Señor Sjon schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:39:
[...]
De break van 2012 was juist al vrij schimmig. De proloog kwam al van het CDA met interne strubbelingen waardoor ze zelf al het beeld neerzetten dat ze de PVV op het eerst mogelijke moment wilde lozen.
En slachtofferrol?

Wat jij en @
hoevenpe doen is de breuk wegzetten als een vooropgezet plan van CDA en VVD om PVV in een kwaad daglicht te stellen. Alsof de PVV geen enkele rol speelde in de breuk. En dat trek je meteen door naar FvD in de toekomst.
Wat ik bedoel met slachtofferrol:
PVV/FvD zal in een kabinet altijd opgeblazen worden om de opvolgende verkiezing ze te framen als breker en zo zetels in te pikken.
in 2012 is er een dubieus spelletje gespeeld en daar is de PVV een oor aangenaaid.
Hoe is dit anders dan PVV als slachtoffer omschrijven?
Thompson schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:54:
[...]
Misschien begrijp ik het dan verkeerd hoor, maar ik zie dat wel als oplossingen?
Mijns insziens;
Nederland is netto betaler aan Europa, dus heel goed dat we daar veel kritischer op willen zijn.
De klimaatregels kosten klauwen met geld, ja er zal wat moeten gebeuren, maar niet zomaar overhaast en met de hoeveelheid geld zoals nu gedaan wordt.
Minder migratie helpt weldegelijk met o.a. kostenbesparing en huizentekort.
Nettobetaler alleen als je de voordelen van toegenome handel niet mee telt. Totaal verdienen we meer aan de EU dan we er aan uitgeven.
We lopen al ver achter op andere EU landen wat betreft klimaatplannen. Daarnaast kost niets doen ons net zo goed miljarden zeggen alle onderzoeken.
Minder migratie helpt ja. Maar maar een heel klein deel. Wat veel meer helpt is daadwerkelijk opkomen voor de belangen van werkende nederlanders in plaats van multinationals.
[...]
Migratie praktisch niet echt een probleem? Dat mag je me toch eens uitleggen als je kijkt naar hoe krom de verhouding is tussen bijstand onder (niet westerse-)allochtonen/autochtonen (of mag je die termen niet meer gebruiken?), criminaliteitcijfers en het huizentekort?
Effectief heeft het gewoon maar een heel beperkt effect op het totale plaatje. Of denk je dat die miljarden die naar multinationals verdwijnen goed zijn voor de burgers?
[...]
Ok fair enough, als je de huidige staat van de EU prima vind inderdaad niet. Dat vind ik echter niet. Er wordt veel te veel geld in/aan verspild (klassiek voorbeeld al dat gedoe met Brussel/Straatsburg. En ja dat is maar een 0.1% als je naar de EU begroting kijkt, maar het is gewoon schandalig)
Effectief levert de EU ons meer op dan het kost. Het is dus geen direct probleem en ook geen groot agendapunt dus.
Diezelfde coruptie en verspilling zie je net zo goed in onze eigen politiek terug.
Een aantal van deze zaken hangen natuurlijk samen met de eerdere punten. Bespaar je geld door minder aan de EU uit te geven komt er meer beschikbaar voor bijv. onderwijs.
Heb je minder immigratie heb je minder woningnodig en armoede.
Behalve dat dat zo niet werkt. Minder met de EU doen zorgt voor slechtere economie waardoor er juist minder geld beschikbaar is voor onderwijs.
Geen geld naar onderwijs en huisvesting is een politieke keuze geweest, niet een gevolg van de EU. Waarom kon er wel 1.2 miljard per jaar naar dividendbelasting maar niet 200 miljoen naar studiebeurzen om studeren betaalbaar te houden? Dat is gewoon een politieke keuze geweest.
[...]
Volgens mij bedoelen ze daarmee vooral dat de VVD al 10 jaar lang roept minder immigranten (wat over het algemeen als een rechts standpunt wordt gezien) maar daar maar weinig van waarmaakt. Of in ieder geval, niet drastisch genoeg.
Punt is dat we al alleen echte vluchtelingen toelaten. Het enige wat je verder nog kan verminderen is door die ook niet binnen te laten.
Of je stapt uit de EU en vervalt in enorme armoede.
En minder vluchtelingen is natuurlijk niet hetzelfde als rechts. Het is meer een conservatief punt.
Rechts bedoelen we toch ook voor een groot deel economisch mee. En daar doet de VVD zich juist linkser voor tijdens de verkiezingen.