-12-2022 19:27 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 00:29
Ik snap nog altijd niet dat ze niet alle oude mappen in een conquest mode hebben samengevoegd vanaf de hoofd pagina. Ik merk dat het nu bijna niet gespeeld word omdat je er meer voor moet doen om er te komen en er teveel modded games zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Martinspire schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:26:
[...]
Je kunt voor zover ik weet niet switchen van squad. Wil je naar iemand uit je friendslist dan kan dat volgens mij alleen vanuit het hoofdmenu. En ja het is irritant dat dit nog steeds zo werkt.
Je kan switchen van squad maar zeer beperkt. Je kan een nieuwe squad aan maken en je vrienden kunnen dan joinen. volgens mij was het dubbel klikken of rechts klikken op je naam in het score scherm. Al lang zelfs niet gedaan omdat de gozer waarmee ik speelde een hersenbloeding gehad heeft en dus speel ik solo nu maar het is mogelijk. Je kan alleen geen random squads joinen zoals in voorgaande BF games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
MRE-Inc schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:58:
[...]

Vorige week geinstalleerd en soort van overgestapt nu naar 2042 komende van BF5 tot vorige week. Valt me niet tegen. Rush op de oude mappen is leuk, maar op de XBox zonder crossplay aan speel ik te veel tegen AI.

Verder mis ik nog een server browser. Al die modifications hoeft voor mij niet. Ik speel nu 1 week met die Spinoza gast en heb 1x een wapen omgewisseld. Geen behoefte om met 20 van die specialist tig loadouts aan te maken.

Erg raar idd dat dit er niet in zit. Ik moet zegen dat spelen tegen de meeste console spelers gewoon duidelijk oneerlijk is. als ik bijvoorbeeld snel ga liggen zie je dat ze problemen hebben met opnieuw de target the vinden en dat maakt een muis gewoon superieur. voor horizontaal bewegend target tracking is het wel te doen.
Ik merk dat een pc only lobby echt gewoon veel moeilijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Denk je na paar weken warzone weer eens BF spelen voor season 3. Nog steeds same shit. Meer dan 1 jaar verder, nog steeds doodgeschoten worden door mannetjes die onzichtbaar zijn, bij classes willen aanpassen of voertuig selecteren dat geen enkele afbeelding is geladen, doodgeschoten worden als je al om de hoek bent.

Leuk dat extra jaar met support, maar na 1 jaar is de basis nog steed ruk (ps4). Op PC en ps5 speelt het best lekker, maar ps4 is gewoon opgegeven op dag 1, terwijl je er ook gewoon 70 euro hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Wilde gisteren een paar keer de Breakthrough Infantry only maps een proberen, maar kwam er iedere keer niet in. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Potver,

Moet weer wennen aan de controls nu, kan ik ineens weer granaten gooien met LB.

Mijn goto specialist is Falck, heb het nog niet opgezocht, maar is reviven met "X" hetzelfde als defib chargen en dan reviven? Of is dit een 50% vs 100% revive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:13
@DeWaanzin inderdaad pfff. Kiezen van een andere sight enz. als je aan het spelen bent is nu driehoekje inhouden (PS5)... lekker onduidelijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Wie dit zo bedacht heeft voor consoles is echt niet goed geweest. Driehoekje dubbel drukken en dan ingedrukt houden om je wapen aan te passen? Hij switcht eerst automatisch naar je secondary dus je zit een uur uit te zoeken hoe je nou weer je sight van je primary weer goed zet. Je class gadget tevoorschijn halen is al helemaal een crime omdat je je granaat selecteert. Pfff. waanzinnig..echt.
Ik heb nu knoppen opnieuw gebind. Wapen aanpassen heb ik weer op L1, een paar knoppen ook 'gecleared' zodat ze niet interferen met mijn binding. Nu is t weer ok..denk ik..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Season 4 trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Gezien battlefield een aantal flinke stappen heeft gezet het weer eens sinds 5 maanden opgestart. Maar het lukt me op geen enkele manier om de wapens aan te passen tijdens het spel (ps4). Dit zou met driekhoekje ingedrukt moeten gebeuren, maar als ik hem indruk gaat hij over op je secondary weapon en die aanpassen. Kan je dit veranderen? Terug naar het oude systeem? Want via instellingen kom ik er ook niet echt uit

Edit: heb het via instellingen toch kunnen vinden.

Edit 2: wat ik enkel nog niet kan veranderen is dat je pijltje naar beneden moet ingedrukt houden om grenade launcher te activeren. Vroeger was dit enkel een klik naar beneden. Nu heb ik dus vaak dat ik de single shot activeer en daar dan in een vuurgevecht achter kom, wat dus maakt dat je dood bent. Dit kan ik echter niet vinden in instellingen om aan te passen, kijk ik verkeerd?

[ Voor 35% gewijzigd door drusloos op 25-02-2023 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:45

Oxigeon

En zo is dat!

Voor de mannen (en ook dames) die een plus abbo hebben op de Playstation. Met het ingaan van seizoen 4 is de game gratis te downloaden en in je bezit zolang je plus bent. Heb de mijne (disc versie) gisteren ingeleverd bij de Game Mania. Dus moet wachten tot dinsdag tot ik weer kan spelen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overdoseh
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
Oxigeon schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:41:
Voor de mannen (en ook dames) die een plus abbo hebben op de Playstation. Met het ingaan van seizoen 4 is de game gratis te downloaden en in je bezit zolang je plus bent. Heb de mijne (disc versie) gisteren ingeleverd bij de Game Mania. Dus moet wachten tot dinsdag tot ik weer kan spelen
Ga ik ook zeker doen. Net een PS5 aangeschaft en voorheen op de PC / PS4 regelmatig met veel plezier BF gespeeld. Ben daarin wel erg casual dus mooi om dit gratis op te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 09:52
Jep, vandaag zouden de nieuwe PS Plus games beschikbaar moeten zijn.
Later vandaag maar eens downloaden en vanavond wellicht proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
drusloos schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:22:
Gezien battlefield een aantal flinke stappen heeft gezet het weer eens sinds 5 maanden opgestart. Maar het lukt me op geen enkele manier om de wapens aan te passen tijdens het spel (ps4). Dit zou met driekhoekje ingedrukt moeten gebeuren, maar als ik hem indruk gaat hij over op je secondary weapon en die aanpassen. Kan je dit veranderen? Terug naar het oude systeem? Want via instellingen kom ik er ook niet echt uit

Edit: heb het via instellingen toch kunnen vinden.

Edit 2: wat ik enkel nog niet kan veranderen is dat je pijltje naar beneden moet ingedrukt houden om grenade launcher te activeren. Vroeger was dit enkel een klik naar beneden. Nu heb ik dus vaak dat ik de single shot activeer en daar dan in een vuurgevecht achter kom, wat dus maakt dat je dood bent. Dit kan ik echter niet vinden in instellingen om aan te passen, kijk ik verkeerd?
Hoe heb jij dit aangepast? Ik moest knoppen opnieuw binden en clearen namelijk. Vuurmodus aanpassen kan toch alleen in ADS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
P.E.No.1 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:47:
[...]

Hoe heb jij dit aangepast? Ik moest knoppen opnieuw binden en clearen namelijk. Vuurmodus aanpassen kan toch alleen in ADS?
Het is me niet gelukt het aan te passen. Ik heb het idee dat sinds de update ik ineens knoppen tekort kom op de controller. Ik kan niet alle functies gebruiken omdat ik simpelweg geen knoppen meer heb. Ik heb nu maar de class speciality uitgezet, maar dat is vrij irritant aangezien dat best handig kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 15:57

Flipmo

OMG !!

P.E.No.1 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:47:
[...]

knop langer ingedrukt houden om grenade launcher te activeren.
Zelfde als met wapen aanpassen, ook langer indrukken, met 1x indrukken wissel je je wapen

Vuurmodus kan alleen in ADS, en is 1x kort drukken

(key bindings niet zelf aangepast btw)

[ Voor 10% gewijzigd door Flipmo op 08-03-2023 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 14:25
Komende van BF1 en BFV heb ik via PS Plus BF2042 kunnen bemachtigen, ik speel op de PS4.

Nu inmiddels al een beetje kunnen levelen en wat wapens en upgrades unlocked, vooralsnog hou ik het nog even bij TDM om een beetje het goede gevoel te krijgen. In vergelijking met BF1 en BFV is het qua wapens wel anders omdat er heel wat minder recoil op zit. Verder mis ik de heerlijke muziek van vooral BF1 en ook BFV. Ik vind sfeer in games ook wel belangrijk en in de menu's zit gewoon een random plat muziekje en de geluiden in de menu's zijn ook minder dan doorsnee.

Een vergelijking qua main theme:

BF 2042

Battlefield 1

Battlefield V end of round Pacific Storm

Ik mis echt bij 2042 dit soort opzwepende muziek aan het einde van de ronde, ik heb dit bij TDM echt niet gehoord en opeens is de ronde afgelopen.

Maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken en ik vermaak me er best wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Er helaas gisterenavond achtergekomen dat de game geen full crossplay ondersteunt tussen last gen consoles (PS4/XBOXONE) en de nieuwste PS5/XSeriesXS. Kennelijk omdat de oudere generatie geen 64vs64 modes aankan wat ik nog begrijp, maar waarom groupen dan alsnog totaal niet kan en men samen de 32vs32 modus ook niet samen kan spelen is mij een compleet raadsel. Spel zit deze maand in de PS+ maar een PS4 gamer kan totaal niet samen spelen met een PS5 gamer, tenzij de PS5 gamer misschien de PS4 versie van de game installeert maar dat is eigenlijk ook een onnodige gare oplossing imho. Aparte keuzes die ze gemaakt hebben bij BF hier. :F

bron: https://help.ea.com/en-tr...rictions%2C%20see%20below)

[ Voor 16% gewijzigd door LightTwi op 21-03-2023 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik ben van plan om binnenkort een PS5 aan te schaffen en wil dan op 4K BF 2042 spelen. Dat zou dan dus betekenen dat ik hem voor PS5 nogmaals los moet kopen? Neem wel aan dat mijn progressie wordt meegenomen :+

Verder zou het mooi zijn om alleen XBOX spelers toe te kunnen laten en geen pc spelers want die zijn gewoon veel sneller met muis en tobo 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Vlassie1980 op 24-03-2023 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
@Vlassie1980 hij zit nu gratis bij de maandelijkse essential games. Die nu al afsluiten en claimen dan hoef je hem niet meer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Marc3l schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 18:43:
@Vlassie1980 hij zit nu gratis bij de maandelijkse essential games. Die nu al afsluiten en claimen dan hoef je hem niet meer te kopen.
Heb hem al gratis geclaimd op ps4 deze maand dus dan zou het toch moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Vlassie1980 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 11:17:
[...]

Heb hem al gratis geclaimd op ps4 deze maand dus dan zou het toch moeten werken?
Ik wist niet dat je al een ps4 had. Kan je hem nog niet claimen voor de PS5 of heb je dan ook echt een PS5 nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

En toch is sinds de laatste update de quality of life wel weer een stukje beter geworden.
In Breakthrough switch je nu tussen de potjes tussen attacker en defender, heeft even geduurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:21

Grudgie

PSN: Grudgie7

Na een lange tijd deze game niet meer te hebben gespeeld heb ik sinds gister deze game weer eens keer opgestart en ik vermaak mij er weer prima mee. :) Wel weer leuk na zo'n lange tijd.
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste

Let op:
Er is een apart topic voor de PC: [PC] Battlefield 2042